فرمول یک ایرانلوئیس همیلتون، راننده مرسدس مسابقه بی دردسری را در فرانسه تجربه کرد و توانست ششمین پیروزی فصلش را کسب کرده و به پیشتازی اش در جدول قهرمانی ادامه دهد.

والتری بوتاس مسابقه را در مکان دوم به پایان رساند تا 1-2 دیگری برای مرسدس رقم بخورد. چارلز لکلرک نیز فراری را در مکان سوم سکوی پل ریکارد قرار دارد.

والتری بوتاس و چارلز لکلرک - فرانسه 2019

والتری بوتاس و چارلز لکلرک – فرانسه 2019

خلاصه ای از اتفاقات مسابقه پل ریکارد

17:39 راننده های مرسدس مسابقه را از ردیف اول آغاز خواهند کرد و چارلز لکلرک و مکس ورشتپن پر کننده ردیف دوم استارت مسابقه هستند و در ردیف سوم نیز راننده های مک لارن بالاتر از سباستین فتل قرار دارند. هشت راننده ابتدای خط استارت با لاستیک مدیوم خواهند بود و همانطور که پیش بینی می شد، لاستیک سافت دوام زیادی در آفتاب پل ریکارد نخواهند داشت.

17:44 چراغ ها خاموش می شوند و آغاز مسابقه فرانسه…

17:45 مرسدسی ها رده های خود را حفظ می کنند و راننده های مک لارن نیز ورشتپن را تحت فشار قرار دادند. دنیل ریکاردو در همین استارت چند رده ای از دست داده و در مکان دهم قرار دارد.

استارت مسابقه فرمول یک فرانسه 2019

شروع مسابقه فرمول یک فرانسه 2019

17:47 رده ها پس از پایان دور اول؛ 1همیلتون 2بوتاس 3لکلرک 4ورشتپن 5ساینز 6نوریس 7فتل

17:48 همیلتون پس از پایان دور دوم، فاصله 1.4 ثانیه ای با هم تیمی اش باز کرده و سریع ترین زمان را ثبت می کند؛ 1:36.751

17:52 سباستین فتل بالاخره از لندو نوریس سبقت می گیرد و حالا در رده ششم است. مکس ورشتپن نیز از سرعتش در پیچ ها به تیمش شکایت می کند.

17:55 فتل بار دیگر در همان پیچ از هم تیمی نوریس یعنی کارلوس ساینز سبقت می گیرد و حالا در مکان پنجم پشت مکس ورشتپن است.

17:57 فراری به لکلرک اعلام می کند که آنها به سراغ برنامه اولشان خواهند رفت و نیاز است که او با ورشتپن فاصله دو ثانیه ایش را حفظ کند.

16:00 پنالتی؛ سرجیو پرز به دلیل کسب برتری از ترک پیست، 5 ثانیه جریمه زمانی دریافت می کند.

16:02 والتری بوتاس سریع ترین زمان را ثبت می کند؛ 1.35.448، اما هنوز دو ثانیه ای با هم تیمی اش فاصله دارد.

16:04 حالا سباستین فتل سریع ترین دور مسابقه را به نام خود می کند؛ 1.35.443، فاصله راننده فراری با ورشتپن به زیر هفت ثانیه می رسد.

16:09 در حالی که همیلتون به صندلی خودرویش اعتراض می کند، سریع ترین دور را ثبت می کند؛ 1.34.803

16:17 مرسدس به بوتاس می گوید که فراری ها با لاستیک های جلویشان مشکل دارند. ورشتپن و لکلرک نیز به پیت رفته و با لاستیک هارد به پیست بازمی گردند.

لوئیس همیلتون و والتری بوتاس - فرانسه 2019

لوئیس همیلتون و والتری بوتاس – فرانسه 2019

18:20 استراتژی فتل ماندن بیشتر در پیست خواهد بود. بوتاس نیز با لاستیک هارد وارد پیست می شود اما همیلتون سریع ترین دور را ثبت می کند و به نظر می رسد که هنوز لاستیک هایش خوب است؛ 1:34.683

18:23 همیلتون و فتل نیز با لاستیک های هارد تازه به مسابقه ادامه می دهند.

18:28 استراتژی فراری برای فتل جواب نداده و بوتاس نیز فاصله 11 ثانیه ای با همیلتون دارد؛ 1همیلتون 2بوتاس 3لکلرک 4ورشتپن 5فتل

18:31 فراری:

میتونی فشار بیاری؟

چارلز لکلرک:

می تونم اما برای لاستیک ها خوب نیست، پس انجام نمیدم!

18:40 کاری از دست بوتاس برای به چالش کشیدن پیشتاز مسابقه برنمی آید. همیلتون سریع ترین دور مسابقه؛ 1:34.026

18:44 راننده های مک لارن در رده های هفتم و هشتم هستند، لندو نوریس از تیمش درخواست می کند که به ساینز بگویند سریع تر برود.

18:49 خب راننده جدیدی سریع ترین دور را ثبت می کند اما اینبار مرسدسی ها نیستند، چارلز لکلرک با فراری؛ 1:33.828

18:51 همیلتون به تیمش می گوید که لاستیکش تاول زده اما سریع ترین دور را ثبت می کند؛ 1.33.720

18:54 حالا فراری ها برای فتل به نقشه اف یا ششم شان رفته اند، این مورد شاید یک شوخی از طرف تیم ایتالیایی باشد.

18:59 رومن گروژان از مسابقه خانگی اش کنار می رود.

19:04 یک بولارد در پیست وجود دارد اما ماشین ایمنی مجازی زیاد ادامه دار نبود و مارشال ها سریع آن را از پیست خارج کردند.

19:06 پیت استاپ برای سباستین فتل و او با لاستیک های سافت به دنبال یک امتیاز سریع ترین دور خواهد بود.

19:09 پرچم شطرنجی و سریع ترین دور برای فتل

جدول مسابقه فرمول یک فرانسه 2019

ردهرانندهتیم زمان
1لوییس همیلتونمرسدس-
2والتری بوتاسمرسدس+18.056
3چارلز لکلرکفراری+18.985
4مکس ورشتپنردبول+34.905
5سباستین فتلفراری+1:02.796
6کارلوس ساینزمکلارن+1:35.462
7دنیل ریکاردورنو+1دور
8کیمی رایکوننآلفارومئو+1دور
9نیکو هالکنبرگرنو+1دور
10لندو نوریسمکلارن+1دور
11پیر گسلیردبول+1دور
12سرجیو پرزریسینگ پوینت+1دور
13لنس استرولریسینگ پوینت+1دور
14دنیل کویاتتورو روسو+1دور
15الکساندر آلبونتورو روسو+1دور
16آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو+1دور
17کوین مگنوسنهاس+1دور
18رابرت کوبیتساویلیامز+2دور
19جورج راسلویلیامز+2دور
-رومن گروژانهاس-
این نوشته را به اشتراک بگذارید:

153 دیدگاه

      • 5red16

        25

        2

        سلام آقای حسینی
        چندتا سوال
        -چرا فراری زودتر برای تحت فشار قرار دادن بوتاس و مکس اقدام نکردن؟
        چون کاملا در انتهای مسابقه برتری داشتن
        آیا این خطای محاسباتی پذیرفتنی است؟
        فراری احتمال گرفتن رده دوم و چهارم رو از دست داد
        لکلرک کاملا این توان رو داشت که بوتاس را پشت سر بگذارد
        -فلسفه بال جلو فراری و مکلارن مشابه هس
        پس چرا اینقدر پیشرفت مکلارن مشهودتره؟
        با اینکه موتور فراری قویتره
        -چرا فراری برای وتل و دور سریع اینقدر ریسک کرد؟
        اینطوری فقط یک دور فرصت داشت وتل برای شکستن رکورد پیست و دور سریع

    • Farshad46

      34

      33

      تبریک به تو و همه علاقمندان به همیلتون و مرسدس با این قدرت و اقتداری ک پادشاه داره میره جلو احتمالا بالای ۴۵۰ امتیاز بگیره برای قهرمانی فصل …الان باز فراری فن ها یه بساطی درست میکنن ک برد همیلتون رو زیر سوال ببرن .

