فرمول یک ایران – هلموت مارکو مشاور تیم ردبول در اظهار نظری جدید بیان کرده است که جریمه سباستین فتل در گرندپری کانادا نشان دیگری از حمایت جانبگرایانه به نفع مرسدس بود.

هلموت مارکو بیان کرده است که این جریمه راننده فراری کاملا نادرست و اشتباه بوده است. او گفت:

سباستین کار اشتباهی نکرد، او تمام تمرکزش را بر روی کنترل خودرو و بازگرداندن آن به پیست گذاشت. همیلتون می توانست به راحتی از شعاع داخلی عبور کند یا ترمز کند.

به همان اندازه که فتل باید جلوی برخورد را بگیرد، همیلتون نیز باید جلوی این برخورد را بگیرد. او (لوییس) این ریسک را قبول کرد تا بتواند به یک برتری دست یابد و بعد از آن بلافاصله در رادیو از این مسئله شکایت کرد. جریمه سباستین غیر عادلانه و ناخوشایند بوده است.

سباستین فتل و لوئیس همیلتون - کانادا 2019

سباستین فتل و لوئیس همیلتون – کانادا 2019

او همچنین در مورد تایرهای پیرلی و شرایط کنونی نیز اظهاراتی داشت:

بگذارید صحبت هایم را به این شکل بگویم، به نظر می رسد که قوانین در این سالهای اخیر همش به نفع مرسدس به ثبت و تایید رسیده است. بر فرض مثال پیرلی تایرهایش را عوض کرد تا مرسدس دیگر دچار بیش گرمایش نشود، این مسئله ای بود که تنها مرسدس در سال قبل با آن دست و پنجه نرم می کرد.

به طور ناگهانی در سال 2019 مرسدس تنها خودرویی می شود که هیچ مشکلی با تایرهایش ندارد ولی بقیه تیم ها دارند، این خنده دار است. ما همه سعی کردیم به این مسئله واکنش نشان دهیم و تایرها را مهار کنیم ولی تغییرات فنی امسال طوری بوده است که خودرو ها نیروی رو به پایین (داونفورس) کمتری دارند. تنها مرسدس است که تصمیم می گیرد خودرویی بسازد که داونفورس زیادی دارد که این ظاهرا تنها راه ممکن برای کنترل و قرار دادن تایرها در آن دمای عملیاتیست.

لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن - موناکو 2019

لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن – موناکو 2019

او در ادامه می گوید که نمی تواند این مسئله که مرسدس زودتر از بقیه تیم ها در مورد تایرها اطلاعاتی داشته را تایید یا تکذیب کند ولی به این موضوع مشکوک است و می گوید:

من نمی توانم بگویم که مرسدس زودتر از تیم ما به اطلاعات تایرها دسترسی داشته ولی وقتیکه به ساختار لیبرتی نگاه می کنیم، این مسئله زیاد دور از انتظار نیست.

فعلا ما در ردبول به توسعه هایی که در آینده فرمول یک رخ می دهد تمرکز می کنیم و بحث هایی هم با پیرلی خواهیم داشت.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

58 دیدگاه

  1. soroush_sh_11

    31

    78

    خیلی مضحکه این حرف حتی اگه مرسدس تبانی کرده باشه با پیرلی و مدیران تا الان توی ۷ مسابقه از ۳۰۸ امتیاز ۲۹۵ امتیاز کسب کرده
    سخت کار کردن
    یادمون باشه توی تست های بارسلونا تنها تیمی که دو نوع پکیج آیرودینامیکی تست کرد مرسدس بود
    خوب مشخصه وقتی سه مسابقه مونده به پایان فصل قهرمان بشی یعنی حداقل یک ماه بیشتر از بقیه وقت برای بهبود ماشینت داری
    به هر حال با تبانی یا بی تبانی فاصله مرسدس زیاده
    پارسال از ۹۰۳ امتیاز ممکن ۶۵۵ امتیاز کسب کرد در حالی که فراری ۵۷۱ امتیاز کسب کرد یعنی هر مسابقه ۴ امتیاز کمتر و ردبول ۴۱۹ یعنی هر مسابقه ۱۱ امتیاز کمتر

      • soroush_sh_11

        14

        20

        من دقیقا حقایق و آمار و مستندات رو گفتم
        و فرضیه رو مبنی بر تبانی مرسدس گذاشتم

