فرمول یک ایرانوالتری بوتاس، راننده مرسدس که مسابقه را از رده سوم آغاز کرده بود، در همان استارت مسابقه پیشتازی را بدست گرفت و پیروزی مسابقه فرمول یک ژاپن را کسب کرد تا هنوز امید قهرمانی زنده باشد.

سباستین فتل، راننده فراری که مسابقه را از جایگاه پول پوزیشن آغاز کرده بود، استارت نه چندان خوبی داشت اما توانست رده دوم را تا آخرین دور مسابقه حفظ کند. تلاش های لوئیس همیلتون نیز برای سبقت گیری از راننده فراری بی ثمر ماند اما با نتیجه مسابقه ژاپن، مرسدس به ششمین قهرمانی پیاپی سازندگان دست یافت.

خلاصه ای از اتفاقات مسابقه سوزوکا

08:30 نتیجه تعیین خط ژاپن که به خاطر طوفان دیروز، امروز صبح برگزار شد؛ 1 فتل, 2 لکلرک, 3 بوتاس, 4 همیلتون, 5 ورشتپن, 6 آلبون, 7 ساینز, 8 نوریس, 9 گسلی, 10 گروژان

08:41 جیوویناتزی، رایکونن، ریکاردو، راسل، مگنوسن و کوبیتسا مسابقه را را با لاستیک های مدیوم استارت می زنند و بقیه رانندگان با سافت هستند.

08:43 فتل و لکلرک در ردیف اول مسابقه هستند اما استارت بد فراری ها، والتری بوتاس را پیشتاز مسابقه می کند!

08:44 برخورد بین لکلرک و ورشتپن در پیچ اول و راننده ردبول اسپین می شود، راننده فراری هم به خودرویش آسیب زده است.

08:45 استارت مسابقه ژاپن کابوسی برای ردبول ها بوده و الکس آلبون نیز پشت مک لارن ها افتاده است.

والتری بوتاس، سباستن فتل، چارلز لکلرک، لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن - استارت ژاپن 2019

والتری بوتاس، سباستن فتل، چارلز لکلرک، لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن – استارت ژاپن 2019

08:47 لکلرک هنوز به پیت استاپ نیامده با اینکه صفحه انتهایی بال جلوئش در حال کشیده شدن روی آسفالت پیست بوده و همیلتون در تعقیب اوست.

08:48 لوئیس همیلتون:

من موندم که چطور بهش (لکلرک) پرچم هشدار نمیدن!

08:48 لکلرک همین الان به پیت آمد. از اتاق ناظران هم خبر رسیده که حادثه لکلرک/ورشتپن در استارت مسابقه بررسی نمی شود و یک حادثه مسابقه ای تلقی شده است.

08:51 مکس ورشتپن:

چی؟ باید کجا می رفتم آخه؟ مستقیم اومد تو ماشین من!

08:54 در آغاز دور ششم مسابقه: 1 بوتاس; 2 فتل+2.6; 3 همیلتون +5.2

08:55 حادثه لکلرک و ورشتپن دوباره تحت بررسی قرار گرفت، اکثر اوقات شاهد چنین چیزی نیستیم!

08:57 آینه سمت چپ لکلرک در پیچ 130R از خودرویش جدا شده است.

09:02 داوران استارت سباستین فتل از رده پول پوزیشن را مشکوک به جامپ استارت دانسته اند و به همین دلیل فتل در حال ثبت زمان های بهتری است اما مرسدس سرعت مسابقه ای بهتری داشته و فاصله با بوتاس به چهار ثانیه رسیده است.

09:03 همیلتون فاصله خود را با فتل نزدیک کرده و به 1.8 ثانیه رسانده است.

09:08 مسابقه برای مکس ورشتپن به پایان رسیده و او وارد گاراژ می شود. خبری از پنالتی و جامپ استارت برای فتل نیست.

09:09 فتل با لاستیک سافت از پیت خارج می شود و قطعا یک پیت استاپ دیگر خواهد داشت. حالا شاهد 1-2 مرسدس هستیم، البته با فاصله هشت ثانیه ای بوتاس و همیلتون….

09:10 بوتاس یک دور بسیار سریع قبل از پیت استاپ داشته و با لاستیک مدیوم از پیت خارج می شود، برنامه مرسدس ماندن روی این لاستیک ها تا پایان مسابقه است.

09:12 بوتاس با فتل هشت ثانیه فاصله دارد و بر خلاف پیش بینی ما به او در رادیو گفته می شود:

نیازه الان فشار بیاری چون رو استراتژی دو پیت استاپه هستی و همیلتون یک پیت استاپ.

09:14 بوتاس در این لحظه از مسابقه بسیار سریع تر از همیلتون است؛ 1:32.137

09:17 همیلتون هم به پیت آمده و با لاستیک های مدیوم خارج می شود.

09:18 دور 21 مسابقه: 1 بوتاس; 2 فتل +11.5; 3 همیلتون +22.4

09:19 برنامه بوتاس و فتل پیت استاپ دوباره است اما برای همیلتون اینطور نییست. همه چیز بستگی به عملکرد حال حاضر آنها دارد، بوتاس در حال ثبت زمان های خوبی است اما فتل پشت همیلتون در خواهد آمد.

09:27 دور 27 مسابقه: 1 بوتاس; 2 فتل +10.7; 3 همیلتون +17.8

09:33 فتل در دور 31 از 53 به روی لاستیک مدیوم می رود و حالا 34 ثانیه با بوتاس و 20 ثانیه با همیلتون فاصله دارد.

09:35 همیلتون قصدی برای پیت استاپ نداشته و در پیست می ماند، فتل هم باید به دنبال ثبت دورهای سریع باشد.

09:39 فتل در حال حاضر یک ثانیه از مرسدسی ها سریع تر است و بوتاس نیز به پیت رفته و پشت هم تیمی اش افتاده و انتظار می رود که همیلتون نیز به پیت بیاید.

09:43 همیلتون:

به من بگید برای برنده شدن تو این مسابقه باید چیکار کنم؟

09:44 سریع ترین دور از سباستین فتل؛ 1:32.122

09:44 مرسدس:

لوئیس هنوز یک پیت استاپ داره.

بوتاس:

مطمئن هستید واقعا میاد پیت؟ (جواب مهندس او مثبت بوده است)

09:50 همیلتون به پیت آمده و در رده سوم به پیست باز می گردد.

09:52 همیلتون به دنبال فتل خواهد بود و فاصله آنها در حال حاضر چهار ثانیه است.

09:53 سریع ترین دور از همیلتون؛ 1:30.983 – لکلرک برای سریع ترین دور و یک امتیاز اضافه، پیت استاپ خواهد داشت.

09:58 همیلتون در فاصله دو ثانیه ای فتل است، آنهم با لاستیک های سافت تازه تر!

10:03 سه دور به پایان مسابقه باقی مانده و تا به الآن تلاش های همیلتون بی ثمر بوده، رسیدن به یک خودرو یک مسئله بوده و سبقت از آن یک مسئله دیگر…

10:04 همیلتون به تیمش می گوید که قدرت بیشتری نیاز دارد.

10:07 پرچم شطرنجی؛ راننده مرسدس موفق به سبقت گیری نشد – لکلرک سریع ترین دور را ثبت نکرد و همیلتون امتیاز اضافه را گرفت.

جدول مسابقه فرمول یک ژاپن 2019

ردهرانندهتیمزمان
1والتری بوتاسمرسدس-
2سباستین فتلفراری+11.376
3لوئیس همیلتون مرسدس+11.786
4الکساندر آلبونردبول+1:01.152
5کارلوس ساینزمک لارن+1:09.081
6چارلز لکلرکفراری+1 دور
7دنیل ریکاردورنو+1 دور
8پیر گسلیتورو روسو+1 دور
9نیکو هالکنبرگرنو+1 دور
10لنس استرولریسینگ پوینت+1 دور
11دنیل کویاتتورو روسو+1 دور
12لندو نوریسمک لارن+1 دور
13کیمی رایکوننآلفا رومئو+1 دور
14رومن گروژانهاس+1 دور
15آنتونیو جیوویناتزیآلفا رومئو+1 دور
16کوین مگنوسنهاس+1 دور
17سرجیو پرزریسینگ پوینت+1 دور (تصادف)
18جورج راسلویلیامز+2 دور
19رابرت کوبیتساویلیامز+2 دور
-مکس ورشتپنردبول-
این نوشته را به اشتراک بگذارید:

194 دیدگاه

      • daniel65

        15

        19

        امروز قرار بود وتل با پولپوزیشنی ک داشت با یه استارت خوب و قهرمانی و ساختن یک روز فوق العاده جواب همه منتقداشو بده و نشون بده ک هنوز خیلی حرف واسه گفتن داره ولی…..،,،

    • محمدرضا

      14

      2

      منم تبریک میگم .اولین بار بجزقهرمانی همیل تبریک میگی ،اگه اشتباه نکنم،البته اونم هفته بعد اگه اتفاق نیفتع؛من که مسابقه رو ندیدم .ولی اگه لکلرک این اتفاق نمیفتاد واسش بنظرم هیجان بیشتری وجودمیداشت
      فراری نشون داد هنورودورپیشرفته. واین دلگرم کنندس

      • Lewis Hamilton

        9

        3

        مسابقه هایی که بوتاس،ورشتپن و لکلرک که اولین پول پوزیشن و برداشونو گرفتن رو ببین کی اول تبریک گفته

      • محمدرضا

        2

        1

        دادامن حرف بدی نزدم که . فقط گفتم اولین باره میبینم کسی بجز لوییس اول شده وشما بازم نفراول بهش تبریک گفتی

  1. MERC

    7

    35

    فراری چه موتور وحشتناک قوی ای داره که لوییز چسبیده بود پشت فتل با لاستیک نرم تر و جدیدتر باز هم نتونست رد شه
    نمیدونم چند اسب بخار باید بیشتر داشته باشی تا اینجوری جلو بمونی ولی شاید از 40تا هم بیشتر باشه

    • SPARTAN

      28

      4

      نه خیر دوست عزیز ماشین ما رقابتی شده اما برترین نیست و اینقدر هم فاصله نداره
      سب تایر هاشو مدیریت کرد و دفاع خیلی خوبی هم داشت اخرش هم ک لاستیک های لویس از بین رفتن کامل
      شما هم فقط این کامنت هارو میزارید تا این بحث مسخره رو باز پیش بکشید

      • MERC

        4

        21

        سب خسته نباشه لاستیک مدیوم رو مدیریت کرده
        لوییز لاستیک سافت انداخته 4-5 ثانیه پشت سب دراومده
        بعد که خودشو رسوند خیلی از جون تایراش کم نشده بود
        چسبونده پشت سب, دی آر اس باز, لاتیک نرمتر, چند دور نوتر
        قاعدتا باید حدودا 30 کیلومتر سریعتر باشه ولی کشش موتور فراری اینقدر زیاده که اصن نزدیک لوییز نزدیک نمیشه
        اینکه بگم قدرت فراری اینقدر زیاده که بدون لاستیک بهتر, بدون دی آر اس و بدون اسلیپ استریم هم باز از مرسدس سریعتره, بحث مسخره ایه؟!!!!
        خب بگین موتور ماشینمون قویه نوش جونمون , چرا کتمان میکنین و دعواتون میاد
        طرفدارای فراری عجیبن بخدا

      • امین

        8

        6

        استاد MERC پس چرا به بوتاس نمیتونست نزدیک شه؟؟
        یکم منطقی باشی بد نیست.راننده مورد علاقه شما نتونست با شرایط بهتر سبقت بگیره این کاملاً مشهود و مشخص بود (حداقل تو ۲ دور اول) .

