فرمول یک ایران – قهرمان فرمول یک، لوییس همیلتون گفته که اگر شرایط مشابه فتل برایش پیش می‌آمد، همان کاری را می کرد که راننده فراری کرده است.

سباستین فتل در گرند پری کانادا به خاطر بازگشت خطرناکش به پیست، 5 ثانیه جریم شد. این جریمه به معنی برد بی دردسر همیلتون برای سومین بار متوالی بود.

از همیلتون درباره نحوه بازگشت فتل به پیست سوال شد و راننده مرسدس در پاسخ، از حرکت سباستین دفاع کرد:

من تکرار آن اتفاق را دیدم. مشخصا رقابت خیلی نزدیکی بود. می توانم بگویم که اگر جایگاه نخست را در اختیار داشتم و مرتکب اشتباه مشابهی می شدم، احتمالا کار مشابهی می کردم.

همه چیز سریع اتفاق می افتد و تو فقط سعی می کنی جایگاهت را حفظ کنی. وقتی می گویم که کار مشابهی انجام میدادم منظورم این است که سعی می کردم جلوی او را بگیرم.

در نهایت همین اتفاق افتاد پس نظر من در این رابطه تغییر نکرده است.

اگر فرض کنیم که چنین قانونی وجود نداشت، من سرعتم را کم نمی کردم و ما تصادف می کردیم. در هر صورت این اتفاق به خوبی پیش نمی رفت.

سباستین فتل و لوئیس همیلتون - کانادا 2019

سباستین فتل و لوئیس همیلتون – کانادا 2019

لوییس همیلتون طی یک پیام رادیویی به مهندس خود گفت که فتل به طرز خطرناکی به پیست بازگشته است و از او سوال شد که آیا نظرش تغییری کرده یا نه:

معمولا اولین برآورد، درست است. وقتی من تکرار اتفاق را نگاه کردم و اطلاعات خودم را بررسی کردم، مشخص بود که مجبور شدم در خروجی پیچ 4 ترمز بگیرم.

مانعی مقابل من قرار داشت و اگر ترمز نمی گرفتم تصادف می کردیم. نظر من در این باره تغییری نکرده است.

نظر راننده ها نسبت به بیننده ها متفاوت است. از نظر راننده ها اگر شرایط به درستی پیش نرفت، سعی می کنی جایگاهت را حفظ کنی و اجازه سبقت ندهی. این غریزه طبیعی ماست. قرار نیست بگویی من به سمت چپ می روم و اجازه می دهم سبقت بگیرند.

او مسیر من را بست اما متاسفانه او از پیست خارج شد و قوانین چنین اجازه ای به او نمی دهند.

سباستین فتل و لوئیس همیلتون - کانادا 2019

سباستین فتل و لوئیس همیلتون – کانادا 2019

تا زمانی که این پنالتی شامل حال فراری نشده بود، آن ها پیروز مسابقه بودند و این می توانست اولین پیروزی تیم فراری در فصل 2019 باشد. همیلتون به خوبی این خطر را احساس کرده:

به جز این اشتباه، او رانندگی فوق العاده ای داشت. فراری بسیار قدرتمند بود. فکر می کنم ما خیلی خوش شانس بودیم که توانستیم با آن ها بجنگیم. اگر فراری خط اول و دوم را در اختیار می گرفت، قطعا 1-2 می کرد اما خوشبختانه من توانستم جلوی این اتفاق را بگیرم.

در اوایل رقابت با خودم گفتم آن ها واقعا سریع اند، من به سختی با آن ها می ماندم.

در ادامه توانستم فاصله را حفظ کنم و کمی به او نزدیک تر شوم. او پیش از من وارد پیت شد و من بیرون ماندم که احتمالا حرکت اشتباهی بود. در نهایت توانستم سرعت خوبی به دست بیاورم و در رقابت بمانم.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

72 دیدگاه

  1. kakolokia

    29

    26

    من فن وتل و فررای هستم ..
    و به این اعتقاد دارم که همیلتون و مرسدس یه حاشیه امنیت ( اطلاعات، داوری، .. ) دارند ..
    و بدون شک با تاریخچه ای که از تصمیمات فیا دیدیم اگه همیلتون بود جریمه در نظر نمی گرفت !

    اما روی دیگه حرف من اینه که فارغ از اینکه فتل یا همیلتون یا هر کس دیگه ای چه به عمد چه غیره عمد بصورت خطرناکی وارد پیست بشه ، قانون برای ورود خطرناک بدون در نظر گرفته شدن اینکه آیا ماشین دیگری درون پیست هست یا نیست جریمه در نظر میگیره !

