فرمول یک ایرانفرناندو آلونسو در مصاحبه‌ای بیان کرد که او و سباستین فتل از خودروی درست برای کسب قهرمانی جهان در فراری برخوردار نبودند.

فرناندو آلونسو از فصل 2010 تا 2014 در تیم اسکودریا فراری بود و 2 بار با این تیم نزدیک بود که به قهرمانی جهان برسد و پس از او سباستین فتل نیز از 2015 تا 2020 با این تیم بوده که باز هم برای رسیدن به قهرمانی جهان ناکام ماند، حال فرناندو در مصاحبه ای نسبت به خودش و سباستین فتل که قهرمانان جهان بودند و به تیم فراری رفتند ولی دست خالی برگشتند گفت:

فراری افسانه‌ای ترین تیم فرمول یک است و رانندگی کردن برای آنها خیلی خاص است.

با اینکه من با آنها به قهرمانی جهان نرسیدم، اما (بودن با آنها) یک تجربه مثبت برای من بود. فکر می‌کنم که سباستین نیز حتی با اینکه با آنها به قهرمانی جهان نرسیده ولی خاطرات خوبی از فراری خواهد داشت.

باور دارم که ما (من و سب) هر دو با مشکل عدم وجود خودروی مناسب و ظرفیت های فنی لازم در لحظه درست رو به رو بودیم.

وقتی که شما برای فراری قرارداد امضا می کنید، انتظار قهرمانی جهان دارید. فتل فکر می کرد که پس از چهار قهرمانی جهان، می تواند یک قهرمانی دیگر را با فراری به دست بیاورد. اما گاهی اوقات شما در زمان درست شانس لازم را ندارید و فرصت ها از بین می روند.

61 دیدگاه

  1. DR3 FA14

    14

    16

    الونسو بیشترین کارو از ماشین می کشید از اختلاف امتیازش با ماسا و رایکونن معلوم بود
    و با این ماشین می تونست قهرمانی بیاره که همش به خاطر استراتژی بد فراری به باد رفت از ابوظبی ۲۰۱۰ فراری کاری کرد که پشت رنو متوقف بشه
    و بحرین ۲۰۱۲ که فراری‌ همه لاستیکا رو استفاده کرد و برای Q3 هیچ لاستیکی نذاشت و الونسو در اون مرحله زمان ثبت نکرد و مسابقه دو تا رده تونست کسب کنه
    ولی لا گفتن اگه می شه چندین قهرمانو عوض کرد
    ۱۹۷۶ اگه همه به حرف لائودا گوش کرده بودن و مسابقه المان لغو می شد
    ۱۹۹۹ اگه پای شوماخر نمی شکست
    ۲۰۰۷ اگه همیلتون تو چین یک دور زود تر به پیت میومد
    ۲۰۰۷ اگه الونسو تو ژاپن با احتیاط تر می روند
    ۲۰۰۸ اگه چراغ پیت ماسا تو سنگاپور درست بود
    ۲۰۱۰ اگه الونسو تو ابوظبی پشت ویتالی در نمی اومد
    ۲۰۱۲ اگه گروژان تصادف بلژیک رو به وجود نمی اورد
    ۲۰۱۶ اگه تو اسپانیا روزبرگ تنظیماتش درست بود همیلتون دور های بعدی با DRS می تونست ازش رد شه

    • Fastboy 44

      9

      18

      بشدت با حرفاتون موافقم
      ولی با کمال احترام به طرفدارای ناندو و وتل ناندو این حرفش رو قبول ندارم
      2017 وتل واقعا خوب کار کرد هرچند نقص هم داشت ولی یکم بدشانسی آورد و با احتیاط عمل نکرد(سنگاپور 2017)
      و اما 2018….. ماشین فراری پکیج بهتری رو داشت ولی در مجموع تیم مرسدس بهتر بود و وتل اگه اشتباهات زیادش (که لازم به ذکر نیست) توی اون سال نبود میتونست قهرمانی رو حداقل تا مسابقه آخر بکشونه

      • Mekaeel

        19

        7

        واقعا جالبه حرفاتون
        یعنی به نظر شما ماشین ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ فراری تز مرسدس بهتر بود؟ اگه همچین اعتقادی داری که اصلا جای بحثی نمیمونه

      • DR3 FA14

        23

        1

        پس اگه ماشین فراری اون سال ها می تونست قهرمان بشه پس چرا کیمی یه سال ۱۱۲ امتیاز و یه سال ۶۹ امتیاز از وتل عقب بود
        نکنه کسی که قهرمان جهان شده نقشش نقش بوتاس بوده
        نه راننده راننده بهتریه
        چرا تو سال های قهرمانی شوماخر ،باریچلو قهرمان نمی شد
        چرا در زمان حکومت رنو ،فیسیچلا قهرمان نشد چرا در زمان برون باتن کجا بود باریچلو کجا .چرا در دوران اوج ردبول، وبر قهرمان نمی شد چرا الان بوتاس همش پشت همیلتونه
        خلاصش اینه که ماشین ۲۰۱۷ و۱۸ فراری به خوبی مرسدس نبود بلکه به این خاطر وتل می تونست قهرمان بشه چون واقعا راننده‌ی خوبیه

      • DR3 FA14

        16

        -1

        وتل تو ۲۰۱۷ تو اذربایجان زد به همیلتون
        تو ژاپن مشکل الکتریکی داشت
        تو سنگاپور از آینه هاش خوب استفاده نکرد
        شروع بدی تو بریتانیا داشت
        تو مکزیک با مکس درگیر چند رده از دست داد
        و همیلتون هم تو زمان گیری موناکو خوب نبود
        برزیلو از اخر شروع کرد و چهارم شد
        تو مکزیک یکی از قربانی های رقابت با مکس شد
        اما می دونیم ماشین وتل به خوبی مرسدس ها نبود
        اما چون وتل بود ماشینو تا اونجا رسوند

      • ....kh:n....

