چارلز لکلرک از تیم فراری با کمک هم تیمیش توانست در تعیین خط فرمول یک فرانسه ۲۰۲۲ سریعترین زمان را بالاتر از رقیب قهرمانیش، مکس ورشتپن ثبت کند.
سرجیو پرز، راننده ردبول و لوئیس همیلتون از تیم مرسدس نیز مسابقه پل ریکارد را در ردیف دوم آغاز خواهند کرد.
همچنین قابل ذکر است که پس از استفاده از موتورهای تازه قبل از تمرین نهایی، کارلوس ساینز و کوین مگنوسن مسابقه یکشنبه گرندپری فرانسه را از رده های پایانی آغاز می کنند.
جدول تعیین خط فرمول یک فرانسه ۲۰۲۲
| # | راننده | تیم | زمان |
|---|---|---|---|
| 1 | چارلز لکلرک | فراری | 1:30.872 |
| 2 | مکس ورشتپن | ردبول | +0.304 |
| 3 | سرجیو پرز | ردبول | +0.463 |
| 4 | لوئیس همیلتون | مرسدس | +0.893 |
| 5 | لندو نوریس | مکلارن | +1.160 |
| 6 | جورج راسل | مرسدس | +1.259 |
| 7 | فرناندو آلونسو | آلپین | +1.680 |
| 8 | یوکی سونودا | آلفاتائوری | +1.908 |
| 9 | دنیل ریکاردو | مکلارن | +2.050 |
| 10 | استبان اکون | آلپین | +2.176 |
| 11 | والتری بوتاس | آلفارومئو | +2.180 |
| 12 | سباستین فتل | استون مارتین | +2.404 |
| 13 | الکس آلبون | ویلیامز | +2.435 |
| 14 | پیر گسلی | آلفاتائوری | +2.567 |
| 15 | لنس استرول | استون مارتین | +2.567 |
| 16 | گوانیو ژو | آلفارومئو | +2.802 |
| 17 | میک شوماخر | هاس | +2.829 |
| 18 | نیکولاس لطیفی | ویلیامز | +2.922 |
| 19 | کارلوس ساینز | فراری | - |
| 20 | کوین مگنوسن | هاس | - |


یا ردبول خیلی سریع خواهد بود و زور فراری نمیرسه
یا ردبول لاستیک خوری زیاد خواهد داشت و کارش تمومه
خب لویس یه تایم خوبی رو زد که جای تبریک داره به خودش و مرسدس فن ها و لویس فن ها..این همون نسخه استاندارد لویس بود.گفته بودم لویس بدشانسی نیاره راسل باید درس یادبگیره و فعلا چندریسه لویس داره بالاتر از راسل امتیاز میگیره.
و تبریک هم باید بگیم به فراری و لکلرک و طرفدارهاش..شاید بتونیم بگیم ردبول و فراری به هم نزدیکن اما این فقط ظاهر داستانه..تو کوالی دوم ساینز یک تایمی رو زد که این بود-1:30:008
واین خیلی حرف توشه..ینی بیشتر از خیلی.سوال بزرگ اینجاست با اون تایم عجیب-چرا کوالی سوم تایمی نتونست ثبت کنه ینی دوبار تلاش برای ثبت اما هر دو ناموفق..عجیب بود این موضوع ..فقط باید ببینیم ردبول تونسته مشکل وزن و لاستیک خوری رو حل کنن یا نه که اگر نه- باید بپذیریم کارشون بدجوری به گره بسته میخوره نه تنها برای این ریس حتی برای قهرمانی جهان..نمیخوام زود قضاوت کنم ولی این فراری با این انجین و این لکلرک بوی خطر میده.برای ردبول و واقعا مکس هرچقدرم تلاش کنه هیچ جوره نمیشه حریف لکلرک با این فراری شد البته ریس قبلم دیدیم که حتی ساینزم در حال بلعیدن مکس و ردبول بود که یهو موتورش رفت هوا..ردبول ریس قبل خیلی خوش شانس بود اما برای قهرمانی تیمی یا فردی فقط شانس جوابگو نیست.چکو هم با وجود مشکلاتی که تو تمریانات داشت واقعا سورپرایزم کرد انتظار نداشتم بالاتر از پنجم ببینمش ولی تو یه حرکت رونالدینیویی تونست تایم سه رو بزنه .
و فرناندو آلونسویی که انگار نمیخواد دست از جنگیدن برداره..خیلی تایم خوبی بود امیدوارم تو ریس همبدشانسی نیاره
راجع نوریسم باید گفت امسال بدجوری داره کریر ریکاردو رو در مک لارن به فنا میده هرچند دنیلم خوب بود اما نوریس بازم بالاتر از دنی تموم کرد و مشخصه که ریکاردو برای امتیاز گیری با اون اوکون سمج و سب فتل و حتی مگ نوسن و بوتاس به مشکل میخوره..استبان اوکون برای هر راننده ای واقعا موی د-م-ا غه فاصله های زمانی یجوریه که انگار کوچکترین اشتباه تو استارت فردا بزرگترین تبعات و برای راننده های8شتم تا12هم داره. و استونی که هر ریس برای متجعب کردنمون یه حرکتی از تو آستینش بیرون میاره یه ریس افتضاحن یه ریس خوب که اما بهتر از افتضاح.. ولی فتل بازم استرول و ع* کرد. فقط امیدوارم باز پدر نخواد برای پسرش از جیب فتل-ایثار کنه. که سابقه لارنس تو این زمینه خیلی درخشانه.امیدوارم فتل با یک استارت فضایی امید لارنس برای زرنگی و از بین ببره.
دلم میخواد یکشنبه روز دنیل و سب باشه..فرمول یک تماشا کردن بدون سب و ریکاردو و با وجود ژو و لطیفی خیلی نچسبه. فکر کن دوساعت بشینی و سبقت ژو از لطیفی و استرول و بالعکسش و تماشا کنی. از تماشای گلف خسته کننده تر میشه.
امیدوارم حضرات نیکولاس لطیفی و استرول استارت فردا ریس بقیه رو دود نکنن.به امید یه ریس خوب.
تایم مکس وستپن در کیو سه حدود تایم ساینز در کیو دو بود. چیز عجیبی نیست.
تایم ساینز 31.0 بود نه 30.0
ساینز پاوریونیت رو عوض کرده و از انتها شروع میکنه. هدفشون از شرکت دادن ساینز تو دادن به چارلز بود، کیو یک و کیو دو رو شرکت نمیکرد نمیتونست به کیو سه بیاد و تو بده.
امیر علی نیکو درست میگه و تایم ساینز در Q2 عدد شگفت انگیز ۱/۳۰ بود و لکرک هم ۱۳۰ هزارم کمتر که حدود ۱ ثانیه از مکس بالاتر بود اما فکر کنم هر دو تایم فراری ها حذف شدن یا شاید اشتباه محاسباتی نرم افزاری بود چون این تایم یکم غیر عادی بود و خودم فکر میکردم در Q3 فراری های وارد محدوده ی ۱/۲۹ خواهند شد.
البته یسری تایم ها خیلی عجیب غریب بودن ، فکر کنم زمان کوالی جوری بود که تغییرات دمایی و باد متغیر زیادی رو داشتیم و راننده ها با یک دقیقه جلو تر عقب تر تایم متفاوت تری میتونستن بزنن.
