فرمول یک ایران – مرحله تعیین خط گرندپری اتریش 2019 در زمان 17:30 به وقت تهران در پیست اسپیلبرگ اتریش شروع و با با کسب پول پوزیشن توسط چارلز لکلرک از تیم فراری به پایان رسید.

خلاصه مرحله اول تعیین خط گرندپری اتریش 2019

17:30 – پرچم سبز و شروع مرحله تعیین خط…

17:36 – ظاهرا بال عقب رنو نسبت به دیروز پایداری بیشتری در خودش دارد و شرایط برای این قطعه در این تیم کمی بهتر شده است. فعلا لندو نوریس با ثبت زمان 1.04.661 در صدر جدول زمانی قرار دارد.

17:37 – لوییس همیلتون و کیمی رایکونن لحظه ای حساس را باهم دارند. مهندس رایکونن گفته است که این موضوع را به داوران اطلاع می دهد.

17:40 – فعلا سباستین فتل و چارلز لکلرک در رده اول و دوم قرار دارند…

17:43 – فراری و ردبول و مرسدس فعلا در فاصله 0.4 ثانیه یکدیگر قرار دارند.

17:46 – لندو نوریس خودش را به جایگاه چهارم می رساند و کارلوس ساینز در رده هفتم، والتری بوتاس فعلا در رده دوازدهم!

17:48 – مکس ورشتپن فعلا با ثبت زمان 1.03.807 در صدر قرار گرفته است. همیلتون فعلا با فاصله 0.011 ثانیه در پشت سر او قرار دارد. ظاهرا قطعاتی از خودروی هالکنبرگ جدا شده است. ترافیک شدیدی از خودروها در پیچ شماره نه و ده قرار دارد.

17:49 – راننده های زیر نتوانستند به مرحله دوم تعیین خط راه یابند:

سرجیو پرز، لنس استرول، دنیل کویات، جورج راسل، رابرت کوبیتسا

خلاصه مرحله دوم تعیین خط گرندپری اتریش 2019

17:56 – فراری ها روی سافت و مرسدس ها روی مدیوم وارد پیست می شوند.

17:58 – لوییس همیلتون فعلا با زمان 1.04.157 ثانیه صدرنشین جدول می باشد.

17:59 – چارلز لکلرک و سباستین فتل فعلا یک، یک دو فراری را در صدر جدول درست کرده اند.

18:00 – بابت رخداد بین همیلتون و رایکونن قرار بر این است که این موضوع را بعد از مرحله تعیین خط بررسی کنند.

18:04 – رومن گروژان بال جلوش آسیب دیده و به پیت می رود.

18:07 – خودروهای مرسدس دوباره به تایرهای سافت مسلح می شوند و به پیست باز می گردند. ظاهرا مرسدس خیلی مصمم است که مسابقه را با تایر های مدیوم شروع کند.

18:09 – همیلتون از تیم درخواست کمک برای اسلیپ استریم می کند تا سرعت بیشتری در مستقیمی بدست بیاورد. او بالاخره زمانش را بهبود می بخشد و بالاتر از ورشتپن و در رده سوم قرار می گیرد.

18:11- رانندگان زیر از راهیابی به مرحله بعد بازماندند:

رومن گروژان، نیکو هالکنبرگ، الکساندر البون، دنیل ریکاردو، کارلوس ساینز

ظاهرا خودروی سباستین فتل مشکلی را در سایدپاد خود دارند، تیم فراری سخت مشغول کار روی این قسمت هستند.

مرحله آخر تعیین خط گرندپری اتریش 2019

18:18 – پرچم سبز و شروغ مرحله سوم تعیین خط

18:21 – پوشش موتور خودروی فتل نیز برداشته شده است و مهندسان در حال کارکردن بر روی آن هستند…

18:22 – تمامی خودرو ها به جز فتل در پیست حضور دارند. چارلز لکلرک نیز نسبت به موضوعی در خودروی خود به تیم اعتراض می کند. احتمال دارد که سنسور تایر سمت چپ جلو باشد که کار نمی کند.

18:24 – لوییس همیلتون فعلا با زمان 1.03.9 در صدر قرار دارد.

18:25 – چارلز لکلرک با زمان 1.03.208 صدر را به نام خود می کند.

18:26 – فتل از خودروی خودش خارج می شود و ظاهرا نمی تواند در مرحله سوم حضور پیدا کند.

 فتل باید از رده دهم با تایر سافت مسابقه رو شروع کند!

18:31 – لکلرک دوباره زمان سریعتری را ثبت می کند و می توان گفت که پول پوزیشن را با زمان 1.03.003 کسب کرده است.

جدول تعیین خط فرمول یک اتریش 2019

ردهرانندهتیمزمان
1چارلز لکلرکفراری1:03.003
2لوییس همیلتونمرسدس+0.259
3مکس ورشتپنردبول+0.436
4والتری بوتاسمرسدس+0.534
5کوین مگنوسنهاس+1.069
6لندو نوریسمکلارن+1.096
7کیمی رایکوننآلفارومئو+1.163
8آنتوینو جیوویناتزیآلفارومئو+1.176
9پیر گسلیردبول+1.196
10سباستین فتلفراری-
11رومن گروژانهاس1:04.490
12نیکو هالکنبرگرنو1:04.516
13الکساندر آلبونتورو روسو1:04.665
14دنیل ریکاردورنو1:04.790
15کارلوس ساینزمکلارن1:13.601
16سرجیو پرزریسینگ پوینت1:04.789
17لنس استرولریسینگ پوینت1:04.832
18دنیل کویاتتورو روسو1:05.324
19جورج راسلویلیامز1:05.904
20رابرت کوبیتساویلیامز1:06.206
این نوشته را به اشتراک بگذارید:

187 دیدگاه

  1. mehdivettel

    80

    22

    خدا صبر بده به سب
    گیر چه جماعتی افتاده

    اونوقت یه عده پروفسور ازش توقع قهرمانی جهان با این تیم رو داشتند ازش پارسال
    هنوز یه آخر هفته بی نقص فراری نداشته تا الان

    همیلتون باید دقیقا چیکار کنه تا جریمه بشه ؟

    تبریک به فراری فنا به خاطر پول

    • mehdivettel

      43

      9

      همون فردا مسابقه کانادا سید علی حسینی گفت احتمال داره تو فرانسه و اتریش ماشین فتل مشکل موتور داشته باشه به خاطر فشاری که تو کانادا آورده بود تا با مرسدس پا به پا بیاد

