فرمول یک ایرانلوئیس همیلتون، راننده تیم مرسدس با پنالتی پنج ثانیه ای سباستین فتل، پیروز مسابقه گرندپری کانادا 2019 لقب گرفت.

فتل که مسابقه را از رده پول پوزیشن آغاز کرده بود، در همان رده از خط پایان عبور کرد اما با توجه به پنالتی اش، در جایگاه دوم مسابقه مونترال قرار گرفت. هم تیمی اش، چارلز لکلرک نیز در مکان سوم مسابقه را به اتمام رساند.

خلاصه ای از اتفاقات مسابقه مونترال

22:39 سباستین فتل و چارلز لکلرک مسابقه را از رده اول و سوم آغاز می کنند و لوئیس همیلتون باید از بین ساندویچ فراری ها مسابقه مونترال را استارت بزند.

22:39 همچنین خودروی مرسدس همیلتون در صبح امروز دچار نشتی هیدرولیک شده بود اما در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و پیشتاز جدول قهرمانی و خودرویش آماده مسابقه هستند.

22:43 دور گرم کردن آغاز می شود، همیلتون نیز به تیم پیامی نگران کننده ای می دهد اما تیم به او می گوید که خودرو در سلامت کامل است.

22:44 چراغ ها خاموش می شوند و فتل استارت بسیار خوبی دارد و پیشتازی را حفظ می کند. همیلتون نیز از چالش لکلرک جان سالم بدر می برد.

22:46 رنوها برای اولین بار در این فصل، در جایگاه های بسیار خوبی قرار دارند. ریکاردو بالاتر از گسلی در رده چهارم و هالکنبرگ بالاتر از بوتاس در رده ششم است.

سباستین فتل، لوئیس همیلتون و چارلز لکلرک - استارت مسابقه کانادا 2019

سباستین فتل، لوئیس همیلتون و چارلز لکلرک – استارت مسابقه کانادا 2019

22:48 فتل در همین ابتدای کار سریع ترین دور را به ثبت می رساند و پس از سه دور، فاصله دو ثانیه ای با همیلتون باز کرده است.

22:50  پس از پنج دور از گذشت مسابقه؛ 1فتل 2همیلتون  3لکلرک 4ریکاردو  5گسلی 6هالکنبرگ

22:52 گسلی وارد پیت شده و با لاستیک هارد خارج می شود. هم تیمی او، ورشتپن نیز بالاخر می تواند از نوریس سبقت بگیرد و به رده هشتم برسد.

22:54 رنو نیز به پیت استاپ ردبول واکنش نشان می دهد و ریکاردو را با لاستیک هارد راهی پیست می کند.

22:55 پرچم زرد؛ ترمز خودرو لندو نوریس منجر به ذوب شدن سیستم تعلیق عقب او شده و راننده مک لارن از مسابقه خارج می شود.

23:00 ورشتپن خود را به بوتاس در رده چهارم رسانده و به زودی شاهد رقابت دیدنی بین راننده ردبول و مرسدس خواهیم بود اگر راهی پیت نشوند!

23:05 چارلز لکلرک سریع ترین زمان مسابقه را ثبت می کند؛ 1:16.533، ریکاردو و هالکنبرگ، راننده ها رنو پس از پیت استاپ در رده های ششم و هفتم هستند.

23:07 رده ها در دور 18؛ 1فتل 2همیلتون 3لکلرک 4بوتاس 5ورشتپن

23:10 لکلرک باز هم سریع ترین دور؛ 1:16.515، به هر دو راننده فراری گفته می شود که نقشه دوم را اجراء خواهند کرد. همیلتون نیز در حال نزدیک شدن به فتل است.

23:15 هالکنبرگ با نگرانی درباره گیربکسش می گوید:

احساس می کنم که در حال منفجر شدن هستند.

23:16 پیشتاز مسابقه، فتل نیز در پایان دور 25 به پیت می آید و با لاستیک هارد خارج می شود. همیلتون نیز در رادیو به تیمش درباره لاستیک هایش ابراز نگرانی می کند.

23:19 همیلتون نیز وارد پیت می شود و فتل نیز سریع ترین زمان را ثبت می کند و جلوی راننده مرسدس باقی می ماند؛ 1:15.333

23:22 لکلرک در حال حاضر پیشتاز مسابقه است و به او در رادیو گفته می شود که بیشتر در پیست می ماند و باید سرعتش را حفظ کند. بوتاس نیز به پیت آمده و در بین راننده های رنو در رده ششم خارج می شود.

23:27 لکلرک نیز از رده اول وارد پیت می شود و پشت مکس ورشتپن در رده چهارم خارج می شود. ورشتپن هنوز لاستیک هایش را تعویض نکرده است.

23:28 همیلتون به نظر می رسد که با این لاستیک های هارد بسیار راحت تر است و سریع ترین زمان را ثبت می کند؛ 1:15.234، لکلرک نیز به راحتی از ورشتپن سبقت می گیرد.

23:32 بوتاس پس از چند دور تلاش بالاخره از ریکاردو سبقت گرفته و در رده پنجم قرار می گیرد.

23:36 به زودی شاهد رقابت فتل و همیلتون خواهیم بود. راننده فراری با ثبت یک دور سریع، خود را از محدوده دی آر اس همیلتون خارج می کند؛ 1:15.208

23:37 رده ها پس از 41 دور؛ 1فتل 2همیلتون 3لکلرک 4ورشتپن (هنوز به پیت نرفته است) 5بوتاس.

23:40 همیلتون کاملا به فتل نزدیک شده و تیم فراری به راننده اش می گوید که اعداد روی فرمانش را جدی بگیرد. والتری بوتاس نیز سریع ترین دور را ثبت می کند؛ 1:14.933

23:44 فتل در شیکین 3/4 به روی چمن ها می رود اما دوباره به پیست باز می گردد و همچنان جلوی همیلتون قرار دارد.

23:46 همیلتون در رادیو اعلام می کند که بازگشت او به پیست خطرناک بوده و باید توسط ناظرین بررسی گردد. ورشتپن نیز بالاخره وارد پیت می شود اما برخلاف دیگر راننده ها، با لاستیک مدیوم در جایگاه هفتم به پیست می پیوندد.

23:51 بوتاس بار دیگر سریع ترین زمان را ثبت می کند؛ 1:14.895، ورشتپن نیز با سبقت از خودروهای رنو، به رده پنجم می رسد.

سباستین فتل و لوئیس همیلتون - کانادا 2019

سباستین فتل و لوئیس همیلتون – کانادا 2019

23:56 پنالتی؛ سباستین فتل به دلیل ورود ناایمن به پیست، 5 ثانیه پنالتی دریافت کرد.

00:04 فتل همچنان در رادیو به پنالتی اش اعتراض می کند و همیلتون نیز فقط باید در فاصله کم تر از پنج ثانیه ای راننده فراری باشد. لکلرک سریع ترین دور مسابقه؛ 1:14.356

00:09 والتری بوتاس برای گرفتن امتیاز سریع ترین دور، به پیت می آید. همیلتون همچنان در تعقیب فتل است.

00:13 پرچم شطرنجی و والتری بوتاس سریع ترین زمان را ثبت می کند؛ 1:13.078

جدول فرمول یک کانادا 2019

ردهرانندهتیمزمان
1لوییس همیلتونمرسدس-
2سباستین فتلفراری+3.658
3چارلز لکلرکفراری+4.696
4والتری بوتاسمرسدس+51.043
5مکس ورشتپنردبول +57.655
6دنیل ریکاردورنو+1 دور
7نیکو هالکنبرگرنو+1 دور
8پیر گسلیردبول +1 دور
9لنس استرولریسینگ پوینت+1 دور
10دنیل کویاتتورو روسو+1 دور
11کارلوس ساینزمکلارن+1 دور
12سرجیو پرزریسینگ پوینت+1 دور
13آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو+1 دور
14رومن گروژانهاس+1 دور
15کیمی رایکوننآلفارومئو+1 دور
16جورج راسل ویلیامز+2 دور
17کوین مگنوسنهاس+2 دور
18رابرت کوبیتساویلیامز+2 دور
-الکساندر البونتورو روسو--
-لندو نوریسمکلارن-
این نوشته را به اشتراک بگذارید:

267 دیدگاه

      • علی شفیعی | کاربر متخلف

        31

        59

        بردن خوده لوییس بود، فشار زیاد به فتل اورد و فتل هم دقیقا عکس الغملی نشان داد که دیگر راننده ها میدانن که او تحت فشار خراب میکند. جالب ترین سخن فتل، بهش میگوید بخاطر ورود غیر ایمن به پیست، میگوید اگر طوره دیگری می امدم از من رد میشد.

      • ايزديار

        32

        23

        علي شفيعي

        روز جمعه كه ميگفتي لكرك فتلو شكست ميده😂
        راستي از آلمان چخبر
        اونجام گزارشگرش صباق بوده؟

      • Amin

        3

        9

        ایزد یار جان محض اطلاعت دیروز لکلرک از قتل بهتر بود در ثانی بهش دستور دادن دور های آخر شل کنه تا فتل رده دوم رو از دست نده

      • H.farahani

        69

        3

        هر دو بی نقص نبودن.همیلتون چند بار پیچ ده اشتباه کرد؟ولی همش تقصیر فراریه.بجای اینکه لکلرک رو زود بیارن پیت که فشار بیاره به همیلتون و مجبورش بکنه به رانندگی تدافعی همچین گندی میزنن به ریس لکلرک.

      • mehdivettel

        62

        34

        مرسی که بی نقص رو تعریف کردی

        بی نقص بودن یعنی شصت بار لاستیک هاتو قفل کنی و تو تمام مسابقه پیچ هشت رو اشتباه بری ولی فقط به خاطر اون ماشین و اون تایرها بازم چسبیده باشی به ماشین جلویی

      • MERC

        21

        37

        من نه نقص رو تعریف کردم و نه بی نقص بودن رو
        و نه گفتم که لوییز بی نقص بود
        فقط گفتم بی نقص بودن آسون نیس

      • MiladNikandish

        33

        29

        20بار لاستیک قفل کرد و ریسینگ لاینو اشتباه میرفت کجاش بی نقص بود ماشین اینقد سر بود ک مث اب خوردن ۲.۵ثانیه اختلافو ب زیر ی ثاتیه میرسوند سباستین فوق العاده بود که رو نداد مطمئن باش اگه پنالتی نمیگرفتو لوییس بهش حمله میکرد بازم رو نمیداد بهش اینکه بی نقص بود لویی واقعا خنده داره w10اینقد خوبه ک اشتباهات رانندرو میپوشونه

      • Ali

        32

        58

        با ماشین سریعتر؟؟ خداوکیلی اصلا متوجه ای که توی این مدل پیست ها فراری به شکل وحشتناکی قویه؟؟ ماکزیمون سرعتشون دیدی توی کفی ها؟ نهایتا با دی آر اس و استریم ۱۵ کیلومتر بیشتر میرفت ماشین مرسدس

      • Kh.n

        27

        32

        اولا بامزه خودتی. مگر مخاطب من تویی؟؟؟؟
        دوما اگر وتل اینقدر سریع بود پس چرا بعد از این که فهمید پنج ثانیه پنالتی داره نتونست فاصله بندازه حتما وتل بود که چرخش رابه راقفل میکرد.؟شماها که فرمول یکو استاد شدید وقتی راننده پشتی چسبیده به راننده جلویی ولی نمیتونه رد بشه چه معنی میده.؟
        مگر غیراز اینه که سریعتره.؟اگر همیلتون ردمیشد ۲۰ثانیه فاصله مینداخت.
        چرا هی میگید سرعت کفی خداوکیلی مثل آدمی میمونید اول باره مسابقه می بینه.
        توتمام مقایسه دورها همیلتون سریعتر از وتل بود بااین که توباد کثیف بود.
        دم وتل گرم که ماشینو اون اول پارک کرد.