      • benota

        6

        3

        مدیریت تایر ؟!؟ گرافیک در همون ‌‌‌‌‌‌موقع نشون داد چقدر لاستیک های فتل از بین رفته بود و همیلتون لاستیک‌هاش هنوز نو بود، با اینکه طرفدار فتل هستم اما از حق نگذریم و اطلاعات اشتباه ‌‌‌‌‌‌‌ندیم

      • Ali

        2

        1

        امین عزیز حرف اینکه‌ فتل نتونست بله چون ماشین مرسدس ریس پیس بهتری داره ولی مشکل الان زمانیه که مرسدس میخواد سبقت بگیره هستش چون اکثر سبقتا توی کفی هستش مرسدس نمیتونه به حداکثر سرعت فراری برسه وگرنه کجا شما دید توی پیچای چپ راستی که هیچ راهی نداره دو ماشین کنار هم باشن سبقت گرفت؟؟ منظورم مختص ژاپن هستش

    • salaherudite

      26

      3

      باتری های سب شارژ بودن ، چون تو دور های قبلش مدیریت میکرد اما لویس تا اون موقع بیشترین فشار رو آورده بود و توان باتری به شدت پایین اومده بود ، به نحوی که رکورد پیست رو بعد از ۱۴ سال شکست

      • قلندر

        5

        9

        لاستیک های لویس آخر مسابقه تموم شده بود به خاطر همین نتونست سبقت بگیره

      • M-T

        2

        9

        لاستیکای لوئیز از بس فشار آورده بود کلا نابود شده بودن. وقتی به سب رسید دیگه لاستیکی نمونده بود که بخواد سبقت بگیره

    • iren

      18

      4

      چرا حرفای خنده دار میزنی؟
      توی مسابقه کهسرعت مسابقه ای بوتاس رو دیدیم.
      بلاخره رقابت دوتا از بهترین راننده های تاریخ رو دیدیم. الکی با بهونه گیری داری لذت این رقابت رو ضایع میکنی.
      بجاش بیا به جای اینکار به بوتاس تبریک بگو که مسابقه بی نقصی داشت. نکنه چون همیلتون فن هستی نمیتونی اینکار رو کنی

    • Sam

      4

      3

      دیگه همه میدونن مشکل از همیلتونه که اون مهارت لازم برا سبقتو نداره این الان چندمین باره با چند راننده مختلف سب لکلرک و مکس که این قضیه ثابت شده. از بقیه هم راحت سبقت نمیگیره با این که با ماشین ضعیف تر جلوشن . لات کوچه خلوت که میگن همینه .فقط باید جلوش باز باشه با یه هیولا و یه خدمت کار که بقیه رو کند کنه تا گازشو بگیره. حیف این قهرمانیای مفت واقعا باعث افت اف یک شده . دفاع سبو ندیدی الان ماشین شد قوی تر؟؟

  2. Amin

    4

    37

    قطعا بهترین راننده روز لوئیز بود
    با ماشین ناقص ب راحتی از همه سریعتر بود
    و باز هم سرعت بی نظیر فراری تو کفی ک با دی ار اس هم نمیشه ازش رد شد

    • امین

      21

      22

      قطعا بهترین راننده تاریخ همیلتونه دوست گرامی فقط با لاستیک نو تر اونم سافت و drs این بهترین راننده تاریخ نمیتونه سبقت بگیره.
      تبریک به بوتاس و طرفدارای مرسدس

      • THE MINDBLOWER

        14

        3

        امین جان انصافم خوبه درسته بعضی از همیل فنا اسپا 2017 رو به نبوغ لوییس مربوط دونستن و نقش ماشینو در نظر نگرفتن ولی خود ما بهتر میدونیم که وقتی سرعت مستقیمی نداری نمیتونی سبقت بگیری به راحتی.
        دفاع امروز سب و لوییس 2017 تا حد زیادی مدیون استعداد فوق العاده این دو نفر و البته به قدرت ماشیناشون تو مستقیمی داره.

      • Amin

        1

        14

        نمیدونم چ طور این دفاع رو با اسپا ۲۰۱۷ مقایسه میکنید؟
        اونجا لوئیز آخر تپه و اول کفی سرعت رو کم کرد تا ب فتل اسلیپ استریم نده در نهایت بغل ب بغل تو کفی رفتن و چون لوئیز داخل بود تونس جلو بمونه
        اما اینجا اصلا تو کفی حتی فاصله زیر یک ماشین هم نشد ک فتل بخواد دفاع کنه فقط تو ی دور فتل اومد پیچ یک داخل رو بست باقی جا ها ریسینگ لاین خودش رو میرفت
        استراتژی امروز مرسدس ب نظرم ۵۰ ۵۰ بود و قرار گذاشته بودن هرکی جلوتر افتاد استراتژی رو برا اون بچینن ک خب حق بوتاس هم بود واقعا از سوچی پارسال و سنگاپور امسال طلب داشت
        لوئیز هم اعتراض ب استراتژی نداشت چون میدونس قضیه چیه میخواست با همین استراتژی ریس رو ببره ک واقعا نمیشد
        در ضمن ماشین لوئیز ی قسمت از فک کنم بارج بردش رو از دست داده بود

      • حسام

        9

        3

        در جواب کاربرAMIN
        همیلتون اعتراضی نداشت؟؟؟☹☹☹

      • Amin

        3

        10

        اقایی ک جوک دوست داری
        مسابقه قبلی تو سکتور سه فراری تایم از دست میداد اول کفی فقط فاصله طوری بود ک دی ار اس رو فعال کنه
        آخر کفی نزدیک میشد اما باز هم تو پیچ ها جا میموند مرسدس فن ها نمیگن ماشین فراری غوله حرف ما اینه ک موتور فراری غول ب تمام معناست و برا سبقت ازش ب دلتای سرعت زیادی نیاز هست با اون موتور اول کفی باید چسبیده ب پشتش باشی تا شاید بتونی سبقت بگیری
        مرسدس ها سرعت مسابقه خوبی دارن اما زمانی ب دردشون میخوره ک جلو تر از فراری ها استارت بزنن

    • محمدرضا

      16

      14

      اگه راننده درجه چندم هم توماشینه فراری بود هم همیل رد نمیشد چوووووووون که فقططططططططططط موتورفراری تو کفی غوله!!!!!!!
      این ماشین فراری دیگه تو شیکینا که غول نی
      اونجا رو میشه بفرمایید فتل چقدر موثربود توعدم سبقت لوییس اونم با سافت تازه تر!!!!!!!
      اصلا رانندگی فتل موثر نبود تو رده دومش و دفاع از لوییس.چوووووووووووووووونکه اولا ماشین لوییس ناقص بود و دومااین موتورغول فراری رو به هر راننده آکادمی بدی میتونه برونه.و دفاع بکنه از قهرمان جهان (لوییس)
      فتل کار خاصی نکرده و نمیکنه😞😞😞😞😞

      • محمدرضا

        3

        1

        بابا بخدا سب قهرمان جهان شده و یه برنده تو f1 .دوستان یکم واقع بین باشین ..طرفداری متعصبااااااانه بعضی دوستان باعث شده درباره رقیب یه مطالبیو بنویسن که واقعا باهیچ عقل و منطقی جور ازاب درنمیا.
        باید قبول کرد تواین مسابقه لوییس نتونست ازسب سبقت بگیره .و تواین مسابقه تویه سبقت گیری ازش شکست خورد.
        خیلی مواردم بوده که سب از لوییس شکست خورده
        پس دلیل نمیشه که ما هزار بهووووونه بیاریم واسه عدم نتیجه و پیروزیه راننده مورد علاقمون .وبا ادله صدمن یه غاز رقیبمونو تخریب کنیم
        سب و لوییس دو اسطوره هستن . بهتره که ماهم به این مساله واقع بینانه نگاه کنیم و به هوادارایه رقیب احترام بزاریم

    • Hassan Mohebbi

      4

      1

      دوست عزیز اکبر جان حالا به نظرت تقصیر لکلرک بود یا مکس؟ یا کلا اتفاق مسابقه‌ای بود؟
      گسلی هم با پرز برخوردی داشت تو دور اخر وگرنه پرز هم داشت خوب نتیجه میگرفت! واسه من که طرفدارشم ناراحت کننده بود. اون تقصر کی بود؟
      و این البون چقدر خیره و نترسه. اگه دید یه ذره جا هست خودشو جا میده. واقعا با این خیره‌سریش مسابقه دکتر لندو رو خراب کرد. ولی هرچند نوریسم هم یه ذره بی احتیاطی کرد.
      الفاها هم که هنوز هوای تعطیلات تو سرشونه، تو این چند مسابقه نه کیمی خوب بود نه انتونیو نه ماشینشون.

  3. iren

    19

    2

    کلا اتفاقات تعیین کننده قبل از استارت رخ داد.

    وقتی فتل اون اشتباه رو کرد و بوتاس تونست سبقت بگیره و ورشتپن هم به لکلرک رسید و اون تصادف.
    بقیه مسابقه چیز خاصی نداشت جز دفاع قتل توی پنج دور آخر اونهم با لاستیک سفت تر از همیلتون.

    و البته ناکامی ردبول توی پیست خانگی (پیست خانگی هوندا)

    • alireza_h

      2

      3

      دقیقا!

