مکس ورشتپن به روند پول پوزیشن های ردبول برای فرمول1 2023 ادامه داد و در تعیین خط گرندپری استرالیا سریعترین زمان را ثبت کرد.

ویدیو تعیین خط استرالیا 2023

مکس ورشتپن موفق شد که روند برتری ردبول را در تعیین خط حفظ کند اما نکته مهم تر ریکاوری و بازگشت تیم فرمول یک مرسدس بود که جورج راسل و لوئیس همیلتون به ترتیب دوم و سوم شدند.

راننده مکزیکی تیم ردبول در مرحله اول تعیین خط نتوانست کار خوبی انجام دهد و با رفتن به سنگلاخ از مرحله تعیین خط خارج شود.

اسکار پیاستری راننده استرالیایی مکلارن هم تنها به خاطر 0.046 ثانیه، موفق به ورود به مرحله دوم تعیین خط نشد. ژو گوانیو، لوگان سرجنت، والتری بوتاس و پرز از دیگر خروجی های مرحله اول بودند.

مرحله دوم تعیین خط، صحنه رقابت استون مارتین و مکس ورشتپن بود. لنس استرول و فرناندو آلونسو واقعا کارشان را عالی انجام دادند. اما مکس موفق شد که رده اولی خودش را حفظ کند و چارلز لکلرک و جورج راسل نیز در اخر موفق شدند که بالاتر از استرول کار را تمام کنند.

ورشتپن زمان خود را به 1:17.065 رساند، آلونسو با دو دهم ثانیه اختلاف در رده دوم و کارلوس ساینز و نیکو هالکنبرگ در رده های بعدی قرار گرفتند. استبان آکون، یوکی سونودا، لندو نوریس، کوین مگنوسن و نیک د وریس موفق به ورود به مرحله سوم نشدند.

پس از شروع مرحله سوم تعیین خط، فراری به ساینز گفت که ممکن است در چهار دقیقه پایانی، بارش باران داشته باشیم. همین مسئله باعث شد که رانندگان زیادی دورهای مختلفی را ثبت کنند، آلونسو، راسل و همیلتون بیشترین استفاده را از این موضوع بردند و ورشتپن نیز به دلیل اشتباهی کرده بود در رده ششم قرار گرفت.

همانطور که رانندگان به دور زدن ادامه دادند، ورشتپن با اختلاف 0.009 ثانیه خود را در صدر کار قرار داد. اما بازهم خودروی ردبول با مشکل تعویض دنده روبرو شد و ورشتپن بیان کرد که وضعیت معکوس کشیدن بدتر شده است.

پس از ایجاد ترافیک برای خیلی از رانندگان، ورشتپن از فرصت به وجود آمده استفاده کرد تا دور دیگری ثبت کند. وی در نهایت با ثبت زمان 1:16.732 ثانیه در رده اول، راسل نیز با اختلاف دو دهم ثانیه در رده دوم قرار گرفت. همیلتون و آلونسو نیز به ترتیب سوم و چهارم شدند.

جدول تعیین خط فرمول1 استرالیا 2023

#رانندهتیم زمان
1مکس ورشتپنردبول1:16.732
2جورج راسلمرسدس+0.236
3لوئیس همیلتونمرسدس+0.372
4فرناندو آلونسواستون مارتین+0.407
5کارلوس ساینزفراری+0.538
6لنس استرولاستون مارتین+0.576
7چارلز لکلرکفراری+0.637
8الکس آلبونویلیامز+0.877
9پیر گسلیآلپین+0.943
10نیکو هالکنبرگهاس+1.003
11استبان اکونآلپین1:17.768
12یوکی سونوداآلفاتائوری1:18.099
13لندو نوریسمک‌لارن1:18.119
14کوین مگنوسنهاس1:18.129
15نیک دی وریسآلفاتائوری1:18.335
16اسکار پیاستریمک‌لارن1:18.517
17گوانیو ژو
آلفارومئو1:18.540
18لوگان سارجنتویلیامز1:18.557
19والتری بوتاسآلفارومئو1:18.714
20سرجیو پرزردبول-

