فرمول یک ایرانوالتری بوتاس، راننده تیم مرسدس با ثبت زمان 1:15.406، علاوه بر شکستن رکورد پیست بارسلونا، مسابقه روز یکشنبه را از رده پول پوزیشن استارت خواهد زد.

هم تیمی او، لوئیس همیلتون نیز در آخرین تلاش هایش نتوانست زمانش را بهبود دهد و در جایگاه دوم تعیین خط اسپانیا قرار گرفت. سباستین فتل و مکس ورشتپن مسابقه را از رده های سوم و چهارم استارت خواهند زد.

خلاصه ای از اتفاقات مرحله اول و دوم تعیین خط (Q1 و Q2) فرمول1 اسپانیا 2019

17:31 آغاز مرحله اول تعیین خط و رابرت کوبیتسا اولین راننده ای است که وارد پیست می شود.

17:33 خبری از هم تیمی او، جورج راسل نیست. راسل بعد از اتفاقات تمرین سوم و تعویض گیربکس، پنج رده پنالتی برای شروع مسابقه دریافت کرد اما به نظر نمی رسد که این جریمه، تغییر زیادی در رده راننده ویلیامز ایجاد کند.

جورج راسل - اسپانیا 2019

جورج راسل – اسپانیا 2019

17:36 اولین زمان از راننده های فراری، لکلرک با اختلاف دو دهم ثانیه ای نسبت به فتل در رده اول قرار می گیرد.

17:37 پیچ چهارم باز هم قربانی گرفت، نیکو هالکنبرگ لاستیک هایش را قفل کرد و به روی سنگ ریزها رفت، تیم رنو و راننده اش باید امیدوار باشند که آسیبی به سیستم تعلیق خودرو وارد نشده باشد. هالکنبرگ به پیت باز می گردد.

نیکو هالکنبرگ - اسپانیا 2019

نیکو هالکنبرگ – اسپانیا 2019

17:40 والتری بوتاس با زمان 1:17.17 در رده نخست قرار می گیرد و ورشتپن نیز با اختلاف بسیار اندک 0.069 ثانیه ای در رده دوم قرار دارد.

17:44 پنج دقیقه به پایان؛ 1بوتاس 2ورشتپن 3لکلرک 4همیلتون 5فتلل

17:45 هالکنبرگ با بال جلو جدید به پیست می آید. همیلتون هم زمانش را بهبود بخشید و به رده سوم رفت.

17:46 نگاهی به نقاط سرعت گیری می اندازیم؛ فراری در رده های اول و دوم قرار دارد اما خبری از راننده های مرسدس نیست.

17:49 حذف شدگان مرحله اول تعیین خط: 16 هالکنبرگ, 17 استرول, 18 جیوویناتزی, 19 راسل, 20 کوبیتسا.

17:50 پایان مرحله اول؛ بوتاس سریع زمان را به ثبت رساند، ورشتپن و همیلتون در رده دوم و سوم ….

17:55 مرحله دوم تعیین خط هم آغاز شد.

17:58 هر دو راننده مرسدس و فراری وارد پیست می شوند البته با لاستیک های سافت!

18:00 همیلتون سریع ترین زمان؛ 1:16.038

18:02 هشت دقیقه به پایان تمرین؛ 1همیلتون 2بوتاس 3فتل 4ورشتپن 5گسلی

لوئیس همیلتون و چارلز لکلرک - اسپانیا 2019

لوئیس همیلتون و چارلز لکلرک – اسپانیا 2019

18:04 لکلرک باز هم نتوانست یک دور بدون نقص را به ثبت برساند و در حال حاضر پایین تر از رومن گروژان در رده هفتم قرار دارد.

18:07 فتل سریع ترین در سکتور اول، همیلتون در سکتور دوم و بوتاس در سکتور سوم

18:09 مکانیک های فراری در حال تعمیر کف خودروی لکلرک هستند که به دلیل رفتن روی کرب های کمی دچار مشکل شده بود.

18:10 پرچم شطرنجی

18:10 بوتاس سریع ترین در مرحله سوم تعیین خط با زمان؛ 1:15.924 | 2همیلتون 3فتل 4لکلرک 5ورشتپن

18:11 حذف شدگان مرحله سوم تعیین خط: 11 نوریس, 12 آلبون, 13 ساینز, 14 رایکونن, 15 پرز.