      • تیرداد

        8

        9

        فتل جادوگر فتل بزرگ

        ….ولی اونجا که اومد شماره یکو با دو عوض خنده دار بود

    • Parham

      31

      12

      با سلام
      چرا فراری لکرک بعد از سباستین تو پیت نبرد؟
      چرا اصلا اول لکرک پیت نبر که استراتژی مرسدس به چالش بکشه، که به جای حمله به وتل به فکر دفاع باشه؟
      ماشینی که تعادلش از دست داده تو اون سرعت به چه شکلی می توانست تو پیچ بمونه که بهش پنالتی دادند؟
      لکرک حدوده ۲۳ ثانیه با بوتاس قبل از پیت اخرش فاصله داشت چرا نیاوردنش که اون دور سریع نزنه؟فاصله بوتاس با رنو کمتر بود که اومد پیت ، یعنی به فکرشون نرسید؟
      ممکن با اعتراض مجدد رای برگرده و فتل اول بشه؟
      دوست عزیزم اقای حسینی لطفا بنده را راهنمایی کنید

      • mohammad

        25

        5

        حتی لکرک میتونست جلوی همیلتون در بیاد

      • josef6565

        23

        3

        الان سه فصله که ما می گیم چرا فراری این کار رو نکرد یا اون کار رو کرد کلا عادی شده واسمون. شما هم اگه جدید مسابقات رو دنبال می کنی یا جدیدا طرفدار فراری شدی از همین الان بدون که فراری خیلی ضایع بازی در میاره و عالمان هم بعد از کلی فکر هیچ جوابی پیدا نمی کنند.
        اگه از کمپ ترک اعتیاد یکی بیارن استراتژی بچینه نتیجش از این بهتر میشه!!. به آدم یه بار حرف میزنند. به حیوان دو بارو به آدم های بی بند و بار سه بار حالا این استراتژیست های فراری که یه اشتباه رو همش در هر گرند پری تکرار می کنند چی هستند من نمی دونم.

      • Mohammad44

        22

        20

        وتل تو رادیو به تیمش میگه اگه بیرون رو می گرفتم اون از من رد می شد پس یعنی می تونست بیرون رو بگیره و نگرفت. شما اینم در نظر بگیر اگه همیلتون ترمز نمی زد هر دو از مسابقه خارج می شدن. من طرفدار همیلتونم و مثل خودش این برد بهم نچسبید ولی چیزی که آشکاره خروج ناایمن وتله و تو قانون صراحتا بهش اشاره شده

    • ToHidden

      40

      8

      اوف اوف، بعد مسابقه چه خبر بود.
      فتل آخرش داشت از رو سکو می رفت گفت “مردم نباید لویس رو هوو کنند. اون نبود که این تصمیم رو گرفت. باید این تصمیم مسخره رو هوو کنند”

      • Ferrari7

        31

        49

        اولا به ترفداران سباستین تبریک میگم رانندگی فوق العاده این نابغه رو

        من جای طرفدارای همیلتون بودم لااقل تا مسابقه بعدی هیچ چی نمیگفتم
        دور ۴۰ تا ۴۲ همیلتون چند بار اشتباه کرد اونم تو جاهایی از پیست که نقطه قوت مرسدس بود لطفاً حالا حالاها همیلتون و با سباستین مقایسه نکنید و نگید سباستین اینجا اشتباه کرد اونجا اشتباه کرد
        چه زجری کشید امشب همیلتون پشت سباستین
        فکر کنم ۵۰%اعتماد به نفسش از بین رفت
        مسابقه امشب هیچی اگه نداشت ولی یه چیز مهم و معلوم کرد اونم برای کسایی که یه ذره از رانندگی متوجه میشن، اونم تفاوت کلاس رانندگی سباستین با بقیه

      • بهروز

        6

        4

        عزیزجان اشتباه فتل مرگبارتر بود که رفت تو چمن بعدم اونطور اومد تو پیست، آدم فیلو نمیبینه ولی فنجونو میبینه؟!! :)))

    • soroush_sh_11

      20

      5

      راجب قفل کردن های همیلتون اینکه
      همونجور که دیدیم پیست دو تا پیچ کند داشت که اما با این تفاوت که شدت ترمز گیری ها و زاویه هاشون کمی متفاوت بود
      و تیم ها دیفرانسیل رو روی یک مد خاص برای پیچ های کند قرار میدن و همیلتون با اون قسمت داشت کنکاش میکرد تا مود تنظیم کنه
      از طرفی پشت هوای کثیف فتل بود و این یعنی صفحه ترمز داغ تر و هوای متلاطم که شرایط برای قفل کردن فراهم میکنه همونجور که مکس هم وقتی خیلی نزدیک بوتاس شد قفل کرد
      کاش فرمول یک مثل موتور جی پی جریمه های دقیق تری داشت واقعا ظلمه پنج ثانیه ده ثانیه عبور از پیت لین عبور و توقف از پیت لین
      خیلی مسخره ست بر فرض نهایت خطای فتل اگه موتو چی پی بود ۱.۵ ثانیه جریمه داشت
      دقیقا یادمه پارسال روسی توی آمریکا پیچ برید و چسبید به نفر جلویی زیر سه ثانیه جریمه شد

      • lord mahyar

        10

        8

        آره تو راس میگی ferrari7
        کلاس رانندگی همیلتون با فتل خیلی زیاده مثلا همیلتون شخم زنی بلد نیس

    • جنون سرعت

      9

      5

      من هیچی ندارم بگم جز اینکه فقط همه رو ارجاع میدم به پارسال و حرکت لویس که دم ورودی پیت لین یهویی از تو چمنا رد شد و اومد توپیست اونم تو خروجی پیچ اخر و سرعت گیری ماشینا توی کفی ولی هیچ پنالتی نگرفت بعد اون حرکت خطرناک تر بود که ممکن بود چنتا ماشین بیان و باهم برخورد کنن یا این که با این همه سرعت وارد همچین پیچی بشی و ازچمن خارج بشی؟؟؟
      انتظار داشتن مستقیم بره تو دیواربخاطر مستر انجین
      اینم بگم که واقعا از فتل ناراحتم بخاطراشتباهی که کردهرچند بیشترش بخاطر ماشین مضخرف فراریه ولی قبول کنیم که رانندمون اشتباه کرد زیرفشار و الان بار چندمه
      لعنت به فراری که کریر فتل و الونسو رو نابود کرد،به نظرمن فتل باید اعلام امادگی کنه برای خروج ازفراری تاببینه چه پیشنهادهایی بهش میدن واقعا دیگه بسه

    • بهروز

      37

      60

      حالا اگه برعکس میشد الان همه از داوری تعریف تمجید میکردن :)))))))))) خیلی خوبین، عالی هستین شما، طرف تحت فشار دووم نیاورد اشتباه کرد بعد میگن ریسو دزدیدن :))) خیلی خندیدیم مخصوصا اونجا که فتل گفت رد میشد :)))) فتل هم مثل فناش شده

      • Vettel-Fan

        40

        37

        با اینکه الان داغونم ولی اگه بخوایم عادلانه قضاوت کنیم پنالتی درست بود.

      • Fastboy 44

        20

        30

        Vettel-Fan
        👏👏👏👏👏👏
        مطمئن باشین روز خوب شماها هم میرسه

      • Seb the great

        16

        11

        ببین همین اتفاق تو موناکو واسه همیل هیچی نیومد ۲ ثانیه هم گرفت

      • Ahmadff64

        14

        23

        اگه قرار بود جریمه ای داده باشه چرا باید این قدر طولش بدن برای بررسی
        اینو یکی بیاد توضیح بده حتما باید واست تا ده دور به پایان جریمه رو اعلام کنن
        #maFIA

      • Shervixationary

        1

        1

        نمیدونم کی گفته وتل همچین حرفی زده وتل میگه اگه اونجوری نمیومد ازم رد میشد نه اینکه من اینجوری اومدم که ازم رد نشه!!! اونجا وتل میگه: Where am I supposed to go? I had grass in my wheels, its his fault if he desides to go that way ,if he had gone to the insid he would past me ! قبول دارم که همیلتن جای دیگه نمیتونست بره وگرنه برخورد میکرد ولی فکر نکنم منظور وتل این بود که ازم رد میشد بهمین خاطر اونجوری کردم!اگه من اشتباه میکنم بهم بگین

  1. Farshad46

    26

    52

    مسابقه خوبی بود تبریک بابت برد همیلتون …و یک تبریک ویژه به داوران برای اینکه عدالت رو اجرا کردن و حق پایمان نشد . در روزی که مرسدس خوب نبود ولی بازم با زحمت تونست ببره.

      • HamidFTN

        43

        6

        به نظرم اگه فتل میخواست جا بزاره برای همیلتون اسپین میشد و هر دو از مسابقه خارج میشدن چون فتل بعد از روی چمن ها دیگه چسبندگی نداشت

      • Farshad46

        29

        32

        بعد اینکه از چمن وارد پیست شد قشنگ فرمون رو داد سمت دیوار جایی ک همیلتون عبور نکنه و داوران این صحنه از چشمشون قطعا پوشیده نشد انصاف داشته باشید تعصب رو بذارید کنار هر کس دیگه بود بازم جریمه میشد شانس آوردید که ۱۰ ثانیه جریمه نشد

      • Ferrari7

        14

        40

        همین هفته پیش تو موناکو همیلتون شی کینو برید گفتن جا نداشته بره اگه این کارو نمی‌کرد برخورد میشد
        اینجا هم سباستین از تو چمن اومد بیرون اگه بیشتر فرمون میداد اسپین میشد اون وقت هردو تاشون به فنا میرفتن
        واقعا یعنی استووارتها اینو نمی دونستم
        یا چیزای دیگه ای تو تصمیمشون دخیل بوده
        چقدر تابلو طرفداری میکنن آدم حالش بهم میخوره
        💯 تا از این بردها 2 زار نمیارزه
        الان دقیقاً خوش به حالتون

      • MERC

        14

        12

        Ferrari7
        اونجا همیلتون با اون حرکتش از یه حادثه جلوگیری کرد
        ولی اینجا فتل نزدیک بود حادثه ساز شه
        لیز خوردن فتل واضح بود, ولی برای اصلاح بیش فرمانی خیلی فرمون به راست داد و بعدش هم ماشین رو مستقیم نکرد و همیلتون رو به سمت دیوار هول داد, توی حالت معمولی دفاع خوبی هستش ولی این یه دفاع معمولی نبود, یه برگشت غیر مطمئن به پیست بود, میتونست یه متر جا بیشتر واسه همیلتون بزاره و این بحثها پیش نیاد

    • Hassan Mohebbi

      39

      16

      دوست عزیز همیلتون تو یک پیچ چهار بار لاستیک قفل کرد ولی وتل یک بار اشتباه کرد. لاستیک لکلرک نو تر بود.
      فقط استراتژیست‌ها باعث شدن یک و دو بشه دو و سه.