        14

        0

        بابا آلونسو داره شوخی میکنه….
        وتل که رانندگی بلد نیست….

    • امید نورمحمدی

      15

      2

      اگه….
      اگه….
      واقعا هنوز درگیر این اما و اگرها هستید؟! منم میتونم 20 تا ازاین اگه ها برای راننده های دیگه بیارم. هیچکدوم از این حرفها نه مستنده و مشخص! معلوم نیست اگه های شما هم اونجوریکه شما مدنظرته میشد نتیجه دلخواه شما بدست میامد…
      توی همین فصل و همین 10 مسابقه کلی اما و اگه وجود داره…

      • DR3 FA14

        8

        3

        من گفتم این اتفاقات افتاده و با گفتن اگه درست نمی شه و با گفتن اجه تو یه مسابقه می شه قهرمان فصل عوض شه

    • Saeed

      26

      2

      نمیدونم چطور از نظر شما اختلاف باز کردن با راننده ای که از کما برگشته چیز خیلی شاخی حساب میشه؟!!؟!

      سال 2010 هم دقیقا بخاطر اشتباهات پر تعداد آلونسو قهرمانی از دست رفت
      بخاطر اسپین 720 درجه تو Q1 مالزی و همونجا حذف شدنش
      ی جامپ استارت تو شانگهای
      ی تصادف سنگین تو تمرین سوم موناکو ک باعث شد کوالی شرکت نکنن از پیت لین استارت بزنن
      ی سبقت غیر قانونی از کوبیکا ک باعث شد جریمه عبور پیت بگیره
      ی اسپین کرش تو اسپا
      و درنهایت گیر کردن پشت رنوی پتروف
      دستور تیمی آلمان هم که ی برد مسلم رو از مسا دزدیدن و انگیزش رو به صفر رسوندن بماند…
      نیازی هم نیست به مشکلات فنی فتل که باعث شدن سه برد تو بحرین استرالیا و کره از دست برن هم اشاره ای داشته باشیم

      سال 2012 هم همینطوری بود… اگ گروژان و رایکونن تو اسپا و سوزوکا با آلونسو برخورد کردن کارتکیهن و برونو سنا هم تو مالزی و برزیل با فتل برخورد داشتن.

      فتل هم ی برد مسلم رو تو والنسیا(که دقیقا به آلونسو تقدیم شد) و ی رده پنجمی رو تو مونزا بخاطر مشکلات فنی واگذار کرد و مسابقه ابوظبی هم مجبور به شروع مسابقه از پیت لین شد…

      شرایط تیم فراری تو دوران آلونسو به گونه ای بود ک وقتی مثلا تو تعیین خط آمریکا 2012 مسا بهتر از آلونسو تایم زد بدون هیچ مشکلی گیربکس مسا رو عوض کردن و پنج رده انداختن بیچاره رو عقب که آلونسو فقط یک رده جلوتر!!! استارت بزنه😐

      اشتباهات ریز آلونسو تو فصل 2012 مثلا اسپین و کنار رفتن از Q2 استرالیا(بخاطر انداختن چرخ های سمت چپ روی چمن توی پیچ اول) هم بماند

      هیچوقت منکر اینک ماشین ردبول فتل داونفورس بهتری داشت نمیشم ولی به کم قدرت تر بودن انجین رنو در برابر انجین فراری هم توجه کنید
      به مشکلات فنی فتل هم توجه کنید
      انقد سطحی با ی عبارت “اگه گروژان تو اسپا” همچیز رو به میل خودتون تفسیر نکنید و اگ میخاید وارد جزئیات بشید همچیز رو کامل بگید لطفا…

      • THE MINDBLOWER

        14

        1

        سعید مرسی داداش. جامع بود و اما و اگری باقی نزاشت

  2. Farid_Lambo

    25

    4

    جناب فرناندو آلونسو دیاز. متاسفانه شما هم چیزی از فرمول یک سر درنمیاری. بیا ببین همینجا چطوری دارن سبو هیت میکنن. بعد میگن میتونست 2018 قهرمان بشه و خرابش کرد انگار مرسدس با اون ماشین و رینگاش کشک بود

    • Ali n

      6

      15

      دوست عزیز خود شما و هواداری فتل برای اینکه تقصیر رو بندازین گردن فراری و فتل رو بی تقصیر بدونین کلی تا حالا به آلونسو پریدین بعد الان که به نفعتون حرف زده فقط اون قسمت حرف اش که به نفعتون هست رو گرفتی بقیه اش رو در نظر نمی گیری؟ این صحبت آلونسو یعنی فتل اون ۴ قهرمانی اش رو تنها به دلیل برتر بودن ردبول نسبت به فراری تو اون سال ها بدست آورده. لابد این قسمت از حرفشو چون به نفعتون نیست قبول ندارین.؟!

      • Mekaeel

        11

        4

        فتل اگه از آلونسو بهتر نباشه از اون بدتر نیست ولی خاطرات اون سالها هنوز با شماست و کاملا روی حرفهاتون تاثیر میگذاره
        نمیدونم این که فتل جلوتر از آلونسو اون سالها قهرمان میشده دلیل بر اینه که شما این همه از سب نفرت دارید؟ یعنی الان من فتل فن باید از همیلتون کینه به دل داشته باشم که ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ جلوتر از سب قهرمان شده؟ درضمن این چیزیه که شما دوست داری از حرف های آلونسو برداشت کنی وگرنه طبق این حرف باشه قهرمانی های فتل و همیلتون و حتی شوماخر مفت نمی ارزه که فکر نمیکنم هیچ عقل سلیمی این رو قبول داشته باشه

      • DR3 FA14

        8

        0

        میکائیل اگه فکر می کنی اون طرفدار الونسویی هستم که از وتل نفرت داره منم باید بگم من وتل خیلی خیلی دوست دارم اما من طرفدار فراری هستم به همین خاطر دوست داشتم اون سال ها الونسو قهرمان می شد و قطعا اگه جاشون عوض می شد دوست داشتم وتل قهرمان می شد همینطور که تو این سال ها خیلی دوست داشتم وتل قهرمان بشه

      • Mekaeel

        7

        1

        دوست عزیز DR3 FA14
        کامنتم در جواب شما نبود!

