پیرو فراری، نایب رئیس فراری و پسر انزو فراری، بیان کرد که چگونه چارلز لکلرک می تواند “رشد” کند و با “اوج” مکس ورشتپن برابری کند.

چارلز لکلرک از سال 2016 بخشی از خانواده فراری بوده است و اولین مسابقه خود را برای تیم فرمول یک فراری در سال 2019 انجام داد. در طول چهار سال گذشته خود در این تیم، او نمایش های تماشایی داشته و به مردم ثابت کرده است که پتانسیل لازم را دارد تا روزی قهرمان جهان شود.

با این حال، در فصل 2023 همه مشکلات او به خاطر مسائل مربوط به قابلیت اطمینان فراری نبوده بلکه به این دلیل هم بود که لکلرک خودش اشتباهاتی را مرتکب شده است.

پیرو فراری در مصاحبه ای در مورد اینکه چگونه معتقد است ورشتپن از اشتباهات و تصادفاتی که داشت درس گرفت تا تجربه کسب کند و به جایی که امروز قرار دارد برسد صحبت کرد:

او (ورشتپن) فوق العاده سریع است. اوایل که مکس در فرمول یک رانندگی می کرد حتی گواهینامه رانندگی در اختیار نداشت. زمانی که او اولین پیروزی خود را در بارسلونا به دست آورد، آنجا بودم.

اشتباهاتش را بعد از آن مرتکب شد، تصادفاتش. حالا او جوان است و در حال حاضر تجربه زیادی دارد. او یک راننده بزرگ است که اکنون در اوج حرفه خود است.

نایب رئیس فراری فکر می کند که لکلرک آنچه را که لازم است دارد اما در این زمینه در مقایسه با ورشتپن فاقد تجربه است.

چارلز سرعت برابری با ورشتپن را دارد. اما از نظر تعداد مسابقات تجربه کمتری دارد. لکلرک هنوز هم می تواند رشد کند و رشد خواهد کرد.

پیرو در مورد کارلوس ساینز نیز بیان کرد:

فکر می‌کنم هنوز پتانسیل واقعی او را ندیده‌ایم، منتظر آن هستیم.

درباره نویسنده

به موقعش گاز بدیم و به موقعش ترمز بگیریم :)

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

65 دیدگاه

  1. Hamilton44

    6

    6

    و منی که همچنان منتظر آپدیت مرسدس هستم:/

    اگه یک ثانیه بگیرن چی میشه😐🔥

    • amirhosein

      8

      0

      فیلم هندی نیست که
      من به شخصه امیدوارم نهایتا خیلی خوب بوده باشه آپدیت، نیم ثانیه ازش در بیاد که اونم بعید می دونم

      این شروع یه مسیر جدیده اولش نیاید انتظار داشت

      شاید اون چیزی که واقعا قراره از این ماشین جدید ببینیم رو توی w15 ببینیم

      انتظاراتمون رو کنترل کنیم

      • mehdi shafiei44

        4

        10

        فیلم هندی نیست
        اما بعید هم نیست
        از اونجایی که یک تیم مثل استون مارتین در یک سال این همه رشد میکنه میشه نتیجه گرفت
        مرسدس با تجربه بیشتر میتونه در یک نیم فصل به همون اندازه رشد کنه

  2. Sebmm

    7

    2

    لامصب یکی رو بردی تا عرش یکرو کوبیدی رو فرش
    البته در مورد ساینز موافقم این راننده نمیدونم چشه هنوز پتانسیل خودشو تو فراری ثابت کنه یا اینکه لکلرک ی هیولاست او دیده نمیشه
    ولی لکلرک رشد نمیکنه باید ی ماشین رقابتی داشته باشه تا بیاد تو رقابت و بجنگه وگرنه جنگیدن برا رتبه دوم خیلی مسخرست و اصلا اعتباری نداره

  3. Ali🦁3

    10

    3

    چارلز حداقل 10سال دیگه فرصت داره تا با فراری قهرمانی بدست بیاره فقط باید صبوری کنه چه معلوم شاید روزی سلطه اون با فراری شروع بشه به نظرم هیج جا فراری نمیشه براش.
    مکس کلی صبوری کرد با ردبول حالا هم داره موفقیتش بدست میاره و واقعأ چه کسی تضمین میکرد که وقتی مکس قرارداد بلند مدت تا 28 بست ماشین ردبول در حد قهرمانی باشه ولی اعتمادش جواب داد الانم چارلز باید به فراری اعتماد کنه.

    آخر هفته موناکو بهترین شانس هست برای چارلز تا طلسم برد خانگی یا حتی پودیوم که نگرفته بدست بیاره.

    • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

      13

      8

      وقتی مستقیم از F3 میای F1 این صبر نیست صبر رو بیشتر راننده هایی مثل لوئیس و آلونسو میشه به کار برد.
      من منکر رانندگی اون نیستم اما مسلما داشتن ماشینی بدون نقص اونم توی این سن رو کمتر راننده هایی تونستن تجربه کنن.

      • Max . 1

        8

        5

        معنی صبر رو هم فهمیدیم
        دو سال ماشین رقابتی نداشتن برای تمدید قرداد به مشکل خوردن و دارن همو میکوبن
        حتی نتونستن تحمل کنن که تو رسانه ها درز پیدا نکنه
        پس به این میگن صبر
        ممنون از راهنماییتون

      • Ali🦁3

        7

        5

        احمدرضا جان’
        منظورم از صبر کردن این بود که از ابتدای گریدش در تیم برتر ثابت موندن هست،همیلتون که صبر نداره😅.
        مکس هم لیاقتش داشت که سریع آمد f1 و زود ثابت کرد که پتانسیل قهرمان شدن داره.