        میدونی کلا آدما در برابر باخت دو دسته ن
        دسته اول بهونه میارن انگشتشونو سمت این و اون میگیرن تا مقصر پیدا کنن و یا برنده رو زیر سوال ببرن
        دسته دوم باخت قبول میکنن و میشینن سخت تلاش میکنن مثل فراری ۲۰۱۸ که نیم فصل اول ترکوندش مثل روزبرگ ۲۰۱۶ مثل بوتاس ۲۰۱۹ مثل هاس ۲۰۱۹ و …
        فراری پیشرفت میکنه اما اگه صد قدم ور میداره مرسدس صد و یک قدم ور میداره این دیگه کاملا مشهوده . توی ۷ مسابقه دو بار پیت همزمان انجام دادن . اینا انسجام تیم رو میرسونه

      • REZA.M

        5

        3

        و دسته سوم هم مافیا رو پیدا میکنن و سعی میکنن با مافیا مبارزه کنن.مثل ردبول
        اگه فقط ردبول و فراری مشکل داشتن باشن حق با شماست ولی تمام تیمها با این لاستیکها مشکل دارن جز تیم مرسدس.
        #مافیا

    • josef6565

      37

      18

      همه تیم ها سخت کار می کنند مگه فقط مرسدسه. اون از بریدن پیت لین تو آلمان. رینگ ها تابلو غیر قانونی که کلی طول کشید تایید شه یا نشه تا تیم های دیگه فرصت استفاده رو نداشته باشند. این هم از پنالتی فتل .برای فهمیدن اینها نیاز به اقلیدوس بودن ندارند مردم. همه چشم دارند و خیلی خوب این مسائل رو درک می کنن. نیکی لاودا فقط سه قهرمانی داشت و اسطوره شد چون از عرض جهنم رد شد.
      وقتی لوییس می ره رو سکو و اون همه آدم هو می کنند این خیلی معنی داره اگه مافیای مرسدس بفهمه. راننده ای که شانس اول قهرمانیه هو میشه هیچ موقعه این تو فرمول سابقه نداشته. با این کارها فقط دارند ارزش کریر لوییس رو پایین می یارند.
      در نهایت اگه لوییس این فصل قهرمان بشه که همه هو می کنند و اگه با این همه حمایت و امتیاز نتونه اونوقت آبرو ریزی میشه که تو تاریخ نوشته میشه. فراری مسابقه به مسابقه داره مشکلاتش رو کمتر می کنه و چراغ خاموش جلو میاد. در پیست های دارای مستقیمی دست برتر رو حداقل در پول پوزیشن داره و در نیم فصل دوم احتمالا ماشین دیگه از فراری خواهیم دید. در پیست های پر پیچ و خم هم که ردبول خودش رو جلوی مرسدس قرار خواهد داد.
      هر چقدر که اوایل فصل سرد و بی روح بوده اواخرش جذاب خواهد بود.

      • soroush_sh_11

        8

        15

        دوست عزیز اینکه تیمی رینگ غیر قانونی یا ترکیب سوخت و روغن یا شاسی غیر مجاز و سیستم تعلیق غیر قانونی میزنه همه همه ضعف در نوشتن قوانینه که مبهمه مثل اینکه تیم ها ماشین فصل آینده رو از پشت پرده میبینن ومطمئنا میتونن اشتباها برداشت کنن حالا این اشتباه در اجرا ممکنه به نفع یا به ضرر باشه

        و مطمئنا آبرو ریزی بزرگی برای مرسدس فیا و پیرلی خواهد بود
        بله این ریسک تبانی با پیرلی و فیا برای ردبول و فراری محتمل تره که دوم و سوم تموم کردن و بخوان اول شن
        اما قهرمان از همه برتره و دلیلی بر تبانی نداره (مگر اینکه مثل آرمسترانگ دوچرخه سوار از ۲۰۱۴ تبانی کرده باشن)
        تیم قهرمان مطمئنا ماشین سال آینده ش هم از همه بهتره چون مشکلات فنی کمتری داشته و توسعه میده

