فرمول یک ایران – مرسدس هیچ فایده ای برای استفاده از دستورات تیمی در فرمول یک عربستان سعودی ندیده است و بنابراین در عوض به جورج راسل و لوئیس همیلتون اجازه مسابقه با یکدیگر داد.

شروع مجدد پس از حضور خودروی ایمنی در پیست جده، زمانی که سرجیو پرز و مکس ورشتپن در جلو قرار گرفته بودند، فرناندو آلونسو موفق شد با حفظ رده سوم، سکوی آخر را برای خود و تیمش حفظ کند.

راسل در رده چهارم جلوتر از همیلتون بود، اما با توجه به اینکه لوئیس همیلتون مسابقه را با تایر هارد شروع کرده بود اوضاع به نفعش شد، زیرا با حضور خودروی ایمنی اجازه یک پیت استاپ مفت را برای استفاده از تایر مدیوم پیدا کرد. اکثریت قریب به اتفاق رانندگان، از جمله راسل، در آن لحظه با تایر هارد بودند.

همیلتون در ابتدا دقیقاً پشت سر هم تیمی خود قرار داشت، اما راسل به دلیل اینکه در نظر گرفته می شد فرناندو یک جریمه 5 ثانیه ای دارد، پشت سر او قرار گرفت و این موضوع را به عنوان دلیلی برای رقابت نکردن با راننده اسپانیایی بیان کرد. اما مسئله اینجا بود که فرناندو این جریمه 5 ثانیه ای را پیشتر گذرانده بود و مرسدس این موضوع را به راسل نگفته بود.

در نهایت هیچ جابجایی رده ای با دستور بین دو راننده مرسدس صورت نگرفت.

مایک الیوت، مدیر فنی تیم فرمول یک مرسدس در مورد عدم استفاده از دستور تیمی بیان کرد:

اول از همه باید به خاطر داشته باشید که خودروی ایمنی خیلی زود به پیست آمد، بنابراین بخش بعدی مسابقه، یک بخش طولانی بود.

اگرچه لوئیس از نظر تئوری از تایر سریع‌تری استفاده کرد، اما در پایان کار، تایر هارد بسیار سریع‌تر بود. بنابراین، اگرچه لوئیس در ابتدا می‌توانست جورج را تحت فشار قرار دهد، اما در پایان کار نمی‌توانست این کار را انجام دهد و بنابراین احتمالاً اگر به طول این بخش اگر کامل نگاه کنید، مشخص نبود که کدام تایر سریع‌تر یا کندتر است.

ما همیشه به رانندگان خود اجازه مسابقه داده‌ایم، این روشی است که ما به عنوان تیم با آن کار کرده‌ایم و در مسابقه عربستان به هیچ گونه نتیجه ای نرسیدیم که اگر راننده ای را به راننده دیگر ترجیح دهیم، نتیجه بهتری را کسب خواهیم کرد. بنابراین، ما به آنها اجازه مسابقه دادیم.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

64 دیدگاه

  1. mahdi arabi

    13

    20

    اگه لوئیس این آخر هفته سریعتر از جورج بود باید خیلی راحت با تایرهای نرم تر از جورج سبقت می‌گرفت و یه فاصله خوب ایجاد میکرد و اگر در آخر هم تایراش افت میکردن میتونست چهارمی رو حفظ کنه
    ولی خیلی کندتر از این حرفا بود
    در واقع همون پنجمی رو هم صدقه سر سیفتی کاری داره که به موقع اومد وگرنه اگه ریس شرایط نرمال خودشو داشت احتمالا ریس رو پشت سر ساینز و لکلرک و استرول تموم می‌کرد

    • Fastboy 44

      12

      24

      سلام بر دوستم mehdi arabi
      شنیدم چن هفته ایه که پرکار بودی و درباره راننده ای که “دیپلم نداره و حق حرف زدن درمورد ک.شور گربه ای شکل خاو.رمیانه رو نداره” زیاد اظهار نظر میفرمودی
      خوبه خداروشکر لوئیس نیاز های غذایی افراد رو فراهم میاره
      🙏 🤲

      • Amirali

        9

        11

        محدوده حرف من رو به کشور گربه ای شکل خاورمیانه تقلیل نده!

      • VETTEL FAN5

        12

        8

        جالبه برخی از افراد زبان در اوردن
        اصلا منظورم با شما نیستا فست بوی🤣
        حالا اگه راننده دیگه ای اینطوری پشت همتیمیش بود که میکشتینش
        حالا تا به رانندتون که ما خیلی وقته حقایق رو راجبش میگیم قبول نمیکنین میگین که اشکال نداره و به قدری بهت فشار اومده نمیتونی حقیقت رو ببینی و بشنوی که توهین میکنی
        نوش جانت رانندتون غذای شماها که فکر میکنید فن هستید و توهین میکنی رو نیز تامین میکنه

      • خیلی ها میشناسن

        5

        5

        حسین جان به عنوان لوییس فن شدیداً منتظر استوری هاش در مورد وضعیت فرانسه هستم!!!

      • Amirali

        4

        6

        امین جان
        آزادی بیان فقط برای افرادیه که وابسته به همون جناح خاص باشن؛ وگرنه حتی تا مرز خوردن بعضی چیزا هم پیش میبرنت.

