فرمول یک ایرانلوئیس همیلتون، راننده ی مرسدس در مسابقه چین، پیروز هزارمین گرندپری تاریخ فرمول یک لقب گرفت.

همیلتون در ابتدای مسابقه شروع فوق العاده ای داشت و این پیشتازی را تا پایان حفظ کرد و توانست دومین پیروزی فصلش را کسب کند. هم تیمی او، والتری بوتاس با از دست دادن یک رده، در جایگاه دوم قرار گرفت تا سومین 1-2 پیاپی مرسدس در 2019 رقم بخورد.

سباستین فتل، راننده ی فراری نیز در جایگاه سوم ایستاد.

سباستین فتل ، لوئیس همیلتون و والتری بوتاس - سکوی چین 2019

سباستین فتل ، لوئیس همیلتون و والتری بوتاس – سکوی چین 2019

خلاصه ای از اتفاقات مسابقه فرمول1 چین 2019

10:38 الکساندر آلبون پس از تصادف وحشتناک دیروز و از دست دادن تعیین خط، پاور یونیت جدیدی برای مسابقه دریافت کرد و باید مسابقه را از پیت لین آغاز کند.

10:42 مکس ورشتپن و رابرت کوبیتسا در همان دور گرم کردن، اسپین شدند!

10:43 شروع مسابقه و لوئیس همیلتون استارت بهتری نسبت به هم تیمی اش دارد و پیشتازی مسابقه را در دست می گیرد، لکلرک نیز بالاتر از فتل قرار می گیرد…

لوئیس همیلتون ، والتری بوتاس ، چارلز لکلرک

استارت مسابقه چین 2019

10:45 دنیل کویات و لندو نوریس با یکدیگر برخورد می کنند.

10:46 ماشین ایمنی مجازی؛ زمانی برای مارشال ها تا پیست را از تکه های فیبر کربن پاک کنند.

برخورد دنیل کویات و لندو نوریس در استارت مسابقه چین 2019

برخورد دنیل کویات و لندو نوریس در استارت مسابقه چین 2019

10:47 مسابقه از سر گرفته می شود؛ همیلتون، بوتاس، لکلرک و فتل

10:50 لوئیس همیلتون سریع ترین زمان را ثبت می کند؛ 1:38.119 ، فتل نیز به دنبال سبقت گیری از لکلرک است.

10:55 دنیل کویات به دلیل ایجاد حادثه در ابتدای مسابقه، پنالتی عبور از پیت لین دریافت می کند.

10:57 جیوویناتزی اولین راننده ای است که وارد پیت شده و با لاستیک مدیوم خارج می شود، همیلتون فاصله ی 3.2 ثانیه ای با بوتاس باز کرده!

11:00 تیم فراری به لکلرک دستور می دهد که به فتل اجازه ی عبور دهد…

11:01 با وجود اعتراض راننده ی موناکویی اما او اجازه ی عبور به هم تیمی اش می دهد، فتل در رده سوم.

11:03 فتل در این دور، هشت دهم ثانیه نسبت به همیلتون پیشتاز از دست داده، به نظر نمی رسد که فراری بتواند با مرسدس رقابت کند.

11:05 فتل بار دیگر در پیچ هرپین (گیره سر) لاستیک هایش را قفل می کند، فراری نیز با کمی عصبانیت به لکلرک می گوید:

ما کار خودمان را می کنیم، بر روی کارت تمرکز کن…

11:08 لکلرک به تیم فراری:

من زمان زیادی رو پشت فتل دارم از دست می دم، نمی دونم ، شاید شما بخواید اینو بدونید!

11:08 فراری به لکلرک:

ما درباره ی این موضوع بعدا صحبت می کنیم.

11:09 فراری به فتل می گوید که بیشتر فشار بیاورد و سریع تر باشد.

11:12 هالکنبرگ به گاراژ رفته و از مسابقه کنار می رود.

11:12 ورشتپن به پیت می رود و با لاستیک های هارد خارج می شود تا بیش از پیش فراری ها را تحت فشار قرار دهد.

11:13 فراری نیز واکنش نشان می دهد و فتل را از رده سوم به پیت می آورد، راننده ی فراری جلوتر از ورشتپن از پیت خارج می شود.

11:16 چه رقابتی را بین فتل و ورشتپن شاهد هستیم، راننده ی ردبول در پیچ یکی مانده به آخر سبقت می گیرد اما راننده ی فراری دوباره جلوتر از ورشتپن قرار دارد.

مکس ورشتپن و سباستین فتل - چین 2019

مکس ورشتپن و سباستین فتل – چین 2019

11:17 فراری به لکلرک اعلام می کند که تا حد ممکن با این لاستیک ها در پیست خواهد ماند.

11:18 بوتاس از رده دوم به پیت می آید.

11:20 همیلتون و لکلرک هم از رده اول و دوم به پیت می آیند.

11:22 رده ها پس از پیت استاپ؛ 1همیلتون 2بوتاس 3فتل 4ورشتپن 5لکلرک 6گسلی

11:23 فاصله ی همیلتون و بوتاس کمتر شده و همیلتون از تیمش می پرسد که چرا اول هم تیمی اش به پیت رفته است؟

11:24 سریع ترین دور از بوتاس؛ 1:36.558

لوئیس همیلتون و والتری بوتاس - چین 2019

لوئیس همیلتون و والتری بوتاس – چین 2019

11:26 تیم ردبول به ورشتپن می گوید:

وزش باد ملایم تر شده و خودرو قابل پیش بینی تر عمل خواهد کرد.

11:32 مسابقه در شرایط آرامی دنبال می شود تا اینکه رایکونن از گروژان سبقت می گیرد و به رده نهم می رسد.

11:33 لکلرک از تیمش می خواهد که از لاستیک هایش مراقبت کند اما فراری درخواست او را رد می کند و می گوید که به پلن دوم بروند! باید دید این پلن چیست؟

11:40 ورشتپن به پیت می آید و با لاستیک مدیوم خارج می شود، فراری و فتل نیز به این پیت پاسخ می دهند.

ردبول

پیت استاپ مکس ورشتپن – چین 2019

11:44 مرسدس نیز یک دابل پیت استاپ داشته و همیلتون و بوتاس را همزمان به پیت می آورد.

11:45 فتل سریع ترین دور؛ 1:34.836

11:47 لکلرک که به پیت نرفته، بوتاس را پشت خود نگه می دارد. از دست دادن زمان می تواند فتل را به راننده مرسدس نزدیک کند.

11:49 بوتاس از راننده فراری سبقت می گیرد و به رده دوم می رود…

11:53 فتل از لکلرک عبور می کند و حالا راننده ی موناکویی به پیت می رود.

11:56 دنیل کویات به گاراژ تورو روسو رفته و از مسابقه کنار می رود.

11:57 رده ها تا به اینجا؛ 1همیلتون 2بوتاس 3فتل 4ورشتپن 5لکلرک 6گسلی

12:02 فاصله ی همیلتون با بوتاس در حال افزایش است و لکلرک در حال نزدیک شدن به ورشتپن است اما هنوز ده ثانیه فاصله دارد.

12:03 همیلتون از تیمش می پرسد که والتری تحت فشار است؟ پیتر بونینگتون نیز می گوید که همه چیز تحت کنترل است اما در انتهای مسابقه ممکن است فشار وجود داشته باشد.

12:08 لکلرک اعلام می کند که با دنده هایش مشکل دارد.

12:14 پیر گسلی نیز به پیت می آید و برای زدن سریع ترین دور مسابقه و کسب یک امتیاز پیش می رود.

12:16 پایان مسابقه و گسلی نیز یک امتیاز سریع ترین دور را از آن خود کرد.

جدول فرمول یک چین 2019

ردهرانندهتیمزمان
1لوئیس همیلتون مرسدس-
2والتری بوتاسمرسدس+6.552
3سباستین فتلفراری+13.744
4مکس ورشتپنردبول+27.627
5چارلز لکلرکفراری+31.276
6پیر گسلیردبول+1:29.307
7دنیل ریکاردورنو+1 دور
8سرجیو پرزریسینگ پوینت+1 دور
9کیمی رایکوننآلفا رومئو+1 دور
10الکساندر آلبونتورو روسو+1 دور
11رومن گروژانهاس+1 دور
12لنس استرولریسینگ پوینت+1 دور
13کوین مگنوسنهاس+1 دور
14کارلوس ساینزمک لارن+1 دور
15آنتونیو جیوویناتزیآلفا رومئو+1 دور
16رابرت کوبیتساویلیامز+2 دور
17جورج راسلویلیامز+2 دور
-لندو نوریسمک لارن-
-دنیل کویاتتورو روسو-
-نیکو هالکنبرگرنو-
این نوشته را به اشتراک بگذارید:

153 دیدگاه

    • Farid_Lambo

      61

      9

      3 یک دو پی در پی.از حداکثر امتیاز ممکن فقط 2 امتیاز کمتر گرفتن.یه بارعنوان قهرمانی تیمی رو از الآن بدن راحت شیم.دستور های تیمی و استراتژی فراری هم که…

      • m.amin

        34

        34

        علاوه بر سه گانه مرسدس در یک و دو باید ب سه گانه فراری در دستور تیمی ب لکلرک هم توجه کرد.البته تو بحرین لکلرک ب حرفشون گوش نداد و نتیجه هم دیدیم.
        فتل پودیوم رو مدیون دستور تیمی هست

      • Farid

        32

        23

        در جواب دوستمون m.amin: لکلرک اگه تو بحرین حرف گوش میکرد و با لجبازی بچگانه موتور ماشینشو صلوات نمیداد با توجه به سرعتش و مشکل سب اول میشد . تو نگران لکلرک نباش . به بوتاس فکر کن که امسال راحت بی خیال لاکی من نمیشه

      • m.amin

        13

        15

        درجواب دوستم farid:مشکلی ک لکلرک داشت اگه بهتر بدونید یه مورد نادر بود ک اصلا ربطی ب فشار اوردنش نداشت.واصلا لجبازی بچگانه ای نکرد.جلو دستور تیمی های مسخره فراری واستاد و اگه اون مشکل خنده دار پیش نمی اومد نتیجش اولی بود براش.تو استرالیا هم چهارم میشد تو همین چین هم سوم میشد.
        من نگران لکلرک نیستم.فقط گفتم ک دستاورد فراری در قبال سه گانه مرسدس اینه.
        راجب بوتاسم بگم ک اماده بودنش کمک میکنه ک امتیازات تیمی مرسدس بهتر و بیشتر باشه.