    این قانون برای این نیست که هر وقت تصادف شد یکی رو مقصر اعلام کنن ، بلکه برای اینکه خود تکرار و احتمال بوجود آمدن حرکت خطرناک رو کاهش بدن هست ..

    مثل خیلی از قوانین جاری کشور ها که پیشگیری کننده اس و کاری به وضعیت و شرایط محیط و دیگر متغییر ها نداره ..

    مثلا حمل سلاح سرد و گرم که جرم حساب میشه و اصلا کاری به اینکه شما استفاده ای ازش کردی یا نکردی نداره ! چون نوع این بند از قانون پیش گیرنده حساب میشه !

    همه این حرفا رو زدم که بگم خود این بند قانون دقیقا این ورود به پیست رو هدف قرار داده و کاری به شرایط محیطی نداره پس مصداق درستی برای جریمه اعلام شده به فتل و جریمه های اعمال نشده به همیلتون داره ..

    متاسفانه این تبعیض تکرار میشه ..

    • kakolokia

      26

      21

      اما مساله بزرگتری که ذهن منو مشغول کرده کاری هست که فراری با لکرک داره میکنه ..
      واقعا گاراژ فراری به شکل غیر قابل باوری داره استعداد لکرک رو خفه میکنه ..

      من به شخصه قبول دارم که بنیتو یا فراری به فتل بابت این سالها که فراری یه تیم یا پکیج کامل و حرفه ای ( موتور،شاسی،استراتژی و ..) به طور همزمان در یک فصل نداشته یجورایی احساس دین میکنه و امسال داره تمام تلاشش رو روی فتل متمرکز میکنه اما از راه احمقانه ای لکرک رو داره نابود میکنه ..

      اصلا شما آینده لکرک رو بی خیال به این فکر کنین که لکرک باید این فصل تمام کمال در اختیار تیم و امتیازات فتل بشه .. مسئله اینه که چرا همه جوانب رو در نظر نمیگیرین چرا از حمایت لکرک به طور صد در صدی در جهت تیم استفاده نمیکنین ..

      من یه خبر دیدم نمیدونم درسته یا غلط .. تیم به لکرک نگفته که فتل پنالتی داره و لکرک خودش داشته هر دور به همیلتون و فتل نزدیک تر می شده ..

      آخه این چه کاری که داره تیم انجام میده .. تیم همون لحظه که فتل جلوی همیلتون در اومد و احتمال پنالتی می رفت باید به لکرک می گفت حمله کنه ..

      در هر شرایطی حمله لکرک باید انجام میشد .. چه چند دوری که فتل فاصله سه ثانیه ای باز کرد با همیلتون و چه زمانی که فاصله به زیر یک ثانیه رسید ..

      ته داستان لکرک حمله میکرد هم همیلتون تحت فشار بود و ممکن بود اشتباه کنه که قطعا می کرد .. هم اینکه نهایتش ممکن بود لکرک از همیلتون و فتل رد بشه .. خب این که بهتره از قهرمان شدن همیلتون ..

      من فارغ از عشق و علاقه ای که به فتل دارم ..
      همونطور که قبل گفتم
      ۱- آیندگان قهرمانی ۲۰۱۸ همیلتون رو با وینگ منی بوتاس به یاد میارن ..
      ۲- آیندگان رتبه فتل و فرارری در ۲۰۱۹ رو با فدا کردن استعداد چارز لکرک بیاد میارن ..

      این دیگه استراتژی بد نیست این احمقانه ترین شکل از لگد زدن به بخت وضعیت فعلی و آینده تیم فراری و استعداد هاش هست ..

      من هر هفته به امید قهرمانی فراری و فتل فرمول یک رو می بینم اما چارلز با رانندگیش و اخلاقش و همچنین ظلم و اشتباهاتی که گاراژ درحق اش کرد منو مجذوب خودش کرده ..

      • ايزديار

        9

        3

        amin

        زير اين پست چند تا كامنت گذاشتي؟
        بنظرم كسي نظر نده و فقط شما كامنت بزاريد بهتره