نیکو روزبرگ موقع مصاحبش گفت باید دید آیا ردبول میتونه جوابی به این سرعت فراری بده یا نه.
پس احتمالا مشکل نرم افزاری هم نبوده. ولی واقعا معماست پس. خود شارل هم کندتر شده عملا.
من دوباره چک کردم.
تایم ساینز 1.31 هست
مثل اینکه فراری دوباره به ستاپ کوالی برگشته و فردا ردبول سرعت مسابقه ای بهتری خواهد داشت مگر اینکه لاستیک خوری مانع بشه
مرسدس هم همون تیم سوم همیشگی فقط بااین تفاوت که دیگه راسل پیشتاز نیست و همیلتون چند ریسی هست که برگشته و میخواد به راسل ثابت کنه کت تن کیه
مکلارن بعد از چندین مسابقه اسفناک دوباره شده ماشین چهارم گرید مثل اوایل فصل
آلپینی که مکلارن رو گرفته بود انگار فردا کار سختی خواهد داشت اما طبق معمول آلونسو نیم ثانیه سریعتر از اکون ، آیا شاهکارهای آلپین درحق آلونسو تمام خواهد شد و آلونسو بالاخره رنگ خوشبختی را خواهد دید؟
آلفاتائوری به آلپین نزدیک تر همیشه و گسلی خواب زده
هاس همچنان سریعتر از سه رقیب ته جدولی
استون مارتین طبق معمول تعطیل در تعیین خط
ویلیامز مقداری پیشرفت
آلفارومئو روی نوار ناکامی
ردبول چقد سریع بود. با drs سه دهم لکلرک فاصله انداخت. اگه مشکل اتریش رو نداشته باشن سخت بشه، فردا شکستشون داد..
تبریک ویژه ب طرفدارهای با اصالت فراری واقعا لکرک عالی بود
و تبریک دیگه ب همیلتون مرسدس بازم هم امیدوارم سرعت مرسدس در کفی ها بیشتر بشه
بسیار شوکه کنندس که راسل رو برتر از همیلتون بدونید
همه رانندهای ریس جز سباستین فتل در حد لوییس نیستند اینو بارها با خودتون تکرار کنید
خداوکیلی سب از 2009 تا 2013 خوب بود بعد از اون هر سال پس رفت داشته؛
ولی راننده هایی مثل لوییس و مکس از روز ورودشون تو هر آخر هفته 200درصد از ماشین کارایی میکشن بیرون.
بازم سب هنوزم از خیلیا از جوونا بهتره
👍🍀
شوخی نکن.
خود وتل از لکلرک شکست میخوره بعد میگی هیچکی به جز وتل در حد لوییس نیست؟
پنج نفر بهتر از وتل داریم تو گرید.
با دی آر اسی که ساینز به لکلرک میداد سه دهم اختلاف بیشتر نیافتاد.
خدا بخواد لاستیک خوری حل شده باشه فردا اولیم
دی آر اس در تمام طول تعیین خط برای همه تیم ها با هر فاصله ای نسبت به تیم جلویی در نقاط تعیین شده فعاله مگر اینکه بارون بیاد.
ساینز به لکلرک تو داد و اون هم بعیده تاثیرش بیشتر از سه دهم ثانیه باشه.
کلا هم پیس کوالی ربطی به ریس پیس ممکنه نداشته باشه، نمیشه پیشبینی کرد.
لایک
این بیشتر از تو بود،رسما اسلیپ استریم داد به چارلز
شارل بدون کمک ساینز هم پول میگرفت خیلی از ردبول سریع تر بودن. فردا فقط سرعت کفی ردبول شاید بهشون کمک کنه نزدیک بشن ولی اگه مشکل فنی چیزی پیش نیاد شارل راحت میبره
فکر نکنم، راحت نیست چون هم تو مستقیمی رد بول سریعتره هم فراری لاستیک خوریش زیاد بود
لاستیک خوری ردبول تو گرند پری قبلی قهرمانی رو از مکس گرفت! این مشکل مال ردبوله! فعلا فراری اوضاع خوبی داره تا روز مسابقه ببینیم ردبول تونسته مشکل لاستیک خوری رو حل کنه!
براساس تلمتری،تایر دگردیشن فراری میاد که بیشتر باشه
مگه اینکه اتفاق دیگه ای تو ریس بیفته
سرعت مستقیمی توی مسابقه یه فاکتور بسیار تاثیر گذاره
کار رو برای سبقت گیری خیلی راحت میکنه و سبقت گرفتن ازش هم خیلی سخته
به نظرم از قیافه لکلرک هم معلوم بود که فردا کار خیلی سختی داره فکر کنم مسابقه فردامثل میامی باشه
RuDiger مشکل همینه
همه تاپ اسپید و نگاه میکنن و کلا متغیر های دیگه رو کم رنگ میبینن درحالی که شما اشاره درستی کردید..همون چیزی که منم توجهم روشه..ینی مشکل لاستیک خوری که با درجه حرارتی ک فرانسه ثبت کرده نزدیک60 درجه..این مسعله میتونه کار یکی از دو تیم ردبول و فراری و تموم کنه اینجا که سابقه این مشکل در ردبول بود ریس قبل نه فراری. منتظرم ببینم ردبول چه فکری به حال این مسعله کرده..همه چیز داشتن تاپ اسپید نیست..حالا اگه ردبول هنوزم لاستیک خوریش حل نشده باشه تاثیر این و خواهید دید.
اتفاق این کوالی مگر اولین بار بود امسال؟
فراری دوباره رو کوالی ستاپ کرده مثل ۸ ،۹مسابقه ی اول فصل
ستاپ کوالی یعنی اینکه سرعت مسابقه ای رو فدای کوالی کردی
کاری که ردبول هرگز انجام نمیده
ردبول همیشه ستاپ ریس رو ترجیح داده وفردا خواهیم دید دورهای اول که لاستیک تازست چه اتفاقی میافته تنها چیزی که مجهوله فقط لاستیک خوری ردبول هست که درست شده یانه
وقتی لاستیک خوری داری ، یعنی ستاپمسابقه ای اشتباه کردی
ردبول ریس قبلی به خاطر ماهیت پیست و فشاری که به لاستیک های عقب میومد این مشکل رو داشت وگرنه بین ردبول و فراری و مرسدس بالاترین لاستیک خوره رو فراری داره
امیرحسین این پیست کلا فشار زیادی به لاستیک ها میاره ، حتی بیشتر از ریس قبلی
فکر کنم ۱ و ۲ مال رد بول باشه، سکوی سوم هم واسه فراری.
فکر کنم شبیه میامی میشه
سلام به همه
تبریک به چارلز و ساینز و طرفدارای فراری.خیلی زیبا اجرا کرد ساینز کار تیمیشو و زمان کیو دو اون مساوی با تایم پل پوزیشن چارلز بود.میتونست پل بگیره ساینز اگه کار تیمی انجام نمیدادن.مکس هم مثل همیشه عالی بود.تبریک بهش و طرفداراش برای استارت ریس ۱۳۰ برای اون که رکوردار میشه توی ردبول.و تبریک به لوییس و طرفداراش برای استارت ریس سیصدمش.به امید مسابقه زیبا و برد هرکس که بهتر رانندگی کنه و حقش باشه.
