فرمول یک ایران – توتو ولف می گوید که آنها تصمیم گرفتند که با لوئیس همیلتون قرارداد یک ساله ای را امضا کنند زیرا زمان بیشتری را برای توافق طولانی مدت داشته باشند.

طی هفته جاری، راننده بریتانیایی و تیم فرمول یک مرسدس پس از یک وقفه طولانی بالاخره باهم با یک قراداد یکساله برای مسابقه دادن در فصل 2021 مسابقات فرمول یک به توافق رسیدند.

مدیر تیم مرسدس درباره این توافق گفت:

ما به طور مشترک بر سر یک قرارداد یک ساله توافق کردیم.

اول از همه، یک تغییر اساسی در مقررات سال 2022 رخ می دهد و همچنین ما می خواهیم ببینیم که شرایط جهانی، توسعه و کمپانی به چه شکلی پیش می رود. به علاوه در طرف دیگر، به این دلیل است که ما خیلی لفتش دادیم.

ما می خواستیم در مورد قرارداد در پایان فصل بین مسابقات بحرین بحث کنیم و بدیهی است که لوئیس احساس خوبی نداشت. و در پایان ما صحبت هایمان را درست قبل از کریسمس شروع کردیم.

بنابراین انجام آن در اسرع وقت مهم بود. و از این نظر فکر کردیم که درباره 2021 بحث کنیم و صحبت هایمان درباره 2022 را به بعدا موکول کنیم.

عدم قطعیت هایی در جهان وجود داشته که بر نحوه فعالیت این ورزش، درآمد تلویزیون و اسپانسر تأثیر می گذارد.

توتو ولف همچنین درباره بند ورشتپن و حق وتو لوئیس همیلتون گفت:

در مورد بندهای خاصی که در رسانه ها وجود داشت، من نمی دانم از کجا آمده زیرا هیچ یک از آنها صحت ندارد.

در موردش خواندم و برایم جالب بود اما حقیقت این است که در مورد هیچ بند خاصی درباره راننده ای، حتی یک ثانیه هم بحثی صورت نگرفت. او در هشت سال گذشته هرگز چنین چیزی را نخواسته و این یک تصمیم تیمی است.

و بند دیگر در مورد سهم درآمد نیز یک شایعه بی اساس بود. بنابراین هیچ یک از اینها هرگز بخشی از بحثهای ما نبود.

151 دیدگاه

  1. danialhatami

    10

    0

    دیروز همیلتون با انتشار عکسی از خودش و پیام زیر امادگی خود را یرای 2021اعلام کرد
    سلام بچه ها ، ببخشید که من مدتی در اینجا غایب هستم ، من برای فصل پیش تمرکز کرده و آماده شده ام. من خودم را خوش شانس می دانم که این زمان را برای تأمل و آماده سازی داشته ام. من برای فصل پیش رو مثبت و هیجان زده باقی مانده ام اما می خواهم همه شما بدانید که امیدوارم که خوب باشید به شما فکر می کنم. دلم برای خیلی از شما تنگ شده و نمی توانم صبر کنم تا امیدوارم به زودی دوباره شما را ببینم ، اگر غیر حضوری و آنلاین نباشید. اما یک چیز مطمئناً من امسال قلبم را برای شما خواهم زد!

    • @sebvr

      7

      1

      ممنون دانیال برای ترجمه … خیلی خوب بود

    • Mahdi

      4

      2

      بلههههه
      مرسدس هم اصلا این چند سال برنده نشد
      (چه حرفاااا!)

      • Pouria

        5

        0

        دوستان ازتون یه سوالی داشتم چرا الان تو اف وان برند هایی مانند هاس یا آلفا تیم داری میکنن ولی بعضی غول های بزرگ دنیای اتومبیل از قبیل پورش و بی ام اصلا تیم ندارن؟؟؟،؟

      • مَمَّدو

        8

        1

        به نام خدا : پـــــــــــــــول

    • Engineer

      13

      13

      اگه شایعات سهم از درآمد صحت نداشت پس چرا انقدر طولش دادن؟؟؟؟؟
      اگه اون راست باشه پس بند قرارداد هم راسته.

      دوستانی که میان میگن ترسو ترین راننده تاریخ نیکو رزبرگ برای اینکه به سرنوشت جنسون باتن دچار نشه و بعد از بردن همیلتون دیگه شکست نخوره سال بعد نیومد مسابقه بده.
      دوستانی که این رو میگن.

      به نظر من اگر این بند ورشتپن واقعیت داشته باشه ترسو ترین راننده تاریخ همین همیلتون.

      توی یکی از مصاحبه ها گفته بود مردم قهرمانی های من رو به خاطر ماشینم بی ارزش میدونن و به رانندگیم توجه نمیکنن ولی من هر کسی رو شکست میدم و در اوج قرار دارم.

      اونها میگن که من از ورشتپن شکست میخورم ولی اگه یه روزی با اون همتیمی بشم میبینید که به عنوان یک همتیمی اون رو هم شکست میدم.

      اگه این بند واقعی باشه پس چرا ترسیدی که ورشتپن بیاد.

      چون خودش هم میدونه تو ماشین برابر 10 سالم با مکس ورشتپن همتیمی باشه هر 10 سال شکست میخوره.

      • مَمَّدو

        8

        2

        هووووو الآنه که طرفداراش کامنت بارونت کنن خخخخخخ به قول شیرفرهاد برره : چه جسارتا!

      • Formula 44

        8

        4

        همیلتون از ریکاردو و اوکون هم کمتره که ورشتپن تو ماشین برابر شکست‌داده بودند ؟
        دوتا راننده معمولی مثل البون و گسلی ورشتپن بولد کردند وگرنه ورشتپن اوج مهارتش زدن به فراری ها بود

      • Engineer

        6

        3

        Formula 44
        مسلما همیلتون نمیخواد به سرنوشت شوماخر که از رزبرگ جوان توی یک تیم شکست خورد دچار بشه.

        بعدشم
        تا جایی که من یادمه اکون یه تک مسابقه توی فرمول 3 وزشتپن رو برد.
        که این هیچیو ثابت نمیکنه توی همین فصل هم چند مسابقه بالاتر از مکس تموم کرد و مکس DNF شده بود ولی تو تعداد برد های مکس رو ببین نسبت به اکون.

        اکون از همین ریکیاردویی که فتل رو شکست داده بود و ورشتپن نابودش کرد هم شکست خورد.

        دوما ریکیاردو هم ورشتپن رو زمانی برد که 19 سالش بود و فقط 1 فصل تجربه داشت.
        با همون 1 فصل مسابقه دادن اینقدر تجربه کسب کرد که سال بعدش راننده ای مثل ریکیاردو رو در حد نابود کردن کشوند.

        مسلما حداکثر بعد 1 فصل همیلتون رو هم نابود میکنه توی یک تیم.

        ضمنا همیلتون چه کسانی رو شکست داد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        بوتاس و هیکی کوالین و نیکو رزبرگ و جنسون باتن.
        با آلونسو هم که هم امتیاز شد.
        باتن رو هم که به سختی بارها توضیح دادم توی 3 سال با چه سختی اونم با 15 امتیاز کمتر توی مجموع 3 فصل شکست داد.1 فصل رو هم با 2 اختلاف.

        کوالین و بوتاس رانندن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        چه فرقی با آلبون و گسلی دارن؟؟؟؟؟؟؟

        باتن راننده خوبی بود خوب ریکیاردو هم خوب بود که مکس شکستش داد.
        رزبرگ یه خرده راننده خوبی بود و اگه توی مرسدس نبود خواب قهرمانی رو توی نسلی که فتل و آلونسو بودن میدید.

        همیلتون مگه چه کسایی رو شکست داده؟
        نابغه هایی مثل شوماخر و فتل رو یا امثال کوالین و بوتاس؟
        خواهشا با اطلاعات کافی کامنت بزارید.

        همیلتون در حال حاظر دنبال رکورد های 8 قهرمانی جهان.
        5 قهرمانی متوالی و رکورد فاستست لپ هستش.

        و میخواد اینارو زودتر کسب کنه که اگر جانشینی برای بوتاس مثل ورشتپن و لکلرک و راسل اومد و میدونه که ازشون ممکن شکست بخوره اونم به احتمال زیاد.

        دنبال اینه که سریع تر تا بوتاس هستش و راننده ی خوبی همتیمیش نیست رکورد هارو درو کنه و به خیال خودش و هواداراش سال ها توی ماشین برتر با همتیمی های ضعیف پر افتخار ترین راننده ی جهان باشه.

        سریع هم خداحافظی کنه که یکی مثل ورشتپن یا راسل نیاد سفره قهرمانی هاش رو جمع کنه و آبروش رو در سطح بین المللی ببره.

        به جز ریسکی که کرده مدام هم از اینکه بوتاس عالی و خوبه تعریف میکنه که مثلا بگه من خیلی کار کردم که بوتاس رو دارم شکست میدم.

        متاسفانه من همه چیز رو میدونم و هیچوقتم اشتباه نمیکنم.

        ماست بند نمیگه ماست من ترشه.
        همیلتون هم نمیگه همتیمیم بده-ماشینم خوبه.
        توتو ولف هم نمیگه رانندم معمولیه و این ماشینه که 90% کار رو انجام داده.

