فرمول یک ایرانچارلز لکلرک در مسابقه خانگی فراری در مونزای ایتالیا توانست دومین پیروزی پیاپی خود را در فرمول یک کسب کند و روح تازه ای را به کالبد معبد سرعت دهد.

دو راننده مرسدس، والتری بوتاس و لوئیس همیلتون نتوانستند از سد راننده فراری بگذرند و در رده های دوم و سوم سکوی مونزا قرار گرفتند.

خلاصه ای از اتفاقات مسابقه مونزا

17:38 پیست مونزا معبد سرعت بوده و با سرعت متوسط 260 کیلومتر بر ساعت، سریع ترین پیست فصل است و امیدواریم مسابقه خوبی را تماشا کنیم.

17:39 چارلز لکلرک مسابقه را از رده پول پوزیشن آغاز خواهد کرد و دو راننده پیکان های نقره ای به دنبال او هستند. سباستین فتل نیز در رده چهارم بالاتر از رنوها قرار دارد. کیمی رایکونن پس از تصادف تعیین خط دیروز و تعویض موتور، مسابقه را از پیت لین آغاز خواهد کرد.

17:43 چراغ ها خاموش می شوند و لکلرک پیشتازی خود را حفظ می کند.

17:44 بوتاس همیلتون را تحت فشار قرار می دهد و فتل به جایگاه پنجم و پشت هالکنبرگ می رود.

17:45 فتل به جایگاه چهارم برگشت ولی به نظر می رسد که ورشتپن خودرویش آسیب دیده است.

17:46 ورشتپن بال جلویش آسیب دیده و به پیت آمده و با لاستیک سافت خارج می شود.

17:47 کارلوس ساینز و الکس البون باهم چرخ به چرخ شده و راننده ردبول از پیست خارج شده و چند رده ای را از دست می دهد.

17:52 فتل در شیکین آسکاریس اسپین شد و به طرز خطرناکی دوباره به پیست برگشت و با برخورد به استرول، به بال جلویش آسیب زد. استرول نیز با ورود خطرناک، پیر گسلی را به روی سنگ ریزه ها فرستاد.

17:56 رده ها پس از گذشت ده دور؛ 1-لکلرک 2-همیلتون 3-بوتاس 4-ریکاردو 5-هالکنبرگ 6-ساینز

لوئیس همیلتون و چارلز لکلرک - ایتالیا 2019

لوئیس همیلتون و چارلز لکلرک – ایتالیا 2019

18:01 پنالتی؛ سباستین فتل به دلیل ورود خطرناک به پیست ده ثانیه پنالتی “توقف در پیت” دریافت کرد و لنس استرول نیز پنالتی عبور از پیت لین.

18:07 همیلتون در رادیو می گوید که لکلرک سریعتر از آنهاست اما به پیت مراجعه نمی کند. باز هم شاهد تاکتیک حقه گونه ی مرسدس بودیم که در مسابقات گذشته فصل نیز آنرا دیده ایم.

18:09 پنالتی؛ الکس آلبون به دلیل ترک پیست و بدست آوردن برتری پس از سبقت از مگنوسن، پنج ثانیه جریمه شد. کیمی رایکونن نیز بدلیل شروع مسابقه با لاستیک های اشتباه، 10 ثانیه پنالتی توقف در پیت دریافت کرد. تعداد پنالتی های این مسابقه از نیمه نهایی جام جهانی نیز بیشتر شده است!

18:14 لوئیس همیلتون با لاستیک مدیوم تازه نتوانست لکلرکی که با لاستیک هارد از پیت درآمده را آندرکات کند اما برتری با راننده مرسدس خواهد بود، باید دید در ادامه چه خواهد شد…..

18:16 همیلتون چرخ به چرخ لکلرک تا شیکین دوم پیش رفت اما مجبور شد پیچ را بریده و از راه فرار به پیست بازگردد. ناظران فدراسیون جهانی نیز به لکلرک پرچم سیاه و سفید نشان می دهنده یعنی هشدار برای رانندگی بد، پنالتی در کار نیست.

18:20 سریع ترین دور از چارلز لکلرک؛ 1:23.532 – بوتاس در رده اول قرار دارد و هنوز به پیت نرفته، لکلرک و همیلتون نیز  بالاتر از رنو های در رده دوم و سوم هستند.

18:22 بوتاس نیز به پیت رفته و با لاستیک مدیوم بین رنو ها به پیست باز می گردد. همیلتون:

سخته که پا به پای لکلرک برم.

تیم:

بمون باهاش

18:24 ماشین ایمنی مجازی؛ پس از پیت استاپ مک لارن، لاستیک جلو راست کارلوس ساینز به خوبی جا زده نشده و از مسابقه کنار می رود.

18:27 از خودروی دنیل کویات هم دود خارج می شود و کار موتور هوندای تورو روسو تمام است. رنو ها نیز به پیت می روند.

18:30 مسابقه از سر گرفته می شود و همیلتون هنوز پا به پای لکلرک پیش می رود.

18:34 لکلرک در مستقیمی اصلی قبل از شیکین بسیار دیر ترمز کرده و پیچ را بریده طی می کند و هنوز در رده اول قرار دارد اما همیلتون بسیار به او نزدیک شده است.

18:35 همیلتون اعلام می کند که رانندگی لکلرک خطرناک بوده اما ناظران نیازی به بررسی نمی بینند. بوتاس نیز در حال ثبت سریع ترین دورهاست و چهار دور دیگر به همیلتون می رسد.

18:40 همیلتون به تیمش می گوید که لاستیکی ندارد و بوتاس با لاستیک های تازه تر در فاصله یک ثانیه ای هم تیمی اش است.

18:44 همیلتون با دیر ترمز کردن، اشتباه کرده و وارد راه فرعی شکین اول می شود و بوتاس جایگاه دوم را می گیرد. حال باید شاهد رقابت بوتاس و لکلرک باشیم.

18:48 سریع ترین دور از بوتاس؛ 1:22.859 -مرسدس به بوتاس:

بجنب والتری، این پیروزی توئه!

18:53 لوئیس همیلتون برای تعویض لاستیک و ثبت سریع ترین دور وارد پیت می شود تا با یک امتیاز اضافه از مونزا خارج شود. رکورد پیست از آن روبنز باریکلو با زمان  1:21.046 است که در 2004 به ثبت رسیده، آیا شکسته خواهد شد؟

18:58 پرچم شطرنجی و سریع ترین دور برای لوئیس همیلتون؛ 1:21.779

جدول فرمول یک ایتالیا 2019

ردهرانندهتیمزمان
1چارلز لکلرکفراری-
2والتری بوتاسمرسدس+0.835
3لوئیس همیلتون مرسدس+35.199
4دنیل ریکاردورنو+45.515
5نیکو هالکنبرگرنو+58.165
6الکساندر آلبونردبول+59.315
7سرجیو پرزریسینگ پوینت+1:13.802
8مکس ورشتپنردبول+1:14.492
9آنتونیو جیوویناتزیآلفا رومئو+1 دور
10لندو نوریسمک لارن+1 دور
11پیر گسلیتورو روسو+1 دور
12لنس استرولریسینگ پوینت+1 دور
13سباستین فتلفراری+1 دور
14جورج راسلویلیامز+1 دور
15کیمی رایکوننآلفا رومئو+1 دور
16رومن گروژانهاس+1 دور
17رابرت کوبیتساویلیامز+1 دور
-دنیل کویاتتورو روسو-
-کوین مگنوسنهاس-
-کارلوس ساینزمک لارن-
این نوشته را به اشتراک بگذارید:

265 دیدگاه

  1. ايزديار

    27

    21

    تبريك به همه فراري فن ها
    دم لكرك گرم
    حيف كه اين ماشين مناسب استايل فتل نيست(رزبرگ)
    فتل در تعيين خط نتيجه رو از دست داد مثل پارسال

    راستي حاجي ٣٣ ثانيه پشت لكرك تموم كرد😂

    • just.jeep

      19

      48

      اول تبریک به فتل بابت رقابت سختی که با کوبیتسا داشت.و دقیقا امروز فهمیدیم هیولای مرسدس چیه.لکرک هم جوانمردانه برنده نشد و همیلتونو به بیرون پیست هل داد و بازم مافیای مرسدسو دیدیم.

      • Akbar (Ghasemi)

        35

        11

        اتفاقا پرچم سیاه و سفید رو واسه اولین بار در اوردن واسه دردونه فیا…
        تا حالا کجا بود این پرچم؟!
        شارل هیچ کاری نکرد از هارد ریسینگم لایت تر بود حرکتش

      • امین

        20

        10

        تا قبل این مسابقه هیولارو دیده بودیم بعده این هم تازه قسمت بعدی هیولارو خواهیم دید!!
        واقعاً هستن هنوز کسایی که قبول ندارن این ماشین هیولاست!!!!؟؟؟؟
        شایدم ماداریم مسابقات دیگه ای رو میبینیم؟؟
        راننده شما که تو آلمان پشت کوبیتسا تموم کرد!!
        یادتون رفت؟؟
        امروز روز بد سب بود ولی بازم میگم زنده باد سباستین فتل.
        کسی که نه حمایت لازم رو داره نه ماشین مناسبش.
        امیدوارم بره از فراری
        و اینکه آیا میبینیم روزی رو که لوییس همیلتون جرات کنه تو ماشینی غیر از هیولا رانندگی کنه؟؟؟؟

      • McLaren F1

        13

        5

        Just .jeep عزیز
        مثل همیشه تحلیلت فوقالعادس!
        ولی ایندفعه صرفا زیر پستت ریپلای زدم که از مک لارن برات بگم که خیلی اصرار داشتی
        اصلا با حرکت ساینز حال نکردم قشنگ آلبون انداخت بیرون و باعث شد درگیر بشه با تیمای رده پایینتر و زمان از دست بده و مسابقش خراب شه
        مسابقه ی خودشم که اونجوری مرخص شد

      • Fastboy 44

        10

        9

        امین
        راننده شما هم تو سیلوراستون پشت جرج راسل تموم کرد!

      • سعید آریایی

        5

        5

        اکبر قاسمی
        پارسال به برخورد مکس با بوتاس که تازه خطر کمتری داشت به مکس پنالتی دادن ولی امسال چون تو خونه فراری بود ازش گذشتن در صورتی که اگه همیلتون ترمز نمیگرفت هر دوشون (با لکلرک) اوت میشدن

      • Akbar (Ghasemi)

        2

        1

        سعید آریایی
        یا امسالو ندیدی یا پارسالو که میگی برخورد امسال بدتر بود!
        پارسال مکس با جفت چرخاش زد به چرخای بوتاس و قشنگ ماشینش از سطح زمین بلند شد و پرت شد بعد اینجا که به اذعان داورا تماسی وجود نداشت شما خطرش رو بیشتر میدونی؟!
        تعصب همه جا رو مثل مه گرفته…

      • miladhammer44

        5

        4

        خواستم بگم امین لوییزتوالمان جلوترازویلیامزهاتموم کرداگه ندیدی بهت میگم حتمابروببین
        طرفدارای فتل :فتل اسپین شدزیرفحش رفت حالاچیکارکنیم …..اهان ازدکل لکلرک بریم بالا….فتل چه اسپینی دورخودش زدبااختلاف بهترین راننده دنیا……لکلرک ااینطویاس من که جلوترازاوتموم کردم وبردم مسابقه روبهترین راننده منم …حالادعوانکنین اصلاهیچکدوم بهترین نیستین خوب شدهمینومیخواستین…..

      • Fastboy 44

        11

        12

        Sunshine
        این ماشین هم اون ماشین عالی فصل 2012 نیست!

      • yaser

        12

        6

        هر چی هست ما نمی دونیم چه خبره؟ راستی پسر عمو از ماشین سال بعد گفتی قرار شبیه ردبول باشه خبر جدیدی از پادوک نداری ؟ پسر عمو خیلی ناراحتم مگه میشه چهار بار قهرمان جهان بشی هی چپ و راست اسپین بشی؟ اینجوری بخواد پیش بره دیگه فک نکنم باهاش بعد ۲۰۲۱ ببندن یا خودش خداحافظی میکنه، واقعا امسال خیلی داره براش بد اتفاقات میفته، آخ اگه دیروز اون جوری نمیشد شاید اتفاقات جور دیگری میشد،

      • REZA.M

        11

        6

        مسابقات 2017 رو هم ببینی میگی این اون آدم نیست.ولی همونه.فقط ماشینش در تضاد کامل با سبک رانندگیشه.

      • Amirreza.sv5.kr7

        9

        7

        دوست عزیز fastboy 44
        منظورت چیه که میگی این ماشین اون ماشین عالی 2012 نیست؟
        تا جایی که من میدونم اون ماشین عالی دست یه بنده خدایی بود که بجای اینکه باهاش ریس ببره با مالدونادو و کوبایاشی میرفت تو دیوار….
        چندتا ریس سب سرحال نباشه دلیل نمیشه که شما بهش توهین کنی هر راننده ای روزای خوب و بد زیاد داره مطمعن باش این روزای بدشم تموم میشه.

      • Fastboy 44

        8

        5

        Amirreza.sv5.kr7
        نمیفهمم واقعا
        تو والنسیا تقصیر لوییس بود که مالدونادو بهش زد?!
        خدمتت عرض کنم که هیچ وقت یه راننده فقط با یه ماشین خوب قهرمان نمیشه(چیزی که یه بنده خدایی داشت سال قبل و نشد)
        کوبیتسا و راسل چطورند?!

    • Fastboy 44

      21

      22

      تبریک به وتل که واقعا ناممکن رو ممکن کرد و با بهترین ماشین لپ شد
      همچنین رکورد خودش رو در زمینه اسپین شدن در یک مسابقه در دو فصل پیاپی حفظ کرد
      واقعا رقابت جذابی رو بین وتل و ویلیامزا دیدیم……

      • Fastboy 44

        14

        17

        یک سلام هم بکنم به دوست خوبم آقای مسعود قاسمی
        واقعا وتل به مسابقات هیجان زیادی داده با رقابت هایی که این فصل با ویلیامز ها و گروژان داشته
        فقط این حرفو گذاشتم تا جبرانی باشه برای شوخی که شما تو آلمان کردین

      • ramin

        8

        5

        سلام دوست عزیز
        کی گفته ماشین وتل عالیه
        این ماشین مناسب رانندگی وتل نیست.
        انگار همین همیلتون نبود که اگه تو المان به الفارومعو ها پنالتی نداده بودن امتیازم نگرفته بود.

