مکس ورشتپن با پیروزی‌ای حیاتی در مسابقه فرمول یک قطر 2025، فاصله خود با لندو نوریس را در رقابت قهرمانی به ۱۲ امتیاز کاهش داد؛ در حالی که مک‌لارن با یک تصمیم اشتباه در زمان حضور خودروی ایمنی در دور هفتم، یک پیروزی را از دست داد.

📺 تماشای فرمول۱ قطر 2025

اسکار پیاستری که از پول‌پوزیشن آغاز کرده بود، در صدر مسابقه کاملاً آرام به‌نظر می‌رسید و با توجه به سختی سبقت‌گیری در پیست لوسیل، در بهترین موقعیت برای بهره‌برداری از جایگاه خود قرار داشت.

اما زمانی که نیکو هالکنبرگ با پیر گسلی برخورد کرد و خودروی ایمنی وارد شد، روند مسابقه کاملاً تغییر کرد. این حادثه در دور هفتم رخ داد؛ همان نقطه‌ای که رانندگان می‌توانستند دو پیت‌استاپ خود را انجام دهند و شرایط حداکثر استینت ۲۵ دور را رعایت کنند. همه، به جز پیاستری و نوریس، از این فرصت برای ورود به پیت‌لین استفاده کردند.

این تصمیم، هر دو راننده مک‌لارن را مجبور کرد که با حالت تهاجمی رانندگی کنند تا اختلاف زمانی کافی برای پیت‌استاپ نسبت به گروه تعقیب‌کننده بسازند، اما این عدم فراخوان پیت در نهایت ضربه بزرگی به تیم زد.

هر دو مک‌لارن توانستند بخش عمده‌ای از میدفیلد را پشت سر بگذارند؛ چراکه فاصله‌ای بیش از ۲۶ ثانیه زمان لازم برای یک پیت‌استاپ، با قطار طولانی دی آر اس به رهبری فرناندو آلونسو ایجاد کردند. پس از پیت‌استاپ پیاستری در دور ۲۴ و نوریس در دور ۲۵، عملاً تنها ورشتپن، کارلوس ساینز و آندره‌ کیمی آنتونلی در محدوده رقابتی با آن‌ها باقی مانده بودند.

باقی رانندگان، جز تعداد کمی، مجبور بودند پیت‌استاپ‌های خود را در پایان دور ۳۲ انجام دهند. این باعث شد پیاستری و نوریس دوباره به صدر برسند، اما بار دیگر در شرایط دشوار؛ هرچند پیاستری سرعت فوق‌العاده‌ای نشان داد، نوریس قادر نبود با او همراه شود و همین اجازه داد ورشتپن به راننده بریتانیایی نزدیک شود.

پیاستری معتقد بود که با لاستیک‌های هارد نو می‌تواند سریع‌تر براند و ورشتپن را در حالت دفاعی قرار دهد. او در پایان دور ۴۲ به پیت رفت تا با مجموعه‌ای از دورهای سریع فاصله خود با راننده ردبول را کاهش دهد.

اما او نتوانست اختلاف لازم را ایجاد کند و ورشتپن با اختلاف ۷.۹ ثانیه از خط پایان گذشت تا پیروزی‌ای حیاتی برای شانس قهرمانی خود رقم بزند.

پیاستری با کسب رتبه دوم امیدهای قهرمانی‌اش را زنده نگه داشت، اما نوریس به دلیل کمبود سرعت تنبیه شد و نتوانست سکو را نجات دهد؛ در عوض، ساینز با یک رانندگی عالی دومین سکوی فصل خود را کسب کرد.

راننده ویلیامز در آغاز مسابقه یک جایگاه از ایزاک حجار گرفت و سپس از توقف کند آنتونلی در زمان خودروی ایمنی بهره برد تا یک پله دیگر صعود کند. ساینز فاصله خوبی با آنتونلی داشت؛ آنتونلی نیز در دور ماقبل پایانی از پیست خارج شد و همین به نوریس اجازه داد تا به رتبه چهارم برسد.

آنتونلی با اختلاف ۲۰ ثانیه‌ای نسبت به جورج راسل کار را به پایان رساند؛ راسلی که در استارت به رتبه هفتم سقوط کرده بود و سپس به دلیل دبل پیت پشت آنتونلی، جایگاه‌های بیشتری از دست داد. با این حال در اواخر مسابقه شرایط به سود او برگشت؛ آلونسو با یک اشتباه چرخید و حجار و راسل را عبور داد، و سپس حجار با یک پنچری دیرهنگام یک جایگاه دیگر به راسل داد.

آلونسو پس از چرخش خود به رده هفتم بازگشت و بالاتر از چارلز لکلرک قرار گرفت؛ لکلرکی که بخش عمده‌ای از مسابقه را در قطار دی آر اس به رهبری آلونسو پشت سر راسل گذراند. لیام لاوسون و یوکی سونودا نیز ده نفر برتر را تکمیل کردند.

جدول مسابقه فرمول یک قطر ۲۰۲۵

ردهرانندهتیمزمان
1مکس ورشتپنردبول
2اسکار پیاستریمک‌لارن+7.995
3کارلوس ساینزویلیامز+22.665
4لندو نوریسمک‌لارن+23.315
5کیمی آنتونلیمرسدس+28.317
6جورج راسلمرسدس+48.599
7فرناندو آلونسواستون مارتین+54.045
8چارلز لکلرکفراری+56.785
9لیام لاوسونآر بی+60.073
10یوکی سونوداردبول+61.770
11الکس آلبونویلیامز+66.931
12لوئیس همیلتونفراری+77.730
13گابریل بورتولتوسائوبر+84.812
14فرانکو کولاپینتوآلپین+1دور
15استبان اکونهاس+1دور
16پیر گسلیآلپین+1دور
-اولیور بیرمنهاس-
-ایزاک حجارآر بی-
-نیکو هالکنبرگسائوبر-
-لنس استرولاستون مارتین-

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

104 دیدگاه

  1. soori

    27

    78

    چه سیرکیه
    بعد تعویض لاستیک مکلارن
    فیا قانون جدید رونمایی کرد
    به سود ورستپن تا بره راحت لاستیک عوض کنه !
    بازم میخوان مثل ۲۰۲۱ دزدی کنن !
    و قهرمانی رو ۲ دستی تقدیم سوگولیشون ورستپین کنن
    مایکل مسی ها تموم نمیشن
    بلکه تکثیر میشن

    • Arshia-sh

      59

      9

      ببین با کیا شدیم طرفدارای فرمول یک .
      چه ربطی داره آخه
      سوتی استراتژيست ها چه ربطی به مکس داره؟؟؟؟؟
      محض اطلاع اول فصل قرار بود تیم ها در قطر دو تا پیت استاپ اجباری داشته باشن.