      • ALEX-ALBON

        13

        6

        عذر میخوام از شما اما مگه خود آلونسو اون2 تا قهرمانیش و چطوری بدست آورده؟” لابد با داشتن ماشینی در حد امسال ویلیامز؟؟ اما و اگه چیزی رو عوض نمیکنه.
        فقط این بخش حرفش کاملا درسته – مهم داشتن ماشین دامنیت که 10 ساله مرسدس داره ب لویس میده و لویس از10 قهرمانی که میتونست بگیره تونسته 6 بار باهاش قهرمان بشه.

      • Senna

        15

        0

        Ali n
        توصیه میکنم ریس اینترلاگوس 2012 رو روزی سه وعده تماشا کنید
        من نمیدونم بعضی از این فراری و ناندو فنا چه انتظاری از سب دارن؟
        وقتی به رانندت بهترین ماشین نمیدی ازش انتظار بهترین نتیجه رو نداشته باش.
        تو سال هایی که تو فراری ماشین خوب نه عالی داشت دو تا نایب قهرمانی اورد .
        تو دوسال اخیری هم که خوب نتیجه نگرفته چون راننده اول نبوده این جا هم ارجاعتون میدم به ریس سوچی 2019 که به راننده اولت میگی راه رو باز کن بزار راننده جوونمون رد شه.
        تو این چند سال تنها جایی که صد در صد تقصیر فتل بوده باکو 2017 بوده.

      • DR3 FA14

        2

        0

        ببخشید ولی شما یک اشتباه کوچولو دارید الونسو سال های ۲۰۱۰،۲۰۱۲،۲۰۱۳ نایب قهرمان شده

      • Ali n

        3

        2

        دوستان عزیز mekaeel، alex-albon عزیز من نگفتم که هر راننده ای که قهرمان شده تو ماشین ضعیف بوده، قطعاً رنو ۲۰۰۵-۲۰۰۶ ماشین خوبی برای گرفتن قهرمانی بود اما dominate نه، من تمام قهرمانی های شوماخر و همیلتون رو زیر سوال نمیبرم اما نباید منکر شده که اونا در بیشتر فصل هایی که قهرمان شدن ماشین dominate داشتن.
        Senna عزیز که می فرمایید ۲۰۱۲ برزیل رو روزی ۳ بار ببینم، تتها جوابی که میتونم بگم اینه که همون طور که قبلاً گفتم شما هواداری فتل فقط اون قسمت حرف آلونسو رو قبول دارین که گفته فتل ماشین برتر نداشت. و اون قسمت اش که میگه منم ماشین برتر و در حد قهرمانی نداشتم رو قبول ندارین. اگه قبول داشتین بحث ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ رو هی جدا از ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ نمی دونستین. شما برای ناکامی های فتل تو ۲۰۱۵ تا الان هر فصل به فصل بهانه و توجیه میارین، اما من قبول دارم که آلونسو از فتل ۴ بار شکست خورد ولی با ماشین غیر رقابتی و هیج توجیهاتی مثل تصادفات و … نمیارم. فتل ۴ بار قهرمان جهان شده و آلونسو رو شکست داده مبارکش باشه اما این شما هواداری فتل (نه حالا حتماً خود شما دوست عزیز) هستین که تو تک تک پست های فتل مغرضانه چندین بار به آلونسو پریدین.
        این چیزی غیر از بی منطقی نیست که فقط بخشی از صحبت های آلونسو رو در نظر بگیری.

        *پ.ن۱: من قبلاً گفتم فتل راننده بسیار قابلی است اما هر وقت بسته خودرو خوبی نداشته خوب عمل نکرده حالا یا دلیل فنی داره یا روحی و احساسی نمیدونم. شاهدش هم فصل های ۲۰۱۴ و۲۰۲۰ هست.
        *پ.ن۲: یادمه سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ نیکی لائودا گفت که آلونسو کامل ترین راننده حال حاضر فرمول یک هست. نمیدونم ادمین ها تایید بکن اگه خواستین لینک خبرشو هم میذارم.

      • Mahmood.gh

        6

        4

        یعنی عاشقتم ک بحث کلی درباره گرمایش بیش از حد زمین هم باشه تو ربطش میدی ب ماشین مرسدس و اینکه لوییز ی سال نتونست قهرمان بشه
        باشه فهمیدیم لوییز راننده نیست اصلا لیاقت صندلی فرمول وان نداره
        هم کار مافیا انگلیسی همه دنیا پشت لوییز هستن بخدا اینو فهمیدیم لازم نیست زیر هر پست یاداوری کنید
        مرسی

      • بیژن

        3

        6

        سنای عزیز
        بهتر یه بار دیگه دوفصل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ رو نگاه کنی .
        فتل فقط باکو ۲۰۱۷ مشکل داشت ؟
        حتما المان ۲۰۱۸ من پشت فرمان بودم ؟ یا ایتالیا همون سال ؟
        همه راننده ها اشتباه دارن یکی کمتر یکی بیشتر
        همیلتون که من طرفدارشم امسال چندتا اشتباه داشته ،
        بعضی اشتباهات باعث میشه رقیب روحیه بگیره ،مثل همین مسابقه اخر ، فتل هم همینطور اشتباهاتی داشت که باعث شد لوئیز روحیه بگیره .
        اشتباهات تیم هم هست ولی تاثیر روحیش خیلی کمتره ، همین باکو ۲۰۱۷ که میگین ؛ با اون حرکت فتل
        معلومه همیلتون پیش خودش میگه تونستم عصبیش کنم ،پس میتونم بیشتر از نظر روانی پایینش بیارم .
        همین جزئیات باعث میشه قهرمانی از دست بره
        حالا شما از مسابقه بعدی بوتاس رو ببین