      اما خب برای درک کور بودن تعصب یه تحقیق میدانی خواهد بود نگاه کردن به نظرات طرفدارا که چطور می‌تونن اشتباهات طرف خودشون رو ندید بگیرن و اون لحظاتی که راننده مورد علاقه‌شون خوب بوده رو بولد کنن…

  4. mojtaba

    14

    3

    چه عجب بوتاس هم خودی نشون داد البته پیت استاپ دوم همیلتون به نظر غیر ضروری میومد واقعا از اینکه به لکلرک پنالتی ندادن مستقیم رفت تو شکم مکس

  5. امین

    10

    11

    حیف واقعاً.
    استارت بد بدموقع خراب کرد مسابقه رو.
    ولی آخر مسابقه تا حدودی جبران شد.
    با لاستیک نوتر اونم با سافت حالا دی آر اس هم داشته باشی نتونی سبقت بگیری!
    دمت گرم خدایی قهرمانی بهت میاد لوییس جان.

    • MERC

      3

      9

      آره متاسفانه
      بلد نیس پدال گازو تا آخر فشار بده
      نمیدونم چجوری این همه قهرمانی آورده , این قهرمانی ها به لوییز نمیان باید بدنشون به یه راننده دیگه, ترجیحا به کسی که داره واسه سومی تلاش میکنه
      حالا خداکنه سوم بشه, نشه آخر فصل ببینیم پنجمه

      • Sam

        4

        2

        نه به لات کوچه خلوت میاد که فقط باید از جلو با یه هیولا شروع کنه یکی هم باشه که مثل چی دفاع کنه تا بقیه نیان سمت لوییس تا اوف نشه وگرنه به قهقرا میره حتی با ماشین دومنیتش . با چندتا قهرمانی آبکی کسی اسطوره نمیشه بیشتر باعث نابود شدن کیفیت مسابقه شده این لابی مرسدسا از دوهزارو چهارده

    • قلندر

      7

      0

      واقعا من موندم دفعه دوم هم سافت انداختن ولی لویس با مدیوم به سب نزدیک میشد مونده بودم چه کاریه آخه به بوتاسم نزدیک نمیشد آخرم مدیوم سافت میبست بازم خوب لویسم بهش نمیرسید البته اگر داشتن ( البته من نمیدنم شاید گاراژ فراری دیدن که مدیوم بندازن دفعه دوم لویس شاید میومد و میگرفت سب فراری واقعا تو مسابقه هنوز از مرسدس عقبه

      • امین

        3

        0

        دقیقاً دوست عزیز.چه با سافت چه مدیوم اصلا ندیدیم که فاصله بوتاس و فتل کم بشه.
        کاملاً قابل تشخیص بود برتری مرسدس تو مسابقه بعد بعضی دوستان میان از غول فراری صحبت میکنن و بقدرت موتور فراری فقط اشاره میکنن.
        بله درست میگین درباره قدرت موتور ولی مرسدس کاملاً ماشین برتر رو داره که اینطوری درو کرده امتیازا رو.

  6. INDECENT

    14

    0

    نخیر این بدشانسیای مکس مثه اینکه تمومی نداره ، استارت خوبش رسما حروم شد با اون ضربه ای که لکلرک بهش وارد کرد .
    بوتاس هم با این برد یکم از زیر فشار میاد بیرون .

    فقط متوجه نشدم پیت دوم همیلتون واجب بود واقعا ؟!

      • INDECENT

        16

        2

        احتمالا همونه .
        وقتی والتری رو اوردن پیت بنده خدا یلحظه فکر کرد الان دوباره با یه پیت رده رو ازش میگیرن با چه صدای ملتمسانه ای میگفت همیلتونم میارین پیت یا نه؟

      • Moein

        12

        0

        وقتی میگی بدهی جیمز بود, انگار برد حق والتری نبوده
        تو تعیین خط که جلوتر از لوئیس بود, کل مسابقه هم تو بهترین حالت رانندگیشو کرد.
        مرسدس نمیتونست که با استراتژی متفاوت برد رو از والتری بگیره و بده به همیلتون
        البته اگه امتیاز لازم داشتن قطعا این کارو میکردن
        همونطور که فراری تو سنگاپور این کارو کرد تا به 1, 2 برسه

      • Kh.n

        6

        2

        بدهی جیمز رو خوب اومدی دمت گرم😅😃

      • Hassan Mohebbi

        11

        1

        نه دوست عزیز the mind
        بدهی وقتی پرداخت میشه که تو کل مسابقه لوئیس بهتر باشه و اونوقت اولی تقدیم بشه به ولتری، درست مثل سوچی پارسال. اینجا کلا ولتری بهتر از همه رانندگی کرد. به عبارتی میشه گفت مرسدس نتونست دیگه سر ولتری بد بخت کلاه بگذاره، چون دیگه خیلی خیلی ابرو ریزی میشد چون تنها کس تو رقابت قهرمانی با لوئیس همین ولتری هست و از لحاظ تیمی فرقی نمیکرد کی اول بشه چون قهرمانی تیمی رو بدس اوردن در نتیجه از نظر تیم راننده‌ها برای رقابت قهرمانی ازادند. به همین خاطر نخواستن اولی رو بدن به لوئیس و ابروریزی کنند و با خودشون فکر کردن لوئیس راحت میتونه وتل رو بگیره. به همین خاطر اوردنش پیت وگرنه نمی‌اوردنش پیت و یک و دو میکردند حالا یا با برد لوئیس یا با برد ولتری اگه ازش سبقت میگرفت که قطعا میتونست با لاستیکای نوترش.

  7. 5red16

    16

    1

    تبریک به مرسدسی ها بابت برد گرندپری ژاپن و قهرمانی فصل ۲۰۱۹
    عملکرد مسابقه ای بوتاس واقعا خوب و بدون نقص بود، فقط باید سعی کنه ثباتش رو بیشتر کنه تا شانس قهرمانی داشته باشه
    فراری واسه برد فقط یک شانس داشت اونم حفظ خط اول در چند دور اول بود اما متاسفانه استارت بد هر دو راننده خرابش کرد
    فالس استارت سب رو نشون داد اما دلیل عقب موندن چارلز تو استارت رو نفهمیدم
    سب فقط یک اشتباه کرد اونم تو استارت بود
    روند مسابقه ایش بد نبود
    دفاع چهار، پنج دور اخرش هم راستش خیلی تلخی از دست دادن برد رو کم نکرد
    چارلز سبقتهای خوبی داشت اما ای کاش دور اول محتاطانه تر رفتار میکرد
    اصلا فکر کنم چارلز و مکس همدیگه رو تو آینه میبینن حالشون منقلب میشه
    اتفاقی که واسه مکس افتاد واقعا ناراحت کننده بود، امیدوارم مکس و ردبول زودتر برگردند

    • iren

      1

      6

      دلیل عقب موندن لکلرک توی استارت ان بود که احتمالا لکلرک قرار بوده که از خلا پشت فتل استفاده کنه تا بوتاس نتونه اینکار رو کنه اما خب استارت بد فتل و عدم تصمیم گیری سریع لکلرک در تغییر استراتژی باعث این اتفاق شد

      • yas

        1

        0

        جایی این خبر اومده که فراری‌ها برای استارت قرار گذاشتن؟؟

  8. SPARTAN

    10

    0

    تبریک به طرفداران بوتاس و مرسدس
    مسابقه خوبی بود برای دیدن اما هنوز هم جذابیت زیادی نداریم
    فتل خیلی خوب تایر هاشو مدیریت کرد تا بتونه موقع لازم ازشون استفاده کنه
    و برای چارلز متاسفم میتونستیم اوضاع خیلی بهتری داشته باشیم اگر 2 ماشین برای رقابت داشتیم

  9. Farid

    12

    9

    مرسی سب .. عالی بود …سرعت مسابقه ای فراری افتضاح بود . امروز روز بوتاس بود و براستی داشت پرواز میکرد . حتی اگه وتل تو استارت ردشو حفظ هم میکرد در ادامه بوتاس میگرفتش …همینکه سباستین تونست رده دوم رو نگه داره و با مدیوم ۱۱ دور کهنه تر نزاره همیلتون سبقت بگیره مثل برد بود ….دمت گرم سب

    • نیما

      10

      3

      عالی بود؟ کجاش مثل برد بود آخه؟
      من که صبج پاشدم دیدم تو پل هست خیلی خوشحال شدم ولی استارتش افتضاح بود مسابقه خوب بود دفاع عالی ولی در کل اصلا نمیشه گفت عالی بود!

    • Ali

      3

      7

      اقای فرید
      این حرف که لایتیک همیلتون نو بود رو میشه بهم‌ ثابت کنین اون لاستیک توی تعیین خط استفاده شده بود دوما همیلتون بیشتر باطریشو توی اون چند دور تا رسیدن به فتل مصرف کرد هرچند نمیشه از دفاع بی نقص فتل گذشت اما اینکه میگین با لاستیک نو تر و هیولای مرسدس خودتونم خندتون نمیگیره?? هر چند هیچ اجباری نبود و باید چه همیلتون و‌چه والتری با به پیت تموم‌میکردن

  10. Kh.n

    10

    6

    دمت گرم سباستین واقعا دمت گرم از سنگاپور به اینور که بالانس ماشین بهتر شده ببینید وتل داره چیکار میکنه.
    بعضی ازدوستان سرعت مسابقه ای وحشتناک مرسدس رو نمیبینن.بعد موتور موشک فراری مثل گاو پیشانی سفید شده براشون….
    با ماشین مرسدس.
    بالاستیک نرمتر ونوتر.
    بااون سرعت مسابقه ای.
    نتونی سبقت بگیری..
    اصلا تایمی که لوییس زد لکلرک حتی نزدیکش هم نشد…ووااااووووو چیه این w10

    • amiiir

      4

      6

      Kh.nدوست عزیز لاستیکهای همیل سافت بود که با چند دور ابتدای تعویض زد کلا از بین رفته بو و نهایتش بشه با سافت شش الا هفت دور سریع زد که همیل این کارو کرد و دورای اخر مشخص بود لاستیکهای همیل کل از بین رفته بود و نمی تونست دیگه اون سرعت کافی رو داشته باشن پس یکم فنی به مسابقه نگاه کنید متوجه میشید

      • امین

        3

        0

        امیر عزیز چطوری بعد ار ۶ ، ۷ دور میگی از بین رفته ؟؟
        پیت اولین نفر که فتل بود بعدش بوتاس اومد دور ۱۶ یا ۱۷ بود فک کنم بعد شما بعده ۷ دور میگی کاملاً از بین رفته بود؟؟
        اگه همیلتون پشت فتل و ماشینای لپی لاستیک نمونده واسش فتل هم از اول پشت بوتاس بود!
        البته نظر شما کاملاً محترمه ولی من فک میکنم باید اعتراف کرد که همیلتون کاملاً شانس اینو داشت که رد بشه ولی دفاع سب خوب بود و نتونست.