      • بیژن

        3

        6

        مرسدس پارسال با مشکل لاستیک هم قهرمان شد این حرفا فقط بازی رسانه ای که موفقیت یه تیم رو زیر سوال ببرن و فشار رو مرسدس زیاد کنن ولی تیم مرسدس کاملا حرفه ای و به این بازی ها اشناست .چون مرسدس ماشین درستی مناسب با این لاستیک ها ساخته با پیرلی ریخته رو هم ؟ نه تنها دلیل موفقیت مرسدس اینه که میدونه چی میخواد و همون رو درست انجام میده ولی بقیه تیم ها میدونن چی میخوان ولی نمیتونن درست کار رو انجام بدن

    • محمدرضا

      1

      0

      بنظرم یه چیزی که شبهه برانگیزه اینه که چرا پیرلی امسال لاستیکارو تغییر داد. ایا واقعا تیمها درخواست داده بودن؟اگه تیما رضایته نسبی داشتن پس دلیله پیرلی واسه اینکارشون چی بوده؟وقتی که ۹۰ درصد تیمها رضایته نسبی داشتن چرا باید کاری رو انجام بده که امسال همون ۹۰ درصد ،البته شاید منهایه مک لارن و صدالبته (مرسدس)کاملا ناراضی باشن؟!!!

      • Ferrari .Italy

        7

        1

        دوست عزیز شما پرسیده بودین بازی f1 2019کی میاد
        زمانشو بخاطر اینکه فروش بیشتر داشته باشه تغییر دادن و از این پس تو تیر منتشر میشه
        و نسخه جدیدم هفتم تیر ماه منتشر میشه
        وf2رو هم داره نسخه لجندز 80 دلار و نشخه استاندارد 60 دلار اگه ویندوز دارید یحتمل یا کرکی بازی میکنید یا از استیم خرید میکنید
        نسخه استاندارد روی استیم در ریجن روسیه 27دلار قیمت خورده و نسخه نسخه لجندز 40.دلار یا اگه منتظر کرک هستین اینه که هرسال کدمسترز با کرکر ها خوب رفت میکنه و احتمال کرک شدنش تو همون هفته اول خیلی بالاست

  2. 5red16

    40

    6

    آقای حسینی این قضیه تایرها و اطلاعات آیرودینامیکی فقط بحث رسانه شما و طرفداران ایرانی f1 نیست، لطفا در مورد امکان داشتن رانت اطلاعاتی توسط مرسدس مقاله ای کار کنید
    با سپاس

    • سید علی حسینی

      40

      1

      اگر رانتی باشه و تایید بشه همه رسانه ها بهش میپردازن و ما هم همینطور. فعلا خبری که بخواد این چیزا رو تایید کنه نیست ما هم دوست نداریم جو رو متشنج کنیم اگر چیزی برای اثبات وجود نداشته باشه.

      • AM PHD

        13

        0

        اقای حسینی شما خبری ندارید بازی F1 2019 کی واسه ویندوز میاد؟

      • امید نورمحمدی

        5

        1

        با درود خدمت سید بزرگوار. متشنج شدن جو اصلا ارتباطی به رسانه شما نداره و شخص شما هم همواره انصاف را فارغ از سلیقه خود رعایت فرمودید. بنده هنوز سلیقه شمارا کاملا نمیدانم ولی حدسهایی میزنم که بحث آن اینجا مد نظرم نیست.
        در این سایت فتل فنها و همیل فنها بحثهایی همواره بین خود داشتند ولی شخصا از هو شدن قهرمان 5 دوره فرمول یک که قهرمانیها هم در سالهای اخیر کسب شده بسیار ناراحت هستم.
        بنظر این حقیر زیبایی این رشته به غیرقابل پیشبینی بودن آن و دیدن دوستی و رفاقت بین راننده ها مربوط میشود که متاسفانه به هر دلیلی این مهم از بین رفته و یا درحال از بین رفتن است. به هر روی خواستم تشکری کرده باشم و نظرم را درباره مطلب جنابعالی بیان کنم.

    • Silver Arrows

      12

      33

      سران ردبول… چند روز دیگه: پیست مسابقه کجه! (اشاره به ضرب‌المثل معروف!)
      ردبول! توان رقابت نداری بهونه نیار 😂 خوبه من بگم سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ شما هم با فیا بله…!؟

  3. Saeedsl1

    28

    9

    آقا سید من از اون ویدئو ک فرستاید فقط قسمت تحلیل پنالتی رو نگاه کردم

    اول از همه تشکر بسیار فراوون بابت وقتی ک برای ما میگذارید

    ولی حین فیلم قشنگ حس میکردم سعی دارید یطوری بگید ک ن سیخ بسوزه ن کباب

    بقیه هم همچین نظری دارن یا ن؟!

