فرمول یک ایرانمکس ورشتپن طی مصاحبه ای جنجالی حملات شدیدی به لوئیس همیلتون داشته و عنوان کرده رانندگان خوب بسیاری وجود دارند که اگر در خودرو مرسدس بودند ۵ قهرمانی می آوردند.

اکنون که به تعطیلات تابستانی رفته ایم این سوال مطرح است: کدامیک راننده بهتری است؟ همیلتون یا ورشتپن؟ نیکو روزبرگ راننده اسبق مرسدس عنوان کرده که در ماشین یکسان، مکس لوئیس را شکست خواهد داد. همیلتون نیز اعلام کرده که از هم تیمی شدن با ورشتپن استقبال می کند. این اتفاق به زودی نخواهد افتاد چراکه تیم ردبول اعلام کرد مکس تا ۲۰۲۰ در این تیم خواهد بود، مگر اینکه لوئیس به ردبول برود!

مکس کبریت به انبار باروت زد و اعلام کرد خیلی رانندگان دیگر در ماشین مرسدس بودند پنج قهرمانی کسب می کردند و همیلتون دستاورد بزرگ و خاصی کسب نکرده است. مکس به طور مشخص به فرناندو آلونسو هم تیمی سال ۲۰۰۷ او در تیم مکلارن اشاره کرد و گفت فرناندو راننده فوق العاده ای است و می توانست ۸ یا ۹ قهرمانی داشته باشد. ورشتپن گفت:

برای همیلتون احترام زیادی قائلم اما خیلی افراد دیگر در آن ماشین می توانند ۵ قهرمانی داشته باشند. اگر در تیم خود خوش شانس باشید و هوای تان را داشته باشند می توانید هم تیمی خود را شکست دهید. وقتی تیمی برای مدت طولانی قهرمان است، برد هایش هم بیشتر و بیشتر خواهد شد.

فرناندو آلونسو اگر در تیم درستی بود الان ۸ یا ۹ قهرمانی داشت، چراکه راننده فوق العاده ای است.

مکس ورشتپن و فرناندو آلونسو

درباره انتقال احتمالی وی به مرسدس در فصل ۲۰۲۱ او اعلام کرد که به برنامه و توانمندی ردبول ایمان دارد. وی افزود:

هدف من کسب چند قهرمانی با ردبول است، چرا که این خانواده من است و به آنها ایمان دارم. اما تغییرات قوانین در سال ۲۰۲۱ برای همه پیچیده و گنگ است و باید دید چه خواهد شد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

86 دیدگاه

      • Hassan Mohebbi

        20

        6

        متوجه نشدم چی شد دوست عزیز؟ چون اینجور که بوش میاد شما هم طرفدار مکس هستی هم لوئیس. حالا این کامنتت تکه به کدومشون بود؟

    • بهروز

      74

      66

      تمام قهرمانیا به تیم و ماشین هم ربط داره، از اول موتور اسپرت تا الان، هیچ کس بدون کمک تیم و ماشین با فرغون قهرمان نمیشه، هیچ فرقی هم نداره کی باشه

    • E46-M3

      74

      27

      بوتاس وقتی به مرسدس اومد قرار نبود و نیست که برای قهرمانی بجنگه،قرار بر اینه که هوای هم تیمیشو برای قهرمانی نگه داره،مکس را با بوتاس نمیشه مقایسه کرد،چه مهارت رانندگیش و چه طرز فکرش

    • MERC

      36

      39

      اینا همش جنگ روانیه و اشکالی هم نداره
      ولی مرسدس خیلی گنده تر از این حرفاس که حرف یه بچه بخواد تاثیری بذاره
      قرار به جنگ روانی باشه مرسدس و لوییز رو دست ندارن, و هیچ ضربه روحی شدید تر از گرفتن برد و امید قهرمانی از رقیبات نیس

    • Amir MH

      13

      31

      زمانی که همین آقای مکس سکوی اول بود اون موقع فقط راننده بود که باعث اول شدن بود یا زمانی که لکرک اول میشه حالا که نوبت همیلتون میرسه فقط ماشین دخیل بوده؟!انصاف هم خوب چیزیه.به نظر من که هم راننده و هم ماشین قطعا دخیل هستن ولی راننده حرفه ایی و باهوش زمانی خودشو نشون میده که با یه چیزی نزدیک 20 ثانیه عقبتر بودن خودشو بدون یک اشتباه به مکس میرسونه..دیگه فکر میکنم اشتباه نکردن کاملا به حرفه ایی بودن راننده برمیگرده چیزی که شاید بوتاس به این راحتی نمیتوست انجام بده ولی راننده هایی مثل همیلتون و فتل قطعا از پس اینکار برمیان.مکس عزیز با خراب کردن همیلتون و صحبت های بی مورد بهت مقام نمیدن تو پیست خودتو نشون بده.ببخشید طولانی شد.