      • amir1299

        4

        0

        همیلتون مکس هر دوش جز بهترین راننده های حال حاضر فرمول یک هستن تا هم تیمی نشن نمیشه گفت کدومشون راننده بهتری هست اما چیزی که مشخصه رقابت نزدیکی باهم خواهند داشت

      • Ali n

        4

        4

        Engineer
        چنین بندهایی (بند وشتپن) بعیده که واقعاً وجود داشته باشه. با توجه به خصوصیات همیلتون که با آلونسو، باتن و نیکو رقابت داشت بعید هست از رقابت با کسی مثل وشتپن بترسه اما واضحه که مرسدس از بعد از اتفاقات بین نیکو و لویس (حالا یا خود توتو یا به صورت فرمایشی از طرف شخص دیگه ای) تمایل ندارن دوتا راننده هم سطح کنار هم بذارن. البته این رویه قبلاً هم تو فرمول یک بوده و همیشه چنین شائبه ای با مایکل شوماخر هم بود که فراری نمیاد راننده در حد اون رو هم تیمی اش بذاره البته باریکلو هم راننده خوبیه اما دستور تیمی هم بهش میدادن. پس کسی نباید گلایه کنه.
        یه نکته ای که نباید فراموش کرد اینه که فرمول یک با پول و سرمایه گذاری زندس بنابراین وقتی شما راننده ای داری که آزمون خودشو با موفقیت پشت سر گذرونده و از پس راننده هایی مثل نیکو و آلونسو و باتن براومده پس چه نیازی هست که بیای برای خودت سردرد درست کنی و دوتا پادشاه رو تو یه اقلیم بذاری. اتفاقات ۲۰۰۷ و ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ به تیم های فرمول یک نشون داد نمیشه دوتا راننده شماره یک در یک تیم داشت چرا که شاید تا یه جایی بشه کنترلش کرد ولی از یک جا به بعد دیگه کنترل ماجرا از دست مدیر تیم در میره شما حتی ردبول و رابطه دنیل – مکس نگاه کنید که دنیل ۲ فصل مکس رو شکست داد اما همه از مکس حرف میزنن و به نظرم دنیل متوجه شد که تو ردبول نمیتونه قهرمان بشه برای همین هم رفت.
        الان لویس در حال تاریخ سازیه و فرصتی هست که ممکنه دیگه نصیب اون و مرسدس نشه چرا مرسدس بیاد این فرصت تاریخ سازی و وجه تبلیغاتی اون رو خراب کنه تا بیاد یه رقابت بدون توجیه بین مکس و لویس تو یه تیم راه بندازه؟ به نظرم چنین بندی از اساس در قرارداد وجود نداشته ولی قطعاً میتونه شفاهی توافقاتی صورت گرفته باشه به علاوه خود مرسدس هم این قدر عاقل هست که این فرصت کم نظیر تاریخ سازی و کسب ۸ امین و حتی تعداد بیشتر قهرمانی جهان و یکه تاز شدن همیلتون با ماشین مرسدس رو بگیره که فقط مکس رو حمایت کرده باشه.
        از نظر من چنین چیزی صحت نداره و لویس هم کسی نیست که از رقابت با مکس واهمه داشته باشه

      • لکلرک

        4

        3

        امیر 1299
        از نظرم لکلرک هم راننده بسیار خوبی هست
        اگر دقت کنید متوجه میشوید
        کسی که توی اولین فصلش قهرمان جهان بشه قطعا راننده ضعیفی نیست البته ماشین هم بی تاثیر نیست
        البته این نظر شخصی من است

      • Engineer

        5

        0

        Ali n
        فرمایشات شما تا حد زیادی قابل قبوله.

        ولی چند نکته رو از قلم انداختین.
        1-مرسدس نیازی نداره برای گرفتن طرف مکس فرصت تاریخ سازیش رو بهم بزنه چون اونها همین سال 2021 میتونن اینکار رو بکنن و قضیه بند قرارداد برای 2022 و اونموقع به تاریخسازی مرسدس لطمه ای نمیزنه پس این دلیل قانع کننده ای برای عدم وجود بند نیست.

        2-فراری نه اینکه خودش نخواد راننده ای در حد شوماخر همتیمیش بزاره و حتی اگه میخواست هم کسی در حد و سطح شوماخر وجود نداشت که همتیمیش باشه.
        ولی الان حداقل 3 یا 4 راننده در حد همیلتون وجود داره.

        3-دستور تیمی برای بوتاس هم به اندازه ی باریکلو و شاید بیشتر وجود داشته.

        4-توی جنگ بین دو راننده خوب تیم همیشه راننده جوان تر رو انتخاب میکنه.
        مثل همیلتون و آلونسو/لکلرک و فتل/ورشتپن و ریکیاردو

        5-همیلتون و رزبرگ همسن هم بودن و ماشین انقدری خوب بود و خودشون هم انقدری خوب بودن که به کمک ماشین قوی تر هر سال 1 و 2 بگیرن پس نیازی به تغییر راننده نبود و همین هم شد که رزبرگ رو نگه داشته داشتن.

        6-الان ماشین انقدر قویه که بوتاس 2 میگیره
        فصل اول 3 ام فصل دوم 5 ام و این دو فضل اخر 2 ام شد.
        این نشونه پیشرفت اون نمیتونه باشه چون به همون اندازه ماشینشون از تیم های دیگه خصوصا فراری که توی 2017 1 راننده جلوتر از بوتاس و توی 2018 2 راننده جلوتر داشت.

        این برای تیم هایی جواب میده که خیلی قدرتمندن مثل الان مرسدس.
        و 2000 تا 2005 فراری که نسبتا قوی بود.

        اگر 2 راننده خوب باشن در ماشین برتر ممکن مسایل مثل 2007 مکلارن و 2016 مرسدس پیش بیاد.
        ولی اگر اینکار رو نکنن و 2 راننده خوب نباشه میشه قضیه 2006 که فراری هر چی زور زد به رنو نرسید و 2009 که ردبول به براون نرسید.

        تیمی که دومین ماشین رو داره باید برای رقابت 2 راننده خوب داشته باشه.
        مثل 2018 فراری و امسال هم ردبول تقریبا چنین ترکیبی داره.

        ولی خوب سال 2018 با وجود 2 و 3 فراری و 1 و 5 مرسدس باز هم مرسدس قهرمان شد تازه اونموقع انقدر اختلاف ماشین مرسدس و فراری زیاد نبود که الان اختلاف مرسدس و ردبول زیاده.
        نکته بعد اینکه بوتاس 5 ام شد و فراری هم دو راننده خوب مثل فتل و رایکونن داشت.
        ولی الان با این اختلاف ماشین بین ردبول و مرسدس و با وجود اینکه بوتاس به احتما 90% 2 امیش قطعی و راننده هایی مثل ورشتپن و پرز.

        من فقط 10% شانس قهرمانی برای ردبول قاعلم.

        ولی فرمایش شما از این لحاظ صحیح نیست چون که تیمی که ماشین تیم دیگه ای بهش برسه مجبوره که دو راننده خوب بیاره که به خاطر راننده حداق برنده بشه.

        مثل 2007 مکلارن و حالا درسته که بازم بنده نشد ولی مجموع امتیاز دو رانندش بیشتر از همه تیم ها بود.

        مرسدس هنوز کف گیرش به ته دیگ نخورده اگه بخوره و تیمی بهش برسه به 1 روز نمیرسه که بوتاس رو بیرون میندازه و یکی مثل ورشتپن و راسل رو میاره.
        حتی اگه همیلتون هم بخواد خداحافظی کنه هر دو رو ممکنه بیاره که از رقبا عقب نمونه.

      • Engineer

        3

        1

        لکلرک
        فرمول 1 و فرمول 2 متفاوت و دو سطح و کلاس جدان.

        راسل هم توی اولین فصل قهرمان شد و همیلتونم همینطور و… .

        ولی تا اونجایی که من میدونم فقط جوزپه فارینا بود که توی اولین فصل حضورش توی فرمول 1 قهرمان شد توی سال 1950.

        که این قاعدتا نباید محاسبه بشه چون توی 1950 اولین سال مسابقات بود و قاعدتا هرکی قهرمان میشد اولین سال حضورش بود.

        بعد از اون باید محاسبه بشه که من ندیدم کسی در اولین فصل حضورش در فرمول 1 قهرمان بشه.
        شاید بوده و من یادم رفته ولی تا اونجایی که یادمه پیش نیومده.

      • Mahmood.ghaedi

        2

        4

        اگه پرافتخارترین راننده گرید شرط داشته باشه چیز عجیبیه از نظر شما؟
        بعد مدیر تیم میگه همچین چیزی نبود فکر کنم اگه قراردادش هم منتشر کلا باز میگین ن این شرط گذاشته
        بعد دوست عزیز میدونی کی میترسه اونی ک توی ی تیم چندتا قهرمانی جهان میاره سال بعدش از راننده شکست میخوره و سال بعدش سری تیم عوض میکنه

      • NICO ROSBERG-06

        3

        0

        فن مرسدسم اما با نظر کاربر Engineer موافقم.. با احترام ب طرفدارای عزیز لویس.. حقیقت مثل خورشید روز روشنه.. پنهونش نمییتونی بکنی.

      • Engineer

        2

        0

        Mahmood.ghaedi
        1-
        شرط گذاشتن ایرادی نداره ولی اینکه توی مصاحبه بیای و بگی من هیرو ام و همرو شکست میدم و بعد شرط وتو همتیمی بزاری توی قراردادت ایراد نداره؟
        به این آدم نمیگن ترسو؟
        2-
        من بیش از همه طرفدار فراری-فتل و شوماخرم

        خودم به عنوان یک طرفدار فتل دارم اعتراف میکنم فتل 2 سال شکست خورد از لکلرک.
        البته هر دو دلیل داشت.
        سال اول به خاطر تصادف ها و اشتباهات هر دو و استراتژی به ضرر فتل.
        سال دوم به دلیل اخراج و ماشین بد و عدم تمایل همکاری دو طرف.

