فرمول یک ایرانمکس ورشتپن بیان کرده است که احساس نمی کند راننده های زیادی در پیست وجود داشته باشند که از او کامل تر و پخته تر رانندگی کنند.

راننده هلندی تیم ردبول که این فصل برایش به شکل فوق العاده ای رقم خورده است و در صدر توجهات قرار دارد بیان کرده است که:

من در سن خیلی کمی شروع کردم و این مسئله به نظرم باید عادی باشد. بیشتر راننده های دیگر رانندگی در فرمول یک را در سن 21 یا 22 سالگی شروع کرده اند.

اگر شما به کل رانندگان در پیست نگاهی بیاندازید فکر نکنم که تعداد زیادی را پیدا کنید که از من کامل تر باشند حتی اگر 29 یا 30 سال سن داشته باشند.

اینکه چطور به این نتیجه رسیدم هم به این شکل می تواند باشد؛ سرعت، پیوستگی عملکرد و چگونگی همکاری با تیم؛ این سه عامل مهمترین عوامل هستند.

مکس ورشتپن - بحرین 2019

مکس ورشتپن – بحرین 2019

سال قبل رسانه ها با توجه به عملکرد او، او را مکس دیوانه نامیدند (MAD MAX) اما امسال او را مکس بالغ و پخته (Mature Max)، اما او خودش می گوید که هیچ کار متفاوتی را نسبت به گذشته انجام نمی دهد و فقط قطعات پازل دارند در جای مناسب قرار می گیرند:

من در حال انجام همان کاری هستم که در گذشته انجام داده ام. همان پاسخ ها و جواب هایی را به تیم می دهم که احساس می کنم درست است. این احساس بین من و تیم مشترک است.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

100 دیدگاه

      • امین

        10

        18

        اگه مقطعی نگا کنیم میتونیم بگیم امسال یکی از بهترین‌ها بوده همراه با ۴۴ و ۵۵ فقط همین!!
        ولی اگه بخوایم مدکسو با ۵ و ۴۴ مقایسه کنیم کاملاً بی انصافیه.

    • Silver Arrows

      15

      10

      دو تا موضوع هست:
      یا این حرف رو از روی غرور زده که اشتباه کرده به نظرم…
      یا واقعا با توجه به نگرشی که به درون خودش و پتانسیل‌هاش داشته این ادعا رو مطرح کرده که در این صورت خیلی هم کار خوبی کرده. هیچ اشکالی نداره که کسی واقعا بتونه بهترین باشه و ادعا کنه! گرچه به نظرم ادعاش صحیح نیست ☺️

      • Silver Arrows

        18

        4

        و البته در هر صورت جنجال رسانه‌ای این حرف‌ها به نفع ورشتپن خواهد بود. هر روز مطرح‌تر از دیروز…

      • THE MINDBLOWER

        15

        3

        ببین دوست عزیز در اینکه مکس تو یک سال گذشته فوق‌العاده عملکرد من هیچ شکی ندارم و همیشه هم گفتم مکس داره عالی میرونه ولی شما اینم باید درنظر بگیری که مکس الآن اصلا فشار قهرمانی رو دوشش نیست چون عملا باید تو مرسدس باشی که بتونی بجنگی و مکس نیست.
        بنابراین تو این شرایط شما خودبخود میدونین که عواقب ریسک‌هایی که میکنین کم‌تره و به همین دلیل با اطمینان بیشتری انجامش میدین.مکس هنوز زیر فشار نبوده و هروقت تونست تو سنی که سب و لوییس واسه قهرمانی جنگیدن و بدستش آوردن اون طوری عمل کنه من هم مثل طرفداراش میگم کامل‌ترینه ولی خوب نمیشه عملکرد عالی‌ش توی ردبول رو نادیده گرفت.

      • Silver Arrows

        7

        1

        حرفامون همراستا همدیگه‌اس عزیزم. به نظر من هم مکس خیلی بهتر از قبل شده. به قول خودش پازلش داره تکمیل میشه. ولی خب در نهایت این ادعاش (چه سر غرور و یا چه از سر خودباوری) به نظر من درست نیست.

  1. alireza_h

    7

    18

    غرور وقتی جذاب می‌شه که یه دیوونگی خاصی همراهش باشه… نمونه خاص و حاضرش: زلاتان ابراهیموویچ هستش!

    و به نظرم مکس دیوانه اگر بتونه با دیوونه بازی قهرمان جهان بشه، می‌تونه پتانسیل اون نوع داشتن غرور جذاب رو به فعل برسونه… (و البته که مکس دیوانه! و نه مکس عاقل!)

  2. 5red16

    24

    27

    به نظرم کاملا حرفش درسته
    تعصبات تیمی و فردی رو برای چند لحظه بزارید کنار
    فرض کنید یک ماشین مرسدس الان زیر پای مکس بود
    بدون تعارف حتی اگه وتل یا لوییس هم همتیمیش میبودن بازم برنده نهایی مکسه
    الان با خودرو نابرابر ردبول داره به عنوان مدعی و رقیب مرسدسها ظاهر میشه
    حالا فکر کنید اگه ماشین یکسان بود چه اتفاقی میوفتاد
    دیگه جنگ رزبرگ و لوییس در برابرش هیچ بود
    مکس به خاطر روحیه اش شاید راننده محبوبی نباشه و بارها با راننده های مورد علاقمون مثل وتل، لوییس، چارلز و حتی ریکیاردو درگیر بوده اما در حال حاضر یک کلاس بالاتر از بقیه راننده هاست همینطور که این حرف رو در مورد تیم مرسدس میزنن و واقعا یک سطح جدید ساخته مرسدس
    حالا تصور کنید مرسدس با مکس پروژه مشترک داشته باشن
    اونوقت اسطوره ی جدید f1 بعد لادا، سنا، شوماخر و… مطمئنا مکس خواهد بود
    فقط امیدوارم چارلز و فراری هم شروع به پیشرفت کنن
    اون موقع برای ده سال شاید، یک رقابت خوب دیگه هم ببینیم

    • ARASH

      19

      10

      عجب منم بدون تعصب میگم اینکه میگه من کامل ترین راننده فرمول یک هستم خیالی بیش نیست اگه تو عرض 3 یا 4 سال کامل ترین باشی دیگه فتل لوییس اینا چی هستن ؟
      اونوقت اسطوره ی جدید f1 بعد لادا، سنا، شوماخر و… مطمئنا مکس خواهد بود
      اسطوره به کی میگن ؟ به کسی که توی یک فصل دو تا ریس رو برده ، 7 امتیاز فاصله با نفر دوم فاصله داره اونم با ماشین نابرابر اینم درست باشه
      اتفاقا برعکس گفتی هنوز مکس هیچ سکویه قهرمانی ( پایان فصل نداشته ) بعد بر شما شد اسطوره !

      • ARASH

        24

        5

        ماشین نابرابر هم که میگی وضعش از فراری که بهتره
        فراری توی یک یا دوتا اونم نهایتا رقابتی هست ماشین ردبول هم همینجوری هست ؟
        ردبول داره روز به روز پیشرفت میکنه عزیز مکس با همچین هم با ماشین نابرابر رقابت نمیکنه ؟
        پیت استاپ های بالای 2.5 ثانیه داشته؟ که مسابقه شو خراب کنه ؟
        استراتژی مزخرف داشته کارشو خراب کنه؟
        اره همینه توی ی شرایط مهیا دیگه……………..