      دقیقا تو این دوتا مسابقه موتور کار دست سب داد

      حالا سوال این هست که وقتی سید علی حسینی از اینجا میتونه تشخیص بده احتمال مشکل موتور در مسابقات آینده وجود داره چطور تیم هیچ پیش بینی برا این قضیه نکرده بود
      واقعا آدم نمیدونه به اینا چی بگه

    • Mjyz

      13

      3

      اگر دقت کرده باشین فراری با مدیوم تو q1 عالی بود . با مدیوم ۴دهم با مرسدس ها فاصله انداخته بودن که لویس تو دور آخر با فشار جبران کرد .
      یعنی تو مدیوم یه چیزایی پیدا کردند که برای استینت دومشون میخوان مدیوم بندازم؟

      • Mjyz

        6

        2

        همیلتون تایم ۲ رو زد . بعد ۳ رده پنالتی گرفت اونوقت فردا از خط ۴ شروع میکنه چه مضخرف

    • Amin

      4

      21

      بله قدرت فراری رو دیدیم
      کینگ فتل هم که …..
      لوئیزم ک سه رده پنالت
      فک کنم مسابقه قشنگی باشه و البته اگه دور اول کسی لکلرک رو نگیره ۹۹ درصد برنده مسابقس

      • محمدامین

        2

        0

        اگر ماشین لکلرک دست وتل بود و اگر هم وتل مهندس های احمقی مثل الان نداشت اول شدن که هیچ قهرمان جهان میشد.

  2. HamidFTN

    35

    12

    تبریک به لکلرک یه دور فوق العاده زد

    مشکل ماشین فتل چی بود؟؟؟

    الان یه عده میان میگن فتل از لکلرک شکست خورد. حداقل میخواین آمار بدین مشکلات به وجود آمده رو هم بگین

      • Mr.FoX

        11

        3

        تلفظ صحیح نئوماتیک هست سید جان البته شما استاد ما هستی

      • mazroid7

        5

        20

        میدونم سید واست خیلی تلخ بوده که لکلرک اول شده ولی فتل نتونسته دور بزنه
        اما کاش این تیترو نمیزدی
        فراری 2 تا راننده داره نه یکی

      • سید علی حسینی

        18

        3

        من نظر شخصی خودم رو فقط نسبت به مکس ورشتپن و کوین مگنوسن داخل شبکه های اجتماعی منتشر کردم، نسبت به این راننده های مرسدس و فراری هم احساس خاصی ندارم! هفته پیش هم گفتم که فراری و مرسدس باید از فرمول یک برن… نمیدونم دیگه این حرف از کجا اومد. امروز هم روز خوبی بود هم روز بدی بود برای طرفدارای فراری! اون دفعه هم که فتل پول گرفت یه تیتر عادی زدیم …

  3. EnzO

    48

    6

    اگه فراری تونست دو سه مسابقه پشت هم مشکل ایجاد نکنه توماشیناش اون فصل میشه امید قهرمانی داشت !!!!!!!!!!!!!!!!!! اونم امید اشت نه خود قهرمانی
    خدا به جز ما به وتل هم بیشتر صبر بده
    تبریک به راننده جوونمون
    فورزا

      • Behnam380

        11

        4

        چارلز هم باید با سافت استارت بزنه که اگه بتونه پانزده دور دووم بیاره خوشبینانه پشت مکس بیرون میاد که احتمالا زمان از دست میده و متاسفانه دوباره یک دو مرسدس اتفاق می‌افته.

      • Behnam380

        15

        2

        فرقی نمیکنه مهم پنج‌تای اوله ،البته فکر کنم بتونه با مکس درگیر بشه ولی مشکل تایر خواهد داشت.

    • محمد.ج

      20

      5

      توی این پیست اگر مشکل موتوری و استراتژی و … از طرف خود تیم نباشه حتما فتل توی ۱۵ دور اول به رقابت بین ۵ خودروی اصلی میرسه (امسال با رفتن ریکاردو از ردبول عملا یکی از خودروهای ردبول از رقابت بالای جدول حذف شده)

      دلم به حال فتل میسوزه. البته برای لکلرک هم میسوزه. فتل که بخاطر تیم از رقابت جا مونده و لکلرک هم با شایستگی میتونست رده نخست رو بگیره که به خاطر نقص فنی نشد. امروزم استرس دارم یا مکس بزنه بهش یا فراری یه سوتی بده ، مثلا دیر بیارتش پیت لاین….

      • محمد.ج

        13

        2

        رده ی نخست لکلرک در مسابقه منظورم اون مسابقه ی فکر کنم بحرین بود که با فاصله به سمت سکوی اول میرفت که نقص فنی باعث شد هر دور چند ثانیه تایم از دست بده و…

      • Mohsen.t

        8

        1

        مکس دیگه مکس سال قبل نیست ک بزنه ب چالز. فراری هنوزم باید حواسش ب مرسدس و همیل باشه

  4. m.amin

    26

    54

    فقط خوشحالی گاراژ فراری.خیلی خوب بودن ترکیدم از خنده.انگار قهرمان جهان شدن :)))))))))))))))))))))))))))
    بنده خداها به کجا رسیدن با پول پوزیشن اینقد خوشحال میشن.خخخخخ

      • yas

        16

        6

        حسن خان؟ چه انتظاراتی از بعضیا داری؟؟؟

      • Hassan Mohebbi

        10

        1

        دوست عزیز یاس من خودم اکثر اوقات اگر دسترسی به اینترنت داشته باشم در چنین مواقعی به طرفداری لوئیس و مرسدس تبریک میگم و خیلی از دوستان وتل فن هم دیدم که تبریک گفتن. الان اول تا آخر این کامنتا رو بخونی یه لوئیس فن نمیبینی که تبریک گفته باشه——–

      • جابر

        3

        1

        درود برشما دوست عزیز
        جواب من در پاسخ شما نهفته حتما نباید عضو سایت باشی تا طرف دار این دوتا باشی
        انصاف با خونسردیش خیلی حال کردم..