        فتل نترسید
        فراری نخواستش
        نباید بره توی یک تیم دیگه؟
        اگه همیلتون رو مرسدس نمیخواست باید میگفتیم ترسید که از بوتاس هم مثل رزبرگ ببازه و فرار کرد؟چه ربطی داره این به اون اینجا تیم راننده و نخواسته.

        ولی در هر حال لکلرک خیلی خوب رانندگی میکنه و در بهترین حالت فتل هم چیزی کمتر از اون نیست.

        ما قبول داریم که فتل باخت به لکلرک.
        مطمنم هر راننده ای در تاریخ به جز مایکل شوماخر که اونم تازه معلوم نیست.
        همتیمی لکلرک بشه شکست میخوره.

        لکلرک بیش از حد خوبه.
        اینو یه روز میفهمید.شاید حتی از ورشتپن و راسل هم بهتر باشه.

        راننده خوب کسیه که
        با نهایت سرعت کمترین اشتباه رو کنه
        از ماشین تا حد توانش سرعت و چسبندگی در بیاره
        و با کمترین مصرف سوخت و انرژی سریع باشه

        که لکلرک همش رو داره
        ما قبول داریم که قهرمان 4 دورمون که جز 5 نفر برتر تاریخه هر جور حساب کنی از لکلرک باخت.

        ماهم قبل از اینکه همتیمی بشن اگه یکی میگفت لکلرک میبره شاید هزار چیز بارش میکردیم.
        ولی برای ما اتفاق افتاد و برای شما نه.

        امیدوارم روزی برسه که ورشتپن یا راسل همتیمی همیلتون بشن تا ببینیم پر افتخار ترین راننده شما به یک جوان نمیبازه.
        حقیقت تلخه
        گرچه با این حجم از شجاعت و زیرکی همیلتون قطعا تا اون موقع خداحافظی میکنه.

        منم نگفتم بندی در قرارداد وجود داره.
        گفتم اگ وجود داشته باشه حقیقتا ترسوعه.

        میتونین بالا بخونین من چی نوشتم.نه تایید کردم وجود بند رو و نه تکذیب.

      • Engineer

        2

        0

        NICO ROSBERG-06
        متشکرم.🙏

      • بیژن

        1

        3

        چی میگی عمو ؟
        مدیر تیم میاد میگه همچین چیزی نیست و شایعه رسانه هاست .
        بعد شما میای واسه ما داستان سرایی میکنی ؟
        اینکه شایعه بوده ولی در قرار داد شوماخر همچین چیزی وجود داشته
        پس شوماخر ترسو بوده ؟
        نمیدونم از کی فرمول وان رو دنبال میکنی ولی ورشتپن فرصت اومدن به مرسدس رو داشت ولی با ردبول تمدید کرد . پس ورشتپن ترسیده ؟
        هیچ راننده ای اندازه لوئیز هم تیمی خوب نداشته . سه تا قهرمان جهان
        آلونسو باتن رزبرگ

      • Mahmood.ghaedi

        2

        4

        Engineer
        اول اگه پرافتخارترین راننده نگه من میتونم همه شکست بدم کی بگه پس
        دو من منظورم اصلا لکلرک نبود دوست عزیز شما هنوز نمیدونی راننده مورد علاقت از کیا شکست خورده

      • Engineer

        2

        2

        Mahmood.ghaedi
        بله شایدم 2014 دنیل ریکیاردو رو میفرمایید.

        ما اطلاع داریم.
        بله 2014 هم شکست خورد.

        ولی بازم فرار نکرد
        با اومدن نسل هیبرید ردبول تیم 3 ام و ماشین شماره 3 گرید رو بعد از مرسدس و فراری داشت.

        خوب شما هم اگر جای اون بودید میرفتید به فراری وقتی پیشنهاد بهتر دارید.

        و ضمنا امثال کیمی رایکونن و مارک وبر نتونستن فتل رو شکست بدن.
        دنیل ریکیاردو باید خوابش شکست دادن فتل رو اونم توی ردبول میدید اگه 2014 هم موتور ها 8 سیلندری بود.
        شانس اورد فصل اول هیبرید بود همین الان هم اگه همتیمی بشن نمیتونه شکستش بده.

        اگه باتن هم توی 2012 3 امتیاز بیشتر اورده بود و آلونسو توی 2007 1 امتیاز بیشتر الان همیلتون 2 سال از باتن و 1 سال از آلونسو شکست خورده بود و مجموعا 4 تا شکست از همتیمی هاش داشت.
        با آلونسو که مساوی کرد.از باتن و رزبرگ هم که باخت.

        بردن یک طرفه امثال هیکی کوالین و ولتری بوتاس کاری نداره یکی مثل پرز و ساینز هم میتونه چند سال پشت هم کواین و بوتاس رو ببره.

        شانس آوردیم که شوماخر 3 سال از رزبرگ باخت تو مرسدس و اونموقع همیاتون نبود تو مرسدس وگرنه اگه از همیلتون باخته بود همون رو پیرهن عثمان کرده بودین و میکوبیدین تو سر ما.

        بعدشم بله خیلی چیز عجیبیه.

        پر افتخار ترین راننده تاریخ هیچوقت نباید شرط بزاره.
        برای نباید از کسی بترسه.
        اگه شرط گذاشته پس یعنی میترسه و میدونه که شکست ناپذیر نیست و اونقدری خوب نیست که تو ماشین برابر هرکسی رو شکست بده.

        شوماخر هم میتونست شرط بزاره که هاکنین و آلونسو و رایکونن یه موقع همتیمیش نشن ولی هیچوقت شرط نزاشت.

        چون میدونست بهترین و شکست ناپذیر دلیل باخت اون 3 سال اخرش از رزبرگ هم که بقال سر کوچه ما هم میدونه.

        راننده تمام عیاری مثل شوماخر برای بزرگانی مثل آلونسو و هاکنین و رایکونن شرط نزاشت.
        اونوقت پر افتخارترین راننده شما برای یک جوان کم افتخار و کم تجربه مثل ورشتپن شرط گذاشته باشه واقعا خنده داره.

        و این نهایت ترسو بودنه.
        اگر شرطی در کار باشه.

      • بیژن

        0

        2

        آقای ENGINEER
        بابا منبع اطلاعات
        نکنه آلونسو و باتن و رزبرگ رو شما شکست دادین ؟
        سال اول با آلونسو که در دوران اوج خودش بود و دو سال پشت هم شوماخر رو شکست داده بود هم تیمی شد و لوئیز تو سال اول حضورش تونست شکست بده آلونسو رو .
        سال اول حضورت بتونی قهرمان جهان رو در دوران اوجش شکست بدی کم کاری نیست .
        با رزبرگ چهارسال هم تیمی بودن
        در مجموع سه سال لوئیز بالاتر تموم کرد از رزبرگ که دوتاش قهرمانی جهان با اختلاف بود .
        سه سال با باتن هم تیمی بود بازم دو به یک لوئیز دو سال بالاتر تموم کرد .
        شمایی که ظاهرا هیچی از گذشته نمیدونی و میای اطلاعات غلط میدی .
        اگه یک سال از باتن و رزبرگ پایین تر تموم کرد از دوتا قهرمان جهان پایین تر تموم کرد نه از دوتا تازه کار مثل لکلرک و ریکاردو .
        بهتره برید راجع به قرار دادهای شوماخر با فراری یکم تحقیق کنید و ببیند این تیم محبوب شما و راننده تیم شما بوده که با راننده ها علنا به عنوان راننده دوم قرارداد مینوشتن .
        با منطق شما صدرصد مایکل ترسو بوده و میترسیده با یه راننده خوب هم تیمی بشه .
        مورد آخر اینکه اگه آلونسو یه امتیاز بیشتر میگرفت اگه اون یکی اینجوری میشد ، فلان میشد و بهمان ؛ که میشه خیلی اما و اگرها آورد ، اگه لوئیز مسابقه آخر گیربکسش خراب نمیشد اگه دو دور زودتر میاوردنش پیت لین و اگه و اگه و اگه و اگه لوئیز الان ۹ تا قهرمانی داشت نه ۷ تا .
        اتفاقات افتاده و رسیده به الان .
        شما دلت رو با اما و اگر خوش کن .
        هیچ راننده ای اندازه لوئیز هم تیمی خوب نداشته هیچ راننده ای .
        شما خودت رو زدی به خواب .
        لوئیز چیکار کرده با خیلی ها که با این حرفای بی اساس عقده های خودتون رو میخوایید خالی کنید ولی این زخم ها و دردها تا ابد تو دلتون میمونه .
        ترسو اون هایی هستند که دارن همه کار میکنن که لوئیز از فرمول وان بره تا بتونن قهرمان بشن .
        حرف آخر ؛ لوئیز هم بازنشسته میشه اونوقت متوجه میشید مرسدس با لوئیز و بدون لوئیز چقدر فرق میکنه .
        بنده خدا یه جمله نوشته معلوم نیست اصلا با فتل بوده یا کس دیگه ، سب فن ها رسواش کردن
        بعد اقایون هزار تا حرف بی اساس به دروغ مسقیما به لوئیز نسب میدن انتظار دارن هیچکس هیچی نگه .
        چشم ها را باید شست …..

