فرمول یک ایرانلوئیس همیلتون که مسابقه مجارستان را از رده سوم آغاز کرده بود، با استراتژی خوب مرسدس و البته عملکرد “همرتایم” گونه ی خود توانست با پیروزی و پیشتازی در جدول قهرمانی به استقبال نیم فصل فرمول یک 2019 رود.

شروع کردن مسابقه برای اولین بار از رده پول پوزیشن برای مکس ورشتپن خوش یمن نبود و با اینکه او در بیشتر مسابقه پیشتاز بود اما در انتها جایگاه خود را به راننده مرسدس داد. سباستین فتل از اسکودریا فراری نیز رده انتهایی سکوی مسابقه مجارستان را پر کرد.

خلاصه ای از اتفاقات مسابقه هانگارورینگ

17:39 برای اولین بار، مکس ورشتپن یک مسابقه فرمول یک را از رده نخست آغاز خواهد کرد و البته او تنها راننده هلندی است که به این مهم دست یافته، آیا همه ی این رکوردها با پیروزی به پایان می رسد؟

17:39 در همین ابتدای کار تیم مرسدس به دلیل سرعت لوئیس همیلتون در پیت لین، هزار پوند جریمه شد.

17:41 دور گرم کردن آغاز می شود، هر شش راننده ی ابتدای خط استارت که از تیم های ردبول، مرسدس و فراری هستند، با لاستیک مدیوم مسابقه را آغاز خواهند کرد.

17:44 ورشتپن استارت خوبی دارد و به نظر می رسد بتواند پیشتازی خود را حفظ کند….

17:44 پیر گسلی به پشت مک لارن ها و رایکونن سقوط می کند. همیلتون نیز از بوتاس عبور می کند و برخوردی را نیز با بال جلوی او دارد.

مکس ورشتپن، لوئیس همیلتون و والتری بوتاس - استارت مجارستان 2019

مکس ورشتپن، لوئیس همیلتون و والتری بوتاس – استارت مجارستان 2019

17:51 بوتاس بالاخره پس از چند دور وارد پیت شده و بال جلو به همراه لاستیک های خود را تعویض می کند. به نظر می رسد که راننده مرسدس با این لاستیک های هارد تا آخر مسابقه پیش رود.

17:52 فراری به چارلز لکلرک که در حال حاضر 5 ثانیه با همیلتون فاصله دارد:

ما نیاز داریم که الآن تا میتونی فشار بیاری!

17:58 پس از ده دور؛ 1-ورشتپن 2-همیلتون 3-لکلرک 4-فتل 5-ساینز – سریع ترین دور از همیلتون؛ 1:21.293

17:59 همیلتون فاصله دو ثانیه ایش را ورشتپن حفظ می کند و به مهندسش می گوید که هر زمانی نیاز بود، به او بگوید که فاصله اش را نزدیک تر کند. به نظر میرسد که مرسدس باز هم مود مخفی را در نظر دارد…

18:03 نیکو هالکنبرگ به تیمش اعلام می کند که در مستقیمی پیست قدرتی نداشته و هر دور بدتر می شود. البته این رادیوی غافل گیر کننده ای برای رنو نیست.

18:07 بوتاس در رده شانزدهم قرار دارد و فاصله همیلتون با ورشتپن نیز در حال کم شدن است.

18:13 مرسدس به همیلتون می گوید که وقتش رسیده کمی به راننده ردبول فشار وارد کنند، آنها برای آندرکات پیش می روند؟

18:15 مکانیک های مرسدس برای پیت استاپ همیلتون از گاراژ خارج می شوند اما همیلتون وارد پیت لین نشده و به مسابقه ادامه می دهد.

18:16 ورشتپن به مهندس ردبول:

من یکبار دیگه هم دارم میگم که چسبندگیمو از دست دادم.

18:18 ورشتپن به پیت رفته و با یک پیت استاپ 2.6 ثانیه ای جلوی لکلرک خارج می شود. و حالا ندای همرتایم به همیلتون داده می شود…

18:20 پیتر بونینگتون به همیلتون می گوید که باید بیشتر ادامه دهد و همیلتون:

من نمیتونم بیشتر از این سریع باشم.

18:27 همیلتون بالاخره به پیت آمده و لاستیک هارد می بندد. البته پیت استاپ مرسدس بدون نقص نبوده و 4 ثانیه ای زمان برد، فاصله او با ورشتپن حالا شش ثانیه است.

18:29 سریع ترین زمان از لوئیس همیلتون، او به شدت به ورشتپن در حال نزدیک شدن است؛ 1:19.653

18:30 به ورشتپن گفته می شود که همیلتون با لاستیک های تازه به او حمله خواهد کرد. همیلتون در فاصله دی آر اس او قرار دارد.

18:37 همیلتون به شدت ورشتپن را تحت فشار قرار داده و رقابت سختی شکل گرفته است. فراری نیز به فتل می گوید که برروی پلن سوم می روند!

18:38 همیلتون کمی از ورشتپن فاصله می گیرد. فراری نیز فتل را به پیت آورده و با یک توقف بد 5.8 ثانیه ای، با لاستیک سافت به مسابقه ادامه می دهد.

18:39 همیلتون به تیمش اعلام می کند که نمی تواند به فشارش ادامه دهد.

18:42 ردبول به ورشتپن:

فقط سعی می کنند که دمای ترمز و موتور را تحت کنترل داشته باشند، دوباره حمله خواهد کرد.

18:46 ورشتپن از تیمش تمام قدرت موتور را می خواهد و لاستیک و ترمز همیلتون نیز تحت کنترل هستند. جدال بین راننده های ردبول و مرسدس به مرحله دوم کشیده می شود…

18:49 همیلتون به پیت رفته و با لاستیک مدیوم و بالاتر از فراری ها در همان رده دوم به مسابقه ادامه می دهد.

18:53 قمار مرسدس جواب خواهد داد؟ همیلتون سریع ترین دور را ثبت می کند؛ 1:19.199

18:59 در حال حاضر برتری با ورشتپن است. فاصله بین آنها 15.5 ثانیه است و 14 دور دیگر از مسابقه باقی مانده….

19:02 سریع ترین دور از لوئیس همیلتون؛ 1:19.174 – فاصله ی آنها 13 ثانیه است.

19:04 رکورد جدید پیست از لوئیس همیلتون: 1:18.528 – مرسدس:

الان سریعترین فرد پیستی، برو کارو تموم کن.

19:10 پیش بینی ها می گوید که همیلتون به ورشتپن خواهد رسید، اما آیا سبقت تکمیل خواهد شد؟ تا دورهای پایانی باید منتظر بمانیم. لاستیک های ورشتپن از بین رفته و همیلتون در حال آمدن است…

19:14 همیلتون در پایان مستقیمی سبقتش را تکمیل کرده و پیشتاز مسابقه می شود.

19:16 ورشتپن برای ثبت سریع ترین دور و البته تمام کردن مسابقه بدون هیچ دردسری، لاستیک خود را تعویض می کند.

19:19 پایان مسابقه و سریع ترین دور و یک امتیاز بیشتر برای ورشتپن؛ 1.17.103

جدول مسابقه فرمول یک مجارستان 2019

ردهرانندهتیمزمان
1لوییس همیلتونمرسدس-
2مکس ورشتپنردبول+17.796
3سباستین فتلفراری+1:01.433
4چارلز لکلرکفراری+1:05.250
5کارلوس ساینزمکلارن+1دور
6پیر گسلیردبول+1دور
7کیمی رایکوننآلفارومئو+1دور
8والتری بوتاسمرسدس+1دور
9لندو نوریسمکلارن+1دور
10الکساندر آلبونتورو روسو+1دور
11سرجیو پرزریسینگ پوینت+1دور
12نیکو هالکنبرگرنو+1دور
13کوین مگنوسنهاس+1دور
14دنیل ریکاردورنو+1دور
15دنیل کویاتتورو روسو+2دور
16جورج راسلویلیامز+2دور
17لنس استرولریسینگ پوینت+2دور
18آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو+2دور
19رابرت کوبیتساویلیامز+2دور
--رومن گروژانهاس-
این نوشته را به اشتراک بگذارید:

239 دیدگاه

      • S5

        75

        75

        آره خیلی فوق العاده بود مخصوصا وقتی بعد از پیت وشتپن فرمان همر تایم اومد و اونجا که تو سبقت از پیست خارج شد

      • Lewis Hamilton

        51

        14

        فرمان استراتژی یه مساله است،اجرای درست استراتژی یه مساله دیگه

      • ايزديار

        43

        13

        يه استادي مي فرمود فراري سريعتره و فتل نميتونه و فلان و بهمان و ماشين كمو كسري نداره😂

        خداروشكر كه مكس و هميل دوپيت رفتن
        وگرنه لكرك و فتل هم لپ ميشدن

        اين هست داستان فرمول يك در نيم فصل دوم ٢٠١٩

    • Amin

      30

      75

      پسر خوب مکس ۱.۱۷.۱ دور زده بعد لوئیز تو فاصله ۲۰ ثانیه ای ک با مکس داشت و فشار میاورد ۱‌.۱۸.۵ (مکس فک کنم سافت بود اگه مدیوم بود ۱.۱۷.۸ دور میزد)حالا بگو ببینم با چ متر و معیاری میگی ماشین لوئیز بهتر بوده؟؟؟
      بعضی موقع ها فکر میکنم تو این ضد لوئیز بودن رو از ۲۰۰۷ و شکست آلونسو ب ارث بردی!
      ب علاوه گاراژ مرسدس امروز افتضاح بود از دیر آوردن بوتاس تو اول مسابقه تا دیر آوردن لوئیز تو پیت اول و پیت ۴ ثانیه ای!
      این مسابقه رو خود لوئیز در آورد!
      در جواب اونی ک میگف مگه لوئیز هم تیمیشو لپ کرده؟اره داداش امروز دیدی که بوتاس رو تو بهترین فرمش لپ کرد!

      • REZA.M

        62

        19

        امین جان این حرف تو فقط باعث میشه ارزش کاری که همیلتون و مرسدس انجام دادن کم بشه.نزن این حرف رو.ماشین مرسدس سریعتر بود.

      • pouya

        59

        9

        در اینکه لوئیز امروز بی نقص بود شکی نیست اما اینکه با این مقایسه بخوای بگی کدوم ماشین سریعتره یکم کمدیه.
        برتری مرسدس چیزی نیست که برکسی پوشیده باشه
        به معنای واقعی تیم برترن

      • Arash

        53

        7

        خدایه من مگه میشه مگه داریم شما المانی های تو مرسدس مطمئن هستید از مریخ نیومدین ؟ خدایا فاصله 21 ثانیه جلو زد ! خدایی گل کاشتین هم مرسدس و البته مهم تر از اون همیلتون گل گاشتی
        تبریک به هوادارای همیلتون و استراتژی مرسدس واقعا عجیبه شما توی فرمول یک هستین ؟
        و البته تبریک به مکس و ردبول استارت خوبی داشت ولی فکر کنم جوابشو مکس گرفت که گفت هیچ رقیبی سختی نداره لوییس ولی رقیب سخت میتونه از فاصله 21 ثانیه هم بدتر باشه ؟
        و فراری اقا بینوتو شما کجا بودین کلا رقابت برای اول و دومی بود بعد هم فراری خدایا مرسدس و ردبول عجیبن یا این فراری اخه خدایا اینا کجا بودن فاصله 1 دقیقه چارلز با مکس خدایا مگه داریم ؟؟/
        و در نهایت بینوتو داشت خودشو اتیش میزد که چارلز نتونست سکو سومی رو کسب کنه و فتل میگیره بینوتو برو بمیر بد بخت یک راننده چهار دوره قهرمانی پیاپی داری با یک راننده تاپ 21 سال ولی قهرمانی برای شما ها نیست چون لیاقت حمایت کردن از یک راننده و استراتژی خارق العاده ندارین جاتون همینجا خوبه لعنتیا مرسدس عمرا فراری برای رقابت با خودش حساب کنه الان فقط فقط شاید ردبول بتونه بگیره شاید اونم نیم درصد اگه باشه

      • THE MINDBLOWER

        22

        7

        حیف شد اینومسابقه‌ای که تو دیدی رو ندیدم.
        ظاهرا جالب بوده. تکرارش کیه؟؟؟

      • Mehdi

        36

        0

        دلیلش اینه زمانی که همیلتون فستست لپ زد دور فک کنم 58 بود ماشینا به دلیل اینکه بنزین بیشتری داشتن سنگین تر بودن ولی وقتی اخر مسابقه ورستاپن فستست لپو زد حداقل بنزین رو ماشینی داشتند تایرش هم نو بود ولی در کل ریس پیس مرسدس بهتر بود

      • mohammad-shumi

        12

        2

        پس این فاصله 20 ثانیه ای که داشت رو چه جوری جبران کرد!!!

