مکس ورشتپن، راننده ردبول در پاسخ به مصاحبه اخیر رقیبش، لوئیس همیلتون گفت که “هیچ مشکلی با کسی” در فرمول1 ندارد.

در مورد رابطه بین این دو راننده پس از نبرد دراماتیک آنها در فصل 2021، به ویژه پس از برخورد آنها در سیلورستون و مونزا، و همچنین نبردهای آنها در برزیل و عربستان سعودی، مطالب زیادی مطرح شده است.

عواقب مربوط به نحوه تعیین قهرمانی آن سال برای همه افراد دخیل در این رقابت به یک شکل نبود، اما این دو طی فصل 2022 در پیست عمدتاً از هم دور بودند زیرا مرسدس در بیشتر سال از سرعت لازم برخوردار نبود.

همیلتون و ورشتاپن در اینترلاگوس با هم برخورد کردند، با این حال، راننده مرسدس در پایان سال گفت که احساس می‌کند برای مکس به یک تارگت تبدیل شده است.

اما با همه اینها، مرد بریتانیایی گفت که هنوز برای راننده ردبول در پیست احترام قائل است، اگرچه مطمئن نیست که آیا این احساس دو طرفه خواهد بود یا خیر.

لوئیس همیلتون، راننده مرسدس گفت:

مردم دوست دارند در مورد مشکلاتی که بین من و مکس وجود دارد صحبت کنند.

من به او احترام می‌گذارم. او خیلی جوان‌تر بوده، پس شاید با من مشکلی داشته باشد، اما در موردش مطمئن نیستم و فکر می‌کنم اینطور نیست.

اگرچه نمی توانم به جای او صحبت کنم.

مکس ورشتپن و لوئیس همیلتون - فرمول یک ایتالیا 2021

مکس ورشتپن و لوئیس همیلتون – فرمول یک ایتالیا 2021

مکس ورشتپن پس از رونمایی RB19 در پاسخ به اظهارات همیلتون گفت:

هیچ مشکلی با کسی ندارم.

ما با هم در ابوظبی شام خوردیم (مهمانی خداحافظی سباستین)، با همه خندیدیم، به همه ما خوش گذشت، پس مشکلی وجود ندارد.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

50 دیدگاه

  1. Arefmiv

    9

    3

    تو بمیری به موت قسم هیچ مشکلی بینمون نیست

  2. Elaheee

    5

    3

    تو گفتی و منم باورم “نشد*..

  3. سبحان

    6

    3

    بله اما درصورتی که ماشین برابر برای برد نداشته باشید

  4. Yousef

    7

    19

    به مکس حق میدم اگه دلخور باشه سبک رانندگی همیلتون در سیلوراستون اصلا برازنده کسی که ادعای یه راننده ی بزرگ در تاریخ فرمول یکو داره نبود.

    • mehdi shafiei44

      10

      7

      ادعا….ادعایی وجود نداره
      همیلتون بهترین راننده فرمول یک هست
      لطفا اطلاعات خود را به روز کنید

      • Ali🦁3

        5

        8

        44
        لطفأ شما هم اطلاعاتت ببر بالا اگه ماشین بدون رقیب نداشت مثل فصل قبل حتی یه برد و پوزیشن هم نمی گرفت، همیلتون هم مثل شوماخر سنا وتل و خیلی از قهرمانان یکی از بهترینای تاریخ هست ولی از نظر آمار و ارقام فعلأ بهترین حساب میشه که همین رکوردا هم زده خواهد شد در آینده.
        مکس هم فعلا قهرمان این ورزش هست در حال حاضر، حالا شما می تونید برین از قهرمانی‌های گذشته همیلتون لذت ببرین چون دیگه قهرمانی ازش نخواهید دید.
        راجب نفرت پراکنی و تخریب همیلتون هم من یکی فقط کلی می تونم برات بنویسم که بعدش مقایسه کنی با آمار مکس.
        فکر کنم یادتون رفته بد و بیراه گفتنای

      • Ali🦁3

        5

        9

        44
        یه سوال چرا این بهترین راننده فرمول یک توی این دو فصل که ماشین بدون رقیب نداشته تو فشار اینقد اشتباه کرده و میره تو دیوار پیست و پیت لین.؟ اطلاع داری.؟