جدول تعیین خط فرمول یک اسپانیا 2019

ردهرانندهتیمزمان
1والتری بوتاسمرسدس1:15.406
2لوئیس همیلتون مرسدس+0.634
3سباستین فتلفراری+0.866
4مکس ورشتپنردبول+0.951
5چارلز لکلرکفراری+1.182
6پیر گسلیردبول+1.302
7رومن گروژانهاس+1.505
8کوین مگنوسنهاس+1.516
9دنیل کویاتتورو روسو+2.167
10دنیل ریکاردورنو+2.700
11لندو نوریسمک لارن1:17.338
12الکساندر آلبونتورو روسو1:17.445
13کارلوس ساینزمک لارن1:17.599
14کیمی رایکوننآلفا رومئو1:17.788
15سرجیو پرزریسینگ پوینت1:17.886
16نیکو هالکنبرگرنو1:18.404
17لنس استرولریسینگ پوینت1:18.471
18آنتونیو جیوویناتزیآلفا رومئو1:18.664
19جورج راسلویلیامز1:19.072
20رابرت کوبیتساویلیامز1:20.254
این نوشته را به اشتراک بگذارید:

131 دیدگاه

      • ABOLFAZL

        37

        16

        همیلتون بزنه به بوتاس واااااای چه بشه
        این دوتا دشمن بشن
        اتریش 2016
        ابوظبی 2016
        بلژیک 2014
        …..
        فکر کنید تکرار بشن

      • ali sf90

        42

        12

        abolfazl بوتاس بزنه به همیلتون😂😂😂😂 توتوولف دستور تیمی میده از همون راه بره خونه😂

      • Silver Arrows

        28

        27

        ABOLFAZL
        دیگه چشم امیدتون به این جور مسائله 😂😂😂
        حتی تو فکرتون ما نمی‌بازیم 😂

      • ABOLFAZL

        36

        15

        اخه چیکار میشه کرد
        باخت همیلتون خیلی حال میده
        اونم از هم تیمیش (که خیلی ها میگن حیف صندلی دوم مرسدس به دست بوتاسه)

    • محمدرضا

      41

      6

      سلام. امسالم فراری چیزی عایدش نمیشه،شاید سال بعد،باگذشته پنج تا ریس و تایم گیری دیگه جایی واسه شک کردن نمیمونه،واینم از اپدیته اقایووووووون،دوستان طرفدار فراری بنظرم دیگه اینقد حسرت نخورین و منتظر نمونین که شاید ریسه بعدی و بعدی…امسال داستانش واس فراری تمومه . واقعا امسال بنظرم ازسال قبلم ضعیفترن. امیدوارم سال بعد ی انقلاب از بالا تا پایین تو مارانلو وفراری رخ بده،والا همینه داستانه فراری و فرمول یک. تنها هیجان رقابت بوتاس و لوییسه..که هیجان داده به فرمول یک. ردبولم بهتر از فراری نیستن. قبلا یه پول داشتن تو تایم و ریسا . الان اونم ندارن . واقعا که فراری ناامیدم کرد امسال. لطفا دیگه کسی از قدرته ماشینه فراری و مقایسش بامرسدس چیزی نگه . که باعقل و منطق درتضاده و کاملا داستانش روشنه..موتور مرسدس یه سروگردن ازهمممممممه بالاتره.

      • McLaren F1

        31

        3

        دوست عزیز با بیشتر حرفات موافقم اما به اختلاف فتل و ورشتپن نگاه کن
        انقدر ناچیزه که نمیتونی بگی فراری برتره
        اونم با در نظر گرفتن این موضوع که ردبول تو حالت مسابقه بهتر از تعیین خطشه
        مشکلشم با لاستیکا به وخامت فراری نیست
        با همه ی این حرفا من نظرم اینه که ماشین ردبول برای مسابقه دادن بهتر از فراریه امساله

    • Seb5P1

      16

      2

      اختلاف سرعت 44 با 77 اينقدر نيست
      44 ميتونست خيلي نزديك تر از 0.5 به 77 باشه و شايدم پول ولي دور خوبي نزد
      همه ميگن يه دور خفن زده بوتاس ولي من ميگن عجب ماشينيه اين w10…

  1. EnzO

    35

    8

    سال 2016 کجایی که سال 2019 بدتر از اون سال!!!!!!
    لکرک هم در با حماقتش استعدادش حروم میکنه انگار!!!
    اینم از ابدیت فراری ک مرسدس اول میشه اونم با اختلاف وحشتناک!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    تنها دلخوشیم اینه بوتاس اول بشه امسال
    راهی چیزی نیست نظراتمون به این مدیریت فرمول یک فراری برسونیم شاید از خر نفهمی بیان پایین؟
    فورز دوران قدیم