      • Masoud Gh

        4

        1

        من هم سلام میکنم خدمتت ، و باید بگم که حرفی که زدم کاملا جدی بود ، عیار راننده ها تو آلمان مشخص شد ، تو این مسابقه ایتالیا هم که لکلرک و همیلتون و بوتاس هم که اشتباه کردن و فقط فتل نبود که اشتباه کرد ، حالا بماند که ست آپ آیرودینامیکی ماشین فتل دارای مشکلاتی در بخش پشت ماشین هستش که همین باعث عدم تعادل عقب خودرو شده ، در ضمن من طرفدار ریکیاردو هستم و طرفدار فتل نیستم ، اما فتل رو یکی از بهترین ها میدونم که فقط احتیاج به یه ماشین داون فور بالا داره تا رقیباشو از لب تیغ بگذرونه

    • محمدرضا

      18

      10

      جداازکله مسابقه ناراحت ازاین شدم که یه بچه پولدار به یکی از اسطورهایه f1میگه این احمقه…
      اونم سبی که تو ادب و نزاکت واقعا نمونست . حرکته فتل خطرناک بود ولی این دلیله بر توهین نمیشه
      کاش فیا یه کاری بکنه که اینجوری حرمته ابن اسطوره ها نشکنه والبته باقی رانندها

      • محمدرضا

        17

        6

        Fastboy44عزیز
        این مطلبه شما ناخواسته یجور توهین به راننده مورد علاقه خیلیا میشه.اگه کسی یه توهینی به لوییس بکنه کارش کاملا اشتباهه .ودرمقابل کسی توهین وتمسخری به سب بکنه هم کاملا کارش اشتباهه
        بنده به شخصه راننده اول ومحبوبم سب نی . ولوییس و سب رو به یه اندازه قبول دارم ولی دلیل نمیبینم که باقی رانندها و طرفداروشونو مورد هجمه قراربدم
        امیدوارم این توهینا وتمسخرها کمتربشه توسایت وتوجامعه ما
        اخوی ایشالا از حرفایه حقیر سوبرداشتی نشه بنده کلی عرض کردم واولین مخاطبش خودم هستم

      • Seb the great

        12

        9

        دادا بزار جوابتو ندم رکورد لوییس خیلی خفن تره
        چون تو یه مسابقه دو بار اسپین شد
        ولی فتل زورش نرسیده از 1 بیشتر اسپین شه

      • Fastboy 44

        13

        3

        محمدرضا
        ممنونم از حرفتون
        من واقعا تو آلمان که ناراحت بودم بعضیا عمدا میامدن لوییسو مسخره میکردن
        مثلا کی تو پیست اسکی میرفت?!
        و رقابت جذابی رو بین همیلتون و کوبیتسا دیدیم
        و حیف این ماشین مرسدس دست این دو آماتور
        خداشاهده خواستم خیلی بدتر شوخی کنم ولی گفتم ولش کن
        خیلی ممنون که گفتین

      • Fastboy 44

        9

        6

        Seb the great
        ای خدا نمیشه که نمیشه
        آلمان?
        اولیش اسپین بود?!
        فکر کنم تعریفت از اسپین یه چیز دیگست!
        اره وتلم یه رکورد داره که هیچ کس تا حالا زورش نرسیده بهش حمله کنه
        اسپین شدن و اشتباه کردن تو یه فصل بیشتر از بردن مسابقاتش
        !

      • محمدرضا

        12

        0

        مخلصم داداش.اینا اسطوره تاریخه f1 روساختن. بهتره بجایه تخریب راننده وتیم خودمونو تشویق و نقد کنیم . امیدوارم یکاری نکنیم که باعثه تحریک عصبی دوستان بشیم و حرمتا شکسته بشه . بازم عرض میکنم کلی گفتم و شخصه خاصی مدنظرم نی

      • Nohed81

        10

        0

        تبریک به فراری و لکرک، عالی مسابقه داد و همیلتون رو پشت سرش نگه داشت، واقعا لایق برنده شدن بود، اما فتل با اون حرکتش هم خودش رو نابود کرد هم‌طرفداراش، اگه اسپین شدنش رو بخاطر استایل ماشین بگیریم، اون ورود دوباره به پیست رو خیلی ناشیانه انجام داد، اگه این کار نمیکرد حداقل میتونست پشت همیل تموم کنه، ولی خب قبول دارم فتل امروز کاملا اشتباه کرد، و هیچ توجیهی ندارم، به امید پیروزی فتل در مسابقات آینده، موفق باشید

      • Seb the great

        3

        0

        فست بوی جان ببخشید اشتباه گفتم
        اما اما لوییس هم رفت تو دیوار هم اسپین شد کاری که فتل تو خوابم نمیتونه انجام بده

    • Seb the great

      9

      9

      عجب چیزیه این پاوریونیت فراری
      من دقت میکردم به فاصله زمانی لکلرک و همر
      فاصله 8 دهمی بعد از کفی با دی ار اس باز شد 7 دهم
      بنظرم چارلز کار شاقی نکرد
      یه سوال چرا فتل اسپین شد
      داشت میرفت عین المان بوتاس یهو انگار اضطکاک چرخ جلو سمت چپ از بین رفت نمیدونم
      ولی بگم اگه لوییس میخواست از چارلز سبقت میگرفت باعد تو شروع کفی فاصله 4 دهم تا 3 دهم داشت

    • بهروز

      13

      10

      واقعا گاهی حال ادم بهم میخوره از کامنتا، تا وقتی همیلتون میبرد همه میگفتن ماشین، حالا اینجا که به وضوح برتری ماشین بود همه میگن لکلرک، تو مستقیمی با دی ار اس و ۴ دهم اختلاف باز نمیشد بهش رسید، اینجا عیار بوتاس هم مشخص شد، قشنگ دو لول پایین تر از همیلتونه، اصلا نتونست با لاستیک نوتر فشار بیاره، در ضمن از هیجان رقابت فتل و ویلیامزا هم لذت بردیم

    • HamidFTN

      11

      0

      منم تبریک میگم بابت اینکه طلسم برنده نشدن فراری توی پیست خونگی خودش شکسته شد

      ولی از طرفی با اون تعیین خط بچگانه مسابقه امروز رو هم تحت‌تأثیر قرار داد
      هنوز هم اون تعیین خط برام قابل هضم نیست

    • shahin93

      12

      1

      Yeeeeeeeeeeeeeesssss ادرنالن واووووو🤗🤗تبرک به هممون(فراری)🚘🚘دمت گرم پسر موناکویی✌ایول بعد ۹سال ایتالیا رو ترکوندی به امید قهرمانی و واقعا حیف واسه وتل اگه اسپین نمیشد بی شک اونم خوب بود

      • iman88

        4

        0

        ؟؟؟؟
        اگر اینطور بوده.به دو دلیله.1- 53 دور زیر فشار نبوده2-مشکلی برایه مدیریته لاستیک نداشته و دور 43 راحت یه لاستیک مدیوم انداخت و بدونه اینکه نگرانه چیزی باشه تا اخرریس باش رفت.
        من یه سوالی ازت دارم سب د گریت عزیز.تو یکی از کامنتات گفتی چارلز با قدرت موتور تونست برنده بشه و کار شاقی نکرده و …
        اگر سب این مسابقه رو میبردم همین حرفو میزدی؟یا اصلا برنده هم نمیشد و فقط تو رقابت باقی میموند و لوییس و بوتاس رو میگرفت.بازم همین حرفو میزدی؟
        یا الان داشتی با اونایی که این حرفارو میزنن بحث میکردی و دلیل و مدرک و امار میوردی که نه مرسدس سریعتر بود و اگر جلوتر بودن راحت فاصله مینداختن و ….
        این یه سواله فرضیه که جوابش بستگی به انصاف، واقع بینی و میزانه تعصب یا عدم تعصب شما داره.
        هرچند این سوال زیاد هم فرضی نیست چرا که مسابقه مونزا شباهت زیادی به کانادا و اختلافی که ماشینها تو اون مسابقه داشتن داره.

  2. Akbar (Ghasemi)

    38

    8

    هزار هزارتبریک به لکلرک
    ماشالله به این جوون
    قهرمان اینده
    چه دفاعی کرد
    یک ریس تمام دوتا مرسدسو با چنگ و دندون پشتت تو زیر دو ثانیه ای عقب بذاری
    شارل>مکس

    سب یکی از بدتریناشو امروز دیدیم امیدوارم ریکاوری بشه که میشه..

      • Akbar (Ghasemi)

        19

        6

        چرا نباید خوشحال شد از این همه پختگی شجاعت و مدیریت لکلرک که انگار نه انگار دومین فصلشه تو فرمول یکه…
        دو ساله توی همین سایت دارم میگم این بچه بی نظیره…

    • JJ_Formula1

      23

      2

      خوب شد فراری این ریس رو برد. دم لکلرک هم گرم راننده ی خوبیه واقعا.
      بعد از برخورد سب دیگه فشار نیاورد.
      واقعا اشتباه از طرف سب بود
      اما شاید اگه جای استرول یه راننده با تجربه تر بود حداقل برخورد اتفاق نمی افتاد.
      حرکت لکلرک مثل حرکت فتل تو کانادا بود اما خوشبختانه پنالتی ندادن.

      • MERC

        12

        2

        نه, شبیه نبود
        قفل کرد و شیکین رو برید ولی وقتی برگشت به پیست کسی رو هول نداد و برگشت به پیست خطرناک نبود

    • Fastboy 44

      11

      8

      تبریک به لکلرک بخاطر بردش واقعا عالی کار کرد ولی تو شیکین اشتباه کرد و پیچو برید ولی لوییس اینکارو نکرد تو کروو گرانده هم لکلرک چند بار تغییر جهت داد لوییسم یه بار انداخت بیرون ولی پنالتی نمیشه گفت داشت
      تبریک به لکلرک

      • iman88

        12

        4

        اونجایی که پیچو برید نزدیکه 4 تا 5 دهم از دست داد.ضمن اینکه تویه پیچ سر خورد نه قبله پیچ(جایی که هملتون اشتباه کرد)

    • siamak

      5

      2

      این برد لکلرک بجای 25 امتیاز به اندازه 50 امتیاز ارزش داشت !
      دفاع جانانه و با چنگ و دندون ، دست تنها و بدون کمک در سراسر مسابقه و بالاخره دستیابی به اونچه که واقعآ لایقش بود یعنی یک پیروزی شیرین . مرحبا چارلز .

      • Ferarri4ever

        10

        0

        از این موضوع که میگید اطلاعی ندارم، من یک هفتس با این سایت آشنا شدم از قدیمیا و جدیدا خبر ندارم اسطوره فرمول وان!!!

  3. Amin

    26

    5

    قدرت فراری رو دیدیم
    مرسدس هم با بستن تایر مدیوم همه چی رو خراب کرد لوئیز حتی اگه رد میشد باز هم نمیتونس کاری کنه
    برای اولین بار گاراژ فراری تو انتخاب لاستیک درست کار کرد

    • Akbar (Ghasemi)

      34

      2

      استراتژی فراری بی نظیر بود….
      با هارد اوردنش پشت رنوها و جلوی همیلتون که بتونه با اسلیپ استریم چند دور دووم بیاره جلوی مدیوم همیلتون تا از نظر سرعت بهم نزدیک شن….
      عجیب بود اینقدر گاراژ خوب بود

      • Ehsan gunner

        15

        1

        منم شاخ درآوردم از این حرکت به موقع

        احساس میکنم نیم فصل مهندسای لکلرک و همیلتون عوض شدن 🙂

    • Hassan Mohebbi

      18

      6

      تو یه مسابقه دیدی ما قدر ت مرسدس رو تو ۲۱ مسابقه میبینیم نه تو یک مسابقه. داداش مقایسه‌هات درست نیست. ماشینی خوبه که تو همه پیست‌ها رقابتی باشه نه تو دو تا پیست.
      به جاش یه تبریک بگو دوست عزیز

      • علیرضا

        6

        2

        سلام،من با شما موافقم،به خاطر همین‌ موضوع هم دارن قوانین رو برای ۲۰۲۱ تغییر میدن که مسابقات عادلانه تر باشه.تنها مزیت مرسدس نسبت ب فراری و ردبول سیستم تعلیق ماشینش هست که برتری عجیبی ب این تیم داده(با توجه به اکثر پیست ها که پیچ های کند و متوسط زیادی داره)فراری امسال دنفورس کمتر و قدرت موتور بیشتری ست تاپ کرده نسبت به ماشین های پارسالش.که البته ب نظر من کار خوبی نبوده.اما من مطمئنم با این روند بهبودی که فراری پیش گرفته( درک بهتر لاستیک ها و سرعت مسابقه)سال آینده خیلی به مرسدس نزدیک تر میشه.سال سال ۲۰۱۳ به اینور مرسدس از این مزیتش سود برده و ممکنه سال آینده هم همینطور باشه البته نه به راحتی امسال

      • pejman

        0

        1

        واقعا جای تبریک داره لکلرک عالی یود و شجاعانه جنگید از خق نگذریم همیلتون هم هر چی تو چنته داشت رو کرد از پس قدرت فراری تو مستقیمی بر نیومد هرچی تو پیچ ها زمان میخرید تو مستقیمی از دست میداد و همه میدونید تو همچین شرایطی تنها راه سبقت گیری تو دی ار اس زوون هست که اونجا لوویس نمیتونست به فراری برسه
        البته لکلرکم تچ ویچ ها بی نظیر دفاع کرد وخشن و خب هر دو هم اشنباهاتی داشتن اما والتری کجا ولوویس کجا لوییس کل مسابقه پشت لکلرک بود اما وقتی والتری با تایر نو تر رسید حتی نتونست چند دور پشت لکلرک یمونه واقعا سطح والتری از بقیه راننده ها پایین تره پس بنظرم این شایعه که ماشین مرسدس رو به هر کس بدی قهرمان میشه رد میشه چون همه میدونیم واقعا والتری حتی زکانی که مرسدس نبود تو ویلیامز عالی بود

    • Milad.mishkhasi

      8

      9

      سلام همیلتون کسی بوده ک تو مکلارن قهرمان شده .لکرک ک تو فراری هستش و اونم داخل دو پیست ک از قدرت موتورش داره استفاده میکنه تونسته ببره حالا تو بگو راننده فوق العاده من میگم موتورش.همیلتون ۸ برده اورده مث شما رفتار نمیکنیم .درود بر همیلتون

      • ABOLFAZL

        4

        7

        2020 ببینیم همچین کامنتایی میدین
        بعد همیلتون تو دوره ای با مکلارن قهرمان شد که بهترین ماشینو داشت و خیر سرش تو ایتالیا همون سال چکار میکرد که وتل با ترورسو برد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        بعدشم به سال 2009 نگاه کن ببین تیم اخر کدوم تیم بود ؟؟
        معلومه ماشین همیلتون رو به هر بشری بدی میبره حتی خودت !

      • BEHROOZ

        8

        1

        اقای ABOLFAZL
        برای زمانی که صرف میکنی برای تایپ کردن ارزش قائل شو
        بجای متلک انداختن به راننده که طرفدار داره

  4. moet

    24

    4

    با تمام مسایلی که بوجود اومد مسابقه خوبی بود.
    همچین دفاعی رو امسال ندیده بودیم.
    کاری رو که مرسدس تو آلمان نتونست انجام بده فراری تو ایتالیا انجام داد.
    تبریک

  5. CL16

    27

    20

    هوادارای متعصب سب عزیز آیا به چارلز ایمان نمی آورید؟ حتی با اینکه مشخص شد خود سب تو تعیین خط به چارلز میگه که رد شو؟ کم کم باید قبول کرد که دوران سب دوست داشتنی تموم شده و دوران چارلز شروع شده

      • CL16

        21

        9

        خوب سب اسمش واسه همیشه تو تاریخ فرمول یک ثبت میشه ولی واقعا چارلز امسال ثابت کرد با این سنش چیزی از سب کمتر نداره
        اگه چارلز لایق احترام نیست پس لایق چیه؟؟؟؟

      • علیرضا

        16

        4

        راحتی و کامفورتی که چارلز با ماشینش داره سب نداره.با اینحال بد رانندگی نکرده.بزرگترین ایرادی که میشه به سباستین گرفت ترس از دست دادن ماشینش در مسابقه هست که معمولا این اتفاق براش میوفته.بارها مصاحبه کرده و گفته ماشین امسال من به هیچ عنوان مطابق میل من طراحی نشده و همیشه از اینکه عقب ماشین رو از دست بدم استرس دارم.چیزی که لکلرک نقطه قوتش هست و باهاش به خوبی کنار اومده.سب یکی از بهترین های فرمول وان و فراری هست.مطمئنا روندش صعودی میشه

      • Fastboy 44

        8

        8

        اگه ناراحت نشین با شما هم یه شوخی کنم آقا سجاد
        حیف این ماین فراری دست اون آماتور
        😊
        صرفه جهت شوخی

    • REZA.M

      17

      14

      نه عزیزم.دوران کسی شروع نشده و دوران کسی هم تموم نشده.در ضمن باید این نکته رو بهت یادآوری کنم که فتل داره با ماشینی رانندگی میکنه که در تضاد کامل با سبک رانندگیشه و لکلرک داره با ماشینی رانندگی میکنه که مناسب سبک رانندگیشه.
      ولی بازهم فتل به اندازه لکلرک سریع بوده و حتی بعضی مسابقات سریعتر هم بوده.
      حالا یه لحظه با خودت فکر کن اگه فتل یه ماشین مثل ماشین 2017 داشته باشه……….

