فرمول یک ایرانمکس ورشتپن، راننده تیم ردبول یک مسابقه تماشایی را در گرندپری اتریش رقم زد و به ششمین پیروزی اش در فرمول یک دست پیدا کرد.

راننده هلندی که در ابتدای مسابقه شروع خوبی را تجربه نکرد با استراتژی خوب ردبول خود را به پیشتازان مسابقه رساند و در نهایت به سلطه مرسدس بر فصل 2019 فرمول یک پایان داد.

چارلز لکلرک که مسابقه را از رده پول پوزیشن آغاز کرده بود، در طول مسابقه نیز پیشتازی خود را حفظ کرد تا اینکه در دورهای آخر مغلوب رقیب دوران کودکی اش شد. والتری بوتاس از تیم مرسدس نیز پر کننده رده آخر سکو بود.

خلاصه ای از اتفاقات مسابقه گرندپری اتریش 2019

17:39 چارلز لکلرک مسابقه را از خط یک استارت می زند و در کنار او مکس ورشتپن قرار دارد. دو راننده مرسدس نیز ردیف دوم خط استارت را پر می کنند. حضور پنج تیم مختلف در بین سه ردیف ابتدایی خط استارت، نوید دهنده یک مسابقه خوب و پرهیجان است و ما نیز امیدواریم که اینطور باشد…

17:40 اکثر رانندگان مسابقه خود را با لاستیک مدیوم شروع می کنند بجز رانندگان فراری، آلفارومئو، پیر گسلی، کوین مگنوسن و لندو نوریس که روی لاستیک سافت هستند.

17:43 چراغ ها خاموش می شوند و اول از همه شاهد استارت فوق العاده بد ورشتپن هستیم….

17:44 لکلرک پیشتازی مسابقه را حفظ می کند و همیلتونن نیز چرخ به چرخ برای جایگاه سوم پیش می رود.

17:44 همیلتون از نوریس رد می شود و حالا نیز رایکونن با شروع فوق العاده ای که داشته از راننده مک لارن عبور می کند.

شروع مسابقه اتریش 2019

استارت مسابقه اتریش 2019 – چارلز لکلرک، والتری بوتاس، لندو نوریس و لوئیس همیلتون

17:45 رده ها پس از دور اول؛ 1-لکلرک 2-بوتاس 3-همیلتون 4-رایکونن 5-نوریس 6-فتل 7-ورشتپن

17:46 لکلرک اولین سریع ترین دور را ثبت می کند؛ 1:09.282

17:48 فتل نیز از داخل نوریس در پیچ سوم عبور می کند و به رده پنجم می رسد. طعمه بعدی، همتیمی قدیمی اش یعنی کیمی رایکونن است.

لندو نوریس، سباستین فتل و مکس ورشتپن - اتریش 2019

لندو نوریس، سباستین فتل و مکس ورشتپن – اتریش 2019

17:51 حالا فتل از رایکونن عبور کرده و به رده چهارم می رسد، ورشتپن نیز از نوریس سبقت می گیرد.

17:53 حالا ورشتپن در پیچ سوم از رایکونن سبقت گرفته و به رده پنجم می رسد. کوین مگنوسن نیز بخاطر قرار گیری در خارج از جایگاهش در خط استارت، تحت بررسی است.

17:59 پنالتی؛ کوین مگنوسن به دلیل عدم قرارگیری درست در جایگاه خط استارتش، جریمه عبور از پیت لین دریافت کرد.

18:00 لکلرک از تیمش می پرسد که چه زمانی به فراری اش فشار بیاورد و تیم نیز به او اعلام می کند که از وضعیت حال حاضرشان راضی هستند.

18:03 ورشتپن 4.5 ثانیه پشت سباستین فتل است و سریع ترین زمان را ثبت می کند؛ 1:09.252

18:05 فراری به فتل اعلام می کند که سرعتش را افزایش دهد و او نیز سریع ترین دور را ثبت می کند؛ 1.09.073

18:08 بوتاس با مدیوم و فتل با سافت از پیت استاپ خارج می شوند اما پیت راننده فراری 6 ثانیه طول می کشد!

18:09 لکلرک نیز با لاستیک هارد وارد پیست می شود و به نظر می رسد که تا انتهای مسابقه دیگر پیت استاپی نداشته باشد. همیلتون نیز در رادیو اش اعلام می کند که وضعیت لاستیک هایش خوب است.

18:12 همیلتون با فاصله هشت ثانیه ای از ورشتپن پیشتاز مسابقه است و سریع ترین دور را ثبت می کند؛ 1:08.842

18:16 همیلتون به تیمش گزارش می دهد که بال جلویش آسیب دیده و کمی از داونفورسش را از دست داده است.

18:19 تعویض بال جلو به همراه لاستیک ها باعث می شود که همیلتون پشت فتل وارد پیست شود. البته زیرکی ردبول ها را نیز شاهد بودیم و ورشتپن نیز جلوی راننده مرسدس قرار می گیرد.

18:21 رده ها پس از 31 دور؛ 1-لکلرک 2-بوتاس 3-فتل 4-ورشتپن 5-همیلتون

18:24 فراری اعلام می کند که فتل به موقع وارد پیت شده اما مکانیک ها مشکل رادیویی داشتند و به همین دلیل چنین اتفاقی رخ داد.

18:25 سریع ترین دور مسابقه از پیشتاز مسابقه، چارلز لکلرک؛ 1.08.344

18:26 مرسدس به همیلتون می گوید که مسابقه را مدیریت کند زیرا در انتهای مسابقه برای او فرصت خواهد بود.

18:32 ورشتپن فعلا بین پیشتازان مسابقه از همه سریعتر بوده و خودش را به فاصله 2.4 ثانیه ای فتل رسانده است.

18:35 ورشتپن سریع ترین دور را ثبت می کند و به منطقه دی آر اس فتل نزدیک می شود؛ 1.08.317

18:38 ردبول به ورشتپن اعلام می کند که برتری زیادی در پیچ اول دارد و باید از آن برای سبقت گیری از فتل استفاده کند، باید دید رقابت این دو چگونه پیش می رود…

سباستین فتل و مکس ورشتپن - اتریش 2019

سباستین فتل و مکس ورشتپن – اتریش 2019

18:40 ورشتپن از فتل عبور می کند و سریع ترین دور را نیز دوباره ثبت می کند؛ 1:07.844

18:42 حالا فراری به نقشه دومشان می روند و فتل را در 20 دور مانده به پایان مسابقه، به پیت می آورند و او با لاستیک سافت تازه در رده پنجم به پیست باز می گردد.

18:45 فتل سریع ترین دور و حالا 6 ثانیه پشت همیلتون است؛ 1:07.787

18:48 حالا مکس ورشتپن از بوتاس عبور می کند و در فاصله 4.9 ثانیه ای لکلرک، پیشتاز مسابقه است. تازه بازی شروع شده است…

18:50 فتل به نظر نمی رسد که با لاستیک های سافت راحت باشد و هنوز فاصله اش را با همیلتون حفظ کرده است.

18:53 مکس ورشتپن سریع ترین دور را ثبت کرده و حالا کمتر از 4 ثانیه پشت لکلرک است؛ 1:07.475

18:59 حالا رقابت ورشتپن و لکلرک به دورهای آخر می رسد، فراری یا ردبول؟

19:00 مکس ورشتپن از چارلز لکلرک سبقت می گیرد و در رده اول قرار می گیرد.

19:04 فتل هم از همیلتون سبقت گرفته و به رده چهارم می رسد.

19:05 پرچم شطرنجی و پیروزی مدمکس، البته حادثه بین او و لکلرک تحت بررسی قرار می گیرد.

جدول مسابقه فرمول یک اتریش 2019

ردهرانندهتیمزمان
1مکس ورشتپنردبول
2چارلز لکلرکفراری+2.724
3والتری بوتاسمرسدس+18.960
4سباستین فتلفراری+19.610
5لوییس همیلتونمرسدس+22.805
6لندو نوریسمکلارن+1دور
7پیر گسلیردبول+1دور
8کارلوس ساینزمکلارن+1دور
9کیمی رایکوننآلفارومئو+1دور
10آنتوینو جیوویناتزیآلفارومئو+1دور
11سرجیو پرزریسینگ پوینت+1دور
12دنیل ریکاردورنو+1دور
13نیکو هالکنبرگرنو+1دور
14لنس استرولریسینگ پوینت+1دور
15الکساندر آلبونتورو روسو+1دور
16رومن گروژانهاس+1دور
17دنیل کویاتتورو روسو+2دور
18جورج راسلویلیامز+2دور
19کوین مگنوسنهاس+2دور
20رابرت کوبیتساویلیامز+3دور
این نوشته را به اشتراک بگذارید:

332 دیدگاه

      • سید علی حسینی

        41

        33

        اکبر دیس ایز ریسینگ، بعد از مدت خیلی زیادی به یه راننده علاقمند شدم، انصافا جریمه ندن بهش، خدایی این برد حقش بود. لت و پار کرد همه رو

      • Akbar (Ghasemi)

        68

        3

        اگه کانادا سختگیری نمیکردن استوارد ها باهات موافق بودم
        اما سخت گیری واسه همه باشه یا بذارن بجنگن
        یکسان
        اما واقعا از رانندگیش و خصوصا لپ کردن گسلی لذت بردم

      • REZA.M

        50

        9

        سید از شما بعیده برتری ماشین ردبول رو نادیده بگیری.اگه مکس به تنهایی اینکار رو انجام داده پس مسابقات قبل چرا اینکار رو انجام نداد؟مکس عالی بود همه میدونن.ولی ماشین ردبول هم عالی بود.

      • Seb the great

        27

        1

        منم آقا سید ولی این داوری یه درد به فراری به دهکاره
        آقا این مکس دیگه چیه بی نظیر بود نمیدونم چی بگم
        افرین چارلز
        دمت سب

      • Seb the great

        27

        5

        آقا سید منم موافقم که این پنالتی نداره ولی اگه کار سب پنالتی داست اینم پنالتی بود
        این مکس دیگه چیه فستست لپ زد در حالی که فتل سافت داشت
        افرین چارلز
        دمت سب
        و همیلتون…

      • Mahmood.gh

        15

        3

        اقا رضا دقت کردین ک همیشه این دیالوگ گفته میشه
        ک فلانی ماشینش بهتره بخاطر همین مسابقه برد تا دیروز هیولای مرسدس بود امروز هم مکس فقط بخاطر ماشینش مسابقه برد 🤔
        بابا از همه سبقت گرفت وقتی از والتری سبقت گرفت انگار داشت از ی ماشین ک پارک بود سبقت میگرفت از جفت فراری ها سبقت گرفت هم تیمیش لپ کرد تازه استارتش هم افتضاح بود
        مکس واقعا عالی بود کارش حرف نداشت حقش بردن مسابقه

      • pejman

        4

        9

        چرا هرکس ببره طرفدارای فتل میگن ماشینش عالی بود بابا ردبول که ماشینشو از تو لپ لپ در نیاورد تو همه پیستا با همین ماشین بوده یه جا یه تیم به ستاپ مناسب نیرسه یه جا نه اما دلیل نمیشه تا هرمس ببره بگیم ماشینش خوب بود خب این پیست اکثرش مستقیمی و سه تا دی ار اس داره و فراری بیشترین سرعت کفی رو داره چی بهتر این اما بازم مکس بهتر لکرک بود پس الکی باز نگین ماشین ردبول شما همیشه برای باخت توجیه دارید

      • محمد.ج

        5

        0

        پژمان جان شما نمیخوای قبول کنی که ماشین بخش بسیار بزرگی از این رقابت و ورزش هست. تقریبا مهمترین چیز. خب اینکه الان بیایم بگیم ماشین ردبول فوق العاده بود دقیقا میشه همون حرف تو که گفتی توی این مسابقه ردبول تونسته بهترین تنظیمات رو پیدا کنه. سوالی که میشه از تو پرسید اینه که چرا مکس توی مسابقات قبل نمیتونست چنین رقابتی رو داشته باشه؟ نمیخوام بگم مکس خوب نیستا. خوب بودن مکس رو میشه از تفاوتش در انتهای مسابقه با هم تیمیش درک کرد. اما خب وجه تفاوت ورشتپن با بوتاس و همیلتون و لکلرک و فتل توی خودرو بود. التبه تیمهای فراری و مرسدس هم اشتباهاتی داشتند اما خب توی بیست و پنج دور آخر مسابقه دیدیم که ورشتپن پیست رو به خاک و خون کشید. و این میسر نمیشه مگر با یک ماشین برتر (برتر در این مسابقه)

    • Behnam380

      44

      6

      سید مکس فوق‌العاده بود ولی جایی برای چارلز نداشت و کنارهم بودند ومکس جلوتر نبود مکس میدونین با دی آر اس هم تو بعد از پیچ کندتره پس انداختش بیرون.

      • pejman

        2

        6

        بهش میگن برخورد مسابقه ای و همیشم گفتن خود اقا سید هم گفت قانون نانوشتست اونی که تو خارج پیسته مجبور به تسلیمه

      • Seb the great

        6

        0

        لوییس فنا ببینید کیف میده ما لوییس رو مسخره کنیم
        پس شما سب رو مسخره نکنید
        اقا چیزی که کسی بحث نکرد سبقت سب از لوییس بود

    • محمد.ج

      38

      5

      مکس فوق العاده بود. واقعا 25 دور آخر مسابقه رو هیجانی کرد. فارق از اینکه مکس باید جریمه بشه و لکلرک باید برنده اعلام بشه اما مکس فوق العاده بود و حقش برنده بودن توی این مسابقه بود که خودش با بی تجربگی و کمی عجله احتمالا این فرصت رو از خودش گرفت و به نظرم باید صبر میکرد و دو دور دیگه فرصت برای سبقت داشت و برتری سرعت و لاستیک هم داشت.
      و اینکه خدایا این گاراژ فراری تا کی میخواد اینجوری باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی فرصت یک و دو رو از خودشون گرفتند با انتخاب لاستیک ها و استراتژی ها. اصلا چرا فتل دو بار پیت استاپ کرد؟ امسال تا اینجای کار از سال قبل هم بدتر بوده گاراژ فراری.

