فرمول یک ایران – مدیر تیم فرمول یک ویلیامز می گوید که همه گزینه های مربوط به آینده جورج راسل و والتری بوتاس در وضعیت باز قرار دارند.

شایعات موجود در فرمول یک در آستانه گرندپری فرانسه به اوج خود رسیده و گزارش های متعددی حاکی از آن است که راسل جایگزین بوتاس در مرسدس خواهد شد.

هر دوی بوتاس و راسل از نظر فنی در پایان فرمول یک 2021 خارج از قرارداد هستند و نشریه آلمانی RTL اکنون ادعا می کند که مذاکرات رسمی بین بوتاس و ولف قرار است در مسابقه آخر هفته فرانسه انجام شود، و تصمیم نهایی پس از مسابقه دوم اتریش (4 ژوئیه) گرفته می شود تا بوتاس فرصت کافی برای جستجوی صندلی جدید را داشته باشد.

مدیر ویلیامز جابجایی راسل و بوتاس را رد نمی کند:

در حال حاضر من چیزی را رد نمی کنم، همه چیز در وضعیت باز قرار دارد.

ما فرض می کنیم که جورج تا پایان فصل با ما خواهد بود و او هم این را دوست دارد. هر چیز دیگری در حد حدس و گمان است.

ما با او قراردادی بسته ایم که معتبر است اما می دانید که در صورت لزوم می توان ترتیب هر چیزی را داد، من رابطه خوبی با توتو دارم. او می تواند در هر زمانی با من تماس بگیرد.

57 دیدگاه

  1. رضا سلطانی

    16

    7

    جابجایی بوتاس با راسل برای سال بعد قابل قبوله
    اما اگر در وسط فصل انجام بشه یعنی مرسدس بیخیال قهرمانی این فصل شده!
    بنده خدا بوتاس هم از این ور مونده از اون ور رونده شده! هیچ جایی هم جز ویلیامز ندارد!
    خیلیه که از راننده یکی از دو ماشین قوی فصل باشی و بعد وسط فصل یا به بعدش سوار یکی از دو ماشین ضعیف بشی! اصبحت امیرا و امسیت اسیرا

    • Milad SV5

      15

      8

      😔🤒😵😓🤕
      متاسفانه از تیم اول رده‌بندی بری تیم آخر خیلی ناامیدکنندس. امیدوارم بره آلفاتاوری به جای سونودا

      • Milad SV5

        4

        0

        چه جالب
        نام کاربری جفتمون یکیه!!!!

    • داریوش

      14

      12

      چندین سال ماشین برتر داشته باشی ، ولی در آینده کسی ازت یاد نکنه
      بوتاس به اندازه کافی فرصت داشته
      با جابجاییش هیجان فصل دو برابر میشه
      اکثر ما ها اینقدر که از رقابت و هیجان مسابقات لذت میبریم ، از موفقیت راننده و تیم مورد علاقمون لذت نمیبریم
      پس برو دس خدا والتری ، توی این چند سال خیلی حرصمون دادی

      • محمد امین

        17

        3

        خب به اندازه ی کافی از فرستاش استفاده کرد ، مگه نه ،امتیاز های خوبی داره و پل و سکو
        نایب قهرمان هم شد ولی نمیتونست که از همیلتون بهتر باشه
        به نظرم همین الان هم خیلی خوب بوده در مرسدس و امتیاز های زیادی براش جمع کرده

      • Miladangler

        0

        2

        داریوش جان خیلی باهات موافقم . کاش اول این فصل این حابجایی یود . یه مسابقه با بنز داد راسل همع چی معلوم شد . فکر کن از اول فصل بنز سوار بود تا الان جندتا پودیوم داشت

    • NICO ROSBERG-06

      15

      6

      موافقم
      واقعا ناراحت کننده هستش.. بوتاس تو این چند فصل خیلی تو قهرمانی لویس و مرسدس نقش پر رنگی داشت.. اینجوری داره بهش جفا میشه ، هر چند که فرمول۱همینه .. مثل کاری که فراری در مورد آلونسو و اون اسپانسرش با رایکنن،کرد..وعملا کیمی دو فصل خونه نشین شد.. با تمام وجود دوست دارم تو فرصت باقی مونده نتایجی بگیره که توتو بی خیال این جابجایی بشه.. حیفه ولتری بره به تیم پایین جدولی

      • 🏁Parsa16

        5

        0

        جورج اگه می‌خواد بیاد مرسدس باید قبل از اینکه بوتاس به خودش بیاد یه مسابقه عالی داشته باشه و امتیاز بگیره
        (اگه اینطوری باشه جابجا کردنشون منطقیه)