      • Amirali

        6

        8

        من هیچکسی رو یادم نمیاد که یهو کامل ترین ماشین تاریخ فرمول یک رو تو 25 سالگی داده باشن.
        لطفا حرف از صبر نزنین. اگر میخواست هم نمیتونست به مرسدس و فراری بره، اونا برنامه های خودشون رو داشتن.

      • Saeid 196

        7

        5

        اگه مستقیم ماشین رو تقدیم ش می کردن حرف شما درست بود.
        مکس تقریبا از نیم فصل 2016 اومد ردبول
        و سال 2021 ماشین ردبول رقابتی شد.

        مکس پا به پای قهرمان 7 دوره جهان تا اخر فصل اومد.
        هیچ کسی نمی تونست با لوییس اون طور رقابت کنه، حتی با خودروی برتر

        مکس همه جوره لایق ه.

      • Amirali

        5

        4

        سعید جان منم نمیگم مکس لایق نیست. ولی این لیاقتش دلیل نمیشه که اون رو صبور هم بدونیم. هیچ قهرمانی تو 25 سالگی همچین ماشینی نداشته.

      • j_farzaneh

        6

        4

        لوئیس که از همون سال اولش سوار بهترین ماشین گریده شده!!

      • Amirali

        3

        3

        اولا اختلاف اون مکلارن با فراری انقدر نبود، دیدیم که آخر سال اصلا کیمی با استفاده از مشکلات مکلارن تونست قهرمان بشه.
        دوما هم بله دو سال اولش ماشین در حد قهرمانی داشته ولی بعدش دیگه رفته تا 2014.

  4. hasan kord

    10

    7

    دوستان یک سوا‌ل.شما پشت سر هم میگید که مکس اون همه سال صبر کرد تا به اینجا برسه اما آیا تو این چندسال به مکس ماشین مزخرفی مثل SF1000 دادن که به این بدبخت دادن.من دوست ندارم از فراری بره چون حتی لباس این تیم هم بهش میاد و نمیشه در لباس دیگه ای تصورش کرد(حداقل برای من)اما با این حال اون دنبال برنده شدن هست و دوست نداره اینجا بدبخت بشه

  5. NICO ROSBERG-06

    16

    3

    راننده گان قهرمان از همون سنین خیلی پایین این پتانسیل قهرمان بودن و نشون میدن از خودشون و خیلی زود هم به اون می رسن مثل رایکنن-همیلتون-فتل- شوماخر-ورشتفن.. اما این لکلرک فقط فوق العاده سریع هستش و به نظر من ایشون تنها راننده تک دور فوق عالی هست و دیگه الان که چندین ساله تو فرمول یک هست واقعا حرف زدن از رشدش برای قهرمانی یکمی جای سوال داره..مگه اینکه ردبول یهو افت کنه یا ورشتفن تصمیم به خداحافظی بگیره که لکلرک بتونه تا 2026 قهرمانی کسب کنه که احتما این اتفاقات نزدیک به صفره و بااینکه برای ایشون و طرفدارانش و تیم فراری احترام زیادی قایلم و اینکه چارلز لکلرک استعداد نهفته زیادی داره اما اشتباهاتش هم همون قدر زیاده و یک راننده هرقدر سریع-با یک عملکرد سینوسی احتمال قهرمانی خودش و بشدت کم میکنه.
    و در این شرایطی که فراری به تیم چهارم نزول کرده باید منتظر یک معجزه برای قهرمانی یک راننده از تیم فراری بود .امسال که هیچ -بذارید ببینیم فصل های آینده فراری میتونه ماشینی در حد قهرمانی بسازه یا انتظار هوادارای این تیم دوستداشتنی برای قهرمانی-چهارده ساله خواهد شد

    • Akbar56

      2

      14

      به نظرم لکلرک از همون موقع که به فرلری اومد واقعا پتانسیل خودشرو نشون داد واگه دستورات تیمی نبود واقعا میتونست همون سال مقام اول رو بدست بیاره وواقعا از فتل با اون همه تجربه یه سرو گردن بالاتر بود واین نشان از ورود یه رانندنه با قابلیت قهرمانی جهان در فرمول یک است

      • IliaLh44

        3

        1

        لکلرک راننده خوبیه اما به خاطر اینکه خیلی داره فشار میاره، انقدر تصادف میکنه

      • Amirali

        7

        1

        مقام اول؟؟؟؟!!!!!!!!!!
        مرد حسابی فرضا رانندگیش رو هم بهتر از همیلتون فرض کنی اون ماشین اس اف 90ش رو چطوری قابل رقابت با W09 میدونی؟

      • Amirali

        4

        0

        اشتباه شد ماشین اون سال مرسدس W10 بود

      • Shayan&lizge

        2

        0

        حاجی لکلرک می تونست قهرمان بشه 😂😂

    • EM93

      0

      0

      از فراری برو جون دل.
      هنوز چند سال دیگه ردبول قهرمان بی رقیب مسابقات.برو یک تیم دیگه

  6. Arshia-sh

    14

    2

    با درود به خماران فرمول یک که سه هفته است تو کف مسابقه ان.
    اینکه در این سن به کسی مثل لکرلک میگن در حال رشده در واقع بیشتر بهش توهین میکنن تا ببرنش بالا.
    کسایی مثل مکس و چارلز و اوکون و گسلی و ساینز و آلبون در واقع هم دوره ان و بارها و بارها تو پیست های مختلف از کوچیکی و حتی تو کارتینگ باهم مسابقه دادن و شناخت کاملی از هم دارن .
    اینکه کسی مثل مکس اینقدر رشد میکنه به نظرم من کنترل شرایط یا مدیریت بحران فردی راننده است که در این سطح بایستی خیلی حواست جمع و متمرکز باشه کاری که پارسال چارلز خودش به اشتباهاتش اذعان داشت و قبول داشت که متمرکز نبوده