      • Vahab

        11

        0

        دقیقا منم میگم فتل توی فراری سخته بخواد قهرمان شه و مشخصه مشکل داره با ماشین نمیدونم چرا ولی دوست دارم معاوضه مکس و سب رو ببینم بین ردبول و فراری هرچند بعیده فراری بیاد و مکس رو بگیره و فک کنم بترسن از حاشیه پیش اومدن توی تیمشون

  6. Amir5

    22

    2

    تبریک به لکلرک و فراری ودنیل ریکاردو و فراری ها خدا کنه که سب سه تا برد داشته باشه ولی تبریک به ایران بابت صعود به المپیک توکیو ورنو هاعالی بودن وردبول با موتور هوندا نتونست از رنو ها رد شه

  7. mahdavi3d

    22

    6

    ها ها، توتو هر چه در چنته داشت به کار گرفت ولی حریف لکلرک نشد! عالی کار کرد. راننده دیگری هم که خیلی خوب کار کرد مکس بود و دنیل ریکیاردو در نبود او بود که بالاخره یک پایان در رتبه چهارم رو برای رنو به دست آورد.
    از بد کار کردن وتل هم چیزی نگوییم بهتر است!!

  8. Amin-5

    14

    19

    این پسر بزودی قهرمان میشه دیدین که چطوری لوییس رو نابود کرد مطمعنم اگه فتل بود خراب میکرد البته خودم طرفدار سبم امیدوارم این اخریش نباشه و حداقل چند تا برد دیگه هم بیاره
    لینک ها برا موبایل کار نمیکنن گفتم بزار یه امتحانی بکنم شاید تو ps4 بشه ببینم در کمال ناباوری شد😂

  9. Hassan Mohebbi

    23

    7

    👏👏👏
    واقعا عالیه لکلرک
    این مسابقه نشون داد لکلرک پتانسیل قهرمانی داره
    فصل بعد یه ماشین بهتر اگه بده فراری ، لکلرک میتونه خودش و فراری رو قهرمان کنه.
    تبریک به تمام فراری فن‌های عزیز مخصوصا لکلرک فن‌ها
    واقعا چقدر خوبه بالای ۲۰ دور همیلتون تو فاصله دی ار اس لکلرک بود ولی کاری از پیش نبرد و دو سه بار ام اشتباه کرد. همه اشتباه کردن فقط لکلرک اشتباهاتش کمتر بود.
    🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳

  10. محمدرضا

    22

    4

    باورکردنی نی . نیم فصل اول اونجوری .نیم فصل دوم برد پشت سرهم
    باید ایمان اورد به لکلرک بخاطر پیشتازی و اینهمه دفاع دربرابر لوییس بزرگ و بوتاس.
    بزرگاهم اشتباه میکنن.اون از فتل . اینم از لوییس..
    رنوهم که استراتژیش تو تعیین خط جواب داد و چهارم پنجم گرفتن که حیاتی بود واسه امتیاز تیمی.
    مکسم که خودشو رسوند به محدوده امتیاز گیری. تبریک به فراااااااری
    فورزا فراااااااااری..
    خدایی چه دفاعی کرد لکلرک. وصدالبته که پیستم متناسب بود با ماشینش
    ولی دودورمونده به آخر اگه بوتاس اون اشتباه رو نمیکرد خدامیدونه کی اول میشد
    بهرحال تبریک به فراری و تمامه هوادارایه تیفوسیش…..
    وفتل که امیدوارم برگرده به روزایه اوجش عرچه زودتر

    • Hamed

      20

      4

      لوییس اشتباهو که کرد دیگه خیالم راحت شد
      میدونستم بوتاس اینکاره نیست 5 دور دیگه هم تو حالت عادیش فقط میتونست نزدیک بشه راننده جسوری نیست مثل سایر بزرگان

    • Hassan Mohebbi

      11

      4

      نصف عمر به فنا رفت داداش. یکی از بهترین مسابقات رو از دست دادی. من به این مسابقه نمره ۲۰ رو میدم همه چیز داشت، همه اشتباه کردن. واقعا لذت بخش و هیجان‌انگیز بود.

      • iman88

        9

        1

        حسن داداش خیلی چسبید.یعنی وقتی نگاه کردم دیدم 24 دور از مسابقه مونده امیدمو از دست دادم.اما تو سه چهار دور بعدش دیدم داره با چنگ و دندون مقاومت میکنه دوباره بهش امیدوار شدم.راستش تا 10 دور بعد از پیت نفهمیدم لاستیک هارد انداختن براش.بعد که فهمیدم تمامه این مدت داشته با هارد دفاع میکرده جا خوردم.البته خوشحالم که زودتر نفهمیدم لاستیکش هارده وگرنه سکته میکردم.
        بدترین اتفاقم اشتباه لوییس بود.چون کند شده بود و احتماله رد شدنش از چارلز خیلی پایین اومده بود اما ولتری سریع بود.لوییس هم سرعتش برایه اینکه بوتاس رو دفاع کنه خوب بود.ولی نه اونقدر که به چارلز برسه.حتی اگر مرسدس دستور تیمی هم میداد یا لوییس زیر بارش نمیرفت یا خوده مرسدس دستورو با تاخیر میداد.خلاصه تو جابجایی ولتری تایم از دست میداد.اما قفل کردن لوییس باعث شد بوتاس ازاد بشه.تهه دلم مطمئن بودم کاری که لوییس نتونست بکنه رو ولتری هم نمیتونه.اما هزار و یک اتفاقه.لاستیک چارلز داشت از بین میرفت و دورایه اخر تو پارابولیکا قشنگ سر میخورد.اون شیکینه اولم که مثله دامیه که هر لحظه منتظره طعمشو به چنگ بیاره.خلاصه خیلی چیزا برایه نگرانی داشتم.اما چارلز از پسش براومد.
        خلاصه بهت تبریک میگم حسن جان.میدونم خیلی با این برد حال کردی.هرچند تا همینجاشم باید پنجتا برد داشته باشیم اما همیشه یه مشکلی پیش اومده.یا استراتژی یا نقص فنی یا اشتباه راننده ها.بعد از اینم امیدوارم یه چندتا ریس بارونی یا اتفاقاته عجیب غریب که معمولا برایه همه اتفاق میوفته غیر از ما بتونه بقیه فصل رو برامون دلنشین تر کنه.

      • علیرضا

        3

        0

        این به خاطر پیست مونزا بود که دنفورس ب کار نمیاد،قطعا اگه مسابقه در سنگاپور یا سوچی بود کاری از چارلز برنمیومد ب راحتی اولی رو از دست میداد.قدرت فراری فقط برای پیست های مستقیمی هست این فصل.از این ب بعد باید منتظر یک و دو مرسدس باشیم و البته ممکنه ردبول هم کاری بکنه اما فراری تنها شانسی که میتونه داشته باشه فقط و فقط پیست استون و ماریا در ابوظبی هست که اونم خیلی به هم نزدیک هستن سه تیم

  11. REZA.M

    21

    4

    تبریک به همه ی فراری فنا.
    لکلرک واقعا عالی بود.تبریک به همتون.
    فقط یکی به من بگه فتل دقیقا چه اشتباهی کرد؟چند بار دارم آنبورد رو میبینم ولی واقعا متوجه نمیشم.نه زیاد گاز داد و نه خیلی رفت روی کرب.اگه کسی میدونه بگه.

      • REZA.M

        7

        2

        عیبی نداره.پیش میاد.مهم این بود بعد از سالها مونزا رو بردیم.من از اشتباه امروز فتل ناراحت نیستم از این ناراحتم که واقعا فتل داره با این ماشین زجر میکشه.سبک رانندگی فتل طوریه که با سرعت زیاد وارد پیچ میشه و از نقطه ترمز گیری و توی ایپکس تایم کسب میکنه.که متاسفانه با این شرایطی که عقب ماشین فراری داره گاهی اوقات به اشتباهات مرگبار ختم میشه.

    • HamidFTN

      4

      1

      اون لحظه اگه اشتباه نکنم فاصله فتل و بوتاس حدود 0.6 ثانیه بود و دقیقا اتفاق مشابه اتفاق بحرین افتاد و فتل اسپین شد
      فراری اون فراری سالهای گذشته نیست که بتونه توی پیچها بچسبه به ماشین جلو

  12. امین

    18

    12

    ببین به چه روزی افتادیم که اون لنس استروله……. به راننده ما توهین می‌کنه!!!
    سب برو از از این تیم ، اخه چرا باید انقد فشار باشه روش که باعث بشه اینجوری اشتباه کنه!!!؟
    برو از این این تیم. رو تو نه تنها به عنوان راننده اول حساب نمیکنن بلکه به اندازه راننده دوم هم بهت احترام نمیزارن.متاسفم واقعاً.
    ولی همینجا میگم که هم بالاتر از لکلرک هم وشتپن سال رو تموم میکنه.
    تو روزای بد و خوب طرفدارتیم.. امروز که یکی از بدترین روزا بود بازم آخرش میگم اسطوره من تو فرمول یک فقط خودتی سباستین فتل

  13. iman

    22

    8

    گراتزیا گراتزیا چارلز،بینظیر بود امروز،نزدیک پنجاه دور دفاع مقابل همیلتون از هر کسی بر نمیاد،نشون داد عیار واقعی خودش رو لذت بردم امروز ولی احتمالا یه عده زیادی تو این سایت از برد چارلز ناراحت شدن،البته منظورم مرسدس فنا ره هیچ وجه نیست

      • Hassan Mohebbi

        6

        2

        داداش حالو که فراری برد موتور شد ولی وقتی لوئیس میبره، لوئیس برده. واقعا انصافتون رو شکر. یعنی تو دوتا پیست فراری فقط تو تعیین خط بهتر بود. بابا خود لوئیس و توتو و همچنین ولتری گفتن شرایط در مونزا بهتر از اسپا هست. تازه سرعت ماسبقه‌ای مرسدس بیشتر از فراری نبود بدتر هم نبود.

      • BEHROOZ

        4

        0

        اقای محبی
        کسی منکر قوی بودن مرسدس نیست واقعا وهیچوقت نباید برد چارلز
        کم ارزش دانست .ولی توجه داشته باشید که لوییس با DRS نتونست انچنان نزدیک
        بشه در کل خیلی ریس خوبی بود .و تبریک به فراری فن ها

      • iman88

        5

        0

        من که چیزی بهشون نگفتم داداش.تازه ابراز تاسف هم کردم بخاطر اتفاقی که برایه سب افتاد

      • iman

        9

        0

        اگر کسی ناراحت شد عذر میخوام ولی شما کامنتای ذیل تعیین خط دیشب رو بخون ببین چطور یه عده بیخود به چارلز تاختن

      • Hassan Mohebbi

        2

        6

        ایمان ۸۸ منظور ایمان طرفدار الونسو هست. شرمنده. شما که من میشنتسم هیچ وقت از این کامنتا نمیگذاری. بهترین اف یک فن شمایین

      • Hassan Mohebbi

        4

        4

        ایمان جان من هم دیدم و چیزی نگفتم چون با خودم گفتم اگه واقعا عمدی بود که فردا نمیتونه ببره ولی اگه واقعا غیر عمد بود نتیجه‌اش رو میبینه که اونم دید. بازم دمت گرم ایمان جان. همه رفتن تو چاه تو نرو.

      • Mohammad44

        8

        3

        آقا ی محبی برعکس شده یعنی من یه بار یادم نمیاد لوئیس این فصل برده باشه و تعداد کثیری از عزیزان وتل فن مورد عنایتش قرار نداده باشند. بنده به شخصه هر وقت سب یا لوئیس برده تبریک گفتم فقط تو کامنت این مسابقه قدرت موتور فراری رو ذکر کردم چون وحشتناک تو کفی خوبه

      • iman88

        3

        3

        حسن عزیز یه دنیا شرمندتم.من جا خوردم دیگه بالایه کامنتو نگاه نکردم.فکر کردم زیر کامنت من اینو نوشتید.از دستم دلخور نشیا💖💖

  14. KOMEIL

    14

    4

    دم لکلرک گرم
    خدایی امروز جدای از رتبه اول واقعا بهترین راننده بود
    ۵۳ دور در مقابل بهترین ماست فصل دفاع کنی و هیچ اشتباهی ازت سر نزنه
    واقعا دمش گرم

  15. Ferrari7

    15

    17

    لعنت به این تعیین خط، لعنت به این بی صبری سباستین، دیگه چیزی بیشتر نمیشه گفت اصلا از این چالرز خوشم نمیاد برای اولین بار دوست داشتم همیلتون مسابقه رو ببره حالا فرق همیلتون و بوتاس برای خیلی ها مشخص شد بوتاس با لاستیک‌های خیلی نو تر نتونست به چالرز نزدیکم بشه

      • Ferrari7

        8

        6

        این که از کدوم تیم و کدوم راننده خوشم بیاد یک مسئله کاملاً شخصیه هر راننده ای که تو تیم فرراری باشه دلیل نمیشه طرفدارش باشم درک این موضوع پیچیده‌ نیست رفیق ربطی هم به تعیین خط دیروز نداره ربطی هم به رانندگیش نداره از روز اولی که اومد ازش خوشم نمی اومد حتی اگه قهرمان جهان هم بشه فرقی تو موضوع نمیکنه

    • REZA.M

      9

      3

      دوست عزیز.مهم اینه که فراری توی خونه برد و اجازه نداد مرسدس دوباره مونزا رو ببره.در ضمن هنوز مشخص نشده چرا فتل اسپین شده که شما میگی دلیلش عجله بوده.من چند بار آنبورد رو دیدم ولی متوجه نمیشم چرا اسپین شده.ریسینگ لاین که درست بود شاید برای گاز دادن عجله کرده و زیاد گاز داده ولی با توجه به صدای موتور فکر نکنم این باشه.ولی دقیق نمیشه گفت.باید تله متری بیاد تا مشخص شه.ولی مطمئنم که ریسینگ لاینی که زد درست بود.
      یه دلیل دیگه هم میتونه وجود داشته باشه.شاید با سرعت زیادی وارد پیچ شده و عقب ماشین نتونسته تحمل کنه.به هر حال باید منتظر موند تا آنبورد از نمای دیگه منتشر بشه.یا سایت های تحلیل اف وان یه چیزی بگن.
      شما هم یکم صبر داشته باش……