    • aki

      7

      6

      واقعیتا نمیشه نظرات «بعضی» هارو درک کرد کسایی که همیشه از نبود رقابت و هیجان و ادرنالین و … طی سالیان سال از جانب ولتری لب به سخن می گشودن حالا به دلسوزی از او و خانواده محترشان میپردازن واقعا باشید و باشید و باشید چون بی شما تماشا فرمول یک لطفی نداره

    • Kenzo

      11

      10

      راسل بیاد مرسدس بیشتر از والتری امتیاز جمع می‌کنه به لویس هم کمک می‌کنه
      تنها شانس مرسدس برای قهرمانی سازندگان تو این فصل اینه ک راسل رو بیاره وگرنه با این روند نتیجه رقابت لویس و مکس هرچی باشه و هر کدومشون که قهرمان بشن در آخر قهرمانی سازندگان ردبول قطعیه.
      این فصل مثل فصل های قبل نیست که هرچقدر کند باشه بازم سکو بگیره
      این فصل فاصله ها کمه اگر نیم ثانیه عقب باشه امتیاز نمیگیره اصلا.

      بای بای والتری!
      فرانسه=آخرین مسابقه والتری تو مرسدس
      دوستان بهترین فرصت برای جابه‌جایی راننده‌ها تو اتریشه چون دو مسابقه پشت سر هم هست و راسل می‌تونه تو یه پیست مدت زمان زیادی رانندگی کنه و بهتر وفق پیدا کنه با ماشین مرسدس.

      یه نکته که این شایعات رو تایید می‌کنه و شاید خیلیا بهش توجه نکردن:
      اوکون به صورت قرضی تو رنو رانندگی میکرد
      و در قرارداد با مرسدس بود
      ولی رفت و با رنو تا ۲۰۲۴ قرارداد بست!
      میدونین چرا؟
      بهش اعلام کردن که تامام شد، راسل راننده مرسدسه
      اونم رفت و با رنو قرارداد بست.

      • ilia44

        8

        0

        شما توی تیم مرسدس چه سمتی دارید ؟

    • Kiarash16

      4

      13

      به نظرم بوتاس خیلی زود باید مرسدس و ترک کنه .

      بوتاس هرگز راننده دوم خوبی نیست …….

      کسایی مثل ساینز و پرز می تونن راننده دوم خوبی باشن ……
      که زمان هایی که شارل و مکس دی ان اف میشن
      یا به هر دلیلی عقب میافتن
      عقب افتادگی اونارو جبران کنه ……..
      اما بوتاس نمی تونه ……
      حداقل امسال …….

      از طرفی رفتار گاراژ مرسدس هم داره خیلی بد با بوتاس رفتار می کنه ……
      کاملا روحیه رو ازش گرفته ………
      درست مثل فتل ۲۰۲۰

      فعلا ویلیامز ………
      ولی فک کنم تو آینده نه چندان دور
      جایگزین آلونسو یا کیمی بشه!!!!!

      بوتاسم مثله فتل خودشو اثبات می کنه ……
      شکن نکنین

    • benzfordengineerarteusupbestgod

      3

      4

      تو این چند سالی که تو تیم مرسدس بوده جا داشت حد اقل یه بار قهرمان شه راننده خوبیه لیاقتش رو هم داشت ولی شاید خودش نخواست یا اراده نکرد چون بهترین و قویترین ماشین زیر پاشه دیگه تنها مشکلی که هست عملکرد خودشه.

  2. ایرن

    18

    6

    به نظرم همه چیز درباره ی انتخاب راننده فقط به روز مسابقه محدود نمیشه. توانایی راننده در کمک به تیم برای توسعه ی خودرو یک نکته ی مهم هست که تفاوت رو بین افرادی مثل بوتاس و راسل رو بوجود میاره.

    • Mehriar Salehi

      28

      6

      جورج از این نظر تو‌سطح خیلی خیلی بالاییه…سند حرفم کسانی هستن که هم با جورج کار کردن هم با ماسا و هم بوتاس و اعتبار متفاوتی به راسل میدن از لحاظ دانش فنی، جلسات آنالیز، تشخیص ایرادات و رتبه بندیشون برای‌ حل مشکلات و البته طریقه کار با تیم فنی و تیم شبیه ساز.

      • ایرن

        11

        3

        خب احتمالا حرف شما درست تر باشه. من فکر میکردم بوتاس بخاطر تجربه ی خیلی بالاترش توی این موضوع برتری خواهد داشت. اما مثل اینکه اینجا هم بوتاس همچین آش دهن سوزی نیست.