تبریک به چارلز و طرفداراش.. همکاری خوبی داشتن با ساینز.
—
من به پیس ماشین ردبول و رانندگی فردای مکس امیدوارم، چکو هم می تونه عالی باشه فردا بیاد نزدیک مکس و چارلز رقابت کنه.
—
یوکی این فصل بهتر شده برعکس گسلی رو فرم نیستش.
شوماخر هم حیفش لپ خوبی داشت که حذف شد ولی رانندگیش یه لول بالاتر رفته.
آلونسو هم تک دوراش اکثرأ خوبن.
آلونسو راننده تک دور نیست
قدرت آلونسو توی ریس پیس و دور اول مسابقه ست نه کوالی
چیزی که الان دیدم و برام جالبه اینه که ویلیامز توی سکتور 2 فقط چند صدم از مرسدس کندتره و از مکلارن و آلپین هم سریعتره و 0.3 کند تر از ردبول
مرسدس هم بهای استفاده از ریر وینگ با دونفورس کمتر رو پرداخت کرد با 0.6 کندتر نسبت به فراری
تو جایی که لوییس توی پیچ ده،16 کیلومتر بر ساعت کندتر از لکلرکه و همچنین توی پیچ هشت به تنهایی 0.2 از دست میده!
تازه به قول لوییس این دور زیبا بوده!
هرچند که اگه ریر وینگ با دونفورس بالاتر رو استفاده میکردن احتمالش کم بود که نتیجه تغییری کنه
ماشین همونجاییه که قبلا بود!
همین
🔨⏰
اگه متهم به فن بوی بودن نمیشیم یه تعریف هم از عملکرد لوییس بکنیم که جورج راسل مستر ستردی رو با یه جلسه تمرین کمتر حدود 0.4 اوت کوالیفای کرد
به امید یه مسابقه خوب در فردا…..
JBJB و MCLAREN F1:
باز دوباره همیلتون با تزریق پول به تیم فقیر مرسدس باعث شد تا مکانیک ها با دستکاری ماشین جورج، این راننده مظلوم رو تضعیف کنن. دقیقا مثل بوتاس. نمیدونم تا کی این رو باه انگلیسی میخواد به این کاراش ادامه بده.
از اول سال هم تقریبا میشه گفت اختلاف مشخص بود، البته این یک مسابقست و در سایر مسابقات اختلاف در این حد هم نیست ولی اصلا دلیل نمیشه جورج رو نزدیک لوییس بدونیم. با یک دور تمرین کمترش خیلی جالب بود.
دوستان اون چیزی که بالا نوشتم یک نقل قول طنز از دوتا دوسته، اشتباه نشه.
به این دو اسطوره توهین کردی?
توهم توطئه برداشتی امیرعلی?
حتی شوخیش هم قشنگ نیست
اصلا موضوع این نیست
مطمئنا ولف اسم رمز رو توی گوش راسل خونده!
:)))
فقط این جالبه که تا لوییس از راسل عقب تره، سایت پر میشه از این نظر که دیگه لوییس تموم شده، راسل چیکار باهاش کرد، الان که لوییس با این اختلاف سنی، اوت کوالیفای کرد با این اختلاف راسل رو، دیگه نظری نمیدن،
فردا عجب مسابقه ای بشه
حسین جان جسارتا آره فن بوی هستی :))
چون زمانیکه جورج با اختلافهای وحشتناک آت کوالیفای میکرد لوییس رو، طرفدارانش میگفتن مرسدس درحال اکسپریمنت هست و فلان قطعه رو ماشین این هست اون یکی نیست، این فلان کانفیگ وینگ هارو گذاشتن براش، اون یه چیز دیگه و…
این آخر هفته هم دو ماشین با دو کانفیگ متفاوت اومدن به پیست…چرا الان از همون توجیحات استفاده نکنیم؟ اونجا شد تفاوت ستاپ، اینجا شد هنر لوییس؟
به ردبول که میرسه، بالا تا پایین کامنتها میگفتن از زمان معرفی پکیج های آپدیت، مسیر مورد نظر مکس رو در نظر گرفتن و باعث افت پرز شد…به مرسدس که میرسه چرا این حرف زده نمیشه؟ اون موقع هرچی میگفتیم وظیفه رانندهست خودشو مچ کنه، نتونه ضعفشه، کسی گوش نمیداد…حالا چرا همون رویه رو نریم جلو؟
البته شما که کم کامنت میزاشتی، منظورم به کلیت طرفدارا بود، نه یک شخص بخصوص…اما بیا فرض کنیم فردا لوییس هم امتیاز جورج بشه.
چندتا از طرفدارای لوییس تصورشو میکردن برسیم ریس ۱۲، تو کوالیفاینگ و امتیاز جورج پا به پای لوییس باشه؟ با یک اختلاف : جورج یک DNF داشت و لوییس نداشت.
اما اگر بخوایم منطقم بیاریم تو صحبت ها، جورج کل ابن آخر هفته افتضاح بود…و این بدترین زمانه با توجه به اینکه پیست بعدی فکر کنم جزو حیاط خلوتهای لوییس به حساب میاد.با شکست میره تو تعطیلات.
Fastboy جان از شما بعید بود این حرف
یک جلسه تمرین کمتر
این آقا لوییس همیلتون تشریف داره…یکی نیست که از سر خیابون اورده باشن ماشین بدن دستش و پیست واسه اولین بار ببینه که حالا یه جلسه تمرین کمتر رو عملکردش تاثیر چندانی بذاره
راسل واقعاً داره نزدیک به لوییس تایم میزنه…حتی بهضی وقتا سریعتر…واسه راننده ای که برای اولین سال تو این تیمِ واقعاً به نظرم عالیه
پس نتیجه میگیریم اینجوری نکوبش
مهریار جان مگه مرسدس هنوز هم داره کانفیگ متفاوت تست میکنه ؟
اگه کانفیگ تست میکنن و اختلاف کانفیگ به خاطر سبک رانندگیشون نیست ، پس باید حرفمو پس بگیرم که گفتم وقتشه امتیازاشونو ریست کنیم برای مقایسه این دو بشر .
مهریار جان
فن بوی که هستم
ولی خب اون زمانی که راسل اوت کوالیفای میکرد لوییس رو توی عربستان و ایمولا و … من نگفتم که مرسدس یه سمت راسل داره غش! میکنه و…
خود لوییس خوب نبود،همین!
راستش انتظار همچین عملکردی رو از راسل داشتم حتی درمقابل لوییس
قطعا راسل تلنتی نیست که هرسال پیداش بشه توی فرمول یک
راستش تا اونجایی که میدونم لوییس از بال عقب دونفورس زیاد و راسل از دونفورس پایین تر استفاده میکردن توی FP3 بعدش به این نتیجه رسیدن که هر دو ماشین رو یکسان کنن
چیزی درمورد امتحان قطعه خاصی رو ماشین راسل ندیدم راستش(اگه بوده من نمیدونم و خوشحال میشم بدونم)
میدونی که چطور میتونی بهم پیام بدی :))
اگه مرسدس قراره آپدیت هارو به قولی به سمتی که لوییس دوست داره ببره،راسل باید خودشو تطبیق بده
اگه بالا بودن عملکرد راسل تا همین چند ریس قبل بخاطر تفاوت دو ماشین بوده(که من اینطور فکر نمیکنم) و الان برتری لوییس به این خاطره،پس تفاوت خاصی بین این دو راننده وجود نداره!
