مکس ورشتپن از تیم ردبول در شرایط خیس پیست مونترال توانست پول پوزیشن تعیین خط فرمول1 کانادا 2022 را با اختلاف زمانی زیادی بدست آورد.
فرناندو آلونسو، راننده آلپین شگفتی ساز روز یکشنبه بود و بالاتر از هموطنش، کارلوس ساینز در ردیف اول خط استارت مسابقه یکشنبه قرار خواهد داشت.
چارلز لکلرک برای مسابقه موناکو یک پکیج کامل از پاوریونیت جدید فراری را دریافت کرد و به همین دلیل مسابقه یکشنبه را از رده انتهایی استارت خواهد زد.
سرجیو پرز نیز در مرحله دوم تعیین خط با حادثه روبرو شد که با پرچم قرمز همراه بود و نتوانست به مرحله نهایی تعیین خط راه پیدا کند.
جدول تعیین خط فرمول1 کانادا 2022
| # | راننده | تیم | زمان |
|---|---|---|---|
| 1 | مکس ورشتپن | ردبول | 1:21.299 |
| 2 | فرناندو آلونسو | آلپین | +0.645 |
| 3 | کارلوس ساینز | فراری | +0.797 |
| 4 | لوئیس همیلتون | مرسدس | +1.592 |
| 5 | کوین مگنوسن | هاس | +1.661 |
| 6 | میک شوماخر | هاس | +2.057 |
| 7 | استبان اکون | آلپین | +2.230 |
| 8 | جورج راسل | مرسدس | +2.258 |
| 9 | دنیل ریکاردو | مکلارن | +2.450 |
| 10 | گوانیو ژو | آلفارومئو | +2.731 |
| 11 | والتری بوتاس | آلفارومئو | +5.489 |
| 12 | الکس آلبون | ویلیامز | +5.559 |
| 13 | سرجیو پرز | ردبول | +11.828 |
| 14 | لندو نوریس | مکلارن | |
| 15 | پیر گسلی | آلفاتائوری | +13.193 |
| 16 | سباستین فتل | استون مارتین | +13.213 |
| 17 | لنس استرول | استون مارتین | +14.233 |
| 18 | نیکولاس لطیفی | ویلیامز | +14.361 |
| 19 | چارلز لکلرک | فراری | |
| 20 | یوکی سونودا | آلفاتائوری | +15.276 |


سباستین وتل سال بعد یا باید بره مک لارن یا بازنشسته بشه
مکس و آلونسو عالی بودند
عذاب اور دیدن همیلتون داخل این ماشین
دیگه تحملش سخت شده واقعا
این ماشین چیه کجاش مشکل داره ک اصلا خوب نیس دق کردیم دیگه
رانندش مشکل داره وگرنه راسل بااین ماشین اوکیه چون رانندش همیشه مفت و ماشین بسیار قدرتمندتر از دیگر ماشین ها مسابقه میداد به این شرایط عادت نداره
مرسدس 6 سال قهرمان کردش یه سال با نبوغ خودش نمیتونه قهرمان بشه؟
خخخخخخخخخخخخخ
عذاب اور دیدن فتله
من ی اشتباهی کردم این تیممتقلب ول کن من نیستن
شما دوستای مایکل مسی هستید دیگه
اونجاییی ک گزارش گر گفت بببینیم ماشین های لپی ب جایگاه خود میرسند ک مسابقه شروع بشه یا نه برید نگاه کنید (موناکو)
حالا المان نبود شاید اتریش بود نمیدونم دقیقاشاید ۲۰۲۰ بود
خوبه زیر کوالی ای که لوییس چهاررده توش بالاتر از راسله باز میگن راسل بهتره! من نمیدونم شماها کجا و چطور انقدر سوختید! که نمیتونید ببینید تقریبا در تمام مسابقات یا برابر بودن و یا لوییس لپ تایم های بهتری داشته.
آقای amirmm
تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد
مشخصا هر طرفدار قدیمی فرمول یک میدونه مرسدس داره برای هر راننده ش ستاپ مختلف انتخاب میکنه تا سریعتر به راه حل برسه
و ریسکی ترین ستاپ ها رو همیشه تیم به راننده با تجربه میده
اطلاعاتتون بالا ببرید لطفا
این حرفتون مثل اینه بگید شوماخر خوب نیست!
استراتژی و رفتار الان مرسدس مثل همون سال های وی هشت و با شوماخر و رزبرگه
یسسس بالاخره لویس بالاتر از راسل استارت می زنه_تا الان اکثر ریس هایی که راسل بالاتر از لویس تموم کرده بالاتر هم استارت زده.. خیلی دلم میخواد ببینم حالا راسل چیکاره است.. لویس روزش باشه راسل سخت بهش نزدیک میشه.و این وهم میشد حدس زد با توجه به عملکرد لویس توی بارون که 98درصد مواقع عالی بوده -که بتونه بالاتر از راسل تایم بزنه و همونم شد.و تبریکککک بزرگ به فرناندو با شاهکارش توی بارون ..چه رانندگی کرد با این سن وسال_عجب انگیزه ای_ باید ببینیم ساینز چه عکس العملی تو استارت نشون میده.. نفر اول مکس دوم آلونسو-سوم ساینز-هرچند یکمی عجیبه آلپین و آلونسو جزو شروع کننده ها هستن اما بازم آلونسوی و نمیشه از اسم و تجربش چشم پوشید چه استارت ترسناکی ببینیم. و تبریک هم میگم به مکس و طرفدارهاش که الحق میتونم به جرات بگم بهترین کوالی بارونی رو در بین نوادر تاریخ این رشته داره- مکس تو بارون یکی از بهترین هاست و لکلرکی که حیف شد واقعا اما به هرحال از دست رفتن کوالیش واقعا اجتناب ناپذیر بود_بینوتو دیگه نباید هیچ بهونه ای بیاره امیدوارم این آخرین مشکلاتشون باشه واقعا نبودن چارلز اون بالا کمی هیجان ریس و کم رنگ میکنه. ریس خشکی داشته باشیم باید منتظر حمله بی رحمانه لکلرک برای رده چهارم یا حتی سوم باشیم فقط با توجه به مسافتی که کفی های کانادا داره درگیریش با لویس و راسل و آلونسو برای سبقت خیلی نفس گیر میشه-انشالله استراتژی هم برای چارلز هم مرسدس ها بدون مشکل پیش بره.. فکر کنین لکلرک با تایر نو برسه به لویس یا راسل با تایر نو_ دیدنی میشه واقعا درگیریشون.برای سبقت.
آلبونم نشون داد لطیفی بهتره زودتر یه فکری به حال خودش یرداره وگرنه شاید طبق شایعات_حتی قبل از پایان فصل تعویضش کنن. هرچند ویلیامز شانس زیادی برای امتیازگیری نداره. اما استون و فتلی که تو تمرینا امیدوارمون کردن بازم تو کوالی همون همیشگی رو دادن به فتل..واقعا هر انتظاری رو داشتم غیر از اینکه هر دو استون مارتینا زیر ویلیامز تموم کنن_ حتی کیو دو هم نشد.