        با سپاس

      • Amin

        1

        10

        جناب ایزدیار:
        از کل کامنت هاتا الان(از۶۳ تا فقط ۱۷ تا رو لوئیز فن ها نوشتن)که ۵ یا ۶ تا توسط شخصی غیر از من نوشته شده!
        میدونی چرا چون هیچ کسی حوصله صحبت با فراری و فتل فن ها رو ندارن،دلیلشم کاملا مشخصه اکثرا ب هیچ صراطی مستقیم نیستین!
        اما نکته دوم:من برا کامنت گذاشتن نیازی ب اجازه کسی ندارم،ولی شما اگه دوست داری همه کامنت های سایت مربوط ب فن های مورد نظر شما باشه و هیچ کس مخالفتی با شماها نداشته باشه باید بگم در مورد من اشتباه میکنی و نمیتونم ساکت بمونم و چیزی نگم!
        خیلی جالبه حرف اشتباه ک زده میشه کسی هم میخواد دفاع کنه میشه زیاده روی!
        جناب ادمین قبلا گفته بودم باند بازی داخل سایت هست الان هم میگم:متاسفانه جو ب راه افتاده دوست داره نظرات غالب خودشون رو ببینه و هیچ کس هم مخالفتی نکنه،بهتره چاره ای بیندیشید وگرنه اسم سایت رو عوض کنید و بذارید فرمول یک فراری تا ب دوستان بر نخوره
        انتظار دارم حداقل این کامنت رو بدون سانسور قبول کنین!

      • kakolokia

        7

        2

        Amin
        جناب امین خان چرا هوچی گری راه میندازی ..
        جالبه بعضی همیلتون فن ها تا دیدگاهی بر خلاف میلشون ثبت میشه سریع به زمین زمان شکایت میکن و اسم مدیر و مسئول رو به میان میارن .. دم از مافیا تو سایت میزنن ..
        بعد فتل رو برای جابجا کردن نشان جایگاه راننده برتر و اعتراض اش می کوبن ..

        دوست عزیز هیمل فن با این اعتراضاتی که داری به نظرم اگه جا فتل بودی برای قهرمانی جهان احتمالا کارهای خطرناک تری می کردی ؟

        بنده هم به شخصه بر خلاف شما اعتقاد دارم اغلب طرفداران همیلتون راننده شون رو بری از هیچ عیب و ایرادی میدونن که با نبوغ خارق العاده و با یک عدد گاری و بدون کمک تیم و فیا و .. قهرمانی های خودش رو بدست آورده و همچین اغلب طرفداران همیلتون رو هم اشخاصی دیدم که به هیچ صراطی مستقیم نیستن ..

        بین فتل فن ها هم همین قضیه صادقه اما نه به این شدت ..

        اما خودم به شخصه بارها و بارها گفتم و تاکید کردم که همیلتون راننده درجه یکی هست بالاتر از بوتاس ، رزبرگ، و ..

        اما همیشه هم گفتم اگه همیلتون هم تیمی ایی به مانند ریکیاردو یا فتل یا آلونسو و وشتپن می داشت قطعا این رقابت براش خیلی سخت می شد و احتمال اینکه این چهار قهرمانی رو مداوم داشته باشه خیلی کم می شد ..

  2. josef6565

    37

    13

    حالا جالبه که آنبردها هستند و سب فقط ماشین رو داشت رام میکرد و با سرعت حدود 200 تا اصلا در حدی نبود که بتونه غیر از کنترل ماشین به چیز دیگه ای فکر کنه. از بیرون این طور به نظرم اومد که سب همیلتون رو بلاک کرده ولی بعد مسابقه آنبرد کاملا حقیقت رو گفت.
    Peter Windsor همون مرد میان سالی که مسابقات جذاب و خاطره انگیز قدیمی رو در یوتیوب به صورت خلاصه روایت میکنه و به تصویر می کشه گفت این حرف همیلتون که گفته من مجبور بودم ترمز کنم تا از برخورد جلوگیری کنم اغراقه و همه راننده ها هر لحظه که دیدند شرایط خطرناکه باید این کار رو کنند و همیلتون کمی و مظلوم نمایی می کنه. ایشون گفت داورها اینقدر زود نباید تصمیم می گرفتند.
    در ضمن دوستان همیلتون فن اگه یه سری به یوتیوب و سایت های تابعه فرمول بزنید همه تایید کردند که سب چسبندگی عقب رو از دست داده و به همین دلیل رو چمن ها رفته نه به خاطر فشاری که همیلتون کل مسابقه به اون می آورد.
    یکی از مسئولین اصلی ناسکار تو توییترش طعنه خفنی زده و گفته ما خوشحالیم که تو ناسکار استوارت نداریم.

    • ToHidden

      6

      11

      نمیدونم شما چه ویدیویی از پیتر وینزور دیدید ولی چیزی که من تو کانال یوتیوبش دیدم همچین چیزایی اصلا نگفته. و فتل رو مقصر این اشتباه میدونه. و جریمه رو هم میگه درسته. و فکر میکنم در مورد علاقه ات به وینزور باید تجدید نظر کنی :))
      منتهی منتهی منتهی چیزی که مثل همه اشاره می کنه میگه اینا به خاطر قوانینیه که خود راننده ها باعث شدن وضع بشه. که کاش نبود.

