فرمول یک ایران – فیلیپه ماسا معتقد است که در واقع سباستین فتل یک راننده بزرگ دیگر است که فراری در مسیر به دست آوردن عنوان قهرمانی کمک چندانی به او نکرد. فتل در پایان سال 2020 اسکودریا فراری را ترک خواهد کرد و این در حالیست که هنوز برنامه خود را برای فصل بعد اعلام نکرده است.
فتل پس از انتقال از ردبول به فراری در سال 2015، تا به امروز نتوانسته است عنوان جدیدی را به مجموعه عناوین قهرمانی جهان خود اضافه کند. از طرفی فراری نیز از سال ۲۰۰۸ زمانی که برنده عنوان قهرمانی جهان سازندگان شد تاکنون موفق به کسب عنوان قهرمانی جدیدی نشده است.
دقیقا در همان سال ها، فیلیپه ماسا آخرین پیروزی خود را در فرمول یک در گرندپری برزیل با فراری به دست آورد و موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی سال شد. اکنون او احساس می کند پس از آن که وی در سال 2013 مجبور به ترک فراری شد، تنها مبارزاتی که رانندگان این تیم انجام داده اند، فراری را در جدول سازندگان بالا نگه داشته است. ماسا عقیده دارد که از جمله این رانندگان فتل بود که بیشترین تلاش را کرد تا نام فراری را همچنان بالا نگه دارد و اگر او موفق نشد که به مجموعه قهرمانی خود عنوان جدیدی را اضافه کند، قطعا عامل اصلی آن فراری است .
فیلیپه ماسا در آخرین مصاحبه ی خود گفت:
نمی توان آخرین باری که فراری در سال 2008 قهرمانی سازندگان را بدست آورد فراموش کرد. کاملا غیر قابل انکار است که بسیاری از رانندگان خوب مدتی در فراری حضور داشتند و قادر به برنده شدن نبودند. از جمله بعد از سال ۲۰۰۸ که در واقع هرگز ماشین یا تیمی نداشتیم تا راننده ای بتواند (با آن) قهرمانی جهان را به دست آورد.

متیا بینوتو، چارلز لکلرک و سباستین فتل – بلژیک 2019
فرناندو آلونسو قطعاً در سال 2010 کار خارق العاده ای انجام داد. او واقعاً به حد کافی برای رسید به قهرمانی در تمام مسابقات مبارزه کرد. اما صادقانه بگویم در آن سال، این خودروی (فراری) بود که نتوانست برنده شود و فرناندو تمام تلاشش را کرد. به نظر من، او کار فوقالعاده شگفت انگیزی انجام داد.
وی ادامه داد :
همه رانندگانی که در چند سال اخیر در این تیم حضور داشتند، مانند سباستین و کیمی رایکونن نتوانستند قهرمان شوند زیرا این تیم برای برنده شدن در تمام این سال ها به هیچ وجه آماده نبود. بنابراین این تنها به سباستین مربوط نمی شود. سباستین مسابقات بسیار خوبی را پشت سر گذاشت، او پیروزی های زیادی را بدست آورد و برای رسیدن به قهرمانی جنگید و همیشه در مقابل هم تیمی خود عملکرد بهتری داشت در عین حال که هم تیمی او کیمی، یک راننده بی نظیر و قهرمان جهان بود .
در حال حاضر کارلوس ساینز به عنوان جانشین فتل انتخاب شده است؛ اما ماسا بسیار متعجب است که چرا فراری با دنیل ریکاردو قرار داد نبسته است؟
مرد برزیلی می گوید:
آنچه من می توانم بگویم این است كه شخصا انتظار داشتم ریكاردو راننده فراری بشود؛ زیرا در مدت کوتاه خالی بودن صندلی فراری همه در مورد این صحبت می کردند که ریکاردو راننده بعدی آن ها خواهد بود. اما در حال حاضر من فکر میکنم ما باید به تصمیم بینوتو و فراری برای انتخاب کارلوس ساینز احترام بگذاریم. قطعا کارلوس با استعدادی که دارد نشان خواهد داد که شایسته این جایگاه است.
اگر به سال های اخیر فرمول ۱ برگردیم و سعی کنیم همه ی مسابقات را ببینیم، فکر میکنم او و مکس ورشتپن عملکرد نزدیکی داشتند. او واقعاً نشان داد که راننده سریعی است، استعداد فوق العاده ای دارد و در پیست برای پیروزی سخت تلاش میکند.