      • THE MINDBLOWER

        16

        2

        ارش اینکه مکس پیت های 1.8 ثانیه ای میگیره مشکل اون نیست بلکه مشکل فراری هستش ولی شما باید اینم در نظر بگیری مکس عالی داره از فرصت ها استفاده میکنه.
        شخصا رقابت سب و ناندو رو به هر رقابت دیگه ای ترجیح میدادم ولی الان اگه سب بتونه مکس رو تو رقابت قهرمانی شکست بده ارزشش واسه من یکی بیشتر میشه.
        شارل رو هم واسه 3یا4 سال دیگه بزاریم جلوش تو یه ماشین رقابتی.

      • THE MINDBLOWER

        14

        4

        این مکس کسی نیست که بخاطر ترس از کس دیگه ای راه بده و هوش مسابقه ای یا هر چیز دیگه ای داشته باشه.مکس الان بالغ شده نسبت به چیزی که 2 سال پیش بود ولی هنوزم از جنگنده ترین راننده های پیسته کسی که وقتی رانندت میره ازش سبقت بگیره ضربانت بره روی 180.

      • ARASH

        13

        4

        THE MINDBLOWER صد در صد درسته ولی من میگم اگه این شرایط براش بود بازم همین شرایط بود ؟ مثلا میگم شما به جای 2 ثانیه پیت استاپ 2.5 ثانیه بزنی !
        0.5 ثانیه از زحمات راننده به فنا میره حالا اون به کنار ولی ممکنه از پیت استاپ که بیرون میاد پشت یه راننده ای دیگه بیوفته که این باز معادلات رو بهم میزنه
        بله ولی اینکه میگه من کامل ترین راننده ی فرمول یک هستن این یک خیال کذب بیش نیست هر چند که توی بعضی پیستا واقعا اون بود هیجان به رقابتا داد
        ولی هنوز برای گفتن این حرف زود نه خیلی زوده

    • امین

      10

      8

      5red16:
      این کاملاً دیدگاه شماست.میدونی چون بردهای مدمکس این فصل با رقابت بدست اومد خیلیا تو اون هیجانات موندن هنوز.
      همین فصل که این بچه ادعا میکنه بهترین من بهترین رتبه کلش رو چهارم میدونم.تازه دوس داشتم بگم پنجم ولی تو بهترین حالتش چهارم میشه.من طرفدار دنی ریک نیستم ولی اگه ۸تا دی ان اف نداشت این داستانا پیش نمیومد.البته که مدمکس راننده خوبیه ولی در حد رقابت با بوتاس و شار . حالا مشکل اینکه فراری انقد داغون بوده این فصل که دیگه مدمکس اومده واسه بهترین بودن حرف میزنه.اگه قرار باشه در مقایسه کیفیت ماشین های برتر و راننده ها صحبت بشه پس ۵۵ بیاد بگه من بهترینم؟؟
      نه پسرجون تو هر وقت یه قهرمانی آوردی تازه میری تو تالار اون عقب مقبا میشینی.هنوز خیلی مونده

      • 5red16

        8

        3

        سلام دوست عزیز
        ببینید یک اختلاف دیدگاه وجود داره از برداشت این مصاحبه
        من نظرم این بود که در نیم فصل اول 2019 واقعا مکس بهترین بوده
        درمورد سوابق و افتخارات گذشته راننده هایی مثل وتل، لوییس، کیمی، ناندو یا حتی دنی صحبت نمیشه
        درحال حاضر نظر مکس اینه که کاملترینه
        چون واقعا

      • 5red16

        7

        3

        چون واقعا مرسدس از جانب مکس و ردبول احساس خطر کرده
        راننده های فراری در حال حاضر نمیتونن همچین ادعایی کنن چون ماشینش رو ندارن
        اما مکس و پیشرفت ردبول این باور رو در مرسدس به وجود اورده که تبدیل به رقیب بشه
        حالا اگه این وسط لوییس دو سه تا مسابقه نتیجه نگیره کاملا ممکن میشه این نظریه
        ولی همین احتمالات رو چه کسی به وجود اورده… مکس
        اون هم با ماشینی که فقط دو سه مسابقه هس که رقابتی شده
        به نظرم باید صبر کرد و پایان فصل رو دید ولی چیزی که واضحه اینه که
        Max is coming
        ببخشید دستم خورد دو تیکه شد 😁😁😁

      • yas

        3

        1

        5red16؟
        شما ظاهرا متوجه صحبت‌های مکس نشدین. گفته کاملترین نه بهترین راننده‌ی حال حاضر. اگر میگفت بهترین شاید قابل قبول بود چون الان در شرایط فوق العاده‌ای قرار داره. ولی اینکه کامل‌ترین باشه رو فکر نکنم کسی قبول داشته باشه. شاید در حال حاضربا احتساب ناندو، ۳ تا راننده کامل داشته باشیم(ناندو، سب، لوییس)
        مکس هنوز کارهای زیادی داره تا تبدیل به یک راننده‌ کامل بشه.
        با اینحال معتقدم فعلا آماده‌ترین راننده‌ پیسته

  3. M.e.h.d.i

    13

    6

    ستبان مکس تنها بردی که داشت این بود که دنیل هم تیمی ش بود و تکنیک هاش رو یاد گرفت
    وگرنه چارلی و استبان عملکرد شون بهتر این مکس بوده
    بحرین امسال با قدرت داغون کرد تو تعیین
    استبان هم هم ابوظبی دفاع عالی جلو این مکس داشت
    البته این حال همه ورزشکاراس

  4. INDECENT

    10

    11

    تیتر میگه مکس گفته کاملترین راننده ی فورمول یکه ، متن میگه که گفته فکر نمیکنم تعداد زیادی باشن که از من کاملتر باشن ، تیترو متن یکی نیستن .
    مگه شک دارید که یکی از بهترینو کاملترین راننده های فورمول یکه ؟
    یچیزیم که نمیفهمم اینه که هی برمیگردین میگین آی غرور داره بدرد نمیخوره فلانه بهمانه ، مگه رونالدو که مغرور هست جز بهترینهای دنیای فوتبال نیستو بازیکن بزرگی نیست ؟ اتفاقا خیلی خوبه کسی اعتماد بنفس و غرور و در کنارش کیفیتش رو هم داشته باشه که مکس هم این عوامل رو داره .
    حالا هی برید گاراژو مهندسو هوای بارونیو زمینو زمانو بهونه کنید که بگید راننده ی ما بهتره ولی شانس نداره و سعی کنید ارزش مکسو بیارید پایین .

  5. ...m6...