با این وضعیت کار برای سب سخت شد اما مطمعنم سب میتونه بازم معجزه کنه هرچند یک ماشین تقریبا ضعیف زیر پاشه.و نکته قابل توجه امروز هردو ماشینای هاس بودن که اومدن جزو تاپ 10 اما شوماخر بعید میدونم بتونه امتاز بگیره هرچند ماشینشون اینجا سریعه اما میک همیشه ثابت کرده پیس خیلی خوبی برای ریس نداره.ریکاردو هم چن ریسه داره خیلی خوب برمیگرده.ب امید امتیاز گیری دنیل و سب دوست داشتنی.
بالاخره و محض تسلی دادن دل طرفداران همیلتون راسل هم یک بار گرفتار اتفاقاتی شد که همیلتون هر مسابقه درگیرشونه! پتانسیل جورج با توجه به جوانی و نترسیش برای زدن تایم بهتر بالا بود اما موقعیت رو از دست داد.
نمیخوام مثل طرفداران بعضی تیم ها در زمان برتری مرسدس داستان غول رو راه بندازم ولی وقتی تو اون ماشین نشستی و مکس وستپن هم هستی طبیعیه نخوای قوانین به نفع بقیه راننده ها تغییر کنه!
و عجب ماشینی درست کرده آلپین! کل آخر هفته اون بالا ها بودن ولی اوکون نتونست بهره لازم رو ببره. آلونسو هم بعد از مدتی خودی نشان داد.
مبارکتون باشه
هیچ راننده مث همیلتون توییی بارون رانندگی نمیکنه تععین خط پارسال پیست المان رو ب یاد بیارین همیلتون چیکار کرد با ماشین مساوی با اون تیم متقلب و بوتاس
بعد همیلتون ب نظرم راسل خیلی خوبه تویی پیست بارونه بعد اون سب افسانه ی
تیممتقلب بهترین ماشین رو داره حقه ک نتونه بهترین زمانو بزنه
عزیز پارسال اصلا مسابقه ای در آلمان برگزار نشد من نمیدونم شما کجا رو دیدی و میگی
همیلتون هم به واسطه سنش دیگه طبیعیه در دور تعیین خط خصوصا در بارون از جورج عقب تر باشه و احتمالا اگر گاراژ مرسدس سافت براش نمیبست سریعتر از لوییس تایم میزد. بخشی که توش لوییس برتری داره و این برتری به قدری هست که اون رو یک راننده کاملا متفاوت از جورج میکنه سرعت مسابقه ای و توانایی سبقت و دفاع و… هست نه دورهای تعیین خط. لوییس هم یه زمان به دور های خارق العاده مشهور بود ولی گذر سن به هرحال نفس آدم رو میگیره.
داداش احتمالا خواب عمیقی بوده که رفتی آلمان و مسابقه فرمول یک برگزار کردی اونم زیر بارون
واقعا بهت تبریک میگم به خاطر قوه تخیل قوی که داری
Milad44
منظورت کوالی بارونی سوچی پارسال هست یا کوالی بارونی اسپا….
حالا همیلتون چندم شد.؟
Milad44
رفیق پارسال اصلا مسابقه ای تو آلمان نبود ولی فک کنم منظورت ترکیه دوسال پیشه که بهترین راننده تاریخ بارون اسپین شد
باشه ولی پارسال آلمان مسابقه نداشتیم
دوست عزیز با نظرات غیر علمی و غیر واقعی سطح فن ها ی سر لوییس و نیار پایین . امروز من از رانندگی آلونسو لذت بردم و امیدوارم یک سکو رو همیلتون تو این آخر هفته بگیره سکویی که در باکو با تمام شایستگی های راسل جای همیلتون بود.
آخرین بار آلمان 2019 بود فکر کنم که همیلتون چندبار رفت تو دیوار مرسدس و فتل از 20 ام امد شد 2 ام
دوستان دیدید که خود ما هم به ایشون انتقاد کردیم، پس از آب گل آلود ماهی نگیرید. در ضمن لوییس همیلتون قطعا نسبت به چهارتا جوان چیزهای بیشتری برای از دست دادن داره و طبیعیه تو کوالی بارونی ریسکی رانندگی نکنه. جالبه بعضی دوستان که دیگه دارن به مسابقه ای که برگزار نشده مینازن!!
خوشم میاد تو روسیه هم لوییس اول شد و باز هم راننده بعضی ها در نهایت اقبال!! تونست دوم بشه. ترکیه 2020 و آلمان 2018 هم که جایی برای حرف نمیذاره.
حالا یک آلمان 2019 تنها مسابقه بارونی بد لوییس بوده و اونقدری جا برای انتقاد نمیذاره. منصف باشید.
چقددددددررررررررررررررر بدشانسه این سب!!! آخه مگه داریم؟؟؟؟
البته کرک گفته باد لاستیک هارو درست تنظیم نکرده بودیم ولی شما که تنظیمات نامناسب لوییس رو نمیپذیرید حق بدید ما هم خیلی تحویل نگیریم!
امشب احتمال گرفتن سکو برای لوییس خیلی زیاده
مشتاقانه منتظر پاور یونیت جدید فراری هستم. امشب خیلی از مسائل میتونه روشن بشه واسه فراری….
مکس هم که خودشو ثابت کرده چقدر تو بارون قوی هست.. به امید یه مسابقه هیجانی
دوستان دلیل اینکه لکلرک ریس رو ازمسابقه آخر استارت نمیزنه چیه؟
الهه جان سلام . اول اینکه نوشتی امشب خیلی چیزها روشن میشه در رابطه با فراری ، فکر کنم دیگه خیلی بدبین شدید ، همه اجزا پاوریونیت نو شده و دیگه قرار نیست هر ریس یه چیزی عیب کنه . به احتمال زیاد چهارمی چارلز در دسترسه . دوم اینکه چون سونودا هم تمام اجزا را برای بار چهارم عوض کرده و توی کوالی پایینتر از چارلز تموم کرده ، سونادا بیستم و چارلز نوزدهم استارت میکنه .
چه قدر کوالیفایینگ خوبی بود ، واقعا لذت بردم
به عنوان یه فراری فن چونکه چارلز نبود ، به قولی استرسی نداشتم و فقط رقابت رو دیدم ، در نگاه یک طرفدار فرمول یک
تبریک به مکس و طرفدارانش ، دور بسیار خوبی زد و شانی اول پول بود در نبود چارلز
کارلوس مثل همیشه دور آخر خراب کرد ، تا سکتور دوم خیلی سریع بود ، ولی شیکان آخر خراب کرد و شانس پول رو از دست داد
بهترین راننده ی امروز ، فرناندو بود ، اگر سوار ردبول یا فراری بود خدا میدونه چه میکرد، واقعا سن برای این انسان معنی نداره
قسمت عجیب تایین خط ، استون مارتین ها و گسلی بودن که حتی به تایم تمرین سوم هم نرسیدن ….واقعا استون مارتین تیم عجیبی هست ….ولی فردا استون مارتین و الپین پیس خیلی خوبی دارن ، الپین حتی بیش تر از مرسدس و شانس سکو رو کاملا داره ….لویس خوب بود ، دور آخر همه ی توانش رو گذاشت ، جرج یکمی ریسک کرد با تایر اسلیک و چوبش رو هم خورد
ژو و ریکاردو هم خوب بودن ، هاس ها هم که نگم دیگه
چارلز تمام هفته روی پیس مسابقه ای کار کرده و فردا میتونه خیلی مسابقه ی جذابی داشت باشه ، ولی واقعا ظلمه ، که مسابقه ی ۹ ام پنالتي موتور بگیری
مرسدس تعیین خط جرج رو با تصمیم احمقانه خراب کرد. میتونست دوم بشه.