      • Saeedsl1

        66

        48

        نیکیتا مازپین تو تست بارسلونا با مرسدس تایم تقریبا مشابه همیل میزنه…

        توی تست که قطعا ب ماشینا فشار نمیارن چون مسافت زیادی رو باید طی کنن

        و نیکیتا مازپین

        راننده ای ک این فصل فرمول دو فقط شش امتیاز اورده

        درحالی ک دی‌فریز همتیمیش 196 امتیاز اورده و پیشتاز رقابت هاست!!!

        هنوزم میخاید بگید استعداد مطلق بوده!؟

        حتی بعضی دوستان میگفتند ک بیشترین شایستگی رو برا این تیم داشته…

        ینی شایستگی بوتاس هم مرسدسه و فرناندو آلونسو یکی از ضعیف ترین ماشین های چن سال اخیر ایندی؟!

      • m.amin

        46

        62

        ادم خندش میگیره از این نظر.شما اول برو ببین لاستیکاشون چی بوده بعد بیا نظر بزار.و مقایسه انجام بده.

      • سعید آریایی

        39

        62

        شما با این خیالات خوش باشید،وقتی تمام رکوردهای شوماخر زده شد اونوقت خوشیهاتونم بیشتر میشه

      • Fastboy 44

        16

        34

        سعید بهتره دقت کنی با چه لاستیکایی زدن تایمو……

      • Saeedsl1

        54

        17

        دوستای گل ینی میخاید بگید من نمیدونم با c5 بوده!؟

        بعدش دو رده نرمتر بودن لاستیک میتونه بدترین راننده فرمول دو رو اونم توی تست ب قهرمان 5 دوره فرمول یک توی تعیین خط برسونه!؟

        شما سطح مازپین رو میدونید؟!

        اصن شما تا حالا مسابقه فرمول دو دیدید یا اینک بعد از واکس کشیدن پیج استاد میاد صحبت کنید!؟

        نفر بعدی😉😂😂

      • Fastboy 44

        11

        21

        سعید طوری حرف میزنی که انگار فقط شما تو ایران فرمول دو دیدی😂
        اگه تعیین خطو دیده باشی فهمیدی که لوییس سه چهار تا اشتباه کرد تو دورش وگرنه تایمش خیلی بهتر میشد……

  1. just.jeep

    61

    97

    فک کنم سبقت همیلتون ازش تو مجارستان و از دست دادن سکوی قهرمانی کم کم داره اثراتشو نشون میده.ادم با زدن حرفهای بزرگ بزرگ نمیشه آقای مکس.با یکی دوتا قهرمانی در هر فصل فکر کردی الان در حد همیلتون و آلونسو هستی لابد.شایدم نیومدنت به مرسدس ناراحتت کرده.تو از پس ریکی بر نمیوندی اگه فصل قبل اونهمه دی ان اف نمیشد‌ بگذریم که کل تیم پشتت بود.بگذریم که اگه فراری این فصل گند نمیزد شما نصف امتیازات الانتم نداشتی.

    • Arash

      44

      24

      منم فکر میکنم دیگه گندشو در اوردن هی پادشاه پادشاه میکنن همه دارن میگن ماشینش عالی از روزبرگ تا ……………………… ولی بعضیا هنوز ……………..
      و البته خودم میگم لوییس عالیه
      ولی ادم چهار تا قهرمانی داشته باشه اندازه 6 تا قهرمانی بعضیا می ارزه ما که ندیدیم همچین حرفایی برای سب باشه دمت گرم سب که ……………. عالی دمت گرم

    • Saeedsl1

      86

      18

      از نظر شما هرکی از پس ریکاردو برنیاد راننده نیست😂😂😂
      اگ ب این باشه ک کویات بهترین راننده کل تاریخه…

      البته از مکتب استاد غیر از این هم در نمیاد
      ک بیاد بگه فتل از دست ریکاردو فرار کرد😂😂
      بدون توجه ب اینکه چقدر فتل سال 2014 مشکلات دوام داشت و چندین مسابقرو از رده های آخر یا پیت لین شروع میکرد..

      دقیقا مثل مکس…سال 2016 دیرتر اومد ردبول
      و سال 2017 هم چندین مشکل درمورد دوام ماشینش داشت مثل باکو یا اسپا و کانادا

      با این منطق هم شاید همیلتون هم از دست جنسون باتن فرار کرده بود مرسدس😂

      و به همین دلیل هم بود ک فصل 2017 اجازه نداد جنسون باتن بیاد مرسدس…😂

      • Fastboy 44

        15

        31

        سعید بهتره یادت نره که برا لوییس تو 2016 و 2014 چقدر مشکل عدم پایداری ماشین داشت!!!

