فرمول یک ایرانکارلوس ساینز، راننده مک لارن با کنایه زدن به حال و روز این روزهای فرمول یک بیان کرد که تیم های رقابتی کافی برای رانندگان سریع وجود ندارد.

مرسدس از فصل 2014 و شروع دوران هایبرید فرمول یک، کاملا بر این ورزش سلطه داشته و توانستند پنج قهرمانی متوالی را کسب کنند و فراری و ردبول نیز همیشه به عنوان تیم های مدعی، رده های بعدی را به خود اختصاص دادند. تیم مک لارن نیز از فصل 2015 درگیر مشکلات هوندا با قوانین و ساختار پاوریونیت و موتور جدید فرمول یک بوده و پس از چند سال بالاخره توانسته از شر رده های انتهایی جدول خلاص شده و در نیم فصل ابتدایی فرمول یک 2019، بهترین تیم میانه جدول باشد.

ساینز امیدوار است که تغییرات قوانین 2021 بتواند خودروهای رقابتی بیشتری را در اختیار راننده های با استعداد قرار دهد:

امیدوارم روزی مک لارن خودروئی بسازد که من و لندو نوریس بتوانیم با افراد بالای جدول رقابت کنیم.

به نظر من فرمول یک می تواند تغییر زیادی در 2021 داشته باشد. پیش از این نیز فرض بر این بوده که حداقل می توانیم رقابت ورشتپن-لکلرک را در 2019 و البته 2020 ببینیم اما فرمول یک در 2021 می تواند تغییرات ناگهانی داشته باشد و افرادی که برای پیروزی رقابت می کنند، کاملا تغییر کند.

بنابراین همه چیز به این بستگی دارد که چه کسی در چه زمانی، در مکان درستی قرار دارد. اگر این مورد مکس ورشتپن باشد، قهرمانی های زیادی را کسب خواهد کرد و اگر هم نباشد، قهرمان نخواهد شد. و متاسفانه روش الآن فرمول یک اینگونه است.

واقعا بخش ناامید کننده داستان همین بوده زیرا این ورزش دیگر به ورزشکار بستگی ندارد. البته من هنوز هم فکر می کنم که بهترین ها در بهترین ماشین هستند اما به اندازه کافی خودروهای رقابتی، زیر پای رانندگان خوب فرمول یک نیست.

فرناندو آلونسو و کارلوس ساینز پدر و پسر

فرناندو آلونسو و کارلوس ساینز پدر و پسر

او همچنین در ادامه افزود که فرناندو آلونسو نیز با قرارگیری در خودروی مناسب می توانست قهرمانی های بیشتری داشته باشد:

همه ی ما موافق هستیم که او می توانست قهرمانی های بیشتری در فرمول یک داشته باشد و ندارد.

آیا او چیزی [از راننده های با قهرمانی بالاتر]، کمتر دارد؟ فکر نمی کنم. او به اندازه خیلی از راننده های دیگر خوب است اما قهرمانی کمتری دارد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

36 دیدگاه

  1. Arash

    16

    8

    مکلارن امیدوارم هر چه زودتر بتونه با تیمای بالا جدول برسونه
    زمان بر هست طولانی هست اما غیرممکن نیست !!
    “بهترین ها در بهترین ماشین هستند” اما با این جمله ش موافق نیستم
    کوبیتسا الان اصلا برچی توی فرمول یک هست این بشر ؟
    دنیل میتونست توی ماشینی بهتر از رنو باشه ولی نیست
    سب میتونست جزء قهرمانی های امسال باشه اما به خاطر ماشینش و ……. و کارهای بینوتو نیست
    به ظاهر قضیه نگاه نکن ساینز !؟!؟!؟!؟!