  7. Ali.. Ferrari

    10

    3

    میشه موضوع بین شارل و مکس رو جوره دیگه مقایسه کرد تا معلوم بشه چه کسی در چه حدی هست.
    امسال و سال گذشته فرض کنید جای شارل و مکس تو تیمها عوض میشد.یعنی مکس با خودروی سال قبل و امسال فراری مسابقه میداد و شارل با خودروی ردبول.کسی میتونه بگه مکس با این خودروی فراری قهرمان میشد تو این دو سال؟هر راننده و کارشناسی،اولین نیاز یه راننده برای قهرمانی رو خودروی با ثبات و رقابتی میدونن.شارل سال گذشته خودروش مسابقه باکو و بارسلونا در حال لیدر بودن در جدول و پیشتازی در مسابقه موتور از دست داد.مکس هم دوتا مسابقه از دست داد ولی بعداز استرالیا تا حالا دیگه مشکل موتور نداشته اما وضع خودروی فراری از باکو سال گذشته تا الان به میبینیم به چه حال درومده.راننده از یه سطحی بالاتر باشه و خودروی رقابتی و با ثبات داشته باشه میتونه قهرمان بشه.شارل نشون داده در این سطح هست.ولی هر کسی مثل لطیفی و مازپین با آر بی ۱۹ هم نمیتونن آخره فصل بهتر از دهم بشن.این آقای فراری جای اینکه درباره رانندهاش نظر بده اول نگاهی بندازه به عملکرد خودش و بقیه مدیرای فراری که بعد از دوران اتحاد سه نفره تاد،براون،شوماخر دیگه نتونستن یه مدیریت قوی داشته باشن تا مهندسایی جذب کنن که خودروی رقابتی بسازن.اگر آقایون مهندسهایی که باید دنبال بهترینهاشون باشن،کار درست انجام میدادن خصوصا زمانیکه آلونسو با خودروی سوم گرید تا آخرین مسابقه میکشوند یا فتل که بخاطر نداشتن توسعه خودروش از رقابت عقب افتاد دو فصل،فراری میتونست با آلونسو و فتل قهرمانی بگیره که همین مدیرا آدمای کامل نداشتن تا به این دو قهرمان کمک کنن.حالا با این خودرویی که پر از اشکال هست صحبت از مقایسه مکس و شارل کردن فقط شونه خالی کردن از اشتباهای خودشو و الکان و ویگنا و بقیه آقایونه.

    • Ali🦁3

      5

      5

      رفیق من چارلز راننده فوق العاده سریعی می دونم باید قبول کنید هنوز به پختگی مکس نرسیده مخصوصأ در روزهای یکشنبه که مهمترین روز هست عیار راننده نشون میده، مکس از 2019 به مراتب سال به سال پیشرفت داشته هر وقت

      • Ali🦁3

        6

        9

        حتی اگه چارلز پارسال ماشین در حد ردبول هم داشت بازم نمی تونست مکس شکست بده و قهرمان بشه چون اشتباهات فاحشی داشته و همش تیم مقصر ندونید حتی با اشتباهاتش نزدیک بود چکو دومی فصل ازش بگیره، امسال هم تا اینجای فصل عملکردش بدتر از پارسالش بوده دیگه چارلز با این سن راننده ای نیست که حتی مدیران خودش ازش راضی نباشن این واقعیت هست، همش سر تیم و امثال بینوتو خراب نکنید که با رفتنش فراری بدتر شده پیشرفتی نداشتن.

      • IliaLh44

        7

        8

        اگر مکس پخته اس وای به حاله سب و لوئیس
        مکس از شدت پختگی دیگه سوخته 😂

      • Sebmm

        2

        3

        نه داداش لکلرک باکوی امسال نشون داد ک دیگه پخته ست ی ثانیه الونسو با استون پشتت باشه و چندین دور و اشتباه نکنی این خودش پختگیشو نشون میده

    • Shayan&lizge

      2

      0

      با احترام نمی فهمم چرا چارلز رو برنده باکو میدونید تو باکو پیس ردبولا خیلی بهتر بود و تایر چارلز 10دور از مکس کهنه تر بود در ضمن چارلز باید 41دور با اون تایر ها میزد
      2021استرول 35لپ زد تایر ترکوند چجوری چارلز رو برنده می دونید😐

  8. mahdi arabi

    11

    3

    مکس یه پکیج کامله
    تو تمام جنبه های توانایی یک راننده اگه تو گرید بهترین نباشه جز سه نفر اوله
    سرعت تک دور
    سرعت مسابقه ای
    عملکرد در بارون
    سبقت
    دفاع
    مدیریت تایر
    کم اشتباه بودن در حساس ترین لحظات
    من فن مکس نیستم ولی نمیشه اینا رو انکار کرد
    با وجودی تمام احترامی که برای چارلز قائلم ولی تو خیلی زمینه ها در سطح مکس فعلا نیست

