مکس ورشتپن قهرمانی سازندگان را برای ردبول و سیزدهمین برد خود در این فصل را در مسابقه فرمول یک ژاپن 2023 به دست آورد.

📺 تماشا مسابقه ژاپن 2023

راننده هلندی در پیست سوزوکا بی رقیب بود و تقریباً 20 ثانیه جلوتر از راننده های مک لارن، لندو نوریس و اسکار پیاستری به پیروزی رسید.

خلاصه اتفاقات مسابقه سوزوکا ژاپن

101 هزار نفر در پیست سوزوکا حضور دارند!

مسابقه شروع میشه، سه تا راننده اول چرخ به چرخ میرن، اما مکس رده خودش رو حفظ میکنه و لندو هم یه رده میاد بالا، اسکار میره رده سوم.

ظاهرا توی پیچ یک برخوردی رو داشتیم، والتری بوتاس بال جلوش آسیب دیده و تایر جلو راست هم پنچر شده و داره میره پیت.

آلبون، ژو و آکون هم به پیت میان.

توی بازپخش نشون میده که مکس خیلی تدافعی عمل کرد در برابر پیاستری ولی فضا برای نوریس باقی گذاشت، لندو هم از این فرصت استفاده کرد و مانور خوبی توی شعاع خارجی پیچ یک و دو انجام داد.

ظاهرا توی شروع مسابقه، چارلز لکلرک خوب استارت نمیزنه، کارلوس ساینز هم میره که از تصادف جلوگیری کنه باعث میشه چکو تحت فشار قرار بگیره و از اون سمت چکو هم به دنبال این قضیه میزنه به همیلتون و باعث میشه از مسیر اصلی پیست منحرف بشه…چه دومینیویی شد.

سرجیو پرز هم از رده هفتم میره پیت تا بال جلوش رو عوض کنه…

پایان دور چهارم خودروی ایمنی برمیگرده پیت…

فرناندو آلونسو هم این وسط خودش رو تا رده ششم رسونده.

مسابقه دوباره شروع میشه، والتری توی پیچ 11 از مسیر اصلی خارج میشه و میاد رادیو و اصلا از وضعیتی که پیش اومده خوشحال نیست.

دی آر اس فعال شده و مکس 2 ثانیه فاصله باز کرده با لندو. اسکار هم تقریبا با همین فاصله با لندو قرار داره.

برخورد بین بوتاس و سرجنت تحت بررسی قرار گرفت. هر دو تا رفتن پیت دوباره! دور هفتیم!

سر قضیه برخورد های پیچ یک، هیچ بررسی قرار نیست صورت بگیره.

خب جریمه ها دارن میان:

اولین جریمه یه جریمه 5 ثانیه ای برای لوگان سرجنت هست که زد به بوتاس.

والتری هم دیگه بیخیال مسابقه شد و از ادامه کار منصرف شد.

سرجیو پرز هم به خاطر اینکه موقع حضور خودروی ایمنی در خروجی پیت لین از چندتا ماشین سبقت گرفت، 5 ثانیه جریمه شد.

مکس فاصلش رو با لندو به 3.7 ثانیه رسونده. اگر اوضاع اینطوری بمونه ردبول قهرمان جهان سازندگان میشه این مسابقه.

لاوسون که با تایر سافت مسابقه رو شروع کرده بود میره پیت.

فراری به کارلوس:

فرسایش تایر انتظار میره…ما بین برنامه ای و بی موندیم.

فرناندو آلونسو هم از رده ششم میره پیت تا با تایر هارد به پیست برگرده.

سرجیو پرز میره که از شعاع داخلی کوین مگنوسن سبقت بگیره ولی باهاش برخورد میکنه. کوین اسپین میشه و پرز دوباره بال جلوش آسیب میبینه. هر دوتا راننده میرن پیت.

پیاستری هم از رده سوم میره پیت تا با تایر هارد برگرده.

سرجیو پرز: ماشین دیگه حس خوبی نداره…

پایان خودروی ایمنی مجازی

چکو جریمه دیگری را دریافت می کند. ردبول به پرز دستور داد که خودرو را به گاراژ بیاورد و امکان ادامه مسابقه را ندارد.

همیلتون اشتباه می کند و از مسیر اصلی پیست خارج می شود و حال راسل کاملا به او چسبیده است. لوئیس دوباره این اشتباه را می کند و همتیمی خودش را به بیرون از پیست هدایت می کند. احتمالا داوران این موضوع را بررسی کنند.

مکس به پیت می رود. پیت خوبی نبود. 3.3 ثانیه! با هارد به پیست بر می گردد.

همیلتون هم به پیت رفته و در رده دهم به پیست باز می گردد.

لندو نوریس به پیت رفته و با تایر هارد در رده هفتم به پیست باز می گردد.

اوضاع یخورده پیچیده شد، رانندگان پیشتاز به پیت اومدند و پشت سر راننده های میان رده اومدند بیرون که هنوز پیت نرفتند.

فعلا راسل پیشتاز مسابقه ژاپن هستش.

عصبانیت جورج راسل از رفتار لوئیس همیلتون:

ما با کی میخوایم مسابقه بدیم؟ با خودمون یا با دیگران؟

راسل به مرسدس:

نقشه دوم رو در نظر بگیرید.

رادیو انتقادی فرناندو به استون مارتین در مورد پیت زودهنگام:

منو پرت کردین وسط شیرها.

فرناندو یه رده دیگه هم از دست داده و اینبار همیلتون ازش عبور میکنه. لوئیس از استبان آکون هم رد میشه. جورج راسل هنوز به پیت نرفته و توی رده دومه!

لنس استرول هم از ادامه مسابقه منصرف میشه.

مکلارن به لندو نوریس:

ما فکر می کنیم که راسل میخواد تک پیت استاپ پیش بره. بنابراین زمانی برای ما تهدید به حساب میاد که ما خیلی به تایرمون فشار بیاریم.

لندو سریعترین دور رو میزنه. 1.36.689 ثانیه!

جورج میره پیت و با تایر هارد توی رده نهم بیرون میاد.

نوریس توی پیچ یک مانور میده تا سبقت بگیره، اسکار دفاع میکنه…لندو:

اون داره چیکار میکنه؟

لوگان سرجنت هم از ادامه مسابقه کناره گیری میکنه!

لندو به مکلارن:

این شکلی مسابقه دادن داره مسابقمون رو خراب میکنه. اگر اون(اسکار)میخواد که جورج مارو شکست بده خب…

توی دور 27، مکلارنی ها رده ها رو باهم عوض می کنند.

لندو بلافاصله یک ثانیه فاصله باز می کنه!

چقدر اوضاع بد شد برای ویلیامز، آلبون هم از مسابقه کنار رفت.

سرجیو پرز دوباره داره برمیگرده به مسابقه! 15 دور نسبت به همتیمیش عقبه! احتمالا واسه جریمه ای هست که بهش داده شده که اگر همینجا نگذرونش باید مسابقه بعدی تحمل کنه.

با توجه به اینکه تایرها 20 دور تقریبا دووم میارن، ما داریم به به پنجره پیت برای اونایی که خواستن مسابقه دو پیت استاپه داشته باشند نزدیک میشیم.

لندو و اسکار هر دوتا به پیت میرن تا با تایر هارد بیرون میان.

لندو الان پشت سر راسل قرار گرفته ولی تایر خیلی بهتری داره…

مکس هم میره پیت…

ساینز:

فکر کنم همیلتون مارو آندرکات کرد.

فراری:

آره درسته!

کارلوس هم بالاخره پیت میره و با تایر هارد توی رده هفتم به پیست برمی گرده.

مکس سریعترین دور رو میزنه… 1.34.183 ثانیه!

اسکار به خوبی از جورج سبقت میگیره و به رده سوم میره.

سرجیو پرز به مسابقه برمیگرده و جریمه خودش رو میگذرونه و تیم بهش دستور کناره گیری از مسابقه رو میده!

لکلرک و همیلتون خودشون رو چسبوندن پشت راسل!

لکلرک بالاخره سبقتش رو میگیره و توی شعاع خارجی پیچ یک و دو کار رو تموم میکنه. چارلز میره به رده چهارم!

ساینز داره به جفت راننده های مرسدس نزدیک میشه و یک ثانیه باهاشون فاصله داره.

چارلز هم بابت سبقتش نسبت به راسل تحت بررسی قرار گرفته ولی اقدام خاصی براش در نظر گرفته نمیشه.

آلپین هم وضعیت مشابه مرسدس رو داره و دوتا رانندش چسبیدن بهم.

دستور مرسدس به دو راننده:

به هم فضا بدید.

همیلتون که نتونست عبور کنه، به مرسدس رادیو میزنه و میگه:

ما هر دومون رده از دست میدیم(با ادامه این وضعیت).

راسل رده خودش رو به همیلتون میده. دوتا مرسدسی باهم رده هاشون رو جا به جا می کنند.

جدول مسابقه فرمول یک ژاپن 2023

#رانندهتیم زمان
1مکس ورشتپنردبول
2لندو نوریسمک‌لارن+19.387
3اسکار پیاستریمک‌لارن+36.494
4چارلز لکلرکفراری+43.998
5لوئیس همیلتونمرسدس+49.376
6کارلوس ساینزفراری+50.221
7جورج راسلمرسدس+57.659
8فرناندو آلونسواستون مارتین+74.725
9استبان اکونآلپین+79.678
10پیر گسلیآلپین+83.155
11لیام لاوسونآلفاتائوری+1دور
12یوکی سونوداآلفاتائوری+1دور
13گوانیو ژو
آلفارومئو+1دور
14نیکو هالکنبرگهاس+1دور
15کوین مگنوسنهاس+1دور
-سرجیو پرزردبول-
-الکس آلبونویلیامز-
-والتری بوتاسآلفارومئو-
-لوگان سارجنتویلیامز-
-لنس استرولاستون مارتین-

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

118 دیدگاه

  1. Max . 1

    26

    14

    Soper Max
    عجب دفاعی کرد اول مسابقه
    و برد شیرین برای مکس
    و مرسدس که اگه جا بجایی رو میزاشتن آخرین دور میتونستن ساینز رو نگه دارن پشت سرشون
    و در آخر قهرمانی تیمی مبارکمون باشه
    مسابقه قطر هم قهرمانی مکس