      • خیلی ها میشناسن

        3

        3

        امیرعلی جان همه چی به طور کامل مشخصه
        دلایلشون هم مشخصه و البته انتظار دیگه ای هم نیست

      • mahdi arabi

        6

        6

        fastboy 44
        خودت از دوستان لوییس فنی که این زیر ریپلایت کردن و از قضا ساندیسی تشریف دارن بپرس علتشو
        این صحبت ها صرفا جواب چرت و پرت هایی هست که تقریبا یک ساله راجب سب میگن

      • خیلی ها میشناسن

        3

        1

        خب خداروشکر فهمیدم این مغالطه و چرت و پرت های چند وقت اخیر از کجا آب میخوره

    • Fast44

      6

      5

      MAHDIمایک الیوت داره میگه
      اگرچه لوئیس از نظر تئوری از تایر سریع‌تری استفاده کرد، اما در پایان کار، تایر هارد بسیار سریع‌تر بود. بنابراین، اگرچه لوئیس در ابتدا می‌توانست جورج را تحت فشار قرار دهد، اما در پایان کار نمی‌توانست این کار را انجام دهد و بنابراین احتمالاً اگر به طول این بخش اگر کامل نگاه کنید، مشخص نبود که کدام تایر سریع‌تر یا کندتر است.

      درست داره میگه تایر هارد تایر خوبی بود وقتی سافت بقیه تموم شده بود لوییس سریع ترین راننده پیست اگه نبود تایمش از تایم های آلونسو سریع تر بود اون سیفتی کار کارو برای لوییس خراب کرد خدارو شکر اینجا کاربر نا آگاه نداریم پس بهتره بگم حالت خوبه ؟ چی میگی ؟ با مدیوم تا آخر ریس بری تااخر هم بافشار ؟

      • mahdi arabi

        6

        6

        fast44
        داداش تا قبل از سیفتی کار فاصله جورج با لوییس حداقل 10 ثانیه بود
        اگه سیفتی کار نمیومد لوییس علاوه بر سبقت گیری از استرول و ساینز و لکلرک باید اون فاصله 10 ثانیه ای رو هم جبران میکرد
        تازه با تایر های مدیوم کار کرده اش میرسید به جورج راسل ( که حتی با تایر های نو مدیوم هم نتوسنت ازش سبقت بگیره )

        تمام این فرضیات بر این اساسه که در سریعترین زمان ممکن تونسته باشه از اون سه نفر رد شده باشه که قطعا برای رد شدن از اون ها باید کلی تایم میداد

        اتفاقا بیشترین سود رو از سیفتی کار لوییس برد چون هم استرول به فنا رفته بود و هم چارلز رو سر خوش شانسی که آورده بود اوورکات کرد
        تازه اگه مسابقه حالت نرمالشو داشت احتمالا بعد از مدیوم انداختن رو ماشین لوییس باید از اکون هم سبقت میگرفت و قطعا اونجا هم کلی تایم میداد

    • Fast44

      3

      1

      برید رابطه سب با لوییسو ببینید احترامو رفاقتی که بین این دو نفر هست بین هیچ کدوم از راننده ها نیست نمی‌دونم چرا باید فن سب با فن لوییس اینجوری باشه

    • علی شفیعی صابر

      2

      2

      من بشما بابت این حرص حق میدهم. باز هم خوبه نمیگی باید سه بار لپ میشد.

      اینقدر این حرص زیاده که شما حاضری سخنانی بگویی که اعتبارت را زیر سوال ببرد.

      نیازی نیست بخوای توضیح بیشتری الان بدهی.
      من بشما گفتم حق میدهم.

    • 051Mojtaba44

      0

      3

      ببین اگه راسل میزاشت لوییس همیلتون ازش رد بشه همه راننده ها مجبور میشدن یه پیت استاف دیگه برن بعد غیر از راننده اول و دوم که واقعا جایگاهشون همونجا درسته میشد سوم و چهارمی به مرسدس برسه. اشتباه تیمی همینه. از اول من گفتم بهترین هم تیمی والتری بوتاس بوده برای لوییس همیلتون. ببین رد بول از وقتی سرجیو پرز اومده همش تو رده های بالاست مگه اینکه خرابی یا تصادف داشته باشن که اون هم به ندرته. ردبول بعد استون مارتین بعد فراری و بعد مرسدس ماشین سریعی دارن. حتی هاس با موتور فراری تو تعیین خط سریعتر از مرسدسه. مرسدس واقعا نتوانسته پکیج کاملی این دو سال گذشته ارائه بده. الان شما مکس دیوانه رو هم بزارین تو مرسدس نتیجه بهتری نمیگیره

  2. Amirali

    8

    16

    یاد عزیز افتادم که گفته بود لوییس با دستور تیمی نتونسته از جورج رد بشه!
    منم قبول دارم که لوییس خصوصا با مدیوم ها نسبت به جورج برتری خاصی نداشته تو این آخر هفته و عملا با توجه به تعیین خط ضعیف تر هم بوده. اما بحث اینجاست که به اندازه گفته شما هم کندتر نبوده. اگر ریس رو با هارد ادامه میداد میتونست بالای فراری ها و استرول تموم کنه. در واقع وقتی تعیین خطش رو خراب کرد دیگه قرار نبود اصلا با جورج رو به رو بشه. فقط سیفتی کار اون رو با لاستیک اشتباه در برابر جورج قرار داد.