کارلوس هم در کار شخصی و هم کار تیمی بسیار سخت کوش است و کار های بزرگی انجام می دهد. او در حرفه خود، رشد زیادی کرده و سال گذشته یک سال فوق العاده برای او و مک لارن بود. کارلوس همچنین تجربه خوبی را دارد بنابراین توانایی ارائه آنچه تیمش می خواهد را دارد.


فتل با تصمیمش برای خروج از فراری چه غوغای رسانه ایی برپا کرد . این مسآله باعث شد تا در دوران پاندمی کرونا مطبوعات ورزشی بدون خبر نمونند و راننده های منقضی خدمت شده دوباره فرصت مطرح شدن و مصاحبه پیدا کنند . از میکا هکینن دودوره قهرمان گرفته ، تا فیلیپه ماسا راننده درجه 1/5 فرمول یک و دیوید کولتهارد ووو … !
فلیپه ماسا راننده درجه 1ونیم فرمول یک!!!؟
این راننده درجه 1.5 که می فرمایید فقط به اندازه 1 پیچ یا چندثانیه یا 1 امتیاز تا قهرمانی جهان فاصله داشت و اگر اشتباه گاراژ فراری در حین تزریق سوخت در پیت استاپ سنگاپور 2008 نبود الان قهرمان جهان بود.
اگه حتی اون سال قهرمان فصل هم میشد باز نظرم تغیر نمیکرد !
هنوز کم دل و جرأت بودن و عدم ریسک پذیری در رانندگیشو از یاد نبردم … سبقتهای کند و بی رمق ، رانندگی اغلب با احتیاط زیاد که فقط مونده بود سر پیچها راهنما بزنه !… واسه چی باید در کنار اسطوره ها و نوابغ قرار بگیره ؟
عزیزم اگر آلونسو هم فصل 2010 یه سبقت میگرفت میشد قهرمان 3 باره جهان ولی نشد…
مهم اینه که ماسا 1.5 که هیچ ، نظر کارشناسی بنده اینه که ایشون به خاطر پسر جان تود و ارتباط ساوبر با فراری و پشتیبانی شوماخر از داشتن یه راننده دوم تونست برسه به صندلی فراری.
در تیم ساوبر به Mr. Accident معروف بود و در ویلیامز هم جز گریه کردن در برزیل کار خاص دیگه ای نکرد.
دقیقا!
جدا از اون، خود اینکه یه راننده بتونه تیم رو دور خودش جمع کنه، میخش رو محکم بکوبه، هنرشه! اگه راننده دیگه ایی توانایی این کارو نداره، تقصیر کسی نیست…همون شرایطی که فتل توی ردبول تونست برای خودش ایجاد کنه با عملکردش و انرژی ایی که به تیم تزریق میکرد، حالا لکلرک تونسته توی فراری انجام بده.
هیچ صاحب تیمی نمیاد به راننده ضعیف تر، پوینت اضافه بده، کسی میگیره که توانایی بدست آوردنش رو داره.
رابطه لکلرک و فراری چیزی فراتر از سرمایه گذاری رو جوانانه
توتو ولف هم گفته اگه لکلرک یه راننده استثنایی هم باشه بازم قرارداد پنج ساله خیلی طولانیه
درسته که فصل قبل لکلرک عملکرد خوبی داشت اما این به تنهایی کافی نیست تا فراری اینهمه هیجان زده بشه و تا ۲۰۲۴ قراردادش رو تمدید کنه.
مشکل فراری هم تا حد زیادی به مسائل فنی مربوطه
همین فراری سال ۲۰۱۷ بیشتر از یه نیم فصل نتونست یه آپدیت آیرودینامیکی برای SF70 بیاره و آخر فصل آیرودینامیک ردبول بهتر از فراری شده بود و حتی مرسدس هم نزدیک تر شد.
سال ۲۰۱۸ نتونستن عقب ماشین رو یکم پایدار تر کنن تا فتل با ماشین راحت تر باشه.
و نیم فصل دوم هم کلا دیگه نسبت به ردبول و مرسدس عقب موندن.
سال ۲۰۱۹ هم با یه اشتباه خیلی بزرگ در طراحی ماشین قهرمانی سه سال رو دو دستی تقدیم مرسدس کردن.