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

53 دیدگاه

  1. Fastboy 44

    25

    25

    جواب لوئیس به آلونسو!
    !Bruh
    💀💀💀

    • Saeedreza

      10

      12

      جواب راسل به همیلتون
      Buro

  2. Siya

    4

    12

    بیچاره پرز

    • Sebmm

      26

      24

      نمیدونم چرا احساس میکنم مشکل ماشین پرز عمدی بوده باشه
      چرا وقتی اینا میان تو رقابت فورا ماشین داغون میشه چراااااااا مثلا؟؟؟؟ 🤔🤔🤔🤔🤔🤔

      • Ali🦁3

        16

        5

        مگه خبر نداری دیشب مارکو رفته ترمز ماشین پرز دستکاری کرده.؟
        بهتره ما هم بگیم تو Q2جده عمدی ماشین مکس از سرعت افتاد، بخدا شما دیگه😂😂.
        ببین ردبول اول فصل هست و در ادامه محدودیت تونل باد دارن پس مهمترین الویت امتیاز تیمی هست براشون تا حد امکان امتیاز جمع کنن.

      • mohsen driver

        6

        2

        منم شک دارم به ردبول، فکر میکنم قدرت موتور رو کم کردن تا نهایت قدرت ردبول رو نشه یا برنامه دیگه ای دارن! نمیخوان اختلاف اونقدر زیاد بشه تا تیمهای دیگه صداشون دربیاد. کریستین هورنر نیرنگ میکند!!!

      • Sebmm

        6

        8

        ما دیگه چی 😂😂😂😂
        بخدا داداش از صب تا حالا خیلی از افراد برجسته ک کل این ورزش رو حفظشونه،ب این کار ردبول مشکوکا
        من ی سوال از خودت میپرسم جواب این رو بده؟
        چرا پرز ب رقابت نزدیک میشه این بلا سر ماشینش میاد؟؟؟
        اینهمه ما نیوی نیوی میکنیم یعنی نیوی و افراد ردبول ک این ماشینی میسازن از موناکوی پارسال نتونستن مشکل پرز حل کنن؟؟؟؟
        همه چی مث تابلو قشنگ معلومه چی ب چیه
        پرز فردا ب نظرم وسط پیست ماشین رو ول کنه و بره از ردبول خیلی

      • mohsen driver

        2

        2

        احتمالا وقتی با پرز قرارداد بستن تو جلسه توجیهی گفتن بهش تحت هر شرایطی راننده دوم هست و اولویت با مکس هست، خب این سیاست خوب یا بد از نظر ما طرفدارهاس که ردبول در پیش گرفته تا ۲۰۲۶!

      • ALIS

        1

        0

        سلام.
        گفتند گویا سیستم نرم افزاری که ترمزها رو کنترل میکنه دچار اشکال شده، چرا و به چه دلیل این اتفاق افتاده ….

    • mohsen driver

      1

      1

      احتمالا وقتی با پرز قرارداد بستن تو جلسه توجیهی گفتن بهش تحت هر شرایطی راننده دوم هست و اولویت با مکس هست، خب این سیاست خوب یا بد از نظر ما طرفدارهاس که ردبول در پیش گرفته تا ۲۰۲۶!