      • Amin

        14

        20

        داداش یادته تو دیکته اگه ی نقطه نمیذاشتی یا ی حرف رو اشتباه مینوشتی ۲۵ صدم نمره کم میشد اما اگه ی کلمه رو یادت میرفت ۱ نمره کم میکردن
        مثال از این بهتر نتونستم بزنم

      • Hassan Mohebbi

        10

        10

        وقتی صحبت از کمتر اشتباه کردن هست تعداد مهمه نه کیفیت. ولی اگر کلمه اما رو بنویسی عما و کلمه تصحیح رو بنویس طسهیح هردو یک کم میشه در حالی که اما خیلی ساده‌تر از تصحیح هست.

      • Amin

        8

        7

        حسن آقا معلم شما ب نظر دوست داشته نمره اضافه بده
        اون طوری اگه تصحیح رو بنویسی دیگه ۲۵ صدم کم نمیشه کل نمره کلمه رو نمیگیری
        اشتباه لوئیز باعث نشد کسی ازش رد بشه اما اشتباه فتل باعث میشد یکی رد بشه حتی خودش اومد گفت من اگه نمیبستم لوئیز رد میشد

    • Amin-5

      13

      32

      از اشتباه نگو که فقط 20 بار قفل کردن همیلتون رو من شمردم چند تا دیگه بوده خدا داند بعدشم نحوه قهرمانی همیلتون برابر است با شانس زیاد، ماشین فرمول یک پلاس و در آخر این از همه مهم تره حمایت بالاییا

      • pejman

        10

        7

        کلا با این فرمول قهرمانی شما راننده نقشی تو قهرمانی نداره میگیم از این به بعد لوویس ماشینو پارک کنه ببینیم با اینا فرمولی که گفتی قهرمان میشه

        تا کی میخوای به این حرفای بی اساس ادامه بدید بعدها تو تاریخ فقط تعداد بیشتر قهرمانی همیلتون نسبت به فتل ثبت میشه حتی این که فتل ارزوش بود نزدیک به همیلتون بمونه از لحاظ امتیاز تو کورس قهرمانی مسابقات هم جایی از تاریخ نمیاد

        کاش لااقل یه فصل فتل میتچتست رقابت رو به مسابقه پایانی برسونه بعد شما ها اینقدر ازش اسطچره پوشالی میساختین وبحث شانس و… رو پیش میکشیدید خداییش خجالت نمیکشید ۵ دوره قهرمانی تو بالاترین و حرفه ای ترین سطح رقابت های موتور اسپرت رو به شانس ربط میدید

        نمی‌دونم چرا دوران قهرمانی فتل شوماخر و …. که ماشین رقابتی عامل اصلی قهرمانی پیاپی شون بود رو یادتون نمیاد خب تقصیری هم ندارید تازه گذرتون به فرمول یک خورده

      • Silver Arrows

        16

        4

        به نظرم تصویر معیار خوبی برای قضاوت این صحنه نیست. باید فیلم رو فریم به فریم دید.

      • Amir44

        11

        13

        اقای حسینی همین کارشناسی هم که عکس صحبتش و گذاشتی میگه closing it well یعنی اینم داره میگه فتل خوب مسیر و بست! دقیقا قانون میگه اقا خارج میشی از پیشت نباید صاف بیای مسیر و ببندی باید به صورت امن وارد پیست بشی !
        اصلا تو آنبورد ماشین فتل کاملا مشخصه که میگیره سمت همیلتون تا رد نشه راحت میتونست از سمپ چپ وارد بشه و اصلا هم امکان نداشت اسپین بشه تو اون سرعت!
        چی میگن این وکیل وکلا رای داور نص صریح قانون بود! نباید به صورت نا ایمن وارد ریسینگ لاین شد

      • mohammad

        11

        16

        Silver Arrows

        کارشناس اکای اسپرت فریم به فریم گذاشت گفت باید میگفتند اتفاق مسابقه ایه وادامه کار رو میدادند

      • mohammad

        11

        9

        Amir44

        کارشناس اسکار فریم به فریم گفت فرمون فتل رو هم نشون داد گفت داره ماشینش چپ راست میشه داره هی فرمون میده تا کنترلش کنه

    • داریوش

      37

      6

      من نمیدونم چی تو سر این استراتژیست های فراری میگذره ،؟
      چرا اخه ، واقعا چرا ؟!!!
      دم فتل گرم ، اگر میرفت روی رده دوم ، دیگه فرمول یک نمیدیدم
      نشون داد که واقعا مرد
      گل بگیرن گاراژ فراری

    • Amir44

      15

      13

      دقیقا داشتم به همین فکر میکردم واقعا 😂
      چقدر سوال هست واقعا
      ماشین همیلتون چی شده بود اول مسابقه؟
      نوریس چرا یهو ترکید؟
      چرا لکلرک انقدررررررر سریعتر از فتل بود؟

    • Mahmood.gh

      17

      15

      خب سید این چ فرقی با کار پارسال مکس داشت؟
      پارسال پنالتی مکس درست بود امسال سب اشتباه؟
      بعد قانون چی میگه؟ مگه قانون نمیگه نا امن امدن تو ریسینگ لاین پنالتی داره و امکان تصادف هم بود
      بعد ی راننده هم قانون میدنه پس اعتراض واسه چی بود؟

      • سید علی حسینی

        20

        2

        من نگفتم اشتباه بود محمود، گفتم سخت گیرانه بود، ببین اگر بجای دیوار، اونجا چمن بود به هیچ عنوان پنالتی نمیدادن، ولی چون دیوار بود این مسئله رو اینجا به وجود اورد که پنالتی بدن، حالا آیا در نظر گرفتن یا نگرفتن شرایط راننده ای که دچار خطا شده و همینطور سرعتش اونا هم مهمه برای تصمیم گیری، الان متاسفانه یه کوهی از راننده ها دارن میگن خطا نبوده و ما هم بودیم اینقدر ناراحت می شدیم، باید فردا و پسفردا بشه ببینیم دقیقا چه اطلاعاتی از نحوه تصمیم گیری میاد بیرون

      • Mahmood.gh

        4

        10

        سید
        الان همه قبول دارن ک خطرناک بود و امکان برخورد هم وجود داشت
        بالاخره ی قانونی نوشته شده درسته
        اون قانون چی میگه؟
        من اصلا ن میگم درست بود ن میگم غلط بود
        چون اطلاعاتم خیلی کمه و ترجیح نیدم بجای نظر دادن و بحث و کل کل بیخودی ی چیزی یاد بگیرم
        میخوام قانون بدونم

      • سید علی حسینی

        25

        2

        ببین الان ماریو اندرتی حرف قشنگی زد گفته که آقا قانون میگه خطرناک اگر باشه میشه جریمه کرد ولی اگر Hard Racing باشه و به معنای یک رقابت تنگاتنگ و سخت باشه جریمه وارد نمیشه و امروز روز بدیه برای فرمول یک

    • yaser

      27

      13

      سلام پسر عمو الان کل دنیا دارن میگن فتل جایی نداشت بره و ماشین خودش به اون سمت به خاطر کم فرمانی رفته فقط فرمان فتل رو ببینن دوستان فتل داشت به زور نگه میداشتش از براندل و باتن و دیگه همشون دارن میگن جایی نداشته بره باتن گفت تو۱۰۰ مایل سرعت و نبود هیچ کنترل جایی نداشت بره ممنون بابت زحمت هاتون

      • pejman

        1

        13

        اره درسته گفتن حقیقت دردسر نداره فقط به شرطی که برخلاف نظرات شاز کارشناس های فتل فن نباشه 😂😂

    • Parham

      6

      0

      با سلام
      چرا فراری لکرک بعد از سباستین تو پیت نبرد؟
      چرا اصلا اول لکرک پیت نبر که استراتژی مرسدس به چالش بکشه، که به جای حمله به وتل به فکر دفاع باشه؟
      ماشینی که تعادلش از دست داده تو اون سرعت به چه شکلی می توانست تو پیچ بمونه که بهش پنالتی دادند؟
      لکرک حدوده ۲۳ ثانیه با بوتاس قبل از پیت اخرش فاصله داشت چرا نیاوردنش که اون دور سریع نزنه؟فاصله بوتاس با مکس کمتر بود که اومد پیت ، یعنی فراری به فکرشون نرسید؟
      ممکن با اعتراض مجدد رای برگرده و فتل اول بشه؟
      دوست عزیزم اقای حسینی لطفا بنده را راهنمایی کنید
      Where the hell am i supposed to go?
      I had grass on my wheels!
      IT IS HIS FAULT IF HE DECIDES TO GO THAT WAY.
      If HE ‘d GONE TO THE INSIDE HE ‘d got past me!
      این مکالمه فتل که متاسفانه مجری با سواد برنامه ترجمه کرد” اگر این کارو نمیکردم ازم رد میشد”
      لطفا این مسئله را هم به بعضی از دوستان متذکر بشین
      با سپاس

      • Seb_MOV

        11

        3

        یعنی شما با نگاه حرفه‌ای و به‌دور از متعلقات معتقدی تصمیم استواردها درست بوده؟!

      • سید علی حسینی

        28

        5

        من نیاز دارم نگاه کنم چند بار ولی به نظرم با سرعت بیشتر از 200 کیلومتر که فتل داشت به پیست بر می گشت واقعا اینکه بخوان بهش جریمه بدن خیلی سختگیرانه بود، اینجاها جای نیکی لائودا خالیه که بیاد یه حرف بزنه همه چیز رو تموم کنه

  2. mehdivettel

    42

    37

    به دوران جدید فرمول یک خوش آمدید

    طرف شصت بار تو هرپین لاستیک قفل میکنه، نه تنها لاستیک هاش هیچ مرگیش نمیشه بلکه بدون اینکه حتی یه بار با ماشین جلویی چرخ به چرخ مسابقه رو میبره

    علاوه بر اینکه با پیرلی مافیا دارن مثل همیشه نظر داورا به نفع آقای مافیا بود

    • Fastboy 44

      20

      31

      اول اینکه شصت بار نه و 5 یا 6 بار در کل 70 دور
      دوما
      شما انتظار دارین با پنج بار قفل کردن لاستیکا مثل ی سکانس اکشن خرد و خاکشیر بشن???!!!!
      در مورد لاستیک و مافیا هم واقعا حق با شماست
      شما اونجا هستی دقیقا داری میبینی که لاستیکای مرسدس با بقیه تیم ها فرق داره و ضخیم تره
      ..