      ***

      • josef6565

        6

        3

        ببین عزیز یه ویدئو بود که من تو صفحه اصلی یوتیوب زدم f1 و این آقا اومد. دو تا مثال راجب چنین اتفاقی زد که تو یکی مایکل شوماخر بود و دیگری رو یادم نمی یاد و گفت تو یکی همین جوری پنالتی دادند ولی در دیگری نه. بعد گفت حداقل باید صیر می کردند و زمان بیشتری برای بررسی این قضیه می گذاشتند یعنی بعد از مسابقه. و در آخر هم گفت این قوانین خیلی طول و درازه و راننده ها رو گیج می کنه که چی رو انجام بدم قانونیه یا غیر قانونی و در ادامه گفت با این همه قوانین سخت گیرانه و گاها مبهم رقابت داره ضربه می خوره.
        من دروغ نمی گم و دلیلی هم نداره که بگم منتهی ممکنه یه جایی لهجه طرف رو خوب نفهمیده باشم .

      • ToHidden

        0

        4

        آقای josef6565 خدایی نکرده من نگفتم دروغ میگید. همون بحث محتواست که فکر میکنم اشتباه متوجه شدید. به صورت کاملا صریح داشت فتل رو سرزنش میکرد. و بله از پیچیدگی های قوانین هم می گفت. نحوه رانندگی افرادی مثل شوماخر و سنا رو مثال میزد. که در نتیجه اونها، یک سری اتفاقات و برخوردها مثل ویروس در حال گسترش بود و این رفتارها باعث وضع چنین قوانینی شدن.
        ببینید یه جا هم نوشتید که گفته لویس مظلوم نمایی کرده، مبالغه کرده. …. من وینزورو فالو کردم تو یوتیوب و فیلمشو همون لحظه که اومد دیدم. و الان با این حرفتون شک کردم و رفتم دوباره دیدم. اصلا هم چینی چیزی نمیگه. میگه به خاطر اشتباه فتل، لوییز مجبور شد عقب وایسته، اَند دَتس دِ کِیس. که استوارت ها جریمه اش کردن.

        من تو کامنت قبلی لینک یه ویدیویی هم فرستادم از یوتیوب که ادمین ها حذفش کردن. فک کنم خلاف قوانین بوده و نمی دونستم 🙏 🙏. کاش میشد یه جوری لینک ویدیو هم از جایی گذاشت.

    • MERC

      6

      12

      لطفا دروغ به پای مردم نبند, پیتر همچین حرفی نزد
      گفت که حرف فتل رو باور نمیکنه که جایی برای رفتن نداشته و چاره ای جز گرفتن اون لاین نبود

      • josef6565

        8

        2

        دلیلی برای دروغ وجود داره مگه؟ !!!
        پولی مقامی ماشینی !

      • josef6565

        8

        1

        معنی Throttle میشه پا رو از رو گاز برداشتن که من ترمز معنی کردم ولی قشنگ گفت که لوییس در سرعت عملکرد و استرس وارد شده بهش کمی مبالغه و مظلوم نمایی کرده.

      • mohammad

        10

        0

        ما همه و کارشناسای اسکای و قهرمانان فرمول یک یه مسابقه دیگه رو دیدیم
        شما هم یه مسابقه دیگه

  3. rofia

    40

    3

    فيا به خاطر رفتار سركشانه فتل تحقيقاتشو آغاز كرده، امكانش هست از جريمه نقدي تا گريد پنالتي جريمه بشن. به شخصه ديگه جنبه مسابقه اي فرمول يك رو دنبال نميكنم اگه براي فرانسه جريمه گريد بدن.

    • Amin

      1

      13

      این راننده از این حرکت ها کم نداشته
      ترکیه ۲۰۱۰،آذربایجان ۲۰۱۷،آلمان ۲۰۱۸،مونزا۲۰۱۸،آمریکا۲۰۱۸،کانادا۲۰۱۸
      این بین خیلی دیگه داشته ولی من بیشتر معروف ها و جدیدترین هاشو میگم بدخاطد دوستان فتل فنی که تازه دارن فرمول یک رو میبینن بهتر متوجه بشن!

      • rofia

        14

        1

        دوست عزيز دليل اينكه من از واژه “سركشانه” استفاده كردم اين بود كه دقيقا چيزي رو ترجمه كرده باشم كه در سايت هاي خارجي مطالعه كردم. لطفا جو رو متشنج نكنين نهايتا نه به شما چيزي ميرسه نه من.