خواهشم اینه { تیم خبری خوبه فرمول یک ایران } اشتباهات فراری(به خصوص 2017 تا الان، از کار افتادن موتور و … رو به صورت مستند بگه- یبار برای همیشه یکی این لطف رو بکنه ممنونم. بابا فراری تو مدیریت تایم گیری راننده هاش مشکل داره چه برسه به بازی
ولی سب باید قطعه های ماشینشو دووم میداد بنا بر نظر صاحبنظران
بیخیال صاحب نظران
با منطق و تفکر اونها مقصر DNF مالزی 2016 همیلتون بوده و دیگ حق ندارن بهونه ای بیارن??
صحبتهای ماسا قشنگ و بیانگر حقیقته،فراری تو این سالها هیچوقت ماشینی در حد قهرمانی نداشت و ضعف خودشو به گردن راننده هاش انداخت
ولی یه نفر هست که فقط وتل را مقصر میدونه.واعتقاد داره فراری تمام فاکتورهای لازم برای قهرمانی را دراختیار وتل قرار داده ووتل بود که نتونس استفاده کنه…….
فراری صدتا دیگه مثل وتل ولکلرک و…..
بیاره بازم قهرمان نمیشه….
فراری مشکلش راننده نیست
جناب Kh:n الان که فتل راننده فراری هست و با فراری موفق نشده همه دوستان هوادار فتل می گن مشکل از فراری بوده ولی جالبه که زمانی که آلونسو بود همه می گفتن که نه! فراری ماشن در حد قهرمانی داشته و آلونسو استفاده نکرده ( قضیه سبقت از پتروف و … ) و فتل از روی نبوغ خودش 2010 – 2013 رو قهرمان شده.
شما طرفدارای فتل چرا اینجوری هستین که فقط هرچیزی به نفع فتل باشه رو قبول دارین.
پ.ن: من خودمم قبول دارم که فراری از 2009 تا الان ماشین در حد قهرمانی نداشته و من انتظار قهرمانی از فتل رو نداشته و ندارم ،ولی سال 2017 تا 2019 ماشینی داشت که فتل حداقل بتونه بوتاس رو شکست بده ولی نتونست.
ولی سال 2017 تا 2019 ماشینی داشت که فتل حداقل بتونه بوتاس رو شکست بده ولی نتونست.
خوبی عزیز؟؟؟؟!!!!!!
تصحیح کنم فتل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ جلوتر از بوتاس تموم کرد. از هوادارای فتل عذر میخوام?
ali n
دوست عزیز بحث کردن با این جماعت فن بوی هیچ فایده ای نداره.اینا هرچیزی که به نفعشون باشه از مصاحبه یکی بگیر تا دلایل کارشناسانه ای که خودشون میگن یا… رو همیشه برای توجیه ناکامی هاش جلوه میدن.یه نکته ای که یه نظرم خیلی جالبه اینه که نظراتی که یکی از خودشون میاد میگه بعد از یه مدت براشون تبدیل به فکت میشه… نمونش هم اینه که فرناندو تو تعیین خطا یه راننده معمولیه درحالیکه حتی تو همون 2007 هم با نتیجه 9 به 8 شکست خورد از همیلتون (بحث طرفداری تیم از همیلتون و رو مخ فرناندو رفتن هم به کنار اصلا چون اهل بهانه اوردن نیستم) دورانش تو فراری رو هم که نگم کلا بهتره که هم تیمیاشو چطوری له کرد تو تعیین خط دوفصلش با باتن هم تو 2015 تو تعیین خطا ۸ به ۸ مساوی شدن و سال بعدش که 14 به 4 باتنو هم له کرد (حالا بماند که تو 2015 مسابقه اول نبود و با باتنی هم تیمی شده بود 5 فصل تو مکلارن میروند) یا یکی دیگش اینه که دستورات تیمی که به رایکونن و لکلرک داده شد برای وتل رو نمیبینن بعد میان دستورات تیمی زمان الونسورو میگن درکل موارد مشابه زیاده. الانم مظمئنم به خاطر جمله اخرت دارن میان که از حسابی از خجالت دربیان??