تنها چیزی که میتونم بگم اینه که راسل خوش شانس تر بوده
مثالشم میتونم بگم که مثلا تو میامی راسل استینتشو خیلی طولانی میکنه که شاید از سیفتی کار استفاده کنه،و همین اتفاقم میفته!
ولی لوییس تو سیلوراستون بیرون میمونه تا شاید بتونه از سیفتی کار استفاده کنه،ولی اون موقع نمیاد،خیلی بعد میاد که درنهایت باعث میشه رتبه دومش تو ریس که قطعی بود به رتبه سوم تغییر پیدا کنه
اینو من تفاوت میدونم
اینو میدونم که شانس سیفتی کار توی پیست خیابونی خیلی بیشتر از یه پیستی مثل سیلوراستونه
درنهایت اینم بگم که از عملکرد راسل توی این فصل چندان شگفت زده نشدم
به هرحال همه ما میدونستیم که راسل چه راننده ایه، و لوییس باید چیکارا انجام بده
اما فکر نکنم تاثیر یه سشن کمتر،هرچقدرم که باشه انکار ناپذیر باشه
به هرحال ممنونم که کامنت منو خوندی،اگه قانع نشدی(که قطعا نشدی:)) ) خوشحال میشم جوابتو بدونم
اگه هم که میخوای توی تفاوت ماشین ها توی این آخرهفته چیزی به من نشون بدی که ندیدم،خوشحال میشم که مطلع بشم از شبکه اجتماعی
ممنون:))
mrz_ir
هدف چیز دیگه ایی بود، اشاره به دابل استانداردهایی که موج میزنه بخاطر طرفداری وگرنه خودمم عملکرد امروز جورج برام مایوس کننده بود.
اما بله، بخاطر آف د پیس بودن و امتحان آپدیت های جدید با لول دانفورس های متفاوتی امروز لپ زدن.
البته مهریار عزیز که من هیچوقت اختلاف وحشتناکی بین همیلتون و راسل ندیدم، یک دونه جده بوده که اونم وقتی یک ماشین شونزدهم میشه یعنی یک مشکل عجیبی این وسط وجود داشته. اختلاف امروز این دوتا در کوالی در حد اختلاف راسل و لطیفی در بعضی از تعیین خط ها بود، چهاردهم دیگه خیلی زیاده.
همیشه هم گفتم طبیعیه به خاطر سن لوییس راسل همیشه جلوتر مسابقه رو شروع بکنه، ولی اونجایی عجیبه که برعکسش اتفاق بیفته. ما اونقدر هم فن بوی نیستیم به قول شما:)
کلا از تفاوت ماشین ها خبری نداشتم و هیچ جا چیزی نخوندم، بنابراین طبیعیه چیزی در مورد اون نگم که اگر میدونستم قطعا میگفتم.
اگر راسل یک دی ان اف داشته همیلتون فاجعه عربستان رو داشته که فرق زیادی هم با دی ان اف نمیکرد. میامی و استرالیا رو به علاوه تصادف اسپانیا در نظر بگیرید شرایط ممکنه برعکس هم بشه.
به شخصه از راسل به عنوان کسی که از وقتی اومد تو فرمول یک گفتن قهرمان آیندست انتظار یک 2007 یا یک 2019 داشتم نه اینکه به لطف هزار اتفاق بیاد بالای همیلتون و تو یک ریس اسپانیا هم تیمیش بتونه چهل ثانیه گپ باهاش رو جبران بکنه. البته که راننده تیم ماست و ما هم صرفا طرفدار راننده نیستیم ولی حقیقتیه که نمیشه کتمانش کرد. مطمینا وقتی همیلتون بره و راننده اول تیم باشه خود ما میشیم طرفدارهای درجه یکش. ولی طبق انتظارات من عمل نکرده تا اینجا.
راستی یک چیزی یادم اومد مهریار جان، شما توی مسابقه مجارستان و روسیه پارسال گفتی همیلتون برای لاستیک اطلاعات اشتباه به تیم داد و مقصره، ولی برای کانادا امسال گفتی راسل جاه طلبی کرد و منم باهاش موافقم که سیاست همه یا هیچ رو در پیش بگیره، متوجه علت دو برخورد متفاوت با دو اتفاق یکسان نشدم واقعا. اگرهم میخوای بگی در نهایت فرقی نکرد باید بگم تو روسیه هم در نهایت فرقی نکرد.
با ارادت فراوان
حسین جان ۳ قطعه بود که تا انتهای تمرین سوم متفاوت بودن.
یکیش ریروینگ لادانفورس برای جورج بود یکی فرانت وینگ دانفورس پایینتر، یکی هم برک داکت جلو که رو ماشین جورج بود و لوییس نه…تو کوالی ادامه داشته؟ ۹۹٪ ادامه داشته براساس چیزی که گزارشگر میگفت و البته تفاوت تاپ اسپید درحالیکه هیچکدوم تو نداشتن، برک داکت رو نمیدونم.
امیرعلی اتفاقاتی که شما دارین میگین نهایت امر لوییس پشت جورج تموم کرده مثل استرالیا و اسپانیا، یعنی این اختلاف امتیازی رو ۸ امتیاز کم کنیم.اما جورج هم بدشانسی خودشو داشته و هرچی فکر میکنم کدوم ریس بود که اشتباه پیت استاپ باعث از دست رفتن سکو شد، بخاطر نمیارم.اینم میزارم پای جده بعنوان مثال اما یه DNF و از دست دادن ۱۵ یا ۱۲ امتیاز؟ این بزرگتر از اعدادی هست که مطرح میشه.
مدام اینو تکرار میکنین که اسپانیا لوییس از انتها فلانقدر گپ رو بست…دوست عزیز اولا لوییس تایم های زیادی رو توی قسمت خالی قرارش دادن تا از تمام پرفورمنس ماشین استفاده کنه و همون لپ ها جورج داشت با دو ماشین ردبول میجنگید، تو هر بتلی تازه نه با اون شدت نه با اون همه تغییر لاین برای دفاع کلی زمان از دست میره برای تمام طرفهای درگیر و در نهایت هم وقتی پوزیشنش مشخص شد مشخصا داشت کروز میکرد به انتهای ریس برسه، کاری که لوییس به عکس مجبور بود کچاپ کنه و پوش میکرد…برعکسش رو میتونین تو ریس قبل ببینید، جورج هم لپ اول تصادف داشت، رفت پیت، فرانت وینگم عوض کرد و از انتها رسید ۱۵ ثانیه ایی لوییس پس شاهکار بوده؟ اینجور مواقع راننده ها نهایت توانشونو نمیزارن وقتی جایگاهشون مشخص شده.
در ارتباط با دیتای اشتباه دادن من درست خاطرم نیست این دو مورد رو، بلدم نیستم برم تاپیکشو پیدا کنم اما اگر موضوع این بوده که درباره انتخاب کامپاند یا استراتژی با تیم تو حالتی که لپ های زیادی رو تو ریس زده و به یک نتیجه ایی رسیده و بر اون اساس تصمیم گیری کرده؟ خب این اصلا قابل قیاس نیست با حالتی که یک راننده تنها کسیه که ریسک اسلیک رو میکنه، با تفاوت بین چهارم پنجمی تا پل پوریشن.