مکس بی نظیر بود
تو تمام تایما از آلونسو و ساینز عقب بود نمیتونست دوم بشه یاقبل همیلتون چهارم میشد یا بعد همیلتون پنجم
جناب فرزانه
کلا مقصود این دوست عزیز اینه از همیلتون بالاتر تموم میکرد، ولش کنید.
لاستیک انتخاب خودش بود !
آلونسو عالی با این سنش چقد جنگنده ولی ببینیم فردا پیسش داره بجنگه حداقل با مرسدس جالب میشه.
/شیر هلندی🦁، راننده بارونی کی بودی تو/
چکو هم که فردا پیس خوبی داره و امیدوارم تا استینت اول خوب خودش بکشه بالا تا چارلز بهش نرسه.
رأسل خیلی شیک ریسکش نابود کرد ردش یعنی بالا بود راحت.
بهرحال اصلا نمیشه پیش بینی کرد ریس فردا.
مکس عالی بود حال کردم تبریک به طرفدار های مکس و ردبول
آلونسو عالی بود امروز ،به همه طرفدارهاش تبریک می گم
ایشالا فردا مسابقه خوبی ببینیم به امید برد مکس
علی جان مکس چه سر حال بود ، از اول فصل هیچ کوالی اینجوری جفت و جور ندیده بودیمش . البته کوالی تحت تاًثیر نه تنها باران بلکه اون وصله اسفالتهای توی پیچهای یک ، دو وسه که بشدت چرب و لغزنده بود ، قرار داشت . تلاش البون هم با مزه بود ، بنده خدا زور میزد خودش رو جا میکرد اون بالا دوباره میرفت زیر ، مجدد خودش رو جا میکرد دوباره میرفت پایین ، ولی با اون ماشین رده۱۲ !! دمش گرم ، اتفاق نبود براش تلاش کرد . راسل هم ریسک عجیبی کرد ، البته که اگه ۴ پیچ اول رو به سلامت عبور میکرد پول رو میگرفت ولی تقریبا مشخص و واضح بود همون پیچ ۱ برای لیز خوردنش کافیه . خلاصه با این ردهها ریس پر سبقتی خواهیم دید .
فرشاد جان’
مکس کم کم تو پیستای سنتی سریعتر خواهد شد و هراسی نداره چون دیواره نزدیک نیست هر چند اینجا نمیشه گفت پیست خیابونی یا سنتی هست میکس شده.
بزرگترین مشکل مکس در این فصل چسبندگی جلو ماشین هست براش که تو پیچهای تند خیابونی کم فرمانی داره چون ستاپ کردن ماشین برای خودش و مهندسش سخت هست البته اینم بگم با باک خالی بیشتر گرفتار این کم فرمانی هست توی تک دور و تعادل نداره ولی در ريس اوضاع فرق داره.
چکو هم اگه نمی خواد از قافله عقب بمونه امشب باید جلوی چارلز تمام کنه که رقابت انتهای گرید هم دیدنی هست.
مکس هم اگه تو استارت از آلونسو ضعیفتر باشه به نظرم ریسکی نمی کنه و میزاره رد بشه و در اولین فرصت ازش سبقت می گیره این عاقلانه ترین کاری هست که مکس و
جی پی مهندسش قبل استارت حتما راجبش گفتگو می کنن.
علی جان نمیدونم توجه کردید ، اون وصله های اسفالت ترمیمی که ظاهرا جدید هم بوده بشدت لغزنده و خطرناک بودند و اکثر اتفاقات تمرین۳ و کوالی هم بخاطر همین تکه ها بود ، بخصوص پیچ یک و دو . امروز هم با وجود خشک بودن مسیر بخاطر دمای پایین و باران دیروز بازم میتونه خطر افرین باشه خصوصا در استارت مسابقه . خدا بخیر کنه .
البته که مکس ریسک نمیکنه در جدال با الونسو . ماشین بهتر و تجربه بیشتر ، میدونه که سلامت عبور کردند از دور اول به هر چیز دیگری اولویت داره ، رده رو میشه پس گرفت.
و این فرناندو تمام نشدنی
تا میگی آلونسو راننده کاملیه از بقیه فورا مخالفت میکنن مخصوصا مرسدس فنا
ولی خب نتیجه امروز تعیین خط خیلی چیزا رو مشخص کرد
مگه میشه مگه داریم؟باآلپین؟باآلپین کیو ۳ رفتن خودش مکافاتیه چه برسه به اینکه کیو ۳ رو دومم تموم کنی
اکون هم به Q3رسید ولی قبول دارم کار آلونسو امروز عالی بود
آلپین داریم تا آلپین. آلپین هفته قبل رسیدن به کیو ۳ باهاش هنره ولی آلپین این هفته کاملا ماشین سرحالی هست.
شبیه ساز های ریس و کوالی جمعه می گفتن که آلپین این هفته تیم سوم هم در کوالی هم ریس هست.
ولی ناندو واقعا تایمش فضایی هست…
Just Brovo Nando
و اما باز هم لکلرک و تعیین خط
تو کیو ۱ لکلرک داشت به شوخی دور میزد پنجم شد
مشخص میشه که پل گرفتن مقابل مکس صرفاً فقط ماشین سریع داشتن نیست…
فردا مسابقه قشنگ ببینیم…
Bravo…تصحیح میکنم🙏🏼
عجب تعیین خط خفنی بود کیف کردم چه دورایی مکس میزنه تو بارون عالی بود وفرناندوی دوست داشتی ویه خط یک دوست داشتی. ساینز دور اخر اشتباه کرد وراسلی که کل اخر هفته خوب بود ولی اون جایی که باید نه، اخه با چه فکری وقتی تو پیست هنوز کلی اب هست سافت بستن براش باشه درسته که جاهای کاملا خشک شده بود ولی باز با کوچکترین اشتباه ورفتن رو قسمتای خیس حتی خطر تصادف ناجور وخسارت وجود داشت بازم شکر که حداقل نرفت تو در ودیوارا ومن هنوزم باورم نمیشه دوتا هاس بین ده نفر اول هستن واینکه سب چرا اینجوری شد تو تمرینا که تایمای خوبی میزد وتو بارونم که خوبه اعصابم خرد شد که همون اول حذف شد. ودراخر هم که فردا اون عقب رقابت شارل وچکو دیدنی خواهد بود به امید یه مسابقه هیجان انگیز
🤣🤣🤣 هوادارای همیلتون بعد ۸ تا مسابقه میگن چه ماشین بدی خسته شدیم
طرفدار وتل و آلونسو چی بگن که ۱۰ ساله ماشین رقابتی ندیدن
بعد از ۶ ۷ سال ماشین دامینیت داشتن
بد عادت شدن
ولی پتانسیل ماشین مرسدس امسال هم بالاست
لوییس با ماشین سوم گرید چهارم شد
ناندو با ماشین چهارم یا پنجم گرید دوم
این یعنی درس رانندگی
حتی ناندو اگه ماشین در حد فراری و ردبول داشت
صد درصد الان پول رو میزد
میشه بفرمایید معیار شما برای گرید بندی ماشین ها چیه؟؟؟!!