      • Mohammad44

        13

        28

        با تبریک برد به طرفدارای مکس. چه رانندگی فوق العاده ایی داشت مکس ولی باید پنالتی رو می گرفت. محمد ج عزیز یک دو فراری رو از کجا آوردی؟ وتل بعد اینکه مکس ازش سبقت می گیره میره توپیت. اگه بخوای اون 3.5 ثانیه اشتباه فراری(با فرض 2.5 ثانیه ای بودن پیت استاپ) بازم وتل دوم نمی شد چون مکس بعد از سبقت از وتل فاصله ی 5.9 ثانیه ای با لکلرک رو جبران کرد. مکس امروز رسما داشت پرواز می کرد. خواهشا دیگه همینطوری حرف نزنیم.

      • yaser

        18

        0

        یعنی خیلی راحت فتل بوتاس و رو می گرفت که نابغه ها تصمیم گرفتند پیت استاپ کنن لاستیک هاشون که برابر بود یعنی دیگه همه فهمیدند آبی از اینها گرم نمیشه ولی قربون سب برم یک بار از اینا گله نکرد ،شکایت نکرد در حالی که راننده های دیگه تو خود همون مسابقه تیم رو به باد انتقاد و گله و شکایت میگیرن ،۳ امتیاز م ۳ امتیازه ، من دیشب م گفتم آیا سافت جواب میده یا دوباره فراری غمار کرده ؟وشتپن بعد از فتل بود ولی رو میدیوم بود ۱۰ دور دیرتر آوردنش پیت و در آخر داشتن پرواز میکرد یعنی اگر همین کار رو فراری واسه فتل یا لکلرک میکردن الان فراری برده بود ولی مبارک شون باشه من با نتیجه داوری کاری ندارم ولی مسابقه رو همه جوره بردند دیشب توتو ولف میگفت که من کار فراری رو نمیفهمم ،همیلتون هم امروز روزش نبود و پر اشتباه بود ،بوتاس هم کار خاصی نکرد ولی دم نوریس گرم ازش خوشم میاد ، مکلارن داره میاد بالا ،مسابقه خوبی بود در واقع مسابقه باید اینجوری باشه فارغ از این که کی میبره

      • pejman

        1

        8

        اخه اگه این لاستیکا نبود که فتل نمیتچنست بیاد چهارم بشه اصلا با همین استراتژی و بد شانسی همیلتون چهارم شد وگرنه پنجم میشد عمرا فکر نکن سوم هم میشد چه برسه به ۱و۲

      • Akbar (Ghasemi)

        8

        0

        اقا پژمان بدشانسی همیلتون؟!؟!
        داستانش چیه؟ اگه بال جلو رو میگی مسببش خودش بوده اینکه بدشانسی نیست

      • محمد.ج

        6

        0

        آقا محمد44 قبل از پیت استاپ افتضاح و 6 و نیم ثانیه ای فراری برای فتل محتمل ترین گزینه یک و دوی فراری ها بود. حتی بعد از اون پیت استاپ هم فتل داشت به بوتاس نزدیک میشد. البته این فرضیه قبل از اینه که ورشتپن آتیش بازیش رو شروع کنه. اصولا به نظرم اون پیت استاپ افتضاح برای فتل برنامه ریزی نشده بود بلکه قرار بود لکلرک به پیت بیاد و شاید مهندس فتل اشتباها یک دور زودتر بهش اعلام ورود به پیت لاین رو کرده باشه. من اینجوری حس میکنم. وگرنه خیلی بعیده که ماشین بیاد کنار گاراژ و هنوز لاستیک ها رو نیاورده باشند. به هرحال این گاراژ فراری امسال نسبت به سال قبل فاجعه بوده.

      • pejman

        0

        3

        اقا محمد ج دقیقا چطوری فردی که رده ۱۰ رو داره و با تایر سافتم شروع میکنه کل مسابقه هم باید به تایراش فشار بیاره رده دو محتمل ترین گزینست؟!؟ اونم در شرایطی که حتی رده یک هم نتونست بدون مشکل پیت استاپ و… رده خودشو حفظ کنه
        فتل از قبل مسابقه هم شانس پودیوم ندذشت مگه با سیفتی کار اونوقت شما رو چه حساب میگی ۱و۲ فراری محتمل بود درخالی که حتی ۱ فراری هم رقم نخورد🙄🙄

    • josef6565

      32

      12

      ادمین عزیز تا حالا دیدی مکس با کسی رقابت کته و درگیری و درد سر درست نکنه؟ می تونست چند ثانیه یا دور بعد سبقت بگیره.
      شما خودت گفتی یه راننده قدیمی – خیلی قدیمی و با تجربه – گفته بهترین راننده کسیه که مسابقه با کندترین سرعت ممکن ببره. یعنی چی ؟ یعنی با درد سر و مشکل کمتر.
      ریکاردو رو شما از من مطمئنا بهتر می شناسی و دیدی که تو تمرین ها از همه بهتر رمپ می زد. با همین حرف ها تخم مرغ ها رو گذاشتن سبد مکس و ریکاردو رفت رنو. حالا رنو یه کلاه گشاد سر ردبول گذاشت. نه به خاطر اینکه بنده خدا گسلی لپ شد چون گوهری مثل ریکی رو از دست دادند.
      امروز همه مکس رو تعریف و تمجید کردن ولی آینده قضاوت خواهد کرد.

      • امید نورمحمدی

        27

        7

        تقریبا باهات موافقم. سران ردبول دنبال یک سب دیگه میگشتند که نشد که نشد. اختلاف دو ماشین ردبول از مسابقه اول معنا داره. چند ساله میگن مکس عالیه و مکس قهرمان میشه و … ولی مکس برای رد بول سباستین جدید نشد و نخواهد شد

      • pejman

        0

        4

        امید نور محمدی
        البته ماشین الان ردبولم قابل مقایسه با ماشین بی رقیب اون زمان ردبول بخاطر دیفیوزر دمنده نیست وگرنه مکس و خیلیای دیگه هم با اون ماشین قهرمان میشدند

        لازمه یاد اوری کنم فتل بغد اون دوران با هیچ ماشینی در پایان فصل به قهرمانی حتی نزدیکم نبود

    • Farshad46

      10

      40

      تبریک به طرفداران ردبول. در روزی که پادشاه لوئیز و مرسدس ضعیف بود بازم فراری نتونست ببره… دیگه مسابقات بعد مرسدس اینجوری باج نمیده به سایر تیم ها .

      • سید علی حسینی

        26

        2

        عزیزی، خیلی چسبید خدایی بهم.

        مرسدس ها از تعیین خط به این سمت یعنی داخل تعیین خط مشکل خنک کنندگی داشتن، عدم وجود تعداد بالای پیچ های سرعت پایین هم براشون دردسر شده بود با این ماشین داون فورس بالاشون، لوییس هم اون تیکه یخورده زیاده روی کرد بالش اسیب دید خیلی به ضررش تموم شد داشت خیلی خوب زمان باز می کرد که یه دفعه ای افت شدیدی کرد. دیروز هم دوتا راننده مرسدس ناهماهنگ بودن، گاراژ مرسدس میتونست بهتر کار کنه واقعا، لوییس اسلیپ استریم لندو رو میگیره ولی والتری بی اسلیپ استریم میمونه، ولی والتری اصلا ریس خوبی نداشت واقعا، یکی دو دور دیگه ادامه داشت فتل امکان سبقت رو داشت ازش. مسابقه های بعدی مرسدس دوباره همون مرسدس قدیم میشه

      • mohammad

        47

        14

        میبینی پادشاهتون اگه ماشینش بهترین نباشه بهتر از 5 امی نصیبش نمیشه

      • Mohammad44

        12

        76

        قابل توجه دوستانی که قهرمان پنج دوره جهان رو راننده ی رالی می دونن. هر کسی اگه زیاد فشار بیاره یا روش فشار باشه اشتباه می کنه

      • mojtaba

        22

        4

        اگر داورها به مکس پنالتی ندن کل سیستم داوری فرمول یک رو باید ریخت تو سطل زباله

      • Akbar (Ghasemi)

        34

        11

        پادشاه و دیگر هیچ 😁
        مسابقه رمپ سواری تا نابودی بال جلو 😁
        یه بار دوبار صد بار یه جا یه پیچ فقط از یه پادشاه برمیاد

        پادشاه اونه که تو کیو3 از ماشین خراب پیاده شد مکانیکا رو تک تک بغل کرد
        5♥

      • ABOLFAZL

        7

        3

        پادشاه. لوئیس شما بدون تصادف زد بال جلو ماشینشو نابود کرد اون وقت مرسدس باج میده تیم ها جوک روز

      • pejman

        1

        3

        Mohammad
        هرکسی روز بد و بدشانسی داره اما بارها سده لوییس حتی با ماشین ضعیف تر بهتر از انتظار عملکرده اقای حسینی دوتا نکته خود گفتن یکی باز کردن فاصله که با بدشانسی شکستن بال همراه بود
        دوم اینکه هیچ ماشینی و هیچ راننده ای تو تمام پیست ها و تمام مسابقات اول نشده گاهی پیست مناسب استیل راننده نیست گاهی ماشین مناسب پیست نیست و گاهی برعکس مثه برزیل پارسال که نکس و ماشین ردبول بخاطر ارتفاع پیست بی رقیببودناما اونجا هم لوییس اول شد درحالی که حقش دومی بود پس بی انصافیه کل عملکرد خارق العاده لوییس تو فرمول یک رو با یه مسابقه نتیجه گیری کنی و این کاریه که فقط از فتل فن هایی که از شکست های پیایی رانندشون (با توجیهات مختلف و بعضا بهانه برای شکستش)از لوییس ناراحتن برمیاد

      • Akbar (Ghasemi)

        19

        2

        واسه فتل مثل رعد و برق رای دادن

        فیا توی گندی که کانادا زده داره دست و پا میزنه

        مسابقه عالی امروز مکس و هوندا خراب شه یا حق رو بدن به حقدار

    • مهدی

      14

      1

      ببخشید که پاسخ میزنم
      مکس پنالتی گرفت و لوکلیر برنده میشه.
      البته مکس مقصره اگه عجله نمیکرد راحت تر میتونست سبقت بگیره .مثل مسابقه چین 2018
      ولی حیف شد خود شارل هم گفت کاش اینجوری سبقت نمیگرفت

    • Ahmadff64

      16

      0

      تبریک به آقا سید. مکس و تیم ردبول
      بهترین و هیجان انگیزترین مسابقه فصل. 😍😍
      این مسابقه چند تا نکته داشت:
      مرسدس تو این پیست اصلا خوب نیست،ردبول چقدر با لاستیک هارد خوبه، لپ شدن گسلی توسط هم تیمیش😂😂😂، کارلوس ساینز چه قدر خوب بود، مک لارن داره به بازی برمیگرده
      چند تا سوال سید؟
      چرا اونجا که لکرلک میتونست تایم خوب بزنه تیم نذاشت؟ اصرار همیلتون برای رفتن رو اون کرپا و آسیب دیدن باله؟ این گاراژ فراری بدن دست ایران‌خودرو و سایپا فکر کنم بهتر جواب بده

      • سید علی حسینی

        9

        0

        ارادت–

        Leclerc asks: but FS4 are you making me do it because I need to save gasoline? No, it’s for the tires. So I can avoid the lift and coast. Yes, but you have to check the tires. Be careful with the tyres, the pace is good. Leclerc is sacoured

        لکلرک رفت روی این مود تا تایر هاش حفظ بشه برای همین کند شد.

        لوییس هنوز پیت نرفته بود و داشت سریعترین دور هارو میزد و فاصله باز می کرد که بعد پیت شرایط ایده آلی داشته باشه ولی اشتباه کرد و بال جلوش آسیب دید و بقیه داستان

      • Amin-5

        6

        1

        سلام خدمت زحمتکشان سایت یه سوال داشتم که فکر میکنم سوال هر کسی که فرمول یک رو میبینه باشه
        چرا گسلی و مکس اینقد فاصله دارن اخه چند تا مسابقه اول گفتیم گسلی عادت نداره و جا نیوفتاده ولی حالا چی داره همینطور داره بدتر میشه. آقا سید بنظرتون پکیجی که در اختیار مکس قرار داره با پکیج گسلی متفاوته؟ وقتی برا مکس کار میکنه چرا اون پکیج رو به گسلی هم نمیدنش؟
        اگه اولای مسابقه دقت کنید گسلی پشت کیمی چند دور گیر کرده بود یعنی فاصله اش کمتر از 0.7 ثانیه بود ولی تو مستقیمی خیلی خیلی کم نزدیک میشد اینجا که دیگه به مهارت راننده بستگی نداره به موتور بستگی داره وقتی ماشین مکس میتونه ولی ماشین گسلی نمیتونه قطعا یه جای کار میلنگه
        البته قصدم خراب کردن مکس نیست و خودم عاشق رانندگیشم
        با تشکر

      • سید علی حسینی

        1

        0

        سلام احسان جان، مقاله تحلیلی گرندپری فردا میاد روی سایت، بابت یه سری مسائل فنی که الان باهاش درگیرم نمیتونم ویدئو بسازم و از این بابت عذر میخوام❤️ به محض برطرف شدن مسائل فنی که درگیرشم، ویدئو رو دوباره جایگزین مقاله می کنم.

