یک شاسی کاملا جدید به این معنی است که مرسدس در جستجوی مکان ایده‌آل برای پاوریونیت آینده خود بوده تا بتواند بهترین زمان را برای هر دور ثبت کند.

خودروهای 2022 بسیار متفاوت از پیشینیان خود به نظر می رسند، زیرا فرمول 1 مقررات جدید و لاستیک های 18 اینچی بزرگتر را معرفی کرد، که همه با هدف مسابقات نزدیک تر و سبقت بیشتر معرفی می شوند.

ودر حالی که خودروها از ابتدا ساخته می شوند، سازندگان موتورها نیز مشغول تکمیل آخرین پاوریونیت های خود هستند. همچنین این آخرین دوره همراه با توقف توسعه موتور خواهد بود و تا سال 2025 همین پاوریونیت ها استفاده خواهد شد و قرار است نسل جدید موتورها برای سال 2026 وارد شوند.

هیول توماس مدیر بخش موتوری مرسدس گفت:

هر سال نگاهی به پاوریونیت و نحوه قرارگیری آن در داخل شاسی می اندازیم تا بهترین زمان برای هر دور را برایمان به ارمغان بیاوریم.

یک شاسی کاملاً جدید در سال 2022 معنایش این است که ما فرصتی داریم تا دوباره به همه چیز نگاه کنیم.

نقاطی روی ماشین وجود دارد که نسبت به زمان هر دور بسیار حساس هستند. و نواحی دیگری در خودرو وجود خواهد داشت که حساسیت کمتری دارند.

و کاری که ما می‌خواهیم با پاوریونیت انجام دهیم این است که مطمئن شویم تا جایی که می‌توانیم از مناطق حساس دور باشیم تا انعطاف‌پذیری بیشتری را برای طراحان خودرو فراهم کنیم و قطعات پاوریونیت را در مناطقی بگذاریم که حساسیت کمتر است.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

49 دیدگاه

  1. Amir-80

    20

    5

    شکی نیست که بهترین هستند . ۸ دوره متوالی قهرمان سازندگان شدن بدون تقلب یعنی یه سر و گردن بالاترند و می دانند چه می کنند .

    • Amirali

      15

      10

      البته 2021 واقعا بهترین ماشین رو ندادند
      فقط اگر پرز کمی بهتر میبود قشنگ قهرمانی سازندگان هم مال ردبول میشد

      • Max33vr46

        6

        19

        اصلا میدونی واقعیت چیه ماشین ردبول تو کل دوران هایبرید از مرسدس بهتر بوده چی میگی حاجی عکس پیامتو دارم که گفته بودی تا مسابقه قطر همه چیز برابره حالا میای این حرفو میزنی

      • Amirali

        9

        8

        دیروز طی یک مراسم رسمی هم مکس شد بهترین راننده هم ردبول شد بهترین سازنده
        الان که نظر کارشناسا مشخص شده دیگه نظرات نظرات سابق باقی نمیمونه. خودمم یادمه چی گفتم ولی اون نظر شخصی من بود و این حرف چند تا کارشناس. چیزی که من در موردش نسبتا بیشتر میفهمم بحث رانندست که هنوزم میگم بسیار برابر بوده و با اختلاف مویی لوییس بهتر بوده. اما در مورد ماشین کار رو میسپارم به کارشناس. همونطور که همیشه حرف افرادی مثل مهریار یا مهیار رو قبول داشتم.

      • Amirali

        10

        4

        هنوزم میگم نمیفهمم ملاکشون چیه ولی بالاخره افرادی هستن که دوتا پیراهن بیشتر از من و تو پاره کردن تو این رشته

      • mmd CL16

        9

        2

        خب رو ۲۰۲۲ تمرکز کرده بودن بعد بزریل آپدیت دادن کاملا برتر شدن
        امیدوارم بزریل به بعد رو ندیده باشی و این نظر رو داده باشی (:

      • mmd CL16

        11

        3

        @Max33vr46
        فازتو نمیفهمم ردبول تو کل دوران هایبربد از مرسدس برتر بود؟
        پس چرا تا ۲۰۲۰ رتبه بهتر از سوم به خودش ندید؟
        چرا مکس کلا چند بار انگشت شمار تونست رد بشه از مرسدسا
        مرسدس بهترین استفاده رو بعد از ۲۰۱۳ کرد هر سالم با قدرت قهرمان شد هممون اینو میدونیم حالا یه بار ردبول اومد کل زورشو گذاشت برای ۲۰۲۱ آخرشم نتونست

      • mmd CL16

        7

        2

        اون کامنت دومی هم دستم خورد به ثبت دیگه نتونستم برگردونم چیز خاصی نیست

      • mrz_ir

        11

        3

        باز هم بهترین سازنده در 2021 مرسدس بود اما بهترین ماشین برای ردبول بود !

