فرمول یک ایرانفرناندو آلونسو معتقد است که هیچ کس در جهان موتوراسپورت به اندازه ی او خوب نیست اما ثابت کردن این موضوع در فرمول یک غیرممکن است.

آلونسو پس از بازنشستگی از فرمول یک در انتهای 2018، به دنبال کسب افتخارات در رشته های دیگر موتوراسپورت است و حتی در ماه گذشته تبدیل به سومین قهرمان فرمول یک شد که توانسته پیروزی مسابقه ی 24 ساعته دیتونا را از آن خود کند. اگرچه او به دنبال تاج سه گانه ی موتوراسپورت (در تاریخ مسابقات موتوراسپورت، پیروزی گرندپری موناکو، ایندی 500 و لمانز فقط توسط یک راننده بدست آمده و آن هم گراهام هیل است) است اما هنوز از فرمول یک دست نکشیده و طی هفته ی گذشته در تست های فرمول یک بحرین به همراه مک لارن شرکت کرد.

فرناندو آلونسو و لوئیس همیلتون

فرناندو آلونسو و لوئیس همیلتون

اما چه چیزی به آلونسو برای ادامه دادن در این راه انگیزه می دهد؟ او گفت:

برای تبدیل شدن به بهترین راننده در جهان، که فکر می کنم من هستم.

به نظر من هر کسی فکر می کند که بهترین است اما ثابت کردن این موضوع به خصوص در فرمول یک بسیار دشوار است، مگر اینکه در فصل مورد نظر، پکیج درست در اختیارتان قرار گیرد و در غیر این صورت نمی توانید ثابت کنید.

برای سال های سال در فرمول یک، من بسیار رقابتی بودم و خوشبختانه به اندازه ی کافی قهرمانی کسب کرده ام. حتی فصل آخر من قوی ترین نتیجه ام با 21-0 در تعیین خط ها نسبت به هم تیمی ام، استافل وندورن رقم خورد، چیزی که هیچوقت در زندگی حرفه ایم انجام ندادم.

من در حال حاضر برنده ی مسابقات 24 ساعته لمانز، دیتونا و سبرینگ هستم و خوشبتخانه در ایندی 500 نیز رقابت می کنم و کارهای دیگری نیز در خارج از موتوراسپورت می توانم انجام دهم مانند آسفالت کردن، اگرچه در این ورزش امتیازی ندارد.

Fernando Alonso 24hr le mans winner

فرناندو آلونسو برنده مسابقه استقامتی 24 ساعته لمانز

آلونسو همچنین درباره ی بازگشتش به فرمول یک گفت:

من به دنبال چالش هستم نه سرگرمی! وقتی که من خودروئی را تست می کنم، نظرهایی را می خوانم که می گویند “خوشحالیم که سرگرمی داری، حالا برگرد به فرمول یک”، مثل این است که بگویند کار واقعی تو فرمول یک است و بقیه برای سرگرمی هستند.

من برای سرگرمی این کار را نمی کنم، این کار را برای سختی و چالشش انجام می دهم و امیدوارم که یک راننده بهتر باشم.

تا زمانی که من قدرت این کار را داشته باشم و احساس کنم که رقابتی هستم، ادامه خواهم داد. شاید روزی من در یک خودروی فرمول باشم و ببینم که یک نفر با همان خودرو از من سریع تر است اما تا جایی که من می دانم، تا به الآن چنین چیزی رخ نداده، پس من به رانندگی ادامه خواهم داد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

66 دیدگاه

      • DR.Abs

        19

        9

        وقتی سه بزرگتر از دو عه قطعا از یک هم بزرگتره

      • Saeedsl1

        36

        22

        سر جکی استوارت میگ سباستین فتل بهترین استعدادیه ک تو عمرم دیدم

        ادرین نیوی هم میگ فتل سریعترین راننده ایه ک تا حالا باهاش کار کردم

        کسی ک تجربه کار با سنا و هیملتون (آکادمی مکلارن) رو هم داشته

        والا ما هیچوق حرفی از خودمون نمیگیم

        نظر کسایی رو ک میشناسید و عمدتا قبول دارید میگیم بعد مسخره میکنید شما

      • علی شفیعی | کاربر متخلف

        7

        13

        شما دیگه چرا؟ نظر را از صاحب نظر میپرسند، وقتی قهرمان 5 دوره، قبل از اینکه فهرمان شود شکستش داده. وقتی همین الونسو خودش همیلتون را یکی از 5 راننده برتر تاریخ فرمول 1 نام برد و علننا فتل را گفت نمیتواند در بین اینها باشد. دیگه چی میتونن بگن.