      • just.jeep

        23

        39

        ببخشید که مکسو با ریکیاردو مقایسه کردم.مگه مکس هم تیمی قویتر از ریکیاردو هم داشته؟؟لوییس اجازه نداد باتن بیاد مرسدس؟سعید جان اینجا هر کسی میتونه هر ادعایی بکنه و هر چی دلش میتواد بگه.کنتور که نمیندازه.مثلا آلونسو میخواست بیاد فراری و فتل نزاشت.کلا آقا سعید برای شنا فرقی نداره بر علیه همیلتون حرف میزنه چه درست چه غلط.البته حق میدم.ادم سالها هی پای مسابقات بشینه به انید قهرمانی تیم و راننده محبوبش اما فقط باید قهرمانی پیاپی و شکستن رکوردهای پشت سر هم رقیبو ببینه انتظار بیشتری نمیره.شما حتی شخصیت و اخلاق هم در کامنتهاتون رعایت نمیکنید که البته دور از انتظار هم نیست.از کوزه همان برون طراود که دراوست.همیلتون از مکلارن اومد مرسدس این ریسکو کرد و الان نتیجشو داره میبینه.سوابق یه راننده ملاک تشخیص سطح توانایی هاش هستش.همیلتون از سال اول ورودش به فرمول یک مدعی بوده و هنوز هم هست و تا زمانی که در فرمول یک باشه خواهد بود.شما میتونی دلخوش به این حرفها باشی و ما هم به قهرمانیهای راننده محبوب و تیم مرسدس.تا زمانی که همیلتون و مرسدس با هم هستن هیچ تیمی نمیتونه اونارو شکست بده.زنده باد لوییس کبیر

      • Saeedsl1

        58

        53

        شما حتی شخصیت و اخلاق هم در کامنتهاتون رعایت نمیکنید که البته دور از انتظار هم نیست.از کوزه همان برون طراود که دراوست

        اولا جیپ عزیز تراوش با ت نوشته میشه

        ثانیا من کجا شخصیت رو رعایت نکردم؟!

        دو ساله دارید منو لاروس صدا میزنید

        جدیدا اکانت فیک میارید

        ولی من اصن ب روی خودم نیوردم

        خیلی دوس دارم بدونم در نهایت قراره کجای دنیا رو بگیرید با این کارا…

      • Fastboy 44

        6

        22

        آقا سعید بهتره یادتون نره که شما با همین لاروس مخ مارو تیلیت میکردید😂 همین طور دکتر یا …… هر چیزی که اسمش هست!! دکترم هی میگفت زیبا زیبا هر موقع میگفت زیبا من چهار ستون بدنم میلرزید😂
        به هر حال شخصیت شما خیلی با دکتر زیبایی مون فرق داره😊
        من از جمله آدمایی که باهاش شوخی میکردم شما بودید،درسته که هیچ وقت با کامنتتاتون موافق نبودم ولی شما یکی از عوامل ایجاد فضای شاد تو سایت هستید امیدوارم که ناراحت نشده باشید ،باشد که بمانید😂
        موفق باشید……

      • Hassan Mohebbi

        38

        10

        اگه این منطق شماست، پس میشه گفت مرسدس هم پشت همیلتونه وگرنه همین ولتری شکستش میداد.

      • Mohammad44

        6

        23

        شاید گسلی شکستش نمی داد ولی موی دماغش میشد. تو سیلوراستون ماشین یکسان دادن دیدن گسلی خیلی خوبه گفتن ولش کن یه وقت مکس ناراحت می شه
        قطعا دو راننده در یک خودرو نمی تونن به اندازه ی یه دور تفاوت داشته باشن و مارکو هم اینو می دونه.

    • McLaren F1

      29

      21

      حقیقت تلخه
      هرکسی میتونست با مرسدس به این افتخارات برسه
      بر عکس اینکه فکر میکنین این ورشتپنه که تحت فشاره و داره این حرفارو میزنه دقیقا همیلتونه که تحت فشاره
      چون تمام دنیا دیگه واضح دارن میگن قهرمانیاش بخاطر ماشینشه
      دیگه خود همیلتونم به شک افتاده

  2. iman88

    64

    2

    هر روز حساسیته این دو نفر نسبت به هم داره بیشتر میشه.امیدوارم یه رقابته حیثیتی و سنتی بینشون شکل بگیره.مخصوصا اگر مکس به مرسدس بیاد یا ردبول تو مسابقاته بیشتری رقابتی باشه.یا حداقل ساله اینده مدعی باشه.ف1 به یه همچین رقابتی نیاز داره

      • iman88

        6

        14

        شما شک نکن اگر چراغ سبز نشون بده رو هوا میزننش.دوستان یه جوری حرف میزنن که انگار همه چیزه مرسدس شده لوییس و به رکورد رسوندن اون.مرسدس الان تو مقطعی قرار داره که باید راننده ایندش رو مشخص کنه و اگر اون راننده مکس باشه شک نکن مرسدس منافعه لوییس رو به اتیش میکشه ولی راننده ای که میتونه برایه بیش از ده سال منافعه تیم رو تامیین کنه از دست نمیده.

