فرمول یک ایرانآنتونیو جیوویناتزی معتقد است که در اولین فصل حضورش در فرمول یک، فاصله بوجود آمده با هم تیمی اش، کیمی رایکونن طبیعی است.

راننده ی ایتالیایی که اولین فصل کاملش را در فرمول یک سپری می کند به نظر نمی رسد که وضعیت خوبی داشته باشد و هم تیمی فنلاندی او کاملا در مسابقات سریع تر نشان داده است. رایکونن در همه ی مسابقات امتیاز کسب کرده و در ملبورن و شانگهای توانست به مرحله سوم تعیین خط راه پیدا کند اما جوویناتزی هنوز در حسرت اولین امتیاز است. او گفت:

حضور در فرمول یک پس از دو سال بدون مسابقه ماندن، آسان نیست و این موضوع به خصوص در تعیین خط احساس می شود و در دوری که باید فشار وارد کنید، کمی زمان از دست می دهید.

به نظر من داشتن کیمی به عنوان یک هم تیمی و مرجع خوب است. وقتی که در گاراژ توقف می کنم، می توانم به دیتاهای او نگاهی بیاندازم و ببینم که در کجاها می توانم بهبود پیدا کنم.

آنتونیو جوویناتزی - آلمان 2018

آنتونیو جیوویناتزی

آیا راننده ی ایتالیایی با عملکرد ابتدای فصل رایکونن شگفت زده شده است؟ او پاسخ داد:

خیر، زیرا من با او در دو سال گذشته (در فراری) کار کرده ام بنابراین با نحوه کار کردن او آشنا هستم.

او راننده ی فوق العاده ای است و تجربه ی بسیاری دارد و می داند که قبل از شروع یک آخر هفته، چه می خواهد. دیدن چنین چیزی واقعا خوب است و در پایان این تجربه است که حرف اول را می زند.

19 دیدگاه

  1. mahdi arabi

    12

    19

    همین کیمی که تقریبا جیووناتزی رو له کرده چهار سال پشت سر هم توسط سب تحقیر شد

    اختلاف سب با کیمی تو چندتا از تعیین خط های این چند سال خیلی چیزا رو ثابت میکنه
    استرالیا 2017 (0.6 ثانیه )
    کانادا 2017 (0.450 ثانیه )
    مکزیک 2017 (0.750 ثانیه )
    کانادا 2016 (0.6 ثانیه )
    روسیه 2016 ( 0.5 ثانیه )
    سنگاپور 2015 ( 0.8 ثانیه )
    اینا رو گذاشتم تا یه سری توهم برشون نداره و احساس نکنن که ماشین قوی هست و راننده اول تیم توانایی استفاده از اون رو نداره
    برای اثبات سب همین بس که بعضی اوقات با هم تیمی قهرمان جهانش با ماشین یکسان نزدیک یک ثانیه فاصله تو تعیین خط داشته

    • hossein46

      13

      9

      اخه دوست عزیز اینم شد مقایسه؟ ایتالیا، برزیل، امریکا و … تو مسابقه خب.
      از مطلب آنتونیو جیوویناتزی و کیمی چطور به وتل و کیمی رسیدی؟
      بیا با این استدلالت به این فصل نگاه کنیم
      وتل با چهار قهرمانی و این دستورات تیمی از لکلرک فقط یه امتیاز بالاتره و پایین تر از ورشتپن.
      حداقل کیمی یه بار با فراری قهرمان شد ولی وتل چی؟

      • mahdi arabi

        10

        10

        دوست عزیز
        یه سری تو این چند وقت دارن میگن که فراری ماشین عالی داره ولی سب نمیتونه ازش استفاده کنه

        من اینجا با توجه به عملکرد خوب کیمی تو مسابقات امسال و با توجه به مقایسه آمارش با سب تو چند سال گذشته دارم میگم سب چقدر خوب از ماشین نهایت پتانسیلش رو بیرون کشیده

        در نهایت بهترین راه مقایسه دو تا راننده عملکردشون تو تعیین خطه موقعی که دوتا ماشین یکسان دارن

      • hossein46

        15

        2

        mehdi
        همه میدونن کسایی که گفنتن فراری سریع تر چه کسایی بودن وولف و همیلتون و … که هدفشون جو سازی بوده
        قبل از شروع فصل یه مطلبی در مورد تفاوت ماشین مرسدس و فراری برای سایت فرستادم خودم قبول دارم مطلب خوبی نبود ولی با استدالال بیان کردم که ماشین مرسدس از فراری قوی تره خصوصا تو کفی و با شروع فصل مرسدس تو پیچ ها پیشرفت کرده اما فراری پسرفت

      • mahdi arabi

        7

        4

        hossein46
        من منظورم پروفسور های سایت بود که خیلی ادعا فهمیدن میکنن وگرنه هدف مصاحبه های همیلتون و وولف رو همه میدونن

