فرمول یک ایران – پس از گرندپری کانادا، سباستین فتل عملکرد خوبی را نسبت به همتیمی خود در مراحل تعیین خط و تقریبا مسابقه نداشته است. اوضاع زمانی قابل توجه شده که عدم عملکرد مناسب او در مرحله تعیین خط پیستی به مانند سیلورستون او را در فاصله 0.6 ثانیه ای با چارلز لکلرک قرار داده است.

مایکل اشمیت کارشناس فنی فرمول یک می گوید که فتل به او گفته است که:

او نیاز دارد که در قسمت عقب خودرو حس خوبی را داشته باشد، مخصوصا اکسل عقب! من باور دارم که او با توجه به سبک رانندگی اش، نیاز دارد تا حس بهتری در عقب خودرویش داشته باشد تا بتواند رقبای خود را شکست دهد. او با داشتن چنین حسی می تواند با وارد شدن به بهینه ترین شکل ممکن در ایپکس ها زمان بسازد.

اما خودروی فعلی فراری فعلا خلاف این سبک رانندگی فتل می باشد. فراری SF90 در اکسل جلوی خود نیروی رو به پایینی (داونفورسی) را به آن شکل ندارد. مسئله اینجا بود که وقتی به پیستی به مانند سیلورستون می رسیم و فراری در روز جمعه متوجه مشکل بزرگی در مدیریت تایر می شود، باید اقدامی را صورت دهد تا این مسئله را سریعا حل کند.

فراری برای حل این مشکل مجبور بود که داونفورس بیشتری را روی اکسل جلو قرار دهد اما به خاطر اینکه فلسفه بال جلویی که دارند محدودیت هایی را برایشان ایجاد کرده است، مجبور بودند که از روش های مکانیکی استفاده کنند که این مسئله منجر به نرم تر شدن اکسل جلو شد که با این مسئله قسمت عقب خودرو نیز حتی ناپایدار تر می شود. این مسئله کاملا به نفع لکلرک شده که سبک رانندگی او به هر دلیلی که هست، به دلیل عدم وابستگی به پایداری عقب خودرو می تواند عملکرد بهتری را نسبت به فتل داشته باشد.

سباستین فتل و مایکل اشمیت

سباستین فتل و مایکل اشمیت

آیا فراری می تواند با آوردن بروزرسانی هایی این مشکل فتل را برطرف کند:

فراری نیاز دارد که داونفورس بیشتری را برای اکسل جلو بیاورد و این داونفورس باید آیرودینامیکی باشد تا بتوانند برای قسمت عقب خودرو نیز این داونفورس را اعمال کنند ولی تا زمانیکه بخواهند به روش مکانیکی آن را اعمال کنند، فتل مشکل خواهد داشت مگر اینکه فتل با تیمش بخواهد یک خودروی کاملا جدید بسازد که خودروی متعادل تری داشته باشد ولی ممکن است خودرویی شکل گیرد که داونفورس کمتری داشته باشد…

سباستین فتل و مکس ورشتپن - اتریش 2019

سباستین فتل و مکس ورشتپن

از او پرسیده شد که آیا سباستین فتل را سال بعد در فرمول یک خواهیم دید؟ آیا احساس می کند که بعد از امسال او بازنشست خواهد شد؟

او نیاز دارد که بر روی خودش تمرکز کند، او به شرایطی که وجود دارد آگاه است. او باید بجنگد و هرچقدر که می تواند از این خودروی فراری را به نمایش بگذارد. فعلا خودروی فراری خودروی ناپایداری است و داونفورس کافی را در قسمت جلوی خودرو تولید نمی کند، هنوز هم فراری راه حل درستی را برایش پیدا نکرده است (آوردن یک کفی متفاوت یا کاور موتور متفاوت دردی را دوا نمی کند).

خودرو اصلا پایداری و بالانس لازم را ندارد. از سمتی دیگر فتل از این رقابت های فرمول یک خسته شده است و از طرف دیگر او یک جنگجو و مبارز است و شک دارم که او بخواهد به لکلرک اجازه دهد همه چیز را ببرد و شرایط همین شکل باقی بماند. اما چیزی که الان برای من تعجب آور است چگونگی مدیریت شرایط موجود برایش می باشد. این شکست 0.6 ثانیه ای در مقابل لکلرک باید برایش بیش از هرچیز دیگری که تا الان دیده ام آزرده کننده تر باشد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

86 دیدگاه

  1. MERC

    39

    6

    فتل کار دیگه ای که نداره, بازنشسته شه چیکار کنه؟ بشینه تو خونه؟
    به نظرم احتمال اینکه لوییس زودتر خودشو بازنشسته کنه بیشتره, چون هزارتا برنامه دیگه بغل رانندگیش داره
    فک کنم فتل یه چند سالی مثل آلونسو تحمل میکنه, فراری نشد یه تیم دیگه

  2. Ezk1980

    22

    67

    سبک رانندگی بهانه است ، یه راننده در بالاترین سطح ممکن باید بتونه حداکثر توان ماشین رو ازش بیرون بکشه ، فتل از نیم فصل دوم سال پیش افت کرده و تا توی فراری هست اوضاع همینه ، باید بره یه تیم دیگه ردبول اگه ورشتاپن بره گزینه خوبیه یا رنو اگه ریکیاردو بره ، تو فراری بمونه باید شماره دوی لکرک بشه همینطور که رایکونن قهرمان جهان شماره دوی خودش شد

      • Mahmood.gh

        4

        16

        Kh.n
        لوییز دیگه چیکار باید بکنه
        جدول امتیازی ی نگاه بندازی بد نیست

      • Kh.n

        10

        3

        خوب. نگاه کن داداش ماشین وقتی مشکل داشته باشه نهایت کاری که راننده میتونه بکنه رساندن ماشین به خط پایان وکسب چند امتیاز.
        الان ماشین فراری سرعت رقابت با مرسدس حتی ردبول را هم نداره چطور شماها میخواید وتل باهاش پرواز کنه.
        بعدشم امسال فقط مسابقه اتریش مرسدس صددرصد نبود دیگه بقیه مسابقات با اقتدار۱و۲ کردن میخوای این اختلاف امتیاز هم بوجودنیاد

    • محمد.ج

      37

      3

      اصلا کاری به فتل و سبک رانندگیش و لکلرک نداریم. بیا دربارهی خود فراری حرف بزنیم. به وضوح فراری امسال عقب تر از پارساله.
      توی همین مسابقه قبلی دقت کنی میبینی خودروی فراری با استفاده از دی آر اس توی کفی نمیتونه به ردبول برسه. پارسال فراری بدون دی آر اس از مرسدسشم توی کفی میتونست جلو بزنه چه برسه به ردبول.
      این نشون میده مشکل اصلی از خودرو هست.