      • mrz_ir

        0

        0

        ورشتپن یه چیز نداره اونم سیاسته
        لوییس به جای اینکه به خودش و ماشین فشار بیاره با رادیو فیتیله بقیه رو میپیچه
        و اینکه یچیز که در فرمول یک اثبات شده اینه که رانندگانی که توسعه دهنده هستن
        رانندگان برترن و اگر همتیمیشون از قبیل راننده های (فقط راننده و تا حدی دیوانه) باشن بدیهیه که شکست بخورن از همتیمیشون.
        مثلا فتل در ردبول
        ریکیاردو در (در ردبول کمی ولی در رنو اثبات کرد)
        مایکل در مرسدس
        حتی کوبیتسا در ویلیامز 2019 فقط برای توسعه بود
        لوییس در مرسدس(از 2017 چون تا رزبرگ بود همش درگیر رقابت با رزبرگ بود و فاصله مرسدس هم بیشتر شده از بقیه)
        میتونم بگم مکس راننده توسعه نیست یا حداقل تا الان که نبوده
        ممکنه راننده های معمولی که توسعه نمیدن قهرمان بشن ولی پایدار نیست
        مثلا 2008 لوییس که تا به مرسدسی که مایکل توسعه داده بود نیومد نتونست قهرمانی دیگه ای کسب کنه
        ترکیب خوب راننده برای قهرمانی (مرسدس در حد اعلاست)

  2. @sebvr

    10

    1

    دوستان خبر جدیددددد :
    کی تی ام ساعاتی پیش از موتور فصل اینده ی دو تا تیم فصل بعدش بعد از کنفرانس با راننده ها و مدیران رونمایی کرد ..!! جلو بندی موتور کی تی ام تقریبا شبیه نسخه ی قبلی هستش که قطعا ارتقا خواهد یافت و رنگ تیم دوم کی تی ام هم از سرمه ای مایل به ابی به نارنجی روشن تبدیل شده …!! {{موتور سواران تیم اصلی کی تی ام : برد بیندر و میگل الیویرا تیم دوم : دنیل پتروچی و {{اسمش رو یادم رفته شرمنده ..}} به امید یه فصل خوبه دیگه برای کی تی ام ..!! رونمایی بعدی یاماها هسش منتظر باشید…

    • danialhatami

      9

      1

      حالا حرف موتور شد کلیپ جنجالی هستش مسابقه بین موتور و ماین های v8و فرمول یک ک در نتیجه ماشینفرمول یک با اختلاف هر دو رقیبشو شکست داد

  3. محمد یاسین

    4

    0

    کاملا مشخص بود که حرف رسانه هاست ، دیدید گفتم 😁😁😁😁

  4. محمد یاسین

    5

    1

    سلام دوستان همون طور که گفته بودم فعالیت خودم رو به حالت قبل برگردوندم و متن سایت اف وان درباره تصادف و جراحی فک فرناندو الونسو رو براتون ترجمه کردم اگه کم و کسری بود ببخشید.
    طبق گفته تیم آلپاین ، فرناندو آلونسو پس از یک حادثه دوچرخه سواری در سوئیس دچار یک “عمل اصلاحی موفقیت آمیز” برای شکستگی فک شده است – انتظار می رود اسپانیایی برای آزمایش پیش فصل در ماه مارس اماده باشد.

    به دنبال این حادثه هنگام آموزش در سوئیس ، آلونسو بلافاصله به بیمارستان منتقل شد ، در نتیجه اشعه ایکس شکستگی فک را نشان داد که نیاز به جراحی داشت.

    در بیانیه ای که صبح جمعه از آلپین منتشر شد ، آمده است: “فرناندو آلونسو در بیمارستان سوئیس تحت نظر بود. پزشکان شکستگی در فک بالا را کشف کردند و یک عمل اصلاحی موفقیت آمیز انجام دادند. تیم پزشکی حاضر از پیشرفت وی راضی هستند.

    “فرناندو برای 48 ساعت بیشتر تحت مراقبت در بیمارستان خواهد بود.”
    این بیانیه همچنین با خوش بینی اضافه كرد كه آلونسو “قادر خواهد بود به تدریج تمرینات خود را از سر بگیرد. ما انتظار داریم که وی برای انجام آماده سازی برای فصل کاملاً عملیاتی باشد. ”
    پلیس سوئیس همچنین اضافه کرده است که آلونسو در خارج از پارکینگ سوپرمارکت با یک راننده تصادف کرده است.

    آنها در بیانیه ای اظهار داشتند: “پلیس کانتون گزارش داد که دیروز [پنجشنبه] درست قبل از ساعت 2 بعدازظهر در ویگانلو ، یک راننده سوئیسی 42 ساله ساکن منطقه لوگانو از طریق لا سانتا در مسیر پرگاسونا در حال رانندگی بود.
    “طبق بازسازی اولیه و به دلایلی که تحقیقات پلیس باید آنها را ثابت کند ، هنگام انجام مانور گردش به چپ برای ورود به پارکینگ یک سوپرمارکت ، با یک شهروند 39 ساله اسپانیا که سوار دوچرخه خود بود برخورد شد ، همانطور که از ستون وسایل نقلیه ثابت در خلاف جهت راست عبور می کرد.

    “این برخورد در سمت راست ماشین رخ داد. در محل ماموران پلیس کانتون وارد عمل شدند و در حمایت از پلیس شهر لوگانو و همچنین نجاتگران صلیب سبز لوگانو که پس از دادن اولین مراقبت از دوچرخه سوار ، او را با آمبولانس به بیمارستان منتقل کرد. الونسو دچار شکستگی فک شد. ”

    خود آلونسو بعد از ظهر جمعه در توییتی پیامی را به طرفدارانش نوشت و نوشت: “با تشکر از همه آرزوهای شما ، من خوبم و منتظر شروع 2021 هستم.”

    پیش بینی آلونسو هم برای راننده و هم برای آلپاین که برای بازگشت F1 او آماده می شوند ، تسکین خواهد یافت ، زیرا آلونسو قصد دارد در این فصل به این ورزش برگردد ، زیرا در پایان 2018 پس از چهار فصل ناامید کننده در مک لارن ترک کرده بود.

    آلونسو قرار است اتومبیل جدید Alpine F1 را که قرار است A521 نامیده شود ، در مدار بین المللی بحرین برای آزمایش پیش فصل در 12 تا 14 مارس ، قبل از افتتاحیه جایزه بزرگ بحرین در 28 مارس ، آزمایش کند.

    در همین حال ، آلونسو با پیوستن به آلپین به سازمان “Enstone” باز می گردد که در لباس رنو ، دو قهرمانی جهان را در سال 2005 و 2006 به دست آورد.

    • مَمَّدو

      4

      0

      مرسی. خیلی شرح کاملی بود. قشنگ تونستم تصویر سازی ذهنی کنم. راستی مگه راننده چشم نداشت ناندو به اون گندگی رو ندید؟!

    • Reza.MC

      3

      0

      مدار بین المللی دیگه چیه؟ منظورتون پیست بین المللی بوده؟

  5. danialhatami

    6

    1

    فراری واحد کاملاً جدید از اینجین و تاریخ عرضه خودروی “بهبود یافته” 2021 را تأیید می کند
    فراری انجین جدیدی را که قرار است امسال در شاسی SF21 خود اجرا شود ، به پایان رسانده است ، این واحد در مرکز Gestione Sportiva تیم در مارانلو است
    این واحد نیرو همچنین در اتومبیل های Haas و Alfa Romeo نیز حضور خواهد داشت ، زیرا Ferrari تصمیم به ایجاد یک واحد کاملاً جدید پس از یک فصل تلاش در سال 2020 گرفته است ، که خود فراری را در رده ششم جدول رده بندی سازندگان قرار داده است – بدترین پایان از زمان 1980
    در همین حال فراری همچنین تاریخ های راه اندازی تیم و خود SF21 را تأیید کرد که قرار است به ترتیب در 26 فوریه و 10 مارس برگزار شود.مدیر تیم ماتیا بینوتو به کارگران مونتاژ شده فراری در کارخانه گفت: “فصل 2021 ما از اینجا آغاز می شود”. “ما می توانیم چالش های زیادی را در این راه انتظار داشته باشیم و تصمیم داریم که بهتر عمل کنیم.

    وی افزود: “این خودرو در تمام مناطقی كه اجازه پیشرفت دارد ، بهبود یافته است. ما باید با روشی مصمم و متمرکز کار کنیم ، تا بدانیم کجا هستیم و کجا می خواهیم

    متیا بینوتو

    • Siavaghsh

      6

      0

      یه خبر هم درمورد مرسدس:
      مرسدس اعتراف کرد ک با موتور فرمول یک فصل 2021 خود مشکل دارد
      مدیر بخش موتور هیول توماس می گوید: ما اعتراف میکنیم ک با پاوریونیتمان مشکلاتی داریم اما برنامه های زیادی برای رفع این مشکلات در نظر داریم. این اولین زمستانی است ک ما فقط برای یک نسخه از موتور در کل فصل آماده میشویم، این در حالیست ک در فصول گذشته ما توانسته بودیم پکیج های مختلفی برای هر پاوریونیت معرفی کنیم.
      این چالش ماست و باید همه چیز را برای مسابقه اول آماده کنیم 🤖🌺

      • arshia

        5

        1

        در مورد بینوتو که پارسال هم همین حرفارو زد که دیدیم چی شد البته خب حق داره نمی تونه بیاد بگه اره ما همچنان اوضاع مناسبی نداریم.من که از خدامه حرف های دو نفر واقعیت داشته یکیش همین بینوتو دومیش هم بیخیال .در مورد مرسدس هم من چیزی نشنیدم نمی دونم دارن آلمانی بازی درمیارن یا نه اگه راست باشه بعید می دونم چیز خیلی بزرگی باشه اما اگه جدی باشه خدا به داد مکلارن و استون برسه.