      • Senna

        5

        1

        Ali n
        خواهشا فصلی که تکلیف قهرمانی تا ریس آخر کشیده میشه رو نگید ماشین دامینیت بوده . دامینیت میخواید ویلیامز fw14 b بازم میخواید فراری f2001 f2002 f2004 مرسدس w07 w10 w11
        من هم قبول دارم 2011 و 2013 ماشین دامینیت بوده rb7 و rb9 اگه دامینیت نبودن که سب نمیتونست اونهمه رکورد باهاشون بزنه همونطور که لوییس الان داره این کار رو با ماشین دامینیتش میکنه
        “و اون قسمت اش که میگه منم ماشین برتر و در حد قهرمانی نداشتم رو قبول ندارین. اگه قبول داشتین بحث ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ رو هی جدا از ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ نمی دونستین. شما برای ناکامی های فتل تو ۲۰۱۵ تا الان هر فصل به فصل بهانه و توجیه میارین، اما من قبول دارم که آلونسو از فتل ۴ بار شکست خورد ولی با ماشین غیر رقابتی و هیج توجیهاتی مثل تصادفات و … نمیارم.”
        من اصلا تو کامنتم نظری راجع به آلونسو میبینید که اینطوری گارد میگیرید من راجع به فتل نظر دادم چرا حرف تو دهن آدم میذارید 2010 و 12 که قطعا ماشین قهرمانی داشت برتر نبود ولی در حد قهرمانی بود
        ناکامی؟ اولا 2019 و 20 رو بزارید کنار چون سب راننده اول نبوده
        2015 رده سوم بعد از لوییس و نیکو روزبرگی که سال بعدش همیلتون رو شکست داده نیکو والتری نیست که بتونید بگید چرا سب اونم با ماشین ضعیفتر شکستش نداده
        2016 رده چهارم بعد از نیکو لوییس دنیل که ماشین تیم دوم رو داشته
        2017 رده دوم ماشین مطابق سبک سب ولی موتور داغون هیچوقت دو بار تلاش برای سبقت از لوییس تو مستقیمی بعد از اروژ رو فراموش نکنید
        2018 رده دوم ماشین موتوری عالی ولی توان رقابت برای قهرمانی رو نداشت وقتی میگم ماشین منظورم کل ترکیب ماشین و گاراژه
        ما هم قبول داریم سب یه سری جاها اشتباه کرده ولی حتی اگه این اشتباها نبود صرفا فاصله امتیازی کمتر میشد نه اینکه تکلیف قهرمانی عوض بشه
        ضمنا شما تو کامنتهاتون دارید همه فتل فن هارو جمع میبندید
        “کاربر DR3 FA14”
        مگه من گفتم نشده؟!!

    • BAHRAM

      6

      19

      دوست عزیز اگر دیگران راننده مورد علاقه شما رو هیت میکنن بخاطر ادعاهای خودتونه شما دوستان کسی جز وتل رو راننده نمیدونید یا به تیمهای دیگه بخصوص فراری توهین میکنید خب توقع داری احترامتون هم حفظ بشه و فتل رو حلوا حلوا کنن؟ من با فتل فن های زیادی در تلگرام هم گروه بودم نه فقط یک گروه بلکه چندین گپ باهم بودیم شما به ندرت احترام به رانندها بخصوص همیلتون و لکلرک رو میبینی تا میتونن هیت میکنن

  3. ayyub#5

    18

    3

    نه آقای آلونسو, داری اشتباه میزنی
    شما خیلی وارد نیستی
    اینجا کارشناسانی هستن که اعتقاد دارن سب حداقل دو تا قهرمانی جهان باید میگرفته با اون اسب قرمز فرا صوت:))

    • Ali n

      5

      8

      دوست عزیز خود شما و هواداری فتل برای اینکه تقصیر رو بندازین گردن فراری و فتل رو بی تقصیر بدونین کلی تا حالا به آلونسو پریدین (مثل قضیه سبقت از پتروف بدون در نظر گرفتن اشتباه استراتژیک فراری که خودشون هم اعتراف کردن اشتباه کردن و …) بعد الان که به نفعتون حرف زده فقط اون قسمت حرف اش که به نفعتون هست رو گرفتی بقیه اش رو در نظر نمی گیری؟ این صحبت آلونسو یعنی فتل اون ۴ قهرمانی اش رو تنها به دلیل برتر بودن ردبول نسبت به فراری تو اون سال ها بدست آورده. لابد این قسمت از حرفشو چون به نفعتون نیست قبول ندارین.؟!

      • mohammad

        0

        0

        اشتباه نبود

        رفتن وبر رو کاور کنند همین خود آلونسو هم تو مصاحبه آخر مسابقه گفت باید به پیت یکجواب میدادند وبر اول اومد پیت و فراری به پیت استاپ وبر پاسخ داد همین

    • BAHRAM

      5

      16

      اولا الونسو از فتل تعریف و تمجید نکرده گفته ماشین قهرمانی نداشته که این ربطی به اشتباهات فتل نداره اون به قوت خودت باقیه
      دوما فراری دوران الونسو از فراری دوران فتل به مراتب ضعیفتر بود نشون به اون نشون که فصل ۲۰۱۰ که الونسو قهرمانی رو اخرین مسابقه ازدست داد فراری تیم سوم جدول و رقابت قهرمانی تیمی بین ردبول و مکلارن درجریان بود سال ،۲۰۱۲ هم فراری فقط بخاطر ناپایداری و خرابی زیاد مکلارن جایگاه دوم تیمی رو بدست اورد تو این شرایط الونسو قهرمانی رو اخرین مسابقه ازدست داد اون سالها الونسو‌ اکثر مسابقات رو از جایگاه پنجم تا دهم استارت میزد مقایسه کنیدبا سه فصل ۲۰۱۷و۲۰۱۸ و ۲۰۱۹. بگید فتل چندبار از رده پنجم به بعد استارت زده؟