      • Üõşèf

        29

        6

        تنها چیزی که میشه گفت اینه که
        خوش به حال همیلتون و هوداراش
        من که حسودیم میشه واقعاً خوش به حالشون،
        در بهترین حالت قرار دارن هیچ کم و کسری ندارن،
        برای بقیه هم خدا صبرشون بده،شاید در آینده فرجی شد و مسابقه ای برنده شدن،

    • محمدرضا

      36

      3

      تبریک به لوییس و مرسدس. یه چیز برام خیلی جالبه . دقیقا وقتی لوییس از ماشین لاستیکوغیره شکایت میکنه و ناراضیه درست چند لحظه بعد یا سریعترین دور رومیزنه یا توهمون سکتور پیشتاز میشه . درهرحال تبریک به لوییس و هواداراش .بوتاسم نشون داد فصله بعد جایی تومرسدس نداره . لامصب حداقل یکم لوییسو تحته فشارمیزاشتی پسر.!!فراری هم بنظرم ازالان بره طراحی و تغییراته اساسی کنه واسه فصله بعد. لوییس جان ششمین قهرمانیه جهانو از الان به خودت و طرفدارات تبریک میگم. من یع فراری فن هستم ولی واقعیت همینه که داریم میبینیم. لوییس تواوجه امادگیشه و ماشینشم مثله خودش عالیه. و فعلا کسی توانه رقابت نداره باهاش. مگراینکه جایه بوتاس یا کیمی بود یا فتل وحتی مکس و گورکن و رانندهایی ازاین قبیل که بتونن لوییسو به چالش بکشونن. درهرصورت امسال قهرمانی ماله مرسدس و لوییس هست با یه امتیاز مافوقه تصور.. شک نکنین . و دوباره تاسف واسه راننده دوس داشتنیم سب بخاطر این ماشینه افتضاح که بهش دادن که توانه رقابتوازش گرفته،امیدوارم فصله بعد اینجورنباشه..

      • Muhammad-sv#5

        22

        8

        همیلتون قهرمانی فرمولا 3 داره ولی پالمیر قهرمانی فرمولا 2 و سب هم فرمولا بی ام و … لنس استرول هم قهرمانی فرمولا 3 داره راننده ی درجه ی یک اونی هست که پیشرفت کنه نه این که درجا بزنه مثل بلوغ دیررس میمونه ولی راننده رو بی رقیب میکنه همین سباستین که دو سال از همیلتون کوچولو تره ولی از باختش تو فرمولا 3 2006 درس گرفت و پیشرفت کرد اونقدر که آلونسو رو هم از پا در آورد زمانی که چهار تیم پول پوزیشن و برد داشتن اما از 2014 به بعد مسابقات یک طرفه شده و تو این 6 سال که حدود 120 مسابقه میشه رو 57 تاشو همیلتون برده 13 تاشو فتل 11 یا دوازده تاشو ردبول و مابقی هم بین بوتاس و روسبرگ تقسیم میشه یه دونه هم رایکونن

      • Muhammad-sv#5

        12

        6

        البته از 2014 تا این مسابقه میشه 106 تا و تا آخر این فصل میشه 119 تا

      • HamidFTN

        25

        11

        یه بنده خدا میگفت صندلی همیلتون شکسته و گفت احتمالا لوئیس مشکل پیدا میکنه ولی همون دور سریعترین دور رو میزنه 😂🤣

        پیت استاپ بد رنو رو میگفت یه پیت عالی برای رنو در حالی که 3.5 ثانیه بود این کجاش عالیه

        دو تا حرفم توی پیجش میزنی چون جوابی نداره بلاکت میکنه
        جنبه برای نفری که توی رسانه ملی داره حرف میزنه خوب چیزیه که این بنده خدا نداره 😅

      • Ali n

        12

        20

        محمدرضا عزیز
        دیدگاه شما دیدگاه منطقی یه هوادار فراریِ ، واقعن همینطوره هم همیلتون تو اوج دورانشه و کم اشتباه و هم بسته ( پکیج ) خوب و آماده ای در اختیارش هست.
        و این چیزی از ارزش های فتل رو کم نمیکنه ولی باید قبول کرد فتل به اندازه همیلتون خوب نیست علی رغم اینکه خودش قطعن جزء 10 – 12 نفر راننده برتر تاریخ فرمول یک هست.

      • محمدرضا

        1

        2

        ali n
        برادر عزیز با احترام فراوون ولی بنده با نظر شما نسبت به اینکه لوییس از فتل برتره مخالفم .چونکه زمانی که فتل با ردبول اقایی میکرد هم لوییس نمیتونست قهرمان بشه والان هم بالعکس . ودلیلشم اختلافه مرسدس و فراریه . دقیقا مثله دورانه قهرمانیایه فتل باردبول واختلافه ماشین ردبول با بقیه ماشینا مخصوصا مک لارن .چون فک کنم اون زمان لوییس تومک لارن بود .البته اگه اشتباه نکنم. ولی برایه نظرتون کاملا احترام قائلم. امیدوارم همه دوستان واولیش خودم بیشتر ازمنطق توبحثامون استفاده کنم تا احساس.امیدوارم سوتفاهمی نباشه توحرفام .بالاخص واسه برادر عزیزم ali n.

      • josef6565

        27

        27

        چرا این قدر زود قضاوت می کنید ؟
        انصافا بوتاس ماشین ضعیف تر واستراتژ های ناجورتری داره.

      • Silver Arrows

        46

        11

        موضوع اینجاست که چه هالکنبرگ و چه اکون و چه حتی راسل هم جایگزین بوتاس بشن زورشون به این همیلتونی که میبینیم نمیرسه. امروز رسما داشت پرواز میکرد.

    • Hassan Mohebbi

      16

      1

      نه سیدجان با نظرت مخالفم
      هالک داره مرتب از ریکاردو میخوره. تازه امروز چند دور پشت کیمی با اون الفا، آخرشم نتونست سبقت بگیره.
      شاید خوب باشه نه تا اون حد که بتونه توی مرسدس همیل رو تحت فشار قرار بده. ولی من شدیدا با جایگزینی بوتاس با ریکاردو یا مکس هستم.

      • Hassan Mohebbi

        22

        1

        کیمی هم بیاد جای بوتاس خوبه.
        همیشه پای کیمی در میان است. حتی برای جذاب شدن یه مسابقه بی روح.