      • Farid

        16

        13

        دوست عزیزم m.amin: لکلرک اگه جای سباستین بود نمیتونست جلوی حمله ورشتپن به اون شکل دفاع کنه . چون تجربه ش خیلی کمه . اگه دستور تیمی رو اجرا نمیکرد فراری همین پودیوم رو هم بدست نمی اورد

      • Ahmad VETTEL

        14

        9

        خوبه لکلرک تازه اومده ولی حاضر نیست زیر بار دستور تیمی فراری بره ولی بوتاس 2سال دم نزد.

      • m.amin

        7

        1

        دوست گلم farid.
        شما نمیتونید با قاطعیت اینو بگید وقتی ک همین لکلرک دفاع خیلی خوبی جلوی بوتاس با لاستیک بهتر کرد.این پیش گویی با قاطعیت پذیرفتنی نیس.

      • pejman

        3

        0

        چرا من فقط میتونم به مرسدس فن ها پاسخ بدم نمیتونم به فراری فن ها پاسخ بدم

      • Farshad46

        29

        27

        بله مرسدس سه بار شانسی یک و دو کرده تو درست میگی ! نگران نباشید وقتی که پادشاه لوییس از دنیا موسابقات خداحافظی کرد نوبت به قهرمانی فراری هم میرسه …. لکلرگ رو گند زدن به مسابقش به خاطر وتل ولی بازم کاری نتونست بکنه … اون رایکونن بنده خدا هم اینقدر در حقش ظلم کردن که گذاشت رفت حالا نوبت به این لکلرگ بچاره رسیده

      • ABOLFAZL

        16

        7

        جناب فست بوی
        من کی گفتم استرالیا و این مسابقه رو شانسی 1 و 2 کردند؟؟
        بحرین هم بخاطر خرابی موتور فراری بردند

    • zereshke

      22

      16

      تبریک برای پسر سریع!!! واقعا خیلی حرف هستش که ماشین کندتر رو در اختیار داشته باشی و سه مسابقه رو یک دو کرده باشی!!!! واقعا تفاوت سطح راننده ها و تیم مکانیکها، مشخصه…
      بدبخت شهید، لکلرک…
      در تمام مسابقات امسال(تا اونجاییکه من چک کردم) در تمام اسپید ترپ ها، عملکرد فراری حداقل بهتر از مرسدس بوده!!! خیلی جالبه چیزی که این همه فراری فن ها مینالیدن که راننده های مرسدس فقط گاز میدن!!! جالبه ها!!! دقیقا امسال مرسدس در پیچ ها، عملکرد خیلی بهتری پیدا کرده و در مستقیمی ها، از فراری ها، ضعیف تر هستش!!!
      و حالا نق زدن فراری فن هارو شاهد هستیم مثل همیشه:

      • vettel.lover

        1

        4

        ماشین کندتر؟؟؟ چون توی کفی ها یه ذره فراری جلوتره مرسدس ماشینش کندتره؟ عزیزم شما باید مجموع پیستو ببینی ن فقط مستقیمی ها رو.بابا ایول دمت گرم تا حالا همچین نظر کارشناسی شده ای نخونده بودم تو عمرم. دوما همین امروز و تو استرالیا دیدیم که مرسدسا چقد راحت برا خودشون رانندگی میکردن.یعنی همین الانم اون اوضاع برقراره.

      • akbar

        30

        29

        کندتر بود. نتونست گپ باز کنه. سب تونست.
        بابردتون شاد باشین.
        دست کم حریف سب لکلرکه بوتاس حلقه به گوش نیست.

      • بهروز

        27

        15

        دیدیم چه حلقه به گوش نبود، حلقه به بینی بود :))))

    • ايزديار

      34

      18

      اقايون هميل فن
      هيولاي فراري رو ديديد
      چين دست بالا رو فراري داشت اره😂 ٤٠ اسب😳
      اگر گسلي دو مسابقه اول درست رانندگي ميكرد، الان ردبول دوم بود و فراري سوم

      فراري پوديوم براش حكم برده
      بقول يه كاربر خوشمزه اي ماشين فراري sf90 نيست
      ال ٩٠ خودمونه

      • pejman

        4

        2

        مرسدس اگه تو مستقیمی سریع باشه فراریا میگن ماشینش بهتره
        اگه تو پیچ سریع باشه باز ماشین مرسدس بهتره
        اگه تو مستقیمی فراری سریع باشه باز ماشین بنز بهتره
        اگه تو پیچ فراری سریع باشه باز مرسدس ماشینش بهتره
        اگه فراری هر برتری داشته باشه مهم نیست باز بنز ماشینش بهتره
        کلا فراری ماشینش ضعیفه و رانندش عالیه
        و این داستان ها بسیار ادامه دارد چون بعد وارد فاز مقایسه های شاخ دار راننده ها میشن بعد میرن سر دستور تیمی که خودشن استادشن بعد میرن سراغ استراتزی تیمی بعد میرن دست به دامن شانس میشن و خلاصه نتیجه نگرفتن فراری به همه چیز ربط داره جز اشتباهات فتل نداره
        دیدگاه های فتل فن ها اینجوریه کلا

  1. McLaren F1

    53

    11

    یه مسابقه ی فوق العاده بی هیجان و واضح و مشخص شدن کاملا صد در صدی برتری بی چون و چرای مرسدس مخصوصا برای دوستانی که قبول نداشتن یا دوست نداشتن که قبول کنن

    • akbar

      31

      5

      فاصله اش با مکس خوب بود واقعا ما هم متوجه نشدیم دوستان اگه کسی میدونه بگه.
      اون توقف کوتاهش بعد از چراغ سبز لالی پاپ من مال چی بود؟!

      • Vetel

        17

        6

        دیگه باید بعد سه مسابقه جایگاه تیم رو باور کرد, فراری در دو سال قبل رقابتی تر بود و امسال مرسدسی ها با مصاحبه های دروغ خودشون فقط خودشونو تو رسانه ها مسخره کردن, خواهشا در مورد رانندگی شخصی بحث نکنید فقط در مورد ماشین گفتگو کنید, رقابت دیگه بی مزه شده

      • benota

        0

        0

        استراژی ضعیف هم ریس سب رو خراب کردن هم چارلز ، فراری به مرسدس نزدیک هم بشه مهندس ها و استراتژیست های بی فکر به نفع مرسدس کار میکنن ، ، اون توقف کوچیک هم فکر کرد مشکلی پیش اومده و لاستیک خوب جا نرفته… و

  2. Farid

    38

    13

    قابل پیش بینی بود . تنها هیجان مسابقه نبرد سباستین و مکس بود . نبرد جالب بود و سب خیلی قشنگ دفاع کرد . ابتدای پیچ لحاظ داد جلوتر باشه مکس و اینطوری مکس پیچو باز طی کرد و سب مجد با انتخاب مسیر کوتاهتر جلوی مکس دراومد . مسابقه ی کسل کننده ای بود . بازم استراتژیستای فراری شیرین کاری کردن . وتلو داشتن میفرستادن پشت مکس . امیدوارم تو باکو که مستقیمی زیادی داره فراری به این روند خسته کننده ی یک و دوی مرسدس پایان بده . به امید یک دوی فراری تو باکو .

  3. بهروز

    32

    6

    دور سریع گسلی خیلی چسبید، کلا این دور سریع به مسابقات یکم هیجان داده، مرسدس هم کاملا تحت کنترل داشت مسابقه رو و بی دردسر یک دو کرد، تبریک به لوییس بابت برد 1000 امین گرندپری. به نظر میرسه امسال مرسدس با این شرایط بی دردسر تر قهرمانی رو کسب کنه

  4. Ahmad VETTEL

    41

    15

    غول فراری!!
    40 اسب بخار!!
    قدرت فراری رو هیچکی ندیده ولی مرسدس و راننده هاش انگار تنها کسایی هستن که دیدن.
    حالا از هفته دیگه شروع میکنن که باکو فراری ما رو لپ میکنه ولی اونجا هم برنده میشن.
    دم فتل گرم:((تصور برتر بودن فراری احمقانه است))

    • just.jeep

      12

      28

      موتور ردبول و توروروسو هم یکیه.ولی ردبول کجا و توروروسو کجا.همه چی موتور نیست.شاسی و صد البته راننده هم مهمه.فراری موتورش قویترینه ولی راننده و شاید هم شاسی ضعیفه.البته میشه به لکرک امیدوار بود اگه تیم بزاره.