  11. Saleh

    13

    0

    تبریک به طرفدارای مرسدس
    چه استارتی زدن والتری و مکس
    چه دفاعی کرد فتل
    چند گندی زد لکلرک به مسابقه مکس
    و چه عجیب که پنالتی ندادن به لکلرک.
    غیر از خراب شدن مسابقه مکس، مسابقه خوبی بود به نظرم. کاش لکلرک مسابقه مکس رو خراب نمیکرد تا احتمالا مسابقه قشنگتری رو میتونستیم ببینیم.

  12. قلندر

    8

    7

    تبریک به مرسدسی ها و بوتاس رقابت حفظ کرد هنوز

    مکس هم که فقط فراری ها رو‌ نفله میکنه (به نظرم مکس به مرسدس و لویس احترام بیشتری میزاره تا فتل و فراری چون درگیر کمتر میشه باهاشون)البته ایندفعه خیلی مقصر نبود

    این فراری هم که خیلی بدشانسه

    فتل هم که سوتی داد ( فتل هی اینجوری تمرکز نداشته باشه مسابقه فراری و خراب کنه اعتماد تیم بهش از بین میره) ولی خدایش عجب استارتی زد بوتاس که رد شد شارل و لویس نتونستن رد شن با فالس استارت فتل

      • THE MINDBLOWER

        5

        2

        مشکلی که تو فرانسه هم داشت.
        چراغا هستن که باید خودشو اداپت کنه

    • Saleh

      10

      1

      لکلرک به مکس زد، کم لطفی نکنیم.
      با مرسدس ها کمتر درگیر بوده چون مرسدس ها معمولا جلوترن و تو این سالها ردبول و فراری بیشتر با هم رقابت داشتن تا ردبول و مرسدس.

      • قلندر

        7

        0

        حرفت درسته مرسدس ها جلوتر بودن ولی کلا بالویسم درگیر میشد زیاد تو پروپاچش نمیرفت البته لویس هم‌حواسش بود ومحتاط بود شاید به خاطر شرایط متفاوت ماشین ها و جدول بوده درسته شارل زد به مکس ولی مکس هم بی پروا رفت دیر ترمز کرد به قولی عجله کرد

  13. نیما

    8

    0

    عجب استارت بدی زدن فراری ها، حداقل باید یکی از اونها جلو می بود تا بتونه سرعت مسابقه رو کنترل کنه چون فراری تو تک در سریع ولی تو مسابقه مرسدس سریعتره چون در طول مسابقه فتل هیچ خطری واسه بوتاس نبود
    تبریک به مرسدس بوتاس فوق العاده بود، سب با استارت افتضاح و دفاع عالی، لوئیس هم متوسط بود
    کاش چارلز و مکس هم اون جلو بودن تا مسابقه هیجان انگیز تر می شد چون خیلیی وقته سبقتی بین تیم های بالایی ندیدیم!

  14. Ferrari7

    8

    3

    تبریک به همه طرفداران سباستین و فرراری
    عجب پنج دوری بود آخر مسابقه دمه سب گرم عجب دفاعی بدون هرگونه خشونت👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
    تبریک به طرفداران والاتری و مرسدس

  15. iman

    7

    6

    استارت بد فتل و اشتباه لکلرک تو دفاع از مکس که حتی میتونست پنالتی هم داشته باشه برد رو تقدیم مرسدس کرد، هر چند روند مسابقه ایه مرسدس بهتر بود اما اگه فراریا تو استارت رده از دست نمیدادن میتونستن پیروز مسابقه باشن هر چند ما مدتهاست به این اشتباهات عادت کردیم و اگر یه روز بی اشتباه داشته باشیم باعث تعجبه

  16. Mercedes

    5

    14

    اینم واسه اونایی که میگن بوتاس خوب نیست. بهترین راننده مسابقه، نفر اول از رده سوم. فتل هم با ماشین قوی تر حتی نتونست بهش نزدیک بشه. دیگه بوتاس چیکار باید بکنه؟ اونم توی فنی ترین پیست مسابقات …

    • Farid

      9

      4

      رو چه حسابی میگی ماشین قویتر !!! نکنه این اطلاعاتو از توی اون کارت های قدیمی که عکس و مشخصات ماشینها رو داشت اوردی !!!! ماشین قویتر تو مسابقه اونی بود که سرعت مسابقه ایش هفت دهم تو هر دور بیشتر بود …یعنی مرسدس … کامنت ابکی نذار که باعث خنده شه … ماشین که فقط به موتورش نیست …اوتطوری باشه رنو قویترین ماشینو داره

      • Mercedes

        1

        2

        من که نگفتم ماشین بهتر، گفتم قوی تر. دیگه همه واضحا میدونن فراری موتور قوی تر داره و اگه ندونن هم وقتی سرعت مستقیمی ها رو ببینن و 5 مسابقه پشت سر هم پول پوزیشن گرفتن فراری رو ببینن میتونن بفهمن. به هر حال اول شدن توی فرمول یک شانسی نیست. همیلتون توی تمرین یا تعیین خط با ماشین مشابه یک بار هم نتونست تایم بوتاس رو بزنه. چه توجیه و بهونه ای برای این اتفاق هست؟ فتل استارت بد داشت، ولی لکلرک که از بوتاس هم جلوتر شروع کرد اون چرا از بوتاس عقب موند؟
        الان هم نزدیکترین امتیاز به همیلتون بوتاسه.
        من تعصبی ندارم، ولی همه اینا رو بررسی کردم میبینم راننده خوبیه واقعا. همه میدونن دستورات تیمی مرسدس اگه نبود بردهای بوتاس خیلی بیشتر از اینا بود. اگه تیم مرسدس هم بشناسید میدونید خیلی باهوش تر از این حرفاس که بخواد اعتبارش رو با یک راننده درجه دو زیر سوال ببره.
        با احترام به نظرات دیگران و منتقدان

      • yas

        1

        0

        جناب Mercedes
        به نظر شما با ماشین قویتر میشه تو ریس به نفر جلویی نزدیک‌تر شد یا ماشین سریعتر و بهتر در کل پیست؟؟
        شاید منظورت چیز دیگه باشه و یا خواستی کار والتری رو خیلی خوب جلوه بدی که البته فوق العاده هم بود، ولی استدلالت کاملا اشتباه بود.. هیچوقت ماشین قویتر نمیتونه به ماشین جلویی برسه. خب اگه اینجوری بود که تریلی‌های سنگین که چند تن بار میکشیدن رو میاوردن پیست

      • THE MINDBLOWER

        5

        0

        دوست عزیز تبریک بابت برد راننده مورد علاقت(منتظر کامنتت بودم)

    • امین

      3

      0

      Mercedes عزیز حرفت درباره بوتاس درسته ولی ماشین قوی‌تر !!!
      انصافاً نگو این حرفو.
      از برد رانندت لذت ببر که امروز کارش بی نقص بود.
      اینم بدون من فتل فن هستم و با ماشین برتری که مرسدس داره دوست دارم بوتاس قهرمان شه تا هم تیمی ش.
      اگه اون دستورات تیمی تو مسابقات قبلی و بدشانسی تو سیلوراستون نبود شاید الان رقابت نفس گیری داشتن و البته که مرسدس هیچوقت اجازه رو به بوتاس نخواهد داد تا وقتی که ۴۴ تو این تیم باشه.

  17. Amin

    3

    8

    گرافیک ها رو کارگردان میذاره تا بیننده با اطلاعات بیشتری مسابقه رو ببینه
    لاستیک سافت نهایتا ۵ یا ۶ دور میشه بهش فشار حداکثری آورد
    ب علاوه دور های آخر ک لوئیز رسید فتل هم مود بالاتر رو گرفت
    لوئیز با دی ار اس نمیتونس تو کفی نزدیک بشه یا حتی ۱۳۰آر هم فاصله ثابت میموند
    برا لوئیز اگه هارد مینداختن تو پیت اول قطعا برنده بود
    هرچند با مدیوم تو بدترین حالت ممکن سوم میشد باز قمار گاراژ رو لوئیز جواب نداد
    و البته میشه ایراد گرفت ک چرا لوئیز رو پشت بوتاس پیت نمیاوردن تا برابر باشن
    ب هرحال مرسدس باید ی فکری برا سرعتش کنه چون سال بعد فراری همه مسابقه ها رو یک دو خواهد کرد

    • نیما

      6

      0

      تو مسابقه که اون کسی که سرگاراژ تیم ها هست می گفت هارد هم اندازه مدیوم، لاستیک خوری داره یعنی عمر تایر ها تقریبا یکیه و علاوه بر این خیلی طول می کشه که گرم بشه و هم سرعت پایینی داره واسه همین کسی سراغ هارد نرفت

    • Hassan Mohebbi

      6

      0

      “لاستیک سافت نهایتا ۵ یا ۶ دور میشه بهش فشار حداکثری آورد”
      دوست عزیز امین جان
      نوبت راننده خودتون لاستیک پنج شش دو بیشتر نمیشه بهش فشار اورد اونوقت تو مونزا ولتری که لاستیکاش ۱۵ ۱۶ دور فشار اورده بود انتظار داشتید از لکلرک سبقت بگیره.
      تو روسیه که لکلرک نتونست از ولتری سبقت بگیره اون موقع لکلرک راننده نبود و اون هیولا و قدرت موتور فراری کجا بود که لکلرک از ولتر رد شه. ولی الان که لوئیس نتونست، به خاطر ماشین قوی فراری بود و لوئیس بهترین راننده و اصلا این که نتونست سبقت بگیره به خاطر لاستیک و ماشین و پیست و شکستن اینه و شکستن صندلی و خراب شدن شلنگ اب و … هست.
      داداش تو مونزا لوئیس با لاستیکای نو مدیوم پشت لکلرک در اومد با لاستیک های هارد نو. ۲۰ دور چی کار کرد، ایا تونست سبقت بگیره؟!!
      تو بریتانیا ۱۵ تا ۲۰ دور تو فاصله دی ار اسی ولتری که به عقیده شما راننده درجه دو هست (که من قبول ندارم) دقیقا چی کار کرد؟
      لوئیس بعد از تعیین خط اسپانیا ۲۰۱۹: ولتری از تنظیمات من استفاده کرده. این یعنی چی تو تنظیمان برابر ولتری از لوئیس سریعتره. این و بدونید که ولتری نفوذ نداره وگرنه خیلی بهتر از اینا نتیجه میگرفت، شک نکنید. همش زیر سر این گرگ مکاره، اصلا خوشحالی‌های انچنانی نکرد وقتی ولتری برنده شد، با این‌که قهرمان تیمی شدند، جای تعجبه واقعا!!!

