فرمول یک ایران – مدیر تیم مرسدس، توتو ولف تایید کرد که برای انتخاب راننده فصل 2020 این تیم در فرمول یک با لوییس همیلتون نیز مشورت کرده و نظر او راجع به این که چه کسی باید هم تیمی بعدی او باشد را جویا شده است.

مرسدس هم اکنون در این مقطع از فصل در حال تصمیم گیری برای انتخاب راننده ی این تیم در فصل 2020 فرمول یک می باشد. گزینه ها والتری بوتاس و استبان اکون می باشند. در حالی که بوتاس تا اینجا بهترین فصل خود را با مرسدس تجربه کرده اما ولف بارها در مصاحبه هایش اذعان کرده که دوست دارد برای فصل بعد اکون را در فرمول یک ببیند.

ولف گفت:

ما این گونه تصمیم ها را منحصرا بر اساس علاقه و نیاز تیم می گیریم اما لوییس سال های زیادی با ما بوده و برای ما رانندگی کرده است. بنابراین بله، من گزینه ها را به او اعلام کردم و نظر او را نیز در این باره جویا شدم. در این مورد او دقیقا با ما هم عقیده می باشد، هر دوی آن ها شایستگی هم تیمی شدن با لوییس را دارند.

در حالی که دو تیم فراری و ردبول هم اکنون راننده های جوان و سطح بالایی همانند چارلز لکلرک و مکس ورشتپن را در ترکیب خود دارند، اما مرسدس از زمان بازگشتش به مسابقات فرمول یک در سال 2010، تاکنون راننده ای کمتر از سن 25 سال را به استخدام خود در نیاورده است اما ولف ادعا می کند که هراسی از انجام این کار ندارد:

دادن فرصت به یک راننده جوان در فرمول یک موضوع خوب و جالبی است. در تاریخ معاصر فرمول یک، تنها دو راننده جوان توانستند با حضور در یک تیم برتر در آن بدرخشند: لوییس همیلتون با مک لارن و مکس ورشتپن با ردبول.

مخصوصا دومی خیلی خوب بود چرا که ابتدا در تورو روسو و سپس دو سال در ردبول به او زمان و فرصت کافی برای پیشرفت و درخشیدن داده شد. در فراری و مرسدس فشار بسیار زیادی وجود دارد اما با این حال هر دوی آن ها (بوتاس و اکون) شایسته چنین جایگاهی هستند.

سباستین فتل و توتو ولف - چین 2019

سباستین فتل و توتو ولف – چین 2019

ولف راجع به زمان اعلام تصمیم تیم درباره راننده ی فصل 2020 گفت:

درباره این مورد تاکنون خیلی با مطبوعات صحبت کرده ام. نمی خواهم تاریخی تعیین کنم. بگذارید بگویم که طی چند هفته آینده این تصمیم را اعلام خواهیم کرد.

ولف همچنین بار دیگر احتمال هم تیمی شدن لوییس همیلتون با فرناندو آلونسو در مرسدس را رد کرد:

بله (من این موضوع را رد می کنم)، چرا که ما نمی خواهیم داستان هایی که میان این دو در مک لارن در فصل 2007 اتفاق افتاد، دوباره پیش بیاید.

ولف اما احتمال همکاری با سباستین فتل در آینده را رد نکرد:

سباستین یکی از ارکان فراری است و خواهد بود. اما این که او در 2021 چه کاری انجام می دهد نمی دانم.

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا قهرمان 4 دوره رقابت های فرمول یک برای مرسدس مناسب خواهد بود، گفت:

پس از فصل 2020، شرایط (برای تصمیم گیری) راحت تر و بهتر است و هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

44 دیدگاه

  1. siamak

    57

    9

    نمیدونم این توتو ولف چه لذتی از اینکه همش تن و بدن بوتاس بیچاره رو بلرزونه میبره ؟
    طفلک اگه زیادی سریع باشه ، تهدیدی واسه همیلتون میشه و لب تیغ قرار میگیره !! اگه زیادی حرف شنو باشه ، بازم ازش بهانه بیخودی میگیرند ! … معلوم نیست چه خاکی باید به سرش بریزه تا دست از سرش وردارن و بگذارند بکارش بپردازه ؟

    • Seb the great

      5

      0

      فقط و فقط میگم کاش مرسدس چهار تا ماشین داشت که مسابقه بدن جای دوتا
      بعد یه قانون باشه که به جز همیلتون یه راننده دیگه باشه که قهرمان جهان باشه
      اون موقع مجبور میشن بین بد وبدتر انتخاب کنن
      بد که کیمیه
      ولی بدتر فتل و الونسو وای

  2. MERC

    47

    3

    ولف: در تاریخ معاصر فرمول یک، تنها دو راننده جوان توانستند با حضور در یک تیم برتر در آن بدرخشند: لوییس همیلتون با مک لارن و مکس ورشتپن با ردبول.