    • Parham

      8

      0

      سلام اقای حسینی عزیز
      یک نکته برام جالب بود
      همیلتون تایم ۱.۳۲.۷۶ دور اخر زد در صورتی که بوتاس بهترین تامش ۱.۳۳.۵۸ بود و لکرک که داشت فشار می اورد ۱.۳۳.۸۲
      اینکه همیلتون راننده خوبی هست شکی نیست و حتی اکر فتل در بدترین روزش هم باشه با یک دست سافت نو ۱.۳۲.۷۴ بزنه این شک را به وجود میاره که مرسدس چیزی تو استین داره که هنوز رو نکرده!!!
      ایا صحت داره؟ چون اعدادی که دوره اخر به دست امد با منطقی که تو این چند سال از تیمها انتظار میرفت سازگار نبود
      واقعا فکر میکنم که رقابتی بین مرسدس با سایر تیمها وجود نداره و الکی امید داریم به فراری!

      • نیما

        3

        2

        لاستیک ها گرم نشده بودن و البته مرسدس 0.7 از فراری سریع تره
        در ضمن اینم در نظر داشته باش مرسدس با تایرها خیلی بهتر کنار اومده یعنی تنها تیمی که کنار اومده :))

    • Üõşèf

      8

      2

      کاش مکس بیاد مرسدس
      تهاجمی تره،،
      هر راننده ای بیاد مرسدس،قراردادش بندهای خاصی خواهد داشت
      اما مکس وقتی مسابقه میده اون بندهارو فراموش میکنه

      • ali sf90

        1

        0

        والا منم برم مرسدس تهاجمی میشم😂😂😂😂

    • دوستدار F1 و Moto GP

      8

      5

      جناب حسینی من حدسم اینه تا زمانی که همیلتون تو مرسدسه و مرسدس تو اوج بوتاس رو به عنوان راننده 2 نگه میدارن هم حرف گوش کنه هم راحت دومی براشون میگیره البته به خاطر ماشین خوبشون چون اون ماشینو به منم بدن دوم نشم قطعا سکو میگیرم!!!!هم موقع لزوم به عنوان سپر بلا ازش سوءاستفاده میکنن مثل سوچی پارسال این طوری ولف و همیلتون هم راحت به داستان عاشقانه شون ادامه میدن

      • BEHROOZ

        4

        3

        آقای دوستدار
        اگه حاجی این ماشینو بهت دادن فقط حفاظ های دور پیست و با آسفالت یکی نکن سکو نخواستیم. آقا جان شوخی بود

  1. Amin

    36

    55

    به به لوئیز
    ی راننده ای هم هست ک با نرم ترین لاستیک ک ی دور زده فقط ی دهم از لوئیز ما با سخت ترین لاستیک ک ۳۰ دور زده سریع تره
    بعد هواداراش میخوان با لوئیز مقایسش کنن
    مدیونید اگه فکر کنید فتل رو میگم
    مافیای پیرلی رو دیدیم که با لاستیک مرسدس چیکار کرد
    و مقایسه لکلرک و فتل رو هم قابل گفتن نیست
    یکی داره ب مرسدس فشار میاره و با نیم ثانیه اخنلاف سوم میشه اون یکی هم سریع ترین دور رو میزنه

      • Ali n

        4

        12

        به اختلاف خودرو فراری و مرسدس ربطی نداشت به نظرم چون شاهد این بودیم که لکرک و گسلی این فصل همین استراتژی رو استفاده کردن و نتیجه گرفتن منتهی اونا فرصت کافی داشتن تا 1-2 دور دمای لاستیک رو خوب بالا ببرن و باتریشونو شارژ کنن تا بهترین زمان رو بزنن اما فتل فرصت کافی نداشت فک کنم دور ما قبل آخر اومد پیت تا مکس نتونه بیاد و زمانشو بزنه.

      • iman88

        9

        4

        دقیقا منم با Ali n موافقم.ضمن اینکه نیازی نداشت ریسک کنه و یه دور خیلی سریع بزنه.1 هزارم ثانیه هم سریع باشی کافیه.

      • Amin

        2

        4

        شما که اینقدر سن براتون ارزشمند چرا تو کامنت های دوستان خودتون این نظرو ندارین؟
        من دقیقا ب سبک اکثر فتل فن ها نظر دادم
        از این کار خوشم نمیومد اما اونقدر تو این روزا اعصاب ما رو خط خطی کردن ک مجبور شدم!بین دوستان فراری فن هم هستن کسانیکه منطقی نظر میدن،رسما از اونا عذر میخوام اگه کامنتم رفته رو اعصابشون!

      • Amin

        2

        3

        حسن محبی:این کامنت دقیقا شبیه کامنتیه که شما گذاشته بودی و میگفتی لوئیز هیچی نیست،چیزی ک عوض داره گله نداره
        لطفا بدون سانسور قبول کنید کامنت رو مشکلی پیش نخواهد اومد

      • Hassan Mohebbi

        3

        2

        دوست عزیز امین، من تا حالا کامنت غیر منطقی نگذاشتم و کامنت دیروزم هم به خاطر واکنش به کامنت‌های مزه پرونی شما طدفدارای لوئیس از جمله ..m6.. و چندتا دیگه بود. مثلا این‌که هفتمی وتل تو تعیین رو به فیا ربط میدید؛ اونم وقتی تو تیتر خبر نوشته نقص موتور باعث این اتفاق بوده.
        در ضمن من طرفدار کیمی، لکلرک و نوریسم نه وتل.
        بازم اگر از من دلخورید عذر میخوام.

    • Seb the great

      26

      15

      وقتی فتل از مکلارن ها رد شد فاصله چقدر بود به نظرت
      ولی نزدیک پیت چقدر بود شرایط فرق داشت من که فکر میکنم اگه سب بود قبل پیت لین میتونست بوتاسو بگیره

      • iman88

        24

        9

        سب تو فضای ازاد داشت با چارلزی که فاصلش با بوتاس 2 ثانیه بود یه تایمو میزد.اینکه اگر فتل جای چارلز بود میتونست بوتاسو بگیره ،پس چرا نتونست وشتپن که کند تر از بوتاس بودرو بگیره؟نمیدونم چطور حساب کردید که به این نتیجه رسیدید.اما منطق میگه گرفتن یه ماشین سریعتر از گرفتن یه ماشین کندتر سختره.پس وقتی نمیتونید یه ماشینه کندتر و بگیرید،سریعتره رو هم نمیتونید بگیرید.
        درضمن فتل کار خودشو به نحو احسن انجام داد.پیش از مسابقه هم بعید بود به وشتپن برسه چون معلوم بود که تا بخواد از مکلارن ها رد بشه زمان از دست میده و از اونجایی که برتری فراری نسبت به ردبول زیاد نیست جبران کردنش کار خیلی سختیه.ضمنا فتل اگر شانسی داشت مال قبل از پیت بود چون واقعا با لاستیک هارد مشکل داره.در نهایت فکر میکنم با توجه به تایم گیری کاری که باید و میتونست بکنه رو کرد چون در نهایت نمیتونی سریعتر از توان ماشینت رانندگی کنی

      • Amin

        1

        2

        سب د گریت:آقا ایمان خیلی خوب جواب شما رو داد فکر نمیکنم بحثی مونده باشه

    • mohammad

      28

      7

      نقلبه مضمون

      اقای صباغ: این مرسدس هم یه مودهایی داره که فقط یه زمانایی مثل سریع ترین دور یا جاهای خاصی ازش استفاده می کنند که حالا کسی هم بهشون شک نکنه