      • Miladangler

        1

        2

        دقیقن جرج تو همه موارد والتری رو قورت میده . مثل این لقمه

    • Engineer

      13

      9

      نقش جورج حتی اگر توی ری اکشن به ستاپ یا آپدیت های جدید خودرو و توسعه اون بیشتر از ولتری نباشه قطعا کمتر نیست.

      جورج یکی از راننده هایی هست که در عین جوانی استعداد خوبی در کمک به تیم درباره خودرو داره.

    • Amin44

      14

      1

      راننده ای که روی لیمیت باشه حتی اگر تجربه ای هم در توسعه نداشته باشه باز هم می‌تونه کمک شایانی کنه،راسل تو ویلیامز کارشو خوب انجام داده
      اما هنوز هم معتقدم مچ شدن با ماشین امسال کار راحتی نیست به خصوص اینکه به شدت تو رقابت قهرمانی تیمی و فردی هستیم
      اما خب ممکنه برعکسش هم اتفاق بیفته درکل دوست دارم راننده دوم هم رقابتی باشه حالا اگه راسل باشه که چه بهتر…

  3. mahyar

    24

    3

    یا الان و یا هیچ وقت .
    باید لویس رو شکست بده .به نظر این آخرین فرصت هست که توی همه چیز لویس رو شکست بده .
    بوتاس تا الان مثل یک وینگ من کمک لویس بود و حالا وقت اون هست که تا سر حد مرگ پرواز بکنه . حتی اگه آخرین روز حضورش توی فرمولا یک باشه .

    • AmirAli

      17

      0

      امیدوارم به خودش بیاد و بتونه حداقل 2 برد رو بیاره، تو باکو واقعا ناامید کننده بود

  4. h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

    16

    4

    هفته پیش جناب صالحی یه مطلب گذاشتن درباره جابجایی احتمالی راسل و بوتاس که دیدگاه جالبی بود ، اشنایی با لاستیک های جدید فصل اینده که تیم ویلیامز حتی یک روز هم این فصل نمیتونه تجربش کنه و در صورتی که راسل اخر فصل بیاد با توجه تغییر قوانین و ماشین ها وارد یه دنیای متفاوت میشه و مرسدس بزرگترین بازنده این جریان خواهد بود .

    به نظرم اگه قراره بین راسل و بوتاس جابجایی اتفاق بیوفته هر چه زودتر این اتفاق بیوفته واسه مرسدس بهتره و فکر میکنم ویلیامز هم کم منتفع نشه از حضور بوتاس با تجربه و سریع در تیم

  5. ali

    14

    1

    توتو ولف گفته که: ماشینمون باید جوری باشه که به هر دو راننده‌مون اعتماد به نفس کافی رو برای روندنش تا اخرین محدودیت‌هاش رو بده.
    در موناکو همیلتون نتونست خوب با ماشین مچ باشه و در باکو بوتاس. باید از عملکرد ماشین در مسابقات اخیر بیشتر یاد بگیریم تا در اینده با هر دو ماشین بتونیم اخر هفته‌های قدرتمند‌تری داشته باشیم.

    • ali

      13

      0

      و اینکه تست رومن گروژان با ماشین ۲۰۱۹ مرسدس که قرار بود در فرانسه تست کنه، به تعویق افتاده و انجام نمیشه.

      • Hami

        12

        0

        درود . تست گوژان بخاطر مدت زمان قرنطینه پس از ورود به خاک فرانسه کنسل شد .

      • Amir5

        14

        1

        آره این گروژان خدای شانسه

      • raha

        12

        2

        تازه توی ایندی کار ماشینش دوباره آتش گرفت و اما به خیر گذشت و خودش سالم بود از نظر شانش فکر کنم بوتاس و گروژان خیلی به هم شبیه هستن 😁

  6. Farzad🏁

    11

    2

    بیچاره بوتاس ، حالا دیگه باید نگران لپ شدن هم باشه .
    ولی از اونطرف هیجان زیاد میشه با اومدن راسل به مرسدس .

  7. Engineer

    6

    15

    ویلیامز برای بوتاس جای بهتری هست.

    بوتاس توانایی رقابت با راننده های تاپ رو نداره.

    تو ویلیامز با لطیفی و 2 تا روکی تو هاس باید رقابت کنه.

    ولی اینجا با مکس و همیلتون و پرز.

    به نظرم که از بعد ریس اسپانیا هم گفتم.

    اگر این جا به جایی صورت بگیره به ضرر مرسدس نخواهد بود بلکه هم این فصل و هم 2022 به نفعش خواهد بود.

    بوتاس 32 سالش هست.
    به قول خودش هنوز به اوج نرسیده که این حرف رو یه راننده 24 و 25 ساله بزنه.

    احتمالا زمانی که بوتاس به اوج برسه دیگه باید با عصا بشینه پشت ماشین.

