لندو نوریس از تیم مک‌لارن موفق شد با پیشی گرفتن از چارلز لکلرک، پول پوزیشن تعیین خط فرمول۱ موناکو ۲۰۲۵ را کسب کند؛ در حالی که مرسدس در روز شنبه با فاجعه روبه‌رو شد.

🎥 ویدیوهای فرمول۱ موناکو ۲۰۲۵

در حالی که به نظر می‌رسید نوریس در دور دوم مرحله سوم تعیین خط پول پوزیشن را به لکلرک واگذار کند – کسی که در تمامی جلسات تمرینی پیشتاز بود – او با ادامه دادن روی تایرهای سافت خود موفق شد زمانش را بهبود بخشد و با سومین تلاشش، پول پوزیشن را با اختلاف ۰.۱۰۹ ثانیه از آن خود کند.

ثبت زمان ۱:۰۹.۹۵۴ توسط نوریس رکورد جدیدی در پیست ۳.۳ کیلومتری موناکو به شمار می‌رود و اولین پول پوزیشن او از گرندپری آغازین استرالیا در این فصل محسوب می‌شود.

نوریس در دور اول نیز از هم‌تیمی‌اش، اسکار پیاستری، پیش افتاده بود. پیاستری در نهایت به دلیل از دست دادن زمان در شیکین به رتبه سوم بسنده کرد.

لوییس همیلتون با خودروی فراری چهارم شد – چهار دهم ثانیه عقب‌تر – اما به دلیل سد کردن راه مکس ورشتپن در مرحله اول تعیین خط با جریمه مواجه شد و از رده هفتم مسابقه را شروع میکند. ورشتپن پنجم شد، هفت دهم ثانیه عقب‌تر از نوریس.

ایزاک حجار با عملکردی درخشان در رده ششم برای تیم ریسینگ بولز ایستاد؛ او با وجود برخورد با دیوار در تمرینات، بهترین عملکرد را در میان تازه‌واردها در این پیست دشوار خیابانی داشت.

فرناندو آلونسو (استون مارتین) با فاصله‌ای بسیار کم – تنها ۰.۰۰۱ ثانیه – در رده هفتم قرار گرفت. استبان اکون نیز درخشان ظاهر شد و هشتم شد. لیام لاوسون نهم شد و الکس آلبون (ویلیامز) جمع ۱۰ نفر برتر را کامل کرد.

تصادف آنتونلی و حذف راسل

مهم‌ترین جلسه تعیین خط فصل – به دلیل کمبود امکان سبقت در مسابقه – در شرایط آفتابی آغاز شد و خودروها از کنار قایق‌های مجلل بندر عبور کردند.

آندره کیمی آنتونلی که با زحمت به مرحله دوم تعیین خط صعود کرده بود، در شیکین با دیوار برخورد کرد و خودروی مرسدس او به شدت آسیب دید و باعث پرچم قرمز شد.

در آغاز مرحله دوم تعیین خط، جورج راسل از مرسدس گزارش از دست رفتن قدرت موتورش را داد و سپس در تونل متوقف شد. مشکل احتمالی برق خودرو باعث شد مرسدس دوم نیز از دور رقابت کنار برود.

مسابقه اصلی یک‌شنبه با ۷۸ دور همراه با قانون جدید اجبار دو پیت‌استاپ برگزار خواهد شد و گزینه‌های استراتژیک بیشتری در اختیار رانندگان می‌گذارد.