    14

    21

    ماشین ضعیف؟ از چی حرف میزنید؟ ردبول که رسیده…تو مجارستانم که مدعی بود…خنده داره اگه فک کنیم ردبول ضعیفه…ورشتپن تو ماشین برابر نمیتونه لوئیسو شکست بده

  6. مهدی

    16

    4

    یه وقت ینفر مثل آلونسو که 2بار قهرمان شده میاد این حرفو میزنه آدم دهنش بسته میمونه نمیتونه بگه توکه عقبه ای نداری،یوقتم هست هر حرفی بزنی کنتور نمیندازه فقط میخای شوآف کنی،منم الان پاهامو انداختم روی هم میگم بهترین راننده رالی ام،چرا باید کسی بهم خورده بگیره؟
    حداقل یکی دوتا قهرمانی بگیر بعد بیا بگو من بهترینم و فلانم و بیسارم
    الان وتل و همیلتون هم اینطوری فخر فروشی نمیکنن،واقعا نمیدونم به چیت داری مینازی
    شایدم از شکست دادن گسلی بدبخت که فصل اولش بود خوشی زده زیر دلت و همچین حرفی زدی

  7. iman88

    15

    3

    انقدر قضیه رو اخلاقیش نکنید.اینا بهترین راننده هایه ف1 هستن.کسی اینجا با تواضع و بفرما شما اول برو یا فلانی از من بهتره به جایی نمیرسه.این قضیه چند وقت پیش به نوعه دیگه ای برایه دنیل اتفاق افتاد.دنیل گفت بود “من هیچ وقت فکر نکردم سب از من بهتره”.یه راننده ف1 اونم در سطح اولش باید همچین ذهنیتی داشته باشه.کیمیه چندساله گذشته رو نگاه کنید.کلا غرور و جنگندگی و میله به پیروزی رو یه جا وا داده بود.اینجا همه اومدن تا همین حرفه مکس رو به دنیا ثابت کنن حالا اینکه در ظاهر جور دیگه ای رفتار کنی تغییری تو اصل داستان ایجاد نمیکنه.ف1 به همچین راننده هایی نیاز داره.ما طرفدارایه ف1 به همچین راننده هایی نیاز داریم.همین مصاحبه هایه مکس فوق العاده رو انگیزه لوییس تاثیر گذاشته و مطمئنم اگر سب هم تو رقابت بود اونم همچین واکنشی نشون میداد و تمامه تلاشش رو میکرد تا چنتا درس به این بچه پررو!بده.

    • نیما

      8

      5

      واقعیتش اینه که با سن و سال لوئیس و سب احتمال اینکه در چند سال آینده مکس هر دو اینا رو از دور خارج کنه خیلی بیشتره
      22 سالش نشده چندین ساله که در سطح اول مسابقه میده و دیگه از لحاظ تجربه چیزی کم نداره الان به اندازه هر دو تاشون در پیست سریع و خطرناکه

      • ARASH

        10

        1

        نیما واقعا عزیز تو چجوری میگی تجربه بر فرض مثال فتلی رو داره که بیش از ده ساله یا لوییسی رو داره که بیش از ده سال توی فرمول یکن اگه قرار بود تموم این ده سال دوازده سال رو توی 3 یا 4 سال بدست آورد که مکس حتما یک ادمی روی کره زمین یکیه
        تازه اینو من درجواب اونایی میدم که هی هی میگن ماشین نابرابر اگه ماشینش نابرابر جاش کناره فراری بود نه که تا دو سه دور اخر مسابقه پیشتاز باشه (مجارستان)
        پس حداقل دیگه حقیقتو نمیگید کذب هم نگید

      • iman88

        3

        0

        ارش جان فتل تو سومین ساله حضورش تو ف1 قهرمانه جهان شد و تو 5 ساله حضورش 2 قهرمانی داشت.لوییس تو ساله اول نائب قهرمان شد و در ساله دوم قهرمان.و هردویه اینها رقبایه بزرگ و باتجربه ای رو تو اولین سالهایه حضورشون شکست دادن.یه راننده با استعداد میتونه در عرض دوسال تبدیل به بهترین راننده زمانه خودش بشه و حتی با تجربه ترین ها هم شکست بده.اما یه تفاوتی که بینه مکس و لوییس یا فتل هست اونا زمانی که به ف 1 اومدن تو رشته هایه پایه کلی تجربه کسب کرده بودن.تو سنی که مکس وارد ف1 شد فتل و لوییس تو همون سن تو رشته هایه پایه داشتن به تجربیاتشون اضافه میکردن. مکس اون روندی رو که باید تو ف2 و جی پی طی میکرد تو ف1 و تو تیمهایه برتر طی کرد و الان تو سنی پخته و با تجربه شده که معمولا سنه ورود به ف1 محسوب میشه.

      • نیما

        3

        0

        آرش جان شما باید فاکتور سن در نظر بگیری
        لوئیس 34 سالشه و سب 32 یعنی در اوج تجربه هستن ولی سن اینا داره بالا میره هرچقدر هم که علم پیشرفت کرده و کسی مثل کیمی و آلونسو تا نزدیک 40 هم رقابتی هستن ولی مکس فقط 21 سالشه و هنوز وارد بهترین دوره خودش نشده
        با همین روند پیشرفت تو 26،27 سالگی باید منتظر یک هیولا باشیم
        همینطور که دوره شوماخر تموم شد دوره لوئیس و سب هم در سال های اخره و هرچقدر هم که من ناراحتم بابتش ولی با زمان که نمیشه جنگید
        من فقط دوست دارم هرچه زودتر سب یه قهرمانی با فراری بیاره و هر وقت دیگه خواست بازنشست بشه

    • iman88

      8

      0

      درضمن طبق معمول اون چیزی که تو عنوان مطلب نوشته شده خیلی متفاوت با چیزیه که مکس گفته.میگه فکر نکنم راننده هایه زیادی باشن که از من کاملتر باشن حتی اگر 30 سال سن داشته باشن.(یعنی حتی اگر از مکس باتجربه تر باشن)و این یعنی یه سری راننده هارو حداقل در سطح خودش قرار داده.چندتا راننده مثل لوییس سب مکس و حتی دنی رو میشه به عنوانه کاملترینها اسم برد اما باقی فاصله زیادی با اینها دارن.در حال حاضر هم سب و دنی به خاطر مشکلاتی که تیمهاشون دارن نمیتونن پتانسیله خودشون رو نشون بدن.و فقط لوییس و مکس باقی میمونن که شرایط خوبی دارن و میتونن تواناییهایه خودشون رو نشون بدن.مورد دیگه مگه دارییم در مورد پر افتخار ترینها صحبت میکنیم که قهرمانیهایه این راننده و اون راننده رو میشماریم.در شرایطه کنونی با در نظر گرفتن همه جوانب مکس اگر بهترین نباشه مطمئنا جز بهترین هاست.حالا هر وقت شرایطه قهرمانی رو پیدا کرد و اونو از دست داد میشه ازش امتیاز کم کرد.وگرنه در حاله حاضر با توجه به شرایط ردبول مکس بهترین عملکرد رو داشته.

  8. REZA.M

    22

    3

    یعنی فتل- همیلتون-آلونسو هیچی نیست فقط تو خوبی؟ جهت اطلاع مکس و کسانی که میگن حق با مکسه باید بگم فتل تو همین سن با ماشین توروروسو پل گرفته و مسابقه برده.مکس تونست این کار رو انجام بده؟این اقا حتی خیلی از برد هاش رو به دلیل مشکلات رقبا بدست اوره.اسپانیا 2016(تصادف مرسدس ها)-مالزی 2017(فراریا موتور زدن همیلتون هم راه رو بازکرد تا هدیه تولدش رو بگیره اگه فتل یا کیمی اون جلو بودن عمرا میتونست مسابقه رو ببره.)مکزیک 2017(فتل و همیلتون رفتن اون آخر تا مکس ببره)-اتریش 2018(سبقتش از کیمی اول مسابقه که البته درست هم نبود چون زد به کیمی و اوت شدن مرسدس ها باعث شد ببره.مکزیک 2018(به لطف استراتژیست های فراری مسابقه رو برد-فتل دوری 0.5 تا یک ثانیه ازش سریعتر بود ولی استراتژیست های فراری فتل رو اوردن پیت و به مکس هم فرصت دادن تا بیاد لاستیک ها رو عوض کنه)اتریش 2019(تنها مسابقه ای که خودش برده)آلمان 2019(تصادف کردن بقیه و بخصوص لکلرک و مرسدس ها باعث شد در روزی که بهترین نبود و یه 360 هم برامون اجرا کرد خیلی راحت مسابقه رو ببره.)اینا ها رو نگفتم که بگم مکس راننده بدیه برعکس.مکس راننده خوبیه ولی کیلومتر ها با عنوان کامل ترین راننده فاصله داره.