  3. Sebmm

    8

    13

    دستور تیمی برای چی وقتی سریعتر نبوده…
    اصلا این انتقاد از عدم دادن دستور تیمی ب راننده ها مرسدس رو درک نمیکنم
    قشنگ معلومه تیم داره ماشین رو برا راسل میسازه، لوئیس خودش هم میدونه، طرفداراشم میدونن

    • Milad4424

      4

      2

      شاید حرفت درست باشه ولی این اتفاق رو نه فن ها قبول میکنن و نه خود لویس

      • Sebmm

        5

        2

        خب این حرف شما میلاو 4424 قبول نمیکنن ولی واقعیته سب تو فراری واقعا تموم شد شیش سال بدون قهرمانی و همه خطا ها انداخته شد پای فتل و بعضی دوستان هم اگاهی کامل ب موصوع دارن فقط نمیدونم فتل بدبخت ذلیل مرده چیکاری کرده ک ی سری از دوستان اگاه میخوان هی بکوبنش
        حالا اگاه هم هستن ای کا نااگاه میبودن تا ادم گله نمیکرد
        وختی تموم شدی خودتم میدونی دیگه چرا هی خودتو اذیت میکنی
        شاید لوئیس بخواد مث الونسو ادامه بده ولی خداوکیلی فک نکنم کسه دیگه پیدا بشه مث الونسو تو 42 سالگی
        همین مکس ک نفر اول ردبوله بعد چند سال ی جوون با استعداد بیاد تیم چیکار میکنه ب نظرتون
        الانم لوئیس تموم شده
        فتل ک تموم شد ما فقط ب عشق فرمول یک دنبال میکنیم
        برا لوئیس فنا هم قضیه همینه
        و در اخر خواهشم از دوستان اینکه ی بحث لوئیس امد این فتل مارو نیارین وسط همش بکوبین
        چون ی سری دیگه زیاده روی میکنن

    • VETTEL FAN5

      4

      3

      سب ام ام
      چرا برا راسل نسازن؟؟
      کاری به اینکه فن لوییس نیستم ندارم
      منطقی نگاه کنیم
      لوییس نهایت۲یا۳ سال دیگه توی مسابقات باشه
      ولی راسل تا سال ها میتونه مسابقه بده برای مرسدس با توجه به ثباتش
      این اتفاق توی فراری۲۰۱۹هم افتاد و روی اینده سرمایه گذاری کردن

      • Sebmm

        1

        2

        بله دوست عزیز کاملا منطقیه کار مرسدس

      • Milad4424

        0

        2

        خب سرمایه گذاری کردن بعد چیشد ؟؟
        بعد اومدن جلوشو با یه راننده کندی مثل ساینز بستن
        و هیچ حمایتی ازش نکردن

      • VETTEL FAN5

        0

        1

        سلام میلاد جان
        عیدت مبارک
        اینکه راه لکلرکو بستن صرفا به این موضوع مربوط نیست
        از پایان۲۰۱۹
        تا اغاز ۲۰۲۲ فراری توی رقابت توی میانه جدول بودش نه قهرمانی پس اینجا راننده یک و دو به کار نمیاد
        حالا از اینکه ساینز فصل اولش لکلرک رو شکست داد بخوایم چشم پوشی کنیم
        یه پارسال رقابتی بودن که اونم اقای بینوتو خواست قهرمانی تیمی بگیرن که جوری خراب کردن که داشتن دومی راننده و تیمی رو از دست میدادن
        مرسدس مدیریت درستی داره و قرار نیست از این اتفاقا بیوفته
        قطعا روی ادم درستی سرمایه گذاری میکنن و ماشین خوبی تحویل رانندش میده

  4. Mohammad Taghi

    5

    2

    به نظر من نمی‌شه اصلا سرعت مسابقه‌ای دو راننده رو مقایسه کرد. چون هیچکدوم در شرایط یکسان نبودن.
    درسته در ابتدا لاستیک مدیوم سریعتر از هارد هست اما زودتر تموم می‌شه وقتی لاستیک تموم می‌شه پیس راننده دچار افت ناگهانی‌ای می‌شه و شاید اگه لوییس رفتار عادی با تایر مدیوم می‌کرد و جوری مدریت لاستیک نمی‌کرد که عمر لاستیک مدیوم اندازه لاستیک هارد باشه آخر مسابقه پس فراری‌ها قرار می‌گرفت. پس مقایسه پیس دو راننده کاملا اشتباه هست ولی عملکرد ضعیف همیلتون در تعیین خط عربستان واضح بود
    نمی‌دونم چرا باید بگیم مرسدس ماشین بیشتر برای راسل می‌سازه جون قراره چند سال دیگه لویس با مرسدس خداحافظی کنه؟ چه تضمینی وجود داره با این عملکرد مرسدس راسل در مرسدس بمونه؟ هر دو راننده قرار دادنشون تا پایان سال هست.

  5. Amirali

    6

    15

    ده نفر اومدن زرتی از بالا تا پایین به همه نظرات که خیلیاشون کاملا در تضاد با بقیه بودن دیسلایک دادن. خب نظر خودتونو اضافه کنید! مشتاقیم!

    • ( ^ | ^ )

      5

      0

      جناب امیرعلی سلام
      عید شما مبارک ، امیدوارم سال خوبی داشته باشی همراه با آرامش و تندرستی
      والا من اصلا شررشته ای ندارم در مورد بحثتون و …
      فقط میدونم لوییس با این ماشین به جایی نمیرسه و اگر برنامه بلند مدتی هم مرسدس بخواد داشته باشه واسه جورج هست و شاید هم پسر شوماخر

      • Amirali

        4

        2

        سلام به دوست عزیز بینام
        عید و ماه رمضان شما هم مبارک باشه. با آرزوی توفیقات فراوان.
        ممنون

      • Amirali

        2

        2

        سلام به دوست عزیز ناشناس
        عید و ماه رمضان شما هم مبارک باشه. با آرزوی توفیقات فراوان.
        ممنون

  6. NICO ROSBERG-06

    11

    7

    این فصل لوییس راسل و شکست میده. سرف اینکه راسل این مسابقه بالاتر از همیلتون تموم کرد دلیل بر سریعتر بودنش نیست،شرایطی که پیش اومد و ۵ثانیه پنالتی که به آلونسو دادن کار و برای مرسدس کمی پیچیده کرد . صبر کنین.. هنوز دومین ریس بود و یکیشم لوییس بالاتر راسل تموم کرده. به نظرم لویس خیلی هنوز مثل گذشته سریعه. این به هیترای همیلتون ؛ عجله نکنین،لبخندتون زیاد طولانی نخواهد بود.