      • mehdivettel

        23

        9

        مرد حسابی وقتی میگم شصت بار دقیقا منظورم همون تعداد نیست چرا ___ میگی

        مگه هفت هشت بار کمه
        من نمیگم باید لاستیک می‌ترکید ولی حداقل نباید یه خورده عملکردش کاهش پیدا کنه؟

        تا آخر مسابقه همیلتون چسبیده بود به فتل، حالا کار ندارم چهل دور هم تو هوای کثیف سب بود ولی این تایر ها هیچ مرگیش نشد
        ادمین:
        لغتی که اصلاح کردم مورد استفاده اش در انحصار یک نفر می‌باشد، شرمنده 😋

    • pejman

      5

      11

      خب بعد از ناکامی های پیاپی فتل طی چند فصل متوالی که حتی نتونست نزدیک به همیلتون از لحاظ امتیازی فصل رو تموم کنه و هربار تقصیر به گردن یک سری مسایل افتاد اینبار طی یه شاهکار در اظهار نظر دوستان قصد دارن از دست دادن قهرمانی فتل اونم در ایدای فصل رو به تبانی تامین کننده لاستیک با یه راننده از بین این همه راننده ربط بدن

      ابر و باد و مه خورشید و فلک درکارند تا همیلتون قهرمان بشه و همه تبانی میکنن و رانندگی عالی همیلتون در اکثر مسابقات و همچنین گند زدن گاراژ فراری و خود فتل هیچ ربط و اثری نداره

      اخه با خودتون فکر کنید چرا طبق گفته های بی اساس شما همه باید حامی همیلتون و ضد فتل باشن
      لاااقل باید چند تا دلیل قانع کننده برای این اظهارات بی اساس ارایه کنید وگرنه همه میتونن مثه شما فقط خرف بزنن چون حرف زدن مالیات نداره

      • mehdivettel

        1

        0

        برادر من یه لحظه دقت کن

        اولا من نگفتم پیرلی با راننده رابطه داره ، دارم میگم مرسدس با پیرلی رابطه داره همونجور که الان صدای همه تیم ها در اومده ، اگه بی اطلاعی برو مصاحبه آدرین نیوی رو بخون

        ثانیا الان تو تیم های حاضر تو فرمول یک کدوم تیم تقریبا همه مدل ماشینی میزنه و بزرگترین کمپانی از لحاظ ساخت ماشین بین تیم های فرمول یک هست ؟؟؟؟؟؟

        توقع که نداری که پیرلی با ردبول که یه شرکت نوشابه سازی هست تبانی کنه
        خوب معلومه که با کدوم تیم احتمال تبانیش بیشتره

  3. m.amin

    30

    41

    خیلی مسابقه خوبی بود.
    بعد مدتها اولی رو بخاطر راننده درجه یک از دست بدی خیلی خنده داره.🤣🤣
    خیلی جالب هم بود میگفت اگه نمیرفتم اونور ازم رد میشد🤣🤣🤣.
    پ ن پ شما بری چمن زنی بقیه هم پشتت بمونن؟
    خیلی خندیدیم در مجموع.
    تبریک ب لوییس عزیزم.و فن های گل

    • mosi

      17

      12

      دوست عزیز فکر کنم فتل گفت کجا میتونستم برم؟؟ اگه داخل میرفت میتونست ازم رد شه…
      وقتی کنترلشو از دست داده ماشین میره سمت بیرون
      دقیقا همین کار رو مکس با کیمی کرد و زد بهش اونجا جریمه دادن؟؟؟؟؟؟
      نه جانم ندادن.

      • josef6565

        8

        2

        راست میگی ندادن . پس چرا صباغ بعد مسابقه در صحبت های با مجری گفت به مکس پنالتی دادند.

      • Seb_MOV

        12

        4

        چون صباغ از فتل متنفره و عاشق همیلتونه، اینو دیگه همه می‌دونن:)

    • جنون سرعت

      9

      2

      به دوستانی که هی میگن فتل گفته اگه فلان کار نمیکردم ازم رد میشد باید بگم که عزیزان دل این ترجمه ای هست که جناب اقای صباغ که واقعا اصلا دیگه نمیشه رو حرفاش حساب کرد گفته،در صورتی که فتل اصلا همچین چیزی نگفته و اقای صباغ از ازادیه استفاده از کلمات که توبعضی مواقع که میشه توی ترجمه کاربرد کاملا سواستفاده کرد و همچنین ترجمه ای رو از خودش در اورد
      میتونید برید ببینید و خودتو ترجمه کنید ببینید درستش چی میشه من هیچی نمیگم

  4. McLaren F1

    43

    11

    من نمیدونم رای داورا درست بوده یا نه
    اما ماشینی که تو اون سرعت کنترلش از دست داده و از چمن لغزنده خارج شده و با فاصله ی خیلی کم از کنار دیوار رد شده مسلما راننده اون لحظه تمام تمرکزش گذاشته که به دیوار نخوره نه اینکه تو کدوم لاین بیاد بیرون
    اما بنظرم رای داورا عادلانه نبود
    متاسفم برای استراتژیست های فراری که به اندازه ی نیم کیلو هویج مغز ندارن
    واقعا نمیفهمم چرا لکلرک انقدر دیر اوردن پیت استاپ که انقدر زمان از دست بده و اگه یک یا دو دور بعد فتل میاوردنش پیت شاید الان اولی مال کس دیگه ای بود
    حیف شد به هر حال

      • MAXAD

        17

        2

        کاری به پنالتی سب ندارم که درست بود یا نه، ولی تا اونجا که یادمه قبل از اون حادثه سب شروع کرد به ارتباط برقرار کردن با تیم، در مورد چی؟ نمیدونم، چون جای خوبی رو انتخاب نکرده بود برای شروع حرف زدن حواسش پرت شد و کنترل ماشین از دست رفت؟ این باعث شد اون اتفاق بیوفته براش یا اینکه ماشین بیش فرمانی داشت دوستان؟؟؟

    • بهروز

      22

      20

      میگفتن دم داور گرم :)))) بعدم میخندیدن که لوییز تحت فشار میره تو چمن؛ همینجور که الان بابت قفل کردن میخندن، نشناختیشون هنوز ؟ :))) خیلی خوبن، فان کامله اینجا

  5. INDECENT

    24

    23

    اینم تقصیر مکس بود 😂

    همینایی که الان دارن میگن 5 ثانیه پنالتی درست نبود , اگه مکس همین حرکتو کرده بود میگفتن خیلی خطرناک رانندگی کرده و 5 ثانیه کمه باید 5 دیقه جریمه ش میکردن .

    طبق معمول هم به طرفدارای همیلتون تبریک میگم پیروزیشون رو

  6. 5red16

    30

    14

    به نظرم پنالتی اشتباه بود
    و استراتژی اشتباه برای لکلرک
    لکلرک رو میتونستن جلوی همیلتون در بیارن
    و باز هم اشتباه استراتژیستها
    و وتل تو بهترینی ❤🏎

  7. داریوش

    35

    13

    اکثریت نظرشون اینه که نباید پنالتی میدادن
    حاضر قسم بخورم اگر عکس این بود ، پنالتی نمیدادن
    چه بلایی سر فرمول یک اومده که نفر ۶ لپ میشه ، عجب اعصابی داره فتل ، اگر من بودم خودمو و همیل DNF میکردم

  8. iman

    14

    26

    باز هم اشتباه و تقدیم برد به مرسدس، تیم مسابقه ای فراری چه راننده و چه استراتژیستها دیگه جایی برا دفاع نذاشتن، من که نفهمیدم چرا انقدر دیر چارلز رو به پیت آوردن، فارغ از نتیجه ولی حرکت آخر فتل که جای ماشین قهرمان رو عوض کرد خیلی خنده دار بود

    • mehdivettel

      18

      22

      شما از یه جا دیگه میسوزی( برزیل 2012 و ابوظبی 2010)

      تمام رانندگان اومدن مصاحبه کردن و گفتن پنالتی نداشت

      حالا کار ندارم سب فقط یه اشتباه ساده داشت

      شما که به ظاهر فراری فنی( در واقع آنتی فتلی )توقع میره از راننده تیم حمایت کنی نه اینکه تقصیر رو بندازی گردن راننده

      حالا کاری ندارم که با این لگنی که به سب دادن از این بهتر دیگه نمیشد رانندگی کرد

      • Mohammad44

        6

        7

        دیگه از ناراحتی هر چیزی را خواهشا به زبون نیارید. من کاری به پیستای دیگه ندارم ولی تو این پیست ماشین فراری اگه از مرسدس برتر هم نبوده باشه قطعا کندتر هم نبوده پس از واژه ی لگن حداقل تو این پیست استفاده نکنید.
        در جواب یه دوستی هم که گفته بود همیلتون شصت بار قفل کرد و باز با وتل
        چرخ به چرخ بود هم اینو بگم که همیلتون بعد از هر قفل کردن حدود 0.4 تا 0.5 ثانیه فاصلش زیاد می شد

      • iman

        5

        6

        Mehdivettelسوزش که مشخصه کیا میسوزن، کسایی که از فرط تعصب کورکورانه چشمشون رو به تمام اشتباهات یه راننده که یک سال رو اعصاب تمام هوادارای فراریه بستن، یه مقدار به دور از تعصب نگاه کنین و ضمنا تو کامنتا مودب باشین و از واژه هایی دور از ادب استفاده نکنید، اینجا همه کامنتا رو میخونن و من آگه بخوام با ادبیات خودت جواب بدم ممکنه یه عده ناراحت

      • mehdivettel

        5

        3

        Mohammad44
        عزیز من فراری تو تعیین خط سریعتر بود قبول

        ولی تو مسابقه به وضوح مرسدس سریعتر بود
        اصلا مشکل امسال فراری سرعت مسابقه ای هستش ( که اونم به خاطر مشکل با تایرها هستش)
        وگرنه تو باکو اگه سب سریعتر بود با اون مستقیمی از مرسدس ها سبقت میگرفت ولی حتی نتوست به مرسدس ها نزدیک بشه

        راجب قفل کردن هم همه دیدن همیلتون با این همه قفل کردن و اینکه چهل دور پشت سب بود ولی تایرهاش آخ نگفتن و بازم تا آخر به سب چسبیده بود

      • mehdivettel

        2

        0

        iman

        دوست عزیز شرمنده من دیشب ناراحت بودم و یه چیزی گفتم
        امیدوارم ناراحت نشده باشی

      • iman

        2

        0

        Mehdivettelدوست عزیز باور کن من فارغ از علاقه به هر راننده ای از کودکی عاشق برند و تیم فراری هستم و همیشه نظراتم تو آرشیو همین سایت در حمایت از هر راننده ای که صندلی فراری رو داشته بوده ولی باور کن بعضی مواقع آدم چشمشو نمیتونه ببنده، به راحتی دو تا برد این فصل از دست رفت و این انگلیسی دیگه انقدر فاصله انداخت که فلک بهش نمیرسه

  9. Seb_MOV

    35

    23

    گزارشگرای اسکای که انگلیسین و یکیشون فورمولا وان درایوره می‌گن تصمیم استواردا اشتباه بوده و پیروزی حق وتل بوده اون‌وقت یه‌مشت فن بی‌منطق و متعصب این‌جا دارن چی می‌گن… آدم این‌جاهاست که خجالت می‌کشه از جبر جغرافیا!

      • Seb_MOV

        9

        1

        من هرجا دوس داشته باشم می‌رم و رفتم… اگه این حرف که متعصب نباشیم و وقتی تقریبن همه‌ی راننده‌ها و کارشناسا دارن می‌گن تصمیم اشتباه بود غیرتو بذاریم کنار یه‌کم فکر کنیم، ان‌قدر برای شماها توهین آمیزه خوب دیگه نیاز به ادامه نداره… مشخصه هرکدوممون کجا وایستادیم… من فن فتلم ولی بارها گفتم اشتباه کرده، از همیلتون خوشم نمی‌آد اما بارها گفتم حق داشته یا عالی بوده… از تعصب کور متنفرم، همیشه پایه‌ی گفتگو و بحثم اما نه با آدمای غیرتی که مرغ طرفداریشون یه پا داره… موفق باش عزیز.

      • Ahmad VETTEL

        18

        26

        Amin:
        بی منطق یا متعصب بی ادبانه هستن؟
        چطور اون دوستمون وقتی راحت به ملت میگه(چرند نگو) مودب میشه؟

      • Amin

        5

        4

        دوستان عزیز چه فراری فن چه رفیقای خودم منظور من اون شخصی بود که این همه آدم رو ی مشت فن خطاب کرد!
        من قصد توهین ب هیچ کسی رو نداشتم

      • Seb_MOV

        3

        1

        می‌شه بگین کجای حرف من بی‌ادبانه بوده؟ می‌شه استاد ادبیات، ادبو برای من بی‌سواد از نو تعریف کنید به رنسانس فکری برسم؟!