      والبته درست گفتند

      • Seb the great

        13

        7

        ایمان شرایط فتل با لکلرک فرق داشت ماشین سب 100 در صد نبود تازه تو اخر مسابقه مکس سریع تر از بوتاس بود
        و فاصله مکس با سب تا بوتاس و چارلز خیلی بیشتر بود

      • iman88

        9

        5

        من اول مسابقه رو میگم قبل از پیت استاپ که شما گفتید اگر سب جای چارلز بود میتونست از بوتاس رد بشه.سب تو بیست دور تو هوای تمیز تونست 5 ثانیه رو جبران کنه.توی هعین دورها بوتاس از فتل سریعتر بوده.من میگم چطور میشه وقتی کند تری بتونی سبقت بگیری.توی همون مقطعی که شما میگید اگر فتل بود از بوتاس رد میشد فتل کندتر از بوتاس بود و سرعتش در بهترین دورهاش با چارلز برابر بود.پس چطور ممکنه وقتی تو فاصله 3 ثانیه ای بوتاس قرار میگرفت میتونست ازش سریعتر باشه؟
        در ضمن من نگفتم فتل بد بود که شما دارید برام دلیل میارید که چرا فتل کند تر از همتیمیش بوده.فتل رو سافت سرعتش با چارلز تقریبا برابر بود.روی هارد بود که از ماشینای جلوییش کندتر شد.اتفاقی که تو کانادا هم افتاد.نمیشه هم گفت که این مشکله ماشین فراری با هارده چون چارلز این مشکلو نداره و بعضا حتی با هارد سریعتره

      • Amin

        1

        3

        محمد:بله ماشین مرسدس قویه اما بقول همون اقای صباغ هنوز با فراری ۲۰۰۴ فاصله داره،بهتره بدونید که همه قهرمان های جهان ماشین های فوق العاده ای در اختیار داشتن!

    • Muhammad-sv#5

      28

      8

      فتل مشکل ماشینش کامل حل نشده بود و چسبندگی با هارد نداشت ولی دیدی که بوتاسم برای لحظاتی سریعترین دور رو زد مرسدس با هاردم چسبندگی داشت حتی با لاستیکای خورده شده به اضافه ی ضعف پاوریونیت سب و سرعت مرسدس تو پیچا

      • Amin

        1

        2

        محمد س و۵:ضعف پاوریونیت چ طور زمانی که داشت اختلاف با مکس رو کم میکرد نشون داده نمیشد اما رو هارد خودشو نشون داد؟
        فتل کلا رو هارد مشکل داشته بر عکس لکلرک ک خیلی راحت تر دور میزنه

    • josef6565

      32

      13

      اولا همه تیم ها به تایر های پیرلی اعتراض کردند. در ثانی چرا سبقت های خوشگل سب از لوییس رو ملاک قرار نمی دی؟
      حالا پیرلی هست اینها این جوری تایر می خورند اگه نبود چی می شد؟!!. احتمالا مرسدس دوباره لپ می شد.
      سال 2007 رو یادت بیار که لوییس دور آخر قهرمانی رو از دست داد.
      این گرند پری ماشین فراری و راننده هاش موش آزمایشگاهی بودند که شاید ماشین بهتر بشه. دست سر نوشت قدرتمندتر از پیرلی و مافیای همیلتون و مرسدسه. با اینکه تو این دو تا گرند پری بیش از 24 امتیاز ( پنالتی فتل و عدم دریافت پنالتی همیلتون) در اختیارش گذاشتند ولی ابوظبی آخرین پیست رقابت خواهد بود و تا اون موقعه 13 مسابقه مونده. پس به جای کری خوندن یکم صبور باش چون همیلتون سابقه از دست دادن 4 مسابقه پشت هم رو داشته !.

      • BEHROOZ

        5

        2

        آقا ی جوزف
        کسی کوری نخونده واقعا اگه فرمول یک این همه توطئه و حق خوری و بی عدالتی و ظلم و جمله بازم کار کاره انگلیسی‌ها ست پس چرا اینقد دنبال میکنید که حرف بنده این نیست که از انگلیس خوشم بیاد چون از دست بریتانیا دلم خونه بزرگترین ضربه به وطنم زده شد با آوردن ا……دا . بنده از تیم های ضد بریتانیا حمایت میکنم که عشق اول و اخرم آرژانتینه. ولی ورزشی نظرات و دیدگاه هامونو بیان کنیم.

      • Amin

        1

        1

        جوزف یا خوزف یا ژوزف:
        ۲۰۰۷ لوئیز دور آخر قهرمانی رو از دست داد
        دمت گرم خیلی خوب نشون دادی که از اون سال ها اطلاعاتی نداری

    • king power

      22

      15

      داداش این مقایسه کردنت کار خیلی مزخرفیه چون همیلتون و بوتاس تو ی ماشین سر تر قرار دارن و فتل و لکرک تو ی ماشینی هستن ک فقط با ریسک هایی ک میکنن میتونن ی ذره فاصله رو با مرسدس کم کنن.دوما من از اول مسابقه دیدم همیلتون داشت سریع ترین دور میزد تا اخر مسابقه و درسته بوتاس سریع ترین دور ها رو نمیزد ولی در حد همیلتون سریع بود.پس نتیجه میگیریم ک مافیا وجود داره چون مرسدس کل مسابقه ب لاستیک فشار اورد

      • itg

        16

        18

        منظور از مافیارو واقعا درک نمیکنم شرایط لاستیک برای همه یکسانه مگر اینکه بزای مرسدس جداگانه توی رباط کریم کارخونه زده باشن احتمالش خیلی قویه

      • Amin

        1

        1

        کینگ پاور:از اکثر فراری و فتل فن ها یاد گرفتم این کارو و اصلا دوست نداشتم اینارو بنویسم اما اینکه میگی اختلاف ماشین ها
        بوتاس با مرسدس کجا بود و لوئیز کجا؟؟؟
        لکلرک با فراری کجا بود و فتل کجا؟؟؟
        اختلاف راننده ها با هم تیمیشون ب راحتی نشون میده ک تو چ سطحی هستن!

      • Amin

        1

        0

        جناب ادمین:
        “داداش این مقایسه کردنت کار خیلی مزخرفیه”
        اینو ی کاربر دیگه نوشته
        من هم دقیقا همین لفظ مزخرف رو استفاده کردم چ طور میشه که برا ایشون قابل قبوله برا من ولی سانسور میشه
        تبعیض قائل شدن اصلا خوب نیست

      • mohammad

        15

        2

        به بوتاس گفتند یه سری تاول داری که مشکلی نیست

      • sebastian

        3

        2

        آره هارد پیرلی واسه مرسدس اینقدر بده که دور آخر بازم لپیلتون فستست لپ زد.
        یکبار نشد تو مسابقه از دور پنجم به بعد این بشر غر نزنه،
        با مرسدس هیولا اوله و تا آخر مسابقه فقط و فقط ناله میکنه که انگار بدترین ماشینو داره.