  2. McLaren F1

    22

    15

    دوستان انقدر راجع به کوبیتسا بی انصاف نباشین
    یکی از اعجوبه ها بوده ولی یه تصادف باعث شد بدنش اون حالت ایده آل نداشته باشه
    دادن یه فرصت بهش حداقل کاری بود که میشد براش انجام داد
    فصل بعدم دیگه به احتمال زیاد نباشه
    ساینز درست میگه
    تو فرمول یک الان دیگه راننده خیلی تعیین کننده نیست
    همینطور که این چند سال هر کی پشت مرسدس بود قهرمان میشد ، سال ۲۰۲۱ اگه قوانین جدیدم همچین اختلافی ایجاد کنه بازم همین داستان میشه

    • Amin

      7

      42

      استاد ببخشید میشه با تحلیل بگی ۲۰۱۴،۲۰۱۵،۲۰۱۷،۲۰۱۸چرا بوتاس و نیکو قهرمان نشدن؟؟؟
      ۲۰۱۶ هم نیکو با مافیای درون تیمی قهرمان شد
      دقیقا مثل ۴ سال فتل تو ردبول

      • McLaren F1

        18

        24

        آره استاد
        معلومه که توضیح میدم برات
        داستان روزبرگ و همیلتون که بارها اتفاقاتش مثل خرابی و تصادف و … دوستان توضیح دادن
        راجع به بوتاس
        با احترام به طرفداراش با اینکه راننده ی خوبیه اما نمیتونه دائم توی شرایط قویش بمونه و ثباتش حفظ کنه برای شکست دادن همیلتون نمیتونی یه روز خوب یه روز بد باشی اونم با ماشین یکسان
        ضمنا استاد شما واقعا فکر میکنی اون سال هایی که اسم بردی اگه همیلتون توی فراری یا ردبول بود بازم قهرمان میشد؟!

      • Ahmad VETTEL

        26

        55

        Amin:
        استاد میشه بگی 2016 کدوم مافیا پشت نیکو بود؟
        نه دیگه بگو.
        والا ولف که از اولم طرفدار همیلتون بوده بدبخت دیگه باید چیکار کنه که باور کنین؟
        دیگه بالاتر از رابطه عاطفی؟!!
        2014 هم اگه چندتا بدشانسی نیکو خصوصاً سنگاپور و ابوظبی نبود،حتما قهرمان میشد و اونوقت شاید 2015 هم ماجرا عوض میشد
        پس اینطوری همیلتونم 2014 با مافیا قهرمان شد.
        در مورد اون 4سال فتلم بیزحمت اینقدر حرص نخور.
        سطح استعداد فتل خیلی بالاتر از وبر بود.
        حالا انتظار داری که ردبول راننده ای که کندتره رو راننده اول میکرده؟
        همچین چیزیو واسه همیلتون درمقابل بوتاس قبول میکنی؟

      • Arash

        18

        38

        Amin
        فتل با مافیا قهرمان شد ؟؟؟؟

        نگران نباش با این کامنتات نتیجه عوض نمیشه استعدادی که مستحق قهرمانی بوده فتل توی اون سالها بازم مستحقش هست
        ولی من فقط دارم توی کامنتای شما تعصب بی حد و مرز رو میبنم
        واقعیت برات انقدر تلخه ؟
        عجب پس شخصیت فتل انقدر برای افراده امثال شما انقدر سایه ایجاد کرده
        که همیلتونی که توی ماشین برتر هست البته استعدادشو هم داشته ولی داره 6 تا قهرمانی بدست میاره که امسالم قطعی هست هنوز از فتل هراس دارن …

      • Arash

        20

        48

        البته در ادامه کامنت قبلیم
        هرکی قهرمان بشه مافیاگری کرده
        همیلتون قهرمان بشه کاره خودش بوده
        نگران نباش امین جان این سلطه مرسدس روزی فراری پاسخ میده ولی اون روزا این کامنتات برات بازگو میکنم
        به جایی اینکه ادم از ف وان لذت ببره حالا خوبه تیمش هم اوله راننده اش هم اوله ولی بازم مافیا مافیا میکنن
        فکر کنم راس براون توی مرسدس بود که رفت تو کادر مدیریتی اف وان درست میگم Amin جان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        از این مسابقات لذتتو ببره
        درک قهرمانی یک نفری هم اگه ازش متنفری انقدر نباید هضمش سنگین باشه ؟؟