  2. حمید رضا

    37

    1

    فردا اگر دو تا مرسدس براشون مشکلی پیش نیاد 1و2 دیگه ای دارند
    فراری خیلی مغرر شده اصلا روی ماشین شون نسبت به مرسدس کار نمی کنند. چون توی تمرینات پیش فصل خوب بود دلیل نمیشه که خوب باشید

  3. ABOLFAZL

    34

    16

    و
    سومین شکست پیاپی لوییس از هم تیمی کندش در تایم گیری تبریک می گم
    امیدم نسبت به فراری رفت دیگه
    امیدوارم موناکو با قدرت ظاهر بشن
    اما فردا میتونه با سوپر استارت سب همچی عوض بشه
    و (حیف صندلی دوم مرسدس)
    فراری 40 اسب بیشتر داره جک سال
    بهترین ماشینو دارین جک هم میسازین

    • McLaren F1

      42

      6

      سوپر استارت که هیچی اگه اَبَر استارتم بزنه نهایتا بتونه دو دور جلوی مرسدس دووم بیاره
      فتل که سهله اگه سنا و شوماخرم پشت فراری باشن زورشون به ماشین بی نقص مرسدس نمیرسه
      طرفدار مرسدس نیستم اما واسشون احترام زیادی قائلم که انقد بی نقص دارن کار میکنن البته اگه سیاست فرمول یک نباشه این برتری چند ساله ی یه تیم نسبت به بقیه

      • ABOLFAZL

        20

        3

        مجار 2015 یادتونه
        چجوری رفتن تو باقالیا

    • H.farahani

      29

      1

      Abolfazl
      میشه خواهش کنم ازین حرفای بوتاس فلان لوییز بهمان نزنید.لطفا.شما اینو میگی بعد همیل فنا میان یه چیزی میگن که تو اوضاع خراب فراری ویگه تحمل متلک نداریم.
      امااپدیت فراری خیلی شیک ومجلسی ماشین رو کنتر کرده.بالای نیم ثانیه کندتر تو سکتور سه.فاجعه.حداقل مثل باکو اول تست میکردید رو یه ماشین بعد.اخه میگه میشه مگه داریم.طفلک راننده هاش

      • H.farahani

        18

        1

        ببخشد اینقدر اعصاب ضعیف شده غلط املایی زیاده.😟😟😟

      • ABOLFAZL

        29

        9

        جناب محمود
        چرا نمیگی فراری 40 اسب بیشتر داره
        چرا نمی گی مرسدس گاری داره
        چرا نمی گی لوییس چرا 3 تایم گیری پشت سرهم از همتیمیش باخت
        چرا نمی گی غول فراری
        حدفت شده بگی ما دلخوشیمون بوتاسه
        جوابت هم اینه که لوییس از هم تیمیش شکست خورده

      • Mahmood.gh

        6

        12

        Abolfazl
        دوست عزیز من فن مرسدسم و در حال حاضر دل خوشی شما شده بوتاس واسه من زیاد فرق نمیکنه کدوم راننده مرسدس قهرمان شه لوییز ترجیح میدم ولی اگه حقش باشه بدستش میاره
        این 40 اسب نمیدونم از کجا امده تا حالا ی کامنتم نذاشتم ک فراری حتی ی کره اسب هم قوی تره
        همیشه هم گفتم از مرسدس چیزی جز این بعیده بیشتر کار کردن درست کار کردن دارن جوابشم میبینن
        و هنوزم میگم فراری هم اگه تو بحرین بد شانس نبود سکو اول داشت
        تو باکو هم اگه لکلرک اشتباه نمیکرد تایم یک داشت و شانس سکو یکش بیشتر بود

    • just.jeep

      13

      26

      دوست عزیز فعلا با این امید به فرمول یک‌نگاه کنید که بوتاس بتونه جلوی همیلتونو بگیره.بوتاس راننده عالیه و اینو نشون داده اما هرگز رقیب لوییس نمیشه.تازه فصل شروع شده و بخاطر جابجایی مهندسا هماهنگی طول میکشه.اما شک‌نکنید پایان فصل همیلتون ششمین قهرمانیشو جشن میگیره.

      • Mahmoud

        21

        0

        آقای حسینی شما یه مرهمی بزارین روی درد ما بگین چطور ممکنه فراری با آپدیت موتوری ۸ دهم با مرسدس فاصله داشته باشه اونم با رانندگی سب
        و البته آپدیت آیرودینامیکی.