      • amirhosein

        3

        5

        ali
        آخرین باری که لوییس تو ریس اشتباه کرده کی بوده ؟؟
        ممنون میشم بهم اطلاعات لازم رو بدین چون هرچی فکر میکنم چیزی یادم نمیاد
        yousef
        اول اینکه برام جالبه چرا پروفایلت فراری هست ؟؟؟؟؟
        دوما اگر سیلور استون رو نداشتین شما چی میگفتین هرچی ما میگیم میگن سیلوراستون …

      • Ali🦁3

        5

        7

        امیر حسین
        چرا خودت به اون راه میزنی.؟ برو ببین تا آمارش بیاد دستت این دو فصل.
        راجب کامنت یوسف هم دقیقا درست گفته که همیلتون با هوادارانش در سیلورستون باعث شدن که مکس هم با طرفداراش بر علیشون بلند شن و کلی تنش ایجاد کردن در
        گرندپری های بعدی.
        من فقط می دونم مکس باید با همیلتون خشن رقابت کنه چون بدمخلصی نیست طرفش و تو پیست فرش قرمز پهن نمی کنن.

      • Yousef

        3

        4

        همیلتون تو سنگاپور رفت تو دیوار.
        جریان پروفایلم اینه که از ۲۰۱۶ فرمول یک رو دنبال میکردم و فن فراری و فتل بودم ولی بعد از اون دوران بد به خصوص دوران بد ۲۰۱۸ حسابی از دست این تیم و خود فتل کفری شدم به اریوابنه و بینوتو هم حس خوبی نداشتم (اون بشر یوونتوس رو هم کمی اذیت کرد)
        وقتی رقابت کاملا برای مرسدس یه طرفه شد دیگه فرمول یک برام هیجان نداشت و خیلی دنبال نکردم تا ۲۰۲۰ که مکس با ردبولش داشت با w11 مرسدس رقابت میکرد و نظرمو خیلی جلب کرد به کل تیم علاقه مند شدم و دنبالش میکردم.
        الآن با فردریک واسور احساس میکنم فراری میتونه رو فرم باشه به همین خاطر خیلیی امیدوارم.
        خلاصه بخوام بگم برند ردبول رو توی هر ورزشی دوست دارم به اذافه فراری در فرمول یک.بین این دوتاهم تو فرمول یک یه حس دوگانه دارم.

      • mehdi shafiei44

        1

        5

        راننده خوب با خودرو خوب= قهرمان
        مکس با مایکل مسی جون =…….

      • Hossein 123

        9

        2

        جناب Ali🦁 هر وقت مکس با ویلیامز قهرمان شد قهرمانی های لوییس با ماشین برتر رو زیر سوال ببرید؛ قهرمانی دوم راننده شما هم با زدن رکورد تعداد برد و امتیاز در یک فصل زده شده.
        در مورد اشتباهات هم برای همه هست، همین مکس امسال از اسپین مجارستان تا ماجرای اینترلاگوس رو داشته و ایرادی هم بهش نیست طبیعیه. دستاورد های بقیه (مرسدس و لوییس) رو سال ها زیر سوال بردید با استدلال هایی مثل ماشین برتر و.. که امسال همه اش در مورد خودتون هم هست، از وینگمن تا شاهکار آدرین نیوی. می گفتید هم تیمی قدر نداره، قطعا ساینز و دنی ریک و پرز از روزبرگ و بوتاس و باتن و آلونسو قوی تر نیستن. خلاصه که به دستاوردهای بقیه احترام بذارید تا در مورد خودتون و فصل فوق العاده تون هم اتفاق بیافته. ماجرای سیلور رو پیش بکشید ما میگیم مونزا و به همین ترتیب همیشه هر طرفی یک چیزی بگه اون یکی جواب میده و جز سر درد چیزی نداره برای هیچکس، قطعا یسری طرفدارای مرسدس دارن اشتباه می کنند و البته طرف مقابل هم فرشته نیستند.

    • mehdi shafiei44

      11

      7

      وقتی از رکورد سنا رد شد
      ‌کاسکت سنارو هدیه گرفت
      وقتی از رکورد شوماخر رد شد
      کاسکت شوماخر رو هدیه گرفت
      با بالاترین برد در مسابقات
      مکس کجایه تاریخ وایساده
      فقط و فقط بد نامی و نفرت از هم تیمی…………..

      • Ali🦁3

        6

        13

        44
        بزار مکس همسن همیلتون بشه بعدش بهت میگه کجای تاریخ وایساده و چه رکوردای داره.
        فکر کنم کاسکت رأسل هم باید هدیه بگیره.
        اگه بخوام برات از بدنامی و نفرت همیلتون با همتیمیهاش واست بگم دیگه آمارش در برابر مکس بیداد می کنه.