      • AM PHD

        21

        4

        عقب بودن از پارسال فقط اونجاش که سب بعد از کانادا پارسال 121 امتیاز داشت الان تا اینجا 123 امتیاز 😳

  3. Behzad

    33

    11

    اینجوری که داره پیش میره بعید نیست صندلی فراری برای فصل بعد در اختیار بوتاس یا ریکاردو قرار بگیره.
    شرایط فتل مثل فصل آخر آلونسو در فراری شده و اگر پیش بینی بنده درست باشه هوندا هزینه ی انتقال فتل به ردبول را احتمالا پرداخت خواهد کرد.
    فتل و فراری به آخر خط همکاری نزدیک شدن و نیاز به تغییرات احساس میشه و امیدوارم لباس قرمز را بر تن ریکاردو ببینیم نه بوتاس و مگنوسن!

    • Ferrari

      27

      10

      عزیز اگه مرسدس بره که دیگه چه رقابتی بین وتل و لوییس شه اینکه بهترین گزینه ولی اگه اتفاق بیفته خدایی 🙂 عالیه عالی میشه ولی به نظرت لوییس میزاره خدایی چی میشه اون موقعه یک اتفاق خارق العاده هست اون موقع لوییس میفهمه وتل کیه هست :):):)

      • ...m6...

        17

        87

        فتل ۲۰۱۸ کاملا با ماشین برتر اثبات کرد که کییی هست

      • aryan261

        41

        9

        …m6… عزیز؛
        آره مخصوصا اول فصل خیلی خوب ثابت کرد!
        اونجایی که توی استارت، مرسدس ها سوت میشدن!
        یادمون نرفته

      • Amin

        2

        24

        آقا ما میگیم فتل درجه یک نیست میگین نه وقتی با ردبول فوق العاده اون سال ها تو دو سال ب قول خودتون تو پیچ آخر تونس قهرمانی بیاره نشون میده چقدر رانندس!
        بازم میگم این آقا جلو لوئیز هیچی نیست
        وقتی تو تیم رقیب جلو لوئیز با قدرت برابر قرار میگیره،خراب میکنه!چ برسه ب اینکه بخواد با لوئیز هم تیمی بشه
        هرچند خودم هم استقبال میکنم برای اینکه ثابت باشه این مسئله

      • Mahmood.gh

        5

        6

        اگه سب بیاد مرسدس چند درصد از فراری فن ها عاشق مرسدس میشن؟

  4. E46-M3

    41

    7

    مشکل فتل فقط و فقط بد بودن ماشینشه،این ماشین روحیه و انگیزه براش نزاشته،اگه فراری یه ماشین رقابتی در حد مرسدس بهش بده اونوقت اون روی فتل را همه خواهند دید،و اینکه لکلرک اگه بهتر نتیجه میگیره برمیگرده به انگیزش که برای بدست آوردن حتی سومی هم آخر توانشو میزاره برعکس فتل که به جز قهرمانی هیچی رازیش نمیکنه

  5. Mekaeel

    24

    4

    بهترین راه برای سب برگشتن به ردبوله امسال ردبول اثبات کرد که میتونه خیلی سریع تر از فراری خودشو به مرسدس نزدیک کنه و عملا جایگاه دوم رو از فراری گرفته

    • Mekaeel

      37

      3

      در مورد لکلرک هم باید گفت که وقتی یه سکو بگیره یا بالاتر از سب مسابقه رو تموم کنه همه میگن وای چه راننده خوبی ولی سب حتی اگه دوم هم بشه کسی براش کف نمیزنه که چقدر خوب بودی چون انتظار از فتل برنده شدنه ولی انتظاری که از لکلرک میره شکست دادن سب هست

  6. Ferrari

    20

    5

    با سلام خدمت دوستان اخ چه وضعی شده خدایی ؟ فراری .. عملکرد عقبگردشو داره تکمیل میکنه اخه شما با راننده هاتون قهرمان میشین خودتون که قهرمان نمیشین که هر ماشینی میخوایین میسازیین یعنی هنوز انقدر مغز شما پوکه که ماشین طبق نظر خودتون هست؟؟ واقعا شرم برای مدیرای فراری اقا کسی خبر نداره وتل میخواد بره ردبول یا نه ؟ مدیریت عزیز اگه بتونین خبری مبنی بر رفتن وتل به ردبول تهیه کنید اگه بود واقعا ما رو هم در جریان بزارید بینوتو خیلی بی خود کرده ترکیب 2020 رو تمدید کرده با وتل این بینوتو با خودش چی فکر میکنه واقعا ؟ ای کاش وتل به ردبول
    بر گرده انشاءالله 2020 توی ردبول باشه چون درسته فراری مشکلات زیادی داره و این اصلا خبری خوبی نیست این فراری درست میشه ولی وقتی که دیگه زمانی برای وتل تا خداحافظی از فرمول یک نمونده برو وتل ردبول بهترین گزینه برای تو همونه البته این نظر شخصی منه هر چند که هورنر یکمکی ادم عجیبی هست ولی اون میتونه با وتل همکاری کنه و ماشین وتل طبق نظرش طراحی کنن

  7. Mehrdad

    30

    5

    قابل توجه استاد و پیروانش
    ما چند وقته این رو میگیم فتل باید عقب ماشینش به زمین چنگ بزنه استاد میگه مزخرفه این حرف

    خیلی دوس داشتم فتل رو در خودروی فراری قهرمان ببینم
    ولی متاسفانه گاراژ فراری نابوده
    امیدوارم فتل سیگنال های که ردبول در روزهای گذشته به فتل دادن ببینه و برگرده ردبول
    مارکو در تازه ترین مصاحبه خودش گفته فتل باید تیمش رو تغیر بده همینطور مکس گفته مشکل فتل فقط ماشین فراریه

    • Amin

      7

      18

      آقا من برا خوشحالی شما ی دونه از اینایی که پشت گاو میبندن برا شخم زنی سفارش میدم برا فتل تا پشت ماشینش بذاره و ی جوری پشت ماشین رو بچسبونه ب زمین که هیچکس نتونه این داونفورس فوق العاده رو از بین ببره حتی با کوبیدن از پشت!