    البته بازم ممنون بابت وقتی ک برامون میزارید

    • سید علی حسینی

      32

      1

      من طرفدار راننده خاصی نیستم، شاید این فصل یخورده به کوین مگنوسن و الکس البون علاقه داشته باشم. بقیه چیزای دیگه هم هرچی هست و نیست میگم با تصاویر و مدارکی که از خود این تیم ها بیرون میاد

      • JJ_Formula1

        38

        7

        اونجاش که گفتید همیلتون از هوش بالاش همچین پنالتی رو گرفت به من منم همین احساس دست داد.
        همیلتون باهوش هست ولی ….
        اما یه آدم نابغه کارش رو به اما و اگر و تصمیم داورها واگذار نمی کنه. اصلا به قول مارکو: “همیلتون می توانست به راحتی از شعاع داخلی عبور کند”

    • Saeedsl1

      18

      4

      آقا سید من مطلقا نگفتم شما طرفدار کسی هستید یا نه

      من منظورم این بود ک ب مصلحت سایت و کاربرا و اینک بحث تا حدودی جمع شه بره …… دیگ نمیدونم….

      ولی توی اینک کارتون درسته شکی نداریم

      حداقلش اینه ک هیچکدوم از ما رو “فناتیک” صدا نردید….

      باز هم سپاس فراوان

      • دوستدار F1 و Moto GP

        17

        0

        آقا من کل ویدئو رو دیدم با اینکه در حال حاضر به شدت از همیلتون بدم میاد و طرفدار وتل ام (چون به نظرم تنها کسیه که میتونه F1 رو از این وضع مزخرف دربیاره و به سلطه مرسدس پایان بده ) هیچ جاییش همچین احساسی نکردم واقعیت رو باید گفت همیلتون آدم باهوشیه یه چشمه شو تو اسپا 2017 رو همین وتل پیاده کرد تو مستقیمی قبل از پیچ اوروژ که صفحه F1 تو اینستا یه ویدئو تحلیلی براش داد ضمن اینکه از شایستگی وتل هیچی کم نشد با این پنالتی واقعا عین یه قهرمان 4 باره جهان رانندگی کرد آفای حسینی از ترس اینکه ما قاطی نکنیم به صورت نوشتاری توضیح داد که وتل مجبور بوده هر دور یا شاید بهتره بگم هر پیچ چه تنظیماتیو تغییر بده حالا تو اون سرعت یه مرسدس با سرعت مسابقه ای بالاتر داره تعقیبت میکنه اینجاست که باید برای رانندگی قهرمانانه وتل کلاه از سر برداشت
        ولی جناب حسینی یه سوالی که برای منم پیش اومد و تو کامنت دوستمون هم اومده اینکه اصطلاحا چرا همیلتون روزه شک دار گرفت و از شعاع داخلی از وتل عبور نکرد ؟ شاید داورا پنالتی نمیدادن
        ببخشید خیلی طولانی شد
        با تشکر از زحمات بی وقفه تون

      • سید علی حسینی

        10

        0

        ارادت – ببین من فقط تئوری های موجود رو بررسی کردم مخصوصا این تئوری که قهرمان جهانی که شوماخر رو شکست داده پشتشه. این موضوعات مثل موضوع نیکو لوییس داخل موناکو یا مایکل و فرناندو داخل موناکو بررسیش به یک یقین 100 درصد نمیرسه و صرفا بررسی میشن، من و یکی از کاربرای عزیزمون فک کنم Silver Arrows در زیر اون پست کامل راجب این مسئله بحث کردیم لطفا برو نیگاه کن خالی از لطف نیست

  4. Mehrdad

    55

    29

    حرفاش همه درسته
    چه درمورد فتل و چه لاستیک
    لاستیک های سال پیش هیچ مشکلی نداشتن فقط چون تیم فیا مشکل داشت ببخشید یعنی تیم مرسدس تغیردادن
    اما الان ۶ تیم میگن لاستیک بدرد نخوره درجواب میگن همینه که هست برین ۷ تا شدین بیاین اعتراض کنین
    میدونن ۷ تا نمیشه واسه همین میگن ۷ تا شدین بیاین
    چون مکلارن انگلیسی هست پشت ایناست
    اون دوتا موتور مرسدس بگیرا هم سرشون تو کاسه مرسدس کردن جیکشون درنمیاد…