      • Ferrari7

        5

        1

        رضا جان سلام نمی‌دونم از کجا شروع کنم شاید طولانی بشه معذرت میخواهم
        اول اینکه سباستین نه با این برد قهرمان میشد نه با باختش چیزی از ارزش و اعتبارش کم میشه ولی این برد برای برگردونن روحیه جنگندگی به خودش وگاراژش و ادامه فصل بسیار مهم بود.شما حتماً بهتر از من میدانید که رسانه‌های ایتالیایی چقدر اونو تحت فشار گذاشتن حتی طرفدارای فرراری، با این برد اون می‌تونست این فشارو تا حد زیادی کاهش بده چون خیلی وقت بود که فرراری تو این پیست برنده نشده بود همه تقریباً سباستین رو میشناسیم که چقدر احساسی هستش اینبار از معدود دفعاتی بود که تا حدی با ماشین راحت بود و plane a تیم هم در اسپا برد چالرز بود و در مونزا سباستین، بعد تعیین خط هم این plane تغییری نکرد و ظاهراً قرار بود که توی چند دور اول سب از مرسدسها جلو بزنه
        اول اینکه اگه کامنت های تعیین خط رو دیده باشید یکی از معدود کسانی که از چالرز دفاع کرده بود من بودم بعد هم با توجه به مکالمات رادیویی مشخص شد که مقصر چالرز نبوده بنابراین من از چالرز متنفر نیستم فقط ازش خوشم نمیاد و این دلیل بر این نمیشه که حقیقت را نادیده بگیرم

      • Ferrari7

        4

        1

        ببخشید REZA.M متن کامل نشده بود دستم اشتباهی خورد روی ثبت این قسمت دوم کامنت است
        از اونجایی میگم که فرراری تو مونزا خیلی وقت بود که پیروز نشده بود وسب میخواست که حتما این کار رو بکنه و شرایطش رو هم داشت بخاطر احساسی بودن سب که همه میدونیم و تحت فشار بودن بیش از حد، گاهی صبرشو از دست میده و ماشین فرراری چون جوابگوی سبک رانندگیش نیست این اتفاقات میافته البته اون دلایلی که شما گفتین برای اسپین شدن همه می‌تونه درست باشه حتی وزش باد و یک تیکه لاستیک کنده شده می‌تونه این خودرو ناپایدار فرراری رو اسپین کنه
        ناراحتی من از برد چالرز نیست به‌خاطر از دست رفتن این فرصت طلایی سب برای کم کردن فشاری که روشه هستش تیم هم به دنبال برد سب بود plane a تیم هم برد سب بود بعد از اسپین شدنش plane تغییر کرد رفت روی b که برد چالرز بود پس تقریبا همه چیز مهیا بود برای برد و از طرفی مسابقه‌ای که می‌تونست فشار رو از روی سب برداره و روحیشو برگردونن با برد چالرز برعکس میشه و فشار هارو دوبرابر می‌کنه به خاطر همین مسئله بود که گفتم دوست داشتم لوییس برنده بشه با برد همیلتون اینقدر فشار روی سباستین وارد نمیشد ببخشید سرتو درد اوردم

      • Ferrari7

        3

        3

        ایمان عزیز آره واقعا دوست داشتم لوییس برنده باشه دلایلم رو توی دو تا کامنت بالا برای آقا رضای عزیز گفتم چون طولانی هستش و دوستان ممکنه خسته بشن از شما میخواهم که دو تا کامنت بالایی رو بخونید فقط مختصر اشاره کنم که با برد چالرز فشار روی سب دو برابر میشه تا با برد همیلتون موفق باشی

      • iman88

        3

        0

        ببخشید من شما رو با Ferrari اشتباه گرفتم.به خاطر همین تعجب کردم.شاد باشی دوست عزیز

    • itg

      5

      3

      بوتاس راننده لحظات حساس نیست پر از سوتی و اشتباهه لوییس لاستیکش مشکل نداشت نتیجه عوض میشد بیشترین سوتی برای گاراژ مرسدس بود متاسفانه اینبار اشتباه کردن

    • علیرضا

      4

      4

      برای اینکه یک تیم بتونه نتیجه بگیره باید ب وضعیت هردو راننده نگاه بکنه،وقتی در شرایط حاضر لکلرک میتونه بهتر مسابقه بده و ماشینش شرایط رقابتی داره بهترین کار اینکه ب اون بیشتر توجه بشه و شرایط و استراتژی روی او بسته بشه،شخصا بیشتر طرفدار سب هستم تا چارلز اما برای من مهم موفقیت تیمم هست،سب به هیچ‌ عنوان درک درستی از ماشینش نداره چون با معیارهای او فاصله زیادی داره به همین خاطر نمیتونه مثل چارلز خودشو با ماشین وفق بده،هرچند ماشین امسال قرمزها چیزی ب جز یک اسباب بازی نیست و راننده ها دارن باهاش کلنجار میرن.سب بیشتر از چارلز

      • iman

        4

        3

        علیرضا کی میخواین دست از این تحلیلهای بی اساس بردارید،شما به ماشینی که دو تا ریس رو برده و سه تا ریس دیگه رو بالقوه میتونسته ببره و با اشتباهات بچه گانه راننده ها و گاراژ از دست داده میگی اسباب بازی،درسته فراری به خوبی و کاملی مرسدس نیست ولی لطفا به خاطر دفاع از یه راننده که ممکنه سال اینده تو اسکودریا نباشه به تیم و هوادارانش توهین نکنید،اگه این ماشین اسباب بازیه پس ببین چارلز کیه که دو تا پشت هم برد اورده

      • Akbar (Ghasemi)

        2

        3

        Iman
        سه ریس بالقوه رو نام ببر تا جوابت رو بدم!
        همین ریس یکیش، مرسدس بالقوه میتونست ببره کافی بود همیلتون بی نقص میبود و مثل دورای اخر مجارستانش میروند یا ولتری که اصلا رادیو کردن بهش که الان دیگه برد مال توعه ولی لپی دو سه تا اشتباه کرد!!!
        اسپا هم همچنین اگه یکی رو فدا نمیکردن بردی در کار نبود و سرعت مسابقه ای مرسدس بهتر بود…
        چرا وقتی کسی خلاف میلت نظر میده بهش میگی تحلیل بی اساس میکنی؟!!!
        زیادی بالا نیارش ماشین سوم این فصلو…

      • iman

        3

        1

        Akbar بحرین،کانادا،باکو و اتریش فراری شانس برد داشته و چند تا پیست دیگه هم جا برای نتایج بهتر بوده که با اشتباهات مسخره گاراژ و استراتژی و راننده از بین رفته،متاسفانه یه عده صرفا به خاطر دفاع از راننده مورد علاقشون چشمشون رو به همه چیز میبندن و نمونش الان که تو میگی فراری تیم سومه در حالی که با تمام اشتباهات الان با فاصله زیاد از ردبول تیم دومه،قبول دارم که مرسدس در کل خیلی برتری داره ولی اینکه بگیم فراری تا این حد دست و پا بسته بوده به هیچ وجه

      • Hamed

        0

        1

        آقای علیرضا همون اسباب بازی ساز که اسم بردی هرساله نخبه های فارغ التحصیل مکانیک و الکترونیک دانشگاه های اروپا آرزوشونه جذب این کمپانی بشن
        اگر درک میکردی مهندسی فرمول 1 یعنی چی روت نمیشد به این تلاش مهندسی بگی اسبابی سازی

      • Akbar (Ghasemi)

        1

        0

        شانس برد داشتن داستانش فرق میکنه
        از نظر من برنده بالقوه ماشینیه که بهترین سرعت مسابقه ای رو داره که این خلاف چیزهاییه که نوشتی

  16. McLaren F1

    17

    4

    عجب مسابقه ای
    چی فکر میکردیم و چی شد
    ورشتپن چه اشتباه بزرگی کرد که همون پیچ اول زد بال ترکوند و مسابقش خراب کرد وگرنه تا ۵ راه داشت بیاد
    ولی بزرگترین اشتباه متاسفانه فتل انجام داد
    واقعا اونجوری اومدن وسط پیست وقتی چرخیدی و میدونی ماشین پشت سرته هنوز خیلی اشتباه بزرگی بود چون باعث شد استرول بیشترین صدمه رو بخوره و بعدش نزدیک بود گسلی بره تو شکم استرول
    با احترام به طرفدارای فتل اما این اواخر لکلرک واقعا داره بهتر و خیلی با انگیزه تر کار میکنه
    دقت کنین نمیگم لکلرک بهتره میگم داره بهتر و بیشتر از فتل تلاش میکنه
    فتل مشخصا انگیزش از دست داده
    امیدوارم بازم بیاد رو فرم خوبش
    همیلتون و بوتاس بنظرم مود موتوریشون یا تنظیماتشون فرق داشت چون همیلتون با دی ار اس و خلا بیشتر از ۳۳۰ نمیرفت اما بوتاس اگه اشتباه نکنم ( چون کیفیت ویدیو بخاطر نت ضعیف رو ۲۷۰ بود ) بیشتر از ۳۴۰ رفت اما بوتاس تو شرایط بحرانی نمیتونه با تمام قدرت بجنگه
    همیلتونم که هی میگفت چقد تو مستقیمی سریعن
    من قدرت بیشتری میخوام
    و …
    کلا با مسابقه تو شرایط برابر حال نمیکنه
    چه امتیازی جمع کرد رنو
    نوش جونش
    ولی ایکاش مکس و فتل تو رقابت بودن ولی انگاری تو اینجور پیستای مستقیمی ردبول چیزی برای گفتن نداره هنوز
    تبریک به لکلرک واقعا شایسته ی برد بود و بعد سال ها پیروزی خونگی رو برای فراری آورد و انصافا تو شرایطی آورد که تمام مسابقه تحت فشار شدید مرسدس بود

    • Mohammad44

      10

      5

      McLaren F1
      کجای شرایط شارل و لوئیس برابر بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من تو چند تا صحنه دیدم لوئیس با دی آر اس سرعتش کم تر از لکلرک بود. اون وقت شما به این میگی شرایط برابر؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • McLaren F1

        6

        3

        محمد ۴۴
        شرایط برابر بود چون لکلرک توی پیچا ضعیفتر بود همیلتون توی مستقیمی
        بعدم بارها دیدیم که مرسدس تو مستقیمی با خلا و دی ار اس از فراری رد شده
        امروز مود موتوری همیلتون با بوتاس متفاوت بود شایدم تنظیمات دیگشون فرق داشت
        منم متوجه شدم که سرعت همیلتون با دی ار اس برابر لکلرک بود بدون دی ار اس
        اما بوتاس چند دور آخر اگه دقت کرده باشی به راحتی از ۳۴۰ عبور کرد کاری که ماشین همیلتون نمیتونست انجام بده و روی ۳۳۰ میموند

      • Hassan Mohebbi

        6

        4

        محمد جان عزیز لاستیک مدیوم نیم ثانیه سریعتر از هارد هست پس اگه فراری نیم ثانیه هم سریعتر بود اون وقت تازه میشن برابر. تازه لوئیس دی ار اس داشت هر دور که این شرایط رو برای لوئیس بهتر میکرد. واقعا لکلرک خوب بود این رو قبول کنید و همچنین شرایط برابر بود. اگه نظرت اینه که برابر نیست میتونی به اسپانیا، مجارستان، موناکو و چندتا پیست دیگه اشاره کرد کا مردس در اونجا دست بالا رو داره و خیلی شرایطش بهتره. پس دیگه بهانه نگیرین قبول کنین.

      • iman88

        5

        5

        محمد جان اره حتی با دی ار اس هم زورش نرسید.اما سرعتش چطوری با دی ار اس کمتر بود در صورتی که فاصله 6دهمو میکرد 1دهم؟وقتی لاستیکاش از بین رفت اره.در ضمن تویه هر پیچ بالایه 1 دهم مرسدس زمان کسب میکرد در حالی که فراری با بدبختی صدم صدم برتری کسب میکرد.اگر برعکس بود و لوییس جلوتر بود ریسو با اختلافه بالایه 10 ثانیه میبرد.غیر ممکنه ماشینی کند تر باشه و بالایه 40 دور با این فاصله از ماشینه جلویی حرکت کنه و تو هر دور بتونه بهش حمله کنه.

      • Hassan Mohebbi

        8

        4

        یه چیز دیگه محمد جان فقط تو کفی هارو میدیدی تو پیچ نمیدیدی، چشمت رو میبستی. پایین صفحه سمت چپ سرعت رو تو شیکین رو نشون میداد. فکر کنم لوئیس تو شیکین سرعتش بالا ۱۵ کیلومتر از لکلرک بیشتر بود. بابا انصاف داشته باش. چرا اینطوری هستید؟ تو تعیین خط طرفدارای وتل حالاهم طرفدارای لوئیس.

      • Mohammad44

        4

        2

        در پاسخ به عزیزانی که به کامنتم جواب دادند اینو بگم که من در یکی از کامنت هام گفتم لکلرک عالی بود ولی موتور فراری هم بهش خیلی کمک کرد. بعد ایمان جان من تقریبا به جز چند دقیقه تمام مسابقه رو دیدم و فاصله ی لوئیس رو ندیدم به زیر 0.25 ثانیه برسه مگه اینکه اون چند دقیقه ای که از دست دادم این اتفاق افتاده باشه. بعدشم اگه 0.1 می شد فکر کنم می تونست سبقت بگیره. مرسی از تحلیل های آموزنده تون عزیزان

    • LH44

      15

      4

      شرایط برابر؟؟؟!!!
      در اینکه ماشین مرسدس در کل بهتر طراحی شده شکی نیست ولی قدرت موتوری فراری رو مرسدس نداره.
      اگر ماشین ها برابر می بودن مرسدس (همیلتون)با لاستیک نرم تر و با drs باز 0.002 ثانیه نزدیک نمیشد.
      در کل به نظر من لکرک خیلی خوب دفاع کرد ولی متاسفانه بی نقص نبود.اشتباهاتی کرد که ماشینش به لطف موتور بینظیرش جبرانش کرد.امیدوارم مسابقه به مسابقه بهترشه.
      بازنده های بزرگ مسابقه بوتاس و فتل بودن.
      هیچ وقت طرفدار فتل نبودم ولی از دیدن این وضعیت خیلی ناراحت شدم.
      بوتاس هم که خیلی خیلی نوسان داره و نمیتونه بدون اشتباه فشار بیاره.اگه لوئیس به جای بوتاس بود حداقل 8 دور از 11 دور رو در محدوده drs لکرک میموند.بوتاس واقعا بد رانندگی کرد.سال دیگ هاگر تیم ها به مرسدس نزدیک شن و تیم برای قهرمانی نیاز به 1-2 داشته باشه بوتاس میوته همه چیز رو خراب کنه.