      • akbar

        10

        2

        اصلا بامزه نبودی
        یه دونه ازین گاوا که حلقه اهنی به بینیشون دارن هم بخر واسه همیلتون فکن کنم دوس داره ازین چیزا…

  8. Kh.n

    23

    2

    وتل ۲۰۱۸ درزمان آریوابنه قراردادتا آخر۲۰۲۰ بست نه در زمان بینوتو.
    وتل تا آخر قراردادش میمونه ولی بعدش از فراری میره چه قهرمان بشه چه نشه اینقدر اذیت شده بنده خدا که دلو دماغ مسابقه دادن نداره دیگه.

  9. pouya

    22

    7

    سر موضوع کانادا
    پالمر و روزبرگ و استاد *** موافق پنالتی بودن
    الان طوری شده که روزبرگم میگه فراری برای وتل کم کاری میکنه و همه میدونن ماشین مشکل داره
    ولی خب استاد کماکان سر حرفشون هستن
    شاید برای اینه که یسریا خبرنگار اسکای میشن یسریا شبکه ورزش😂
    به هر حال فراری تو بدترین روزاشه
    و وتلم داره با خودش میکشه پایین.

    امیدوارم بره ردبول وتل

  10. iman

    15

    45

    جالبه برای توجیه ناکامی فتل انواع و اقسام بهانه ها به وسیله طرفداراش آورده شده از مشکل باطری و خرابی موتور و مناسب نبودن ماشین با سبک رانندگی و حتی توطئه گاراژ فراری علیه راننده اصلی تیم😁😁😁😁 خصوصا تواین سایت که اگه خود سب ببینه از میزان تعصب عشاق خودش اشک شوق میریزه،یعنی قبول کردن افت یه ورزشکار که تو دنیای ورزش حرفه ای طبیعیه حالا به هر علت روحی، جسمی یا هر چیز دیگه انقدر سخته

    • mehdivettel

      21

      4

      هرچی میخوام چیزی نگم ولی شما آلونسو فن های سایت از رو نمیرید

      حالا که خیلی دوست داری اشتباهات فتل رو یادآوری کنی یه نگاهی میندازیم به اشتباهات آلونسو در یکی از بهترین سال‌های کریرش از دید خودش یعنی سال 2010

      1- اسپین شدن تو پیچ اول استرالیا در اثر برخورد و از دست رفتن برد و سکو احتمالی( البته تو تمام دنیا این برخورد ها رو جز اشتباه راننده حساب نمیکنن ولی طبق منطق خودت دارم حساب میکنم)
      2- عدم راهیابی به مرحله دوم تعیین خط در اثر ناتوانی تو تکمیل کردن دورش تو بارون در مالزی و استارت زدن از آخر گرید
      3- جامپ استارت و دریافت جریمه درایو ترو و از دست رفتن شانس برد حتمی در چین ( چون باتن که پشت سر آلونسو استارت زد مسابقه رو برد در حالی که فراری اون مسابقه از مک‌لارن سریعتر بود )
      4- تصادف تو تمرین سوم موناکو و عدم شرکت در تعیین خط موناکو 2010 و استارت مسابقه از آخر و از دست رفتن شانس سکو احتمالی
      5- از بیرون پیست سبقت گرفتن از کوبیکا و جریمه درایو ترو و از دست رفتن سکو احتمالی در سیلوراستون
      6- اسپین شدن در بارون و برخورد با دیواره پیست و کنار رفتن از مسابقه اسپا

      دقت کن، اونسال آلونسو فقط به خاطر دو امتیاز، تاکید می‌کنم دو امتیاز قهرمان جهان نشد
      هر کدوم از اشتباهات بالا نبود آلونسو قهرمان جهان بود

      میبینی اون راننده ای که ازش بت ساختی در یکی از بهترین سال های دوران ورزشیش 6 اشتباه تاثیر گذار داشته که باعث از دست رفتن قهرمانیش شده

      ماشین فراری اونسال هم بهترین ماشین گرید نبود ولی ماشین رقابتی بود و سه تا پول پوزیشن هم آورده

      راجب همیلتون هم این موارد زیاده ولی شما فن های آلونسو تو این چند وقت دیگه شورشو درآوردید

      • mehdivettel

        18

        4

        البته مهم ترین نکته رو یادم رفت بگم

        اینکه نزدیک پنجاه دور نتونی از ویتالی پتروف سبقت بگیری اونم در مسابقه ای که پای قهرمانی جهان وسطه

      • iman

        8

        19

        اونی که نمیخواد قانع بشه یا سرشو کرده زیر برف شما هواداری فتل هستید که مرزای دلیل و منطق رو فرسنگها جا به جا کردید،ضمنا همون سال ناندو با تمام اشتباهات که ردیف کردی تا پیچ آخر یاس مارینا شانس قهرمانی داشت اونم با ماشینی که بسیار ضعیفتر از ردبول رنوی فتل بود،در وصف قدرت ردبول در اون سال همین بس که راننده درجه سومی مثل وبر تا اخرین دور ابوظبی مدعی قهرمانی بود،حالا شما میاین از قدرت بلا منازع مرسدس صحبت میکنید ولی برتری بی چون و چرای ردبول تو اون چهار سال قهرمانی فتل رو ندیده میگیرید

      • mehdivettel

        14

        3

        iman
        اگه میبینی آلونسو با این همه اشتباه و ارور شانس قهرمانی داشته به خاطر عدم پایداری ماشین ردبول تو اون سال بود

        فتل از هیجده تا مسابقه شش تا رو به خاطر عدم پایداری از دست داد

        نگاه به الان مرسدس نکن که تیمشون کوچک ترین اروری نمیده و به خاطر همین رقیب های مرسدس باید تقریبا بدون اشتباه باشن تا بتونن پا به پای مرسدس و راننده هاش بیان

      • iman

        4

        13

        mehdivettel در مورد رقابتهای گرندپری سال ۲۰۱۰ منابع مختلف تحلیل کردن و در دسترس هست و کسانی که علاقه مند هستن و اون سال رو به یاد ندارن میتونن ببینن و قصاوت کنن و به قول معروف چیزی که عیانست چه حاجت به بیانست

      • mehdivettel

        10

        2

        iman
        همون یک مصاحبه ای که پایین آوردی نشون دادی منابع و تحلیل هایی که میاری در چه سطحی هستش

      • akbar

        9

        2

        ایمان جان جواب مهدی رو بده دایورت نکن به مجلات و تحلیل ها مثل استادا که جواب سوالو نمیدونن میگن برید خودتون مطالعه کنین!!!!
        ما صبورانه منتظریم….