      • سید علی حسینی

        30

        0

        والا چیزی که امروز دیدم دیگه فقط ایرودینامیک و پاوریونیت نیستن، ماشین از لحاظ دینامیکی هم مشکل داره

  4. harlidkns

    28

    1

    آپدیت های ویلیامز از فراری بهتره
    از اینکه این نتایج دیگه ناراحتم نمیکنه خیلی ناراحتم و البته داغون
    پیام بعدی من بعد از اولین برد فراری حتی اگر تا سال بعد بخوام صبر کنم. فعلا خداحافظ دوستان

  5. Vettel-Fan

    30

    0

    خوب…اون یه ذره شکی هم که در مورد قهرمانی مرسدس داشتیم برظرف شد. بوتاس بوق العاده بود و چارلز…
    شاید هنوز تعییت خط باکو جلو چشماش بود و به قول معروف اصلا خودش نبود.

  6. حامد

    30

    0

    تبریک به همه طرفدارای بوتاس که بازم یه عملکرد بی نقص دیگه ازش دیدیم. لوییس هم خیلی ضعیف ظاهر شد امروز امیدوارم فردا بتونه جبران کنه. لکلرک هم دیگه داره تکراری میشه اتفاقات تعیین خطش. اشتباهات تکراری و آسیب زدن به ماشین که نشون میده از لحاظ روانی واقعا آماده نیست و هنوز خیلی کار داره تا بخواد با فتل رقابت کنه.

  7. جنون سرعت

    27

    7

    خداوکیلی چیکار داره میکنه این فراری؟؟و سلام بر دوستانی که هی میگن لکلرک و لکلرک
    برای بار هزارم فقط فتله که میتونه با همچین ماشینی با مرسدسا رقابت کنه
    هی بگین نه لکلرک موشکه بابا ماشین فراری ایراد داره از همه جاش میزنه بیرون مگه هر کسی میتونه با این ماشین رانندگی کنه

  8. iman88

    24

    1

    افرین به بوتاس تایمش وحشتناک بود.6 دهم یعنی تا مرز توانایی ماشین رانندگی کرد.تبریک به طرفدارای بوتاس تبریک به طرفدارای مرسدس.و افسوس برای چارلز که نتونست یه دور درست بزنه.امیدوارم بتونه یه استارت خوب داشته باشه و احتمالا فردا رقابت جذابی با وشتپن و شاید اگر تیم بذاره با فتل داشته باشه.امیدوارم فتل هم در سطح ایده ال خودش رقابت کنه تا یه مسابقه خوبی رو تجربه کنیم

    • Ahmad VETTEL

      25

      3

      اگر لکلرک اشتباه نکنه،میتونه با مکس و فتل رقابت کنه.
      در واقع اشتباه لکلرک باعث شد پشت مکس باشه و مکس تو استارت برای رده فتل تهدید باشه.
      اینا یعنی کار تیم برای ارجحیت فتل نسبت به لکلرک درست بود

  9. داریوش

    28

    1

    ای وای من
    هر گرندپری ، قربون قبلی
    لوییس هم تایمش نزدیک بوتاس بود ( سکتور ۳ تایم از دست داد )
    ۰۸ اختلاف ، مرسدس توی یک جهان دیگه سیر میکنه
    اینقدر به این لکلرک جو میدن ، همش توی در و دیواره ، اصلا تمرکز نداره
    فراری توی سکتور ۳ ، ۰۶۴۷ تایم از دست میداد
    تبریک به طرفدارای مرسدس ،
    به نظرم تنها راه کنترل کردن مرسدس ها ، استفاده از سیستم انتحاری هست ، هر مسابقه یک تیم اینارو DNF کنه
    ماشین که نیست ، موشک زمین به زمینه

      • مهدی

        15

        0

        گل گفتی، واقعا این استراتژیست های فرار رو مخ اند، نمیدونم برای چیه تغییرشون نمیدن، یه پا برای خودشون ….

    • JBjb

      11

      3

      استارت عالی از فتل و رد شدن از همیلتون، سبقت به یادماندنی فتل از بوتاس که نگهش داشته بودن راه فتل رو ببنده، دستور تیمی از مرسدس برای راه دادن بوتاس به همیلتون، استراتژی افتضاح از مهندسای فراری و اومدن سیفتی کار مجازی، همه در همین اسپانیا در سال 2017

    • akbar

      3

      0

      اقا استارت خوب هم بزنه وقتی سرعت کافی واسه دفاع نداره دور سوم که دی ار اس فعال شد رده رو پس میده…
      یه مجموعه از اتفاق فقط میتونه مرسدس رو دوم کنه و گرنه با هیچ نوع مهارتی توی سطح رقابت امروزی راننده ها نمیشه این اختلاف رو با رانندگی از بین ببری نزدیک به محاله