      • Amin

        2

        3

        سباستین:ناله خیلی بهتر از افسوس های
        مرد اسپینیه این طور نیست!
        اسپینی چنتا مسابقه رو ب خاطر استعدادش تو اسپین از دست داده؟؟؟

      • Amin

        2

        0

        مهدی.س و۵:اینو ب فتل فن ها هم گفتی ک درمورد لوئیز نظر ندن؟؟؟؟🤔🤔🤔

    • محمدرضا

      11

      6

      amin جان عزیز شما میشه یه نظری درباره مقایسه ماشین مرسدس بافراری یا حتی ردبول برایه مابنویسی؟ممنون میشم، میخاستم دیدگاهتون رو درباره قدرت ماشینا و تاثیرشون رو تونتایجه تیما و رانندها بدونم. ممنون میشم جواب بدین

      • Amin

        3

        2

        محمد رضا: من واسه طرفدار های منطقی احترام زیادی قائلم و بالاتر هم گفتم که اصلا دوست ندارم رو اعصاب اونا باشم
        یکیش شما و البته حامد فراهانی و چنتا دیگه ک اسمشون رو یادم نمیاد!
        اما برتری ماشین مرسدس مشهوده ولی چیزی ک مشخصه اختلاف سطح رانندگی ها حداقل تو این پیسته!لکرلک با فراری داشت ب همون مرسدس ک میگیم خیلی جلوتره فشار میاورد
        و فتل هم که خودت بهتر میدونی
        حداقل و تو بدترین حالت ممکن باید قبول کنین که فتل تو این پیست ب هیچ عنوان در حد مقایسه با لکلرک هم نبود چ برسه ب لوییز

      • محمدرضا

        1

        0

        amin
        برادر عزیز بنده دراینکه فتل امسال تواین پیست بسیار بد بود و از لکلرک هم ضعیفتر عمل کرد حرفی ندارم و قبول میکنم .حالا دلیلش هرچه که بود ولی فتل ضعیفتربود از هم تیمیش . کاملا موافقم.ولی بزرگوار خاهش میکنم ازتون که یکم مراعاته حاله ما فراری فن ها رو بکن.چون فراری قده کافی داره رومخه مامیره.عزیز ایشالا از حرفام سو برداشت نکنی..

      • محمدرضا

        5

        2

        اگه منظورتون از بی منطق بنده هستم که اون سوالو پرسیدم .قضاوت با مشترکین سایت و ادمین جان گرامی. بنده بابته مطالبی که درباره سب و لاستیکایه سافت نو و ضعف فراری و سب که همه رو مرتبط به سب دونستین . خاستم که شماهم دلیله منطقیتونو بفرمایین که ماهم ملطفت بشیم همین .!!

      • محمدرضا

        4

        1

        شماازمقایسه سب و لوییس متعجبین که چرا دوستان باهم مقایسشون میکنن !!؟؟؟سب ایا در حد مقایسه بالوییس هست یانه؟که شما کاملا مخالفه مقایسشون هستین.و البته اینکه سب حتی در حد مقایسه با لکلرکم نیست!!! پیشنهاد میکنم برین یه نگاهی گذرا به فرمول یک از سال ۲۰۰۷ به اینور بندازین. قبلترش پیشکشتون. البته بازم قضاوته صحبتایه بنده با دوستانه بامنطقه طرفداره فرمول یک…والبته ادمینایه محترم.

      • Amin

        2

        2

        امین:شما این خواهش ها رو چرا زیر کامنت های مسخره و خنده دار دیگه نمیذاری؟؟؟؟
        ۹۰ درصد فراری فن های اینجا دقیقا ب همین شکل کامنت میذارن البته حق هم دارن چون اکثرا حتی پشت رول هم ننشستن ولی از مهارت رانندگی دم میزنن

    • Behnam380

      8

      7

      متاسفانه بعضی از هواداران لوییس و مرسدس رفتار کودکانه‌ای از خودشون نشون میدن ،که یا کم سن و سالند و یا تو دوران کودکی باقی موندن و نظرات غیر فنی ، سطحی و سرشار از نیش و کنایه دارند و اصرار در به اشتراک گذاشتنشون.

      • pejman

        5

        3

        مطمینم یا سایت رو دنبال نمیکنی یا با تعصب دنبال میکنی یا یه مشکلی تو سایت هست که کامنت های فراری فن ها چ فتل فن ها برات نمایش داده نمیشه یا اینکه کلا خودتو زدی یه اون راه

      • Amin

        2

        2

        بهنام:اره دقیقا این ی بار مثل اکثر دوستان شما رفتار کردم،میخوام ببینم چ حسی داره!

      • Amin

        3

        1

        پژمان:دقیقا منم حرفم همونیه که شما میگی
        سایت پره از کامنت های خنده داره فن های لوییز اما یکی از اینا اونجا اعتراضی نکرده
        چرا چون علیه لوئیز حرف زده میشه
        فن های لوییز هم ک ما باشیم حوصله بحث
        کردن با بچه ها رو نداریم
        بعدش اینا فکر میکنن چون کسی اعتراضی نکرده پس حتما ——- ک نوشته واقعیت داره

  2. mahdavi3d

    26

    6

    مسابقه خسته کننده و بی جذابیتی بود! تنها نکته ای که به ذهنم میرسه رانندگی نسبتا خشن ریکیارو بود که عجیب بود و لندو بیچاره رو هم که با مشکل هیدرولیک دست و پنجه نرم می کرد بی نصیب نگذاشت.

    • محمدرضا

      8

      1

      تبریک به لوییس و مرسدس. یه چیز برام خیلی جالبه . دقیقا وقتی لوییس از ماشین لاستیکوغیره شکایت میکنه و ناراضیه درست چند لحظه بعد یا سریعترین دور رومیزنه یا توهمون سکتور پیشتاز میشه . درهرحال تبریک به لوییس و هواداراش .بوتاسم نشون داد فصله بعد جایی تومرسدس نداره . لامصب حداقل یکم لوییسو تحته فشارمیزاشتی پسر.!!فراری هم بنظرم ازالان بره طراحی و تغییراته اساسی کنه واسه فصله بعد. لوییس جان ششمین قهرمانیه جهانو از الان به خودت و طرفدارات تبریک میگم. من یع فراری فن هستم ولی واقعیت همینه که داریم میبینیم. لوییس تواوجه امادگیشه و ماشینشم مثله خودش عالیه. و فعلا کسی توانه رقابت نداره باهاش. مگراینکه جایه بوتاس یا کیمی بود یا فتل وحتی مکس و گورکن و رانندهایی ازاین قبیل که بتونن لوییسو به چالش بکشونن. درهرصورت امسال قهرمانی ماله مرسدس و لوییس هست با یه امتیاز مافوقه تصور.. شک نکنین . و دوباره تاسف واسه راننده دوس داشتنیم سب بخاطر این ماشینه افتضاح که بهش دادن که توانه رقابتوازش گرفته،امیدوارم فصله بعد اینجورنباشه..