    • MrdTheGreat

      8

      0

      فقط 42 تا ديسلايكـ شما، خيلى برازنده كامنتتون بود ما بيشتر خنديديم اما نتركيديم، انگار قهرمان ديسلايكا شدين 👏👏👏👏👏👏👏
      به كجا رسيدين كه ٤٢ به ٢٣ شدين 😐
      زنده باشى دلاور خدا قوت پهلوون 👌

    • Seb the great

      6

      0

      خب جلو تیمی مثل مرسدس پول گرفتن حکم قهرمانی داره
      دمت چارلز
      بیچاره سب
      ولی فک کنم سب به آب و آتیش میزنه تو استارت
      دیشب خواب دیدم بوتاس و مکس تو استارت لکلرکو گرفتن فتل تو پیچ ۱ پنجم شد و تو رقابت چرخ به چرخ کاسپین
      خدا کنه اینجوری نشه

      • مهدی

        24

        3

        مگه باید استوارت باشم تا تشخیص بدم ؟
        تو سایت موتوراسپورت اعلام شد که مرسدس به هامیلتون خبر داده که دوتا الفا دارن میان .یعنی کاملا در جریان بوده . در ضمن خود هامیلتون هم اعتراف کرده که دور کیمی رو خراب کرد . میتونی بری سایت موتوراسپورت بخونی .

    • Amir-60

      0

      10

      اقای حسینی سلام خسته نباشید.
      امکانش هست مرسدس بخاطر اینکه هنوز موتور ۲ رو استفاده نکردن و این موتور ۸ مسابقه داده(حتما راندمانش مثل قبل نیست) باعث شد پل رو نگیرند و یکم از لحاظ موتوری ضعیف باشند؟

      • سید علی حسینی

        16

        1

        سلام، سلامت باشی

        ببین همیلتون و بوتاس ناهماهنگ بودن و یخورده هم به رفتار همیلتون نسبت به بوتاس الان انتقاد داره میشه داخل فضای مجازی، اگر به هم اسلیپ استریم میدادن شرایط کمی بهتر میشد براشون

  5. REZA.M

    23

    5

    مشکل فتل مربوط به الان نیست.مربوط به تمرین ها و یا شاید مربوط مسابقات قبله.تمرین اول فتل خیلی بهتر از لکلرک بود ولی تمرین دوم وسوم ماشین داغون شد.

      • جابر

        1

        14

        دلیلش واضحه چون تو این سایت 90 درصد کاربرا یا طرف دار همیل هستند با سب انتظار داشتم ….

      • pejman

        3

        18

        یه روزی میاد که فتل میره از فرمول یک و یه نام اسطوره ای هم ازش نمیمونه
        و شما تمام این حمایتا و تو سر سینه زدنای الانتون رو برای لکرک انجام میدید
        پس بیخودی الان که داره خوب براتون مسابقه میده و امتیاز نیگیره تخریبش نکنید و نذارید زیر سایه فتل قد خم کنه

      • Hassan Mohebbi

        9

        1

        دوست عزیز جابر
        حتما نباید عضو سایت باشی که بتونی لایک یا دیس‌لایک بدی. هر کسی از بیرونم این کامنتارو بخونه میتونه لایک یا دیس‌لاک بده.

  6. JBjb

    49

    14

    طبق معمول بازم وقتی که تو یک پیست فراری شانس پول پوزیشن گرفتن داشت، برای فتل مشکل درست شد از سوی فراری….اول بحرین و اشتباه فراری توی q2 و دو بار اشتباه استراتژی در جریان بحرین توسط فراری در مورد فتل….الان هم اتریش و خرابی که مانع شد توی q3 تایم بزنه

    راننده انگلیسی مرسدس هم توی آخرین تلاش q3 که زیر 20 ثانیه مونده بود برای شروع، با کند کردن بقیه و ترافیک راه انداختن، بازم از ابعاد شخصیتیش رونمایی کرد

    فراری توی 8 مسابقه قبلی 6 تا رو توی تعیین خط و سرعت مسابقه ای با فاصله ضعیفتر از مرسدس بود…2 مورد بحرین و کانادا توی تعیین خط فراری سریعتر بود از مرسدس اما توی سرعت مسابقه ای مرسدس پا به پای فراری بود و حتی توی کانادا میشه گفت سریعتر بود هر لحظه همیلتون اراده میکرد میچسپوند به پشت ماشین فتل
    احتمالا دلیل اینکه امروز توی q2 فراری ها تصمیم گرفتند که با لاستیک سافت قرمز تایم بزنن در حالیکه براحتی میتونستند q2 رو با ندیدم زرد تموم کنند همین مسئله سرعت مسابقه ای شون نسبت به مرسدس بوده چون در شبیه سازی سرعت مسابقه ای در تمرین دوم که دیروز بود فراری چهار دهم ثانیه کند تر از مرسدس بود.

  7. Mr.FoX

    23

    9

    ماشاالله چارلز عالی بودی پسر فقط یه استارت خوب میخواد تا رتبه یک بمونه حس میکنم فردا چارلز اولین پیروزیش رو دشت می‌کنه و سب خیلی حیف شد اگه تایم میزد احتمال اینکه فراری یک دو میکرد زیاد بود حیف شد لوئیس هم عالی روند فکرش رو نمی‌کردم برگرده به به جمع سه نفر واقعا همرتایم بود و بوتاسی که انگار دیگه رغبتی برای گاز دادن نداره مکس هم فوق العاده بود و تونست یه مرسدس رو مغلوب کنه هرچند که اون بوتاس باشه و گسلی…
    بگذریم فردا مسابقه دیدنی هست مثل کانادا خدا کنه شب سوپر استارت بزنه چند رده کسب کنه و بعدش با یه سیفتی کار بتونه خودش رو تو پودیم جا کنه البته سخته ولی شدنی منتظر پیروزی اول فراری هستیم

  8. SPARTAN

    16

    6

    فردا شانس خوبی برای سب هست که با پودیم برسه
    این تیم 100% دراما و صحنه های غیر منتظرس

    بالاخره یه روز اینجور اتفاقات برای ما تموم میشه
    میدونم فردا سب اگر بخواد میتونه برای پودیم رقابت کنه

      • Mr.FoX

        20

        3

        ایشالله میاد بالا سب بار ها ثابت کرده راننده بزرگی هست ایشالله فردا روز فراری ها باشه

      • Seb the great

        4

        1

        اگه شانس داشته باشه باد هم میگیره
        ولی سب همیلتون نیست

    • THE MINDBLOWER

      17

      3

      یه درامی مثل آلمان لازمه اما امیدوارم چون ما از این شانس‌ها نداریم شارل ببره و بالاخره امید رو برگردانده.
      الان مهم نیست شارل یا سب کدوم میبره مهم اینه یه راننده قرمز بالای پودیوم وایسه