    با ماشین ویلیامز میتونه از پس لطیفی و تیم هاس بر بیاد.
    ولی این فصل با ماشین مرسدس 6 ریس سکو 2 هم نگرفته.
    یعنی با مرسدس هم نمیتونه از پس همتیمیش و ردبول ها بر بیاد و الان از 1 مکلارن و فراری هم عقبه.

    پرز 69 امتیاز-لندو 66 امتیاز.
    بوتاس 47.

    فرض اصلا بوتاس موناکو 2 ام میشد و 18 تا میگرفت که بازم ممکن بود ساینز با استراتژی عبور کنه و بوتاس 3 ام بشه.

    حالا همون 18 امتیاز رو هم با 47 جمع بزنیم میشه 65.

    لکلرک هم که همه میدونیم مسابقه موناکو رو از دست داد پس 1 بدشانسی مثل بوتاس داشت که اگه بود تو ریس موناکو بوتاس احتمالا تو رده 3 بود یا بعد ساینز رده 4.

    پرز 69-لندو 66- حتی اگه بوتاس موناکو 2 ام هم میشد 65 امتیاز داشت.

    لکلرک هم که مسابقه موناکو رو از دست داد که برای بوتاس رو امتیازش رو حساب کردم شد 65 تا.

    ولی حالا هم بوتاس هم لکلرک از دست دادن مسابقه موناکو رو.
    با این حال لکلرک 52 امتیاز و بوتاس 47 امتیاز.

    به نظرم حمایت الکی از بوتاس رو تمومش کنیم بهتره.
    عملکردش هر جوری حساب کنی از پرز و لندو و شارل هم ضعیفتر بوده چه برسه به مکس و همیلتون.

    به نظرم دوستانی که از بوتاس حمایت میکنن به جاش از یکی مثل مکس یا همیلتون حمایت کنن که حداقل ارزش وقتی که برای حمایت صرف میکنن رو داشته باشه.

    تمام این سالها ما داد زدیم بوتاس راننده متوسطی هست هیچکی باور نکرد.

    2018 کیمی با 4 تا ret و مکس با 3 تا ret از بوتاس بالاتر شدن و بوتاس با 2 تا ret نفر 5 ام شد.

    بسه دیگه هرچی خستمون کرده از دیدن این نوع رقابت خسته شدم حاضرم یکی بیاد مثل جورج که حتی بیشتر به نفع همیلتون میشه تا مکس چون همتیمی همیلتون هست و به نفع همیلتون ممکنه بکشه کنار ولی قطعا با مکس مبارزه میکنه.

    حاضرم یکی بیاد مثل راسل حتی با مکس بجنگه ولی این رقابت خسته کننده ای که یکی از ماشین های مرسدس رو تو رده 12 ببینم که داره با هاس مسابقه میده رو نبینم.

    • Legend44

      19

      4

      هرطور که شده یه اشاره ای باید به مکس بکنیا بلا فک نکن ما نفهمیدیم:)))) حالا بذار چنتا مسابقه دیگه هم این بوتاس گردن شکسته با هاس بده بعدا خسته شو، الان یکم زود نیس برا خستگی ب نظرت؟

      • Engineer

        4

        10

        Legend44
        اشاره من فقط به مکس نبود از همیلتون هم نام بردم که میتونن حمایت کنن ازش.

        نمیدونم چند وقت هست فرمول میبینی.

        ولی اگر فصل های پیش رو ببینی که مکس از ردبولش و همیلتون از مرسدسش 100% از ماشین بیرون میکشیدن ولتری شاید 70% از ماشین مثل مرسدس بیرون میکشید با اون پتانسیل بالایی که داره.
        دیگه حوصله توضیح امار 2020 رو ندارم.
        2020 آمارش رو سرچ کن جلوی مکس ببین با ماشین خیلی قوی تر و حتی 3 تا ret کمتر.

        جناب ما دیروز که با ولتری آشنا نشدیم که 2 ریس دیگه صبر کنیم بعد خسته بشیم.

        ولتری اکثرا عملکردش متوسط بوده و در بعضی ریس ها بد.

        ولی تو مرسدس ریس هایی که توش خوب بوده رو حساب کنی شاید به تعداد انگشت های دستات هم نرسه.

        85 ریس تو ماشین شماره 1 گرید طی 4 فصل با مرسدس و 9 برد خودش گویای همه چیز هست.

        حداقلش باید 25 برد داشت وقتی همتیمیش میتونه 46 برد از همون بگیره و اون نمیتونه حتی 10 برد بگیره این نشانه ضعف اون هست.

      • Fastboy 44

        10

        3

        بوتاس ۳ سکو گرفته این فصل….