        اعترافی که خود ردبول ها کردن که مرسدس زودتر به ستاپ مناسب میرسه نشون میده که مرسدس ها شناخت بهتری از ماشینشون دارن در برابر ردبول ها اما دستشون بسته بوده.

        فیا دقیقا دست گذاشت روی نقطه ضعف مرسدس ، اگه یه نگاه به مقالات موجود در همین سایت و بحث ریک و نحوه تغییر قوانین 2021 بندازی متوجه میشی که این برتری و یا مساوی بودن ردبول در بیشتر فصل نه به خاطر ضعف مرسدس بود و نه به خاطر برتری ردبول ، مرسدس 2020 ماشینی ساخته بود که یک ثانیه برتر بود و توی کل فصل فقط دو بار پول پوزیشن رو نگرفت (ترکیه (استرول)و ابوذبی(مکس))، اما با نحوه تغییر قوانین کشوندنش به رقابت که نتیجه شدیدتر این تغییر قوانین رو میشه در استون دید که چه فاجعه ای بود در برابر 2020.
        و چهار مسابقه اخر مرسدس با “استراتژی”مود موتوری بالا برتر بود و ربطی به خود ماشین نداشت + لوییسی که واقعا سطح دیگه ای نسبت به کل فصل مسابقه داد .

      • Hossein 123

        10

        3

        این تاثیر تغییر قوانین عجیب غریب بود بر ضد فلسفه ریک پایین، نه تلاش ردبول. ما از ردبول تو ساخت ماشین نباختیم! به فیا باختیم.
        و الا اگه فیا این کار هارو نمی کرد فیا، مرسدس قطعا این فصل هم رقبارو از دم شکست می داد. عقب گرد آستون با مرسدس رو قیاس کنیم می بینیم مرسدس تاثیر قوانین رو به خوبی خنثی کرده و تونسته تو رقابت بمونه… اون آخر هم که با مود های موتوریشون کاملا دست و پای ردبول رو بستن که نوآوری خاصی بود. همین نوآوریشون سطحشون رو نشون داد

        جدای اینا مرسدس بهتر ستاپ می شد امسال، راننده ها باهاش راحت تر بودن و کلا ماشین رام تری بود..

        ردبول سریعتر بود ولی این باعث نمیشه که بگم از تیم مهندسی مرسدس بهتر بودن!

      • soroush_sh_11

        5

        5

        موافقم ۲۰۲۱ موتور هوندا فقط توی مستقیمی ها کمی ضعیف بود
        وگرنه پایداری عالی بود
        به رقابت الفاتوری و استون مارتین نگاه کنید متوجه میشید

      • Amirali

        3

        0

        دوست عزیز MMD
        خب چه ربطی داره این گروه هم بهترین سازنده امسال رو معرفی کرده نه 2022.
        خودتون بخونید چی مینویسید لطفا.به برتری ماشین در چند مسابقه آخر نمیگن سازنده برتر بودن.
        محمدرضا جان
        بنده هم به نظرم مرسدس به هرحال تیم قوی تری داره ولی وقتی رو امسال تمرکز نذاشته و در عین حال وقتی قوانین بر ضد مرسدس وضع میشن طبیعیه که بهترین ماشین رو نده. این گروه هم صرفا بهترین ماشین رو معرفی کرده بود و بنده به املای خودم نوشتم سازنده.