    • Majiiiiid

      21

      3

      قدرت موتورهایی که اعلام شده قدرت بیشتر فراری رو نشون میده همچی به قدرت موتور نیست ایرودینامیک تنظیمات شاسی راننده استراتژی مدیریت تیم همه در مسابقه و نتیجه اون نقش دارن

    • pejman

      1

      1

      دم فتل دقیقا بابت چی گرم بابت اسپیناش یا قفل کردناش یا مستقیم تو دیوار رفتناش
      میبشه از یکی از دستاوردای فتل بعد از جدایی از ردبول اسم ببرید؟

  5. Farid

    28

    3

    اگه قرار باشه فراری تو پیچ های متوسط و سرعت پایین اینقدر ضعیف باشه اصلا امیدی دیگه به رقابت نمیمونه ! سب تو مستقیمی ۲دهم کپ میکرد بعد یهو تو دو تا پیچ آخر سه دهم اضافه میشد . فراری باید فکری بکنه واسه این مشکل . هرچی تو مستقیمی خوبن تو پیچ ها وحشتناک کنده ماشین فراری

    • amin.mohammadi

      28

      4

      والا تو مستقیمی هم چیزی ندیدم من،بوتاس دیروز فقط بنفش میکرد حتی تو کفی
      ماشین فراری دقت کردم چقدر ویبره هم میزد،سب چند دور اول،هر دور هم قفل میکرد
      نظرم اینه این ستاپ جالب نبود،انگار ستاپ ی جوره،خروجی ک ازش انتظار دارن یجور،هی نمیشه ک بشه😒😅

      • Farid

        22

        1

        دلیل اینکه تو مستقیمی هم چیزی ندیدی این بود که آقایان عتیقه های گاراژ فراری واسه اینکه کمبودشون تو پیچ ها رو با داونفرس بیشتر جبران کنن ست آپ ماشینو دستکاری کردن و فراری دست بالاشو تو مستقیمی هم از دست داد

      • amin.mohammadi

        13

        10

        ی زمانی میبینی سریع هستی و میتونی سکو بهتر بگیری نگرت میدارن میگن دفاع کن رفیقت بره بالا😑😂
        سب هم سریع تر بود هم پشت سر لکلرک تایم از دست میداد همینطور تایر و….
        لکلرک هم واسه دفاع نرفت پشت سب 😉

      • Farid

        21

        10

        خیلی مونده که به پای بوتاس برسه !!! هر وقت مثل بوتاس وقتی p1 تو دستشه و میگن واستا واستا همیل اول شه اونوقت زبونتون بشه یه متر !!!!

      • ايزديار

        17

        7

        شما هميلي ها واقعا با چه رويي راجب دستور تيمي حرف ميزنيد؟

        دستور تيمي سوچي اندازه ١٠ تا دستور تيمي اينجوري فراريه
        اونجا بحث قهرماني بود
        اينجا بحث دو سه امتيازه نهايتا

        آلمان ٢٠١٨ هم ميخاي بگم؟
        اونم كه يه قهرماني ديگه از بوتاس گرفتن
        مجارستان ٢٠١٨ رو چي؟

        لطفا از روي كامنتاي ما كپي نكنيد
        حرف جديد بزنيد اگه بلديد
        😂😂😂

      • pejman

        0

        0

        پارسالم کم ندیدیم که رایکونن فدابشه اما دستور تیمی مردس هم پارسال اشتباه بود اونقدر اختلاف بین فتل و همیلتون زیاد بود که میشد بدون دستور تیمی هم قهرمان بشه که الکی الان اینجوری حرف از دستور تیمی نزنهن در حالی که خودشون استاد دستور تیمی هستن سه مسابقه سه دستور والا حیف لکرک که …

  6. Ahmad VETTEL

    39

    22

    کل مسابقه یه طرف اونجایی که اون*** هلندی میخواست ازش رد بشه و شایدم بکوبه یه طرف.
    گذاشت بره و قفل کنه و خودش از سوییچ بک کرد.
    درس رانندگی داد به مدمکس
    حیف که ماشین در حد استعداد و مهارتش نیست

      • Ahmad VETTEL

        4

        5

        Mr FoX:
        عهههه؟؟؟!!
        مکس اگه ماشین فراری دستش بود با مرسدسا میرفت؟؟!
        نکنه مکس سوپرمنه و ما بیخبریم؟
        مکس با ماشینی که دوساله ظرفیت پول پوزیشن گرفتن رو داره نمیتونه پول پوزیشن بگیره اونوقت تو پیستی که مرسدس رقیب نداشت قرار بود با فراری بهشون نزدیک بشه؟
        فتل امروز لحظه ای که مکس خواست ازش رد بشه جواب مکس و خیلیای دیگه رو داد

    • Mr.FoX

      0

      1

      آره با مرسدس ها می‌رفت همونجوری که لکراک رفت دقیقا بعد از دستور تیمی فاصله باز کردن مرسدس ها یعنی وقتی فتل افتاد پشتشون جای اینکه به مرسدس ها نزدیک بشه که مکس داشت با ردبول میگرفتش 😂😂😂من نمی‌دونم درس رانندگی که صحبت کردی دقیقا کجا بود سوییچ بک از کی شده درس رانندگی اونم سوییچ بکی که به زور انجام شد

  7. Ali n

    37

    18

    همونی که تو پست تعیین خط هم گفتم ، فراری اگه نتونه تو دور اول و پیچ های اول مرسدسو بگیره دیگه نمیتونه بگیره چون مرسدس تو سکتور ۱ و ۲ واقعن سریع بود.

    دوستان طرفدار فتل و فراری ناراحت نشن ولی فراری داره کثیف ترین برهه ورزشی شو میگذرونه از وقتی فتل اومده تا حالا ۱۰ بار شاهد دستور تیمی بودیم جوری که آخرش هم نتیجه نداده و فتل چیزه خاصی نشده آخر فصل و حتی تو همون مسابقه، مثالش آلمان پارسال که بعد دستور تیمی فتل تصادف مسخره ای کرد. ولی یه بار دستور معروف fernando is faster than you داده شد و زمین و زمان انتقاد کردن و هنوز که هنوزه دارن دربارش حرف میزنن.در حالی که آلونسو اونسال جواب اعتماد تیمو داد تا آخر فصل سریعتر شد ۳-۴ برد دیگه گرفت و تاقبل از استراتژی مرخرف فراری تو ابوظبی قهرمان هم میشد.

    فتل تحمل دیدن رقابت درون تیمی و شکست درون تیمی رو نداره مثالش ردبول ۲۰۱۲ مالزی با مارک وبر ، ۲۰۱۴ ردبول با ریکاردو ، تو فراری n بار با رایکونن و حالا با لکرک.

    • بهروز

      28

      15

      کیه گوش کنه، تا واسه بوتاس بوده تو بوق و کرنا بوده، بعد واسه بنده خدا لکرک کسی به رو خودش نمیاره، حقم دارن، با دستور تیمی هم آخه اتفاقی واسشون نیفتاده :))

    • نیما

      21

      4

      من طرفدار دو آتیشه فتل نیستم ولی اون 2013 مالزی بود و تو 2013 فتل داشت پرواز می کرد 13 برد با فصل بدون برد وبر یادت بیاد
      تو تمام سال های فراری هم فتل از رایکونن در کل سریع تر بود و المان 2018 فتل بالای 10 دور زمان پشت رایکونن که استراتژی متفاوتی داشت زمان از دست داد و بعد کوبید تو دیوار
      اره 2014 ریکاردو بهتر بود و این کاملا درسته
      تو 2019 هم که فعلا پابه پا اومدن ولی واقعیتش واسه وتل الونسو یا همیلتون دومی و سومی یا چهارمی فرقی نداره یا اولی یا اخر اگه فراری ماشین اپگرید نکنه احتمالا فتل افت عملکرد بیشتری تجربه می کنه

      • Amin

        10

        23

        پسر خوب اون سالی که فتل با اقتدار وبر رو شکست داد،دیگه چیزی از وبر نمونده بود
        اون بیچاره تو سه سال گذشته انواع تحقیرها و اجحاف رو تحمل کرد آخر سر هم کلا شخصیتشو از دست داد!
        اما در مورد آلمان پارسال میگی اون قدر زمان از دست داد!خب چرا تو مسابقه خودش سبقت نگرفت؟؟؟مگه نمیگی با استعداده؟

      • hamilton

        14

        17

        دوستان فراری فن تحلیل کنید تحلیلاتون واقعا جالبه

      • نیما

        12

        1

        من واسه لایک و دیس لایک هیچوقت کامنت ندادم
        حتی تو پست پالمر هم کل فراری فنا بهم منفی دادن که گفتم فتل اشتباه داشته
        ولی وتل 2010-2013 وبر مچاله کرده بود و وبر شانس داشت که 2010 قهرمان باشه و نفر اول تیم که قهرمان نشد و بعدش الویت به سمت وتل رفت
        وبر راننده خوبی بود ولی بر خلاف وتل تو استارت افتضاح بود که باعث میشد کلی رده از دست بده و همین کار دستش میداد
        در مورد 2018 المان، رایکونن از رده چهارم پنجم رفت تایر عوض کرد تا رده اول همه اندر کات کرد ولی وتل با تایر جدید تر و سریع تر پشتش گیر کرده بود به مدت 10 دور
        یا باید ریسک می کرد واسه سبقت می رفت یا تیم دستور میداد که بقیه ماجرا همه میدونن
        من نه از دستور تیمی حمایت می کنم نه چیز دیگه خیلی هم ازش خوشم نمیاد همین الانشم نباید تو مسابقات اول دستور تیمی بدن یا اگه به کسی دادن تو مسابقه بهش حسابی برسن
        همین امروز لکلرک بلافاصله بعد وتل تایر عوض می کرد فوقش 3 ثابنه پشت ورشتپن درمیومد و شانس داشت واسه چهارمی یا حتی گرفتن سب

      • Ali n

        5

        0

        بله اشتباه گفتم مالزی ۲۰۱۲ رو آلونسو برد تو شرایط بارانی.
        اون مالزی ۲۰۱۳ بود.