    آلونسو و فتل : am i a yoke to u

    • آریو رابتسون

      14

      30

      شما یکبار دیگر بخوان چه میگوید.
      میگه در تاریخ معاصر فقط دو راننده جوان توانستند بدرخشند.
      الونسو چند سال بعد از ورودش به فرمول 1 در حد قهرمانی درخشید؟
      فتل 3 سال زمان برد.
      اما لوییس همان سال اول. و مکس هم همینطور. بروید سال های اول الونسو و فتل را ببینید. فتل که اصلا ناکجا اباد بود. باز الونسو بهتر بود اما هیچکدام به اندازه این دو نبودن.
      توتو ولف این را دارد میگوید.

      • Ahmad VETTEL

        23

        7

        دکتر معنی راننده جوون رو میدونی؟
        جوونی ربطی به سابقه نداره.مثلا مکس 5امین سالش تو فرمول یک هست پس یعنی دیگه جوون نیست؟؟؟!!
        در مورد فتلم نمیدونم شاید انتظار داشتی با تورو روسو قهرمان بشه!!!(هرچند همون برد مونزا2008 جواب محکمی به امثال تو هستش)
        همین که از رانندگی تو تیمای ضعیف شروع کرد و به تیم ردبول رفت،نشون میده لیاقت افتخاراتی که به دست آورد رو داشته.

      • Kh.n

        22

        5

        دکتر مگر میشود آدم با معشوقش مشورت ننوماید مگر داریم.😂

      • THE MINDBLOWER

        13

        0

        یه سوالی دارم از ادمین های محترم که واقعا چرا پساخ من به ایشون تو پست دینو توسو رو رد کردن؟؟؟
        آیا محتوایی داشت که باعث بحث میشد؟؟؟
        اگه اره از کامنت های ایشون بیشتر بود؟؟؟؟
        لطفا اگر میخاین یه فیلتر واسه تایید کامنت بزارین واسه خودتون یه اولویت بندی داشته باشین.

        ادمین: از تعداد کامنت های بالایی که این دوستمون میزاره فقط تعداد کمی که یخورده بهتر هستش رو تایید می کنیم ولاغیر 🙂 پست دینو توسو هم پستی نبود که بخواد زیرش بحث بشه یه پست برای یه اسطوره ای بود که از دنیا رفته بود بهتر بود که کمی اوضاع زیر پستش آروم باشه 🙂

      • REZA.M

        17

        6

        اولا لازم نیست شما بگی توتو ولف داره چی میگه.
        دوما همیلتون تنها راننده ای هست که از اولین روزی که وارد این ورزش شده تا الان ماشین رقابتی داشته.همیلتون همون سال اول ماشین رقابتی داشت.فتل سه سال زمان برد؟ همین فتل که شما میگی ناکجا اباد بود با ماشین ششم توی مسابقه ایتالیا پل گرفت و برد.در حالی که همیلتون بهترین ماشین فصل رو داشت ولی نتونست اون مسابقه رو ببره.امیدوارم از این خواب عمیق بیدار بشی.هنوز یه ماه از مسابقه آلمان نگذشته.بعد از مسابقه آلمان کجا بودی؟بعضی ها تصادف میکنن میرن از اخر دوباره شروع میکنن بعضی ها هم میگن ماشین رو از مسابقه خارج کنید.

      • THE MINDBLOWER

        8

        1

        من صرفا به ایشون تبریک گفتم بخاطر اولین کامنت منطقیشون.
        همونطور که ایشون به سعید گفتن.