      • mrz_ir

        2

        0

        ببخشید الان متوجه شدم که نوشته بالام غلط املایی داره
        ابوظبی درسته نه ابوذبی

      • Amirali

        2

        0

        محمدرضا جان
        بنده هم به نظرم مرسدس به هرحال تیم قوی تری داره ولی وقتی رو امسال تمرکز نذاشته و در عین حال وقتی قوانین بر ضد مرسدس وضع میشن طبیعیه که بهترین ماشین رو نده. این گروه هم صرفا بهترین ماشین رو معرفی کرده بود و بنده به املای خودم نوشتم سازنده
        اون دوستمون mmd هم که فکر میکنم خودشون نوشته خودشون رو یک دور مطالعه نکردند. بنده هم نگفتم بهترین سازنده 2022 ردبول بوده! ولی طبیعیه وقتی تمرکز مرسدس روی سال بعد هست نمیتونه بهترین ماشین 2021 رو بسازه.

      • mrz_ir

        1

        0

        امیر علی جان بحث تمرکز نیست بیشتر به خاطر همون نوع تغییر قوانینه
        تا قبل از شروع فصل 2021 تمرکز مرسدس روی ماشین 2021 بود دیگه؟
        و مسابقات اول فصل بهتر نشون میده وضعیت رو + اینکه توی چهار مسابقه اول فصل که لوییس سه تا برد کسب کرد دو تاش به خاطر خرابکاری مکس بود تا قدرت مرسدس .

  2. MaNi

    2

    0

    مرسدس سال گذشته کمی ماشینش ضعیفتر از ماشین ردبول بود و خودشو تو خیلی از مسابقه ها هم نشون داد و اون استراتژی های اشتباه مرسدس در طول فصل🤦🏻 امیدوارم فصل جدید هم ورستپن اون ریسکای عجیب مث مسابقه مونزا یا حتی ابوظبی که اگه همیلتون حواسش نبود راحت تصادف میکردن تو دور اخر رو نداشته باشه

  3. Ali Hosseini

    11

    -1

    چه پیچیدگی و اسمبل وحشتناکی داره موتور فرمول یک. مشابه ش رو توی موتور موشک سوخت مایع دیده میشه.
    فوق العاده س لامصب.

  4. Lewis44

    9

    3

    مرسدس چهار تا رنگ به نمایش گذاشته مشکی قرمز سبز معروف خودشون که من میگم سبز پتروناسی و نقره ای فکر میکنم مرسدس امسال ترکیبی از همه این رنگا باشه شاید زیبا ترین ماشین فصل بعد باشه

  5. Amir-80

    13

    4

    این آقای مکس ۳۳ عملا یه جوری می نویسم که دیسلایک بخوره . و گرنه احتمالا تو جهان موازی سیر می کنه که میگه ردبول کل دوران هیبرید برتر بوده . من که میگم این بشر یه چی میزنه

    • Amirali

      14

      0

      امیر جان
      لطفا به هرکسی احترام بذاریم
      برداشت شما و اون دوست دیگه هم کاملا از حرف مکس 33 اشتباه بوده
      ایشون اومده به من یک تیکه ای بندازه و عرض اندام کنه، صرفا همین.

    • Max33vr46

      6

      9

      کاربر امیر آخه حاجی تو نمیتونی کنایه رو از حرف جدی تشخیص بدی اونوقت میای میگی من یه چیزی میزنم در ضمن امیرعلی بنده قصد عرض اندام نداشتم ولی حرف شما لوئيس فنا واقعا مسخرست آخه دوست عزیز در طول فصل شاهد بودیم که ماشینا چقدر نزدیک و برابرن و یک مسابقه این و یک مسابقه اون برتر که نگیم به صورت مویی بهتر بود تا از برزیل به بعد که هم مرسدس وحشتناک خودشو از ردبول کند هم لوئيس بخاطر تجربه بیشتری که داشت عملا از مکس بهتر عمل کرد

      • Amirali

        3

        0

        خب منم چیزی غیر این نگفتم گلم
        خون خودت رو کثیف نکن

  6. Lewis44

    12

    1

    دوستان مکس۳۳احتمالا داره کنایه میزنه وگر نه اینو همه میدونن که مرسدس قدرتمند ترین تیم این تقریبا ده سال اخیر هست واقعا چرا لذت نمیبرین از این که یه ردبول فن باجونو دل قبول داره مرسدس بهترین تیم دوران هایبریده وحتی بعضی وقتها ازش دفاع هم می‌کنه

    • Max33vr46

      12

      2

      بله کنایه میزدم قطعا مرسدس بهترین بوده و در این شکی نیست و هر قهرمانی که بدست آوردن حقشون بوده

  7. رضا سلطانی

    7

    11

    خب بازی لوییس همیلتون هم تموم شد
    بپردازیم به اخبار واقعی و حقیقتا مهم!