اما توقع تکرار ۲۰۰۷ که البته داره اتفاق هم میافته، حداقل تا اینجا افتاده، اما با اختلاف بیشتر و راحتتر؟ این زیاد اوکی نیست چون نه آلونسو ۹ سال راننده مک لارن بوده و تیم در کنار اون ساخته شده بود مثل لوییس فعلی و نه همیلتون درگیر اختلافات درون تیمی و از دست دادن امتیاز مثل مجارستان ۲۰۰۷ بوده…بنظر من که قیاس مع الفارق هرچند نتیجه اش تا به اینجا یه چیز بوده.
ممنونم مهریار جان
راستش نمیدونستم این خبرو که چه چیزایی رو ماشین راسل بوده
راستش لوییس توی اسپانیا از دور 9 مشکل PU داشت و مجبور بود لیفت اند کوست انجام بده
این مشکلم من رادیو تیمی رو بررسی میکردم،روی ماشین لوییس شدتش بیشتر بوده،تغییر لاین و از دست دادن تایم توسط راسل رو هم قبول دارم
ولی پیس لوییس خیلی بهتر بود توی اسپانیا
درمورد اتریش هفته قبل هم که کامنتم هست که خودمم گفتم که قبول دارم که بنظرم مثل لوییس تو اسپانیا حالا با تفاوت کمتر،پیس راسل بهتر از لوییس بود
حالا بقول شما تفاوت دارن این سال و 2007 ولی عملکرد راسل تا اینجا چیزی نبوده که منو غافلگیر کنه چون همه میدونیم راسل کیه
راستش به عقیده من فقط روی جدول امتیازات اینطوریه. شما خودت هم میدونی چهل ثانیه عددی نیست که با حتی ده بار دفاع ایجاد بشه.
شما فرض کن عربستان میتونستیم شیشم باشیم، 7 امتیاز پرید، اسپانیا قشنگ میتونستیم رو سکوی دومی باشیم با لوییس که اون رو هم به خاطر گل روی شما میگیریم سومی، به خاطر مشکل موتور پنجم شد که بازم پنج امتیاز پرید. استرالیا 3 امتیاز، میامی 2 امتیاز. مجموعا 17 امتیاز که قطعا از نهایتا 12 امتیازی که راسل بابت امتیازات از دست داده بیشتره.
تاثیر حرکت ساینز زیاد نبود چون نزدیک پیچ اینکار انجام گرفت و اگر در مستقیمی بلند مقابل DRS لکرک بود بهتر میشد.
لکرک با اسپینش در تمرینات رو یکی از تایرهای هارد فکر کنم اون تایر را حسابی لایه برداری کرد و برای مسابقه حداقل یکی از هاردها مشکل دار باشه و از شواهد پیداست تیم ها دو پیت داشته باشند.
اگه فردا پرز با سافت شروع کنه احتمال داره هر دو ردبول در استارت از لکرک رد بشن و در نبود ساینز استراتژی سختی را برای لکرک شاهد خواهیم بود.
البته فکر سکو برای طرفداران فراری اولویت دومه چون موتور لکرک بیشترین نگرانی را ایجاد میکنه و امیدواریم تا پایان همراهی کنه!
چرا هر دو ردبول ها از چارلز رد بشن ….؟ در ۱۳ استارتی که تا الآن داشتیم ، یعنی ۱۰ مسابقه ، ۲ تا اسپرینت ، و یه استارت اضافه در انگلیس ، با در نظر گرفتن اینکه موناکو استندینگ استارت نداشت ، در این ۱۳ استارت ، لکلرک ۹ تا رو ری کشن تایم بهتر داشته …ممکنه فردا مکس استارت رد بشه ، ولی دیکه پرز زیاده روی هست
با این لاستیک خوری موجود کسی با سافت استارت نمیزنه…چون نهایتاً بشه باهاش ۱۰ تا ۱۲ دور زد فقط… که واسه انجام پیت تو این زمان یه اشتباه محضه..
Mehriar Salehi با عرض ادب و احترام ب شما که همیشه نکات و نظراتتون پر از مساعل علمی و تحلیل های فنی خوبیه اما شما انگار اصلا اتفاقات و بدشانسی هایی ک همیلتون میاورد و یا ندیدید یا اتفاقا شما هم خیلی فن بوی راسل هستین ..اون اتفاقات و پیت های عجیبی که بالای4 -5 ثانیه بود برای لویس و اون بدشانسی های معجزه واری که همه به نفع راسل برای لویس افتاد .هر طرفدار فرمول1 که ریسهای قبل و دیده باشه میدونه که لویس همش درحال خوردن از در و دیوار بود حالا صبر کنین ببینین لویس اگه ریسهاش بدون اتفاقات پیش بره با راسل چیکار میکنه. راسل رانننده خوبیه اما دیگه در حد قهرمان7 دوره جهان یکمی اسمش خیال پردازیه.
البته فن بوی کلمه جالبی نیست زیاد. خود مهریار هم به شوخی گفت.
بحث رو ملایمش کنیم یکم:)
چارلز بینظیر توی تک دور ها ساینز میاد بالا وسفتی کار مشتی بیاد بعد جالب میشه خیلی هم جالب میشه
مسابقه جذابی در پیش داریم برای فردا . شارل در مقابل دو تا ردبول . یه حسی بهم میگه فرداهم لوییس سکو میگیره 😅✌🏻
تایین خط خوبی بود …چه حیف که کارلوس ساینز در این آخر هفته ای که واقعا رقابتی بود، پنالتی موتور داشت و نشد که شانسش رو برای پول امتحان کنه ، مخصوصا با موتور نو
تبریک به چارلز و فراری فن ها ، دور خیلی خوبی بود ، مخصوصا سکتور یک و سه ، بدون نیاز به تو هم پول بود ، ولی با اختلاف خیلی کمتر …….چون فقط ۱۸۰ میلی ثانیه سکتور دو رو تغیر داد اون تو ….چارلز کارش رو خوب انجام داد ،ولی برای فرادا من ردبول رو سريع تر میبینم ، البته ممکنه به خاطر بال عقب دانفورس پایینشون مشکل تایر داشته باشن ….
لویس عالی بود ، با اینکه یه تمرین کمتر داشت …پرز خوب بود ، فاصله اش با هم تیمی اش قابل قبوله ….لوییس اگر بدشانسی هاش رو نداشت الان مايل ها جلو تر از جرج بود …جرج دور های خوبی نداشت
نوریس هم که واقعا مسترکلاس هست
الونسو هم که مثل همیشه ریتم داره ، هر د تا راننده ی فرانسوی از هم تیمی اشون شکست خوردن ، واقعا گسلی این فصل رو درک نمیکنم
امیدوارم ماشین سریع تری گیر سباستین بیاد تا از این منجلاب خودش رو بیرون بکشه ..کافی یکی دو سال دیگه توی فراری میموند ….
هاس ها عالی بودن ، میتونستن مرسدس رو به جالش بکشن، مخصوصا کوین با موتور نو ، میک هم حیف شد دورش حذف کردن
دور آخر مکس رو دقیق ندیدم ، ولی دوتا سکتور زرد داشت…تاحالا زیاد پیش اومده امسال که مکس دور آخر q3 اش رو سکتور زرد بزنه …
به امید مسابقه جذاب و مر استراتژی….به نظرم ردبول دست برتر رو داره فردا
با شما موافقم.