2017 تا 2019 نتونست بوتاس رو شکست بده؟! از کدوم شبکه و سایت فرمول یک می بینید یا اصلا مطمئنید فرمول یک بوده؟ یا فقط 19 رو دیدید؟!!! 2017 که فتل قهرمان نیم فصل بود و خرابی های فراری سبب شد همیلتون آخر فصل بیاد و سب بشه دوم. 2018 هم که با دو برد گرندپری استرالیا و بحرین فتل شروع شد و آخر فصل فراری کم آورد و فتل دوم شد بعد از لوئیز. بوتاس کجاست این وسط؟!!
نه آقای ماسا, اشتباه میکنی
فراری قراره بعد از خروج فتل هر سال قهرمانی جهان بیاره با ترکیب جدیدش
نظر کارشناسان این سایت رو دست کم نگیر, بعنوان مثال اونی که میگه توان ماشین بالاتر از ظرفیت سب بوده, بعد همزمان میگه مشکل خرابی قطعات به خاطر فشار سب بوده, ولی لوییز چنین مشکلی نداشته توی مرسدس چون راننده بهتریه
نه که مرسدس تیم بهتری بوده ها, چون لوییز راننده بهتری بوده فشار نمی آورده, وگرنه یهو مثل مالزی 2016 موتور میترکوند
واقعا کجای کاری آقای ماسا, لکلرک قراره از همین امسال بره برای رکورد شوماخر با سوپر ماشین فراری…
ایوب عزیز موضوع اصلا سخت نیست
ظرفیت فتل رانندگی با ماشین عقب پایداره
اصلا راننده دیفیوزر که معروفه فتل رو میگن
این ماشین فراری مناسب فتل و ظرفیت فتل نبود شما هر طور ک میخوای برداشت کن
میتونی این تناقض رو پارتی درون تیمی علیه فتل بدونی یا هرموضوع دیگه ای
۲۰۱۶ لوییز تو خیلی از مسابقات از آخرا استارت میزد(ب خاطر مشکل تعیین خطش یا تعویض قطعات) میومد رو سکو یا تو رده های چهار پنج
همون فشار حداکثری باعث بدشانسی مالزی شد هرچند نمیشه ب لوییز خورده گرفت
ب قول خود لوییز اون همه مشکل واقعا غیرطبیعی بودن البته نمیخوام بهونه بیارم
۲۰۱۶ سال خیلی خوب نیکو بود(تو چنتا مسابقه واقعا فوق العاده کار کرد) و سال بدشانسی لوییز
البته منظورم از خیلی از مسابقات با توجه به استاندارد مرسدس تو اون سال ها بود
نه اینکه مثلاً ۱۵ تا ریس رو از رده های پایین استارت زده باشه
با هیچ ماله ای نمیشه اشتباهات وحشتناک فتل رو از نیم فصل 2018 به بعد راست و ریست کرد، فتل 2017 خوب بود ولی تو باکو با اون حرکت مسخره تمرکز خودش و تیم رو به هم ریخت، 2018 هم تو هوکنهایم با اون اشتباه مسخره همین سناریو دوباره شکل گرفت، فتل اگر تو هوکنهایم برنده میشد با فاصله از همیلتون در صدر قرار میگرفت و از لحاظ روانی هم خودش و هم تیم رو در مسیر قهرمانی قرار میداد و در ادامه هم با کلکسیون اشتباهات مضحک شکست خودش رو تکمیل کرد، 2019 هم که نیمه اول فصل فاجعه بود، تمام اشتباهات پنج فصل ناندو به اندازه نیم فصل 2019 فتل نمیشه، این همه اسپین شدن و تو در و دیوار رفتن ربطی به عدم سازگاری ماشین با سبک راننده نداره.نمیخوام بگم فتل راننده ضعیفیه که این توهین به شعور خود گویندست که قهرمان چهار فصل دنیا رو راننده ضعیفی بدونه اما کارنامه فتل در فراری کاملا واضحه
{ تمام اشتباهات پنج فصل آلونسو به اندازه نیم فصل 2019 فتل نمیشه }
حالا میایم بررسی میکنیم
اشتباهات سباستین فتل در نیم فصل اول سال 2019 :
1) اسپین تو مسابقه بحرین
2) اشتباه تو کانادا
3) برخورد با مکس تو سیلوراستون
حالا اشتباهات آلونسو در نیم فصل اول سال 2010 :
1) اسپین تو استرالیا
2) جامپ استارت و جریمه درایو ترو در چین
3) برخورد با دیواره پیست تو موناکو و از دست دادن تعیین خط و تبعا استارت ریس از آخر
4) سبقت غیر قانونی از کوبیکا و جریمه تو سیلوراستون و عدم کسب امتیاز به خاطر جریمه
امان از نفرت که چشم آدمو به روی حقایق میبنده ???