    • Max the great

      24

      17

      قطعا و بدون تردید راننده روز باید مکس میشد که عالی رانندگی کرد و نمیدونم چرا اسکار با ۲۸ درصد راننده روز شد… دیگه چیکار باید میکرد که نکرد… کل این هفته دامیننت محض بود و هیچ اجازه ای به هیچ راننده و ماشینی نداد که ذره ای تو این پیست عرض اندام کنن…. برگشت به مسابقات و بدم برگشت… اینه روحیه یه قهرمان جهان… اینه روحیه جنگندگی مکس که عاشقشم… مطمئنم اگه لکلرک جاش بود تا چهار تا گرندپری میرفت تو حاشیه چون روحیه بسیار لطیفو متزلزلی داره و همچنان سر حرفم هستم که این آدم با اینکه با استعداده اما هیچوقت از توش یه قهرمان جهان در نمیاد چون شخصیت ضعیفی داره…. محکم نیست مثه مکس مثه لوییس مثه فتل و آلونسو…. بهر حال مکس به دور از هر اغراق و بزرگنمایی از همون ۱۶ سالگیش که اجازه رانندگی تو خیابونای بلژیک‌ و هلند رو نداشت ولی تو پیست بزرگترین رقابت موتو اسپورت دنیا سی دور کیمی رایکونن قهرمان جهانو پشت خودش نگه میداشت مشخص بود چیه و تیپش استایلش شخصیتش روحیش ساخته شده واسه این ورزش و بزرگی کردن و افتخار آفرینی تو این ورزش….هر چقدر هم که ماشین گاراژ کارخونه و استراتژیستها مهم باشن اما هممون میدونیم که همیشه این فوق ستاره ها هستن که تو ورزش دلیل جذب طرفدارها میشن و ممنونم از مکس که منه ۴۱ ساله رو که بیست ساله فرمول یک رو جدی دنبال میکنم همچنان هر هفته مشتاق و باانگیزه نگه داشته❤️

      • Arshia-sh

        10

        8

        کاربر عزیز max the great
        شما چندین بار حرف های دل منو در مورد مکس زدی
        جالبه دقیقا من از ۱۷ سالگی این بشر رو شناختم
        باور کن ادعایی تو فرمول یک ندارم سال ۲۰۱۷ به دوستم میگفتم این پسر روزی قهرمان جهان میشه.
        مطمنا مکس اون سال با مکس الان خ فرق کرده پخته شده و همچنین سه بار قهرمان جهان شده.
        چون این ورزش خ پر استرسه تا سی سالگی اگه هشت تا قهرمانی رسید خداحافظی کنه 😄😉

    • Sebmm

      20

      0

      خب تبریک بگیم ب ردبول فنا بابت قهرمانی سازندگان و و راننده، و هنوز شیش مسابقه مونده با اخر فصل کلی زمان برای ساخت ماشین سال بعد و فک نکنم سال بعدی تیمی بتونه این تیم رو ب چالش بکشونه برین واسه تفریح….
      و فراری ک بین پلن ای و بی گیر کرده، باید پایه مدیریت اصلاح بشه وگرنه اوضاح همیشه میشه این
      تبریک مکلارنا بابت امتیازات و سکوهای خوبی ک بدست میارن و الونسوی دوسداشتنی ک اول فصل حال میکرد با ماشین و الان کلنجار میره

    • Mahdiye

      7

      0

      واقعا مبارکمون باشه یه فصل مقتدرانه واقعا کارخانه ‌و تیم و مکانیک‌ها و طراح‌ها و مهندس‌ها و نیوی و هورنر و مکس عالی بودند این فصل.

  2. Ali🦁3

    32

    1

    تبریک به ردبول فن ها این قهرمانی✌️.
    چه حالی کنن سران هوندا که تو گرندپری خونگی قهرمانی بدست أمد براشون.
    مکس هم دیگه بهتر از این نمیشد عملکردش و چه کاپ قشنگی بود.
    چکو ضریب اشتباهاتش بالا بود چپ و راست ضربه زد تمرکزش از دست داده بود بعد برخورد اولش با لوئيس.
    —-
    راننده های مک‌لارن نشون دادن که فصل بعد می تونن چالشی باشن برای مرسدس و فراری چون از اول فصل هیچکس فکرش نمی کرد ماشین مک‌لارن اینقد پیشرفت داشته باشه و اگه از اول فصل بود حالا تو امتیازات تیمی نزدیک مرسدس و فراری بودن واقعأ جای تحسین دارن این تیم مکلارن👌.

      • Ali🦁3

        10

        0

        آقای محبی’
        با مرام🍻 حالشو ببر فعلأ با لندو.

      • Hassan Mohebbi

        9

        0

        البته که دارم حالش رو می‌برم هم از لندو🧡 هم از لکلرک❤

    • Max the great

      13

      15

      قطعا و بدون تردید راننده روز باید مکس میشد که عالی رانندگی کرد و نمیدونم چرا اسکار با ۲۸ درصد راننده روز شد… دیگه چیکار باید میکرد که نکرد… کل این هفته دامیننت محض بود و هیچ اجازه ای به هیچ راننده و ماشینی نداد که ذره ای تو این پیست عرض اندام کنن…. برگشت به مسابقات و بدم برگشت… اینه روحیه یه قهرمان جهان… اینه روحیه جنگندگی مکس که عاشقشم… مطمئنم اگه لکلرک جاش بود تا چهار تا گرندپری میرفت تو حاشیه چون روحیه بسیار لطیفو متزلزلی داره و همچنان سر حرفم هستم که این آدم با اینکه با استعداده اما هیچوقت از توش یه قهرمان جهان در نمیاد چون شخصیت ضعیفی داره…. محکم نیست مثه مکس مثه لوییس مثه فتل و آلونسو…. بهر حال مکس به دور از هر اغراق و بزرگنمایی از همون ۱۶ سالگیش که اجازه رانندگی تو خیابونای بلژیک‌ و هلند رو نداشت ولی تو پیست بزرگترین رقابت موتو اسپورت دنیا سی دور کیمی رایکونن قهرمان جهانو پشت خودش نگه میداشت مشخص بود چیه و تیپش استایلش شخصیتش روحیش ساخته شده واسه این ورزش و بزرگی کردن و افتخار آفرینی تو این ورزش….هر چقدر هم که ماشین گاراژ کارخونه و استراتژیستها مهم باشن اما هممون میدونیم که همیشه این فوق ستاره ها هستن که تو ورزش دلیل جذب طرفدارها میشن و ممنونم از مکس که منه ۴۱ ساله رو که بیست ساله فرمول یک رو جدی دنبال میکنم همچنان هر هفته مشتاق و باانگیزه نگه داشته❤️

      • سیاوش Kurd

        23

        15

        نظرت محترمه….
        منم مطمئنم اگه مکس جای لکلرک توی فراری می‌بود چهار مسابقه طول نمی‌کشید که از دنیای موتور اسپرت خداحافظی میکرد یا احتمالا با توجه به رادیو های معروفش که به مهندس ارشدش حمله می‌کنه فراری با تیک پا پرتش میکرد بیرون،،، چون فراری با بقیه جاها فرق داره….خوبه همین هفته پیش بود توی تمرین دوم بعد از نرسیدن درست به ستاپ، کلی عصبی شد و بدون اطلاع سر مهندس وارد گاراژ شد….
        ناگفته بسیار است ولی از حوصله خارجه…
        موفق باشی

      • Shayan85

        13

        17

        از شما که 20ساله فرمول یک دنبال میکنی
        یعنی نمیدونی وتل والونسو هم توی فراری از لکرک بهتر نبودن که هیچ گاها بدتر هم بودن هرچند احترام زیادی براشون قائلم مکس هم بیاد فراری یه هفته هم دووم نمیاره چه برسه 5سال مکس فقط میتونه توی ردبول قهرمان شه و در شرایطی این وضع بی اشتباه بودنشو ادامه میده که همتیمیش بهش فشار نیاره
        بعدش باید بهت بگم فقط مکس فن ها مکس رو دوست دارن اما فن های دیگه از همون طفولیت ازش بدشون میاد کارایی که کرده اخلاق بدش باعث این شده فقط سریعه شخصیت یه قهرمان رو نداره فقط سریعه همین وتل و همیلتون قهرمان بودن برو شخصیت اونا موقع قهرمانی حتا جدالاشونو ببین که چه قدر بهم احترام میزارن چیزی مکس هیچ بویی ازش نبرده
        منم همینجا قول میدم اگه روزی به لکرک ماشین سریع و تیمی مطمئن داشته باشه حتا در شرایطی مثل 2021 مکس رو شکست میده ومکس هرچی داره از ردبوله وهرچی لکرک نداره از فراریه

      • Max the great

        11

        10

        شک ندارم اگر همین ماشین امسال لکلرک زیر پای مکس بود الان با رد بول پرز تو رقابت میلیمتری قهرمانی بود…. شک ندارم… اصن لکلرک تو مایه های مکس نیست… اصن تو یه اردر نیستن… واقعا نیستن… بدون هیچ تعصبی میگم… اصن مقایسه نکن… لکلرک از لحاظ روحی ضعیفه… بسیار بسیار حسوده… بسیااااار زیاد… کاملا تو مصاحبه هاش و تو اصن تو چشماش وقتی ساینز رده بهتری ازش میگیره اینو کاملا حس میکنم…. راننده بهتری هم از مکس نیست… وقتی که روکی بودن و کم سن همیشه از مکس شکست میخورد… میتونی بری نتایجو‌ ببینی… اتفاقا هر چی لکلرک داره از اسم فراری داره وگرنه هیچ جا همینی که الان هستم نمیشد…. مکس تو ۲۵ سالگی سومین تایتل رو تو قطر میگیره و حالا حالاها امثال لکلرک باید رو خودشون کار کنن تا حتی بتونن به این عناوین فکر کنن