    البته عملکرد عالی ردبول هم بی تاثیر در درخشش و کم اشتباه بودن مکس نیست

    در آخر هم یادی کنیم از جمله معروف سب که رو کاسکتی که به چارلز هدیه داد نوشته بود
    ( تو بهترین استعدادی هستی که تو این 15 سالی که تو F1 هستم دیدم. لطفا حرومش نکن)
    امیدوارم به حرف سب گوش کنه و به اولین پیشنهادی که از مرسدس به دستش میرسه اوکی بده و از این باتلاقی که توش گیر کرده بیرون بیاد

    • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

      5

      7

      همه اینایی که در مورد ورشتپن گفتی درستن اما اون تو رقابت چرخ تو چرخ هنوز کار داره!توی تک دور کسی به گرد شارل نمیرسه.واقعا لیمیت رو معنا میکنه.بنظرم شارل توی جده ۲۰۲۱ میتونست جای مکس ورشتپن پول رو بگیره
      ما هنوز عملکرد شارل رو توی ماشینی رقابتی ندیدیم

      • IliaLh44

        0

        4

        جده ۲۰۲۱ که شارل پنجم شد آقای احمدرضا

      • mahdi arabi

        5

        3

        Ahmadreza
        مکس تو تک دور چیزی از چارلز کم نداره
        گسلی
        چکو
        آلبون
        اینا راننده های خوب گرید بودن این چند سال ولی وقتی کنار مکس قرار گرفتن به طور متوسط بالای 0.4 ثانیه کندتر بودن تو تعیین خط

        اگه منظورت از رقابت چرخ به چرخ، تمیز مسابقه دادن هست قبول دارم هنوز جا کار داره ولی با همین اگرسیو بودنش به همچین شهرتی رسیده از اول کریرش

    • Amirali

      6

      1

      احساس میکنم یه چیزی درست پیش نمیره
      این چند هفته تقریبا با هر پیامی که فرستادی موافق بودم
      فکر کنم همونیه که حسین گفت؛ اکانت اینجات رو هم هک کردن
      😅😅😅

  9. Alireza Verstappen

    6

    7

    مقایسه کردن لکرک با مکس اشتباه و باعث این میشه فشار علیه لکرک بیاد…
    مکس خیلی تو سطح بالاتری هستش عین اینه بخوایم یه بازیکن و با رونالدو و مسی مقایسه کنیم و این باعث این میشه اون بازیکن یا همون راننده تحت فشار بره و خراب بشه… بزارید لکرک رانندگی همیشگی شو بکنه نه اینکه بخواین با مکس مقایسه بشه…
    دوست داشته باشین یا نه واقعيت اینه مکس الان آماده ترین و بهترین راننده فرمول یک و مقایسه کردن کسی باهاش اصلا ب نفع طرف مقابلش نیست

  10. Amirali

    11

    2

    چرا اینجا هیچکی راجع به مصاحبه آلونسو که گفته همیلتون و وستپن بهترین راننده های دنیا در حال حاضر هستن واکنشی نشون نمیده؟ فقط وقتی به همیلتون فحش میده باید بولد بشه؟

    • farshad.b

      8

      0

      سلام امیر علی عزیز ؛ داداش وقتی خبرش رو ندیدیم چطوری راجبش صحبت کنیم .🙂 حالا شما جایی دیگه خوندی ولی یکی مثل من دوسه روزی یکبار فقط همین سایت رو وقت میکنم چک کنم . لازم به گفتن الونسو هم نبود ؛ لوئیس و مکس سالهاست تفاوت و مهارتشان رو نشان داده و نشان میدهند . هیچکدامشان هم بت نیستند ؛ هر دو اشتباهاتی داشته اند ، هر دو گاهی بدجنس میشوند و هر دو انسان هستند مثل تمام انسانهای دیگه با خصوصیت های خوب و بد ؛ من که خدا رو شکر میکنم هر دو را در کنار هم داریم والا فصل بینظر ۲۰۲۱ رو نمیدیدیم . خوبیش هم این بود که ماشینهاشون هم نزدیک به هم بود . مکس نبود ، لوئیس یه ۲۰۲۰ دیگه تجربه میکرد و لوئیس نبود ، مکس ۲۰۲۲ رو زودتر تجربه میکرد . هر کسی منکر توانایی این دو راننده باشه این ورزش رو درک نکرده . در رابطه با لکلرک هم با توجه به فصل قبل و اشتباهاتی که تیم بهش تحمیل کرد و البته اشتباهاتی که خودش انجام داد ، فصل سختی رو براش رقم زد . اصلا هم بحث ماشین زیر پاش نیست که قطعا ماشین امسال از پارسالی هم ظعیفتره ؛ بیشتر بخاطر عدم ثبات خودشه که زیر سئوال رفته ، کسی انتظار قهرمان شدن ازش نداره ولی انتظار دارند که لااقل همتیمش رو شکست بده و اشتباه نکنه . بنظرم در میان همسالان این گروه راسل بسیار بهتر عمل کرده در حالی که سایه بزرگی مثل لوئیس رو روی خودش داره . سلامت و پایدار باشید .

      • Amirali

        3

        0

        سلام به آقا فرشاد عزیز
        شما تاج سرید. حتما خودتون هم به خوبی میدونید که مخاطبم شما نیستین یه سری دیگه از رفقای سایت هستن.
        کاملا با شما موافقم. خصوصا در مورد راسل. امسال بی نظیر بوده؛ به نظرم جایگزین بسیار خوبی برای همیلتون میشه.