Vetelحتما شما جامپ استارت و سبقت غیر مجاز رو که نهایتا پنج تا ده ثانیه جریمه به دنبال داره با تصادفات مختلف از جمله با همتیمی و صدمه های چند صد هزار دلاری به تیم و خودرو مقایسه میکنی، راستی من کمتر راننده ای رو این سالها دیدم که تا مرز باطل شدن لایسنسش تو یک فصل پیش بره، البته شما که نام کاربریت هم کاملا مشخص میکنه که بحث کردن باهاتون فایده ای نداره
مهدی اسپین دوبل تعیین خط مالزی 2010 هم اضافه کن
بعلاوه دستور های تیمی تو استرالیا و آلمان
و ماشین زرده :)))
البته دستورای تیمی رو گفتم چون این چیزا شرایطیه ک همچیز رو برای قهرمانی آلونسو مهیا میکرد…برعکس فتل ک اصلا چیزی به نام وینگمن نداشت
iman
اینکه سب از پیست خارج بشه و پنج ثانیه جریمه بشه میشه اشتباه فتل( کانادا )
اینکه آلونسو جامپ استارت بکنه و مسابقه ای که به راحتی میبرد رو پنجم تموم کنه میشه خیلی مهم نیست
اتفاقا سطح منطقت از کامنتات مشخصه
شما یه آنتی فتلی و کاملا مشخصه چرا اینقدر از سب نفرت داری
من فقط جواب کامنتتو دادم تا دیگه از خود فکت نادرست صادر نکنی
در جواب saeed که می گه ” البته دستورای تیمی رو گفتم چون این چیزا شرایطیه ک همچیز رو برای قهرمانی آلونسو مهیا میکرد…برعکس فتل ک اصلا چیزی به نام وینگمن نداشت”
ما رو کشتن با اون یدونه دستور fernando is faster then you در حالی که از قبلی که فتل تو ردبول بود ، وبر رو تقریباً از بعد از 2010 که قهرمانی رو از دست داد قربانی کردن و وبر عملاً راننده دوم بود از هومن اول فصل( 2011 به بعد منظورمه).
دستورات تیمی به کیمی به نفع فتل رو که هم نگیم بهتره مثالش آلمان 2018 که فک کنم فتل آخرش رفت تو گراول ها و دیوار و فک کنم موناکو همون سال یا سال قبلش که کیمی pole گرفت ولی با اتخاذ استراتژی به نفع فتل ، فتل رو تو پیت استاپ جلوی کیمی بیرون آوردن که یادمه سروصدا به پا شده و کیمی هم تا حدودی روی سکو و بعدش دلخور بود و …
نیمه اول سال 2019 هم که دستورات تیمی به نفع فتل بود تا لکرک، نمونه اش بحرین 2019.
اگه کیمی و وبر وینگ من نبودن پس چی بودن؟
بعد همش دستورات تیمی آلونسو تو چشم هست.
حالا تازه بماند دستورات تیمی به بوتاس به نفع لویس.
در توضیح اون آلمان 2010 اگر مسابقه رو دیده باشین فتل استارت خوبی نداره و برای جبرانش میاد سمت آلونسو و اونو به سمت دیواره های پیت هدایت می کنه از اون طرف غافل از مسا که جلوش بازشده راحت مقام اولی رو میگیره. شاید اگه فتل اون حرکتو انجام نمیداد آلونسو از همون پیچ 1 اولی رو می گرفت و کار به دستور تیمی نمی کشید.