      • Engineer

        5

        13

        44

        وقتی پرز اکثر مسابقات قبلی با ماشین اوکی نبود.

        عملا 1 مکس بود و 1 همیلتون که هر ریس 1 و 2 بودن.

        توقع داری وقتی پرز نیست بوتاس با ماشین مرسدس هم نتونه سکو 3 بگیره.

        دیگه این 3 تا سکو رو هم نمیگرفت که با مازپین هم فرقی نداشت.

        حتی لندو هم 2 تا سکو 3 گرفته با مکلارن.

        بوتاس علاوه بر موناکو تو ایمولا هم اگر تصادف نمیکرد رده اش حتی تو 6 و 7 نفر اول هم نبود.

        حالا به جز همه اینها.
        همیلتون آخر هفته موناکو خوب نبود ولی 7 ام شد.

        حالا تو باکو خوب کار کرد و داشت 3 ام میشد تو شروع مجدد ممکن بود اول بشه.

        در هر صورت 3 امی یا اگر هم نمیتونست از پرز رد بشه 2 ام حقش بود بعد مکس و پرز.

        ولی بوتاس همونجا هم از 10 استارت میزنه 12 تموم میکنه و با جیوویناتزی رقابت میکنه با ماشین مرسدس.

        1 آخر هفته دیدی که مکس یا هملیتون تو رده های 12 و 13 باشن!!!!!!!!!!

        حتی تو آخر هفته ای هم که خوب نیستن مثل موناکو میرن به رده 6 و 7 نه 12.

        مرسدس با 1 ماشین نمیتونه قهرمان رانندگان بشه جورج هم حداقل اینکاری که بوتاس داره میکنه با این عملکرد رو میتونه داشته باشه و برای 2022 هم آماده میشه.

        هیچ ضرری برای مرسدس نداره.
        نمیدونم چرا انقدر شماها میخواید بوتاس بمونه.

        آها یادم رفت که وقتی جورج بیاد همیلتون مجبوره جلوش دفاع کنه……..

        از لحظه ای که جورج بیاد هر چند اختلاف امتیاز داشته باشه با همیلتون شاید تا اخر فصل همون رو فقط بتونه 20 امتیاز بهش اضافه کن همیلتون تازه دستور تیمی هم قطعا به جورج میدن.

        خوب طبیعیه که انقدر دوست داری ولتری بمونه که فشاری به همیلتون نیاره.

        ولی خوب برای من فقط این مهمه کسی که لیاقت اون صندلی رو داره بشینه پشتش.

  8. masked driver

    11

    2

    سلام جناب صالحی
    گفته بودید که ویلیامز قرار نیست با لاستیک ها و رینگ های فصل بعد تستی رو انجام بده
    به نظرتون این احتمال هست که تیم ویلیامز بعضی از این دیتا ها رو از مرسدس بگیره و در ازاش به مرسدس اجازه استفاده از زمان تونل بود رو بده یا اصلا همچین چیزی ممکن نیست؟

    • Mehriar Salehi

      13

      2

      سلام، نیاز به گرفتن از مرسدس نیست، بخشی از دیتاها رو خود FIA و پیرلی در اختیار تمام تیمها میزارن، چیزی که قبل از شروع تست ها قرار بوده.
      اما اختلاف خیلی زیاد هست تا اینکه شما یه بیس شناخته شده مثل ماشین خودتونو داشته باشین و این تایر و‌رینگ‌ جدید رو روش نصب کنید تا تفاوت دیتا ها رو کاملا درک کنین با اینکه حالا پیرلی یا مرسدس‌ یا هرکی بخواد یه سری اعداد و ارقام و نهایتا یه سری دلتا بین رینگ ۱۳ و ۱۸ اینچی بده به تیم!

      یعنی درکل خوشم میاد کلر یه سری کارا کرده اثرش رو قشنگ میشه برای ۲-۳ سال حس کرد! اون از قرارداد لطیفی و وام کلان پدرش، اون از قرارداد پدی لو که نمیدونم چقدر خسارت دادن آخرش، اینم از همچین تصمیم شاهکاری.

      • masked driver

        9

        1

        خیلی ممنون.
        واقعا حیفه که تیمی مثل ویلیامز همچین وضعیتی رو داشته باشه.

  9. محمد امین

    8

    3

    سلام
    من مسابقات راسل رو ندیدم و اطلاعات ازش خیلی کم دارم ، لطفا میشه اگر کسی اطلاع داره برام توانایی هاش رو که متمایزش میکنه بگه
    آخه سرچ کردم ، در فورمول یک هنوز به سکو و امتیاز خاصی نرسیده
    ممنون 🙏

    • Engineer

      11

      4

      مسابقه صخیر 2020 رو ببین راسل اومد در مرسدس مسابقه داد.