    • Good Bye

      9

      33

      پنجمین (چهارمین) قهرمانی مکس ورشتاپن رو تبریک میگم به مکلارن با این استراتژی عالی mclaren redbull racing
      اون بنده خدا نیایه بهمون حرفی بزنه که یهو ***بند*** بشد

    • matinroma

      12

      37

      این مکس خیلی خوش شانسه کلا،،

    • Good Bye

      11

      30

      اینکه کامنت soori
      ۱۲ تا دیسلایک خورده ، سن بیشتر کاربرای سایتو نشون میده…
      ***بندمون*** نکنن XD

      • ایرن

        34

        5

        اینکه شما اگر چیزی برخلاف عقیدت باشه بخوای ازش اینجوری نتیجه بگیری نشون میده سن بیولوژیکتون با سن عقلیتون احتمالا یکی نیست

      • Max . 1

        2

        0

        خداوکیلی خودت میفهمی چی میگی
        یا واقعا مثل نام کاربری که گذاشتی خداحافظی

    • Alireza Verstappen

      31

      7

      حاجی تو حالت خرابه به کنار یه چیز دیگتم خرابه بخداا.. تو برو یه چی دیگه ببین فرمول یک میخوای چیکار!؟

      • Good Bye

        6

        22

        علی‌رضاجان
        با اقای فست‌بوی که یک فن تعصبی شدید بودش از سال ۲۰۱۶ تا پایان ۲۰۱۹ درگیری و بیف داشتیم تا کرونا اومد و فعالیت سایت هم خوابید… ، خلاصه یکم بی ادبی نکردن حتی یک کلمه… الانم دیگه هیچ خبری ازشون نیست
        با احترام به تمامی طرفدارای مکس منظورم همه نیست ، ولی همین ادب و سن‌و‌سال است فرق طرفدار لوئیس و طرفدار مکس…
        ادمین ***بندمون*** نکنید خواهشا مرسی تشکر

      • mohammad

        1

        1

        آقا اون بنده خدا رو اذیت نکنید شاید با گوشی بوده گوشی هم بن رو بند اصلاح کرده

    • Nader_nah

      28

      0

      دوست عزیز خانم یا آقای soori حماقت دوستان مک‌لارن که نمیدونم با چه فکر احمقانه‌ای به این نتیجه رسیدن چه ربطی به ردبول و فیا داره اون وقت؟
      از قبل از مسابقه همه میدونستن همچین قانونی وجود داره، و مهمتر از همه مسابقه در ۵۷ دور هستش،
      من از این تعجب میکنم که اون حماقت اول رو انجام دادین به کنار، چرا بعد از پیت دوم مکس پین نکردین؟
      شاید یک کورسو امیدی وجود داشت

    • Milad.m44

      12

      2

      ب نظرم نوریس باز قهرمانه.چرا ک پیست ابوظبی به ماشین مکلارن بیشتر سازگار تره مگه باز اتفاق عجیب غریبی بیافته

    • Milad.m44

      9

      3

      میگه ادمهای تعصبی
      ضریب هوشیشون صفر هستش
      نظر خوردتونو بگید و به نظر یکی دیگه تمسخر نکنید

    • Ground Zero

      23

      2

      من موندم مکس فنا دارن چیو ب سری ک…ن توضیح میدن

      بابا کسیو ک خودشو‌زده ب خواب میشه بیدار کرد اینام همون دسته ادمایی ک میدونن داستان چیه اما نمیخوام قبول کنن

      شما برو ببین این قانون از کی بوده بعد بیا اینجا چ…ت…بده.هر لاستیک نباید 25بیشتر بخوره

      شماها مشکلتون اینه ک یوکی هم جلوتر از لوییس تموم کرد و حتی امتیاز نگرفت و مشکل اصلیتون اینکه اصلا اهل f1نیستین فقط دوست دارین رانندهدمدنظرتون اول باشه در اینصورت همه چی گلو بلبله

  2. ایرن

    12

    17

    بوی قهرمانی آلونسو و نایب قهرمانی ماسا میاد

    • ایرن

      27

      4

      من از تئوری توطئه خوشم نمیاد. اما دور ماقبل آخر و … بلاخره ۲ امتیاز اختلاف بیشتر هم ۲ امتیازه دیگه

      • farshad.b

        9

        7

        نه ایرن جان کیمی محور جلو رو از دست داد و از مسیر منحرف شد . اصلا قصدی در کارش نبود .

      • ایرن

        9

        3

        البته من صحنه آهسته اتفاق رو ندیدم. اما نا خودآگاه یاد اون اتفاق افتادم. مخصوصا اینکه بعدش کوچکترین تلاشی از طرف خودروی مرسدس ندیدیم و انگار خیالش راحته و اگر اشتباه نکنم توی یک دور بیش از ۲ ثانیه فاصله باز شد. یجورایی اینجوری بنظرم اومد که خب من که کار خودمو کردم پس زودتر تموم شه برم خونه.

        حس خودمو گفتم که البته میتونه با واقعیت ۱۹۸۰ درجه متفاوت باشه

  3. Alonso14

    25

    2

    عجب!
    مکلارن اشتباه کرد ولی بازم شانس آوردن که دوم و چهارم شدن. به خصوص نوریس. یکی به خاطر قطاری از ماشین های سریعتر که آلونسو درست کرد و یه فضای باز برای مکلارن ها بعد از پیت استاپ درست شد؛ و یکی هم اشتباه عجیب آنتونلی توی دور آخر و ۲ امتیاز به شدت مهمی که نوریس بدست آورد. حالا نوریس با سوم شدن توی ابوظبی قهرمان میشه.

  4. Mehdi Ducati

    14

    18

    خود سازمان اف وان هم همینو میخاست ک رقابت ب ابوظبی بکشه و همینم شد…
    لندو روی سکو بره قهرمانه و بنظرم دیگ قطعیه قهرمانیش
    هرچند دوس داشتم اسکار قهرمان شه

    • Amiro

      10

      1

      یعنی سازمان میخاست که مکس اول بشه مک‌لارن پشت باشه ؟😀

    • mohammad

      1

      6

      این مکلارن نمیزاره لنتی

  5. M44

    14

    2

    استراتژی امشب مکلان یکی از بدترین و مزخرف‌ترین و فاجعه‌ترین استراتژی‌هایی بود که دیدم. همون دور هفتم که همه رفتن برای پیت‌استاپ مکلارن هم باید میرفت. عملا خودشون رو 22 23 ثانیه عقب انداختن واقعا نمیدونم چی تو سر استراتژیست‌های مکلارن گذشت. برد رو دو دستی دادن به مکس. هرچی فکر میکنم به هیچ نتیجه‌ای نمیرسم که دلیلاین حرکت چی بوده.

    • Nader_nah

      9

      0

      دور هفتم که نرفتن پیت من فکر میکردم اونا چیزی میدونن و ما نمیدونیم، تصور میکردم اونقدر به خودشون و ماشین اعتماد دارن که براحتی میتونن یک گپ ۳۰ ثانیه باز کنن که به نوعی به ردبول دهن کجی کرده باشن اما وقتی پیت دوم مکس رو دیدم تازه عمق فاجعه رو متوجه شدم

  6. Amiro

    14

    2

    یعنی عاشقتوم 😎🧡🧡🧡
    🔥🔥🔥🏎️🏎️🏎️
    🧡🧡🧡سوپر مکس 🔥🔥🔥

  7. Hassan Mohebbi

    22

    4

    تبریک به مکس فن‌ها👏👏👏
    ماشاالله طرفدار هم زیاد داره، باید هم داشته باشه. من به علی آقا و فرشاد جان تبریک میگم انگار به همه مکس فن‌ها تبریک گفتم.