آلونسو هم جواب حمایت تیم رو داد و تا آخرین ثانیه های مسابقه برای قهرمانی جنگید حالا بماند که باز استراترژِ غلط فراری تو ابوظبی کار دستشون داد
Vettelشما * ابعاد منطق رو فرسنگها جا به جا کردید و این از نظرات فوق کارشناسانه شما در طول یک سال و نیم گذشته کاملا مشخصه و بسیاری از کاربران دیگه هم به این مورد اذعان دارن، در ضمن سباستین فتل در حال حاضر در جایگاهی نیست که کسی آنتی فتل باشه و بسیار پایینتر از اون حده، من یه هوادار فراری هستم که مثل میلیونها هوادار دیگه در اقصی نقاط دنیا از اشتباهات فاجعه بار این آلمانی که سه سال براش هورا کشیدم به تنگ اومده و حالا مثل بقیه خوشحالم از جداییش و حتی براش در احتمالا تیم بعدیش آرزوی موفقیت میکنم، ضمنا برای مقایسه یه نگاهی هم به نیم فصل دوم 2018 و فصل فاجعه بار 2019 بنداز، ضمنا همین مصاحبه ماسا در مورد فصل 2010 نشون دهنده واقعیت ماجرا هست و جواب اون کاربر سعید که اصلا کامنتش جای پاسخگویی نداره خواهد داد
فرارى از لحاظ مديريت تو بحرانه و تو بحرانم بوده ، فرارى هرگز يه مدير خوب نداشته مثل توتو و هورنر پس طبيعيه اين بشه نتيجه فرارى اما لكلرك و تمديد قراردادش تا ٢٠٢٤ اصلا بعيده از فرارى چنين كارى اونم واس يه راننده به اين جوونى پس وقتى اين اتفاق ميافته احتمالا لكلرك يه چيز اضافه ايى يه اهرمى يه نفوذى بيشتر از تموم قهرمان جهاناى قبلش از جمله الونسو كيمى و فتل داره تو فرارى كه به نوعى حرفش برو داشته باشه ، هنوز جوونه ولى مصاحبه هاش و رفتارش خيلى پخته ست پس شايد لكلرك تا دو سال ديگه به درجه ايى برسه كه به فرارى جهت دهى بده و فرارى رو بكشه بالا
ali77
]چی داری میگی دوست عزیز؟
فراری با همیلتونم قهرمان نمیشه
فراری تیمیه در حد ویلیامز و اگر هر سال تونستن خودشون و بالا نگهدارن فقط بخاطر سیاست خریدن بهترین راننده های فورمول بوده..با احترام ب طرفدارای فراری باید قبول کنیم فراری هم ماشین ضعیفی داره هم مدیریت ضعیف.. sf90همه چیز و راجع ب فراری ثابت کرد__نه لکلزک و نه هیچ بشری با این این ماشین و این مدیریت و این گاراژ ب هیچ جایی نمیرسه.
لکلرک ک جای خود دارد..
ردبول با ابر نابغه ای مثل هورنر به کجا رسیده؟ سه فصلِسوم میشن که بعدشم اگر فراری در حد ویلیامزه
و بخاطر رانندهاش دوم شده پس اوضاع مکس و ریکاردو خیلی داغونه که نمیتونستن با ماشینی که دو ثانیه سریعتره با شارل و سب رقابت کنن
ضمنا فرمول درسته.
مرزهای کارشناسی کیلومترها جابجا شد فراری و ویلیامز؟؟؟؟؟؟؟
بعله فراری در حد ویلیامزه فقط تو هر لپ دو ثانیه سریعتر، اظهار نظر جالبی بود
الكس البون ، فرارى يعنى فرمول يك ، فرمول يك بدون فرارى هيچه حالا نگيم هيچ نصف اعتبارش ميره بعد ميگى فرارى ويليامز؟ فرارى مثل رئال مادريد فوتباله اوج و نزول همه تو همه ى ورزش ها و مقاطع دارند دور نيست بالا اومدن دوباره فرارى همين يكى دو سال اينده، خواهيم ديد
داداش شما تحلیلهات تو مایه معرفت در سیماست *…
شاید هم ما مو میبینیم و مدیران فراری پیچش مو !؟…
مطمئن باشید فراری در لکرک چیزی ، نبوغی ، استعداد استثنائی دیده که اعتبار و حیثیتش رو روی شارل گرو گذاشته و روی اون سرمایه گذاری کرده . فراری تیم تازه کاری نیست، کارش رو خوب بلده .پس انتخاب و سرمایه گذاریش دیمی نمیتونه باشه .