    • Sebmm

      7

      2

      نیکو روزبرگ جمله اخرت اصلا بهت نمیاد

      • NICO ROSBERG-06

        5

        0

        باید قبول کنیم لوییس برای این ورزش جزو آخرین بازمانده های نسل طلایی ،فتل ،آلونسو کیمی،رایکنن،باتن ،ماسا و… و فرمول یک بدون اینها حداقل برای من دیگه هیجانش کمتره،الان از این لیست تنها آلونسو و همیلتون باقی موندن و برای منی که راننده مورد علاقم سالهاست که بازنشسته شده،رقابت راننده ای در کلاس همیلتون و آلونسو با جوان‌هایی مثل لکلرک و ساینز و ورسشتفن ونوریس جذابیت خاصی داره و به شخصه دوست دارم لوییس و هنوز تو این رشته ببینم.همونطور که سکوگرفتنای آلونسو برام خوشحال کننده ست موفقیت لوییس هم باعث دلگرمیه که بلکه بتونیم با تمدید مرسدس ،بازم از دیدن اسطوره های این ورزش درکنار جوان‌های بااستعداد لذت ببریم. به شخصه خیلی دوست دارم ببینم واکنش همیلتون به شکستی که فصل قبل از راسل خورد چیه که به نظرم بیستر با بدشانسی اتفاق افتاد.

      • Sebmm

        1

        1

        برای منی ک عاشق فورمول یک هستم با رفتن راننده های مورد علاقم فورمول یک تموم نمیشه برای شماهم همینطوره
        قطعا اون حس رقابت و جاه طلبی ک راننده ها دارن کار رو قشنگ میکنه
        سبقت کوین مگنوسن از سونودا ک واقعا بخش جالبی از این رقابت این مسابقه جده بود و یا سبفت پیاسری روکی از نوریس
        همین رقابتهاست ک ارزش دیدن فورمول یک دوچندان میکنه حالا چ الونسو هنیلتون باشه چ کوین و سوندا

  7. LH44

    2

    2

    برای من مهم ترین قسمت خلاصه مسابقه مرسدس این سوال بود که تغییر کانسپت چطوریه؟
    الیوتم گفت ساده بخوایم بگیم یعنی ایده های متفاوت از ادم های متفاوت.

    • Amirali

      3

      1

      یه عالمه ویدیو اومده از اینکه مرسدس اعلام کرده تغییرات چطورین. متاسفانه من هنوز هیچکدوم رو نتونستم درست ببینم. شما دیدی؟ امیدوار کننده بود؟

      • LH44

        5

        1

        مرسدس اعلام کرده تغییراتشو؟؟!!!
        بعید میدونم. حرف های ضد و نقیض زیاد میگن. اون چیزی که مشخصه اینه که شاسی رو نمیتونن عوض کنن. محدودیت بودجه این اجازه رو بهشون نمیده. باید روی ایرو کار کنن که همه هم میدونستن. برای شکل سایدپاد ها هم یه بار گفتن یه چیزیه که مفهمو سایدپاد رو تغییر میده. بعد گفتن اگه بفهمیم ساید پاد ردبول بهترینه، خجالتی از این که اون رو کپی کنیم نداریم. ولی سایدپاد قطعی عوض میشه. مسئله اینه اگه سایدپاد بخواد عوض بشه، از دماغه ماشین گرفته تا بال عقب و دیفیوزرش همه و همه باید عوض بشه و این بشدت زمان بره. جدیدن هم گفتن به محظ اینکه دیدمون به ماشین تغییر کرده تونستین کارهایی رو بکنیم که پرفورمنس بدست بیاریم.
        حرف های مرسدس الان خیلی عجیب قریبه. الیوت هم گفته بود استرالیا بیشتر شبیه جدست تا بحرین. پس انتظار دارن ماشین یکم تراکتور نباشه. هرچند من بعید میدونم این اقا الان دیگه کاره ای باشه.

    • NICO ROSBERG-06

      2

      0

      Sebmm سلام و تبریک بمناسبت عید نوروز و ماه رمضان، دوست عزیز منم نگفتم فرمول۱بعداز رفتن راننده هایی ک بهشون علاقه‌مندم تموم میشه، بنده گفتم فقط هیجانش کمی برام کمتر میشه وگرنه زندگی برای من و شما چه کسی که عاشق سرعته,بدون فرمول یک مثل بستنی بدون شکر میمونه..همون قدر بی مزه.🙂 فرمول یک برای زندگی مثل همون شکر برای بستنیه😅🤤

  8. Amirali

    3

    11

    من دوباره برنده خواهم شد. فقط کمی زمان می‌برد. در سال 2021 هم که اینجا بودیم، برای یک قهرمانی جهانی دیگر می‌جنگیدیم و حالا هم همین‌طور است. من 100 درصد به این تیم اعتقاد دارم، آن‌ها خانواده من هستند و مدت زیادی است که اینجا هستم، بنابراین قصد ندارم به جای دیگری بروم. در این لحظه همه ما به یک تلنگر نیاز داریم که به کورس قهرمانی برگردیم
    -لوییس همیلتون

    • Amirali

      3

      5

      به نظر خودم مصاحبه های افراد تیم نشون دهنده اینه که امیدوارن.