      • Mahdi.drs

        10

        2

        شایان جان
        لکرک بدون شک از نظر من از لحاظ سرعت خالص (تک دور ) جز سه تا راننده سریعه گرید هست
        منتها لکرک وقتی که پای هوش مسابقه ای ( نمونه اش در ساینز و لوییس و مکس و ساینز ) میاد از بقیه کمی ضعیف تر هست …
        توی ریس پیس و تایر منیجمنت هم مونده تا برسه یه امثال لوییس و مکس پ الونسو…. البته هنوز سنش کمه و جای پیشرفت داره
        در مورد شخصیت قهرمان و این خزعبلات هم باید بگم نمیدونم چقدر در مورد سبک رانندگی بزرگانی مثه سنا و شوماخر و الن پراست میکا هایکنن و.. اطلاع دارید ولی مکس در مقابل اونا راننده بسیار محترمی حساب میشه در هجومی بودن و تدافعی بودنش …. اگر قرار باشه وقتی ماشین پشتت سریعتر هست بهش راه بدی تا بره پس نقش راننده چی‌این وسط 😐
        در اخر افتخاراتی که کسب کرده میمونه و بس …در ضمن مکس ولندو والونسو به شدت رک هستن و هرچیزی توی دلشون باشه رو میگن و مثه تعداد زیادی از بقیه راننده ها براشون مهم نیس بقیه چی فکر میکنن ‌و اینکه حرف درست رو بزنن و…
        در مورد اینکه فرمودین که مکس توی فراری دوام نمیاره حرفتون قابل بحثه …. چارلز اگر سرعت اول فصل رو حفظ میکرد و تا اخر فصل ساینز رو در بیشتر مسابقات شکست میداد حتی اگر از تیم انتقاد هم میکرد فراری حاضر نیست گولدن بوی خودش رو اخراج کنه ولی وقتی در حال حاضر توی استندینگ ساینز ازش بالاتر هست اگر از تیم انتقاد کنه معلومه عواقب خواهد داشت براش…..دوست دارم یاداوری کنم اگر فراموش کردین مکس و ساینز قبلا یک سال هم تیمی بودن و مکس با تریلی از روی ساینز رد شد و ساینز هیچ حرفی در رقابت باهاش نداشت…..ارجاعتون میدم سال ۲۰۱۶ ولی لکرک داره از ساینز شکست میخوره پس هنوز لکرک تا به مکس برسه کار داره ولی پتانسیل رو داره
        در اخر اون دوستمون که گفت لکرک هیچ وقت نمیتونه قهرمان بشه و این صحبتا داداش لکرک توی فرمول های پایین تر قهرمان شده و میدونه چطور با فشارش کنار بیاد و در ضمن پرز رو راحت توی قهرمانی شکستش میده همون طوری که سباستین وتل دو سال شکست داد …پرز از سب بهتر نیس
        ولی لکرک هم هنوز راننده کاملی مثه لوییس و مکس و فرناندو نیست

      • amir82_yusefi

        3

        1

        ببین آخه اوکی حرفات من قبول دارم حرفاتو.ولی شما شرایط اون تیم و ماشینو ببین ماشین که تو هر پیست یه ساز میزنه سینوسی محض تیمم که همیشه یه جای کارش میلنگه یا پیت افتضاح میشه یا استراژی گند میزنه تو کار بخدا هرکی بود روانی میشد کارش به تیمارستان میکشید.من طی این دو سال حاضر بودم جای لوگان سارجنتو نیکولاس لطیفی باشم ولی جای شارل نباشم.هفته قبل تو سنگاپور راسل رفت بیرون داد زد اولین صحنه ای که اومد تو ذهنم فرانسه 2022 بود که شارل رفت بیرون داد زدگفت ننننننننننننووووووووووووو

    • farshad.b

      17

      0

      علی جان پرز رو دیدی ، دیشب حرفش رو زدیم . حالا برخورد استارت میگیم قافیه تنگ بوده اما برخوردش با مگنوسن آخر سوتی بود . بوتاس هم که کشید زیر آلبون بدبخت . به هر حال مبارک قهرمانی تیمی . ردبول لیاقتش رو داشت . ولی اگه سال دیگه رقابت نزدیک بشه با این فرم پرز به مشکل میخوره ردبول .

    • Ali🦁3

      13

      0

      اینو کلی میگم یکی از انتقادات همیشگی اینه که ای کاش آدمین های عزیز سایت از عکسای جدید برای سر خبرا استفاده
      می کردن تا تازگی داشته باشه برای کاربران.
      اینم جالب بود فناوری ژاپنی که وقتی مکس بوسه به کاپ زد پرچم هلند رو کاپ ظاهر شد.

  3. AliReza

    2

    2

    دوستان کسی فهمید پرز چرا اومد تو دوباره

    • amir82_yusefi

      1

      11

      نه فک کنم خود ردبول و ردبول فنا هم نفهمیدن چی شد.خخخخخخخخخخ

      • Mahdi.drs

        15

        0

        به خاطر اینکه جریمه پرز نمونه برای مسابقه قطر

    • Mscforever

      8

      0

      برای اینکه پنالتی ش به مسابقه بعدی منتقل نشه

    • Shayan85

      6

      4

      اره بیکار شده بود تو گاراژ اومد دوری بزنه بچرخه هوایی بخوره

      • Shayan85

        7

        7

        مهدی جان عزیزم
        اول از لحاظ هوش مسابقه ای لکرک مثل اینکه اصلا نمیشناسی برو یه نگا به تایتل های لکرک با مکس بنداز توی این سال ها و چرخ به چرخ هایی که داشته وقتی درگیر میشن ادم سطح دیکه ای از رقابت خودت حس میکنی و توی چرخ به چرخ بهت قول میدم جزء 3تا است البته اگه ارزش داشته باشه که درگیر شه نه مث مگنوسن هرکی اومد جلوش انگار بحث ناموسیه ازش رد شه (شوخی)
        از ریس پیس که نگو برو یه بار دیگه 2022رو ببین با اینکه اوایل فصل ردبول فراری به هم نزدیک بودن مکس حرفی برای گفتن نداشت مگر ماشین اختلاف بینشون ایجاد میکرد تایر منیج هم والا شما داری اینقدر فرمول یک رو دنبال زشته بیای تو راننده توی دوتا ماشین متفاوت رئ روی تایر منیج مقایسه کنی و سطح علمی خودتو پایین میاری والا هرچی منیج تایر مشکل داشته ساینز هم داشته که مربوط به فراریه
        اینکه مکس ساینز وشکست داده سال 2016من خودم در جریانم مکس کاری نکرد ساینز بدبخت همش دی ان اف میشد و بدشانسی داشت وگرنه مکس اونجوری لهش نکرده کار خاصی نکرده عملا لطیفی هم میوردن ساینز تو اون فصل شکست میداد
        درباره شکست لکرک از ساینز هم فعلا امار ها به نفع لکرک چه تعیین خط چه ریس ماشین از نمی فصل به طرف سبک رانندگی سایتز رفته بعد اذربایجان اون افتضاح ساینز همونطور که نیم دوم سال قبل به طرف ساینز رفت که 2022علاوه بر اتفاقات تلخی که افتاد برای ما فراری فن ها ولی بازم ساینز له شد واقعی له شد نه مثل 2016
        و اینکه من اصلا ساینز رو در حدی نمیبینم که بخام مقایسش با لکرک همونطور که راسل رو مقابل همیلتون هیچ میبینم ساینز هم مقابل لکرک برام هیچ معنایی نداره بار ها گفتم بازم میگم تا تیم ثبات نداسته باشه راننده کاری ازدستش بر نمیاد میتونی به وتل و الو رجوع کنی و کیمی وستپن هم بیاد توی فراری از لکرک بهتر نخاهد که هیچ بدتر هم خاهد بود

      • Shayan85

        5

        8

        اقای یا خانم مکس عالی شما گفتی 41سالته 20سال فرمول یک میبینی اما جوری صحبت میکنی انگار 1ساله داری فرمول یک میبینی عزیزم دیگه خودتو مسخره میکنی برا چی لاقل بگو مکس میتونست با همیلتون بر سر سومی رقابت کنه بعد میگی لکرک حسوده 😐😐
        به چی به کی حسادت کنه اخه حسادت مکس و برو تا 2020ببین پشت فراری و ردبول چی گفته بعد بیا از حسادت بگو گفتی بی تعصب چیزی جز تعصب ندیدم ببین من لکرک رو میتونم بگم از همه این سایت بیشتر اشنام باهاش و میدونم رقابتا کارتینگ لکرک مکس که اکثرا هم فقط این دوتا رقابتشون بوده ولی میشه بگی چجوری در اووردی مکس توی کارتینگ لکرک رو چند بار شکست داره
        منطق یه ردبول فن واقعا ..

    • Mahdiye

      3

      0

      قانون بهشون این اجازه رو میداده که برگردن به مسابقه و البته ظاهرا مدیران مسابقه قبول نمیکردند و خیلی سعی میکنن ردبول رو منصرف کنند ولی در نهایت مجبور میشن بپذیرند و پرز برمیگرده به ریس، خیلی زود فیا این قانون رو اصلاح خواهد کرد. دیروز مورد مهمی نبود قصد کاور کردن پنالتی بود ولی ممکنه در یک‌ مسابقه رقابت و قهرمانی رو تحت تاثیر قرار بده.

  4. amir82_yusefi

    6

    2

    تبریک به ردبول فنا بابت قهرمانی مجدد سازندگان من فقط فاز پرز رو درک نمیکنم تو دیگه قهرمان شدی دیگه جریمه بره مسابقه بعد طوری نمیشه که ردبول با این کارش مرسدس فنا رو بیشتر علیه خودش کرد.
    تو کامنت سر کوالیفیکیشن هم نوشته بودم مکس میره مکلارن با یه فاصله زیادی پشتش میره پشت اونا هم فراری و مرسدس جنگ میکنن که مثل سابق فراری تو استراتژی باخت.
    ساینز که زدی ضربتی ضربتی نوش کن بود کاری که ساینز تو سنگاپور با مرسدس کردو مرسدس میخواست انجام بده که نشد و مرسدس واقع با این استراتژی هم نمیتونست کاری کنه فقط مشکل استراتژیست های فراری بودن که گند زدن و میتونست نزدیک تر بشه به مرسدس برای تیم دوم سازندگان

    • farshad.b

      11

      1

      امیر جان منطق میگه وقتی میتونی پنالتی رو پاک کنی چرا بزاریش برای بعد ؟! . بعدش چرا مرسدس فنها ناراحت بشن ؟! . ولی با شما موافقم که فراری میتونست پلان بهتری داشته باشه .

    • Mahdiye

      3

      0

      اجازه بدین من مخالفت کنم باهاتون، اگر قانون این اجازه رو میداد پرز برگرده به ریس باید اینکار رو میکردن که مسابقه بعدش خراب نشه، حتی تد کراویتز در پادکست خودش هم دیروز میگفت که هر تیم و مدیر تیمی جای ردبول و هورنر هم بودند باید اینکار رو میکردن و فیا باید خیلی زودتر این قانون رو اصلاح میکرد.

  5. Hassan Mohebbi

    21

    2

    تبریک به ردبول فن‌ها مخصوصا طرفداران مکس واسه قهرمانی ردبول و بردهاش✌🍻🥳
    تبریک به فن‌های مکلارن واسه دو تا سکویی که گرفتن و هم‌چنین اولین سکوی اسکار💪🍾🧡
    خوشحالم واسه لندو و اسکار و همچنین رانندگی زیبای راننده‌هامون لکلرک و ساینز❤

    همیلتونم خوب بود خداییش. هرچند اول مسابقه راسل یخرده زمان ازش کم کرد و خودشم یه اشتباه کرد ولی با اون رده‌ای که بهش داد تونست این زمان‌ها رو جبران کنه و امتیاز ارزشمندی رو از فراری بگیره.