    راه درستی رو پیش نگرفتن با این وضعیت هیچ تیم جدیدی نمیاد فرمول یک
    پیست ها هم یکی یکی میکشن کنار
    پکیج های بزرگ حق پخش رو تمدید نمیکنن
    مثالش بیین اسپورت که تمدید نکرد…

    اسپانسر به سمت رقابت های دیگه کشیده میشه جایی که رقابت آزاد وجود داره نه مافیا
    روزی متوجه میشن همه تخم مرغ هاشون رو گذاشتن تو سبد مرسدس اشتباه بوده که دیگه خیلی دیر شده

    • Kh.n

      6

      14

      اینها همش حرفه همیلتون اگه یه درصد احتمال میداد میتونه از شعاع داخل عبور کنه اینکارو میکرد.کف دستش رو بو نکرده بود که داورا حتما به وتل پنالتی میدن.
      در ضمن خود همیلتون تا آخر مسابقه قصد عبور از وتل را داشت ولی موفق نشد.
      گفته ژاک ویلنو را هم اصلا قبول ندارم در مورد همیلتون.
      وتل اگر نمیومد روی خط ریسلاین اسپین میشد.

      • pejman

        0

        1

        همه اشتباه میمنن فقط شما درست میگی در نوع خودش جالبه
        عذرمیخوام چندتا مسابقه فرمول یک رو تجربه کردید!؟ تعداد قهرمانیاتون چند تا بود تو فرمول یک؟!! چی ۱۴ تا دمت گرم دو برابر مایکل قهرمان شدی من بهت ایمان اوردم

  5. Kian

    29

    23

    همه جای دنیا وقتی یک تیم به سطحی میرسه که بقیه بهش نمیرسن سعی میکنن به هر شکلی که شده تیمو به حاشیه ببرن و کنترل شرایطو براشون سخت کنن
    یادمون نره تا زمانیکه چیزی ثابت نشده نباید در موردش قضاوت کرد و یا متهمش کرد
    دیدگاه دوستان هم برای ما با ارزشه

    • امید نورمحمدی

      8

      0

      ولی میشه در موردش بحث کرد یا نه؟! چند نکته بزرگ در یادداشت کوتاه شما وجود داره که مطرح میکنم:

      1- کجای دنیا و در مورد چه نوع تیمی صحبت میکنید؟ تیم فوتبال با تیم فرمول 1 خیلی فرق داره. بلایی که 2016 بسر ریکیاردو آورده شد از جانب ضعف تیم در تعویض لاستیک بود و نه از قدرت مرسدس. یا بریدن خط پیت در هوکنهایم 2018 که اگر غیر از همیل کس دیگری بود حتما پنالتی میدادند که میبینیم براحتی میدهند.

      2- اصولا در یک همایش تکنولوژیکی مثل برگزاری رقابت فرمول 1 از اولین تمرین تا آخر مسابقه چگونه یک تیم با بودجه مشابه تیمی دیگر میتواند به این سطحی که میفرمایید برسد و چرا؟ آیا منکر حمایت همه جانبه از مرسدس هستید؟

      3- منظورتون از حاشیه بردن چیست؟ مثلا دستور تیمی روسیه 2018 توسط کسی غیراز ولف صادر شده؟ یا بحث روانشناس داشتن و یا نداشتن فتل ربطی به حاشیه مرسدس دارد؟! بیشتر حاشیه ها از 2016 تا الان برای فراری و توسط مرسدس درست شده. مثلا همیلتون چرا باید قبل از اولین مسابقه فصل از لکرک تمجید کند؟ در سیلور استون 2018 چه کسی فراری را به تاکتیک غیر اخلاقی متهم کرد و در اسپا کدام راننده به ماشین رقیب نگاه آنچنانی میکرد؟ چه کسی از رایکونن دفاع میکرد در حالیکه رایکونن در فراری بود؟! بیشترین اظهارنظرهای اهالی و کارمندهای مرسدس مثل رزبرگ درباره فتل و فراری است. چرا؟! همین دوستان همیل فن اظهار نظر ریکیاردو درباره موناکو 2016 و شباهتش با کانادای امسال را با صحبتهای رزبرگ مقایسه میکنند! کارمند مرسدس در مقابل راننده سابق ردبول!!!