      • محمد.ج

        6

        2

        پسز خوب مکس میدونست دومه و از عقب هم تهدید نمیشد. حتما برای اون یک دور مود موتور روی مودی بوده که برای تعیین خط استفاده میشه و دیگه توی اون لحظه مکس نیازی به مدیریت لاستیک و مدیریت سوخت و مدیریت دمای ترمز ها نداشته و خیلی ریسکی تر از شرایط عادی دور زده چون میدونسته حتی اگر اسپین هم بشه بازم فاصلش با نفرات قبلی بیش از چهل ثانیه هست و بهش نمیرسند.

        تاحالا دقت نکردی که چرا توی مسابقه تک دورها انقدر فاصله با تک دورهای تعیین خط دارند؟ چون توی مسابقه مجبورند تمام اون ملاحظاتی که بالا گفتم رو رعایت کنند. البته هیچ کدوم از این حرفا قابلیت های همیلتون رو نمیتونه زیر سوال ببره اما تو به عنوان دفاع از همیلتون داری اون رو زیر سوال میبری که چرا نتونسته با وجود خودروی بهتر سریعترین دور بالاتر رو بزنه.

      • amiiir

        2

        0

        با این معیار که لویس با مدیوم بود و مکس با سافت و لویس وقتی دید که مکس رفته پیت و دو دور بیشتر نمونده دیگه فشار نیورد به ماشینش

    • Amin

      47

      1

      تبریک به لوییس.
      امروز عالی بود.
      آقا زور فراری بیشتر از این نیست.
      این تعویض لاستیک جلو راست فراری شده اعصاب خوردی ما طرفدارای سب.
      با این وضعیت امروز خوب بود فتل

      • Fastboy 44

        33

        25

        باید امروز لوییسو ایستاده تشویق کرد
        فوق العاده بود،عجب رانندگی،ی بار دیگه ی

      • Fastboy 44

        32

        50

        ی بار دیگه یه تودهنی زد به بدخواهاش و کسانی که چشم ندارن موفقیتشو ببینن
        بهترین ورزشکار تاریخ،حرفی دارید?!
        ممنون لوییس
        ممنوووووووون
        💪💪💪💪💪💪

      • Fastboy 44

        30

        11

        تا اونجایی که ما شنیدیم گفت: ولتری گیربکس مکسو داره(یعنی خیلی نزدیکشه،یعنی جوری بذار لپتون کنن که لوییس تایم از دست نده((نه اینکه مکسو کند کنن)))

      • Mohammad44

        21

        6

        یعنی انتظار داشتی بهش بگن بذاره مکس رد شه و لوئیس رو پشت حودش نگهداره؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Kamran

        19

        49

        نه واقعا راننده خاصی نیست.تو شرایط خاص و بحرانی عیار راننده ها مشخص میشه که به تجربه دیدیم لویس تو این شرایط بدترین.امروز چکار کرد؟یه ماشین خاص بهش دادن. یه فاصله نسبتا زیاد رو با سرعت ماشینش از میان برداشت.چه واقعه خاصی؟چه شاهکاری؟

    • بیژن

      31

      9

      تبریک میگم برد امروز رو به طرفدارای لوئیز و مرسدس واقعا فوقالعاده بودن خیلی چسبید قهرمانی امروز هم لوئیز هم تیم واقعا عالی کار کردن .
      فتل هم سکو گرفت دیگه شد خامه رو کیک کار فتل هم امروز عالی بود .

    • محمدرضا

      12

      0

      تبریک به مرسدس و لوییس و هواداریه محترمش.بوتاس که دیگه فک نکنم فصل بعد جایی داشته باشه تومرسدس،امروز بنظرم عیار واقعیشو نشون داد.من امروز فقط کیف کردم از استراتژی مرسدس و رانندگی فوق العاده همیلتون . واقعا عالی بودن . فراری هم اگه بوتاس تصادف نمیکرد باید خواب سکورو میدید.امروز به وضوح ضعفه ماشینه فراری خودشونشون داد، ردبولم فعلا خیلی جا داره به مرسدس برسه. سرعته مسابقه ایی مرسدس منو به وجد اورد.امروز اختلاف واقعیشو به همه نشون داد وباقیه تیما فهمیدن (مخصوصا ردبول)که اگه مرسدس تو فرم نرماله خودشم باشه هیچ تیمی توان رقابت باهاشونو نداره.بوتاس اگه تصادف نمیکرد مطمن باشین که مکس سکویه سوم بودامروز. پیت استاپه فتل امروز محشر بود(5ثانیه)همینجور پیش برن رکورد بدترین پیت استاپو میزنن!!!مک لارنم بعدسه تیم برتر داره خوب روبه جلو حرکت میکنه و امسال بهترین تیم میانه جدول هست امسال. بنظرم فصل بعد باید قید بوتاس گسلی رو زد. وباید دنباله تیم بگردن. و اکون که داره خودشو گرم میکنه واسه صندلیه دوم فصل بعد مرسدس. به امید موفقیت فراری . ایشالا سال بعد

    • محمد.ج

      8

      14

      منم برد لوییس و مرسدس رو بهشون تبریک میگم چون به نظر لیاقتش رو داشتند.
      اما واقعا مدیر سایت و نویسنده ی این خبر چی فکر کرده درباره ی ما. داداش اگه عاشق همیلتون هستی خب انقدر تابلو بازی نداره.
      منی که نصفه نیمه دیدم مسابقه رو (ماشالا تلویزویون ما نیم ساعت داشت تبلیغ نشون میداد و مسابقه ی موتو جیپی رو موتورسوارها رفته بودند خونه استراحت هنوز داشت نشون میداد اما فرمول یک رو نه) چجوری میخوام بفهمم توی مسابقه چه اتفاقایی افتاد. مثلا آخر عاقبت برخورد لکلرک با بال جلوی بوتاس چی شد؟ توی گزارش اشاره هم نشد اما به نظر اون بالا یه چیزایی درباره ی برخوردشون نوشت که من توی گوشی متوجه نشدم چی نوشته. اصلا دلیل پیت استاپ بوتاس به نظر همون برخورد و آسیب بال جلو بود و یه پیت استاپ طولانی برای بوتاس که باعث رسیدنش به رده آخر شد که اصلا توی گزارش بهش اشاره نشد.
      سبقت های عالی بوتاس چرا اشاره نمیشه؟
      یا مثلا اینکه فتل چی شد که از لکلرک آخر مسابقه سبقت گرفت؟
      کل گزارشتون تمجید از همیلتون بود و نه گزارش. چند بار از عبارت همرتایم استفاده کردی؟
      من نمیگم همیلتون عالی نیست. همیشه هم ازش تمجید کردم توی نظراتم توی این سایت. اما خب کل مسابقه که همیلتون نبوده. لابد اتفاقای دیگه هم افتاده.
      همیلتون دور 1:18:5 مسزنه با هیجان و رنگ بنفش مینویسی رکورد جدید پیست از همیلتون و …
      اما ورشتپن دور 1:17:1 میزنه اشاره ای به رکورد پیست نمیکنی و خیلی بی تفاوت مینویسی یک امتیاز بیشتر برای ورشتپن.
      تورو خدا به شعور مخاطبت توهین نکن. ما اینجاییم که یک مطلب درست بخونیم. وگرنه هر کسی میتونه از دیدگاه طرفداری خودش مسابقه رو تفسیر و گزارش کنه.

    • محمدرضا

      5

      3

      شکی تو عیار همیلتون نیست،عالیه،ولی دیروز واقعا مسابقه تودستش بود،هروقت مرسدس میخاست ورشتپن روتحت فشار میزاشت،واقعا ماشینه مرسدس بینظیره.دیروزم لوییس بنظرم خیلی زودترمیتونست کاروتموم کنه و پیشتاز بشه.ومکسم حرفی برای گفتن نداشت . البته این دلیلی بر نادیده گرفتن توانایی لوییس نیست . ولی بنظرم لوییس دیروز تو سبقت از مکس کار شاااااااقی نکرده چون واقعا ماشین مرسدس دست بالا رو داشت. بازم تاکید میکنم .که نمیخام توانایی لوییسوزیر سوال ببرم . ولی بنظرمن دیروز کار خارق العاده ایی انجام نداده.چه لوییس چه مرسدس . بازم به هوداراش بابته پیروزی تبریک میگم.به امید موفقیته فراری

  1. Hesam

    78

    3

    Ok Lewis it’s HAMMERTIME…
    عجب مسابقه ای بود. تبریک به همه ی طرفداران لوییس.
    به این میگن استراتژی، به این میگن کار تیمی.
    مرسی لوییس.
    سب رو هم باید در همچنین رقابت هایی دید ولی حیف که تیمش این لیاقت رو نداره تا بتونه خودشو نشون بده.

  2. داریوش

    46

    22

    تبریک به مرسدس و همیل فن ها
    فوق العاده بودن
    رشت عالم تو سر استراتژیست های فراری
    50 ثانیه اختلاف
    یه تبریک و خسته نباشید ویژه هم به بوتاس و گسلی که لپ شدن

    • Hamed

      43

      7

      آقا انگار عادت کردینا هرچی میشه بیان بچسبونین به استراتژی دیگه بدبختا امروز کاری نمیتونستن بکنن ماشین حدش همین بود تهش چی میخواست بشه مثلن. اتفاقا امروز استراتژی فراری مشکلی نداشت برای فتل که خوبم بود

      • سید علی حسینی

        52

        4

        دقیقا، نهایتش همین سه و چهار بود دیگه تازه اونم به لطف نبود بوتاس، وسع ما همینقدره 🙂 تازه نسبت به بارسلونا یه دو سه دهمی پیشرفت کردیم 🙂 🙁

      • داریوش

        32

        2

        مرسدس امروز برای بقیه ایم ها کلاس استراتژی گذاشت
        منظورم تقابل استراتزیست های دو تیم بود
        چه ربطی به مسابقه امروز داشت

      • yas

        28

        1

        ولی پیت استاپشون داغووووون بود

      • Akbar (Ghasemi)

        33

        3

        پیتش چی؟! دیگه داره از مشکوک بودن رد میشه رفتار گاراژ با سب

      • REZA.M

        15

        2

        اقای حسینی اگه وسع شما همینه پس چرا میگید#unleashthelion؟

      • سید علی حسینی

        31

        10

        من طرفدار فراری هستم ولی راننده مورد علاقم مکس هستش. از برزیل 2016 باهاش خیلی حال میکنم در کل زیاد هم اونقدر پیگیر راننده نیستم. هرکسی که کار رو جذاب کنه طرفدارشم، لباس قرمز روسو مارس تنش باشه که دیگه نور علی نور 🙂