    واقعیت من فکر میکردم ساعت ۹.۳۰ مسابقه‌س و ندیدم مسابقه رو. خیلی ناراحتم که چرا این اشتباه مسخره رو کردم یعنی آدم بیکار بشینی تا ساعت نه و نیم بعد ببینی همون وقت بیکارید داشته مسابقه برگزار میشده.

    دیگه ابوظبی مشخص میکنه قهرمان رو.

    • mohammad

      8

      5

      مسابقفه فط مسابقه استراتی بود که مکلارن گل کاشت

      • Hassan Mohebbi

        8

        1

        اره اینجوری که پیداست اره. واقعا خیلی عجیب بوده که چرا پیت استاپ نکردن. دیگه چیزیه که شده.
        کلا این فصل استراتژی‌های خوبی نداشتن. مثلا ژاپن لندو رو همراه با مکس اوردن پیت که اگه یک یا دو دور بعد از مکس میومد میتونست مکس رو اورکات کنه. یا سنگاپور میتونستن لندو رو زودتر از مکس بیارن پیت تو سنگاپور اندرکات به شدت قویه. این مسابقه هم که گل سرسبد استراتژیست‌های مکلارن بوده.

      • Hassan Mohebbi

        10

        3

        ولی حالا که دارم فکر میکنم استراتژیست‌های مکلارن کار اشتباهی نکردند. اگه جفت ماشین‌ها میمودن پیت قطعا به ضرر لندو میشد. اگه یکی رو میاوردن یکی رو نه اونوقت تیم متهم به جانبداری میشد.
        شما فکر کن جفت راننده‌ت رو میاوردی بعد هیچ تیمی پیت‌استاپ نمیکرد، اونوقت کل مسابقه تو ترافیک بودی. نکته مثبت این بوده بعد از پیت رفتن مکس بقیه تیم‌ها هم همراه شدند و مکس خیلی تو ترافیک نیافتاده. ریسک کردن جواب گرفتن. نوش جونشون.

        امید خدا… من دوست دارم لندو قهرمان شه و خیلیا دوست ندارن. بازم هرچی پیش اید خوش اید ببینیم خدا چی دوست داره.

      • mohammad

        4

        2

        ابن پیست برای موتور سواری طراحی شده اصلا مناسب ماشبن نیست و تصادف توش کم پیش میاد وقتی دیدم بعد پیت اتول مکس افتاد پشت نوریس با خودم گفتم مکلارن چکار کرد
        آخه انعطاف پذیریشون به چه درد میخوره
        ابن پیست برای موتور سواری طراحی شده اصلا مناسب ماشبن نیست و تصادف توش کم پیش میاد وقتی پیستی که احتمال تصادف توش کمه دیواره ها با پیست هزاران کیلومت فاصله دارن سبقت گیری توش نا ممکنه حتی اخه لاستیک نو تر آخر مسابقه وقتی تو ترافیک گیر کنی به چه دردت میخوره

    • farshad.b

      9

      0

      مرسی حسن جان ، ولی واقعا نا امیدم کردی. ساعت ریس رو نمیدونستی :))))) .

      • mohammad

        5

        1

        فرشاد این خوبه من زمان امتحان الکترو مغناطیس رو یادم رفت تو کارنه ام یه صفر درخشان گذاشتن 3 واحد 0 شدم

      • farshad.b

        7

        0

        محمد جان عاشق امتحان الکترومغناطیس که نبودی ولی اینجا ما عاشق فرمول یکیم ، آدم قرار با عشقش یادش نمیره ؛))

  8. Arshia-sh

    31

    3

    تبریک به مکس و طرفدارانش
    وای کل مسابقه میخکوب بودیم.
    من همون موقع که مک لارن ها پیت نرفتن فهمیدم قافیه رو باختند.
    به نظرم خ خ خوش شانس بودند که ۲ و ۴ شدن وگرنه از همین الان مکس رو قهرمان میدونستیم.
    بازم معتقدم ضربه ای که آنتونلی این فصل به مکس زد مغول به ایران نزد……
    دو امتیاز هم این مسابقه به مکس ضرر زد.
    بازم ابوظبی و هیجان خالص
    دم هانا اشمیت گرم.
    حقوقش نوش جونش باشه….

  9. Mehdi Ducati

    16

    10

    سوتی بدی داد مکلارن وگرنه تا فردا صبح هم ورشتپن و ردبول تو این پیست رقیب مکلارن نمیشد …
    مکلارن خودش باشه ایزی رانندش قهرمانه و تو ابوظبی قطعا از لوسیل سریعتره …

  10. M44

    11

    34

    یه عمر بقیه راننده‌ها از بزرگ تا کوچیک به مکس راه میدادن…اون آلونسو که مثلا یکی از بهترینای تاریخه میومد به مکس راه میداد ولی یه جوری از لوئیس دفاع میکرد انگار رده‌ها ناموسشن.
    اونموقع کسی چیزی نمیگفت.
    الان هرکجا رو نگاه میکنی دارن به آنتونلی فحش میدن:))
    به جای این کارا برید مایکل مسی رو پیدا کنید برگردونید مثل 2021 واستون کارو دربیاره:))

    • Ground Zero

      15

      1

      چون همین رانندهای مرسدس اگه نبودن مکس اول بود شما برو‌ببین دلیل حرفشون چیه بعد بیا اینجا حرف از الو یا لوییس بزن بعدش همین دوتا امتیازم کلیه برا مسابقه اخر.نیازی ب مایکل نیست همینکه مکس فنا لوییسو میبینن کلی خوشحالن هرچند کهمکس فنا خودشون لوییس دوست دارن اما بخاطر ی مشت…. باید تظاهر کنن ک ازش خوششون نمیاد

  11. mohammad

    3

    21

    به نظر میرسه تیم طرف اسکار رو گرفته
    ماشین لندو رو کند کردن
    لندو رو نگه داشتن تا مکس رو کند کنه

    :))

  12. mohammad

    14

    1

    یه سلامی هم کنیم به استراتژیست های مک لارن

  13. mohammad

    5

    24

    تبریک به طرفدارای مکس و ردبول فرشاد و علی و بقیه

    اگه بگم مکس سریع ترین ماشین رو داره یا ماشین نزدیک به اول رو داره نظرتون چیه؟

    • farshad.b

      20

      1

      مرسی محمد جان ممنون از لطفت ، ولی نه داداش اشتباه مک‌لارن کار رو درآورد مکس ماشین دوم بود امروز .

      • mohammad

        1

        8

        آخه تو وگاس دور آخر هم سریع ترین دور رو زد

      • farshad.b

        11

        1

        محمد جان بله توی وگاس با برتری کمی ماشین اول بود ولی اینجا نه ، بخاطر سکتور ۲ و دما و نوع آسفالت قطر که مناسب ردبول نیست .