    • Lewis44

      9

      3

      با اخبار موافقم ولی لوییس بازی انجام نداده
      و ردبولم فردا رونمایی داره

    • خیلی ها میشناسن

      7

      3

      بنظر میرسه تو این مدت خیلی مشغول بازی لوییس شده بودی که الان اومدی پایان رو اعلام می‌کنی …
      خوشحالم …

  8. Sebmm

    3

    8

    الان من نفهمیدم کیا میگن ک در دوران هایبرید مرسدس برتر بوده یا ردبول
    ماشین 2021 ک ردبول برتر بود ی چیزی در حد 60 ب 40 نسبت ب مرسدس
    فقط هاس نمیدونم چیکار کرده ک نشون نمیده خودشو

  9. Amir-80

    9

    2

    جناب مکس ۳۳ واقعیت اینه که نظرات شما به قدری تند بوده که یکم رو قضاوت ما تاثیر می ذاره. البته شما خودتون محضر هستید که من صرفا قصد شوخی داشتم و نباید حرف های همدیگرو در سایت به نشانه بی احترامی بذاریم. کری خونی ما مرسدس فنا و شما ردبول فنا تمامی نداره و این واقعا برای من به شخصه لذت بخشه

  10. Mehriar Salehi

    7

    0

    خب البته این فقط یک بخش جزئی و میشه گفت کم اهمیت ترین بخش این مصاحبه در ارتباط با چالش های پیش روی پاوریونیت های امسال بود.

    اصل مصاحبه بیشتر حول دو موضوع بود، اینجین مپینگ/دیپلویمنت و بخش تغییرات مربوط به قوانین سوخت.

    با اجازه ادمین این دو بخش اصلی جا افتاده از مصاحبه رو مینویسم برای دوستانی که شاید کاملش رو نخوندن.

    به گفته توماس، با توجه به تغییرات ایروداینامیک امسال، ماشین ها رفتارهای متفاوتی خواهند داشت.براساس کارهایی که تو شبیه ساز انجام دادن و بررسی دیتاها مشخصه که ماشین بطور متفاوتی با نسل های قبل به یک پیچ حمله میکنه و راننده درخواست متفاوتی از موتور، انتقال قدرت تو بخش های متفاوت پیچ، داره…این یعنی تغییرات مهمی که تو بخش دیپلویمنت و اینجین مپینگ باید داده بشه تا با توجه به متفاوت بودن سرعت ورود به یک پیچ، سرعت طی کردنش، متفاوت بودن مپینگ انتقال قدرت تو پیچهای کم سرعت و متوسط و پر سرعت، راننده درخواستی که از موتور داره رو بدست بیاره.
    با توجه به قفل شدن سه بخش اساسی موتور از شروع فصل، توماس مدعی هست که با توجه به داده ها سعی کردن تغییرات لازم رو بدن اما کاملا آماده هستن تا درصورت نیاز بین تست و ریس اول تغییرات بیشتری رو بدن…و شدیدا منتظرن تا ماشین توی پیست خودش رو نشون بده که چقدر پیش بینی هاشون در ارتباط با دیپلویمنت سازگار با نسل جدید، هم خوانی داره.

    بخش دوم صحبت هاش هم انتقال نسل سوخت از E5 به E10 بوده که خود این تغییر به ذات میتونه باعث افت قدرت بشه اما با توجه به پیشرفت پیوسته موتورها سعی دارن این افت رو نه تنها جبران کنن بلکه بدون زدن از دوام پاوریونیت، افزایش قدرت هم داشته باشن.در کنار این موضوع که خود این نسل جدید سوخت هم باز نوع کارکرد موتور رو تحت تاثیر قرار میده (مواردی که بالا ذکر شد رو میتونه تشدید کنه)

    بخش سومم که تو همین مقاله آورده شده چیز جدیدی نیست.همه ساله تیمها رو پکیج کردن موتور به نوعی که دست طراحان رو تا جای ممکن باز بزاره، کار کردن و خب امسال هم مثل همیشه بیشتر نگاه میکنن به اینکه کجا و چطور میشه تغییراتی داد که سازگاری بیشتری با شاسی داشته باشه و البته که از لحاظ ایرو هم بتونه فضای بیشتر به طراحان بده.