  9. (Seb(fan

    21

    8

    بنده خدا سب،همیشه مشکلا برا سب اون از بحرین هم تو کوالی هم تو ریس ماشینش خیلی کندتر از سب بود فرانسه ماشینش دندش مشکل داشت اینم از اتریش سب همیشه باید استرس داشته باشه ک یه وقت ماشینش طوریش نشه لعنت به گاراژ فرارری لکلرک تو شرایط برابر عمرا بتونه حریفش بشه فورزا سب

  10. Hassan Mohebbi

    36

    4

    تبریک به طرفداران فراری و لکلرک
    و خدا صبر به طرفدارای وتل بده، من که طرفدارش نیستم دلم میخواست حداقل یه تایم بزنه.
    اگه دیگه اینجا به همیلتون پنالتی ندن یعنی به شعور ما توهین کردن.
    و در آخر تبریک به خودم و طرفداران مرد یخی

    • mehdivettel

      31

      2

      تبریک بهت نه به خاطر کیمی بلکه به خاطر اینکه به شدت آدم منطقی هستی و نظرات پخته ای میدی

      ایشالا کیمی هم فردا تو شش نفر مسابقه رو تموم کنه تا خوشحال باشی

      • Hassan Mohebbi

        24

        1

        💙فدات🖤
        نظر لطفته
        امیدوارم فردا کیمی ششم و لندو هفتم شه و وتلم از اون ابر استارتاش بزنه و بیاد اون بالاها.

      • Mohammad44

        9

        34

        اقا مهدی چرا شما طرفدارای وتل این قدر از آقای صباغ متنفرید؟ من کاری به راننده ی موردعلاقه ی ایشون(احتمالا همیلتون) ندارم ولی ایشون تو گزارش و پست های اینستاگرامش تمام سعیشو در دادن یک نظر بی طرفانه می کنه مثلا سر قضیه همیلتون تو تعیین خط پست گذاشت و از سه رده پنالتی دفاع کرد

      • mehdivettel

        14

        5

        Mohammad44
        محمد جان شما چون طرفدار همیلتون هستی برا همین هنوز زجری که ما موقع گزارش صباغ تحمل میکنیم نمیتونی درک کنی

        الان چون قهرمانی همیلتون تو این فصل مشخصه داره ادای بیطرفا رو در میاره
        تازه الان خود همیلتونم گفته پنالتی حقم بوده بعد توقع داری صباغ چی بگه 😁😁

        نمیدونم لایوهاشو نگاه میکنی یا نه ولی پارسال همین حوالی که همیلتون عقب‌تر از سب بود هر شب یه لایو علیه سب میرفت

      • yas

        13

        3

        Mohammad44؟؟
        فان سال رو گفتی
        صباغ بی طرفه؟؟
        البته این حرف از یک همیل فن عجیب نیست.
        ولی باید عرض کنم همه متفق القول هستن که صباغ به شدت هیتره

    • pouya

      28

      3

      یعنی الان شما معتقدی ماشین وتل تا کیو ۲ مشکل نداشت یهو دچار مشکل موتوری شد؟؟؟
      و قبل از کیو ۳ شرایط بین ماشینا برابر بود؟؟!
      خیلی جالبه مرسی

      • THE MINDBLOWER

        11

        1

        آقای زمانی این واسه شما عادت شده که بدیهیاتی رو که میشه با کمی فکرکردن درباره موضوع متوجه شد رو به چالش بکشین در خیال خودتون به چالش بکشین.

      • بهزاد زمانی

        1

        20

        جناب mindblower این بدیهیات رو از کجا بهش رسیدین؟ میشه بفرمایید بنده هم بدونم اگر دلیلی دارید بفرمایید والا شما خیالات خودتون رو برای خودتون نگه دارید. اگر در تعیین خط یک و دو ماشین مشکل داشت و نه گاراژ متوجه شد و نه فتل باید به حال هردو افسوس خورد. با این همه سنسور که تمام تغییرات را رو مانیتور میکنه گاراژ باید متوجه میشد. حالا گاراژ نفهمید این ابر راننده شما هم متوجه نشد؟ یا صبر کرد تو نقطه حساس گفت بیایید ماشین من خراب شده. به فهم فتل لااقل توهین نکنید. اگر ایشون متوجه مشکل در ماشینش نشده بهتره خودش رو بازنشسته کنه.

      • THE MINDBLOWER

        5

        0

        جناب زمانی این بدیهیات صرف این مسابقه نیست و وقتی بعضی از دوستان من میان و میگن که بین مرسدس و پیرلی حداقل صحبت‌هایی بوده درمورد تایرها و قبلا هم فراری و ردبول به چنین موضوعی اعتراض کردن و نتیجه هم داده(۲۰۱۳) شما میاین و میگین از کجا میدونین هست؟؟؟میشه بفرمایین مرسدس چطوری در طول یک فصل فلسفه‌ای رو که از بازگشتش به فرمولا واسه ماشینش داشته(درگ کم) رو تغییر بده و حتی از ردبول هم دانفورس بیشتری تولید کنه اونم واسه تایرهایی که معلوم میشه پنجره دمایی‌شون رفته بالاتر و کمتر تیمی مثل مرسدس با تایر‌ها بی‌مشکله.حداقل باید این بپذیرید که بشه بدگمان شد.
        شما معلومه که ۲۰۱۰ به بعد رو تا جایی که من میدونم دنبال میکردید و به همین دلیل میدونین مرسدس همیشه سرعت مستقیمی عالی‌ای داشته.

      • بهزاد زمانی

        0

        3

        قرار شد بدیهیات خودتون رو راجع به اونچه نوشتم بفرمایید سر فرصت زاجع به لاستیک هم صحبت خواهیم کرد.

      • بهزاد زمانی

        0

        2

        در ضمن اونچه شما بدیهیاتی مینامید که با کمی تفکر میشه بهش رسید رو اگر نتونید اثبات کنید صرفا توهمه نه چیزه دیگه

  11. pouya

    23

    2

    چه تیتر جذابی مرسی
    تعیین خط جذابی بود البته اگه وتلم بود جذاب تر میشد
    حیف و صد حیف فراری تو پیستایی که باید ببره خط یکو نداره کامل
    و باید با مرسدس بجنگه
    فردا مسابقه جذابی خواهد شد قطعا

    راجع به پنالتی ام که اقای صباغم فرمودن پنالتی داشت حالا باید دید تصمیم چیه
    ولی اگه پنالتی بدن فردا لکلرک اگه ماشین مشکل نداشته باشه میتونه فراریو به اولین برد برسونه تبریک به لکلرک
    تبریک به فراری

    اگه این اتفاق برعکس میفتاد قطعا صباغ میزد تمرکز فراری رو ماشین وتله فقط😂😂
    امیدوارم به همه ثابت شده باشه که این تیم اشفته تر از هر چیزیه که فکر کنید.