      و تو 36 تعیین خط متوالی از زمان کوبیتسا تا لطیفی همتیمی هاش رو شکست داد تا ریس صخیر که از ولتری تو رقابت پول پوزیشن تو تعیین خط شکست خورد.

      جورج یک راننده تهاجمی و تدافعی هست بسیار سریع و جسور هست یه چیزی تو مایه های ورشتپن و لکلرک که فقط چون ماشین خوبی زیر پاش نبوده استعدادش از دید خیلی ها پنهان مونده.

      سال 2018 با شکست لندو نوریس و الکس آلبون قهرمان فرمول 2 شد.

      راننده تحت نظر مرسدس هست که در ویلیامز مسابقه میده.

      آینده درخشانی خواهد داشت.

      25 می فرناندو آلونسو کلاه ایمنی خودش رو به راسل داد و روش نوشت “future world champ”
      یعنی قهرمان آینده جهان.

      تقریبا اکثر هواداران فرمول 1 به این ایمان دارن ورشتپن و لکلرک و راسل 3 راننده ای هستند که قهرمانان آینده جهان رو رقم میزنن.

      • محمد امین

        8

        1

        ممنون
        امیدوارم که زودتر بیاد و ازش لذت ببریم

    • Amin44

      12

      3

      افتخاراتش اکثرا تو فرمول دو بوده
      چون تو فرمول یک ماشین رقابتی نداشته
      در حال حاضر هم تو تک دور در کنار لکلرک برترین های گرید هستن،فقط استارت هاش خیلی ضعیفه،متاسفانه رده به دست نمیاره که هیچ عقبتر هم می‌ره

  10. 🏁Parsa16

    13

    3

    به نظر من همه ی اینها شایعه است،مرسدس می‌خواد با این حرکت بوتاسو به خودش بیاره
    دقت کنید که گفته شده بود گرندپری انگلیس جابجایی انجام میشه،یعنی آخرین فرصت به بوتاس داده شده که قبل از گرندپری انگلیس به خودش بیاد

  11. aydin-84

    8

    7

    سخته که با اطلاعات الآن بشه حدس زد که چرا مرسدس داره بوتاس رو بیرون میکنه. محتمل ترین چیزی که به ذهنم میرسه اینه که بنز به صورت فشرده در حال توسعه ماشین سال بعد هست و در این مسیر متوجه شدن که بوتاس نمیتونه خودش رو با این ماشینها به خوبی تطبیق بده یا اینکه نمیتونه در توسعه اونها کمک شایانی بکنه پس مجبورن به صورت ضربتی تعویضش کنن.
    اما حدس بدبینانه ترم اینه که با توجه به اینکه مرسدس از پارسال در حال توسعه ماشینش بود و اون موقع هیچ مشکلی با بوتاس نداشت، پس علت تغییر موضع الآنشون اسپانسر سالهای آینده هست. یه چیزی ته ذهنم میگه که با توجه به محدودیت بودجه مالی، جذب اسپانسرهای چند منظوره که بتونن تیمشون رو به طریقی به یه استفاده ای برسونن، خیلی اهمیت پیدا کرده و داره اتفاقی که برای رایکونن در حدود ۱۰ سال قبل افتاد و فراری به خاطر تغییر اسپانسر اخراجش کرد، برای والتری بوتاس میافته. قطعا جورج راسل راننده بسیار خوبی هست. ولیکن اینکه فکر کنم همه حجم این تصمیم، فنی هست دست کم برای من غیرقابل هضمه.

  12. ایرن

    11

    3

    راستی. دوستان. خوبه قبل از هر مسابقه و قبل از شروع تمرینها و … یکی دو نفر که اطلاعاتشون از پیستهای مختلف کامل هست یه سری اطلاعات در باره ی هر پیست بذاره.
    مثلا الان قبل از مسابقه فرانسه هست و یه سری اطلاعات از خود پیستو بخش های مهمترشو قسمتهای سختش و اینکه چجوری خودروهایی توی این پیست میتونند موفق تر باشند و استراتژِ تیم ها چگونه خواهد بود و از تایر ها چه انتظاری میشه داشت توی این پیست و … بذارید تا ما هم یه ذهنیت بهتری از این مسابقه داشته باشیم.