      • Seb_MOV

        12

        44

        از طرفداری متعصبانه و بی‌منطق بیزارم، چه طرفدارای راننده یا تیم مورد علاقه‌م باشه چه برعکس… من خیلی از ورزشا رو دنبال می‌کنم اما فقط تو فوتبال، تنیس و فورمولا وان خودمو هوادار می‌دونم… بارها شده با طرفدهارای تیم فوتبالم بایرن یا تنیسور مورد علاقه‌م نادال سر همین موضوع بحث کردم تا حدی که پیش اومده به من گفتن تو نفوذی هستی… و مگه می‌شه کسی طرفدار بایرن باشه تو یه موضوعی از حریف دفاع کنه یا طرفدار رافا باشه و تو فلان مورد از نوله یا راجر حمایت کنه… اینو قبول دارم که یه بخشی از مفهوم هواداری ناخودآگاه توام با کری و بحث و هیجانه و طبیعیه که تو پروسه‌ی بحث ناخودآگاه خیلی وقتا تو شرایط برابر طرفدار تیم یا کسیو می‌گیری که فنش هستی اما وقتیتعصب از یه حدی رد شه و از مرز عقلانیت عبور کنه وارد محدوده‌ی حماقت و پافشاری کورکورانه روی یک موضوع می‌شه… البته صرفن روی سخنم با شما نیست دوست عزیز، امیدوارم سؤتفاهم نشه… خیلیا بدتر از شما هستند اما بین کسایی که تو این سایت دیدم با این روش طرفداری می‌کنن شما رو دیدم و برای همین هم رو کامنت شما ریپلای کردم… وگرنه بحث من فرد نیست، یه ویروسه که از توی ورزشگاه‌ها تا دانشگاه‌ها و سایت‌ها و فضای مجازی روزبه‌روز داره بیشتر اپیدمی می‌شه و خیلی نگران کننده‌س… متاسفانه از لحاظ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هم یکی از ریشه‌هایی که منجر به این بحران فاجعه بار معاصر شده همین مسئله‌س…
        موفق باشی دوست من و در عین صراحت منطقی و منصف… برای خودمم همین آرزو رو دارم که بتونم بیشتر نزدیک بشم به کسی که دوست دارم باشم…

      • Amin-5

        11

        0

        آیا شما کار دیگه ای به جز اینکه بیاین اینجا چند نفرو بخندونید بلدید یا اینکه ماشین فرمول یک رو از 10 متری دیدی اگه کاره دیگه ای بلدی حتما بگو چون شک دارم

      • NavasaN

        7

        21

        جالبه واسم کسی که طرفدار همیلتون و مارکز ه نسبت به مافیا گارد میگیره.داداش به نظرم سبک طرفداری شما با عوض شدن قهرمان عوض میشه.کافیه مثلا یه نفر بیاد دو سال قهرمان شه و ۴ تا تبلیغات روش بشه.اون موقع شما میشی فن متعصبش.البته عیب نیست.معمولا خیلی ها طرفدار قهرمان فعلی هستن و سبک و سیاق فنی و شخصی و اخلاقی واسشون مهم نیست.

      • حسام

        2

        0

        استاد پدر مافیای فرمول انگلیشا هستن،،با این نظرات حقیقت وارونه نمیشه،،اگر مافیا و مرد کلاه قرمز و فاعل رابطه ی عاطفی نمیبود خبری از قهرمانی هایی که اشاره میکنی هم نبود،،والا همه دارن اعتراف میکنن که بهترین راننده ی این چندسال آلونسو بوده که متاسفانه تو خودروی اشتباه بود،،یا خود فتل،ورشتپن،ریکیاردو،،رزبرگ هم کسی نبود که بتونه جلوی مافیا ایستادگی کنه،،مثال بوتاسم که فقط باعث خنده میشه یه راننده درجه دوم با آپشن وینگ من

      • Amin

        0

        3

        مکلارن اف۱:بهتره تاریخچه دوران هیبرید رو بخونی!
        اما تو جواب جمله آخرت ب نظرت اگه تو اون چهارسال لوئیز تو ردبول بود نمیتونس قهرمان بشه؟؟؟
        احمد وتل:راننده با استعداد تر از کجا اینو فهمیدی؟نکنه مونزا ۲۰۰۸!ولمون کن توروخدا تو هم دلت خوشه ب ی دونه مسابقه شانسی
        انواع اجحاف ها نسبت ب وبر صورت گرفت تو اون سال ها بعد میگی ۵ با استعداد تر بود…
        آرش:هر کی بگه نظر من متعصبانس خندم نمیگیره دلی تو دیگه چرا؟جواب تو رو ی جا دیگه دادم اما متاسفانه سایت ب ما که میرسه مشکل پیدا کنه و سانسور میشه همه چی…
        SEB mov:ب نظرت اهمیتی نمیدم
        امین ۵:اگه خنده داره ک خوبه!