  11. MSF11

    5

    3

    عزیزانی که میگن لکلرک خودش اشتباه میکنه..!!
    عزیزان ثبات ماشین..گریپ ماشین…ثبات ماشین گریپ ماشین
    به نظر شما مکس چرا عربستان ۲۰۲۱ خورد به دیوار…چون رو لیمیت و میلیمترا رانندگی میکرد که پل بگیره..با اینکه گریپ ماشینش خیلی هم خوب بود
    وقتی ماشینت ثبات داره و بهش اطمینان داری ضریب اشتباه خیلی کم میشه
    بوتاسی که با مرسدس پل میگرفت…و پرزی که واقعاً تو تک دور کیفیت A رو نهایتاً داشته باشه امسال همیشه ۳ خط اول استارت میزنه
    این بحث ثبات ماشین و بارها خیلی از دوستان توضیح دادن ولی باز خیلیا میان اینجا میگن فلانی اگه استعداد داشت فلان اشتباه و نمی کرد

  12. Amir5

    6

    6

    ای کاش یکی این حمایت هارو از فتل میکرد خیلی جالبه فتل در ۲۰۱۹ هم داشت ماشینو رو لیمیت میروند ولی هیچ کسی حمایت نکرد ازش همه ازش انتقاد کردن حرفم اینکه بله شارل داره ماشینو رو لیمیت میرونه ولی داره اشتباه میکنه واقعیت اینه
    و در حال حاضر ساینز داره بهتر میرونه و همون خاصیت باثبات بودنش خوبه برای فراری ولی بازم کارلوس یه سری اشتباه داره که این خوب نیست

    • VETTEL FAN5

      6

      3

      امیر۵ داداش سلام
      اینکه از پادشاه حمایت نکنن چیز عادی هستش بخاطر اینکه تقریبا ۸۰درصد این سایت فن ۴۴هستن و با اینکه این دوتا راننده با هم خارج از دنیای فرمول یک دوستن و با هم خیلی صمیمین از قدیم بین فن های این دو کل کل زیادی هستش مثل پرسپولیس و استقلال
      اینکه فن های لکلرک نخوان از سباستین حمایت کنن بخاطر اینه که دوست ندارن قبول کنن سب راننده بهتریه نسبت به چارلز(البته توهین به چارلز و فن هاش نباشه❤️) توی ۲۰۱۹ فشار زیادی روی سب بود مخصوصا بعد المان۲۰۱۸ و استریک نبردنش و بد شانسی هایی که اورد توی۲۰۱۹ و اون پنالتی که اصلا نباید میدادن به سب همه و همه باعث این شدن که سباستین ثبات و تمرکز لازم رو نداشته باشه
      توی۲۰۲۰ هم وقتی یه قهرمان جهان ببینه ماشینش حتی جز تاپ تن هم نباشه قطعا به هم میریزه و اصلا نمیتکنه خوب باشه مخصوصا با اون همه کاری که گاراژ بر علیه سب کردن و ماشینSF1000هرچقدر بد باشه از سائوبر۲۰۱۸ بهتر بوده و چارلز ماشین بهتری داشته و تمرکزش رو از دست نمیده
      فن های مکس هم که به غیر از اون دسته کوچکی که فن مکس بودند از قبلا فن های سب بودن توی۱۷و۱۸ که بعدش مکس لوییس رو برد فن مکس شدند
      منتظر امیرعلی هم هستیم که بحث۲۰۱۴ رو پیش بکشه😂(شوخی بود ناراحت نشید)

      • Yousef

        2

        2

        اون سبقت بلژیک 2018 وتل واقعا فوقالعاده بود.فتل به سبقت گرفتن از همیلتون عادت کرده بود تا اون هوکنهایم لعنتی با اون بال جلوب خراب فراری همه جیزو خراب کرد

      • Amirali

        6

        2

        یوسف داری جو میدی انصافا
        وتل به سبقت گرفتن از همیلتون عادت کرده بود؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
        همه راننده ها ده تا مثل هوکنهایم تو کریرشون داشتن. اینکه عملکردش از اون زمان به بعد بد شده هیچ ربطی به روحیه و این چیزایی که شماها سرهم کردین نداره. اگر هم به اون مربوطه که جسارتا ایشون اصلا راننده حرفه ای حساب نمیشه. یعنی چی با یک دونه تصادف طرف عملکردش خراب بشه.

      • Yousef

        3

        0

        امیر علی عزیز فتله دیگه شاید ریس خانگی آلمان براش خیلی مهم بوده البته نکته ای هم که بود اینه که تا قبل از آلمان تو امتیازا جلوتر از همیلتون بود بعد یهو کلی امتیاز تو این سطح از رقابت از دست داد و عقب افتاد.جای بحث زیادی نداره 2017 خودش عالی بود ماشین ظعیف بود ولی 2018 ماشین بهتر شد ولی خودش پر اشتباه شد.

      • VETTEL FAN5

        3

        3

        امیر علی نمیتونی انکار کنی ۲۰۱۸ سب بهتر همیلتون بود مسابقه بعد المان یعنی مونزا همیلتون زد به فتل و اسپینش کرد و مسابقه براش تمام شد بعدشم که اپدیت های عالی فراری همه و همه قهرمانی۲۰۱۸ رو از سباستین گرفت ۲۰۱۸فتل تهاجمی ترین راننده تاریخ بود که البته قبول دارم همینم باعث اشتباهاتش شد
        اما بدون تعصب قبول کن قهرمانی همیلتون توی۲۰۱۸ ۹۰درصدش بخاطر ماشین و وینگ منی بوتاس بود سب اصلا کیمی رو واسه پشتیبانی نداشت.(البته من احترام برای مرسدس و همیلتون قائل هستم ولی هشتا قهرمانی مرسدس بدون هیچ دردسری بدست اومدن) ۲۰۱۸ هم که سب پشت سرهم از ۴۴ رد میشد
        بحرین و بلژیک بهترین مثال ها هستن
        و یوسف جان سلام
        BUT HERE COMES SEBASTIAN VETTEL💔
        این جمله قطعا توی تاریخ فرمول یک جاودان هستش
        هوکنهایم جهنم هستش ولی ۴۴ باید جریمه میشد