    • علی شفیعی | کاربر متخلف

      6

      7

      البته الونسو از قهرمان پنج دوره اون زمانیکه هنوز قهرمانی نداشت بعنوان همتیمی شکست زیاد خورده، حالا اگر عقل سالم میگه از کسی که سال اولش بود امده بود فرمول 1 الونسو را شکست داده بارها، حالا که قهرمان 5 دوره است از الونسو ضعیف تر است، اون عقل را بهش تهمت زدن که سالم است. باهاش دشمنی داشتن. البته به قول یکی از کارشناسان مطرح ایران اکثر هوداران فتل کسانی هستن که از بعد از سال 2012 دارن فرمول یک میبینن، از اینها نمیتوانید تنقع داشته باشید که سالهای 2007 و 2008 را یادشانوباشه. نمیتونی توقع داشته باشی سالهای 2010 و 2011 را مسابقاتی مثل کره، ترکیه، مالزی، را یادشان باشه.

      پس از شما هم. همین اندازه توقع هستش.

      خوش باشید.
      اما میخواین تیتر روزنامه های ایتالیایی را بدانید؟ روزنامه های نزدیک به فراری را چطور؟
      حتما خوشتان خواهد امد.در کامنت خودم خواهم گفت. حتما بخوانید.

      • iman

        8

        4

        شما ظاهرا خودتو تاریخ زنده فرمول یک میدونی و خودتو عقل کل میدونی! ؟ همیلتون یک سال با ناندو همتیمی بود و بعد از کلی جنگ اعصاب بین ناندو و مکلارن و جانبداریهای تابلو تیم از راننده انگلیسی آخر سر با هم مساوی شدن و ناندو شکست نخورد در حالی که همیلتون سابقه دو بار باختن به همتیمی تو کارنامشه، نیکو و جنسن باتن در جواب جناب شفیعی

      • Amin

        7

        3

        لوئیز از فرمول دو اومد ناندو قهرمان جهان که شومی رو شکست داده بود از یه تیم دیگه تو فرمول یک
        واسه کسی که منطق داره هیچ توضیحی لازم نیست

      • علی شفیعی | کاربر متخلف

        4

        6

        جناب دکتر اصلا نیازی به مقایسه 2008 نیست. سال 2007 به شما کاملا و خیلی واضح میگوید هر تنچیزی که باید بدانید. چرا شما سریع 2008 را گرفتید. سال 2007 نظرتان چیست. قهرمان دو دوره جهان و مدافع عنوان قهرمانی از جوانی که اولین سال ورودش بود به عنوان همتیمی شکست خورد.
        سال 2014 هم مدافع عنوان قهرمانی جهان از هم تیمی تازه واردش شکست بدی خورد.
        سال 2008 سال مقایسه لوییس با الونسو نیست. 2007 که ماشینشان برابر بود را حتما بروید از یوتیوب مسابقاتش را نگاه کنید.

      • maliak

        5

        16

        تو آخه از رانندگی چی میدونه آخه که این حرفو میزنی؟!!!!