جدول تعیین خط فرمول یک موناکو ۲۰۲۵

ردهرانندهتیمزمان
1لندو نوریسمک‌لارن1:09.954
2چارلز لکلرکفراری+0.109
3اسکار پیاستریمک‌لارن+0.175
4لوئیس همیلتونفراری+0.428
5مکس ورشتپنردبول+0.715
6ایزاک حجارآر بی+0.969
7فرناندو آلونسواستون مارتین+0.970
8استبان اکونهاس+0.988
9لیام لاوسونآر بی+1.175
10الکس آلبونویلیامز+1.259
11کارلوس ساینزویلیامز1:11.362
12یوکی سونوداردبول1:11.415
13نیکو هالکنبرگسائوبر1:11.596
14جورج راسلمرسدس
15کیمی آنتونلیمرسدس
16گابریل بورتولتوسائوبر1:11.902
17اولیور بیرمنهاس1:11.979
18پیر گسلیآلپین1:11.994
19لنس استرولاستون مارتین1:12.563
20فرانکو کولاپینتوآلپین1:12.597

47 دیدگاه

  1. Armin Van

    19

    2

    واقعا تعیین خط جذابی بود ( به جز عملکرد مرسدس ) ، واقعا اگه کسی خیلی وارد نباشه و قدرت مک لارن رو ببینه بهش بگی انجین اش رو از مرسدس میگیره عمرا باور کنه …
    مک‌لارن نون زرنگی شو خورد، درحالی که توی شرایط عادی شارل باید پول پوزیشن می‌گرفت اونا یه دور اضافه زدن و با همون دوره اضافی پول پوزیشن رو گرفتن، بعد همه داشتن دور میزدن مکس تو پارکینگ داشت چایی میزد!!! …
    واقعا درک نمیکنم چرا ردبول انقدر علاقه داره راننده هاش دیر بیان دور بزنن درحالی که من اگه کاره ای بودم همیشه سعی میکردم ماشین اول برم دور بزنم مخصوصا توی این پیست که هر لحظه امکان پرچم قرمز هست و میتونه همه چی رو خراب کنه، دیگه اینکه فرصت داری یه دور اضافه بزنی پیشکش …
    برای لندو هم خوشحال شدم، می‌دونم توی این سایت اسکار خیلی پرطرفدار تره ولی نظره شخصی من اینه که لندو در کل حداقل از اسکار راننده بهتریه …
    در آخر حداقل خوشحال شدم که لکرلک تونست خط یک رو بگیره و شاید با یه استارت خوب حتی رده یک رو بگیره و خب امکان اش هست برعکسش هم پیش بیاد ، این حرف ام رو هم دوباره تکرار میکنم که ردبول بهتره بره از پرز خواهش کنه دوباره برگرده!!!! …
    به امید اینکه مثل پارسال وسط ریس خواب امون نگیره و دوتا پیت بتونه جذابیت رو افزایش بده …

    • farshad.b

      17

      2

      اوه اوه ، همیلتون ۳ رده پنالتی گرفت .
      بعلت سد کردن مکس ، هر چند واقعا مشکل از راننده نبود و گاراژ اطلاعات غلط داده بود و حتی مکس بعد از کوالی مصاحبه کرد و گفت میدونم که لوئیس اصلا مقصر نیست و اصولا هیچ راننده ایی به عمد کسی رو سد نمیکنه ولی مثل قطر سال قبل که به من پنالتی دادند در صورتی که حتی راسل روی پوش لپ نبود ، احتمالا به لوئیس هم پنالتی خواهند داد .
      فکر میکردم یک رده باشه ولی ۳ رده خدایش زیاده .

      • Saeid 196

        2

        0

        سلام آقا فرشاد،
        مکس خودش توی سکتور 2 اشتباه کرد، یا مشکلی چیزی پیدا کرد؟!!

        والا منه کاربر ساده، بخدا کامل همه چی رو نگاه میکنم، اما همیشه بالای 50 درصد متوجه اتفاقات و…. نمیشم.!!!

      • Ali🦁1

        2

        0

        سعید جان
        سکتور 2 موناکو بزرگترین ضعف ماشین ردبول نشون میده و با آپدیت ایمولا هم اصلا تغییری نکرده.