این جمله مسا که می گه “فرناندو آلونسو قطعاً در سال 2010 کار خارق العاده ای انجام داد. او واقعاً به حد کافی برای رسید به قهرمانی در تمام مسابقات مبارزه کرد. اما صادقانه بگویم در آن سال، این خودروی (فراری) بود که نتوانست برنده شود و فرناندو تمام تلاشش را کرد. به نظر من، او کار فوقالعاده شگفت انگیزی انجام داد.” به دوستانی که میگن فراری سال 2010 ماشین در حد قهرمانی داشته ولی آلونسو نتونست کاری بکنه ثابت می کنه که در اشتباه هستن.
فراری هرگز در طی این سالها ماشینی در حد قهرمانی نداشتن
انشالله فتل امسال آخرین تلاشش و برای غلبه بر این ماشین و این مدیریت انجام بده و با سربلندی وقهرمانی این تیم معمولی رو ترک کنه و حداقل میراثی از خودش بجا بگذاره
واقعا عاشق اخلاق و منش این مرد هستم تا جایی که در زندگیم رفتار این اسطوره اخلاق رو الگو قرار میدم گاهی.
سلام دوستان، ببخشید که ربطی نداره،
آخه فرمول یک چه ربطی به کرونا داره، چرا شروع نمیکنن این لامصبو، فوتبالو بدون تماشاگر نمیشه دید، ولی فرمول یک غیر از اهدای جوایز تماشاگر نمیخواد!
قرار نیست فراری هر سال قهرمان بشه
در طول تاریخ هم ۱۶ بار قهرمان شدن
تو هر دوره ای یک تیم مسلط وجود داره از ۲۰۰۸ ب اینور ردبول و مرسدس تسلط کامل داشتن
انتظار قهرمانی زمانی که ماشین کندتری تو کل فصل داری خیلی سخته
اما اینا باعث نمیشه اشتباهات مبتدیانه انجام بدی!
ادمین:
جوابت برای the mind رو دوباره بنویس
ای بابا، ما فکر میکردیم چند ساله لوییز تسلط کامل داره، نگو مرسدس تسلط داشته، بعد این جمله رو بذارید کنار این واقعیت که سب 2017 و 2018 با یه ماشین پایین تر بین دو تا مرسدس قرار گرفته توی جدول قهرمانی
حالا شاید علت اینکه از نبوغ سب صحبت می کنیم رو درک کنید
اینکه چرا دوم شدن های سب با ماشین ضعیف تر انقدر ارزش داره، چون بالاتر از یه ماشین خیلیییی قوی تر قرار گرفته
۲۰۱۸ ک بوتاس تو هیچ کجا بود
۲۰۱۷ باز یکم فرم بهتری داشت ولی این آقای نبوغ چرا اینقدر اشتباه مبتدیانه داشته؟
والا اگه ب استعداد باشه مکس هم استعداد بالایی داره ولی رانندگی فقط استعداد
یا فقط اخلاق حرفه ای نیست
راننده شما باید همه اینارو کنار قدرت ذهنیش داشته باشه ک فتل حداقل تو این دو سه سال اخیر از خودش نشون نداده و برعکس فوق احساسی عمل کرده
امین به نظرم یه بیانیه بده و توش از سب و مخصوصا طرفدارن گرامیش عذرخواهی کن چون اگه اینکارو نکنی این دوستان تا قیام قیامت شمارو ول نمی کنند!!!!!!!!!!!
بابا خدایی شما هم ول کنید دیگه امین یه چیزی گفته و فرضا حقیقت نداشته باشه یه بار جوابشو دادید بسه دیگه به قول معروف دیگه …. در نیارید
آره محمد داداش فتل فن ها الان یکم احساساتی هستن و قطعا حق هم دارن
شاید اگه خودم بودم سخت تر برخورد میکردم
ب هرحال قصد توهین نه ب فتل و نه ب فن هاش رو ندارم
فقط میگم نباید از اشتباهات فتل ک قهرمان چهار دورس و راننده باتجربه ای هم هست ب همین راحتی گذشت
اگه فراری مدیر داشت بجای قهرمانی اینقد جنگ اعصاب تحویل راننده هاشو ملیونها هوادارش نمیداد
ما که هیچی نخبگان آنالیزم آخز نفهمیدن مدیران فراری اصلا چی میخوان از فرمول
نه تولید انبوه داره مثل رنو و مرسدس که بگی حضورشون کمک به افزایش فروشه نه برنامه ریزی ای با یک ترکیب راننده مناسب مثل راننده دوم مرسدس که عادت کردیم هرهفته تو پنج تا باشه واسه بدست اوردن لااقل قهرمانی سازندگان
مرسدس حتی ترکیب احتمالی آیندش که فتلو بگیره از الان مشخصه دقیقا همین روند دهه گذشته گه یکی واسه قهرمانی راننده یکی هم واسه قهرمانی سازنده امتیاز درو میکنه رو ادامه میده،این یعنی مدریت آلمانی که حتی بعد از جنگ با همه دنیا و شکست خوردن همچنان به ابرقدرت بودن با ثبات ادامه میده
یک ذزه مذیریت داشت بعد رفتن فتل حداقل بوتاسو میگرفت که یکم به گاراژشون نظم و آرامش بیاره
اتفاقاً چون مدیریت آلمانی دارن راسل رو میارن نه فتل تاریخ گذشته * رو.