    • pejman

      0

      3

      وقتی لوییس پنالتی گرفت گفتم اگه لوییس فرار باشه برنده نشه دلچسب ترین نتیجه برام برد مکس تو مسابقه خونگی (البته به نوعی) ردبوله و مکس که همین اتفاقم افتاد خداروشکر

    • Mohammad44

      13

      59

      اکبر عزیز هر راننده ای روز بد داره و امروز روز بد همیلتون بود ولی این دلیل نمی شه شما مهارت فوق العاده اش رو نادیده بگیری و اونو به سخره بگیری

      • McLaren F1

        24

        8

        دوست عزیز فوق العاده شایسته ی کسی هست که با ماشین معمولی مقام بیاره
        نه با تاپ ترین ماشین

      • M.e.h.d.i

        7

        52

        برادر مهم نیست
        همه ما می دونیم مرسدس تو کفی به خوبی ردبول و فراری نیست
        اما
        بحرین و سبقتش محاله یادم بره
        صخیر و اسپین ش
        محاله یادم بره

      • H.farahani

        21

        4

        McLaren f1
        تو دنیای امروز فرمول یک هیچ کس با ماشین معمولی نمیتونه مقام بیاره.حتی بهترین راننده و ماشین هم گاراژ خوب میخواد.الان بیشتر از خوب بودن مکس بد بودن گسلی به ذهن میاد چون رقابت دنیل و مکس رو دیدیم.همیلتون هم روز خوبش نبود ولی یه نکته مثبتش این بود که همه توانش رو گذاشت .اشتباه کردن سر یه پیچ روی لیمیت خیلی مهم نیست.دو بار اشتباه میکنی و بعدی رو بهتر میزنی.لوییز فنا هم خوب دیدن که ماشین یه ایراد کوچیک داشته باشه برد که هیچ سکو هم پریده.

      • Akbar (Ghasemi)

        6

        0

        اقا یکم فان رو سخت نگیرین
        توهین که نکردیم
        به جای گیرهایی که تو بحرین دادین به فتل 😉 😘

      • yas

        3

        0

        تو این سالها سب هروقت به لوییس نزدیک بوده ازش سبقت گرفته. بی انصاف نباشید

      • THE MINDBLOWER

        22

        2

        این دوتا به این ورزش آینده میدن.
        آقا اکبر شما که فرمولا‌های پایین‌تر رو دنبال میکنین کسی هست در آینده بیاد به چالش بکشدشون؟؟؟

      • Akbar (Ghasemi)

        4

        0

        رده های پایین تر زیاد ملاک مقایسه نیست
        قهرمانایی توی جی پی 3 و 2 مثل گوتیرز و پالمر! و و و زیاد دووم نیاوردن حتی وندورن با اون عملکرد استثنایی دوسال پشت سر هم…
        پس نمیشه راحت نظر داد اما کسی مثل شارل لکلرک رو گذشته اش رو نگاه کنی همیشه بوی قهرمانی و پیشرفت داده پس نمیشه هم گفت بی ربطه.
        نیک دوریس رو از ابتدای فصل دنبال میکنم گذشته و پیشرفتش صعودیه سبکشم دوست دارم

    • pejman

      1

      3

      مشتاق رقابت داغ لکرک و مکس تو فراری و بنزم
      البته لندوو راسل و البون هم میتونن نقش خوبی تو اینده فرمول ۱ داشته باشن

      می ونم محاله اما حس میکنم اگه لندو رو از مسابقه بعد ردبول میاورد بجای گلسی رقابت بین دو تیم دوم و سوم خیلی جذاب تر میشد هرچند که محاله و هرچند که یکمم دیره

  1. HamidFTN

    33

    4

    مکس بی نظیر بود ولی حرکتش روی لکلرک خشن بود و قشنگ ضربه بدی زد به لکلرک (پنالتی لازمه😂)

    فتل یه خورده فشار بیشتری میاورد الان روی سکو بود 👏

      • mASOUd GhsM

        9

        1

        به نظر من تعویض لاستیک دوم وتل درست بود ، فراری میخواست که اجازه نده همیلتون با یه پیت استاپ دیگه امتیاز فستست لپ رو بدست بیاره که موفق هم شد البته بماند که فتل هم اون یک امتیاز رو نگرفت ، اگه دقت کنی وتل هم تا دور آخر پشت همیلتون منتظر موند و سبقت نگرفت چون اگه زودتر سبقت میگرفت قطعا همیلتون میرفت پیت لین تا فستست لپ بزنه

      • Ferrari7

        7

        0

        لاستیک سافت نسبت به هارد مکس حدودا یک ثانیه سریعتره.
        با توجه به سبقت مکس از سباستین و اون فاصله‌ای که قورت داد وبا توجه به تعداد دورهای باقی مونده و اینکه مرسدس دیگه تعویض لاستیک نمی‌کرد و همینطور مکس، محاسبه این طور بود که تو دورهای آخر با یک ثانیه سریعتر بودن هم والاتری رو وهم مکس و می‌تونه بگیره اگه یک دور دیگه مسابقه ادامه داشت والاتری رو ۱۰۰%میگرفت ولی خوب داریم از یک ثانیه حرف می‌زنیم یعنی یک چشم بر هم زدن که هر حادثه ای حتی خیلی کوچیک می‌تونه بهمش بزنه
        در مورد مکس هم واقعا همه شوکه شده بودن که این سرعت از کجا پیداش شد حتی خود چارلز هم متعجب بود، از مکلمش میشد فهمید وقتی که گفت تنهام بزارید چون میخواست تمرکز کامل داشته باشه چون غیر منتظره بود هیچ کس فکرشو نمی‌کرد موتور هوندا تو مستقیمی به فراری برتری داشته باشه مکس داشت پرواز می‌کرد بنابراین باید یه کاری انجام میشد تنها راهم استفاده از یک ثانیه سریعتر بودن سافت نسبت به هارد بود این جور مواقع باید ریسک کرد تا شاید والاتری و چارلز جلوی مکس و بگیرن ولی گفتم مکس پرواز می‌کرد و در عمل کسی نتونست جلوشو بگیره اگه واقع بینانه واز این زاویه که فکر میکنم درسته به قضیه نگاه کنیم این بار کار استراتژیست‌ها بد نبود
        ببخشید کوتاه تر نمیشد گفت

      • pejman

        0

        2

        اگه ویت استاپ رو انجامم نمیداد همینجا میموند اما لوویس فست لپ میکرد این پیت فقط برای جلوگیری از فست لپ لوییس بود همین وگرنه تو اکثر مسابقات که فاصله بین نفرات اول تا پنجم باز شده نفرات اخر فست لپ زدن

    • yaser

      17

      2

      فتل باید چکار میکرد که نکرد عالی بود امروز اون از استارت بی نظیرش و نزدیک شدن به همیلتون تا اینکه نابغه ها دست گل آب دادن و ادامه کار رو عالی بود سه چهار دور وشتپن پشت خودش نگه داشت خلاصه خوب شد که مرسدس نبرد ولی ان شا الله که فتل از این تیم میره، چارلز م آینده شو نابود میکنه با این تیم،اگه این حرف آقای گزارشگر درست باشه که میگه وشتپن و با فتل میخوان عوض کنن من یکی خیلی خوشحال میشم بابا ما گاراژ ردبول حرف ندارن پارسال چین و خود امروز نشون داد چقدر باهوشن

      • pejman

        0

        2

        فتل مرسدسم بیاد بازم قهرمان نمیشه،😂😂

  2. REZA.M

    32

    2

    فراری باید بره بمیره با استراتژی مزخرفی که برای فتل و لکلرک انجام داد بخصوص برای فتل.اگه اجازه میداد فتل بره الان فتل رو سکو بود و البته پیت استاپ افتضاح واقعا فتل و لکلرک دیگه باید چکار کنن؟تبریک به فن های مکس و ردبول.امیدوارم سرخوش از این پیروزی برتری ماشین ردبول با هارد و لاستیک های نوتر رو فراموش نکنید.هر چند که رانندگی خیلی خوب مکس رو هم نمیشه نادیده گرفت.و باز هم میگم فراری باید بره بمیره چون ردبول برده و فراری فعلا نبرده.

  3. soroush_sh_11

    30

    1

    اول از همه تشکر کنیم از کسی که دیدن مسابقه رو فدای تهیه گزارش لحظه به لحظه و سریع میکنه
    و چه غوغایی کرد مکس
    فتل عالی عمل کرد
    در اوج دلخوری از همیلتون و مرسدس با اشتباه های مسخرشون
    و آروم آروم داریم رقابت مکس و لکرلک میبینیم

  4. بهزاد زمانی

    14

    32

    خوب رد بول با هوندا قویترین موتور حال حاضر فرمول یک رو شکست داد اونم دوبار. راستی بعضیا بدیهی میدونستند تبانی پیرلی و مرسدس رو. فکر کنم حداقل این مسابقه نشون داد که این خیال چقدر به واقعیت نزدیکه و چقدر به توهم.

      • yas

        2

        0

        ولی اکبر جون تحلیل بعضیا در حد همین سایته. بهشون خرده‌ای نمیشه گرفت. جدیدا فقط منتظرن یه خبر در مورد فراری کار بشه تا بیان نیش و کنایه بزنن.

      • MrdTheGreat

        8

        4

        راستی داوران مرسدس رو از همونجایی درمیارم که ۵ ثانیه پنالتی کانادا رو به فتل دادند دیگه 👉

    • JBjb

      12

      3

      خودت خندت نمیگیره که برای سرعت امروز ردبول و فراری پای پیرلی رو وسط کشیدی؟ تو همه جا از ریس سوم به بعد بحثه تبانی های مرسدس و پیرلی هست.

      سخته دونستن اینکه دلیل امروز فقط نوع پیست اتریش ه و تعداد پیچ های کمش که 10 تاست فقط؟ ( با توجه به طراحی های 2019 سه تیم اصلی) دلیل اصلی امروز مستقیمی هم نیست، دلیل ش تعداد پیچ ه که تعداد کم و نوع پیچ که سریع هستند..پیست هایی که دانفورس کم بخواد و کم پیچ باشند فراری و ردبول خصوصا فراری با توجه به ماشین های 2019 توشون سریعتر میشند…وگرنه استرالیا چین اذربایجان فرانسه ودر آینده چندین پیست پر مستقیمی دیگه مثل المان سیلوراستون آستین ابوظبی سوزوکا اسپا مکزیک برزیل هم وجود دارند ولی چون تعداد پیچ شون زیاده تره از اتریش و کانادا و نوع پیچ های اغلب شون هم کند ه و سریع نیستند، دست بالا رو مرسدس خواهد داشت

      در کل این فصل

      1- پیست های آیرودینامیکی ( موناکو – سنگاپور مجارستان و مکزیک ( در رقابت با ردبول)) مال مرسدس ه

      2 – پیست های تکنیکی که هم ایرودینامیک می خواد هم سرعت مستقیمی هم پیچ سریع دارند و هم کند مال مرسدس ه ( اسپانیا فرانسه سوزوکا برزیل )

      3- پیست های دارای مستقیمی و پیچ های کند مال مرسدس

      4- پیستهای دارای مستقیمی و پیچ های زیاد مال مرسدس

      5- پیست های دارای مستقیمی و تعداد پیچ های کم ( 10-14 پیچ) و البته نوع پیچ سریع باشه، برتری با فراری

    • محمد.ج

      5

      1

      دقت کردم به نظراتت. هیچ وقت مثبتها به اندازه ی منفی ها نمیرسه. گاهی حتی مثبت ها یک چهارم یا یک پنجم منفی ها هم نیست. بلاخره طرفدارای مرسدس هر چقدر هم کم باشند توی این سایت حداقل باید 40 درصد باشند یا نه؟ ولی تفاوت مثبت و منفیهات خیلی بیشتره. این یعنی …
      آقا یعنی یه بار یه حرفی رو نباید بزنی که مثلا طرفدارای فراری و ردبول و باقی تیمها هم بگند ایول یه حرف منطقی زد و اگر مثبت نمیدن لااقل منفی هم ندن؟؟؟؟؟؟؟؟

      منظورم فقط این نظرت نبودها. کلی گفتم.

      • Mohammad44

        1

        1

        محمد جان نمی دونم منظورت منم یا نه ولی اگه با منی من سعی می کنم نظراتم رو بر اساس اون چه که در مسابقه دیدم بیان کنم و اگر فرضا نادرست هستش این همه دیسلایک لزومی نداره و یکی که نظرم رو قبول نداره و از من آگاه تره بیاد منو توجیح کنه.(بعضی جملات هم مثل از کجا در میاری و … صرفا به خاطر هیجان لحظه ای هستش مثل خیلیای دیگه و لا غیر) در ضمن بخشی از دیسلایک ها هم به خاطر دفاع از آقای صباغه که برخی دوستان ایشون رو بیسواد خطاب کردن من هم گفتم ایشون اگه تسلطش به انگلیسی بیشتر از من و شما نباشه کمتر هم نیست که به مذاق دوستان خوش نیومد. با تشکر از نظر سازنده ات.

      • محمد.ج

        3

        0

        منظورم شما نبودی بلکه منظورم آقای بهزاد زمانی بود.