      • محمد

        1

        0

        همه این چالش رو دارن ولی نمیگن

      • Shumi1

        2

        2

        نهایتا که دیگه مرسدس نتونه موتورش رو اماده کنه که البته اینها بیشتر کرنش سیاسی هستن ولی نهایتا موتور پارسال رو دوباره استفاده کنن همه عقب میمونن

      • NICO ROSBERG-06

        0

        0

        آره مرسدس با موتورشون مشکل دارن.. ما هم که گوش دراز.. آخر فصلم که بازم خودمون قهرمان فردی و تیمی میشیم.. ینی مرسدس
        همینقدر خز و بی حیجان.. دیگه دوره اینکه بخوای باین خبرا هیجان کاذب برای قهرمانیات درست کنی گذشت.
        آرزو ب دل موندیم لویسمون یه فصل با اختلاف امتیازی کم قهرمان بشه و مام کمی هیجان ببینیم..هعی

    • Shumi1

      2

      0

      فراری کلیپ روشن کردن موتور جدید رو منتشر کرده برید ببینید صدای خیلی خوبی داره موتور جدید ولی باید دید از لحاظ عملکرد چه چیزی برای عرضه داره

  6. Behzad

    4

    1

    شایعه شده صندلی شماره یک مرسدس برای 2022 از بین راسل و ورشتپن خواهد بود.
    حتی تیم مرسدس مشغول بررسی به خدمت گرفتن هر دو راننده هستش و با این شرایط امسال سال آخر همیلتون و بوتاس در مرسدس میباشد.
    اگر ورشتپن نیاد قطعا راسل راننده ی اصلی مرسدس خواهد بود و اگر گمان ها کمرنگ نشده باشه شانس فتل برای اومدن دوباره بالا میره مگر اینکه مرسدس به دنبال جذب یک جوان دیگر باشه مثل نوریس.

    • مَمَّدو

      4

      0

      واقعا چی میشه آخرش؟ یعنی ممکنه فتل بره مرسدس و لوئیس بیاد فراری؟ واسه خودم چند تا درصد میذارم ببینم چجوریه
      1- راسل در مرسدس = 90%
      2- مکس در مرسدس = 50%
      3- مکس در ردبول ماندنی بشه = 50%
      4- میک شوماخر در فراری = 30% (فقط اگه خوب بدرخشه)
      5- فتل در مرسدس = 20%
      6- لوئیس در فراری = 60%
      نظرتون چیه؟

      • محمد

        2

        0

        لوییس در فراری یا راسل در فراری؟

      • مَمَّدو

        2

        0

        لوئیس! البته بافرض مکس و راسل در مرسدس.

      • محمد

        1

        0

        لوییس در فراری درصدش دومه

      • لکلرک

        1

        0

        اگه مرسدس لوییسو بندازه بیرون فرمول یکو ترک می‌کنه چون تو تیم های دیگه نمیتونه قهرمان شه میگن همه برداش واسه ماشین بوده و خراب میشه

      • آرشا

        1

        0

        لوییس در فراری جایی نخواهد داشت باوجود راننده ای مثل چارز لکلرک..

      • Mahmood.ghaedi

        0

        0

        ممدو راسل فراری صفر درصد مرسدس مگه …. مغزشون گاز گرفته ک جون با استعدادش ک مال اکادمی خودش راحت از دست بده
        سب تو مرسدس هم صفر درصده مرسدس راننده سن بالا بخواد خود لوییس حفظ میکنه

  7. محمد

    2

    1

    خب پس شایعه‌ست.😰

  8. مَمَّدو

    4

    1

    مرسی دانیال حاتمی مرسی sebvr و مرسی سیاوش قمیشی!!
    خبرهای خیلی جذابی بود. واقعا مرسدس چه مشکلی با اون پاور یونیت بی همتاش داره؟!
    راستی sebvr یه سوال :
    یه جایی خونده بودم که حضور کی تی ام در جی پی فقط برای گرفتن حال هوندا و به زیر کشیدی اونا از سکوی قهرمانی بوده. شنیدم که هوندا پس از اینکه 15 سال پی در پی (اووووووی چه رکورد وحشتناکی) از کی تی ام در رقابت های رالی داکار بخش موتورها شکست خورده (کی تی ام 15 سال پشت هم قهرمان شده؟!!) اومده یه تقلبی در رالی داکار انجام داده تا پیروز بشه و اون تقلب لو رفت و کی تی ام ضمن شکایت در داکار، تصمیم گرفت بیاد جی پی و جلوی قهرمانی های هوندا در جی پی رو بگیره؟! آیا این صحت داره؟

    • @sebvr

      1

      0

      راستش اطلاعات دقیقی در این باره ندارم ولی به نظرم خیلی رابطشون با هم خوب نیست …!! ولی فکر نکنم فقط برای گرفتن حال هوندا و شکست دادنش داشته باشه..!! یعنی قطعا انگیزه های دیگه هستش وگرنه خب 2020 هوندا رو شکست داد {{به خاطر نبود مارکز }} و اومدن پول اسپارگارو به نظرم یه نشونه ای هستش که یعنی رابطشون به نسبت قبل بهتر شده ..!! بازم باید دربارش تحقیق کنم ببینم چطوریه…

    • danialhatami

      4

      0

      شمارو نمی دونم ولی برای من فرمول یک جذاب تر از جی پی ه
      و جی پی رو فقط بخاطر مارکس نگاه می کنم

      • @sebvr

        2

        0

        واسه ی من برعکسه

      • محمد

        2

        0

        من اصلا موتو جی پی نگاه نمیکنم.من فقط موتو ۳ نگاه میکنم(بخاطر سوزوکی)

  9. مَمَّدو

    5

    1

    تفسیر عکس روز :
    بوتاس از رایکونن کتک خورده بود رفت بزرگتراش رو آورد! اگه گفتی الآن کی تو این عکس گنگش بالاتره؟

    • danialhatami

      6

      0

      لویس : فقط او راسل رو نشونم بده خودم می خفش می کنم
      توتو :لویس کوتا بیا سر جدت بابا یه دور با ماشینت زده حالا . بوتاس تو یه چی بگو
      لویس : حالا علاوه بر بند وستپن بند راسلم می خوام

      • مَمَّدو

        3

        1

        همین جوری همه رو به بند بکشه میتونه عمو زنجیر باف بازی کنن …
        ولی واقعا بعیده چنیم بندی وجود خارجی داشته باشه. دست کم کمپانی بزرگی مثل مرسدس این جوری به رانندش رو نمیده (شاید تیم های زمان آلن پراست اونقدر بزرگ نبودن و از رانندشون حساب میبردن ولی الآن دیگه نه)

      • danialhatami

        2

        0

        ممدو جان من فقط برای شوخی اون حرفو زدن

    • لکلرک

      2

      0

      در ادامه تفسیر ممدو
      لوییس: نگاه کن من از پشت گردنش و میگیرم تو با لگد بزن تو شکمش
      توتو: نه برعکس بهتره رایکونن درازه منم دارم دستم راحت میرسه به گردنش
      بوتاس : باز این دوتا جوگیر شدن عجب غلطی کردم گفتم

  10. مَمَّدو

    6

    2

    تفسیر سینا 2 :
    توتو و لوئیس دارن بحث میکنن که ناهار ساندویچ مرغ بخورن یا گوشت. بوتاس اون عقب داره فکر میکنه چرا کسی نظر منو نخواست؟! مگه من روزه ام؟

    • AM-PHD

      6

      2

      تفسیر:
      توتو: لوییس جون این بوتاسو میبینی هر وقت شاخ شد برات شوتش میکنم بیرون
      همیلتون: نه بیخیال، “والتری ایتز جیمز” کفافشو میده فعلا
      بوتاس هم فال گوش وایساده و اینارو اتفاقی میشنوه :/ :))

      • مَمَّدو

        4

        0

        خخخخ قیافش هم یجوریه انگار اتفاقی شنیده!

    • محمد یاسین

      2

      9

      ناچارا باید عرض کنم تفسیر عکس امروز هنر میخواهد هرکاری کردم پنج دقیقه نشستم فکر کردم نتیجه اش این شد راهپیمایی شکوهمند … لوییس : ماشاالله سیل جمعیت زیاد است ولف :بله الحمدالله ملت همیشه در صحنه بازهم بر دهن دشمن زدند. والتری : بکشین کنار بابا سرعت رو کم کردین راهپیمایی کشته نده صلوات

  11. مَمَّدو

    2

    0

    sebvr:
    یه نگاه بنداز به مقاله “رقابت کی تی ام با نفرت انگیزترین رقیب آنها … ” در قسمت جستجوی همین سایت.

  12. مَمَّدو

    3

    1

    sebvr:
    یه نگاه بنداز به مقا+له “رقابت کی تی ام با نفرت انگیزترین رقیب آنها … ” در قسمت جست+جوی همین سا+یت.

    • @sebvr

      4

      0

      حتما میخونم بعد دربارش مینویسم ممنون ازت

  13. Eliya

    4

    0

    یک خبر جذاب کوین (راننده ی سابق هاس) وارد موتور اسپورت شد!!!(مثل گراهام هیل)

    • danialhatami

      2

      0

      منظورت مگنوسین بود درسته؟؟

  14. محمد یاسین

    6

    3

    اقا ميشه يك نفر بگه چرا كامنت من كه درباره مصدوميت ناندو هست منتشر نميشه باور كن نيم ساعت گذاشتم ترجمه اش كنم

    • Pouria

      1

      0

      سلام میگن ناندو این فصلش تو آلپین پریده ! به اون شدت یعنی مصدوم شده😪

      • danialhatami

        5

        0

        این خبر شایعس فرناندو در تویتی اعلام کرد ک حالم خوبه و اماده مسابقات 2021هستم و از همه تشکر کرده بود

      • AmirAli

        4

        0

        گفته برای ادامه فصل مشکلی ندارم
        کلی وقت هست تا شروع فصل، ماتادور قوی تر از این حرفاس
        Vamooos

  15. ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

    6

    3

    خب همش شایعه بود.که صحت نداشت.امیدوارم دیگه لوئیس رو قضاوت نکنید زیرا غروری در کار نبود.