      • Mekaeel

        11

        2

        آقا بهرام بزرگوار میشه بفرمایید کدوم راننده تا حالا هیج اشتباهی نداشته تا فتل دومیش باشه؟
        فتل اگه ماشین باب میلش باشه نه تنها اشتباه نمیکنه بلکه خیلی بیشتر از توان ماشین رو بیرون میکشه مثل ۲۰۱۷ که با ماشین ضعیفتر نسبت به همیلتون تا پای قهرمانی پیشرفت و ۲۰۱۸ هم بله هم خود فتل اشتباه داشت هم اشتباهات زیادی از طرف تیم وجود داشت
        آلونسو هم فکر نمیکنم تاحالا از کسی تعریف کرده باشه تا فتل دومیش باشه ولی اومده و واقیت رو گفته که به نظر میرسه به مذاق شما خوش نیومده

      • Reza.MC

        5

        1

        خب جمع بندی تون چیه از این حرفها؟

  4. Mekaeel

    8

    5

    خوب ناندو جان خیلی از طرفدارهای خود شما معتقدن که مشکل از فتل بوده نه از فراری امیدوارم این دوستان نظر شما رو که قطعا از همه افراد این سایت بیشتر میدونی قبول داشته باشن و به شما هم نگن توهم داری🙏

    • Ali n

      4

      9

      اتفاقاً سایت پره از نظرات گهربار دوستان هوادار فتل که میگن فراری ۲۰۱۵ تا الان بدتر از فراری ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ بوده و آلونسو رسماً توانایی قهرمانی نداشته. هوادارای فتل بارها اومدن کار آلونسو رو کوچک جلوه دادن. خیلی سخت نیست فقط کافیه آرشیو خبری سایت و نظرات دوستان رو بخونین.
      به دوستان فتل فن باید گفت الان که آلونسو اومده گفته ماشین فراری زمان خودش و فتل در حد قهرمانی نبوده و نیست، آیا قبول دارن که ۴ قهرمانی ردبول بابت dominate بودن و برتر بودن ردبول تو اون سال ها بدست اومده یا نه همچنان اصرار دارن که بقبولونن که فراری اون سال ها در حد ردبول بوده و آلونسو توان قهرمانی رو نداشته؟ و فتل تنها با نبوغ خودش قهرمان شده؟
      دوستان هوادار فتل منطقی باشین لطفاً.

      • Mekaeel

        14

        3

        دوست عزیز من فتل فنم و این بر کسی پوشیده نیست ولی تاحالا به هیچ کدوم از راننده ها توهینی نکردم و کار کسی رو کوچیک جلوه ندادم و هیچ راننده ای هم فقط با استعداد قهرمان نمیشه و ماشین در حد قهرمانی لازم داره
        فکر نمیکنم کسی منکر استعداد فوق العاده مکس بشه ولی تاحالا چون ماشین خوب نداشته حتی نتونسته واسه قهرمانی هم بجنگه چه برسه به قهرمان شدن
        بله ماشین ردبول اون سالها بهتر بود و منکر این مسئله نیستم ولی آیا قدرت و اقتدار این سالهای مرسدس رو داشت؟ اون سالها ردبول و فتل هم کم خرابی نداشتن
        آلونسو شاید از نظر قهرمانی تعداد کمی داشته باشه ولی استعداد و نبوغ زیادی داشت و قطعا اگه ماشین خوبی دستش میرسید میتونست تعداد قهرمانی هاش رو بیشتر هم بکنه درست مثل فتل که شما فقط اشتباهاتش رو میبینید و به ماشین های داغون، خرابی های متعدد ، استراتژی های وحشتناک و پیت استاپ های ۱۰ ثانیه ای که واسش انجام میشد هیچ توجهی نمیکنید
        به ما میگید بی منطق ولی آیا خود شما منطق دارید؟
        فتلی که میاد با توروسو پول میزنه و مسابقه میبره رو راننده نمیدونید و معتقدید که قهرمانی هاش فقط به خاطر ماشینش به دست اومده پس اگه طبق نظر شما باشه همیلتون و شوماخر هم کار شاخی نکردن و فقط ماشین اونا رو قهرمان کرده
        ماشین همیلتون رو بوتاس هم داره پس چرا کاری نمیکنه؟ ماشین فتل رو وبر هم داشت چی شد؟ برای قهرمانی باید راننده عالی و ماشین عالی داشته باشی مثل فتل و ردبول، همیلتون و مرسدس ، شوماخر و فراری این رو هم قبول ندارید؟

      • Saeed

        12

        3

        علی جان منک خودم دامنیت بودن ردبول تو سالهای 2011 و 2013 رو کاملا قبول دارم

        اما تو این دو سال فتل بقدری رکورد های متنوع و تکرار نشدنی زد (بیشترین پول پوزیشن فصل-بیشترین برد فصل-بیشترین برد پیاپی و کلی رکورد دیگه)که کوچکترین شک و شبهه ای بهش وارد نشه

        ولی 2010 و 2012 هم فراری نزدیک بود و شما هم نباید اینو انکار کنی… شرایط تیمی و وینگمن بازی با مسا و مشکلات فنی و DNF های فتل و اشتباهات آلونسو هم بالاتر گفتم… اگر شما هم بقول خودتون منطقی باشید…..

      • Ali n

        1

        2

        آقای mekaeel عزیز خوبه که شما تو بین هواداری فتل برتر بودن ردبول تو اون سال ها رو قبول داری

        و اینکه Saeed جان شما که حساب ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ رو جدای از ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ میدونی یعنی فقط به اون قسمت صحبت آلونسو اعتقاد داری که به نفع فتل بوده و کل صحبتش که گفته من اون ۵ سال شرایط مشابه فتل الان رو داشتم قبول نداری.