      • yas

        2

        0

        محمد جان زمان شخصیت واقعی همه رو مشخص میکنه عزیز دل. ایرادی نداره. بذارین راحت باشن و به فتل و فراری تیکه بندازن

  5. بیژن

    18

    10

    عجب مسابقه ای داد مکس همه رو پر پر کرد خدا کنه پنالتی ندن بهش واقعا برد حقش بود
    فکر کنید اگه استارتش خوب بود چی میشد 💙❤چه هیجانی بود واوووو

    • STR34

      18

      2

      مهم اینه که مکس ترکوند واقعا بعد سنا من مکسو قبول دارم کتکشم میخورم.
      خوشحالم هوندا خستگیش در رفت. ژاپنیهایی که فقط پشتوانشون تلاشه. بخوانم نمیتونن باند بازی کنن. دم ردبول هم گرم تیم با نظمیه. دم وتل هم گرم که گاراژ فراری انقد اذیتش میکنه هیچی نمیگه. با اخلاقه این مرد.

      • sebastian

        18

        7

        داداش داره میگه اینجا، تو ریس، واقعا خواستی اون سد کردن تو تعیین خطو ندن پنالتی؟؟؟؟؟
        منظق خوب چیزیه

      • pejman

        0

        2

        موندم دیسلایک مال چیه یعنی میگن پنالتی ندادن؟

      • yas

        2

        0

        دیسلاک واسه اینه که تعصب به آدما اجازه خوندن درست متن رو هم نمیده.
        سوال دوستمون در مورد ریس بود نه تعیین خط.
        تعیین خط رو اگه سنا و شومی هم بودن بهشون پنالتی میدادن
        میخواستین ندن؟؟؟؟
        البته حق هم دارین. انقد بهتون پنالتی ندادن عادت کردین و پرتوقع شدین

  6. REZA.M

    22

    5

    مکس عالی بود.عالی. همه میدونیم.اما یه عده فکر میکنن امروز مکس پیاده شده ماشین ردبول رو هل داده.یه سوال از این عزیزان.تا قبل از پیت استاپ ها چرا مکس سریع نبود؟دلیل اتفاق امروز فقط و فقط مشکل فراری و مرسدس با هارد و البته رانندگی بی نقص از مکس بود.

    • Akbar (Ghasemi)

      3

      0

      ردبول رو هارد وحشتناک سریع بود وگرنه تا نصف اول مسابقه مکس زیر متوسط بود با توجه با اون استارت.
      نیمه دوم ریس در عوض مکس کاری کرد که نیمه دوم برزیل 2016 رو یاداوری کرد منتها توی پیست خشک…
      به هر حال لذت بخش بود مرسدس نبرد چون خیلی تکراری شده بود

  7. mehranf1

    19

    12

    اعجوبس این بشر. بی تعارف بگم منو یاد بهترین دوران شوماخر میندازه. وقتی دورهای پایانی هم تیمیشو لپ کرد تموم تن من داشت میلرزید. آخ اگه فراری یا مرسدس دستش بود .

    • REZA.M

      22

      3

      چی میگی؟ماشین ردبول با هارد داشت پرواز میکرد.یه سوال.مکس روی مدیوم چرا خنثی بود؟رو مدیوم از فتل -لکلرک-بوتاس-و همیل کند تر بود.و این نشون میده ضعف ماشین های فراری و مرسدس روی هارد مسبب اتفاق امروز بود.

      • Hamed

        15

        2

        10 دور تایراش نوتر بود چون تیمش بلد بود استراتژی بچینه برای کل ریس و مکس نابغس تو پرفورمنس گرفتن از تایرا
        فراری که دوساله ول معطله تو استراتژی ولی مرسدسم گاهی باید جلو ردبول درس پس بده

      • STR34

        9

        0

        لاستیکای مدیوم مکس ایراد داشت گفت خودش آخر مسابقه

      • REZA.M

        8

        0

        mehranf1
        گسلی که از اول فصل تعطیله کلا.

  8. 5red16

    19

    5

    یک واژه پیدا کردم واسه گاراژ فراری، افتضاح
    یک و دو مسابقه مال فراری بود
    اون پیت استاپ وتل همه چیز رو به هم ریخت
    ولی از عملکرد فوق العاده وتل و لکلرک نباید گذشت
    مکس هم عالی بود
    اما بردش رو مدیون گاراژ عقب افتاده فراری هس
    اولین مسابقه جذاب فصل بود
    اولیش کانادا بود که خراب شد…
    دوست ندارم مکس پنالتی بگیره صرفا به خاطر اینکه با یک فراری درگیر بود
    امیدوارم عدالت همیشه رعایت بشه
    ❤🏎❤🏎❤

    • pejman

      0

      2

      شما حتی یک هم ندونستید بگیرید چه برسه به یک و ذو اونم با راننده ای که از خط ده مسابقه رو شروع کرده فیلم هندی که نیست هم خوش شانسی داشتید هم بد شانسیکه این نتیجه براتچن رقم خورد اما دیگه ۱و۲ بعید بود اوج اوجش این بود که لکرک اول میشد که اونم نشد پیت استاپ اون که دیگه ایراد نداشت
      بعدم بدونید اگه لکرک با سافت استارت نمیزد نمیتونست رده خودشو حفظ کنه و فاصله باز کنه پس به استراتژی لاستیکم نمیتونید خورده بگیرید

      • pejman

        0

        1

        مکس بهترین راننده نیست و خیلی جاها نپخته عمل میکنه اما سریع ترین رانندست مطمین باش هم فتل رو اذیت میکنه هم لوییس رو البته اونام با سبک خودشون باهاش مقابله میکنن البته فکر میکنم لوییس خژلی بهتر از پسش بر بیاد چون خیلی باهوش تره به جرات میتونم بگم لوییس باهوش ترین و زرنگ ترین و ابزیرکاه ترین راننده فرمول یکه

  9. Muhammad-sv#5

    12

    17

    فیا رسما داره حمایت میکنه از این بچه سوسول 5 ثانیه پنالتی حقش بود تنظیمات موتورییشو تغییر دادن با 20drs کیلومترسرعت بیشتری داشت از فتل … ردبول امروز رسما سریع بود اما گسلی نه پس باید به فکر جانشینش باشن و بازم دست های پشت پرده ی فیا … اصلا جا نذاشت برای لکلرک

    • STR34

      8

      1

      عجب! پس شما میگی دستهای پشت پرده مکسو قهرمان کرد!!! به مرسدس میخوره این حرفا. مکس بدبخت که تو موناکو ۵ثانیه سر آنسیف ریلیز پنالتی گرفت از دوم اومد چهارم جیکش درنیومد. یه مصاحبه هم نکرد حالا به این ردیفی جنگیده اول شده میگی فیا باعث شد؟
      پناه بر خدا

    • pejman

      0

      2

      بیخیال توهم مافیا بشید این که شما نمیبرید معنیش این نیست که هرکی برد یعنی مافیا داره عدم برد شما دلیل بر وجود مافیا تو تیمای دیگه نیست قبول کنید این فراری خقش برد نیست

  10. Ali n

    20

    13

    اول اینکه صحنه لکرک – وشتپن چقدر شبیه صحنه روزبرگ – لویس سال ۲۰۱۶ بود که البته اونجا پنالتی لحاظ نشد.
    دوم اینکه این استراتژیست فراری چی با خودش فک کرد که فتل رو از ۴ ام آورد پیت بدون زدن سریعترین دور ۴ ام تموم کرد؟؟ شاید با تایر هارد کلن مشکل داشته ولی بازم به نظرم تصمیم منطقی نبود.
    سوم بدبخت مک لارن که الکی موتور هوندا رو به خاطر درخواست آلونسو از دست داد ولی غافل از اینکه مشکل از خود مک لارن و آیرودینامیکشه ، نگاه کنین که آدرین نیووی چه شاهکاری طراحی کرده.

    • pejman

      0

      1

      این شاهکار ادرین نیوی هست اما واقعا هنچز مودور رنو قدرت بیشتری از هوندا داره البته تو بحث اطمینان موتور امسال رنو ضعیف بوده
      بالاتر دلیل استراتژی دومین پیت استاپ فتل گفته شد که بنظرم درست بود اونم جلوگیری از پیت استاپ لوییس و زدن فست لپ توسط لوییس بود

  11. INDECENT

    14

    3

    مکس استارتو به معنای واقعی کلمه گند زد ولی رانندگیش عالی بود عالیییییییییییییییی واقعا ترکوند کلمه ای نمیشه در وصفش گفت .

    علاقه مندان به شطرنج هم منتظر پنالتی … ببینیم چی میشه .

  12. mehdivettel

    33

    4

    واقعا حق فراری امروز برد نبود
    دم مکس گرم که حال هرچی ایتالیایی حال به همزن تو گاراژ بود رو گرفت

    یه مشت احمق ریختن تو گاراژ فراری هر مسابقه یه دسته گلی آب میدن

    واقعا اگه به مکس پنالتی بدن اوج نامردیه ، بابا خدایی یه سبقت معمول تو فرمول یک بود که هر راننده ای داخل پیچ باشه این کارها رو میکنه دیگه

    در آخر دم سب هم گرم ، هم تو استارت فوق العاده بود و هم بعدش خیلی خوب داشت میرفت که تیم ماموریت همیشگیشو انجام داد و تر زدن به مسابقه فتل

    • yaser

      10

      1

      فتل باید چکار میکرد که نکرد عالی بود امروز اون از استارت بی نظیرش و نزدیک شدن به همیلتون تا اینکه نابغه ها دست گل آب دادن و ادامه کار رو عالی بود سه چهار دور وشتپن پشت خودش نگه داشت خلاصه خوب شد که مرسدس نبرد ولی ان شا الله که فتل از این تیم میره، چارلز م آینده شو نابود میکنه با این تیم،اگه این حرف آقای گزارشگر درست باشه که میگه وشتپن و با فتل میخوان عوض کنن من یکی خیلی خوشحال میشم بابا ما گاراژ ردبول حرف ندارن پارسال چین و خود امروز نشون داد چقدر باهوشن

  13. 5red16

    22

    3

    چیزی که در آخر مسابقه به چشم نیومد سبقت وتل بود
    بعد از پیت استاپ هفت یا هشت ثانیه اختلاف رو کم کرد و همیل رو هم گرفت
    بوتاس هم در دسترسش بود
    فقط یک دور دیگه لازم داشت
    درکل خیلی این کارش به کمک تیم میاد
    هم امتیاز بیشتری گرفت واسه تیم و هم باعث شد اختلاف راننده ها هم کمتر بشه
    استارتش هم فوق العاده بود
    وتل فقط یک نقص داره، گاراژ

  14. pouya

    21

    10

    چه مسابقه جذابی بود.
    تبریک به مکس و طرفداراش
    تا پارسال واقعا از ورشتپن خوشم نمیومد ولی الان واقعا شده یه راننده کامل و شایسته برد
    برد حقشه،ولی پنالتی داره که به شخصه مخالف اعمال پنالتیم هم بخاطر حرف اقای حسینی که گفتن اگه اینم اعمال شه دیگ فرمول یک فرمول یک نیست
    هم بخاطر اینکه این فراری لیاقت حتی یه پیروزیم نداره
    بازم تبریک به مکس و طرفداراش.
    ماجرای تبانی مرسدس قطعا درسته اما نه با فیا نه با پیرلی مرسدس احمقای جهانو تو گاراژ فراری قرار داده.
    چقدر این گاراژ احمقه یعنی اگر هرکدوم از اعضای فراری الان جلوم بودن میزدمشون
    فراری فقط و فقط راننده خراب کنه
    بیچاره وتل-بیچاره لکلرک
    کاش وتل بره ویلیامز لپ شدنش برام هضمش خیلی راحتتره تا این حماقت
    چجوری لاستیک آماده نیست؟؟
    چجوری استراتژی دو پیت پیاده میکنید ولی سافت-مدیوم-سافت نیست؟؟
    وتل به راحتی میتونست رو سکو باشه و حتی با مکس و لکلرک بجنگه اما…..
    لکلرکم که میگه میتونم سریع باشم میگن نه
    چقدر احمقه این گاراااژ

    وااای صباغ هنوز معتقده لکلرک از وتل تو این ریس سریعتر بود 😂😂😂
    وتل با استارت از ۹ ام و با یه پیت اضافه و با اون فاجعه پیت اول ۱۷ ثانیه با لکلرک فاصله داشت در آخر تازه این وسط چندتا سبقتم داشت
    بازم معتقده لکلرک سریعتره😂😂

    البته برای ما که فرق نمیکنه
    تورو خدا فراری به حرف صباغ گوش کن وتلو بیرون کن ✋❤

    با تمام این حرفا مسابقه جذاب بود
    بعد مدت ها کلی کیف کردیم❤

      • THE MINDBLOWER

        13

        2

        جالبه سب ۱۹ ثانیه پشتش بود و یه پیت ۲۵ ثانیه‌ای اضافه داشت.

      • THE MINDBLOWER

        12

        3

        ایشون اصولا تحلیلش مشکل داره تو فرانسه لکرک از بوتاس اسلیپ‌استریم گرفت بعد میگه قسمت دوم استارت فراری از بقیه خیلی بهتره بی‌تعارف.