ای کاش قبل حرف یه سرچ ساده میکردید. ای کاش…
ببخشید ناندو ماشین دامینیت داشت و لوییس با گاری دور میزد
یعنی لوییس ماشین سوم گرید دستش نیست؟
ناندو با آلپین دور میزد نه با ردبول و فراری
جایگاه اوکون رو ببینید لطفا
اگه جورج ریسک اسلیک رو نمیکرد با مرسدس بالای لوییس تایم میزد و چهارم میشد
آیا اوکون هم ماشین به این خوبی داشت که نزدیک آلونسو تایم بزنه؟
کی منابع خبری و سایت ها رو درستی و صحت اخبار و تحلیل هاشون رو تعیین میکنه؟
من از روی شواهد خودم گفتم
حتی بعضی وقت ها نظر کارشناسان هم غلط در میاد و در قدیم هم کم نبوده
استاد سرچ
همین شما سرچ رو بلدین کافیه
انگار سرچ کردن چیه که هرکسی از راه میرسه
ای کاش ای کاش میکنه.
به این کار شما میگن مغلطه. از روی بیسوادی و تعصب یه چیزی گفتی که توش موندی.
همه هم بلدن پیشبینی سرعت تعیین خط و مسابقه ای رو پیداکنن و ببینن.
ماشین امروز ماشین چهارم گرید بود و شبیه ساز میگفت آلپین ماشین سومه. چارلز و پرز اوت شدن ساینز هم گند زد پس آلونسو دقیقا تو جاییه که باید باشه و لوییس فقط میتونست ساینز رو رد کنه. لاستیک خشک هم انتخاب خود راسل بود.
من واقعا نمیدونم چه شانسی داره فتل نه به اون تایم یک و سه زدناش تو تمرینا نه به این تعیین خط
پرزم واقعا بد خراب کرد خورد به دیوار… هاسم عالی بود امیدوارم میک بتونه اولین امتیازشو بگیره
دوستاگ یک سوال امکان این هست مسابقه بارونی باشه؟
کاملا هوا آفتابیه نه قبلش بارون میاد نه بعدش
فقط کیو یک رو دیدم بعد خوابیدم. یعنی چی انقدر دیر میذارن تعیین خط رو.
اما واقعا همون کیو یک هم فوق العاده بود. یکی از جذاب ترین تعیین خط هایی که تا الان دیدم. حتی از نود و نه درصد مسابقات هم جذاب تر بود. اما متاسفانه بخاطر خستگی مفرط هرچی تلاش کردم دیدم نمیتونم بقیش رو ببینم. حیف شد واقعا.
اما واقعا این نتایج در این سرایط رو نمیشه خیلی به خودرو ربط داد. مثلا همون کیو یک یه جا لکلرک داشت تایم میزد که یه دفعه شل کرد و ادامه نداد. چرا؟ چون داشت خیلی به خودروی جلویی نزدیک میشد و اسپری آب دیدش رو مختل کرده بود. به همین راحتی یه دور خوب رو از دست داد. این اتفاق برای همه راننده ها افتاده قطعا.
اختلاف زمانیه دیگه چیکارش کنن
میخوای اول صبح بزار مسابقه رو که ساعتش برای شما مناسب باشه؟
اما همیشه کوالی بارونی جذاب بوده و پر از سوپرایز.
مثلا همین کوالی اوت شدن پرز و سب جزو سوپرایز هاش بود
یا رسیدن دو تا هاس ها به کیو سه
البته برای ما ردبول فنا که اصلا خوب نشد
پرز اینجا نباید خراب میکرد.
واقعا؟ یعنی بخاطر اختلاف زمانی انقدر دیر انداختن تعیین خط رو؟ چه جالب!!! من چقدر خنگ بودم که خودم این رو نفهمیدم. خخخ (از این خنده هایی که از روی شرمساریه و بعد سوتی دادن هست)
بله این بحث های اختلاف زمانی خیلی اذیت می کنه… معمولا ریس ها و مسابقات فوتبال و… رو زمانی کی ذارن که مخاطب اصلی بتونه ببینه مثلا فرمول یک تایمش مثلا برای اروپا خوب باشه… و ما هم هیچی برای این ورزش ها نیستیم که برامون تنظیم کنن :/
خب از نگرانی در اومدم خداروشکر
مسابقات رو به ساعت محلی هر کشور تقریبا
ظهر یا بعد از ظهر برگزار میکنن (یک ساعت مناسب) شاید بعضی وقت ها نزدیک عصر و غروب
بخاطر اختلاف زمانی بعضی کشور ها مثل کانادا و آمریکا و برزیل
تایمش برای ما نیمه شب میافته.
خخخ
دیگه جوری شده که رنگ سبز میبینم کهیر میزنم
به امید برد ناندو تو ریس یکشنبه
ساینز هم داره ثابت میکنه اگر تو یه ماشین رقابتی بشونیش خیلی سطح بالاتری نسبت به راننده ای مثل بوتاس نداره و همین شماره 2 بودن براش کاملا کافیه تو زمانگیری باز هم یه اشتباه نیم ثانیه ای دیگه تو حساس ترین دور انجام داد
یعنی شوماخر این بار امتیاز میگیره؟
اینجا چون سبقت گرفتن هم راحت نیست البته به جز مستقیمی هاش.
اگه نره تو دیوار یا تو استارت رده نده
احتمالش زیاده
تبریک به مکس بابت پول
تبریک به ماتادور بابت ردیف جلو
البته کری هم خونده. که میخواد پیچ یک مکس رو بگیره ( از همینجا بهش میگم بچه بیا پایین مواظب باش ساینز تو استارت نگیرتت.)
تبریک به لوییس که با ریسک و قمار بد راسل
بالاخره تونست بالاتر از راسل کوالی فای رو تموم کنه (واقعا چه فکری کرد که رفت روی اتیلیک و لاستیک سافت)
البته که اگه ریسک نمیکرد بالاتر لوییس تموم میکرد
از کجا میگم کسی که کوالی فای رو دیده باشه تایم های راسل همیشه دو تا سه دهم حتی یکجایی تا نیم ثانیه بهتر از لوییس بود.
حتی یکجا تایم با فاصله پنج هزارم تا مکس زد که مکس سریع جواب داد و تایمش رو بهتر کرد
داخل کیو ۲
خلاصه اولین مسابقه ایه که لوییس بالاتر از راسل شروع میکنه
لوییس فن ها ازش لذت ببرین
با سرعت تقریبا برابر ماشین ها احتمال نمیدم راسل بتونه بالاتر از لوییس تموم کنه
مگر اینکه با استراتژی و سیفتی و خوش شانسی محض دوباره خودش رو برسونه جزو ۵ تا.
ببینیم آقای ثبات
آقای ثبات باقی میمونه یا پایین تر از ششم تموم میکنه.