  10. حامد

    20

    17

    تیریک ویژه به همه مرسدس فنا و به خصوص طرفدارای لوییس.
    مرسدس و لوییس عالی بودن امروز. تلاش مهندسا برای رسوندن لوییس به مسابقه و فشار لوییستو مسابقه. نشون دادن لیاقت این نتایج رو دارن و به معنای واقعی کلمه یه تیم هست مرسدس.

  11. Nohed81

    25

    26

    تبریک‌به فتل بابت برد کانادا، واما یه جمله بگم و تمام، فقط و فقط حق فتل رو خوردن همین، پیرلی و داوران و کل موتور استپورت با مرسدس و همیلتون، و ضد فتل و فراری

  12. Amir44

    24

    28

    جووووووووووووووووونم لوئیس همیلتون
    عالی بودی پسر همونجا که اختلاف ۴ ثانیه ای رو به ۱ رسوندی ثابت کردی که سریعترینی ❤️
    یک بار دیگه فتل زیر فشار لغزید !
    خیلیاتون میگید راننده ای که تو چمن بوده نخورده به دیوار شانس اورده نباید جریمه بشه ولی قانون جای ترحم و گناه داره و پسر خوبیه نیست! نباید اونجوری وارد ریسینگ لاین میشد و قشنگ هم مشخص بود کنترل داشت که سمت چپ بمونه !
    حتی تو رادیو هم گفت که اگه اینکارو نمیکردم ازم رد میشد!!!!!!!!!!!!!! دیگه دلیل از این محکم تر؟
    و اما مرد اخلاق و اقای با شخصیت و این حرفا که میگفتید همینی بود که قهر کرده بود ؟🤔

    • Mani

      23

      20

      اگر این صحنه پنالتی داشت ت،توی موناکو هم همیلتون بخاطر بریدن پیچ باید پنالتی میگرفت.طبق منطق همیل فنا باید اونجا همیلتون میرفت تو شکم فشتپن

      • بهروز

        9

        12

        اونجا اجتناب از برخورد بود که البته برخورد هم کردن و اگه ادامه میداد جفتشون از مسابقه خارج میشدن، بازهم منطقم آرزوست

      • Amir44

        10

        9

        همیلتون بعد از برخورد از پیست خارج شد و به صورت امن وارد پیست شد به صورتی که مکس که مقصر ماجراهم بود بدون هیچ اختلالی به مسابقش ادامه داد !
        الان تو این صحنه اگه همیلتون ترمز نمیکرد فتل و همیلتون تصادف میکردن یا نه؟
        خب این خروج از نظر شما غیر امن نیست؟
        مستقیم خودشو وارد ریسینگ لاین کرد و تو رادیوش هم مستقیم گفت که اگه اینکارو نمیکردم از من رد میشد!!!!! خب موضوع همینه که همیلتون باید رد میشد دیگه !

      • imanprjr

        6

        3

        چه ربطی دارن آخه ؟ چه حرکت خطرناکی توی موناکو انجام داد .؟؟ از پیست رفته بود بیرون ؟

    • Ferrari7

      7

      1

      آره خوب اونیکه دائم لاستیکاشو قفل میکرد سباستین بود اونم به خاطر اینکه هرچی زور میزد به همیلتون نمی‌رسید صباغ طرفدار همیلتون میگه ،،،«اگه سمت راست نمیگرفتم رد میشد» همه هم باور میکنن در صورتی که اصلاً چنین چیزی نگفت

    • Ezk1980

      12

      18

      فتل زیر فشار اشتباه کرد رفت توی چمن ها بعد دید همیلتون رد میشه مسیر رو بست موقع برگشتن به پیست و ۵ ثانیه جریمه شد ۱/۵ ثانیه جلوی همیلتون تموم کرد ولی دوم شد

      • josef6565

        8

        3

        اشتباه گفتی. سب اشتباه کرد رفت رو چمنا و با بیش فرمانی و کم فرمانی به زحمت ماشین رو بیرون کشید اما متاسفانه این دقیقا جلوی همیلتون اتفاق افتاد و جلوی سبقت اون رو گرفت به همین خاطر پنالتی دادن.

  13. Ezk1980

    15

    14

    لکرک ۱/۵ ثانیه ای فتل بود از فتل و همیلتون هم سریعتر بود اگه بعد از فتل اورده بودنش پیت الان اول شده بود ، کسی که هر مسابقه ، مسابقه شو میدزدن لکرک هست ، فتل طبق معمول به اشتباه خودش باخت ، همیلتون هم نون اعصاب شو و البته دشمنی گاراژ فراری با لکرک رو میخوره

    • mehdivettel

      10

      19

      ای خدا بگم —– رو چیکارش کنه که اینقدر — تو تلوزیون نگه که یه عده یاد نگیرن

      مرد حسابی لکلرک اگه سریع بود تو تعیین خط 0.7 فاصله با سب نداشت

      آخر مسابقه هم لاستیک های لکلرک نوتر بود و سب هم تمرکز نداشت وگرنه لکلرک تو خواب ببینه سریعتر از سب باشه

      • Ezk1980

        4

        3

        مسابقه چه ربطی به تعیین خط داره ؟! من با شما نمیکنم دفعه قبل فحاشی کردی ، این دفعه هم فحشتو بره برو

      • mehdivettel

        6

        11

        مرد حسابی فحاشی کجا بود

        چ. ر. ت فحش حساب میشه؟

        دوستان ادمین سختگیرن

        الان یه عده فک میکنن من فحش ناموسی دادم:))))

        حالا نمیتونی جواب بدی چرا بهونه میاری

      • Ferrari7

        5

        1

        اعصاب خودتو خورد نکن
        دوستان انگار مسابقه دیگه ایرو می دیدن معنی اعصاب راحت= قفل کردن لاستیک، صدای لرزان تو رادیو وغر زدن که من نمیتونم بیشتر فشار بیارم چرا نمیرسم؟
        معنی اشتباه سباستین= غافل شدن یک لحظه ای از داوران

    • Behrooz

      10

      0

      البته به این راحتی هم نیست ، لاستیک های لکلرک خب قطعا دورهای کمتری زده بود و کم کردن فاصلش به همین دلیل بود ، اوایل مسابقه حتی یکبار هم نتونست تو drs همیل قرار بگیره

  14. Ali

    17

    16

    من نمیدونم واقعا پنالتی درست بود یا نه اما حقیقتا به فتل بابت این رانندگی عالی تبریک میگم و اینکه احساس میکنم فتل دید و اومد اونجا رو بست چون کاملا فرمون رو به سمت ریسینگ لاین گرفته بود و عملا ماشین رو پارک کرد و اینو میدونم که اگه باعث برخورد میشد جریمه اش صدرصد سنگین تر میشد ، اما واقعا از لحاظ رانندگی عالی بود هرچند فقط یه اشتباه داشت و تبریک به طرفدارای لوییس برا این برد چون واقعا تا لحظه آخر روی ماشین کار میکردن و دیدیم که بر خلاف نظر خیلیا با ماشین برابر بوتاس نمیتونه با لوییس رقابت کنه
    یه نکته دیگه هم اینکه من توی مورد های مشابه هم دیدم که برا ورود خطرناک ب پیست جریمه دادن و واقعا به نظرم تصمیم داورا با توجه ب نحوه برگشت فتل به پیست عادلانه بود

  15. نیما

    12

    2

    نیاز به چند تا زاویه خوبه تا فهمید فتل می تونست ماشین بهتر جمع کنه یا نه و پنالتی منصفانه بود
    نقطه ای که مکس تو ژاپن وارد پیست شد و کوبید به کیمی با شرایط فتل که داشت به دیوار میخورد متفاوت بود
    مکس 5 ثانیه گرفت و فتلم 5 ثانیه
    همیلتون بی تقصیر بود و احتمالا می تونست سبقت بگیره و مجبور به ترمز شد
    ولی اینکه فتل مقصره یا نه باید دید
    نظر دوستان چیه؟

      • نیما

        5

        1

        من صحنه یادمه مکس خارج شد با زاویه نزدیک به 90 کوبید به کیمی و 5 ثانیه پنالتی گرفت
        وضعیت شبیه هم نبود ولی اسم پنالتی و مقادرش یکسان بود
        فتل میگفت که داشت ماشین جمع می کرد و راست می گفت
        لوئیس هم میگفت که ورود خطرناک بود و مجبور به ترمز شده که اینم راست میگفت
        تعداد زیادی از راننده ها گفتن که ریس اینسیدنت بود و نباید پنالتی میگرفت منم خواستم نظر بقیه رو بدونم

    • بهروز

      13

      17

      با رانندگیش و پارک کردن تو پیست ج داد عزیز، تحت فشار نشون داده همیشه اشتباه میکنه، هم تو رفتن توی چمن اشتباه کرد، هم توی برگشت به پیست زیادی خوشبین بود که جریمه نشه یا اینکه بتونه اندازه جریمه فاصله باز کنه

      • josef6565

        12

        5

        راننده ما تحت فشار اشتباه می کنه واسه شما که بدون فشار تماما در حال اشتباه بود.

  16. REZA.M

    22

    25

    عدالت وقتی پایمال شد که به بریدن پیت لین المان پنالتی تعلق نگرفت ولی به حرکت امروز فتل پنالتی دادن.جنسون باتن میگه با اون سرعت انتظار داشتن فتل چکار کنه؟حقیقت همون چیزیه که فتل گفت -برد رو از فتل دزدیدن-

  17. mehranf1

    23

    6

    تصمیم قانونا درست بود. فتل نباید از ریسینگ لاین برمیگشت به پیست ولی میتونستن یه تبصره ای چیزی بزنن مثلا فتل نتونسته ماشینو کنترل کنه و ماشینش خودشو کشونده سمت دیوار . من به عنوان یه مرسدس فن دوست داشتم فتل اول شه چون تنها شانس برد فراری تو همین پیست بود و احتمالا با این مرسدس وحشی حداقل تا پیست سنگاپور من امیدی به فراری ندارم . حتی همین مسابقه هم اگه دور پنجاهم همیلتن میتونست رد شه بالای ده ثانیه اختلاف باز میکرد. اختلاف فستست لپ بوتاس هم کامل نشون داد که مرسدس وحشتناک سریعتر بود

    • Ahmad VETTEL

      16

      18

      ممنون از شما مرسدس فن منطقی و عزیز و توضیح خوبتون.
      ولی فتل واقعا به سمت چپ فرپون داده بود و تمام تلاششو کرد و بعد از بیرون اومدن از چمن واقعا گریپ نداشت
      به هر حال ممنون بابت منطقی بودنت

      • Arian

        10

        4

        اگه یکم ارومتر میومد بیرون راحت میتونست چپ رو بگیره ولی قشنگ معلوم بود دو سه بار این ور اون ور کرد فرمون رو تا تونست کنترل ماشین رو بدست بگیره که بخاطر سرعت زیاد و نداشتن گریپش بود به نظر من ولی در کل ورود خطرناکی داشت باید یکم صبر میکرد

    • Hamed

      7

      4

      کجاش وحشتناک سریعتر بود؟ عزیز جان بوتاس رفت پیت و با تایر سافت نو اومد دور آخر با باک سبک فستست لپ زد امتیاز اضافه بگیره سریعترین دور با هارد دست لکرک بود
      بوتاس که والا با تایرای برابر از رنو نمیتونست رد بشه