    • Farid

      21

      19

      تو لازم نکرده نگران راننده دوی فراری باشی رفیق . از کدوم n بار دستور تیمی به رایکونن حرف میزنی ؟؟!!! اگه منظورت پارساله که مرسدس ابرو و حیثیت واسه بوتاس نذاشت!!! فراری واسه اون گند کاری های پارسال مرسدس رایکوننو که دستور پذیر نبود رو عوض کرد با لکلرک. فراری حداقل وسط مسابقه میگه بزار وتل رد شه مرسدس پارسال به بوتاس آخر مسابقه میگفت اول نشو !! ترمز کن تا ۴۴ رد شه و اول شه !!! خجالت هم خوب چیزیه هااا !! الحق که رو دارین شماها

      • Ali

        10

        7

        والا اگه بحث رو باشه شماها ته رو داشتن هستین. قبول پارسال یه دستور تیمی داده شده امسال سه تا مسابقه سه تا دستور والا پررویه که میگین هنوز مثل پارسال نشده فک کنم تا 21مسابقه 21دونه دستور تیمی داریم از فراری و باز دوستان فراری فن میان میگن شهید بوتاس.

      • Majiiiiid

        7

        6

        شماها خیلی خیلی رو دارین و شایدم از فرمول ۱ سر در نمیارین که حق هم دارین خاطراتتون‌مال ۲۰۰۹ ۲۰۱۰ هست ، وقتی تیم راننده اولش از نظر امتیازی ، با رقیبش که مال تیم دیگه هست در رقابت سختی هست منطق میگه دستور تیمی صادر بشه تا راننده اول حداکثر امتیاز رو بگیره نه اینکه راننده دوم که در جدول شانس قهرمانی نداره حداکثر امتیازو بگیره ، اگه از منطق فرمول۱ خوشتون نمیاد ورزشهای دیگه برای نگاه کردن هست

      • Ali n

        2

        1

        کدوم n بار ؟؟ دوست عزیز از ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ که فتل – رایکونن هم تیمی بودن ، چند بار بوده با جزئیات یادم نیست که بخوام بشمارم ولی یکی دیگش غیر از آلمان پارسال ، موناکو دوسال پیش بود که کیمی بعد از مدت ها pole رو گرفت و استارت خوبی داشت و اول بود و اولم تموم میکرد ولی برخلاف عادت که همیشه راننده پیش تازو اول میارن پیت ، فتل رو که دوم بود آوردن پیت تا کیمی رو آندرکات کنه و برد دسته فتل بیفته ، اونجا هم مثه چین امسال هنوز فصل خیلی جلو نرفته بود که دستور تیمی صادرشد. بقیه دستورهای تیمی فتل – رایکونن رو الان حضور ذهن ندارم ولی بگردی هنوزم هست.

        پ.ن : ولی خوشحالم برای کیمی که بالاخره پارسال تونستن با فراری تو دوره دومش برد بیاره.

        پ.ن ۲ : من هیچ وقت موافق دستور fernando is faster than you معروف نبودم ولی به نظرم اون دستور اولن اول فصل نبود دومن در نهایت یه نتیجه ای آخر سال داشت و آلونسو رو تا آخرین دور ها تو کورس قهرمانی نگه داشت.

    • H.farahani

      18

      3

      علی اقا
      بنده اصلا از کار فراری خوشم نیومد امروز با اینکه درک میکنم.با این فاصله که مرسدس داره مجبورن یه راننده رو انتخاب کنن و تمرکز رو بذارن رو اون.ولی میگم هنوز زوده واسه این کار.اگه شرایط این بمونه بعد از بارسلون یا موناکو.هر کی جلوتر بود اون بشه راننده اول.
      اما اینکه چیزای بیربطی مثل المان رو میکشید وسط نشون میده منصف نیستید.در ضمن رو امارتون کار کنید.مالزی 2012؟؟؟؟؟2014؟؟؟؟؟
      در ضمن کل دوران هم تیمی بودن با کیمی دوتا جابجایی با کیمی وجود داشت.هر دو بار هم شرایط دو نفر باهم خیلی فرق میکرد.اذربایجان 2016 و المان سال قبل.اونم اخر فصل گذشته جبران شد.
      اینکه راننده محبوبت ریس رو برده و تیمت یک و دو کرده و بازم از نگرفت دور سریع فتل خوشحال ترید نشون میده احساسات در چه وضعی هستش.
      منصف باشیم.

      • Ali n

        4

        1

        دوست عزیز و محترم
        اول اینکه بله فک کنم مالزی ۲۰۱۳ بود اون داستان وتل – وبر.
        دوم اینکه من دارم مدیرای جدید فراری و سیاست های جدید فراری رو نقد میکنم که دیگه شورشو در آوردن تو ارجحیت راننده ، خداییش الان لکرک از فتل عقب نیست تازه تا قبل از مسابقه امروز تو امتیازات جلوترم بود اگه دستور تیمی صادر نمیشد مطمئنن لکرک سکو رو میگرفت و اونوقت هنوز جلو فتل بود و شاید آخر سال اون باشه که برای قهرمانی بجنگه. اگه قرار بود راننده ای بیارن که بهش دستور تیمی بدن و نذارن خودشو بهتر از فتل نشون بده دیگه چرا کیمی رو بیرون کردن.

        سوم اینکه نمونه دستور تیمی تو فراری برای فتل زیاده موناکو دوسال پیش بود که کیمی بعد از مدت ها pole رو گرفت و استارت خوبی داشت و اول بود و اولم تموم میکرد ولی برخلاف عادت که همیشه راننده پیش تازو اول میارن پیت ، فتل رو که دوم بود آوردن پیت تا کیمی رو آندرکات کنه و برد دسته فتل بیفته ، اونجا هم مثه چین امسال هنوز فصل خیلی جلو نرفته بود که دستور تیمی صادرشد.

        نتیجه : کار فراری تو این اول فصل اصلن قشنگ و قابل دفاع نیستش.

      • Farid

        13

        10

        اره خب وتل در حد ناندو نبود ولی چهار سال به سلابه کشیدش!!! حتما اون ناندو نبود که چهار سال زیر وتل بود !!!! ما داریم اشتباه میکنیم . همه ناندو رو قبول دارن رییس !!! ولی دیگه این حرفو( وتل در حد ناندو نیس) رو جایی نگو . بهت میخندن !!! میتونی بگی من طرفدار آلونسو ام و دوستش دارم .همه هم به علاقه شما احترام میزارن. وتل پرطرفدارترین راننده ی f1 واسه طرفداران ایرانیه اف وانه. در جواب این حرفت ادعای تو خالی و بدون سند نیازی نیس !! ارجاعت میدم به همون چهار پنج سال رقابتشون.

  8. نیما

    26

    2

    جوک سال
    تغییرات جدید باعث خواهد شد که سبقت و دنبال کردن ماشین جلویی راحت تر بشه
    در واقعیت چند تا سبقت دیدین ؟
    واسه مسابقه 1000 ام واقعا حوصله سربر بود
    لکلرک شاید نبازی نبود بره واسه پیست استاپ دوم نمی دونم که چرا بردنش پشت ورشتپن دربیاد
    تبریک به همیلتون که فاصله خودشو داره با مایکل کم می کنه و گسلی که یدونه دور سریع زد
    امیدوارم سال 2014 تا 2016 تکرار نشه و فراری و ردبول به خودشون بیان

  9. حامد

    26

    10

    تبریک به همه طرفدارای مرسدس و همیلتون.
    شروعی بهتر از این نمی تونستیم متصور باشیم هم شرایط راننده ها عالیه و هم وضعیت ماشین. ۳ تا ۱-۲ واقعا رویایی بوده. طرفدارای مرسدس تو آسمونان الان.
    آلبون و کیمی هم به نظرم امروز عالی بودن.
    و در آخر ۳ مسابقه ۳ دستور تیمی هر ۳ به نفع یه راننده که البته به خود فراری مربوطه نه غیر قانونیه نه اشکالی داره ولی شاید باعث شه طرفداراش واقع بین تر باشند و کمتر تو کار بقیه تیم ها دخالت کنند.

      • Farid

        11

        7

        تو که ادعا میکنی و میگی بارهاااااا (!!!) میشه سه تاشو نام ببری ؟؟؟!!!! پارسال یه بار تو چین و یه بار هم تو آلمان دستور تیمی دادن به رایکونن ( چون استراتژی های کاملا متفاوتی داشتن ) که اونم آخر فصل به نفع رایکونن تو آمریکا و .‌.. جبرانش کردن . اگه بخایم دستورات تیمی که مرسدس این دو سال به شهید راه قهرمانیه ۴۴ بوتاس دادنو نام ببریم که انگشتای دو دست کمه!!!! باید چرکته بیاریم و بشماریمشون!!!! اصلا فراری روش نمیشد به رایکونن دستور تیمی بده . ا ن یکی دو بار هم با کلی من من کردن گفتن لطفا اجازه بده وتل رد شه !!!! مثل آقای this is James نبودن که دو دور به پایان طرفو نگهش میذاشتن تا یه موقع خدای ناکرده ۴۴ وتلو پشت سرش نبینه و بازم خدای ناکرده کپ کنه !!!! تفاوت اینه : فراری نو یه ریس معمولی وقتی چند دور سب تو دی آر اس لکلرک میگه بزار رد شه . مرسدس بوتاسو زمانی که p1 رو بغل کرده بود نگه داشت !!!! بقیه دستورات تیمیه این دو سال اصلا هیچ !! شماها باید تا f1 وجود داره هر وقت یاد روسیه ۲۰۱۸ میفتین سرتون بندازین پایین !!!!!