  4. Muhammad-sv#5

    19

    1

    همیلتونم خودش اعتراف کرد بالاخره هر چی بوده کار از کار گذشته و باید گذشته رو فراموش کنیم و به فکر گرندپری فرانسه باشیم راستش من پارسال نه تعیین خط و نه مسابقش رو دیدم به ریسنگ لاینش الان دقت کردم میبینم سکتور 2 فراری میتونه جبران کنه سکتور آخر هم پیچ های سریعی داره که امیدوارم فراری خوب باشه ونصف مستقیمی آخر شامل سکتور3 ونصفش هم شامل سکتور 1 ولی تو پیچ های سکتور 1 کار فراری سخته که امیدوارم ستاپ های دقیقی براش پیدا کنن به نظرم این مسابقه فیفتی فیفتی برای مرسدس و فراریه … بستگی به ستاپ خودرو ها داره این پیست خیلی فنیه و مشکله … راستی اونایی که پارسال این ریس رو دیدن ازشون سوال مهمی دارم پیچ 10تخت گازه ؟

    • josef6565

      13

      0

      اگه مقایسه آنبرد فتل و همیلتون در تایم گیری رو دیده باشی ( خیلی اطلاعات خوبی میداد نمی دونم چرا سایت در قسمت ویدئو قرار نداد ) کاملا مشخصه که فراری فقط به 500 متر یا بیشتر مستقیمی تو دو تا سکتور نیاز داره تا پول بگیره پس مشکل این جا نیست. مرسدس رو که سرعت مسابقه ای بیشتر داره میشه با حمله دو راننده و تعویض به موقعه تایر و ساندویچ کردن همیلتون و وارد کردن فشار و استرس شکست داد.
      حالا به نظرت شعور ذاتی گاراژ فراری در این حد هست ؟!!

    • Mehrdad

      14

      1

      فرانسه به خاطر پیج های زیادش تعلیق مرسدس و لاستیک های مرسدس پسند پیرلی برتری زیادی به مرسدس در پیچ ها میده
      مگر اینکه بال اپدیت شده فراری تاثیر زیادی داشته باشه برای فرانسه

  5. Amin

    11

    33

    “اگر فراری خط اول و دوم را در اختیار می گرفت، قطعا 1-2 می کرد اما خوشبختانه من توانستم جلوی این اتفاق را بگیرم.”
    پارسال تو مونزا هم خط ۱و۲ رو داشتن ولی آخرش چیشد؟لوئیز کل تیم فراری رو تو مسابقه داخلی و حیثیتیش شکست داد!

    • Hassan Mohebbi

      10

      1

      دوست عزیز وتل با برخورد با همیل اسپین شد.
      و ویگمن بوتاس رو گذاشته بودن تا کیمی رو کند کنه.
      لاستیکای کیمی هم چند دور بیشتر زد بودند.
      اونجا هم استراتژیست‌های مغز فندوقی فراری دخیل بودند.

      • Amin

        0

        5

        چرا نمیگین فتل نباید خودشو ب لوئیز میکوبید؟؟؟
        در ضمن این بحث وینگ منی بوتاس رو چند ماه پیش تو همین کامنت ها تموم کردیم اما ی بار دیگه میگم:اولا خود گاراژ اگه لوئیز رو تو همون دور بعد از کیمی میاورد پیت کیمی آندرکات میشد!لوئیز گفت چرا منو نیاوردین داخل بهش گفتن مشکلی نیست بوتاس رو داریم،اینکه بوتاس رو جلو کیمی نگه داشتن ب این دلیل بود ک عملا شانس برنده شدن نداشت همون موقع هم دقیقا ی پیت از کیمی عقب تر بود پس عقل سلیم حکم میکنه الکی ریسک نکنن،در ضمن اینکه کیمی هم نتونس تو اتوبان مونزا با لاستیک نو از بوتاس با لاستیک کهنه عبور کنه مشکل مرسدس نیست یا لوئیز نیست

  6. ايزديار

    30

    13

    هميل گفته به سختي با فراري مي ماندم
    عجب!

    همه ديدن كه كل مسابقه چسبيده بود به فراري و توي باد كثيف و همچنين قفل هاي پياپي و به راحتي با فتل ميرفت
    چجوري اين لاستيكا دوام اوردن
    واقعا مرسدس و پيرلي خوب با هم مچ شدن
    جالبه همه با اين لاستيكا مشكل دارن جز مرسدس
    كافيه يه مسابقه برن روي لاستيكهاي پارسال تا همه چي معلوم بشه

    • Amir44

      13

      20

      عزیزم اونجا که میگه به سختی با فراری میموندم منظرش اول مسابقه است که با لاستیک مدیوم دور میزدن که اصلا به گرد پای فتل هم نمیرسید ولی بعد پیت استاپ همه چیز عوض شد و رو لاستیک هارد سرعتشون عالی بود !
      یه جوری میگی لاستیک پارسال انگاری فراری با هارد سرعت نداشت !
      سریع ترین دور بعد بوتاس لکلرک بود که ۱:۱۴:۳ تایم زده !!!
      تو دور های آخر نزدیک ۰.۸ تا ۱ ثانیه سریعتر از فتل بود !
      به جای لاستیکا برو یقه راننده عزیزت و بگیر ببین چطور یه بار فاصله ۴ ثانیه ای رواز دست داده یه بار فاصله ۳ ثانیه ای!
      یه بار هم که رفته تو باقالیا نمیخوان هم قبول کنن جریمشونو