  10. Farid

    27

    1

    با آپدیت موتور و ایرودینامیک حتی فراری نتونست وارد ۱:۱۵ بشه !! هشت دهم اختلاف با بوتاس خیلی خیلی وحشتناکه . اگرچه بوتاس عمرن دوباره نتونه همون تایمو بزنه ولی بازم اختلاف خیلی زیاده . سباستین تموم تلاششو کرد ولی خدایی مرسدس خیلی غوله . سکتور سه ترکوند فراری رو . لکلرک هم بجای اینکه صبح تا شب تو فکر شکست سب باشه بهتره کمی عاقلانه رانندگی کنه و به فکر کار تیمی و یادگیری از سباستین باشه.واقعا ناامیدم کرد . اگه پشت سب بود حداقل خطر مکس رو از بین میبرد . امید کمی دارم به ریس فردا . مگه اتفاقی واسه مرسدسا بیفته که فراری بتونه ریس رو ببره . در هر صورت در ناامیدی بسی امید است . فورزا کینگ سباستین و فراری

  11. mehdivettel

    27

    4

    بازم دم سب گرم
    هنوزم بعضی ها فک میکنن فراری سریعه و خودروسوار نه ؟

    این مسابقه میشه چهارمین مسابقه از پنج مسابقه که سب از لکلرک بهتره تو تعیین خط
    امروز لکلرک شرایط سب تو کوالی بحرین رو داشت و فقط یه ست لاستیک داشت تا تایم بزنه تو q3 که دیدیم اصلا تایم جالبی نزد

    یه تبریک هم به طرفداران بوتاس ، عجب دوری زد
    از اون دورهایی که روحیه هم تیمیت رو هم داغون میکنه

    • Parsa911

      16

      5

      بوتاس میتونست ببره ولی اگر بهش اجازه میدادن ممکن بود سب کلا برنده بشه ولی الان انقدر ماشین خوب هست که مثل ۲۰۱۶ رقابت درون تیمی فقط باشه و برای جذابیت مسابقات هم جلوشو نمیگیرن و اگر بتونه برنده بشه مثل رزبرگ عالی میشه
      دوستان فراری فن هم خوشحال نباشن بوتاس تو تیم مرسدسه

  12. Hassan

    22

    1

    فکر کنم به خاطر اون سنگ ریزه ها که تو پیست بود هیچ کدوم نتونستند برای بار دوم زمان خوبی رو تو کیو سه بزنن، از جمله لکلرک.
    تبریک به طرفداران بوتاس برای سومین پل پزیشن.

  13. محمد.ج

    21

    2

    و همچنان درگیری مهم ذهن من اینه که رابرت کوبیتسا چرا بر گشت فرمول یک؟ خداییش بود و نبودش چه فرقی برای تیم ویلیامز و مسابقات فرمول یک داشته؟ تورو خدا یکی به من توضیح بده.

  14. iman88

    15

    10

    چارلز یه قطعه از کف ماشینش وقتی رفت روی کرب جدا شد.اشتباهش بزرگ تر از اشتباهات بقیه نبود.بوتاس همیلتون فتل و نصفه راننده های دیگه این اشباه رو داشتن ماشینشون هم اخ نگفت اما از شانس بد چارلز تایم گیری رو از دست داد

  15. Mahmoud

    28

    0

    اوه اوه اوه!!!مگه ممکنه؟؟؟ ۶ دهم اختلاف بوتاس با همیلتون و ۸ دهم با فتل و بالای یک ثانیه با لکلرک!!! تازه فراری خیرسرش آپدیت موتورم داشته
    دیگه فاتحه….
    ولی بوتاس داره شوخی شوخی جدی میشه دمش گرم!

    • Mahmood.gh

      8

      0

      احمد داداش مشکل تیم شما خیلی بیشتر از این حرفهاست فقط استراتژی و ایردینامیک نیست و ظاهرا با ابدیت هم درست بشو نیست
      مرسدس تیم سال بدون راننده هم یکی از مرسدسهاس رقابت درون تیمیه مگه اینکه اتفاق خاصی پیش بیاد

      • Seb5P1

        4

        2

        حالا فراري اگه ريس بعدي تعيين خط يك و دو كنه خود شما تاكيد ميكنم خود شما برميگردي ميگي بابا فراري ماشين برتره و عجب متور قوي اي داره و فلان….
        قبول اينكه مرسدس از 2014 تا به الان هميشه برتر بوده كار سختي نيست ب وال…
        برتريشونم تمام نشدنيه تا وقتي شرايط و سياست ها تو فرمول يك اينه………..
        #بي_عدالتي