به نظرم از چندمسابقه اخیر دیگه میشه یک برداشت واقع بینانه داشته باشیم.
نمیشه تمام اتفاقات رو نادیده گرفت.
حتی وقتی جفتشون تصادف میکنن هم جورج وقتی تصادف میکنه که دورش رو زده. وضع امسال همیلتون خیلی عجیبه:))
امسال رو برای مرسدس … نه نیست!
اما سال دیگه با این اطلاعات بعید نیست که خیلی رقابتی بشن!
برای فردا و بعد از این همه مسابقه دیدن، همیلتون باید استارت فوق خشنی بزنه! همون روحیه 2016 باشه خوبه …
2016 که از سالهای کریر لوییس نبوده ظاهرا.
من یکی منتظر اسپا هستم تا ببینم موتور رو چیکار میکنن. اگر اسپا خوب بودیم میشه امید داشت وگرنه که هیچی. اگر موتور قدرت مناسبی نداشته باشه یا باید با مودهای بالا پیش برن و یا برتری عجیبی در ایرو و شاسی ایجاد کنن تا اختلاف جبران بشه. خلاصه اگر موتور خوب نباشه واقعا کار سخته.
ببخشید از سالهای خوب کریر لوییس نبوده. یک خوب جا افتاد کلا معنی جمله عوض شد.
حسرت سیلوراستون هنوز به دلم مونده. اگر بعد از اون استارت فضایی رد فلگ نمیومد فکر کنم مسابقه رو میبرد. یا حتی اگر سیفتی کار مسخره نبود.
امیرعلی منظورم از 2016، اون روحیه خشنی بود که داشت ! فردا باید اگسیو استارت بزنه و خودشو بندازه وسط ماشین های 3 تای اول … اون تفکر اون سال ها رو یه فردا اجرا کنه … میدونم تغییر کرده اما فردا نیازه که برگرده تنظیمات کارخونه !
باید دید مرسدس چه میکنه تا اسپا و نیم فصل با هیبرید جدیدی که میارن! من فقط امیدوارم که مسئله بنزین رو مثل پورپوزینگ حل کنن امسال …
مگه این مسابقه هیبرید جدید رو نیاوردن ؟
نه محمدرضای عزیز
وعده گاه اسپاست ظاهرا. الان دیگه بیشتر بحث پتروناسه البته تا هایبرید پارت.
الان رو بنزین و آیرودینامیک هستن …
تا حالا ندیده بودم چارلز بعد از کوالی توی مصاحبه نفس نفس بزنه.بعد از ریس این اتفاق عادی هست ولی تو کوالی نه.گرمای هوا که تو اروپا بی سابقس فشار خیلی زیادی به راننده ها میاره تو کاکپیت که میتونه باعث اشتباه بشه هر چند این پیست اگه اسپین نشی و فقط از مسیر خارج بشی مثل اکثر پیستهای دیگه،اشتباه اول اشتباه آخرنیست.این گرما احتمال داره چندتا ماشین رو اگه فشار بیارن چندین دور،از مسابقه خارج کنه.خداکنه فراری و مرسدس و ردبول موتور نسوزنن تا شاید بخاطر سیفتی کار قسمتی از مسابقه جذاب بشه.
تو آبادان چهل درجه هوای خنک محسوب میشه
بعد اینا با دمای سی درجه دارن میپزن
آبادان طرفا ۶۰ درجه هست این روزا…هواشناسی میگه ۵۰ ۵۱
امیر علی این موضوع یکی بحث عادته یکی هم بحث اینه که خیلی جاها توی اروپا چون هواشون خیلی گرم نمیشه کولر هم ندارن ! و یروز که هوا میره بالا ی سی و خورده ای گرما زده میشن .
فرض کن همون ابادان دما برسه منفی 10 ، اصولا کسی هم بخاری تو خونش نداره!
ردبول عجب اسپید ترپی داره به نظرم برد در این مسابقه برای ردبول کار سختی نیست
مکلارن هم یه تکانی خورده ولی سب با استونش قافلگیرمون کرد
گزلی هم حیف شد ای کاش توی خونه بالاتر میومد
مرسدس تو مسیر مستقیمی خیلی از فراری عقب بود ماکزیمم سرعت فراری راحت به ۳۲۵ میرسید تو کفی آنبورد همیلتون که نشون داد به زور به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت می رسید توی پیچ ها هم کند بودن ، خیلی سخته مرسدس خودشو به فراری و ردبول برسونه امیدوارم بتونیم با دوتیم برتر رقابت کنیم در ادامه فصل
استارتهای مکس تو بیشتره مسابقات انصافا از چارلز بهتر بوده و اگر چارلز استارت خوبی نزنه و قبل از باز شدن دی آراس توی دور سوم به بعد اگه تصافی نباشه،نتونه یک ثانیه از مکس جدا بشه حتما با اون سرعت توی سکتور دوم که به۳۴۰ هم رسید از چارلز رد میشه.و همینطور واقعا بعیده سبقت گرفتن از مکس و پرز توی فرانسه چون با دی آر اس و اسلیپ استریم سرعت فراری بیشتر از ۳۴۵ نمیشه که با سرعت ۳۴۰ مکس سبقت انجام شدنی نیست.
اون سرعت در حالت DRS فعال بدست اومده و در شرایط مسابقه ای مکس بدون drs حداقل ۲۰ کیلومتر سرعت کمتری خواهد داشت و نفر پشت سر که لکرک باشه اگر در ۶ دهم ثانیه ای قرار بگیره با drs فعال براحتی میتونه عبور کنه.
نمیدونیم شرایط نگهداشت تایر برای فردا چطوره اما اگر مکس به فرض قرار گیری در پشت لکرک باید بتونه به محدوده ی drs لکرک برسه تا رد بشه وگرنه با بازشدن فاصله سبقت گیری با این اختلاف سرعت سخته.
دوست محترمBEHZAD
اشارتون کاملا درست هست و ممنون از یادآوری این مطلب.
Behzad
حداقل ۱۵ کیلومتر نه ۲۰ کیلومتر
مکس با دی آر اس ۳۴۰ میره؟
یا با دی آر اس ۳۶۰ میره؟
واگه با دی آر اس ۳۴۰ میره چجوری وقتی پیشتاز مسابقه باشه ۳۴۰ میره؟
و چجوری شارل با ۳۴۵ تا نمی تونه از مکس که با دی آر اس ۳۴۰ میره سبقت بگیره؟
توجه کن..
کاربر MSF11
ظاهرا تمرینات و کوالی رو ندیدید.مکس با دی آر اس به ۳۴۰ میرسید و فراری حدودا ۳۲۶.