      4- ثابت شدن از نظر جنابعالی چیست؟ هرچه توتو ولف و فیا بگویند مصداق اثبات است برای شما؟ یا به جمع جبری نظرات معتقدید؟ آیا شما درباره ریز مسایل موجود در فرمول 1 و گاراژ تیمها واقفید؟

  6. just.jeep

    15

    36

    تا دیروز که مارکو میگفت ما به جلوی خودمون که مرسدس هست نگاه میکنیم نه به پشت سرمون و فراری همین دوستای فراری فن انواع و اقسام جملات وزین و …نثارش کردن اما الان تا به مرسدس و همیلتون تهمت زده شده آقای دکتر هلموت و کارشناس و زننده حرف حساب😁😁😁😁

  7. Amin

    18

    21

    دوتا پیکج کاملا جدا ک مرسدس تو تست پیش فصل آورده بود،نشون میده این تیم چقدر رو فرمول یک سرمایه گذاری کرده!
    بعد ی تیمی هم هست که تخصصش تو نوشابه و ‌…اما اومده میخواد با مرسدس رقابت کنه
    تیمی جز فراری توان رقابت با این مرسدس رو نداره،اونم که متاسفانه از بیشتر جهات دچار مشکله:مدیریت،استراتژیست ها،طراحی آیرودینامیکی و…حتی اگه همه چی هم درست باشه اما استراتژیست ریب بزنه نمیشه کاری کرد
    فرمول یک ی مسابقه فوق گروهیه (تلاش مهندس های لوئیز قبل از استارت کانادا رو ماشین داخل پیست رو خط p2 اینو ثابت کرد)

    • Kh.n

      33

      5

      اتفاقا اشتباه میکنی خطرناکترین تیم فرمول یک ردبوله.حیف که یه پاوریونیت درستو درمون نداره.ردبول با موتور رنو تیم اصلی صاحب پاوریونیتش رو لپ میکرد.
      بنظزت چرا مرسدس وفراری جرات نمیکنن به ردبول موتور بدن.؟
      چون اگه این کار رو بکنن خودشون رنگ پیروزی را نمی بیینن.
      ردبول بهتر از هرتیمی راه برنده شدن رو میدونه ولی…..

      • Ferrari7

        22

        1

        تیم ردبول نابغه طراحی آیرودینامیک دنیا رو داره الان اسمش یادم رفته ولی قبلاً هم برای فراری کار میکرده

      • Amin

        7

        8

        بله درسته حق با شماست
        ولی شاسی امسال مرسدس اختلاف خیلی کمی با شاسی ردبول داره و اگه با همین فرمون پیش بره میتونه هم سطح ردبول بشه
        اون موقع شاید مرسدس راضی ب دادن
        پاور یونیت ب ردبول بشه!
        اما اینکه چرا شاسی ردبول حداقل تو یه دهه گذشته برترین بوده دلیلش اینه که اونا همه تمرکزشون رو شاسیه،ب فکر توسعه موتور که خیلی مهمه نیستن ب علاوه هزینه های زیادی هم رو شاسی اعمال میکنن نه در حد تیم هایی مثل ریسینگ پوینت یا هاس یا تیمای دیگه میان جدولی

      • THE MINDBLOWER

        10

        1

        دقیقا قبلا هم گفتم الانم میگم تنها تیمی که میتونه با مرسدس خارج پیست ئ از نظر تشکیلاتی رقابت کنه ردبوله(مک لارنم خوبه)
        ردبول تیمی هستش که تا بوی پیروزی به مشامش برسه گرفتش نمونش چین یا اتریش پارسال.
        به این دلیل مرسدس و فراری بهش انجین نمیدن.

  8. MERC

    14

    29

    برعکس واست جا افتاده, این قوانین نیستن که مناسب مرسدس شدن
    مرسدس هستش که خودشو سریع با قوانین وفق میده
    عادت تیم های قدرتمند آلمانی هستش, نمیدونستی بدون, یا برو تاریخ انواع مسابقات اتومبیل رانی رو نیگا کن, مثل لمانز و …
    اگه بازم واست جا نیوفتاد بچسب به همون نوشابه سازیت

  9. lord mahyar

    10

    20

    جکی بیش نیست این حرف که همیلتون از شعاع داخلی میرفت اینطور فتل که بقول خودشون تمرکزش روی کنترل خودرو بود یا لوییس از پشت میکوبید ب سب یا اینکه سب که بقول خودشون کنترلی نداشت همیلتون رو موقع رد شدن نصف میکرد

  10. مهدی کوپایی

    15

    21

    سال پیش همه با تایر حال می کردن
    مرسدس زجر می کشید
    حالا که مرسدس داره حال می کنه بقیه زجر می کشن
    پارسال ردبول تفننی پیت می اومد
    لاستیک سافت رو تا آخر مسابقه کش می دادن کسی جرئت نداشت بگه ردبول….