  18. Arian

    12

    12

    نمیدونم والا چی بگم طبق قانون صریح اشاره شده که وقتی میری بیرون از پیست باید وایسی ورود ایمن داشته باشه وتل یا باید وایمیساد یا باید اروم چپ رو میگرفت و میرفت در هر صورت لوئیس رد میشد واقعا فک نکنم شکی تو پنالتی بوده باشه نمیدونم چرا دوستان انقد غیر منطقی و احساسی دارن قضیه رو تحلیل میکنن

  19. SPARTAN

    14

    0

    مسابقه خییلیی جذابی بود
    قطعا به عنوان طرفدار فراری خیلی ناراحتم و کل امروز امید داشتم اما خب به هر دلیلی این اتفاقا افتاد
    و لوییس هم واقعا عالی مسابقه داد
    راننده قابل احترامیه و خوشحالم که اینطور مسابقه ای رو باز توی فورمول یک دیدیم
    در مورد پنالتی نمیتونم نظر بدم
    اما در کل درود به این دوتا راننده عالی و دنیل ریکاردو
    و همه راننده ها که عالی بودن

  20. میلاد

    15

    9

    با اینکه طرفدار مرسدس هستم ولی به نظرم پنالتی حق فتل نبود. بله اشتباه کرد و رفت داخل چمن ها ولی کنترل ۱۰۰ درصدی روی خروجش نداشت. چمن همونجا تموم میشد و قتل هم با زاویه ای که داشت شاید می‌تونست شاید هم نمی تونست خروج متفاوتی داشته باشه اما چیزی رو که مطمئنم اینه که فرصت دیدن همیلتون توی اون نقطه رو نداشته که از قصد به اون سمت بره هرچند ریسینگ لاین هم بوده باشه.
    قطعا این ماجرا سر دراز پیدا می کنه و اینجا بحث ها در موردش تموم نمیشه.

  21. Ahmad VETTEL

    14

    20

    کلا قوانین واسه مرسدس و بقیه تیما طور دیگه ای هست:
    اسپانیا و باکو 2017 که بوتاس کیمی رو زد و هیچ اتفاقی نیفتاد!
    اتریش2018 که بوتاس فتل و ریکیاردو رو زد و هیچ اتفاقی نیفتاد
    ولی فتل تو شرایطی که هیچ گریپی نداشت و فقط میتونست به جمع کردن ماشین فکر کنه پنالتی گرفت!

  22. داریوش

    16

    12

    دوستان همه ی شما عزیزان سواد کافی دارید ، همه ی دنیا میگن این تصمیم مسخره بوده
    دست بردارید از این حمایت کورکورانه
    شما از جنسن باتن و نایجل منسل و …. بیشتر میدونید؟
    همه دارن همیلتون هو میکنند ، بعد شما میگین قانون ، قانون
    فتل حدود ۲۰۰ تا سرعت داشت ، چی میگید شما ،؟ زیر هزارم ثانیه فرصت تصمیم گیری داشت ، هر کار دیگه میکرد برخورد میکرد

      • مهدی

        10

        2

        با این سختگیری های الکی و بی مورد فقط جذابیت و هیجان رو از فرمول یک میگیرند بنظر من جذابیت مسابقات به همین چیزاست و اگه اتفاقی نیفته که هیجان مسابقه بالاتر بره میشه مثل فصل 2016 کسل کننده

  23. Sebvettel5

    16

    36

    مرسدس و نوچه‌هاش همیشه عادت دارن به گند زدن به تیم‌ها و راننده‌های دیگه خاک بر سرشون،و ما هنوز باکو ۲۰۱۷ رو یادمون نرفته که همیلتون زد رو ترمز که فتل بکوبه بهش اون از اون اینم از این
    که برد رو از فتل گرفتن بجز اون اشتباه یه رانندگی بی نقص و عالی رو انجام داد در عوض همیلتون که تحت فشار قرار میگیره یه دور در میون قفل میکنه مگه میشه یه راننده انقد اشتباه کنه سر یک پیچ.؟؟
    در آخر مرسی فتل قهرمان امروز تویی
    🔴seb5🔴

  24. pouya

    15

    15

    مسابقه پر هیجان جذابی بود.
    و بشدت بحث برانگیز چه توییتر چه جاهای دیگ
    شاید بد ترین تصمیمو گرفتن
    حداقل میگفتن رده رو پس بده ولی ۵ ثانیه واقعا نامردیه.
    بوده جاهاییم اینجور اتفاقا افتاده و داورا هیچ پنالتی ای ندادن
    اما خب مسابقه همینه
    وتل بی نقص بود
    اون اشتباهم همش تقصیر وتل نیست و کم فرمانی ماشین هم بی تقصیر نیست.
    اون دوستانی که میگن وتل راحت میتونست بگیره چپ مشخصه خیلی متوجهن واقعا بی نظیرید یکمم نه خیلی، شما تو بازی اف ۱ اگه تونستی این حرکتو بزنی وتلم میزنه.
    بنظرم نا عادلانه بود جریمه
    ولی اگه بود حداقل تعویض رده .
    نمیگم با تعویض رده وتل میبرد چون همه میدونیم همیلتون با مدیوم سریعتر بود
    میگم تعویض رده که هیجان نمیمرد همین
    البته اگه استراتژی ها خوب بود کار به اینجا نمیرسید .
    حالا اون دوستان که تو ۷ تا تعیین خط قبلی خواب بودن الان از سرعت لکلرک میگن 👎
    دوستان توی تعیین خطا که توان ماشین و راننده رو ماکزیممه شما میتونید ببینید کدوم سریعتره نه که بعد پنالتی وتل بیاید بگید لکلرک سریعتره
    خب پس بوتاسم سریعتر بود 😂
    تو تعیین خطا ۶-۱
    موناکوام میزارم کنار ۵-۱
    بحرینم میدونید که وتل یه دور کیو ۳ داشت دیگ😂

    خلاصه یه مسابقه تلخ دیگم گذشت

    به امید معجزه

  25. REZA.M

    20

    13

    کارشناس های اسکای در این مورد به اندازه کافی توضیح دادن.گفتن این فقط مسابقه دادن بوده.و با توجه به بیش فرمونی بهترین کاری رو که میتونسته انجام داده فتل.

  26. Hamed

    21

    4

    انصافن خیلی زور داشت اکثر طرفدارا و خیلی از راننده های قدیمی مثل نایجل منسل هم تو جبهه مخالف این پنالتی هستن حتی برای وجهه فرمول 1 هم بد شد نیست این فصل خیلی کم یکطرفس تو نفس گیرترین رقابت فصلش بازم یه مرسدس رو با رای استیواردها برنده میکنن

    در مورد لکرک هم دارم به این نتیجه میرسم استراتژیست های فراری همزمان دچار سادیسم و مازوخیسم حاد هستن و لذت میبرن از خراب کردن نتیجه . راحت میتونستن با یه استراتژی خوب به وسیله لکرک هملتون رو تحت فشار بزارن و حتی با پنالتی که داده شد این آپشن رو داشتن که حداقل لکرک بتونه ریس رو ببره

      • Mahmood.gh

        0

        0

        دقیقا اگه بلافاصله دور بعدی سب لکلرک میاوردن پیت کاملا متفاوت میشد داستان
        احمد داداش چند روز پیش ب یکی از دوستان گفتم ک سب هیچ خطری نداره و توضیح دادم ک ن ماشین درستی داره ن تیم فراری تیمه
        گفتم ک همه چیز درست بشه استراتژی فراری نمیذارش
        این گرندپری هم بنظر من بیشتر از لکلرک سب ضرر چون اگه لکلرک بلافاصله میبردن پیت و پشت لوییز هم در میامد فاصلش کم بود و ب لوییز فشار میاورد و اوییز تمام تمرکزش نمیرفت واسه حمله ب سب باید ب دفاع هم فکر میکرد و شاید لوییز اشتباه میکرد جای سب
        خلاصه دمشون گرم ک بنفع ما کار میکنن ولی جذابیت مسابقاتم کم بود اینا کمترش کردن

  27. SPARTAN

    16

    7

    فقط بگیم که این هم اشتباه فتل نبود و بیش فرمونی کنترل ماشین رو خیلی سخت کرد براش
    چون دوباره یه سری از دوستان شروع کردن به اینکه باز فتل اشتباه کرد و بردش رو خودش از دست داد

  28. Amir44

    9

    0

    سید جان یه سوال اصلی که الان من دارم اینه که الان این رفتار های بعد از مسابقه ی فتل یعنی پارک نکردن ماشین تو جای خودش و شرکت نکردن تو وزن کشی و جا به جایی تابلو های جلوی ماشین ها براش جریمه ی جدیدی داره ؟
    اصلا فتل بعد مسابقه چیکار کرد فیلم کاملشو میتونی پیدا کنی عزیز؟

  29. Behrooz

    13

    16

    انبورد فتل رو الان مجدد دیدم ، زمانی که وارد پیست شد فرمون رو کامل پیچید به راست که همیل رو ببنده و قطعا داورها هم به خاطر همین جریمش کردند قطعا اونا از تمام زوایا دیدند و بهتر از همه ما میدونند ، خودش هم اعتراف کرد که اگر نمی پیچید به اون سمت همیل ازش رد میشد . و جالب اینجاست که میگفت کجا باید میرفتم !

  30. Mr.FoX

    5

    6

    آدم میترسه اینجا کامنت بزاره اصلا بحث اینو نمیکنم پنالتی درست بوده یا نه بحث من اینه فتل چرا باید همیشه تحت فشار اشتباه کنه چرا اینهمه اعصابش نامتعادل میشه قبول دارم اون پیچ یکی از سخت ترین پیچ های این پیست هست ولی چیزی که کاملا واضح هست اینه که فشار آوردن رو اون پیچ چیز اشتباهی هست چون جز پیچ های اول هست و سبقت گیری درش تقریبا ۹۰ درصد امکان نداره بعد اون پیچ خیلی راه میمونه تا ماشین پشتی توی حالت سبقت گیری قرار بگیره نباید تو این پیچ فشار وارد میکرد بعد اون پیچ می‌تونست دوباره فشار بیاره تا تو مستقیمی آخر همیلتون بهش نرسه فتل مسابقه رو فقط فقط به خودش باخت اشتباه نمی‌کرد اول بود بدون هیچ حواشی و در آخر من جای لکراک بود با فراری اصلا تمدید نمی‌کردم دومین بار بود بدبخت رو بیرون نگه داشتن تا اونجا که مسابقه اش رو ببازه اگه میومد سریع پیت مخصوصاً به دلیل اینکه مرسدس سه دور بعد فتل رفت پیت حتی می‌تونست همیلتون رو آندرکات کنه ولی استراتژیست ها مثل همیشه گل کاشتن من جای لکراک بودم میگفتم من دارم میام این دور پیت یا لاستیک ها رو بزارین یا من ریتایر میکنم تو گاراژ یه ذره کاریزماتیک تر باید با فراری برخورد کنه هرچی تیم میگه میگه چشم خوبه هزار بار دید افتضاحن بازم حرفشون رو گوش میده حتی پیشنهاد هم نمی‌ده به تیم صحبتام ذره چاشنی شوخی داخلش هست دوستان به دل نگیرین بازم منتظر تا مسابقه بعد و بعدتر حیف شد

    • mehdivettel

      4

      3

      عزیز من تو اون پیچ نمیشه سبقت گرفت درست ولی برای اینکه بتونی از راننده پشتی دور بشی و فاصله بندازی باید تو اون منطقی که قبل از نقطه تعیین کننده drs هست فشار بیاری و سب هم داشت فشار می‌آورد