    راسل خوب بود ولی وقتی رادیوهاش و طرز رانندگیش رو میبینم. یاد دیالوگ اون درخته تو فیلم ارباب حلقه‌ها می‌افتم که می‌گفت عجول مباش هابیت جوان😁 خداییش الان به پرز و راسل هم یکی باید همین رو بگه.

    امید خدا بریم واسه دومی فصل🙏 فورزا فراری❤😍💪

  6. EBRAHIM44

    5

    17

    مسابقه‌ی خوبی نبود
    همیلتون هم سریع تر از راسل بود ولی همیلتون میتونست به راسل دی ار اس بده که ساینز نتونه از راسل رد شه با ترفندی که خودش برد مکلارن فعلا از مرسدس و فراری برتره اما مرسدس و فراری با هم برابرن که یکم مرسدس سر تره.

    • AliReza

      9

      3

      همیلتون به راسل دی ار اس داد

      • Levi

        4

        1

        بهش دی ار اس داد ولی بازم نشد

      • EBRAHIM44

        0

        5

        دی ار اس داد ولی بعد سریع جدا شد.

      • Nader_nah

        5

        1

        ابراهیم خان به نظر شما چند درصد راسل میتونست با دی آر ای ساینز رو دفاع کنه؟ و اگر از راسل می‌گذشت و توی دی آر اس همیلتون قرار می‌گرفت (که احتمالش خیلی زیاد بود) آیا نمیتونست ازش رد بشه؟

    • Levi

      7

      0

      بهش دی ار اس داد ولی بازم نشد

  7. سیاوش Kurd

    11

    13

    تبریک به ردبول فن ها….
    مک‌لارن ها چقدر خوب بودن ، البته سوزوکا براشون بهترین پیست محسوب میشد با توجه به پیچ های سریعی که داره …
    پیاستری هم بالاخره رفت رو سکو و به حقش رسید…
    فراری ها هم در حد توانشون خوب بودن،،،جوری که واسر گفت باید منتظر آپدیت های بعدیشون باشیم …

    البته اینم یادم نره، واقعا واقعا توی چند سال اخیر راننده های ردبول نشون دادن از یه بتل ساده واقعا عاجزن، در توانشون نیست یه چرخ به چرخ ساده رو انجام بدن.!..!. البته توی پوش کردن رقیب به بیرون پیست و رفتن تو شکم بقیه مهارت بالایی دارن!!! مخصوصا پرز که دیگه واقعا داره شورشو در میاره…

    • Soheil_JB22

      12

      5

      نیازی به پاسخ نیست واقعا با چرخ به چرخ راننده های مرسدس اما جهت یاداوری راننده های ردبول هنوز کسی رو بیمارستان نفرستادن یا همزمان سه تا ماشین رو از دور مسابقه خارج کنن

    • admira

      13

      1

      راننده ها عجب بابا2021 که کلامکس و همیلتون فشاری به هم میاوردن که کلا راننده های موجود شاید تا پایان رانندگیشون یه همچین چرخ به چرخ هایی رو نبینن 2022 هم که مکس و لکلرک نیم فصل کلا چرخ به چرخ بودن نمونه کوچیکشو ارجاع میدم به چرخ به چرخ همین مسابقه که همیلتون یه گوشه از تجربشو به راسل نشون داد

    • Shayan85

      9

      6

      بهتر بود میگفتی پرز بلد نیست سبقت بگیره الان مکس فنا میرزن سرت ها!!!

      • سیاوش Kurd

        8

        8

        شایان فراری فن ها هیچ وقت سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ رو فراموش نمیکنن…
        لوییس فن ها هم ۲۱ ….
        واقعیته..!

      • Mahdiye

        4

        0

        سر صحنه تصادفش با مگنوسن که اشتباه پرز محرز بود هرچند ظاهرا ترمزش مشکل داشته ولی برخورد استارت با همیلتون اجتناب‌ناپذیر بود و کاریش نمیتونست بکنه.

    • Mahdi.drs

      14

      2

      بله بله صد در صد راننده های ردبول عاجزن کلا….. بعضی راننده ها که وقتی البون داره ازشون سبقت میگیره برای برد میکوبن چرخ عقبش و اسپین میکنن خوبن فقط😐😐😐
      مگنوسن و اکون و سارجنت و ‌.. خوبن

    • Mahdiye

      1

      1

      تو تصادف استارت که پرز مقصر نبود و شرایط بنحوی پیش رفت که اون برخورد اجتناب ناپذیر بود، به اصطلاح کارشناسان فرمول یک در اون صحنه برخورد بین پرز و همیلتون عملا پرز مسافر بود.

  8. Mscforever

    12

    1

    قهرمانی شایسته ردبول مبارک باشه برای طرفداراش
    مک لارن و فراری دوباره بر گشتن به دوران اورجینالز

  9. Arshia-sh

    13

    3

    همه انتظار فاصله نجومی داشتن بین مکس و نفر دوم که به نظرم مکس رفت برای مدیریت لاستیک وگرنه فاصله قابل توجه میشد.
    پرز بدشانسی اورد واقعا.
    پیست ژاپن بسیار تکنیکی و محبوب راننده هاست.
    به نظرم فراری دست بالا رو داشت و در ادامه احتمال کسب مقام دومی رو از مرسدس بگیرن اگه همینطوری فصل رو ادامه بدن.
    زنده باد مکس نابغه و ردبول

  10. مکستون

    18

    16

    اول تبریک به خودم .

    دوم تبریک به فن های رد بول جان

    سوم تبرک به مک لارنیا

    چهارم تبریک به فررراریا

    پنجم تسلیت به مرسدسیا واقعا مرسدس پولشو دور ریخته
    با این رانندهای د رب و دا غو ن .(❁´◡`❁)

      • 🦈Ben

        9

        0

        سلام به همه دوستان
        تبریک به ردبول و همه فناش بابت قهرمانیشون چیزی که واقعا مستحقش بودن 💥
        از همون اول بخوام بگم :
        مکس که خب حرفی برا گفتن نیست عالی بود تنهایی قهرمانی ردبولو این ریس در آورد بی کمک پرز خان 🥴
        دو تا مکلارنا خیلی خوب بودن بتل بینشون هم باحال بود هر چند که پیاستری فوق‌العادست ولی هنوز تو ریس پیس جا داره به نوریس برسه
        فراریا خوب بودن لکرک بهتر اما من اصلن گاراژ فراری رو درک نمیکنم با این که خودم مرسدس فنم ولی اگه ساینز رو زودتر میاوردن و جلوی همیلنتون در میومد راحت پیسشو داشت که نزاره همیل رد شه اما فراریه و استراتژی های … 😬
        مرسدسا هم در حد توان این ماشینه … خوب بودن به قول یکی می‌گفت ماشین مودی ندیدیم که اونم به لطف مرسدس دیدیم ینی قشنگ هر ریس حرص میده یکی خوب یکی بد و ادامه داره این داستان امیدوارم فصل بعد ماشین پایداری داشته باشیم
        لوئیس سریع تر بود هر چند که به نظرم آسیب ریزی هم دید راسل هم خوب بود مرسدس هم که انواع استراتژی ها رو واسه رانندهاش هر ریس تست می‌کنه که البته جسارت خوبیه
        دلم واسه ناندو یکم سوخت انصافا استون چکار می‌کنه کلا استون به خواب زمستانی رفته
        آلپینا و آلفا هم خوب و چقدر این لیام خوبه انصافا
        راجب پرز نمیدونم اصن چکار می‌کنه خوبه حالش چطوریاس اول ریس داشت ریس همیلتونو خراب میکرد بعدشم که این چه وضع سبقت گرفتنه اونم از یه راننده با تجربه اف وان تو سنگاپور هم سبقتاش عجیب بود اینجا هم همینطور ینی طوری شده که هر وقت پرز میاد سبقت بگیره با خودم میگم الانه که یکی یا خودش اوت شن اونم با ماشینی که قشنگ توان دوم شدنو داشت بدجوری روحیشو باخته به نظرم وگرنه از پرز بعیده 🙁

    • Mahdi.drs

      6

      1

      راننده درب و داغون 🤔 وات دفار

    • IliaLh44

      12

      2

      مکستون چند سالتونه ؟؟

    • مکستون

      9

      7

      از نظر فنی اگه بخام تحلیل کنم مسابقه رو و نقاط ضعف و قوت تیمها رو بگم اینه که رنگ نارجی رو لباس مکس عزیز خیلی کمه ولی رو لباس اسکار و لندو دیگه خیلی زیاده واقعا و مسابقه جذاب تر میشد کاش یه تعادلی بود اینجا. دیگه اینکه بعضی تیمهایم که همه چیشون سیاهه . (❁´◡`❁)

      • farshad.b

        10

        0

        این یکی با حال بود ، از این تحلیل میشه نتیجه گرفت افت استون مارتین مال این رنگ یکدست سبز بی تنوع ماشین و لباسشون هست . ببینید ویلیامز هم با تغییر لیوریش چه بهتر شده . 😀

    • علی ابوالحسینی

      5

      0

      سلام دوست عزیز، هفته گذشته من کامنتی گذاشتم که غیر مستقیم بی احترامی بود به شما،ولی انصافا قصدم این بود که یه مقدار رعایت کنی،درسته من عاشق همیلتونم ولی به من ربطی نداره که بیام به شما تذکر بدم،من از غرور از۴سال پاکی ای گفتم که تو یه هفته باد فنا شد،و واقعا متاسفم که انقدر حماقت کردم و مغرور شدم…😑😑😑
      اما در مورد شما اگر یه کوچولو میشناختی و اطلاعاتی در مورد فرمول یک داشتی باز میشد تحمل کرد ولی فقط یه چیزایی حفظ کردی هر بارم تکرار میکنی و همگی فاقد ارزشن چون اینجا عده ای هستن میشناسن میدونن چون بارها بارها با دقت نگاه کردن الکی و با فحش و بی احترامی کسی چیزی یاد نمیگیره،چرا اینجوری گفتم چون مکس دو تا کار انجام داد که هیچ راننده ای با هیچ ماشینی تو هیچ زمانی از تاریخ نمیتونست مشابهش عمل کنه،اول اینکه تو استارت کاری کرد که سالها تیمها به راننده ها آموزش میدن کاری که انجام داد،اول رفت سراغ پیاستری کم تجربه چون پیچ اول به راست بود و میدونست غیر ممکنه تو ترمز گیری کسی حریفش بشه،و بعدش گرفت رو نوریس که نه بتونه از شعاع خارجی نه داخلی پیچ ازش عبور کنه،کار دومی هم که انجام داد تو سیفتی کار چقدر حساب شده تخته کرد که همونجا مکلارنا اولی رو از دست دادن…
      این نکات دلایل برتریه توان مسابقه‌ای مکس نسبت به همه راننده های تاریخه،نه صحبت های بی ارزش و توهین های زشت…
      در هر صورت شما مختاری هر کامنتی که خواستید بنویسید و منم هیچ اجازه ای ندارم که دخالت کنم…
      موفق و پیروز باشی برادر.