      • Seb the great

        13

        2

        فتل با توروروسو تونست همیلتون رو با غول مکلارن شکست بده

    • iman88

      19

      1

      بابا داره میگه “ساله اول” در یه “تیمه برتر”.مکس سال اولش تو ردبول بود و لوییس تو مکلارن.تو این معادله سب درخشیده اما تیمش برتر نبوده

      • Ahmad VETTEL

        10

        4

        ایمان جان
        مکس سال اولش تو تورو روسو بود.
        درست مثل فتل که بعد رانندگی عالی تو تورو روسو رفت ردبول.
        این وسط همیلتون خیلیییی خوش شانس بود که از سال اول رفت تو یه تیم رقابتی

      • iman88

        10

        3

        بله احمد جان 2015 رو کاملا فراموش کردم عذر میخوام.
        اما در مورد لوییس با لفظ خوشانسی باهاتون موافق نیستم.تمامی مدارجه پایه رو به بهترین شکل طی کرد و استعداد خودشو نشون داد.بلافاصله تو مکلارن هم درخشید.خود مکلارن هم بهترین راننده اونموقع ف1 رو داشت پس میتونست برایه سرمایه گذاری رو یه راننده جوون ریسک کنه.و لوییس بهترین گزینه بود.رئیس مکلارن هم از زمانه کارتینگ پیگیر عملکردش بود.
        درکل اگر تو مقاطع حساس بهترین تصمیمات رو بگیری واز فرصتهات بهترین استفاده رو ببری میتونی شانستو خودت بسازی.یه نگاه به الونسو بنداز.برایه قهرمانه دوباره جهان مصلما درهایه زیادی باز میشه و فرصتهایه زیادی براش بوجود میاد.اما تصمیماته اشتباه و بعضا از دست دادن فرصتها باعث شد راننده ای با این همه استعداد با همون دو قهرمانی زمانش تو ف1 به پایان برسه.

      • Ahmad VETTEL

        10

        2

        ایمان جان معلومه که تیمای بزرگ راننده بی استعداد استخدام نمیکنن و حتماً چیزی تو همیلتون دیدن که آوردنش کنار آلونزو تو مکلارن.
        منظورم از خوش شانسی این بود که کم پیش میاد یه تازه کار از همون اولین سال تو تیم رقابتی باشه.
        همین راسل که قهرمان F2 شد الان تو بدترین تیمه.
        یا لکلرک که اول تو ساوبر شروع کرد و…

    • امید نورمحمدی

      9

      1

      رکورد جوانترین پول پوزیشن فکر کنم دست سب باشه. پارسال مکس خودشو به آب و آتش زد که اینو از سب بگیره ولی دنی ریکی بهش اجازه نداد.
      از توتو ولف غیر از این انتظار نمیره. فراموش نکنیم مدیر تیم مرسدس نمیتونه از راننده فراری تمجید کنه و اخلاق همیلتون هم جوریه که ولف باید هواشو داشته باشه.
      به هر روی هرکس دیدگاهی داره . اون کاربری هم که کلا با سب مشکل داره حق طبیعیشه که عقیده اشو بگه. ولی هر عقیده ای و با هر ادبیاتی هم قابل نشر نیست. ایشون فقط خودشو آزار میده. حتی همیل فنهای واقعی هم به ایشون معترض هستند. با پایین آوردن شان 4 دوره قهرمان جهان و تشکیک در تواناییهای سب فقط میزان اطلاعات و برداشت خود ایشونه که مورد پرسش قرار میگیره…

  3. Amir5

    1

    20

    واقعا راسل وهالکنبرگ بدون حتی یه سکو حداقل باز مگنوسن یا یکی مثل ر…گر…. نمی داونم چرا طرفدارشم به نظرم‌اگه فتل وفراری و ریکاردو و گروژان نباشن فرمول یک فرمول یک نمیشه

    • rofia

      14

      0

      تاريخ معاصر، راننده جوان، تيم برتر. دوتاي اولي ك مقايسه عدديه و فتل رو هم شامل ميشه. تيم برتر مقايسه كيفيه ك ظاهرا فتل اين شرط رو نداشته 😊 البته بنظرم اين جور مقايسه كردن هاي مدير مرسدس براي بالا بردن روحيه مكسه كه فراري رو بيشتر از اين به دردسر بندازه چون مرسدس كه تكليفش روشنه

  4. Kh.n

    24

    3

    من اگه جای توتو بودم جورج راسل رو میاوردم مرسدس.
    راننده ی فوقلعاده ایه وجسور.
    سبک رانندگیش بینظیره حیف که یه ماشین مزخرف داره.
    اگه یه ماشین درحد ماشین هاس یا رنو داشت خیلی عالی میشد همه میدیدن چه استعدادی داره.