  3. پوریا

    8

    1

    شارل چرا ضعیف تایم زده؟چون من تعیین خطو ندیدم

  4. NICO ROSBERG-06

    16

    1

    فاصله شده دو دهم😬 ولی هنوز برای مغرورشدن زوده. بذار ببینیم تو ریس چطور عمل می‌کنه این ماشین. عجب حرکتی زد پرز بعد از برد ریس قبلی،الان حال بابای مکس دیدنیه،باباکرم میره😂👌

    • Arefmiv

      7

      13

      دوستان مسابقه جده و بحرین یجوری ناامید بودن که انگار ردبول فضایی الان نظرات داره بر میگرده فاصله دو دهمی خیلی جالبه ادربایجان قطعا پول پوزیشن از ردبول گرفته میشه .فراری مشکل سرد بودن تایر داشت نمیتونست به دما برسونه

      • محمد امین _👊

        21

        0

        حتما قراره توی مسابقه آزربايجان هم ردبول رو لپ کنن …!
        مرد حسابی این چه حرف بی منطقی هست
        اینجا فرمول یکه ..
        شرایط توی هر پیست متفاوته
        پارسال مرسدس توی گرندپری هلند داشت برای برد رقابت میکرد و فاصله اش با پول حدود ۱ دهم بود
        مسابقه ی بعدش توی مونزا دوری ۸ دهم تا ۱ ثانیه کند تر از ردبول بود
        یا مسابقه ی برزیل که ۳ دهم هر دور سریع تر از ردبول بودن ، بعدش توی ابوظبی ، دوری ۷ تا ۸ دهم کم می آوردن
        بعدش هم ، مرسدس هر جا قراره پل بگیره ، قطعا اون مسابقه آزربايجان نیست

      • Max . 3

        5

        0

        محمدامین
        حرف حق

  5. NICO ROSBERG-06

    14

    12

    مکس هم پل زد دوباره. عالیه این پسر.تبریک ب فن هاش.

  6. Hossein 123

    8

    1

    کوالی های لوییس جورج شد ۳-۰ :/

    خوشحالم که اون جلو هستیم ، مکس که می‌ره برای خودش ولی خب رقابت با پشت سر می تونه جذاب باشه.

    • NICO ROSBERG-06

      8

      2

      دوست عزیز ،شما که چندساله داری فرمول یک و دنبال می‌کنی باید از تازه وارد ها بهتر بدونی که!!! امتیازات و روز مسابقه میدن و رده بندی کلی و پایان فصل معلوم میشه. ؟؟؟ سه بر صفر در کوالی گیرم بشه ۲۳بر صفر،آیا امتیازی به راننده ای که کوالی سریعتری زده میدن؟

      • Hossein 123

        6

        2

        امتیاز هارو شنبه نمیدن اما یک شنبه خوب، یکشنبه هارو راحت تر می کنه. جدای اون تفاوت سرعت تک دور و علاقه راننده ها به ستاپ کردن هاشون و.. همش مشخص میشه.

        احتمالا جورج بازم واسه امروز ستاپ کرده بوده، لوییس واسه ریس، احتمالا همون‌طور که قبلا گفته لوییس با ماشین راحت نیست و در تک دور که کل ماشین بیرون کشیده میشه نمی تونه سریع باشه.
        —-
        استارت فردا جزو استارت های بسیار جذابه، لوییس کنار مکس و ناندو خودکار یعنی تصادف پیچ یک، جورج هم این وسط به کسی راه نمیده قطعا.

  7. hosein16

    7

    0

    مشکل فراری چیه خدایی رفته رفته داره میره پایین تر دو مسابقه دیگه هم ویلیامز ازش سریع تر میشه