      در ضمن اشتباه سب هم خیلی شدید نبود و فقط یه بار اشتباه کرد

      • بهروز

        0

        2

        دیگه میخواست چیکار کنه؟ همون اشتباه برای رد شدن لوییز کافی بود دیگه، ولی اشتباهشو با اشتباه بزرگتری جبران کرد، لوییز هم فشار میاورد و قفل میکرد، اما این اشتباه کجا، اون اشتباه کجا

      • Mr.FoX

        2

        0

        می‌دونی نقطه drs آخر پیست کجاست؟ پیچ چهار تا اون نقطه خیلی فاصله داشت فراری حس خوبی تو سکتور یک نمی‌داد نباید به ماشینی که تو یه پیچ خیلی باهات راه نمیاد فشار بیاری و اینو یادت باشه اولین اشتباه در فرمول یک می‌تونه آخرین اشتباهات باشه

      • mehdivettel

        2

        0

        Mr.Fox
        ببین این اشتباه پیچ سوم بود و دقیقا قبل از پیچ پنجم نقطه تعیین کننده DRS وجود داره

        سب داشت فشار میورد که همیلتون از drs خارج بشه که طبیعیه تو مسابقه هفتاد دوری یه بار اشتباه کنی

      • Mr.FoX

        0

        0

        آقا مهدی نقطه دی آر اس بعدی نزدیک بود ولی تو اون مستقیمی قبل از شیکین همیلتون نمیتونست سبقت بگیره چون مستقیمی کم بود و آخرین مستقیمی که میشد سبقت گرفت مستقیمی ته پیست بود مطمئن باش فتل نمیتونست همیلتون رو از دی آر اس خارج کنه چون سکتور یک مال فراری نیست و با این ماشین نباید توش فشار آورد فتل نباید همچین اشتباهی میکرد جای فشار آوردن حتی اگر تو سکتور اول بود تو این پیچ نبود

  31. مهدی

    13

    13

    پنالتی نا عادلانه
    بدون برخورد
    پیچ رو برید چون کم فرمونی داشت هیچ برتری هم نسبت به لوییس پیدا نکرد بعدشم که داشت میرفت تو دیوار خودش گفت شانس آوردم به دیوار نخوردم اما بازم پنالتی رو کردن تو آستینش

    بچه دو ساله هم باشه میفهمه پشت این قضیه ها ماجرایی هست

  32. REZA.M

    14

    16

    الان که دارم این کامنت رو مینویسم تعداد زیادی از کارشناس ها راننده ها و تحلیل گرای فرمول یک گفتن پنالتی نبود-“#vettel”بیشتر از 130 هزار توییت داشته و توی پیج اینستای فیا جنگ به راه افتاده.برد رو دزدیدن.فرمول یک مرد.

  33. Amir44

    6

    6

    اقا این دیگه نهایت چیزیه که من میتونم نشون بدم از آنبرد فتل
    عکس اول
    http://uupload.ir/files/n46z_f6467368-6126-4a82-8b77-04e2dfb9dba8.jpeg
    عکس دوم
    http://uupload.ir/files/sjn_69609ccd-e7b0-403a-a571-4e543c1310b5.jpeg
    عکس سوم
    http://uupload.ir/files/nc4l_bc31fcd6-6b74-404f-9751-9fb06a275ddb.jpeg
    به نظر من که این یعنی پیچیده سمت راست تا راه همیلتون و ببنده
    داورا هم قطعا همینو دیدن که یه همچین رایی دادن

      • Amir44

        1

        4

        این کامنت و رو سایت تایید نکنید
        ولی خب خیالت از این سه تا لینک که راحت باشه چون خودم ادمین یه سایت ورزشی هستم و حواسم جمعه ولی اگه باز میخوای شکی نباشه این عکسا رو با ادرس خود سایت آپلود کن جایگزین کن یا اصلا چه کاریه اقا پاک کن کلا کامنت و اونقدر هم مهم نیست فقط خواستم یه چیز باشه بقیه ببینن حالا راجب اینا هزار بار بحث میشه داداش

      • Amir44

        4

        10

        خداوکیلی بیا و خودت هم منصف باش و متعصبانه نظر نده
        گفتم این نهایت چیزیه که من میتونم اینجا نشون بدم
        گفتن لینک نذارم آنبورد فتل تو پیچ اینستاگرام f1 هستش خیلی هم دسترسی بهش راحته رو گوشی همه نصبه حتی رو گوشیت هم نداشته باشی خیلی راحت وارد سایت اینستاگرام میتونی بشی و ببینی !!!!
        کدوم کم فرمونی داداش مگه سمت چپ فتل دیواره تو این عکسا؟ قشنگ سمت چپش لحظه ای که داره فرمون میده خالیه خالیه یعنی این فرمونی که فتل داره به راست میده تو بگو برای جبران کدوم کم فرمونیه؟ الان اگه به راست فرمون نده چه اتفاقی برای فتل میوفته؟؟ خداوکیلی برو ببین دیگه همینجا فرمون و حتی اگه صاف نگه میداشت جا برای رد شدن همیلتون هم میموند ؟
        انصافا غیر از اینه؟ دارم میگم انصافا چون با اینکه طرفدار همیلتونم ولی این فرق ۷ امتیازی اونقدر تو رتبه ی رانندگان تغییر ایجاد نمیکنه و همیلتون حاشیه امنیت داره واقعا منصفانه بیا نظر بدیم الان فتل نمیگرفت راست چی میشد؟

    • Ahmad VETTEL

      19

      7

      Amir44:
      وقتی ماشین تو چمن میره تعادل نداره و راننده باید با فرمون بازی کنه تا ماشینو جمع کنه که حتما میدونیش.
      اگه فقط به چپ فرمون میداد اسپین میشد بزرگوار

      • Amir44

        7

        10

        داداش واقعا اینجوری نیست
        بازم ارجاع میدم به فیلمی که اینستاگرام اف۱ گذاشته برو ببین داداش سرعت فتل واقعا کمه برای اسپین شدن خیلی
        ببین واقعا آنبورد فتل مشخصه قبل از پیچ واقعا کنترل از دست سب خارج میشه و فوق العاده جمع میکنه واقعا همینکه تونست قبل پیچ ماشینو جمع کنه کار کمی نبود ولی انصافا اقا برو نگاه کن بعد از اینکه کنترل ماشین و از دست میده با دو بار فرمون دادن ماشین جمع میکنه و وقتی وارد چمن میشه و داره از چمن میاد بیرون نه سرعت اسپین شدن و داره هم اینکه واقعا رو ماشین کنترل داره
        خیلی مشخصه فرمون میده راست واقعا بازم میگم با انصاف دارم به قضیه نگاه میکنم

      • بهروز

        1

        2

        چون حالا واسه اشتباهش نباید اسپین بشه، باید راه پشت سریشو ببنده؟!!! چه دلیلیه؟؟؟؟ اشتباه کردی نباید ریس بقیه رو تحت تاثیر قرار بدی، خیلی واضحه، از روز روشن تره، طرف اشتباه کنه بعد بگه آقا پشت سریا همه وایسین من اسپین نشم پیستو ببندم جمعش کنم، بعد باز با هم مسابقه میدیم :))) منطقیه؟؟؟

    • Muhammad-sv#5

      11

      0

      درسته باید کاملا منطقی باشیم کاملا زدی تو خال … همیلتون یه راننده ی منطقیه و سب احساسیه … روحیه جنگندگی سب حیرت انگیزه منم ناراحتم ولی خب انسانه ربات که نیست … ولی من از جناب صباغ هر دو سه دقیقه یک بار میشنیدم که میگفت اشتباه همیلتون 😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃

      • Nohed81

        5

        0

        Amir44 داداش ببخشید اینو از شما میپرسم، خدایی با همیلتون نسبتی داری؟؟ خیلی خودتو واسش به آب و آتیش میزنی، اخه چرا اینهمه قسم؟؟ آقا اصلا شما درست میگی، تقصیر فتله که پیرلی، و فیا، و داوران، و تمام دنیا دارن با فتل و فراری میجنگن که همیل جونت قهرمان بشه، اونا میخوان به هر شرایطی که شده همیل برسونن به شوماخر، که کور خوندن، ودر آخر اینو بهت بگم که مطمئن بشی، همیل به تنهایی نمیتونه فتل رو شکست بده، چند سال گذشته بیانگر همه چی بود. موفق باشی دوست گرامی

    • Mr.FoX

      3

      0

      امیر جان شما آنبورد وتل رو ول کن اصلا چون وضعیت نیمه جلویی ماشین رو فقط میبینی بین فیلم های پیچ فرمول یک از این صحنه یکی هست که دوربین آنبورد همیلتون کاملا به سمت ماشین فتل هست اونو نگاه کن و تصویری که از بالا گرفته شده ته ماشین فتل خیلی ریز به سمت راست می‌ره که با تمام سرعت فتل به همون جهت فرمون میده برای پایداری ماشین . آنبورد فتل رو هم نگاه کن یادت باشه هر راننده ای که خیلی انفجاری فرمون میده برای پایداری خودرو هست دقیقا از چمن در میاد با تمام قدرت فرمون میده به راست فتل مجبور بود فرمون بده که اشتباه خودش رو جمع کنه اگه گرافیک فشار جی ماشین فتل رو داشته باشیم راحت متوجه میشیم فتل مجبور بود

  34. Nohed81

    15

    20

    ما طرفدارای فتل خیلی ناراحتیم، خیلییییی، اخه چرا؟ دارین این بنده خدا (فتل) رو الکی الکی نابود میکنید؟، چرا اخه؟؛ بخدا قسم میخورم اگه همیلتون این کار میکرد اصلا پنالتی نمیگرفت، نمونش آلمان ۲۰۱۷، نمیدونم والله، فتل فقط گریه نکرد، خدا جای حق نشسته، باور کنید این مسابقه نقطه عطفی شد واسه فتل، فقط امدیوارم تو مسابقات باقیمانده بدجور انتقام خودشو بگیره، و باور کنید حالا که اینجور شد، این فصل اگه فتل قهرمان‌ نشد، همیل هم قهرمان نمیشه

  35. Nohed81

    13

    20

    سید جان سلام، سید خیلی داغونم، یه پاکت سیگار کشیدم و لی آروم نشدم، سف بودم، بخدا از صبح تا تا ساعت ۱۰و نیم باسرعت ۱۶۰ روندوم خودمو به مسابقه رسوندم، سید اخه چرا کسی رسیدگی نمیکنه، نمیدونم شاید داورا انتظار داشتن فتل ماشین بکوبه به دیوار تا جلوی همیل عزیز دور دونشونه نگیره؟ خیلی داغونم ، خیلی

  36. Arian

    4

    15

    دم لوئیس گرم که رفاقت رو فدای رقابت نمیکنه و فتل رو اورد رو سکو با خودش دم فتل هم گرم که واقعا قلبا دوسش دارم یکی از بهتریناس داخل پیست و بیرون پیست ولی بعضی روزا روز ادم نیست

  37. Ahmad VETTEL

    18

    5

    برای ما دیگه عادت شده.
    مکزیک 2016 هم همین بلا رو سر فتل آوردن.
    هر چقدر زمان میگذره بیشتر شیفته رادیوی مکزیک 2016 و حرکت باکو 2017 فتل میشم.
    #تا ابد سباستین فتل بزرگ