  16. @sebvr

    4

    0

    خب ممدو تحیلیل من از مقاله اماده هستش ..!:
    خب همونطور که معلومه کی تی ام از سال 2017 توی مسابقات موتو جی پی شرکت کرد که موتور سوار های اون سالش : پول اسپار گارو و بردلی اسمیت بودند که توی اوایل این سال کی تی ام کاملا در حال تقلا بود و توی قطر امتیاز نگرفتند و توی ارژانتین تونستند رتبه های 14 و 15 رو کسب کنند ..! ولی هر سال بهتر شده اند تا 2020 که موتور شون نه تنها از دوکاتی و یاماها بهتر عمل کرد حتی تو بعضی پیست ها بهترین موتور هم داشت …!! {{مثل چک و اتریش }} و البته توی بعی پیست ها مثل کاتالونیا و اراگون اصلا خوب نبودند…!! به نظرم رفتن پول اسپارگارو به تیمی که موتورش رو بر اساس مارکز و خواسته هاش توسعه داده و موتور سوار های بزرگی مثل دنی پدروسا {{البته فقط تو 2018 }} و خورخه لورنزو 2019 نتونستند رامش کنند منطقی نیست …!! و درباره ی کی تی ام هم باید بگم که کی تی ام و 2018 2017 از انجین هوندا استفاده میکرد و اگه اشتباه نکنم انجین های 2019 رو کمپانی تریموف تامین میکرد..!! و توی فصل 2015 موتو3 که رقابت حساسی بین دنی کنت {{از هوندا }} و میگل الیویرا {{از کی تی ام}} بود کی تی ام معتقده که هوندا دور موتور موتورشون رو از حد مجاز بیشتر کرده ..!! و توی اون فصل کنت با اختلاف 6 امتیاز میگل رو برد ..!! و همچنین در داکار 2017 به خاطر سوختیگری هوندا در منطقه ی غیر مجاز هوندا 1 ساعت پنالتی گرفت..!! ولی جناب ممدو فقط به خاطر شکست هوندا وارد این عرصه نشدند و قطعا انگیزه های دیگه ای بوده تا این تیم به موفقیت دست پیدا کنه ..!! هوندا همیشه عادت داشته تقلب کنه و اگه یادتون باشه الکس مارکز گفته یاماها تقلب کرده {{درسته .. اقا درسته ولی دلیلی نداره شمایی که مرکز تقلب توی هر عرصه ای هستی بیای و نظر بدی ..!!}} ممنون که خوندید..!!

    • AmirAli

      1

      0

      دوستان f1 20## باز، پیست و ماشین بگید بریم برای چلنج !

      • @sebvr

        1

        0

        تو که تایمت رو تو بحرین نگفتی ؟!

      • |ZXE-LECLERC16|

        1

        0

        خب،
        از بین استرالیا و ابوظبی و مجارستان کدوم؟
        من میگم مجارستان!

      • @sebvr

        1

        0

        amir ali !!!! چطوری 1 :24 زدی ؟! ست اپ رو از جایی گرفتی ؟!! من با ست اپ خود بازی زدم {{تا برابر باشه شرایط }} 1:26:701 زدم…!!
        جناب ZEX LECLERC 16 من تو استرالیا و ابوظبی یه مشکل بدی دارم نمی دونم چرا ..؟! این دفعه تو اسپا بریم ؟! ماشین رو شما بگو ؟!{{دیگه واقعا دارم پرو بازی در میارم هر دفعه پیست رو خودم میگم … خودتون یه پیست مشخص کنید بگید..}}} فقط بعضیا تایمشون رو نگفتند ZEX LECLERC تو تایمت چند شد..؟!

      • @sebvr

        1

        0

        فقط تایم هامون رو چهارشنبه ها بگیم تا یه نظمی داشته باشه … ممنون

      • AmirAli

        0

        0

        اشتباه شده، قاطی کردم با گرندپری ملبورن 😂
        ۱/۲۹ زدم اشتباه نکنم، خوب یادم نمیاد الان
        پیشنهاد بدین ماشین و پیست رو تا بریم

      • AmirAli

        0

        0

        ایندفعه اسپا بریم، با ردبول!
        بهترین تایم کوالی رو بگید با سریعترین لاستیک و بهترین ستاپ دیفالت(از اون دیفالتا استفاده کنید، کاستوم نه)

      • @sebvr

        0

        0

        amie ali ?!! چرا توی قسمت time trail تایمتون رو نمی زنید ؟!! این جوری هم سریع ترید هم شرایط بهتری برای تایم زدن هستش ..!! قبوله این دفعه اسپا با ردبول!!

    • مَمَّدو

      4

      0

      ولی واقعا اگه بدترین رقیبت 14 بار پشت هم قهرمان بشه خیلی زور داره دیگه! راستی یه خاطره بگم از هوندا :
      در سالهایی که 4 یا 5 بار از قهرمانی کی تی ام میگذشت، رئیس وقت موتور اسپرت هوندا به مهندساش دستور داد یک عدد موتور سیکلت مسابقه ای کی تی ام رو بخرن و به گاراژ هوندا بیارن تا با مهندسی معکوس دریابن اون اسب بخارهای اضافی کی تی ام از کجا میاد!!!
      خلاصه مهندسا انجین رو کامل پیاده میکنن و با اون دقت ژاپنیشون تک تک قطعات رو بررسی میکنن و علت خاصی که بتونه برتری اون انجین رو نسبت به انجین هوندا توضیح بده پیدا نمیکنن. واسه همین دوباره موتور رو جمعش میکنن و استارت میزنن و یهو میبینن که قدرتش افت کرده … خخخخخ …. آخرش هم نفهمیدن چی شد که همون انجین رو وقتی کی تی ام مونتاژ میکنه قدرت بیشتری میده ولی اونا لِمِشو نتونستن پیدا کنن. یادمه اون سال رئیس وقت هوندا یه نامه زد به کمپانی کی تی ام و به اصطلاح در اون نامه بهشون تعظیم کرد اعتراف کرد به اون کاری که کردن (مهندسی معکوس رو میگم) و گفت که شما فوق العاده این.

      • @sebvr

        1

        0

        چه جالب ..!! ممنون

      • iman88

        5

        0

        ممدو یه جای داستانی که تعریف کردید میلنگه!!!!!
        اول اینکه زمانی از مهنسی معکوس استفاده میشه که شما اون قطعه مورد نظر رو در اختیار نداشته باشید.در این حالت میای یه مدل مجازی سه بعدی از اون نسخه فیزیکی،با کمک اسکنر های لیزری یا سی تی اسکن های صنعتی و….تهیه میکنی
        و از روی اون یه نسخه سه بعدی میسازی ،و باقی مراحل که ارتباطی با موضوع نداره.
        دوم اینکه سازنده ها همینطوری موتور خودشون رو در اختیار رقیب قرار نمیدن که هوندا بخواد یکیشو بخره!!مگر اینکه از راه های دیگه بخوان بدستش بیارن که در اون صورت قانون اسفالتشون میکنه.
        نتیجه اینکه اگر از مهندسی معکوس استفاده کردن پس موتورو نداشتن؛اگرم موتورو داشتن نیازی به مهندسی معکوس نداشتن!
        در کل فکر میکنم صرفا هوندا از مهندسی معکوس استفاده کرده باشه.

      • مَمَّدو

        1

        1

        اوکی. شاید کلمه مهندسی معکوس رو در جای درست به کار نبردم. باید بگیم که فقط موتور رو باز و بسته کردن. همین. اما صحت داستان رو که کاملا یادم هست و خیلی بعیده یه داستان خیالی باشه چون در چند منبع دیده بودمش (حدود 15 سال پیش بود).

      • مَمَّدو

        0

        0

        اوکی. شاید کلمه مهندسی معکوس رو در جای درست به کار نبردم. باید بگیم که فقط موتور رو باز و بسته کردن. همین. اما صحت دا+ستان رو که کاملا یادم هست و خیلی بعیده یه دا+ستان خیالی باشه چون در چند منبع دیده بودمش (حدود 15 سال پیش بود).

    • Eliya

      2

      0

      داداش الکس مارکز یا مارک مارکز که تقلب نکردند تیم تقلب کرده!!!!!!!

      • @sebvr

        1

        0

        منظورم این نیست ..!! منظورم اینه که خب مشخص شد یاماها تقلب کرده …دلیلی نداره بیای مصاحبه کنی و اون چیزی که همه میدونن رو بازگو کنی..!!