  16. Empt1984

    14

    1

    متاسفانه لويييس تو گراولاي پيچ فك كنم ٧ يا ٨ و پيچاي آخر كه مكسم به تيمش گفت ١٤ بود فك كنم اوراستير داشت ولي بازم يه دور فرصت داشت كه نرسيد تو كيو سه دور اول كه همش اورستير داشت ولي دور آخرم نتونست احتمالا فردا والتري قهرمانه هميلم دوم ميشه سب سوم

  17. Farid

    26

    1

    ای خدا…. سرد درد گرفتم ! فقط امیدم به یدونه از اون سوپر استارت های کینگه. امیدوارم سباستین جور این بی عرضه های کاراژو بکشه مثل همیشه . گرنده سباستین فورزا فراری

      • Farid

        1

        0

        اره دوست عزیز احتمالش خیلی بالاست . ولی به همینم امید نداشته باشیم پس ریسو واسه چی ببینیم !! امیدوارم اینبار ابر و باد و مه و خورشید و شانس با ما یار باشه یه بارم !!!

    • Kh.n

      10

      0

      فردا تواستارت اگر فراری جلوبیفته باز هم بیشتر از دوسه دور نمیتونه مقاومت کنه ماشین مرسدس عین هلو توسکتور۳ میچسبه به فراری وتو کفی دوباره عین هلو رد میشه ومیییییره.
      من میترسم برای موناکو فراری با این ماشین احتمالا به زور ۵و۶ را بگیره.
      خدا مرسدس چی درست کرده بیشترین ویل بیس.کمترین ریک بین ماشینها درحالی که توی پیچهای کند ومتوسط هم سریعترینه.
      DNAماشین فراری همینه بیشتر ازاین نمیتونن آپدیتش کنن

  18. جنون سرعت

    19

    1

    فراری دیگه باید بیخیال امسال بشه مگه چقد میتونن این ماشین رو بهتر کنن تازه اپدیت های مرسدس رو هم باید در نظر گرفت
    برن رو ماشین سال اینده کار کنن شاید بتونن کاری بکنن البته با این گندی که اینا هر سال به ماشین میزنن احتمالا سال اینده هم همین کارو میکنن
    واقعا خیلی عجیبه با این همه عظمت نتونن حتی نصفه ایراد این ماشینو پیدا کنن
    واقعا خجالت اوره،یعنی من هر روز بیشتر ترغیب میشم که دیگه مسابقات رو دنبال نکنم
    اصلا هم بخاطر این نیست که مرسدس اوله به فنای مرسدس و لویس و ولتری هم تبریک فراوون میگم
    ولی خیلی دیگه بیخود شده ما هر اخر هفته اونا از کار و زندگی و هزینمون میزنیم یه خورده هیجان رو تجربه کنیم بعد اینطوری

    • Majiiiiid

      5

      36

      فراری عالی عالیه فقط دست دوتا راننده ضعیف افتاده ، وگرنه هم از نظر موتوری خوبه هم گیربکس و هم از نظر ایرودینامیکی هم نسبتا خوبه ، یکم بال جلو و مسیر عبور هوا در قسمت جلو مورد داره و یکی هم راننده هاش هنوز خوب نتونستن ازش بهره بگیرن ، درک کافی از ماشین نداره تیم فراری وگرنه ماشینشون عالیه و بارها خودشون هم اعتراف کردن به این موضوع

      • Muhammad-sv#5

        13

        1

        بابا لامصب فراری بیشتر از ایناست که میگی فقط راننده هاش بی مصرفن تو بگو جای این دو تا کیا رو بیارن ؟ همممممممممممم؟ من خودم حاضرم بهت بگم کارشناس درجه یک 😈😈

      • Seb5P1

        14

        0

        اول فكر كردم فن خوديه داره تيكه ميندازه ولي بعد كه فهميدم فن مرسدسه كرك و پرم از تحليلش سوخت و پر كشيد…

      • Seb5P1

        11

        2

        درك كافي از ماشين نداره
        يعني تيم بزرگ فراري بعد پنج مسابقه ساخته ي دست خودشونو درك نكردن؟؟؟
        اي قربونت برم فتل كه تو مصاحبه هاتم معرفت داري ميكني و نميگي ماشين ضعيفه كه اميد و احترامو نگهداري تو تيم كه بهتر كار كنن………………..