      • Ahmad VETTEL

        0

        0

        Amin:
        وقتی 4سال بیشتر نیست که داری میبینی،ازت توقعی نمیشه داشت که اصلا بفهمی در مورد چی حرف میزنم.
        حداقل برو فیلم مسابقات 2009 رو ببین شاید یه ذره فهمیدی در مورد چی حرف میزنم

        ادمین: باهم مهربون تر باشین دیگه :))

      • Ahmad VETTEL

        0

        0

        Amin:
        بحث اون مونزا 2008 رو خودت تو یه پست دیگه شروع کردی.
        پس وقتی حتی شنیدنش(شرط میبندم فیلمش ندیدی) هم که فتل با تورو روسو اول شده و 44 با مکلارن 7ام یا 8ام شد،بهتره اصلا حرفش نزنی

    • iman88

      2

      0

      مشکل ف1 کمی نیست که با اضافه کردنه یه ماشین به هر تیم این مشکل رفع بشه.اختلافه حاله حاضر یه اختلاف تو کیفیته.با اضافه کردن ماشینها فقط این اختلاف بیشتر نمایان میشه.اونوقته یه سری تیمها رنگه امتیاز هم نمیبینن چه برسه سکو.مرسدس و فراری و ردبول 9 رده میگیرن و یک امتیاز هم برایه 7 تا تیم و 21 راننده باقی میذارن تا سرش دعوا کنن.

  3. iman88

    8

    1

    یه مدت جوونایه ف1 کاری کردن از این بحثایه پیرامونه لوییس و سب بیایم بیرون.اما باز داریم برمیگردیم سر همون خونه حرفایه تکراری.واقعا این دوقطبی داره کسل کننده میشه اونم وقتی حتی دیگه تو پیستم جریان نداره

    • Arash

      1

      0

      ایمان جان باید پاسخ کامنتایی بی ربط و بدون منطق رو گرفت
      یادمه همین جناب Amin دو سه تا پست دیگه هم بود همین ایشون سعی در تخریب فتل داشت
      همیشه طرفدارای مرسدس مثل ایشون حالا خوبه مرسدس اوله
      لوییس هم اوله
      ولی بازم فتل با مافیا قهرمان شد ؟؟؟؟؟
      واقعا ایمان جان من هر جور نگاه میکنم چجوری میشه استعداد یک کسی رو نادیده گرفت
      اونم راست راست بیای حرفای کذب بگی

  4. Amir5

    3

    5

    ایمان جان دوقطبی خوبه ولی باید به راننده های دیگری هم احترام بزاریم مثل رایکونن اونم قهرمان ۱دوره فرمول یکه ولی ما اهمیت نمیدیم که شده دوقطبی وگر نه خیلی ها خوبن وباید شش قطبی بشه فرمول یک یعنی به غیر از سب وهمیل ورایکونن به مکس و ریکاردو هم احترام بزاریم چون خیلی خوبه وچهارمین راننده پر افتخار تو پیست و گروژان شاید مسخراش کنید ولی باید بدونید که هفتمین راننده پر افتخار تو‌پیست هستش

  5. Hassan Mohebbi

    11

    12

    احسنت… حرف دد ما رو زدی.
    به نظرم یه فرمول مرسدس در بیارن به همه یکی یکی مرسدس بدن و بگن حالا باهم مسابقه بدید اونوقت رقابت راننده‌ها رو میبینیم.
    هر چی دارم فکر میکنم میبینم ساینز هم خیلی پخته و کامل شده مثل مکس. هم سطح رانندگیش بالاتر رفته هم خیلی پخته صحبت میکنه.
    چندبار گفتم بازم ترکیب مکلارن فوق‌العاده دوست داشتنیه، مخصوصا L4NDO 😍

  6. Lecrec_fan

    10

    0

    این حرف ساینزو من خیلی زودتر بهش رسیده بودم ولی الان عقیدم اینکه باید این ورزشو بیشتر تیمی در نظر بگیریم. تک تک مهندس ها حتی مهندس های پیت استاپ هم جزئی از تیمن و در برد شریک. پس زیاد نباید رو راننده ها مانور بدیم. این واقعیته