    به امید برد فراری

  12. HamidFTN

    20

    6

    فراری نمیتونه گند نزنه این دیگه شده عادتشون🤬

    لوئیس هم احتمالا بهش تذکر داده میشه مگه امکان داره بهش پنالتي بدن 😂

    نوع لاستیک های شروع مسابقه رو هم بزارین

    • Mohsen.t

      4

      1

      تنها چیزی ک فردا میتونه مانع اولی چالز و ی مسابقه خوب برای فراری ها بشه همین استراتژیست ها هستن. فقط امیدوازم هر چی میشه کلی هیجان داشته باشه. مکس چقد خوبه این روزا. کاش ی ماشین رقابتی تر داشت تا عیار خودشو ب بقیه نشون میداد.

  13. حسین

    16

    2

    چرا اینجوری میکنن این فراری ها!!! واقعا از حماقت و پت و مت بودن افراد و خدمه ی فراریه این مشکلات یا واقعا دست پشت پرده تو کاره؟؟ یبار دو بارش طبیعیه .دیگه اینقدر داره زیاد میشه این اتفاقات شک برانگیز شده!!
    آفرین چارلزه جوان.ولی حیف فاصلش با صدر جدول الان 100 امتیازه یخورده دیره برای شروع رقابت.کاشکی فردا فتل که دیگه الان بخاظر جدول امتیازی راننده اول فراری محسوب میشه یه معجزه ای بشه براش فردا چون تنها امید فراری توی جدول فتله با این اختلاف امیتیازی که همیلتون باز کرده

      • حسین

        22

        0

        والا چی بگم…خنده ی تلخ من از گریه غم انگیز تر است
        بازم خدا رو شکر این نابغه ها گند نزدن به تایمه لکلرک و خودش با شایستگی کسب کرد پول پوزیشن رو
        فردا این نابغه های فراری براش پلنه H اجرا نکنن صلوات !!!
        خیلی باهوش و با استراتژی هستن 6-7 تا پلن هم طراحی میکنن!!! والا

    • pejman

      1

      9

      عزیزم از اولم فتل شماره یک فراری بود و تمام استراتژی های فراری چه برای فتل چه برای لکرک در جهت بهترین نتیجه برای فتل بود
      بیخوذی هم به فتل امید نداشته باشید که اگه همه چیزم درست بشه این چند سال نیمه دوم فصل مال مرسدسه با اختلاف
      بعدم بدونید اگه زودتر از اینم لکرک شروع میکرد بازم بخاطر کم تربگی خریف لوییس نبود البته تیمم نمیشناخت

  14. yaser

    12

    2

    فتل جان مادرت از این تیم بیا بیرون برو تورو روسو ما بیشتر باهات حال میکنیم مغز آدم سوت می کشه از دست اینا حالا یک بار تو مرسدس از این اتفاق ها نیفتاد، تا الان انقدر اعصابم خورد نشده بود

    • josef6565

      16

      0

      ماشین اولین چیزیه که به راننده اعتماد به نفس می ده و اعتماد به نفس از لرزش و اشتباه و استرس جلوگیری می کنه. فردا سب اگه در استارت گیر نیوفته و لطمه نبینه به علت تایر نرمتر و کفی ها و سرعت ماشین در کفی و خلاء و مهارت خودش در سبقت گیری از دور 10 به بعد به جمع دوستان بالا نشین ملحق میشه.
      در واقع سوال اصلی اینکه آیا استراتژی فراری با توجه به شرایط مسابقه خوب میشه یا نه. مثلا پارسال آلمان اشتباه سب و هوش استراتژیست های مرسدس و بارون و دستور تیمی و البته عملکرد خوب لوییس مسابقه رو وارونه کرد.

      • pejman

        2

        11

        اگه پنج متغیر دیگه جز اینا که گفتی هم به نفع فتل عوض بشه بازم فتل مسابقه رو نمیبره از نفر دهم خط استارت پیروزی نخواین ان شا الله تا اخر فصل وقت زیاده فتلم یه برد میاره ناراحت نباش

  15. MAXAD

    8

    20

    فتل اصلا تونست یه سکتورم بنفش کنه؟ چه تمرین چه تایم گیری؟!!

    لکرک عالی بود و مدام سکتور بنفش میزد.

    آلفارومئو چقدر خووب بود.

    نوریس چقدر عالی بود.

    کارلوس ساینز چی شد دقیقا؟!!

    • pejman

      1

      11

      واقعا دلیل دیس لایک های این پست رو نمیفهمم مگه چیزی جز واقعیت توش بود این همه تعصب الکی و خیالی روی راننده ای مثه فتل که جز ردبول تو سال های خاص فرمول یک نتونسته حتی نزدیک قهرمانی باشه از کجا میاد

      • Muhammad-sv#5

        10

        2

        دیسلایک ها منطقی هستن تو فکر میکنی اون چهار سالی که سب قهرمان شد ردبول مثل مرسدس هیولا بود؟ این همه تعصب الکی و خیالی روی راننده ای مثه همیلتون که جز مرسدس تو سال های خاص فرمول یک نتونسته قهرمانی بیاره 2008 موتور سوزی ماسا و شانس همیلتون … همیلتون فقط 2015 شانسی قهرمان نشد بقیشم که میدونی بهتره وارد جزئیات بشی تا این که سطحی ببینی 2012 هم که با بهترین ماشین چهارم شد به علاوه معدل امتیازی کمتر نسبت به باتن و شکست از روسبرگ با وجود مکر و حیله تو چند مسابقه … برتری موتوری نسبت به روسبرگ یعنی 6امین موتور و شکست های پی در پی تو کوالیفایینگ های 2014 از نیکو

    • Ferrari7

      3

      0

      دوست عزیز در تمرینات، راننده های با تجربه مثل سباستین و همیلتون فشار 100%نمیارن چون نمیخوان دستشون رو بشه
      در ضمن برای بدست آوردن دیتا هم فقط در نقاط خاصی از پیست ممکنه فشار حداکثری بیارن که مسلما منجر به سکتور بنفش نمیشه و بعد از طریق بررسی تلمتری حد توانایی ماشین با توجه به نوع اپدیتها نوع پیست دمای آسفالت وغیره مشخص میشه تو فرمول یک همه چیز یه جورایی سری باید انجام بشه

  16. REZA.M

    18

    7

    بینوتو باید توضیح بده مشکل ماشین فتل چیه دقیقا.چرا در دو مسابقه متوالی ماشین فتل مشکل داره اونم توی تعیین خط؟
    شاید من بدبین باشم ولی از وقتی که گفته برنامه هایی داریم تا توی تعیین خط به لکلرک کمک کنیم ماشین فتل در دو مسابقه متوالی ماشین فتل خراب شده توی تعیین خط.