      • pouya

        13

        0

        بنظرم همه جمع شیم اگه آشنا داره وتلو بندازن بیرون از فراری وتل ویلیامز بره بهتره خدایی پیت استاپای ویلیامز خیلی خوبه😂

      • mehdivettel

        10

        0

        THE MINDBLOWER
        اون تیکه استارت فرانسه که یه سوتی محض بود یه چی تو مایه های سوتی های خیابانی تو فوتبال

        دقیقا براندل اونجا میگه یه خلا پشت مشتی میگیره لکلرک بعد آقا اینجا میاد میگه موتور فراری

    • pejman

      0

      2

      استراتژی پیت دوم بعدا اعمال شد وگرنه قرار بود با هارد تا اخر مسابقه بره
      همه حرفات منطقی بود جز اونجا که گفتی براحتی فتل میتونست رو سکو باشه و با مکس و لکلرک بجنگه واقعا رو چه حساب اینارو میگید

  15. Nohed81

    18

    3

    یه تبریک ویژه و خاص به ورشتپن و ردبول، واقعا عالی و جسورانه مسابقه داد، و اما با این مسابقه همه فهمیدیم که رقیب و دشمن اصلی فتل، خود همین تیم و گاراژ فراری هست!! فتل راحت میتونست اول بشه، و یا سکو بگیره، اما فراری گند زد، و نزاشت، در مورد فراری هیچی نگیم بهتره، موفق باشید

    • pejman

      0

      3

      آقا تیم بازم سوتی اما توروخدا نیاین بگین فتل میتونست اول بشه فتل سوم رو هم نمیتونست بشه چون اگه این شرایط رقم تمیهورد پیت دوم اتفاق نمیوفتاد و خیلی از پیشرفت وکاهش زمان فتل نسبت به رانده های پیشتاز بخاطر پیت دوم و لاستیک سافت بود

    • miladhammer44

      3

      5

      باباداداش muhammad-sv#5توچرافکرمیکنی به همیلتون تیکه نندازی اصلاهیچ کس حرفتوقبول نداره ماجرای لوییزوسب این بودکه فتل ازپیست رفت بیرون بعدش بهطرزخطرناکی به پیست بازگشت وجلوی لوییزوسدکردامااینجاداشتن باهم رقابت میکردن البته من منکرپنالتی نگرفتن مکس نیستم واعتقادم براینه قانون برای همه یکسان بایدباشه تمام حرف من این8مسابقه قبلی رومرسدس بردحالابه جای اینکه برید شادباشیدعملکردراننده های فراری نه گاراژاومدین چسبیدن به اینکه لوییزپیچ یک رفت بیرونوسب ازلوییزسبقت گرفت اخه داداش من سب بالاستیکی که هردور1-1/5ثانیه سریعتربودوباتوجه بهمشکل همیلتون کارشاقی مگه کرده…..!!!!!ببخشید طولانی شد…

      • Akbar (Ghasemi)

        4

        2

        لاستیک سریع تر روی کاغذ در شرایط هوای تمیزه پرفسور کار فتل رو بی ارزش نکن…
        غلبه بر هوای کثیف
        نوع و لیوت پیست
        تمام کردن سبقت با توجه به اینکه ماشین جلویی ریسینگ لاین رو در اختیار داره و ابتکار عمل استفاده از باتری رو داره
        داغ شدن لاستیکای ماشین عقبی
        فشار بیشتر به موتور ماشین عقبی
        مواردی هست که باعث میشه عدد پیرلی روی کاغذ واسه اختلاف لاستیکا با توی پیست و خصوصا شرایط دنبال کردن فرق کنه…
        ضمن اینکه اون اختلاف واسه لاستیکای نوه و لاستیک نرم تر سب افت عملکرد داشت تا زمان سبقت.
        اوکیه؟

      • pejman

        0

        2

        Akbar
        کلی حرف زدی اما حرفات در عین واقعیت دور از حقیقت بود لااقل راجب شرایط لاستیک فتل نسبت به همیلتون تو این مسابقه
        یادت نره عدد پیرلی برای دوتا لاستیک هردو صفر باشن همونجور که شما متغیر های لاستیک فتل در شرایط مسابقه رو در نظر گرفتی متغیر های لاستیک لوییس رو هم در نظر بگیر و در نظر داشته باش چند دور کار کرده و چند دور دیگه باید کار کنن و مسیله بیش گرمایش بخاطر دمای پیست و داون فورس بیش از حد ماشین نسبت به پیست و تاثیرش روی عمر وعملکرد لاستیک رو هم برای همیلتون در نظر بگیر اونوقت نظر بده چرا فقط از یه طرف بقضیه نگاه میکنی واقعا راست میگن هرکس یه طرفه به قاضی بره راضی برمیگرده

    • pejman

      0

      2

      یبار تو ویدیو اقای حسینی توضیخ داده شد که تمام راننده های حرفه ای فرمول یک میدونن اونی که از خارج پیست میخواد رد بشه مجبوره کوتاه بیاد در برابر اونی که داخل پیسته و بین لکلرک و ورشتپن اتفاق خاصی نیچفتاد که بخوان پنالتی بدن یه شرایط مسابقه ای بود

      • Akbar (Ghasemi)

        2

        0

        اقا پژمان دفاع دور قبل لکلرک در حالیکه خارج پیچ بود رو ندیدی انگار!!!!!
        مکس خودش رو چپوند توی پیچ و باز طی اش کرد نمیگم صد درصد خطا بود یا نبود اما کاملا مشکوک بود
        بهتره این صحنه ها خطا نباشه تا جذابیت بمونه تو اف 1
        و صد البته صحنه هایی مثل کانادا نباید خطا اعلام میشد

  16. Amir7

    18

    2

    تبریک به مکس مثل تراکتور از روی همه رد شد واقعا، ولی من موندم اون همه سرعت مسابقه ای رو از کجا آورده بود !
    بعد از بحرین بالاخره کمی از فرمول یک لذت بردیم و با این داورها احتمالش خیلی کمه پنالتی ای در کار باشه.

  17. MrdTheGreat

    22

    9

    مسابقه بسیار دیدنی و جذاب بود
    ۸ تا مسابقه قبل به کنار این مسابقه دقیقا چیزی بود که هر بیننده فرمول یک انتظار دیدنشو داشت
    از افتضاح گاراژ فراری دیگه نمیگم و کاملا عادی شده واقعا شرم آور بود
    یه نکته هم خدمت طرافداران راننده انگلیسی 👈 وقتی میگیم در اختیار داشتن پکیج برتر چقدر میتونه در کسب سکو تاثیر داشته باشه مثالش ۸ تا مسابقه اول فصل و نداشتنش گرند پری اتریش میشه حالا یک عده میان علائق شخصیشون رو در غالب نظر به طور اغراق آمیز فریاد میزنن دیسلایک میگیرن اما باز هم ترجیح میدن در لاطائل سیر کنن تا منطقی باشن ☝️

    • pejman

      0

      2

      قرار نیست یه ماشین و یه راننده همیشه تو همه پیست ها شرایط ایده ال رو داشته باشن پکیج مناسب موثره کسیم منکرش نبوده و نیست
      راجب منطقم باید بگم یه سوزن بخودت بزن یه جوال دوز به مردم ببین واقعا فتل فن ها منطقی ترن یا بقیه اعضای سایت کسی حرف حق ضد فتل بزنه هم تو این سایت کلی دیسلایک میگیره چرا چون تعداد طرفدارای متعصب و بی منطق فتل بیشتره خواهشا راجب موضوع منطق تا وضع طرفدارای فتل اینه اصلا حرف نزن چون حرفت بیشتر شبیه جکه

      • yas

        2

        0

        دقیقا این حرفت مصداق همیل فن‌هاست که فکر میکنن رانندشون خداست و ماشینش در حد پراید.

    • M.e.h.d.i

      7

      4

      من که داداش گفتم
      این مکس دنیل رو انداخت بیرون
      ست آپ گسلی هم مکس پسند هست
      وگرنه کسی که پارسال بالاتر از استبان تموم کرده بعضی از مسابقه ها رو کجاش بده

      • pejman

        0

        2

        نمیفهمم چرا ردبول باید بخاطر خوشایند مکس ستاپ ضعیف تری داشته باشه واقعا گسلی اصلا نمیتونه رقیب جدی برای مکس باشه پس چه دلیلی داره که ردبول امتیاز تیمی رو فدای خوشایند مکس کنه از طرفی عملکرد تا این حد ضعیف گسلی هم برام جای سواله گسلی که با توروروسو تو اون سطح بود الان اگه جز ۶ تای برتر هم نباشه بابد ۷یا نهایت ۸ بشه وس چرا اینقدر عملکردش ضعیفه متوجه نمیشم دلیل واقعیش چیه

  18. Alchemist

    19

    0

    ورشتپن چه کرده ، همه رو دیووووونه کرده ، هونداش همممممممه رو تویییی جیبش کرده.(با ریتم لطفا).
    عجب مسابقه ای بود خدایی . یکی از بهترین مسابقات چند سال اخیر . چارلز م عالی بود دیگه کاری از دستش بر نمیومد واقعا . این همه سرعتو از کجا اورد مکس . پشماااااااااااااام واقعا . عااااااااااااااااااای گسلی این چه وضعشه . به خودت بیا مرد. همه بیخیال لوییز و سب شدن این مسابقه . چه کردن این جوونا واقعا . نوریس چه خوب بود . گاراژ فراری هم که چیزی نگیم بهتره .

  19. navid0021

    16

    2

    تبریک به طرفدارای مکس خاک تو سر گسلی یکی اول میشه اون یکی یه دور عقب میفته شروع فتل عالی بودش ولی مثل همیشه گاراژ خراب کرد ولکرک هم مسابقه خوبی داشت یه سوال شما هم مثل من با گسلی مشکل دارید یا منم فقط؟

  20. Parham

    14

    0

    تبریک به طرفداران مکس
    واقعا عالی بود ، وقتی هم تیمی لپ کنی مسشه فهمید که چقدر کارش خوب بود
    فتل خیلی خوب بود حیف که باز گاراژ ممتاز فراری با شعبده بازی می خواست تایر درست کنه!
    مکس شایستگی اول شدن را داره همونطور که فتل تو کانادا شایسته بود
    امیدوارم که دیگه همه مسابقه ها همینجوری باشه
    امیدوارم👏👏👏

  21. شاهین

    14

    0

    گسلی… . توسط هم تیمی لپ شدن یعنی فاجعه اونم تو ردبول. ردبول باید یه کاری بکنه وگرنه گسلی یه تنه تیم رو به فنا میده.
    مکس میتونه پنالتی بگیره اگه بخوان سخت بگیرن ( چون توی کانادا برای فتل سخت گرفتن اینجا هم به نظر باید سخت بگیرن طبق قوانین خودشون). لکلرک هم شاکی بود. گاراژ فراری هم که آخرشه یا استراتژی داغونه یا ماشین خرابه یا برای راننده یا لاستیکا آماده نیست. سبقت آخر فتل یکم به ما طرفداراش حال داد. نوریس عالی بود. دارم فکر میکنم اگه آلنسو پشت اون ماشین بود آیا میتونست بهتر نتیجه بگیره یا نه؟

  22. Muhammad-sv#5

    18

    4

    قهرمانی فتل تو 2017 داشت به سختی رقم میخورد اما مالدونادو نذاشت و رسما سه تا مسابقش نابود شد البته ترکیدگی لاستیک سب تو سیلوراستون ربطی به مکس نداشت ولی سب رسما اون سال شایسته ی قهرمانی بود

  23. Amir.McLaren

    14

    1

    این گرند پری از هر نظر عالی بود. مجددا عاشق فرمول یک شدم. مکس خودش فوق العاده بود. و تیم مکلارن واقعا عالی بود. خوش حالم که این جوان ها هیجان رو به فرمول یک آوردن.

  24. mahdi

    19

    0

    چیه این فرمول یک تموم تنم داره میلرزه !!!!!!!!!!

    با اینکه طرفدار فراری ام ولی از مسابقه خیلی لذت بردم
    مخصوصا سبقت آخر مکس از لکرک
    درکل 20 دور آخر مسابقه دل تو دل هیچکس نبود

    تبریک به طرفدارای مکس

  25. Mahmoud

    12

    2

    آقا اصلا عااااالی بود این مسابقه. اونجایی که لکلرک داشت دفاع میکرد قلبم چنان تبش داشت واییی.
    ممنون مکس البته که به لکلرک جا نداد ولی اینجا فرمول یکه نباید بدن پنالتی هرچند قانون باید برا همه یکسان باشه!!!
    و دیگه چی بگم به این فراری…

  26. Hamed

    21

    3

    لذت خالص!
    بالاخره بعد از 9 تا ریس فرمول 1 دیدم امسال
    هیچ غر و لندی هم ندارم اگر فلان اگر چنان . تیمی که استراتژی تعویض به موقع و همچین راننده ای داشته باشه باید برنده بشه
    فرشتاپن یه نابغه اس و لکرک یه پدیده . مکس داره یه ریسر تمام عیار میشه . چه دفاعی کرد لکرک سر اون سبقت اول مکس . اون 2 دور آخر یاد دوران سنا و پراست زنده شد .خوشحالم آینده فرمول 1 حداقل دوتا ریسر فوق العاده ذخیره داره
    با اینکه طرفدار فراری ام ولی اگر به مکس پنالتی بدن ته دلم این برد فراری بهم نمیچسبه حتی اگر به سود منافع تیم باشه
    اونایی ام که از این مسابقه لذت نبردن و ذهنشون فقط درگیر راننده مورد علاقشونه و فقط منتظر ببینن چه اتفاقی برای اون خوبه یا بده امیدوارم زودتر از این ورزش زده بشن و جمع طرفدرای فرمول 1 رو ترک کنن
    فراری که قهرمان نمیشه ولی امیدوارم اجازه رقابت آزاد بین فتل و شارل لکرک از ریس بعدی وجود داشته باشه