  38. M.e.h.d.i

    10

    0

    از اون تصمیم های مورد مناقشه هست
    یه جورایی مثل ماجرای صلاح و راموس هست
    آنبورد لوئیس طوری هست ک سب رو مهاجم نشون می ده
    از بالا هم لیز خوردن سب رو نشون می ده
    اما جدا از طرفداری
    تصور یک لحظه ترمز دیرتر از لوئیس و بکنیم همه مون
    و عکس العمل دیرتر رو
    شاید دلیل رفتار استوارت ها ترمز نگرفتن زودتر سب بوده
    و شاید های دیگه

  39. mehdivettel

    18

    20

    برید موناکو 2016 رو ببینید

    همیلتون در رقابت با ریکاردو از پیست خارج میشه و برای اینکه رده از دست نده تو ورود به پیست راه ریکاردو رو سد میکنه
    حالا جالبیش اینه اونجا پسر به ظاهر سریع جریمه نمیشه

    واقعا باید گل گرفت در فرمول وان رو

  40. مهدی

    8

    2

    سید جان تو فصل 2016 مسابقه موناکو همیلون دقیقا همچین حرکتی رو با ورشتپن انجم میده ولی پنالتی نمیگیره،اگه میتونی فیلمشو اپلود کن همیل فنای متعصب کسایی که تازه از 2019 دارن فرمول یک میبینن قهرمانشونو ببینن که اونم ازین کارا بلده

  41. mehdivettel

    8

    2

    الان یه عده دارن میگن چون پارسال مکس جریمه شده سب هم باید جریمه میشد
    چندتا تفاوت این برخوردها داشت
    1- مکس به صورت عمود به مسیر پیست اونجا وارد شیکین شد، درواقع ماشین رو به حالت افقی تو مسیر پیست قرار داد تا رایکونن هیچ راهی نداشته باشه برا عبور ازش
    2- رایکونن با اینکه به بیرون پیست رفت ولی ماشینش به شدت آسیب دید
    3- جالب تر اینکه به خاطر این برخورد رایکونن به شدت کند شد و مکسی که پنج ثانیه جریمه شده بود حدود چهل ثانیه جلوتر از رایکونن مسابقه رو تموم میکنه و در واقع جریمه هیچ تاثیری نمیذاره

    حالا جالبیش این هست که اون برخورد رو با اون عواقبی که داشت پنج ثانیه جریمه میکنن، حادثه امشب رو هم پنج ثانیه

    قضاوت با خودتون

  42. Sajadi

    5

    0

    ولی لکلرک رو رهاش کردن تو باقالیا! اینقدر نگهش داشتن که از همیل دور بشه!
    مرسدس: با تشکر از استراتژیست های فراری
    کاش زودتر می اوردنش پیت استاب تا سر ب سر همیل بزاره

  43. نیما

    7

    3

    واجب شد دوباره کامنت بدم توییتر از دست ندین اکثریت به تصمیم داورا اعتراض شدید کردن
    نمیدونم شانسی هست که نتیجه مسابقه عوض بشه؟
    و در مورد همیلتون که کلی هو شد سب گفت اینو هو نکنید تصمیمات هو کنید
    همیلتون گفت که من سب مجبور به اشتباه کردم ولی نمیخواستم اینطور برنده شم دستش گرفت برد سکوی اول
    سب هم حرکت عوض کردن استند شماره 1با 2 برای مرسدسش عالی بود
    کلا بعد مسابقه خیلی جذاب شد لکلرک هم که اون وسط نشسته بود و حتما با خودش میگفته تو گاراژ گیر استراتژیستا افتادم اینجا گیر لوئیس و سب

  44. Muhammad-sv#5

    9

    3

    من خواستم بیام جزو کامنت اولی ها باشم ولی تصمیم داورا یک طرف و امتحانم یک طرف اصلا دو ساعت با خودم فکر میکردم چرا سب اینطوری شد ؟ چرا من نتونستم نصف کتابمم بخونم …این دوتا پرسم کردن ولی سب دمت گرم تو یه بار اشتباه کردی همیلتون هر سه دقیقه یه بار … مرسی سب دوستت دارم در حد جنون

  45. Farid

    12

    2

    سباستین ، تو امروز برخلاف نظر مافیای فیاp1 ریس رو بردی ، اینو همه اون تماشاگرا و طرفداران f1 و هر کسی که فرمول یکو دنبال میکرد و اساتید و کارشناسان و… متفق القول گفتن . امزوز بازم ثابت کردی که اگه یه ماشین نه در حد مرسدس بلکه نزدیک به مرسدس هم بهت بدن اجازه نفس کشیدن به کسی نمیدی . امروز پیروز p1 قلب همه طرفداران f1 بودی .بزار اونا کاپ p1 رو به یکی دیگه بدن . اشکال نداره

  46. همینجوری_گذری

    15

    3

    بدبختی اینه یه نفر تو رسانه ملی یه اشتباهی کرده تو ترجمه یه تعداد ناآشنای ناآگاه ول نمیکنن. داداش من، برادر همیل فن عزیز تو رو خدا حرف بی ربط چرت نزن. فتل کجا گفته اگه میرفتم داخل ازم رد میشد؟ میگه :
    I had grass on my wheels. It’s his fault he decided to go that way. If he’d got to the inside he’d got passed me.
    اگه تو ترجمه کردنش مشکل دارین میگه تقصیر خودشه انتخاب کرد ازون سمت بره. اگه داخلو میگرفت ازم رد میشد. واقعا بعضی وقتا آدم تفاوت همیل و فتل و طرفداراشونو با گوشت و خونش لمس میکنه.

    • بهزاد زمانی

      2

      11

      جناب حال فتل که اون لحظه خوش نبود حال شما چی؟ یعنی لوییس باید مسیر مسابقه اییش رو تغییر میداد چون فتل نتونسته ماشین رو کنترل و یا به عمد گرفته سمت راست خودش؟ کجای قانون همچین چیزی هست؟

      • همینجوری_گذری

        5

        0

        والا شما نگران حال خودت باش. من گفتم لوییس باید تغییر مسیر میداد؟ عرض بنده اینه که فتل نگفته هیچ جایی اگه داخل میموندم ازم رد میشد. آقای صباغ تو پخش زنده ی داخل ایران گویا اشتباه ترجمه کردن که خودشونم بعدن تصحیح کردن. چرا من میگم ماست سفیده شما جواب میدی مرغا پرواز نمیکنن؟ در این حد ربطی نداشت

    • Amin

      1

      7

      باو شما دیگه کی هستین؟؟؟
      لوئیز باید مسیر مسابقه ای رو ول میکرد؟؟؟
      برو آنبورد رو ی بار دیگه نگا کن لوئیز اگه میخواست بیاد داخل‌که الان هردو دی ان اف شده بودن

  47. همینجوری_گذری

    13

    3

    بعدم دوستانی که ازین مدل برد خوشحال میشن و به نظرشون حق لوییس بوده این برد، یه نگاه به آنبورد لوییس بندازن وقتی فتل داره برمیگرده تو پیست. دقت کنید تا آخرین لحظه چقد ماشینش نامتعادله. اگه فتل کنترل نمیکرد یا تو دیوار بود همیل میخورد بهش یا مستقیم میخوردن به هم. بیشتر از این کنترلی نبوده رو ماشین.

    • Amin

      2

      5

      این مشکل لوئیزه که فتل تو فشار اشتباه میکنه؟
      هیچ کس نمیگه ماست من ترشه این ی خیال واهیه ک انتظار داشته باشیم فتل بیاد بگه من نباید مسیر لوئیز رو میبستم حتی فن هاش هم هیچ وقت قبول نخواهند کرد

  48. mohammad-shumi

    10

    4

    فراری باید لکرلک رو میاورد زودتر تو پیت واقعا چرا این اشتباهات تموم نمیشه. فتل ماشین کندتری داشت از لویس به نظرم عالی کنترلش کرد و لی یه اشتباه کرد که مطمعنم اگه لویس بود هیچ پنالتی که بهش نمیدادن و حتی تشویقشم میکردن. نمونه پارسال که لویس خطرناک از رو چمن ها اومد تو پیت لین. کلا همه دست به دست میدن داورا که لویس بتونه جاودانه بشه و نماد فرمول 1 بشه. ممنون از سب بخاطر تلاشش ولی به نظرم باید به فکر خداحافظی از فراری باشه باید بره تیم مرسدس المان

    • Amin

      1

      6

      اولا مرسدس راننده پر اشتباه نمیخواد
      ثانیا وقتی لوئیز خط پیت لین رو برید تحت سیفتی کار بود ثالثا کسی نزدیکش نبود ک بخوان ب خاطر ورود خطرناک جریمش کنن!
      امیدوارم متوجه شده باشی

  49. Seb

    6

    0

    در مورد تصمیم داوران و لاستیک های پیرلی و … حرف نزنیم بهتره و همه چی واضحه.ولی با توجه به کامنتهایی که دیدم چند فکت غیر قابل رد رو بگم که صحبت علیهش تنها و تنها نشانه ی تعصب گوینده اش هست.
    ۱.مشابه حرکت فتل تو این چند فصل چند بار پیش اومده و با جریمه همراه نشده.
    ۲.زمانی شما می تونی از سرعت راننده حرف بزنی و نه خودرو که به وضوح مدام اشتباهات راننده رو نبینی و خود دوستان به ۷-۸ بار اشتباه همیلتون اذعان داشتن.
    ۳. به تبع وقتی شما می تونی فشار آوردن راننده ی پشت سر رو ناشی از مهارت رانندگیش بدونی که ماشین در چند دور فاصله رو از ۴.۷ ثانیه به ۰.۷ ثانیه نرسونده باشه و سرعتش با چند بار قفل کردن لاستیک کاهش داشته باشه.
    ۵. عده ای هم سرعت مسابقه ای بیشتر مرسدس رو ناباورانه رد می کنن. باشه،قبول! دیگه این رو نمی تونن رد کنن که سرعت مرسدس در سکتور یک و دو خیلی بیشتر از فراریه و این ناشی از قابل کنترل تر بودن اون نسبت به فراری هست. با توجه به این هم یکبار عملکرد راننده ی سریعتون رو ارزیابی کنید.

  50. امید نورمحمدی

    3

    1

    جای دیگه هم نوشتم ولی مثل اینکه بحث اصلی اینجاست. پس مجددا مینویسم. جدای بحث پنالتی داشتن و یا نداشتن زمان اعلام پنالتی خیلی جانبدارانه بود. اگر تخلف محرز بود باید زودتر اعلام میکردند تا راننده و تیم بتونن تلاش کنند و اگر محرز نبوده و نیاز به بررسی بیشتر داشته که 10 دور مونده به پایان هم اعلام نمیکردند و اجازه میدادند مسابقه تمام بشه و بعد اعمال قانون میکردند.
    واقعا بدترین زمان 5 ثانیه پنالتی اعلام میکنند و ولف هم حمایت میکنه!!! وای بحال 5 دوره قهرمانی که هو بشه و مقصر هم نباشه. وای بحال ورزشی که دست حریفو از پشت ببندند و بفرستنش توی رینگ. وای بحال ورزشکاری که برای برد حاضره هو بشه ولی ببره.
    درباره لکرک هم که خودش خیلیی بودولی طرفدارهاش از خودشم بیشتردوتش دارند. اگر میرفت پیت وچرخ عقبش 1 ثانیه دیرتر بسته میشد چی؟! فراری دیگه زمانی بای ا ددن نداره و سومی لکرک نتیجه خوب بود .

دیدگاه خود را بیان کنید