  11. iman

    13

    38

    توجه دوستان رو جلب میکنم به صحبتای دیروز دکتر مارکو که گفته فتل شخصیت قوی مثل آلونسو یا شوماخر نداره که بتونه بعد از اشتباهات شرایط روحی خودشو حفظ کنه و مشکلش روانیه، هیچکس اشاره ای به مشکل موتور یا باطری نکرده، برگردان فارسی صحبتهای مارکو تو سایتها هست میتونید ببینید

    • pouya

      20

      7

      دقیقا بعد از کدوم اشتباه؟؟
      یعنی چون وتل تو مسابقه سیلوراستون اشتباه کرده و زده به مکس برای همین تو فرانسه و اتریش تعیین خط سیلوراستون ضعیف بوده؟
      عجب
      واقعا اینکه میگن اینده تأثیرشو تو گذشته می‌زاره الکی نیستار

    • pouya

      16

      4

      اگر میشه لینک بزارید از صحبت مارکو
      چون این صحبتو من تو هیچکدوم از سایتها ندیدم
      نه f1_نه Motorsport نه sky نه autosport
      لطفاً لینک سایت معتبر بدید

      • iman

        7

        24

        دقیقا کدوم اشتباهشو از ده دوازده تا توی یکسال گذشته برات مثال بزنم،مطمینی مسابقاتو دیدی،همین الان برگردان فارسی صحبتاش تو سایت ****

    • مهدی

      18

      3

      شمایی که میری برگردان فارسی میخونی بهتره بدونی مارو گفته فتل آدم احساسی هستش و حتما باید حمایت بی قید و شرط از طرف تیم داشته باشه،چیزی که احتمالا توی فراری نداره ولی توی ردبول این حمایت رو داشت

    • pouya

      14

      4

      شما فرمودین تو یه سال گذشته ۱۰-۱۲ تا اشتباه داشته باشه قبول
      حرف مارکو ام سند
      پول پوزیشن کانادا نشونه همین ضعف بعد از اشتباهاته؟
      مرسی از معرفی سایت
      ازونجا که تو ایران گزارشگر شبکه ورزش از کارشناس اسکای بیشتر میفهمه
      قطعا سایتی که فرمودید معتبر تر از اسامی هست که من گفتم ممنونم

    • pouya

      18

      3

      «وقتی اشتباه می کنید دیگر به خود اعتماد ندارید. این اتفاق به صورت ناخودآگاه می افتد و کاری از شما ساخته نیست. او باید این جو را تغییر دهد و به عبارتی تیم خود را عوض کند اما در سال ۲۰۲۰ چنین احتمالی به نظر وجود ندارد.»

      مصاحبه مارکو از همون سایت

      جملش یه صور عمومی راجع به همه ادماس
      این بخشی که شما بهش اشاره دارید مصاحبه جاناتان ویتلیه که بازم یه بخش دل بخواهشو برداشتید و آخرشم نخوندید تازه جعل عنوانم کردید
      این حرفو جاناتان ویتلی میگه و در اخرم میگه فتل نیازمند حمایت از تیمه که تو ردبول داشت.

      خواهشا جعل عنوان و تفسیر به رأی نکنید
      برگردان فارسیو حداقل درست بخونید✋

      • iman

        12

        16

        عزیز جان حالا جاناتان ویتلی گفته یا مارکو، مهم اینه که درست گفته، واقعا من نمیدونم این همه اصرار در انکار واضحات برای چیه؟ شما انگار مسابقات رو یه جور دیگه غیر از سایرین میبینید، طرف انقدر تحت فشاره که بعد از کانادا اون رفتار خنده دار رو انجام میده، تمام دنیا میبینن غیر از این بیست سی نفری که تو این سایت نشستن پشت هم به نطر دیگران دیسلایک میدن و در جواب کامنتای بعضا تند میذارن، یکی میگه ***نمیفهمه، یکی میگه بینوتو نادونه، یکی میگه مهندسای مارانلو حالیشون نیست و گاراژ فراری توطئه کرده

      • akbar

        7

        3

        عزیز جان حالا جاناتان ویتلی گفته یا مارکو؟؟؟!!!!

        همین قدر مستند هستی بعد ادعای منطق داری؟

    • REZA.M

      16

      6

      اولا دکتر مارکو نگفته یکی از جاناتان ویزلی گفته.دوما بر اساس ترجمه متن انگلیسیش گفته فتل به اندازه شوماخر و الونسو سخت و خشن نیست که بتونه در تمام شرایط همه ی عملکردش رو به نمایش بذاره.اون نیاز به حمایت داره.در ردبول این حمایت رو داشت ولی در فراری نداره.
      در ضمن یه سایت تحلیلگر گفته فتل توی ریس از لکلرک سریعتره(توی انگلیس و سایر ریس ها هم همین بوده)چون قسمت عقب ماشین سنگین تره و چسبندگی بیشتری داره(بدلیل وجود سوخت بیشتر) و میتونه حس خوبی به فتل بده.
      اونایی که فکر میکنن فتل از لکلرک کند تره یه بار دیگه تعیین خط کانادا رو ببینن.

      • iman88

        10

        11

        سب تو سیلورستون از چارلز سریعتر بود؟از گسلی کندتر بود بعد از چارلز سریعتر بود؟و سایر رقابتهایه دیگه؟
        یه سوال دیگه چطور سب انقدر از چارلز بهتر بوده و فقط 3 امتیاز بیشتر گرفته؟
        در مورده کانادا هم تو دور اخر سکتور 3 چارلز اشتباه کرد(احتمالا.چون دوری که زد رو ندیدم) درحالی که سکتور یک و دو رو 9 صدم کمتر از لوییس زده بود.که سریعتر از تایمه پل پزیشنه سب بود.درعوض تو مسابقه رو هارد که صد در صد سریعتر بود.لاستیکه شروعه مسابقه یادم نیست چی بود .اما تو شروعه مسابقه هم رو 3 ثانیه فاصله رو مدریت کرد تا نزدیکه پیت استاپا نزدیک شد به لوییس و تیم باوجوده اینکه هم شانسه اندرکات رو داشت هم سرعته کافی برایه سبقت،تویه پیست نگهش داشت تا انقدر فاصله باز شد که عملا دیگه نتونه هیچ خطری برا “لوییس” ایجاد کنه.
        نظرتون چیه یه بار هم شده محضه تنوع به جایه باتری سب دستور چین،استراتژی اسپانیا،اشتباهه موناکو و البته اتفاقه بحرین و چندین مورده دیگه که ظاهرا هیچ وقت اتفاق نیوفتادن رو هم در نظر بگیریم.
        احتمالا همه دوستان با این ازمایش اشنا هستن:
        یه نقطه سیاه به اندازه یه گردو رویه کاغذ سفید بکش و برایه 60 ثانیه بهش خیره شو،بعد چشمتو از رو کاغذ بردار و مستقیم به دیوار سفیده روبرو نگاه کن……چیزی که میبینی همون نقطه سیاهه.