      • Hamed

        22

        6

        عزیز دل الان فرضن پیت استاپ فتل کلن نیم ثانیه طول میکشید میومد دوم تموم میکرد ؟ خب این کامنتای دارن توطئه میکنن و این حرفا چیه میزارید خداییش ؟ سب صدتا وکیل و مشاور و مدیر برنامه و… قدر داره پس اینا خیلی ببخشید یابو هستن اگر نفهمن دارن دارن اینطوری برعلیهش توطئه میکنن
        بله پیت استاپش کند بود و باید اپراتورش رو جریمه کنن ولی فتل تنها راننده ای نبود که پیت استاپ کندی داشت همیلتون که درگیر اولی بود یه پیت 4ثانیه ای داشت پس مرسدس داشت توطئه میکرد فرشتاپن ببره؟ بعد غیر اینه استراتژی خوب فراری (برای معدود دفعات) باعث شد فتل جلوی لکرک تموم کنه؟ استراتژی لکرک که استراتژی نرمال واستاندارد این مسابقه بود و خیلیا من جمله ردبول اجراش کردن پس وقتی پشت همتیمیش بود و تیم دید فتل مدیریت تایرش خیلی بهتره باید با استراتژی متفاوت میومد رتبه بهتر میگرفت غیر اینه مگه ؟

      • Amin

        16

        6

        حرفتان قابل قبوله ولی من شخصا به این فکر میکردم که فتل اوایل مسابقه پشت لکرلک خیلی زمان از دست داد.البته قبول دارم سرعت مسابقه ای فراری از دونفر اول پایینتر بود ولی شخصاً اعتقاد دارم اگر جای دوتا راننده فراری دور اول عوض شده بود فتل شانس داشت.

      • REZA.M

        13

        17

        “سید علی حسینی”
        “من طرفدار فراری هستم ولی راننده مورد علاقم مکس هستش. از برزیل 2016 باهاش خیلی حال میکنم در کل زیاد هم اونقدر پیگیر راننده نیستم. هرکسی که کار رو جذاب کنه طرفدارشم، لباس قرمز روسو مارس تنش باشه که دیگه نور علی نور 🙂”
        به هر حال دمت گرم.یدونه ای بین ادمینا(امیدوارم کسی ناراحت نشه.در کل -تیم اف وان ایران- یدونست)

      • Fastboy 44

        10

        15

        به هر حال نمیشه گفت یه دونه هست(ببخشید😂)
        آقای پورصفر هست،آقای کروئی هست،آقای شهیدی هست و…… (نشد اسم همه رو بیارم)هم خوبن همه در یک حدن ولی همه فراری فن نیستن(😂)

      • سید علی حسینی

        25

        0

        همیلتون فنا و فتل فنا و بقیه فنا، همه “گِت این دِر”، “گراتزیا رگاتزی”، “سالید جاب” و آنلیش د لاین و از این حرفا… همه بچه ها زحمت میکشن، فراری فن و مرسدس فن فقط میخوایم این فضای دورهمی وجود داشته باشه… سخت نگیرین، چاره چیه ❤️🥂

      • Kh.n

        16

        3

        چرا همچین اشتباهی کرد ردبول آخه چرا واقعا.
        همیلتون توحالت مسابقه ای خیلی سریعتر بود
        مگه ندیدن وستپن نمیتونه فاصله باز کنه باید سریع بعد همیلتون پیت دوم را سریع انجام میدادن.تمام واقعا استراتژیست مرسدس چکش رو بموقع زد.ردبول باید وستپن را خیلی دیر میاورد تا اون دورای آخر به همیلتون فشار بیاره.
        سباستین کل استینت اول رو تایم از دست داد پشت لکلرک.
        تیم هم از همون چن دور اول این قضیه رو فهمید به لکلرک میگفتن فشار بیار.

    • حسین

      51

      22

      از وقتی خندوانه و خنداننده شو تموم شده من کارم این شده بیام توی سرچ مرورگر بزنم “Farshad46” بعد دکمه “اینتر” رو بزنم.کامنت شما پیدا شه رو روزم رو بسازه☺️

    • Arash

      26

      9

      واقعا تو شاهکاری فرشاد دمت گرم حرفات فقط با یک هدف هست اونم خندوندن ما خدایی عالی هستی توی این وضعیت امروز یعنی دمت گرم میای ما رو میخندونی وگرنه حرفات از بی منطقی هم …………….. خدایا شکرت که چنین افرادی فقط قصد خندوندن ما رو دارن

    • حسین

      10

      1

      ببخشین جسارت نشه.ولی این هشتگ رسیدگی رسیدگی آدم رو یاد کمک خاستن افراد کم سن از بزرگتر ها میندازه
      رسیدگی به نظرم در صورتیه که توهین به شخص مستقیم نویسنده ی کامنت باشه(مثلا در پاسخ یه کامنت شخصی بیاد مستقیم توهین کنه به نویسنده نه تازه راننده ی مورد علاقش که اصن اینجا حضور نداره فرسنگ ها دوره ازمون)
      بلاخره هر کسی دوست داره نظرشو بگه ولو با کنایه باشه.ما هم آزادیم بیایم با کنایه جوابشو بدیم😬

    • yas

      4

      0

      اولا که من یاسین نیستم (خدا نکنه باشم)
      دوما کامنت‌های این چنینی همیشه باعث تشنج سایته. فرقی هم نداره فن چه کسی باشه. کامنت اون فرد داره به راننده‌ی محبوب خیلی‌ها توهین میکنه. تو آلمان هم زحمت بکشید برین کامنت‌های منو بخونید بعد اتهام بزنید.

    • yas

      3

      0

      آقا حسین؟
      الان من بیام بگم لپیلتون دوستای ما اینجا ناراحت نمیشن؟؟
      یا ادمین‌های بیطرف!!!!!! (از اون حرفا بود) میذارن کامنت منتشر بشه؟؟؟

    • Mohammad44

      11

      2

      فرشاد جان کلا تو کامنتات باید یه تیکه ای باشه. کامنتات حتی برای بسیاری همیل فنا هم ازاردهنده است. هر وقت سب ماشینی به خوبی لوئیس داشت و این فاصله ایجاد شد شما بیا از این حرفا بزن

      • yas

        3

        0

        محمد جان. بین طرفداران هر راننده‌ای چند تا از این موارد داریم (مثل سعید کیمی🤣😜). زیاد نمیشه بهشون بها داد. بعضی از کاربرانقدرت تحلیل دارن (ولو اشتباه)، که برای ما قابل احترامه ولی اونهایی که هر سری میان میگن فلان راننده فلانه و بیساره و بقیه هیچی نیستن، زیاد محلی از اعراب ندارن. این آدما رو جدی نگیرین

  3. Akbar (Ghasemi)

    58

    11

    مبارک همیلتون
    شاهکار اصلی رو گاراژ مرسدس کرد
    اونم البته عالی استفاده کرد
    ماشالله به فتل که گاراژ خودی رو شکست داد… بینوتو گفت راننده ی اوله باید به شک میوفتادیم که یه کاسه ای زیر نیم کاسه است… فراری داره تمام تلاشش رو واسه بالاتر بردن لکلرک از سب میکنه

      • REZA.M

        10

        4

        این یه رقابت واقعی بود.(البته نسبت به ریس های کسل کننده.واقعا در حد المان هیجان نداشت)
        امیدوارم عمو توتو نذاره راننده هاش پول بگیرن تا یه مسابقه پرهیجان ببینیم.

    • Mohammad44

      33

      19

      یعنی نمی شد اینو نگی اکبر جان. درسته استراتژی خوبی در نظر گرفت ولی شما اینو نمی بینی که فاصله از حدود 21 ثانیه رسید به صفر سبقت گرفت و قبل پیت استاپ دوم مکس یه فاصله 3 ثانیه ای ایجاد کرد؟ اصلا سبقت نه. جبران کردن این فاصله با هر لاستیکی خودش شاهکاره دیگه سبقت و فاصله انداختن بماند. هر چند مطمئنم هستند دوستان دیگه ای که این عملکرد بی نظیر رو نادیده خواهند گرفت و به تمجید از خودرویی که مرسدس ساخته می پردازند

      • yas

        19

        2

        کامنت اکبر رو دوباره بخون:«اونم البته عالی استفاده کرد»
        حرف بدی زده؟؟؟؟

      • pouya

        28

        2

        فاصله وتل لکلرکم همین بود تازه اونجا ماشینا برابرم بود
        شما قبول میکنی کار وتل شاهکار بود؟؟

        من که بار ها از وتل و همیلتون تعریف کردم

      • REZA.M

        21

        3

        محمد جان شما هم نمی بینی که ماشین مرسدس خیلی خوبه؟البته لوییس هم خوب بود.ولی ماشین هم از خودش بهتر نباشه بدتر نیست قطعا.

      • Mohammad44

        10

        1

        اکبر جان ببخشید به خاطر هیجان لحظه ای اشتباه متوجه شدم و فکر کردم یه طعنه ای تو کامنتت هست. بازم شرمنده داداش

    • kakolokia

      45

      5

      منم به طرفدارای همیلتون تبریک میگم ..

      اما جای لذت بخش کار ..
      کار فتل و سبقت اش از لکرک بود ..
      پلان سی گاراژ فراری برای فتل و زمان صرف شده برای لاستیک عوض کردنش هم نتونست جلوی فتل رو بگیره ..

      الان میفهمم که اول فصل به چه قصدی بینتو گفت راننده اول ما فتل هست …

      • yas

        19

        1

        ضرر کردی. دورهای آخر که لوییس فرت و فرت فستست لپ میزد و داشت به مکس نزدیک میشد خیلی واسه ما دلهره آور و برای همیل فنها هیجان انگیز بود.

      • Amin

        9

        24

        پسر خوب مکس ۱.۱۷.۱ دور زده بعد لوئیز تو فاصله ۲۰ ثانیه ای ک با مکس داشت و فشار میاورد ۱‌.۱۸.۵ (مکس فک کنم سافت بود اگه مدیوم بود ۱.۱۷.۸ دور میزد)حالا بگو ببینم با چ متر و معیاری میگی ماشین لوئیز بهتر بوده؟؟؟
        بعضی موقع ها فکر میکنم تو این ضد لوئیز بودن رو از ۲۰۰۷ و شکست آلونسو ب ارث بردی!
        ب علاوه گاراژ مرسدس امروز افتضاح بود از دیر آوردن بوتاس تو اول مسابقه تا دیر آوردن لوئیز تو پیت اول و پیت ۴ ثانیه ای!
        این مسابقه رو خود لوئیز در آورد!
        در جواب اونی ک میگف مگه لوئیز هم تیمیشو لپ کرده؟اره داداش امروز دیدی که بوتاس رو تو بهترین فرمش لپ کرد!

      • Ali

        30

        11

        حس تنفر شما از مرسدس و لویس بیشتر قابل ترحم هستش تا قابل تنفر واقعا بعضی وقتا موندم ادم باید تا چه خودشو به کوری بزنه چه دوس داشته باشی و چه نداشته باشی امروز مرسدس و لوییس عالی بودن حیف فراری و فتل شخصی مثل شما طرفدارشه

      • Fastboy 44

        18

        14

        Mclaren F1
        میدونی که با این کامنتایی که میذاری نشون میده که چقدر تحت فشاری و این مارو خوشحال میکنه
        به تحلیل هات ادامه بده دوست عزیز

      • Fastboy 44

        13

        9

        اول اینکه اون جیمز نبودی ریکاردو ماسکانی بود(اگه درست باشه)
        دوم اینکه گفت لوییس نزدیک مکسه یعنی یه جوری بذار لپت کنن که لوییس هیچ تایمی از دست نده
        میتونی صداتو به فیا برسونین که موقعی که یک نفر اگه لپ میشد و پشتش لوییس بود نذارن لپ شه،نظرت چیه?