    ——————————

    دو تا خبر بی ربط به این مقاله هم یکیش اینکه دومینیکالی اعلام کرده از سال آینده زمانی رو مختص زانو زدن برای مبارزه با نژادپرستی دیگه درنظر نمیگیرن و زمانشه که راههای جدیدی رو برای نشون دادن اعتراض ضد این موضوع رو در پیش میگیره فرمولا وان.
    موضوع دوم هم اینکه ویلیامز هم به عنوان آخرین تیم اعلام کرد تاریخ رونمایی از ماشین جدیدش رو که طی یک مراسم دیجیتال روز ۱۵ فوریه خواهد بود…خبر نسبتا خوبی بود چون با توجه به شایعات اینکه یکی از تیمهای کوچک به مشکل اساسی تو طراحی/ساخت خورده و سکوت خبری تیم طی این ۲-۳ هفته، بیشتر احتمال میدادن اون تیم ویلیامز باشه…البته که هنوزم تا زمانیکه ماشین توی بارسلونا دور نزنه، نمیشه مطمئن بود.سابقه اشو داشتیم که به موقع لانچ کردیم و تست اول رو از دادیم، امیدوارم همچین اتفاقی تکرار نشه! حقیقت امر، بخش PR تیم ویلیامز و بقال سر کوچه ما به یک اندازه فعال بودن تو اطلاع رسانی درباره تیم و اتفاقات در جریان! صفر مطلق…نمیدونم چرا این عادت تیم شده تو این ۱۰-۱۲ ساله که همیشه یه جای کارشون باید اساسی ایراد داشته باشه!

    • mrz_ir

      1

      0

      ممنون بابت ترجمه بقیه مقاله
      (من فقط انگلیسی بخش سوخت رو خونده بودم)
      اینکه هر تیم بجز مبحث مهندسی در بخش مدیریتی هم این حجم از تغییرات و ارتباط بین بخش هایی که روی قسمت های مختلف کار میکنند رو مدیریت میکنه تا حد زیادی میتونه قدرت تیم رو نشون بده که خیلی هم جالبه اما متاسفانه نمیشه دیدش

      امیدوارم ویلیامز هم پیشرفتی در سطح مرحوم سر فرانک داشته باشن (چیزی که چند سال گذشته نداشتن) و واقعا نباید ته جدولی باشن

  11. Ali Hosseini

    4

    1

    مکس وستپن یه مصاحبه جالب کرده در مورد شرایط فیزیکی سختی که توی دور آخر ابوظبی تحمل می کرده به خاطر گرفتگی عضلانی پاش که باید پدال گاز فشار میداده و گفته اگه تلمتری هم نگاه کنید متوجه می شید شرایط واقعا سختی تحمل می کرده در حدی که اگر یه دور دیگه مسابقه ادامه داشته معلوم نبوده بتونه تا اخر تحمل کنه شرایط رو.
    گفته به محض اینکه دور اخر شروع کرده متاثر از فشار و استرس ، درد و گرفتگی پاش شروع شده و کل تلاشش کرده تا بتونه پدال گاز تا اخر فشار بده و تخت گاز رانندگی کنه تا پیچ 5 که میرسه به لوئیس و سبقت می گیره و حدود 3 ثانیه پاش از روی گاز برمیداره ولی بعدش که به 2 تا مسیر مستقیمی رسیده و باید دوباره تخت گاز می رفته از شدت درد، پاش می لرزیده و واقعا داشته درد زیادی تحمل می کرده.
    بعد گفته وقتی از خط پایان رد شده و بیشتر داد و فریادی که می زده برای تخلیه درد زیادی بوده که تحمل می کرده.
    در مورد اینکه لیاقت قهرمانی داشته هم جواب قشنگی داده که همه فقط به مسابقه اخر نگاه می کنن در حالیکه من در طول فصل عملکرد خوبی داشتم و لایقش بودم و بدشانسی هایی اوردم وگرنه می شد که قهرمان فصل زودتر مشخص بشه.