  8. محمد امین _👊

    16

    0

    جالب ترین نکته ی این تایین خط ، نزدیک شدن مرسدس در پیست ملبورن به ردبول هست … جایی که حداقل انتظار نمی رفت ، ملبورن یه پیست کامله و مجموعه ای از پیچ ها ی محتلف و درکنار ترمزگیری های تکنیکی و مسیر های مستقیم بلند ، با متوسط سرعت بیش از ۲۴۵ کیلومتر برساعت پیس سریعی محسوب میشه
    اینجا مکانیکال گریپ بسیار مهمه و قدرت ترمزگیری ماشین دانفورس پیست مدیوم هست و مدیریت لاستیک هم خیلی پر اهمیت هست …
    برگ برنده ی مرسدس مدت زمان فول تراتل بودن در یک دور بود …که نشان از گریپ مکانیکی بالانس و دانفورس خوب هست ……… البته با توجه به اینکه پیست ۴ منطقه دی ار اس داره …دانفورس زیاد توی مسابقه میتونه ultimate pace رو کاهش بده …
    اگر فردا مرسدس توی مسابقه هم خوب باشه ، نشون میدن که کانسپت مناسبی طراحی کردن و زیرو سایدپاد هنوز جای توسعه داره …اما اینکه به ردبول بشه رسید یا نه ، احتمالا جوابش نه باشه ..
    فراری مشکل گرم کردن تایر داشت بیشتر از هر تیمی …که نکته‌ی منفی برای کوالی و مثبت بزای ریس هست …یه فلور جديد هم که توی عربستان تست شد ، روی ماشین به طور ثابت نسب شده که انعطاف پزیری بیشتری داره و میشه ارتفاع ماشین رو پایین تر اورد
    هر دو راننده ی فراری از دورشدن راضی نبودن ، به خصوص لکلرک که انگار روی یخ دور میزد

    خلاصه مسابقه فردا پر از مجهولات هست و به نظرم بهتر از دو مسابقه ی قبل باشه

    • Arefmiv

      1

      1

      اوج نگیر داداش …بزار مسابقه آدربایجان برسه میفهمی داستان چیه…

    • armin

      0

      0

      البته یادمون نره ملبورن هیچوقت پست دلخواه ردبول نبوده.پیشرفت مرسدس البته مشهوده وحتی فراری که ریس پیس خوبی داشتن.فک میکنم هر چه بریم جلوتر رقابت بیشتر و بیشتر هم میشه و ما هم کیف میکنیم ،البته دوستانه هوادار تیمها هم همو تیکه پاره میکنن .

  9. amirhosein

    8

    5

    ما بر میگردیم آهسته اما قطعا

    اصلا انتظارش رو نداشتم
    راسل که گفت انتظار داشته پول بگیره ولی باید دید فردا سرعتمون چطوره نسبت به استون و فراری احساس میکنم از استون آلونسو کندتر باشیم ولی باید دید چی میشه…

  10. Ali🦁3

    8

    6

    هنوز ماشین ردبول مثل اول فصل پارسال قابل اعتماد نیست امیدوارم فردا مشکلی نباشه، همینقدر که سریعترین ماشین هست رانندگی هم سخت‌ترین هست باهاش مخصوصأ وقتی مهندس و راننده به ستاپ ایده آل نرسن مثل چکو هر چند هنوز نمی دونیم مشکل اصلی چی هست ولی پرز فردا ماشینش اوکی باشه
    می تونه راننده روز بشه و شانس سفتی کار هم باشه براش.
    استارت فردا که توجهم فقط به مکس هست ولی آلونسو با همیلتون دیدن داره هر چند من قطعأ دوس دارم بعد مکس آلونسو رو پودیوم ببینم این فصل.

    • Milad4424

      5

      0

      میخواستم نظرتو درباره فاصله ۰.۳ لویس با مکس بدونم ؟؟؟؟؟؟

  11. farshad.b

    5

    1

    با سلام . تعیین خط دیدنی بود . تبریک به دوستان مرسدس فن ، مشخصه هر وقت راه درست برای جبران اشتباه گذشته انتخاب بشه فرصت برای جبران خواهد بود ، باید امیدوار به اینده بود تا ببینیم در پیستهای کلاسیک و متفاوت چقدر تفاوت را شاهد خواهیم بود . فراری که کماکان در حال کلنجار با گرم کردن لاستیک هست که البته شاید فردا توی ریس براشون مفید هم بشه . و تبریک هم بگیم به دوستداران ویلیامز ، چند روز پیش هم عرض کردم تلاش این تیم لااقل برای کنده شدن از ته جدول قابل تقدیره . پرز رو هم نمیدونم چی بگم ، شاید نقص فنی بوده ولی اولین لپ و اولین پیچ ؛ شاید کمی احتیاط و دقت بیشتر کار رو براش در میاورد تا اینقدر ضرر نکنه . به هر حال استارت فردا واقعا دیدنیه به کل سیزده بدر میارزه ، یازده سال تجربه قهرمانی در چهار نفر اول !!! به امید یک ریس دیدنی . پایدار و سلامت باشید .