      • McLaren F1

        7

        0

        منم وافقم ولی ورشتپنم میشه گفت جز بازنده ها بود
        اگه اونجوری الکی بالش داغون نمیکرد مطمئنا رده ی بهتری کسب میکرد
        با احترام به طرفدارای بوتاس
        راننده ی خوبیه ولی مثل گسلی بهتره میانه ی جدول باشه چون پارامترهای راننده ی برترو نداره امروز بازم این موضوع نشون داد

  17. Vahab

    11

    1

    لکرک عالی بود البون بازم خوب تموم کرد و ورشتپن پیت استاپ اول رو نمیرفت پشا رنو ها تموم میکرد در کل ریس عالی ای بود مث 4 تا ریس قبلی کاش کل فصل اینجوری بود که اخر فصل جذاب تر میشد

  18. PeymaN

    15

    3

    تبریک به فراری فن ها و چارلز فن ها باز خداروشکر یکی مثل لکلرک هست که خط 1 بیاره ومسابقه ببره و پرچم مارو تو مسابقه خانگی بالا ببره grande charles

  19. بیژن

    17

    2

    سلام تبریک ویژه به طرفدارای لکلرک واقعا عالی کار کرد .خیلی ها ازجمله خودم فکر نمیکردم مسابقه رو ببره و به خیلی ها ثابت کرد که هفته گذشته هم باشایستگی اول شد واقعا از اون چیزی که فکر میکردم خیلی بهتره این پسر .
    پ. ن :طرفدار مرسدس و لوئیز والبته سب هستم . ولی واقعا لذت بردم از چارلز

    • Ehsan gunner

      9

      1

      منم واقعاً بعد از تعیین خط فکر میکردم که مرسدس یک دو میزنه تو مسابقه و اگر فتل تو استارت بوتاس رو بگیره ( که نگرفت ) اول و سوم بشن نهایت …..
      که لکلرک عااااااالی دفاعی کرد و همه رو میخکووووووب
      اشتباه کرد ولی کمتر از بقیه
      خیلی پرفشار بود رقابت و جاااانم به این پسر که توان تحمل این سطح از فشار رو داره …. 🙂
      همیلتون هم حتی خوب رانندگی کرد واقعاً

  20. KOMEIL

    12

    6

    دم لکلرک گرم
    خدایی امروز جدای از رتبه اول واقعا بهترین راننده بود
    ۵۳ دور در مقابل بهترین ماشین فصل دفاع کنی و هیچ اشتباهی ازت سر نزنه
    واقعا دمش گرم

  21. Hamed

    17

    4

    شیر مادر حلالت شارل
    راننده ای که 53 دور زیر فشار مداوم نشکست و احترامی که لایقش بود رو از تیفوسیا گرفت
    نه فقط لوئیس هردو مرسدس رو شرمنده خودت کردی ایکاش پارسالم تو این ماشین بودی
    و بگیم از بهترین استراتژی امسال فراری و شاید دوسال اخیرشون اولش گفتم وای چرا هارد ولی بعدش فهمیدم عمرا مدیوم زیر اون فشار پارابولیکا دووم نمیورد
    و اونایی که به موتور فراری شک داشتن 339 kph/ بدون drs !
    فصل شاید برا ما دیگه تموم شد ولی با لذت تموم شد ریسای بعدی میدونم شانسی نداریم و بینوتو هم تو مصاحبش آب پاکی رو ریخت و گفت امسال دیگه نمیتونم مشکل دانفورس رو حل کنیم و ماشین تا آخر فصل تقریبا دیگه همینی که هست
    پس فراری فنای واقعی فقط بیاید از این برد لذت ببریم به امید فصل بعد و درخشش شارل و امیدوارم سب هم اگر تو تیم میمونه فرمش رو پیدا کنه

  22. Mohammad44

    15

    6

    من هم پیروزی لکلرک رو به طرفدارای خودش و فراری تبریک می گم عملکردش خیلی خوب بود ولی نباید از موتور فراری غافل شد. یعنی اگه اینو بذاری تو اتوبان میره و نقطه میشه. حیف این پاوریونیت که این کیت ایرودینامیکی رو داره. در ضمن ایزدیار شما از از اشتباهات راننده خودت تو این مسابقه غافل شدی و به لوئیس تیکه میندازی ؟ سب تو این مسابقه به اشتباه خودش باخت نه تعیین خط. درسته اگه سب تایم می زد شاید بهتر می بود رده ی استارتش ولی امروزم اگه اشتباه نمی کرد می تونست جز 4 تای اول باشه. در جواب ابولفضل جان اینو بگم که مرسدسا نتونستن فراری رو بگیرن نه لکلرکو هر چند در اول کامنت گفتم لکلرک هم عملکرد فوق العاده ای داشت ولی اینو برای این نوشتم که هر وقت لوئیس موفقیتی کسب می کنه دوستان مورد عنایت قرارش می دن و اون موفقیت رو به مرسدس نسبت می دن

  23. McLaren F1

    18

    7

    خدایی حالم بد میشه وقتی مرسدس یا هر تیمی نفری یدونه لاستیک دستشون میگیرن میان بیرون و دوباره عین پت و مت برمیگردن تو
    خیلی حال بهم زنه کارشون
    فرقیم نداره کدوم تیم باشه حتی مک لارن
    فرمول تو بد مسیری افتاده

      • Mehdi

        5

        5

        چارلز یک خطر بزرگ درآینده برای مرسدس وباید مرسدس راننده جوان خوب بیاره چون بوتاس که بدترین راننده تاریخه که بالاستیک نو هم نمیتونه کاری کنه همیلتون هم سنش داره میره بالا ودیگه به اون سریعی نیست ولی هنوز بهترین اما توتو بایدmaxروبیاره تابتونه بالکلرک رقابت کنه تو 10سال یا12سال اینده

    • علیرضا

      4

      1

      خب اینم یک نوع استراتژی هست برای خودش.من طرفدار فراری هستم اما از اینکه مرسدس بلوف زدن رو انجام‌ میده یا ردبول پیام های رادیویی غافلگیر کننده میده هیجان زده میشم که آیا میتونه موثر باشه و تیم های دیگه رو وادار ب اشتباه بکنه یا نه.توتو ولف واقعا استاد هست تو این کارا

  24. Amir44

    15

    8

    تبریک به فراری و چارلز !
    ماشین فراری تو مستقیمی وحشتناکه. DRS داشته باشی، لاستیک نرم تر هم داشته باشی فقط میتونی با سرعت برابر باهاش حرکت کنی! همیلتون همه ی تلاشش و کرد واقعا و تو مستقیمی که شانسی برای سبقت نداشت ولی باز دمش گرم سبقتش و گرفت که با نامردی داورا با لکلرک راه اومدن و جریمش نکردن اصلا اندازه ی نصف ماشین هم جا نذاشت برای لوئیس چه برسه به یه ماشین !!!
    هر چند اگه سبقت هم تکمیل میشد عمرا نمیتونست نگه داره! فکر کن بعد پارابولیکا یه فراری با DRS باز پشت سرت باشه!!!!
    به هر حال تبریک به طرفدارای فراری و چارلز که اونم عالی رانندگی کرد و فوق العاده زیر فشار لوئیس دووم آورد

  25. جواد محمدی

    11

    2

    فکر کنم فراری ماشین رو بر اساس مونزا توسعه دادند. با DRS هم مرسدس نتونست کاری از پیش ببره.
    متاسفانه از زمانی که گسلی از ردبول رفته نمیدونم چرا اینقدر ورشتپن بد نتیجه میگیره.با اومدن آلبون امیدوار به جمع امتیازات تیمی بیشتری بودم ولی …

  26. alireza_h

    7

    8

    حالا فراری باید تمام دغدغه‌ش بشه حفظ لکرلک! چون بنز به علاوه لکرلک مساوی خواهد بود با حداقل پنج سال قهرمانی پشت سر هم؛ و این رو هم توتو ولف می‌دونه حالا دیگه و هم موجود جاه طلبی چون چارلز لکرلک!

    چه بسا چارلز لکراک ِ درون‌گرای جاه طلب بیشتر شخصیتش به بنز بخوره و ورشتپنِ عاصی و غیر قابل پیش بینی بیشتر شخصیتش به فراری!

      • alireza_h

        2

        2

        سیاست بنز مشخص هست و بعد از همیلتون، نزدیک‌ترین فرد به اون سیاست چارلز لکرلک خواهد بود!

        با توجه به جاه طلبی خاصی که لکرلک داره، به نظرت اگر با پیشنهاد بنز مواجهه بشه با عنوان صندلی اول تیم مرسدس، این پیشنهاد رو رد خواهد کرد؟ و قاعدتا در چنین شرایطی فراری کاز راحتی برای حفظ لکرلک نخواهد داشت…

        با رفتن لکرلک، و با در نظر گرفتن اینکه ردبول نتونه از فراری پیشی بگیره، چه جایگزینی بهتر از ورشتپن؟ و در این سناریوی احتمالی شاهد یه نبرد ده ساله‌ی کلاسیک خواهیم بود: مد مکس با فراری و لکرلک آرام اما موذی و جاه‌طلب با مرسدس!

      • Hamed

        2

        0

        لکرک راننده آکادمی فراریه جذبش نه برای مرسدس و نه تیم دیگه ای آیسون نیست

  27. mehdivettel

    9

    4

    تبریک به فراری فنا
    امروز چارلز درخشان بود.من که فکر میکردم به راحتی مرسدس ها اول و دوم میشن ولی واقعا چارلز بی نظیر بود

    خیلی خوب میشه مکس و ردبول نزارن مسابقه بعدی رو هم مرسدس ببره
    اونوقت قیافه توتو دیدن داره

    • امید نورمحمدی

      5

      8

      اون بینظیر نبود… اشتباه کم نداشت لکلرک. امروز همیلتون بدشانس بود و پر اشتباه. خیلی وقت بود لوییسو انقدر عصبی و تحت فشار ندیده بودم. تعیین خط دیروز اعصاب همه را بهم ریخنه بود. البته غیر از لکلرک و دوتا رنوها که سود بردند. سب هم که کلا از اوایل مسابقه لپ شده بود. اگر با استرول برخورد نمیکرد و پنالتی نمیگرفت چند امتیازی میاورد..

      • mehdivettel

        6

        0

        حقیقتا با این ماشین فراری که اصلا نمیدونه گریپ چی هست چندتا قفل کردن ساده اونم تحت فشار راننده عقبی قابل اغماضه

        ولی خدایی اون اعتراضات سب تو کانادا باعث شده که الان راننده ها یه خورده آزادتر باشن برا رقابت، فقط این وسط یه برد سب پرید

  28. ...m6...

    15

    9

    تبریک به لکلرو مسابقه جالبی نبود زیاد….عزیزان لوییس فن فداتون بشم ول کنید این قضیه لپ شدنو نشون بدید با شعور هستید و راننده رو به خاطر این مسائل مسخره نمیکنید……در رابطه با اون پرت کردن لوییس به بیرون که واقعا این پرچم مشکی سفید و مافیای مرسدس منو پشم ریزون کرد…..باشد ازین مافیاها…..برد حق لکلرک نبود……دوستان پیشگو لطفا پیشگویی نکنن برای خودتون میگم خوب نیس براتون….درکل به امید برد لوییس تو سنگاپور اینجا واقعا نمیشد با موتور فراری رقابت کرد هرچند لوییس خارق العاده بود و خیلی خوب خودشو نزدیک نگه میداشت اما اختلاف موتوره که بیداد میکنه…..روز خوب لوییس هم میرسه💖 و اون دور همرتایمی هم یادمون نره💖💖💖👑👑👑

    • Hassan Mohebbi

      13

      6

      چیش جالب نبود؟
      ۱. برد لکلرک
      ۲. رفتن همیلتون به بیرن پیست
      ۳. قفل کردن و از دست دادن سکو سوم.
      ۴. همینطوری الکی مثلا
      اوج هیجان بود این مسابقه بعد شما میگید جالب نبود. من خودم وقتی لوئیس رسید تو فاصله دی ار اسی لکلرک هر دور میگفتم خوب سبقت گرفت رفت. دوباره دور بعد میگفتم ایندفعه دیگه سبقت میگره نا سلامتی قهرمان جهانه کسیه که با ماشین ضعیف‌تر هم میتونه ببره اینجا که در حد هم هستن. چون هرچی فراری تو کفی خوبه در عوض مرسدس تو پیچا خوبه؛ پس شرایط برابره. دیگه الکی مظلوم نمایی نکنید.

      • miladhammer44

        9

        3

        چی میگی حسن اقا….چه ربطی داره قهرمان جهانه مگه بایدپیاده بشه خودش بدوه تابه لکلرک برسه چی داری میگی میفهمی دقیقا……پس اگه اینطوری فتل هم بایدچون قهرمان جهانه بعدیه سال یه بردلااقل بیاره …..فراری بدونdrs339مرسدس باdrs342یاخدااین حجم ازمنطق ازکجامیاد….مغزم داره سوت میکشه

      • علیرضا

        4

        5

        به هیچ عنوان برابر نیستن،مسلما ماشین مرسدس خیلی بیشتر شرایط مسابقه ای داره تا ماشین فراری.این کاری که امروز چارلز انجام داد یک شاهکار بود،تمام طول مسابقه از دور اول تا آخر فقط هیجان خالص داشت برای هر دو گروه طرفدارای قرمز و نقره ای.‌زمانی که لوییس به ۰.۲ دهم ثانیه ای چارلز رسید واقعا برای من به غیر از دلهره چیزی نداشت و گفتم ایندفعه رد میشه اما فقط یک دفاع تمام عیار از چارلز نذاشت مونزا برای فراری ها و تیفوسی ها تلخ بشه.بعد از اینکه لوییس قفل کرد و سوم شد تا حدودی خیالم راحت شد اما باز هم هیجان داشتم چون ماشین والتری لاستیک مدیوم نو تر داشت و هر لحظه نزدیک تر می‌شد،به نظر من امروز یک رانندگی بسیار عالی از چارلز دیدیم همه با یک مدیریت عالی سرعت و لاستیک که باعث شد قهرمان مونزا بشه و بعد از هشت سال یک فراری چک فلگ رو زودتر از مرسدس ببینه

      • iman88

        4

        2

        مغز من اونجایی سوت کشید که تو مجارستان همیلتون با احتساب یه پیت بیشتر فراری رو لپ کرد یا تو اسپا تو یک سکتور 1 ثانیه یا بیشتر زمان کسب میکردن و تازه میگفت فشار نیوردیم.یا تو همین مسابقه تو هر پیچ بیش از 1 دهم زمان بدست میورد.یا اختلاف زمانی بوتاس تو هوای ازاد با چارلز.یا تمامه اون مسابقاتی که حتی تو دی ار اس مرسدس هم نمیتونستن بیان تا بفهمیم بالاخره اختلافه سرعتشون با دی ار اس چقدره.یه نگاه به کانادا،اسپا و مونزا بکن و برتریه فراری ها رو تو این پیستا مقایسه بکن با برتری مرسدس تو اون پیستایی که حتی بدونه یک حمله از جانبه تیمهایه دیگه مسابقاتشون رو برنده میشدن.
        البته از حق نباید گذشت لوییس هم چالش داشته.بوتاس بزرگترین مانع لوییس بر سر قهرمانیه شیشمشه.
        البته لیاقته این صندلی رو داشته و نوش جونش تمامه قهرمانیاش.اما یه لحظه به خودتون اجازه ندید شرایط و ماشینی که راننده هایه مرسدس دارن میرونن رو با شرایط و ماشینه راننده هایه فراری مقایسه کنید.اونا بدونه سوزوندنه یکی از مهره هاشون یا دفاع انتحاریه راننده هاش تو کانادا و مونزا غیر ممکن بود بتونن مسابقه رو اول تموم کنن.تازه اینجا ایده ال ترین شرایط ممکن رو داشتن،بقیه مسابقاتشون بماند.
        در اخر یکم مراعات کن میلاد جان.با هم مدرسه ایه دورانه دبیرستانتون صحبت نمیکنید.

      • Hassan Mohebbi

        3

        0

        میلاد جان اصلا منظور من رو متوجه نشدی. من میگم اگه فراری تو مستقیمی خوب بود مرسدس هم تو پیچ‌ها خوب بود. اگه واقعا مرسدس خوب نبود باید تو هر دور به خاطر اون کفی‌ها لکلرک یه دو سه دهم زمان بدست بیاره و تو خط پایان فاصله نفر اول و دوم شش هفت ثانیه باشه نه یک ثانیه. متوجه شدین چی شد دوست عزیز؟ اگه واقعا فراری دست برتر رو داشت باید فاصله بیش از این‌ها میبود نه این‌که تو هر دور لوئیس تو فاصله زیر ۸ دهم ثانیه لکلرک باشه. تو مسابقه‌هایی که مرسدس برده هیچ وقت شده اون ماشین پشت سری بیست دور تو فاصله دی ار اس باشه؟ دیگه واقعا برای سبقت یه راننده چیزی بیشتر از این نمیخواد. بعدش اگه واقعا دلیل شما این هست پس نباید از ولتری هم ترده گرفت چون او هم همین مشکل رو داشته.