      • Seb the great

        14

        0

        لوییس عالی مرسدس عالی فتل عالی
        بنوتو افتضاخ
        فراری داغون
        تبریک به لوییس و فتل
        واقعا یه سر و از بقیه بالاترن
        تو رو خدا فتل رو با لکلرک مقایسه نکنید

    • Amin

      24

      1

      داداش قمار کردن جواب نداد. این دیگه چه حرفیه!!! چطوری هورنر چیه دیگه!!
      بنظر من ردبول بهترین استراتژیست هارو داره.
      حالا این ریس نشد.

    • MERC

      18

      13

      واقعا چند نفر توی فرمول1 هستن که بتونن اینجوری حال مکس رو بگیرن؟
      امروز یه احترام جدیدی برای همیلتون و مرسدس پیدا کردم
      واقعا روحیه قهرمانی رو به بهترین شکل نشون داد
      hype_train_derailed#

      • Mohammad44

        14

        4

        آره واقعا امروز خوب حال مکسو گرفت و یه درس حسابی بهش داد و نشون داد هنوز کار داره به امسال لویئس و سباستین برسه

    • محمد.ج

      7

      0

      البته که کار همیلتون فوق العاده بوده. اما اینجاست که میفهمیم چرا فتل قبل مسابقه میگه فکر نکنم ردبول و هوندا چیز خاصی پیدا کرده باشند. دیدیم آخر مسابقه هر دور بیشتر از یک ثانیه همیلتون به مکس نزدیک میشد. چیز عجیبی بود.
      این اتفاق نشوندهنده ی اینه که ردبول پیشرفت نکرده. بلکه فراری هست که پسرفت عجیبی داشته و با پسرفتش از ردبول عقب افتاده.

  4. McLaren F1

    38

    41

    تبریک ویژه به ورشتپن که جانانه مسابقه داد
    فقط فکر کنین اگه ماشین برابر داشت چیکار میکرد؟
    و بازم رادیوها و نق زدنای بی پایان همیلتون در شرایطی که اول نیست
    فکر نکنم تو مسابقات کسی انقد تو رادیوش حرف زده باشه!
    تبریک به ساینز که گل کاشت
    و این چندمین باری بود که گسلی داره لپ میشه؟!
    ردبول اگه دومی تیمی میخواد باید سریعتر گسلی رو عوض کنه
    ولی ایکاش ردبول بعد پیت همیلتون که مدیوم انداخت مکس میاوردو مدیوم میداد بهش
    شاید نتیجه ی دیگه ای رقم میخورد
    بریم تعطیلات تا نیم فصل دوم
    موفق باشین دوستان

    • just.jeep

      20

      16

      من از طرف این دوست طرفدار دو آتیشه مکلارن پنجم شدن نوریس و پیشرفت مکلارنو به همه تبریک میگم و از طرف ایشون خوشحالم که مکلارن داره کم کم به روزهای خوبش نزدیک میشه.والا ما طرفدارای مرسدس بیشتر از ایشون طرفدار مکلارن هستیم.

      • McLaren F1

        13

        11

        شما فکر کنم موقع خوندن کامنتا
        چند خط یکی میخونی!
        ساینز بنظرت جز مک لارن نیست؟!
        جیپ شما مطمئنی داری فرمول یک میبینی؟
        آخه کامنتات به حدی جالبه که انگار یه رانگلرو با موتور دیزلی یهویی بیارن تو مسابقه ی فرمول یک!
        ولی خدایی اگه میخوای تیکه بندازی لااقل سعی کن اول کامنتو کامل و دقیق بخوونی بعد بیای جواب بدی

      • جنون سرعت

        14

        0

        داداش خیلی معذرت میخوام ولی ساینز بود که پنجم شد و نوریس فک کنم نهم شد ولی انصافا ساینز داره فوق العاده عمل میکنه اصلا انگار 50 سال تجربه داره دمش گرم خدایی

    • Mohammad44

      31

      13

      Mclaren F1
      یعنی من مطئنم اگه لوئیس با ویلیامز بیاد ببره شما یه انقولتی میاری. انصافا این یعنی چی که اگه لوئیس یه کارو بکنه ماشینش خوب بود ولی اگه همون کارو سباستین بکنه میشه نابغه ای که سوار گاری بوده. بنده و بسیاری از طرفداران لوئیس هفته گذشته عملکرد سب رو ستایش کردیم و به طرفداراش هم تبریک گفتیم. ما هم می تونستیم بگیم عبور از کویات و استرول کار شاقی نبوده(دیگه همه قبول دارن ماشین فراری از ریسینگ پوینت و توروروسو سریعتره). اعتدال هم چیزه خوبیه ای که برخی از طرفداران در این سایت(چه لوئیس فن و چه وتل فن) ازش بی بهره اند

      • Candis

        20

        21

        اولا لوییسه شما حاضر نیست تیم پایین تر از مرسدس بره خودشو سلبریتی فرمول میدونه و از بقیه جدا
        مسابقه ای رو هم خراب کنه بهونه گلودرد و…. میاره. کلا شخصیت جر زنی داره
        #وقار#متانت#فتل

      • جنون سرعت

        20

        1

        نه خدایی دیگه بی انصافی نکنین درسته که فتل فن هستیم ولی باید قبول کنیم یکی از برتری های لویس ارتباط خیلی خوبشه باتیم تو رادیو،من نق زدنی ندیدم بیشتر داشت اطلاعات رد وبدل میکرد،ولی خوب دوستان لویس فن هم قبول کنن دقیقا همون کاری که لویس با مرسدس کرد و سب هم کرد و من فکر نمیکردم بتونه به لکلرک نزدیک بشه چه برسه که سبقت بگیره

      • Fastboy 44

        12

        11

        اولا،وتل حاضره بره?!
        واقعا لوییس خوش شانسی آورد دیدین?باد تو دورای اول داشت برخلاف جهت مکس می وزید?
        واقعا دیگه این فیا شورشو دارآورده باید یک کاری کرد

      • Ali

        19

        6

        محمد جان این مکلارن احتمال یه بچه ی ۱۴ساله اس که به هر دلیلی میخوای ارزشهای رانندهایی جز فتل رو بی ارزش کنه دوما اگه قرار بر این نوع نظر باشه ریس پیش که فتل کار شاخی نکرد تمام رانندهای مرسدس و لکلرک رفتن بیرون و فتلم تونسته از رانندهای درجه چندم سبفقت گرفته میشه اینم گفت .متاسفانه طرفدارهای منطقی تو سایت به شدت کم شده امروز لوییس و‌مرسدس عالی بودن کما اینه فتل هفته پیش عالی بود.

    • REZA.M

      10

      21

      “و این چندمین باری بود که گسلی داره لپ میشه؟!”ماشین گسلی اصلا در حد ماشین مکس نیست.فراموش کردید توی سیلوراستون که ستاپ یکسان به هر دوماشین دادن گسلی چقدر سریعتر بود؟فهمیدن اگه ستاپ ها یکسان باشه گسلی مکس رو اذیت میکنه و دیگه اجازه ندادن ستاپ ها یکسان باشه.مارکو خودش هم میدونه گسلی سریعه و مشکل ماشینه که خودشون دستکاریش میکنن.به همین دلیل گسلی رو نگه داشته.

    • Amir Lewis 44

      29

      6

      والا به قول دوستمون اگه همیلتون با ماشین ویلیامز از پیت لین هم شروع کنه و اول شه بازم شما با یه بهونه‌ای سعی میکنی پیروزی رو کم‌ارزش جلوه بدی
      لوئیس تو رادیو مدام داشت در مورد لاستیک‌ها، دمای ترمز و دمای موتور میپرسید تا بفهمه میتونه فشار بیاره یا نه، این اسمش نق زدنه؟!!
      خواهشاً خواهشاً برای یکبار هم که شده با واقعیت کنار بیاید و سعی نکنید با بهونه‌های الکی و مسخره، برتری و پیروزی لوئیس رو بی‌ارزش نشون بدید

    • amiiir

      14

      12

      هنوز ردل و رفیقت مکس مونده به مرسدس و لویس بزرگ برسن بعد ش بهترین کارشناسا بعد این مسابقه گفتن ثابت شد راننده بزرگ مثل همیلتون تونست بعد از مسابقه ای که فقط بلطف بارون مکس رو قهرمان کرد یا اتریش اگه مشکل دفع حرارت برای بزن پیش نمی یومد شاید احتمال پیروزی مکس پنجاه و یا کمتر بود پس خودتو اذیت نکن و منتظر باش لویس با قهرمایاش تا بست و یک برابر بشه با مایک زور نزن مونده به مرسدس و همیلتون برسید

  5. Amir7

    26

    3

    تبریک به طرفداران لوییس همیلتون
    ولی اگه ورشتپن یکی ، دو دور بعد از همیلتون میومد پیت و سافت مینداخت درسته پشت همیلتون درمیومد ولی میتونست با لاستیک تازه تر و نرم تر فشار بیاره و از همیلتون رد بشه و قهرمانی رو به چنگ بیاره ، همچنین رانندگی خوبی رو از فتل شاهد بودیم ولی سرعت مسابقه ای فراری خیلی کمتر بود امیدوارم تیما به هم نزدیکتر بشن چون فک کنم تا رده هفتم یا شیشم راننده لپی داشتیم !

    • Mahmood.gh

      0

      5

      امیر جان سافت اونم تو حداقل بیست دور؟
      اونم وقتی ماشین پشتی باشی و با سکتور دوم این پیست اشتباه محض بود هوای کثیف ماشین لوییز لاستیکش داغون میکرد اگه سکتور دو هم فاصله باز میکرد. ک لاستیکش محافظت کنه تو دو سکتور دیگه قدرت موتوری مرسدس بهش اجازه سبقت نمیداد

      • Hassan Mohebbi

        11

        11

        دوست عزیزم THE MINDBLOWER
        واقعا این عملکرد از گسلی غیرقابل پیش‌بینی بود. من خودم، اول فصل منتظر به چالش کشیدن مکس بودم ولی الان واقعا نمیدونم چرا اینطور شده.

        مکس هم خوب بود امروز یه خرده به استراتژی باخت و یخرده هم به قدرت موتور.

        لوئیس هم خوب بود حالا اگه به دوستان لوئیس فن بر نخوره، میخوایم بدونیم اون دکمه مجیک رو که تو رادیو بهش میگفتن چیه؟ اگه کسی میدونه به ما هم بگه؟

        بوتاس، بوتاس، بوتاس، چی بگم اخه. تو بهترین شرایط بدترین نتایج رو گرفته. اول آلمان، دوم مجارستان. تو مصاحبه‌ها یه جوری خودش رو خونسرد نشون میده ولی تو شرایط حساس اصلا خونسرد نیست و تازه خیلی هم عجوله. چه بخواد چه نخواد باید فصل بعد دنبال صندلی بگرده. به نظرم یکی از تیم‌های هاس، رنو و ویلیامز میتونه مقصد ولتری باشه و جایی تو هیچ تیم برتری نداره، مگر این‌که یه سری اتفاقات دست به دست هم بده که تو فراری یا ردبول ببینیمش که احتمالش نزدیک به صفره. با احترام به طرفداراش چون دست من نیست. اگه دست من بود اون دکمه مجیک رو به او هم میدادم.

        در مورد فراری هم که دیگه عملا تیم سوم جدول هستند و تنها به خاطر عملکرد ضعیف گسلی دومی رو دارند.