      • Ali.Zebardast

        2

        0

        Saeid 196@

        عوامل مختلفی میتونه باعث این موضوع شده باشه ولی به نظرم مشکل ردبول توی کیو ۳ قضیه اورهیت شدن تایرهاش بود. مکس سکتور ۱ رو تقریبا سریع بود ولی سریعترین نبود و عملا بعد از سکتور اول تا آخر کندتر هم می‌شد دور دومش که کندتر از دور اولش بود. این به نظر همون موضوع اورهیت شدن تایرهاست و راننده عملا نمیتونه در سکتور های آخر ازشون سرعت بکشه بیرون

      • farshad.b

        1

        0

        سلام سعید جان ، آقای زبردست بدرستی اشاره فرمودن . لاستیک‌های سی۶ با ذات اربی۲۱ همخوانی نداره و درست در جایی که شما باید نهایت فشار را به ماشین بیاری تا زمان بسازی ، لاستیک‌ها شروع به لیز خوردن میکنن و نه تنها تایمی بدست نمیاد بلکه تایم هم از دست میدی .
        تنها مکس هم نبود ، تایم آلبون در کیو ۳ حدود نیم ثانیه کندتر از تایمش در کیو ۲ بود ! .
        عوامل دیگری چون دمای پیست و هوای کثیف حاصل از ترافیک وووو هم میتونه دخیل باشه .
        این ماشین توی اوجش در ۲۰۲۳ هم توی سکتور۲ موناکو مشکل داشت و هنوز هم با پیچهای سرعت پایین مشکل داره . شاید یک شات استفاده از مدیوم در کیو ۳ میتونست تفاوتی رقم بزنه ولی فکر کنم تجربه ویلیامز و دمای پیست و همینطور کمبود لاستیک مدیوم ، ردبول را از این ریسک دور کرد . اشکالی نداره ، توی ۵ ریس آینده پر از پیست سرعت بالاست ، شاید روزای خوبی در پیش باشه .

      • Saeid 196

        2

        0

        ممنون از هر 3نفر وااسه اینکه پاسخ دادید.

    • Yas

      12

      1

      لندو 25 آوریل :
      در مراسمات و کنسرتها شرکت نمیکنم ،

      باید سخت تمرین کنم ، من با رانندگان برتری مثل مکس ، جورج ، اسکار و چارلز ، رقابت میکنم ، هر لغزش کوچکی که مرتکب شوم هزینه زیادی برایم خواهد داشت ، پس سخت تمرین میکنم.

      خب آقای نوریس ، به نظر میرسه جواب گرفتی ، چون رکورد پیست رو مچاله کردی ، و شمشیر کشیدی برای اربابان پیستهای فرمول یک .

  2. mohammad

    3

    13

    چه تیتر بدی
    اگه ندیده بودم فکر می کردم نوریس پیچیده جلوی لکلرک

  3. mohammad

    7

    23

    قبول دارید پیست های خیابونی مهارت راننده رو نشون میده؟

    • Sajad.M33

      14

      0

      خیابانی نه کوچه بن بست های مولوی ک ماشین از توش رد نمیشه

      • NICO ROSBERG-06

        14

        1

        عجب تعیین خط فاجعه ای شد،،😭😭 خدایا بسه دیگه..
        خیلی تو موناکو فرصتای سبقت گیری زیادی داریم که باید یهو از آسمون برای هر دوماشینمون بلا نازل میشد.
        راننده های فراری خیلی خوب بودن هر دوتا..
        و حجاری که منتظر این عملکرد بودم ازش..فقط خدا کنه ردبول باز جوگیر نشه بیارتش حای سونودا که اون بنده خدارو هم میسوزونه. تا اینجا همه راننده های دومی که ردبول ردشون کرده رفتن همه شون در حد فوقالعاده بودن برای تیمهاشون،گسلی ، آلبون، یکمی قدیمی ترش ریکاردو،، همین سونودا هم تا قبل از اینکه پاش به ردبول باز بشه راحت جزو ده تا بود یا حداقل خیلی نزدیک..کلا این ماشین ردبول فقط مکس و میشناسه انگار فقط پرز بود که تونست این ماشین و مهار کنه..
        در ضمن زیاد دلخوش به جذابیت بخاطر دو پیت استاپ نکنید تنها و تنها یک سیفتی کاره که میتونه ورق و به نفع یا ضرر راننده ها برگردونه ..اینجا هیچ امیدی ب سبقت نداشته باشین.
        اینجا. پیستیه که لکلرک خیلی باهاش راحته و با توجه به اینکه برای پیروزی نیازی به سرعت ماشینا نیست فقط کافیه فراری در انجام بموقع پیت ها دقت کنن و با کمی شانسم پیروزی میتونه مال فراری باشه..
        ربس فردا بخاطر رده راننده های مرسدس برای من که شخصا تمومه..
        مگه اینکه معجزه ای اتفاق بوفته.😢