  3. iman88

    14

    6

    عجب مسابقه ای شد اون اخر.تبریک به طرفدارای مرسدس و همیلتون.لوییس بی نقص بود واقعا باید به طرفداراش تبریک گفت.چقدر افسوس خوردم برای چارلز.واقعا اگر یکم ماشینش قدرت بیشتر داشت الان دوم بود.فکر نمیکنم میشد با این ماشین سریعتر روند.چقدر حیف بود نوریس.هفته خوبش با این اشکالاتی که ماشینش پیدا کرد خراب شد و ریکیاردو بعیده پنالتی نگیره.و در نهایت گسلی که تو روزی که ماشینش اشکالی نداشت امتیاز نیورد و لپ شد.تمام رانندههای حال حاضر ف 1 حداقل یه مسابقه خوب داشتن کوبیتسا هم تونست بالا تر از همتیمیش قرار بگیره.به نظر من بدترین راننده این فصل ف یکه

    • pejman

      3

      4

      دلتون و به همین چیزا خوش کنید این رکوردی که ازش حرف میزنی لوویس با لاستیک هارد که حدودا ۳۰ دور کار کرده بود زد و تازه فشارم نیاورد اگه بقصد زدن رکورد پیست با همون تایرها یا با تایر نو‌فشار میاورد ببین چقدر میتونست زمان پیست رو‌کاهش بده

  4. SPARTAN

    16

    12

    اول از همه بئتاس رو بریزید بیرون
    دوم چقدر خوب بود کار رنو و مکلارن و هر چهارتا راننده
    سوم گسلی رو بریزید بیرون البته گفته میشه گسلی ماشینش ضعیف تر از مکسه و فکر میکنم واقیعت داره

    چهارم اینکه گرنده چالز ، گرنده سب
    فورزا فراری
    هر اتفاقی بیوفته ما پشت این تیم هستیم
    اگر لکلرک دو دور زود تر فشار اوردن رو شروع میکرد میتونست دوم باشه و ابن دیگه رسما برای سال اینده اوکون رو راننده مرسدس میکرد

    • josef6565

      19

      12

      از ماشین گسلی شاید دارن به عنوان تست و جمع آوری دیتا استفاده می کنند اما بوتاس راننده خوبیه و ماشین یقینن از یه سری مود هایی که به صورت نرم افزاری اعمال میشه محرومه. شرایط بوتاس نسبت به سال پیش فرقی نکرده و فقط روش عقب انداختنش رو عوض کردند.
      فراری رکورد هاش رو خودش با زحمت خودش و راننده هاش بدست آورد نه حمایت های غیر مجازی که داره آروم آروم مردم رو به این ورزش بد بین می کنه.

      • just.jeep

        9

        10

        و یقینا از یه سری مودهایی که بصورت نرم افزاری اعمال میشه محرومه؟؟بعد شما همه اینهارو با نشستن تو خونه و نگاه کردن به ریس فهمیدی؟؟

      • josef6565

        5

        5

        پر واضحه اون چیزی که گاراژ نامیده میشه در واقع فقط اسمش این هست و یه پایگاه اطلاعاتی و مرکز فرماندهی هست که تیم ها بر اساس نرم افزارهای اصطلاحا Sync شده با GPS و سنسورها تمام اطلاعات ماشین رو دریافت کرده و توسط ابر رایانه ها پردازش کرده و در نهایت روند عملکرد ماشین رو کنترل یا پیش بینی می کنند.
        همین گوشی موبایلی که باهاش کامنت می گذاری بر این اساس ( هماهنگی با مرکز دیتا و سرور) کار می کنه.

      • دهقان خرابکار

        1

        1

        josef6565

        دوست عزیز شما با چه مدرکی این حرفو میزنید؟

        یعنی هرکس که از هم تیمیش ضعیف تر باشه تیم توی ماشینش داره مودهارو دستکاری میکنه؟

        این چه منطقیه که شما داری؟

        میدونم دیدن موفقیت رقیب براتون سخته
        با این حرفات شاید بتونی خودتو (به ظاهر) ارام نشون بدی و رقیبتو زیر سوال ببری اما واقعیت نمیتونی عوض کنی👍

  5. SPARTAN

    25

    2

    فقط امیدوارم دیگه توی کامنتا اینقدر مسخره بازی نبینم
    چرا اصلا باید اینطوری رفتار بکنید؟ در واقع این رفتار نه به خودتون لذتی میده و راننده هایی که دوستشون دارید هم ازش بی خبرن و باهم رابطه خوبی دارن
    فقط دوستان دارن فضای کامنت های این سایت رو از موضوعات فنی و نظرات جالب تبدیل به جدل های بچگانه میکنن

      • masoud_f1

        17

        5

        بعید میدونم اکون از پس لوئیس بربیاد حداقل تا الان که چیزی ازش ندیدیم

      • Muhammad-sv#5

        4

        4

        ببخشید من کامنت اولتو جواب دادم پس چرا این جا اومد ؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Hassan Mohebbi

        9

        7

        دوست عزیز محمد خودت داری میگه “اگه بگذارن” به نظرت آیا میگذارن؟

      • pejman

        5

        2

        ببین ساده بهت بگم خیلی از راننده ها از لوییس سریع ترن اما هر کس بیاد همیلتون با هوش ذکاوت و تجربه و زرنگی و همچنین انگیزه و قدرت بالاش شکست میده

        همیلتون روح بزرگی داره که سیری ناپذیره وگرنه خیلیا از لوییس سریع ترن اما اون بخودش ایمان داره

  6. cfz

    23

    25

    به این میگن رانندگی

    18 ثانیه با هم تیمی

    قابل توجه دوستانی که ماشین ماشین میکردنپ

    هرکسی رقیب لوییس باشه یا در میره یا له میشه یا دیگه اون ادم سابق نمیشه

      • iman88

        13

        5

        بیخیال بابا.حالا یه جا هم فتل پایینتر از همتیمیش قرار گرفته.اگر این معیاره سنجشه مهارتهای یه راننده باشه پس همیلتون اوضاعش خیلی خرابتر از اون چیزیه که شمادرموردش فکر میکنید.راننده ای که حتی در مجموعه یه فصل هم پایینتر از همتیمیاش قرار گرفته یا رقابت قهرمانی رو به همتیمیش باخته.بهترین راننده های تاریخ ف1 هم ،روزا و حتی فصلای بدی داشتن.هرچند من امروزه فتل رو اصلا جز اونا قرار نمیدم.شرایط متفاوتی داشت،هرچند مطمئن نیستم اما ممکنه مشکل ماشینش صد در صد برطرف نشده باشه.اختلاف فراری با ردبول هم(حداقل با مکس)اونقدری نیست که بشه 9 ثانیه اختلاف رو جبران کردو سبقتم گرفت.به همه اینها استراتژی ضعیفه فراری هم باید اضافه کرد که فاصله ی 3/7 دهمی رو به جای اینکه با یه پیت خوب کم کنه با یه پیته بدموقع بیشترم میکنه.ضمن اینکه چارلز واقعا تو این پیست تو کل هفته عملکرد خوبی داشته.
        در اخر باید گفت این همه هیجان از عدم موفقیت دیگران واقعا نگران کننده است و ایمیجه بدی از ادم ترسیم میکنه.

  7. Nohed81

    15

    3

    تبریک به تیم بزرگ مرسدس و راننده هاش،و تبریک ویژه به فتل بابت سریعترین دور ،مسابقه خوبی بود، ولی خیلی بی روح و کسل کننده بود، به امید پسروزس فتل در اتریش، موفق باشید

      • Nohed81

        2

        5

        چون اریکسون از این ورزش رفته دیگه خط و نشون نمیکشم، خرابکار سلام اریکسون برسون و بهش بگو برگرده، سال دیگه قهرمانه، موفق باشی

  8. mojtaba

    16

    2

    مسابقه ی بی مزه ای بود تنها نکته افتصاح گسلی بود اگر ماشینش موردی نداشته اخراجش قطعیه مک لارن هم خیلی خوب پیشرفت کرده حیف که نوریس ماشینش مشکل پیدا کرد

  9. Hesam

    11

    3

    تبریک میگم به طرفدار های لوییس و فن های تیم مرسدس و همچنین بوتاس ولی انتظارات بیشتر از این رو دارم ازش.
    مسابقه خیلی خیلی خوبی برای لوییس بود، واقعا بی نقص بود.
    آقای حسینی لطفا درباره ی پیست هم توی ویدیوی تحلیلی توضیح بدین.(اون خط های رنگی و تفاوت شرایط سطح پیست که نسبت با سال قبل داشت.)