    • aydin-84

      19

      2

      پیست با قدمت فرانسه با طول ۵۸۶۱ متر دارای طول نسبتا زیادی هست و برای همین تعداد دور اون ۵۳ تاست که در مقایسه با اغلب پیستها کمتره. بطور نه چندان دقیق، متوسط سرعت در این پیست به ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت میرسه که نشون میده پیستش سرعتیه اما نکته مهم در اینه که سرعتی بودن پیست، متفاوت از مونزا، به خاطر پیچهای سریعش هست و نه فقط مستقیمی بلند که البته دوتا مستقیمی با طول متوسط داره. داشتن پیچهای کُند در انتهای سکتور یک و ابتدای سکتور دو اون هم به صورتیکه دوتا مستقیمی نامبرده، قبل و بعد از این پیچها قرار دارند، باعث شده که به دما رسوندن تایرها برای سکتور سه سخت باشه و چون سکتور سه مملو از پیچهای بسیار سریع هست، اگه تو دوتا سکتور اول نتونن لاستیک رو به چسبندگی برسونن، خیلی ضرر خواهند کرد!
      سرعتی بودن و ناهمواری نسبی سطح پیست و کرب های کناری، باعث فرسایش شدید لاستیکی میشه که در شعاع بیرونی پیچ قرار داره. در کل ترکیب پیچهای سریع با کُند و البته متداول بودن وزش باد در این پیست، ماشین های بهتر شانس بیشتری برای برد دارن و برخلاف موناکو و باکو، اینجا اختلاف ماشینها بیشتر به چشم میاد. به خصوص اینکه چون جزو پیستهای تست هستش، تیمها ست آپ اونو خوب میشناسن. در انتها امیدوارم که رقابت نزدیک و پر سبقتی رو شاهد باشیم چون این پیست چه از لحاظ پیشینه تاریخی و چه از لحاظ ترکیب پیچهای جذابش، این لیاقت رو داره.

  13. م.یوسفوند

    6

    11

    بوتاس صرفا تو تک دورها سریعه،تو استارت مسابقه اصلا توانایی خاصی نداره و رده از دست نده رده هم بدست نمیاره،سبقت گیرنده خوبی نیست،دفاع کننده خوبی هم نیست،سرعت مسابقه ایش بد نیست اما واسه رقابت قهرمانی کافی نیست،در کل صرفا یه راننده دومه،امیدوارم راسل جایگزینش بشه تا با همیلتون رقابت کنه، پیش بینی من اینه که اگه راسل با همیلتون همتیمی بشه بلایی که لکلرک سر فتل اورد،راسل سر همیلتون میاره

    • Amir5

      9

      7

      لعضی از دوستان میگن راسل بیاد همه چیز خوب میشه اما نه راسل بیاد کلی درگیری درست میکنه حتی از زمان روزبرگ بیشتر و مرسدس هیچ وقت قهرمان نمیشه و بوتاسم با ویلیامز هم موفق میشه بوتاس راننده بسیار خوبیه اینو باید متوجه شین بوتاس بهترین راننده دوم برای مرسدس مگر اینکه همیلتون بازنشسته شه از فرمول یک

    • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

      9

      7

      بهترین استارت تاریخ فرمول یک رو ایشون زدن!
      واکنش در حد صدم بود فکر کنم
      مرسدس قبلا این تجربه رو داشته فکر نکنم راسل خطری داشته باشه
      ولی به نظرم این تعویض اتفاق نیفته.
      در ضمن اینجا مرسدسه نه فراری و ردبول.

      • Reza.MC

        0

        2

        با یه گل بهار نمیشه. استارتهای فرناندو و سب رو ببین تا تفاوت رو احساس کنی.

    • Majid

      6

      4

      اینایی که گفتی شرح حال راسل هم هست کلا فقط شنبه ها تو تایم گیری عملکرد خوبی داشته. در ثانی عملکرد دوتا راننده که یکی برای قهرمانی می جنگه و یکی که فقط برای تفریح مسابقه میده رو نمیشه مقایسه کرد. مسابقه بحرین هم که نصفه و نیمه بود و قطعا نمیشه نتیجه خاصی گرفت. ثالثا والتری مسابقات خیلی خوب هم داشته که از انتها شروع کرده و سبقت های زیادی هم گرفته نمونه دو فصل قبل. رابعا فشاری که روی والتری هست یک صدمش روی راسل نیست و تحت فشار باید دید چقدر توانایی داره. بالاخره حدود ده سال اختلاف سنم هست و جوونترها جسورتر و به همون اندازه ابله تر هم هستند. نتیجه اصلا معلوم نیست چنین تعویضی به نفع مرسدس باشه. قطعا این فصل چنین اتفاقی نمی افته چون هیچ سودی برای مرسدس نداره و اینکه مرسدس دنبال رقابت داخل تیم نیست که راسل بخواد خودوش به لوییس نشون بده و با اشتباهاتش تیمو نابود کنه.