  7. جابر

    5

    19

    به نظر میاد فتل وقتی کنترل ماشینش رو از دست داد دوتا فکر به سراخش اومد روی چمنا ترمز بگیره دراون صورت حتما لوئیس رد میشد ولی راه دوم این بود که بیا شانسم رو امتحان کنم برم تو ریسینگ لاین نظارم لویس ردشه ومنتظر شانسم بمونم شاید پنالتی نگیرن …

    • Mehrdad

      19

      4

      رو چمن نمیشه ترمز گرفت اینهمه راننده قدیمی دارن میگن رو چمن نمیشه ترمز گرفت هنوز رو حرف خودتون هستین
      لاستیک های فرمول یک آج ندارن که رو چمن وایسه ماشین سرعت فتل به گفته جنسن باتن بالای 100 مایل بود تو چمن فاصلش با دیوار زیر 10 متر بود چطور رو چمن وایسه؟!!!!

      • Mehrdad

        17

        4

        بعضیا حتی اصول اولیه رانندگی رو نمیدونن هرکس گواهینامه گرفته باید بدونه وقتی ماشین داره لیز میخوره نباید ترمز کرد
        حتی در رانندگی شهری رو سطح خیس شما نباید با شدت ترمز کنید
        بعد اینجا کارشناسان میگن فتل رو چمن لیز با 100 مایل سرعت و فاصله 5 متری دیوار با لاستیک های بدون آج باید ترمز میگرفت

    • Hassan Mohebbi

      21

      7

      دوست عزیز همین همیلتون اسپانیا ۲۰۱۶ رفت رو چمن تازه تو خط مستقیمی نتونست خودشو کنترل کنه. حالا حرف بر سر اینه که او راه منو بسته. اقای همیلتون تو کخ راه بردنت جوره دیگه‌ای بود.
      اصلا من کار ندارم پنتالی بود یا نبود فقط میخوام بدونم چرا همیلتون که خط پیت لین رو میبره یا پیچ رو میبره یا هرچیزه دیگه‌ای چرا او پنتالتی نمیگره؟ همه با این مشکل دارن.

      • جابر

        4

        2

        شاید حق باشما باشه ولی من این حرف رو از روی روانشناسی سبک رانندگی فتل میزنم مخصوصا کسی که رقیبش محصوب میشه من به شما ادرس ژاپن سال قبل رو میدم اونجا هم اگه لوئیس نجومبیده بود یک تصادف وحشتناک روخ میداد فتل توبیرون از ماشین خیلی ادم صبوری نشون میده ولی توی ماشین بسیار عصبی هست و…

  8. Hassan Mohebbi

    23

    8

    اول که تیتر دیدم با خودم گفتم یعنی منظورش این بوده که او هم مثل وتل ماشینش رو تو جایگاه نمیورده و برای اعتراض میرفته با استوارت‌ها صحبت میکرده یا اون جابه‌جایی تابلوهای یک و دو 😂😂😂
    ولی نه صحبت در مورد این بوده که او راه منو بسته و منم اگه بودم میبستم.
    یکی نیست بگه اقای همیلتون تو اون شرایط همه‌ی فکر وتل این بوده که ماشین رو کنترل کنه و نره تو دیوار. تو خودت اسپانیا ۲۰۱۶ تو خط مستقیمی رفتی تو چمن هم خودتو هم همتیمتو دی ان اف کردی اگه تو این شرایط بودی یه سیفتی‌کار میوردی. اون وقت اگه جای وتل بودی؟!!! تو اگه این ماشین از هر لحاظ خوب (از چسبندگی، ایرو بگیر تا قدرت موتور و دوامش) رو نداشتی تو هم همین اتفاقا برات پیش میودم و البته صد بیشتر.
    بعدم اگه تو راننده نیست باید ترمز کنی، اگه ترمز نمیکردی معلوم بود اصلا راننده نیستی. f1 یعنی خطر، یعنی اوج سرعت و اوج تصمیم‌گیری. هرکه جای تو بود همین کار رو میکرد.
    بعد تازه ایشون میخواد شرایط رو برای جوونا سخت‌تر کنه. خودش یک شرایط عادی رو این قدر مزه‌اش میده. جمع کن بر شورشو در اوردی … با این مصاحبه‌هات.