مرتضی جان
این کری آلونسو خیلی شیرین بود مطمئن باش اگر کسی غیر مکس جلو بود این کری براش
نمی خوند چون با مکس خیلی راحت هست خارج پیست.
آلونسو کسی هست که مکس اون را الگوی خودش قرار داده.
منم از روابط خوب و دوستانه اش با مکس خبر دارم
جذاب ترش کرده درست.
اما استرس دارم که اتفاقی انشالله نیوفته و
آلونسو کار دستمون نده و
یک برد شیرین دیگه رو برای مکس شاهد باشیم.
پرز هم انشالله بکنه بیاد بالا.
اولی نیست. بحرین لویس بالاتر استارت زد، استرالیا هم بالاتر استارت زد.
منظورم بعد از چند مسابقه اخیر بود
بحرین که مسابقه اول بود و پودیوم گرفت
استرالیا هم نمیدونم بالاتر بود یا نه چون بخاطر یک سری قضایا مسابقه رو ندیدم
پس چطور راسل پودیوم گرفت ؟
حتی آمریکا رو بالاتر از راسل شروع کرد اونم یادم بود
اونم فک کنم سومیش بود
اما این چند مسابقه اخیر همه رو زیر راسل بود
به اصطلاح اوت کوالی فای راسل شده بود.
باکو – موناکو – اسپانیا
استرالیا سیفتی کار اومد و راسلی که لاستیک عوض نکرده بود رو جلوی لوییس انداخت.
پس خیلی هم بیراه نمیگیم که اصلا مسابقات رو نمیبینید و فقط از روی نتیجه به لوییس گیر میدید!
حسین جان میامی هم لوییس بالاتر بود
کوالیفاینگ جذابی بود، داشتن ۵ تا راننده از ۵ تیم مختلف تو ۵ رده اول نتیجه میکس بارون و پیستی هست که راننده میتونه یک مقدار بیشتر تاثیر بزاره.
فرناندو عالی بود، جورج هم عالی بود.تمام آخر هفته، پیست خشک و خیس به راحتی از لوییس سریعتر بود اونم تو پیستی که جزو بهترینهای همیلتون هستش و حقیقتا همونطوری که خودش هم تو مصاحبه اش گفت، منم مایوس نشدم از انتخاب تایر اشتباه.یک ریسک بزرگ برای پل زدن و…جواب نداد اما اون تنها راننده ایی بود که این شانسش رو امتحان کرد.
ساینز اما مایوس کننده بود.نمیدونم چه اتفاقی برای یکسری از راننده ها افتاده که امسال انقدر نقاط قوتشونو از دست دادن.
کارلوس همیشه تو بارون به طور غیرطبیعی سریع بود، همیشه تو استارت ها عالی بود.همیشه کم اشتباه بود…تا الان هیچکدوم این چیزارو ندیدیم ازش اما با توجه به لانگ ران های جمعه تو پیست خشک نشون میداد که هنوزم شانس برای رقابت داره.تایم های محدوده ۱۷؟بدون افت پیس و دگریشن میتونه بهش کمک کنه که برای برد بجنگه اگر یک استارت خوب بزنه.
استارت جالبی هم میشه، خیلی مواقع کسانی که تو ردیف زوج هستن میتونن بعد از پیچ سوم رده های خوبی بگیرن، با اینکه ورودی به پیچ یک کوتاه هست و این یک ست بک هست براشون اما گریپ بیرون پیچ دوم و جمع شدن خیلی از ماشین ها داخل پیچ یک موقعیت میک و برک میده به این راننده ها.
آلبون هم نسبتا مایوس کننده بود.با وجود مشکلات چندتا ماشین برتر، باید میتونست خودشو به Q3 برسونه.
اما امید تیم این مسابقات نیست…پکیج کامل آپدیتی تو راه هست که احتمالا سیلوراستون معرفی بشه.چیزی که به گفته رابسون از فرانت وینگ تا انتهای ماشین مشخصه و تغییراتی هرچند جزیی تو فلسفه طراحی ماشین داره.بهرحال این ویلیامز هست که تا اینجای فصل بالاترین راید هایت رو داشته و زمان قابل توجهی رو از این بخش از دست داده.شاید علت اینکه الکس تو روز مسابقه ایی موناکو و البته میامی که هردو بامپی بودن سرعت خوبی داشت همین قضیه بود که تیمهای دیگه هم مجبور به افزایش ارتفاع بودن…چیزی که حالا با این آپدیت میتونه به یک لول نزدیکتر برسه.
این اولین محصول FX هست و امیدوارم مایوس کننده نباشه.برعکس تمام تیمها، ویلیماز جز چند قطعه جزئی هیچ آپدیتی نداشته و اونارو در قیاس با تیم های پیش رو تو موقعیت بهتری قرار میده برای معرفی پکیج های جدید…چیزی که ازش صحبت میکنن “اولین” پکیج بزرگ فصل هست و شاید این معنارو داشته باشه که برای بعد از تعطیلات تابستانه آپدیت های بیشتری تو راه باشه.
و البته پیاستری…از ماه قبل که کپیتو درحال صحبت با وبر (مدیر برنامه پیاستری) بود، زمزمه هایی بود برای جابجایی.
بعدش توئیتی منتشر شد که جابجایی راننده محتمله این فصل و نگارنده تنها اشاره ایی که کرد این بود که لباسشون آبیه!
حالا یک هفته ایی هست که کاملا این شایعات قوت گرفتن حتی به زودی سیلوراستون.
هرچند امید دارم این اتفاق زودتر بیافته اما خیلی بعید به نظر میرسه با توجه به تعداد اسپانسر هایی که لطیفی داره و هزینه شکستن این قرارداد شاید خیلی سنگین باشه.
اما بنظر قرارداد قرضی ۲۳ و ۲۴ پیاستری به ویلیامز به همراه پاوریونیت رنو قطعی بنظر میرسه…چیزی که شاید باید ۲ سال قبل اتفاق میافتاد.
با توجه به این مشتریانی که مرسدس داره، ویلیامز آخرین تیمی هست که مرسدس درباره خواسته های مشتریانش درباره بازه تورک و قدرت و دیامتر یونیت بهش گوش میکنه و این دقیقا خلاف چیزیه که با رنو میتونه اتفاق بیافته…اونا نیاز دارن که با یک تیم بطور نزدیک کار کنن برای پیشرفت بیشتر در آینده.
مشخصا گیرباکس مرسدس هم چیزی جز دردسر برای ویلیامز امسال نبوده و قرض یک راننده در سطح پیاستری که مطمئنا نمیتونه یک فصل دیگه بدون صندلی رو تحمل کنه، میتونه یکی از بهترین قراردادها رو برای ویلیامز رقم بزنه.
دوستانی که رقابتهای پایه اسکار رو دنبال کردن میتونن با اطمینان بگن که اون پتانسیل یک جورج یا شارل بودن رو داره.
امشب ریس جالبی رو داریم، میشه گفت ۷-۸ تا ماشین هستن که کاملا خارج از پوزیشن معمول هستن.شارل، پرز، سنودا، جورج، فتل، راننده های هاس و البته فرناندو که نمیدونم میشه گفت خارج از رده هست یا نه! اصولا یک آلپین یکباره از رده ۸-۹ نباید دوم باشه اما وقتی لانگ ران جمعه و عملکرد کل آخر هفته اشو میبینیم دیتا چیز دیگه ایی رو میگه.