  5. Fastboy 44

    6

    11

    خدمت دوستانی که دارن جبهه میگیرن…
    من فقط نظرمو بیان کردم.
    بیاین یه نگاهی بندازیم که توی 2018 کدوم ماشین توی اون آخر هفته *بهتر* بود:(از نظر من حقیر!)
    استرالیا-مرسدس
    بحرین-فراری
    چین-فراری
    آذربایجان-فراری
    اسپانیا-مرسدس
    موناکو-فراری
    کانادا-فراری
    فرانسه-مرسدس
    اتریش-تعیین خط مرسدس،مسابقه فراری
    بریتانیا-برابر
    آلمان-فراری
    مجارستان-(اگه بارون نمیومد،فراری)
    بلژیک-فراری
    ایتالیا-فراری
    سنگاپور-مرسدس
    روسیه-مرسدس
    ژاپن-مرسدس
    آمریکا-مرسدس
    مکزیک-فراری
    برزیل-مرسدس
    ابوظبی-مرسدس
    امیدوارم منظورم رو رسونده باشم…..!

    • Saeed

      14

      0

      فست بوی جان تقریبا باهات موافق هستم
      فقط چنتا چیز
      خوب میشد اگ ردبول رو هم اضافه میکردی
      چون ردبول تو موناکو و اتریش و مکزیک(که گفتی فراری) و برزیل که گفتی مرسدس(و بازهم بخاطر تصادف اکون و مکس لوییس برد) بهترین بود و اینجا فرصت این تیما کمرنگ تر میشه

      اما درکل درست میگی… فراری سال 2018 تا نیم فصل اول ماشین رقابتی داشت
      فقط حیف که تو نیمه دوم فصل تو آپدیت ها و توسعه کاملا خراب کردن
      بخصوص تو موقعیتی که مرسدس با رینگای جدیدشون بخوبی تونستن ضعف های خودشون رو از بین ببرن

      • Fastboy 44

        2

        8

        سعید جان درستع
        منم گفتم کی *بهتر* بود بین این دوتا
        و وجدانا تعصبی نظر ندادم
        اون حرف هایی شما هم درسته
        Reza.mc
        بهتره یکم زبان فارسی تون رو تقویت کنین
        انقدر رو زبان آلمانی زوم نکنین!!!

    • Mahmoud

      6

      0

      اگه درست یادم بیاد فک کنم اسپانیا فراری دست برتر رو داشت که با یک استراتژی بد فراری بوتاس فتل رو آندرکات کرد. ولی درکل باهاتون موافقم البته موناکو و اتریش و مکزیک رو به نظرم ردبول بهتر بود

  6. امید نورمحمدی

    15

    3

    1- وقتی آلونسو این صحبتهارو میکنه برای من بعنوان سب فن و منتقد آلونسو هم حجت تمام میشه. اصلا فکرشم نمیکردم یک روزی برسه که آلونسو از دوران سب در فراری دفاع کنه. شخصا نسبت به صحبتهای طرفداران آلونسو که خیلی خیلی علیه سب بود و در اکثر مواقع (و نه همه موارد) غیرمنصفانه بود واکنشهای گاها تند و غیرمنصفانه نسبت به ناندو داشتم.
    هرچقدر هم کاربران آلونسو فن به سب اهانت میکردند من نباید وارد میشدم و نسبت به آلونسو جبهه منفی میگرفتم و بابت صحبتهام واقعا ناراحتم.
    2- طبق گفته های آلونسو چه در زمان خودش و چه در زمان سب ماشین فراری برای قهرمانی کفایت نمیکرده و تیم پشتیبان فنی(مهندس و استراتژیست و …) هم توان بدست آوذدن قهرمانی را نداشتند . شاید ماشین در بعضی پیستها عالی بوده ولی ثبات در روند امتیاز گیری نداشته. استراتژیستها گاها اشتباه میکردند (که نمونه های زیادی ازش وجود داره) و …
    3- آلونسو یک جمله طلایی و کلیدی گفته : “وقتی که شما برای فراری قرارداد امضا می کنید، انتظار قهرمانی جهان دارید.” اشاره ایشان به راننده است نه تیم. نمیگه همه انتظار قهرمانی داریم و میگه شما (بعنوان راننده) انتظار قهرمانی دارید ولی ….
    4- صحبتهای آلونسو حالا تبدیل شده به ایجاد فرصت برای طرفداران سایر راننده ها و اما و اگر و نظرات شخصی غیر کارشناسی و … این کاربران اصلا متوجه اصل صحبتها نیستند و برای بزرگ کردن راننده مورد علاقه خودشون و اثبات تواناییهای اون به این گفته ها واکنش منفی نشون میدن!

    پ.ن : متاسفانه همه طرفداران احساساتی واکنش نشون میدن و بنوعی وارد فاز فناتیک بودن میشن (از جمله خود من). امروز بیشتر از قبل متوجه احترام زیادی که راننده های برای هم قائل هستند شدم و از این پس بیشتر از قبل تلاش میکنم تا رفتار واکنشی و احساساتی نداشته باشم و صبور باشم. وقتی آلونسو از سب حمایت میکنه دیگه جای هیچ بحثی باقی نمیمونه. خوشحالم که در فصل بعد هردو این رانندگان در فرمول 1 حضور دارند.
    کیمی و آلونسو و همیلتون و سب 4 قهرمان جهان باقیمانده در فرمول 1 هستندو از دونسل متفاوت ولی ریشه دار. مکس یک پدیده است و لکلرک هم با فراری امیدوار به کسب افتخار. ریکیاردو و سبک منحصربفرد رانندگیش و تجربه بالا هم برای اثبات خودش خواهد جنگید. چه فصلی خواهد شد فصل 2021…