    • pmohamadaminq

      6

      2

      kelas ranandegiye seb va hamil kolan ye jaye digas man ke avalin sali hast ke daram f1 ro be sorate jedi donbal mikonam ba inke hata seb ozash khob nis vali bazam migam hamil va seb ye vazne vase timashonan va kolan ye saro gardan az baghiye balataran

      ادمین: لطفا به زبان شیرین پارسی بنویس

      • بیژن

        0

        3

        سلام دوستان اگه دقت کنید گفته حتی بین رانندهای که ۲۹ یا ۳۰ دارن منظورش راننده های جوون تا ۳۰ سال هستش بین اونها بهترینم که البته همین رو هم به شخصه قبول ندارم. به نظرم اکون از مکس بهتره
        خودش هم میدونه خیلی کار داره به لوئیز و سب برسه

      • ARASH

        4

        0

        بیا عزیز البته اینو میشه راحت خوند ولی من فارسی یا به قوله خودت پارسی شو مینویسم
        “کلاس رانندگی سب و همیلتون کلا یه جایه دیگه هس من که اولین سالی هست که دارم فرمول یک رو به صورت جدی دنبال میکنم با اینکه حتی سب اوضاعش خوب نیس ولی بازم میگم همیلتون و سب یه وزنه واسه تیماشون و کلا یه سروگردن از بقیه بالاترن”
        البته اینو دوستان به راحتی میخونن ولی چون عزیز نوشته بود به زبان پارسی ادمین بنویسه من نوشتم به جای ادمین

    • نیما

      6

      2

      اینو بهت بگم تعصب جلو قضاوت درستت گرفته
      حالا چون منم طرفدار فراری ام باید بگم هر راننده ای جز سب بده اره؟
      ارزش کاری کسی با بهانه جویی پایین نمیارن وگرنه از این لیست های میشه واسه لوئیس و فتل و آلونسو و کیمی هم درست کرد اگه اینجوری نمیشد اینو نمیبردن و …..

    • REZA.M

      13

      2

      “نیما”
      میشه بفرمایید من کجا با تعصب قضاوت کردم؟
      من فقط اتفاقاتی که افتاده رو بازگو کردم.یه طوری میگید “قضاوت با تعصب”کسی ندونه فکر میکنم من واقعیات رو علیه مکس و به نفع فتل تحریف کردم.
      فتل با ماشین توروروسو توی همین سن پل نگرفته؟نبرده؟
      اون اتفاقات هم که گفتم تمامش درسته؟خب تعصب کجا بود؟
      من فقط گفتم درست نیست راننده ای که فعلا 7 برد داره و یک پول و هنوز یک مسابقه رو از پل نبرده و از طرف دیگه هیچوقت توی جدول امتیازات رده ای بالاتر از سوم نداشته(دلیلش ماشینشه.ولی به هر حال نداشته)بیاد و بگه من بهترینم.
      این رفتار و نحوه حرف زدن درست نیست.اگه قرار باشه کسی بیاد و بگه من بهترینم قطعا اون مکس نیست.
      شوماخر باید بگه من بهترینم که هفت بار قهرمان شده-فتل باید بگه که با ماشین توروروسو برده و 4 بار متوالی قهرمان شده-همیلتون باید بگه که 5 بار قهرمان شده-یا آلونسو…………….
      ایشون تازه اول راهه و میاد میگه من بهترینم.

      • Seb the great

        12

        2

        مکس میگه بهترینم چون با کسی شاخ به شاخ نشده به جز ریک واقعا
        الونسو حق داره بگه بهترینم چون افسانه فرمول 1 رو شکست داد
        فتل حق داره بگه چون با اون توروروسو اومد تیم اول رو شکست داد اومد الونسو رو تخت کرد
        لوییس حق داره بگه چون 2008 شاهکار به تمام معنا بود چون رکورد پول تاریخ رو زد
        ولی شما چی اقای مکس شما چکار کردید

      • نیما

        2

        0

        من کامنت اصلی ندیدم شاید پاک شده یا چیزی شده
        خیلی ساده گفتم و هنوزم میگم میشه لیستی از خوش شانسی ها واسه هر برنده گرند پری فرمول 1 درست کرد و گفت برداش شانسی بوده
        خیلی وقتا شانس نیست فرصت طلبیه که استاد این موضوع همیلتونه
        مثلا بحرین همه می دونن باید چارلز می برد یا کانادا رو فتل ولی همیلتون درست جایی بود که اگه فرصتی پیش اومد ازش استفاده کنه و برد بدست اورده
        مثل اسپانیا 2016 یا مکزیک 2017 یا همین اتریش 2018 و آلمان 2019
        تقصیره مکس هست که بوتاس و چارلز میکوبن به دیوار یا لوئیز اسپین میشه بال جلو به فنا میده یا فراری روز قبلش ماشین سب به فنا داده؟
        آره مکس اشتباه هم داشته که امتیازای زیادی از بقیه مخصوصا سباستین گرفته و بابت همون هم بهش مد مکس میگفتن یا تو دوره ای که می تونست پول بگیره نتونست و بابتش هم ضربه خورده ولی هرچی برد بدست اورده براش زحمت کشیده و از فرصت هاش استفاده کرده
        دیگه حرف آخر بزنم تمومش کنم فرمول یک ورزش لحظه هاست که میتونه قهرمان هم تغییر بده اگه گروژان تو 2012 بلژیک تصادف به راه نمینداخت یا تصادف سب یکم شدیدتر بود تو برزیل 2012 یا لوئیس تو پیچ های اخر برزیل 2008 سبقت نمیگرفت و خیلی چیزا دیگه که یک همیشه موقع تعریفش باید یک اگه بزرگ باید بگی ولی می دونی که گذشته نمیشه تغییر داد

    • Mohsen.t

      2

      6

      اخه بزرگوار اینایی ک نوشتی همه قسمتی از مسابقس دیگه. مگه بقیه ک اول میشن پرواز می کنن از اخر می رن اول؟
      قهرمانی ها همینجوری بدست میاد یکی تصادف می کنه یکی استراتژیش اشتباس یکی رانندگی بارونش بده و اسپین میشه و میره تو دیوار یکی ماشینش خراب میشه.
      همیلتون فتل الونسو یا بقیه کسایی ک تو چند سال اخیر جز خوب ها بودن و اول شدن تو اون ریس تصادف اشتباه استراتژی، مشکل ماشین رقیب یا برخورد با قلدری توش نبوده؟

      نمی گم مکس بهترینه چون نیست اما بخوام بهترین هارو لیست کنم حتما تو لیست بالا قرار میگیره.
      جنگندگی ،هوش و استعداد لازم برای بهترین شدن در اینره رو داره می مونه تیم ک باید ببینیم چی میشه در آینده.
      اینقد متعصب نباش رکورد ها مال شکسته شدنن

      • REZA.M

        7

        2

        من هم نگفتم قهرمانی ها بدون مشکل برای رقبا به وجود اومده.من فقط گفتم این آقا هنوز یه مسابقه رو از پل نبرده بعد تمام قهرمان های فرمول یک زیر سوال برده و میگه من بهترینم.