  7. Seb_MOV

    5

    18

    بعضیا جوری چشم‌بسته و گوش‌گرفته جواب می‌دن که برای آدم سوالای پیش می‌آد… اگه بهت بگن چی‌کارا حاضری بکنی تا بذاریم لوئیسو از نزدیک ببینی و اگه ۳ تلاش ناموفق داشته باشی و کارایی که کردی به اندازه‌ی کافی ارادت و عشقتو ثابت نکنه دیگه فرصتی نداری، تو تلاش سوم تا کجاها حاضرن پیش برن؟ فرض کنیم این یه چالش فرضیه، اگه همه صادقانه نظر بدن و خودسانسوری نکنن، چه طرفدارای سب، چه لوئیس، چه مکس و بقیه… خیلی چالش جالبی می‌شه…

      • iman88

        3

        0

        اگر واقعا این لایکا و دیسلایکا درست باشه.نشون میده اکثریت دیگه حالشون از این بحث ها بد شده.چون تعداده دیسلایکایه هر دوطرف وحشتناک زیاد شده.دم همشون گرم

      • سید علی حسینی

        3

        0

        این مسئله که مردم از این بحث ها خسته شدن یه طرف، بازدید پست همین الان که داریم حرف میزنیم 526 نفر بوده، از این تعداد که همه کامنت نزاشتن، اومدن خبر رو خوندن یه سریشون و بعد رفتن یا موندن کامنت ها رو نگاه کردن و لایک و دیسلایک دادن … علاوه بر اون خیلی ها بعضی از کامنت های ک میزارن رو سریع میرن تو گروه های طرفداریشون میگن که ما کامنت گذاشتیم بیاین برای لایک و دیسلایک :))

      • Arash

        2

        0

        اره سید عزیز
        Reza.m راست میگه
        مطمئنا لایکا و دیسلایکا اشتباه شده اگه سید مقدور هست بررسی دوباره کن
        🙁

      • Seb_MOV

        3

        0

        ایمان جان ولی اگه تعداد لایکا و دیسلایکا درست باشه، و همون کامنتایی که دارن می‌گن این‌همه بحث الکی و کل‌کل کورکورانه هیچی جز تنش به سایت و خود کاربرا اضافه نمی‌کنه… بیشترین دیسلایکو می خوره یعنی یه‌جورایی اکثر دوستان با عقلانیت مخالفن و با تعصب و هواردای ناشی از جهل که می‌گه مرغ من همون یه پارو داره و بعد توضیح علمی تو رو درمورد دوپا بودن مرغ نمی‌خونه و نخونده دوباره با همون رویکرد خرفاشو تکرا می‌کنه، موافق! البته تعجبی هم نداره، من برای مقاله‌م که ضمیمه‌ی پایان‌نامه برای ادمیشن لازم داشتم روی همین موضوع (البته یه‌کم جزئی‌تر) درمورد هواداری ورزشی در ایران، نشانه‌شناسی و تعمیمش به روابط اجتماعی و قومیتی در حوزه‌ی دولت-ملت ایران (با تمرکز روی رویکرد هواداری طرفدارهای ۴ تیم فوتبال پرسپولیس- اساقلال- تراکتور و سپاهان) کار کردم و نزدیک به ۶۰هزار کامنت در سایتای مختلف ورزشی و ۸۸۲ داوطلب که به‌طور میدانی باهاشون مصاحبه کردم و … متاسفانه نتایج غم‌انگیزی داره که البته نیازی به کار آکادمیک هم نیست ان‌قدر که ملموسه… به‌محض این‌که ادمیشنم بیاد، لینک مقاله رو که تو تارنمای رسمی جامع علوم انسانی آپلود می کنم می‌ذارم و خوشحال می شم حتا اگه یه نفر اضافه هم بخونه یه نفره… به‌هرحال فعلن وضع اینه و کاش همه‌ی کسایی که مخالف هر رویکردی هستند جای چس‌ناله هرکی درحد خودش نظر بده، روشنگری کنه و زود خسته نشه… هرچند خوب می‌دونم گفتنش آسونه که بگی سرخورده نشو و عمل گرا باش و … خودم بارها سرخورده شدم…

دیدگاه خود را بیان کنید