به به استاد مهریار صالحی اومدن خوندن کامنت شما خیلی حال میده
مرسی دوست عزیز، حقیقت این آخر هفته فرمولا وانی رو میخوام لذت کاملشو ببرم، از شانسم ظاهرا به یک ویک اند خوبم خوردم!
درضمن کم پیش میاد به قول شما من از سب تعریف کنم (جز ۲۰۱۰ که طرفدارش بودم) و همیشه بنظرم اورریتد بوده اما این فصل جزو بهتریناش هست و این نسل ماشینها حسابی خیلی از عملکردهارو زیر و رو کرده.
سب سال قبل هم از لنس بهتر بود، چندتا ریس خوبم داشت اما امسال مشخصا امثال لنس قدم بزرگی به عقب برداشتن و عکسش برای سب شده.
همین موضوع برای لطیفی هم هست.اونم هیچوقت راننده خوبی نبوده اما قدمهای کوچیکی برای پیشرفت برداشت و نیم فصل دوم خوبی رو داشت سال قبل ولی امسال به کل نابود شده.
تو اسکیل پایین تر اوکون هست…بهرحال این همون راننده اییه که مچ پرز بود، تو بازگشت راننده ضعیفتر ابتدای فصل رنو بود و در انتهای فصل راننده بهترش.سال قبل هم هرچند نسبت به ناندو ضعف داشت اما این اختلاف های بزرگ تایمی نبود (جدول البته چیز دیگه اییو میگه که خب دوستان در جریان اتفاقات آلونسو هستن)
مکس/پرز هم همین اتفاق افتاده…پرز همیشه راننده خوبی بوده، ولی فقط خوب بوده! نه کسی که بتونه انقدر خودشو به مکس نزدیک کنه.
شارل/ساینز…با توجه به شروع کارلوس تو فراری، انتظار این بود که امسال مچ شارل باشه اما این همه اشتباه از راننده ایی که معروف بود به کم اشتباهی؟
درباره جورج و لوییس هنوزم مقاومت هست بین فن بوی های لوییس که جورج داره بهتر عمل میکنه و هرطوریکه حساب میکنیم کوالیفاینگ های بد رو میزارن پای بدشانسی، انتخاب تصمیم اشتباه طی ریس رو میزارن پای استراتژی بد (اما تو کیس دیشب جورج میشه اشتباه راننده و هنر لوییس)، پوش کردن راننده ایی که در حال رسوندن خودش از میانه یا انتهای جدوله به جایگاه اصلی ماشین رو در قیاس با راننده ایی که میدونه جایگاهش همینه و تو حالت پوش نیست رو میزارن پای ریس پیس بهتر، اشتباه استراتژی ایمولا یا یک ریس پس و پیشش، خاطرم نیست، که سکو رو از جورج گرفت کلا گفته نمیشه و حقیقت اینه که با کذشت ۱/۳ فصل هیچ راننده ایی تو کل کریر لوییس نتونسته این اختلاف امتیاز و کوالی رو باهاش داشته باشه…تهشم منطقشون میشه بی انگیزگی که خب راننده ایی که همیشه برای قهرمانی جنگیده الان انگیزه جورج رو نداره فقط موندم چطور ناندو تا آخرین لپ آخرین ریس قبل خداحافظیش نشونه ایی حتی ۱٪ از این افت بخاطر بی انگیزگی رو نداشته؟
کلا داستانی که طرفداران سب درباره رقابتش با شارل داشتن رو الان از طرف طرفدارای لوییس میبینیم و یه میل جمعی هست برای طرفداری از راننده های قدیمی حتی بین کسانی که طرفدار اون راننده نیستن.
فکر کنم سال قبل میگفتیم انتهای سال ۲۰۲۲ جورج میتونه ۸۰-۹۰٪ لوییس امتیاز بیاره به عنوان یک برد برای یک راننده تازه وارد به تیم در مقابل پر افتخارترین راننده گرید به حساب میومد…کامنتهای دوستان موجوده.
این فصل تموم بشه و اگر همون ۸۰-۹۰٪ باشه مطمئن باشید که کسی اینو ذکر نمیکنه.
این اپیدمی هست بین طرفداران راننده های پرافتخار…قابل درک هم هست بهرحال خیلی هاشون بخاطر اون راننده راغب به دنبال کردن این ورزش شدن.
موضوع جالب دیگه این مدت که اصلا اشاره ایی بهش نشد هم تیم جدید از طرف یک شخص، خانواده و نسل فوق کاریسماتیک بود بنام آندرتی.کسانی که جزو هویت موتوراسپرتن و چه کسایی حرف از “ارزش” ورود این تیم به فرمولا وان شدن! یک جوک به تمام معنا…
حرفهات رو قبول دارم. مخصوصا بخشی که درباره ی طرفداران راننده های بزرگ هست. حتی با اینکه طرفدار فتل هستم بخشی که درباره ی ما فتل فن ها در رقابتش با لکلرک گفتی رو قبول دارم. اما خب ما طرفداریم. ماهیت طرفداری همینه. تا آخرین لحظه طرفداریم. فتل حتی اگر نفر آخر گرید هم باشه و فراری حتی اگر سه فصل پشت سر هم جزو پنج تیم اول نباشه بازم من عکس فتل رو با لباس فراری به عنوان پروفایلم میذارم و طرفداریش رو میکم و بازهم میگم اگر فتل خودروی خوب زیر پاش باشه توی 50 سالگی هم از خیلیا بهتر میرونه. هرچند خیلی حرف غیر منطقی ای باشه اما خب خاصیت طرفداری همینه.
به امید دیدن چند تا سبقت فوق العاده از سب و دفاع های جانانه از ناندو و دیدن یه لوییس سرحال… چون همیشه قدیمیهای یک ورزش روح اون ورزش به حساب میان.
مهیار جان یه سوالی که برام پیش اومد یعنی ناندو 2008 و یا حتی 2013 مشکل انگیزه نداشت ؟ با ماشین به مشکل بر نخورده بود ؟
سلام جناب اقای صالحی . اقا خوشحالمون کردید حسابی . کماکان لذت بردیم از نوشته های پربار و دلچسب شما . فقط جسارتا میخوام یه شوخی کرده باشم با شما ، تعریف از مکسش و یک کم بیشتر کنید . خخ . البون رو قبول دارم که اخرین دورش رو خوب نزد ولی کلا عملکرد خوبی از خودش نشان داد و البته فکر کنم تهش قابلیت ماشینش برای شکست بوتاس و ژو کافی نبود ؟ و حالا که تشریف دارید بپرسم سئوالم را . منم خونده بودم ویلیامز بدنبال اپدیت اساسی هست ، ایا میشه انتظار داشت به سمت طراحی ردبول متمایل شده اند ؟ بازم خوشحالم شما رو داریم و با تشکر از وقتی که میگذارید .
ممنون از لطفتون فرشاد جان، من تو ذهنم یه لذت چند روزه هست و خوشحالم که با پیستی که نوستالژیک هست برام مصادف شده.