  9. VB77

    16

    4

    دوست عزیز با اون همه ساپورت رد بول عمه جان من هم میاوردند عملکرد خوبی پیدا میکرد علاوه بر اون هملیتون 81 مسابقه رو برده مثل تو حرف نمیزنه بعد تو هفت تا مسابقه رو بردی خدا رو بندگی نمیکنی امیدوارم با این غرورت با سر زمین نخوری

  10. نیما

    6

    6

    دقیقا پکیج عالی از مهارت های لازم رانندگی داره مخصوصا اون حسی که میدونی همیشه هر کاری واسه بردن میکنه که امروزه کمتر راننده ای اون اراده لازم داره
    شاید نشه گفت کامل ترین راننده که البته خودشم گفته یکی از کامل ترین ها ولی رو فرم ترین راننده یک سال اخیر بوده و سرعت رشدش فوق العاده بوده
    کافیه مکس نیم فصل اول 2018 با نیم فصل اول 2019 مقایسه کنید همین

  11. MERC

    4

    16

    کم کم دارم طرفدار مکس میشم, خیلی واسم عجیبه چون واقعا از ردبول بدم میاد
    ولی مکس خیلی کارش درسته, پتانسیل بهترین راننده تاریخ شدن رو داره, باید ببینیم چی میشه

    • محمد

      5

      1

      پتانسیل بهترین راننده تاریخ شدن رو داره؟؟؟!!!! الان به کمک ترکشن کنترل و گیربکس دو کلاچه همه راننده های خوبین ولی جالبه اگه مکس ماشینی مثل ماشین زمان سنا دستش بود با اون دو تا استارت بدی که تو این فصل زده مخصوصا تو اتریش ماشینش خاموش میشد و فاجعه رخ میداد. با احترام به راننده هایی مثل فتل و همیلتون و آلونسو و هوادارانشون هیچکدوم در حد مقایسه با راننده ای مثل سنا نیستن چرا؟ چون اون زمان راننده ای مثل سنا هر بار میخواست ترمز کنه چون گیربکس ماشین دوکلاچه نبود و برای اینکه چسبندگی عقب ماشینو از دست نده باید تکنیک toe-downshift رو انجام میداد حالا شرایط بارونی رو در نظر بگیرین که انجام اینکار تو این شرایط صد برابر سخت تر میشه. حالا برید مسابقه سنا تو پیست Donington تو سال 1993 رو ببینید که از رده پنجم تو شرایط بارونی شروع میکنه و تو کمتر از یک دور از راننده های افسانه ای مثل پراست و شوماخر سبقت میگیره و نفر اول میشه! تو کمتر از یک دور تو بارون و بدون کنترل کشش و گیربکس دو کلاچه و صد تا سیستم کمکی دیگه! و مسابقه رو نفر اول تموم میکنه و میبره حتی بدون یک اشتباه! راننده های الان با سیستم های ترمز خیلی پیشرقته تر و لاستیک چسبنده تر و بدون اینکه بخوان هر بار موقع ترمز همزمان برای معکوس کشیدن toe-downshift انجام بدن جلوتر از ناحیه braking zone ترمز میکنن و همش قفل میکنن حالا تصور کنید اگه میخواستن همزمان toe-downshift انجام بدن و بعلاوه تو ناحیه درست (braking zone) ترمز کنن چقدر مهارت بیشتری لازم داشتن بعلاوه یه اشتباه تو معکوس کشیدن با تکنیک toe-downshift باعث از دست رفتن چسبندگی عقب ماشین میشه و ماشین قبل از رسیدن به پیچ و ناحیه (turn in zone) که راننده ها باید پاشون رو از ترمز بردارن و فرمون بدن اسپین میشن. کلی دلیل فنی دیگه هم میشه اورد که چرا هیچکدوم از راننده های الان در حد راننده ای مثل سنا نیستن. اگر کسی دلیلی فنی ای داره که راننده محبوبش از سنا بهتره خوشحال میشم بجای دیسلایک بیاد زیر پست و بحث تکنیکی و فنی کنیم.

      • ARASH

        2

        3

        هیچکی سنا نمیشه
        هیچکی شوماخر نمیشه
        هیچکی الونسو نمیشه
        و هیچکی هم سب نمیشه
        و هیچکی هم لوییس نمیشه
        بقیه رو کار ندارم
        ولی سنا راننده خارق العاده ، فوق العاده یا هر چیزی دیگه ای بگی درست
        ولی پیشرفت تکنولوژی به راننده ها ربط نداره قطعا رانندگان اینده هم کارشون از این راننده های حال حاظر راحت تره

      • MERC

        3

        0

        دوست عزیز, تا اونجایی که من میدونم توی فرمول1 سیستم کنترل کشش و گیربکس دوکلاچه ممنوع هستن و ماشین ها از گیربکس سیکونشال استفاده میکنن
        در مورد مقایسه با سنا باید بگم که بله, سنا معروف بود به توانایی بالاش در وفق دادن و هماهنگ کردن خودش با ماشین و استفاده از قابلیت هاش و باعث میشد که ضعف های ماشین پوشیده بشن
        ولی اگه به سنا و پراست ماشین خوب و بالانس میدادن, پراست سریعتر بود,
        من به هیچ وجه قصد کم ارزش نشون دادن کار سنا نیستم و باورم اینه که ایشون بهترین راننده تاریخ بودن
        ولی اگه اینطور فکر میکنید که راننده های فعلی در حین رانندگی خودشون رو مدام در حال وفق دادن نیستن, اشتباه میکنید, اتفاقا امروزه کار برای راننده ها بسیار پیچیده تر هم هست با وجود امکان انجام تنظیمات بی شمار از روی فرمون, و اینکه راننده ها مدام در حال فشار صددرصد هستن و نهایت قابلیت ماشین رو استخراج میکنن
        خودتون دیدید که فتل هر دور تنظیمات ماشین رو چندبار دستکاری میکرد که هر پیچ رو به بهترین شکل طی کنه
        در نهایت باید بگم که شاید استفاده از لفظ “بهترین” اشتباه هستش و من منظورم پر افتخارترین بود, چون بهترین بودن یه نظر شخصی هستش ولی کسی نمیتونه افتخارات رو کتمان کنه

      • iman88

        3

        0

        دوست عزیز راننده هایه اون زمان با توجه با تکنولوژی و تکنیکهایه زمانه خودشون رشد کردن و مهارت کسب کردن همونطور که راننده هایه امروز نسبت به اینده چالشهایه جدیدی رو تجربه میکنن.اگر سب و لوییس هم در زمانه سنا بودن با توجه به شرایط زمانه خودشون تمریناته متفاوت بدنسازی متفاوت و کلا مهارتهایه متفاوتی رو کسب میکردن.اما چیزی که این راننده ها رو از باقی متمایز میکنه استعداد اونهاست.تمامه چیزی که این راننده ها از رانندگی میدونن بقیه راننده هایه گرید هم میدونن .اما چرا فقط سه تاشون الونسو و فتل و لوییس میشن.همین الان راننده ای مثل لوییس و سب رو پشت هر ماشینی بذاری تو هر رقابتی با هر شرایطی میخواد ایندی باشه میخواد استقامتی باشه یا نسکار تو تمامی موارد سریعا خودشون رو وفق میدن و راننده هایه بزرگ و با تجربه اون رشته ها رو قورت میدن.نمونش الونسو.تو این سطح استعداده ذاتی حرف اول رو میزنه.باقی موارد تکنیکیه که با تمرین و اموزش قابل ارتقا هستن.تمامه رشته هایه ورزشی همینن.