    • mehdivettel

      9

      4

      دوست عزیز اگر منظورت طرفدار های فتل هستن واقعا بهشون حق بده بیان اینجا و ناراحت باشن

      شوخی که نیست ، با کلی ذوق میای یه مسابقه ببینی گند میزنن به اعصابت و آخه این کار رو مرتب تکرار میکنن

      تنها کاری که میشه کرد این هست که بیای اینجا و ناراحتیتو نشون بدی

  27. ramtin

    11

    4

    دوباره اشتباه استراتژی و مدیریت نادرست مسابقه. شروع با لاستیکهای سافت لکرک رو مجبور کرد که دور 20 بیاد پیت و 50 دور با هارد بزنه و نتیجه اش تموم شدن لاستیکها آخر مسابقه بود. اشتباه بعدی که فراری کلا حواسش به مرسدس بود و اصلا توجهی به سرعت مکس تو مسابقه نداشت وگرنه میتونستن دیرتر پیت استاپ انجام بدن و در نهایت خود لکرک هم دفاع درستی در برابر مکس نداشت و در رو کاملا باز گذاشت برای سبقت. فراری با ماشینی که باید 4 تا مسابقه رو تا الان میبرد فعلا هیچ بردی نصیبش نشده و این نشون میده که فراری در عملیات و اجرا نه تنها پشت سر مرسدس و ردبوله بلکه حتی شاید تیمهای میان رده ای مثل مک لارن هم در این زمینه از فراری بهتر باشن. در نهایت هم WHAT A DRIVE BY MAX!!! ABSOLUTE MASTERCLASS

      • Muhammad-sv#5

        8

        3

        تعداد توضیحاتم راجع به آلمان پارسال 2 رقمی شدن دیگه حوصله ی توضیح دادن ندارم شماها یکی دو تا اشتباه فتلو یکی دو هزار بار تکرار کردید ولی ما اشتباهات همیلتون تو یه مسابقه رو یه بار میگیم و فراموش میکنیم

  28. Hassan Mohebbi

    15

    1

    تبریک به طرفداران مکس و ردبول
    تبریک به طرفداران لکلرک، وتل و فراری
    تبریک به طرداران بوتاس، همیلتون و مرسدس
    تبریک به طرفداران کیمی به خاطر هیجانی که ابتدای مسابقه به ما داد.
    فوق‌العاده هیجانی بود.
    بهترین مسابقه فصل (تا به اینجا)

  29. mehdivettel

    17

    2

    اتفاقی که به خاطر مکس و لکلرک بهش توجه نشد این بود که فتل موقعی پیت اضافی رو انجام داد 25 ثانیه با بوتاس فاصله داشت و ظرف بیست دور این فاصله به زیر یک ثانیه کاهش پیدا کرد که نشون میده فتل تا اونحا که جا داشت فشار آورد

    نکته بعدی این قضیه این هست همیلتون مثل همیشه داشت یه جور وانمود میکرد که ماشینش مشکل داره ولی به محض اینکه فتل پشتش در اومد به خاطر اینکه ازش سبقت نگیره فاصله ده ثانیه ای که با بوتاس داشت به زیر دو ثانیه رسوند ولی خوب فتل سریعتر بود و سبقت گرفت در نهایت

    همه ی اینها به کنار تو سی دور اول تاقبل از پیت استاپ همیلتون ، حداقل 7 یا 8 بار رفت روی کرب خروجی پیچ اول رفت که برای پنج دوره قهرمان جهان یه خورده ضایس

    • Mohammad44

      4

      5

      مهدی جان اینکه وتل خوب و سریع بود به کنار ولی اینکه می گی همیلتون داشت ادا در می اورد رو باهات موافق نیستم چون در همون زمانی که همیلتون فاصله اش رو با بوتاس کم می کرد وتل هم هم داشت فاصله اش رو با همیلتون کم می کرد(کاهش فاصله ی همیلتون با بوتاس به خاطر این بود که بعد پیت استاپ همیلتون مهندسش بهش می گه فشار نیار ممکنه آخر مسابقه یه فرصتی گیرمون بیاد که به تبعش فاصله اش با نفر جلوییش هی داشت زیاد می شد.) وقتی هم میبینه که فرصتی در کار نیست و وتل بهش می رسه سعی می کنه از وتل دفاع کنه و در نهایت طبق گفته شما چون سریعتر بود رد شد.

      • mehdivettel

        8

        3

        قطعا ماشین همیلتون صد در صد نبود ولی تو این قضیه خود همیلتون هم مقصر بود

        در کل همه اینها کری هستش محمد جان و قطعا کسی منکر بزرگی همیلتون نیست

    • miladhammer44

      1

      5

      الهی بمیرم توپیچ یک بری بیرون ضایعس یاتوبارون باسرعت60تابری تودیوارضایعس توروخداازاین شوخی های ظریفت به هرکی نسبت میدی به لوییزنده چون سب کارنامه پرهاازمن گفتن بود

      • mehdivettel

        2

        0

        لازم دونستم یادآوری کنم تو همون پیچ بدون اینکه بارونی در کار باشه پنج دوره قهرمان جهان رفتن تو دیوار
        آلمان 2014😁😁😁

  30. SPARTAN

    15

    0

    مسباقه خییلیی خوبی بود
    مرسی مکس و تیم ردبول
    لکلرک هم عالی بود مشکلات فراری به محض انداختن هارد شروع میشه کلا
    سب هم ترکوند شانس برای پودیم هم داشت اگر مسابقه 72 دور بود 🙂
    مسابقه خییلیی خوبی بود جذاب و هیجانی
    پنالتی منالتی من اصلا نمیدونم چیه
    اینبار پنالتی بدن مسخره تر از پنالتی فتله
    و کاش کانادا هم قرار میزاشتن که بعد مسابقه حرف هارو بشنون!!!

  31. وحید

    9

    2

    من هنوز تو کف پیت استاپ فتلم!!!! اگه یه ثانیه بهتر حتی میزدن فتل رو سکو بود!!! افسوس !
    احسنت به مکس
    سید جان، چرا همیلتون از چهارم شروع کرد؟
    قانون خاصی داره پنالتی ها؟ اگه از اخر پنالتیها اعمال میشد لوییس باید از 5 استارت میکرد

  32. JBjb

    18

    6

    برای اولین بار تو این فصل مرسدس سریعترین ماشین پیست نبود و راننده هاش هم واقعا ضعیف بودن…این چیزی یه که همه می خوان…رقابت و جذابیت…..باز یه عده که هیچی از فرمول یک نمی دونن برن از همیلتون غول بسازن :)))…جذابیت امروز و جذابیت این چند سال اخیر به راننده های جسوری که تو دفاع هم خیلی خوب هستند یعنی فتل وشتپن رایکونن ریکیاردو بوده و جوون های با استعدادی مثل نوریس و لکرک که این فصل ماشین دارن که می تونن باهاش سریعتر از گذشته خودشون باشن. ماشین برابر بدید به اینایی که بالا اسم بردم و دو تا راننده مرسدس، یا ماشینی که رقابتی باشه مثل امروز ( تو همه پیست ها نه فقط 1-2 پیست از 21 پیست) میبینید که چجوری سطح واقعی همیلتون روزبرگ بوتاس معلوم میشه که نسبت به بقیه چقدر پایین تر معمولی تر هستند و چجوری EXPOSE میشند.

    فراری باز هم در مورد فتل خرابکاری کرد….یعنی براحتی فتل از بوتاس رد میشد و 1-2 از آن فراری میشد و کارشون برای دفاع کردن از وشتپن راحت تر بود و حتی می تونست منجر به برد فراری و سکوهای 1 و 3 بشه

    بعد از استراتژی اشتباه برای فتل توی استرالیا و بحرین، استراتژی اشتباه توی Q2 بحرین و آذربایجان برای فتل از سمت فراری و خرابی توی تعیین خط های فرانسه و اتریش، اساتید گاراژ فراری باز هم امروز با این پیت استاپ 6.1 ثانیه ای دسته گل به آب دادند….البته معضل اصلی این چند سال ضعف استراتژیست ها نبوده و نیست، معضل اصلی ضعف ماشین فراری توی 80درصد پیستها نسبت به هیولای مرسدس ه وگرنه اگر توی 70-80درصد مسابقات پول پوزیشن ، ردیف جلوی استارت و سریعترین ماشین پیست در اختیار فراری ها باشه این اشتباهات هم کمتر میشه. چند بار دیدیم در سالهای گذشته که حتی مرسدس ها هم وقتی راننده هاشون 1-2 و یا 1-3 نباشند و تو رده های 3-4-5 در جریان مسابقه یا شروع مسابقه باشند اونها هم اشتباه استراتژی و یا اشتباهات دیگه کردن..اصل اینه توی تعیین خط و استارت و بعد پیچ اول مسابقه 1-2 باشی مثل اکثریت مسابقه مرسدس ها تا اینجوری هم سریعترین ماشین پیست رو داشته باشی و خود به خود ضریب خطا میاد پایین

    • ...m6...

      8

      13

      خود راننده شما با ماشین ضعیف کجا بود؟ ولمون کن اصن لوئیس یه چیز دیگس و مورد تحسین بزرگان فرمول یک…..خیلی هم نگذشته از مصاحبه ها…جسوووور😂😂😂😂

    • iman

      2

      4

      اشتباه استراتژی تو بحرین؟یعنی فتل که با اون ماشین کاملا سریعتر تو سبقت اسپین میشه خودش یک درصدم مقصر نیست،یا تیم مقصره یا گاراژ یا ماشین این اواخرم توطئه گاراژ علیه فتل،عزیزم اگر خرابی بحرین نبود و اشتباه تیم تو تعیین خط موناکو الان فتل از لکرکم عقبتر بود

    • pejman

      0

      1

      شما در عین این که میخوای منطقی حرف بزنی با غرض هم حرف میزنی و این منطق حرفتو کم میکنه به هرکس بگی یه راننده تازه کار بهتره یه راننده کهنه کار با پنج دوره قهرمانی فرمول یکه فقط بهت میخنده تو که ادعاد میشه از فرمول یک سر درمیاری بدون تجربه عامل خیلی مهمی تو موفقیت ه چیزی که لکرک و نوریس و ورشتپن اگه داشتن خیلی بهتر نتیجه میگرفتن همه میدونیم ورشتپن سریع ترین رانندست اما باهوش ترین راننده نیست و همین باعث میشه خیلی فرصتارو استفاده نکنه و سید هم گفت از قول یکی از راننده های فرمول یک که بهترین راننده اونه که تو کندترین سرعت برنده مسابقه بشه هروقت اینو درک کردی بیا نظر بده کی از فرمول یک سر در میاره کی در نمیاره این ورزش فقط سرعت نیست که توش تعیین کنندست
      حرف زدن از ماشین برابر هم خنده دار ترین حرفه تو تمام مسابقات فرمول یک از ابتدا تا الان هیچوقت همه ماشین برابر نداشتن و نخواهند داشت و همیشه ماشین عامل مهمی تو پیروزی بوده اما هیچوقت ماشین عملکرد راننده موفق رو تحت الشعاع قرار نمیده لوییس لابد چیزی داشته تو خودش که انتخاب شده برای نشیتن پشت بهترین ماشین این سال های فرمول یک بشینه دقیقا اما چیزی از ارزش لوییس کم نمیشه با این حرفا یادت باشه قهرمانی های فتلم تو زمانی رخ داد که بهترین ماشین اون سال ها و با دفیوزر دمنده رو داشت که دست کم یه سرو گردن بالاتر ماشینای دیگه بود

  33. Muhammad-sv#5

    18

    1

    فک کنم ضریب هوشی اونی که به سب گفت بیا پیت زیر 70 بود و لحظه ی اومدن سب به جایگاه پیت که مکانیکه دستشو تکون میداد یعنی زود باشین لاستیکارو بیارین یک پلان برتر تاریخ اف وان بود

    • THE MINDBLOWER

      8

      2

      گریه داره بخدا.
      اینا خجالت نمیکشن که حداقل واسه شبی این کارو میکنن که بعد از اینکه از ماشینش اومد پایین با تک‌تکشون دست داد و دلداریشون داد درحالی که اگه بقیه بودن میگفتن:why always me??

      • Muhammad-sv#5

        6

        0

        امثال ناندو و وورشتاپن بودن خون به پا میکردن in the f1 drivers … Just seb is attractive

      • Muhammad-sv#5

        4

        2

        راستی احمد فتل چرا نیست خیلی وقته نمیاد دلمون واسش تنگ میشه

  34. JBjb

    10

    3

    همیلتون اگر اون 10 دور آخر اون دورهای سریع رو نمی زد و میزاشت فتل ازش رد بشه به نفعش بود چون فتل از بوتاس هم رد میشد و 3 امتیاز به نفع همیلتون میشد چون بوتاسه مرسدس سوار ( راننده دسته 2 ) که تنها رقیب همیلتون برای قهرمانی هست 3 امتیاز کمتر می گرفت

  35. AH64-E

    11

    2

    درود

    عجب مسابقه ای بود، لذت بردم . با این که دم می خواست فراری اول بشه.

    ولی باید به شجاعت و صبوری همچنین جنگندگی ورشتپن تبریک گفت عالی کار کردن هم ماشین مرسدس گرفت و هم فراری با این که موتور HONDA ضعیف تر از این دو هستش.

    من که لذت بردم.