      • Seb5P1

        10

        2

        5 لايك هم گرفته:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

      • Mohammad44

        9

        0

        چه خوبه اگه طرفدار یه راننده یا تیم هستیم راننده های دیگه رو که شایستگی شون نزد همه اثبات شده زیر سئوال نبریم. اگه سباستین درک درستی از ماشین نداره حتما شما داری

      • Farid

        3

        0

        کدوم تعیین خطو دیدی شما ؟؟!!!! دقت داشته باش که اون ماشین قرمزا فراریه!!! و الان هم سال ۲۰۰۱ نیست عزیزم سال ۲۰۱۹ اس !!!

  19. iman88

    17

    4

    دوستمون فرید حرف خوبی زد.خود بوتاس هم عمرا بتونه اون تایمو تکرار کنه.وقتی 1.15 بوتاس اومد بالا منم داشتم به همین فکر میکردم و مطمئن بودم که تکلیف پول مشخص شده

  20. iman88

    20

    1

    Ahmad VETTEL
    تو همین تمرینا فتل اسپین شد.برید بخونید نوشتم فتل تقصیری نداشت.توی باکو چارلز رفت تو دیوار گفتم اشتباه صد در صد و بزرگ خودش باعث شد جو بگیرتش و اون گند رو به بار بیاره.الانم میگم اتفاقی که تو تعیین خط افتاد برای راننده های بزرگ ف 1 تو همین اخر هفته افتاد و مشکلی برای ماشینشون پیش نیومد.اگر قرار بود با دوتا اشتباه در مورد یه راننده قضاوت بشه راننده های به مراتب باتجربه تر و پرافتخارتری از چارلز تو نوبت جلوتر از اون ایستادن.تا همین جا هم که چهار مسابقه از فصل میگذره موفقیت های چارلز بیشتر از ناکامیهاش بوده.تو باکو اگر اون اشتباهو نمیکرد اون اخر هفته شانسه اول پل و قهرمانی رو داشت.تو مسابقه هم تا قبل از این که تیم بهش اعلام کنه که “هیچ امیدی برا رسیدن به مکس نداریم”یه مسابقه فوقالعاده رو پشت سر گذاشته بود.عملکردش تو بحرین هم که گفتن نداره تو همون بحرینم اکثرا گفتید ماشین خراب شد چون چارلز بهش فشار اورد و فتل اسپین شد چون ماشین مشکل داشت و باد کثیف ماشین جلویی باعثش بود(که منم بخشی از تقصیر کار و همین میدونم)به هر حال هرجا من سعی در کوچک جلوه دادن اشتباه این راننده یا بزرگ جلوه دادن اشتباه یکی دیگه کردم همین جا اعلام میکنم رفتارم درست نبوده و از طرفدارای اون راننده عذر میخوام

  21. Nohed81

    16

    1

    تبریک به بوتاس بابت تایم خیلی عالی که زد، و تبریک ویژه به این غول آلمانی که یه ماشین ساخته در حد جت جنگی و شایدم قویتر، خدانگهدار فراری ، حداقل سال گذشته در زمان حضور آریوابنه فراری چند ریس بردن، امسال بینوتو جز بدبیاری چیزی برای اسکودریا به همراه نیاورد، اول فصل خیلی بهش دل خوش کرده بودیم،

  22. E46-M3

    10

    3

    علت اینکه آپدیتهای فراری در مقابل قدرت مرسدس به چشم نمیاد بر میگرده به اختلاف زیاد قدرت مرسدس از فراری،با هر آپدیت فراری مرسدس هم یکم از اون قدرت نهفتشو رو میکنه،دوستان مطمئن باشید که اختلاف مرسدس و فراری خیلی بیشتر از این حرفاست

  23. iman88

    16

    1

    ازاین که گفتم خود بوتاس هم نمیتونه تایمشو تکرار کنه سوء تفاهم نشه نمیخواستم ارزش کاربوتاسوپایین بیارم برعکس میخواستم بگم چه عملکرد فوقالعاده ای داشته.بعید میدونم تا این جای مسابقات راننده ای تونسته باشه عملکردی بهتر از بوتاس داشته باشه در کل مسابقات بسیار با انگیزه و بسیار کم اشتباه بوده.امیدوارم بتونه این روندو حفظ کنه و مرسدس هم کار شکنی نکنه تا به چیزی که لیاقتشو داره برسه

    • Ali

      10

      1

      این دور بوتاس امسال منو یاد دور پارسال همیلتون توی سنگاپور میندازه که دور بعدش هم حتی نتونست نزدیکش رو بزنه بعضی وقتا راننده ها یه دورایی میزنن که یه باره و دیگه تکرار نمیشه مثل دور امروز بوتاس