      • Behzad

        9

        0

        امیرعلی دو حالت برای این وضعیت میشه متصور شد؛
        شما زیادی امیدوارید.
        یا واقعا این فاصله با ردبول براتون غیرقابل هضم بوده.
        نمیدونم چند ساله این ورزش را دنبال میکنید اما بسیاری از اتفاقات تکرار مکررات هست و اگر مثالهایی بزنیم برای درک بهتر شما از دوران جدید که حداقل اکثر علاقه مندان حافظه شون یاری میکنه میشه از همین ردبول ۲۰۱۴ بگیم یا فراری و مکلارن که مشابه همین مصاحبه ها را پشت سر هم و سال به سال انجام میدادن.
        فتل تو فراری به دنبال تنظیمات میگشت یا آلونسو در مکلارن به فکر آپدیت های جدید بود و ردبول هم هر روز به دنبال روزنه ای برای مچگیری از مرسدس و فراری بود اما نمیشد که نمیشد.
        به دوران جدید عادت کن و تحملتو بالا ببر.

      • Amirali

        7

        6

        اونقدرا هم تازه وارد نیستم.
        چیزی که گفتید یک حالت بیشتر نیست. منم با شما موافقم. اما بدون این امید ها عملا دنبال کردن این ورزش برای شخص من جذابیتی نداره. اگر آدم ته دلش یک درصد احتمال نده که تیمش به رقابت برگرده دیگه برای چی باید مسابقه رو نگاه کنه؟!

    • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

      6

      6

      همینطور شارل هم که قراردادش تا فصل ۲۰۲۴ هست شایعات تعویض بین خودشو و همیلتون رو رد کرده و گفته من به فراری علاقه قلبی دارم و دوست دارم توی این تیم قهرمان بشم این شایعات موقع ای قوت گرفته بود که همیلتون سال ها قبل علاقه خودشو به فراری نشون داده بود و از طرفی توی بحرین هر دو از ماشین ناراضی بودن و همیلتون آخرین سالش با مرسدس بود.
      نمیدونم طرفداران فتل چرا اصرار دارن که همیلتون باید بکشه کنار یا تیم بهتره سمت راسل رو بگیره و حقوق همیلتون رو بیش از حد زیاده!
      همیلتون مثل سباستین یا دنیل نیست که اگر با ماشین راحت نباشه افت شدید کنه.البته من حدس میزنم اگر ورشتپن هم به تیم دیگه ای بره به سرنوشت این دو راننده دچار میشه.همین الآنش اگر ماشین رقابتی بود همیلتون راسل رو شکست میداد نمیدونم چرا ولی راسل به مانند همیلتون نمیتونه تیم رو رهبری کنه قطعا دوران شکوه مرسدس مثل قبل تکرار نمیشه.

      • VETTEL FAN5

        3

        3

        احمدرضا دقیقا تعریفت از افت چیه؟؟
        با همون ماشینی که همیلتون نتونسته برد بیاره
        یا پول بگیره
        راسل ۱ برد و دوتا پول گرفت
        همیلتون رو شکست داد اگر اشتباه نکنم توی جدول امتیازات ۶م شد
        امسال هم که مرسدس تو دیواره و دوتا مسابقه گذشته
        امسال قراره سال بدی برای همیلتون باشه

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        1

        1

        راسل ۱پول و ۱ برد گرفت در شرایطی که کاملا خوش شانسی باهاش یار بود
        فصل گذشته همیلتون توی اسپانیا،هلند،سیلورستون،برزیل و مجارستان شانس برد داشت در حالی که راسل فقط توی برزیل میتونست ببره که سیفتی کار این امر رو براش آسون کرد.سرعت مسابقه ای همیلتون فعلا خیلی بهتر از راسل هست.همین راسل اگر اتفاق ابوظبی ۲۰۲۱ براش میفتاد کلی افت میکرد یا حتی مکس ورشتپن و چارلز ، لندو یا هر راننده دیگه ای..اما لوئیس با این سن تونست سال ۲۰۲۲ حداقل از نظر عملکرد راسل رو شکست بده.شما صرفا فقط جدول امتیازات رو نگاه نکن چون این آسون ترین راه برای شما هست اگر میشه دلیل برای افت شدید همیلتون بیارین

      • VETTEL FAN5

        1

        2

        دلیل برای افت
        بزار بهت بگم راسل داشت برای دمی رانندگان تلاش میکرد
        ولی همیلتون داشت تلاش میکرد به پنج تای برتر برسه
        (وقتی رقیبتون ببره شانس بوده فلان و بهمان اما اگه توی برزیل راسل دوم میشد لوییس اول همتون میگفتین شاهاکار لوییس با این ماشین برد بیاری زمین و زمان رو میدوختین بهم)در ضمن پول اول راسل تو شرایطی بود که فراری و ردبول به راحتی سر تر از راسل بودن
        یا همین جده لوییس با تایر سریع تر نتونست از راسل رد شه
        در حالی که اگه بوتاس بود یه valttery its jamesمیشنیدیم و ۴۴رد میشد
        مسئله اینه که توی مرسدس دوسال دستور تیمی نبود
        و هردو رو ۴۴ باخت یکی به رزبرگ یکی به راسل