    • pouya

      12

      5

      خب پس مهم نیست کی گفته جالب شد😂

      همین آدمی که شمام ازش نقل قول کردی گفته تو فراری حمایت ردبولو نداره
      یعنی تیم مقصره
      حتما ایشونم نمی‌فهمه
      فقط اون بخش اولو تو صحت عقلانی گفته اینجا یهو قاطی کرد.

      رفتار بچگانه برای قوانین احمقانه ایراد نداره از نظر من

      تازه رفتارشم بچگانه نبود اعتراض بود.

  12. Behzad

    13

    8

    دوستان عزیزی که به ماشین و تیم فراری خرده میگیرند که حق هم دارند توجه کنند توسعه یک خودرو برای دو سبک رانندگی کار بسیار دشواری هست.
    اول از همه فصل 2017 را مثال میزنیم که اونجا فراری در پیچ ها و مرسدس در خط مستقیم برتر بود و با این اوضاع مرسدس تونست نتیجه بگیره فارغ از اتفاقاتی که افتاد.
    تیم فراری امسال طراحی خودرو خودش را بر همین مبنا گذاشت و اگر در روند توسعه و آپدیت های فصل بخواد به سیاق فتل عمل کنه معلومه که خودرو گیج میزنه و همانطور که همگی شاهدیم هر وقت خودرو به سبک لکرک تنظیم یا ستاپ شد رقابت نزدیکتر بود.
    همگی اینها به شرط ماشین سالم هست و به شخصه اعتقاد دارم سبک رانندگی فتل با خودرو ساخته شده همخوانی نداره و عقل سلیم میگه فتل نتنها کمکی به تیم نخواهد کرد بلکه موجب عقبگرد عملکرد تیم فراری خواهد شد و در این مسابقات باقی مونده تیم تمرکز خودش و ستاپ را بر اساس سبک لکرک باید برنامه ریزی کنه مگر اینکه با معجزه بتونن به این روش با فتل برنده بشن.
    سال 2008 هم رایکونن راننده ی اول بود اما در ادامه ماسا نشون داد در کنترل و رانندگی خودرو آن سال فراری بهتر از کیمی عمل میکنه و تیم بر همان اساس پیش رفت.

    • H.farahani

      12

      3

      جناب بهزاد
      به عقیده بنده کاملا اشتباه میکنید.
      سال 2017 فراری تو پیچ های سرعت پایین برتر بود و نه تو همه پیچ ها.عمده دلیل برتری مرسدس تو مستقیمی به دلیل موتور خیلی بهترش بود و مرسدس تو سرعت های بالا به اندازه ای دانفورس تولید میکرد که تو پیچ های سرعت بالا بهتر از همه بود.ولی نه پارسال و نه امسال فراری اون برتری موتور رو نداره.پس نمیتونه اون شرایط رو داشته باشه.
      دیگر اینکه ماشین فراری برای چی طراحی شده؟مسلما برای قهرمانی و نه دومی.تا بعد تست زمستانی هم اوضاع خوب به نظر میرسه.ولی مشکل از جایی شروع میشه که تو استرالیا متوجه سرعت بسیار بیشتر مرسدس میشه.وقتی با این پیشامد طرف میشن دو حالت بوجود میاد.یا باید کلا ماشین رو کنار بذارن و یه ماشین دیگه با فلسفه متفاوت بسازن (که عملا امکانش نیست)یا با اصلاحات کوچیک و ازمون و خطا پیشرفت کنن.پس مشکل اصلی فراری سرعت رقیبه.برای اینکه فاصله رو کم کنن مجبورن تغییراتی رو ماشین اعمال کنی که منجر میشه سخت شدن کار برای راننده ها.مشکلاتی مثل کم فرمانی و بالانس نبودن ماشین و پایداری کم عقب ماشین و مشکل تایر تو تست بارسلون نبود چون اونجا فراری مجبور نبود با سرعت مرسدس زندگی کنه.و البته دلیل دیگه هم فلسفه متفاوت با بقیه بوده که پیدا کردن راه حل رو سخت تر میکنه.پس مشکل ماشین مشکل هر دو راننده است.ولی فتل بواسطه سبک متفاوتش با لکلرک بیشتر مشکل داره.اما در مورد تنظیمات هر راننده تنظیمات مختص به خودش رو داره هر ریس و اینطور نیست که بگیم این مسابقه اپدیت ها متناسب با رانندگی فلان راننده بوده.اپدیت برای رفع کردن مشکلات ماشین طراحی میشه و بازخوردی که راننده ها میگیرن ممکنه متفاوت باشه.پس اگه فراری کم فرمانیش یا مشکلات تایرش رو برطرف کنه هر دو راننده سریع میشن ولی ممکنه یکی بیشتر سریع بشه.
      در ضمن بنظرم از شش هفت دهم اختلاف سب با لکلرک دو یا سه دهم مربوط به اختلاف سبکه و باقیش چیزای دیگه است.

    • akbar

      7

      2

      اقا بهزاد 2017 فراری فقط توی چند پیست اندک اشکارا برتر بود اونم بسیار ردبول بهش نزدیک بود بقیه پیست ها مرسدس تیکه پاره میکرد
      چی رو با چی مقایسه میکنی؟

  13. Kh.n

    14

    5

    وواااووو چه تفسیری.
    ۲۰۱۷ و۲۰۱۸ بخاطر نتایج وتل. فراری جایگاه دوم سازندگان رو کسب کرد.
    حالا ببینیم جناب لکلرک میتونه این کارو بکنه با ماشینی که مناسب سبک رانندگیش هست.