        ساینز خیلی خیلی خوبه و نسبت به سال‌های قبل پخته‌تر شده و عملکردش بهتر شده. با این عملکرد میشه ساینز رو یکی از گزینه‌های جایگزین گسلی هم دونست چون ساینز از خانواده ردبول هست و احتمال هم داره که اون رو برای فصل بعد تو ردبول ببینیم با توجه به بند‌های قرادادش و با توجه به عملکرد پیش روی گسلی و همچنین عملکرد هالک و البون.

        دیدن بقیه فصل هم که دیگه هیچ جذابیتی نداره. از حق نگذریم و دوستان لوئیس فن ناراحت نشن ماشین مرسدس تو اکثر پیست‌ها ماشین برتره و دست بالا رو داره و تیمی نیست که بتونه باهاشون رقابت کنه. لوئیس هم خوبه ولی این مرسدس هست که رقیب نداره.

        💙🖤 تنها دلخوشیمون شده کیمی 🖤💙

        راستی ششمین قهرمانی مرسدس و همیلتون رو هم به طرفدارانشون تبریک میگم. دیگه باید خیلی همیلتون بد بیاره و بد عمل کنه که ۶۰ امتیاز رو از دست بده و قهرمان نشه.

        یه سلامی هم عرض میکنم به توتو ولف که فقط بلده مظلوم نمایی کنه. اقا بهترین ماشین رو دارین بگید ما بهترین رو داریم دیگه مکس و ردبول شده برای شما رقیب. واقعا خودش از این مصاحبه‌هاش خنده‌اش نمیگیره. فقط میخواد رقیب برای خودش بتراشه.

        زیاد حرف زدم، من خیلی کم کامنت طولانی بگذارم ولی این دفعه دیگه شد. شرمنده دوستان، یا علی 🖐

      • THE MINDBLOWER

        11

        0

        و چه دفاعی کرد مگنوسن جلوی ریکاردو.
        ریکاردو از بهترین سبقت گیرهای فرمولاس ولی پشتش گیره کرده بود.دمش گرم.
        با دفاعش حال میکنم هرچند بعضی وقتها dirty میشه.

      • Hassan Mohebbi

        3

        3

        اره به نکته خوبی اشاره کردی. تازه گروژان بد بخت هم ماشینش خراب شد. تعیین خط خوبی داد ولی مسابقه براش خوب پیش نرفت.
        ریکاردو هم عالیه و نسبت به جایگاهش خیلی خوب بالا اومد نسبت به هالک. با عرض معذرت به طرفدارای هالک ولی هرچی فکرش میکنم نمیتونم اونو تو سه تیم برتر جای بدم، شاید برد و سکو بگیره ولی بدرد رقابت برای قهرمانی نمیخوره.

      • Mohammad44

        12

        0

        حسن جان ولی فارغ از مصاحبه هاش که بخشی از رقابته میشه گفت با اختلاف بهترین مدیر حال حاضره و از نظر شخصیت و لیاقت تنها گونتر استاینر می تونه مثل اون باشه. الحق که نقش غیرقابل انکاری در قهرمانی های مرسدس داشته

  6. mahdavi3d

    27

    0

    مکس امروز هم عالی بود. تلاش خیلی خوبی کرد ولی حرکت مرسدس در پیت دوم، ردبول رو غافلگیر کرد! مرسدس چیز زیادی برای از دست دادن در قبال لوئیس نداشت ولی در نظر گرفتن پیت ریسک بزرگتری برای ردبول بود…

    • mahdavi3d

      23

      0

      و بازم فراموش نکنیم که هوندا چه کار بزرگی انجام داده! اگر اون زمانی که مکلارن آولنسوی بیچاره با پاوریونیت هوندا حتی نمی تونست ریس رو تمام کنه، کسی پیشنهاد می داد هوندا به همین زودی ها در جایگاهی خواهد بود که در جنگ تمام عیار با مرسدس در یک ثانیه ای خواهد بود، می گفتن دادا چی زدی!! هر چند الان باید دید آپدیت های تیم ها در نیم فصل دوم چه شرایطی را رقم خواهد زد.

      • Amin

        24

        0

        کاملا درست میگی دوست عزیز.
        ولی اگه یکی بگه فراری نیم فصل دوم برمیگرده باید بهش گفت چی میزنی!.

  7. حسین

    33

    32

    تیترو بزنین شاهکاره AMG W10 خیلی منصفانه تره
    تو عمرم ندیدم یه ماشینی از پشتش به این سرعت گپ باز کنه.گپ جلو رو هم با این سرعت کم کنه!!! تو حالتی که لاستیک هر دو نفر همیلتون و وشتپن نو و تازه بود بعد از پیت اول !!!!
    استراتژی یی هم نمیبود همیلتون به راحتیه آب خوردن با همون 1 پیت استاپ رد میشد.یعنی بهتره بگم W10 رد میشد….

    • حسین

      19

      25

      تازه استاد با همین ماشین غولم رد میشه یه لحظه,بعد تمام وقت آینشو نگاه میکنه.وشتپن یه درجه هم فرمونشو کج میکنه سمتش,ایشون 90 درجه میتابونه سمت پرنده ها…کلا خارج میشه از پیست
      اینه روحیه جنگندگی و غیر متکی بودن به ماشینه قهرمان 5 دوره فرمول 1 !! 😊😊

      • milad.jf

        17

        10

        برادر یه ذره انصاف هم بد نیستا
        نمیدونم دیگه از یه مسابقه جذاب چی میخاین مگه؟ میبره که میگین ماشین برد میبازه میگین راننده نیست

      • just.jeep

        25

        10

        اتفاقا این پختگی یه راننده هستش جناب.همه میدونن مکس چجور راننده ای هستش.اگه همینکارو فتل با مکس میکرد شاید چندین بار اسپین نمیشد.البته خود فتل هم همینجوریه مثل مونزا پارسال.اینکه بهترین تصمیم تو اون لحظه چیه بستگی به تجربه و ذات یه راننده خوب داره که همیلتون در این زمینه نابغه هستش.نکنه تنتظار داشتی با مکس بر خورد کنه و خودش یا هردو واسشون احتمال اسپین و پنچری یا حتی دی ان اف پیش بیاد.در ضمن تو استارت دیدی که به چجوری از بوتاس سبقت گرفت.در ضمن بال جلوی بوتاس تو برخوردی که لکرک باهاش کرد خراب شد.هر چند از نظر داورا برخورد مسابقه ای بود و بازم شاهد لابی فیا به نفع مرسدس بودیم.

    • Behrooz

      11

      4

      ماکه از تمام جزییات خبر نداریم ، شاید مکس داشته بنزین ذخیره میکرده یا از لاستیک هاش محافظت میکرده برای انتهای مسابقه یا باتریش رو چند دور خوب شارج میکرده که وقتی همیل رسید ازش استفاده کنه ، نمیشه بدون اینکه مطمعن بود همچین نظری داد ، اخر مسابقه هم دیدیم وقتی فشار اورد یک ثانیه رکورد پیست رو زد با لاستیک جدیدش .

      • حسین

        22

        8

        بهروز جان
        فکر نمیکنی ثابت موندنه نسبیه فاصله لوییس و مکس اوایل مسابقه شاید برعکس نبوده؟فشار نیاوردنه لوییس؟
        چی شد یهو عین برق فاصله کم میشد بعد از پیت استاپ اول؟!
        در صورتی که اگر حرف شما بود که مکس یا سوخت یا باتری سیو کردن داشته یا فشار نمیاورده چطور شد لاستیک هاردش 5 دور مونده به پایان توی رادیو گفت”لاستیکام مرده” ؟!
        لوییس راننده ی بدی نیست.کامنتمم اصلا در جهت آزردن طرفداراش نیست(خودم فرمول 1 رو با لوییس و شوماخر شناختم.از 2014 هم که جدی فرمول 1 رو دنبال میکردم طرفدار سرسختش بودم چون فقط اسم اون به گوشم خورده بود قبل پیگیری جدی) ولی آخه کی میتونه قدرت این غول مرسدس رو کتمان کنه؟!
        اینم کم انصافیه قدرت ماشین که شاید بیشتر از 70 درصد سهم داشته باشیه توی بردهای لوییس رو کتمان کنیم

      • Mohammad44

        3

        3

        حسین جان خودت بهتر از من می دونی کم کردن فاصله تا یک ثانیه ای یه بحثه از اون به بعد یه بحث دیگه اس. وقتی لوئیس رسید به مکس هر دوشون لاستیک نو داشت و با توجه به نوع پیست مکس دست بالا رو در دفاع کردن داشت

  8. S5

    36

    29

    “شاهکار همیلتون” !!!!
    همیلتون دقیقا چکار خاصی انجام داد؟
    آندرکات که نتونست بکنه، با لاستیک یکسان نوتر هم که نتونست سبقت بگیره و به لطف استراتژی برتر مرسدس برد

    • Lewis Hamilton

      13

      9

      همون کاری که استراتژی متفاوتی که بین لوئیس و مکس بود رو فراری با فتل و لکلرک کرد
      الان شما میتونی به من توضیح بدی تیمی که رده ۳و۴ رو داره و فاصله زیادی با رده ۲ دارند چه لزومی داره از دو استراتژی متفاوت برای رارنده هاش استفاده کنه؟

      • S5

        18

        6

        به همون دلیلی که مرسدس تو سیلورستون از دو استراتژی متفاوت استفاده کرد.
        الان دیگه بهونه دستور تیمی ندارید گیر دادید به استراتژی متفاوت.
        راستی جیمزم که دوباره وارد عمل شد و به بوتاس گفت همیلتون گیربکست داره

      • Mohammad44

        8

        2

        s5
        خوب شد آقای حسینی در پادکست گفتن که همیلتون استراتژی سیلوراستون رو خودش انتخاب کرده بود

      • Akbar (Ghasemi)

        4

        0

        “الان شما میتونی به من توضیح بدی تیمی که رده ۳و۴ رو داره و فاصله زیادی با رده ۲ دارند چه لزومی داره از دو استراتژی متفاوت برای رارنده هاش استفاده کنه؟”

        کاور کردن سیفتی کار واسه مجارستان با احتمال 60 درصدی وقوع…
        اتفاقا وقتی شانس برد نداری وماشینای تیمت هم پشت سر همن تو 3و4 اتخاذ استراتژی متفاوت درست ترین راه واسه بیشترین امتیاز ممکنه چون امتیازا هرمیه…
        شما از دید یه هیتر فتل قطعا نمیتونی چشم هات رو باز تر از دنبال کردن رقابت فتل و لکلرک کنی و به این چیزا فک کنی…
        وقتی لکلرک کوچکترین اعتراض یا حرفی نداشته میدونی یعنی چی؟

    • Amin

      6

      6

      همیلتون نتونس آندرکات کنه؟؟؟
      دور اول بعد از پیت مکس اگه میاوردن فاصلشون ۱.۵ ثانیه بود اما اونقدر دیر آوردن ب علاوه پیت بد شد ۶ ثانیه!
      با لاستیک یکسان نتونس چون پشت هم میخوردم ب ماشین لپی که اونا هم در حال رقابت بودن و نمیذاشتن اینا کارشون رو با تمرکز انجام بدن!
      آقا ببخشید من نمیدونستم بعد از پیت دوم لوئیز ک اختلاف ۲۱ ثانیه بود شما داشتی ب ماشین فشار میاوردی و هول میدادی تا ب مکس برسه