    • PeymaN

      37

      18

      قطعا همین طوره فقط یه ماشین خوب بهش بدن تا نشان بده کیه متاسفانه شانس هیچ وقت باتو نبوده حتی الانشم مک‌لارن خیلی خوب شده بعد رفتن تو!!!!
      گراسیاس فرناندو

      • hamilton

        4

        6

        ب فتل هم چند ساله ماشین خوب میدن ولی …….بلاخره بایدیه تفاوتی باشه کسی که ماشین سریع چند فصل دستش باشه نتونه قهرمان بشه بهترین راننده جهانه (البته از اخر)……خیلی حرفه ماشین سریع سه فصل زیر پات باشه بعد اسپین بشی دیوار بری فصلو باخت بدی بعد فناش بگن فتل بهترین راننده جهانه جوک قرن میتونه باشه فتل بهترین راننده جهانه

      • Ahmad VETTEL

        7

        1

        کاربر hamilton:
        سال 2017 فتل چه اشتباهی کرد؟
        تو سنگاپور و کانادا و مکزیک که ورشتپن بهش زد.
        تو ژاپن و مالزی هم که ماشین خراب شد.
        همونطور که مایکل بزرگ سال 2006 حقش قهرمانی بود و تو ژاپن حقش پایمال شد.
        ژاپن 2006(که البته نه میدونی چه اتفاقی توش افتاده نه دیدیش) مثل سنگاپور 2017 بود

    • hossein46

      32

      8

      با احترام برای طرفداران الونسو
      الونسو راننده خوبی ولی به نظرم خیلی مغروره و همین حرفش نشان از غرورشه
      در ضمن الونسو چن سال تو فراری بوده و تیم هم بیشترین حمات ازش داشته از استراتژی تا دستور تیمی اون تعویض 1و2 با مسا (یه چیزی شبیه روسیه سال قبل مرسدس) اما نتونست قهرمان بشه
      یه جا خوندم (سال و تیمش یادم نیس) که به راننده دوم دستور میدن که به عمد با دیواره برخود کنه که ماشین ایمنی بیاد تو پیست تا الونسو اول بشه

      • Nico

        17

        2

        سنگاپور2008
        بخاطر ابقای پیکه جونیور توی رنو بهش همچین حرفی میزنن
        تصادف میکنه و طبق اتفاق های پیش بینی شده آلونسو برنده اون ریس میشه

      • DR.Abs

        3

        5

        نتایج عملکردش نشون تو اون چند سال خودش یه دلیل بزرگه واسه ارجحیت دادن آلونسو به ماسا

      • hossein46

        10

        0

        دوست عزیز(dr.abs) متن رو دقیق بخون.
        من اصلا نگفتم مسا از الونسو بهتره من اشاره ای به تعویض رده کردم و این که الونسو مغروره و بهترین راننده جهان نیست. همگی معتقدیم که مقایسه رانندگان در شرایط متفاوت اشتباه است و نمیشه گفت کی از همه برتره. شما میتونی در مورد مغرور بودن الونسو با من نظر متفاوتی داشته باشی. در ضمن وقتی تیم تمام حمایتش رو میذاره برای یه راننده خب باید هم امتیاز بالاتری داشته باشه. بعدشم الونسو دوبار با رنو قهرمان شده قبول با فراری چند بار قهرمان شده که مسا نشده.

    • yas

      3

      5

      امیر جان این جمله یعنی چی؟
      «شاید روزی من در یک خودروی فرمول باشم و ببینم که یک نفر با همان خودرو از من سریع تر است اما تا جایی که من می دانم، تا به الآن چنین چیزی رخ نداده»
      غیر اینه که ناندو ادعا میکنه از همیلتون سریع‌تره؟ چون هم تیمی بودن و در مورد تمام هم تیمی‌هاش چنین ادعایی داره.
      من قضاوتی نمی‌کنم. منو به همیلتون ستیزی متهم نکنید

  1. Nohed81

    26

    34

    ناندو روقبول دارم که راننده فوق العاده ایی هست. شاید بهتر از رانندگان درجه ۲ باشه ولی بهتر از فتل نیست. اول فتل بعد ناندو بعدش لوییز . اینو موقعی میشه ثابت کرد که این سه در ماشین برابر رقابت کنن

      • Nohed81

        16

        4

        من کی گفتم ناندو راننده درجه دو هست؟؟!! برادر عزیز با عرض احترام من اصلا کامنتای جنابعالی رو نمیخونم. ولی این یکی رو خوندم چون به خودم ربط داشت. یکم در خواندن کامنت دقت کنی بد نیست. با تشکر

    • Mahmoud

      29

      0

      جدا منه فتل فن این حرفتو قبول ندارم. در کل راننده هایی مثل فرناندو و لوییس و سباستین فتلو میشه گفت بهترینن توی عصر حاضر ولی نمیشه گفت کدومشون از همه بهتره.