  10. SPARTAN

    10

    2

    اونقدر هم مسابقه بدی نبو
    تنها قسمتهایی که باعث بی هیجانی بودن قدرت بسیار برتر مرسدس و قدرت بسیار نابوده ویلیامز بود
    در کل در مورد بقیه هیجان وجود داشت اما قطعا این حتی 10% از هیجانی نیست که باید توی فورمول یک باشه

    یچیزم میخواستم بگم امیدوارم برای دنیل جریمه در نظر نگیرن

  11. Hassan Mohebbi

    11

    1

    تبریک به طرفدارای مرسدس، همیلتون و بوتاس.
    تبریک به طرفدارای فراری، لکلرک و سباستین.
    من که فقط لندو و کیمی رو دنبال می‌کردم و از رانندگی نوریس لذت می‌بردم واقعا فوق‌العاده این پسر و راننده روز برازنده‌اش بود.
    و این‌که کیمی نشون داد دود از کنده بلند میشه، در حین دفاع حمله هم می‌کرد، فوق‌العاده این مرد.
    یه سوال: این دودی که از ماشین بوتاس تو دور گرم کردن بیرون میومد چی بود؟ من دقیق متوجه نشدم؟

    • H.farahani

      13

      3

      خرابکار جان
      دو دلیل میتونه داشته باشه.دلیل اول اختلاف سطح دو نفر مخصوصا تو نگهداری تایر.
      دلیل دوم رو باید از کسایی پرسید که قاطعانه میگن سال 2016 مرسدس به عمد برای همیلتون خرابی درست میکرد که نیکو قهرمان بشه.شخصا موافق این حرف نیستم و مطمئنم خیلی های دیگه مثل بنده است نظرشون ولی اگه درست باشه تیمی که همیلتون رو قربانی کنه بوتاس که عادیه دیگه.

  12. daniel65

    15

    3

    چه هیجانی داشت رده ۶ به پایین.باز دم دنیل و مکلارن و رنو گرم ک به هیجانی دارن میدن به F1بی روح و هیجان.از وقتی ک دنیل تو رنو جا افتاده رده میانی جدول رقابتش گگرم شده.مرسدس کلF1را به سخره گرفته از بس ک قدرتش زیاده.لوبیس هر مسابقه الکی از ماشینش میناله ک مثلا بگه من به زحمت برنده شدم ولی با این حال همیشه با اختلاف اوله.لامصب داره سر خودش هم کلا میذاره ک قهرمانیش براش دلچسب باشه.از بس ک بدون هیچ زحمت و هیجانی برنده میشه.چپ و راست هم از کادر فنی تشکر میکنه ک قهرمانیشو تضمین کنن.

  13. pouya

    11

    1

    همون همیشگی.
    شاید بهترین تیتر فصل ۲۰۱۹ باشه
    تبریک به هوادارای همیلتون
    و تبریک ویژه به مرسدس
    مرسدس به راحتی میتونه حتی تا فراریو لپ کنه ولی فشار نمیارن واقعا دیگ خود صباغم اذعان کرد این موضوعو
    مرسدس بشدت سریعه
    دور وتل با سافت و با دور همیلتون با اون لاستیک ببینید
    مرسدس خیلی جلوعه خیلی بیشتر از هر تصوری
    اما این قدرت مرسدس هیچی از توانایی همیلتون کم نمیکنه واقعا کم نقص و قوی با انگیزه رانندگی میکنه تبریک به هواداراش.
    دومین همون همیشگیم برای ما فراری فن ها و استراتژی و ماشین فراری
    چیکار داره میکنن مشخص نیست
    لاستیک هارد میزاری رو ماشین، ماشین میپوکه اصلا
    تا بعد ۲۰ دور خودشو پیدا کنه
    چیه این ماشین
    امروز کلا مسابقه بی هیجان بود تو رده های بالا
    همه تقریبا بدون اشتباه
    یکمم اون دو دور اخر قده یه نخود هیجان اومد که مطمئن بودم لکلرک رد نمیشه ‌.
    ولی رقابت میانه جدول عالی بود و تقریباً تنها قسمت خوب مسابقه .

    به امید جذابیت بیشتر مسابقات

  14. iman

    7

    10

    یه چیز دیگه ، این پیر گسلی در حد فرمول 3 هم نیست واقعا از ضعیفترین راننده ها هم چند سر وگردن عقبه و یه تبریک باید بگم به کیمی دوست داشتنی و در آخر آرزوی برگشتن آلونسوی بزرگ با صندلی فراری یا حد اقل ردبول در 2020

  15. امید نورمحمدی

    13

    10

    کی دردسر داشته کلا؟! دیگران هم برنده بشن باز بی دردسر اینو برنده اعلام میکنند!!! ولی خداوکیلی عجب پیستیه. امروز دقیق به پیست نگاه کردم و به نکته بزرگی رسیدم : همین الان هم میشه توی ایران مسابقه فرمول 1 برگزار کرد!
    عجیب و غریب پیست بدیه! بدرد کارتینگ میخوره. هیچ نیازی به مهارت در رانندگی فرمول 1 نداره! نه دیواری و نه پیچ ناجوری و نه هیچ چیز جالبی. سران جدید فرمول یک در راستای مبارزه با هر چیزی غیر از مرسدس خوب پیستی برای این تیم مهیا کردند.
    شاید یکی از معدود طرفدارهای سب باشم که از آقای صباغ خوشم میاد و برای من خیلی محترم هستند. امروز هم بعد از بیرون ماندن سب و دیر لاستیک عوض کردنش همون انتقادی که همیشه نسبت به این موضوع داشتندو ابراز کردند. من همیشه فکر میکردم ایشان از سب بدشون میاد و این نکته را برای سایر همتیمی های سب بولد میکنند که امروز متوجه شدم تا جاییکه امکان داره تلاش میکنند بیطرفانه گزارش کنند. ولی به هر روی این حقیقتی است که هر کس نظر شخصی داره و خواسته یا ناخواسته این نظر در گفتارش متجلی میشه و این امر اجتناب ناپذیره.
    مسابقه واقعا هیچ چیزی نداشت و کلا برگزار نمیشد هم تغییری در روند جدول و … اتفاق نمیافتاد. شاید از معدود نکات مثبت امروز برای من این بود که دیدیم دستور تیمی در تیم فراری به اون شکلی که دیگران میگفتند نبود و بدرستی راننده سریعتر در اولویت بود. من هیچوقت قبول نکردم و نخواهم کرد که توی 7 مسابقه قبلی لکرک قربانی دستور تیمی شده بود (شبیه به بوتاس بخصوص در نیمفصل دوم پارسال) و استراتژی درست فراری برای حمله در دورهای آخر که با توجه به مشکل این روزهای فراری با لاستیکهای مخصوص مرسدس و توی پیست مخصوص مرسدس منطقی بود.
    از قبل از شروع تمرینها گفته شده بود که فراری چیز جدیدی برای رو کردن نداره و با همون ماشینهای کانادا آمده که توی کل این آخر هفته کاملا مشخص بود. ماشین سب واقعا بعداز فشار زیاد مسابقه کانادا آماده نبود و به همین دلیل ماشین لکرک عملکرد بهتری داشت چون توی کانادا فشاری به ماشین وارد نشده بود.