  9. جنون سرعت

    27

    28

    اقا شما هم یه خورده پیاز داغشو زیاد نمیکنین خداوکیلی((شاهکار همیلتون)) در واقع باید مینوشتین شاهکار ماشین همیلتون تیم هم از ماشین مطمئن بودن که اینکارو کردن وگرنه خدایی هر تیم دیگه ای بود اینکارو نمیکرد با اینکه یه پیت مجانی داشتن
    انگار یادتون رفته دور اخر چند مسابقه قبل با لاستیک داغون چه زمانی زدن با ماشین بعدشم گفتن یه خورده از قدرت ماشینو ازاد کردیم نه همشو،بابا بخدا ماسر کاریم تیم مرسدس هم داره به درخواست فیا و البته ریس غیر رسمی تیم((brawn gp)) یا همون مرسدس آقای راس برون یه خورده رعایت میکنن که مسابقات یه جذابیتی پیدا کنه و بقیه هم شک نکنن…
    شاهکار همیلتون ها خیلی جالبه
    اسم سایت رو عوض کنین بزارین فرمول یک لویس در ایران

  10. Hamed

    24

    0

    هرچقدر مرسدس تو استینت اول تعلل کرد و شانس اندرکات رو از خودش گرفت ولی پیت استاپ دوم واقعا همه چیز رو جبران کرد یه جاهایی داشت حس میشد این تصمیمشونم غلط باشه ولی آخرای ریس مشخص شد نه. دیگه همیلتون داشت پرواز میکرد اون آخراش در واقع تصمیم هوشمندانه مرسدس بود با اجرای بهتر همیلتون
    مکس تو حمله اول همیلتون بینظیر دفاع کرد لعنتی انگار 15 ساله ریسر فرمول یکه ولی تو حمله دوم دیگه شانسی نداشت بنده خدا
    پلن c فراری هم خوب بود برا فتل پیت استاپش کند پیش رفت ولی درنهایت نقشه خوبی بود و فتل هم خوب حفظ تایر کرد اما در کل نمیشد کار بیشتری کرد حتی دیگه نمیشه غر زد به چیزی ماشین واقعا سرعت نداشت کاملن خنثی 1دقیقه فاصله بشدت ناامید کنندس مکس و لوییس تو یه لیگ دیگه بودن
    این ریس فک کنم تکلیف بوتاس رو هم تا حدی مشخص کرد
    و خوشحالم به نیم فصل رسیدیم و یکماه مسابقه نمیبینم تا کمتر حرص بخورم

  11. mojtaba

    27

    4

    عجب شاهکاری کرد مرسدس بعد از کری چند روز پیش مکس این مسابقه برای لوییز حیثیتی بود که در نهایت از پلن B به خوبی استفاده کرد و مسابقه رو با یک برد عالی تمام کرد ضمنا دیگه فکر نکنم در مورد مقایسه فتل و لکلرک ابهامی باقی مونده باشه

  12. مجید

    27

    4

    واقعا از اینکه طرفدار تیم و راننده خاصی نیستم خوشحالم. به همون اندازه که تو اتریش مکس اخرای مسابقه لکرکو گرفت به همون اندازه از برد همیلتون تو اواخر مقابل مکس لذت بردم

  13. Mahmood.gh

    22

    4

    چ کرد لوییز
    لکلرک چرا گرفت رو بوتاس بعد از اینکه لپش کرد؟
    وای ک بعد از سبقت لوییز دوس داشتم سب هم بیاد رو سکو
    ایول ب ساینز
    راسل هم حیفه تو ویلیامز

  14. آریو رابتسون

    20

    23

    زیباترین تیتر خبری بود.
    شاهکار همیلتون با استراتژی مرسدس.

    دوستان هوادار لوییس بهتان تبریک میگم.

    چه بردی بود، چقدر به موقع، انهم از چه کسی بود. یک بار اشتباه نکرد، نزدیک به 15، 6 دور انهم در حالی که باید هر دور بیش از 1 ثانیه سریعتر باشد.

    از این زیباتر ببینید گزارشگر آلمانی چقدر زیبا صحبت کرد :
    واژه همرتایم در فرمول 1 جاودانه باقی خواهد ماند، انگار نام او از قبل برای چنین واژه هایی انتخاب شده است. میتوان هوادار او نبود اما نمیتوان تسلط او و تمرکزش و گرفتن حداکثر کارایی از ماشین را توسط او ازش لذت نبرد. همیلتون خودش در ن. جوانی وعده امروزش را داده بود زمانیکه او در سن بسبار پایین رفت و با مدیر مک لارن صحبت کرد. بی دلیل نیست که اوتنها نماینده از فرمول 1 در بین 100 ورزشکار محبوب و پرطرفدار دنیا در سال 2019 است.

    خیلی زیبا گفت.

    امیدوارم ادمین ها مشکلی با این کامنت نداشته باشند. آمین.

    ششمین قهرمانی به لوییس سلام کن.

    در ضمن برد لکلرک از هم تیمیش را نیز به هوادارانش تبریک میگم.

    تعطیلات زیباست
    فرمول 1 زیباست
    اسپا زیباست

    لوییس زیباترین است.

    بدرود.

    بخاطر اشتباهات تایپی احتمالی پوزش میخواهم

  15. Behrooz

    22

    7

    وای چه هیجانی داشت ، اصلا فکر نمیکردم قبل دور اخر بهش برسه ، معلوم بود لاستیک مکس کاملا تموم شده بود ، و البته نبوغ و تمرکز لوییس هم عالی بود ، سخته تو اون فشار به خودت مسلط باشی و اشتباه نکنی . مرسی که نیم فصلمون رو ساختی ، و البته مکس هم از این به بعد باید تو مصاحبه هاش بیشتر دقت کنه .

  16. 5red16

    23

    0

    این گرندپری، گرندپری استراتژیستها بود
    هم ردبول و هم مرسدس از نظر استراتژی اشتباه نداشتن
    این شناخت خوب تیم از خودرو بود که توانست یک پیت اضافه برای لوییس انجام بده و نتیجه اش رو هم گرفتن
    تبریک به مکس به خاطر رانندگی فوق العاده و دفاع جانانه اش
    دیروز هم تو پست تایمگیری گفتم شانس اول برد یک ماشین از مرسدس هس
    بوتاس هم بدشانس بود
    تبریک به مرسدس و لوییس
    ولی این نتیجه از ارزشهای مکس و ردبول کم نمیکنه
    کار تیمی یعنی این
    کادر قرمز رنگ پرمدعا یاد بگیرن
    راستی شاهکار پیت استاپ ۵.۸ ثانیه ای فراری رو دیدین
    این تیم لیاقت قهرمانی نداره
    باز دم وتل گرم که یک پودیوم واسه طرفدارهاش آورد
    برد مارکز خوشحالمون کرد اما امیدواریم یک معجزه اتفاق بیوفته
    خنده داره ولی دعا میکردم لپ نشیم
    یک سوال دارم
    نمیشه برن این آدریان نیووی رو با یک قرارداد هنگفت بیارن فراری؟
    ولی از حق نگذریم گسلی افتضاحه
    کیمی عالی بود
    آلفا هرچی امتیاز داره مدیونه رایکونن هستش
    راستی میک شوماخر هم فک کنم امروز برد

  17. monster

    31

    0

    واقعا امروز هميلتون و مرسدس گل كاشتن من كه خوشم اومد
    و حيف براي تيم فراري كه امسال جز نااميدي چيز ديگه اي برامون نداشته.
    جا داره يه تشكر از راننده مورد علاقمم بكنم كه امروز با وجودي كه ماشين اصن خوب نبود، پوديوم كسب كرد. مرسي كه هستي سب.
    فورزا سب

  18. iman88

    27

    1

    چه مسابقه ای داد لوییس.تبریک به طرفداراش و تبریک به همه کسایی که از مسابقه اش لذت بردن.و بازم یه مسابقه جذابه دیگه که یه پایه داستانش مکس بود.مکس فوق العاده بود اما استراتژی درست 2 پیت استاپ بود و همین شانسه رقابت رو اخر مسابقه ازش گرفت.کاش فراری هم مثل ردبول بتونه وارد این رقابت بشه.فعلا که هر روز دارن بیشتر ازش فاصله میگیرن.و بوتاس چطوری لپ شد؟اگر اخر مسابقه حادثه ای برات پیش بیاد و لپ بشی یه چیزی اما ابتدایه مسابقه…
    و برایه دومین بار تو این فصل چندین دور پشته دنیل معطل شد و نتونست از رنوش سبقت بگیره.یه دست مریزاد هم باید به ساینز گفت. نوریس هم که معمولا هرچی تو تعیین خط رشته میکنه تو مسابقه پنبه میشه.
    در اخر هم چه حالی داره میده ف 1

  19. 013

    14

    0

    عجب مسابقه ای بود کاش همیشه هیجان و رقابت ببینیم وتل هم دمش گرم کارش خوب بود طرفدار مرسدسم ولی مسابقه همون جایی که یکی از مرسدسا تقریبا کنار رفت حالا بماند که چرا! خیلی دیدنی تر شد .
    ولی چطور ممکنه مرسدس بیشتر از 20 دور آخر مسابقه رو با فشار زیاد بره و مشکل بنزین نداشته باشه؟
    یه سوال دیگه هم این که همه ی ماشینا یه اندازه معینی بنزین دارن یا بعضی تیما میتونن کمتر استفاده کنن چون فراری واقعا نمیتونه از همه ی قدرت موتورش توی مسبقه استفاده کنه ؟

      • iman88

        15

        0

        احمد جان مگه سه مسابقه قبلی که شانس اول بودن چه کردن که تو اون دو مسابقه بکنن؟میترسم امسال در حسرت یه برد بمیرم.
        حالا اون مسابقه هایی که شانسی ندارن مثل این مسابقه به کنار ،من هیچ انتظاری ازشون ندارم و میتونم از بقیه مسابقه لذت ببرم اما مسابقاتی که شانس اول یک و دو رو از دست میدن و در بهترین حالت یه دومی برامون میارن واقعا عذاب اوره.
        بهتره فعلا بیخیالش بشیم.من از این مسابقه لذت بردم و نمیخوام با فکر کردن به فراری خرابش کنم

  20. Mohsen.t

    17

    2

    این ریس چیزی از ارزش های مکس کم نمی کنه. خدارو شکر حداقل مکس هست با لویس رقابت کنه والا فک کن لویس تک و تنها می رفت نه هیجانی نه استراتژی نه حمله ای نه دفاعی.
    ی چی ک تو این مسابقه نباید ندید گرفته شه فاصله وحشتناک دوتا فراری با دو ماشین اول بود. واقعا این فاصله برای ی تیمی مثل فراری تحقیر امیزه. دلم برای هر دو راننده فراری کباب شد بخدا. حیف دوتا راننده ب این خوبی ک دارن تایم دوره رانندگیشونو از دست میدن. نمی دونم چ اتفاقی باید بیفته تا فراری ب خودش بیاد.

    • yas

      9

      7

      مشخص شد این یارو اصلا مسابقات رو نمی‌بینه و از رو پست‌هایی که اون گزارشگره میذاره اطلاعات کسب میکنه. جالبه که جراحه ولی همیشه زیر پست‌های استااااد پست (نگهبانی) میده.

      • حسین

        11

        3

        یارو کیه؟؟!!! یکم مودبانه تر هم میشه دوستان کاربر سایت رو مورد خطاب قرار داد ها….!!!