      • شاهزاده اسنیپ

        5

        2

        نیکو جان
        بیا یک زیر میزی از ما بگیر و تیمت رو عوض کن …
        از بس که تو غصه خوردی من لاغر شدم

    • Mehdi.83

      4

      1

      نه بیشتر بحث اعتماد به نفس راننده هست

      • Amirali

        5

        16

        سوپر مکس مهدی جان

      • Amirali

        6

        16

        این هفته ها هم راجع به کیفیت ماشین ردبول و رانندگی مکس نظر بده
        دوست دارم بدونم چطور توجیه می کنی

      • NICO ROSBERG-06

        1

        0

        اسنیپ جان چطور میشه از مرسدس دل کند؟؟ راهی نداریم ،اولین و آخرین راه مرسدسه😢

      • Mehdi.83

        7

        5

        امیرعلی از دیمون هیل یکی از کسانی که هیچوقت دشمنیش رو با مکس پنهانم نکرده همین چند روز پیش پرسیدن:مکس تو لیست بهترین راننده ها کجای لیست تو هست؟هیل جواب داد قطعا بالای لیست,بهترین راننده؟احتمالا.
        این نظر تقریبا همه ادم های صاحب نظر فرمول یک هست.البته شما هم میتونی نظرت داشته باشی ولی گاهی نظرات این مدلی بیشتر خود ادم زیر سوال میبره.
        پ.ن:وقتی نظرتون با کارشناس ها و بهترین های این ورزش فرق داره مشخصه مشکل از کجاست.

    • شاهزاده اسنیپ

      3

      4

      Mohammad
      با اینکه خیلی دیس گرفتی ولی به گمونم دوستان در رای دادن عجله کردن.
      حرف دوستمون از نظری درسته.
      با اینکه پیست هایی مثل سوزوکا که داری بالاترین شتاب جانبی هستن و پیچ های S شکل دارن رو به عنوان مرد افکن میشناسیم ولی باید دقت شود که مهمترین علت سخت بودن رانندگی در این پیستها، به تغییر چشمگیر عملکرد ماشین در حالت بیشترین دانفورس در پیچ سرعتی و کمترین دانفورس در پیچ کم سرعت برمیگرده و در حقیقت پیدا کردن یک ستآپ و حدود مرزی ماشین رو برای راننده سخت میکنه.
      اما از آیرودینامیک متغیر که بگذریم و وارد فضایی مثل کارتینگ یا رالی که بشیم، اونجا ستآپ آیرودینامیکی کمتری وجود داره و شیوه رانندگی بیشتر شبیه به دوران اولیه فرمولاوان میشه. مثل زمان خوان مانوئل فانجیو و کلارک.
      در اینصورت میشه متصور بود که پیست موناکو جایی هست که کلارک ها و فانجیوها دست برتر رو دارن.

      • mohammad

        4

        9

        منفی ها سهمیه هست اصن بهشت توجه نکن

        یادمه یکی از دوستان یه حرفی زده بود من گفتم موافقم اون لایک داشت من دیسلایک برای موافقتم با یه حرف :))

    • Saeid 196

      11

      1

      حتما میخوای بگی مکس مهارت نداره.!!!