      • Nohed81

        12

        7

        من نگفتم ناندو راننده درجه ۲ هست. فقط گفتم که از خیلی از راننده های درجه ۲ مانند ورشتپن و بوتاس و دنی ریک و هالک. بهتره. همانند فتل و لویز که از اینا بهترن. در خواندن کامنت دقت کنید. ممنون

      • kakolokia

        14

        2

        سعید آخر شبی خنده رو بر لبان ما جاری نمودی ..
        من اون بازی رو زنده میدیدم .. اصرار عجیبی هم داشت … انگار خودش هم میدونست هیشکی قبول نداره این حرف رو ..

      • M.e.h.d.i

        4

        2

        همین اوس جوادت با ناندو و ژابی فامیلش کرد

  2. iman

    26

    13

    بین سالهای 2005 تا 2014 و حتی تا همین امروز اکثر کارشناسای بزرگ موتور اسپرت ناندو رو بهترین راننده فرمول یک میدونستن که از نظر دستمزد هم بسیار فراتر از راننده های دیگه بود و اسناد و مجلات هم که موجوده و همه میتونه ببینن، البته با احترام و احتیاط نسبت به همیلتون بزرگ که اتفاقا هیچوقت مورد علاقه من نبوده، حالا چهار تا فوق کارشناس تو ایران پیدا شدن که این دو نفر رو راننده نمیدونن خیلی جالبه

  3. Hassan Mohebbi

    27

    8

    من برای طرفدارهای همه راننده ها احترام قائلم حتی استرول اگه طرفداری داشته باشه، شاید یه روزی بیاد که از مکس خوشم بیاد ولی هیچگاه از ایشون خوشم نیومده و نخواهد آمد. یکیش به همین دلیل که خیلی مغروره و فکر میکنه خدای رانندگی است. دیگریش اینکه فکر میکنه دنیای فرمول یک بهش مدیونه. چند سال ماشین خوب و رقابتی فراری رو داشتی و حتی میتونستسی تا آخر دوران حرفه ایت داشته باشی ولی چی کار کردی هیچی. یکی دیگه هم این که هیچ کس اون ماجراهات با همیلتون تو مکلارن رو یادش نمیره. راستی حالا فکر نکن صندلی وتل رو به خاطر چند اشتباهی که تو این دو سال داشته میدن به تو، استعداد جوون خیلی زیاده.
    خیلی عذر مخیوام از دوستان که طرفدار الونسو هستند لازم بود این حرفا این جا گفته شود.

    • maliak

      4

      17

      در جواب حرفای شما که بیشتر جنبه احساسی به آلونسو داشت نه فنی همین قدر کافیه که بگم آلونسو تنها کسی بود که با شوماخر تونست رقابت کنه و در ماشین هایی تقریبا برابر شوماخر رو شکست بده
      قبول دارم مغروره ولی مطمن باش و تحقیق کن و ببین اکثر کارشناسان بزرگ دنیا معتقند آلونسو قطعا یکی از بهترینهای تاریخ فورمول 1

      • Ahmad VETTEL

        19

        3

        در مورد رقابت شوماخر و آلونزو بگم:
        سال 2005 که ماشین رنو رقیب نداشت و علاوه بر اون فراری لاستیک بریجستون داشت و رنو میشلن که میشلن خیلی بهتر از بریجستون کارایی داشت.
        سال 2006 فقط فراری تا حدودی نزدیک بود و اون سال شوماخر میتونست قهرمان بشه و حقش قهرمانی بود که اون اتفاق تو ژاپن رخ داد و آلونزو قهرمان شد