      • Amirali

        1

        2

        خب این اوج کوته بینی و عدم درک درست از فرمول یکه. یا کلا فرمول یک ندیدی یا اصولا علاقه ای که به حضرت اسپین داری چشمت رو بسته.
        اولا کلا تو 2014،15،16،19،20 دستور تیمی وجود نداشته. تو 2021 هم بود که بوتاس تحویل نمیگرفت عملا.
        پارسال هم هرچی ما بدشانسی های همیلتون رو لیست کردیم باز تو میگی داشته برای رسیدن به پنج تای برتر تلاش میکرده! مگه ما گفتیم خلاف اینه؟ گفتیم این رده های امتیازی بدشانسی های لوییس درش لحاظ نشده! فهمیدن این چیزا واقعا سخت نیست.
        بعد الان دلیل برتری راسل تو برزیل شد اینکه ما اگه همیلتون اول میشد میگفتیم شاهکار همیلتون؟ خب بله میگفتیم چون مجموعا از حدود 12-13تا ماشین سبقت گرفت تو دو روز. این الان اسمش استدلاله قضیست چیه؟ من واقعا هیچ جوره نمیفهممت.
        تو مجارستان مکس که کلا از رقابت خارج شد پرز هم همینطور. همیلتون هم مشکل دی آر اس پیدا کرد و فراری هم کندتر از مرسدس بود. کجاش هنر راسل بوده دقیقا؟!!

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        0

        0

        Amir ali نیازی نبود جواب ایشون رو بدی
        همین که نتونستن جواب قانع کننده ای به من بدن نشون میده نمیخواد واقعیت هارو ببینه.ولی این تنفر شما از لوئیس هیچ تنفری نسبت به فتل برای من ایجاد نمیکنه.

      • VETTEL FAN5

        0

        1

        امیر علی اگه علاقه من به مرد به قول خودت اسپینی چشممو بسته علاقه تو به مرد لپی چشمتو بسته
        حالا بماند که مرد لپی هم کم از پادشاه سباستین اسپین نداشته
        والا طوری که تو داری بهانه واسه جمع کردن کارای۴۴ میاری خودش برای خودش نمیاره
        عجیبه واقعا عجیبه🤣🤣🤣 از کامنتت فقط داره خندم میگیره
        کوته فکرم کاملا معلومه بین من و تو کیه
        که من میگم قطعا تویی چرا؟ چون کاملا اشکار دارم میگم توی ۲۰۱۶و۲۱ دستور تیمی نبوده
        و هردو رو اقای لپی باخته
        و اینکه شاید بوتاس رو در ظاهر بهش دستور نمیدادن
        ولی یادمون هم نمیره هر مسابقه تو شکم یکی از ردبولا بودش

  9. Bobby

    2

    2

    من نه لوئیس فن هستم، نه لوئیس هیتر، اما بالاخره هر راننده‌ای، هرچقدر هم که خوب، روزی دورانش به پایان می‌رسه. همون تک مسابقه‌ی بحرین (سخیر درواقع) سال ۲۰۲۰ که لوئیس کوویدش مثبت شد و جورج از ویلیامز جاش رو گرفت و در آخر برد رو با بدشانسی از دست داد، مشخص بود که جانشین لوئیس از طرف مرسدس انتخاب شده.
    فشار قضیه اونقدر بود، تا جایی که مرسدس مجبور شد جلوی رسانه‌ها اعلام کنه که جرج یه اهرم فشار برای لوئیس نیست، خصوصا در بحث دستمزد..! ولی کی بود که ندونه خلافش رو.
    اون‌موقع حتی صحبتی از جایگزین شدن جورج و بوتاس مطرح نشده بود، ولی کی بود که حدس نزنه!
    تمام رسانه‌ها می‌گفتن مرسدس احمقه اگه جورج رو نیاره تیم..!
    حالا از طرفی سرمایه گذاری مرسدس روی جورج داره جواب می‌ده و از طرف دیگه هم شاید شاهد مراحل آغازین افت لوئیس هستیم.
    اگه مرسدس فکر سرمایه‌گذاری خودش باشه، طبعا دستورات تیمی هم باید به همون سمت باشه.
    اون مثل قدیمی که می‌گه یه قهرمان، برای قهرمان موندن، بهتره که به وقتش دستکش‌هاش رو آویزون کنه و رینگ رو با سربلندی ترک کنه، وگرنه تبدیل می‌شه به کتک خور گوشه رینگ، شاید الان مصداق خوبی داشته باشه.
    به نظر شما، چرا ترینر شخصی لوئیس استعفا داده (درواقع)؟

  10. Ali.. Ferrari

    7

    2

    لوییس اگر با دستور تیمی هم از راسل میشد تا اگه نتونست از آلونسو عبور کنه ردشو برگردونه، به احتمال زیاد صحبت الیوت و هم نظر دوستان درباره از صخره افتادن تایرهای لوییس در دورهای پایانی اتفاق میوفتاد و ممکن بود ساینز و شارل هم از لوییس رد بشن.هر چقدر هم لوییس پشت آلونسو تایم از دست میداد فراری ها به راسل که پشت لوییس بود نزدیک میشدن.یعنی خطر جابجایی دو مرسدس با دو فراری بود براشون.اما لوییس واقعا عالی مدیریت کرد تایرهاشو و اصلا نذاشت ساینز بهش نزدیک بشه.تصمیم لوییس و مرسدس درست بوده بنظرم.