  36. Ferrari7

    18

    5

    دوستان طرفدار همیلتونی که دائما می‌گفتید سباستین تحت فشار اشتباه می‌کنه حالا چی فقط تو دو تا مسابقه ( کانادا-اتریش) که همیلتون پیشتاز نبود ویگن تحت فشار بود انصافا چند تا اشتباه کرد. تو اتریش که واقعا چی دیگه میشه گفت تو این دو تا مسابقه به اندازه کل این چند سال سباستین با این گاری که سواره اشتباه کرده. اونم با این ماشینی که ادعای دانفورس داره چند دور پشت سر هم تو پیچ یک داشت می‌رفت تو در و دیوار دیگه لطفاً حداقل تا یکی دو سال حرف از اشتباه سباستین نزنید و بجای مسخره کردن حریف فقط از راننده مورد علاقتون حمایت کنید تا بعداً حرفی واسه گفتن داشته باشید
    تنها کسایی که تونستند بدون اشتباه دو سه دور جلوی مکس رو بگیرن راننده های فرراری بودن واقعا حیف این دو تا با این ماشین مضخرف

      • Ferrari7

        6

        1

        سلام دوست گرامی m6 البته منظورم شما نیستید اینو به خاطر این گفتم که بعضی از طرفداران از همیلتون راننده‌ای بدون کوچکترین اشتباهی ساختن
        از طرفی همین که قبول کردین که هر کسی می‌تونه اشتباه کنه یک قدم بزرگ روبه جلو هست
        در آخر اینم بگم که لطفاً بپذیرید اشتباه یکسان در دو ماشین متفاوت نتیجه متفاوت داره ربطی هم به بزرگی و کوچکی اشتباه نداره اگه همین اشتباه همیلتون در ماشین فرراری بود از کجا معلوم بود همیلتون اسپین نشه موفق باشی وسلامت

    • miladhammer44

      0

      5

      عزیزازقبل هم معلوم بودمرسدس تواین پیست دست بالارونداره وتوفقط به من بگوچه ربطی ایرودینامیک داشت لوییزپیچ کلا توتمرینات هم زاویه ورودش اصلاخوب نبودامااین به کنارولی یک پیچواشتباه بزنی چه ربطی ایرودینامیک داشت اخه

    • pejman

      0

      1

      اخه چرا فقط یه جنبه قضیه رو میبینی مرسپس با این ماشین و این ستاپ تو هیچ جای پیچ موفق نبود اشتباه همیشه نتیجه عملکرد راننده نیست گاهی بخاطر ضعف ماشین و ستاپ غلطه این با مستقیمم تو دیوار رفتن فرق داره وگرنه لوییس اونقدر فاصله انداخخته که بخاطر نتیجه یه مسابقه که با پنالتی شروعش کرده و دچار حادثه شده تحت فشار قرار نگیره

  37. Sunshine

    16

    0

    مصاحبه سب بعد ریس رو بخونید،هیچ حرفی از استراتژی اشتباه و فاجعه پیت استاپ نزده یعنی واقعا چه اعصابی باره این بشر
    تهش گفته تیم لیاقت داشت دو تا رانندش برن رو پودیوم!!!نه سب جان این تیم خیلی بی لیاقت تر از این حرفای…..

  38. iman

    6

    13

    مکس فوق العادست،به عمرم همچین پدیده ای ندیدم،استراتژیستای فراری احمقترینای دنیا هستن،سه تا برد مسلم این فصل با ندانم کاری استراتژیستا و راننده و بدشانسی از دست رفت

    • Muhammad-sv#5

      11

      5

      دو سال از ریکیاردو شکست خورد با اختلاف سومین سالم ریکیاردو ماشینش خراب میشد ؟ کدوم پدیده ؟ ردبول امروز رسما داشت پرواز میکرد گسلی هم بره کارتینگ سرسنگین تره

      • INDECENT

        9

        13

        منطق یک فراری فن :
        هر وقت یک راننده از تیمهای دیگر عالی رانندگی کرد : ماشینش خدا بود
        هر وقت راننده ی مورد علاقشون عالی کار کرد : اینننه بهترین راننده ی حال حاضر و قبل و بعد در تمام دوران ها :))

      • iman

        6

        11

        Muhammadواقعا نظرات شما کارشناسیه و آموزنده، مکس سال اول وسط فصل اومد ردبول و یه نوجوان بود که هنوز 18 سالش نشده بود، برای ریکاردو خیلی احترام قایلم و اونو یکی از بهترینها میدونم ولی تردید ندارم مکس نه تنها از ریکاردو بهتره بلکه با اختلاف بهترین راننده دنیاست همونطور که هورنر و مارکو هم اینو میدونستن که مکس رو ترجیح دادن

      • Muhammad-sv#5

        7

        4

        ایمان : مسابقه ی پنجم اومد ردبول و 18 رو چند ماه رد کرده بود توهماتت راجع به این مالدونادو خنده داره فقط یه پول پوزیشن نمیگم 2 تا فقط یه پول پوزیشن زد بگو بهترینه هر چند پول هم نزنه بازم میگی بهترین

      • iman

        3

        5

        Muhammadاصرار شما بر اینکه پر اشتباهترین راننده یکسال گذشته رو بهترین میدونید خنده داره از نظر من هرچند که به کریر سب و قهرمانیاش احترام میذارم ولی از فرم الانش صحبت میکنم، ضمنا قضاوت در مورد مکس و هر راننده ای با توجه به ماشینی که در اختیارش هست باید انجام بشه، مکس هیچوقت سریعترین ماشین در اختیارش نبوده که الآن مثلا بیستا پول داشته باشه، من اعتقاد دارم که مکس ماهرترین و جسورترین راننده فعلیه و مطمئنم که اگر صنلی فراری رو داشت حداقل سه تا برد امسال به دست آورده بود و روز خوش رو از همیلتون گرفته بود

      • iman

        3

        5

        یه عده از طرفدارای سب دیگه به خاطر توجیه اشتباهاتش دلایل منطقی و فنی کم آوردن متوسل به تئوری توطئه فیا و باند انگلیسی و اخیرا حتی توهم توطئه داخل تیم علیه سباستین شدن که دیگه خیلی مضحکه، این وسط تنها کسی که هیچوقت مقصر نیست آقای قهرمان اسبق جهانه، آقاMuhammad من از شما بیشتر دلم میخواد فتل موفق بشه چون عاشق فراریم گواه منم تمام کامنتای سالهای گذشتست تو همین سایت، ولی واقعیت اینه که فتل یکساله به شدت افت کرده

    • REZA.M

      10

      0

      اره واقعا مکس عالی بود.ولی معجزه نکرده که.گاراژ ردبول و حماقت فراری یه فرصت خیلی خوب بهش دادن و اونم ازش استفاده کرد.سب و چارلز عالی بودن.هیچکس انتظار نداشت با اون اشتباهات پیت و استراتژی مزخرف بتونن جلوی ردبول و مکس رو بگیرن.مکس برد. مبارکش باشه.با لاستیک های 10 دور نو تر هم برد.مقایسه انبورد مکس و لکلرک و فتل و ریسینگ لاین زدنشون مشخصه که مکس گریپ خیلی بیشتری داشت.و خیلی عالی ازش استفاده کرد.همین.و خودش هم سریع بود البته.

  39. mahdi

    10

    0

    تماشاچی همینو میخاد

    هرمسابقه برنده فرق کنه
    یه مسابقه بشه مکس,بعدی بوتاس,بعدش وتل,بعدش همیل,بعدش لکرک
    اگه اینطوری بشه واقعا محشر میشه

  40. Riva

    15

    2

    سلام
    نمیدونم چند نفر با من موافقید اما من به این مسابقه بد بینم دوستان
    جلسه روز جمعه درباره لاستیکها و رای نیاوردن اون
    یهو جذاب شدن مسابقه
    مشکل پیدا کردن مرسدس با لاستیکاش اونم تو اتریش، البته خیلی از دوستان میتونند مشکل دمای پیست رو مطرح کنند اما باید لااقل با یکی از لاستیکا بهتر میشدن….
    میدونم هزار تا دلیل فنی پشت این قضیه میتونه باشه ، اما من فقط حسم رو بیان میکنم
    واقعیتش این فصل نسبت به همه چیز بی حس شدم
    حداقل ۱۴ فصل میشد که حتی یک مسابقه رو از دست نداده بودم اما تو این فصل این دومین مسابقه ای بوده که به طور کامل دیدم و بعضی ها رو هم اصلا و وقتی نتایج رو دنبال کردم از کاری که کردم پشیمون هم نشدم
    درسته طرفدار فراریم اما این بی حسی هیچ ربطی به سبقت مکس نداره ، برام فرقی نمیکنه که مکس یا لکرک اول میشدن، ربطی هم به جریمه شدن سب هم نداره
    کسایی هم که طرفدار فراری بودن و هستن این گاراژ و کاراش براشون عادیه
    از ۲۰۰۱ این ورزش رو دنبال میکنم اما دیگه برام سخته طرفدارش باقی بمونم
    خونواده و اطرافیان که هیچ ، دیگه حتی برای خودم هم نمیدونم دلیل بیارم که یک و ساعت نیم پای یه مسابقه بشینم و گاهی حتی هیچ اتفاقی هم نیفته
    این مسابقه هیجان زیادی داشت ، اما برا من شبیه انتخابات ۷۶ یا ۸۸ شده ، امیدوارم منظورم رو درک کنید
    اگه اشتباه نکنم یه آماری از فرمول یک به این شکل اعلام شده بود که تا قبل از سال ۱۹۹۰ احتمال اینکه یه راننده ۵ سال پی در پی در فرمول یک شرکت کنه و زنده بمونه برابر صفره
    اما حالا این آمار رو باید به این شکل تغییر بدن
    از سال ۲۰۱۹ به بعد ( شاید هم یه کم زود تر) اگه کسی ۵ سال پی در پی فرمول یک رو دنبال کنه و بتونه طرفدارش باقی بمونه صفره

    • Muhammad-sv#5

      7

      4

      مشکل اینجاست که موتور های 6 سیلندر توربو این ورزشو بی روح کردن و باید موتورهای قوی تر حداقل v10 هیبریدی به تیما بدن و با پیشرفت تکنولوژی این ورزش باید جذاب تر بشه که مشکل اساسی همین جاست که تکنولوژی رو نمیتونن با جذابیت تطابق بدن البته شدنیه اما زمان بر و سخته

      • Ferrari7

        8

        0

        سلام دوست خوبم باهات کاملا موافقم اگه باهمین فرمون برن مک‌لارن که حالا خودش از قدیمیای فرمول هیچ توروروسو هم ازشون جلو میزنه حالا مامیگیم لاستیکا مشکل داره ولی آخه شما هم فرراری هستید کارخونه سایپا یا ایران خودرو نیستید که ، اون تونل باد لعنتی پس به چه دردتون میخوره گرمتون میشه میرین میشینین توش حال میکنین با اون کامپیوتر ها نرم افزارها گیم میزنین اون آیرودینامیک لعنتی رو درستش کنین دیگه

  41. امید نورمحمدی

    16

    5

    اینکه سب چرا بعد از رد شدن مکس رفت پیت و لاستیک عوض کرد بنظر من بخاطر این بود که ماموریتش دفاع ار لکرک و دفاع جلوی مکس تا جاییکه ممکنه بود. حالا چقدر این کار و استراتژی درست بود یا نه یک حرف دیگه است. ندادن پنالتی به مکس هم بخاطر فشار تماشاگرها بود. کلا شبیه یجور فیلم سینمایی دراماتیک شد. استارت افتضاح و برد در آخرین دورها!!! فیا عاشق این قهرمان سازیهای سینماییه. بخصوص از وقتی پای آمریکایی ها باز شده توی مدیریت کلان این به اصطلاح فدراسیون ورزشی!
    خود تیم فراری فکر نمیکرد سب انقدر عالی باشه ولی دیشب هم گفته بودم ضررهایی که سب از زمان تعویض لاستیک دیده “بیش از حد” از استاندارد بیشتره و امروز هم دیدیم که چه افتضاحی بود. نمیگم دوم میشد ولی قطعا سوم میشد و روی سکو بود اگر این 3-4 ثانیه عقب نمیافتاد. پنالتی از طرف گاراژ.
    لکرک توی تمام مدت مسابقه تا قبل از پیت دوم سب از سب کندتر بود و یا در همون محدوده سب دور میزد و فقط بخاطر پول پوزیشن و قربانی کردن سب از q3 تا انتهای مسابقه بنظر بهتر میرسید. فراری اشتباه بزرگی مرتکب میشه و خواهد شد. هنوز این راننده های جوان خیلی با سب و همر فاصله دارند.
    بردن اتریش توسط ردبول قابل پیشبینی بود و اتریش یکی از پیستهاییه که برد ردبول توش اصلا عجیب نیست. مثل مکزیک پس شق القمری از مکس ندیدیم و فقط استارت فاجعه آمیزشو با قیمت نابود کردن گسلی جبران کرد. مسلما ریکیاردو زیر بار این نمیرفت. لپ شدن گسلی اونم بدون تصادف یا پیت اضافه توضیح لازم داره.
    بنظر من لکرک و مکس بسیار overrate هستند و رسانه ها در حال بولد کردن الکی اینها هستند. جوانهایی که آینده فرمول یک باشند و در حد همیلتون و سب بشن هنوز ظاهر نشدند و یا صندلیهاشون با روابط خارج از ورزش به تسخیر یک عده پولدار و هوچی درآمده.