      • Amirali

        3

        2

        من نمیدونم چرا هرکارشناسی رو میبینی میگه ماشین ها برابر بودن، هر طرفدار وتل رو که میبینی انگار یه مسابقه دیگه رو داشته نگاه میکرده. یه بار دیگه برگرد ببین اوایل همون فصل مرسدس کجا بوده! تو چین که از هرلحاظ یک پیست استاندارد محسوب میشه از ردبول هم کندتر بودیم. تو موناکو هم همینطور. رسما نیمسال اولمون به فنا رفته.
        راننده شما یک بار تو بلژیک با اسلیپ استریم و موتوری که بعدا معلوم شد چه رازی پشتش بوده از همیلتون تو مستقیمی سبقت گرفته که همونم جوابش تو روسیه 2018 خیلی بدتر داده شد؛ بعد یوسف میگه به سبقت گرفتن از همیلتون عادت کرده بوده! بابا ول کنین تورو خدا. ما رسما تا همون هوکنهایم تو ناکجا آباد بودیم. اونجا هم اشتباه راننده خودتون برتری رو داد به همیلتونی که اصلا نگیم ماشینش ضعیف تر بود نهایتا میگیم خودروی برابری داشت.
        آقا اختلاف آخرسال هشتاد امتیاز بوده ها! همیلتون قهرمانیش رو تو مکزیک قطعی کرده ها! این دلیل هایی که شما میارید (که تازه درست هم نیستن چون تصادف مونزا مقصر اول و آخرش خود وتل بود نه همیلتونی که موقع ترمز گیری جلوتر بود) نهایتا میتونن چند امتیاز اختلاف ایجاد کنن؟
        چرا تو سنگاپوری که از اول هفته تا آخرش تمام اعضای تیم فراری و خود وتل گفتن ماشین ما بهتر بوده همیلتون باید با اختلاف هفت دهم نسبت به وتل پل بزنه؟ خب اینا به جز برتری رانندگیه؟؟ چرا خود وتل میگه همیلتون بهترین راننده عصر ماست؟

      • Amirali

        1

        0

        بعد جالبه که سیلوراستون 2018 رو نمیگین شماها! فقط مونزاش بده دیگه…

      • Yousef

        0

        0

        اون که کیمی زدش چه ربطی به فتل داشت.

      • VETTEL FAN5

        0

        0

        امیرعلی
        طبق چیزی که من یادمه کیمی داشت توی مسیرش میرفت و همیلتون جلوش بود کیمی ترمز کرد ولی قفل کرد و زد به لوییس
        ولی مونزا چی؟
        چی میشه راجبش گفت رایکونن پنالتی گرفت
        ولی لوییس چی؟؟
        بهتره راجب مثلث همیلتون مرسدس فیا صحبت نکنیم
        یبارم که بوتاس و ۴۴ نمیزدن بهش وستپن میزد مسابقه رو خراب میکرد

      • Yousef

        0

        1

        توی سنگاپور فتل شات دوم کیو 3 رو کامل نکرد نمیدونم چرا ولی یادمه سکتور یک رو بنفش کرد ولی خو دورشو کامل نکرد.

      • VETTEL FAN5

        2

        1

        امیرعلی
        از بحرین به بعد سب فقط۳ مسابقه برده بقیش رو مرسدسیها نامردیه اگه نگیم برابر نبودن
        اون۸۴امتیاز اختلافم ۲۵تاش بخاطر کنار رفتن سب توی المان هستش و بعدش سب توی اسیا(پیست های سنگاپور ژاپن و دیگر گرندپری ها)فقط۱۲ امتیاز گرفت
        توی ۴تا پیست هم زدن بهش و کلی امتیاز از دست داد
        شما فنای لوییس و خود راننده عادت کردین به مظلوم نمایی و ضعیف نمایی حرف اول رو میزنین
        میگه لاستیکام تمام شده بعد فستست لپ میزنه یا مثلا میگه ما توی دردسریم که فقط فشار بزاره روی تیم مثل هرووقت که میبازه میگه ما عقبیم استراتژی بد بود بوتاس داخل رو نبست
        ولی سب یکبار نسبت به فراری بد نگفته حتی توی ۲۰۲۰
        اینکه سب میگه لوییس بهتره هم صرفا بخاطر احترام هست که به لوییس میزاره و من بدون تعصب میگم لوییس بعد فتل و الونسو سومین راننده برتر نسل خودشه