      • mrz_ir

        1

        5

        مرسدس دو مهره برای اینده تیمش داشت(داره؟)
        اوکون و راسل
        راسل بیش از حد سبک رانندگیش تهاجمیه و بیشتر بدرد راننده اول میخوره و یه رفتاری مشابه مکس داره (سریعه ولی پر ریسک)
        و اگه در کنار راننده ای مثل لوییس قرار بگیره فاجعه های زیادی در تیم رقم میزنه
        لوییس و نیکو با اون همه تجربه ای که داشتن کلی جنجال و چالش درست کردن
        وای بحال اینکه یه بچه بیاد مرسدس
        اونوقته که ممکنه از گاراژ جلوی جورجو بگیرن (دستور تیمی که سهله حتی ممکنه ماشین یکسان ندن)
        اوکون هم که مدتیه که یجورایی برای مرسدس نیست و الپین هم که باهاش تمدید کرد.
        وگرنه اوکون راننده خوبیه البته برای صندلی دوم

    • Lh44

      8

      2

      هه
      راسل میخواد بلایی که لکلرک سر فتل اورد رو سر لوییس بیاره 😂
      توجه شما رو پس جلب کنم به باکو که فتل با استون مارتین سکو لکلرکو گرفت. دلیل شکست فتلم از لکلرک در اکثر اوقات شیرین کاریا گاراژ فراری بود .

  14. Majid

    4

    6

    لطفا شما دیگه به این شوایع دامن نزنید. امکان نداره مرسدس تو این فصل تغییری ایجاد کنه. نهایت اگه فصل بعد اتفاقی بیوفته، والتری یا کلا از فرمول وان خارج میشه یا شاید به آلفارومئو بره و احتمالش هم هست که بمونه.

  15. Sina

    9

    4

    نتفلیکس از این ماجرا یه درام ۳ قسمتی میسازه😂😂😂

    • masked driver

      3

      4

      بغض کردنای WILL BUXTON دیدن داره این فصل

  16. Engineer

    1

    8

    اقا این بوتاس چیه قضیش آخر!!!!!!!!

    بوتاس گفته من با توتو زیاد صحبت میکنم حمایت تیم خوبه قراره روند صعودی باشه برای ما.

    بعدشم گفته کسی به من نگفته 2022 راننده تیم نیستم.

    یعنی این فصل که هیچی برای 2022 هم گفته شاید بمونم.

    فکر کنم باید دیگه قید این جا به جایی رو بزنیم.

    ولی این جابه جایی به ضررشون نمیشد.

    ردبول قبل با آلبون اینکار رو کرد و نتیجه خوبی نگرفت.
    مشکل از تغییر بین فصل نبود مشکل از راننده بود چون آلبون حتی بعد از 1 نیم فصل 1 فصل کامل 2020 هم خوب نبود.

    در صورتیکه 1 بار هم ردبول 2016 اینکار رو با مکس انجام داد و تغییر بین فصلی داد.

    مکس مسابقه اولش تو ردبول رو برد.
    و تا آخر فصل از ریکی که 4 تا مسابقه بیشتر با ردبول داده بود 52 امتیاز عقب بود.

    و ریکی 8 سکو تو 21 ریس برای ردبول و مکس 7 سکو تو 17 ریس برای ردبول.

    خوب همین میتونه ثابت کنه که آلبون ضعف زیادی داشت که احتمالا جورج همچین عملکردی ضعیفی نداشته باشه و حداقلش در حد ولتری پیس خودش رو حفظ کنه.

    پس مشکل از تغییر بین فصل نیست همیشه از راننده میتونه باشه.

    در صورتیکه من همچنان فکر میکنم که راسل راننده ای نیست که مثل آلبون نتونه از پسش بر بیاد و به نظرم یک عملکرد مثل 2016 مکس رو داشته باشه از زمانی که بیاد و از انجین مرسدس هم که استفاده میکنه خوب این خیلی کار رو راحت میکنه و حتی امتیاز های بیشتری میتونه بگیره.

    ولی ظاهرا مثل اینکه میخوان ولتری رو نگه دارن.
    شاید حتی اگه برای 2022 نباشه برای این فصل بمونه.

  17. مهدی

    2

    2

    بابا این پیست فرانسه هم عجب پیچ 11 مزخرفی داره، داد همه راننده ها و تیم ها رو در آورده، تو تمرین امروز (جمعه ) همش به ماشین ها خسارت وارد کرد!
    جالبه تو تمرین اول تست درایور ویلیامز بجای راسل فکر کنم یک اسراییلی بود بنام نیسانی که هم تیم لطیفی شده بود، اگر لطیفی از تیم ایران بود لابد میگفتند از تیم ویلیامز انصراف بده! !!!