    • Kian

      13

      2

      موافقم وبه نکته های درستی اشاره کردی و اینکه همیلتون و سب واقعا جایگاهشون خیلی با بقیه فرق داره و این جایگاهو خودشون با استعدادشون بدست اوردن نه با شوهایی که امروزه داریم میبینیم

  42. Ferrari7

    10

    0

    موتور هوندا فکر کنم دوپینگ کرده بود یا شاید مهندسان یه چیزی زده بودن
    مهندسان فرراری هم بگردن یه چیزی پیدا کنن بزنن شاید ماشین بهتر بشه بجای گشتن دنبال ایراد ماشین

  43. داریوش

    6

    0

    فکر کنم پنالتی ندادن , چون جام اهدا شد
    فقط میتونم بگم گل بگیرن این گارژ و استراتژیست های احمق { روی لاستیک سافت لکلرک راحت میتونست فاصله باز کنه اما نزاشتنش و زود اوردنش پیت }
    من نمیدنم چرا راننده های فراری اینقدر هوای گاراژ دارن { همه اعتراض میکنند }

  44. امید نورمحمدی

    10

    1

    یک توضیح کوتاه : برای دوستانی که در برابر من میگن تیمی مثل فراری هزینه کنه سبو بیاره و بعد باهاش اینجوری تا کنه یک توضیح مختصر میدم. رقم قرارداد راننده ها نسبت به درآمدهای مشروع و نامشروع و قانونی و غیرقانونی و شفاف و غیر شفاف تیمها انقدر ناچیزه که قابل قیاس نیست. با آوردن سب به تیمی مثل فراری درآمدهایی از طریق طرفداران راننده نصیب تیم میشه که وصف ناپذیره.
    همین…

  45. مهدی

    7

    2

    مکس پنالتی گرفت و لوکلیر برنده میشه.
    البته مکس مقصره اگه عجله نمیکرد راحت تر میتونست سبقت بگیره .مثل مسابقه چین 2018
    ولی حیف شد خود شارل هم گفت کاش اینجوری سبقت نمیگرفت

  46. INDECENT

    5

    8

    جوووووووووووووون پنالتی در نظر نگرفتنو همه چی همون شد که باید میشد

    خیلی چسبید این برد مخصوصا بعد از اون شروع افتضاح .

    یلحظه میخواستم تلویزیونو خاموش کنم همون اول از عصابنیت 🙂

  47. داریوش

    12

    2

    دوستان تا نوبت وتل بود حرف از قانون میزدن
    حالا میگن نه بابا ، مهم جذابیت و مسابقه زیبا هست
    اگر ملاک قانون هست ، این واقعا بی انصافی هست
    در ضمن ، مکس راننده خوبیه ، اما واقعا ردبول روی هارد داشت پرواز میکرد ، اینو به استعداد مکس ارجاع ندین ، اگر استعداد هست منتظر مسابقه بعدیش میمونیم
    دوستان بیان mafia تحویل بگیرن ( قابل توجه دوستی که هی میگه توهم توهم )

    • محمد

      8

      2

      قانون کلا در هر جایی جوری تفسیر میشه که ضد راننده های فراری اجرا بشه انگلیسی ها و آمریکایی ها تو هر عرصه ای وارد بشن اونو تبدیل به سیرک و شو تلویزیونی میکنن فقط برای $$$$ بیشتر

      • pejman

        0

        1

        اخه مکس کجاش شبیه بچه پولدارایی مثه اریکسون و بوتاسه مکس واقعا با استعداده چرا ندونسته حرف میزنید مکس دنی ریک رو از ردبول فراری دادهمه کارشناسا میگن مکس راننده با استعدادیه بعد طرف از رو کاناپه خونشون میگه مکس استعداد نداره پول داره واقعا از کجا به این نتیجه رسیدی

    • STR34

      4

      3

      واقعا کیف میکنم ازین نظرها! مکس شایسته برد این مسابقه بود خودتون میدونید. توی پیچ مال مکس بود رو ریسینگ لاین بود جلوترهم بود لکلرک باید زودتر ترمزگیری میکرد که برخورد ایجاد نشه ولی از برخورد جلوگیری نکرد چون میدونست اگه برخوردی ایجاد بشه احتمال پنالتی هست و ممکنه بتونه با پنالتی اول بشه ولی مکس اگه بره دیگه نمیشه گرفتش. عجیبه مکس که همون اول کلی عقب افتاد با سختی برگشت و لکلرک رو هم بلاخره میگرفت دیگه چیه مشکلتون با این بیچاره. اینم مافیا شد؟

  48. Hamed

    9

    1

    تعصب که چشمت رو کور کنه عملکرد راننده ای که تمام دنیای فرمول 1 دارن تحسینش میکنن رو معمولی جلوه میدی مکس امروز بی نظیر روند با هر معیاری منتها چون دو قطبی مزخرف فتل همیلتون تو این سایت شکل گرفته و باند بازی مبتذل عده ای از طرفداراشون رو به وفور شاهدیم و فرار از حقیقت و توهم گویی خیلی راحت شده خیلی مواقع جو سایت برای کسایی که طرفدار سرسخت این دونفر نیستند عذاب آوره
    امروزم بعد از سبقت فرشتاپن گفتم لعنت بهت چون فقط و فقط برد یه راننده قرمز برام خوشاینده ولی منو بکشی منکر کیفیت فرشتاپن یا هر راننده که اینطوری دنیای فرمول 1 رو به وجد میاره نمیشم حالا میخواد یک کله خری مثل مکس باشه فتل باشه که تا وقتی تو فراری هست آرزوی موفقیتش رو دارم چه همیلتون که بیتعارف همیشه دوس داشتم بعد اون قهرمانی تلخ 2008 یکی همونطوری قهرمانی رو ازش بگیره چه هرکس دیگه ای که لیاقت اسم ریسر فرمول 1 رو داشته باشه

    • INDECENT

      6

      4

      نه آقا اینکه مکس برده بخاطره ماشیتش بوده که رو هارد پرواز میکرده ، خودش که اصلا راننده نیست با پول دارن براش مقامو رتبه کسب میکنن ، اصن خودش پشت فرمون کاری نمیکنه ماشینش کنترلی هستش با کنترل از راه دور یکی دیگه ماشینشو میرونه مکس الکی فرمونو اینور اونور میکنه :/

      خداییش من اصلا با همیلتون حال نمیکردم , ترجیه میدادم هر کسی قهرمان بشه الا همیلتون ، ولی طرفدارای فراری و به خصوص فتل جوری که سر اون پنالتیی که به فتل دادنو همیلتون اولش شد کیف کردم اونم فقط بخاطره همین طرفدارای فتل .

      طرف معتقده حرکت فتل پنالتی نبود ، بعد میگه چون اونجا پنالتی گرفتن پس اینم باید پنالتی بگیرن . یعنی طرف دنبال حق نیست کلا فقط دنبال تلافی هستش . این به اون در اون به این در .

      • محمد

        4

        3

        ببینید من طرفدار هیچ راننده ای نیستم در حال حاظر و فقط طرفدار تیم فراری ام در اینکه مکس راننده ی فوق العاده ایه شکی نیست همینطور چالرز اما اعتراض ما به بی در و پیکری فیا و اجرای قوانین سلیقه ایه که در نهایت به ضرر راننده های ” تیم فراری ” همیشه اجرا میشه. برای من هیچ فرقی نمیکنه که پشت صندلی فراری کی بشینه هر کسی بیاد فراری برای من عزیزه اما فیا جوری رفتار میکنه انگار با فراری خصومت شخصی داره البته بماند که بعد از اتفاقات امروزی فراری فهمیدم دشمن اصلی تیم فراری گاراژشه

    • iman

      2

      3

      Hamedدقیقا درسته، تعصب بیجا وبیمنطق چشم عده ای رو کور کرده و واقعیت رو نمیبینن، طرف همتیمی خودشو با همون ماشین لپ کرده ، دنیا داره تحسینش میکنه چهارنفر اینجا نشستن میگن ماشینش کمکش کرده

  49. Mahmood.gh

    2

    6

    تو کانادا میگفتین پنالتی چیه نمیذارن سبقت بگیرن روح این ورزش میکشن نمیذارن جذاب بشه مسابقات
    امروز میگین چرا پنالتی ندادن مافیا نمیذاره
    خدا شکر این دفعه ک مشکل با مرسدس نبود ی بار هم بگین ک طرفی ک رقیب ماست از ما بهتر بوده

      • Mahmood.gh

        4

        1

        مشکل دقیقا اینه ک همش دنبال مقصر میگردین و ی چیزی پیدا کنید بندازین گردن اون ی بار داوری ی بار مافیا ی بار پیرلی ی بار دستور تیمی رقیب وقتی چیزی گیر نیاد میگین ماشین رقیب هیولاست
        البته فقط شما نیستین حتی دوستانی ک مثل خود من طرفدار مرسدس هستن وقتی نتیجه بد باشه همین بهونه ها هست
        ولی خب این ریس مکس عالی بود حقش بردن مسابقه بود و البته مرسدس ها افتضاح بود والتری خیلی بهتر از لوییز بود و رو سکو رفت لوییز فکر کنم 70 دور پیج یکو اشتباه رفت
        حالا من بیام بگم ماشین مشکل داشت ولی ترجیح میدم بگم دم مکس گرم
        بجز گسلی همه از رانندهای از رانندخای مرسدی بهتر بودن

      • داریوش

        4

        0

        دوست عزیز ، اولا همیلتون ۷۰ بار پیچ یک اشتباه نرفت ، اون صحنه جهت سانسور ، جهت تلویزیون ایران استفاده میشد و از نما های مختلف استفاده میشد
        ثانیا ، چرا مغلته میکنید ، من فقط میگم اگر قانون حاکم هست ، قانون ، اگر هارد ریسینگ ازاد هست پس چرا برای فتل اجرا نشد
        لطفا فرافکنی نکنید ، موقعی که بحث راننده خودتون بود میگفتید ، اجرای قانون امری بدیهی است ، حالا که بحث راننده ی ما هست ، فرافکنی میکنید
        بس کنید بابا

      • Mahmood.gh

        1

        1

        دوست عزیز دقت کن من خودم چند بار گفتم ک مرسدس ها افتضاح بودن لوییز کلی اشتباه داشت، ک باعث شد باله حلوش هم عوض کنه تو اون پست ک توضیح داورها هم بود گفتم ک سب تو کانادا تعادل از دست داد ولی مکس دونسته اونکار کرد
        حرف کلی من این بود ک همش دنباله بهونه میگردین حتی وقتی ک خیلی ضعیف باشین دنبال بهونه هستین

    • STR34

      5

      2

      فقط به ضرر فراریه؟! مکس تو موناکو ترکوند ما منتظر اولیش بودیم با پنالتی چهارم شد ما اومدیم بگیم همچی ضد ردبول هونداس؟
      بدبختیه ما تو این مملکت سر داستان بنز و بی ام و استقلال پرسپولیس مرسدس فراری هست. یکی اون وسط بگه من نیسان دوسدارم دیگه جر و واجر. همون که INDECENT گفت واقعا تو ایران همیشه داستان دو قطبه کسی کاری به حق مطلب نداره.

    • yas

      3

      0

      محمود جان؟ تو دیگه چرا؟؟؟
      خودت که بهتر از همه میدونی ما از سیاست یک بام و دو هوای فیا خسته شدیم.
      مسابقه قبل به دنی ریک پنالتی دادن. قبلش به سب تو کانادا. قبلترش اون پنالتی مسخره رو به راننده‌ی محبوبم کویات دادن.
      اگر قرار بر این منوال بود باید به مکس هم میدادن.
      البته بهتر شد که ندادن چون جذابیت مسابقه رو کم میکرد
      ولی حرف اینه که همیشه باید شیوه‌ی یکسانی رو در پیش بگیرن

  50. daniel65

    6

    2

    تو موناکو مکس جا نمیذاره واسه والتری ۵ثانیه پنالتی میگیره حالا همون کار رو با چارلز کرد ولی…پارسال ریک تو چین هیمنکار رو با مرسدس و فراری انجام داد حسابی گرد و خاک کرد ولی خیلی ماهرانه و تر و تمیز .دمش گرو مکس خوب حالی داد به فرمول یکیا اصن قبلم داشت کنده میشد اخراش.ولی همیشه یه اما اگری تو کاره مکس وجود داره.

  51. Amir5

    12

    2

    من که باورم نمیشه که استوارت ها برای فراری مطابق کتاب سیلک نظر میدن وبرای مکث مطابق برو خوش باش این چه شانس مضحکی که فراری به خوصوص فتل داره بنده رو بخاطر این نظر طولانی ببخشید

  52. ostad

    3

    0

    آقا سید یه سوال
    چجوری شد که ورشتپن انقدر سریع تر از ماشین های دیگه بود اونم با تایر یکسان(هارد)؟واقعا این همه اختلاف غیر منطقیه تنهاچیزی که به ذهنم میرسه اینه که احتمالا به این دلیله که ردبول این پیست رو بهتر از بقیه میشناسه
    حتی از فتل که با سافت بود هم بهتر تایم میزد

  53. Ehsan gunner

    5

    0

    واقعاً لذت بردم از این مسابقه و بهترین مسابقه امسال بود
    همه و همه به لطف مکس ورشتپن دوست داشتنی ☺♥

    به قول فوتبالی ها چه کامبکی زد

    فقط اونجاش که از فتل با دردسر رد شد و بعدش پشت بوتاس یهو گفت : دارم قدرت موتورم رو از دست میدم !!! اما سه پیچ جلوتر از بوتاس سبقت گرفت !!!!!!!
    چقدر جنگنده و چقدر ترسناکه برای راننده ها این مکس !
    هم تیمیت رو لپ کنی که اصلاً یه چیز ماوراییه :_)
    خیلی حال کردم با مکس و فتل در این مسابقه
    عالی بود واقعاً

دیدگاه خود را بیان کنید