    • Ali🦁3

      4

      3

      سلام فرشاد جان’
      دقیقأ به نکته درستی اشاره کردی راجب پرز، وقتی راننده می بینه سریعترین ماشین داره حداقل Q1 محتاط‌تر میره مخصوصا تو این پیست که نقطه ترمزگیری مهم بود لپ اول عجله نمی کرد شاید میشد ماشین کنترل بهتری کنه قبلش هم بارون زده بود پیست چسبندگی خوبی هم نداشت… دیگه حدس و گمان داریم میگیم شایدم مشکل بزرگتری داشته ولی ردبول گفته که مشکل ماشینش حل کرده بودیم منظورشون ترمزها.

      • farshad.b

        0

        0

        سلام علی جان . با توجه به اینکه در تمرینات با این پیچ مشکل داشته و در شرایطی که اولین لپ کیو یک رو طی میکرد ، منطق حکم میکنه با احتیاط بیشتری تایم بزنی . به هر حال قضاوت از راه دور شاید منصفانه نباشه ولی بار اولش هم نیست ، کانادای سال قبل یا سیلوراستون دو سال پیش یا ری استارت مونزا دو سال پیش و چند مورد دیگه .

  12. NICO ROSBERG-06

    5

    0

    نکته جالبی که این تعیین خط داشت عملکرد راننده ها ی ویلیامز و آلپین بود، تا اینجا فاصله عملکردیه زمانی ثبت شده تو تعیین خط ها،آلبون خیلی معنی دار از لوگان حلوی،حد اقل خودم انتظارم از سرجنت خیلی بیشتر از این بود،عر سه ریس عملکردش قابل قبول نبوده،یک ربسشم که کلا آلبون از ریس خارج شده بود .خب با این اسپینی هم که سرجنت زد،تااینجا شد سومین کوالی که اسپین میشه،خب اگه همینجوری پیش بره پس چه فرقی با نیکلاس لطیفی کرد،به نظرم بااین ماشین امسال که آلبون این قدر خوب نشون داده تو هر ریس همون لطیفی که با ماشین آشنایی پیدا کرده بود شاید بهتر بود نگهش دارن. ولی خب سرجنت یه راننده جوان و تشنه پیشرفته و یه خون تازه تو رگهای تیم. شاید فرصت بیشتر عملکردش و بهتر نشون بده.
    و آلپینم که بین اکون و گسلی برای تعیین خط عجب رقابتی بود،هر تایمی میزدن توی جدول بینشون جابجایی میشد،فاصله رده بندی شونم فقط یک خط هست.گفته بودم رقابت این دوتا این فصل خودش یه نکته جذاب برای این فصل فرمول یک میشه.

    • Milad4424

      2

      3

      نبود لطیفی واقعا یکی از بهترین اتفاقات فرمول یکه

    • farshad.b

      0

      0

      نیکو جان سلام . فرمایش شما در مورد ظعف سرجنت در سه کوالی گذشته متین ، ولی قبول کنیم کسب تجربه و کنترل ادرنالین و هیجانات برای راننده جوانی مثل ایشان ، چون مثل هر جوان دیگری که در ابتدا وارد این ورزش شده قصدش اثبات خودش هست ، زمانبر بوده و بطور مثال در چنین پیست سختی همون اسپین ابتدای کار کافی بود تا اعتماد بنفس این راننده رو تحت تاًثیر بزاره . ولی بی شک از لطیفی بمراتب بهتره. این هم فراموش نکنیم البون الان دیگه راننده با تجربه ای هست و وقتی تمرکز خوبی داره خوب رانندگی میکنه . البون صندلی رو از دست داده که الان خیلیها ارزوش رو دارند و ارزش لحظات کنونی رو بیش از سرجنت تازه کار درک میکنه .