    • iman

      27

      9

      Aminخوب تو بگو با اون همه حمایت تیم و جوی که علیه الونسو مافیای کثیف انگلیسی راه انداخت دست آخر همیلتون چکار کرد،اگه میدونی بگو تا دیگران هم بدونن

      • Akbar (Ghasemi)

        13

        1

        دست اخر تو پیت لین رفت تو گراول و قهرمانی راننده ها رو از مک لارن گرفت داد فراری😁
        #Tahnks_Dennis

    • Ali n

      28

      3

      جناب Amin شما به ما بگو که لویس با آلونسو ۲۰۰۷ چیکار کرد ؟؟
      هردو ۱۰۹ امتیاز ، هردو ۴ برد ، هردو ۱۲ سکو . آلونسو fastest lap بیشتر ( ۳ به ۲ ) ولی لویس pole بیشتر ( ۶ به ۲ که البته یکیش جنجالی شد همون داستان مجارستان ۲۰۰۷ وگرنه میشد ۵ به ۳ )تنهای تنهای تنها بدلیل اینکه از اون ۱۲ سکو لویس ۵ تاش دومی بوده و آلونزو ۴تا لویس رو در جدول بالاتر گذاشتن.

      جالبه که هردو به هم احترام میذارن و اون یکی رو بهتر میدونن ولی اینجا اساتید میگن لویس از آلونزو بهتره.

      پ.ن : من همیلتون رو به عنوان یه نابغه که تو فصلی که یک rookie بود اومد دوم شد و فصل بعدش قهرمان شد تحسین میکنم اما نباید فراموش کرد که تو بهترین مک لارن ۱۰-۱۵ سال اخیر به تیم اضافه شد.

  3. Amir5

    22

    10

    سیاه نمایی میکنه الکی میگه فقط طرفدار جمع میکنه با این که از همیلتون بدم میاد ولی نباید اینطوری ازش بد بگه چون اون خوبه آلانسو هم خوبه ولی اگر فتل در یک ماشین قهرمان بود الان ۱۱ دوره قهرمان بود

  4. Candis

    40

    26

    حقیقت یا تاکتیکی برای جذب هوادار؟
    معلومه ک حقیقته محضه. جذب هوادار؟
    مکس همین الانشم انقدر هوادار داره ک تو ریس هایی هم ک حتی معمولی بوده بهترین راننده انتخاب شده از طرف هوادارا. اونی ک باس دنبال هوادار باشه اونیه ک همیشه پیچ اولو میگیره میره هیچ رقابتی هم با کسی نمیکنه ب لطف ماشینش

    • Fastboy 44

      13

      17

      هلند هیچ وقت راننده فرمول یک خوب نداشته اولین باره
      بعدش….
      این هلندیا ی سری آدم بیکارن یادمون نمیره که تو ی مسابقه DNF شده و راننده روز😂
      دیگه حرفی نمیمونه……

  5. Moein

    21

    5

    مکس هنوز یاد نگرفته کجا باید درگیر بشه و کجا نباید درگیر شه
    تعجب میکنم که چطور میشه مکس با این همه تجربه انقدر نابالغ باشه ولی از اونور راسل تو سال اولش طوریه که انگار 20 سال تجربه داره.
    مکس یه مقدار جوگیر شده و توهم بهترین بودن بهش دست داده. اگه یه نفر دو تا پول پوزیشن ردبول تو 2018 رو براش یادآوری کنه فکر کنم به خودش بیاد

  6. Behzad

    24

    10

    سال 99 شوماخر راننده ی اول فراری بود و ارواین راننده ی دو و بعد از اینکه شوماخر در اوایل فصل مصدوم شد تیم تمام تمرکزشو معطوف ارواین کرد و در انتها فقط با دو امتیاز اختلاف به هاکینن باخت!
    همه میدونن ارواین راننده ی درجه یکی نبود ولی اگر شرایط باعث بشه به هر دلیلی راننده اول تیم بشی شانست بالاتره!
    نیازی به گفتن نیست اگر مدیر یک راننده را چند دور زودتر یا دیرتر وارد پیت استاپ کنه یا کاری کنه که از هم تیمی یک پیت اضافه تر انجام بدی مثل باریچلو و کولتارد و وبر و… نمیشه توقع قهرمانی داشت.
    کاری به انتقادات نداریم فقط باور کنیم همیلتون در هر تیمی باشه راننده ی شماره ی یک خواهد بود و خیال هر مدیری از این بابت راحته و فعلا همیلتون در بهترین دوره و بهترین تیم قرار داره و فقط آسیب دیدگی یا اتفاقات عجیب غریب میتونه سد راهش باشه.