        بعش دوست عزیزم میلاد جان من اصلا کار به وتل ندارم که هر وقت پست میگذارم شما پای وتل رد میکشین وسط، اصلا طرفدارش نیستم. من فن لکلرک هستم و کلا چون همش تو کامنتا هی میان میگن به خاطر ماشین برد ناراحت شدم. خداییش چند بار لکلرک با دریفت بعضی از پیچ‌ها رو به خیر گذروند؟ اصلا من فن کیمی و فراری هستم و طرفدار راننده‌هایی هستم که تو بیوگرافی نوشتم و اصلا به وتل و غیره کار ندارم.

      • Hassan Mohebbi

        3

        0

        یه چیز دیگه میلاد جان من اون جمله که قهرمان جهانه رو از کامنتای خود لوئیس فن‌ها برداشتم. چون هر وقت لوئیس با مکس یا با ریکاردو و یا حتی در اینده با لکلرک مقایسه میشه شما میگید نا سلامتی قهرمان جهانه. بعد گرندپری مجارستان کم گفتید نا سلامتی قهرمان جهانه. “همین m6 هر بار میاد میگه ۲۰۱۸ با ماشین ضعیف‌تر قهرمان شدیم. حالا هم ماشین ضعیفتر بود چی کار کرد؟ دومیش هم از دست داد. من فقط میخواستم بهش بگم دیگه نیا بگو با ماشین ضعیف‌تر قهرمان شدین. هیچ‌کس با ماشین ضعیف‌تر قهرمان نمیشه با ماشین رقابتی و برتر قهرمان میشن.”
        امیدوار متوجه هر من شده باشین میلاد جان عزیز

      • miladhammer44

        1

        0

        حسن اقامعذرت میخوام ازت خیلی تندرفتم ولی قبول کنین توکامنتابیشتربهم احترام بذاریم ناسلامتی یه جمعی است وبایدهمه ازان لذت ببریم
        #پوزش

  29. Ehsan gunner

    11

    0

    اول تبریک به خاطر المپیکی شدن بسکتبال ایران که همزمان بود و نصفش رو دیدیم 🙂 🙂
    تبریـــــــــــــــــــــــــــــک شدید به طرفدارای فــــــــتراری برای برد خانگی بعد از 9 سال
    لکلرک عالی بود و ماشین فراری هم تو مستقیمی ماورای تصور همه ….!!!!!
    تمام مسابقه این ماشین و این راننده های مرسدس رو توی آیینه هات نگه داری واقعاً فشار زیادی وارد میکنه که اینجا یعنی لکلرک عالی بود….. خشن تر هم شده توی پیچ ها و دفاع کردن ها
    به وضوح بعد از گرندپری اتریش داره آب بندی میشه چارلز 🙂
    یکی از مسابقه های جذاب امسال رو ساختن
    فقط حیف که….

    پیر گسلی نفرین کرده ردبول رو و دو مسابقه است آب خوش از گلوشون پایین نمیره 🙂

  30. JBjb

    5

    10

    تبریک به هواداران فراری و چارلز

    ماه عسل فراری فن ها تموم شد از سنگاپور تا ابوظبی در شرایط نرمال مسابقه ای دیگه فراری در مقابل مرسدس و چند تا پیست حتی در مقابل ردبول حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

    باز هم طراحی و فلسفه فراری که برای رفع این اشکال و جبران کمبود دانفورس، رو به تغییرات مکانیکی و تغییرات در اکسل جلو می‌آرند که باعث ناپایداری عقب ماشین و لغزش های زیاد میشه مثل سال گذشته کار دست فتل داد ، و هیچگونه همخوانی با استایل رانندگی فتل که نداره برعکس 180 درجه مخالف استایل رانندگی هست که فتل از آکادمی ردبول و بعد توروروسو با اون بزرگ شده‌. توی بلژیک هم این لغزش های عقب فراری بود و حتی امروز هم چارلز این لغزش ها رو داشت ولی دقیقاً این طراحی با سبک رانندگی چارلز همخونی داره.

    رانندگان هیولا سوار مرسدس باز هم امروز ریس پیس فوق العاده ای داشتند و اگر اشتباهات رانندگان مرسدس نبود برد برای هیولا بود. همیلتون پشت سر چارلز با اینکه دوره‌های بیشتری نسبت به بوتاس سپری کرد ولی اشتباهات کمتری نسبت به بوتاس پشت چارلز داشت و بوتاس با اون اشتباه آخری در دور 50-51 باز هم ثابت کرد چرا لایق نشستن بر روی صندلی هیولا نیست.

    یک مسئله ای که هست بیرون انداختن همیلتون به خارج از پیست توسط چارلز ، اگر در پیست سیلوراستون رخ میداد یه نظرتون رای بازرسان فرمول یک چه بود؟

    • iman88

      13

      4

      لوییس وقتی اشتباه کرد که لاستیکش نابود شده بود.وقتی با لاستیکه نوتر و سریعتر 20 دور نتونست رد شه با لاستیکه کهنه هم نمیتونست.بوتاس هم اگر اون اشتباه رو نمیکرد بازم نمیتونست دفاع چارلز رو بشکنه همونطور که لوییس تو شرایط بهتر نتونست اینکارو بکنه.چارلز این بردو فقط با شایستگیه خودش بدست اورد.تمامه مسابقه زیره فشار بود.فشاری که لوییس 20 دور تونست تحمل کنه و ولتری 4 دور.بماند که چارلز فشار خیلی بیشتری روش بود

    • Hamed

      5

      4

      و به راستی هیولاها را چه شد …
      خوشم میاد قشنگ خوشحالیا (: این دوتا ریس تموم شد و سنگاپور داره میاد و فراری قراره نابود باشه
      و هیولا ها قویتر از همیشه ((:

  31. ZOTAX.VETTEL

    12

    5

    بار اولی هست که میام و کامنت میذارم
    قبل از هر چیزی تشکر از جناب حسینی که با این همه هزنیه های هاست و سرور و نوینسدگان سایت رو حسابی بروز نگه داشته دمش گرم و خسته نباشید به همگی
    ————————-
    جالبه سب تا قبل از این مسابقه با توجه به اینکه از استایل ماشین تا حمایت ۱۰۰٪ گاراژ و همچنین خوش اقبالی هایی که نصیب لکلرک شد و بد شانسی هایی که گریبان سب رو گرفت ، با اختلاف ۸ ۹ امتیاز جلوتر از اون بوده و حالا همه راننده دوم تیم رو بهترین میدونن. لکلرک با یه سر خوردن تو آلمان میشه بی تجربه با یه برد تو اسپا که اگر سب نبود و اتوبان ایتالیا میشه برترین راننده تاریخ و حتی بالاتر از قهرمانای بزرگی مثل سب و لوئیس قرارش میدن. البته شیوه طرفداری از کیفیت جای خودش رو به کمیت داده و تک برد ها واسه همه مهم شده.

    • سید علی حسینی

      7

      1

      ارادت بزرگوار، تبریک طرفدارای مونِگسکی :)) و فراری؛ دلیل این نوع رفتار مردم هم به این خاطره که فرمول یک ورزشیه که شما فقط به اندازه آخرین مسابقه و نتیجه خودتون سنجیده میشین و هرچی که گذشته داشتید برای گذشتست، هر مسابقه یه برگ سفید توی کارنامه هر رانندست … خیلی از راننده ها حتی شانس پیدا کردن یه ماشینی پیدا نمیکنن که بتونن اینجوری خبرساز بشن با اینکه شایستگیش رو دارن… ساینز،ریکاردو، نوریس…

      • Amir5

        0

        6

        جناب حسینی مثل رومن که نمیتونه یه ماشین رقابتی داشته باشه

      • ZOTAX.VETTEL

        6

        0

        ارادت قربان . با فرمایشات شما موافقم
        البته نسل جدید کاملا متفاوت هستند در شیوه طرفداری . واقعا کامنت های دوستان رو می بینیم که راننده ها رو چقدر تحقیر می کنن باعث ناراحتیه. به شخصه با توجه به علاقه به سب هیچوقت از اسپین شدن یا آسیب به ماشین لوئیس خوسحال نمی شم و همچنین واسه سایر راننده ها . و در آخر جناب حسینی این قهرمانیا و پیروزی ها ماندگاره ولی شخصیت راننده واسه درصد کمی که مثل من هستند خیلی مهم تره من ۱۰ ۱۵ سال دیگه شاید تعداد پودیم های راننده مورد علاقه ام دقیقا یادم نباشه ولی شخصیتش همیشه یادم خواهد بود .

      • علیرضا

        2

        0

        سلام جناب حسینی،اگر لطف بکنید و سرعت مسابقه ای رو بذارید ممنون میشم.

    • iman88

      7

      4

      سب و لوییس و بوتاس هم تو همون اتوبان حضور داشتن.
      این دومین فصل حضور چارلز تو ف1 و اولین فصل رقابتش با بهترین راننده هایه حال حاضر نه دوازدهمین فصلش.همونطور که سالهایه ابتدایی لوییس و سب به عنوانه یه تازه وارد درخشان بود و امید و ستایشه همه رو برانگیخت.اینجا هم دنیا با همون نگاه داره ضهور ستاره هایی مثل چارلز و مکس رو دنبال میکنه.
      دنیایه ورزش همینه.اینجا کسی تو باد افتخاراته گذشته نمیخوابه و ضهور ستاره هایه تازه همیشه امیدوار کننده و جذابه و لازمیه حیاته این ورزشه.

      • ZOTAX.VETTEL

        5

        2

        داداش من پیگیر کامنت های شما هستم و تا حدود خیلی زیادی هم عدالتو تو کامنت هات رعایت می کنی دمت گرم .
        سب که تکلیف ماشینش مشخص بود و مثل همیشه گریپ مورد نیازشو نداشت
        لوئیس هر چی تو پیچ ها زمان به دست می آورد تو مستقیمی از دست میداد و تو بار دومی که لوئیس اومد سبقت بگیره عملا لکلرک داشت موش و گربه میکرد و باهاش مهربون بودند تا حدودی که جریمه نشد
        ولی در مورد بخش دوم صحبت های شما من یه مقایسه می کنم با فوتبال بعد از مسی و رونالدو خیلی پدیده به قول شما ظهور کردند ولی عدم داشتن ثبات باعث شد هیچوقت نتتوتن خودشون رو نزدیک این ۲ تا نگه دارن . مکس هم نمونه بدی واسه قیاس این داستان نیست البته در حال حاضر .

  32. امید نورمحمدی

    7

    4

    “تک ستاره آسمان مونزا : شارل لکلرک ”
    امشب در مونزا آتش برپاست. آتشی که جوانترین برنده تاریخ فراری بپا کرد. لکلرک کاری کرد کارستان. بدون هیچ کمکی و بدون هیچ تقلبی. هرچه بود برتری و مقاومت او در مقابل دو هیولای مرسدس بود.
    اینبار همیلتون در دامی افتاد که همیشه برای دیگران پهن میکرد. اشتباه لوییس در بدترین لحظه اتفاق افتاد. بعد از لوییس همه میدانستند ولتری توان گرفتن فراری در مونزا را ندارد. دو اشتباه پیاپی از او در نزدیکترین فاصله با لکلرک و …
    سب از استارت بازی را باخته بود و با توجه به اشتباهات مرگبار و پنالتی بحقی که گرفت از اول مسابقه لپ شده بود و دخالتی در جریان مسابقه نداشت. انگار که اصلا سباستین فتلی در پیست وجود ندارد. انگار مونزا او را ناپدید میکند.
    لکلرک برنده شد. برای دومین بار پیاپی . برای اولین بار بعداز آلونسوی بزرگ و درحضور او در سرزمین تیفوسی ها. فراری تمام ناکامیهای فصل کابوس وار خود را زیر فرش این برد پنهان کرد و خواهد کرد. خواندن سرود ملی ایتالیا در مونزا بعداز 9 سال اتفاق افتاد.
    آینده از آن جوانانی است که میایند و آرام آرام قهرمانان و پادشاهان قبل از خود را محو میکنند. این قانون این کره خاکی و آبی است. باور این برای من و امثال من سخت است ولی زمان برای من نمی ایستد و صبر نمیکند.
    هر روزیکه از عمرم میگذرد و در این ایام میانسالی قهرمان من هم با من به خاموشی نزدیک و نزدیکتر میشود. و چه خوش است مردن قبل از دیدن مرگ عزیزانت. و بسا خوش است مردن قبل از افول قهرمانت…

    • Hassan Mohebbi

      6

      0

      دوست عزیز امید جان، خیلی متن قشنگی گفتی کمتر از نویسنده‌های حرفه‌ای نبودی. ولی من نمیدونم چرا اخرش پای مرگ و عزرائیل و اینا وسط کشیدی. انشالله همیشه صحیح و سالم باشید.

      • امید نورمحمدی

        5

        0

        منظور از مرگ آخرین حد ناراحتی یک طرفدار بود.
        درباره قهرمانان بجای مرگ از کلمه افول استفاده کرده بودم.
        فقط در باره خودم شخصا واژه مرگو بکار برده بودم…
        از واژه عزاییل اصلا استفاده نشده…
        مرگ حق است و …
        با توجه به فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی بهتر دیدم کمی فضای نوشته ام در حال و هوای این ایام باشه
        اگر کسی ناراحت شده و اگر نامناسب بوده به بزرگی خودتون ببخشید بر من…

      • Hassan Mohebbi

        4

        1

        خیلی قشنگ بود امید خان
        من هم فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی رو به همه دوستان تسلیت میگم.
        من عزیزانت رو نمیدونم چرا عزرائیل خوندم. فکر کنم هیجانم زیاد بود
        بازم از این متن‌های قشنگ بگذار.
        دمت گرم

      • JBjb

        3

        7

        اگر دو تا پرچم سیاه و سفید پنالتی زمانی داره پس عملاً دو دستی امروز فراری رو قهرمان کردند. فارغ از طرفداری، باید واقعیت رو گفت پنالتی قطعی بوده

        گویا گزارشگر لایوگذار که عاشق لکرک هست و از فتل متنفره اذعان کرده پنالتی روی مرز بوده ( یعنی با اکراه پنالتی رو تایید کرده) و در ادامه اشاره کرده چون پیست ایتالیا بوده صدهزار هوادار فراری اونجا بوده مراعات کردن روی نظر داوران تاثیر داشته.