  17. @sebvr

    5

    3

    همیلتون : توتو .. به نظرت بدترین استارت های فرمول یک رو کی میزنه ..!؟
    توتو : امممم…؟؟ نمی دونم احتمالا والتری
    بوتاس تو فکرش : داره منو میگه ..؟! بهتره چیزی نگم و عادی جلوه کنم وگرنه همین الان جرج رو به جام میاره….
    {{سو تقاهم نشه من خودم بوتاس رو خیلی قبول دارم به نظرم نه تنها از راسل بهتره بلکه جزوه 5 راننده ی برتر فرمو یک حال حار هستش {{شاید خیلیا موافق نباشن }}}}

  18. danialhatami

    5

    1

    یه نکته ریز ک بنظرم جالب اومد 44 روز مونده تا اولین مسابقه فرمول یک
    شماره لویس44 ب امید موفقیت لویس و همه رانندگان

    • مَمَّدو

      1

      0

      خیییییییییییییلی ریز بود دیگه این . واسه من که قفله این مرحله! خخخخخخخ

      • danialhatami

        1

        0

        ممدو کد AEZAKMI رو بزن باز می شه (رمز تقلب جی تی ای هستش گیمرا می دونن)

    • |ZXE-LECLERC16|

      3

      0

      خب پس پیش به سوی 16 روز و 5 روز 🙂

  19. محمد

    1

    0

    عکس سینا
    همیلتون:یکی به من بی احترامی کرد باید ببرینش دادگاه
    توتو:کی بود؟
    بوتاس:حسابشو میرسم(حالا بچه شده واس خودش،وارد نشم نابود شدم)

  20. مَمَّدو

    4

    0

    یه خبر :
    فراری موتور برقی پاور یونیت اتوموبیل خودش رو کلا کوبونده و از نو ساخته و این کار رو به خاطر افزایش قدرت انجام داده. این بخش از موتور رو برای آلفارومئو و هاس هم ارائه میده و میخواد ضعف پاور یونیتی رو که پارسال باهاش درگیر بود پشت سر بذاره. هووووووورررررررا

    • AmirAli

      2

      0

      فکر نکنم جز برترین پاوریونیت ها باشه، نهایتا میتونه در کنار هوندا قرار بگیره، احتمالا کمتر، شایدم با استفاده از ناحیه خاکستری قانون، چیزی رو ابداع کردن و به اوج برگشتن!

    • علیرضا

      1

      0

      خداکنه همینطوری باشه و فراری برگرده به رقابت که باعث جذابیت مسابقات میشه و لذتش برای ماها طرفداران بیشترو بیشتر انشاالله
      🙏🙏🙏🙏🙋‍♂️🙋‍♂️🙋‍♂️🤝🤝🤝🤝🙏🙏🙏

  21. مَمَّدو

    6

    0

    یه خبر :
    سیمون رستا (کی بود پرسیده بود؟) از تیم فراری و بخش مهندسی شاسی، به تیم هاس منتقل شد تا به توسعه اتوموبیل 2022 اونها کمک کنه!! (حالا من هی میگم اینا دارن قانون سقف بودجه رو دور میزنن شما بگین نخیر آقای بدبین!)
    آقای رستا با یک تیم 40 نفره که احتمالا تعدیل شده تیم بزرگتر و سابق فراری اند در راستای همایت از مشتریان فراری به تیم هاس منتقل شده است و قراره 99 درصد از تمرکز و وقتش رو برای اتوموبیل 2022 صرف کنه.
    تحلیل خودم : من فکر میکنم که آقای رستا با یه پرونده کامل از سوالات تیم فراری وارد هاس شده تا با استفاده از امکانات تیم هاس اعم از cfd یا تونل باد به آزمایش ایده های خودروی 2022 فراری بپردازه. به همین راحتی و به همین مفت و مجانی!

    • |ZXE-LECLERC16|

      2

      0

      من بودم
      ممنون بابت ترجمه، برداشتم با بینگ ترنزلیتور ترجمه کردم اینقدر چرت و پرت نوشته بود که کلا آمپر زدم!
      🙂

      • raha

        2

        0

        منم با یک برنامه ی ترجمه گر که ترجمه میکنم ( الان اسمش رو یادم نیست ) خیلی جاهاش و چرت و پرت مینویسه و مجبور میشم خودم از آگاهیه نداشتم استفاده کنم و کلی غلط غلوت توی ترجمه هام هست
        بخاطر همین هر وقت یک چیزی ترجمه میکنم کلی بابت اشتباه هاش عذرخواهی میکنم 😅

  22. مَمَّدو

    8

    2

    یه خبر :
    دکتر! هلموت مارکو در ادامه رهبری جهانی خودش! به دستمزد لوئیس همیلتون بند کرد و گفت : باید هر چه زودتر سقف دستمزد رانندگان تعیین شود چون همیلتون برای فرمول یک بسیار گران است!
    نظر خودم : فضول رو بردن جهنم گفت چرا هیزمش تره؟!

  23. مَمَّدو

    6

    0

    یه خبر :
    اوتمار سافنر قول داد که برای سباستین فتل، ماشین مورد علاقش و با قسمت عقب پایدار رو فراهم کنه. سافنر میگه که برخلاف برخی که فکر میکنن دوران اوج سب تموم شده هست، ولی به نظر من ایشون فقط به بازگشت اعتماد نسبت به اتوموبیل نیاز داره و ما اینجاییم که اینو در اختیارش بذاریم. ااااااایییییییییییی ووووووووووووووولللللللل سب رو بچسب که اومد

    • raha

      4

      2

      ایول سافنر ، استون مارتینی ها واقعا سب رو دوست دارن
      ممدو از نظرت سب میتونه برای قهرمانی با لوییس بجنگه ؟

      • AmirAli

        6

        0

        قهرمانی اصلا، فکرشم نکن
        نهایتا بتونه پودیوم بگیره، ماشین قهرمانی در اختیار نداره
        نهایتا جنگ برای تیم سوم هست و بس…

      • مَمَّدو

        5

        0

        والا عملکرد اتوموبیل بدجوری به شاسی ربط داره. مثلا تو سه سال گذشته هم تیم صدر جدولی پاوریونیت مرسدس رو داشت و هم تیم ته جدولی و افتضاح ویلیامز با سه ثانیه اختلاف!
        چیزی که منو امیدوار میکنه اینه که خودرو استون تا همین پارسال عملکرد بسیار خوبی داشت و با اضافه شدن فتل و مهارت و توجه بسایر زیادش در بهینه سازی، میتونیم انتظار یه اتوموبیل رقابتی و بهتر از پارسال رو داشته باشیم.
        و اما چیزی که منو مایوس میکنه اینه که امسال رقابت سر سکوی سوم خیلی شدیده و شانس فتل رو کمرنگ میکنه (هرچند که اگه در این شرایط بتونه سکو بگیره خیلی با ارزش میشه و من خیلی لذت خواهم برد). مثلا اتوموبیل های بسیار خوب مک لارن حالا دیگه هم یه پاوریونیت خفن دارن و هم یه راننده عالی. یا ردبول دیگه اننده دومش پرزه و احتمالا خودش رو خیلی به سکو نزدیک میکنه. سال سختیه خلاصه و باید ببینیم فتل چقدر میتونه ماشینش رو بهینه سازی کنه.

      • raha

        5

        0

        ( Amir Ali) جنگ برای تیم سوم بودن که بیشتر اوقات بین رنو و ریسینگ و مک لارن
        بوده ولی من دارم به ماشین خوب پارسال فکر میکنم که پرز باهاش چهارم شد و امسال به احتمال زیاد سب ماشین رو توسعه میده و بهتر میکنه ، ولی همون طور که گفتی به قهرمانی نمیرسه ، فقط میشه امیدوار بود جز سه راننده ی برتر باشه

      • raha

        3

        0

        (ممدو) ممنونم از نکته هایی که یاد آوری کردی ، اصلا حواسم به پرز با ردبول نبود ولی
        همون طور که گفتی پارسال ماشین خوب بود با فتل بهتر میشه و پارسال پرز چهارم شد و فتل با تجربه هایی که داره احتمالا جایگاه بهتری کسب میکنه
        فقط امیدوارم مثل زمانی که ریکاردو و فتل با هم توی ردبول بودن ، درگیر نَشَن

    • MERC

      3

      0

      البته منظورش از فراهم کردن, توسعه و تولید نیست.
      w11 رو میارن رنگش میکنن و تموم, فراهم شد.

    • لکلرک

      2

      1

      فرمول یک ۲۰۲۱ خیلی جذاب تر از ۲۰۲۰ یا حتی ۲۰۱۹ هست

  24. مَمَّدو

    4

    0

    RADU؟!
    خخخخ … من همیشه فکر میکردم برات درخواست دوستی فرستادم و ما تو لیست همیم؟ چرا آخه؟ خُب حالا ممنونم.
    راستی بچه ها یه چیز باحال :
    دقت کرده بودین گوشه سمت چپ و پایین همین کادر که توش نظراتمون رو مینویسیم (کادر خاکستری ث+ب+ت نظر) یه مثلث کوچیک شش نقطه ای داره که میتونی ابعاد کادر رو باهاش تغیر بدی؟ خخخخخ من همین الآن کشف کردم.

    • AmirAli

      4

      0

      چه جالب
      مرسی از تیزبینیت

      • مَمَّدو

        4

        0

        الآن دیگه با دانیال حاتمی برابر شدم؟

      • AM-PHD

        3

        0

        نه هنوز
        اونو منم دیده بودم قبلا :))

  25. Pouria

    2

    0

    ممنونم ازتون آقا ممدو جواب سوال منو دادید بنام خدا پول یعنی پورشه که تو سال ۲۰۱۹ جزو پنج شرکت پردرآمد اتومبیل سازی جهانه و در dtm هم تیم داره به اندازه هاس ۱۶۰ میلیون دلار نداره؟ سر در نمیارم بخدا

    • MERC

      5

      0

      شرکت های خودروسازی به مسابقات روی میارن که با نشون دادن قابلیت فنی خودشون, به فروش ماشین بیشتری برسن, علاوه بر تبلیغات, یه جور کل کل با رقبای خودشون توی بازار خودرو هستش.
      حالا هر شرکتی نسبت به منابع مالی و فنی و اهدافی که داره, تصمیم میگیره وارد کدوم سری از مسابقات شه.
      در مورد فرمول1 زمان بندی مهم هستش و اینکه اون اراده برای هزینه کردن وجود داشته باشه, مثلا یه تیمی مثل هوندا میاد و سالها هزینه میکنه و دقیقا زمانی که موفق میشه ماشین خوبی بسازه, بخاطر بحران مالی تصمیم میگیره از فرمول1 بره, و شرکت رو میسپره دست براون, و براون یه موتور مرسدس میزاره روش و باهاش قهرمان میشه.
      و دوباره همین داستان رو توی قضیه پاوریونیت هم تکرار کرده, الان که موتورش به مرسدس نزدیک شده و با وجود فریز, شانس قهرمانی برای ردبول-هوندا هست, دوباره خودشو میکشه کنار.
      خیلی مسائل هستن که دخیل هستن توی تصمیم گیری شرکت ها, ولی مهمترینشون وجود اون اراده برای رقابت هستش که خیلی از کمپانیا ندارن. شاید لزومی نمیبینن, میتونن قابلیت فنی خودشون رو به شکل دیگه ای نشون بدن, شاید اصلا توی اون قسمت از بازار رقابت نمیکنن. شاید هزینه های زیادی توی سری های دیگه کردن ….