    • akbar

      16

      6

      کاملا میدونن فقط اقرارش میکنن تا سر کارایی که تو دوسال با بوتاس شده سرپوش بذارن.
      فراری به هر دو فرصت داد. شارل نمیتونست از دی ار اس فتل خارج شه ولی فتل تونست.
      شارلم اگه میتونست سبقت بگیره مثل بحرین اینکارو میکرد.
      مغالطه نکنید.

    • Mr.FoX

      5

      2

      عزیزم وقتی به راننده ای دستور تیمی میدن که بزار هم تیمیت رد شه طرف وقتی اینکارو میکنه الاغ نیست بچسبه به به بال عقب هم تیمیش که هم خطر ساز باشه هم پدر لاستیک ها شو در بیاره چون دوباره اجازه سبقت نداره فاصله میگیره راحت راننده گیشو میکنه فتل اگه راننده بود 7 8 دوری که پشت لکراک بود سبقت میگرفت نه اینکه تو پیچ ها عقب بیوفته دوباره با drs نزدیک کنه خودشو. دو دور دیگه فتل پشت لکراک میموند drs هم دیگه نداشت و عقب میموند حق لکراک پنجمی نبود حق فتل هم سومی نبود لکراک وقتی راه داد بار ها گفت حالا چی شد مثلا فتل میخواست با اون سرعت افسانه ای که داشت بوتاس رو بگیره؟ به زور تونست یه دفاع در مقابل مکس کنه فقط. از سیاست فراری متنفرم یه مشت احمقن

      • Ahmad VETTEL

        3

        4

        Mr FoX:
        اصلا این چه منطقیه؟
        لکلرک اگه میخواست به تیم بفهمونه که از فتل سریعتره حداقل 2یا 3 دور باید تو محدوده DRS فتل میومد تا تیم رو منصرف کنه یا حداقل به تیم نشون بده دستور تیمی درست نبوده.
        ولی به معنای واقعی کلمه نمیتونست به فتل برسه.
        اتفاقا فتل چندین بار پشت لکلرک لاستیک قفل کرد و طبیعی بود بعد اونهمه آسیبی که با لاستیکاش رسید نتونه زیاد فاصله باز کنه.
        هر دم از این باغ بری میرسد!!

      • Mr.FoX

        1

        1

        Ahmad Vettel:
        عزیزم چند بار تو ماشین فرمول یک بودی ؟ چند بار به ماشین دیگه رو تعقیب کردی؟ میدونی چه حرارتی پیدا میکنن تایر ها وقتی یه ماشین رو دنبال می‌کنی چه هوای کثیفی که ماشین رو متزلزل میکنه؟ جوری که یهو ته ماشین می‌ره و اسپین میشی علاوه بر این کلا لاستیک هات تموم میشه و از مسابقه عقب میمونی مگه بچه بازیه به تیم ثابت کنی سریع تری گاز میداد بهش میگفتن عقب تر وایستا خطرناکه تیم بهت دستور میده راه بده مطمئنا بعدش میگه درگیر نشو خیلی جالبه تو مسابقه استرالیا که لکراک سریع بود میگفتن سبقت نگیر خطرناکه به فتل دستور تیمی نمی‌دادن اینجا راحت به لکراک گفتن راه بده اتفاقا کسی که لاستیک قفل کرد فتل بود اونم چند بار که یه بارش نزدیک بود لکراک بزنه بهش.
        مطمئن باش فراری با این سیستم بره جلو به جای اینکه به قهرمانی نزدیک شه اونو از دست میده به جای اینکه فکر قهرمانی تیمی باشن فکر قهرمانی راننده هان اونم فقط به خاطر فشار فتل هست.

      • Farid

        1

        0

        تو الان چکاره ای که دقیقا که دلت شروع کرده به سوختن واسه لکلرک !!! بگو خاهشا !!! اگه مرسدس و ۴۴ و بوتاس فنی که فراری و وتل فنا اصلا نمیخونن کامنته سراسر تخیل زدتو !!! وتل فن که نیستی. اگه فراری فنی که احتمالش یک درصد هم نیست باید بهت بگم : تو بیشتر میفهمی یا ماتیا بینوتو که از دهه نود عضو فراری بوده ؟!! خیلی واضح قبل شروع فصل گفتن اولویت سباستینه . والسلام !!! ولی ما طرفدارای وتل و فراری که میدونیم تو طرفداری کیو چی هستی . زیاد جوش نزن بابا جون !!! تا آخر فصل هر مسابقه احتمال دستور تیمی به نفع سب هست و کاملا درست هم هست و طبیعیه و خودشون هم اعلان کردن . بخوای تا آخر فصل اینطوری جوش بزنی خدا ناکرده مشکل پیدا میکنی !! شما بهتره اصلا فراری و وتل و لکلرک و کاراشونو بیخیال شی و به مرسدس و راننده هاش توجه کنی . آفرین!! اصلا دیدی فراری و راننده هاش و هواداراش این فصل درباره رقیب حرفی بزنن ؟؟!!!! ولی مشخصه که تو هم از مرسدس و راننده هاش یاد گرفتی !!! ببین سباستین با اینا چکار کرده که از قبل شروع فصل رییس ، مدیر فنی ، راننده ، بریتانیایی ها ، طرفداراشونو… چپ و راست میکوبن وتلو!!! اصلا کار وتل ترس انداختن تو جون مرسدس و عواملشه حتی اگه ماشینه وتل اندازه مرسدس هم نباشه !!!

      • Mr.FoX

        0

        1

        Farid:
        من طرفدار درجه یک کیمی رایکونن و فراری هستم و اگه هم فتل بتونه به جای اسپین کردن مرسدس ها رو به چالش بکشه و یک کیلومتر با لکراک فاصله بندازه طرفدار فتل هم هستم چون واسه فراری امتیاز میاره حرف بنیتو رو قبول داری؟ حرف بنیتو رو بهت میزنم بنیتو گفت ما دستور تیمی دادم چون احساسسسسس میکردیم فتل سریع تره و شاید به مرسدس ها برسه فتل اومد جلو یک و نیم ثانیه با لکراک فاصله باز کرد تازه بعد تیم رادیو زد فشار بیار به فتل. این حرف بنیتو بود اصلا هیچ معیاری نداشتن که فتل سریع تره چون اگه بود تو پیچ ها سریع تر بود به لکراک نزدیک میکرد تو مستقیمی رد میشد نه اینکه پیچ عقب بیوفته بعد مستقیمی تازه نزدیک البته اینو هم قبول دارم تو پیچ پشت یه ماشین دیگه رفتن خیلی سخته و چون ماشین اصلا ثبات ندارن و بیش فرمانی پیدا می‌کنه و باید باهاش جنگید و حاصل این جنگیدن تموم شدن لاستیک بود یه سوال لکراک تعویض لاستیک کرد به وشتپن نزدیک کرد یا نه همون فتل در مقابل همون وشتپن دفاع کرد یا نه خود بگو کی سریع تر بود؟ زیاد جوش نزنم؟ که چی امسال هم مرسدس ببره و ما سر دومی تلاش کنیم که راننده مورد علاقه شما بتونه تو جدول بالاتر باشه و پودیوم بیاره فراری فنی مثلا فرد رو به تیم ترجیح میدی؟اکثر فراری فن ها اول فتل فن هستن بعد فراری . بله هر مسابقه دستور تیمی داریم تا آخر فصل مرسدس نیست که همه مسابقات دستور نده.من از مرسدس متنفرم از همیلتون بدم نمیاد چون راننده واقعا خوبی ولی اصلا دوستش ندارم بوتاس که اصلا هیچی. فتل فقط به فراری زخم زده امسال نه کس دیگه ای آخر فصل میبینیم که نتیجه میگیره با این دستورات تیمی امسال هم بدتر از پارسال بازنده ایم. متاسفانه همیشه همینجوری هر کی از فراری بیاد فتل رو نقد کنه میشه مرسدسی. پارسال من رو همین فتل خان شما یه پلوکباب با یه مرسدسی و همیلتون فنی قبل از آپدیت رینگ مرسدس بستم و شرط رو باختم. بعد به فتل فنی به من میگه مرسدسی. از الان میگم بدونی طرفدار کیم راننده ها: رایکونن آلونسو لکراک مکس و اگه هم فتل خان بهتر باشه ایشون چون در اولویت فراری. تیم ها: فراری مک‌لارن ردبول ویلیامز بخت برگشته.

  10. amir.h.n997

    16

    9

    سه گانه یک دوی مرسدس رو به همه ی مرسدس و لوییس فن ها تبریک میگم !
    مسابقه به جز بازی استراتژی تیم ها و البته دستور تیمی دوباره فراری چیز خاص دیگه ای نداشت !