      • mohammad

        3

        2

        مرسی که این رو قبول داری
        از نیم فصل خیلی ماشین مکس به نفرات اول نزدیک بوده بعضی جاها هم مثل وگاس شاید یکم بهتر هم بوده

  14. farshad.b

    33

    2

    مسیحی ها عادت دارنند شب قبل از خواب جلوی تختشون زانو بزن و دعا کنند ، قطعا هانا اشمیت دیشب موقع دعا میگفته خدایا میشه فردا دور هفتم ( نه زودتر و نه دیرتر) سیفتی کار بیاد و مکلارنها نیان پیت !! .البته موقع خواب پیش خودش گفته چه آرزوی محالی .
    آقایان مک‌لارن کجا بودید ؟ به چی فکر میکردید ؟ ما تو خونه فهمیدیم شما نه ؟ دستتون درد نکنه و برید دعا کنید مرسدس و بقیه پیس نداشتن والا ماجرا عجیب‌تر هم می‌شد.
    و آفرین به ساینز ، آفرین به این پسر که آخر فصلی خوب داره اشتباهاتش در نیم فصل اول میشوره .
    تاًثیر دو هم تیمی خوب این هست که آلکس نیم فصل اول امتیاز جمع کرد و الان ساینز و امیدوارم سال بعد هر دو در طول فصل عملکرد یکسان داشته باشند . بیچاره حجار که فقط دو دور کم آورد و پنچر کرد ، ولی بی شک سال بعد هم تیمی مکس هست .
    و آفرین به ردبول و مکس که از این اشتباهات نمیکنن و وقتی حتی توی استارت مکس رده بدست آورده ، طمع نکردن تا سیفتیکار را از دست بدهند .
    در ابوظبی حتی نوریس یا اسکار قهرمان بشن فرقی نمیکنه چون ما چیزهای زیادی برای افتخار داریم ولی امیدوارم خدایان فرمول یک در ابوظبی هم یک معجزه دیگه رقم بزنن . خدا را چه دیدی من هنوز منتظر سق سیاهم برای موتور هستم ! .

  15. دانیال

    8

    31

    حالا کاری با مکس و….ندارم،برام هم دیگه مهم نیست ابوظبی کی قهرمان میشه.
    ولی چند سال پیش هم گفته بودم هر چند وقت یک بار هم میگم،بعد 2021 دیگه به وضوح مشخص شده فرمول یک یه سیرک تمام عیاره که معلوم نیست پشت صحنه چه اتفاق هایی میوفته.
    همه ش یه سناریوی از پیش نوشته شده.
    تو این مسابقه هم بعضی اتفاق ها افتاد که اینقدر بچه گانه بود ازش حرف نزنیم بهتره.
    اصلا هم برای این نبود که تا مسابقه آخر تا جایی که میتونن دوستان پول در بیارن.
    حالا شما به من بگید توهم توطئه داری و….

    • Alonso14

      36

      2

      بله ردبول به تیم استراتژی مکلارن پول داد که موقع سیفتی کار ماشینا رو نیارن پیت!
      نفرت شماها از مکس، کور و کرتون کرده.

    • Arshia-sh

      17

      1

      آقا دانیال حرفش بزن ببینیم توجیه ات چیه؟
      برامون جالبه .

    • farshad.b

      22

      1

      دانیال جان برادر من ناراحتی. قبول ، حق داری از تیمت ناراحت باشی ولی با این تفکر که عمدی در کار بوده خودت را اذیت نکن . یک اشتباه بود دیگه. شاید فکر کردن یکدور کم میارن ، شاید فکر کردن پیس باهاشون جوابگو هست ، شاید خواستن ۷ دور آخر برن روی سافت و برتری لاستیک داشته باشند ولی پیس مکس رو دست‌کم گرفته بودنند . به هر حال آنها هم دوست نداشتند مسخره خاص و عام بشن . الان هم بازم نوریس به احتمال ۹۰ درصد قهرمانه ولی با هیجان بیشتر و فقط عیب موتوری میتونه تهدیدشان کنه . جالبی کار فقط هیجان بیشتر و لذت بیشتر .

      • دانیال

        1

        13

        از اینطور قضایا زمان ماسا هم بوده.
        یه تصادف عمدی و باقی ماجرا،حالا اینکه چرا فقط مک لارنا نمیان پیت که به قول شما از خونه هم میشد تشخیص داد،خدا میدونه.
        پیس مک لارنم آنچنان برتر نبود نسبت به ردبول که بخواد قمار کنه،تو اسپرینت هم معلوم بود،شرایط پیست قطر هم مشخصه که سبقت سخته تقریبا.
        ..
        اون دوستمون هم که میگه نفرت از مکس و….
        من خودم اولین نفری بودم که گفتم مکس احتمال 80 درصد قهرمانه،یکی دو ماه پیش بود.
        تقریبا تمام طرفدارای مکس برعکس پیش بینی میکنن.
        هنوزم نظرم رو مکسه.
        من کلا از هیچ راننده ی گرید نفرت ندارم،کل کل و…بحثش جداس.
        ولی رک بگم از فیا و ردبول به شدت متنفرم.

      • Meysam-Red bull

        5

        1

        دانیال توهم توطئه داری. این همه پول و سهام و تیم مگه میشه ردبول بیاره به استراتژیستهای مکلارن بدن بگن شما پیت نکنید.
        ردبول از قدیم یه ستاره به اسم حنا اشمیت داره. واقعا عالی بود و کارو درآورد. خیلی سخته تصمیم گیری این موقعها.
        اما راجع به قهرمانی آلونسو و شکایت ماسا با اینکه اون سال دوست داشتم ماسا قهرمان بشه ولی به نظرم مقصر اصلی خود فراری با اون پیت استاپ عجیب غریبش بود. اگه فراری پیتش برای ماسا مثل آدمیزاد بود اصلا اون تصادف خللی تو قهرمانی ماسا ایجاد نمی کرد.

    • mohammad

      2

      1

      دانیال سال 2021 رو تقریبا همه قبول داریم تخلف شد و قبول دارم باهات تو همچین یازمان هایی حتب تو قوتبال و هرجایی که گردش پول زیادی هست برای شرکت های بزرگ شرت بندی و غیره که میلیون ها دلار بلکه میلیاردها دلار جابجا میشه یک سری عوامل بیرونی و حتی سیاسی بیاد نقش بازی کنه اما مسابقه قطر فقط اشتباه مکلارن بود من نمیدونم از عمد بود یا سهو ولی همین بود سوتی دادن

  16. HAM44

    13

    1

    با رد شدن نوریس از آنتونلی مسابقه آخر رو سکو هم بره قهرمان هسن نوریس

  17. M44

    2

    21

    مایکل مسی را برگردانید

      • M44

        2

        4

        ولی پاسخ دادی:)

  18. Arshia-sh

    31

    3

    صادقانه بگم حس سال ۲۰۲۱ رو دارم.
    مرسدس و همیلتون اون سال بهترین ماشین رو داشت ( به خصوص چند مسابقه اخر) و ما میدونستیم که مکس کندتره……
    حالا هم به نظرم در ابوظبی مک لارن دست بالا رو داره
    ولی بازم دم مکس گرم
    بدون هیچ تردیدی بهترین راننده گریده و البته لایق قهرمانی این فصل.