    • Nohed81

      5

      4

      امید جان تمام کامنتت خوندم داداش، ولی بازم زیاد بود، خستم شد، چون نمیتونم کامنت شما رو نخونم، موفق باشی دوست گرامی، در ضمن ما تو آبادان همچین پیستی داریم، فقط باید جک استوارت دعوت کنیم بیاد مرحله ۲۲ بیاره اونجا، برزیل هم که جای خود

    • pejman

      2

      3

      چطور شما دستور تیمی سه مسابقه اول رو زیر سوال میبری من کار به چهارتای بعدی و حواشی کار ندارم اما خداییش دستور تیمب تو سه مسابقه اول رو منکر نشو داداش

      الانم اگه میبینی خبری از دستور تیمی نبود چون مکس بین جفتشون بود و دیگه دستور تیمی نتیجش خیلی به ضرر تیم میشد وگرنه اونا فاصله مورد نظر بین فتل و لکرک رو مشخصا ایجاد کردن

      بعدم دیگه فراری فهمیده که وتل نمیرسه احتمالا به لووس برای همین دیگه ابروی خودشو با دستور تیمی بیشتر از این نمیبره

  16. yaser

    6

    3

    آقای حسینی خسته نباشید از نتیجه جلسه امروز خبری دارید؟ آخه خیلی عجیبه پارسال واسه سه مسابقه این لاستیک ها رو گذاشتن که تیم ها به غیر از مرسدس رضایت نداشتن امسال کل مسابقه ها رو گذاشتن ! نمیدونم چه کنتاکی بین پیرلی و فراری هست با اینکه هم وطنن، آره قربونت خبر امیدوار کننده ای نیست از جلسه امروز؟

  17. محمدرضا

    4

    1

    amin جان عزیز شما میشه یه نظری درباره مقایسه ماشین مرسدس بافراری یا حتی ردبول برایه مابنویسی؟ممنون میشم، میخاستم دیدگاهتون رو درباره قدرت ماشینا و تاثیرشون رو تونتایجه تیما و رانندها بدونم. ممنون میشم جواب بدین

    • Amin

      1

      0

      محمد رضا:جواب شما زیر کامنت خودم دادم
      در ضمن اون امینی که زیر کامنت شما نظر داده من نبودم بلکه ی امین دیگس و اتفاقا منظور ایشون من بودم و کلا با کامنت شما کاری نداشته
      که متاسفانه یکم تو هم تو هم شده!
      با رفتن رو اکانت من و ایشون ک با اسم amin هستش و توجه ب حرف هایی ک گفتم این سو تفاهم رو برای خودتون برطرف کنید

  18. josef6565

    0

    0

    راننده های فراری دلقک هستند؟!!
    یعنی شما اینقدر از سب عقده داری ؟
    چارلز چی اون هم دلقکه؟ !!
    خوب الان من چه جوابی بدم. هر چی بگم حداقل تند و زننده خواهد بود. یعنی همه عصمت از گناه و اشتباه دارند جز راننده های فراری ؟!!
    آمریکایی ها میگن: یه عده احمق هستند ولی احمق تر اون هایی که میخوان احمق ها رو سر عقل بیارند.

  19. THE MINDBLOWER

    7

    3

    تبریک به مرسدس بابت بردش و لوییس که تا یه قدمی گرنداسلم رفت.
    افرین به شارل که تونست بالاخره از سب بهتر مسابقه بده و دوستانی که مثل خودم طرفدار سب هستند باید قبول کنیم که بالاخره یه پیستی سب بهتره و یه پیستی شارل.فرانسه برای شارل بود اتریش رو خدا میدونه به هر حال به امید موفقیت سب و مجموعه فراری.
    نوریس بهم ثابت کرد که عیار حتی از چیزی که فکر میکردم هم بالاتره و دنیلی که مثل همیشه عالی بود.یه سوالی که داشتم اینه که آیا مکلارنه نمیتونست جای راننده هاشو عوض کنه تا نوریس بره جلو و ساینزی که میتونست دفاع کنه بیاد عقب چون اینجوری 6 و 10 تموم کردن که خیلی امتیاز تو دور اخر از دست دادن؟؟
    کیمی هم که بازگشتش به امتیاز امیدوارم ادامه دار باشه.
    نکته جالب دیگه دایو خوب مرسدس با تایرها بود که مردم ببینید ماهم با تایر ها مشکل داریم پس نگید تایرها باید عوض شن.
    به امید روزی که رقابت برای رده های برتر هم مثل رقابت برای رده های میانی نزدیک و نفسگیر باشه
    خیلی وقته واسه مسابقه اف وان از استرس بدنم نلرزیده و مطمئنم بییشتر شماهم همینجوری هستید.

  20. Alchemist

    7

    1

    تبریک به همه لوییز فنا . چقد خوبه این تیم مرسدس. به نظرم همین الان اعضای مرسدسو با فراری عوض کنن ماشین فراری رو از این رو به اونرو میکنن. چه خبر بود وسط جدول. چقد خوب بودن دنیل و نوریس و کیمی. امیدوارم مکلارن و رنو همینجوری پیشرفتشونو ادامه بدن.کل مسابقه یه طرف دور اخرم یه طرف . گسلی تو توروسو خیلی خوب بود معلوم نیست چی شده تو ردبول که اینقد داغون شده . به امید مسابقات جذاب تر.

  21. نیما

    4

    0

    من که با اینترنت ایران نتونستم مسابقه کامل ببینم و بهترین جای مسابقه یعنی دور آخر از دست دادم
    ولی لوئیس به سر و صدا داره به سمت قهرمانی و رکورد 91 برد شوماخر حرکت می کنه و در زمان بازنشستگیش احتمالا عدد عجیب و غریبی از خودش به جا میزاره
    بوتاس هم که نشون داده مرد میدان نیست یعنی کلا شماره 2 خوبیه و بعد چند تا عملکرد خوب اول فصل بادش خوابیده و باعث میشه حتی مرسدس زیاد نگران جانشینی اون با اکون نباشه چون اون هم با این ماشین چند تا پودیوم همیشگی و چند تا برد وقتی لوئیس رو فرم نیست بدست میاره
    از هیولای مرسدس که بگذریم فراری معمولی بودن آپدیت هاشون هم جواب نداد مثل همیشه
    ردبول هم موتور جدیدش چیز خاصی نشون نداد
    مک لارن فوق العاده بود ولی هنوزم سرعت مسابقه ای نزدیک به ردبول نداره و سرعت مسابقه ای یکم بهتر از رنو داره
    رایکونن عالی بود امروز هالک کل مسابقه پشتش گیر کرده بود و نمیتونست کاری بکنه جفتشون استراتژی خیلی خوبی انتخاب کردن
    و نکته آخر گسلی با ردبول لپ شد متوجه نشدم مکس هم لپش کرد یا نه اگه کسی میدونه بگه
    احتمالا نیم فصل گسلی و در آخر فصل بوتاس از 6 تای برتر برن و جا باز بشه و تصور اینکه آلونسو برگرده هرچقدرم محال باشه، عالیه
    و پنالتی ریکاردو یکم سخت گیرانه به نظر میومد مخصوصا اولی و داورا مجبور شدن با توجه به اتفاقات کانادا حتما بهش جفت پنالتی ها رو بدن

دیدگاه خود را بیان کنید