  11. شاهین

    20

    4

    چه میکنه لگن مرسدس. راه نمیره لامصب. فراری عالی با ۴۰ اسب بیشتر. همش دروغ و دری وری (دور ۲۸ و ۲۹ رو ببینید که براندل چی میگه)
    دستور تیمی فراری اصلا خوب نبود. درسته توی اون لحظه سب سریعتر بود ولی بعد اینکه لکلرک رو رد کرد به شدت کند شد و لکلرک سریع و چون ورشتپن نزدیک لکلرک بود دیگه به فتل دستور ندادن و اینجوری لکلرک عقب موند و مسابقش خراب شد. اگه همینجوری بود یا فتل ردش میکرد سوم میشد یا چهارم. عوضش ورشتپن چهارم نمیشد
    کسی میدونه چرا برای لکلرک سافت ننداختن؟ سافتی نداشتن ۱۰ دور بره؟
    آلبون عالی بود از پیت شروع کرد و دهم شد

  12. mzengines

    19

    13

    خوب امروز : استراتژی اول لکرک در زمان اشتباه بود و دیر فرسخادنش به پیت ، استراتژی دوم فتل هم کلا اشتباه بود و مرسدس هم این اشتباه استفاده کرد و هر دو ماشنشو که سریع تر از فراری ها هم‌ بودن پشت هم فرستاد به پیت و لاستیک سریع تر رو انداختن و تیر خلاص رو زدن ( اخه مگه لاستیک هارد رو تو دور ۱۴ عوض میکنن مگه لاستیک سافته ؟! )
    مسله دوم که کاملا مشخص بود بهتره تیم فراری روی ماشینهاش و انالیز دیتاهاش بیشتر کار کنه
    مسله سوم ، کند تر بودن سباستین نسبت به چارز کاملا واضح بود و این با توجه به سن زیاد سباستین و کند تر شدن واکنشهای اون کاملا طبیعی بود !
    و اینکه از روزی سباستین به تیم فراری پیوسته واقعا دست اوردی نداشته !

    • Farid

      14

      10

      دقیقا کجا واضح بود لکلرک سریعتره؟!!! میشه توجیه کنی و مارو از گمراهی نجات بدی ؟؟!!! نکنه یه مسابقه ی دیگه رو امروز دیدی !!!! وقتی سب جلوی لکلرک اومد داشت نگه داری لاستیک میکرد که بهش گفتن یه کم سریعتر باش تا ورشتپن لکلرکو تهدید نکنه که اونم انجام داد و سه چهار ثانیه فاصله انداخت . لکلرک تو اون چند دور تونست فاصله بندازه ؟؟!!!! وتل که یکسره تو drs اش بود .رو چه حسابی میگی لکلرک سریعتر بود ؟؟!!!!!

      • Mr.FoX

        5

        3

        دقیقا اونجایی که فتل تو پیچ ها عقب میموند و با دی آر اس دوباره میرسید اگه سریع بود سبقت میگرفت به چارلز دستور تیمی نمیدادن حتما کند بوده که با دستور تیمی سبقت گرفته و اینکه چارلز خودش با فتل فاصله باز کرد که لاستیک هاش خراب نشه چون دید سب تند تر از این نمیره برو گپ های فتل با بوتاس و لکراک با بوتاس رو ببین به این میرسی واسه همین هم به سب دستور دادن که فشار بیشتری بیاره یه جوری میگین سب سریع تر بود انگار بعد دستور تیمی داشت به همیلتون و بوتاس حمله میکرد

      • Ahmad VETTEL

        3

        1

        Mr FoX:
        اصلا بذار شما رو راحت کنم.
        بینوتو اول فصل گفت اولویت ما سباستین فتل هستش.
        حالا شما اعتراضی داری؟
        چقدرم که فراری فنی!!!!!

      • Mr.FoX

        0

        0

        Ahmad Vettel:
        بله بله قهرمان چهار سال فراری باید از راننده دوم فقط از طریق دستور تیمی رده بگیره.
        آلونسو نیستش که یه تعیین خط به وندورن نده و خبری از دستور تیمی نباشه راننده یعنی اون نه کسی که از کسی که از فرمول پایین تر میاد و دومین سال فرمول یکش هست ۷ ۸ دور نمیتونه سبقت بگیره. بله من دقیقا فراری فن هستم و دقیقا فتل فن نیستم کاری که فراری کرد امروز فقط به خودش ضربه زد اولویت با قهرمانی تیم هاست نه قهرمانی راننده ها. این دیگه اولویت با فتل نیست مستقیم دارن میگن به لکراک نباید جلو تر از فتل رانندگی کنی سه تا مسابقه گذشته سه تا ۱-۲ مرسدس داشته و فراری هنوز فکر اینه سباستین تو اولویت باشه آخه یکی نیست بگه احمق تنها کسی که ضرر می‌کنه خودتونین.فکر میکردم با بنیتو وضع بهتر شه ولی خیلی فاجعه باره که الان بگی کاش آریوابنه بود.فراری امسال به هیچ جا نمی‌رسه و همیلتون راحت رکورد شوماخر رو میزنه به فرمول ای می‌ره.فرق من و شما دقیقا اینه من فراری فن هستم و شما فتل فن و فراری براتون مهم نیست با این دیدگاهی که دارین

    • akbar

      12

      8

      “کند تر بودن سباستین نسبت به چارز ”
      تحلیل کن اینو ! توضیح بده چجوری از سب سریع تر بود؟!

      ” و اینکه از روزی سباستین به تیم فراری پیوسته واقعا دست اوردی نداشته !”
      اینجام که دیگه بوی توهم میاد چون فراری لابد داره کل کمپانیش رو واسه چشمای فتل فداش میکنه!!

      یه چیز یا دلیل فنی بیارین

      • Kian

        3

        1

        بنظر میاد ماشین مرسدس و فراری بسیار به هم نزدیک باشن اگه توی تایم گیریها نگاه کنیم متوجه میشیم ولی باید شرایط مسابقه و استراتژی و اتفاقات مسابقه هم در نظر بگیریم تمام اینها یک پکیج بی نقص میسازه
        مطمئنا فراری هم کم نخاهد اورد برای ادامه و رقابت بسیار سخت خاهد شد
        تبریک به همه مرسدسی ها

  13. Kh.n

    19

    14

    وچقدر هم فراری مدعی بود توچین.
    وچقدرهم سریع بودن توکفی لامصب پرواز میکردن.
    بعد آخر مسابقه همیلتون میاد میگه خیلی بهم نزدیک هستیم معلوم نیست مسابقه بعدی کی میبره.

    باد به قب قب لکلرک هم انداختن نیومده میخواد غر غر کنه خوب تو اگه سریع بودی جدا میشدی.
    دلم برای وتل میسوزه واقعا حیف.

  14. King_hamilton44

    12

    11

    تبریک به همیلتون فن ها. مسابقه خوبی بود ولی بیچاره لکرک که قربانی فتل میشه حداقل اگه فتل ازش سریع تر بود یه چیزی ولی زور داری کند تر باشی بازم اجازه رد شدن بدی بهش

  15. Farshad46

    8

    14

    داوران در حق وتل دارن مماشات میکنند اون از دیروز تو تعیین خط اینم از امروزش در مسابقه که سد راه مکث شد …. واقعا اگر همیلتون این کارو میکرد داوران چکار میکردن ؟

  16. iman

    17

    1

    خوب امروز روال کلی فصل جاری فرمول یک تقریبا مشخص شد، قهرمانی بی دردسر مرسدس و لوییز همیلتون با خودرویی که بسیار سریعتر از ماشینای دیگست، فرمول یک شده مثل لیگ ایتالیا و قهرمانی بی دردسر یوونتوس

  17. mahdavi3d

    16

    0

    وضعیت رقابتی فراری و مرسدس تقریبا مشخص هست و سورپرایز جدیدی درش نیست، اما اون چیزی که به نظر من سورپرایز بزرگتری بوده، عملکرد فاجعه بار رنو و در عوض عملکرد قابل قبول موتور هوندا تا اینجای کار بوده. اگر این شرایط باقی بماند و چه بسا ردبول بتواند در ارتقاهای بعدی وارد رقابت با مرسدس و فراری بشود آنوقت بایستی به حرکت ردبول در قطع همکاری با رنو آفرین گفت.

  18. Amir44

    17

    12

    اقایون فراری فن این حرفاتونو یادتونه که میگفتید :
    “شهید بوتاس”
    “فتل سلطان پیست های تکنیکی”
    “فتل پادشاه پیچ ها”
    “همیلتون فقط بلده بگازه”
    “لوئیس فقط یه اتوبان میخواد که توش گاز بده، هیچی بلد نیست”
    و هزاران هزار حرف های بی منطق و نسنجیده که تو طول این ۲-۳ سال تو این سایت خوندم
    حالا چی میخوایید بگید ؟ حالا که پدر دستور تیمی رو در آوردید
    حالا که ماشینتون فقط تو به اصطلاح اتوبان ها سریع میره
    خواهشا هر وقت خواستید خرف بی منطق بزنید به این فکر کنید که دیر یا زود خودتون هم تواین شرایط قرار میگیرید !

  19. Sebvettel5

    13

    8

    دوست عزیز لکرک اگه سریع بود جدا میشد همون چند دور اول و باید این دستور تیمی انجام میشد و فتل هم بعد یکی دو اشتباه تو ترمز گیری راحت از لکرک جدا شد و رفت و حالا بر میگردی میگی فتل کندتر بود کلا تو رویا سپری میکنی شما.
    اگه دستور تیمی نمیداد فراری مکس به هر دوتاشون میرسید چون لکرک کاملا نگه داشته بود فتل رو.