  19. M44

    2

    29

    وقتی بقیه راننده‌ها از بزرگ تا کوچیک به مکس راه میدن هیچ اتفاق خاصی نیفتاده ولی الان هرکجا رو نگاه میکنی دارن به کیمی فحش میدن که چرا گذاشته لندو رد بشه:))
    جای این کارا برید مایکل مسی رو برگردونید مثل 2021 کار رو واسه پسر فیا دربیاره

  20. Mehriar.Salehi

    17

    10

    سوال : هانا اشمیت دقیقا چه کار خارق العاده ایی انجام داد که انقدر درباره هوش و ذکاوتش صحبت میشه؟
    کاریو کرد که استراتژیست هاس هم انجام داده برای مثال و من نامی ازش نشنیدم!

    یک تصمیم خیلی مشخص یود.اولین لپی که پنجره پیت استاپ باز میشه برای ۲ توقف، سیفتی کار اومده، اونم توی پیستی که طولانی ترین زمان از دست رفته رو میسازه، خیلی تصمیم ساده ایی بود اتفاقا…حالا اینکه عادت شده حتی آب خوردن ایشونم به عنوان یک ابتکار مطرح کنن، بحث دیگه اییه.

    امیدوارم ریس آخر شرایط طوری پیش نره که مک لارن از اسکار بخواد پوزیشن به لندو بده…همینطوریش این دو راننده واقعا لایق قهرمانی نیستن، که اگر بودن تا الان باید اول دومیشون مسجل شده بود…چه برسه به اینکه بخواد با راه دادن رقیب مستقیم این اتفاق بیافته.

    ساینز هم خوب جا افتاده…چیزی که اول فصل هرچی به دوستان گفته میشد که این راننده یک slow learner هست.همیشه بوده…اما زیر بار نمیرفتن.
    حالا این نتایج به اندازه کافی گویا هست.
    و این صرفا بخش داخل پیست هستش.
    ساینز راننده اییه که گفته میشه تاثیرش در پوش کردن تیم و ارتقا، به نسبت بالاتره.

    و…در آخر اینکه پول چه ها که نمیکنه!
    این پیست برای ماشین های فرمولا وان طراحی نشده.نه لیآتش نه پیت لین، هیچی…افتضاح ترین سطح رقابتی توی پیستهای غیر خیابانی رو به وجود میاره و قرارداد طولانی مدت داره!
    حیف پیستهایی مثل استانبول پارک، سپنگ و… که بیرون موندن تا ما بشینیم این بدردنخور رو تماشا کنیم.

    • Arshia-sh

      12

      4

      آقا مهریار سلام
      در جواب سوالتون که هانا اشمیت چه کرده که دیگران انجام ندادند باید بگم:
      اولین کسی که رفت پیت مکس بود و شک نکنید تمام مدیران استراتژيست حداقل نیم نگاهی به ردبول داشتند .
      اصلا برام قابل باور نیست که به قول معروف وقتی دیدن مکس آوردن پیت اونا هم دنبال رو ردبول نبودند.
      شاید تو ذهن خیلی هاشون بوده و در لحظه باید تصمیم میگرفتن و اولین کسی که اوکی داد هانا اشمیت بود و یادمون باشه توی چند ثانیه باید تصمیم درست رو می‌گرفتند که مک لارن نگرفت و ردبول گرفت.
      مطمئنم اگه فراری ها جای مک لارن بودند هم همین تصمیم اشتباه رو می‌گرفتند……..

    • farshad.b

      12

      1

      سلام مهریار جان ، رسیدن بخیر ، انشالله سفر خوش گذشته باشه .
      حقیقتش ندیدم کسی از نبوغ هانا اشمیت چیزی گفته باشه ، فقط من به شوخی گفتم شاید بهترین دعا و آرزوی که دیشب داشته همین بوده ، ولی بقول شما کار شاقی نکرد بلکه بیشتر مک‌لارن کندذهنی بخرج داد .
      بگذریم ، تبریک بابت پودیوم ساینز و بنظرم بهترین رانندگی کارلوس حتی در چند سال اخیر بود ، خصوصا با مشکلات اندراستیری که در دوره‌ای آخر داشت ، حتی کیمی هم اشتباه کرد ولی ساینز خوب مقاومت کرد . این نوید یک ۲۰۲۶ خوب برای ویلیامز را میده که امیدوارم الکس هم دقت خودش را بالاتر ببره تا امتیازات حروم نشه .
      واقعا هم که این پیست خیلی مضخرفه ، با یک منطقه دی ار اس و آب و هوایی معمولا بد که اجازه تعقیب یکنواخت ماشین جلویی را نمیده و همچنین آسفالتی کثیف و زبر با کرپهای خشن ، که با دو استاپ اجباری بازم یکی مثل حجار را قربانی کرد ، واقعا این پیست هیچی برای جذابیت نداره و خدا کنه لااقل تغییراتی درش اعمال کنن .

      • Mehriar.Salehi

        2

        0

        فرشاد جان چرا خیلی توی لایواستریم به هانا اشمیت اشاره میکردن، توی کامنتهای اینجا و یکسری پیج های دیگه هم گفته میشد…کامنت شما که اصلا درباره هوش ایشون چیزی نگفتین!
        در ارتباط با ساینز و آلبون، این فصل متاسفانه خیلی به ندرت پیش اومد که دو راننده توی کل آخرهفته چسبیده بهم باشن، چیزی که طرفدارا دوست داشتن بعد سالها ببینن…امیدوارم سال آینده یک ثبات عملکردی پیدا کنن.
        الکس یکسری پیست ضعیف داره که الان اواخر تقویم جمع شدن، ساینز هم همچنان یه سری لحظاتی داره که سیستم کلا خاموش میشه!…وگرنه حالت ایده آلشون فکر کنم خیلی نزدیک بهم باشن.

        عرشیا جان متوجه منظورتون شدم اما باز هم عرض میکنم برای اون زمانبندی سیفتی کار، یه تصمیم خطکشی شده بود…یعنی کلا گزینه دیگه ایی روی میز نبود که دیگران بخوان پیروی کنن یا نکنن.
        حتی تصمیم مک لارن هم منطق پشتش، مشخصه…نمیگم درست بود اما منطق پشتش واضح هست.
        رقیب اصلیشون کاریو انجام داد که مجبورشون کرد خلافش رو انجام بدن…حتی اگر مکس رو در نظر نگیریم (چون اسکار جلوتر بود)، باز هم با توجه به صفی که توی پیت لین شکل میگرفت، خیلی این احتمال وجود داشت که با توجه به محل قرارگیری پیت باکسشون، بیان، توی صف خروج گیر کنن با اسکار و خود این باعث بشه لندو حتی زمان بیشتری رو از دست بده…ریسک بالایی بود.

        —————

        مخاطب عام : این اتو کارکشن لامصب رو قطع کنید لطفا!
        نصف کامنتهارو نمیشه خوند!!! حرف بزنیم میگن خارجی پرسته، اما شما دوتا نمونه نشون من بدید یکی بیاد انگلیسی تایپ کنه، انقدر چرت و پرت توش باشه بعدم بیاد بگه بخاطر اتوکارکشن بوده!
        این حجم تنبلی نوبره والا!!!