    • Hassan Mohebbi

      22

      9

      همه میگن مافیا با مرسدسه ولی من میگم مافیا با همیل وگرنه اون نیکو بد بخت تو تیم مرسدس، تیم خودش بهش محل نمیدادن و همش طرف همیل رو میگرفتن. تنها جایی که طرف همیل رو نگرفتن اونم اسپانیا ۲۰۱۶ بود جالبیش این بود که طرف نیکو هم نگرفتن. گفتن هر دو مقصرید. تیم بسیج کردن برای همیل به گفته خود نیکی لودا.

      • Amin

        5

        16

        محض اطلاعت دی ان اف لوئیز تو مالزی ۲۰۱۶ رو خیلی ها طبیعی نمیدونن
        البته نظر خیلیا مهم نیست چون فراری فن های اینجا تا حالا نشنیدن

    • Amin

      4

      16

      تو اسپانیا نیکو برا لوئیز جا نذاشت و همین ک ی طرف ماشین لوئیز رفت رو چمن ماشین شروع کرد ب چرخیدن به خاطر سرعت زیادی ک داشت
      جالبه شما میگی فتل تو پیچ ۲۰۰ تا سرعت داشته بعد انتظار داری لوئیز تو کفی ۵۰ تا سرعت داشته باشه؟

      • Hassan Mohebbi

        15

        2

        چرا باید جا بگذاره تو دفاع مگه جا برای راننده پشت سری میگذارن. اونم تو رقابت قهرمانی.
        نیکو یه بار تغییر مسیر داد که طبق قانون درسته. مگه او بهترین راننده تاریخ f1 نیست او باید خودشو کنترل میکرد مگه او رو اعصابس مسلط نیست. مگه شما نمیگید او احساسی عمل نمیکنه. یا این که از چهار برد پشت سر هم نیکو ناراحت بوده.
        بعد من هیچ وقت نگفتم ۲۰۰ سرعت داشته فقط میگم تو اون پیچ که دو طرف دیواره تو اون چمن که کلا پنج متره مگه میشه پا رو روی ترمز بزنی یا با لاستیکایی که چسبندگی نداره ایا امکانش هست به صورت امن بیای.
        پنالتی بود یا نه من کار ندارم. من حرفم اینه چرا تو المان، موناکو و … لوئیس جریمه نشد. همه با این مشکل دارن

      • Amin

        3

        10

        وقتی نیکو تغییر جهت داد همیلتون پشتش نبود بلکه تقریبا جلوی ماشینش ب وسط ماشین نیکو رسیده بود پس نیکو باید جا میذاشت!
        توصیه میکنم اول فیلم رو ببینین بعد نظر بدین اونجا دیگه لوئیز هیچ جایی نداشت که بره فقط چمن مونده بود البته خود لوئیز هم مقصر بود،برا همین برخورد مسابقه ای اعلام کردن.
        شما نگفتی ۲۰۰ تا سرعت داشته اما ۲۰۰ همینجا گفتن ۲۰۰ تا سرعت داشته و شما هم هیچ وقت کامنت نزدی بهشون که ۲۰۰ تا سرعت نداشته
        اوکی؟؟؟

      • mohammad

        8

        1

        دارن ریس میکنند چرا باید جا بزاره حق یک بار دفاع رو که داره

        به قول یکی از طرفدارای لوییس که در مورد کس دیگه گفته بود

        باید لویس دو تا چراغ پلیسی میزدنیکو بره کنار تا رد بشه :)))

    • Ferrari7

      2

      1

      Hassan آقای عزیز
      راننده محبوبشون تومسیر مستقیم می‌ره تو چمنا اسپین میشه همه جور دلیلی میارن که یه نفر که هیچی متوجه نیست بخونه میگه دمش گرم عجب راننده‌ای بوده
      حالا سباستین بخاطر عدم تعادل عقب این لگن رفته تو چمن( دمش گرم که تونسته جمش کنه نره تو دیوار) میگن فشار همیلتون باعث اشتباهش شده و همیشه تحت فشار اشتباه می‌کنه و خیلی از این حرفها که ….
      اصلا با دو دسته نباید بحث کرد و جوابشون و داد که اشاره ای به اون دو دسته نمیکنم
      موفق باشی

  9. محمد

    18

    6

    خدایی تا قبل این مسابقه از همیلتون بدم نمیومد و حتی دوست داشتم بعد از مرسدس بیاد فراری. اما حالا فهمیدم خداییش شومنی بیش نیستی آقای همیلتون! از یه طرف بعد از ریس جوری خوشحالی میکرد انگار قهرمان سال شده و از طرفی فتل رو رو سکو اورد کنار خودش که خودشو خیلی خوب نشون بده. حالا ما دم خروسو باور کنیم یاا قسم حضرت عباسو؟ خدایی باید بهت یه اسکار بدن بازیگر خوبی هستی