فراری هم یه دفعه تو این سالیان اخیر دو تا راننده قوی و جوون و آینده دار همزمان گذاشت کنار هم.
بوتاس هم در بهترین حالت به درد رنو و پژو و کیا و ایرانخودرو میخوره…
فراری فرمول یک رو معنی میکنه ! بعد شما میفرمائید نخبگان آنالیزم آخر نفهمیدن مدیران فراری از فرمول ! چی میخان !!؟…
بهتره در انتقاد از پرسابقه ترین و افتخار آمیزترین تیم فرمول یک با احتیاط بیشتری اظهار نظر کنیم .
واقعا فرراری چطوری میخواد با این دو تا راننده کم تجربه در موناکو قهرمان بشه یا سوزوکا یا آلبرت پارک و…..فصل ۲۰۲۱ دیدن داره!!!!!؟
من که کلا هر وقت ته ماشین فتل تو ۲۰۱۹در میرفت ?(اسپین میشد) شبکه رو عوض میکردم از بی اعصابی.همش با خودم میگفتم مثل سایپا چرا وزنه نمیزان رو دیفیوزرش???سنگین شه.این بی اعصابیا از نبود مسابقست یخورده دیگه تحمل کنین همه چیز حل میشه.فان?fun
با احترام ب عزیزانی که انتقاد کردن به بنده بخاطر مقایسه فراری و ویلیامز..دوستان اولا ک من عذر میخوام اگه کسی رو ناراحت کردم اما اون بیشتر یک طعنه به فراری بود بخار9 سال پیاپی حدر دادن عمر طرفدارانش بدون حتی یک قهرمانی
دوما خب دوست عزیز تیمی که هرفصل با کوهی از ادعا وارد رقابتها میشه ولی تقریبا یک دهه بدون قهرمانی لایق این هست که با ویلیامز مقایسه بشه چرا..خب مشخصه-ویلیامز بدون داشتن بهترین رانندگان قهرمان بیش از یک دهه ست هیچ عنوان قهرمانی نداشتن اما فراری هم با اون همه هزینه و منم منم-ب اضافه راننده های قهرمان-دقیقا رزومه ای ک داره مثل ویلیامزه ینی هردو بدون قهرمانی..خب فرقشون چیه؟
سوال خوبیه..ویلیامز با ادعا کردن بیخودی طرفدارهاشو 10 سال سرکار نذاشت واین همه سال عمرشون و تلف نکرد اما فراری به اضافه اینکه 10 سال میلیونهانفر و تو حسرت قهرمانی گذاشت کلی هم هزینه برای این همه برندبازی و اسم درآوردنش درست کرد.
*
*
با سپاس.
بنظرم فراری با بینوتو هیچی نمیشه فراری فقط ۲۰۱۰ میشد قهرمان شه ولی نشد تاسال ۲۰۲۱ نمیتونه بشه چون راننده هاش نامناسبن فتل فقط واقعا از یه ماشین صفر یه ماشین قهرمان می ساخت که داره میره بنظرم ۲۰۱۰ آلونسو قهرمان نشد البته دوتا دلیل داشت: ۱_ فراری یکم از ردبول کند تر بود۲_ غرور بیش از حد داشت این تا آخر ۲۰۱۴ بود بخاطر غرورش این بلا سرش اومد ۲۰۱۴ زیر دست آلونسو بود فقط وفقط دوتا سکو دوتا اینم بخاطر غرور بیش از حد آلونسو بود
حاجی تحلیلهای شما یه چیزی تو مایه تحلیلهای شبکه چهار برنامه معرفت در سیماست !