  7. majidsf64

    14

    5

    با احترام به همه،قهرمانی های همیلتون و رزبرگ در 2016 همش کاملا وابسته به ماشینشون بوده و هست.
    چرا خودتونو گول میزنین؟؟؟همیلتون خیلی خوب بود میتونست با ماشین خوبِ مکلارن فتلو شکست میداد تو اون سالها وقتی لوتوس خط اولو میگرفت،اول میشد و حتی ویلیامز که تا رده های بالا میومد.یعنی اینکه ماشینا واقعا همه رقابتی بودن و قهرمانی سخت بود و همینطور بدست آوردنش.همیلتون شانس آورد که ماشین تک قطبی داره والا جلویه این جَوانهایی ک وارد فرمول یک شدن هیچ کاری نمیتونست انجام بده علت،(وقتی بوتاس با اون وضع فاجعه بار راننده‌گیش پودیوم میاره) یعنی کلا وابسته ماشینن هر دو راننده باید اگه هارو کنار گذاشت واقعیت همینه.همیلتون تو فراری بود میتونست نتیجه مرسدسو بگیره؟عمرا حتی یک درصد. صندلیه همیلتونو با یکی از تیمایه دیگه عوض کنین تا بفهمین ماشین یعنی همه چیز.همین الان همیلتون نباشه و بوتاس ادامه بده با این اوضایه داغون راننده‌گیش قهرمان میشه😅😅🤭.
    تا وقتی V6 هست اوضاع همینه.

    • Mekaeel

      5

      3

      دوست عزیز حرفاتون رو اصلا قبول ندارم با اینکه منم مثل شما فتل فنم
      بی خودی کار همیلتون رو کوچیک نکنید و البته منکر بهتر بودن ردبول او سالها هم نشید فتل و همیلتون هردو راننده های بزرگ و قابل احترامی هستن
      همیلتون قبل از مرسدس خودش رو اثبات کرده بود با رانندگی های بسیار خوبی که توی مکلارن داشت و البته قهرمانیش با این تیم

      • majidsf64

        10

        3

        دوست عزیز ی تیم واقعا با ماشین پایدار تو این چند سال پیدا نشد همیلتونو ب چالش بکشه، جز ۲۰۱۷ که اشک مرسدس تو نیم فصل اول درومد،فتل دست نیافتنی بود.اگه سیاستی که مرسدس داشت اون سال فراری داشت فتل ۵امین قهرمانی تو مشتش بود.تو استارت سنگاپور بنظرم تیم هم کم مقصر نبود،باید به رایکونن میفهموندن که راننده یکشون تو کورسه و نباید مثل یه غریبه تو پیست باهاش برخورد کنه چون نیازی به رقابت درون تیمی نبود،این کارو مرسدس عالی انجام داد ولی فراری هنوز هم نفهمیده،به قول سرجیو مارکیونه(روحش شاد) ،چند میلیون دلار رو SF70 سرمایه گذاری کردیم،بعد سر ی شمع مزخرف که مهندسامون حتی چکش نکردن در حالی که وظیفه‌اشون بود، آبرویه چندین سالمون به باد رفت.
        فراری مدیر داشت قهرمانی براش دور از دسترس نبود.حالا فتل پشت ماشین بود یا آلونسو یا هر کی فرقی نداشت.

    • Mahmoud

      9

      0

      آقا مجید اینکه میگین قهرمانی های همیلتون کاملا تحت تاثیر ماشین بوده اصلا درست نیست.
      اگه اینجوری بود فتل 2017 از بوتاس جلو افتاد و باید قهرمان میشد یا حتی 2018!
      اما این ترکیب همیلتون و مرسدس بوده که شکست ناپذیر بوده و تونسته قدرت مرسدسو نشون بده.
      درواقع ماشین هرچقدرم عالی باشه هروقت یه راننده ی عالی پشتش نباشه شکست ناپذیر نمیشه. یکی از دلایلی که ریسینگ پوینت الان نتونسته ردبول مکس رو به چالش بکشه به نظر من همینه!

      • majidsf64

        2

        0

        راننده قطعا تاثیر داره روی خودرو ولی همه قبول داریم حتی کارشناسایه درجه یک،دیگه ناندو که این ورزشو قورت داده از خودش صحبت نمیکنه ک تجربه بیستو اندی سال از رقابتای حرفه‌ایشو به زبون آورده.همیلتون باید مچکر ماشینه درجه یکش و همینطور هم تیمیه بله قربان گویه خودش باشه،نیکو رزبرگ وقتی همیلتونو شکست داد ایمان ما به ماشین بیشتر شد چون جَو باز همیلتونی بود و از رزبرگ داخل تیم حمایت نمیکردن، ولی همیلتونو خوب نشوند سرجاش،حیف که بازنشست کرد خودشو والا سال بعدش که فتل اومد بالاتر اگه رزبرگ بود نقش بوتاسو به هیچ وجه بازی نمیکرد و اوضاع خییییلی فرق داشت باید قبول کنیم این نکته‌ی مهمیه.بوتاس تحت تاثیر جو تیم قرار داشت ی جورایی قربانی همیلتون بود دیگه تصاویر کاملا گویاست،تمام روزنامه های ورزشی و پِیج‌های اون ۲سال اینقدر کاریکاتور و متن نوشتن در مورد این موضوع که در موردش حرف نزنیم بهتره والا میتونست همیلتونو ب چالش بکشه که سیاست‌های مرسدس بهش حالی کرد که همین جایگاهت بهتره.

      • Mahmood.gh

        0

        0

        مجید نکته جالب اینه ک تو همه چیز ب دقت میبینی بجز شاهکارهای سب و فراری
        دلیل نیم فصل اول اشک مرسدس در امد اوکی چی شد نبم فصل دوم بخاطر دوتا دستور تیمی سب قهرمان نشد؟
        شما تصادفات و اسپینها استراتژی های تیم نمیبینی دوتا دستور تیمی نذاشت سب قهرمان بشه شاید همه این اتفاقات کار مافیا انگلیس بوده
        ن دوست عزیز از نیم فصل دوم 2017تا پایان فصل 2018 سب ی ریس درمیون یا اسپین میشد یا با مکس تصادف میکرد

    • بیژن

      3

      3

      بهتره برین راجع مکلارن اون سالها پادکست های جنسن باتن رو گوش کنید . بوتاس دوسال که فتل تو رقابت بود کجا بود ؟
      الانم مکس اگه دوتا مسابقه دی ان اف نمیشد باز بوتاس عقب تر از مکس بود
      مورد دیگه بوتاس با ویلیامز هم پودیوم میگرفت ؛ راننده تاپی نیست ولی خوبه ، و با تجربه تر شده .
      اگه فکر میکنی همیلتون به راحتی از جوان های الان شکست میخوره سخت در اشتباهی ، تو مونزای پارسال رانندگی لوئیز رو با والتر مقایسه کن خودت ؟ لوئیز چقدر فشار اورد به شارل ؟ بوتاس دو دور هم نتونست .
      منم خیلی دوست دارم ماشین های قوی دست امسال ،مکس و شارل و غیره ببینم ،البته اونوقتم هم اگه باز لوئیز پیروز بشه باز شماها بهانه جور میکنین .