      • REZA.M

        1

        1

        “محمد”
        در این مورد که سنا راننده بزرگی بوده شکی نیست.
        ولی از کجا معلوم؟از کجا مطمئنی اگه سنا با ماشین های امروزی فرمول یک(که اینهمه بزرگ و پیچیده هستن.و سرعت خیلی بیشتری توی پیچها دارن و در ضمن به دلیل تاپ اسپید بالاتر و اندازه بزرگ تر ترمز گرفتن باهاشون سخت تر از ماشین های زمان سنا نباشه قطعا راحت تر هم نیست.)رانندگی میکرد میتونست به همون خوبی باشه؟
        در مورد اینکه تعویض دنده و یا استارت زدن با ماشین های الان خیلی راحت تر شده باهات موافقم.اما در موارد دیگه نه.
        رانندگی با ماشین های امروزی سخت تر از اون ماشینا نباشه قطعا اسون تر هم نیست.

      • TRANS AM

        0

        0

        دوست عزیز ؛ استایل رانندگی سنا در اون مسابقه ای که مثال زدی یک کلاس آموزشی بود در ضمن شوماخر در سال ۱۹۹۳ Rookie بود هنوز افسانه ای نشده بود .

      • yas

        2

        1

        محمد جان؟ تحلیل مسابقه کانادا که سید گذاشته رو بخون تا ببینی که سب هم تمام طول مسابقه داشت با ماشین کلنجار میرفت و اون رو کنترل میکرد. رانندگی الان هم محدودیت‌های خودشو داره. حفظ تایر و سوخت و باطری و ….

  12. آریو رابتسون

    12

    14

    یک سوالی دارم،
    تا بحال کی شنیدین، قهرمانان فرمول 1 همچین حرفی زده باشند؟
    هیچکدام.

    اما شک نکنید این حرفش مستقیم به لوییس است. مکس با برنامه بهش گفتن این حرفها را بزند. دقت کنید بعد حرفهای زیادی که در مورد لوییس زد، الان امده اینو میگه. منتهی دقت نکردن که لوییس همیلتون از این بچه پولدار ها نبوده که وارد فرمول 1 شده، همیلتون با سختی و تلاش بالا امده، پس با این حرفها فقط انگیزه اش بیشتر میشه نه کمتر.
    ببینید در اسپا لوییس چطور خواهد بود.
    درد مکس بیشتر از این است که خیلی از خبرگزاریها به اون 20 دور بدون اشتباه لوییس پرداختن. حتی یک اشتباه هم نداشته.

    وگرنه خوده مکس میداند که هنوز کیلومترها فاصله دارد با این حرف. مکس هنوز اکون را نتوانسته شکست بده. مکس ماشینش بهتر بوده. لکلرک را نتوانسته،
    جورج راسل را نتوانسته. مکس چند تا پیروزی دارد که با حضور ماشین های برتر در پیست و ماندنشان تا اخر مسابقه همراه بود؟ فقط 1 مسابقه.
    عاجز بود از یک پول پوزیشن. نتوانست. تا سراتحام یکبار بدست اورد. تو چطور راننده کاملی هستی که هم تیمی تو با همان ماشین پول پوزیشن بدست اورد ولی تو نمیتوانستی.

    مکس هم میداند که اینطور نیست، اما تمام این حرفها بخشی از مسابقه است.

    دوستان مسابقه از زمان خاموش شدن پنج چراغ قرمز نیست. مسابقه از خارج از پیست است، از همین جایی که مکس داره حرف میزنه هم مسابقه است. در پیست مسابقه مهارت و تکنولوژی ها است و بیرون پیست مسابقه روح و روانی است.

    بدرود.

  13. Hassan Mohebbi

    13

    10

    مکس فوق‌العاده و درحال حاضر بهترینه. چه بخواین چه نخواین. چه طرفدارش باشین چه مثل من طرفدارش نباشین.

    سرعت مسابقه‌ای مرسدس تو اکثر پیستا هفت هشت دهم و فراری سه چهار دهم از ردبول بهتر بوده. حالا بعضی فن‌های متعصب میگن ماشینش از مرسدس و فراری بهتر بوده که برد اورده. واقعا بعضی کامنتا خیلی خنده داره. خداوکیلی کدوم از بردا و سکوهای مکس به خاطر ماشینش بود؟ اتریش پل رو لکلرک میزنه، تایم دو لوئیس تایم سه هم مکس اگه وتل هم ماشینش خراب نمیشد قطعا جلوتر قرار میگرفت. تو مسابقه هم اگه ماشین مرسدس و فراری بهتر از ردبول نبود بدتر از اون هم نبود.

    سباستین خودش میاد میگه مکس در حال حاضر بهترینه، الونسو ازش دفاع میکنه و اون رو بهترین در پیست میدونه. اونوقت یه سری اینجا میان بهش میگن مغرور. همین الان مشکل ما با ولتری اینه که جنگنده نیست یا بهتره بگیم غرور نداره و تو سری خور شده اگه همین الان ولتری هم مثل این بچه پررو بود خیلی بهتر نبود و همچنین رقابت قهرمانی هیجان‌انگیزتر نمیشد؟

    یک جمله در وصف بزرگی و بااستعدادی این پسر این‌که یکی مثل همیلتون که پنج بار قهرمان شده (برای اثبات قهرمانیاش به خودشه نه به خاطر ماشینش) میگن باید یکی مثل مکس هم تیمیش باشه. یعنی ادم پنج بار قهرمان جهان شده باشی و بازم برای بزرگی خودت باید یکی مثل مکس رو همتیمی خودت کنی. پس نشون میده مکس از اون چیزی که ما فکر میکنیم خیلی کاملتر، بزرگ‌تر، با استعداد تر و رقابتی‌تره.

    بس کنید این حرفا رو. طرفدارای سب میان میگن از سب بهتر نیست، طرفدارای لوئیس میان میگن عمرا به گرد پای لوئیس برسه. در کنارش اسم الونسو و کیمی هم میارن که بهشون نگن متعصب.