      • Hassan Mohebbi

        16

        4

        دوست عزیز خودت میگی یکی از بهترین ها ولی خودش میگه من بهترینم (چند بار هم گفته) این تفاوت داره.
        شکست شوماخر برای تشخیص این که او بهترین راننده جهان هست درست نیست. چون کیمی، الونسو رو؛ همیلتون، کیمی رو؛ باتون، همیلتون رو؛ وتل، باتون رو؛ و برو تا آخر یعنی هر کدوم که قبلی رو شکست داده بهتر از اون هستند. من قبول دارم که راننده خوبی هست ولی بهتر از همه نیست.
        از لحاض فنی باید شاخص سازی کرد یعنی تعداد سبقت های موثر، تعداد بردها، تعداد برتری از همتیمی در تعیین خط و ریس، تعداد امتیاز، تعداد سکو، تعداد پل پوزیشن و … . تازه همه اش نسبت به تعداد مسابقات که داده اند باید باشه. بعد عامل ها رو به اندازه اهمیتش بهش وزن بدن اون موقع یه شاخص میشه که اون شاخص نشون میده کی از همه بهتره.

      • DR.Abs

        10

        2

        قابل توجه اون دوست عزیزی که فرموده بودند کیمی رایکونن آلونسو رو شکست داده
        فصل 2014 با خودروی فراری فرناندو 161 امتیاز و کیمی 55 امتیاز گرفته
        حالا کی کی رو شکست داده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • Hassan Mohebbi

        12

        0

        دوست عزیز (dr.abs) اصلا منظور منو متوجه نشدی.
        من میگم که اگه الونسو سال 2005 و 6 شوماخر رو شکست داده دلیل بر بهتر بودنش نیس اگه این جوره کیمی هم 2007 الونسو رو شکست داده و خوده کیمی سال 2008 از همیلتون شکست خورده ……
        و این شکست دادن ها دلیل بر بهتر بودن نیست.
        من کار به امتیازها ندارم فقط میخوام بگم تو سال های مختلف راننده از هم شکست خوردن
        در ضمن متن رو دقیق بخون.
        اکثر کارشناسان معتقدند بعد از خداحافطی و برگشت دوباره کیمی به فرمول یک اون جنگندگی و رقابت سابق رو نداشته.

  4. Farid

    16

    6

    سباستین تو اون چهار پنج سال نشون داد کی بهتره !!!! الان باز یه عده میان و حرف از غول ردبول و … میزنن . تو اون سالها ردبول و فراری و مک لارن ماشین برابری داشتن . باید بگم که ناندو راننده ی فوق العاده یه ولی بهترین نیس . البته از نظر هر راننده ای و طرفدارانش اون بهترینه . تنها حرف کاملا درستش هم این بود که : اثبات بهترین بودن سخته ! شاید اگه به سباستین ، ناندو و همیل یه ماشین میدادن اونوقت تو چهار تا پنج سال میشد یه نتیجه ای گرفت ولی الان اثبات اینکه کدوم بهتره تقریبا غیر ممکنه !! سباستین ، ناندو و همیل سه برلیان ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۱ آن و هرسه قابل احترام

    • DR.Abs

      1

      8

      اصلا دوست ندارم چنین حرفی رو بزنم ولی اگه فتل بهتر از الونسو عه باید خدمتتون عرض کنم سال ششم اون زمانی که میگین یه تازه وارد فتل رو خرد کرد
      در ضمن تو اون چهار سال ماشین آلونسو اصلا درحد ماشین فتل نبوده یکم به عملکردشون نسبت به همتیمی ها توجه کنین میفهمین این موضوع رو

  5. saeidkimi7

    2

    10

    درست میگه منم قبول دارم ناندو بهترینه
    فتل فن های عزیز واقعا خجالت نمیکشین از اسپینر دفاع میکنین میگین فتل بهترین راننده جهانه من طرفدار فتل بودم آب میشدم میرفتم تو زمین.