    • Mahdiye

      0

      0

      چه نظر درست و ریزبینانه‌ای…. و امیدوارم ماشین مک‌لارنم اوضاعش بهتر بشه رقابت جالبی بین پیاستری و نوریس ببینیم. امسال رقابت هم‌تیمی‌ها جالبه.

  13. NICO ROSBERG-06

    17

    7

    اونایی که میگن ملبورن، گسلی اوکون رو شکست میده لایک، یا اوکون،گسلی و شکست میده دیس لایک. ببینیم چند نفر دنبال کننده رقابت این دوتا هستن

    • NICO ROSBERG-06

      3

      0

      خب ،تا اینجا شدیم هفده نفر، خوبه😂👌 خودم میگم رای به اوکون دادم.ولی طرفدارانی گسلی مثل اینکه بیشترین😬👍😅

    • Mahdiye

      0

      0

      چه پیش‌بینی دقیقی داشتید واقعا هم اگر اون تصادف آخر اتفاق نمیافتاد گسلی براحتی اوکون رو شکست میداد. کلا امسال رقابت گسلی و اوکون، دیوریس و سونادا، لندو و پیاستری خیلی جذابه برای من. بر خلاف خیلی‌ها که فقط دنبال رده اول ‌ و دوم هستند من میگم رقابت وسط جدول با ماشین‌هایی که بهم نزدیکتر هم هستند خیلی خیلی جذابه.

  14. Amir5

    5

    0

    اول میخوام که به هوادار های مکس تبریک بگم
    امروز مرسدس خیلی خوب بود و بنظر میاد که بازم تو پیست های خیابونی بهتر باشن و فراری هم که کلا کم فرمونی داشتن و در پیچ های سریع زمان از دست میدادن در مورد لوییس و لکلرک هم میشه گفت تاحدودی بد شانس بودن به امید مسابقه ای جذاب

  15. MSF11

    5

    2

    یه چیزی بهم میگه اگه راسل خوب استارت بزنه برخورد راسل و مکس و داریم تو پیچ ۱ یا ۲ و برخورد آلونسو و لوییس..
    کیا هم عقید هستن؟

  16. Behzad

    3

    2

    ظاهرا مکس دیسکوالی شد و فردا از رده ی آخر شروع میکنه.

    • Amirali

      1

      1

      من یه سرچ کردم چیزی نیومد. مطمینین شما؟

  17. Behzad

    4

    1

    دروغ ۱۳😄

    • Amirali

      3

      0

      خدا لعنتت نکنه آقا بهزاد

    • NICO ROSBERG-06

      3

      0

      خدا ذلیلت وخوارت کنه بهزاد دوساعته دارم دنبال خبرش میگردم😂😂😂 دروغ سیزده خوبی بود😅😂👍

      • Behzad

        3

        0

        نیکو و امیرعلی جان کلا این چند روز هر خبری شنیدید و شوکه کننده بود مربوط به همین داستان ۱۳ هست و باور نکنید.