    • Hassan Mohebbi

      17

      1

      دوست عزیز مقایسه کیمی و وتل مثل مقایسه وتل و لکلرک هست. بعد هم همه میدونن بعد ازخداحافظی کیمی از فرمول یک و بازگشت دوبارش دیگه اون کیمی سابق نبوده و جنگندگی لازم رو نداشته به همین خاطر همیشه اولویت تیم اون یکی راننده بوده.
      حالا با این فرض که امسال لکلرک از وتل بیشتر امتیاز بیاره (هرچند اگر دستور تیمی نبود لکلرک حالاش هم بالاتر بود)، آیا اون موقع هم میومدی میگفتی لکلرک قهرمان چهار دوره رو له کرده؟
      در کل همه همین جوری هستند که طرفدارا میخوان اونی که طرفدارش هستند رو بهترین جلوه بدن. ولی من سعی کردم این جور نباشم و نظرم هم این هست که ما یه طیف از بهترین ها رو داریم و همه قابل احترام هستند.
      در ضمن همه یه روزی افت میکنند باید قبول کرد میخواد “وتل” باشه، “همیلتون” باشه یا هرکسی دیگه.

      • mahdi arabi

        5

        8

        Hassan
        ببین داداش این فصل هم یکی از فصل های بعد از بازگشت کیمی حساب میشه ولی میبینیم چه عملکرد درخشانی داشته تا الان و تقریبا جیووناتزی رو له کرده ولی خدایی تو این چهار سالی که هم تیمی سب بود حرفی برا گفتن نداشت و یه جورایی عملکرد سب باعث شده بود عملکرد کیمی کم ارزش نشون داده بشه

        راجب لکلرک هم باید بگم تو استرالیا که به وضوح فتل سریعتر بود جه تو تعیین خط و چه تو اوایل مسابقه ولی به خاطر نابغه های گاراژ مجبور شد حدود چهل هفت دور با مدیوم دور بزنه در حالیکه لکلرک اوایل مسابقه تو چمنا بود و فقط به خاطر استراتژی به سب رسید
        تو بحرین لکلرک سریع تر بود خدایی ولی تو چین بازم هم تو تعیین خط و هم تو مسابقه راننده سریعتر سب بود پس تا همینجا هم سب تو دوتا مسابقه سریعتر بوده نسبت به لکلرک

        ولی با حرف آخرت موافقم ، همه یه روز افت میکنن ولی سب تو بهترین سن برا رانندگی هست و هنوز زوده که افت کنه

      • Hassan Mohebbi

        3

        0

        من هم قبول دارم سب راننده خوبی هست و عملکرد بهتری از کیمی داشته با این که طرفدار کیمی هستم. ولی اینکه میگی له کرده خیلی کلمه قشنگی نیست.
        در ضمن امیدوارم همین طور که میگی وتل افت نکرده باشه و فراری هم خوب بشه. من دوستار رقابت هستم و میخوام بوتاس هم به خود بیاد و رقابت کنه، اون موقع است که مسابقات جذاب میشه.

    • Saeed

      11

      7

      تو q2 مالزی 2015 دو ثانیه فاصله داشت

      ولی کیمی ب q3 نرسید تا اونجا مقایسه بشه و 11م شد

      تو دومین مسابقشون

      ولی اینم با دستور تیمی بوده دیگ

      • mahdi arabi

        5

        5

        از این نمنونه ها زیاده سعید

      • saeidkimi7

        7

        4

        اصلا به نظرم تو حرف نزنی سنگین تری

    • saeidkimi7

      11

      3

      مونزا 2018 موناکو 2017
      آمریکا 2018
      ضمنا آره سال های قبل سب از کیمی سرتر بود
      اما کیمی از زمستون 2017 به بعد رانندگیش بهتر و بهتر شد الان فتل فکر نکنم تو ریس مانند کیمی باشه ولی تو تعیین خط احتمالا برابرن ضمنا سیاست ها و مزخرفات فراری کیمی رو به نابود کرده بود داداش از الان بگو که فتل اسپینی کاری نمیتونه بکنه تنها کاری که فتل بلده رفتن تو دیواره

      • mahdi arabi

        1

        2

        دلیلشو پایین توضیح دادم که چرا کیمی فصل آخر اینقدر خوب بود

  2. نیما

    16

    1

    به عنوان کیمی فن شاید درست نباشه وارد بحث بشم ولی
    کیمی درسته پشت فتل بوده ولی فاصله زیادی هم ازش نداشته
    مخصوصا سال قبل که فاصله شاید روی کاغذ 70 تا بود ولی ماشین کیمی 4 بار از مسابقه خارج شد که تقصیر راننده هم نبود
    کیمی در عمل راننده دوم فراری بود و مخصوصا در فصل 2017 بسیار بد شانسی اورد وگرنه اینهمه بین پیروزی هاش فاصله نمیفتاد. مجارستان و موناکو 2017 دقیقا 2 بار با دستور تیمی یا اشتباه از سمت تیم پیروزی از دست داد سنگاپور 2017 که فراری می تونست برنده باشه و کیمی استارت خوبی داشت و اون تصادف معروف
    تو اتریش 2018 هم که مکس یه ضربه به کیمی زد و سبقت گرفت اول شد و اخرشم افتضاح استراتژی تیم تو مونزا 2018
    زیادی دیگه ریز نمیشم وتل در کل راننده بهتریه ولی فاصله این دو تا سال به سال کمتر شد و 2018 کیمی خیلی باثبات تر رانندگی کرد