در ارتباط با مکس که راستش از یک جهاتی بنظرم پیشرفت کرده و اونم ریسک پایینترش هست، دیدن تصویر بزرگتر فصل و قهرمانی که اینا مطمئنا تاثیر بدست آوردن اون “اولین” هست.وقتی این بدست میاد فشار زیادی برداشته میشه اما درباره پیس اش سر صحبتم هستم.
این فاصله مکس و پرز نیست! یعنی نباید باشه…که مطمئنا شما که طرفدارش هستین بهتر میدونید بخش اعظمش برمیگرده به نسل جدید ماشین ها (که مختص ردبول هم نیست) که نیاز داره به فرانت اند اسنپی، نمیدونم چی ترجمه اش کنم، جلوی ماشین جهشی؟ یا هرچی که ترجمه اش میکنید و این ماشین رو تو پیچ ها تو حالت اوراستیر قرار میده و راننده با دستش اینو ایجاد میکنه (فرمان) و با پاش انتهای ماشین رو اصلاح میکنه (کار با پدال گاز).
سبکی که به خاطر دارم شوماخر داشت، مونتویا داشت و البته که با وجود پتانسیل کمی بیشتر تو همچین سبک طراحی ایی، کمتر میرن سراغش چون معدود راننده هایی هستن که بتونن با این ماشین ۱۰۰٪ توان رو اخراج کنن.به همین دلیلم خیلی از هم تیمی های این راننده ها نمیتونن مچ کنن پیسشون رو با این افراد چون توانشو ندارن.
و حالا مکس همچین ماشینی نداره و برمیگردیم سراغ اون بحث وفق دادن راننده با چیزی که در اختیارش هست.
صحبتی که بارها اینجا شد و کلی هم حرف شنیدم اما خب همین هفته قبل هم نظرات کرافتی رو گوش میدادین تکرار این مطلب بود که سالهاست طراحان با داده هاشون ماشین سریعتر رو طراحی میکنن.چیزی که ویندتانل و کامپیوتر نشون میده سریعتره رو پیگیر هستن، علایق راننده شاید جزو آخرین نکاتی باشه که بهش پرداخته میشه…و مکس بنظرم هنوز نتونسته کاملا خودشو وفق بده با این استایل جدید ماشینها و از تمام پتانسیلش استفاده کنه هرچند همینطوریشم برتری داره.
در ارتباط با پکیج جدید ویلیامز هم چند نکته بنظرم توش باشه…اینکه برن سراغ فلسفه طراحی ردبول؟ امیدوارم اما شدنیه؟ شاید نه زیاد، در حد محدود شاید بشه اما حقیقت اینه که نزدیکترین طراحی به زیرو سایدپاد مرسدس رو ویلیامز داره از لحاظ پکیجینگ سایدپادها و کولینگ و این قسمت ها دیکته کننده شاسی هستن که تغییر توشون نیاز به تغییر تو طراحی در شاسی داره که اونم نیاز به یک کرش تست جدید داره که هم زمانبره و هم پر هزینه.
پس امیدوارم چیزایی از ایده ردبول تو اون بخش سایدپاد کولینگ ببینم اما فکر کنم محدود باشه.
بنظرم این پکیج دو قسمت اصلی رو هدف داشته باشه.اولیش مجموعه ایی هست از فلور جدید و ساسپنشن عقب جدید که مشکل رایدهایت و استفاده از گراندافکت رو میتونه تا حدی حل کنه.عکسی بود که نشون میداد کپیتو با گوشیش بعد نمیدونم کدوم تصادف فراری ها داشت از زیر ماشینشون میگرفت و تو نصف تمرینات فلوویز رو بخش ساسپنشن بوده.
بخش دیگه هم فرانت وینگ و شاید دماغه ماشین باشه که اونم زیاد با فلوویز تست شده.
ویلیامز یکی از ابتدایی ترین طراحی های فرانت وینگ کل گرید رو داره و البته با برداشتن کاور دماغه، مشخصه که کرش استراکچر عقبتر از جایی هست که دماغه رو با کاور میبینیم.در حقیقت اون ورودی هوای جلو، بطور مصنوعی ادامه داده شده و کرش استراکچر اونجا نیست و میتونه یا کوتاه تر بشه یا تغییر شکل بده در صورت نیاز.
تمامش حدسیات بود…واقعیت شاید این باشه که دوتا بالچه کنار آینه اضافه کنن لگن این پکیج اساسیمون بود! از ویلیامز اصلا همچین چیزی بعید نیست :))
————-
ایرن این چیزایی که نوشتین ترجمه کلمه فناتیک بودن بود.
بله ۱۰ سال از آخرین برد ویلیامز گذشته، ۲۵ سال از آخرین قهرمانیشون.تو ۴ سال اخیر هم ۳ سالش آخر هستیم با اقتدار و هنوز طرفدارشونم اما بیام بگم قوانین رو ضد تیم چیدن، براساس علایق فلان تیم قوانین چیده شده، اگر فلان میشد الان ما اول بودیم؟ این دیگه اسمش طرفداری نیست.
سلام مهریار جان
خوشحالم که برگشتی. فقط میخواستم بگم کسی نمیتونست کیو سه رو پیشبینی کنه اما منم موافقم که راسل احتمالا جلوی لوییس شروع میکرد.
تعیین خط جالبی بود
والا ما ک داشتیم کالاف میزدیم ولی پیگیر بودیم
خیالمونم از شارل راحت بود
آخرای کیو ۲ هم اصلا نتمون قطع شد و نشستم با یه نت دیگه کیو ۳ رو آخراشو دیدم با توجه کامل
امیدوارم فردا شارل بتونه حداقل تا سکو بیاد بالا و یه مسابقه جذابو ببینیم
باز هم یه رانندگی عالی دیگه از مکس تو شرایط بارونی امیدوارم تو ریس هم بدون اشتباه باش
خط یک با آلونسو که استارت های خیلی خوبی میزنه هم هیجان ریس رو برده بالا تبریک به طرفداراش…
ولی خب اشتباه چکو یکم ناراحتم کرد میتونستیم فاصله امتیازی خوبی با فراری ها بندازیم با توجه به شرایط لکلرک…
ولی به هر حال پیست سبقت خیزه باید دید چکو چیکار میکنه…
به نظر اگه آلنسو بتوته به قول خودش که واسه مکس کری میخوتد تو پیچ ۱ مکس رو بگیره حد اقل تا دور ۷ یا ۸ میتونه پشت خودش قطار دی ار اس درست کنه ولی اینکه آلنسو فردا رو سکو باشه به نظر خیلی بعیده
اگه اتفاق خاصی نیوفته احتمالا ۱ مکس میشه ۲ ساینز برای رده سوم پیشبینی ندارم ولی رقابت بین همیلتون و فرناندو و اگه ماشین ایمنی داشته باشیم احتمالا لکلرکه
آخریش یکم بعید به نظر میاد چون پیست مونترال زیاد جایی واسه سبقت نداره و فراری ثابت کرده استراتژی خوبی واسه راننده ای که از ردیف های آخر میخواد شروع کنه نداره
البته به این جمع میشه پرز و راسل هم اضافه کرد
جنگ واسه p3 تو این مسابقه جالب خواهد بود
تعیین خط جالبی بود.چه دورهایی ثبت میکرد مکس و به راحتی جایگاه اول رو به دست آورد.ماتادور یه آخر هفته فوق العاده داشت و کل این آخر هفته عالی بود و نهایتا ردیف اول بعد از حدود ده سال.ناندو نشون داد که حتی در چهل سالگی اگر ماشین خوبی در اختیارش باشه قادر به رقابت با بهترین هاست.کارلوس بازم انتظارم رو بر آورده نکرد و به نظرم باید جایگاه دوم رو تصاحب میکرد.امیدوارم شرایط به چارلز کمک کنه و بتونه خودش رو سریع به رده های بالا برسونه.