    خیلی قصدم ترجمه مصاحبه ش نبود بیشتر سعی کردم کلیت حرفهاش منتقل کنم چون خیلی ساده و صریح از احساسات و سختی هایی که تجربه کرده صحبت کرده و یه جوری ادم از دیدن اینکه بلاخره به جایی که میخواسته رسیده لذت می بره.

  12. ali..Ferrari

    7

    1

    یکی از اعضای فراری به تازگی اعلام کرد که اگر در مسابقه اول فصله ای بیش از نیم از ثانیه چه در کوالی چه در ریس بین فراری در مقایسه با ردبول و مرسدس دیدید مطمئن باشید فراری هیچ دستاوردی در ۲۰۲۲ نخواهد داشت.
    خودم وقتی به این حجم از تبلیغات و مانور روی پاوریونیت فراری در یک سال و نیم گذشته نگاه میکنم مشخصه اهداف این همه سر و صدا ،دلایلش چی هست.
    بخش اول
    فراری به عنوان سازنده پاوریونیت برای مشتریانش در فرمول یک،باید رضایت تیمهای خریدار پاوریونیتش رو جلب کنه.
    تیمهای هاس و آلفا بعد از ۲۰۱۹ بخاطر مشکلات پاوریونیت،به انتهای جدول رفتن.تیم هاس که در ۲۰۱۸ پنجم شده بود سال قبل رو بدون امتیاز گذروند.
    توی کوالی مسابقات ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ پای ثابت پنج راننده حذف شده در کیو۱،تقریبا همیشه سه یا چهارتا از اونها،راننده تیمهایی با پاوریونیت فراری بودن.
    اگه فراری اینطور ادامه بده،احتمال زیادی هست که حداقل یکی از مشتریانشو که ینظرم سائوبر باشه(آلفارومئو اسپانسر اصلی سائوبر هست و مالکیت تیم متعلق به سائوبر هست)از دست میده.و این یعنی از دست دادن قدرت فراری در رای گیری های فیا،داشتن صندلی کمتر برای راننده های آکادمی فراری و …قضیه مالی در این مورد مطرح نیست چون فراری احتیاجی به پول فروش چندپاوریونیت به تیمهای فرمول یک نداره و سود خاصی هم براشون نداره فقط برای ایجاد اتحاد و قدرت در تصمیم گیری ها نیاز به مشتریانش در فرمول یک داره.
    بخش دوم
    تحت تاثیر قرارگرفتن فروش خودروهای جاده ای فراری یا ماشینهایی که در بعضی مدل هاشون از موتورفراری استفاده میکنن مثل مازراتی و لامبورگینی و …
    این قسمت از لحاظ مالی برای فراری اهمیت فوق العاده داره و یکی از بهترین راه های فروش بیشتر پاوریونیتش برای خودروهای جاده ای با تبلیغ روی بخش اف۱ هست.
    فراری اعلام کرده در ۲۰۲۱ فروش خودروهای جاده ایش با ۲۲درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۰ به بیش از ۱۱هزار خودرو رسیده و سودی بیشتر از ۴میلیارد دلار نسبت به ۲۰۲۰ داشته اند.
    در همه نقاط جهان هم فروش محصولاتش از لحاظ درصد،رشد دو رقمی داشته.

    • amin90

      4

      0

      احتمال داره فراری توی تعیین خط امسال نتونه توقعات رو براورده کنه ،چون برای اولین بار توربو رو از موتور جدا کردن ،که باعث تاخیر در ورود هوا به موتور و از دست دادن چند صدم ثانیه توی تک دور ها بشه ولی از طرفی این فاصله باعث میشه بدنه توربو داغ نشه و هوای خنک و تمیز وارد موتور بشه ک به خنک کردن و ترکیب درست سوخت با هوا در موتور کمک میکنه ،در نتیجه پایداری ماشین بالا میره و توی روز مسابقه ماشین بهتری رو میبینیم ک شاید توان رقابت و سبقت گیری از ماشین های پیشتاز رو هم داشته باشه (همون طور که مرسدس خیالش راحت بو که اگه همیلتون توی تایین خط از دهم هم شروع کنه باز هم میتونه ببره)
      در واقع ترکیب صحیح هوا و سوخت و خنک موندن موتور مصرف سوخت رو هم پایین میاره ،و راننده های فراری به جای این که مثل فصل های قبل در طول مسابقه مراقب داغ نکردن موتور و تموم نشدن سوخت باشن میتونن روی رقابت تمرکز کنند ،ساده توضیح دادم همه متوجه بشن