چیزیکه فقط تو مطلبم لحظه ای حواسم بهش نبود،سرعت مکس رو وقتی چارلز پشتش و توی فاصله دی آر اس هست ۳۴۰ نوشتم که باید حدود۱۵تا۲۰ کیلومتر ازش کم میکردم.ردبول تو این پیست در مستقیمی بدون دی آر اس سرعتش اندازه فراری با دی آر اس هست نهایتا ۵کیلومتر فراری با دی آر اس سرعتش بیشتر از ردبوله البته چیزیکه که در تمرینات دیدیم و مسابقات قبل از اتریش که با دی آر اس نمیشد به ردبول نزدیکم شد تا حدی که بخان دفاع کنن حتی.بهزاد دوست محترم متوجه شد چیو در نظر نگرفتم شما نه
کار تیمی عالی از فراری و یک پل پزیشن دیگه از استاد تعیین خط چارلز لکلرک،خیلی چسبید.حیف از اینکه کارلوس باید از آخر شروع کنه.نتیجه فرناندو هم خیلی خوب بود و جایگاه هفت بهترین جایگاه قابل دسترس برای آلپین بود.ریکاردو هم که هر چی زمان میگذره وضعش بدتر میشه
ماشالا فراری❤️ همکاری عالی کارلوس البته بدون توو هم پل مال شارل بود.
ردبول پیسش خیلی بهتره و شارل فردا کارش خیلی سخته، ردبول دسته بالاترو توی استراتژی هم داره مگه اینکه لاستیک خوریشون نسبت به فراری بیشتر باشه، در هر صورت فردا مسابقه جذابیه
اصلا اون تو عملا در حد ده ثانیه داده شد. اونقدری تاثیر نداشت روی دور. اصلا نمیدونم چرا فراری اینکار بی فایده رو انجام داد.
تاثیر که داشت، علتش این بود که لکلرک با مود موتوری پایین تری مسابقه میده، علت اپدیت جدید فراری همین بود، برای همین خیلی سخت میتونست پول رو بگیره، تازه با این تو که دیگه واقعا خیلی فاصلشون هم کم بود دیگه تبدیل شده بود به اسلیپ استریم، تازه رسید به زمان ساینز در کیو۲.
فردا فراری باید ارزو کنه لوییس سرعت مسابقه ای خوبی داشته باشه، وگرنه با استراتژی ردبول لکلرکو اذیت میکنه، البته برخلاف این که خیلی گفته میشه، ردبول به نظر هنوز لاستیک خوری بیشتری داره
به نظرم چهاردهم ثانیه با جورج راسل بیست و اندی ساله نتیجه بدی برای یک راننده سی و هفت ساله نباشه. موافق نیستید؟
آقای شنبه ها چهار دهم اختلاف داشت با لوییس . امیدوارم فردا استارت تصادفی نبینیم و سرعت کفی ردبول وحشتناک سریعه . یه تبریک هم به طرفداران لکلرک می گم که موفق شد پول پوزیشن رو بزنه. به امید مسابقه ای جذاب
کار تیمی ترو تمیزی بود
ساینز هم جدیدا خوب رقابتی شده شاید اگر این قضیه پنالتی موتور وسط نبود و تو q3 تایم میزد حتی پل پوزیشن رو هم میگرفت
راستی ویلیامز آپدیت آورده که با وجود این لجند لطیفی این تایم باشکوه نفر آخر رو زده؟
چطور یه راننده میتونه همیشه اینقدر دقیق و رو لیمیت غیر رقابتی برونه؟ کار کوچیکی نیست
آخه چیجووری:)
من این کامنت رو مجزا دادم نمیدونم چرا در پاسخ به شما نمایش داده شده
شما فرض کن تایم تمرین یک کوبیتسایی که یک سی ام تجربه روندن این ماشین ها توسط لطیفی رو هم نداره از لطیفی بهتر بود!
تازه اینم بگو که عملا داره با یه دست رانندگی میکنه!
فراری ها ترس از موتور ردبولا لاستیک خوردگی
عجب مسابقه اي بشه فردا،افرين به فراري كه با يه كارتيمي عالي نقطه ضعفه فراريرو پوشش دادن ،البته چارلز تايم عالي داشت ميزد .مكس تو p3 با ميدوم سرعتش فضايي بود.فردا گرمايه هوا بسيار تاثير گذار خواهد بود.و اينكه چارلز اگه نتونه فاصله باز كنه تا دور سوم مشكل خواهد داشت.البته اگه ردوبول دوباره مشكل تاير نداشته باشه.كه اطلاعات ميگفت وضعش بدتر از فراري نيست.و بالاخره سب،خيلي خوب با اين تراكتور رانندگي ميكنه،استون اصلا ماشينه كوالي نيست ولي توريس حداقل از ويليامز بهتره.
اینکه ردبول دو دست تایر هارده دست نخورده داره و فراری یه دستش رو استفاده کرده با توجه به گرمای شدید پیست حتما دو یا سه پیت استاپ انجام میشه. خصوصا اگر سیفتی کار بیاد،مثل اتریش سه پیت استاپ میشه.ردبول بی دلیل اون دو دست تایر هاردشو بی استفاده نگذاشته.خصوصا که چارلز با دو راننده ردبول تنهاس.پرز احتمالا با هارد شروع میکنه تا دورهای بیشتری بزنه و منتظر برای سیفتی کار احتمالی.و بعد میتونه جلوی چارلز دفاع کنه لازم بشه.شروع با هارد و بعد مدیوم و هارد برای پرز و شروع با مدیوم برای مکس و دوتا هارد نو میتونه استراتژی فردا باشه.البته فقط حدسمو گفتم و در مسابقه چیزی قابل پیش بینی نیست.اما استراتژی فراری رو نمیدونم چطور میشه چید چون تک پیت استاپ تایر دوام نمیاره و افت شدید پیدا میکنه در مقابل دو پیت استاپ.
هیچ تیم برتری اگر اوت آف پوزیشن نباشه با هارد شروع نمیکنه، از این جهت خیالت راحت.
این چهارمین کوالیفاینگ پیاپی هست که این راننده ها دارن با اعصاب طرفدارای تیم بازی میکنن! تمام تیمها، تمام راننده ها بین تمرین سوم و کوالیفاینگ حدودا ۷ الی ۸ دهم ثانیه تایم بدست آوردن…الکس ۳ دهم! و این یه تاییدیه دیگه هست که این راننده توانایی بیرون کشیدن اون چند دهم آخر رو نداره توی کوالیفاینگ.توی ردبولم همین بود…نتیجه اش میشه استارت از سیزدهم جای هشتم یا هفتم که جدای جایگاه عقبتر، اون بین قرار گرفتن همیشه ریسک تصادف و اتفاقات استارت رو بالاتر میبره…اون یکی هم که کلا هیچی! نیست اصلا!
درباره بقیه گرید، این سشن به تنهایی چیزای زیادی رو نشون داد درباره فراری.
ادعا میفرمودن که فراری تیم ورک نداره، بهترینشو نمایش داد!
ادعا میفرمودن هورنر عقل کله، این بینوتو “سم” هستش که راننده اول دومو مشخص نمیکنه اما با وجود اختلاف امتیاز بیشتر بین رانندگان ردبول، بازم از تو استفاده نکرد آقای نابغه و این در حالیه که کل آخر هفته پرز خیلی اختلاف داشته با مکس.
ادعا میشد که طراحی فراری برای بهینه سازی مناسب نیست و از اول رو حد و مرز ساخته شده…خب، یه نگاه به لیست قطعاتی که از ابتدای فصل عوض کردن بندازیم : فرانت وینگ، نوزکن، ورودی سایدپاد، آندرکات سایدپاد، هیلو، ورودی ونتوری، فلور، دیفیوزر، ریروینگ، برک داکت جلو، و سیستم بهینه کلاچ برای استارت بهتر این که این آخر هفته معرفی شده، پاوریونیت جدید که فکر کنم اسپانیا آورده شد…چی میمونه دیگه؟ تقریبا هیچی! تمام ماشین آپدیت داشته.