    • Milad4424

      7

      4

      چرا یه طرفه موضوع رو میبینی .
      وقتی لاستیک مکس رو سر همیلتون بود و مکس باز داشت گاز میداد مشکلی با اون نداری…

      • Yousef

        3

        5

        اون بعد از سیلوراستون بود

      • Amirali

        6

        2

        آخی پس مکس چه پسر خوبیه که به خاطر خطایی که خیلی از راننده ها گفتن خطا هم نبود میره رو سر حریف گاز میده. آفرین مکس.

    • Sebmm

      2

      2

      دوباره دعوا از سر گرفت

    • TeamLH44

      6

      3

      همیلتون اصلا راننده برازنده ایی نیست … حق با شماست اصلا … اگر انقدر بدرد نخوره و اینقدر داغونه شما چرا هی فشار میخوی تا اسمش میاد سریع شروع می کنی به تخریب اش ؟؟؟ ولش کن دیگه !
      هی میگی بده و خشن و تو فشار میره در و دیوار ، ماشین اش خوبه و خودش لاکپشته و فلان و بسار اینا … چرا هر جا اسمش میاد انگار پر سیمرغ اتیش زدن ، شما همونجایی و داری داد سخن میدی که همیلتون راننده خاورم نیست …
      خلاصه حال نمی کنید با همیلتون نباید کل زندگی طرف رو زیر سوال ببرید … رها کنید و برید …

  5. hosein16

    16

    6

    مکس برای قهرمانی آدم هم میکشه خشک میاد مسابقه میده میره با ریکاردو خوب نیست با پرز خوب نیست با همیلتون خوب نیست خیلی هم غرور داره

    • Yousef

      8

      8

      همیلتون رو هم با رزبرگ دیدیم.

      • TeamLH44

        3

        4

        یه برخورد تو اسپانیا بود و باقی اش یا موتور سوزوند همیلتون یا خودروزبرگ اشتباه می کرد…

      • HAMILTON44

        2

        4

        برزیل ۲۰۲۲
        مکس با پرز رو هم دیدیم

  6. Lewis

    3

    3

    مکس یه جوری صحبت میکنه انگار همه با اون مشکل دارن.

  7. Ali.. Ferrari

    6

    1

    مبارزه توی پیست کاملا عادی هستش و هر راننده هر کاری برای مبارزه توی پیست فرمول یک میتونه انجام بده به غیر از اینکه بدونه کاریکه میکنه حتما به رقیبش صدمه جسمی میزنه و این فقط قابل قبول نیست،البته گاهی برخوردها ممکنه ناخاسته باعث آسیب جسمی بشن که توی هر ورزشی وجود داره.توی فوتبال یکی تکل عمدی روی پای حریف میزنه و میدونه صدمه وارد میکنه و پای طرف میشکنه یا آسیبهای دیگه.حالا بهترین راننده های دنیا بخان توی پیست با تمام قدرت و جدال برای برتری مبارزه نکنن با بقیه،دیگه اسمش مسابقه نیست اصلا.اینکه بیرون گرید چقدر بخاطر سیاست با هم خوب برخورد کنن نمیدونم.اما در ابوظبی ۲۰۲۱ لوییس رو بارها سعی کردم ذره ای تصور کنم با اتفاقاتی که افتاد و هشتمین قهرمانی که بالای شوماخر میبردش توی تعداد تایتل، اومد به مکس تبریک گفت کار هر کسی نبودش.نوع برخوردش آخره مسابقه،دیگه چیزی نبود مثلا لوییس با سیاست انجامش داده باشه.خیلی خوب بود کارش.مکس توانایی و مهارت رانندگیش بالاس و مثل هر قهرمان دیگه اونم خودرو رقابتی لازم داره برا رقابت و قهرمان شدن و نمیشه قهرمانی اون و لوییس و فتل و بقیه رو فقط به خودروی برتر مربوط کرد.راننده های فرمول یک باید مبارز باشن چون پیست جای بچه خونگی ها نیست.