      • بیژن

        0

        4

        اقای محبی لاستیک خوری تو هر پیست فرق داره اگه مسابقه رو دیده باشی همیلتون ده دور اخر لاستیک سافت انداخت و ۵ دور مونده بود رسید پشت فتل و بعد یک دور رسیدن به ماشین های لپی که خیلی به سب کمک کرد این موضوع و بازم اگه دقت میکردی گرافیک لاستیک های همیلتون تودو دور اخر رو نشون داد که یکی از لاستیک های عقبش ۱۰% و سمت راست ۲۰% لاستیک داشت و جلو هم ۴۰%و ۳۰% در واقع لاستیکی براش نمونده بود . البته من منکر دفاع و رانندگی فتل نیستم چون واقعا کارش رو به نحو احسن انجام داد و . من همیشه از رقابت این دوتا لذت میبرم و همیشه هم گفتم بعد همیلتون راننده مورد علاقه م فتل هستش

      • Hassan Mohebbi

        2

        0

        دوست عزیز بیژن جان حرف شما درسته ولی من کلا میخواستم بگم اگر تو اون لحظه ولتری به جای لوئیس بود خیلیا میومدن میگفتن، مدیریت لاستیک نداره یا راننده درجه دویی بیش نیست یا حیف اون هیولا که او داره و یا هفت هشت دو تو فاصله دی ار اسی وتل بود ولی نتونست یه حمله بکنه و یا هر چیز دیگه‌ای که میشد بهش نسبت داد، بهش نسبت میدادند. امیدوارن منظورم رو خوب رسونده باشم.

    • امین

      3

      1

      استاد Amin تو روسیه فتل ۲۳ دور با سافت زد اینجا هم فک میکنم ۱۷ دور .
      نظرات شما مرزهای کارشناسی رو جابجا کرده واقعاً.
      بازم میپرسم اگر لطف کنی بگی دلیل این همه تنفر از فتل چیه ممنون میشم.

      • Amin

        0

        2

        من هر چی بگم مرغ بعضی از شما فتل فن ها ی پا داره!
        آخه پسر خوب فشاری ک لوئیز تو اینجا آورد با فشاری ک فتل تو سوچی میآورد یکی بود مگه؟؟؟؟
        اینجا لوئیز کلا ۷،۸ دور مهلت داشت
        واقعا تحلیل گر خوبی هستی

  18. INDECENT

    14

    4

    ولی خدایی همین برخورد بین لکلرک و مکس اگه برعکس بود مکسو منفجر کرده بودین با کامنتای زیباتون ، برا پنالتی نگرفتنشم پای 250 تا مسابقه رو به عنوان مثال میکشیدین وسط . ولی سوای پنالتی داشتن یا نداشتنش که کاری ندارم بهش ، میبینید که برخورد اجتناب ناپذیره .

    نکته ی دومی که عجیبه میگین همیلتون با لاستیک نوتر نتونست از سب سبقت بگیره و به به چه چه میکنن از دفاع سب ، ولی همیلتون وقتی رسید به سب لاستیکاش کاملا از بین رفته بودو اون چیزی که ارزشمند بود تو کار فتل مدیریت لاستیکش بود نه صرفا دفاعش . سب با یه مدیریت عالی عملا شانس سبقت همیلتون رو به پایینتر حد ممکن رسوند .

      • INDECENT

        9

        0

        راننده ای مثه همیلتون یا فتل برا سبقت عجله نمیکنن وقتی چند دور وقت دارن ، چندبار تست میکنن تا وقتی که بتونن حسابی نزدیک شن و بخوان اون سبقت مد نظرشون رو بگیرن . ولی مدیریت لاستیکی که فتل داشت حتی قبل اینکه همیلتون بهش برسه باعث شد تایمی که همیلتون بهش نزدیک شه شانس دفاع فتل رو افزایش بده ، نمیگم فتل دفاع نکرد ولی مدیریت لاستیک فتل بیش از اندازه لااقل برا من یکی به چشم اومد

  19. حامد

    5

    9

    تبریک به همه طرفدارای مرسدس برای قهرمانی ۶ام.
    یه تبریک ویژه هم به طرفدارای بوتاس که امروز واقعا بی نقص رانندگی کرد. لوییس هم تلاششو کرد ولی نتوست که اشکالی نداره دو تا راننده خوب داریم و از برد هر دو تاشون خوش حال میشیم. به نظرم مرسدس با پیت دومی که برای لوییس انجام داد بدهیش به بوتاس رو هم صاف کرد که کاملا حق بوتاس بود. فقط می مونه بحث فیا و فراری که واقعا عجیبه. جامپ استارت واضح فتل که دیگه همه دیدن و برخورد مکس و لکلرک که عملا باعث بیرون رفتن مکس از مسابقه شد.

    • 𝕱𝖆𝖗𝖍𝖆𝖒 #VB77🇫🇮

      13

      1

      اینو بحساب بدهی لوییس به بوتاس از طرف مرسدس نذار. امروز بوتاس دلیلی نداشت پیت‌استاپ دوم رو بره که لازم بشه لوییس رو هم ببرن پیت‌استاپ که حسابشون صاف شه. والتری خودش عالی بود و تصمیمات مرسدس انقدر دستوری!! که یجورایی خواست بگه مسابقه کاملآ تحت تسلط‌شونه و البته که بود.

      پ.ن: هنوز مرسدس جبران نکرده واسه بوتاس.

    • Hassan Mohebbi

      5

      1

      این بدهی رو از کجا اوردید؟ ولتری خوب بود و برد حقش. اینجور نبود که کل اخر هفته لوئیس بهتر باشه بعد بیان اولی رو تقدیم ولتری کنن. این اولی حق خودش بود نه بدهی.

    • امین

      5

      3

      بدهی ها به بوتاس از تعداد مسابقات یه فصل بیشتر شده دوست عزیز ، شما میگی با این مسابقه صاف شد؟!!
      اگه قرار بود همیلتون نیاد پیت بوتاس هم نباید میومد.پیت فتل دست مرسدس رو باز گذاشت وگرنه احتمال زیاد تا آخر ادامه میدادن.همیلتون پادشاهی میکنه تو مرسدس خدایی.دیگه بازم اگه حق بوتاس رو میدادن به لوییس دیگه صدای همه بیشتر درمیومد.
      سرعت مسابقه ای مرسدس قابل مقایسه نبود با فراری. من مطمئنم هیچکدوم از طرفدارای فراری و فتل بعد از دیدن قسمت اول مسابقه به هیچ وجه شانسی برای برد این تیم متصور نبودن(درحالت عادی مسابقه). کاملاً مشخص بود مرسدس سرعت بالاتری داره و کاملاً برتره.
      بهرحال شخصاً بعد از مسئله استارت از مسابقه فتل راضی ام چون بنظرم به شکل طبیعی مرسدس باید یک دو میکرد که دفاع بی نقص فتل باعث شد رده دوم مال فراری شه.
      تأکید میکنم بعد از داستان استارت

  20. Shahrokh_LH_44_SV_5

    14

    1

    تبریک به همه دوستان مرسدس فن بابت قهرمانی.
    از برکات اینترنت ملی مسابقه رو افتضاح دیدم و معلوم نیست برام که پیت دوم لوییس منطقی بود یانه.
    از اتفاقی که واسه سب افتاد تو استارت خیلی ناراحت شدم .اما بلایی که سر مکس و چارلز اومد کاملا ارضا کننده بود.امیدوارم جفتشون بفهمن که اگه یه راننده ای ملایم تر راننوگی میکنه بزدل نیست.بدبخت نیست.اماتور و امل نیست.دلایل دیگه ای داره که طول میکشه تا بعضیا بفهمن

  21. 𝕱𝖆𝖗𝖍𝖆𝖒 #VB77🇫🇮

    10

    3

    درود بر همه.
    تبریک به والتری‌بوتاس عزیز و دوس‌داشتنی😎😍😍😍
    قهرمانی این مسابقه حقش بود #انصافاً #Viva_VB77

    یعنی چقدر حرص خوردم نکنه باز قهرمانی والتری بوتاس رو ، بگیرن ازش و بذارن تو جیب آقای‌مغرور!!

    واقعاً منتظر تحلیل‌تون هستم از فاز مرسدس و اون استراتژی تخیلی‌شون که هم ۱-۲ رو ازشون گرفت، هم کم‌مونده بود بُرد والتری‌بوتاس رو تقدیم لوئیزهمیلتون کنن (امروز یه گرافیک جالب و جدید از درصد باقیمانده لاستیک‌ها حین مسابقه رونمایی شد) که طبق اون، بوتاس (شاید ۲۵دور آخر بود) ، با لاستیک‌های مدیوم ۹۰٪ جلو و ۸۰٪ عقب ، رفت پیت‌استاپ!!!!!

    • امین

      4

      1

      دوست عزیز VB77 تبریک.
      واقعاً سخت طرفدار یکی باشی که همیشه بهش ظلم شده.امیدوارم لذت برده باشی از این مسابقه و اینکه عملکرد خوبش ادامه داشته باشه که بتونه امسال قهرمان شه.فقط یکم باید محکم تر برخورد کنه که البته بنظرم موقع تمدید قرارداد تمام سناریوها رو برای موفقیت همیلتون بهش دیکته کردن.
      ضمناً جلو اسمت پرچم فنلاند بدجوری خودنمایی میکنه.

  22. حسام

    7

    5

    والتری جیمز صحبت میکنه:یه نفر داره تو ماشینش گریه میکنه.
    جیمز والتری هستم:ماشین پشت سرم قرمز رنگه با شماره ۵
    جیمز:اوکی الان با سباستین تماس میگیرم ببینم میشه کاری کرد . . .😂😂😂

    • بهروز

      1

      5

      والتری جیمز صحبت میکنه: یه نفر داره اسپین میشه
      جیمز والتری هستم: ماشین پشت سریم ردبوله
      جیمز: اوکی الان در و دیوارو چک میکنم ببینم کی اسپین شده 😂😂😂

      • Ahmad VETTEL

        4

        2

        جیمز:والتری ما میخوایم امروز بازم بهت مدیون بشیم میفهمی که یعنی چی؟
        والتری:باشه من که حرفی ندارم
        جیمز:والتری بیخیال شدیم بهت اجازه میدیم مسابقه ای رو که خودت داری میبری،ببری یعنی دینمون بهت ادا شد!!!
        والتری:What…?