    • NavasaN

      12

      12

      قابل توجه دوستانی که این صحبت ها رو عامیانه میدونستن …اینم مکس ورشتپن از بالاترین سطح رانندگی که میفرمایند خودروی مرسدس خیلی اختلاف داره…حالا به ما میگفتین حرفت عامیانس …به مکس هم میخواین بگین عامی؟

  7. alireza_h

    17

    0

    به نظر من پنج تا راننده تقریبا هم سطح داریم؛ که تفاوت بینشون رو انگیزه و جاه‌طلبی و ماشین زیر پاشون و تیم پشت سرشون تعیین کرده…

    و مشخص که همیلتون و ورشتپن توو عامل‌های بالا دست بالا رو دارن… حالا این بین ماشین زیر پای همیلتون کیفیت بهتری داره و انگیزه و جاه‌طلبی ورشتپن نسبت به اون سه راننده دیگه بیشتره! (فتل این روزها نه ماشین بهتری داره و نه انگیزه لازم و نه جاه‌طلبی بایسته رو! لکرلک هم به نظرم به نوعی مثل فتل، انگیزه و جاه‌طلبیش یه نیروی بالقوه ست و این داشتن ماشین بهتر هست که این نیروی بالقوه رو به فعل می‌رسونه…)

  8. ماجد

    24

    21

    اگه حرفهای مکس را 50 درصد درست بدونیم 50 درصد دیگه نه درست نیست میتونید به گرند پری مجارستان نگاه کنید وقتی مرسدس استراتژی تایر عوض کردن داشت و قمار کرد همیلتون چقد خوب دور زد بدون کمترین اشتباه و رسید به مکس (نظر شخصی)

  9. S5

    25

    9

    “اگر در تیم خود خوش شانس باشید و هوای تان را داشته باشند می توانید هم تیمی خود را شکست دهید”
    داره میگه همیلتون چون تو تیم هواشو دارند میتونه بوتاسو شکست بده :)))))

  10. مهدی کوپایی

    28

    24

    خودت هم شامل این قانون هستی مکس عزیز
    دنیل بدبخت شد
    گسلی رو هم با میکروسکوپ الکترونی نمی شه دید
    هرکی از حمایت تیم حرف بزنه
    فقط تو چیزی نگو
    همه چیز بر وفق مرادت هست
    هم تیمی کند
    ست آپ VIP
    خانواده با نفوذ

  11. INDECENT

    55

    13

    مکس حرف نادرستی نزده ، داره میگه ماشین مرسدس انقدر خوب هست که اگر پلشت نباشی و تیم تورو فدای هم تیمیت نکنه شانس بالاتری برای قهرمانی داری نسبت به سایر تیم ها .

      • INDECENT

        25

        5

        اگر تو بهترین ماشین موجود که حداقل یه سرو گردن از بهترین ماشین های تیمای دیگه بالاتره بشینی و تیم تورو قربانی نفر اول نکنه بعد نتونی خودی نشون بدی قطعا پلشتی .

      • iman88

        10

        6

        INDECENT عزیز
        “پلشت”؟؟؟؟؟
        شما میدونید معنی پلشت چیه که انقدر راحت اونو به کار میبرید؟
        مردار.نکبتی و چرک جزء معانی این صفتیه که شما به کار بردید.حداقل وقتی یکی از دوستان بهتون تذکر میده توجه کنید و دیگه اصرار به استفاده از این الفاظ نکنید.من نسبت به شما احترامه زیادی قائلم و این رو به حساب نااگاهی شما از معنیه این کلمه میذارم.امیدوارم به خاطر این تذکر دوستانه از من دلخور نشید.

  12. miladhammer44

    23

    28

    به قول یکی ازدوستان جای مجارستان هنوزخوب نشده …طرف7تابرداورده 1دونه پول پوزیشن داره یه جوری صحبت میکنه که رکورددارفرمول یکه ازمکس هیچوقت خوشم نیومده ونمیادبه شخصه ازریکاردووقتی توردبول بودبیشترحال میکردم ……امیدوارم بعدازدوره سب ولوییزاگه قراره رکوردای فرمول یک جابجا شه چارلزیااکون جابجاش کنن نه مکس ……..درضمن هوادارای لوییزازمکس بیشتره دیگه هرادمی اینومیدونه حالابادوبارراننده روزشدن که به متغییرهای زیادی بستگی داره شدطرفداراش ازلوییزکبیربیشتر…..یکی ازکاربراهم گفت مالزی 2017که هوش مسابقه ای واینجورچیزبله داداش لوییزتواون زمان بافتل رقابت تنگاتنگی داشت ودرضمن اگه یادت بیادتواون مسابقه واون سال مرسدس برخلاف امسال توازلحاظدانفورس عقبتربودوطبیعی ومنطقی هم این بودبذاره ردبشه تااینکه برخوردکنن وهیچ امتیازنگیره درضمن عاقبت درگیری بامکس روفتل بیشترازهمه چشیده ……یادتون هست که سنگاپور2017ژاپن2018سیلورستون2019ومثالهای دیگر……