    • iman88

      14

      4

      REZA.M جان شوخی میکنید؟
      این روحه شکاک تو بحرین یا اسپانیا یا موناکو کجا بود؟از این بد بیاریها چارلزم داشته دمه برد مسابقه هم داشته.چند مسابقست که تقریبا بی اشتباه بوده و هر مسابقه میشه روند صعودیشو دید.یعنی انقدر باورش سخته؟در ضمن سب تو این چند ساله همیشه حمایت کامل تیم رو داشته و اگر کمتراز همتیمیش بدبیاری نداشته باشه بیشتر هم نداشته چه دوران کیمی چه الان چارلز.این اتفاقات تو یه تیمه بحرانزده میوفته حتی اگر فراری باشه(جدیدا که باید بگیم مخصوصا اگر فراری باشه)
      امیدوارم چارلز فردا حمایت و ارزوی موفقیت طرفدارایه فراری بویژه طرفدارایه دوست داشتنی سب رو پشت سر خودش داشته باشه

      • Kh.n

        12

        7

        نه که همیلتون حمایت کامل تیمش رو نداره.
        الان فردا تیم به لکلرک میگه بزن کنار تا وتل اول بشه.

      • iman88

        9

        4

        بحث ما چه ربطی به همیلتون داشت دوسته عزیز؟چون حس کردید حرفم یه ممکنه یه جورایی نسبت به فتل تعنه امیز بیاد پس لزوما عاشقه سینه چاکه همیلتون هستم؟

    • josef6565

      9

      0

      چون رفتار ماشین از پاور یونیت تا تایر و بال جلو رو نمی شناسند دارند با دو نوع تنظیمات متفاوت در هر ریس دیتا جمع می کنند و جالبه که ماشین سب به عنوان پایه هست و بیشتر تغییرات رو ماشین چارلز اعمال میشه.
      فرق این فصل با فصل قبل در یک چیز خیلی زیاده و اون اینکه فراری فصل پیش در آخر باخت امسال از اول خیالمون رو راحت کرده.

      • pejman

        1

        12

        بابا فصل پیش همچینم اخراش نباختینا اهر فصل باختن یعنی مسابقه اخر
        چهار مسابقه مونده به پایان فصل توی فصلی که ۲۱ مسابقه داره اخر فصل حساب نمیشه

  17. iman88

    9

    4

    چه قدر حال داد این تعیین خط.در مورد چارلز حدس میزدم پل پزیشن رو بگیره اما مکس ترکوند کسی هست که تونسته باشه دومی مکسو پیشبینی کنه.دیروز گفتم نباید زیاد از این گسلی انتظار داشت.و حیف شد فتل فراری میتونست خط یکو بگیره.الان که دیگه تکلیف لاستیکا برایه ادامه فصل مشخص شده فراری بهتره تمرکز کاملش رو رو خودش و بهتر کردن ماشینش بذاره.تو این 8 تا و نصفی مسابقه تعداده مشکلاتی که بخاطر نقص فنی و ضعف استراتژیکی براشون بوجود اومده عملا بیشتر از مشکلشون با لاستیکا بوده.اگر همین ضعفهارو حل کنن مصلما هم وقت بیشتر هم تمرکز بیشتری روی لاستیکا میتونن بذارن.
    در نهایت به امید برد چارلز و بهترین جایگاهه ممکن برایه سب و از اون بهتر یه مسابقه نفس گیر

  18. Muhammad-sv#5

    6

    0

    این ردبول ریسینگ عجب پیست عجیبیه فاصله ی تایم تمرین 3 با پول پوزیشن فقط 0.9 بود عجیبتر این که تو 2016 روسبرگ تو 1:8 خرده ای پول پوزیشن زد تو تمرین 3سب 1:7:1 زد مگه میشه ؟ من فقط تو این پیست همچین چیزی دیدم انتظار داشتم پنج نفر اول تو 1 دقیقه تایم بزنن

    • mehdivettel

      8

      0

      دوست عزیز تو سال 2016 تو تعیین خط بارون اومد و دقیقا اواخر کیو سه پیست خشک شد و برا همین تایم نیکو از تمرین سوم فتل بیشتره

      اتفاقا تعیین خط عجیبی بود اون سال و هالکنبرگ فورس ایندیا و باتن با مک‌لارن هوندا جز چهارنفر اول استارت زدن

      • THE MINDBLOWER

        5

        0

        دقیقا بنظرم بهترین حتی.قشنگ بارون میومد یا شرایط دمپ میشد میترکوند

  19. Hamed

    13

    0

    امسال فراری تو تمام پیستایی که شانس پل پوزیشن داشته (به جز باکو) پل رو گرفته ولی همیشه تو ریس فرداش یه اتفاق بدی افتاده امیدوارم فردا لکرک فشار همیلتون و مکس رو تحمل کنه تا این فشار رو از روی تیم برداره فراری خیلی به برد فردا احتیاج داره

  20. iman

    13

    5

    همونطور که قابل پیشبینی بود توی پیستای دانفورس پایینتر فراری برتر از مرسدس هست خوب حالا یه عده تعمدا این مسئله رو انکار میکنن بماند، اعتقاد دارم تومونزا و اسپا و شاید حتی سیلور استون هم این برتری البته خفیفتر از اتریش ادامه داشته باشه.فورتزا فراری، زنده باد چارلز

    • THE MINDBLOWER

      8

      0

      ایمان در مورد مونزا خدا از دهنت بشنوه چون من یکی خیلی دلم واسه برو فراری تو مونزا تنگ شده ۱۰ سال از درد ناندو تو مونزا میگذره برای که خودمم که طرفدار سبم باهاش خوشحال شدم.