  5. NavasaN

    18

    5

    به نظرتون همیلتون کدوم راننده رو انتخاب کرده؟
    به نظر من میگه بوتاس.چون تا حالاش هرچی تو سری خورده و فدای همیلتون شده لام تا کام حرف نزده.واسه همیل هیچکی بوتاس نمیشه

  6. iren

    26

    3

    در تاریخ معاصر فرمول یک، تنها دو راننده جوان توانستند با حضور در یک تیم برتر در آن بدرخشند: لوییس همیلتون با مک لارن و مکس ورشتپن با ردبول.!!!!!!

    ببخشید اما همیلتون در 21 سالگی توی مکلارن تونست بدرخشه چند بار سکوی اول بگیره و استعداد خودش رو نشون بده. مکس هم تقریبا مشابه. اما فتل توی 21 سالگی تونست قهرمان جهان بشه. بیشتر رکوردها رو در زمان خوش شکست که الان هم پابرجا هستند. اونوقت همیلتون و مکس تنها دو راننده ای بودند که تونستند در جوانی تو تیم های مطرح خوش بدرخشند؟

    عجیبه ها!!!

    • Mahmood.gh

      10

      5

      دوست عزیز معلومه اسمی از فتل نمیاره چرا باید ازش تعریف کنه؟
      چون شما فتل دوست دارین؟
      لوییز رانندشه و ازش تعریف میکنه
      مکسم راننده ای ک احتمال اینکه صندلی مرسدس بهش برسه زیاده
      ولی سب چ ربطی ب مدیر مرسدس داره

      • Ahmad VETTEL

        15

        0

        Mahmood.gh:
        بحث این نیست که ولف باید بخاطر طرفدارای سب ازش تعریف کنه
        موضوع اینه که داره میگه فقط دو نفر تو جوونی درخشیدن در حالی که تو دوران معاصر،فتلم تو جوونی درخشیده.
        پس وقتی ولف داره یه حقیقت رو میگه باید دقیق بگه نه دلبخواهی

  7. نیما

    13

    0

    البته که فتل و لوئیس همیلتون و آلونسو تقریبا هم سن و سال بودن که اولین قهرمانی جهان بدست آوردن پس ورشتپن هنوز به چیزی نرسیده که این 3 تا در جوانی رسیده بودن
    ورشتپن امسال (که دور از ذهنه با قدرت مرسدس) و فصل بعد وقت داره تا رکورد وتل بزنه(مطمئن نیستم)

      • yas

        2

        1

        امسال که هیچی، تکلیف قهرمانی مشخصه ولی سال بعد هم این فرصت رو خواهد داشت.

      • نیما

        2

        0

        فک کنم مکس متولد سپتامیر هست و ماه بعد میشه 22 سالش
        رکورد سب هم 23 سال و 100 خورده ای روزه و رکورد لوئیس 23 و 300 خورده ای و آلونسو 24 سال و خورده ای هستش شاید یکم اینور اونور باشه عددا
        حالا دقیق حساب نکردم که ایا اگه سال بعد قهرمان شه می تونه رکورد بزنه یا نه واسه همین گفتم مطمئن نیستم

    • TRANS AM

      1

      0

      دوست عزیز طبق داده های گوگل بترتیب فتل با ۲۳ سال و ۱۳۴ روز و همیلتون با ۲۳ سال و ۳۰۰ روز قهرمان جهان شدن . حالا با فرض اینکه ردبول بتونه ماشینی بهتر از امسال آماده کنه مکس این پتانسیل رو داره که قهرمان بشه و در این صورت رکورد جوانترین راننده شکسته میشه چون مکس متولد ۳۰ سپتامبر ه یعنی حدود ۱۰ مهر ۲۳ ساله میشه بعدش تا پایان مسابقات سال آینده که احتمالا ۱۵ آذر باشه

      • TRANS AM

        3

        0

        مکس میتونه قهرمانی رو حدود ۲۳ سال و ۹۰ روز بدست بیاره .

دیدگاه خود را بیان کنید