  11. Hossein 123

    3

    0

    تیم های دیگه هم خیلی از این حرفا زدن در دوران 2014 به بعد، ردبول و فراری هم همین حرفایی که ما می زنیم رو می زدن، حالا هم ما هر هفته میگیم مرسدس قراره آپدیت بیاره فصل بعد قهرمان بشه.
    من به مرسدس امیدوارم که با یک پلن بی نیم ثانیه فاصله رو کم کنه، اما ردبول و نیوی حتی با جریمه تایم توسعه خیلی خطرناکن… فراموش نکنیم همین حالا جده و بحرین با تفاوت هاشون ردبول سریع بوده. نرمال ترین پیست های دنیا نیستن ولی خب تهش ۱ ثانیه میشه 0.2

    • Amirali

      2

      2

      شرایط امسال واقعا متفاوته به نظر من. هم ردبول جریمه داره هم مرسدس کلا قراره بکوبه از اول بسازه بعضی چیزارو که با توجه به استدلال قبلی من اگر رقابت قهرمانی رو توی این آپدیت ها نمیدیدن الکی خودشونو اذیت نمیکردن چون با همین کانسپت هم میتونن دوم بشن.
      تو کل دوره توربو هایبرید ردبول چندبار کانسپت عوض کرده؟ فراری هم هربار اینکار رو کرده اولش کلی طرفدارهارو ترسونده. خود مرسدس تو این دوره بارها تغییر رویه داشته و حالا دست بر قضا جایگاه اولش حفظ شده با وجود این تغییرات. برای همین نمیشه بگیم همیشه این حرف ها هست و هیچوقت عملی نمیشه. همون 2018 یا 2017 فراری کاملا شانس قهرمانی داشت.

      • mahdi arabi

        0

        7

        فاصله لوئیس با نزدیک ترین فراری تو تعیین خط باکو 2017 حدود 1.1 ثانیه است
        درسته فراری سال 2017 شانس قهرمانی داشت 😂😂

      • BAHRAM

        4

        0

        Mehdi arabi
        توام دیگه از آب گل الود ماهی نگیر.
        فاصله فتل و همیلتون تو تعیین خط اسپا چقدر بود؟ حدودا ۰٫۲ ثانیه. تو مسابقه با برتری تایر بیش از یک ثانیه چیکار کرد؟؟؟؟ تو همون اذربایجان اگر اون حرکت احمقانه رو انجام نمیداد، با بدشانسی همیلتون، شانس برد داشت یا حداقل دوم میشد
        همون ماشین ۲۰۱۷ دست الونسو بود تا اخرین مسابقه فصل برای قهرمانی رقابت میکرد.

      • mahdi arabi

        0

        4

        Bahram
        اون ماشین دست آلونسو هم بود همون نتایج تکرار میشد
        مثلا ماشین دست آلونسو بود ماشین تو تعیین خط مالزی و ریس ژاپن به فنا نمیرفت؟
        یا مثلا تصادف سنگاپور به وجود نمیومد؟

        رقابت با یه تیم فرق داره با رقابت با پنج تا تیم که 2012 بود
        شما ماشینت به هر دلیل تو اون آخر هفته سریع نباشه تیم رقیب مسابقه رو میبره

      • BAHRAM

        3

        0

        اون ماشین دست الونسو بود، تو باکو الکی به همیلتون نمیزد، سنگاپور به مکس نمیکوبید جالبه تو مکزیک هم دومرتبه همون اشتباه رو تکرار کرد بال جلوی خودش شکست و تایر همیلتون رو هم پنچر کرد و رفت اخر گرید.
        اگر الونسو بود با دی ار اس و بیش از یک ثانیه برتری تایر از همیلتون تو اسپا سبقت میگرفت‌. اینا کارهایی هست که فتل نکرده بعد تو میگی بیشتر از توان ماشین رانندگی میکرده؟ نه داداش اتفاقا درحد توان ماشین رانندگی نکرد. حالا تنظیم بد ماشین در باکو رو پیراهن عثمان میکنی میگی ماشین فراری ۱٫۱ ثانیه اختلاف داشته. خرابی مکانیکی همیشه رخ میده، برای همیلتون هم اتفاق افتاد. مثلا سوچی که همیلتون بخاطر گرمای بیش از حد پیشرانه نمیتونست فشار بیاره، فتل چندم شد؟ اون مسابقه رو باید میبرد نه که ۵۰ دور پشت بوتاس باشه و دوم بشه. مسابقه اتریش و اسپانیا هم همینطور. چرا بوتاس باید ۳ تا برد از فتل بگیره؟
        ۲۰۱۰ هم الونسو قهرمانی رو مسابقه اسپا ازدست داد که زد به دیوار. وقتی تو یه راننده تو رقابت قهرمانی هست و رقیبش ماشین یه مقدار سریعتری داره، حق نداره اون راننده اشتباه کنه

    • محمد امین _👊

      3

      0

      جناب مهدی عربی … بار ها گفتم که فراری فصل ۲۰۱۷ شانس قهرمانی راننده ها رو داشت … حوصله ی توضیح و تکرار اش نیست ، اما کافی بود اتفاق سنگاپور رخ نمی‌داد…
      دیگه کانادا ، سیلورستون ، مکزیک ، سوچی ، اسپانیا بی خیال

      • mahdi arabi

        0

        5

        بله شانس داشت چون سب بهترین عملکرد رو از اون فراری میکشید بیرون
        و البته لوییسی که به خاطر شکست سال قبلش از رزبرگ اون اعتماد به نفس همیشگی رو نداشت و اوایل 2017 امتیازات زیادی به سب و بوتاس میداد

      • Amirali

        4

        3

        نمیدونم چرا یاد اسپانیا 2017 افتادم که وتل با لاستیک نو نمیتونست از بوتاس با لاستیک از تپه افتاده سبقت بگیره!