ادعای اینکه ساینز پیس نداره و…تا جایی که ما دیدیم کانادا انگلیس و اتریش عالی بود، اینجا هم زمانهای خوبی میزد.
جدیدا هم استاد دوره افتاده باز از تخیلاتش استفاده میکنه که مرسدس مافیا بازیش گل کرده و با نفوذ تو اف آی ای و یکسری داستانهای تخیلی که تغییرات قوانین براساس نظریات پزشکی بوده و اگر اکثریت هم رای منفی بدن اثری نداره و…
دروغ محض!
اندازه گیری های اسپا به بعد براساس مصاحبه خود مکس که موجوده میگه من نمیدونم چرا فکر میکنین قراره مرسدس سودی ببره چون چیزی که مشخصه بیشترین فلکسیبلیتی رو فلور مرسدس داره.
در ارتباط با قوانین سال بعدم که اون اظهارات رو فرمودن، ۵ تیم حدس زده میشه که ضرر بیشتری بکنن، ردبول فراری هاس آلفا ویلیامز…و اگر به ۸ تیم مخالف برسه، این تغییر ۲.۵ سانتی به کمیسیون فرمولا وان میره و از الان صحبت یک عدد بینابین در حد ۱ سانت هست.به هیچ وجه اینطور نیست که FIA از طریقه سیفتی وارد شده باشه و قابل تغییر نباشه.منبع؟ اتواسپرت! تقریبا معتبرترین منبع این ورزش.
نمیدونم چیه داستان، بصورت نوبتی ظهور میکنن این افرادی که تخیلاتشونو جای خبر منتشر میکنن!
———
تایمهای ردبول تو استینت های بلند به ظاهر سریعتر بودن و حدس خودشون در ارتباط با تایر دیگریشن مسابقه قبل، دمای پایین پیست بود که اینجا در کار نیست…اون جلوها زیاد جایی نیست که من نگاه میکنم اما کار شارل سخته بدون وجود هم تیمی نزدیکش.
آقای صالحی در مورد آلبوم باهاتون همنظرم و تنها چیزی که میتونه اینو به همه اثبات کنه وجود پیاستری در ویلیامزه
من یه موضوعی هست که خیلی ذهن مونو در گیر کرده. آلبون رو اگر با دیتا هم در موردش صحبت نکنیم، باز هم مایی که طرفدار ویلیامز نیستیم و خیلی توجه نمیکنیم به جزییات ش، متوجه میشیم که عملکرد آنچنانی نداره. بعد اون وقت چرا مکلارن یکی از گزینه های جایگزینی دنی ریک، آلبون رو معرفی میکنه؟
چرا از پرز برای تو دادن به مکس استفاده نکردن؟احتمالا پل پوزیشنو میگرفت مکس
فکر نمیکنم ردبول برتری خاصی تو ریس داشته باشه و بنظرم لکلرک میبره.
پرز هم به نسبت تمرینا خیلی خوب بود ولی در کل با این وضعیت سینوسی پرز قهرمانی رو باید دو دستی تقدیم فراری کنیم. حس میکنم بازم برای پرز یه اتفاقی میفته و فردا مسابقه رو تموم نکنه.
ساینز هم که چه تایمی زد کیو2. فردا احتمالا تا رده 5-6 بالا بیاد.
امیدوارم مسابقه جذابی داشته باشیم.
امیر عزیز طبق Data ردبول در long run سریع هست. بعید میدونم ردبول فردا مشکل لاستیک خوری داشته باشه چون دانفورس کمتری استفاده میکنن نسبت به فراری.
مکس دوتا نمونه جدید هارد داره ولی لکلرک یک نمونه.
شک نکنید فردا استراتژی برنده رو تعیین میکنه.
البته هرچی دانفورس کمتر باشه، هرزگردی لاستیک ها بیشتره و درنتیجه لاستیک خوری بیشتر هست، اگر دیدین لکلرک هم لاستیک خوری داره علتش این هست که فراری تغییراتی در ماشین اون داده که بتونه با مود موتوری پایین تری مسابقه بده، به همین دلیل هم بود که با تو گرفتن از ساینز تازه تونست برسه به زمان خود ساینز در کیو۲
مطمین نیستم ولی داونفورس کمتر میتونه سبب لغزیدن لاستیک روی آسفالت و خوردگی بیشتر هم بشه بعضا. مثلا یادمه توی مکزیک که در ارتفاع بالایی از سطح دریا هست این بحث وجود داشت.
ببخشید درجواب این دوستمون که در مقاله قبلی بیان کرده بودن برام جالب شد که حتما اشاره کنم ب این نکته ای که ایشون فرمودن.
TeamLH 44 نبوغ خالص اونجا میاد که تمام تیمها حتی هاس بعد چند ریس میاد و مشکل پورپزینگ و حل میکنه اونوقت این آقایون تا همین دوریس قبل ریس ب ریس بدتر بودن تو پرپزینگ.. دوتا مسعله این وسط پیش میاد ..1.یا اینکه مهندسین مرسدس دیگه نابغه نیستن 2. یا اینکه از عمد این مشکل و رفع نکردن برای استفاده های دیگه که اگه عمدا بوده سوالی که پیش میاد اینه که چرا؟؟؟؟
کانسپت مرسدس قشنگ معلومه از این ماشین هاییه که باید کشتی بگیری تا تنظیم بشه. بارها گفتن دیتا مانیتور با راننده فرق داره کلا…. یک چیزی ساختن خودشون تازه فهمیدن چیه! ساختن چنین ماشین عجیبی حاصل نبوغه، نبوغی که جواب نداد.
الان هاس و مرسدس دارن از یک کانسپت استفاده می کنن ؟ هر چی فراری جلوی پورپوزینگ رو گرفته ، تیم هاس هم گرفته ! هر جا فراری پیس داشته هاس هم داشته … پس مثال خوبی نزدی!!
سیستم دس هم میشد تو ماشین دو دیفرانسیل هم ببینی ! البته منظورم این نیست که مرسدس یا برعکس از هم الهام گرفتن اما تو یه مواردی مشترک بودن … مثلا این ماشین ها تو پیچ ها به طور اتومات زوایه چرخ ها رو برای بهتر دور زدن و هندلینگ بهتر بهینه می کنه !
اما اینکه شما بیای روی ماشین های فرمول یک و تو چارچوب قوانین سوار کنی ، اگر اسمش نبوغ نیست پس چیه ؟
اگر سیستم تعلیق ویلیامز نبوغ نیست ، پس چی بود ؟ اگر آیرودینامیک لوتوس نبوغ نبود ، پس چی بود ؟
هاس (تیم خواهر غیر رسمی فراری) شده نابغه ؟!!!!!؟!؟!؟ پناه بر خدا ؟!؟!؟ پس لطیفی و کینگ مالدونادو هم بهترین راننده ها هستن منتها کشف نشدن!
خیلی بعیده اما به امید گرفتن سکو از مستر مرسدس انگلیسی
به امید برد سوپر مکس