    • Shayan85

      1

      3

      20 تا دیس از مکس فنا بود داداش ناراحت نشو

      • Mehdi.83

        1

        1

        نه احتمالا دیسلایک ها برای حرف خارج منطقش بود.من الان مکس فن ولی دیسلایک نزدم.حرف خارج منطق حتی دیسلایک هم نباید بخوره.

  4. mohammad

    8

    16

    تعین خط عالی بود پر هیجان دقیقه آخر دیوانه کننده بود
    حیف ساینز چرا مدیون آخه؟

    • Mehdi.83

      8

      9

      طاهرا یکی دونفر با چندتا اکانت دیسلایک میدن بهت و ارتباط خوبی ندارن باهات

    • Mehdi.83

      9

      7

      حتی من که میگم اهمیت نداره لایک و دیسسلایک کنجکاو شدم بدونم برای یه کامنت معمولی که یه سوال درباره ساینز کرده و یه نظر درباره تعین خط داده چی میشه 5نفر دیسلایک میدن یا شاید 1 نفر با 5 تا اکانت دیسلایک میده.

    • NICO ROSBERG-06

      7

      15

      عجیبه،این تعداد دیس لایک برای یه کامنت بدون اشکال؟؟؟؟؟ جای شبهه داره🙌🤦

    • mohammad

      4

      5

      مرسی از همه دوستان دیگه سهمیه هست واقعا هم دیگه داره ارزشش رواز دست میده عموما فنی نیست

  5. Sajad.M33

    8

    -1

    تبریک به مکلارن فن ها بابت این پل جذاب
    واقعا تعیین خط جذابی بود و تا لحظه اخر هم جذابیت رو داشت
    یه دست مریزاد به حجار ک عملکردش تو این کوالی عالی بود و داره خودش رو نشون میده
    با این وضعیت باید منتظر موند تغییر قوانین بعد اسپانیا چه تاثیری توی عملکرد تیم ها دارن
    خب فراری یه کوالی خوب داشت وقت اینه ک تو مسابقه با استراتژی بد فراری بودن خودش رو به همه ثابت کنه😂

    نکته ک میخاستم بگم این بود ک لوییس و مکس نزد استوارد ها فرا خوانده شدن و امکان پایین اومدن رده لوییس وجود داره بازم

  6. farshad.b

    11

    2

    چه دور جذابی زد نوریس ، میشه گفت بهترین عملکردش در تعیین خطهای امسال بود ، مبارکش .
    شارل هم مثل همیشه دنبال این بود که بگه بچه این محل منم ، یه کوچولو کم آورد .
    برای مکس هم از تمرین۳ مشخص بود که این ماشین روی سی۶ مشکل خواهد داشت ، افت لاستیک سی۶ خصوصا در سکتور ۲ مشهود بود ، فقط انتظار داشتم لااقل یکبار مدیوم رو امتحان کنند ، چرا نکردند نمی‌دانم. ولی یه حسی بهم میگه فردا جدا از موناکوهای قبلی پیش میره . پایین دست‌ها که شانسی ندارند همون دور اول میرن به پیت و به امید شانسشون میشنن ، ( مثلا مرسدس ) و بالا دست‌ها هم کافیه یک سیفتی بی‌موقع کل تلاششون رو زیرو و رو کنه . باید دید چی پیش میاد .

    • Ali.Zebardast

      2

      0

      آقا فرشاد
      نمیدونم درست میگم یا نه ولی به نظرم تایر مدیوم واقعا به درد این پیست نمی‌خورد و خیلی کندتر از سافت خودشو نشون داد. فکر کنم Q2 بود لکلرک یک دور با مدیوم زد نسبت به مکلارنی که سافت داشت ۰.۳ کندتر بود
      سافت بهترین تایر ممکن بود ولی خب همونطور که اشاره کردید این تایر زیر ماشین ردبول فقط یک سکتور دووم میاره!
      با این شرایط این موضوع میتونه در ادامه فصل نگران کننده باشه