      • iman

        3

        0

        دقیقا برای منم برد مونزا یه طعم دیگه داره و با تمام پیستای دیگه متفاوته،خصوصا بعد از اون اشتباه و تصادف پارسال امیدوارم امسال طلسم بشکنه

    • H.farahani

      3

      0

      Iman
      اگه فراری تو سیلوراستون تو حالت عادی(بدون حادثه و ماجرا)از مرسدس سریعتر باشه یا حداقل برابر(تو کوالیو ریس)یه نیم فصل دوم عالی رو خواهیم دید.ماشین فراری هنوز عدم توازن چسبندگی عقب و جلو رو داره.تو خروج پیچ راننده های فراری بیشتر از بقیه احتیاط میکنن چون عقب ماشین ناپایداره.
      مشکل اصلی جایی هست که پیست ترکیبی از پیچ های سریع و کنده.

      • iman

        2

        0

        کاراکتر پیست سیلور استون جوریه که میشه امیدوار بود چون تعداد پیچهای سرعت بالا زیاده و من امیدوارم،ولی هونگارو رینگ به نظرم مال مرسدسه

  21. داریوش

    14

    2

    عیار لکلرک فردا مشخص میشه
    کانادا ، سب جلوی سبقت لوییس گرفت
    اینجا نوبت لکلرک هست
    سباستین حیف شد ، امیدوارم معجزه ای بشه
    به امید پیروزی فراری یا هر کی غیر مرسدس ( خسته شدیم )

  22. امید نورمحمدی

    17

    10

    عجیبه. من فکر میکردم به کیمی 5 رده جریمه بدن. آخه توی فرانسه بدتر از این دور مکسو خراب کرد و بهش چیزی ندادند. بعدش مکس گفت من شکایتی نکردم!!! مگه حتما باید شاکی خصوصی داشته باشی تا بهت پنالتی بدن؟ یا چی …؟
    من نظرمو بدون هیچ مصلحت اندیشی و یا تعداد لایک و دیسلایک راحت میگم. توی کانادا سب بخاط مسایل خارج از پیست باخت. فرانسه و حالا هم اطریش هم بیرون پیست بازنده شد. توی پیست و شرایط برابر نمیتونن حریف باشن. الانم که لکرک بولد شده. بوتاس هم در حال تاوان دادنه. یک شو آف تماشایی برای طرفدارهای همیلتون و فراری!!!
    سب تاوان احقاق حقی که توی کانادا کرد و اعتراضشو نشون داد داره پس میده. هرکس فکر میکنه توی این دوران فراری همیشه هوای سبو داشته سخت در اشتباهه. از 2016 تا امروز همیشه یه بلایی سرش آمده. خودشم مثل هر راننده دیگری اشتباه داشته ولی برای کوچکترین اشتباه بیشترین تاوانو داده.
    برای فراری فن ها ناندو حتی از شوماخر هم محبوبتره و فراری فنهای اصیل از شکنجه شدن سب خوشحال میشن و این بوضوح قابل مشاهده است. این اولین بار نیست که مسابقه سب توسط تیم خراب میشه. تیمی که بیشترشون هنوز طرفدار ناندو هستند و …
    یک بررسی کوچک برای فقط تایمهایی که تویا 4 سال اخیر توی پیت استاپها از دست داده و یا تاوان استراتژی غلطو داده و یا خرابیهای بچگانه (نداشتن شمع!!!) که گریبانشو گرفته انجام بدید بعد درباره اشتباهاتش حرف بزنید.
    سب نباید به فراری میرفت. فراری تیم دشمن سب بوده و هست و خواهد بود…

      • داریوش

        10

        0

        فراری که قهرمان فصل و انفرادی نمیشه
        از سبقت های مسابقه فردا لذت ببرید
        اگر چارلز هم قهرمان شد که بهتر
        وقتی که اکثر مسابقات شده یک و دوی مرسدس ، من ترجیح میدم سباستین از رده ۲۰ شروع کنه ، اینجوری یکم هیجان توی مسابقه میبینیم
        سال ، سال فراری نیست ، take easy

    • pejman

      8

      9

      نه فراری احمقه که سرمایه و سابقشو حراب کنه بخاطر لج کردن با یه راننده نه فتل صندلی بهتر از این تو تیمی گیرش میاد وگرنه بیش تر از تو دلش میسوخت برای خودش و زودتر تو میفهمید که باید تیمشو عوض میکرد این حد از توهم توطیه اصلا خوب نیست واقعا
      فراری بعد ۱۲ سال دور بودن از قهرمانی دنبال بچه بازی نیست که بخواد با یکی لج کنه بلکه دنبال قهرمانیه اصلا نمیفهمم این حرفارو رو چه حساب و با چه دلیلی زدی اینا بذهن هیچکس حتی خود فتل م که تو متن کاره نمیرسه

      درگیری فراسه بین مکس و همیلتون تو تمرین بود نه تو مسابقه یا تایم گیری برای همینم تو روند مسابقه تاثیر چندانی نداشت و همه هم متوجه شدن که که لوویس چک کرده اما بخاطر سایز اینه ها چیزی ندیده و نمیخواسته اینجوری وارد پیست بشه

      • امید نورمحمدی

        1

        0

        قراردادهای فرمول یک بیرحمانه است و راننده بعداز امضای قرارداد برای فسخ یکطرفه تاوان زیادی میده.