      • yas

        2

        0

        آقای حسین؟
        شما اسم این کاربر رو میدونید به بقیه هم بگین.
        نمیدونم چند وقته عضو سایت هستین ولی تا بحالا ده‌ها اسم از این آدم دیدیم و هزاران شغل. اصلا میتویند از ادمین‌ها بپرسین

  21. REZA.M

    25

    1

    درسته فتل رفته رو سکو(حقش بود بره رو سکو چوندر کل ریس کاملا از لکلرک سریعتر بود) ولی واقعا فراری داره چکار میکنه؟چرا اول ریس که فتل اونهمه سریع تر بود اجازه ندادن فتل بره؟
    برای لکلرک پیت 2.3 انجام میدن ولی برای فتل 5.8 دهم.
    وقتش نرسیده که بینوتو تصمیم بگیره که میخواد ماشینش رو بر اساس کدوم راننده توسعه بده؟فتل داره برای رده سوم و یا حتی دوم میجنگه!(البته اگه بوتاس همین روندش رو ادامه بده.)
    اگه این ماشین دوان فورس عقب بیشتری تولید کنه فتل از این هم سریعتر میتونه بره.امیدوارم در نیم فصل دوم بینوتو شفا پیداکنه.
    در ضمن تا یادم نرفته تبریک به لوییس و تمام فن هاش.همینطور مرسدس و تمام فن هاش.هم مرسدس و هم لوییس در تمام مسابقه بی نظیر بودن.
    در ضمن یه هشدار هم به مکس فنا.لطفا با یه برد همراه با کلی شانس جوگیر نشید!
    دیدید که هنوز خیلی مونده تا ردبول و مکس به مرسدس برسن.
    فراری فن ها هم به برد اسپا امید نداشته باشید با این وضع.مگه اینکه فراری در طراحی ماشین انقلاب کنه!

  22. iman

    26

    16

    بر خلاف تیتر شما من فکر میکنم هیچ شاهکاری در کار نبود،سرعت مرسدس تو این پیست اختلاف وحشتناکی داشت با بقیه و هیچکس کاری نمیتونست انجام بده،تازه بوتاسم اگر بال جلوش نمیشکست راحت دوم میشد

    • Lecrec_fan

      23

      2

      من دگ با این واقعیت کنار اومدم که فرمول ۱ یه ورزش تیمیه و تنها مهارت راننده تعیین کننده نیست.با عبارت ماشین نابرابرم مشکل دارم. مرسدس کارش درسته بقیه و بقیه تیما زورشون بهش نمیرسه ؟این مشکل مرسدس نیست. امروز همیلتون برد و مکس باخت حالا اصلا مهم نیست که ماشین همیلتون بهتر بوده
      هر چی پول بدی اش میخوری

  23. HamidFTN

    19

    0

    تبریک به همیلتون که تا لحظه آخر دست از فشار آوردن برنداشت

    تبریک به مکس که خوب دفاع کرد و نسبت به سال گذشته خیلی بهتر شده اگه همین مسابقه فصل پیش بود الان هر دو تا DNF شده بودن

    تبریک به سب که با این ماشین داغون این فصل فراری سکو گرفت و شاهکار فراری که کم مونده بودن لپ بشن اگه مسابقه همینطور ادامه داشت

    گسلی و بوتاس نشون دادن اختلاف راننده یک و دو توی تیمشون خیلی زیاده

  24. JJ_Formula1

    20

    1

    استراتژی مرسدس و همیلتون عالی
    ردبول یک دور فرصت داشت جواب پیت استاپ مرسدس رو بده و شانسش رو برای برد نگه داره … ریسک کردن و شاید بگم اشتباه کردن ..
    نمی دونم چرا مکس راننده روز شد؟ به نظرم همیلتون لیاقت بیشتری داشت.
    تو استارت هم انگار این لکلرک فقط میخواد جلوی فتل رو بگیره و هیچ حمله ای به مرسدس ها که با هم درگیر بودند نکرد. اگه جای فتل و لکلرک عوض بود تو استارت فرق این دو تا بیشتر مشخص می شد
    دوستانی که به استراتژی فراری تو کانادا اعتراض داشتند تحویل بگیرند خصوصا آقای گزارشگر.
    به هر حال سبقت آخر فتل یه یادآوری خیلی کوچیک بود به خیلی ها … علی الخصوص گاراژ فراری .

    • mohammad-shumi

      5

      1

      دقیقا برای گزارشگرمون که میگفت 10 تا مسابقه ای اول مشخص میشه فتل بهتره یا شارل عرض کنم که در دو مسابقه اخیر دو اشتباه فاجعه امیز داشته اقای شارل که با شما چایی خورده.

  25. شاهین

    15

    0

    تبریک به همیلتون فنا. استراتژی تیم واقعا عالی بود و خودش هم که حسابی گازید و ماشین هم که عالی و قدرتمند
    به نظر شخصی من اگه ورشتپن رو بعد همیلتون میبردن پیت امید بیشتری برای پیروزی مکس بود تا اینکه بیرون نگهش داشتن. اینجوری اگه پشت همیلتون در میومد بازهم میتونست بگازه و (احتمالا) سبقت بگیره
    یه تبریک هم به فنای فتل مثل خودم که امروز عالی عمل کرد و اونم فاصله رو سریع کم کرد و تونست از لکلرک رد شه. فراری واقعا نا امید کننده شده. آخه این همه فاصله چجوری ممکنه. واقعا متاسفم برای فتل و لکلرک

  26. Nohed81

    12

    0

    تبریک به تیم بزرگ مرسدس و همیلتون، و تبریک ویژه به مکس و فتل دوستداشتنی، مسابقه خوب وجذابی بود، تا اول نیم فصل دوم خدانگهدارتون، موفث باشید، بلژیک بدرود

  27. (Seb(fan

    16

    0

    دمه سب گرم مثل همیشه فوق العاده بود،فرارری ماشینش شدیدا به دانفورس نیاز داره امیدوارم یکاری انجام بدن،اما گاراژ فرارری تو این چندتا مسابقه یه پیت استاپ زیر سه ثانیه انجام ندادن این کارای فرارری خیلی مشکوکه(forza seb)

  28. pouya

    18

    0

    خب نیم فصلم تموم شد و خبر خوب جدال ردبول و مرسدسه که هیجان اضافه کرده
    خبر بدم فراری…
    تبریک به همیلتونو طرفداراش واقعا امروز بی نقص بود و همینطور تیم مرسدس که به ندرت اشتباه میکنه کلا.
    نکته جالب امروز راننده هایی که میگفتن دورشون تموم شده از راننده هایی که قراره قهرمان آینده بشن شکست خوردن که نشون میده هنوز زوده ..
    سبقت وتل از لکلرک با پیت ۶ ثانیه ای وتل عالی بود با ماشینی که مناسب استایلشم نیست دمش گرم
    عالی بود امروز
    و فراری که حالا با اختلاف سومه
    کاش یه معجزه بشه تو این یه ماه
    کاش ..

    به امید معجزه واقعا.

  29. نیما

    10

    0

    نمیدونم مسابقه روز کی بود ولی همیلتون خوب بود بقیه هم اکی بودن، استراتژی مرسدس و زمان پیت استاپش خوب بود و خوب ردبول تحت فشار گذاشتن
    ساینز و کیمی هم مثل همیشه جزو امتیاز بگیرا بودن و به نظرم ردبول داره با دیده حسرت به ساینز نگاه می کنه که از گسلی بالاتر تموم کرد با وجود شروع افتضاحش، ساینز خوب امتیاز جمع کرده
    امتیاز کیمی از آلمان هم پس بدن که خیلی خوب میشه :))

  30. masoud_f1

    18

    9

    امیدوارم مکس فهمیده باشه که برای رقابت با لوئیس هنوز جا داره و توی مصاحبه هاش تجدید نظر کنه هرچند کری خوندن باعث جذابیت مسابقه میشه ولی باید بدونه که اول و آخر بازنده خودشه در آخر تمرکز عالی تو حداکثر فشار برای دورهای نسبتا زیاد از قهرمان ۵ دوره کاملا عادی و معمولی در عین حال آموزنده بود 👍👌💪

  31. siamak

    17

    0

    فاصله حدود یک دقیقه ای فراریها با همیلتون و فرشتپن معنا داره !
    خدا پدر هردوتاشونو بیامرزه که بعد از گذشتن از پرچم اتمام مسابقه نزدن بغل و یه چائی بخورن ، تا فراریها برسن و از خط پایان رد بشن !!!…
    چه عذابی میکشن این طفلک راننده های فراری که حالا حتی دومی تیمی شون هم در تهدید ردبوله ! و چه قصه ای میخوریم ما از اینکه تیم مورد علاقه مونو در اوج فلاکت نظاره گر هستیم !

  32. Mahmood.gh

    15

    3

    اخه خدایی دوستان ب چی میگین شاهکار
    چ اختلافی کم کرد این شاهکار نیست خدایی
    ماشین مرسدس شاهکار نیست راست میگید ی اثر هنریه
    کار لوییز هم عالی و بی نقص بود

  33. Amirmm

    13

    19

    واقعا حیف شد ورستپن نبرد باید دور 50 میرفت پیت لین و لاستیک مدیوم میزاشت همیلتونم راننده خوبی نیست فقط ماشینش سریعه درکل استراتژی ردبول اشتباه بود

  34. امید نورمحمدی

    21

    2

    دورخیز دو قهرمان جهان برای پرش روی سکو

    واقعا استراتژیستهای مرسدس و شخص لوییس همیلتون شاهکار کردند و منکر نمیشه شد. از طرفی برای دومین بار بعداز موناکو شاهد یک تصمیم درست و اجرای صحیح از طرف فراری و سب بودیم. شباهت زیادی که لوییس را به بردن و اول شدن و سب را به سکویی رساند که بعداز اشتباهات بوتاس در استارت مسابقه دست نیافتنی بنظر میرسید.
    توجه داشته باشید که همیلتون و سب فقط با اجرایی بدون اشتباه میتونستند این کارو انجام بدن. حتی صدمهای ثانیه هم برای این نمایش معرکه روی میز بود. یک نکته هم پیت های بد سب و همیلتون در بار اول بود که هردو را عقب انداخت.
    مکس هم کارشو بخوبی انجام داد و بی اشتباه و پر انگیزه برای تک امتیاز هم جنگید. لکرک تقریبا از جریان مسابقه خارج بود و دلیلش هم استراتژی تیم و ماشین بشدت بد فراری بود. شارل جوان نمیتونست ریسک کنه و یک مسابقه نرمال داد و تونست امتیازهای خوبی برای فراری کسب کنه.
    بهترین راننده بنظر من بوتاس بود. جدای از استارت پر اشتباهش بقیه مسابقه هم سبقتهای زیبا و کلاسیک و فنی گرفت و هم تونست خودشو به پنجره امتیازات برسونه. من از رانندگی بوتاس امروز لذت بردم.
    تا اینجای فصل چیزیکه برای من درباره لاستیکها مسجل شده اینه که فراری با سافت و مرسدس با مدیوم بهترین عملکردهاشونو دارند. البته مرسدس با هارد هم مشکلی نداره ولی بهترین عملکردشون با مدیوم بوده. فراری با هارد بشدت مشکل داره و بنظر نمیرسه تا آخر فصل بتونن برای این موضوع کار خاصی انجام بدن.
    هر سه جایگاه سکو بنظر من بدرستی و عادلانه تقسیم شد. امروز روز استراتژی و عملکرد راننده های مرسدس و فراری بود…
    امیدوارم کسی از این نوشته بنده دلخور نشه و سید هم سراغم نیاد!!!