      • farshad.b

        1

        0

        مرسی مهریار جان ، حقیقتا موقع لایو استریم خیلی به چت ها دقت نمیکنم .
        در مورد الکس هم واقعا برام عجیبه که سال قبل هم دقیقا بعد از آستین بدجوری افت کرد . همش هم نمیتونه مال پیست باشه و شاید خستگی ذهنی ، فشاری رو بهش منتقل میکنه که طراوت ابتدای فصل را نداره ، دو تصادف در کوالی باکو و فکر کنم برزیل نشان از عدم تمرکز در لحظات حساس در پیست‌های مناسب ویلیامز هست ، و این خیلی بده. البته در قطر مشکل گرم کردن لاستیک داشت و در یکی دو ریس هم واقعا استراتژی بدی براش اجرا کردند ولی واقعا حیفه که به اعتبارش لطمه میزنه چون واقعا نیم فصل اول با جلو افتادن از کارلوس وجاهت خودش را خیلی بالا برد . امیدوارم سال بعد ماشین خوبی داشته باشند و نزدیک هم کار رو در بیارن .

  21. Ebad.m

    11

    1

    تبریک به مکس و طرفداراش..بااینکه مسابقه امروز یه خورده جذاب بود ولی کلا این نسل ماشینا جذابیت مسابقه رو از بین برده مخصوصا این فصل..کلا این فصل کل جذابیتش موقع استارت و پیچ یک دور اوله مابقی مسابقه بیست تا ماشین هستن که همدیگه رو دنبال میکنن. نه سبقتی نه چیزی..قبلا موقع پیت استاپا یه هیجانی بود یه اورکاتی یه آندرکاتی.الان اینم دیگه نمیبینیم.خدارو شکر که این نسل ماشینا دیگه تمومه.

    • Ali

      9

      0

      کامنتای این پست عجیب سمی شده😂😂
      ولی تبریک به مکس و طرفداراش. هر چند به نظرم بالای نود درصد نوریس قهرمانه. اون ده درصدم به حساب این بزارید که مک لارن و رفقا مث امشب یه گند حسابی بزنن.
      البته که خوش شانس بودن که آنتونلی اشتباه کرد. متاسفانه مکس به مرحله ای رسید که باید حسرت امتیازای اسپانیا رو بخوره که چقد بهش کمک می کرد.

  22. Ali.Zebardast

    24

    4

    خیلی حیف شد ریسو از دست دادم. ولی این دوستان چی میگن؟ آقا لطفا اراجیف تحویل ندید ، خداروشکر باز مثل ۲۰۲۱ نیست که رقابت مکس با همیلتون باشه ، بابا همیلتون که از فضا خارجه ، یعنی اینقدر فشار داره مکس بخواد دوباره قهرمان بشه؟ بابا نوریس یا پیاستری با این ماشین زیر پاشون باید خیلی زودتر از الان قهرمانی رو میگرفتن تازه اتفاقاتی که برای مکس افتاد رو اگر بخوایم بگیم که باید گفت مکس الان قهرمان شده بود رفته بود. مکلارن قانون رعایت نمیکنه دیسکوالیفای میشه میگن نه بابای مکس تو فیاس:))) سیفتی کار میاد میگن نه اف وان سیرک مکسه ، ردبول پیت استاپ میکنه میگن نه فیا برای ردبول قانون جدید گذاشته:)))
    مکس رقابتو با وجود اینکه تو خیلی از ریس ها ماشین برتر رو نداشته تا ابوظبی کشید در حالی که رقیباش با وجود این گپ تو جدول هنوز نتونستن قهرمان بشن. چه بهتر و بهتر که مکس قهرمان بشه تا این دوتا یاد بگیرن تو رقابت قهرمانی فرصت اشتباه کردن و از دست دادن موقعیت های خوب نیست.
    حالا اتفاقی افتاده که ردبول ازش استفاده کرده مکلارن خرابش کرده ، ما که اصلا قهرمانی نخواستیم گفتیم رقابت تا ابوظبی بره تا جذابیت تا آخرین مسابقه باقی بمونه ولی مثل اینکه واقعا شماها بخاطر نفرت مکس از ۲۰۲۱ حتی در مقایسه با نوریس هم نمیخواید قهرمان بشه. بشینید لذت ببرید خداوکیلی خیلی زشته این حرف ها.
    یکی نیست بگه آخه این فصل چه ربطی به ۲۰۲۱ داره همه چیو به هم ربط میدید…؟!

    • mohammad

      4

      6

      علی جان این چه حرفیه خیلی ها میزنن با این ماشین باید زودتر قهرمان میشدن
      دوتا راننده دارن بینشون هم تیم تمایز قائل نشده هرکدوم تا الان 7 تا برد داشتن مجمو.عا 14 تا. اگه مثلا ردوبول بود همه بردها مال مکس بود اگه مرسدس بود همه بردها مال لویس بود برای یه راننده نه اینکه بین راننده ها تقسیم بشه
      بعد دقت نمی کنید که لندو موتور سوزوند؟ اگه موتور نسوزونده بود الان مکس 3 امتیاز پایین تر بود نوریس هم 18 امتیاز بالاتر تا الان قهرمان بود

      آره اگه این ماشین زیر پای فقط یکی از راننده ها بود قهرمان شده بود

      یه نکته ای رو هم قبول کن مکس تو بعضی جاها ماشین بهتری هم داشته اینجوری نبوده مک لارن تو همه پیست ها دامنیت باشه

      نمونه اش مثال آخرین مسابقه هست تو لاس وگاس که مکس تو دور آخر سریع ترین دور رو زد رکورد پیست رو هم شکست

  23. mohsseen

    1

    15

    سلام منم تو این ریس واقعا به فرمول وان و رقابتش شک کردم و میتونم بگم و بنظرم خواستن مسابقه ابوظبی گرم نگه دارند.
    مگه میشه کل تیمها و راننده ها برن پیت استاپ ولی تیم مک لارن برن ریسک کنن و اونا خیلی راحت با رفتن به پیت استاپ مسابقه رو کنترل میکردن و غیرممکن بود کسی سبقت بگیره ازشون،
    بگن اینقدر سریع هستیم که میتونیم فاصله بندازیم واقعا خنده داره … پشت پرده رو نمیدونم چیه ولی حداقل مک لارن بیاد توضیح بده چرا همچین فکری کردن

    • Saeid 196

      3

      0

      برادر یه اشتباه بود،همین.
      مکلارن دو راننده داشت ،نوریس توی دبل استک ضرر میکرد،رده از دست میداد.

      بعدشم اگه مکلارن میرفت پیت ولی بقیه نمی رفتن ،تو ترافیک گیر میکردن …

      زیاد پیچیده ش نکن،سخت نگیر

  24. mohammad

    13

    1

    چه بردی کرد ویلیامز با آوردن ساینز

    تبریک جاناله برای ساینز

    • Ali

      10

      1

      چقد مغزش کار می کنه. وسط ریس حواسش به این بود که که فاصله نوریس با آنتونلی چقدره.