  8. iman

    8

    11

    الان که دارم نظرات تعدادی از هوادارای افراطی فتل رو میخونم بی اختیار یاد کامنتای گذشتشون در مورد فرناندو میفتم و بیش از پیش به این باور میرسم که این دوستان فقط و فقط به فکر توجیه اشتباهات مکرر راننده مورد علاقه خودشون هستند(آخرینش همین مسابقه قبل) و لاغیر.حالا هر کس که له فتل صحبت کنه دوسته و علیهش میشه دشمن.نکته دیگه هم اینه که اون دسته هواداران بیطرف که دوره فرناندو تو فراری رو به خاطر دارن میتونن مقایسه کنند با دوران وتل توی فراری و قضاوت منصفانه بکنن

    • Mekaeel

      9

      4

      ایمان خاصیت طرفداری همینه
      انتظار داری یه فتل فن بیاد بگه آلونسو از فتل بهتره؟ قطعا همچین اتفاقی نمیفته همون طور که شمای طرفدار آلونسو نمیای بگی فتل از آلونسو بهتره
      دوره فتل و آلونسو تفاوت زیادی نداره فراری دوران آلونسو پشت ردبول بود و فراری دوران سب هم پشت مرسدس
      شما هم مثل ما که سعی میکنیم اشتباهات فتل رو مخفی کنیم، هیچ وقت به اشتباهات آلونسو اشاره ای نمیکنی بد نیست کامنت بالای آقا سعید رو بخونی

      • iman

        4

        4

        mekaeelدوست من در مورد هواداری و سلیقه هیچ بحثی وجود نداره و هر کسی آزاده در این زمینه،ولی بحث جایی به وجود میاد که یه عده در دفاع از دیدگاه خودشون دلایل غیر منطقی ردیف کنن و به علایق دیگران توهین کنند.شخصا همیشه سعی کردم مقابل وتل موضع نگیرم مگر زمانی که عده ای در دفاع از اشتباهاتش به مجموعه فراری توهین کردن که اونجا دیگه نمیشه ساکت موند.وقتی کسی برای دفاع از علایق خودش به علایق و سلایق دیگران توهین میکنه اون دیگه فرهنگ هواداری نیست.یه ریویو بکنیدکامنتهای عده ای از هواداران وتل رو که چطور به مجموعه بزرگ فراری توهین کردن که حتی صدای صبورترین کاربرای سایت رو هم در آوردن

  9. Saeedreza

    10

    2

    من نميدونم چرا بعضی از دوستان اصرار دارن طرفداران فتل از آلونسو بدشون میاد
    البته که سلیقه افراد متفاوته، ولی الزاما هر کسی طرفدار فتل هست ضد الونسو نیست
    من خودم با اینکه طرفدار فتل هستم با این حال
    خیلی زیاد از قابلیت و مهارت آلونسو خوشم مياد و بنظرم راننده فوق العاده ای هست
    واقعا دیدنش، پشت اتومبیل فرمول یک رو دوست دارم به نوعی طرفدارش هستم جزو چند راننده مورد علاقه ام هست

    • majidsf64

      4

      0

      میدونید چرا؟اتفاقات و پنالتی ‌های عمدی سال ۲۰۱۲ و …
      دیگه نمیگیم برید تحقیق کنید،چون صدای تیم ردبول و راننده‌ها هم درومد.والا ما بدمون نمیاد. آلونسو سال بعد که هست و ما خییییلی خوشحالیم و امیدوارم رنو رقابتی تر ظاهر بشه تا ناندو نشون بده راننده‌گی یعنی چی. والا واقعا اصلا رقابتا سردو مسخره شده هر هفته میدونیم یا بوتاسه یا همیلتون باز آلونسو بیاد وسط جدول دیدنی بشه.

    • Mahmoud

      5

      0

      منم به شخصه خیلی آلونسو رو دوست دارم ولی به خاطر حرف هایی که گاهی و بعضی از آلونسو فن ها درمورد فتل زدن دیگه کم کم داشت نظرم حتی نسبت به خود آلونسو عوض میشد.
      درواقع حداقل درمورد خودم یه کامنت خیلی افراطی و توهین آمیز از یه آلونسو فن نسبت به فتل باعث میشد که منم کامنتام نسبت به آلونسو جهت دار بشه. ولی همچنان آلونسو رو دوست دارم و امیدوارم درمقابل کامنتای دوستان بتونم خودم رو کنترل کنم!

      • Amir5

        2

        0

        من خودم دوستاشتم آلونسو سکو بگیره فک نکنید هرکی فتل فنه از آلونسو بدش میاد

  10. Mahmood.gh

    3

    3

    درست میگه ولی فراری دوسال پشت هم ماشین خوبی داشت ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ سب میتونست قهرمان هم بشه ی سری اتفاقات دست ب دست هم داد ک سب قهرمان نشه

  11. HIM

    2

    0

    با سلام به همه دوستان
    ببخشید هر کسی فن مورد علاقه خودش را داره و من نمیخوام وارد این بحث بشم🙏
    ادمین عزیز میشه یک بیوگرافی راجب مایکل مسی تو سایت بزارید با ایشون بیشتر اشنا بشیم
    سپاس از زحماتتون و سایت خوبتون

دیدگاه خود را بیان کنید