  14. iman88

    11

    6

    یه جوری از این سبک رانندگی دارن صحبت میکنن که هرکی ندونه فکر میکنه دارن درمورد بزرگترین نقطه قوته یه راننده صحبت میکنن.قبل از این تغییرات که رو ماشین اعمال کردن و باعث شد سب نتونه باهاش هماهنگ بشه،چارلزم همون ماشینی رو میرونده که سب میرونده.چه قبل از تغییرات چه بعد از تغییرات چارلز با این ماشین عملکرد خوبی داشته.و خیلی راننده هایه دیگه همین امسال تو این شرایط قرار گرفتن و تونستن روز به روز پیشرفت کنن.دیگه بدتر از کیمی و دنیل که ماشینه امسالشون نسبت به پارسال به معنایه واقعیه کلمه یه گاریه که نیست.14 15 راننده در حاله حاضر در شرایطه بدتر از سب دارن رانندگی میکنن.حتی ردبول هم نهایت تو 3 تا مسابقه بهتر از فراری بوده.
    من به اندازه کافی در مورد مشکلاته سب و شرایطه سختی که توش قرار داره صحبت کردم.اما این به این معنی نیست که خودش و نقطه ضعف هاش مقصر این شرایط نیستن.شده یا ماشین باید به سبکم بخوره یا وضعیت همینه.2014.نیم فصل 2018 و اینم از الان.سب یا میتونه تو سخت ترین شرایط مثل الانه فراری انگیزش رو حفظ کنه و بهترین نتیجه ممکن رو بگیره یا نمیتونه.حالا دلیلش هرچی هست.انگیزه یا سبک.به هر حال شرایطه فراری در حاله حاضر همینه.و منه طرفدار دلم نمیخواد اونو پایین تر از اونچه هست ببینم.اونم وقتی میبینم راننده هایی هستن که میتونن تحت این شرایط بهتر از سب عمل کنن.به نظرم سب باید تکلیفه طرفدارایه خودش و فراری رو مشخص کنه.من تا روزی که تو فراریه تشنه موفقیتشم و هر سبقتی که بگیره و هرسکویی که کسب کنه هنجره ام روبراش پاره میکنم.اما این طور نیست که وقتی مدتهاست از فرمه خودش دوره ،بازم بخوام تو فراری باشه.
    به امید اینکه روز به روز به روزایه اوجش نزدیکتر بشه.چه تو فراری چه هرجایه دیگه

  15. iman

    7

    10

    iman88دقیقا حرف منم همینه،این دوستان که الان نشستن به هر کس از سب ایراد میگیره دیسلایک میدن پنج ساله که به همیلتون خرده میگیرن که با ماشین برتر قهرمان شده و حالا خودشون شکوه میکنن چرا بهترین ماشین در اختیار سب نیست،باور کن من خیلی بیشتر از خیلی ازین دوستان آرزوی برگشتن فتل رو دارم چون از بچگی عاشق نشان پر افتخار فراری بودم ولی دیگه حوصله همه از این وضعیت سر رفته

  16. Hamed

    4

    10

    آلونسو تو همون دوره حکومت ردبول و فصولی که فتل با ردبول قهرمان میشد دوبار آخر فصل از طرف کارشناسا راننده ها و مدیران تیمها (جمیع نفراتی که سرشون به تنشون میارزه در حوزه فرمول 1) بهترین راننده فصل شد . بارها هم تو مصاحبه و هم تو نظر سنجی بین خود راننده ها هم ازش به عنوان بهترین راننده فعلی یاد کردن
    با احترام به هواداران فهیم سباستین فتل حالا معدودی فتل فن این و اون ور دنیا بخوان علیهش سیاهه طومار کنن خیلی به جایی برنمیخوره یعنی در واقع آب دریا ….

    • mehdivettel

      10

      4

      وقتی لیستی از اشتباهات آلونسو اونم در یکی از بهترین فصل های فرمول یکش رو میارم میخوام بگم همه راننده ها ممکنه اشتباه بکنن و هیچ راننده ای نیست که بدون اشتباه باشه حتی فتل و آلونسو و درست نیست تا یه راننده اشتباه کرد بیای و عقده چند سال شکست راننده مورد علاقه ات رو اینجا خالی کنی

      نمردیم و معنی دوران حکومت یک تیم رو فهمیدیم
      ببین وقتی تو یه فصل(2012) هشت راننده از پنج تیم مختلف مسابقه میبرن یعنی اینکه هیچ تیمی برتری مطلق نداشته
      شماها چظور اون دوران رو با سال های حاکمیت مرسدس مقایسه میکنید ؟

      ولی هنوزم معتقدم راننده ای که نزدیک پنجاه دور نمیتونه از پتروف سبقت بگیره لیاقت قهرمانی جهان نداره

      • DR.Abs

        4

        10

        اولا یه جا بالاتر گفته بودی”هرچی میخوام چیزی نگم ولی شما آلونسو فن های سایت از رو نمیرید”
        جمع نبند لطفا و حرفت رو به شخص بزن
        در ثانی در اون دوران دو فصل 2011 و 2013 ماشین ردبول دامنیت نبود؟؟
        ثالثا با مقایسه تعداد میانگین سبقت تو سال 2010، 23.8 برای هر مسابقه بود و در سال 2011، 43.2 بوده البته باید اینو عنوان کنم که در سال 2010 نه خبری از DRS بوده و نه KERS
        رابعا من هم معتقد هستم کسی که کسی که شانس خودش رو با اسپین های پی در پی و تصادف های خیلی بچه گانه از دست میده لیاقت رانندگی فرمول یک رو نداره

        پ.ن:بنده خودم طرفدار فتل و الونسو هستم و واقع بین:)

      • iman

        4

        9

        mehdivettelکلا توی کامنتیی که میذاری یه مقدار رعایت کن ،البته من جوابتو داده بودم منتها ادمین محترم زحمت کشید و یه قسمتی رو گزینشی گذاشت

      • mehdivettel

        11

        3

        Dr. Abs
        همون سال 2010 آلونسو از فتل و همیلتون بدون drs سبقت گرفته بود تو مسابقه های دیگه
        مشکل از نبود drs نبود، مشکل از ضعف راننده تو اون مسابقه بود که نمیتونست از پتروف سبقت بگیره

        اگه معنی تصادف بچه گانه رو نمیدونی یه نگاه به مالزی 2013 بکن ببین کی با لجبازی شانس برد رو از فراری گرفت و باعث شد بال جلو بره زیر ماشین

        تو این سایت اگه همیل فنا بیان و از اشتباه سب بگن مشکلی نیست و قابل تحمله ولی شما آلونسو فن ها که رانندتون پنج سال تو فراری بود ولی اندازه انگشتان دست برد آورده حق اعتراض ندارین چون راننده خودتون دقیقا همین کارها رو انجام داده تو فراری

        در نهایت منم قبول دارم سال‌های 2011 و 2013 ماشین ردبول بهتر بود ولی سال‌های 2010 و 2012 نشون دادن بهترین راننده جهان کیه

        یکی با سیستم اگزوز داغون شده تو مسابقه قهرمانی جهانش تو بارون از آخر میاد و ششم میشه و قهرمان جهان میشه

        یکی هم تو مسابقه قهرمانی جهانش از پتروف نزدیک پنجاه دور نمیتونه سبقت بگیره و مسابقه ای که از سوم شروع کرده بود رو هفتم تموم میکنه