تبریک ب دل بسته هاش
تعیین خط دیشب کلا خلاصه میشد به عملکرد دو نفر
مکس ورشتپن
فرناندو آلونسو
تبریک به دوست داران هر دو راننده
مکس که نیاز به توضیح نداره
از همون کوتا 2015 استعدادشو تو بارون نشون داده و هر سشنی که تو بارون هست بازم عملکرد درخشانی داره ( تقریبا هیچ کس حتی نزدیکشم نبود دیشب)
فرناندو هم واقعا درخشان بوده تا اینجا تو تمام قسمت های تمرینی و تعیین خط
درسته آلپین امسال تو پیست های دانفورس پایین خوب بوده و طبیعتا اینجا هم باید قوی باشن ولی دومی و بالاتر از ساینز و همیلتون که ماشین های بهتری دارن و البته فاصله 1.5 ثانیه ای با هم تیمی نشون میده دود هنوزم از کنده بلند میشه
سب هم کار خودشو کرد
یک ثانیه رو لنس که خودش تو بارون قویه تایم زد ولی معلوم نشد یهو ماشین چه اتفاقی براش افتاد که اینقدر کند شدن
البته مهم مسابقه اس و یه سیفتی تو دور های بالا 40 بیاد خود سب شانس بالایی برا گرفتن امتیازات خوب داره
کوالی واقعا جذابی بوده حیف شد ندیدم…
فردا لکلرک از آخر تقریبا و چکو از ۱۳ استارت می زنند یعنی بالقوه امکان سکو برای یکی از تیم های میدفیلد هست که احتمالا آلپین و مرسدسه. اما خب ریس بارونی نیست پس یعنی نیاز به اتفاقات و تصادف و… هست برای سکو…
از سکو بگذریم جورج داره لیدر مرسدس میشه و روحیه ریسک پذیر این پسر هم جالبه که با سافت تایم بزنه. تو روزی که ۴ تا پایین تر از لوییسه حرف عجیبی زدم ولی لوییس بخاطر کند شدن در کوالی بخاطر سنش مخصوصاً وقتی مرسدس در میدفیلد هست توانایی رقابت با جورج رو نداره… جورج خودش رو کاملا ثابت کرده و راحت میشه گذاشت ۶۳ رو کنار ۳۳ و ۱۶. سخته طرفدار یکی باشی که بدونی زورش به همتیمیش نمی رسه 😂 البته خب مهم هم نیست در پایان کریرش.
ناندو که دیگه خاک پیست رو به توبره کشید. شبیه ساز های ریس هم میگه آلپین تیم سومه… بعدش با یک فاصله کم مرسدس.
میک شاید فردا امتیاز بگیره.
اینارو بیخیال، ببینیم دیوار قهرمانان امسال کی بهش اضافه میشه…! لطیفی شاید قهرمان نشه ولی قبل از جایگزین شدن با پیاستری (بگیردش ویلیامز شکار فوق العاده ای بعد جورج میشه) در پیست خونگیش شاید بتونه خودش رو اضافه کنه و یک سیفتی کار یا ردفلگ قشنگ هم اضافه کنه به ریس !:)
مرتضی جان میدونستی که بیش از نصف مسابقات پارسال الونسو سریع ترین ری اکشن تایم رو داشته در استارت ، و رکورد ری اکشن تایم استارت امسال هم مسابقه ی میامی بود که فرناندو زد ، اصلا نباید الونسو رو دست کم بگیری در استارت ، از اون سمت ساینز استارت هاش ضعیفه و خیلی احساس برانگیز نیست
مکس استارت های خوبی همیشه داشته ….اما حدود ۲۰ تا ۵۰ میلی ثانیه نسبت به الونسو کند تر بوده امسال
محمد امین عزیز ممنون بابت آماری که دادی
خیلی جالب شد ماجرا
چون همیشه ری اکشن تایم چهار تا راننده ردبول و فراری رو میدیدم
خیلی عجیب شد
بهرحال مکس اگه بتونه باید فردا سالم و پیشتاز از پیچ یک عبور کنه
وگرنه نباید ریسک کنه و تو طول مسابقه ناندو رو بگیره
یک مسئله دیگه سرعت فراری و ردبول نسبت به آلپین خیلی بیشتره و راحت میتونن آلپین رو بگیرن
بستگی به استارت پرز و چارلز داره که چند رده کسب کنن و سیفتی و رد فلگ.
که سکو سوم به یک تیم دیگه برسه یا نه
یعنی احتمال زیاد به آلونسو یا همیلتون.
امشب خیلی جذاب میشه.
به امید بهترین ها برای ردبول و فراری.
از فرمول یک هیجان میخوام چیزی فکر نکن توی این مسابقه بشه دید
تبریک به مرسدس فن ها
همیلتون عالی و بی نقص رانندگی کرد
ولی ساینز نتونست چه اول مسابقه چه ۱۲ دور آخره مسابقه مکسو رد کنه
دیروز پیش بینی کردم
اول مکس
دوم ساینز
۳ همیلتون
به نفر سوم تبریک ویژه میگم
به امید روزای بهتر
تبریک به مکس و ردبول فنا
لکلرک نشون داد که در سبقت هنوز به پختگی نرسیده، با اون ماشین ساینز به آلونسو امون نداد، ولی لکلرک در مقابل اکثر ماشینا به شدت سختی کشید، با اینکه قطار هم تشکیل شده بود ولی بازم باید زود رد میشد
مرسدسا خوب بودن و انتظار نداشتم اینجا خوب باشن با توجه به پروپوزینگ
آلپینا فقط شاید بتونن در اینجور پیستا امتیاز بگیرن، در پیستای با داونفورس بالا حتما کم میارن، آلفا رومئو بعد یه مسابقه فاجعه بار در باکو واقعا برگشته به اوایل فصلش، و اینکه بوتاسم راننده سبقت گیری نیست
مکلارن که حرفی برای گفتن ندارم. سرعت ماکزیمم ندارن اصلا،
اما استرول هم به لطف پدر امتیاز گرفت، فتل زیر نیم ثانیه با ریکیاردو و ژو فاصله داشت و با پیت استاپای خوب استون میتونست یکیشو حداقل در پیت لین بگیره و با لاستیک مدیوم یا حتی سافت امتیاز درشت بگیره ولی تیم اجازه نداد که واقعا حال آدمو بهم میزنن
میک شوماخرم بدشانسی آورد و مخصوصا پرز