  24. iman88

    14

    1

    اخه مجید جان دلبندم این چه حرفیه شما میزنی”فراری عالی عالیه فقط دست دوتا راننده ضعیف افتاده “.حالا شاید درمورد مهارت لکلرک اما و اگری وجود داشته باشه اما کیه که بتونه نبوغ سب رو انکار کنه.فراری اگر این چندسال پیشرفتی هم داشته بخش عمد اش بخاطر حضور سباستین بوده.نمیگم تمام پیشرفتهاش بخاطر سب بوده اما تاثیری که سب بر پیشرفت فراری گذاشته خیلی بیشتر از تاثیریه که فراری بر پیشرفت سب گذاشته.من فکر میکنم فراری خیلی جاها حتی به شهرت و مهارت سب لطمه زده

    • Farid

      9

      1

      Iman 88 : درسته دوست عزیز . خدایی سب تو این چند سال خیلی بیشتر به فراری کمک کرده تا فراری به سب . راننده ها و دست اندرکاران سابق فراری هم تایید کردن که فراری چندین ساله که بعده مایکل شوماخر آشفته اس و ماشینش اکثر فصول خوب نبوده (هر چند استثنا هم داشته ) . فراری تو این چند سال هم به اعتبار ناندو و هم سباستین واقعا آسیب زد . هر سال دریغ از پارسال . الانم بهتره از همین جا بیخیال امسال شن و بزن رو ماشین ۲۰۲۰ کار کنن . کاری که تو ۲۰۱۶ کردن و باعث شدن ماشین ۲۰۱۷ تا حد زیادی رقابتی باشه و اگه دوام نیم فصل دوم رو داشت چه بسا سب میتونست قهرمان شه . به هر حال کار مرسدس عالی بوده . فراری قبل از هر کاری باید تیم مدیریتی و عوامل فنی رو عوض کنه و یک تیم درست و حسابی بیاره . مقایسه کنین : ژان تاد ، جیمز الیسون، راس براون و… رو با نفرات الان ! اونا هم فنی عالی بودن و هم مدیریتی و لوکا دی مونتزیمولو هم عالی ریاست میکرد . بعد از مارکیونه فراری خیلی داغونه . اول باید اینو درست کنن

    • iman88

      8

      1

      کاملا باهاتون موافقم فرید جان.هرکی واقعا طرفدار ف1 باشه دلش میخواد فراری رو در جایگاه اصلیش ببینه.وقتی میبینی چه بروز مکلارن اومده یا از ویلیامز فقط یه اسم و کلی خاطره باقی مونده فقط میشه امیدوار بود که فراری به این سرنوشت دچار نشه.فعلا که ف 1 شده “رقابت درون تیمی مرسدس” و دیگر هیچ

  25. Farid

    12

    1

    همون طور که برو بچه های سایت تو کانال تلگرام هم گفتن سباستین بعد از تعیین خط با مهندسش صحبت میکنه که اعلان میکنه که : ماشین تو قسمت های مختلف پیست از عدم بالانس مناسب رنج میبره !! اومدن ابروش درست کنن ( با اپدیت ها موتوری و ایرو دینامیک) زدن چشمشو هم کور کردن !!!!

  26. Alchemist

    2

    0

    اقااااا این فراری چرا اینجوریه ؟!!!! گاراژ فراری واقعا داره گند میزنه به ماشین با این اپدیتاش. مثلا اومدن dna ماشینو تغییر دادن که تو پیستای سرعتی سریع باشن ولی انگار یه جور دو دل شدن و نمیتونن بالانس مناسب ماشینو پیدا کنن. این ماشین فک کنم فقط یه درد مونزا بخوره . و چه میکنه گاراژ مرسدس و مهندساش . واقعا هیچکس تو توسعه ماشین به پای مرسدس نمیرسه . بر خلاف فراری ، مرسدس برخلاف سالای قبل که تو پیچ ها کند بود الان فوق العاده سریع شده با اینکه بیشترین ویل بیس و کمترین ریک رو داره . تازه موتوری هم که الان دارن موتور ایده الشون نیست موتور اصلی این فصل کانادا اماده میشه . یه نکته خوبی هم اقای حسینی اشاره کرده بودن قبلا که ماشین فراری یه جورایی ساده طراحی شده و الان توسعه ش براشون سخت شده .چقد خوبه این نوریییییییییس . عالیه این بشر . دوستان پیشنهادمیکنم ایسنتای نوریس رو هم چک کنین :))))). عالیه .

دیدگاه خود را بیان کنید