  8. Ali.. Ferrari

    6

    2

    جدا از موضوع مکس و لوییس،نوع پنالتی دادن چیزیه که باعث میشه گاهی راننده ها که بهترینهای دنیا هستن طوری به خودرو حریف بزنن که یا دی ان اف بشه یا اون مسابقه رو با رتبه بد و امتیاز کم تموم کنه اونم وقتی شانس برد و سکو داشت.یه جریمه ۱۰ ثانیه ای نمیتونه منصفانه باشه وقتی مثلا راننده دوم تیم یا همون وینگمن اینطوری حریفه همتیمیش رو کنار بزنه حتی اگه خودش هم دی ان اف بشه.اون جریمه های ده ثانیه ای که اصلا داده نشه سنگینترن آقایون.جریمه رده ای یا کنار گذاشتن از مسابقه بعد و کسر امتیاز راه هایی هست براحتی میتونه این موضوعات رو کمتر کنه ولی با همین شیوه بزن و در برو،حق به راننده ها نمیرسه.واقعا میشه جریمه بازدارنده متناسب با ضرری که به راننده یا خودروی حریف زده شده داد اونم وقتی سقف بودجه انقدر مهمه.این رو برای دستکاری در نتایج مسابقه و یا قهرمانی ها،رسیدگی نمیکنه فیا و فرمول یک.واقعا اگه عشق به فرمول یک نبود برام،با دیدن این حق خوری ها و بازگذاشتن راه برای خوردن حق تیمها یا راننده ها،دیدنشو کنار میذاشتم.

    • Mahdi

      7

      6

      این سطح از تخیل برای فنای مکس هم قفله😂😂

    • Sebmm

      6

      2

      واقعا منم بهت حق میدم انصافا اگه این عشقه ب فورمول یک نبود منم میزاشتم کنار
      جریمه باید بازدارنده باشه

    • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

      5

      4

      حالا مثلا گسلی یا پرز بیان قهرمانی رو از همیلتون بگیرن در پایان ابوظبی چطور؟میتونی توجیه کنی؟
      کاش راننده خودش قهرمانی رو بدست بیاره نه بهش بدن

  9. Milad4424

    3

    3

    ما هم باورمون شد (الکی)

  10. ayza

    9

    4

    همیلتون متشخص تره ، ورستپن به هر قیمتی برد رو میخواد

    • Yousef

      5

      5

      چرا از آدم بت میسازین
      برهان خلف:سیلوراستون

      • Amirali

        6

        4

        این برهان خلف نیست مثال نقضه. اون هم اذافه نیست اضافه هست.

      • Yousef

        3

        4

        دوستان معذرت اون مثال نقض بود حق با امیرعلیه

      • TeamLH44

        5

        1

        امیرعلی : من دوستت دارم ، میدونی که … این سیلوراستون کاشکی همیلتون رو دار میزدن همه ماها راحت میشدیم …

      • HAMILTON44

        5

        2

        اسپانیا
        ایمولا
        برزیل
        عربستان
        مونزا
        بازم بگم ؟
        چند تا به یکی ؟

      • Amirali

        6

        1

        قربان شما:))
        دار هم میزدن اینا راضی نمیشدن.

  11. ( ^ | ^ )

    5

    2

    این بحث بین مکس فن ها و لوییس فن ها هیچوقت تموم نمیشه
    تمام این آدم ها اگر 100 سال دیگه هم عمر کنن و تو بستر مرگ باشن وقتی یه تیتر از مکس و لوییس میاد
    شروع میشه به سیلوراستون / مونزا / کوبیدن وینگمن به نفرات 2 تا 5 / جریمه 10 ثانیه ای / ابوظبی 2021 / مایکل مسی
    سر اجدادتون ول کنید
    گذشته تموم شد و رفت
    خداوکیلی هم بخوایم ببینیم اون سال حق هردو راننده بود که قهرمانی رو بگیرن با تمام تنش هاشون
    ولی به یک نفر قهرمانی رو میدن یا میگیره
    سیاست فیا با خطای انسانی یا هرچیزی به سود یک سری فن و به ضرر یک سری دیگه شد
    مهم اخلاقه ، لوییس با اینکه میدونست دارن چه بلایی سرش میارن ولی بازم اومد و تبریک گفت
    فقط ای کاش لوییس هم میرفت سافت نو یا کهنه مینداخت ، حداقل بحث لاستیک نو و رد شدن ماشین های لپی مطرح نمیشد
    خواهشا دسگه این بحث رو تمومش کنید
    فصل 2023 داره شروع میشه ، ما ایرانی ها هنوز تو 2021 گیر کردیم

    • Saeid 196

      2

      1

      منم معتقدم جدا از همه ی اتفاقات و داوری ها، سال 2021 هر دو شایسته کسب عنوان قهرمانی بودن.