        دقیقاً عین سناریویی که توی ردبول رینگ اتریش رخ داد اونجا فراری ضرر کرد
        بعد از اتفاقات ردبول رینگ تا الان حداقل سه گرند پری ( گرندپری امروز دوبار ) بازرس ها به نفع چارلز لکلرک رای دادن

      • Akbar (Ghasemi)

        5

        0

        پرچم بعد از سیاه و سفید پرچم مشکیه و راننده از ریس اخراج میشه…
        پرچم سیاه و سفید و پرچم سیاه عین کارت زرد و قرمز میمونن تو فوتبال…
        پرچم بعدی سیاه می بود اگه میدادن…

        پرچم سیاه و سفید رو به خاطر تماس غیر ورزشی میدن ولی حرکت مشکوک دوم لکلرک (بریدن پیچ) اصلا در صورت جریمه شدن ربطی به پرچم سیاه سفید پیدا نمی کرد و جریمه اون جداگانه محاسبه و اعمال می شد چون حرکت خطرناک یا تماس خطرناکی دیگه نبود و بدون توجه به اخطاری که دریافت کرده بود جریمه زمانی میخورد…
        اگه جایی رو اشتباه گفتم دوستانی که اگاه ترن اصلاح کنن…

  33. Milad.mishkhasi

    8

    4

    سلام همیلتون کسی بوده ک تو مکلارن قهرمان شده .لکرک ک تو فراری هستش و اونم داخل دو پیست ک از قدرت موتورش داره استفاده میکنه تونسته ببره حالا تو بگو راننده فوق العاده من میگم موتورش.همیلتون ۸ برده اورده مث شما رفتار نمیکنیم .درود بر همیلتون

      • Milad.mishkhasi

        5

        3

        واقعا رانندگی همیلتون رو نمیشه با کس دیگه مقایسه کرد این‌پسر فوق العادس

    • amiiir

      1

      2

      برادر یک کلام فراری فن ها حسودی میکنن به لویس بهترین راننده فرمول یک حال حاضر جهان هر چقدر هم می خوان راننده معرفی کنن جاش نتونستن یبار میگن مکس یبار لکلکرک هروز از دیوار یکی برید بالا حالا حالا هم مونده شکستش بدید تا موقعی که تو فرمول یکه بعدش با یه گل بها نمیشه مونده جای لویس کسی معرفی کنید

      • iman88

        0

        0

        تا زمانی که تو مرسدسه نمیشه شکستش داد نه تا زمانی که تو ف یکه.شاید شما و خیلی از طرفداراش قبل از مرسدس مسابقاتش رو ندیده باشن اما خیلی ها دیدن و یادشونه.لوییس یه راننده بزرگه با کلی افتخار و مهارت.اما این چند سالی که تو مرسدسه فقط 2018 و تا حدودی 2017رقیب داشته.مصلما رقابت با رقبایی مثل سب.الونسو .مکس و دنیل خیلی دشوارتره براش تا رقابت با رزیرگ و بوتاس.و رقابت با این راننده ها با ماشینی مثل فراری یا ردبول،خیلی خیلی دشوارتره.
        برایه مثال شما رو ارجاع میدم به 5 ساله قبل از حضورش تو مرسدس.بینه سال هایه
        2009-14.

  34. FERRARI

    10

    3

    چند روز پیش داشتم یه ویدئو میدادم خلاصه ایی بود از دوران فرمول 2 لکرک،خیلی دقت نمیخواد بفهمی که این پسر تو این ورزش فقط خوب نیست بلکه یه چیز خاصی در وجود این پسر هست که میتونی حس کنی از اون راننده های خاص عالم فرمول یک میشه.

  35. Amin

    7

    5

    خروج از پیچ ۲ فراری وقتی از ماشین لکلرک لوئیز رو نشون میدادن رو دیدین؟؟؟ لوییز تبدیل ب ی نقطه میشد!
    تو استارت هم دیدین چ شتابی داره موتور فراری؟ استارت لوئیز از لکلرک خیلی بهتر بود ولی بازم لکلرک رد شد!
    دقیقا یاد دوکاتی و یاماها تو موتوجی پی افتادم
    این ریس رو قطعا و حتما موتور فراری برد
    سبقت از لکلرک هیچ راهی نداشت همیلتون ۵۰دور دیگه هم نمیتونس رد بشه مخصوصا با لاستیک ضعیف تر
    شاید اگه مرسدس هارد میذاشت میتونس کاری کنه اونم شاید

    • علیرضا

      0

      5

      اگه مرسدس هارد مینداخت به جای مدیوم قطعا لکلرک با فاصله ده ثانیه ای مسابقه رو میبرد،دلیل این حرفم اینکه همینطور که فراری با استینت قرمز و سفید عالی عمل میکنه و با زرد مشکل داره.مرسدس برعکس این رو ثابت کرده که تنها با لاستیک حاشیه زرد میتونه دمای لاستیک هاش رو ب شرایط مسابقه ای برسونه.اگه مرسدس لاستیک هارد مینداخت با توجه ب سرعت فراری در مستقیمی ها لکلرک و طرفدارای فراری با خیال راحت تری مسابقه رو دنبال میکردن.این میتونست برعکس هم باشه اگه فراری لاستیک زرد مینداخت برای چارلز با درنظرگرفتن مشکلاتی که با این استینت دارن تا ب دمای مسابقه ای برسوننش کار برای چارلز خیلی سخت تر می‌شد،به نظرم مهندسین استراتژیست فراری با انتخاب لاستیک هارد برای چارلز تقریبا مسابقه رو برده شده میدونستن.(بعد از اینکه اندرکات مرسدس با شکست روبرو شد و چارلز جلوی لوییس ب پیست برگشت)اما اگه لوییس زودتر از خروجی پیت لاین رد شده بود خدا میدونه الان کدوم گروه از طرفدارای قرمز و نقره ای خوشحال بودن.

    • Akbar (Ghasemi)

      4

      3

      لاستیک ضعیف تر؟!؟!
      همیلتون با مدیوم لکلرک با هارد! چجوری میشه لاستیک ضعیف تر؟! اونم اینکه لکلرک بلافاصله بعد از پیتش درست جلوی همیلتون درومد ولی همیلتون توی همون دور که لاستیک لکلرک سرد بود باید میگرفتش ولی تعداد دور زیادی رو پشت لکلرک موند تا لاستیکاش افت کردن و عملا شانسش ازبین رفت این در حال بود که هارد دیرتر به ایده ال عملیاتیش میرسه و دورهای اپل بعد از پیت استاپ همیلتون دست بالاتر رو داشت من فکر میکردم بگیره شارل رو و دورای اخر شارل واسه پس گرفتن رده اش بجنگه اما پاقعا خوب دفاع کرد…
      از منطق خارج نشیم دنیای اف1 دارن لکلرک رو تحسین میکنن نه موتور فراری رو
      موتور فراری به اندازه لازم خوب بود اما واسه کافی شدن به عملکردی مثل امروز لکلرک نیاز بود تا برنده شه…

      • iman88

        3

        0

        تا حالا نشنیده بودم به لاستیکه سریع تر بگن “ضعیف تر”
        همینطور که تا حالا نشنیده بودم کسی بگه فراری رو هارد قویه.فراری رو سافت قویه.ولی هرچی لاستیک سفتر میشه مشکل چسبندگی،دماو دوام پیدا میکنه.بخاطر سبک رانندگیشون سب بیشتر از چارلز رویه هارد مشکل داره ولی در عوض رویه ساف عالیه.
        اگر مشکل لاستیکها رو برطرف کنن مطمئنم سب بخشی از مشکلاتش با ماشین حل میشه.ضمن اینکه اینکار مستلزم تغییر تو دانفورس ماشینه،که همینم ماشینو بیشتر میتونه به استایل سب نزدیک کنه

  36. M.e.h.d.i

    5

    2

    متاسفانه والتری بعد از قرارداد افت می کنه
    شاید نیاز داره فقط تو مرسدس باشه

    دوران آقایی ناندو هم تموم شد
    قربانی بعدی کیه خدا داند
    و شاید هیچ گاه ورشتاپن نتواند قهرمان جهان بشه

    یکی دیگر از همین فراری حالا رکورد های مایکل اسطوره ای رو تهدید می کنه

  37. Amir

    7

    2

    با احترام به تمام دوستان باید بگم که حالا حالا ها لکلرک نمیتونه کاری کنه و نباید اون رو با کسایی مثل همیلتون مقایسه کرد
    اما در مورد آینده یه حسی به من میگه که ورستپن به مرسدس می ره و با لکلرک برای قهرمانی رقابت میکنه و نظر شخصی من اینه که ورستپن خیلی بهتر کار میکنه
    در مورد این مسابقه هم باید بگم هر راننده ای مسابقه های خوبی میده تازه خیلی از راننده ها در حالی اول میشدن که ماشین اونها خیلی ضعیف تر نسبت به بقیه بود واینکه به نظر من تا سال ۲۰۲۱ این دو نفر قهرمان نمیشن

  38. mehdivettel

    6

    1

    همیشه گفتیم این ماشین فراری گریپ نداره

    ولی حقیقتا امروز ماشین فراری تو کفی موشک زمین به هوا بود، لامصب مرسدس با drs و خلا پشت بازم به زور نزدیک میشد

  39. iman88

    7

    3

    چارلز فقط یه بار تو شیکن اول اشتباه کرد که اونم تونست جمعش کنه و نذاشت اتفاقی که برایه لوییس و مکس و خیلیایه دیگه افتاد براش بیفته.ضمن اینکه مسابقه رو برد.یعنی دقیقا همون کاری که باید میکرد و اکثریت معتقد بودن نمیتونه.نوشه جونه خودشو تک تک طرفدارایه فراری.امیدوارم هر روز بهتر از قبل بشه و تو سالهایه اینده خودشو فراری رو قهرمانه جهان کنه.

  40. pmohamadaminq

    6

    1

    تبریک میگم به طرفدارای فراری . لکلرک مث همیشه ترکوند . حیف سباستین اشتباه کرد میدونم زود زود بر می گرده به فرم مناسب . انشااله به حق مایکل شوماخر و کمک زمین زمان بتونیم یه چن مسابقه ی دیگه هم ببریم شادی مون از این بیشتر شه.

      • JBjb

        3

        8

        کی گفته هر کس؟

        ولی از شروع عصر هیبرید یعنی 2014 تا الان چند تا راننده بودند که اگر صندلی دیگر مرسدس رو ( روزبرگ-بوتاس ) در اختیار داشتند حداقل 2 بار و حداکثر 4-5 بار قهرمان جهان میشدند ( بدون سال آینده)

        فتل، آلونسو، دنی ریکیاردو، یا حتی اگر خود روزبرگ بعد از 2016 مونده بود حداقل یک بار دیگه میتونست قهرمان بشه.

        همینطور امسال لکلرک اگر جای بوتاس بود میتونست قهرمان جهان بشه. و مهمتر بهترین راننده دو سال اخیر یعنی مکس وشتپن دیوانه، اگر 2018 و امسال 2019 و سال بعدی صندلی دیگر هیولای مرسدس رو داشت براحتی 44 رو شکست میداد بلامنازع قهرمان جهان میشد ولی متاسفانه بهترین راننده، بهترین ماشین رو نداره. سال 2015 فتل سه مسابقه برد با اون فراری داغون و بهترین راننده سال 2015 فرمول یک شناخته شد اما قهرمان عکساتون 44 بود که بهترین ماشین رو داشت و رتبه دوم هم تیمیش روزبرگ،
        سال 2018 فراری فقط 5 پیست از هیولای مرسدس و ردبول سریعتر بود. سال 2017 فراری فقط تو 4 پیست از هیولای مرسدس سریعتر بود ولی فتل اون سال عملکرد خارق العاده ای داشت بیشترین از توان فراری 2017 ازش امتیاز و عملکرد بیرون کشید اون ماشین گریپ عقب ماشین خوب بود به استایل رانندگی فتل میخورد و در نقطه مقابل هم تیمیش کیمی رایکونن عملکرد ضعیفی داشت با ماشین 2017 در مجموع. آخر سر هم بخاطر کلی بدشانسی و خرابکاری وشتپن رادیاتور ترکوندن ماشین فتل، بعد پنالتی تعویض موتور ، بعد شمع سوزوندن موتور جدید فراری توی سوزوکا ژاپن، فتل قهرمانی جهان از دست داد، هر چند اینقدر هیولای مرسدس قوی هست خصوصا توی آپدیت و توسعه و مسابقات نیم فصل دوم که سخته بگی اگر اون اتفاقات علیه فتل نمی‌افتاد بازم قهرمان میشد در مقابل هیولای مرسدس

      • علیرضا

        4

        7

        خیلی ساده هست.چون راننده ای مثل لوییس هست.مرسدس هیچ‌وقت بوتاس رو به لوییس ترجیح‌ نمیده.چرا مرسدس رزبرگ رو بازنشسته کرد و باهاش قرارداد نبست بعد از ۲۰۱۶؟؟؟دلیلش این‌بود که نیکو راننده ای رقابتی بود و اصلا ب دستور تیمی اهمیت نمیداد و دنبال رقابت و اول شدن بود،این دقیقا نقطه مقابل بوتاس هست که بیشتر از اینکه دنبال رقابت باشه دنبال داشتن صندلی در اف وان هست.مگه قرار نبود اکون بیاد جای والتری؟چرا میومد؟بازم جوابش ساده هست،یک مشورت با لوییس،نتیجه= اکون راننده رقابتی هست و جوان اگه با اون قرارداد ببندیم احتمال شانس پیروزی های من ۵۰ ۵۰ میشه تو اکثر پیست ها،خب این چکاریه!
        ما که داریم امتیازهای تیمی رو با همین بوتاس میگیریم،بوتاس هم پسر بی ازاری هست و به دستور تیمی هم اهمیت میده و حاضره هرکاری بکنه که بمونه.در ضمن بزرگ‌ترین شانسی که لوییس ار هم تیمی خودش گرفته اینکه بوتاس اصلن راننده هجومی نیست و درشرایط فشار بالا اشتباهات زیادی میکنه مثل المان

  41. SV5-Ferrari

    7

    6

    تبریک به لکلرک دیروز بعد از تعیین خط ازش انتقاد کردم ولی این پسر فوق العاده هست گل کاشت دیگه نه کیمی آخرین پیروز ریس برای فراری هست نه آلونسو آخرین پیروز مونزا برای فراری دمت گرم چارلز
    ولی
    سباستین فتل یادمه وقتی اومدم اف وان رو ببینم اسم فتل گوش زد بود از همون روز از همون مونزا 2008 طرفدارت شدم
    ولی بعد از 11 سال چه بلایی چه اتفاقی برات افتاده یعنی نمی‌خوای این فصل برای خودت و ما طرفدارانت پیروزی کسب کنی البته شایدم بخوای ولی ماشینت اجازه نده دیگه نمی‌خوام حتی یک لحظه داخل این تیم باشی الان تو نیاز به ریکاوری داری نیاز به روحیه داری این تیم بهت روحیه نامیده ولی سباستین چرا آخه سال پیش نایب قهرمان شدی همینجوری رسانه ها کم بودن که
    الان لکلرک هم ازت جلو زد باید منتظر هر چه بیشتر رسانه ها باشی
    توروخدا برگرد به روزای خوبت سباستین با برد ها طرفدارت نشدم که با شکست ها ازت متنفر بشم سباستین ولی انتظارم بیشتر بود امیدوارم برگردی ردبول کم ترین کاری که یک تیم می‌تونه در حق یک راننده انجام بده روحیه هست که فراری و بینوتو نمیخوان همچین کاری کنن
    اگه موندی یا رفتی از فراری
    فقط فقط فقط به روزای خوبت برگرد هنوز خیلی زوده بخوای ناامید شی ما طرفدارت هستیم پس تا ما هستیم ناامیدی معنایی نداره
    برگرد سباستین برگرد سباستین با قوت به اف اون
    البته دوستان مرسدس فن دست بردارید دیگه دو تا ریس رو فراری برد ماشین قوی تر بود دست بردارید!!!!!!
    زحمت ۳۰ دور راننده و دورهای بیشتر رو ندیده میگیرد