    • Sebvettel5

      11

      5

      و در ضمن فتل بعد اینکه لکرک رد شد کل اون چند دوری که پشت لکرک گیر کرده بود کلا تو محدوده drs بود و فتل رد شد لکرک نتونست اینکارو انجام بده پس دستور تیمی بجا بود

  20. McLaren F1

    15

    2

    منم با دوستان دیگه موافقم
    مرسدس با اختلاف برترین ماشین و گاراژ داره و راننده های خوب
    چیزی که مسلم شده اونم خیلی زود متاسفانه قهرمانی فردی و تیمیه مرسدسه
    مگر اینکه اتفاقاتی در حد معجزه بیفته که بعیده
    پس بجای جو سازی و غول غول گفتن از پیروزی تیم و رانندتون لذت ببرین و دست از صحبت راجع به غول فراری بردارین
    این غولی که شما ساختین تو خیالاتتون نهایتا بتونه چند ثانیه جلوی ردبول کارش تموم کنه که اونم بعید میدونم تا آخر فصل ادامه داشته باشه

    • akbar

      8

      2

      ساخت غول از فراری از روی ترس از شکسته!!!!
      غول اونه که تمام جوایز رو درو کنه ، همه رو…
      متعصبین بیش از حد فراری که 100 درصد مخالفن
      طرفدارای محافظه کار مرسدس هم مخالفن
      اما حقیقت مثل روز روشنه
      والسلام

    • just.jeep

      5

      8

      از مکلارن چخبر؟؟جنابعالی صدتا پست گذاشتی اما دریغ از یک کلمه در مورد مکلارن.جالبه که همیلتون راننده مکلارن بوده اما ندیدم جایی ازش تعریف کنی برعکس تا تونستی تخریب کردی.شما که فراری فن و احتمال زیاد فتل فن هستی بهتره از مکلارن مایه نزاری.با کمال احترام البته

      • McLaren F1

        7

        1

        اخبار مک لارن امروزو میتونی تو مسابقه ببینی
        اتفاقا دو مسابقه ی قبل اخبارش گذاشتم امروز جفتشون ترکیدن اول مسابقه اینم اخبار مک لارن
        صد تا پست؟!!!!

      • Ahmad VETTEL

        5

        2

        just jeep:
        اکانتایی که به اسم راننده های دیگه باشن ولی در اصل طرفدار همیلتون باشن هم زیاد بوده و شاید باشه.
        نمونش McLaren-senna که الان اسمش عوض شده

      • Farid

        2

        0

        بنده خدا مکلارن رو دوست داره همزمان از وتل و فراری هم خوشش میاد چه مشکلی داره ؟؟!!!!! جوری حرف میزنی انگار سهامدار مکلارنی!!!! حالا چون از ۴۴ خوشش نمیاد و ازش تعریف هم نمیکنه و تا بحال اسمشو نیاورده و طرفدار آلونسو و فراری وتله دیگه نباید اسم مکلارن رو بیاره ؟؟!!!!! خاهشا واسه ملت تعیین تکلیف نکن عزیز جان . علایق هر کسی محترمه . باید احترام گذاشت

  21. Mahmood.gh

    9

    7

    دوستان فراری فن عزیز چرا اینقدر نا امیدین
    پارسال هم تا المان لوییز عقب بود
    دستورات تیمی هم نوش جونتون
    و البته ببخشید من از طرفه تمام فن های مرسدس مدیریت و راننده های مرسدس بخاطر اینکه ماشین بهتری اماده کردن معذرت میخوام ازتون
    واقعا انتظار اینو ندارین ک ماشین داغون بفرستن تو پیست ک راننده مورد علاقه شما قهرمان بشه

    • H.farahani

      6

      1

      محمود خان
      مرسدس فعلا برتره.نوش جون خودش و طرفداراش.بهتر بودن و برد حقشونه.این از این
      اما درو تا نکته وجود داره
      اول اینکه نگید ماشین رقیب قویتره و فلان و….
      دوم اینکه کسی که شامپاین پیروزی دستشه ازون لذت میبره و لگد نمیزنه زیر لیوان اب بقیه.
      بردید حالشو ببرید کری بخونید ولی حرفایی نزنید که از منطق و انصاف دوره.

      • H.farahani

        6

        0

        یه چیز دیگه
        هنوز کلی ریس مونده و کلی امیدواری.
        به نظر ساده لوحی میاد ولی شخصا به این فصل امیدوارم.کار سخته ولی نشدنی نیست

    • Farid

      7

      2

      تو که لالایی بلدی چرا خابت نمیبره خودت !!!! اره واقعا شصت تا دستور تیمیه ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هم اصلا ربطی به عرضه ی راننده نداشت !!! اون داشمون اگه عرضه داشت ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ اینقدر this is James مثل بختک سرت بوتاس خراب نمیشد !!! و خودش بدون دستور ردش میکرد !!

      • pejman

        0

        1

        دقیقا میشه بگی مرسدس چند دستور تیمی داشت و سه تاشو توضیح بدی و بگی کجای فصل بود و اگه نبود ایا اثری رو قهرمانی فصل داشت یا نداشت ؟؟؟
        عملکرد فاجعه بار بوتاس تو فصل پیش که یه قهرمانیم نداشتم مقایسه کن با لکرکی که دو مسابقه اول فصل سریع تر بود پل پوزیشنم گرفت و داشت اول میشد و همه این اتفاقا اول فصل افتاده و تاثیر رو نتیجه قهرمانی فردی و تیمی ممکنه کم نباشه در صورتی که فصل قبل حتی حذف شدن همیلتون تو سه مسابقم باز داغ قهرمانی رو به دل فتل میذاشت

  22. INDECENT

    10

    2

    اول تبریک میگم به طرفدارای مرسدس و همیلتون , خیلی مسلط و کم نقص کار کردن تو تمام شرایط مسابقه ای .

    امتیاز گرفتن آلبون هم تو شرایطی که مسابقه رو از پیت شروع کرد نکته ی قابل توجه بعدی این گرندپری بود .

    متاسفانه مکس هم رانندگی فوق العاده ای نداشت و سکو نگرفت که حقش هم نبود بگیره . ولی اون یه تیکه ای که فتل شیطنت کردو برای مکس اندازه یه ماشین جا نذاشت رو اگه شرایط برعکس بود , طرفدارای فراری و فتل مارو میکشتن که آی مکس خطرناک رانندگی میکنه و عقده اییه و تهشم میگفتن قهرمانیه فصل رو با این کارش از ما گرفت 😐 ولی شخصا میگم گاهی پیش میاد اینجور موارد و ضعف راننده رو هی به این چیزا ربط ندین .

  23. Hassan

    14

    1

    من همش دارم به این فکر میکنم که 2017 و 2018 که سه چهار مسابقه اول همیلتون برد نداشت و فراری امتاز کسب میکرد که اخرش قهرمان تیمی و فردی مال مرسدس شد. تکلیف امسال با این بردها و یک و دو ها معلومه.

  24. Ezk1980

    5

    13

    بازم دستور تیمی ؟! دفعه دوم فتل سریعتر بود ولی دفعه اول نه ، لکرک داشت جدا میشد و خودشم گفت و اعتراض کرد ، لکرک بیچاره هیچ شانسی نداره …۴ بار قهرمان جهان از پس هم تیمیش بر نمیاد چه برسه به بقیه

  25. Nohed81

    10

    11

    تبریک به مرسدس و راننده هاش، این مرسدس به این استخوان بندی عالی حالا حالاها بباز نیست. ایول به این تیم آلمانی، گاراژ و مدیر فوق العاده ایی مثل مرسدس داشته باشی چطور یک و دو نکنی ایول، تفاوت در رانندگی بین دو تیم نیست. چرا که هم فتل از همیل بهتره و هم لکرک از بوتاس، اما نکته مهم این موتور و این مدیر و این گاراژ عالی هست که راننده های مرسدس با خیال راحت و بدون هیچ استرسی رانندگی میکنن. فراری هنوز کار داره تا به اینا برسه. زمانی که فراری بهترین گاراژ داشت نفراتش چند ملیتی بودن، ولی الان با این ایتالیایی ها نمیتونه رقابت کنه. و بازم‌ تبریک به تیم بزرگ مرسدس و این ماشین عالی. و در آخر با اینکه بنده یه فتل فن دو آتیشه هستم در مورد لکرک هم باید اینو بگم که فراری تو این مسابقه این بچه رو نابود کرد. فتل سریعتر بود ولی نه به اون صورتی که بتونه جدا بشه و به بوتاس و همیل حمله کنه. باید میزاشتن خود فتل سبقت بگیره. اگه سریع بود باید سبقت میگرفت. واگرم دستور اومد که بره باید جدا میشد. که هیچ کدام از اینا اتفاق نیوفتاد. به آرزوی موفقیت در مسابقات بعدی برای فراری و فتل.

    • just.jeep

      5

      5

      تبریک به فراری فن ها بابت سومی فتل.دیگه نهایت تلاششو کردن رانندگان فراری درسته ماشین خوبی دارن اما هم همیلتون از فتل بهتره و هم بوتاس از لکرک پس این نتیجه هم‌خوبه.فورزا فراری فورزا…(بس کن توروخدا.هم فتل از همیل بهتره و هم لکرک از بوتاس؟؟؟؟)طرف از ریکیاردو شکست خورده لکرک هم‌تازه اومده فراری کلا ۳ تا ریس مسابقه دا ه اما حضرتعالی همچین با صراحت نقد و تظر میدی انگار هفته ای دو شب شام مهمون بنیتو و توتو هستی

      • Nohed81

        5

        1

        جوابتو نمیدم آقای jeep . رانندت برده اینجوری عصبانی هستی. وای به اون روزی که رانندت نبره. کامنت من کاملا حرفه ایی بود. ما آماتور تشریف داری من چکار کنم. البته ببخشید مشکل من نیست

    • pejman

      0

      1

      با همه حرفات موافقم و حرفات منطقیه جز اون تیکه که گفتی فتل از همیلتون سر تره که همه امار و ارقام و نتایج و دویل های رو در رو و مسابقه دادن تحت فشار خلاف گفتت رو ثابت میکنه ولی خب منطقی برای یه طرفدار دو اتیشه9 که یه جاهایی نظرش طرفدارانه باشه البته ماشین و موتور مرسدس هم بهتر نیست و هرکدوم نقاط ضعف و قوت خودشونو دارن و تقریبا برابرن

  26. mohammad-shumi

    12

    3

    بله همانطور که قابل پیش بینی بود بازی های رسانه ای مرسدس در مورد فراری واقعی نبود و مرسدس همه جوره سرتره و داره مثل موم تو دستش میمونه فراری . نکته جالب این مسابقه کندتر بودن لکرلک از وتل بود که شاید برای خیلی ها از جمله گزارشکر معروف شبکه ورزش (دوست صمیمی میصاغی)خوش نیاد و دفاع جانانه وتل در مقابل ورشتپن که تنها نکته جذاب مسابقه بی روح امروز بود.