      • Amirali

        2

        4

        و البته وتل بهترین عملکرد رو از ماشین میکشید بیرون و لوییس هم اصلا خوب نبوده ولی نمیدونم چرا از نظر مدیران تیم ها آخر سال لوییس اول شد و وتل پایین تر از مد مکس اون سالها که همه میدونن چی بوده سوم شد.

      • BAHRAM

        2

        2

        بهترین عملکرد دقیقا منظورت مسابقه موناکو هستش که برد حق رایکونن بود؟ یا اسپانیا که ۶ ثانیه پیشت بوتاس با تایر تموم شدش گیر کرده بود یا اذربایجان، سنگاپور و مکزیک؟ رقابت بیخود با بوتاس تو سیلوراستون که با فلت اسپات پشت سر هم تایرشو به چوخ داد؟

      • mahdi arabi

        1

        3

        Amirali
        منم نمیدونم یهو چرا یاد ابوظبی 2021 افتادم که چکو با تایر های کهنه از گوت سبقت گرفت و ده ثانیه گوت رو پشت سر خودش نگه داشته اونم تو یک دور 😂😂

      • mahdi arabi

        0

        1

        Bahram
        برد موناکو حق رایکونن بود؟
        اول راننده لیدر رو پیت میکنن دیگه بعد راننده ای که پشتشه
        سب رو بیرون نگه داشتن تا بتونن ریکاردو رو که پیت نکرده بود هنوز کاور کنن که کار درستی هم بود و سب هم به محض اینکه ریکاردو پیت انجام داد پیت استاپشو انجام داد
        این که سب با تایرهای نزدیک 40 دور زده شده سریعتر از رایکونن بوده تقصیره سبه؟؟

        یعنی همزمان معتقدی هم سنگاپور 2019 حق لکلرک رو خوردن و هم موناکو 2017 حق رایکونن رو؟
        چون دقیقا این دوتا استراتژی که برا سب گزاشتن 180 درجه با هم فرق داره

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        3

        1

        مهدی عربی
        صرفا چشمان مبارک رو بستی و بهونه پرز رو میاری!
        سال ۲۰۲۱ پرز دستور تیمی داشت تا برای متوقف کردن لوئیس هر کاری انجام بده!اون کار رو بقیه راننده ها هم حتی بهتر میتونستن انجام بدن.نمونش لندو نوریس توی اتریش و آلونسو و سنودا توی مجارستان و ترکیه؛اما پرز برخلاف این سه راننده به هر قیمتی این کار رو انجام میداد حتی نابود شدن ماشینش!ولی آلونسو و لندو به راحتی نمیتونن چنین ریسک هایی انجام بدن چرا که امتیازات تیمی از بین میرفت.پرز حتی توی سیلورستون با اینکه میتونست امتیازات بیشتری بگیره آوردنش پیت تا تک امتیاز فست لپ رو از همیلتون بگیره اینکارو حتی بوتاس هم انجام نداده بود!ابوظبی لوئیس نمیتونست ریسک کنه و قهرمانی رو بخاطر راننده ای که هیچی براش مهم نیست از دست بده.یک برخورد کوچیک میتونست کارو تموم کنه و فوقش از پرز چند امتیاز کسر میکردن یا جریمه مالی بود.۲۰۲۱ لوئیس به تنهایی داشت با جفت ردبولی ها و همینطور تیم ریس دایرکتور رقابت میکرد و بوتاس ناکجا آباد بود و حضورش میتونست ابوظبی رو برای لوئیس در بیاره.همون ریسی که فتل معتقد بود قوانین به درستی اجرا نشدن.

      • Amirali

        3

        3

        نیازی به گفتن نیست که به راننده های ردبول و تیم ریس دایرکتور باید راننده های آلفاتاوری رو هم اضافه کرد!

      • BAHRAM

        1

        0

        Mehdi arabi
        تو پیستی مثل موناکو و سنگاپور که فقط اورکات جواب میده، کسی راننده پیشتاز رو اول نمیارن پیت. یه نگاه به پیت استاپ ردبول تو همون مسابقه بنداز. ردبول اول مکس رو اورد پیت بعد ریکاردو. فراری هم باید همینکارو میکرد چون رایکونن سریعتر بود و حقشم بود ببره مسابقه رو. ریکاردو هم با ۶ ثانیه فاصله با فتل هیچ شانسی برای اندرکات یا اوورکات نداشت بنابراین اگر دور ۳۴ فتل میومد پیت هرگز جلوی رایکونن بیرون نمیومد و ریکاردو هم نمیتونست فراری هارو اورکات کنه.
        مسابقه سنگاپور ۲۰۱۹ هم فتل هرگز پیشتاز مسابقه نمیشد اگر به لکلرک میگفتن سریعتر دور بزنه. استینت اول یادت هست کدوم راننده سریعترین دور رو زده بود؟ یه راننده از مید فیلد، نمیدونم رانندهای رنو بودن یا هاس.
        من درک میکنم برد موناکو ۲۰۱۷ باید به فتل میرسید. بحثی در این قضیه نیست ولی دیگه به من و بقیه نگو فتل بیشتر از توان ماشین ۲۰۱۷ داشته رانندگی میکرده