    شرمنده طولانی شد🙏

    • iman88

      8

      5

      دقیقا حسن جان.تو 8 مسابقه اول تو 5 مسابقه ردبول تیمه سوم بوده و تو مسابقه ای مثل اسپانیا سرعت مسابقه ای برابر داشتن ولی تو تعیین خط فراری سریعتر بوده یعنی بازم برتری با فراری بوده فراری تو کل نیم فصل 3 بار شانسه اوله برد بوده.الان بینه 4 راننده اول (غیر از مکس)همشون اشتباهاته تاثیر گذاری داشتن و سه تاشون نزدیک به 30 امتیاز هرکدومشون فقط بخاطر اشتباهاته فردی از دست دادن.بینه این چهارتا لوییس از همه عملکرده بهتری داشته که اونم فقط 23 امتیاز تو المان و چند امتیاز هم تو اتریش از دست داده و سه بار پشته همتیمیش مسابقه رو تموم کرده.اگر مرسدس امسال این فاصله رو نداشت و در سطح ردبول و فراری بود الان مکس با اختلاف صدر جدول بود.

      • Ahmad VETTEL

        11

        3

        البته اگه فراری و ردبول در حد مرسدس بودن،فتلم خیلی بهتر و باانگیزه تر رانندگی میکرد.
        الان مکس تو بهترین فرمشه ولی فتل تو فرم خوبی نیست که نه بخاطر خودش بخاطر ماشین ضعیفیه که داره.

      • Shitil

        4

        0

        نه خط و هشت مورد غلط هکسره!
        شما هم با اختلاف در صدر قرار داری!

      • Hassan Mohebbi

        4

        1

        دوست عزیز شیتیل من نمیدونم کامنتت در جواب من بود یا دوستم ایمان. ولی میخوام بگم ما اینجا یه سری طرفدار موتور اسپورت هستیم و قرار نیست که مقاله علمی بنویسم که قواعد دستور زبان رو رعایت کنیم. چهار تا کامنت میخوایم بگذاریم حالا عامیانه هم نوشتیم اشکالی نداره.
        اگر هم از کامنت من خوشت نیومد اون بخشیش که دوست نداشتی میگفتی تا با هم بحث کنیم. در کل من طرفدار کیمی هستم نه مکس. حالا هم مکس تو راننده های حال حاضر خیلی کم اشتباه بوده. تنها ضعفش برای قهرمانی ماشین هست. در کل رانندگی خوب میشه مقطعی باشه و به تعداد قهرمانی هم ربط نداره.
        در کل اگه مکس و ریکاردو و … به قهرمانی هم نرسند بازم اونا جزء راننده های خوب شناخته میشن.

    • بیژن

      2

      6

      اقای محبی عزیز اینکه مکس راننده فوق العاده ایه هیچ شکی توش نیست ولی برای بهترین بودن خیلی کار داره هنوز حالا یه میان میگن همیلتون باید خودش رو ثابت کنه با هم تیمی خوب مگه الونسو هم تیمیش نبوده تو مکلارن راننده ای که تو مسابقه اولش سکو میگیره سال اول نایب قهرمان و سال دوم قهرمان میشه
      تو مرسدس با روزبرگ هم تیمی شده اونم دو به یک شکست داده حالا بوتاس در حد رقابت با لوئیز نیست دلیلش فقط بهتر بودن لوئیزه
      و نیازی به اثبات خودش نداره حالا یه سری ها نمیتونن موفقیت دیگران رو ببین این حرفا رو میزنن وصد در صد طرفدارهای رقیب هستن امار و ارقام خودش گویای همه چیزه یعنی روزبرگ و الونسو و راننده های خوبی نبودن و مکس فقط راننده خوبیه؟
      و در اخر اینا بازیه رسانه ایه که راه انداخته به امید فشار به لوئیز ولی لوئیز خودش استاد این بازی هاس
      موفق باشید

      • Hassan Mohebbi

        3

        0

        دوست عزیز بیژن وقتی یه هم تیمی قوی کنار دستت باشه شاید برد سکو بیاری ولی مثل همون 2007 قهرمان نمیشی. به نظرت اگه 2008 الونسو بود به راحتی قهرمان میشد. یا همین دو سال 17 و 18 اگه رزبرگ بود رقابت قهرمانی بین سه نفر بود و شاید قهرمانی به همیلتون نمیرسید و به جاش به رزبرگ یا سباستین میرسید.
        این که لوِئیس بزرگ هست شکی درش نیست ولی رانندگی خوب میتونه مقطعی باشه و به قهرمانی ربط نداری. حالا مکس هم که نگفته که من بهترین تاریخم!!! گفته من فکر میکنم کامل هستم یعنی در بین راننده ها خیلی کم اشتباه تر بودم.
        در این که بازی رسانه ای هست شکی درش نیست ولی باید قبول کرد که مکس در بهترین فرم خودش هست و تنها ضعفش ضعف ماشینه. یخرده مهربون تر با مکس و طرفداراش رفتار کنیم.
        در کل رانندگی خوب همش به قهرمانی نیست.

  14. Ahmad VETTEL

    11

    2

    تو هر ورزشی رسانه ها دوست دارن زودتر از اونی که باید،اسطوره ها و قهرمانای وقت رو بازنشست کنن یا از بین جوونا واسشون رقیب بتراشن.
    مثلا 7سال پیش نیمار سر زبونا بود حالا کجاست؟
    سایه مسی و رونالدو هم نشد.
    امباپه هم تا پارسال خیلی ازش تعریف میشد ولی اونم نمیتونه نزدیک این دوتا بشه.(یا تیمو ورنر که قراربود جای کلوزه رو تو آلمان بگیره ولی تونست؟)
    الانم واسه مکس و لکلرک و اکون و راسل و از این کارا میکنن.
    اکثر مواقع همچین افرادی نتونستن انتظاراتو برآورده کنن(تا حدود زیادی بخاطر اینکه بیش از اندازه رسانه ها بزرگشون کردن)
    مکس خوبه شاید حتی عالی باشه ولی بهترین؟!
    جداً اگه یه قهرمانی بیاره میخواد چی بگه؟
    (بابت مثال غیر فرمول یکی هم شرمنده)

  15. ilia44

    8

    5

    این پسر ممکنه تکنیک داشته باشه ، ممکنه دفاع کردنش کم نقص باشه (مجارستان2019) ، سبقت گرفتنش با ترس کم همراه باشه اما ، اما ، اما ، یه چیزی که قهرمان جهان شدن لازم داره اخلاق ،ادب ، و فروتنی هست ،شخصیت هست که ایشون متاسفانه بهره خیلی خیلی کمی ازش برده.
    ورزش در رده قهرمانی در درجه اول احتیاج به اخلاق و رفتار متناسب با قهرمان بودن داره مثل اخلاقی که در رفتار سباستین وتل ، لوییس ، کیمی ، و حتی در اخلاق کارلوس ساینز ، می شه دید .
    در نسل جدید اخلاق قهرمانی توی رفتار جورج راسل ، لاندو نوریس و تاحدودی شارل لکلرک و آلبون دیده می شه .
    با تشکر از ادمین محترم

    • Mohsen.t

      6

      2

      ی سوال
      پس پنجاه درصد چند مورد اول و پنجاه درصد اخلاق و ادب و فروتنیه و شخصیته ک باعث میشه ی راننده قهرمان جهان بشه؟

      من ک جسارت و ب قول شما بی ادب بودن مکسو دوس دارم همون طور ک رک بودن کیمی احساسی بودن فتل وباهوش بودن همیلتونو دوست دارم.