      • farshad.b

        1

        0

        آقای زبردست ، توی تمرین ۳ مکس بهترین تایم ها رو میزد روی همین مدیوم . ولی توی کوالی فکر کنم دمای پیست مناسب نبود و از طرفی محدویت زمان و ترافیک به دما رسوندن را مشکل می‌کرد، از طرفی دیگه مدیوم نویی ندارند .
        تجربه فراری و ویلیامز روی مدیوم در کیو۲ هم احتمالا دخیل بود . در کل لاستیک‌ها خیلی وقته ریتم سینوسی دارند و اضافه شدن سی۶ هم این ریتم سینوسی را شدیدتر هم کرده . جذابیت کار اینجاست که ردبول و ویلیامز امروز باید احتمالا یک استینت از این سی۶ استفاده کنند. چون لاستیک دیگه ایی ندارند.

  7. Mehdi.83

    8

    1

    تبریک به مکلارن اما حیف شد لکلرک که با ماشین ضعیف تر با اینکه عالی بود نتونست تایم یک بزنه.
    ردبول هم به جز ضعف ماشین توی پیست هایی با این ماهیت یک ربع اخر تازه رفتن روی سی6 و دیدن ستاپ روی این لاستیک جواب نمیده .همونجا شانس ردبول برای کوالی تموم شد.خدا کنه ستاپی که سمتش رفتن بعد تمرین سوم اثر منفی روی سی 5 و4 نزاشته باشه.
    پ.ن:همینکه لاوسون و ایزک تایم مکس نزدن جای شکر داره

  8. Parhamc1

    12

    0

    دور نوریس عالی بود تو ایمولا هم یه سبقت عالی گرفت از اسکار در کل بهتره شده.رقابتش با اسکار شدت بگیره شاید در اخر به نفع مکس تموم بشه.
    حیف شارل پل نگرفت. مکس هم دور خوبی نزد تو سکتور دوم کلی تایم از دست داد و نشون ندادن چی شده

    • Saeid 196

      9

      1

      خدا کنه مکس هر طور که شده، جلوی اسکار تموم کنه.
      اگه شارل هم بتونه نوریس رو پشت سر بزاره که چه شود.

  9. Shayan85

    4

    6

    چارلز طبق انتظار عمل کرد یه تایم فوق‌العاده دیگه جلوی ماشین مک‌لارن کم اوورد حیف شد نوریس این هم گندزدی اینجا هم خراب میکردی خوب لامصب😂
    مکس و ردبول بد بودن
    همیلتون حقش نبود 3 رده پنالتی…
    حس میکنم چارلز فردا یه حرکتی میزنه تو استارت… خودش هم گفته چیزی جز برد توی موناکو نمیخام

  10. Mehriar.Salehi

    19

    4

    این دو روز مهر تاییدی بود به تئوری که مدتهاست مطرحه درباره ماشین فراری.

    اشتباهی در طراحی ساسپنشن عقب ماشین که باعث میشه انتهای ماشین با افزایش فشار عمودی، توانایی تحمل نداشته باشه و امکان استفاده از تنظیمات محکم توی تعلیق رو نمیده.
    در نتیجه اگر ماشین رو تو ارتفاع ایده آل تنظیم کنن، چون تنظیمات تعلیق نرم هست، باعث فرسایش انتهای پلنک کف ماشین میشه که غیر قانونیه، یا باید ارتفاع رو ببرن بالاتر که با تنظیم ساسپنشن نرمتر، باعث فرسایش پلنک نشه.ارتفاعی که ماشین براش تنظیم نشده.
    اینجا که تمام تیمها مجبورن ارتفاع ماشین رو بخاطر شرایط سطح پیست ببرن بالا، این ضعف فراری از بین و تو شرایط برابر با رقبا قرار میگیره که نتیجه اش میشه عملکردشون توی موناکو.