  18. Ali.. Ferrari

    9

    9

    درباره اتفاق عقب موندن یا عقب گذاشته شدنه پرز به شکلی حرفه ای که هیچ تیمی دلیل برای اثباتش نداشته باشه هفته پیش گفتم در طول فصل چند بار اتفاق میوفته که این دومیش بود بعد از تایم نزدن مکس توی كیو ۳ جده. دو دلیل مهم داره.۱:رقابت مصنوعی ایجاد کردن توسط ردبول برای جلوگیری از شکایت احتمالی تیمها و ایجاد تغییراتی در قوانین.۲:اینکه یه فاصله امتیازی بین مکس و پرز وجود داشته باشه تا مکس تمرکز کامل داشته باشه و بتونه بدون رقابت درون تیمی به سمت قهرمانی بره.اختلاف دو دهمی راسل با مکس هم زمان کنترل شده ردبول بود چون اگه مکس حتی پل هم نگیره میدونن توی مسابقه توی کمتر از ده دور میتونه ده رده جبران کنه.
    تیم با خودرویی که کاملا برتره احتمال داره به شیوه هایی حرفه ای چند مسابقه رو با رده پایین یا دی ان اف تموم کنن.وقتی صحبتها از این زیاد شد که با این سرعته ردبول فصل کسل کننده در انتظار بیننده های های فرمول یک هست،ردبول موضوع درایو شفت و ثبات نداشتن رو مطرح کرد از جده و توی مسابقه هم چندبار صحبت از این قضیه کردن پرز و مکس با مهندسهاشون.هنوزم ازش ابراز نگرانی دارن،پرزم این مسابقه فرستادن ته گرید استارت بزنه.ردبول دیده تیمهای برتر رو پایین میکشن با قانون جدید پس با همچین روشهایی داره این خطر رو از بین میبره.خوده ولف وقتی میگه از این خودرو انتظار معجزه نداشته باشید تا زمانیکه آپدیتهای ما برای ایمولا آماده بشه.اون مسابقه بهتر میشه دید ردبول چقد زمان مخفی کرده بوده.

    • Amir5

      1

      2

      یکم سخته باورش ولی باحرفات موافقم

  19. MV1

    4

    4

    من که با این وضع دلم نمیاد نگاه کنم. اصلا رقابت چندان حساسی هم نیست… سب هم که نیست… مگه اینکه فقط به گوان یو و استرول بیام بخندم

    • Mahdiye

      1

      0

      چرا دلتون نمیاد؟؟؟ رقابت بین باقی تیم‌ها و هم‌تیمی‌‌ها هم‌جذاب هست. رقابت فقط بالای جدول نیست.

    • Mahdiye

      0

      0

      همین رقابت بوتاس و گوان یو امسال داره جالب میشه و استرول هم که از الونسو کمی عقب افتاده اونم این ماشین استون که احتمالا در توسعه بخاطر تایم بیشتر در تونل موفق عمل خواهد کرد و‌رقابت بین فراری و مرسدس ‌و استون رو جذاب‌تر میکنه و ممکنه بتونن ردبول رو به چالش بکشند.

  20. NICO ROSBERG-06

    1

    0

    دقیق گفتی مهدیه
    من خودم بیشترین جذابیتی که دیدن این فصل فرمول یک برام داره عملکرد ورقابت بین راسل و همیلتون و آلپین،گسلی و اکون هستش.. واقعا به نظرم سطح این دوراننده بشدت به هم نزدیکه و خیلی جذابه دیدن رقابت این دوتا تو این فصل .راستی ساینز هم رقابتش با لکلرک و نباید دست کم بگیریم گرچه سطح چارلز بالاتره اما فراموش نکنیم ساینز یک فصل لکلرک وشکست داده،واین ،راقبت بین این دوراننده رو هم جذاب می‌کنه.

    • Mahdiye

      0

      0

      کاملا موافقم، من خودم فن مکس هستم ولی اصلا از رقابت باقی غافل نمیشم و بویژه رقابت وسط جدول که ماشین‌ها بهم نزدیکترند ‌‌و با چنگ و دندون برای تک امتیاز میجنگند. واقعا گاها درک نمیکنم برخی رو که مثلا میگند مکس سبقت گرفت از همیلتون و رفت و دیکه ریس تمامه!!!! کلی اتفاق ممکنه بیافته کلی رقابت وسط جدول هست ‌و وقتی میگن مسابقه کسل‌کننده است تعجب میکنم اینها کجا و کدوم ریس رو میبینن. اگر فقط کمی تمرکز رو از رده اول و دوم بردارند و باقی تیم‌ها رو هم رصد کنن میبینن ثانیه به ثانیه ریس جذابه.