    • mahdi arabi

      3

      6

      موافقم باهات که سال آخر کیمی بدشانسی آورد وگرنه امتیاز ها نزدیک تر میبود ولی ماشین پارسال به شدت با سبک رانندگی کیمی میخوند چون کیمی ماشینی رو باهاش بهتر رانندگی میکنه که جلو ماشین نسبت به عقب عملکرد بهتری داشته باشه و ماشین میل به بیش فرمونی داشته باشه که دقیقا ماشین پارسال به همین مدل بود ولی بازم عملکردش نسبت به سب تو تعیین خط ها هر چند نزدیک ولی ضعیف تر بود
      برعکس این قضیه ماشین 2017 که عقب قرصی داشت و مطابق با سبک رانندگی سب بود که دیدیم سب اون فصل چه عملکردی درخشانی داشت و اگر بدشانسی نمیورد قطعا قهرمان جهان میشد

    • H.farahani

      4

      4

      نیما
      اگه اشتباه نکنم سال قبل دو بار کیمی dnf شد.اسپانیا و ابوظبی.
      جدا از اون اصل چیزی که باعث شد نظر بدم حرفتون در مورد سنگاپور 2017 هستش که بنظر نیمه تمام گذاشتید.راستش اکثر فتل فنا مکس رو مقصر تصادف میدونن و مکس فنا و همیل فنا فتل رو.ولی بنظر بنده کیمی مقصر اصلی بود که به اندازه کافی سمت چپش فضا داشت ولی زد به مکس و باقی ماجرا پیش اومد.
      نظر شما چیه؟

      • نیما

        3

        0

        کیمی بحرین با اشتباهی که بهش چراغ سبز دادن رفت روی پا یکی از مکانیکا و بازم با اشتباه تیم تو سوخت گیری تعیین خط بلژیک فقط یک دور تو q3 زد و تو مسابقه هم فک کنم با ریکاردو برخورد داشت و DRS مشکل پیدا کرد رفت بیرون
        اون تصادف یه چیز عجیب غریبی بود و هیچوقت وقتی 3 ماشین تو یک راستا قبل یک پیچ قرار بگیرن قرار نیست اتفاق خوبی بیفته
        اگه انبرد ها نگاه کنیم و اینکه پیچ اول به چپ و بلافاصله به راست بود ، باید یکم ماشین ها به سمت راست حرکت می کردن تا بتونن وارد پیچ بشن
        اشتباه بزرگ واسه فتل بود که کامل مکس بست و با اینکه جلوتر بود ولی فضایی نداد که به سمت راست حرکت کنه
        بعدش کیمی با اینکه رد شده بود به سمت راست (نه زیاد ) حرکت کرد چون انتظار داشت مکس هم بره سمت راست که فتل بلاکش کرده بود
        کمترین تقصیرم مکس داشت استارت بهتری از فتل داشت ولی بعد دفاع فتل جایی واسه رفتن نداشت و وسط ساندویچ شد
        اگه درصد بگم 60 تا 70 % درصد فتل بعد 20 تا 30% کیمی و شاید بی تقصیر مکس بود
        اینم بگم که فراری فنا نریزن سرم بارها کامنت دادم مکس بد دفاع می کنه و … ولی اینجا هیچ کاری نکرد تو مصاحبه هم گفت وقتی واسه قهرمانی می جنگی باید بیشتر مراقب باشی چون لوئیس هم از رده 5 استارت زده بود و فاصله 3 امتیاز بود و فتل می تونست با دومی یا سومی هم به صدر برگرده چون مرسدس به هیچ وجه نمی تونست تو سنگاپور در مقابل فراری و ردبول پیروز بشه

    • saeidkimi7

      8

      1

      کلا از زمستون 2017 به بعد تمیز تر رانندگی کرد شنیدم از اونموقع شروع به کار کردن با شبیه ساز کرده و حالا 2019 دوست دارم سب و کیمی همتیمی شن ببینم بازم یه عده اسپینی فن میان از این حرف ها بزنن

  3. Hamed

    4

    0

    تو فراری بیشتر طرفدار کیمی بودم و درکل کیمی رو بیشتر از سب دوست دارم ولی این کیمی دیگه کیمی قدیم نیست که حتی شوماخرم ازش حساب میبرد تو 2014 هم بدجوری عقب موند جلوی آلونسو. درکل تو برآیند اون 4 سال فتل نشون داد برای رقابت طول فصل راننده با ثبات تریه و منم مدیر تیم بودم برا کورس قهرمانی راننده اولم فتل بود ولی اگر بحث رقابت آزاد وجود داشت و فتل تو کورس قهرمانی جهان نبود مطمئناً اختلاف امتیازیشون خیلی کمتر از این حرفا میشد به خصوص دوفصل آخر که کیمی حقش بود مسابقات بیشتری رو ببره و فتل هم 2018 تو چندمورد واقعا ضعیف عمل کرد