  11. hadi

    6

    1

    مبارکه ردبولا قهرمانی.مبارکه مکس.اما فراری هر هفته یه سوتی داره.اگه ساینز زودتر میرفت پیت چهارم پنجم بودن نه چهارم شیشم.

    • AliReza

      11

      2

      اینا برا فراری سوتی محسوب نمیشه

  12. Shayan85

    8

    5

    مسابقه کسلی بود اما بدی نبود
    دلم واسه ناندو سوخت تیکه پاره شد عملا
    همیجنور مکلارن دیروز هم گفتم مکلارن پیس سریع تری نسبت به فراری ومردس داشت
    همیلتون حال ساینز رو گرفت
    لکرک هم کارش خوب
    ولی فک نکنم مکلارن توی قطر بتونه اینجوری راحت باشه بیشتر پیست قطر داستم نگا میکردم عکساشو به درد فراری میخوره حالا ببینیم چی میشه

    • Mahdi.drs

      4

      1

      اتفاقا قطر برای مکلارن قوی خواهد بود…‌‌ فراری و مرسدس نزدیک تر میشن ولی به نظرم توی قطر بازم تیم مکلارن تیم دوم خواهد بود ‌… البته شاید اشتباه میکنم

      • Shayan85

        5

        1

        نگفتم توی قطر قوی نیستن گفتم مثل ژاپن به این اسونی براشون نخاهد بود طبق شکل پیست و پیچ هایی که داره فراری میتونه تیم دوم باشه تا مکلارن اما بازم باید حداقل تا دیتا های تمرینا صبر کرد

  13. Max . 1

    9

    0

    ادبتو قربون
    این سایت صدها نفر عضو داره و تشبیه این همه کاربر به اعضای سیرک فقط از یه آدم بی منطق که بر حسب اتفاق همیلتون فن هم هستش برمیاد

  14. NICO ROSBERG-06

    16

    2

    مکس عجب هیولاییه.. برای دفاع کردن از دوتا مک لارن سریع، مثل مار حرکت کرد تا رسید به پیچ یک،مطمعن بدو یکی از مک لارنا ردش می‌کنه که یهو دیدم از وسط دوتا شون خودش و پرتاب کرد تو پیچ. واقعا تبریک میگم بهش، با این پیروزی یحور تعنه هم زد به پرز که به تنهایی ردبول و قهرمان سازندگان امسال کرد. و استون مارتین که بعد از سنگاپور دوباره همون اشتباه و تکرار کردن ،آلونسو حد اقل سه چهار دور دیگه رو هم میتونست بزنه با اون تایرا اصلا فاز گاراژ استون و تو تعویض زودهنگام تایر درک نمیکنم،آلونسو حد اقل میتونست هفتم یا او خوشبینانه ترین حالت شیشم بشه،اگه اون چهار دور و ادامه میداد دیرتر میومد پیت احتمال داشت که اون همه دور و پشت اوکون تایم از دست نده و اینجوری حتی شاید کل استراتژی تیمای بالایی رو به هم می‌ریخت هر چند برای مرسدس بد نشد همیلتون و راسل خوب بودن کلا امروز اما باید قبول کرد استون برای این فصل چیز بیشتری نداره که به آلونسو بده. و بدشانسی که دوتا ریسه برای آلبون بخت برگشته داره اتفاق میوفته ‌ درکل مسابقه در اتفاقی بود و فراری که با یه استراتژی جالب و مبهوت کننده یک رده زیبا رو از ساینز گرفتن.به شخصه ترجیح میدادم راسل اونجا باشه ولی خب همیلتون سریع تر بود و کاریش نمیشد کرد. بریم برای ریس بعدی .

    • Mahdiye

      4

      0

      واقعا اون استارت مکس جزو بهترین استارت‌های فصل هست. جوری از هر دوشون دفاع کرد که من چند بار برگشتم نگاه کردم هربار بیشتر لذت بردم. همیشه میگم مگه میشه مکس از این بهتر هم بشه و ریس بعد غافل‌گیر میشم.

  15. Mehdi.83

    7

    0

    تبریک به فن های ردبول و همون جملات پرتکرار امسال,پرز پر اشتباه و مکس عالی.چند مسابقه قبل گفتم منتظر تصادف همیلتون و راسل هستم.تنش اصلی تو بلژیک استارت خورد فکر کنم شوت اوت بود که انتهاش هم شد اون اتفاق اروژ.تنش هم تیمی ها هم چیزی نیست که به راحتی قابل رفع باشه.
    فراری هم هر دو رانندش میتونستن با 2و3 دور زودتر پیت رفتن رده های بهتری داشته باشن.

  16. Mojtaba 44

    2

    0

    سلام دوستان ریس بعدی کیه ؟

    • Shayan85

      4

      0

      دوهفته بعد شامل اسپرینت هم هست

    • Max . 1

      3

      0

      دو هفته دیگه قطر

  17. Joe44

    3

    1

    همون همیشگی
    مکس در حال پرواز

  18. Soheil_JB22

    9

    1

    برد و مکس و دابل پودیوم مکلارن روز رو کامل کرد واقعا و پرز کلاس رانندگیش رو نشون داد واقعا کسی که میگفتن ردبول ماشینش رو دستکاری میکنه تا قهرمانی مکس بخطر نیفته😂 و حیف لیام لاوسن که فصل بعد ماشین نداره تو همین چند مسابقه از سونودا بهتر کار کرده و لیاقتش از سونودا و پرز بیشتره واقعا

  19. LH44

    16

    0

    تبریک به ردبول و طرفدارهاش
    مسابقه برای مرسدس اصلن خوب نبود.
    جفت ماشین ها چه در تک دور و چه در ریس پیس اصلن خوب نبودن و به راحتی ماشین چهارم بودن. راننده ها به معنای واقعی هرچی ماشین داشت رو رو کردن. بنظرم اگر ساینز یکم استراتژی بهتری داشت باید پنجم میشد.
    در طول اخر هفته حرف هایی راجع به نبود داون فورس در جلو و عقب ماشین گفته شد. فکر کنم لوئیس بود که گفت در جایی که جلوی ماشین باید داون فورس داشته باشه، داون فورسی نداشتیم و برای عقب هم همین مسئله صادق بود. جالب اینه مرسدس در کنار استون ماریتن درگی ترین ماشین بود. یعنی می بایست حداقل داون فورس خوبی هم تولید میکردن که نکردن!! تیم از نظر لاستیک خوری که بهش امید داشت هم اصلن خوب عمل نکرد و برتری خاصی نسبت به فراری ها نداشت. حالا شاید دلیلش این باشه که اپدیت های فراری لاستیک خوری رو بهتر کرده باشه.
    میزان دمیج لوئیس رو در برخوردش با پرز رو نمیدونم اما فکر کنم ماشین لوئیس 100 درصد نبود. البته بعد پیت استاپ اول و تغییرات در زاویه بال جلو یه مقدار بهتر شد پیسش. حرف از پرز شد. بزرگوار علاقه ی خاصی به استیک T-bone دارن!!! به راحتی مسابقه بقیه رو خراب میکنه انگار نه انگار. درباره ورود دوباره پرز به پیست خیلی ها میگن یه لوپ هول در قانون وجود داشته که ردبول ازش استفاده کرده و اجازه فیا رو گرفته. بعضی ها هم میگن پرز جریمه میشه برای قطر. اگر مورد اول درست باشه، یه زنگ خطر به تمام معنا برای مرسدس و شخص ران مدوس هست. ران مدوسی که در سال 2021 به اندازه کافی در طول فصل ضعیف کار کرد اما این مسابقه یه جورایی گفت مرسدس نتنها چند هیچ از نیوی و تیمش خورده، بلکه از نظر اسپورتینگ دایرکتور هم بشدت به نسبت ردبول ضعیفتر عمل میکنه.
    یه خبر خجالت اورد دیگه برای مرسدس و مشخصن مایک الیوتی که قرار نیست افتضاحش دست از سر تیم برداره، مکلارن هست. مکلارن از نظر ایرودینامیکی مهندسای پایین تری نسبت به مرسدس داشته. چون خودش موتور ساز نیست احتمالن از اون نظر هم مرسدس بهش برتری داشته باشه. تونل باد قبلیشون هم که این قطعات حاصل همونه، از تونل باد مرسدس عملکرد بدتری دارشته. اما چطور میشه در پیستی مثل سوزوکا، اینطوری ابروی مرسدس رو ببره؟؟! فقط میدونم شرایط مرسدس کم کم داره بحرانی میشه. یه سری حرف ها از تد کرویتس هست که میگه مرسدس سال بعد طرح ردبول رو کپی میکنه. چند جا هم دیدم قراره برن طرف طرح مکلارن. هرچی باشه از این بهتره که الپین رو الگو قرار دادن!!!!
    اگر دو سناریوی بالا اتفاق بیافته و من جای ولف باشم، دو جین از مهندسین ایرو رو میفرستادم کیترینگ برکلی تا ماست ببندن. اینجوری در کاست کپ هم صرفه جویی میکنم. احتمالن اینقدر پول میموند برام تا برم سراغ مهندسین ردبول.

    • ( ^ | ^ )

      4

      2

      تنها تحلیل و دیدگاه مفیدی که خوندم همین بود دمت گرم
      چیه تبریک میگم به این ، تبریک میگم به اون فن ها
      4 تا نکته خوب و آموزنده بگید 4 تا جدید وقتی یه چیز میبینن یاد بگیرن
      حاجی دمت گرم

      • LH44

        3

        0

        قربان محبتتان.
        البته بخش دیدگاه متعلق به همه کاربرهاست تا با رعایت ادب دیدگاه خودشون رو بیان کنن. دیدگاه دوستانی که خوشحال هستند و می خواهند خوشحالی خودشون رو با دوستانشون با تبریک گفتن به اشتراک بذارن، بسیار محترم هست.

    • Mahdiye

      2

      0

      در مورد پرز اینو بگم قانون اجازه میداده به ریس برگرده هرچند مدیران مسابقه خیلی تلاش میکنن ردبول رو منصرف کنند ولی خب قانون اجازه میداده برگرده. این قانون خیلی زود اصلاح میشه و ولی کلا پرز بخاطر دوتا پنالتی که گرفت امتیاز منفی زیادی گرفت و به اون عدد ۱۲ نزدیک شد که هر راننده در یک فصل بیشتر ۱۲ امتیاز منفی بگیره از فیا فصلش حذف میشه یا جریمه میشه و پرز بشدت باید و مراقب این موضوع در مسابقات باقیمانده باشه. باقی تحلیلتون هم جالب بود. جایی میخوندم مشکل مرسدس بیشتر ایرودینامیکی هست و باید بیشترین تمرکز رو روی اون قسمت بزارند ولی واقعا عجیب بود وقتی دیدن فصل پیش کانسپتشون کار نمیکنه دوباره این فصل ادامه دادند و باید خیلی زود در مورد فصل بعد تصمیم‌گیری کنند حیف از این راننده‌ها و پتانسیل تیم هست که برای چهارمی و پنجمی بجنگند.