      • Mr.FoX

        0

        5

        درباره کامنتی که کمی بالاتر گذاشته گفتی 2017 تصادف های فتل همه رو وشتپن کوبید بهش خواهشا برو سه مسابقه ای که گفتی رو تکرارشو ببین مکزیک باید عرض کنم قانون این هست که حداقل به اندازه عرضه یک خودرو فرمول 1 باید جا برای رقیب گذاشت کاری که فتل نکرد و مکس رو هل داد به بیرون پیست مکس هم از پیست خارج نشد و همونجا موند که باعث شد فتل بهش بکوبه با استدلال شما نمیدونم چجوری مکس مقصره در مورد کانادا باید بگم اگه مکس نمیرفت دوباره جریان مکزیک پیش میومد و اینبار به جای 2تا 3تا ماشین تو یه پیچ بودن ترجیح داد رد شه که با اشتباه کوچیک محاسباتی یه قسمت بال فتل رو شکوند ماشین فتل را نزد بترکونه ولی در آخر نمیدونم چرا اسم سنگاپور رو آوردی D: مکس تنها راهی که ساندویچ نشه باید از ردبول بال قرض میکرد تا پرواز کنه میگی مکس کوبید به فتل؟ D: اگه نظرت اینه تبریک میگم شما یک فن متعصبی فتل هستین که بی چون و چرا میگید فتل بهترینه بقیه میزنن بهش شاید بحرین هم لوییس زد بهش اسپین شد لازم شد یه بار دیگه برم تکرار صحنه اش رو ببینم فتل که خود به خود اسپین نمیشه

      • Ahmad VETTEL

        3

        1

        به به
        فکر میکنم اگه ادامه بدیم به جاهای خنده دار تری هم برسیم.
        با این فرمون فکر میکنم بگی تو باکو 2018 هم مکس به دنی نزد.
        یا تو چین هم که اصلا مقصر نبود.
        Bravo!
        !Keep doing

  6. iman

    10

    6

    شما مشخصه اون سالها اصلا مسابقات رو نگاه نمیکردی که از برابری صحبت میکنی،فراری اون سالها بعضا به زحمت به q3 میرسید حتی و معمولا خط هفت یا هشت استارت مال فراری بود خوشبختانه فیلماش هست الآن تو یوتوب،هوادارای فتل الان از برتری میلیمتری مرسدس داستان میسازن ولی اون چهار سال برتری فاحش ردبول رو انکار میکنن،با اینحال دو سال ناندو روز آخر با اختلاف میلیمتری قهرمانی رو از دست داد

    • Ahmad VETTEL

      6

      0

      شوماخر و سنا هم اگه باشی نمیتونی با ماشینی که تا این حد ضعیف باشه(طبق گفته شما)تا آخرین مسابقه شانس اول قهرمانی باشی اونم برای 2سال!!!
      شوماخر حتی وقتی ماشین رنو بهتر از فراری بود نتونست قهرمان بشه.آلونزو که جای خود داره.
      سال 2010 و 2012 نزدیک ترین فصل های فرمول یک برای قهرمانی بودن که قطعا از این مدت قهرمانی های مرسدس و دوران شوماخر تو فراری رقابتی تر بوده.
      لوتوس و مرسدسی که سال به سال بهخر میشد و فراری و ردبول و مکلارن.

  7. نوذر

    11

    1

    سریعترین راننده جهان رو نمی دونم هست یا نه ولی اگر سه راننده سریع که اکنون فعال هستند را در نظر بگیرید حتما یکی از آنها آلونزو خواهد بود. او این مسئله رو خیلی جاها اثبات کرد.

  8. Amin

    1

    6

    شاید خیلی مربوط ب این پست نباشه ولی…
    اونایی که فکر میکنن فتل با مهارت تو اون چهار سال قهرمان شده!شماها تو گاراژ ردبول بودین اون روزا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    منم نبودم،اما هیچ کس نمیتونه حقیقت هایی رو که نمایان شد رو کتمان کنه چه برسه به اونایی که هیچ وقت نشنیدیم!
    وارد جزئیات نمیشم،اونی که بچه نباشه و اون سال ها فرمول یک رو درست دنبال کرده باشه خودش میفهمه چه خبر بوده!