      اگه این بحث ها و کل کل کردنا تموم بشه بهتره.

    • Yousef

      2

      8

      منم موافقم کلا این موضوع برای خودمم فرسایشی شده تمومش کنیم. ولی همه چی از سیلوراستون شروع شد.

      • Mahdi

        4

        3

        و با مونزا
        برزیل
        و عربستان تموم شد

      • Lil21

        0

        1

        داداش قبول کن دیگ مکس فشاریه کار به رانندگی خسته کنندشم ندارم

    • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

      6

      2

      برای شما طرفداران تیم ردبول بهتره که بحث در مورد فصل ۲۰۲۱ تموم بشه چون دوست ندارین قهرمانی راننده تیمتون مورد بحث و حاشیه قرار بگیره قابل درک هست ولی اگر شرایط برعکس میشد و به همون نحو قهرمانی رانندگان رو از ردبول میگرفتن چی؟کاربرانی داریم با اینکه قهرمانی به رانندشون رسیده و فصل گذشته هم لوئیس تو رقابت نبود هنوز هم با هر خبر بی ربطی لوئیس رو میکوبن.
      در ضمن این موضوع تو رسانه های خارج از ایران بیشتر مورد بحث هست تا اینجا.این برای خودتون بهتره تا در مورد ابوظبی سکوت کنین و منتظر رونمایی فراری و مکلارن و مرسدس که نزدیک هم هست باشیم.

      • Yousef

        2

        6

        مهم ترین نکته این بود که با سیلوراستون شروع شد و همه میدونیم کی شروع کرد.
        واقعا اگه لویس با اتفاق سیلوراستون قهرمان میشد هیچ ارزشی داشت؟! اونموقع مثل رفتار پراست در برابر سنا تو ژاپن میشد.
        درضمن اگه در شرایط آرمانی همه تصادف هارو حذف کنیم روی کاغذ مکس قهرمان میشه.پس همه جوره بهتر بود قهرمانی به مکس برسه.

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        4

        1

        این تنش هارو سالها قبل، قبل از اینکه مکس ورشتپن تو رقابت قهرمانی ۲۰۲۱ قرار بگیره شروع کرد نه سیلورستون!این راننده شما و طرفداران فتل و آلونسو بودن که میگفتین قهرمانی لوئیس همش بخاطر ماشین هست و رانندتون توی اون ماشین چند دهمی سریع تر هست.
        رقابت مکس ورشتپن توی فصل ۲۰۲۲ رو شاهد بودیم؛رقابتش با ساینز تو سیلورستون و با چارلز در بحرین رو با برزیل در برابر همیلتون رو مقایسه کنید متوجه این موضوع میشید.حتی اون حرکتش توی تمرینات آستین فصل ۲۰۲۱
        سیلورستون اتفاقی بود که باید می افتاد
        چند مسابقه قبل تر یا چند پیچ قبل تر از کاپس همون بلا میتونست سر همیلتون بیاد و همش کوتاه میومد.همیلتون راننده شایسته تری نسبت مکس ورشتپن در فصل ۲۰۲۱ بود.

      • Amirali

        2

        1

        تو جایی که من اومدم تمام پارامتر هارو حساب کردم و هیچکی هم ایرادی بهش نگرفته باز میاین میگین مکس با در نظر گرفتن تصادف ها قهرمان میشد؟ واقعا یک سری چیزها رو نمیخواین قبول کنین شماها

    • Amirali

      3

      2

      نمیدونم عذرخواهی من تو پست قبلی رو خوندی یا نه ولی به هرحال کنترل خودم رو از دست دادم و برادرانه عذرخواهی میکنم. شرمنده شما.
      با همه کامنتت موافقم به جز بخش آخرش. فقط ما ایرانی ها نیستیم. دنیای فرمول یک هنوز 2021 رو هضم نکرده. قطعا بعد از سنا و پراست هم همین جریان بوده.

  12. Squidward

    3

    2

    یادمه میگفتن مارکز به زودی رکورد روسی رو میزنه و ..
    ولی تو آینده مشخص شد..
    مطمئن باشید روزی نخواهد بود ک مکس به جایگاه کسی مثل لوییس.. شوماخر و.. برسه.

    • Amirali

      3

      1

      داداش مارکز مصدوم شد وگرنه در حالت بدون مشکل رکوردی از خودش به جا میذاشت که هیچ موتورسواری فکرش رو هم نکنه.