      • yas

        2

        0

        با احترام به همه دوستان فان نویس، فان آخری احمد فوق العاده بود

  23. Mehdi

    16

    6

    واقعا لکلرک حالم روداره بهم میزنه اون از کاری که با سب تو تعین خط مونزا کرد وروسیه که هرلحظه تماس رادیویی برقرار میکرد میگفت سب باید بیاد دوم من برم اول اون از بیرون انداختن همیلتون به بیرون تومونزا وحالا هم رفت توشکم مکس حیف که ماشین مکس ردبول وگرنه حالتومیگرفت جناب لکلرک

    • INDECENT

      9

      3

      متاسفانه دوستان معمولا چشماشون رو روی حقیقت میبندن و فقط اگه مکس یجورایی مقصر باشه صداشون در میاد اونم
      خیلی طلبکارانه . یا منتظرن مکس یه مصاحبه ای چیزی کنه که به مزاجشون خوش نیاد تا کامنت های پر از عشقشون رو نثار مکس بنده خدا کنن .

      • Ahmad VETTEL

        6

        3

        الان واسه مکس باید چیکار کنیم؟
        خب به فرض لکلرک مقصر بود
        خود مکس کم از این برخوردا با بقیه داشته؟
        دیگه انتظار نداشته باش واسه مکس کسی دلسوزی کنه اونم وقتی خودش پیشکسوت محسوب میشه تو برخورد داشتن

      • INDECENT

        5

        3

        نه کسی نمیخواد واسه مکس دلسوزی کنید ، ولی اگه فردا مکس خورد به فتل یا لکلرک نیاید به فحش بکشید بدبختو .

      • امین

        4

        0

        احمد وتل دمت گرم بی‌نظیر بود دوتا کامنتت.

      • yas

        2

        0

        خب دوست عزیز. ما که طرفدار مکس نیستیم. فن شارل هم نیستیم. به نظرت الان باید چی بگیم؟ از کی انتقاد کنیم؟
        همخ چیز مشخص بود و شارل هم جریمه شد. هرچند ۵ ثانیه واقعا کم بود.

      • yas

        2

        0

        INDECENT
        تقصیر فتل چیه این وسط؟ گنه کرد در بلخ آهنگری/ به شوشتر زدند گردن مسگری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        یکی دیگه زده به مکس، اون وقت مکس بزنه به سب؟؟ چرا؟ چون به رنگ قرمز حساسه؟؟؟ ماتادور یکی دیگه بود.
        درمورد شارل هرچی بگی حق داری ولی دیگه از دایره انصاف خارج نشو عزیز

      • Ahmad VETTEL

        7

        1

        علیرضا خان استارت ضعیف فتل به لکلرک چیکار داشت
        استارت بد لکلرک هیچ جور با اسلیپ استریم درست نمیشد که مقصرش رو فتل میدونی
        هردو بد استارت زدن دیگه این حرفای خنده دار چیه

      • yas

        2

        0

        چند بار اسپم میای؟؟؟
        نمیدونم سب باهاتون چیکار کرده که اینقدر نفرت دارین ازش.
        اگه یکبار این حرفو میزدین، میگفتیم خب دارین انتقاد میکنید و حق دارین ولی وقتی هی این جمله رو تکرار میکنید، مشخصه که …..

      • Saleh

        4

        1

        تو اتریش از مسابقه بیرون نرفتن. آسیبی هم ندیدن. تو سیلورستون هم برعکسش اتفاق افتاد.
        حالا اینجا زده خودشو داغون کرد ، مکس هم مسابقه اش تموم شد، بعد نسبت به اتریش هیچی نبود؟
        یعنی همین اتفاق اگه برعکس میشد الان مکس و ردبول رو دوستان میشستن میذاشتن کنار.
        خدایی تعصب عجیب نداشته باشیم بد نیستا

  24. بیژن

    6

    6

    تبریک به مرسدس برای ششمین قهرمانی پیاپی و تبریک به بوتاس و طرفدارش عالی بود کارش ، فتل هم خیلی خوب دفاع کرد بلاخره یه چند دور رقابت بین لوئیز و سب دیدیم خیلی لذت بردم به شخصه اصلا رقابت این دو نفر یه چیز دیگه اس . مکس هم عوض بهترین بودن تو رسانه ها وگفتن من سریعترم بهتر رو مسابقه تمرکز کنه .لکلرک هم خوب چپ و راست حالش رو میگیره 😂😂😂😜

  25. Kh.n

    3

    8

    جان خودت مارو نخندون😆😆
    ماشین قویتر…
    فنی ترین پیست…
    تو پیستهای فنی قبلی بوتاس کجا بود
    استارت وتل خوب نبود وگرنه بوتاس رد نمیشد.اون کسی که چراغهای استارت رو خاموش میکنه کمی دیرتر چراغها رو خاموش کرد که رانندهها رو به اشتباه بندازه.
    باز وتل شانس آورد درایوترو بهش ندادن.
    ولی فراری پتانسیل بردن این مسابقه را داشت.
    استارت خوب میزنی ماشینت خراب میشه.

    • بیژن

      6

      2

      مرسدس بخاطر استراتژی فراری مجبور بود دو پیت استاپه کنه بوتاس رو وگرنه هم بوتاس هم لوئیز لاستیک داشتن موقع پیت رفتن مخصوصا همیلتون که ۷۰%لاستیک داشت تو اون گرافیکی که نشون دادن و بوتاس ۵۰ درصد و اگه لوئیز رو نمیاوردن پیت بوتاس بعد پیت دوم به لوئیز میرسیید و احتمال برخورد بود و برای همین لوئیز رو هم اوردن پیت و اگه دقت کرده باشین بعد پیت دوم بوتاس فاصله با لوئیز تقریبا ثابت بود و فشار نمیاورد بوتاس چون بهش گفتن لوئیز پیت دوم داره

  26. CNC machinist

    2

    10

    خیلی مسابقه باحالی بود. کلی تیکه خنده دار داشت استارت فتل خنده بود کنده شدن آینه لکلرک خنده بود و خنده ترین این بود که لوییس دوجفت لاستیک سافت نو تا ته خورد ولی نتونست فتل رو بگیره :-).
    ولی عجب سبقتایی گرفت لکلرک سبقتش از کیمی بی نظیر بود. این پسر خیلی خوبه مثه مکس وشتپن.

    • حمیدرضا

      6

      1

      با عرض سلام لازم دونستم این نکته رو بگم که دوست عزیز در مورد پنج دور آخر شما همه ضعف رو از جانب همیلتون نبین نکته اول درمورد این لاستیک یه دور کوالیفاینگ زده و سریعترین دور پیست هم زده و چند دور هم پشت وتل تو هوای کثیف بود و لاستیک دیگه عملا کارایی و گریپ اولیه رو نداشت و نکته دوم در مورد باتری های همیلتون و فتل همیلتون بخاطر اون دور سریع تقریبا کل ذخیره باتری رو مصرف کرده و بلعکس فتل در اون زمان شروع به سیو کردن باتری کرده بود بخاطر همین وقتی همیلتون رسید به اون عملا کاری بیشتر ازش بر نمیومد و سوم هم ماشین فراری هم درسته امروز ریس پیس خوبی نداشت اما تو مستقیمی مثل مونزا و سوچی کسی بهش نمیرسه و البته مدیریت فتل هم عالی بود. پس دوست عزیز یه طرفه قضاوت نکن ⁦♥️⁩

      • CNC machinist

        3

        2

        به هیچ عنوان لوییس رو ضعیف نمیدونم . ولی مجموع این دلایلی که میگید خب کم پیش میاد که نتیجه ش بشه کسی با لاستیک سافت نو راهش سد بشه. این واسه من خیلی جالب بود.

    • amiiir

      3

      3

      اقای cnc. از بابت لویز هم اولین بارته داری ریس میبینی مثل اینکه که لویس چون نتونست سبقت بگیره کیف کردی چون داشت اون بقل لاستیکای ماشین فتل و لویس رو نشون میداد که لویس با ماشین ناقص و لاستیکای در حال تمام شدن خیلی قشنگ داشت با فتل رقابت میکرد و کم هم نیورد چون توان لاستیکش دیگه همین بود و نمیشد بیشتر از این فشار اورد بهشون در کل دم لویس گرم

      • CNC machinist

        1

        3

        بابا بیخیال شید اگه میخواستم دنبال طرفداری و تعصب و کل کل باشم میرفتم فوتبال نیگا میکردم. چجور اخه برداشت کردی که از دوم نشدن لوییس کیف کردم!!! من فقط طرفدار تکنولوژی م. متاسفانه صبح یه پست اینجا گذاشتم که اشتباه کردم. اینجا مثه استادیوم فوتباله. ما رفتیم. همه ی لوییس ها و فتل ها و همه بنز و فراری های جهان واسه شما…

      • امین

        3

        0

        آقایCNC سخت نگیر اینجا هرکی نظر شخصی خودشو میگه مثه من و شما بقیه دوستان.درمورد لاستیک همیلتون هم نظرات مختلفه که منم نظرم مثه شماست و لوییس تو دو دور اول کاملاً شانس رد شدن از فتل رو داشت ولی فتل بهش اجازه نداد حالا باطری رو درست میگن دوستان ولی با همه اینا لوییس با هروضعیتی که داشت حمله کرد و نتونست.همیل فنا میگن با اون شرایط نمیتونست و ما فتل فنا میگیم سباستین نداشت.
        بهرحال اون چند دور خوده من که واقعاً هیجان داشتم.
        شماهم سخت نگیر.نظرات مختلفه

    • Hassan Mohebbi

      3

      0

      اینه همیلتون کنده شد.اگر دقت کرده باشی قسمتی از باله جلو لکلرک کنده شد و به اینه راست لوئیس برخور کرد و کنده شد. در مورد سبقت از کیمی سبقتش خوب بود ولی با لاستیکای نو و ماشین فراری دیگه این سبقتا به چشم نمیاد. هر چند هر دوشون فوق‌العاده هستند.
      گرنده کیمی، گرنده لکلرک

  27. Morteza

    10

    3

    من واقعا نميدونم لوییز چکار کرده که خار چشم خیلیها شده ولی در کل اون پنج دور آخر مسابقه به من خیلی چسبید داشتم از مسابقه لذت میبریم نبرد دوتا قهرمان جهان باهم ديگه نه بار قهرمان شدن حمله های لوییز و دفاع عالی سب

  28. Abbas

    0

    9

    درود،با کمال احترام،قضیه فراری تو فرمول یک مثل رئال مادرید و یونتوس تو فوتبالِ،یجوری ک همیشه باید بالا باشن،با موتورهای عجیب،با اخطار نگرفتن های عجیب تر و سفتی کار های مشکوک،البت ب نظر من دوستان😊😊😊

    • Hassan Mohebbi

      5

      0

      دوست عزیز عباس
      رئال؟ 😳 حداقل میگفتی بایرن یه چیز میشد. بعد فوتبال درسته که یه تیم شاید قوی باشه ولی به بازیکناش و مربیاش ربط داره نه به کفش و پیراهن. الان کی فکرش میکرد سیتی ببازه یا تاتنهام این نتیجه‌ها رو بگیره. یه چیز خوبی که فوتبال داره اینه که وقتی قهرمان میشن همه قرمان میشن حتی اونی که دفاعه و رو نیمکته، نه مثل فرمول یک که درسته مرسدس قهرمان میشه ولی کسی بوتاس رو قهرمان نمیدونه.
      در مورد فراری هم نمیدونم سیخ زدی یا کنایه؟ یا شایدم خودت رو زدی به اون طرف؟ ولی لذت ببر از مسابقات.