    • Amin

      4

      25

      دقیقا و ب علاوه اینکه مرسدس با آپدیت و آوردن شیار رینگ تونس مشکلشو حل کنه( البته فیا هم تاییدش کرد) آپدیتی که خود ردبول و فک کنم تیم های دیگه هم امسال ازش دارن استفاده میکنن!
      حتی اگه شرایط لاستیک مثل پارسال هم بشه بازم مرسدس دست بالا رو داره!
      اما اینکه چ طور مرسدس خیلی زودتر ب دمای مناسب میرسونه ب خاطر همون مشکل پارسالشه و الان ب خاطر آپدیت پارسالش دیگه مشکل زیادی تو مقایسه با تیم های دیگه نداره(البته رو لاستیک نرم یکم چالش دارن)
      تیم های دیگه هم با آپدیت مرسدس میخوان سود ببرن درحالیکه این آپدیت برا بعد از گرم شدن لاستیکه نه زمان سرد بودن!

  11. david7

    6

    9

    کلا این مارکو آدمی نیست که بشه رو حرفاش حساب کرد، در باره این مصاحبش هم نمیشه کلا گفت حرفش درسته یا غلط،
    درباره قضیه فتل همیلتون به نظرم درسته،
    اینکه میگه همه بجز مرسدس با لاستیک مشکل دارن رو قبول ندارم، اما اینکه قطعا مرسدس بیشتر از همه از تغییر لاستیکا سود برده مشخصه،
    اما مدل هورنر و مارکو اینه که وقتی اوضاع طبق خواست اونا نیست میان و از بقیه انتقاد میکنن، همونجور که میگفت دنیل تا بهترین راننده جهانه ولی همینکه رفت گفت از ترس رقابت با مکس بود!

  12. Ferrari7

    20

    4

    انصافاً درست صحبت کرده 2.2=4
    کاری به صحبتهای قبلیش ندارم آدما همیشه هم اشتباه نمیکنن بعضی وقتها حرفهای درست هم میشه ازشون شنید حرف درست و باید قبول کرد حتی از دشمن

  13. Ezk1980

    7

    19

    تا دیروز گیر میداد که تقصیر موتور رنوئه ، حالا که موتور عوض کرده بعد ۳ سال غر زدن و بازم چیزی نشده گیر داده به مرسدس ….همون سالهایی که اول شدن پول فراوان داشتن میتونستن موتور خودشون رو توسعه بدن ولی ندادن ، جذابیت شاسیشونم بخاطر نیوی هست اون که بره تفاوتی با ویلیامز ندارن ، اگه قراره از تبعیض حرف بزنیم فراری خودش خدای تبعیض هست که سالی ۱۰۰ م اضافه میگیره همین ۱۰۰ اضافی تضمین میکنه بتونن همیشه ماشین بهتری برای فصل بعد بسازن حالا پت و مت های اون گاراژ مرتبا خراب میکنن و بهترین راننده شونو پشت ورشتاپن قرار میدن هلموت مارکو باید ممنون باشه وگرنه با این ماشین حتی ورشتاپن هم عنوانی بهتر از پنجمی بدست نمیاره تمام سکوهای این فصل ردبول به لطف ترس فراری از سرعت لکرک حاصل شده

  14. یاسر ابراهیمی

    15

    3

    متاسفانه فرمول یک در حال تبدیل شدن به کثیف ترین ورزش‌هاست این باعث از بین رفتن جذابیت و کم شدن تماشاگر هاش میشه
    الان دیگه راننده ها کمترین تاثیر رو دارن و تبانی ها و حمایت های جهت دار خیلی تاثیر گذار هستند
    در نهایت این روند باعث نابودی فرمول یک میشه

دیدگاه خود را بیان کنید