      • akbar

        6

        2

        DR.Abs
        اون عکسه پروفایلت نه به فتل میخوره نه الونسو شیطون

      • iman

        6

        7

        mehdivettelیعنی روز به روز بیشتر شیفته اون منطق و اطلاعاتت میشم تو و اکبر،تو اعتقاد داری ردبولی که ۲۰۱۰ پونزده تا پولپزیشن از نوزده مسابقه فصل رو گرفته با ماشین فراری برابر بوده،بازم میگم اگر خود سباستین بیاد کامنتای شما رو بخونه خودش بهتون دیسلایک میده همون کاری که امثال شما دارید میکنید

      • Hamed

        4

        4

        اقای مهدی فتل اول اینکه بنده هیچ عقده ای ندارم از اینکه آلونسو تو فراری قهرمان نشد اگر میشد که چه بهتر . راننده ای بود که قبلش طرفدارش نبودم تازه اوایل تو رنو و مک لارن که بود آرزوی شکستش رو داشتم ولی اومد جوری رانندگی کرد برامون که هنوزم طرفدارش بمونم .بعدشم اگر بحث عقده وسطه امیدوارم شما حداقل عقده قهرمان نشدن فتل تو لباس فراری به دلتون نمونه چون خودم بیشتر ناراحتم میبینم راننده تیم آخر هر فصل رده دوم به بعد تموم میکنه البته خیلیم مشکلی با این قضیه ندارم که مثلن لکرک یه روزی زودتر از فتل تو لباس فراری قهرمان بشه برا من مهم اول قهرمان شدن راننده فراری هست نه شخص خاصی . ولی از بدماجرا عده ای از جماعت فتل فن که نقاب طرفداری از فراری هم زده بودن تو لحظات سخت تیم خوب چهره شون لو رفت بخصوص وقتی صحبت از بازگشت به ردبول مطرح شد یا دوتا مسابقه هم تیمیش جلوتر بود مشخص شد چقدر خواهان موفقیت خود تیم هستن .اتفاقن ماهم خوشحال میشیم جمعیت نقاب زن به وقتش که رسید کوچ کنن همونجایی که فکر میکنن برا راننده مورد علاقشون بهتره

      • DR.Abs

        3

        6

        mehdivettel
        میگی ضعف از الونسو بوده که پشته پتروف گیر کرده بوده اگه اینجور باشه باید همیلتون و مسا رو هم ضعیف حساب کنی چون همیل پشت کوبیتسا گیر کرده بود تا زمانی که کوبیتسا رفت تو پیت مسا هم پشت یکی از راننده های توروروسو گیرکرده بود
        2013 وقتی فرناندو تصادف کرد اول نبود ولی فتل تو المان اول بود
        تعداد بردای الونسو رو با همتیمی هاش تو همون زمان مقایسه کنی خیلی چیزا دستت میاد(فک کنم دستات یه انگشت اضافه داره چون الونسو یازده تا برد داشته)

        دوباره هم میگم بنده طرفدار فتل هم هستم ولی تو کتم نمیره کسی بخاد الونسو رو زیر سوال ببره

      • mehdivettel

        5

        2

        Dr. Abs
        ببین موقعی که آلونسو پشت پتروف بود، کوبیکا جلوتر از جفتشون بود ولی پتروف اینقدر کند بود که کوبیکا تونست به اندازه یه پیت استاپ با پتروف فاصله بندازه، یعنی تقریبا دوری یک ثانیه سریعتر بوده
        پس همیلتون پشت راننده ای گیر کرده که یک ثانیه از راننده ای که آلونسو پشتش گیر کرده سریعتر و مقایسه ای که میکنی اصلا درست نیست
        ماسا هم اونسال تکلیفش مشخص بود، نیاز به توضیح نداره که اصلا روحیه برا رانندگی نداشت

      • iman

        1

        6

        مهدی وتل اینم بهت بگم پیست یاس مارینا 2010 اولین سال بود که گرند پری برگزار کرد و به دلیل طراحی خاص پیست سبقت گرفتن بسیار بسیار مشکل بود که باعث شد از سال بعد تغییراتی تو پیست اعمال کنند، خواهشا سعی نکن برای توجیه یه مسئله یه بحث دیگه رو به وجود بیاری که ربطی به موضوع نداره، علاقه مندای قدیمیتر فرمول یک خودشون میتونن در مقایسه بین راننده ها قضاوت کنن و وقتی که کسی به راننده ای علاقه مند میشه با این استدلالهای نادرست نظرش عوض نمیشه

      • mehdivettel

        5

        1

        iman
        کلا دوستی هر چیز رو تحریف کنی ؟
        پیست یاس مارینا از سال 2009 تو فرمول یک هست
        و همینطور از سال 2010 تا الان هیچ تغییری تو پیست صورت نگرفته

        این پیست جز بهترین پیست ها برا سبقت گیری نیست ولی مثل مجارستان و اسپانیا و موناکو و سنگاپور هم سبقت گیری درونش سخت و غیر ممکن نیست

        برا عملکرد ضعیف راننده مورد علاقه ات توجیه بیخود نیار

      • mehdivettel

        5

        0

        iman
        کلا تو یه دنیای دیگه زندگی میکنی ها
        من بالاتر هم گفتم ماشین فراری سال 2010 بهترین ماشین گرید نبود ولی ماشین رقابتی بود ، من کی گفتم ماشین فراری و ردبول برابر بودن ؟
        اون سال ردبول به شدت مشکل عدم پایداری داشت وگرنه کسی شانس قهرمانی نداشت غیر از سباستین

        بعد جالبه موقعی که میخوای از آلونسو دفاع کنی میگی اون سال ردبولی وجود داشت که 15 تا از 19 مسابقه پول داشته
        ولی دقیقا موقعی که میخوای از سباستین انتقاد کنی اینو در نظر نمیگیری که مرسدس سال 2017 از 20 مسابقه 15 پول داشته و ماشینشون هیچ مشکل پایداری هم نداشته ولی بازم از سباستین توقع قهرمانی دارید؟

        برا همین میگم فقظ اومدید سر یه مسايل دیگه خودتونو خالی کنید

      • iman

        2

        3

        مهدی فتل خیلی ذوق کردی حالا من یه تاریخ رو یه سال کم و زیاد گفتم، به هر حال بعد از تمام این بحثا امیدوارم تو هوکنهایم راننده مورد علاقه شما موفق بشه و ما هم بعد از مدتها به افتخارش هورا بکشیم مثل سه چهار سال گذشته