      • mohammad

        2

        0

        گفت تو رادیو هم گفت لندو پشت سر انتونلی گیر می کنه البته با شرایط این پیست واضح بود

  25. Sajad.M33

    15

    0

    الان حسرت اون ۹ امتیاز اسپانیا رو باید خورد😐💔

    • Nader_nah

      3

      10

      دقیقاً منم نمیتونم باور کنم که اتفاقی بوده باشه و بیشتر به سنا یو شبیه بود، از اونجایی که فقط کافیه نوریس بره روی سکو و قهرمان بشه، به همین خاطر این بازی رو راه انداختن که رونق ریس ابوظبی رو بیشتر کنن،
      نمیدونم والا، این سناریو هم دور از ذهن نیست

      • farshad.b

        12

        1

        نادر جان آخه چطور ممکنه سناریو باشه ، اگه نوریس ابوظبی تصادف کنه یا موتور بزنه چی ؟ اشتباه کردن ، شاید یک لحظه پیش خودشون گفتن ما بیایم پیت مکس میمونه توی پیست و سخت میشه رده رو برگردوند .
        الان با اون قضیه وگاس آبروریزی بدی شده ، چطور حاصر هستن آبروشون رو حراج کنن .
        ابوظبی ۲۰۲۱ هم مرسدس همین اشتباه رو کرد با اون پیس ماشین لوئیس نباید به هارد ۴۰ دور زده اعتماد میکردن ووووو . اینقدر پیچیده نکنید ماجرا رو .

      • Nader_nah

        4

        1

        آخه فرشاد خان با توجه به قانون ۲۵ دور محال بود بقیه تیمها از فرصت سیفتی‌کار استفاده نکنن، اونم توی دور هفتم، بچه همسایه ما هم اگر استراتژیست بود از این موقعیت نمی‌گذشت که پیت نکنه چه رسد به تیمهای فرمول یک

      • Nader_nah

        5

        2

        به هیچ شکلی توی ذهن من نمیگنجه که همچین اشتباهی کنن

      • Nader_nah

        6

        1

        اگر سناریو باشه، در صورتی که اتفاقی برای نوریس بیوفته فیا پرچم قرمز میده تا ماشین رو ردیف کنن خخخخخخ

      • Milad.m44

        4

        11

        فرشاد بی
        همه دیگه قضیه ۲۰۲۱ رو میدونن باز تو میگی مرسدس اشتباه کرده همیلتون رو نبرده لاستیک عوض کنه
        من‌ابن‌مطمئنم همیلتون لاستیک عوض میکرد مسابقه پشت سیفتی کار تموم بود و مکس اول

      • farshad.b

        4

        0

        آقا میلاد ، من از دید فنی به قضیه نگاه میکنم نه حواشی ، شما مختارید اونجوری به ماجرا نگاه کنید ولی من اعتقادم این هست که با اون پیس لوئیس باید می‌آوردند پیت و ردبول در آنصورت هم حتما مکس رو بازم می‌آورد روی سافت تا امتیاز سیفتی‌ار را از دست نده .
        مثل الان که عده ای دوست دارند این اشتباه مک‌لارن را ربط بدهند به حواشی ، در حالی که زک بروان دیشب فقط گریه نکرد و شهامت پذیرش این اشتباه را داشت ، چطور ممکنه آبروشون را حراج کنن . ولی بعضی دوست دارند بگن عمدی بوده. هر کس نظری داری .

      • Saeid 196

        2

        0

        اگه نوریس تصادف کنه یا DNF بده، مزحکه خاص و عام میشن.
        اخه چه هیجان و‌ جذابیتی؟!!
        رسما حماقت کرده مکلارن اگه اینطور باشه.

    • farshad.b

      9

      1

      و ۱۰ تا ۱۲ امتیاز اتریش ووووو

  26. NICO ROSBERG-06

    13

    1

    برای اون دوستمون؛ داداش ینی شما دست به زمین و زمان و در و پنجره و هر چی دم دستته میبری تا اشتباه گاراژ و استراتژی مک لارن و بندازی گردن فیا و داوران،، خداوند تخمل شکست و صبر زیاد عطایتان کند، دوست من،ینی واقعا خودت به حرفی که زدی باور داری!!!؟؟؟ .‌
    تبریک بزرگ به مکس که اصلا فکر نمیکردم با ماشینی که از اول هفته دانسینگ متناوب و بالانس نامتعارف داشت و ماشینی که رسما با این مشکلاتی که کفتم و همه کارشناسای اسکای هم بهش اشاره کردن و گفتن که ماشین مکس تو قطر رسما ماشین سومه ،نه حتی دوم بلکه ماشین دوم و مرسدس و راسل اعلام کرده بودن ،اومد و کاری و کرد که فقط از یک نابغه رانندگی برمیاد نه فقط بهترین راننده حال حاضر‌ . ب دو دلیل خوشحالم، اول اینکه در دوره ای هستم که تونستم رانندگی سه تا نابغه های فرمول یک رو ببینم،(رایکنن،همیلتپن،ورشتفن) و این شانس بزرگی بود که ممنونم از خدا که بهمون داده شده. دوم اینکه این فصل تموم میشه و از شر این ماشینای مزخرف راحت میشیم. ماشینایی که باوضع قوانین آب دوغ خیاری و به اسم راحت تر کردن سبقت،رسما کاری کردن که ۸۰درصد ریسهای امثال تبدیل به موناکو شد .
    و در آخر آنتونلی حال بزرگی به مک لارن و نوریس داد، اونایی که حساب کتاب سرشونه یه نگاهی به دیتای پنج شیش دور قبل از دوری که مثلا اشتباه کرد تو اون پیچ،بکنن، ختی یک آماتورم موقع خروج از پیچ و زمانی که هنوز کاملا به پایان زدن ایپکس نرسیده شروع به گاز دادن نمیکنه ، اونم آنتونلی که هر وقت چهارم و سوم بوده برای حفظ ردش،تحت سخت ترین شرایطم دچار اشتباه نشده.
    به هر حال فن های عزیز نوریس ناراحت نباشید، با این ماشینی که مم لارن داره،احتمال قهرمان نشدن راننده تون صفره. از حالا تبریک.

    • farshad.b

      6

      0

      نیکو جان سلام ، من مکس فن دو آتیشه اصلا نمی‌پذیرم کار کیمی عمدی بود ، اولش شک کردم ولی حرکت آهسته رو دیدم نظرم عوض شد .
      اوج فشار لاستیک‌های فرسوده و بنظرم اول جلوی ماشین در رفت نه محور عقب .
      دوستی کیمی با مکس خیلی محکمتر از اینحرفها هست .