    حیف، این ماشین در واقع کند نیست، صرفا اشتباه مدیر طراحی تیم، که الانم دیگه توی تیم نیست، و دست کم گرفتن میزان لود روی تعلیق عقب، باعث شده مجبور بشن تو پنجره عملیاتی نباشه، ستاپ های عجیب غریب داشته باشه و هیچ آپدیتی تاثیر چندانی نداشته باشه تا قبل از اصلاح این مشکل.

    حالا تمام امید تیم اینه که صرف طراحی مجدد تعلیق عقب، بازوهای ساسپنشن و زاویه قرارگیریشون، مشکل رو حل کنه.همینشم تغییر بزرگی و زمانبریه با توجه به محدودیت سقف بودجه و ویندتانل…اما حالت بدتر اینه که محدودیت طراحی بخاطر محل قرار گرفتن گیرباکس و محفظه اش باشه که دیگه در اون صورت کلا این مشکل حل بشو نیست.

    حالا باید دید تغییر قانون اسپانیا و چندتا آپدیتی که معرفی میکنن اونجا میتونه یه مسکن باشه تا زمان اصلاح مشکل تعلیق؟

    در ارتباط با تایرها، اختلاف ناچیز بین سافت و مدیوم تو تمرینات جمعه باعث شد خیلیها تمام تلاششون رو بکنن که یک ست مدیوم حداقل نگه دارن برای کوالیفاینگ.
    اما با بالا رفتن حرارت پیست، اختلاف دوتا کامپاند برای تک دور زیاد شد و این خیلیهارو مجبور کرد هم از تایر مدیومشون توی کوالیفاینگ دو استفاده کنن و هم سافت.
    اوضاع خیلی از تیمها از لحاظ تایر نو به این ترتیب زیاد جالب نیست.
    مکس، آلونسو، آلبون، اوکون، حجار و لاسون بین رانندگانی هستن که یک استینت رو باید روی تایر کار کرده برن.

    • Siya

      2

      0

      سلام مهریار جان
      من متوجه نشدم چی شد که البون نتونست تایم خوبی بزنه شما اگر اطلاعی دارید لطف کنید ممنون

      • Mehriar.Salehi

        3

        0

        سلام سیا جان، ظاهرا تو پروسه مهیا کردن تایرها مشکل داشته تیم.هم توی گاراژ هم توی پیست.
        چیزی که هردو راننده اشاره میکردن این بود که یک دور تایرهای جلو به پنجره عملیاتی میرسیدن و یک دور نمیرسیدن.
        فکر کنم تمام راننده ها از سوییچ مدیوم به سافت زمان بدست آوردن به جز ساینز و آلبون.

  11. Ali🦁1

    12

    0

    لندو فعلا با این پوزیشن دهن منتقدانش بست هر چند ماشین مک‌لارن اول بودش ولی چارلز همیشه اینجا عالی بوده و خیلی ناراحت کننده هست براش که پوزیشن از چنگش درآورد لندو که از ریس قبلی خودی نشون داده.
    مکس فقط باید منتظر شانس باشه تا ب سراغش بیاد اینجا بتونه پودیوم بگیره.
    ولی ماشین واقعی مک‌لارن تو Q3 دیدیم، حالا ببینیم لیدر باشن چقد فاصله می افته ولی فردا با 2تا پیت استاپ اجباری حسابی میشه رده ها جابجا بشه اگه تایمها هم کم باشه.

  12. Ali.. Ferrari

    8

    1

    تبریک به طرفداران نوریس و مکلارن
    نوبت رقابت با شارل که رسید نوریس تبدیل به سوپرمن میشه و این زمان بی نظیر رو میزنه.بقیه پیستها نوریس همچین عملکردی داشت الان پایینتر از اسکار نبود.وقتی تیم شانس سه بار تایم زدن رو برای رانندش فراهم میکنه احتمال نتیجه گرفتن در آخرین تلاش هست.توی جده هم برای مکس اینکار انجام شد و تایم اول رو زد.اینکه با خودرویی غیر از مکلارن میشد این تایم نوریس رو زد بعید به نظر میرسه.البته اینهمه روی حد و مرز پیست باریک موناکو رفتن خودش جرات میخاد که نوریس با شایستگی اینکار رو کرد.
    تعیین خط زیبایی بود.