    • Amin

      17

      34

      اره واقعا من سبک رانندگیش رو اونم ب خاطر سبقت و جسارتش دوست داشتم ک تو برزیل ۲۰۱۶ دیده بودم!ولی الان ک فکر میکنم هم اکون و هم چارلز خیلی خیلی بهتر از مکس هستن
      تازه راسل هم داره میاد ک خیلیا میگن آلونسوی جدیده!مکس با این حرف ها فقط خودشو کوچیک میکنه،وگرنه تو همه دوره های فرمول یک ماشین های قهرمانان،برترین ماشین بوده

  13. masoud_f1

    20

    4

    مکس به لحاظ تکنیک و مهارت رانندگی در سطح بالایی هستش ولی شخصیت خوبی نداره بهتر بگم جنبه نداره خیلی بچگانه و خودپسندانه با یکی دوتا پل و برد به خودش غره میره از همه اینها بدتر اینکه چشم نداره بهتر از خودشو ببینه و هر وقت کم میاره ارزش کار طرفشو زیر سوال میبره در کل با این سیستم و خصوصیات اخلاقی و رفتاری بعید میدونم به جایی برسه برای همینه که به نسبت توانایی رانندگیش طرفدار چندانی نداره کلا باهاش نیستم 👎👎👎

  14. iman

    15

    12

    در اینکه همیلتون راننده کامل و بزرگیه شکی نیست و اگر کسی بخواد انکار کنه به نطر من چیزی از فرمول یک نمیدونه، ولی منصفانه باید بگم با حرفای مکس کاملا موافقم و با وجود اینکه علاقه خاصی به مکس ندارم ولی اعتقاد دارم ماهرترین راننده فعلیه و روز به روز داره کاملتر میشه

  15. MrdTheGreat

    11

    0

    عزیزان به این مسئله توجه داشته باشن اگر فراری ها تو مجارستان رقابتی بودن و میتونستن با لوئیس و مکس برن این استراتژی مرسدس جواب نمیداد و در بهترین حالت بعد از پیت استاپ دوم پشت دو فراری میومد به پیست و شاید میتونست به زحمت تو مستقیمی از فراری ها سبقت بگیره و همین باعث میشد تایم از دست بده و قطعا نمیتونست به مکس برسه
    فقط اون قسمت مسابقه که لوئیس حمله کرد به مکس و بتل داشتیم همچنان اختلاف با فراری ها داشت زیاد میشد دیگه پی بردم فراری اصلا پکیجی برای قهرمانی جهان نداره امسال و مدیریت تایر و داون فورس زورش میچربه به سرعت بالای فراری ها تو مستقیمی
    به هر حال تبریک به مرسدس و توتو ولف که حقیقتا بدون نقص عمل کردن و غیر قابل شکست ظاهر شدن امسال(به جز اتریش)
    در مورد فتل فقط میتونم بگم یک آلمانی نابغه با استعداد که فقط باید پکیج درست در اختیارش باشه اما حیف ..

  16. جنون سرعت

    19

    4

    به نظر من یه اتفاقاتی پشت پرده درباره انتقال مکس به مرسدس داره میفته و مکس میخواد با این حرفا لویس رو مجاب کنه که جلوی اومدن مکس به مرسدس رو نگیره و بزاره مکس بیاد مرسدس که معلوم شه با ماشین برابر کی بهتره و اگه یه موقع لویس مانعی شد برای اومدن مکس اونموقع مکس بهونه ای داشته باشه و بگه از ترس رقابت با من بود
    حالا شاید هم من اشتباه میکنم ولی فکر میکنم بازم از این دست مصاحبه ها از مکس درباره لوییز ببینیم تا موقعی که لوییز خودش خواستار اومدن مکس به مرسدس بشه
    و درباره ماشین برابر هم به نظر من لوییز باماشین برابر از پس مکس بر میاد البته نه به راحتی ولی سب با ماشین برابر از پس هر دوشون بر میاد

  17. iman

    18

    2

    اگر تعداد قهرمانی در ورزش ملاک بهترین بودن باشه پس باید بگیم مثلا دنی آلوز بهترین فوتبالیست تاریخه،فرمول یک مثل فوتبال یه ورزش تیمی حساب میشه و صرف قهرمان شدن ملاک بهترین بودن نیست،با اون قسمت حرفاش که میگه راننده های دیگه هم میتونن با این ماشین قهرمان بشن کاملا موافقم و همین الان بوتاس کاملا معمولی تو رده دومه در حالی که حمایت لوئیس رو نداره