      • مَمَّدو

        3

        0

        Merc و Amir ali
        خیلی خوب توضیح دادین ممنون. بله همینطوره که گفتین. یه کمپانی متشکل از آدمهاست (منابع انسانی) و کارایی آدمهارو “وقت یا زمان” ی که صرف کارشون میکنن تعیین میکنه. یه گروه از آدما، وقت و توان محدودی دارن و باید انتخاب کنن که به چه کاری مشغول بشن بنابراین مسلماً همه کس به همه کاری مشغول نیستن و باید انتخاب کنن که در کجا حضور پیدا کنن. دلایل حضورشون میتونه مالی باشه یا حتی کسب افتخار و حفظ دیسیپرین و شهرت و ارزش برند یا حتی معنوی و دلخواه باشه. اما به هر حال وقت و توانشون محدوده و باید انتخاب کنن.

  26. AmirAli

    1

    1

    هزینه ساخت و ارتقای پاوریونیت خیلی بالاست، هر شرکتی نمیاد انقدر هزینه کنه تو جایی که حکمرانش یه آلمانی دیگس، الان دیگه دیره
    احتمالا وقتی وارد این رویداد ورزشی شه، که پاوریونیت ها ساده تر بشن، هزینه نگهداری و خرابیشون و توسعشون پایین بیاد

  27. ...m6...

    3

    9

    یه چند ماه نبودم نگاهسون کن تروخدا….

    خداوکیلی بیخیال چطور یکی رو قضاوت میکنید….لوئیس از هیچ راننده ایی نمیترسه و هیچ کسم نمیتونه در حال حاضر جلوش رو بگیره…

    در مورد نظرات گوهربارتون در رابطه با ۲۰۲۲
    هیچ دلیلی وجود نداره ک لوییس برای ۲۰۲۲ تو مرسدس و فرمول یک نباشه…

    هیتر نباشیم👌

  28. iman88

    3

    0

    هلموت مارکو تایید کرده که بند فسخی در قرارداد مکس هست که اگر ردبول در 2021 برای قهرمانی نجنگه ،بهش امکان جدایی میده.

    • Pouria

      2

      1

      یعنی مرسدس این ریسک رو خواهد کرد که هم مکس و هم جورج رو بیاره ؟ بنظرم بودن همزمان این دو راننده یه در گیری شدید درون تیمی رو ایجاد خواهد کرد
      فکر کنم مرسدس بعد از یه راننده تاپ به یه راننده متوسط روی خواهد آورد مثلا جورج و لندو

      • مَمَّدو

        3

        0

        مرسی ایمان. بدجوری دنبالش بودم که هنوز تین بند وجود داره یا نه؟
        اما اینکه آیا مرسدس حاضره ریسک درگیری راننده هارو بپذیره و مکس و راسل رو باهم بیاره، یه جواب دارم.
        با خودم فکر میکنم چرا مرسدس در ابتدای دوران هیبرید، روزبرگ و لوئیس رو همزمان گرفت؟ یا چرا فراری کیمی و آلنزو و سب رو در تیمش داشت؟ تصور اینکه قهرمان پول ساز بعدی کیه خیلی وسوسه برانگیزه و میتونه مرسدس رو مجبور کنه که دست کم برای دو فصل هم که شده مکس و راسل رو باهم داشته باشه تا بتونه تصمیم بگیره که کی اسطوره بعدی خواهد بود. بعدش یکی مثل بوتاس رو میذاره وردستش و اون یکی مثل اوکون میره هواخوری!

    • arshia

      3

      2

      دلم به حال جورج مي سوزه اينهمه در انتظار مرسدس تو ويليامز داره عذاب مي كشه بعد مكس بياد صندلي مرسدس رو بگير خيي زور داره. باز من احتمال مي دم جورح بره اما جفتشون احتمالش خيلي كمه

      • Pouria

        2

        1

        منم میگم احتمالا جورج میره در مورد اینکه دلت تون به حال جورج میسوزه اگه هم تیمی بشن شاید بتونه مکس رو هم شکست بده . راننده ی قابلیه واس خودش چه دیدی😎

      • arshia

        0

        1

        پوریا دلم می سوزه نه بخاظز اینکه قراره با مکس همتیمی بشه بکه بخاطر اینکه احتملا مرسدس همچین ریسک بزرگی رو نمی کنه جفت این دو نفر رو بزاره کنار هم البته نظر ممدو هم جالبه ولی قطغا دچار درگیری می شن چون هر دو جونن و سریغ

  29. Kamran

    2

    0

    تفسیر عکس:

    بوتاس: بوخودا خودش لیز خورد

    توتو به لوئیس: لوئیس این باز لیز خورده؟؟؟

    لوئیس: اکه بیشتر دقت کنید هنوزم داره لیز میخوره

  30. Kamran

    2

    0

    دقت کردین رورودی ایرباکس فراری sf21 با مدل های قبلب فراری فرق داره.دایره ایی شکل شده

    • مَمَّدو

      3

      0

      یه طوفان در راهه داداشا! 😎🏆😎

  31. Kamran

    1

    0

    وای ممدو صداشو دقت کن کلا با صدای فراره های سال قبل فرق میکنه

    • Pouria

      2

      0

      امید وارم عملکردش هم به خوبی صداش باشه

  32. امید نورمحمدی

    5

    2

    بند ورشتپن یک دروغ یا بهتر بگم یک شیطنت رسانه ای بود. قهرمان 7 گانه جهان با گفتن چنین شرطی اول حیثیت و شایستگی خودشو دور میاندزه.
    مشکل مرسدس با پاور یونیت هم یک دروغ بزرگه که مدیر تیم مرسدس میگه. این حرفها قبل از شروع فصل قبل هم زده میشد و همیلتون از کارایی پاوریونیت w11 ابراز نگرانی میکرد!!!
    آمدن همزمان مکس و راسل به مرسدس هم بنظر من کمتراز 10 درصد امکان وقوع داره. من هرجایی که گشتم هیچکجا ندیدم توتو ولف ابراز تمایلی برای بخدمت گرفتن مکسو رسانه ای کرده باشه و یا رسما اعلام کرده باشه. اگر دوستانی چنین سندی دارند واقعا خوشحال میشم ببینمش.
    شو آف مرسدس گویا تمامی نداره! کش دادن قرارداد همیلتون و نگرانی از پاور یونیت و شایعه بند مکس و ….
    اگر هدف ساختن اسطوره از رکوردار کنونی فرمول یکه این راهش نیست (بنظر من). اسطوره تعریف خودشو داره و تاثیر زیادی در جریان یک پدیده میزاره.
    مثال سینمایی :

  33. Pouria

    3

    0

    امسال هم سه پودیوم اول مثل سال قبل لویی والتر ی و مکس خواهد شد یعنی؟ کاش این فصل مانند ۲۰۲۰ نباشه که مرسدس ها خودشونو بکنن برن و یه امید عالی به سب دارم که کاش تو سه تای اول ببینیمش

  34. Parsa16

    0

    0

    خبر:لوییس همیلتون راننده مرسدس بنز:خوشحالم که با مرسدس همکاری دوباره دارم و………ادامه خبر در زیر پ،ست بعدی گذاشته میشود

  35. لکلرک

    4

    2

    بچه ها یه سوال
    به نظر شما دو تا از قوی تریم راننده در فصل ۲۰۲۱ کدامند
    خودم میگم فرناندو و فتل
    با این طرفدار لکلرکم به نظرم بی تجربست و هنوز زوده تا جزو برترین ها شه

    • محمد

      0

      0

      جیم کلارک.داره تو سکو ها میگرده😂😂ولی واقعا لوییس،فرناندو،پرز

    • مَمَّدو

      0

      0

      فرناندو؟ واقعا؟ راننده هایی که احتمالا خیلی قوی ظاهر میشن احتمالا اینا هستن 1-مکس 2-لوئیس 3-فتل 4-ساینز (بله ساینز!) 5-ریکاردو 6-ناندو 7-پرز 8-نوریس 9-بوتاس

      • لکلرک

        0

        0

        نه منظورم این نیست که قوی ظاهر شن
        منظورم اینه که کلی نگاه کرد و نظر داد نه فقط برای این فصل الان قتل و ناندو واقعا خودشون قوی هستن اما ممکنه این فصل خوب نباشن
        ببخشید بد توضیح دادم

      • لکلرک

        0

        0

        اشتباه شد فتل کیبوردم فتل رو قتل کرد😐😐😐

      • لکلرک

        0

        0

        لکلرک کو 😂😂😂😂😂😂