    • iman88

      8

      1

      #5 Driver Legend عزیز
      جان تو دلم گرفت کامنتت رو خوندم.سب این همه ساله تو ف یکه فقط 2 تا فصله نا امید کننده داشته.تازه خیلی جاها اتفاقاتی که تو این دو فصل براش افتاده از کنترلش خارج بوده و هیچ تقصیری متوجه خودش نبوده.من به شخصه اصلا به عنوانه یه راننده افت کرده بهش نگاه نمیکنم.فقط یه مقطعی(تویه زندگی هم همینطوره)قطعات کنار هم جور نمیشن و یسری اتفاقات سلسله وار پیش میان و تاثیرات مخربی به جا میذارن و ادمو از مسیر اصلی خودش دور میکنن.تو ورزش هم همینه.امسال عوامل زیادی سب رو از هدفش دور کردن.در بین اینها وقتی دو سه تا اشتباه هم خودت بکنی باعث میشه مجموعش یه ناکامی رو بوجود بیاره.که معمولا هم بزرگتر از اونچه هست به چشم میاد.چیزی که میخوام بگم دوست عزیز ناراحتیت بزرگتر از اتفاقیه که افتاده.فراری شرایط خوبی نداشته.تو این وضعیت یه راننده جوون و با انگیزه بهتر میتونه خودش رو وفق بده و شور و انگیزه خودش رو حفظ کنه.ضمن اینکه حتی اگر در چند ساله اینده راننده هایه باتجربه الان افت کنن و نتونن با جوونا رقابت کنن بازم دنیا به اخر نرسیده.هر وقت رانندههایه جدید تونستن کاری که سب تو 6 ساله ابتداییه حضورش تو ف1 کرد رو تکرار کنن اونوقت میتونن ادعا کنن تو شرایط برابر توانه رقابت با اونو دارن.یا انقدر لیاقت دارن که اسمشونو تو تاریخه این ورزش کنار اون بذارن.
      امیدوارم تو مسابقاته اینده مثل روزایه گذشتش بدرخشه و طرفدارایه فراری و بویژه طرفدارایه خودش رو مثل روزایی که هیچکس حریفش نبود خوشحال کنه.-

  42. Ferarri4ever

    7

    4

    چرا اینجا اینقدر رو راننده مانور میدین!!!مهم تیمه و بس، راننده هرکی میخواد باشه باشه این تیم وماشینه که اجازه میده یه راننده جلوه کنه یا نکنه. اگه همیلتون بره رنو قهرمانی میاره یا پارسال لکلرک خیلی شانس میاورد 10 تموم میکرد. تیم برده و این مهمه و بقیه حاشیس. برای برد تیم محبوبم و مسابقه جانانه رانندش خوشحالم بشخصه.

  43. pouya

    7

    1

    مسابقه جذاب و جالبی بود
    یه بحثی هست به اسم رسانه
    یسری اسمارو راحت بولد می‌کنه و قهرمان می‌سازه
    فعلا دور لکرکه
    یسریا میگن شوماخر جدید
    یسریا میگن وتلو شکست داد
    امروز میگن همیلتونو برد
    درک نمیکنم واقعا
    چجوری مقایسه آنقدر راحت بین راننده ها انجام میشه.
    استاد صباغم که الان خوشحال خوشحال لایو گذاشته که اگر از اول سیاست فراری رو لکلرک بود وضعشون بهتر بود بدون اینکه بگه کی تو آذربایجان رفت تو دیوار و…
    امروز روز بد سباستین بود هر راننده ای روز بد داره
    همونقدر که آلمان تشویقش کردیم مستحق سرزنشه نه بیشتر
    هرچند میدونم ناسازگاری ماشینه و عدم حمایت تیمو همه چی درست اما این اشتباه بد بود واقعا
    امیدوارم به خودش بیاد

    اما یه نکته جالب
    تو کانادا وتل مدام از مصرف سوخت می‌گفت لکلرک چجوری مشکل سوخت نداشت بعد این همه فشار 😐
    واقعا برام عجیبه این قضیه
    گاراژ فراری بی نقص بود
    و مستحق برد

    در کل تعریف تمجیدا از لکلرک بیش ازون چیزیه که شایستشو چون هنوز به چیزی نرسیده واقعا

    در کل روز تلخ و شیرینی برای من طرفدار سب و فراری بود
    امیدوارم مسابقات بعدم فراری به این سرحالی باشه

    به امید بازگشت سباستین

  44. Seb4ever

    2

    1

    سب روی عقب ماشین اصن کنترلی نداره و سر همین احساس میکنم اصن بخودش زحمتی نمیده انگار که فقط منتظره فصل تموم شه باز از نو شروع کنه اصن وقتی اریوابنه رفت اینم یه طوری شد

  45. بهزاد زمانی

    4

    8

    قبل از شروع فصل همه از قدرت مطلق موتور فراری حرف میزدند و بعضی از دوستان طعنه و حالا مشخص شد که فراری در دو مسابقه اخیر نون برتری بی چون و چرای موتورش رو خورد هرچند از رانندپی بی کم و کاست شارل هم نمیشه سرسری عبور کرد. و دوباره “فتل به پایان سلام کن”

    • SV5-Ferrari

      5

      2

      و دوباره شروع شد با یک اشتباه راننده باید خدافظی کنه باشه مشکلی نیست
      توی یک فصل راننده نایب قهرمان میشه فصله بعد تا اینجا پنجم باید خدافظی کنه !!!!!!
      😤😤😤😐😐😐😐🙅🙅

  46. حامد

    3

    1

    یه سوال
    لوئیس همیلتون برای تعویض لاستیک و ثبت سریع ترین دور وارد پیت می شود تا با یک امتیاز اضافه از مونزا خارج شود. رکورد پیست از آن روبنز باریکلو با زمان 1:21.046 است که در 2004 به ثبت رسیده، آیا شکسته خواهد شد
    مگه پارسال کیمی رکورد رو نزد ؟

    • iman88

      7

      0

      باریچلو ریس رکورد پیستو داره.یعنی بهترین زمانی که تو جریانه مسابقه اصلی زده شده.کیمی سریعترین زمانو تو تعیین خط زده.یعنی سریعترین دوری که تا حالا تو این پیست زده شده.

  47. armin

    7

    0

    اقا سطح فورمول رو اندازه سطح كل كل فوتبالي پايين نيارين
    اينا خودشون بعد مسابقه براي هم پيام تبريك ميذارن و ابجو ميخورن
    از مسابقه لذت ببرين

    • itg

      3

      2

      حسن محبی عزیز من مرسدس فن شدیدم

      ولی خداییش امروز لکرک حرف نداشت خداییش جلوی همیلتون دفاع کردن لکرک حرف نداشت آیندش درخشانه من لوییس فن شدیدم ولی واقعا زور همیل به sf90 نچربید
      و لکرک هم هرجور شد دف زد
      بنظرمن مسابقه خوبی بود حتی لقیمت سوم شدن همیل عشق است گرند پری فرمول ۱
      همیل نیازی به اثبات نداره خداییش نامبر وانه
      دوپیست شانسشون بود البته ورشتپن هم عالی بود
      بدترینم بنظرمن ثالتری بود

  48. itg

    5

    0

    حسن محبی عزیز من مرسدس فن شدیدم

    ولی خداییش امروز لکرک حرف نداشت خداییش جلوی همیلتون دفاع کردن لکرک حرف نداشت آیندش درخشانه من لوییس فن شدیدم ولی واقعا زور همیل به sf90 نچربید
    و لکرک هم هرجور شد دف زد
    بنظرمن مسابقه خوبی بود حتی لقیمت سوم شدن همیل عشق است گرند پری فرمول ۱
    همیل نیازی به اثبات نداره خداییش نامبر وانه

    • Hassan Mohebbi

      3

      1

      دوست دوست عزیز itg ممنون از لطفت.
      از این‌که لوئیس و وتل و الونسو و کیمی (بهترین حاجی دنیا) و …. خوب هستن و جزء نوابغ فرمول یک بودند و هستند شکی نیست. فقط چیزی که مشخصه با وجود رانند‌ه‌هایی مثل مکس و لکلرک و لندو و اکون و … اینده فرمول یک از حالش، جذاب‌تر میشه. شما فکرش رو بکن وتل و لوئیس تو یک سال خدافظی کنن اون سالی که قراره راننده جدیدی قهرمان بشه از بین این‌ها واقعا فکرش ادم رو هیجان زده میکنه چه برسه اتفاق بیافته.

      در مورد ولتری هم درسته لاستیکاش مثل لوئیس بود ولی تو دورای اخر که لاستیکاش تا حدودی از بین رفته بود به لکلرک رسید و بیش از این کاری دستش بر نمیومد. اگر واقعیت رو ببینیم بهترین موقعیت برای سبقت همون سه چهار دور اول، بعد از پیت بود چون شما باید بهتر بدونید که لاستیک مدیوم زودتر به دما میرسه تا هارد. همچنین نیم ثانیه هم سریعتر هست. ولی لاستیکای ولتری ۱۵ دور زده بودند وقتی به لکلرک رسید و اگر واقع بین باشیم اون کارایی دورهای ابتداییش رو نداشت. بازم این تحلیل من نسبت به بوتاس بود. ولی در کل نشون داده پتانسیل قهرمانی نداره. ولی میتونه برد و سکو بدست بیاره. من نمیدونم چرا از کیمی و میکا هاکین هیچ چیز یاد نگرفته؟🤔

  49. NavasaN

    7

    1

    رانندگی تحت فشار وحشتناک سخته و هرچقدرم حرفه ای باشی تحت فشار اشتباه میکنی.دم لکلرک گرم.انقدر که از اول مسابقه تحت فشار همیلتون بود من پای تلوزیون داشتم اشتباهی قیمه ها رو میریختم تو ماستا

  50. Ali

    9

    4

    راننده هایی مثل فتل و همیلتون دیگه تکرار نمیشن، ورشتپن و لکرک هم خیلی نوع رانندگیشون بستگی به ماشینشون داره، واقعا اگر شرایطی که الان فتل با ماشینش داره لکرک هم داشت الان چندم بود؟
    از خوب بودن همیلتون همین بس که روزبرگ امروز گفت لکرک نشون داد راننده خوبیه چون تونست جلو همیلتون دفاع کنه، سخته همیلتون پشتت باشه و عقب نگهش داری،
    امروز فقط یه جاش خیلی جالب بود که مرسدس اجازه استفاده از بهترین مود موتوریشو به همیلتون نداد و اخرین دور این اجازه رو به بوتاس دادن، چرا زود تر این اجازه رو ندادن؟ چرا به همیلتون این اجازه رو ندادن؟

    • Hassan Mohebbi

      3

      0

      “راننده هایی مثل فتل و همیلتون دیگه تکرار نمیشن، ورشتپن و لکرک هم خیلی نوع رانندگیشون بستگی به ماشینشون داره، واقعا اگر شرایطی که الان فتل با ماشینش داره لکرک هم داشت الان چندم بود؟”
      دوست عزیز چه حرفایی میزنی؟ این که لوئیس و وتل خوبن شکی نیست ولی همین لکلرک و مکس و … سالهای بعد یه کارایی میکنن که طرفداراشون دوباره همین حرفی که شما زدید رو میزنن. در کل دست بالای دست بسیار است. پله و مارادونا رفتن رونالدو مسی اومدن. سنا لاودا و پراست و شومی و میکا و … رفتن الونسو کیمی و وتل و لوئیس اومدن. انشالله به زودی این‌ها هم میرن مکس و لکلرک و نوریس و البون و اکون و راسل و …‌ میان. حالا این‌که تو دوران ما هستن دلیل نمیشه کار قبلیا و بعدیا رو کم ارزش کنیم.
      در مورد ماشین وتل اگه به سبکش میخورد و چون لکلرک سال اولش هست بازم لکلرک راحت خوش رو وفق میداد چون اصلا سبکی نداره. پس دقیق معلوم نبود که کدوم بهتر عمل میکردند.

      • Ali

        0

        1

        عذر میخوام از شما، اما این نظر شخصیه منه، همونطور که نظر شخصی منه که راننده ای مثل نیکی لائودا از فتل و همیلتون بهتره، به نظر من هرچی در زمان جلو تر میریم از عیار راننده کاسته میشه و اهمیت ماشین بیشتر میشه، مثلا اگر امنیت ماشین های فرمول یک در این حد نبود و ورشتپن سوختن نیکی لائودارو وسط مسابقه دادن با خودش میدید، بازم اینطوری جسورانه رانندگی میکرد؟، این قضیرو حتی به ماشین ها و رانندگی معمولی شهری هم میتونین گسترش بدین، الان راننده ای که رانندگی رو پشت ماشینی یاد میگیره که کلی ابزار کمکی داره و حتی خود ماشین کنترل پایداری داره با راننده ای مقایسه کنین که همه کارو توی ماشین خودش باید انجام بده و میدونه که اگر تصادف کنه احتمال مرگش خیلی زیاده، اره دست بالای دست بسیاره، ولی یه سری چلنجا هست که هیچ وقت بعضی راننده ها تجربه نمیکنن، یک راننده توی فرمول 2 فوت شد، ریکیاردو گفت من میخواستم در مسابقه شرکت نکنم

  51. Scuderia Ferrari

    3

    0

    یه روز تلخ و شیرین برای تیم
    تبریک به لکلرک که واقعا جلوی پیکان های نقره ای خوب از جایگاهش دفاع کرد و حقش بود اول بشه
    و صد افسوس برای فتل که یه اشتباه کوچیک این همه براش گرون تموم شد

  52. Akbar (Ghasemi)

    7

    0

    2015 مکس بوسیله پدرش و حمایت ردبول و البته استعداد خودش اومد تورورسو و میانبر بزرگی زد که کم سابقه بود 17 سالگی کسی بیاد مستقیم از سومی تو فرمولا سه بشینه پشت ماشین اف1…
    همون سال 2015 لکلرک قهرمان روکی توی سری فرمولا 3 اروپایی شد…
    2016 هم قهرمان جی پی 3 شد
    2017 هم قهرمان فرمولا 2 شد
    2018 هم با سایوبر وارد اف1 شد و درخشید
    امسالم که حرفی باقی نذاشته…
    اقا امید کدومشون پلکان ترقی رو کاملتر طی کرده و چالش های بیشتری واسه اثبات خودش داشته؟ شارل فقط دیرتر اومده چون درگیر اثبات خودش تپی اون پلکان ترقی بوده که رقابت رده های پایین اتفاقا بسیار سخته چون ماشینا نزدیک تر هستن وگرنه چیزی کم نداره از مکس شایدم بهتر و کامل تر باشه ازش… شاید…
    مکس الان نزدیک سه تا چهار برابر شارل توی اف1 ریس داده حالا تصور کن لکلرکم اینقدر تجربه میداشت…

  53. Ahmad VETTEL

    3

    0

    با تایرای سفت تر چه رانندگی بی نقصی کرد
    واقعا آفرین به چارلز
    سبم که داره کمر میشکنه زیر این همه فشار
    دلم نمیخواد اینطوری بسوزه
    کاش بتونه خودشو جمع و جور کنه

  54. Ali seb

    1

    0

    کار چارلز که عالی بود ولی واقعا برای سب ناراحتم دیگه واقعا داره تبدیل به راننده دوم میشه تو تیم
    فراری دوران اوجش رو خراب کرد و حالا میخواد به عنوان راننده 2 ازش استفاده کنه
    سب باید ردبول میموند و الانم باید برگرده ردبول بنظرم تا 2020 قرارداد داره ولی اگه بتونه بره خوبه بنظرم

دیدگاه خود را بیان کنید