      • LH44

        3

        1

        Mahdiye@
        درمورد پرز قانون اجازه نمیداده، واقعیت قانون گذار هیچ حرفی درباره بازگشت ماشین ریتایر شده به پیست نزده! در واقع به مخیلش خطور نکرده بوده همچین چیزی که بخواد براش قانون بذاره.
        مشکل مرسدس بخش عمدش ایرودینامیک بوده و هست. اما ساخت یه ماشین غیر قابل پیشبینی که بشدت هم روندنش سخت هست، اونم برای دو سال، تیم رو وارد مشکلات دیگه ای میکنه و ارامش رو ازش میگیره. ارامش که بره عملن تیم وارد بحران میشه. تیم که وارد بحران شد، همه چیزش زیر سوال میره.
        مرسدس سال پیش به دلیل جریان های اشوبناک هوا که به چرخ های عقب برخورد میکرد، بشدت درگی بود و تایر ها رو هم خوب گرم نمیکرد. البته درگی که در کنارش داون فورس قابل توجهی هم بوجود نمی اومد. مرسدس فکر کرد که میتونه با اون جریان های هوا در بیافته. از او نطرف راسل هم موافق اون کانسپت بود. برد در برزیل مرسدس رو گمراه تر کرد. راسل بردشم برای مرسدس دردسره 🙂
        یکی دیگه از مشکلات مرسدس که زیر سایه بخش ایرودینامیک رفته، سیستم تعلیق هست. اینکه راننده ها میگن ماشین بشدت روندنش سخته مقداریش از سیستم تعلیق میاد. سال 2022 طراحی سیستم های تعلیق بشدت ساده تر شد و در نتیجه اون، تپ و چاله های پیست بیشتر به راننده منتقل میشدن که باعث میشد اعتماد به نفس راننده مخصوصن در ترمزگیری بشدت افت کنه. تیم ردبول از اول خیلی خوب سیستم تعلیقش رو طراحی کرد. بر خلاف مرسدسی که به دو دلیل بالا پایین میکرد. اعلاوه بر پورپوسینگ، بالا پایین پریدن های ماشین به دلیل خنثی نشدن بامپ های پیست توسط سیستم تعلیق رو هم داشت.

      • Max . 1

        2

        0

        12 امتیاز منفی محرومیت از یک مسابقه

    • Mohsen.A

      0

      0

      موتور مک‌لارن دقیقا همون موتور مرسدس هست و ضعفی در این زمینه نسبت ب مرسدس نداره.براری را در ایرو و سایر موارد کسب کرده.باید بدونین که مهندسهای فعلی ردبول از مرسدس رفتن ب ردبول

    • Mahdiye

      1

      0

      بله دقیقا درست میفرمایید عملا قانون هیچ حرفی در مورد بازگشت به ریس بعد ریتایر نزده. خب راستش معمولا وقتی ماشینی از ریس خارج میشه که مشکل داره و نمیتونه ادامه بده، برای همین به مخلیه قانون‌گذار هم نمیرسیده که قید کنه ماشین بعد ریتایر نمیتونه برگرده هرچند خب همون آذربایجان ۲۰۱۷ فکر کنم بود که رایکونن از ریس کنار کشید و بلافاصله ردفلگ اومد و تعمیر شد ماشینش و به ریس برگشت. ردبول عملا منع قانونی برای برگشت نداشته. ضمنا اصلاح کنم اون ۱۲ امتیاز منفی سالانه است نه فصلی. ولی پرز بشدت بع لب مرز نزدیک شده با توجه به اشتباهاتی که این اواخر داشته. در مورد نکات فنی ماشین مرسدس هم قطعا شما که فن این تیم هستید بهتر در جریان مشکلات ماشین هستید و راستش حرفتون هم درسته فصل پیش ماشین مرسدس تا اخر فصل خیلی خوب پیشرفت کرد و در آخر فصل برد هم کسب کردند و تصمیم سختی بود که نخوان توسعه رو ادامه ندن. اگر الان ردبول رو در نظر نگیریم مرسدس در رقابت با فراری و مک‌‌لارن و یا حتی استون عقب نیست و هر مسابقه یک تیم‌ به اون یکی تیم‌ برتری داره ولی خب چون هر دو راننده مرسدس بشدت راننده‌های خوبی هستند چه همیلتون که لجند هست و چه راسل که حتما جزو قهرمانان آتی فرمول یک خواهد بود حیفه ماشین رقابتی نداشته باشند. در کل از کامنتون یاد گرفتم ممنونم. تا باشه از این مدل کامنتها که بشه حسابی ازتون یاد گرفت.

  20. mohmmadreza

    5

    5

    سلام همگی،تبریک به خودم و مکس فن های عزیز،یه جواب به اقا شایان ۸۵ میگم که ،اگه مکس شخصیت قهرمانی نداره ،شارل به هیچ عنوان نداره به هیچ عنوان،برمیگردم به دو مسابقه قبل و به این نکته که وقتی ساینز پول گرفت شارل حتی تبریکم نگفت و این مکس بود به طرف ساینز رفت ،پس حرف از شخصیت اصلا نزن،سندشم موجوده برو ۵ دقیقه ببین

    • amir82_yusefi

      3

      3

      داداش یه سوال طی سال های 2018 تا 2020 مکس شخصیت قهرمانی داشت.من بهت قول میدم اگر فراری سال قبل اونجوری نمیشد شارل میتونست بگیره قهرمانی رو

    • Shayan85

      5

      4

      ببین محمدرضا عزیزم شاید بعضی نظر منو درباره شخصیت قهرمانی با شخصیت یک قهرمان فرمول یک اشتباه گرفته باشن من از منظورم من اون دومی بوده بعدشم درباره تبریک نگفتن لکرک به ساینز رقابت درون تیمی مخصوصا وقتی راننده ها توی امتیازات و جای مهمی مثل مونزا هستن فک نکنم راننده ای داشته باشیم توی گرید که دوست داشته باشه بیاد توی همچین شرایطی از همتیمیش حمایت کنه هر راننده باشه اینکارو نمیکنه مدارکش زیاد هست میتونه رجوع کنی ببینی والا تاجایی ما یادمونه هر سال یه چیزایی از مکس میبینیم نمونش سنگاپور که واقعا ادم افسوس میخوره به این فرمول یک و به نظرم اصلا توی تاریخ فرمول یک همچین راننده بی اخلاق و همونطور گفتم شخصیت پایینش ندیدیم والا لکرک هرچی باشه دو سه لول توی این مسأله بالاتره

      • Mahdi-33

        5

        2

        بیخیال مرد
        انتظار داری راننده ها چیکار کنن باهم؟
        مسابقه همینه
        تهاجم جهت برد
        اخلاق چیه راجبش حرف میزنی؟
        مگه درس اخلاقه بزرگوار
        مسابقست
        تمام قدرتو تمرکز رو رد کردنه
        رادیوهاشونو گوش دادی؟
        اینا حین مسابقه اخلاق براشون ملاکه؟!
        برد مهمه
        فک کنم طرفدار همیلتونی
        همیلتون با اخلاقه؟
        چند بار دیدی مسابقات ملتو خراب کرده بعدش رفته عذر خاسته
        چیزی عوض شده؟
        پیاستری رو اوت کرد؟ اتفاق مسابقه ای بود؟ یا فرمول گرف روش؟
        همین مسابقه فرمون نگرف رو راسل؟
        من طرفدار بهترین رانندگی ام با اخلاق یا بی اخلاق

  21. MSF11

    6

    4

    مرسدس:سرعت نامطلوب..لاستیک خوری مطلوب
    فراری:سرعت مطلوب….لاستیک نا مطلوب
    مکلارن:تقریباً هر دو مطلوب
    ردبول: همه مطلوب + ۱
    استون مارتین هم خو عقبگرد زده
    البته فراری واقعاً پیسرفت محسوسی تو سرعت مسابقه ای و فرسایش لاستیک داشته این چند هفته

    و اینکه بله مکس راننده خیلی خیلی خیلی با استعدادیه
    ولی یه چیزی هست…پرز در حال حاضر خیلی سطح پایینتری نصبت به شارل … نوریس … همیلتون …آلونسو …حتی این ساینز و راسلی که این روزا میبینیم داره
    ولی باز میبینیم میاد تو تعیین خط بالاتر از خیلیا تموم میکنه…با اینکه تک دور زن خوبی نیست
    این قدرت ماشین ردبول و نشون میده…قدرت ابزاری که در اختیار مکس و پرز هستس رو نشون میده..
    *همیشه کسی که برنده میشه بهترین نیست*

    • Mahdi.drs

      6

      0

      اره همیشه کسی که برنده میشه بهترین نیست …حرف منطقی و درستی هست …قدرت ماشین خیلی مهمه

      یه جمله از الونسو خوندم جالب بود….گفت توی سنگاپور بهترین راننده گرید مکس بود و پنجم تموم کرد اینجا هم بهترین هست و اول….منظورش اهمیت قدرت ماشین بود ولی تعریف از مکس هم بود🤔🤔

    • Mahdi-33

      2

      1

      ی تماس بگیر با مدیرای ردبول مرسدس فراری و مکلارن و طرز فکرت رو حتما بشون بگو و راهنماییشون کن
      و بشون بگو واقعا مغز ندارن ک ورمیدارن با مکس و همیلتون و لکلرک و نوریس قراردادای سنگین میبندن و هر وخ نزدیکه پایان قراردادشون میشه دست و پا میزنن ک باز قرارداد ببندن (نمونش ردبول و مرسدس و مکلارن..خودشونو برای مکس و همیلتون و نوریس میکشن چرا چون از نظرشون بهترینن)
      جا اون همه پول دادن برن ی ماشین خوب بسازن بدن دست سارجنت یا لطیفی -مفتم هستن- راحت اول میشن
      اون تیما واقعا عقل ندارن
      اقاجان چرا انقد براتون سخته ک قبول کنین
      تیم باید عملکردی یک باشه تا رتبه یک بشه
      ردبول : مهندسی خوب مکانیک خوب استراتژی خوب راننده خوب: نتیجه برد
      بیخیال دیگه
      هرچند ب نظرت احترام میذارم
      هر کسی نظری داره
      (طبق طرز فکر شما همیلتون خیلی شانس اوورد دوران خوبی ماشین مرسدس دستش بود ماشینی ک حتی سارجنتم احتمالا باهاش قهرمان میشد)

  22. Ali.. Ferrari

    6

    2

    تبریک به ردبول و مکس.تبریک برای قهرمانی ردبول.همینطور آفرین و تبریک به نوریس و اسکار.
    فقط این تبریک شامل حال کسایی که در مسابقه سنگاپور برد فراری رو با دادن کامنتهای بی ربط نتونستن ناراحتیشونو پنهان کنن،نمیشه وگرنه مبارک بقیه که ادب و احترام رو رعایت کردن.