  35. فرناندو آلونسو

    21

    3

    سلام دوستان
    زیاد کامنت نمیزارم و دیگه امروز واجب شد اینو بگم
    که لوئیس رسما پیست‌ رو به هم دوخت یا به عبارتی دیگر پیست رو جر داد
    و فراری هم اگه یکی دو تا اپدیت دیگه بیاره به امید خدا لپ میشه.
    تبریک به هواداران مرسدس و لوئیس

  36. Ferrari .Italy

    21

    0

    میریم که داشته باشیم سه هفته بعد اسپا زیبا ترین پیست توی همه تقویم الان رو
    اون اوروژ زیبا و اون مستقیمی و افت خیز ماشین و اختلاف ارتفاع رو برای من حذابترین پیسته همراه با پیچ های زیبای سهمی و تند

  37. INDECENT

    20

    21

    همیلتون میتونه بره دست تک تک افراد گاراژ و مهندسای فراریو ببوسه که با این ماشینی که تحویل مسابقه دادن تونست عین آب خوردن بیاد پیت لاستیک مدیوم ببنده با خیال راحت بدون اینکه پشت ماشینی در بیاد . حرکت هوشمندانه ای بود از طرف گاراژ مرسدس .
    پادشاه ؟ پادشاهتونو زیر فشار دیدیم خدایی . وگرنه با ماشین بهتر ، لاستیک مدییوم و نوتر ، ما چیز شاهکاری ازش ندیدیم … نمیدونم شاید همینکه نرفته تو دیوار برای طرفداراش شاهکار حساب میشه .

  38. فرناندو آلونسو

    27

    0

    و باید گفت که ماشین مرسدس بینظیر این لامصب یه ذره خرابی نداره
    سباستین یه مسابقه کانادا فشار آورد به ماشین ۴ تا مسابقه رو تاوان داد
    اگه فتل مثل امروز همیلتون چپ و راست تایم سریع میزد متیو سکته رو زده بود که فتل زیادی از ماشین کار میکشه

    • mehdi vettel

      14

      4

      الان اینکه با لاستیک نو و ماشینی که به وضوح سریعتر بود تونست یه پیت مجانی انجام بده و سبقت بگیره شاهکار شد؟

      پس اون کار رزبرگ تو 2014 که تو یازده دور فاصله 18 ثانیه ای رو با همیل تموم کرد و تو دور آخر اقدام به سبقت کرد اسمش چی میشه؟

      واقعا مکس نمیتونست دفاع کنه، به وضوح به خاطر گریپ بیشتر لاستیک های همیلتون نمیشد دفاع کرد

      در نهایت تبریک به لوئیس فنا

      • mehdi vettel

        5

        0

        دوست عزیز شرمنده، من نمیخواستم در جواب کامنت شما چیزی بذارم

  39. Hassan Mohebbi

    15

    1

    سلام خدمت ادمین‌های عزیز
    ببخشید سید و سامان جان این هشتک رسیدگی خیلی مسخره است واقعا زشته مثل بچه‌ها خبرچینی کنیم و تا از یه کامنت خوشمون نیومد این رو بنویسیم. اگر یه کامنت زیادی توهین داره تائید نکنید و به اون فرد ایمیل بزنید و اخطار بدید. این‌که هی بیان طرفداران اینور و اونور بنویسن #رسیدگی خیلی جالب نیست.

    دوستان کاربر باهم بحث کنید کری بخونین ولی بی منطق نباشید. بهم توهین نکنید و با الفاظ بازی نکنید و همدیگر رو تخریب نکنید. کری بخونید ولی با دلیل و منطق. و دیگه از عبارت # رسیدگی رو هم دیگه نگذارید خواهشا🙏
    بازم پوزش میخوام.🙏

    • حسین

      7

      0

      آفرین حسن آقا.گل گفتی
      مهد کودک که نیست آخه…
      هر کسی بی توهین میتونه حتی کنایه بزنه به فتل یا همیلتون
      خب آزاده.شمام بیاین بدون توهین بهش کنایه بزنین
      مسخره شده این هشتگ دیگه…

    • Shabneshin

      10

      3

      احسنت
      راند قبلی به وضوح دیدیم.هرکس که نوشته بود فتل شانس آورد!زیرش هشتگ رسیدگی خورده بود.یعنی چی؟
      توی تمام شبکه های بزرگ اجتماعی هم قوانین محدودکننده مشخصه.توهین،تصاویروالفاظ نادرست،نژادپرستی و….
      حالاچون بانوشته طرف حال نکردیم یابه قول یکی دیگه ازدوستان تنش زا بود!بایدحذف بشه.
      کسی که مینویسه همیلتون راننده خوبی نیست مقصرنیست که این نوشته اش باعث هجوم طرفداران همیلتون و تنش و چالش میشه.(خودم طرفدارلوییسم.کلی هم کیف کردم ازبرد امروزش.درجواب کامنتهایی که میگن:لوییس کاری نکرد،شاهکارنبود.ماشین مرسدس برد! فقط میخندم.چون بیمنطقی ازکیلومترهااونورتردادمیزنه.)

  40. Candis

    5

    3

    اگه نیم فصل دوم فراری نتونه ماشینشو سریعتر کنه شخصا مایلم مکس هم ک طرفدارشم پول پوزیشن نگیره دیگه. چ فایده وقتی فراریا نتونن مرسدس هارو اذیت کنن و همش شاهد بقول دوستان شاهکاره مرسدس ها باشیم!! همون بهتر مکس سوم چهارم مسابقرو شروع کنه یکم رقابت ببینیم

  41. P1F1kimi

    7

    1

    تبريك به هميل فنا و مرسدس فنا،به نظرم فارغ از عملكرد خوبش استراتژيستاي مرسدس بيشترين سهم از اين پيروزي داشتن،هرچند بعد پيت استاپ آخرش انگار داشت پرواز ميكرد واقعاً👏🏼
    عملكرد فوق العاده امروز كيمي هم حالمو جا آورد واقعاً اين مرد راننده ي بي نظيريه همون كاري كه با فتل تو آلمان كرد و امروز با گسلي و بوتاس كرد با اين ماشين اين عملكرد محشره حيف كه بازم گاراژ آلفا با پيت استاپا و مخصوصاً استراتژي بدشون يكي دو رده ازش گرفتن☹️
    يه سوالم دارم از دوستان با حافظه و اطلاعات كامل تر اونم اينه كه واقعاً اميدي هست آلفا و راننده هاش بتونن امتيازاي آلمان پس بگيرن يا نه؟نمونه اي قبلاً بخاطر دارين كه بعد حذف از مسابقه بخاطر همچين اشتباهي تو استارت امتيازها برگرده به تيم؟

    • THE MINDBLOWER

      4

      1

      دوست عزیز واسه آلمان 2012 هم این اتفاق واسه سب و باتن افتاد که تو هیرپین سب خیلی باز رفت و از بیرون پیست از جنسن سبقت گرفت و استوارت ها بجای اینکه مقام دومیشو بکنن سومی بهش پنالتی دادن و پنجمش کردن.بعد از این اتفاق هورنر خودشو کشت که حداقل پودیومش برگرده ولی نشد که نشد.این هم متاسفانه به همون سرنوشت دچار میشه احتمالا چون بهانه خوبی دارن واسه ندادن امتیاز.

    • JJ_Formula1

      4

      0

      فکر می کنم میشه چون امتیازها بعد از پایان مسابقه گرفته شده و همه چیز طبق روال طیبعی طی شده (اینطوری دیگه کسی نمی تونه بگه اگه می دونستم جریمه ندارند بیشتر فشار می آوردم.) اگه ثابت کنند که داورها اشتباه کردن امتیازها قابل پس گیری هست.
      (مثلا تو کانادا اگه پنالتی فتل رو پس می گرفتند صدای مرسدس میرفت بالا که اگه نمی گفتید پنالتی نداره همیلتون بیشتر فشار می آورد ولی اینجا چنین چیزی موضوعیت نداره.)
      یادمه تو فیلم rush هم نشون میداد هم یه جا آخر به خاطر عدم رعایت عرض استاندارد خودرو تو مسابقه به جیمز هانت پنالتی دادند و وقتی ثابت کردن مشکلی نبوده بعد از چند هفته پنالتی رو پس گرفتند.

  42. mohammad-shumi

    8

    5

    چه شاهکاری کردن لویس و همیلتون دقیقا ؟ این باعث تاسف هستش فراری انقدر ذلیل و بدبخت شده که پیت استاپ رایگان میده به مرسدس. اون مسابقه قبلی هم فراری بخاطر بارون دوم شد. وگرنه رقابت سرعت بین ردبول و مرسدس هستش . اقای بینوتو دقیقا کجایی داری چه بلایی سر تیم میاری پارسال این موقع اختلاف ها انقدری نبود . فتل و همیلتون نزدیک بودن.

  43. McLaren F1

    5

    4

    سلام دوستان
    امروز جواب بعضی رفقارو خوندم
    مثل اینکه کامنتای من باعث سوتفاهم شده
    من هیچ تنفری از همیلتون ندارم
    چیزی که باعث ناراحتی میشه و قبلا گفتم این شرایط رقابته که ۱۸ نفر دنبال نخود سیاه باشن و فقط دو نفر شرایط قهرمانی داشته باشن که اون دو نفرم اولویت بندی میشن از قبل
    این شکل رقابت ناعادلانس
    اگه آلونسو یا فتل یا هر کس دیگه ایم تو این شرایط برنده میشد من همین نظرو داشتم
    موضوع شخص همیلتون نیست
    چون خیلی ناراحت کنندس که تمام تلاشت بکنی ولی هیچ شانسی نداشته باشی تازه یک یا دو دورم جا بمونی
    به هر حال اگه باعث ناراحتی کسی شدم ازش عذر میخوام

    • Mahmood.gh

      4

      0

      مکلان جان
      خب دلیلش کاملا منطقی مرسدس بهتر بیشتر تلاش کرده مهندسهای بهتری داره
      وقتی ماشینی ساخته ک توی بیست دور ب پایان مسابقه با خیال راحت رانندش میبره پیت استاپ وبا خیال راحت میگه فشار بیار فاصله کم میکنه و مسابقه میبره حقشه این بردها حقشه
      حلا دوستان هی بگن هیولا مرسدس
      خوب دوست عزیز زحمت کشیدن واسه همین هیولا یلخی این ماشین بدست نیومده کار کردن نتیجش میبینن
      نمیشه بشینی بیکار بعد بگی چرا اونی ک زحمت کشیده جلوتره ناعادلانست ماشین یکسان نیست خب زحمت بکش ماشین رقابتی بده ب رانندت

  44. Hamed

    5

    0

    هرکاربری که راحت داره ارزش کار راننده ای رو پایین میاره و زیر سوال میبره خب تو روز خوب راننده مورد علاقشم فنای راننده مقابل همین برخورد رو خواهند داشت تا اون برد رو به کام شما تلخ بکنن همین ها میشه زمینه ساز حجم زیاد این مدل کامنتا که تو سایت دیده میشه متاسفانه
    لطفا مراعات همدیگه رو بکنید

  45. VB77

    4

    0

    مشکل ردبول اینه که نمیخواد قبول کنه که از مرسدس ضعیف تره (از نظر راننده، استراتژی و ماشین) اثبات حرفم هم اخرین مکالمه رادیویی تیم با مکس بود که تیم گفت اونا ورق رو انداختن و نتیجه اش رو گرفتن( منظور اینه که قمار کردن) در صورتی که این یک فکر عالی از طرف تیم بود

  46. A_S

    5

    1

    واقعا عالی بود بعد از آلمان یه همیچین مسابقه ای لازم بود
    وامیدوارم که مکس دیگه با بردن دوتا مسابقه جو گیر نشه ومصاحبه های تخیلی انجام نده
    واقعا دوست داشتم به جای مکس فتل با همیلتون رقابت میکرد چون واقعا راننده باشخصیتی هست نه مثل این بچه که دوتا مسابقه رو برده جو گیر شده نمیشه استعدادشو کتمان کرد ولی زود جو گیر میشه ودر نهایت متاسفم برای فراری فاصله یک دقیقه ای واقعا تاسف برانگیزه

دیدگاه خود را بیان کنید