    • Nader_nah

      0

      2

      دوست عزیز جناب نیکو من نگفتم همه اینا برنامه ریزی بود، منظورم اینه که اونقدر عجیب بود بیشتر به سنا یو شبیه بود تا اتفاق و اشتباه

  27. adib fazeli

    5

    17

    مسی پسر فیفا… مکس پسر فیا. ولا غیر

    • Amini

      3

      4

      مسی را قبول ندارم. مکس را قبول دارم پسر است

  28. adib fazeli

    2

    19

    داره کم کم ۲۰۲۱ یادم میوفته .. چقد یه بشر میتونه هماهنگ شده مسابقه بده،،

  29. Joe44

    2

    19

    مایکل مسی های زیادی هستن انگار!

    • Ground Zero

      19

      1

      کامنتای لوییس فنارو میخونیم دارم ب این نتیجه میرسم ک دوستان دیگه کارشون از شیشه گل گذشته الان دارن جای شیشه درو پنچره میزنن ک انقد توهم بالاست

      • Amini

        2

        2

        پس چرا پاسخ دادی؟

      • Joe44

        0

        7

        میثم جان در رابطه با طرفداری از کسی این کامنت رو ننوشتم، فقط خاستم این رو بگم که مایکل مسی های زیادی هستن که بازار فرمول یک رو گرم نگه دارن، اونم با دست کاری یا یا دادن اطلاعات یا کمک اضافی به یک تیم یا دادن اطلاعات اشتباه به تیم دیگه. وگرنه هیچ عقل سلیمی این اتفاق های عجیب و غریبی که توی این ۸ مسابقه اخر افتاده رو با اون نیم فصل اول نمیتونه هزم کنه.

  30. امیر

    11

    2

    درست شنیدم میگن بابای مکس علاوه بر مکلارن جایگاه ۷.۸.۱۲ ریس و رده ۱۸.۲۰ کوالیو برای ی شخصی خریداری کرده؟

    • M44

      3

      15

      همون شخصی که اشک مکسو درآورده بود و دست به دامن فیا شدن که نذارن 2021 قهرمان بشه؟

  31. NICO ROSBERG-06

    8

    1

    دوستان اینم در نظر بگیرید مک لارن ناگزیر شد برای انجام ندادن پیت چون اونا میدونستن با انجام دادنش قطعا لندو بخاطر دبل پیت و زمانی که بخاطر عبور ماشینای پشت سری ومعطل شدن نوریس از دست میداد خیلی به ضرر نوریس تموم میشد بخاطر همینم که کلا تیم یه جورایی بیشتر دوس دارن نوریس قهرمان فصل بشه تصمیم به انجام ندادن پیت گرفتن که به نظر خودمم اگر پیت انجام میشد احتمالا اسکار برنده میشد اما نوریس رده سومش ممکن بود حتی تا پنج شیش رده عقب بیوفته و با شرایط سختی هم که اینجا برای سبقت گیری داره مخصوصا با این ماشینایی که اصلا سبقت گیری باید زیر چهار دهم باشی که موفق باشه،رسما مسابقه نوریس نابود میشد، فنای مک لارن مطمعن باشید الان زک با وجود این نتیجه که اسکار نتونست برنده بشه خوشحال تره تا موقعی که میخواست با بقیه پیت کنن و اسکار برنده و لندو پنجم شیشم بشه.شما برید ویدیو زک رو هنگام استقبال از نوریس بعد از کوالی ببینید،اونجا که از کنار راننده ش که پل گرفته بود داشت بی تفاوت رد میشد و با لبخند سمت نوریس که دوم شده بود میرفت که یهو یادش اومد تو مسیر یه دستی هم به اسکار بده که یوقت تو رسانه ها بد نشه براشون،خیلی حرف هست تواین، مطمعنم مک لارن اگر قرار باشه نوریس قهرمان نشه..دلشون نمیخواد اسکارم قهرمانی و بگیره. نحوه رفتار و دیسیبلین کاری ای که بین لندو و اسکار داشتن خیلی واضحه، توهم طوطئه رو بریزید دور ، واقعیت و نمیتونید انکار کنید.

  32. Amini

    4

    0

    آنتونلی و استراتژی های مک لارن شانس پیاستری را کم کرد

  33. amir82_yusefi

    7

    1

    سلام یه تبریک ویژه بگم به طرفداران مکس بابت برد بردی که چسبید و استراتژیک بود و بنظرم مکس امسال هم قهرمان هرچند نوریس پودیوم بگیره قهرمان میشه ولی الان مکس بمب انرژی و روحیه است چیزی که نوریس اصلا نداره و از چند جهت تحت فشار هست که این میتونه باعث سوتی هایی از اون بشه.
    من کامنت هارو میخوندم سطحشون در حد بین الملل بود آدم نمی دونست بخنده چی کار کنه.بابا این چه چیز اشتباهیه فیا به مکلارن گفته پیت نرو تا مکس ببره.خیلی شوخی بی مزه ای هست.دیگه سوتی دادن تحت فشار تیم مکلارن بر همه مشخص شده چی مثلا مونزا هم فیا گفته مکلارن دیر برو پیت مکس ببره؟بعد جالبی کار اینه که این بحثارو همیلتون فن ها میکنن ربطش میدن به 2021.باشه پس یه سری نکات هست شما میگید ما هم میگیم من طرفدار مکس نیستم.1-مونزا مرسدس پیت استاپ فوق کند مکس 11ثانیه بود رو با پیت استاپ 4ثانیه جواب میده که مکس زیاد عقب نمونه بتونه ببره رقابت قهرمانی جذاب بمونه2-مرسدس تو پیست خشک مجارستان همیلتون رو تکی رو اینتر میفرسته برای استارت تا دور بعد بیاد پیت تا شانس بردنش بیاد پایین تو روزی که مکس 2امتیاز گرفت اون نبره تا جدول جذاب بمونه.3-همیلتون تعیین خط اسپرینت ریس برزیل مرسدس DRS همیلتون رو دستکاری کرد تا دیسکوالیفای شه از ته استارت بزنه نبره و پشت مکس تموم کنه تا جدول قهرمانی جذاب بمونه.بنظرت فیا چقدر به مرسدس وعده داده بوده؟خدایی اینو یکی بهتون بگه میپذیری؟اگه معتقدی این کارو فیا کرده2021بپذیر بس انقدر نگو2021دزدی ردبول اگه اینارو قبول نداری بس این حرفا چیه.
    یه نکته ای هم که دیدم نتونستم جلوی خودمو بگیرم اینه که نوشته بودن تو این سال ها این همه به مکس راه دادن یک بارهم یکی به رقیب مکس راه داد چرا این واکنش ها چیه.بله درسته خیلی ها به مکس راه دادن از آلونسو تا خیلی هایه دیگه ولی نه اینکه شیش دور دفاع کنن ازش بعد دور آخر راه بده که مشکوکه دیگه.البته شاید واقعا ماشین مشکل داشته ما نمیدونیم ولی واقعا ربط دادن اینا به هم تو شرایطی که ما دیدیم دور از منطق هست.استاد کلا یه تاچ با همه داشته جز مکلارن.
    خلاصه من که خیلی امیدوار شدم به قهرمانی مکس بریم برای هیجان رقابت برای ابوظبی به امید قهرمانی مکس.

  34. hamze.n

    3

    1

    چرا باید خیلی راحت آنتونلی راه بده به نوریس اگه راه نمیداد نوریس نمی تونست رد بشه