    • Amin

      6

      6

      ببین منطق شما فتل فن ها عالیه چرا این طوری ب قضیه نگا نکنیم!!!
      مسی و رونالدو ۵ تا توپ طلا دارن و همه میگن جز برترین های تاریخ و اگه یکیشون جام جهانی ببره قطعا بهترین تاریخه!
      درحالیکه همه هم میدونن این دوتا تنهایی موفق ب کسب عناوین نشدن و با کمک تیم بوده!
      پس چرا کسی نمیگه رونالدو و مسی ک چیزی نیستن هر بازیکن دیگه ای بود ب همین افتخارات میرسید،هر بازیکن دیگه ای پنالتی ها و کاشته ها رو میزد آمار گل هاش بالاتر بود
      مثل اینه که بگیم نیمار اگه تو بارسا تو اولویت بود ۲۰۱۵ بهترین بازیکن جهان میشد نه مسی اما این سیاست بارتومئو بود ک مسی بالاتر باشه

      • iman

        10

        1

        Amin مهندس فکر کنم که از عکس پروفایل من مشخصه که فتل فن نیستم، بعدم خودت داری میگی توپ طلا بردن پس یه قابلیت بالاتر از هم تیمیهای دیگشون داشتن که باعث شده بهترین باشن نه صرف جام بردن تنها،ای خدا

      • Amin

        1

        5

        جناب ایمان بابت اینکه طرفدار ۵ خطابتون کردم عذر میخوام
        اما در مورد جوابی ک دادین
        قطعا شما سنتون ب دوره های قبل از رونالدو و مسی میخوره و قطعا هم میدونید ک اون موقع ی نفر خیلی خیلی بهتر از بقیه نبوده!
        از کاکا ۲۰۰۶،کاناوارو۲۰۰۶ گرفته تا ب عقب تر
        حتی همین ۲۰۱۸ کریس خیلی خیلی موثر تر از موریچ بازی کرده بود اما توپ طلا رو بهش ندادن

  18. مهدی

    19

    1

    هیچ تیمی بدون راننده قهرمان نمیشه !
    هیچ راننده ای بدون تیم قهرمان نمیشه !
    این دوتا باید با هم باشن در غیر این صورت نتیجه کسب نمیشه . فقط یه نکته چندتا راننده خوب داریم که پتانسیل قهرمانی رو دارن ؟ در طرف مقابل چندتا تیم داریم که پتانسیل قهرمانی رو دارن ؟
    تو بحث راننده که رقم خیلی بالاست . هامیلتون .فتل . ورستپن . ریکاردو . الونزو . رایکونن . و کلی راننده که تو فرمول یک سکو نگرفتن و بعد از ورود به دیگر رقابتها چپ و راست پیروزی کسب کردن مثل سباستین بویمی . راننده زمانی که نتونه به تیمش اعتماد کنه چطور میتونه به خودش اعتماد کنه ؟ و اما تو بحث تیم فقط یک تیم پتانسیل قهرمانی رو داره اونم مرسدسه که از 2014 تا الان داره یکه تازی میکنه .
    هامیلتون رو تو تیمی غیر از مرسدس تصور کنید ! چجوری میخواد قهرمان بشه ؟؟؟؟؟

  19. david7

    11

    6

    حرفش هم درسته هم غلط
    در اینکه این مرسدس بهترین ماشین تاریخ فرمول یک هست شکی نیست، و اینکه با شرایط فعلی تا زمانی که قوانین عوض نشن قهرمان از مرسدس خواهد بود؛ اما همین همیلتون با آلونسو رقابت نزدیکی داشت، هرچند که گاراژ مکلارن همون کاریو با همیلتون کرد که ردبول با مکس میکنه(در مقابل آلونسو و ریکیاردو)
    شما برای مثال به فیلیپه ماسا و اختلافش با آلونسو نگاه کنید تا تفاوت همیلتون و ماسا رو ببینید، قطعا همیلتون از بهترین راننده های این نسل هست؛ اما فاصله رانندگیش با ریکیاردو قطعا 5 قهرمانی نیست
    اما درباره ورشتپن؛ خود مکس که از اکون شکست خورده،از دنیل شکست خورده،تو تیم ردبول با اون همه پشتیبانی،از شانسش بوده که باباش راننده فرمول بوده وگرنه اونم مثه ورلاین و اکون میشد
    خوبه که به جایگاه خودشم نگاه بندازه،شما 5سال هم تیمیت رو شکست بده بعد بیا نظر بده، کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی
    جدا از همه اینا، از یه زاویه دیگه اگه نگاه کنیم به قضیه، به نظرم همیلتونم تا حدی حقشه ازین حرفا بشنوه چون همش میاد میگه ماشین اینجوری بود اونجوری بود من سخت در تلاش بودم و ازین ننه من غریبم بازیا در حالی که همه میدونن داستان ماشین چیه و هیچکس مثه مکس نیومد مستقیم ضایعش کنه،
    به نظرم همیلتون باید قدر رقیبی مثه فتلو بدونه، هم پرافتخار و راننده فوق العاده ایه، هم شخصیتش نظیر نداره