  13. Ali.Zebardast

    4

    0

    دیروز هم خود لندو هم مکلارن واقعا عالی کار کردن در Q3. نوریس اگر واقعا قهرمانی میخواد ، باید در تمام مسابقات فصل همچین عملکردی رو داشته باشه. از طرفی مکلارن با باهوشی جفت ماشینارو زود فرستاد توی پیست و تونستن دو دور بزنن و پل بگیرن. ولی نکته عجیب اینه که به نظر نوریس دور آخرشو با تایرهای کارکرده زده و تایمش رو بهتر کرده و با همون تایرها رکورد پیست رو هم زده. خیلی عجیبه این ماشین مکلارن در مدیریت تایر
    حیف شد چارلز پل نگرفت. شاید اگر فراری هم کار مشابه مکلارن رو در کیو ۳ می‌کرد الان رانندشون پل گرفته بود ولی در هر صورت این مهم نیست. نکته مهم این عملکرد غیر قابل پیش‌بینی و غیر منتظره فراری در پیستی هست که خود لکلرک گفته بود قراره توش ضعف های ماشین فراری رو مشاهده کنیم…! این یعنی تیم واقعا عالی کار کرده در این آخر هفته و این به نظر بهترین نتیجه ممکنی بود که میتونستن بگیرن و خودشون هم انتظار نداشتن. حتی امروز هم شانس برد دارن اگر لندو در استارت خراب کنه یا اینکه فراری با استراتژی بهتر بتونه نوریسو آندرکات کنه. هرچند احتمالش خیلی پایینه این موضوع. در هر حال شاید یه اتفاقی بیوفته بلاخره نباید نا امید شد
    از مکس و ردبول هم نمیشد بیشتر از این انتظار داشت و به نظرم بهترین نتیجه ممکن رو گرفتن. باید دید امروز چی میشه ولی فکر نمی‌کنم مکس بتونه بهتر از P4 تموم کنه.

  14. NICO ROSBERG-06

    3

    0

    درود به همه
    این و میذارم اینجا به یادگار برای تمام کسایی که گفتن امسال با قانون دو پیت استاپ هیجان داریم
    رده های اول تا چهارم بدون جابجایی مسابقه رو تموم کردن،و این برای کسایی که گفتن مک لارن هنوز سریعترین ماشین و نداره ،درست بعد از رفتن مکس به پیت استاپ و قرار گرفتن نوریس تو هوای آزاد تو چهار پنج دور دو و شیش دهم ثانیه با چارلز فاصله باز کرد که اگه مکس جلو نوریس و نگرفته بود حد اقل تا بیست و پنج شیش ثانیه هم با اون پیسی که دیدیم ازشون فاصله باز میکرد با فراری باز میکرد،تنها راه دیدن یک هیجان واقعی تو موناکو فقط حذف این گرند پریه و جایگزینیش با یک پیست دیگه تو فرانسه ست.خدا قوت میگم به کسانی که قانون دو پیت استاپ رو برای دادن مثلا هیجان به موناکو تصویب کردن. خسته نباشید دلاوران.🙌 فقط موندم تو کار ردبول که چرا گذاشتن آخرین دور مکس و آوردن برای پیت بنظرم اگه یک دور زودتر اقدام میکردن شاید میشد امتیاز سریعترین دور و هم بگیرند..خیلی بچگانه بود استراتژیشون
    و ویلیامزی که خیلی زیبا و شیک دهن مرسدس و صاف کردن،جناب آلبون جاش و میده به ساینز و در دو دور سیزده ثانیه کپ و تقدیمش میکنه و بعدم جابجایی و سه امتیاز شیرین .‌ تبریک بهشون .. چقدر هیجان دیدیم مرسدسا خارج از امتیاز استارت زدن و خارج از امتیازم تموم کردن.. مرسی موناکو👎