      • Amirali

        2

        3

        من هم بدون تعصب معتقدم مجتبی ممشلی بهترین بازیکن تاریخ فوتباله:) همیلتون روکی آلونسوی دو بار قهرمان شده رو شکست داده بازم میگی آلونسو بهتره حرفی نیست. ولی بهتر بودن وتل از آلونسو و همیلتون رو هیچ جوره نمیتونم هضم کنم.
        سنگاپور و ژاپن اشتباه محض خودش بوده. چرا گردن وستپن و تیم میندازین؟
        آلمان هم همینطور. از کی تاحالا وقتی 25 امتیاز با اشتباه طرف از بین میره دیگه لحاظش نمیکنن؟ تنها امتیازاتی که واقعا با بدشانسی از دست داده همون مسابقه چین بوده. تو بقیش حداقل درصد زیادی رو مقصر بوده!
        طرف مسابقاتی بوده که دو رده پشت هم تیمیش تموم میکرده یا کوالی رو از پشت هم تیمیش شروع کرده بعد با همیلتون مقایسش میکنن! اینکه استاد شما بلد نیست با ماشین برتر از وستپن سبقت بگیره در حالی که همیلتون به دفعات با ماشین ضعیف تر حتی تو مسابقات ابتدای سال 2021 هم از همون شخص سبقت گرفته ضعف راننده شمارو نشون میده.
        اوکی سب از رو احترام میگه(که میدونیم هیچ راننده ای از روی احترام گذاشتن کسی رو بهتر از خودش اعلام نمیکنه). آلونسو چطور که وتل رو جزو پنج راننده برترش نمیدونه بعد همیلتون رو میذاره؟
        بدون شک وتل حتی قابل مقایسه با آلونسو، همیلتون، وستپن و کلا بزرگان دیگه نیست. من حتی از لیست رو به رو دوست دارم آلونسو رو هم کنار بذارم. مثل همیلتون و وستپن تو این سالها وجود نداشته.

  13. پوریا

    7

    7

    اکثر دوستان حرفای خنده داری میزنن.
    طرفداری متعصب.
    بابا نکنید.
    من چند بار گفتم بازم میگم.شارل و‌ مکس باید در ماشین برابر مقایسه بشن.گرچه مکس با ۱قهرمانی جهان وضعیت بهتری داره.
    خاهشا نکید ۲قهرمانی ک یکیش واسه لوییس بوده
    وشتپن تو همین ۲سال گذشته با این ماشین خوب در ۲فصل گذشته ۴ اشتباه داشته ک ب واسطه ماشین خوبش برگشته.دوستان منطق ن تعصب.در ماشین برابر صحبت از بهتر بودن کسی بکنید.شارل و مکس هر ۲سریعن.فقط مسیرشون فرق میکنه.یکی در تیم بهتر یکی خیلی ضعیقتر ب نسبت.

    • Amirali

      5

      1

      اشتباه یه بخش جدا نشدنی از این ورزشه؛ ولی تو این چندسال زیاد اسپین و 360 و … از مکس دیدیم. به نظرم فرم 2021ش رو دیگه هیچوقت نمیتونه تکرار کنه؛ البته این هم از ضعفش نیست فقط نشون میده اون سال چقدر عالی بود.

    • Saeid 196

      3

      1

      در مورد فصل 2021 به اندازه کافی بحث شده،
      نتیجه هرچی که بوده،به نظر من اون سال بهترین فصل مکس بوده تا حالا.

      اون موقع که مکس خودروی برتر نداشت.
      برای مقایسه هم لوییس از هر نظر چند سر و گردن بالاتر از لکلرک هست.

      مکس همون سال توانایی هاش رو ثابت کرد، حتی اگه قهرمانی رو ازش می گرفتن و به همیلتون می دادن.
      مکس با خودروی سوم گرید هر فصل حداقل 2،3 برد می اورد. (قبل از 2021).

      مطمئن باش با همین خودروی فراری از لکلرک بهتر نتیجه می گرفت

      • hosein16

        2

        5

        فعلا مکس نتونسته با ماشین برابر قهرمان بشه (۲۰۲۱ قبول نیست چون دزدی بود) و شرایط در تیم اصالت دار با تیم ردبول کاملا فرق میکنه و در این چند سال مدیریت افتضاح بوده برای لکلرک روحیش خرابه چون در تیم با اصالتی هست و مکس این شرایط رو حس نکرده و در ضمن مکس ابهت یک قهرمان رو نداره چون مغروره هیچ وقت نمیتونه مثل( همیلتون ،شوماخر، سنا، فتل بشه )

      • Amirali

        2

        2

        البته هیچ بعید نیست که بلای وتل به سر وستپن هم بیاد؛ به شخصه فکر میکنم رابطه وتل همیلتون بین وستپن راسل هم ممکنه برقرار باشه. یعنی راسل اگر یکی دوسال دیگه تجربه کسب کنه واقعا چیزی جلودارش نیست.

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        1

        1

        ۲ ،۳ بردی که که قبل از ۲۰۲۱ گفتی بخاطر این بود که تو یسری مسابقات فراری و ردبول دست برتر رو داشتن.این دلیل نمیشه چون توی کل سال ماشین دوم یا سوم گرید بوده بگیم با ماشین ضعیف تر از مرسدس ها تونسته مسابقه رو ببره.

  14. پوریا

    2

    4

    و عزیزانی ک میگن چارلز راننده مسابقه نیست.برید نگاه کنید پارسال اتریش.ستاپ مکس بد بود.سبقتهای لکلرک ک هیچ سایمزم بود.و در اخر با پدال گازی ک گیر میکرد زیر پای شارل اول شد.عرضم اینه.با ماشین بهتر همه میتونن حداقل یکبار قهرمان جهان بشن.بازم دیسلایک کنیین.تعصبه دیگه

    • Shayan&lizge

      0

      0

      اون اتریشی که شما میگی ساینز داشت مکس و می‌گرفت ولی موتور زد پس به هیچ وجه ماشین ها برابر نبودن تو اتریش

  15. Alireza Verstappen

    5

    5

    وقت نمیتونی به قهرمانی های که یه فرد با اون سختی بدست آورده احترام بزارری انتظار احترام نداشته باش… حرفات از ریشه غلطه…
    اینجا بحث یه چیز دیگست میای میگی مکس یک قهرمانی داره!!؟؟
    داداش شرمنده اینو میگم ولی یخ و بزار جای درستش نیازی نیست بخوای بیای از لکرک طرفداری کنی