    • مکستون

      5

      6

      تورو خدا ، التماست میکنم ، رحم کن به ماها یه کاری کن شامل حال ماهایم بشه ،

      حالم خیلی بده یه کاری کن ، ای وای ای وای …..

      دیدی الان همه مون مردیم

      تو چقد بدی واقعا .🤪😎

  23. Yousef

    3

    0

    قهرمانی ردبولو تبریک میگم 😀🇦🇹❤️ اینم از شیشمیش 2 تای دیگه اذافه کنیم به مرسدس میرسیم😎.
    استرول و سارجنت که به نظرم تو فرمول یک دیگه….😪در جریان هستید حیف فتل و میک شوماخر.
    دقت کردین مسابقه سنگاپور تو روز اول تعدادکامنت ها به 200 رسید ولی این مسابقه هنوز موقع شبی تازه هفتادمیشو خودم دارم می فرستم.مسابقه هیجان داشته باشه کامنتا و طرفدارا سرازیر میشن.

  24. مکستون

    3

    6

    از متن بالا که ادمین نوشته کپی کردم ، فقط سیرک مرسدسیها رو ببینید .

    همیلتون اشتباه می کند و از مسیر اصلی پیست خارج می شود و حال راسل کامل به او چسبیده
    است. لوئیس دوباره این اشتباه را می کند و هم تیمی خودش را به بیرون از پیست هدایت می کند. احتمالا داوران
    این موضوع را بررسی کنند.

    فعلا راسل پیشتاز مسابقه ژاپن هستش.
    عصبانیت جورج راسل از رفتار لوئیس همیلتون:
    ما با کی میخوایم مسابقه بدیم؟ با خودمون یا با دیگران؟

    بعد میگم مرسدس پولشو دور ریخته میگین چه جسارتاااااا .¯\_(ツ)_/¯(❁´◡`❁)

  25. مکستون

    4

    0

    گرندپری لوسیل_ قطر ۲۰۲۳ (14 تا 16 مهر ۱۴۰۲ )

  26. مکستون

    4

    3

    تعداد دور

    57

    طول مدار

    5.38 کیلومتر

    فاصله مسابقه

    308.826 کیلومتر

    رکورد دور

    1:23.196ماکس ورشتاپن (2021)

    سال 2021 اولین باری بود که قطر میزبان مسابقات جهانی فرمول یک FIA بود

    • Joe44

      0

      1

      برنده رو چرا نمیگی

  27. مکستون

    4

    3

    ینی رگباری براتون دارم فنی میزارم.
    (❁´◡`❁)

  28. Mahdi.drs

    4

    0

    مسابقه تعریفی نبود نسبت به سال های قبل این پیست ولی در کل بد هم نبود
    مبارک ردبول باشه قهرمانی هیولای عجیبی ساختن دمشون گرم کاش بقیه تیم ها هم برسونن خودشونو

    مکلارن ها پیست خوبی بود براشون … مکلارن توی سرعت بالا و پیچ های طولانی قوی هستن ولی سرعت پایین زمان از دست میدن و این پیست براشون خوب بود…اسکار و نوریس هم عالی دمشون گرم…اسکار هنوز توی ریس پیس مسابقه اش جا داره برای پیشرفت امیدوارم سریع تر سطحش رو بیاره بالا

    فراری هم قوی بودن استراتژی مثه همیشه ایده ال نبود ولی افتضاح هم نبود ولی دمشون گرم توی سامر بریک ماشین رو خیلی بهتر کردن در سرعت مسابقه ای(انتظار داشتم این پیست برای لکرک بهتر باشه)
    لوییس عالی بود …راسل هم عالی بود منتها استراتژی خوبی نبود به نظرم
    الونسو بیشتر میتونست نتیجه بگیره و استرول هم که کلا در سطح الونسو نیس فعلا
    برای الپین روز خوبی بود
    لیام لاسون هم با توجه به نتایجی که میگیره ممکنه سال بعد بره برای صندلی سارجنت 🤔🤔
    پرز کلا جدیدا وقتی نمیتونه رد بشه میزنه حریف رو میترکونه که استراتژی خوبی نیس 🤣🤣
    مسابقه قبلی گفتم باید ببینیم که کریستین هورنر راست میگفت هیچ تغییری روی ماشین ندادن یه خاطر قوانین که به نظر میرسه حرفش درست بود و ردبول مثه همیشه برگشت..
    مکس کلا فضایی میروند و لپ کوالیش یکی از بهترین لپ های امسال بود به نظرم…
    مسابقه بعدی در قطر انتظار نتیجه تقریبا مثه همین مسابقه رو دارم چون فرق زیادی بین دو پیست نمی بینم احتمالا مکلارن یک سکو دیگه داره…
    ردبول تمرکزش رو گذاشته چند وقته روی rb20 ذر حالی که خیلی از تیم ها هنوز روی ماشین امسال کار می‌کنند میترسم rb20 از ماشین امسال هم حتی قوی تر باشه…. مشکل اینجا مکس مثه ربات هست و اشتباه نمیکنه که بره از اخر گرید استارت بزنه یا توی ریس یه سوتی بده و بی نقص هست که رقابت رو ازبین میبره 😐😬😶

    • Yousef

      4

      0

      پرز رو احساس میکنم خیلی بیخیال میاد و مسابقه میده و خیلی بیخیال هم می‌ره کلا انگار بی خیاله😄.
      درمورد سال بعد به نظرم فراری و مرسدس از اونجا که به یه درک خوب از قوانین رسیدن با توجه به منابع عظیمشون به نظرم جهش بزرگی رو در پیشرفتشون خواهیم دید.ولی در مورد مک‌لارن واستون کمی شک دارم که بتونن ردبولو به چالش بکشن.
      از طرفی هم ردبول تیمیه که لیدر توسعه ماشین در فرمول یکه که مسیرشون برای توسعه ی ماشین به مراتب سخت تر از تیم های تعقیب کننده مثل فراری و مرسدس چون خلاقیت بیشتری نیاز دارن.

  29. Amir5

    5

    0

    تبریک به طرفدار های ردبول واقعا لیاقتشو داشتن !! امروز ریس چندان جذابی ندیدیم بنظرم ! ولی بودن مک‌لارن ها اون جلو عالیه عالی خیلی منو خوش حال می‌کنه چون این تیم با ریشه داره میاد که بترکونه و یه تبریک به پیاستری میگم مبارکش باشه… و فراری فراری !!
    چقدر اشتباه استراتژیکی آخه اون ست سافت عملا بی فایده شد و اشتباه برای ساینز هم که خیلی بد بود!!
    در مورد پرز هم میشه گفت ردبول چقدر چقدر دقیق و پیگیری این حرکت عالی بود. که حواسشون به جریمه بود

  30. MAXX1

    6

    0

    اولا تبریک به ردبولی ها مبارکشون باشه
    دوما در جواب دوست عزیز اقا یوسف بگم مسابقه سنگاپور به این خاطر نظرات از ۲۰۰ بیشتر شده بود چون فن های محترم لوییس عزیز ریخته بودن تو سایت و حسابی کولاک کردن دمشون گرم
    دیگه دارم کم کم از دست پرز کلافه میشم حیف این ماشین که دست لکلرک و ساینز و لوییس و فتل نیست و نبود
    در مورد ریس هم نظر خاصی ندارم از قبل معلوم بود پرواز مکس دیگه تکراری شده یجورایی
    در مورد گاراژ فراری موندم چی بگم یعنی چی بین پلن ای و بی گیر کردیم… بیچاره چارلز و ساینز و خصوصا فراری فن های عزیز.
    لوییس هم امروز نزدیک بود کار دست کل تیم بده امیدوارم فصل بعد ماشین رقابتی ای بهش بدن
    و در آخـــر بیچاره آلونسو وسط شیرها 🤣
    تا قطر بــــدرود دوستان✋🏻

  31. Nader_nah

    6

    4

    دوستان مدام میگن مکس بدون اشتباه و.. خب بفرمایید که چرا باید اشتباه کنه؟ اول اینکه یک ماشین فوق‌العاده داره و یک تیم خوب هم حمایتش میکنه، دوم اینکه تمام مسابقات اون جلو هستش و بدون رقیب با فراغ بال رانندگی می‌کنه و بدون استرس اگر اشتباه کنه که فاجعه‌ست که.
    ضمناً توی مونزا یه اشتباه مسخره کرد، توی دور ششم یا هفتم به ساینز حمله کرد برای سبقت که نزدیک بود برخورد کنن و یک برد و رکورد شکنی رو از دست بده در صورتی که مطمئن بود چند دور بعد لاستیک‌های ساینز نابود میشه و بسادگی سبقت میگیره و خوشبختانه خیلی زود متوجه شد و جبران کرد و صبر کرد.
    چرا بیخودی جو میدین؟
    و اینکه ساینز ۱۵ دور دفاع نکرد، مکس حمله نمی‌کرد چون لازم نبود

    • Nader_nah

      2

      0

      ضمناً مواردی رو که عرض کردم چیزی قابلیتهای مکس کم نمی‌کنه و بدون شک راننده خوبی هست

  32. D916

    6

    6

    لکلرک اینجا چیکاره بود که امروز همه گیر دادن بهش؟ اما چنتا نکته مکس از نظر بعضی از دوستان که منش پهلوونی خاصی داره پارسال به همتیمیش که این همه سالهای قبل بهش حال داده بود کمک نکرد که نفر دوم رانندگان بشه همون کسی که کمک کرد اولین قهرمانیش حالا با هر داستانی به دست بیاره پس بهتر انگ حسادت و … به دیگر راننده ها نزنید. قطعا مکس جز تفلن ترین راننده های تاریخ فرمول ۱ که دربرقراری رابطه با طرفداران فرمول ۱ افتضاحه هرچند راننده خوبیه اما بین قهرمانان تاریخ این رشته نه الان و نه در هیچ زمانی به محبوبیت امثال فانخیو شوماخر سنا و حتی معاصرین که هنوز مسابقه میدن نمیرسه. در مورد لکلرک هم اگر همین ماشین مکس زیر پاش بود مکس رنگ پول پوزیشن هم نمیدید. که توی دوتا کوالی با سکتور زرد بره روی پل .مگه لکلرک راننده حسود و ضعیفی نیست کمپین بزنید طوفان توییتری راه بندازید جای پرز بیاد ردبول تا رو در رو مکس تحقیرش کنه این بچه حسود با اون روحیه لطیف.