    • Amin

      4

      17

      میخوای ببینی که شخصیت بالاتری داره؟
      آذربایجان ۲۰۱۷ فتل شما تحت سیفتی کار الکی الکی میاد از پشت میکوبه و برو لوئیز رو ازش میگیره!
      اون وقت اینجا که فتل میره بنر ها رو جابجا میکنه که بگه لوئیز اول نشده!
      ب نظرت لوئیز نمیتونس جواب کار فتل رو بده؟
      حالا کی با شخصیت تره؟

  10. امید نورمحمدی

    20

    5

    تقریبا همه حرفها در مورد پنالتی بشدت نا عادلانه از نظر من و بحق از نظر طرفدارهای همیلتون زده شده. ولی نکته ای که جای سواله اینه که چرا این پنالتی توی 10 دور انتهای مسابقه اعلام شد؟ اگر نمیتونستند زود اعلام کنند اصلا اعلام نمیکردند و توی مسابقه بعد جریمه میدادند. توی موناکو مکس بیشتر مسابقه میدونست پنالتی داره ولی سب توی 10 دور آخر که دیگه دستهای اون و فراری برای هر کاری بسته بوده بهش اعلام میشه!!!
    اگر پنالتی محرز بوده جوریکه همیل میگه پس نهایتا توی دور 51 یا 52 باید اعلام میشد و اگر محرز نبوده و نیاز به بررسی بیشتر داشته پس اجازه میدادند مسابقه تمام بشه و بعد تصمیم درست بگیرند.
    نحوه و زمان اعلام پنالتی احمقانه و عمد بوده. شوماخر خودش اسطوره بود و همیلتون توسط دیگران داره اسطوره سازی میشه! من و افراد شبیه من اونجا نبودیم . مردمی که اونجا بودند همیلتونو هو کردند. فکر نمیکنم به هزارتا قهرمانی هم بشه این صحنه های تکراری سکو را توجیه کرد. روسیه پارسال حالا هم که کانادا!! من شخصا یادم نمیاد قهرمانی با 5 دوره قهرمانی و در آستانه ششمین قهرمانی جایی اینجوری هو شده باشه و تحقیر بشه. اصلا وجه جالبی نداره. قبلا هم گفته بودم که برای نابود کردن شخصیت یک نفر باید ازش بد دفاع کنی.

    • Amin

      5

      17

      ندیدی چون هیچ کس ب جز ی نفر با پنج تا قهرمانی جهان در آستانه ششمین قهرمانی نبوده
      ثانیا مگه شوخیه که تو ۵ دقه اعلام کنن فتل باید پنالتی بگیره اونا باید همه چیز رو در نظر میگرفتن!اما در مورد هو شدن:تو راهی که اکثریت دارن میرن باید شک کرد متاسفانه مصداق کامل خواهی نشوی رسوا هم رنگ جماعت شو

  11. Nohed81

    15

    4

    با توجه به شرایط امتیازی همیلتون تو جدول رانندگان، اگه واقعا همیل جوانمرد بود، و با عمل اینکه میدونست پنالتی عادلانه نیست، باید ۶ ثانیه فاصله با فتل باز میکرد، تا حال این استوارت ها رو بگیره و محبوبیت خیلی زیادی نزد طرفدار واسه خودش بدست میاورد، باور کنید فتل شرایط همیل داشت، این کار میکرد، حتی به قیمت سوم شدن، موفق باشید

      • mohammad

        3

        2

        توی فوتبال یادم میاد چتد بار یک بار بازی کانادا با ایرانبود یا جای دیگه داور به اشتباهی پنالتی گرفت بازیکن حریف پنالتی رو زد بیرون البته از نظر شما این جور جوونمردی تو خواب یا شوخی هست میتونی موارد اینچنینین رو سرچ کنی یا بازی ذوب آهن با یه تیم عربی و یه صحنه که فکر کنم فاولر میگه پنالتی نبود یه صحنه کلوزه…

        the most fair moments in football

    • Mahmood.gh

      0

      2

      دوست عزیز شما مطمئنی ک پنالتی اشتباه بود
      شما قانون دقیق میدونید یا اینکه نظر شخصی خودتون میگین
      و لوییز چرا باید فاصله مینداخت ک اول نشه بحث قهرمانی جهان هست و درضمن شک نکن خود لوییز اعتقاد داشت ک پنالتی درسته
      من شخصا چون قانون دقیق نظری هم نمیدم ولی پارسال یادمه مکس با کیمی همین اتفاق افتاد ک سب از جفتشون سبقت گرفت و مکس جریمه شد

دیدگاه خود را بیان کنید