      • iman88

        6

        0

        ولا ما بی ادبی از مکس ندیدیم.امسال دوبار در عمل با سب و لوییس درگیر شده و متضرر شده ،اما هیچ عکس العملی جز احترام و فروتنی از خودش نشون نداده.که همین نشونه رشد شخصیتیشه.
        در مورد فروتنی هم من به شخصه دوتا از بهترین و محبوبترین ورزشکارایه تاریخ رو میتونم به یاد بیارم که تو حوضه حرفه ایشون هیچ فروتنی و افتادگی تو رفتارشون وجود نداشت و نداره.محمد علی و رونالدو.یعنی اگر جنسه غرور و خود بزرگ بینی این افراد از طلا بود،بدون شک ثروتمند ترین مردانه عالم میشدن.
        مصلما شخصیته افراد تو موفقیتهاشون تاثیر گذاره.میتونی مثل سب ،لوییس و الونسو باشی که شخصیتهایه فوق العاده متفاوتی دارن.اما همه تونستن جزء بهترین هایه تاریخ این ورزش بشن.همونطور که تواضع وشخصت ارومه فتل برایه خودش یه ابزار در راهه پیروزیه همونطور که غرور الونسو یکی از نقاط قوتشه یا همونطور که هوشه لوییس و شخصیت بهانه جو و منتقدانش بارها اونو در مسیر موفقیت قرار داده.همه این خصوصیت ها در کنار استعداد ذاتی این ورزشکارا تونسته تبدیل به یه ابزار قدرت مند بشه و اونهارو از خیلی هایه دیگه در تاریخه این رشته متمایز کنه

  16. Shitil

    12

    6

    فقط دوست دارم سال دیگه صندلی مرسدس رو بدن به اکون، اون وقت این بچه میکانیک خود ساخته یه تو دهنی تمیز به این بچه مرفه که از قبل بابا جونش به اینجا رسیده بزنه!

  17. Mr.Clutch

    3

    4

    نه دییییییگه…..نشد.وقتی ازت تعریف میکنن جنبه داشته باش
    همین کارارو میکردی که شارل حتی باهات خدافظی هم نمیکرد
    تو ایران هستن کسایی که با یه پراید BP کلتو بخوابونن

  18. iman88

    4

    1

    کل دنیایه ف1 با تحسین و امید و خوشبینی دارن به این استعداد تازه نگاه میکنن،بعد یه سری دارن فکر میکنن که چطور ارزشه این شخص رو پایین بیاریم.بماند که خیلی ها هم امیدوارن با سر بخوره زمین.بعد ما باید بشینیم رقابت مگنوسن و گسلی و اوکون و جیووناتزی واسترول و پرز و بوتاس رو ببینیم.خدا به اینده ف1رحم کنه

  19. masoud_f1

    5

    5

    اگر کامل ترین بودی این حرفو نمیزدی پس مشخصه که هنوز با ترین فاصله داری دوست جوگیر،کامل ترین کسی هست که دیگران اون رو خطاب کنن نه اینکه از خودش تعریف کنه 👎

  20. Amin

    5

    1

    من چند سالی هست ک فرمول یک رو دنبال میکنم،از دوستانی ک تجربه بیشتری دارن یا اینکه کسی جایی خونده باشه،میپرسم!کسی از شوماخر آلونسو هاکینن سنا پروست لاودا فانجیو کلارک و دیگر اسطوره های فرمول یک چنین مصاحبه ای رو سراغ داره؟؟؟؟ این که گفته باشن کامل ترین راننده حال حاضرن؟

      • Amin

        2

        3

        بله خب همیلتون ک با رویای مکلارن سنا بزرگ شده قطعا اونو انتخاب میکنه
        شوماخر هم برای سنا احترام زیادی قائله برا همین سنا رو انتخاب کرده
        آلونسو هم خب نظرشو گفته
        من چنتا مصاحبه از سنا خونده بودم ک میگفت رانندگی رو از زندگی کردن و خانوادش بیشتر دوست داشته،این آدم اصلا راننده نبوده چون رانندگی میتونه ی حرفه جداگونه باشه،
        سنا انگار تمام وجودش خود ماشین بود،خود سرعت،میتونید مدل دفاع کردن هاشو ببینید ک با ماشین ضعیف تر چیکار میکنه با اینکه مدل رانندگی مکس رو با سنا مقایسه میکنن ولی مکس ب گرد پای سنا هم نخواهد رسید

  21. dortyyy

    7

    1

    من با همه دوستانی که قهرمانی‌های بقیه راننده‌ها رو با مکس مقایسه کردن موافقم ولی یه بار دیگه جملات این بنده خدا رو بخونید لطفا، داره در مورد زمان حال صحبت میکنه و میگه که تعداد زیادی راننده پیدا نمی‌کنید که از من بهتر باشند. فکر کنم همه با این جمله‌ش موافق باشند.
    ضمن اینکه من طرفدار همیلتون و مرسدس هستم ولی وقتی مسابقه‌ای رو نگاه میکنم و مثلا بوتاس رو میبینم که پشت فتل قرار داره میدونم که اگر بیست دور دیگه هم بیام نگاه کنم بوتاس سبقت نگرفته و همون پشته، اونم با اون ماشین خوب. ولی وقتی مکس اون پشت باشه پلک نمیزنم که کی سبقت میگیره، که حتی اگر سبقت هم نگیره تمام تلاشش رو میکنه و مسابقه رو حذاب میکنه و همین لذت‌بخشه.
    اونهایی هم که میگن ردبول ماشینش خیلی خوبه و شاید هم درست بگن، سوالم اینه که پس چرا گسلی اینقدر داغونه؟ اگر میگید گسلی سال اولشه یادتون بیاد که مکس چقدر با تیم دوم ردبول خوب بود که نیم فصل دوم آوردنش تیم اول و قهرمانی هم گرفت. به نظرم وقتی دو نفر از یک تیم خیلی اختلاف دارن واقعا باید به اون اختلاف توجه کرد و بهانه نیاورد، مثل اختلافی که همیلتون با بوتاس داره و همه میدونن.

    • Mohsen.t

      2

      1

      مشکل از تیتر خبره ک هرکی میخونه شمشیر ب دست ب مکس حمله می کنه.

      تیتر: کامل ترین راننده فرمول یک من هستم.

      پارگراف اول: – مکس ورشتپن بیان کرده است که احساس نمی کند راننده های زیادی در پیست وجود داشته باشند که از او کامل تر و پخته تر رانندگی کنند.

      امیدوارم تفاوت قابل درک باشه.
      در ضمن ب وضوح معلومه داره درباره زمان حال صحبت می کنه نه کل دوران اف واااااان

  22. امید نورمحمدی

    0

    0

    کاملترین و بهترین و سریعترین و … همگی نقطه نظر و مبهمه. مکس همونقدر میتونه ادعا کنه که با مرسدس از همیلتون سریعتره و میتونه قهرمان بشه که من میتونم! چون هیچکدوم پشت ماشین مرسدس نشستیم. کلا این داستانهای اگر و کاشکی و … همگی غیرقابل اثباته.
    بنظر من صرف بردن چندتا مسابقه و یک عدد پول پوزیشن (که پارسال بدردش میخورد نه امسال!) نمیتونه دلیل متقنی برای کامل بودن باشه. ولی با این روال مکس آینده ای درخشان خواهد داشت. فقط حاشیه و پدرش میتونن به موفقیتش آسیب جدی بزنن.
    اندکی صبر…. سحر نزدیک است.

دیدگاه خود را بیان کنید