      • بیژن

        2

        1

        از رئال بزرگتر داریم مگه اقای محبی ؟بایرن فقط تو لیگ خودش بایرنه 😂😂😂 ولی هر سال میخورن به رئال اوت میشن تو چمپونزلیگ

      • Hassan Mohebbi

        2

        0

        دوست عزیز بیژن جان.
        دوستمون عباس گفت یوونتوس و رئال. الان یوونتوس تو لیگ داخلی قویه و همیشه صدره ولی رئال نه. پس تنها تیم شبیه به یووه بایرنه که همیشه اون بالاهاست. اگه منظورش لیگ قهرمانان بود اره قطعا تنها کسی که شایسته هست رئاله. بیژن جان من خودم طرفدار چلسی، اینتر، بایرن و رئالم. من خودم با مورینیو و چلسی فوتبالی شدم و تو هر تیمی که رفت طرفدار اون تیم هم شدم. امیدوارم لمپارد بهش فرصت بدن حداقل دو فصل. اینم بگم تا وقتی جرارد تو لیورپول بود طرفدار لیورپول هم بودم ولی الان نه، امیدوارم جرارد بیاد و مربی بشه. لیگ داخلم که نه ارزش دیدن داره نه اررش بحث و طرفداری کردن. چند تا از بازیکنان رو میاوردن تو برنامه شوتبال چهار تا شوت درست و حسابی بلد نبودند بزنن، اخه بری به کی بگی.
        شرمنده ادمین‌های محترم که یخرده فوتبالی شد بحث🙏
        # ورزش‌های_موتوری_رو_عشقه.

      • yas

        1

        0

        بیژن خان. VAR اومده. دیگه خبری از پنالتی‌های اشتباه و گل‌های آفساید نیست. امسال بخورین به بایرن ببینیم چند چندین

  29. بردیا

    3

    6

    خاک تو سر هوندا هر ثانیه یه چیز جدید رو میکنه 5 رده پنالتی مکس میگیره شورش رو در اورده مسابقه مکس تو روسیه که خراب شد هر دفعه هم که یه چیز جدید میاره بدتر از قبلی هست تیم ها تو استراحت بین فصل ماشینشون و موتورشون رو بهتر کردن ردبول و هوندا گند زدن از وقتی فهمیدم که امروز مکس دی ان اف شده همش دارم به هوندا فوش میدم کاش که مکس بره فراری یا مرسدس از این تیم راحت بشه

    • امین

      3

      0

      آقا بردیا هوندا عالی بود بنظرمن
      شما پارسال ببین با رنو مکس و ریکاردو فک کنم ۱۰ بار دی ان اف شدن ولی امسال با dnf من چیزی تو ذهنم نیست.تو خیلی از مسابقات هم عالی بوده شرایط ماشین مثه سیلوراستون ، موناکو ، آلمان و اتریش و…
      من فک میکنم هوندا به نحو احسن وظیفه خودشو انجام داده و ردبول از نداشتن راننده دوم در سطح مکس رنج برده.

      • Amin

        0

        2

        حاجی هر مسابقه دارن موتور عوض میکنن
        انتظار داری دی ان اف هم بشن با اولین مسابقه

      • بردیا

        0

        2

        همه ی این ریس هایی که گفتی مال نیم فصل اول بود نیم فصل دوم تا اینجا همش دارن یه چیزی تغییر میدن و پنالتی میگیرن و توی تایم گیری هم که مثلا هوندا خیلی می خواست روش کار کنه گند زدن

  30. ...m6...

    6

    4

    تبریک به بوتاس و مرسدس×۶👌👌….
    لوییس که خوش شانس ترین راننده ی تاریخه
    مافیای مرسدسم دیدیم….
    لوییس کارش عالی بود تا لحظه اخر با ماشینی که ۱۰۰ درصد نیستو لاستیکای ۱۰..۲۰..۳۰ درصدی حمله کرد….

    جامپ_استارت؟😂نه نه نه نه

    • Hassan Mohebbi

      5

      4

      خوش شانس که بود اگه یه ذره استارتش بهتر بود به جای مکس او کنار لکلرک بود و او به بیرون پیست میرفت و شاید مثل مکس دی ان اف میشد. یعنی تو اوج بد شانسی هم خوش شانسه. درمورد وتل هم سنسور هست برای جامپ استارت یعنی اگه اگه پنالتی داشت مثل اب خوردن میدادن. یا همون حادثه بین مکس و لکلرک اول گفتن اتفاق مسابقه‌ای بعد دوباره تحت بررسی قرار گرفت.
      لوئیس خوبه ولی شما خیلی بهترین‌.

    • امین

      4

      0

      قهرمانی مرسدس رو به شما m6 بزرگوار تبریک میگم.
      M6 عزیز قراربود بازم حق بوتاس رو بکنن تو جیب اسطوره ولی دیگه اون رادیو بوتاس رو که شنیدن دیگه دلشون نیومد (البته هرکی میشنید دلش خون میشد از این همه مظلومیت) .تازه بعدش به بوتاس فهموندن حالا که حقتو ندادیم به افسانه ، کل حسابای ۲۰۱۷ تا الان تسویه شد.
      امیدوارم حالا که مرسدس قهرمان شده به صورت مساوی اجازه رقابت به بوتاس بدن و امیدوارم قهرمان بشه.

  31. Farid_Lambo

    7

    1

    قصد تیکه انداختن و ناراحت کردن ندارم ولی همیلتون به چه دلیلی اخمو بود؟ حقش ضایع شده بود؟ تو این روز بخصوص که تیمش قهرمان میشه این رفتار درست نبود. انصافا هم برد حق والتری بود

  32. امید نورمحمدی

    10

    1

    ” پایان بازی در روز تسویه حسابها”

    یک تک دور بینظیر از فتل در روز تایم گیری و قفل کردن خط اول توسط فراری امیدها را برای به تعویق انداختن ششمین قهرمانی متوالی مرسدس در دل هواداران فراری زنده کرده بود که با استارت اشتباه فتل و استارت کند لکلرک و استارت آتشین بوتاس این امید کوچک هم بباد رفت.
    دلیل اینکه سب توانست رده دوم را پشت سر بوتاس حفظ کند زنجیره ای از استارتهای بد و برخوردها بود. هم لکلرک و هم همیلتون استارت بدی داشتند و مکس هم که در حال رد شدن از ماشینهای جلو بود با برخورد به لکلرک عملا از مسابقه خانگی هوندا حذف شد.
    اشتباه مرگبار سب در استارت که میتوانست تبعات بیشتری برای او داشته باشد بلطف داوران نادیده گرفته شد و عدم دریافت پنالتی به او اجازه داد تا شانس خود برای حضور روی سکو را زنده نگه دارد. بنظر من مشکل پیش آمده بین سب و تشکیلات داوری فیا که از کانادا بوجود آمده بود رفع شده و اولین تسویه حساب امروز انجام گرفت.
    در ادامه مسابقه ماشین لکلرک که بدلیل برخورد با مکس آسیب دیده بود موجب شد تا پیت استاپ زود هنگام و تعویض بال جلو برای او انجام شود و پس از آن بود که راننده جوان فراری در پیست پیچیده سوزاکا آغاز به سبقت گیریهای پیاپی کرد. امروز به اندازه کل فصل شارل جوان سبقت گیریهای خود را بنمایش گذاشت و نشان داد برای فصل 2020 در کنار فتل با روحیه کار را برای سایر رقبا سخت خواهند کرد. آتش بس و صلح بین این دو راننده دوباره نوید روزهای خوش برای فراری را به طرفداران این تیم پر افتخار خواهد داد .
    از استینت دوم نبرد استراتژی ها بین مرسدس و فراری آغاز شد. هر دو تیم استراتژی 2 پیت استاپ را در دستور کار خود قرار دادند با این فرق که سب در تعویض لاستیک اول از سافت به سافت و مرسدسها از سافت به مدیوم تغییر دادند. شاید همین تعویض لاستیک فراری برای سب از سافت به سافت تعیین کننده ترین بخش مسابقه بود چراکه سب حتما باید یک پیت استاپ دیگر و تغییر نوع لاستیک را انجام میداد که این دست فراری را خیلی زود رو کرد…
    امروز برخلاف دو مسابقه اخیر این رانندگان مرسدس بودند که با رادیو های خود نمایش رادیویی فرمول 1 این فصل را روی آنتن بردند! چانه زنی همیلتون برای عدم انجام پیت استاپ دوم که منطقی هم بود و میتوانست او را پیروز مسابقه امروز کند با اعتراض بوتاس همراه بود که با لحنی تند درباره پیت استاپ رفتن لوییس از تیم توضیح میخواست! همین پیت استاپ دوم لوییس همیلتون بود که 3 دور آخر مسابقه را هیجان انگیز کرد.
    با رفتن لوییس به پیت و خروج پشت سر سب حالا این همیلتون بود که با سرعتی خیره کننده در هر دور رکورد پیست را بعداز سالها جابجا میکرد و فاصله با سب را کم میکرد. 4 دور آخر شاهد دفاع جانانه و حمله های برق آسای این دو قهرمان جهان بودیم که ترافیک ماشینهای لپ شده هم به هیجان این نمایش خیره کننده می افزود ولی تغییری در سرنوشت مسابقه بوجود نیامد و بوتاس برنده بحق این مسابقه زیبا در شهر طوفان زده سوزاکا شد.
    پیت استاپ دوم لوییس همچنان دلخوری این اسطوره را بهمراه داشت که با رفتار حرفه ای که از همیلتون انتظار میرفت این موضوع بخوبی تمام شد. همین پیت استاپ را میتوان تسویه حساب تیم با بوتاس بعداز ماجراهای سنگاپور هم درنظر گرفت.
    از نکات جالب دیگر این مسابقه چانه زنی لکلرک با تیم برای پیت استاپ سوم بود. گویا راننده جوان فراری عادت به چانه زنی دارد!
    در پایان مرسدس ششمین قهرمانی پیاپی خود را قبل از گرند پری آمریکا و با اقتدار کسب کرد. حالا فراری باید در اندیشه شکست مرسدس در فصل بعد باشد تا هم از رکورد خود و هم از حیثیت خود در مقابل تیمی با تاریخی کوتاه دفاع کند. تاریخی کوتاه ولی پربار… در کسب افتخار هم شتاب و سرعت مرسدس از فراری بیشتر است!