  27. محمد هورزاد

    10

    3

    واقعا گویا انگلیسی ها (استراتژیست های مرسدس) از ایتالیایی ها (استراتژیست های فراری) زرنگ ترن ! تعجبی هم نداره – انگلیسی ها همیشه در طول تاریخ در همه زمینه ها زرنگ تر (مکار تر) بودن – سوای این بحث که همیلتون با اعتماد به نفس بیشتری نسبت به فتل رانندگی میکنه – در نبرد استراتژی (فصل گذشته و این فصل) مرسدس بهتر عمل میکنه و نتیجه اش رو هم داریم میبینیم – یکی نیست به فراری بگه حالا که یه راننده با انگیزه و جوان مثل لکرک اومده بهش میدون بدین حداقل اون امتیاز بیاره – نه اینکه بزنین توی ذوقش – اینجوری اگه فتل خراب کنه (که احتمالش هم کم نیست) شاید آخر فصل فراری رو در جایگاه سوم ببینیم ! (البته ردبول هم با از دست دادن ریکاردو الان یه راننده داره و امتیاز جمع کردن براش سخت شده)
    بهرحال بنده همچنان فراری فن هستم و خواهم بود ولی واقعا گاراژ مرسدس با کمترین خطا کار میکنه و نتیجه اش رو هم میگیره – تبریک به طرفدارهاش

  28. Ahmad VETTEL

    11

    2

    ماشین مرسدس بهتره 3تا مسابقه هم یک-دو کرده نوش جون طرفداراش
    ولی بالا غیرتاً هفته دیگه اینقدر رو اعصاب نباشین اگه راننده هاتون مصاحبه کردن و قول اینو دادن که فراری قراره تو باکو لپشون بکنه.
    این دستور تیمی هم بیش از حد بزرگ شد اما جالب اینکه اصلا درست عنوان نشد!
    آقا یه بار برین اون صحنه رد شدن فتل از چارلز رو ببینید.
    فتل خودش رد شد نشون به اون نشون که وقتی به لکلرک دستور دادن گفت:((من که کند نیستم برای چی راه بدم))
    در ضمن فتل وقتی رد شد قفل کرد.
    اگه اینطور باشه ما هم میتونیم بگیم چرا بوتاس وقتی دید استارتش ضعیفه نرفت لوییس رو ببنده و یه کم کندش کنه.
    در ضمن هنوز به لکلرک تو موقعیتی که سر برد باشه دستور ندادن

    • pejman

      0

      0

      تو اینکه با دستور تیمی رد شد شکی نیست وگرنه برای رد شدن دو سه دور دیگه باید میموند با توجه به برابر بودن ماشین ها و شرایط . البته واقعا فتل سریع تر بود از لکرک
      دستور تیمی هرجدا باشه دستور تیمیه برد و غیر برد هم نداره اما خداییش اول فصل و اخر فصلش خیلی فرق داره بنظرم پارسال همیلتون نیازی به دستور تیمی تو روسیه نداشت و قطعا قهرمان میشد و تیم میخواست خیالش راحت بشه وگرنه همیلتون روسیه و برزیلم که حذف میشد بازم قهرمان میشد اما میزان تاثیر این دستورات تیمی فراری رو اخر فصل میشه قضاوت کرد نه الان
      اما در کل من بشدت مخاف هرگونه دستور تیمی برای هر تیم و راننده ای هستم و بنظرم ارزش و هیجان مسابقه با دستر تیمی به فنا میره و کار سیاسیه بیشتر تا کار و تاکتیک فنی

  29. Nohed81

    11

    4

    شجاعت روبرویی فتل با این مکس بی کله خیلی برام جذاب بود. چرا؟ به لحظه همیل جای فتل بزارید، به نظرتون تو اون شرایط، آیا همیل همانند فتل رفتار میکرد و از جایگاه خودش دفاع میکرد؟؟،، نمیدونم شاید این بزرگترین تفاوت بین فتل و همیل باشه، ( شجاعت و جسارت ) 😘😘

      • Ahmad VETTEL

        5

        1

        Amir44:
        میشه منظورت از سنگاپور 2018 رو بگی؟
        شاید میخوای ریتایر شدن همزمان مکس و فتل و کیمی رو بگی.
        در اونصورت باید بگم اون 2017 بود.
        2018 که چیزی نداشت جز سبقت زودهنگام فتل از مکس که بعدش با اشتباه استراتژی تیم فراری،مکس از فتل رد شد.
        لطفا سال مسابقه ای که مدنظرت هست رو بدون قبل نوشتن.
        حالا کدوم سال منظورتون بود؟

      • Ahmad VETTEL

        5

        3

        آقا منظورت از حماقت احتمالا حرکات همیلتون تو اسپانیا 2016 یا چین 2007 یا مونزا 2009 یا آلمان 2014 که نیستش؟

      • Nohed81

        1

        1

        احمد جان اینا رو که گفتی، این دوت عزیزمون که یادش نمیاد. فقط یه چیزی یاد گرفتن اسپین و حماقت؟ رانندگی این آقا رو که داری این القاب بهش میدی که یادت نمیاد حیف که ادمین تایید نمیکنه. والا خیلی چیزارو یادت میاوردم.

    • pejman

      2

      3

      فتل همیشه تو این شرایط پر فشار اصولا اسپین میشه اینبارم تو پیچ بودن و با تجربه تر از مکس عجول عمل کرد شاید اگه جای دیگه پیست میبودن نتیجه همون اسپین شدن بود و بس یادم نمیاد تا حالا تو رقابت بین فتل مکس و همیلتون کسی جز فتل اسپین شده باشه :))))

  30. داریوش

    1

    0

    هدف از رقابت و ورزش لذت بردن هست
    کل کل هم نمک هر رقابتی هست
    در قدرت مرسدس و برتری ماشین شکی نیست
    امیدوارم فراری چیزی در استین داشته باشه
    واقعا بجز برای مرسدس فنا ، رقابت خیلی کسل کننده و خسته کننده شده
    کل کل کردن و خوندن این پیام ها از خود مسابقه خیلی هیجان انگیز تر شده
    امیدوارم آذربایجان رقابت یک طرفه نباشه و همه از رقابت لذت ببریم

  31. mahdi

    4

    0

    خیلی دوست داشتم امسال حداقل با سرعتی که توی پیش فصل از فراری دیدم مسابقات جذابی رو ببینیم ولی انگار خبری از هیجان نیست
    از همین اول فصل داره بی هیجان میشه مثل فصل 2016 همش 1-2 مرسدس ها
    تبریک میگم به مرسدس فنا واقعا خیلی قوی ان
    ولی خیلی از جذابیت مسابقات افتاده

    • امید نورمحمدی

      0

      0

      ماشینشون که واقعا هیولاست و بازی ناجوانمردانه هم توسط کارمندهاشون مثل زربرگ و خبرنگارهاشون براه انداختند و فراری هم که هنوز پسر بچه موناکوییو نتونسته کنترل کنه. از این بدتر و غیر ورزشی تر ندیده بودم. نمیدونم انقدر تمرکز روی ماشین و راننده های فراری چه دلیلی داره.
      فرمول 1 داره تبدیل میشه به چیزی که من نمیشناسمش ولی میدونم دیگه فرمول 1 نیست.
      بابای یارو میاد سهام میخره که پسرش صندلی داشته باشه. روسیه فصل قبل بدترین و تلخترین دستور تیمی به بوتاس داده شد و الان میگن چرا سب چون خیلی سریعتر!!! نبوده با دستور تیمی رد شده؟!!!معنی “خیلی سریعتر نبود!!!” از اون چیزاییکه فقط مرسدس و ایادیش میتونن بهش استناد کنند. یا سریعتری یا نیستی. وقتی سریعتری باید رد بشی. لکرک توی دو دور نتونست حتی 1 لحظه هم بیشتر از 1 ثانیه فاصله بندازه و بعد از عبور سب با drs هم نتونست خودشو نزدیک کنه! اینا دنبال چی هستند ؟!

  32. Ali

    5

    0

    به نظرم خیلی از دوستان با تعصب های شدیدی نظر میدن و همش سعی در بزرگنمایی خیلی از مسائل دارن اینکه فراری دستور تیمی صادر میکنه یا مرسدس مسخره کردن نداره واقعا چون تیم صلاح دونسته که این دستور رو صادر کنه و راحب مسابقه امروز هم واقعا مرسدس بدون نقص و هوشیارانه عمل کرد و تبریک ب این تیمه دقیق و راجب وتل هم بگم ک دفاعش در برابر مکس عالی بود و ب خوبی نشون داد که چقدر راننده خوبیه اما خوده تیم فراری و گاراژ این تیم باید بیشتر رو استراتژی ها و ستاپ ماشین هاشون کار کنن چون من ب وضوح میبینم که فتل هنوز با ماشینش انجوری ک باید و شاید راحت نیست و توی مسابقه اون حالت تهاجمی رو به سباستین نمیده و در اخر هم بگم که این اولین کامنت من بود 🙂

دیدگاه خود را بیان کنید