    • Arshia-sh

      6

      4

      دوست عزیز
      صحبت از زمانیه که کسی تو فشار مسابقه کم میاره.
      لکرلک نشون داده چندین بار زیر فشار پر اشتباه ظاهر میشه.
      شما رو به سال ۲۰۲۱ ارجاع میدم من و شما فقط و فقط یک بیننده ساده بودیم تو چند مسابقه اخر ۲۰۲۱ که واقعا چه استرسی داشتیم ……
      ببینید چی فشار فزاینده ای روی امثال مکس و لوئیس بود توی اون سال
      که بعدها گفتن چقدر تیم های رقیب از لحاظ جسمی و روحی تضعیف شدند. هر روز یک داستان و حاشیه
      آیا به عنوان یک هوادار لکرلک، شما باور دارید میتونست توی اون سال چنین فشاری رو تحمل کنه و قهرمان بشه.
      بازم میگم صحبت از شخصیت محکم و رانندگی کم اشتباه در شرایط بحرانی.
      وگرنه لکرلک راننده سطح یک هست به نظرم ولی در شرایط معمولی

      • پوریا

        5

        4

        مکسم زیر فشار خراب میکنه.اون روزا خاهد رسید.

      • D916

        4

        2

        من طرفدار لکلرک نیستم.اما فرق بهترین راننده با بدترین راننده دوری نیم ثانیه میشه توی ماشین برابر پس تا وقتی امکانات قهرمانی دست کسی نبوده نمیشه به راحتی حرفای صد من یه غاز زد. لکلرک توی فرانسه اشتباه کرد پارسال اما علت چی بود؟ روی لیمیت روندن چون خیالت از ماشین که راحت باشه از جایگاهت راحت باشه از تیمت راحت باشه شرایط متفاوت میشه. من آلن پراست خیلی دوست دارم حتی بیشتر از سنا اما شکست خورد از سنا این یعنی مقایسه ماشین برابر قهرمان جهان شکست بدی. وگرنه ماشین مکس به پیاستری که روکیه هم بدی قهرمان میشه .

    • Mohsen.A

      0

      0

      D916 عزیز
      خب وقتی لکلرک هم بره ردبول و هم تیمی مکس بشه به عاقبت چکو مبتلا میشه.مکس واقعا لطمه بدی به پرز زد و به عقیده من پرز را تموم کرد .
      هیچ راننده مدعی بعنوان راننده دوم نمیتونه توی ردبول دوام بیاره

    • Mahdiye

      1

      0

      من لکرلک رو راننده خیلی خوبی میدونم و طرفدارش هستم ولی رشته ای از حوادث و اتفاقات باعث شده این فصل رو فرم مطلوب همیشگی‌اش نباشه، حتی تو ریس ژاپن تا دور آخر فکر میکرده که سوم هست و مکس از ریس کنار کشیده!!!! اون چارلز همیشگی نیست. حسادت به ساینز هم که بکنه طبیعیه!!! والا هیچ کدوم این ۲۰ راننده داداشی هم نیستند اینها همه رقیب هم هستند نه دوست و رفیق! هم‌تیمی‌ها هم که رقیب مستقیم همدیگه هستند و وقتی هم‌تیمی امتیاز بالاتر میگیره عملا هم‌تیمی خودش رو شکست داده و ناراحتی و حتی حسادت طبیعیه!!!! ضمنا راننده‌هایی که مثال زدید تعدادی‌اشون وقتی تو سن مکس بودن خیلی تهاجمی‌تر و عصبی‌تر بودن و به مرور با افزایش سن به پختگی رسیدن. بعد کلاس پرورشی که نیست که دنبال اخلاق نایس و منش پهلوانی این راننده‌ها باشیم همه از این راننده‌ها برد میخوان.

  33. پوریا

    3

    3

    Max the great خیلی باحالیو حرفات خنده دار🤣🤣🤣

  34. خیلی ها میشناسن

    7

    3

    برای چندمین بار!!!
    با اینکه سطح فضای گفتگوی سایت به شدت افت کرده اما بعضاً حرفایی دیده میشه که مرغ پخته رو به خنده میاره
    یادمه ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ که فتل نتیجه نمیگرفت و لکلرک بهتر بود، فن ها میگفتن،روحیه فتل ظریفه و آدم احساساتی هستش اما لکلرک با اینکه جوونه مثل یک گلادیاتور رفتار می‌کنه، جالبه که بعد از سه سال این حرفا زده میشه که لکلرک توانایی مدیریت خودشو نداره و چنتا چرت و پرت دیگه…
    این راننده ها یهویی وارد ماشین فرمول یک نشدن و از بچگی تحت فشار مسابقه بودن تا به اینجا رسیدن،
    مسئله اصلی اعتماد به نفسی هست که مستقیما از عملکرد ماشین گرفته میشه،وقتی حداقل ۴ دهم زیر لیمیت رانندگی می‌کنی بایدم اشتباهاتت کمتر بشه، فرقی هم نمیکنه که راننده مکس باشه یا لوییس یا لکلرک،پس عدم اشتباهات مکس از شخصیتش نشأت نگرفته بلکه صددرصد از ماشینشه!
    اینکه تحت فشار چه رفتاری داره رو سال ۲۰۲۱ دیدیم با اشتاباهات زیادی که داشت،هرچند بازم میگم اون سال بهترین سال عملکردی مکس بود.
    فعلا دوره ی ردبوله و بایدم بتازونه ، تا بوده فرمول یک همین بوده.

    • Yousef

      2

      0

      میشه جند تا از اشتباهات 2021 شو ذکر کنی.

      • خیلی ها میشناسن

        1

        4

        قصد توهین به کسی رو ندارم ولی جمع کنید انصافا،صد بار توی همین سایت واستون لیست کردیم نوشتیم باز دوباره میاید دنبال اشتباهاتش میگردین؟
        خیلی خوبید واقعا…
        حوصله تایپ ندارم ولی برای شروع، عربستان(هم کوالی هم ریس) و برزیل گل سرسبدش بود

      • Yousef

        2

        0

        نه دیگه امین اینطوری نمیشه تعریفت از اشتباه صحیح نیست.
        اشتباه یعنی اتفاقی بیوفته که تو نمیخوای بیفته، برزیل و عربستان دیگه هنر جنگندگی مکس بود نه اشتباه در واقعه انتخابش بود.
        به نظرم به جز کوالی عربستان اشباه خاصی نداشت.

      • amir82_yusefi

        0

        2

        ولی به نظرم عربستان 2021 اشتباه محض مکس بود.تو اون پیست سریع و دوتا دی آر اس مکس میتونست یه جایی رده رو بده که بتونه دی آر اس بگیره.نظر من اینه

    • Mahdiye

      1

      0

      منم موافقم که اعتماد به نفس راننده بیشتر ناشی از اطمینان به ماشین و تیم و استراتژیست‌‌های تیم و‌کل عوامل تیم هست. وقتی ماشینت خوب باشه و ساپورت یه تیم خوب رو پشتت داشته باشی مشخصه که با اعتماد به نفس بیشتری مسابقه میدی. چارلز اول فصل پیش بویژه ریس جده رو یادتون بیارید که چقدر با اعتماد به نفس و باهوش رانندگی میکرد و حتی چند دور مکس‌رو اذیت کرد. ولی الان چارلز رو فرم مطلوب نیست. چندتا ریس پوزیشن چارلز بخاطر اشتباهات تیم استراتژی فراری یا گاراژ از دست رفت!!! مثلا موناکوی پارسال برد صددرصد رو گاراژ فراری ازش کرفت… هر راننده‌ای هم جای چارلز بود تمرکز ‌ اعتماد به نفسش رو از دست میداد. ضمنا همیشه ماشین خوب و تیم خوب و راننده خوب میشه ترکیب برنده که الان دو فصل هست ردبول این ترکیب رو در اختیار داره.

  35. Mahdiye

    2

    0

    من همیشه بعد پیست اسپا، طرفدار پیست سوزوکا هستم. ریس خیلی جذاب بود. ردبول که فصل خوبش رو تکمیل کرد و مکس هم که آمده بگه سنگاپور سوتفاهم بود. ولی پرز واقعا فاجعه بود ولی تصمیم ردبول خیلی جالب بود وقتی برش گردندون به مسابقه. مک‌لارن که دو تا راننده داره که خیلی خوبند و چه لندو چه اسکار جزو خوب‌های این فصل هستند و پیشرفت مک‌لارن عالی بود تصمیمات درست و پذیرفتن اشتباه و تصحیح به موقع بجای پافشاری رو کانسپت اشتباه به موقع به فصل برشون گردوند و یواش یواش دارند جای مرسدس رو بعنوان سومین تیم مورد علاقه‌ام رو میگیرند. پیاستری جزو آینده‌های فرمول یک خواهد بود. مرسدس هم خوب بود از جهت اینکه یه نبرد جذاب درون تیمی بهمون نشون دادن ولی استراتژی و اشتباهات همیلتون کم نبود. چقدر این ریس دی‌ان‌اف داشت واقعا تصادف‌‌های استارت خیلی‌ها رو تحت تاثیر قرار داد. و اون کاپ عالی اون همه طرفدار عالی باعث جذابیت همیشگی مسابقه ژاپن هست.

    • Yousef

      1

      0

      نمی‌دونم چرا مسابقات اسپا جذاب از آب در نمیاد.

      • Mahdiye

        1

        0

        چرا؟؟؟ ماهیت پیست اسپا بشدت ریس رو جذاب میکنه بنظرم، سوز‌کا هم‌ از اون پیست‌هاست که استراتژی دست بالا رو داره، کلا من طرفدار پیست‌های کلاسیک هستم مثل مونزا و سیلوراستون و….. از پیست‌های خیابانی هم خوشم نمیاد بنظرم اصلا از ماهیت این ماشینها دوره، مگه پیست لاس‌وگاس امسال بتونه یه کم نظرمو تعدیل کنه….

  36. پوریا

    1

    2

    یوسف جان ماشینو تو پیست پارک کنی ک رقیبت بزنه بهت شذه جنگندگی؟

    • Yousef

      2

      0

      نه اون قسمتش منظورم منظورم نیست به قول نیویی اون حرکت احمقانه بود در واقعه مکس از اونایه که برد رو به هر قیمتی میخواد