    پ.ن : دو قهرمان جهان در این آخر هفته دو رکورد پیست را جابجا کردند. دوبار سب در تایمگیری و دوبار لوییس در مسابقه… این پاسخی است به کسانی که در پی پایان زودهنگام دوره این دو اسطوره فرمول 1 هستند..
    آسمان فرمول 1 بدون وجود ستارگان تاریک خواهد شد…

      • yas

        2

        0

        البته همچین کوتاه هم نبودا😁😁😁
        امید همیشه متن‌هاش بلنده.
        یه چند وقتی اعتصاب کرده بود که کوتاه ومختصر می‌نوشت😜😜

    • iman

      3

      4

      امید خان کم کم دارم باور پیدا میکنم که تا روزی که همکاری لوئیس با مرسدس ادامه داره هیچکس رنگ قهرمانی رو نمیبینه متاسفانه و اشتباهات پیاپی راننده ها و گاراژ فراری از ۲۰۱۷ تا همین امروز موید این موضوعه،فتل از لحاظ مهارت رانندگی دست کمی از لوئیس نداره ولی جایی که نباید اشتباه کنه متاسفانه بسیار پر اشتباهه،حتی همون سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ رو اگر ریویو کنید میبینید که فتل بسیار پر اشتباه بود ولی برتری بی چون و چرای ردبول بر فراری و مکلارن باعث اون چهار قهرمانی شد و لوئیس و ناندو با ماشین ردبول نمیتونستن رقابت کنن یعنی ابزار برابر نداشتن،این قهرمانی بسیار زود هنگام لوئیس در این سه فصل اخیر پاسخ محکمیه به کسانی که فکر میکنن در شرایط فعلی کسی با پکیج مرسدس همیلتون میتونه رقابت کنه،من خودم قبلا میگفتم لوئیس خوش شانسه ولی الان باید اعتراف کنم شانس سراغ کسانی میاد که استحقاقشو داشته باشن،در آخر با این روند راننده ها و گاراژ پر اشتباه من به ۲۰۲۰ هم امیدی ندارم

      • yas

        2

        0

        «سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ رو اگر ریویو کنید میبینید که فتل بسیار پر اشتباه بود ولی برتری بی چون و چرای ردبول بر فراری و مکلارن باعث اون چهار قهرمانی شد و لوئیس و ناندو با ماشین ردبول نمیتونستن رقابت کنن یعنی ابزار برابر نداشتن»

        بالاخره حرف دلتو زدی
        چطور اینهمه مدت این حرفا رو تو دلت نگه داشتی؟؟
        حرف بزن خودتو خالی کن ایمان جان

    • Hassan Mohebbi

      5

      3

      👏👏👏
      ولی با تسویه حساب ولتری مشکل دارم. قبلا هم توضیح دادم این اصلا تسویه حساب نبود چون تو گرافیک کنار صفحه نشون میداد لاستیکای ولتری ۹۰ درصد جلو و ۸۰ درصد عقب داشت پس خیلی زود پیت اوردنش، اگه زود پیت نمیاوردنش راحت میتونست با یه پیت اونم با لاستیکای مدیومش تا اخر مسابقه بره و اول بشه و دیگه لوئیس هم نباید پیت دوم میومد. سلورستون امسال هم یادتون نره اونجا هم اومدن برای ولتری استراتژی دو پیت استاپ چیدند که لوئیس بدون دردسر اول بشه که سیفتی کار نگذاشت این نفششون بر ملا بشه، چون هر دو با یه نوع لاستیک شروع میکردند.
      کلا بدهی وقتی پرداخت میشه که کل مسابقه لوئیس بهتر باشه ولی برد رو تقدیم به بوتاس کنن. نه اینجا با یه پیت زودهنگام و استراتژی یه پیت استاپ بیان لوئیس رو برنده کنن.
      رفتار حرفه‌ای لوئیس، خخخ. اینم موافق نیستم کلا لوئیس فقط تو مصاحبه و تو بردا اخلاق داره و رابطه خاص داره در بقیه موارد، اصلا نداره حتی کل تیم رو میشوره. الان تعریفاش از وتل باعث شده یخرده از طرفداری وتل هم جذب کنه ولی شک نکنید اگه وتل تو رقابت قهرمانی بود رابطه خاصش خیلی خیلی خاص میشد.

    • yas

      2

      0

      چه آشی چه کشکی امید جان؟
      حیف متن فوق العادت که با دو نتیجه گیر غلط خرابش کردی
      1) لطف داوران به سب؟ اگر هم لطف بوده باشه که نیست باز هم جبران کانادا نمیشه، شما قهرمانی در یک مسابقه رو با دوم شدن یکی میدونی؟؟؟ عجیبه والا.
      در ضمن خط استارت سنسور داره، درسته سب جامپ زد ولی سریع ترمز گرفت تا از خط رد نشه برای همین جریمه نشد
      2) نوشتی تسویه حساب تیم با بوتاس؟؟؟ بوتاس قبل پیت دومش لاستیکای سالمی داشت که راحت میتونست با اونها تا انتهای مسابقه بره بدون اینکه تهدید از سوی دیگران براش ایجاد بشه. کی میتونست براش تهدیدی ایجاد کنه؟ سب با فراری؟؟ فراری که با سافت از مرسدس مدیوم پوش، کندتر بود. یجوری القا نکنیم که اول شدن بوتاس لطف مرسدس بوده عزیز.

      بقیه متن خوب بود. مرسی که هستی

  33. Shitil

    2

    0

    یادی کنیم از تیم آلفا که با لاستیک مدیوم شروع کرد و در ادامه هارد انداخت!
    گمونم اینا فکر کردن امروز دور تعیین خط هست و فردا روز مسابقه اصلی!

  34. mahyar

    7

    0

    ساعت 3 صبح گفتم برم بخوام تایم گیری رو نمیتونم بیدار بمونم . تا ساعت 4.20 خوابم نبرد .
    تایم گیری به شدت جذاب فراری .
    بعد تایم گیری خوابیدم . ساعت 8 و نیم بیدار شدم .
    بله موهای تنم سیخ شد . وتل جامپ استارت کرد و لکلرک با تمام سرعت رفت تو ساید پاد های مکس .
    چه اتفاقاتی که نیفتاد . روند مسابقه ای بوتاس عالی بود . بهش تبریک میگم .
    و همون اتفاقی که برای لکلرک توی سوچی افتاد برای همیلتون هم افتاد . دفاع عالی وتل این اجازه رو به لویس نداد تا ازش بتونه رد بشه . خیلی خوب دفاع کرد . برازندش اون صندلی .
    لکلرک هم در جریان مسابقه روند بدی نداشت و سبقت های خوبی گرفت . آینده روشنی داره .
    لویس هم به مقدار قابله ملاحظه ای نق زد .
    و با اختلاف بوتاس امروز بهترین راننده پیست بود و حالا دقیق نمیدونم چرا سیستم ترمز دنیل ریکاردو مورد بازرسی قرار گرفته ولی عملکرد عالی داشت . به امید این که رنو باز به دوران طلاییش برگرده .
    از dnf شدن مکس هم ناراحت شدم .
    در کل مسابقه بدی نبود . درسته اتفاقات اول مسابقه خیلی عجیب بود .
    ولی من از روند مسابقه لذت بردم .

  35. miladhammer44

    6

    0

    سلام به بروبچه های فرمول یک….دراول تبریک به بوتاس که راننده سخت کوشیه اگه نخوایم بگیم بااستعدادومزدسخت کوشی شوگرفت وچه استارتی زدوتبریک به دوتاازقهرمانان به نام فرمول یک که جذابیتوبه مسابقه دادن اونم تودورهای پایانی
    ولی من موندم مرسدس که میخواست دوپیت استاپ انجام بده چرالوییزواونم دوباردوربعدبوتاس نیاوردواگه هوشمندانه تصمیم میگرفت میتونست یک دوکنه چون فتل به احتمال زیادنمی تونست به لوییزبرسه بااون سرعت مسابقه ای مرسدس

  36. Mahdi.s

    5

    0

    ششمین قهرمانی تیم مرسدس رو به طرفداراشون تبریک میگم،واقعا خوب تلاش کردن وماشین خوبی ارئه دادن،
    عجب مسابقه ای بود بدون ایینه برای چند خودرو وهیجان خوبی داشت.

  37. Shahrokh_LH_44_SV_5

    2

    0

    نمیدونم به چشمام شک کنم یا به صفحه گوشیم یا به ……………
    جمله این بود که لوییس مهارت لازم ر و برای سبقت گیری نداره………
    خدایا یعنی قهرمان چند ساله فرمول یک و راننده اول مرسدس و کسی که مبارزاتش تو سال ۲۰۰۸ رو دیدیم و درگیریاش با رزبرگ رو رانندگی بلد نیست.سبقت بلد نیست؟؟؟؟اخه این چه حرفیه…با چه منطقی؟؟؟؟؟؟لوییس یکی از بهتریناست….
    این جمله ای که گفته شد به همون اندازه بی معنا و مسخرست که مثلا یکی بگه لوییس برای اینکه دلش واسه سب سوخته و اینکه سب روحیه شو از دست نده عمدا سبقت نگرفت…
    ادمین محترم اون کامنتی که در موردش صحبت میکنم و البته دوبار هم گفته شد کمتر از کامتنایی که توشون کلمات زشت دارن نیست…
    لوییس مهارت سبقت گیری نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    واقعا؟؟؟؟؟؟؟
    اماتور ترین راننده ها هم حداقل مهارت رو واسه سبقت دارن بعد لوییس نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    یه پیر مرد ۷۰ ساله با پرایدش توی شرایط لازم یه سبقتو میتونه بگیره بعد لوییس مهارت لازمو نداره؟؟؟؟؟؟؟
    چی میگی اخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چی نگاه میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    اگه مثل من اطلاعاتت کافی نیست خوب میتونی کلا چیزی نگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    لوییس مهارت سبقت گیری نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    باهات شرط میبندم تمام طرفدارای تمام راننده ها به رانندگی و استعداد و مهارت چنتا از راننده ها ایمان دارن و یکی از اونا لوییسه….فتله….کیمی….ووووو
    یعنی به اون کامنت به دیده ی جک هم نمیشه نگاه کرد

دیدگاه خود را بیان کنید