      • Amin

        1

        3

        حمایت های مسخره و ترجیح دادن های مسخره تر فتل نسبت ب وبر رو میتونی توضیح بدی؟؟؟؟
        تو برخورد ترکیه و مقصر معرفی شدن وبر
        و دادن بال جلو وبر ب فتلی که بال جلوشو تو تمرین از دست داد(سیلورثتون) رو برای من توجیح کن!!!!
        من قول میدم دیگه کامنت نذارم!!!!
        در مقابل اگه نمیتونی توضیح بدی بهتره که در مورد گاراژ تیم ها هم نظری ننویسی!چون تنها کسانیکه میدونن اون سال ها چرا با وبر اون کارو کردن،مهندس ها و افراد درون گاراژ ردبول هستن!!!!

      • Ahmad VETTEL

        2

        2

        یک کلام ختم کلام:
        فتل به معنای واقعی کلمه تو سال 2009 وبر رو شکست داد.(فقط به دلیل چند DNF بود که 2009 قهرمان نشد اونم وقتی بهترین ماشین دست باتن بود)
        همیشه هم سرعتش بالاتر از وبر بود.
        حالا چون اون سال ها رو ندیدی،الان استاد جونت یه چیزایی گفته داری تکرار میکنی.
        سال 2010 فتل حتی یکبار به صدر جدول نرسید.
        تو آخرین مسابقه که قهرمان شد برای اولین بار تو فصل به صدر جدول رسید.
        مگه تیم مرسدس وقتی همیلتون تو اسپانیا به نیکو کوبید گفت همیلتون مقصره؟(فقط لائودا نظرش این بود بقیه نه)
        مگه تو آمریکا 2015 و ژاپن 2015 که نیکو رو فرستاد بیرون به همیلتون چیزی گفتن؟
        حالا انتظار داری ردبول به راننده اولش گیر بده.
        وبر کلی فضای خالی سمت راست داشت و پشت فتل پس باید میرفت سمت راست ولی سر جاش موند.
        به یک اندازه مقصرن

  9. امید نورمحمدی

    0

    3

    من دلیل این همه بحث درباره تاریخی که قابل دسترسیه را نمیفهمم. الان لوییس یک قهرمانی بیشتر از سب داره و این عدد و رقمه. سریعترین یا چیزی که نمیشه ثابت کرد حرف بدون منطقه.
    من طرفدار سب هستم و بنظر من اون از همه سریعتر و بهتره. سب 4 بار قهرمان جهان شده اونم متوالی که درصد دخیل بودن شانسو کاهش میده ولی همر 5 بار قهرمان شده و از سب بالاتر قرار میگیره.
    آلونسو دوبار قهرمان جهان شده و فقط طرفدارهاش بدون منطق میتونن بگن بهترینه! ادعا میکنه توی مک لارن چون از هم تیمیش بهتر بوده پس بهترینه!!! منم تا الان با ماشین پراید از همه دوستانم سریعتر بودم پس بهترینم؟!!
    خودشیفتگی و اعتماد بنفس یکی از محرکهای راننده های فرمول 1 هستش و باید هم باشه چون کار بسیار سخت و یکنواخت و آلوده و اعصاب خوردکنیه. ولی طرفدارها چرا؟!!
    در حال حاضر لوییس همیلتون بهترینه و بعداز اون سب قرار میگیره و فعلا هم همین دو نفر هستند حتی اگه این فصلو کس دیگری ببره. این از منظر عددی و قواعد بازیه که همه ما قبولش کردیم. کیفیت بدست آمدن این آمار خیلی مهم نیست. ده سال دیگه کسی نمیاد بگه دلیل شکست همیل از رزبرگ در سال 2016 بد شانسی این و یا خوش شانسی اون بوده. تاریخچه و آمار میگن همر 5 بار و سب 4 بار (تا امروز) قهرمان شدند و کسی به باخت سال 2014 سب به همتیمیش اشاره نمیکنه.
    چیزی که میمونه اعداد و ارقامه که در یک چهارچوب خاص و سیستم امتیاز دهی خاص همه پذیرفتیم.

دیدگاه خود را بیان کنید