      • iman

        1

        4

        مهدی فتل هیچکس ادعا نکرده که فتل ۲۰۱۷ شانس قهرمانی داشت،صحبت از ۲۰۱۸ و شاهکارهای نیم فصل دومه که اون نتایج فاجعه بار به دست اومد،دیگه این بحث رو ختمش میکنم اینجا و تا هوکنهایم صحبتی ندارم،وقتی منطق کسی اینه که واضحات رو منکر بشه بحث فایده نداره،ما تو دنیای خودمون تو هم به دنیای خودت

      • iman

        1

        3

        مهدی فتل هیچکس ادعا نکرده که فتل ۲۰۱۷ شانس قهرمانی داشت،صحبت از ۲۰۱۸ و شاهکارهای نیم فصل دومه که اون نتایج فاجعه بار به دست اومد،دیگه این بحث رو ختمش میکنم اینجا و تا هوکنهایم صحبتی ندارم،وقتی منطق کسی اینه که واضحات رو منکر بشه بحث فایده نداره،منتطر هوکنهایم و موفقیت هر دو راننده فراری میمونیم

  17. iman88

    10

    2

    من کلا ادم صریح اللهجه ای هستم بخاطر همین زمانی که شروع کردم به شرکت در بحث هایه سایت کمی تند تر و کم ملاحضه تر از الان کامنت میذاشتم.نمیگم این نوع برخورد بده،اما ما شاید به خاطر فرهنگمون تو این شرایط کمی حساس تریم.همه ورزشکارا روزایه خوب و بد دارن و سب هم از این قائده مستثنی نیست .برایه سب فرقی نمیکنه نظر کارشناسانه ی من به عنوان یه هواداره رقیب در موردش چی هست اما هواداراش یه پیوند احساسی عمیقی با این شخص دارن مثل طرفدارایه لوییس طرفدارایه فراری الونسو مکس و غیره.وقتی به شکله نامناسبی در مورد این اشخاص حرف میزنیم درواقع داریم احساساته هواداراش رو جریحه دار میکنیم.من به شخصه شاید برام مهم نباشه این راننده ها در موردم چی فکر میکنن اما مطمئنا احساساته هموطنام به عنوانه یه انسان برام مهمه و دلم نمیخواد دلشون رو بشکنم.حتی ناخواسته.
    کلا میخوام بگم میتونیم بزرگی و درستی اشخاص رو به رسمیت بشناسیم و قوت ها و ضعفهاشون رو با یه معیار بسنجیم.نه وقتی بحثه تواناییهاشونه به شدت خسیس شیم و وقتی صحبت از ضعف هاشونه تبدیل شیم به رک ترین و نکته بین ترین منتقد.

    • Amin

      1

      11

      باهات موافقم اما این مورد رو هم باید در نظر بگیریم که بعضیا شاید دارن با راننده مورد علاقه و رقابت هاش زندگی میکنن
      یکیش خود من که واقعا با لوئیز و فرمول یک دارم مهارت یاد میگیرم ب عنوان مثال:دقیقا یک هفته پیش از دهن حضرت عزرائیل بیرون اومدم و خدا بهم رحم کرد،تو ی جاده خاکی بعد از سر بالایی ی سرپایینی و بلافاصله با پیچ ب راست بود ک من هم نمیدونستم و با سرعت زیاد وارد شدم،اما خب خداروشکر ماشینو سیو کردم،ماشین پشت سریمون میگفت ما گفتیم شما رفتین ته دره چ جوری وقتی نصف ماشین(سمت راستش)از زمین کنده شده بود نگهش داشتی؟
      نمیخوام وقت دوستان رو با داستان زندگیم بگیرم فقط در کل خواستم بگم بعضی موقع ها این طور ورزش و مسابقات میتونه جون آدما رو نجات بده!(البته از حق نباید گذشت ک سرعت من نهایتش باید ۵۰ تا میبود ولی من ۸۰ تا میرفتم) اما خب همین سیو کردن رو از مکس و نیکو تو برزیل ۲۰۱۶ یاد گرفتم!
      فقط بهتره تعصب کورکورانه رو کنار بذاریم

      • Alirezzza

        4

        0

        شماره تون رو به توتو میدم جای بوتاس روتون حساب کنه کم کمش راننده تست

  18. امید نورمحمدی

    7

    0

    وقتی با همین ماشین فراری توی کانادا هم پول پوزیشن میگیری و هم تا آخر مسابقه همیلتون با مرسدس رو توی فاصله زیر 1 ثانیه نگه میداری و بعدش جلوی چشم همه و مدیریت بی لیاقت فراری برد بحقتو ازت میدزدند بحث برای روحیه و اثبات راننده درجه 1 بودن فقط برای آدمهایی پیش میاد که متعصب هستند. سب با ماشین نرمال رقابتی هم توان به چالش کشیدن مرسدس و همیلتون را داره.
    یکی از دوستان نوجوان اشاره به ماشین برتر ردبول در دوران قهرمانیهای سریالی سب کرده بود. غیر از چند مسابقه در فصل 2013 ردبول ماشین برتر نداشته و این دوستمون احتمالا بر اساس شنیده ها از همفکرانش اظهارنظر کرده.
    بعضی از کاربران هم متنقاض چیزهایی مینویسند و خودشون پاسخ خودشونو میدن. مثلا از کیمی و ناندو بعنوان راننده درجه 1 یاد میکنند و سب که 4 برابر کیمی و 2 برابر ناندو قهرمانی گرفته را درجه 2 میدونن!!! معیار این کاربران هرچیزی هست نمیتونه فنی و مستدل باشه و بواسطه جوانی احساساتی مطلب مینویسند که موجب انبساط خاطر بنده که میشه…
    هیچکس نمیتونه تواناییهای همیلتون و سب را انکار کنه و سبک متفاوت رانندگی هرکدوم مختص به خودشونه. توی همین فصل لوییس هم چند مسابقه و هم پول پوزیشنو به بوتاس باخته ولی هیچ عقل سلیمی نمیتونه بگه بوتاس از همیلتون بهتره!!! حرفی که درباره سب و لکرک میزنند!!!
    سبک رانندگی بعلاوه نوع پیست و شرایط ماشین در هر روز با درجه حرارذت و درصد رطوبت و همینطور شرایط انسانی روز راننده و شرایط گاراژ و سرعت عمل مکانیک ها و استراتژیستها و چندین مولفه و متغیر دیگه دخیله تا یک برد بدست بیاد و نگاه صفر و یکی به فرمول 1 خیلی بچه گانه است.

دیدگاه خود را بیان کنید