    • Hossein 123

      2

      0

      فقط در مورد استفاده یسری خودرو های جاده ای از موتور های فراری، لامبورگینی ارتباطی با فراری نداره و متعلق به گروه فولکس واگن هست و قطعات مشترکی اگه داشته باشه با پورشه و آئودی داره، نه فراری.

  13. ali..Ferrari

    4

    0

    وقتی به این آمار فراری در فروش خودروهای خیابانی نگاه میکنیم،متوجه اهمیت و دلیل تبلیغات گسترده روی پاوریونیت اف۱ فراری به عنوان نمونه برتر در تکنولوژی ساخت موتور خودرو در این شرکت میشیم.
    البته ساختار و تکنولوژی پاوریونیت خودروهای فرمول یک کاملا متفاوت با موتور خودروهای خیابانی هستن اما در موارد خیلی خاص از بعضی از فن آوری های فرمول یک در خودروهای خیابانی استفاده میشه.
    هدفم از گفتن همه اینها این بود که احساس شخصیم این هست که خودروی ۲۰۲۲ فراری در زمینه ایرودینامیک با مشکل مواجهه میشه و اون هزینه و بودجه و ساعات کاری و پرسنلی که برای بخش پاوریونیت استفاده شدن اونقدر زیاد بوده که روی تحقیق و توسعه در زمینه ایرودینامیک تاثیر منفی داشته و ایرودینامیک که مبنای عصر جدید خودروهای اف ۱ هست در فراری به اندازه کافی بهش پرداخته نشده بخاطر همین خودرویی در حد رقابت با مرسدس و ردبول نخاهیم دید.
    دلایلم برای این موضوع،همونطور که گفتم توجه کمتر به سایر بخش های خودرو در مقایسه با قسمت موتور فراری از سال گذشته تا الان هست.یک خودرو اف ۱ با پاوریونیت بسیار قدرتمند بدون ایرودینامیک خوب،چیزی شبیه به خودرو ۲۰۱۹ خواهد شد یعنی بردن دو یا سه مسابقه در بهترین حالت.
    اتفاقا بینوتو هم گفته ما برای بردن مسابقاتی که خودرومون در اون پیستها قابلیت بالایی داره برای بردن رقابت میکنیم نه رقابت برای کسب قهرمانی

  14. 44matin

    1

    0

    تاریخ رونمایی ماشین ردبول امروز ساعت چند هست و از کجا میشه نگاه کرد

  15. Lewis44

    5

    4

    برید فضاحت فیا رو تو دور آخر ابوظبی تماشا کنید چرا دقیقا این فیلم باید روز رونمایی ردبول بیاد بیرون

      • mn.a

        3

        3

        چیز خاصی هم نبود. همونی گذاشته که با بغض لایو میذاره از بینوتو و مکانیک فراری گرفته تااا … رو مسئول باخت همیلتون میدونه و میگفت دستهای پشت پرده و یه آدم خیلی گنده تر از هورنر به مسی “دستور” داد که همیلتون رو قهرمان نکنه. فکر کنم متوجه منظورم شدید.

    • Ali Hosseini

      6

      2

      امیدوارم فیا توی تحقیقاتش به این مکالمه هم یه نیم نگاهی بندازه یا حداقل حساب بانکی یا ایمیل های شخصی این 2 بزرگوار یه چکی بکنه 🙂

    • Lewis44

      5

      2

      تایید نمیشه که بگم

      • mrz_ir

        3

        0

        اگه او حمایت نکنه دیگه کی حمایت بکنه ؟
        دقیقا خواستش اجرا شده و صرفا به نفع تیمش و رانندش بوده این نوع تصمیمی گیری .

  16. Parsa911

    3

    0

    خبر: لندو با مکلارن تا اخر ۲۰۲۵ تمدید کرد

  17. 44matin

    1

    0

    ساعت رونمایی ماشین ردبول کی هست