    • H.farahani

      5

      0

      جناب نورمحمدی
      شما خیلی سیاه و بدبینانه به موضوع نگاه میکنید.کدوم احمقی(معذرت میخوام ولی واژه بهتری یافت نشد)میاد به عمد ماشین خودشو خراب کنه و شانس یک و دو رو از خودش بگیره.مگه تو کانادا فتل به تیم اعتراض داشت که تیم بخواد تلافی کنه.اصلا تا حالا شده فتل به تیم اعتراض کنه با وجود تعداد زیاد اشتباهاتی که کلی سکو و امتیاز ازش گرفتن.در مورد لکلرک هم همین بوده.کاری که تیم باهاش تو موناکو کرد رو یادتون بیارید.زمان کیمی هم همین بود و نهایت کیمی دوتا نق میزد و تمام.فراری خیلی امتیاز جلوتر از مرسدسه که بخواد همچین کاری هم بکنه؟؟؟!!!صد البته که این مسائل ضربه میزنه و فشار رو بیشتر میکنه.چون اگر فتل تایم یک نمیشد تایم دو کاملا در دسترس بود و احتمال داشتن برد.علاوه بر اینکه فردا هر کسی غیر از مرسدس ها برنده بشه به عنوان کسی که نوار برد مرسدس رو قطع کرده لذت دوچندانی رو میبره.البته با بعضی از حرفاتون خیلی موافقم.واقعا یادم نمیاد کسی به اندازه فتل مورد هجوم قرار گرفته باشه.سال 2014 هم اکثر فصل اوضاع فتل مثل اتریش و فرانسه امسال بود.خرابی تو تمرین و تایم گیری و مسائل دیگه.ولی الان همه باخت فتل رو یادشونه و نه چیز دیگه.
      اما. نکته ای که در مورد فراری فن ها و فرناندو عنوان کردید جای بحث داره.مطمئن باشید داخل تیم محبوبیت فتل خیلی بیشتر از زمان فرناندو هست.این مرتبط با اخلاق فتل هست که همیشه پشت تیم بوده و خیلی از مسائل رو رسانه ای نکرده.
      اما در مورد درصدی از هواداران ایتالیایی فراری حق با شماست.اونا دوست ندارن فتل تو فراری باشه ولی به این معنی نیست که هوا خواه الونسو یا همیلتون باشن.اونا به یه اعتقاد خرافی باور عجیبی دارن که به نظر درست هم میاد.حرفشون اینه که مهم نیست تو چقدر راننده خوبی باشی و تیم چقدر عالی باشه.وقتی یه راننده که قبلا در رقابت قرمانی فصل یه راننده فراری رو شکست داده تو فراری قهرمان نمیشه.حالا میخواد خودش و ماشین عالی باشن.اینقدر حوادث عجیب رخ میده تا اون قهرمان نشه.نمونه اش فرناندو که 2006 شوماخر رو شکست میده ولی وقتی به فراری میاد به شکل عجیبی قرمانی رو از دست میده.یا سب که 2010 و 12 رقیب اصلیش راننده فراریه که شکستش میده و 2017 و 18 قهرمانی رو از دست میده.طبق این عقیده همیلتون هم تو فراری قهرمان نمیشه و باید به لکلرک و مکس و … فرصت داد.

      • امید نورمحمدی

        1

        0

        چون کلا منظور منو اشتباه فهمیدی هیچ توضیحی نمیدم. امروز که مسابقه تمام شده مجددا یک نگاه به نوشته من بنداز ببین چقدرش اتفاق افتاد!!!

    • iman

      4

      1

      با فاصله عجیبترین نظریه که تو این سایت تا حالا خوندم،یعنی تشکیلات عریض و طویل فراری با اون سرمایه کلانی که صرف موتور اسپرت میکنه عمدا مسابقه خودشو خراب میکنه چون طرفدار راننده ایه که پنج سال قبل تیم رو ترک کرده با اون جنجال و حواشی،تازه اکثر تیم فنی از اون وقت تا حالا تغییر کردن،جل الخالق

      • Hamed

        4

        0

        فقط جای همچین کامنتای دایی جان ناپلئونی تو سایت خالی بود که اونم حل شد 🙂

      • امید نورمحمدی

        1

        0

        هزار برابرشو توی شرطبندی و زد و بندهای آنچنانی در میارن. شما فکتهایی که دادمو دنبال کن بعدش پاسخ بده و از هرکسی دفاع کن. امروز بعداز مسابقه باز هم دیدیم فراری با سب چه کرد! چه کرد؟!!!

  23. ostad

    7

    1

    به گفته خود سید حضور هم تیمی برای تعیین خط کمک کنندست.لکلرگ کار بزرگی کرد که بدون هم تیمی پل پوزیشن گرفت.لوئیس هم 3 رده جریمه گرفت و از رده 5 شروع میکنه و رقابتش با فتل دیدنی میشه(90% اوقات پیش بینی هام اشتباه درمیاد:))
    کوین مگنوسن هم که پنجم شده بود حالا از رده 4 شروع میکنه و نتیجه فوق العاده ایه برای هاس البته خب انجین فراری رو داره.تمام راننده هایی که انجین فراری داشتن تو Q3 حضور داشتن(بجز گروژان)

    • Hassan Mohebbi

      5

      0

      اول میان به لوئیس پنالتی میدن که ببره پشت مگناسن، بعد به مگناسن پنالتی میدن که همیل میاد چهارم ولی اگه اول به مگناسن میدادن همیل باس میرفت پش نوریس.
      سوالم از سید بزرگوارمون اینه میتونن این کار رو بکنن یا نه؟ چون از نظر زمانی هم بگیری مگناسن زودتر پنالتی گرفته.

      • Hamed

        3

        3

        خب ببنید قانونن ومنطقن نمیشه که همیلتون بره پشت نوریس چون 3 رده پنالتی داره نه بیشتر
        همیلتون دومه 3 رده پنالتی میگیره میره پنجم مگنوسن باید چهارم استارت بزنه حالا خود مگنوسن تعویض گیربکس داره و 5 رده پنالتی. دیگه این وسط نمیان راننده ای که حتی با وجود پنالتی همیلتون بازم پشت همیلتون هست (نوریس) رو بهش آوانتاژ رتبه بدن و همیلتون بیاد تازه پشت سر اون استارت بزنه “رتبه تعیین خط ملاکه” نه زمان در واقع اینجا حق راننده بالایی هست که از پنالتی نفر جلوییش استفاده پس از همیلتون که از نوریس بالاتره تو اولویت هست اگر همیلتون بره پشت نوریس اینطوری میتونه ادعا کنه من 4 رده پنالتی خوردم نه 3 رده (با وجود اینکه داره از همون 5ام استارت میزنه)
        این قانونم استثناً به جریانات فتل و همیلتون و … ربط ندید یه چیز کاملن استاتیک برای همه هست که نمیشه سلیقه ای عمل کرد

      • Seb the great

        2

        0

        اگه شانس داشته باشه برد هم میگیره
        ولی سب همیلتون نیست

  24. امید نورمحمدی

    0

    0

    دوستان. رفقا. من هرچی درباره اتفاقاتی که برای سب میوفته گفتم وجود داره و نظر شخصی نبوده که. با هیچکدوم از شما هم که مشکل شخصی ندارم. امروز که بعداز مسابقه است خواهش میکنم خودتون به مطالبی که نوشته بودم مجددا نگاه کنید ببینید چقدرش اتفاق افتاد!
    حادثه یا اتفاق اسمش روی خودشه و وقتی بیش از حد تکرار میشه دیگه نمیشه گفت اتفاق و یک روند محسوب میشه. همین

دیدگاه خود را بیان کنید