  16. Alireza Verstappen

    8

    2

    وقت نمیتونی به قهرمانی های که یه فرد با اون سختی بدست آورده احترام بزارری انتظار احترام نداشته باش… حرفات از ریشه غلطه…
    اینجا بحث یه چیز دیگست میای میگی مکس یک قهرمانی داره!!؟؟
    داداش شرمنده اینو میگم ولی ی_خ و بزار جای درستش نیازی نیست بخوای بیای از لکرک طرفداری کنی

  17. VETTEL FAN5

    6

    1

    مکس در حال حاضر با توجه به تجربه بیشتری که داره ماشین خیلی بهتری که داره و مخصوصا تیمی که در حال حاضر بهتر از فراری هستش راننده بهتری نسبت لکلرک هستش بخاطر اینکه اشتباهات کمتری داره و لکلرک خیلی خیلی اشتباه میکنه

  18. Shayan&lizge

    1

    0

    من خودم به شخص خواهم گفت مکس 2021بهترین مود مکس بود
    مکسی که ما میشناختیمش با چنگ و دندون رده به دست می‌آورد

  19. NICO ROSBERG-06

    0

    0

    بیاین به این بحث خاتمه بدیم.
    ببینین_همیلتون قهرمان 7دوره مسابقات جهانیه ف1 هستش و مرسدس بنز 8سال پی در پی قهرمانی رو اونم با اختلاف بالای دویست امتیاز بدست میاورد..دیوست امتیاز .دویست-متوجه عرض من هستین؟ اون وقت ورشتفن فصل 2021با چنین راننده سطح بالا و تیم بینقص و ماشینی که کل گرید و رنده میکرد_مرسدس__ با مشقت زیاد وبه معنی واقعی_یک جنگ تمام عیار_در اون سطح دیوانه کننده و بی اشتباه با همیلتون به معنی واقعی درگیری مستقیم پیدا کرد گه اولیش برخوردشون در سیلوراستون و بعدیش هم گرندپری ایتالیا که نزدیک بود لویس زیر چرخهای ماشین مکس حتی جونش و ازدست بده که تنها و تنها هیلو باعث نجات جان لویس شد- رقابت کرد و تونست تو آخرین ریس و آخرین پیچ قهرمانی رو از چنگ همیلتون در بیاره .باید برای چنین راننده ای با اون سن کم تو چنین شرایط سختی_ایستاده دست زد
    به نظرم سخت ترین ودیوانه وار ترین رقابت قهرمانی فصلی که تا امروز تو تاریخ این رشته از بدو شروع دوران هایبرید تا حالا ثبت شده نبرد بین مکس و لویس فصل2021 بود.با اینکه خودم اصلا انتظار قهرمانی مکس و درشرایطی که لویس تا دورهای آخر مدام فاصله باز میکرد(14ثانیه)نداشتم و بعد از ریس دوگانه ترین احساسی که توی زندگیم داشتم و تجربه کردم.درجایی که از قهرمانی تیم مرسدس خوشحال بودم و با قهرمان نشدن لویس همیلتون بین حس تلخ و شیرین فصلی که پر از فراز و نشیب برای تمام هوادارها بود گیر کرده بودم .حسی که با کلمت نمیتونم توضیحش بدم
    نمیدونستم با قهرمانی مکس باید خوشحال باشم یا از دست رفتن هشتمین قهرمانی همیلتون ناراحت.ولی خب دروغ نباشه حس خوشحالیم شاید یک درصد بیشتر بود..49 به 51. هرچی که بود حس افتضاحی بود در کل.

  20. امید نورمحمدی

    0

    1

    این نمایشهای “شگفت انگیز!” که در متن آمده و مشخص نیست نقل قول است یا نظر نویسنده را اگر بطور روشن توضیح دهید شاید خیلی هم شگفت انگیز نباشد!
    “نیاز به رشد” که برای تمام رانندگان مستعد فرمول یک صادق است و نکته ای وجود ندارد تا راننده موناکویی را برتر از دیگران قرتر دهد. اصولا شارل جوان شما دیگر جذابیت روزهایی را که با هر نوع پروپاگاندای چیپ و همدستی با مایکل مسی و تضارب منافع مدیر برنامه های او با دستگاه فرمول یک به تیفوسی ها و سایرین “حقنه” شد را امروز ندارد.
    شما کافی است موفیقتها و اشتباهات اورا در ترازو قرار دهید تا بهتر متوجه شوید یکی از پر اشتباه ترین و “ماشین نابود کن!” ترین رانندگان گرید است که در رزومه نه چندان پربارش ثبت شده.
    از این صحبتها سالهاست از فراری شنیده میشود. وتل و آلونسو و رایکونن که قربانیهای این گزافه گوییهای فراری شدند . حداقل کیمی با فراری قهرمانی کسب کرده بود که در فصل 2008 آنگونه با او برخورد شد تا آلونسو را به فراری بیاورند تا شکست دهنده شوماخر بزرگ هم روی صندلی فرتری – بانک سانتاندر بنشانند . بعد هم نوبت وتل جوان 4 بار قهرمان جهان شد که سر او را هم براحتی آب خوردن بریدند!
    و اینک این “نو گل تازه شکفته” جوان و “موناکویی” را هنوز غوره هم نشده با مکسی مقایسه میکنند که از 16 سالگی تنه به تنه بزرگان میزد.
    حالا خود گویید و خود تشویق کنید و خود نتیجه بگیرید و منتشر کنید.