  20. Mehdi

    8

    7

    همیلتون ومکس بهترین رانندگان حال حاضر فرمول1هستن ولی در شرایط کاملا ناجوان مردانه دارن رقابت میکنن ماشین همیلتون بهترین ماشین تاریخ فرمول1حیف اون یکی ماشین مرسدس که دست بوتاس که نمیتونه از ماشینای مک لارن سبقت بگیره امیدوارم مکس با این سیاستش کاری کن تا همیلتون رو به چالش بکشه وبیاد مرسدس وفرمول 1یک رقابت تاریخی بین این دو ببینه

  21. pouya

    7

    2

    هر راننده ای نیاز به حمایت تیم و ماشین سریع داره برای قهرمانی که لوئیس به وفور داره این دوتارو
    و فقط لازمه که اشتباه نکنه
    که لوئیس تو این کار استاده پس راحت قهرمان میشه
    مکسم تازه اولاشه
    باید دید که چی میشه
    مکسم حمایت تیمو کامل داره فقط ماشینش انچنان خوب نیست نسبت به مرسدس

    این وسط فقط سر سباستین بی کلاه مونده
    که ماشین افتضاح داره
    تیم افتضاح تر
    و ازون بدتر حتی حمایت کاملم نداره
    یه مصاحبه بینوتو طرف وتله یه مصاحبه کلا وتلو میکوبه

    در کل تا راننده ها تو یه تیم با شرایط برابر همه جانبه نباشن نمیشه قضاوت کرد کدوم سریعتره

    اما وتل و همیلتون الان دیگ نیاز به اثبات خودشون ندارن واقعا

    من طرفدار وتلم ولی هیچوقت درک نمیکنم چجوری انقدر راحت یه سری میگن همیلتون راننده نیست وتل نیست و…
    این دوتا اسطوره این ورزشن
    تو ۱۰ سال اخیر این ورزش ۹ تا فصلشو یکی از این دو نفر برده
    انقدر راحت زیر سوال نبریدشون

    طرفدار منطقی باشیم حداقل

    نه مثه استاد که معتقده قهرمان ۴ دوره جهان پوچه😂

    به امید روزهای بهتر فرمول یک
    و رقابت های برابر

  22. itg

    8

    11

    راننده ای که بیست دور مداوم بدون اشتباه تایم بزنه و سبقت بگیره راننده خوبی نیست؟ 😂😂 درست میگه مرسدس خیلی ماشینش خوبه رانندش معمولیه
    بنینگتون استراتژی داد لوییس عملیش کرد
    فوص العاده بود ♥♥

  23. iman

    8

    1

    اون دوستانی که تعداد قهرمانیهای لوئیس رو چماغ کردن تو سر مکس یادشون باشه که همیلتون وقتی همسن مکس بود هنوز تو فرمول ۲ بود چه برسه که بخواد برد داشته باشه،مکس تازه ۲۱ سالشه و حداقل ۱۴ تا ۱۵ سال پیش رو داره

    • itg

      6

      11

      مکس راننده خوبیه منکر نمیشم برگ برندشم جاه طلبیشه ولی آینده بنظرم اسم لکرک بیشتر بشنویم این پسر فوق العادست کاری به تیمش ندارم که داغونه امیدوارم تیمی بره که پشتیبانیش کنن
      من مرسدس فن هستم مسابقه برای برد همیلتون نگاه میکنم

  24. امید نورمحمدی

    2

    1

    itg :
    درباره بیست دور بدون اشتباهی که فرمودید صددرصد باهاتون موافقم. کاری که سب هم انجام داد و سکو گرفت. در هوکنهام همین فصل هم تنها راننده از 3 تیم برتر که هیچ اشتباهی نکرد هم سب بود.
    یکبار دیگه عرض میکنم ربط دادن تواناییهای همیلتون و سب فقط به ماشینشون یک اشتباهه. اینکه اگر راننده دیگری جای همیلتون بود با همین ماشین براحتی قهرمان میشد فقط در حد یک اظهارنظره و نمیشه با اطمینان حکم داد.
    بنظر بنده تحلیل باید بر اساس اتفاقاتی که افتاده انجام بگیره . من هم معتقدم در حال حاضر مرسدس و بخصوص ماشین زیر پای همیلتون بهترین ماشین الان هست ولی خود همیلتون هم در شخصی سازی و ارتقای ماشینش نقش داشته.
    مکس یک واقعیته و این فصل نشان داده که میتونه دردسر ساز بشه ولی علیرغم انتظاری که میرفت نتونست یک سباستین فتل دیگر برای ردبول بشه. اگر از نظر سنی بخواهید مقایسه کنید دوره فتل شدن مکس برای ردبول تمام شده. ولی میتونه نام خودشو در آینده در لیست بزرگان این رشته قرار بده اگر گول هواداران نارنجی پوش و بزرگنمایی های اطرافشو نخوره.
    اعتماد بنفس بالا با غرور مرز باریکی داره….

دیدگاه خود را بیان کنید