فرمول یک ایرانوالتری بوتاس، راننده ی تیم مرسدس در اولین مسابقه ی فصل 2019 فرمول یک در استرالیا تقریبا بی رقیب ظاهر شد و پیروزی را از آن خود کرد. راننده ی فنلاندی مسابقه را از رده دوم استارت زد اما در همان ابتدا پیشتازی را بدست گرفت و در انتها نیز با ثبت سریع ترین دور، از اولین مسابقه 26 امتیاز را کسب کرد.

هم تیمی او، لوئیس همیلتون نیز به عنوان دومین راننده از خط پایان عبور کرد. نکته ی جالب مسابقه عملکرد فوق العاده ی مکس ورشتپن به همراه ردبول با موتور هوندا بود. راننده ی جوان هلندی در پایان مسابقه با سبقت از سباستین فتل توانست بر روی سکو ملبورن بایستد.

مکس ورشتپن، والتری بوتاس، لوئیس همیلتون - استرالیا 2019

مکس ورشتپن، والتری بوتاس، لوئیس همیلتون – استرالیا 2019

خلاصه ای از اتفاقات مسابقه گرندپری استرالیا 2019

08:42 راننده های اول تا دهم همگی با لاستیک های سافت مسابقه را استارت خواهند زد.

08:44 چراغ ها خاموش می شوند و آغاز اولین مسابقه فرمول یک 2019

08:44 شروع خوب از بوتاس و او پیشتاز مسابقه می شود، همیلتون، فتل و ورشتپن

والتری بوتاس و لوئیس همیلتون ، استارت مسابقه استرالیا 2019

والتری بوتاس و لوئیس همیلتون ، استارت مسابقه استرالیا 2019

08:45 دنیل ریکاردو قبل از اینکه به پیچ اول برسد بال جلو خود را از دست می دهد و باید به پیت برود، به نظر می رسد دلیل این حادثه برآمدگی گوشه پیست بوده است.

دنیل ریکاردو - استرالیا 2019

دنیل ریکاردو – استرالیا 2019

08:47 بوتاس سریع ترین دور؛  1:29.662

08:48 تیم رنو به ریکاردو می گوید که بارج بورد سمت راست خودرو نیز آسیب دیده است.

08:55 همچنان تغییری در رده ها ایجاد نشده و تیم مرسدس به بوتاس می گوید که از سرعتش رضایت دارند.

08:57 اشتباه چارلز لکلرک در پیچ اول و او به روی چمن ها رفت و شش ثانیه زمان از دست داد اما به پیست بازگشت.

08:59 از پشت مک لارن کارلوس ساینز دود خارج می شود و به نظر می سد که مسابقه برای راننده ی اسپانیایی در همین ابتدا به پایان می رسد.

09:02 رایکونن اولین راننده ای است که از رده نهم به پیت می آید و با لاستیک مدیوم خارج می شود.

09:02 بوتاس با زمان 1:28.633 به دور سریع همیلتون سریعا پاسخ می دهد، شاید هر دوی آن ها به دنبال یک امتیاز اضافه برای سریع ترین دور مسابقه هستند!

09:03  و حالا همیلتون سریع ترین دور را به ثبت می رساند؛ 1:28.616

09:05 پیت استاپ فراری برای فتل و او با لاستیک های مدیوم در رده ششم به مسابقه باز می گردد.

09:07 بوتاس نیز به پیت می رود و در همین حین بوتاس باز هم سریع ترین دور را به ثبت می رساند؛ 1:28.217

09:08 حالا فتل با لاستیک های مدیوم خود سریع ترین زمان پیست را به نام خود می کند؛ 1:27.954

09:10 مرسدس به بوتاس می گوید که دو دور دیگر نیز در پیست بماند زیرا دورهایش هنوز هم سریع تر از همیلتون است.

09:13 بوتاس در حال حاضر به سریع ترین راننده پیست تبدیل می شود؛ 1:27.836 ، ورشتپن و لکلرک نیز هنوز به پیت نرفته اند!

09:17 همیلتون از تیم می پرسد که پیت استاپ زودهنگام دلیلی داشته؟ و تیم به او می گوید که برای رفع خطر فتل این کار را انجام داده اند.

09:17 بوتاس نیز به پیت می رود و ورشتپن پیشتاز مسابقه می شود. آخرین باری که یک خودروی فرمول یک با موتور هوندا پیشتازی مسابقه را در دست می گیرد، به کانادای 2008 برمی گردد که روبنز باریکلو بوده است.

09:22 ورشتپن بالاخر به پیت می رود، لاستیک های او ده دور نوتر از فتل و همیلتون است!

09:24 همیلتون به تیمش می گوید که شک دارد با این لاستیک ها مسابقه را تمام کند.

09:29 ریکاردو به گاراژ رنو رفت، مسابقه تمام، گروژان هم به مسابقه خود پایان داد.

09:30 ورشتپن از فتل سبقت گرفت و با این لاستیک های نو، طعمه بعدی لوئیس همیلتون است.

سبقت مکس ورشتپن از سباستین فتل - استرالیا 2019

سبقت مکس ورشتپن از سباستین فتل – استرالیا 2019

09:34 همیلتون به تیمش اعلام می کند که با لاستیک های عقبش مشکل دارد.

09:38 کویات که در تعقیب استرول بود، در پیچ سوم به روی شن ریزه ها رفت.

09:40 سریع ترین دور، حدس بزنید! بله والتری بوتاس؛ 1:27.108، راننده ی فنلاندی در حال عمل کردن به قولش است 😁

09:45 گسلی پس از پیت استاپ با دنیل کویات درگیر است، تیم به او می گوید که دکمه ی سبقت را بر روی فرمانش فشار دهد اما گسلی اعلام کرد که دکمه کار نمی کند.

09:48 فتل از تیم دلیل کند بودنش را سوال می کند! اگر به پیت برود، لکلرک از او عبور خواهد کرد.

09:50 تیم ردبول به ورشتپن اعلام می کند که آن ها به دنبال ده دور باحال هستند و ما هم هستیم 😊

09:52 مرسدس به بوتاس:

تنها احتمالی که می تواند پیروزی این مسابقه را از ما بگیرد، خودروی ایمنی است.

09:53 دورهای فتل همچنان کندتر از لکلرک است.

09:56 ورشتپن در پیچ یک اشتباه می کند و فاصله اش با همیلتون سه ثانیه می شود.

09:59 لکلرک به فتل بسیار نزدیک شده است.

10:04 مکس ورشتپن سریع ترین دور را به ثبت می رساند؛ 1:26.540

10:06 همیلتون به تیمش اعلام می کند که به این امتیاز نیاز دارد و تیم نیز به او اجازه افزایش قدرت موتور را می دهد.

10:08 و حالا بوتاس سریع ترین؛ 1:25.580

10:09 پرچم شطرنجی و تمام!

جدول مسابقه فرمول یک استرالیا 2019

ردهرانندهتیمزمان
1والتری بوتاسمرسدس-
2لوئیس همیلتون مرسدس+20.886
3مکس ورشتپنردبول+22.520
4سباستین فتلفراری+57.109
5چارلز لکلرکفراری+58.230
6کوین مگنوسنهاس+1:27.156
7نیکو هالکنبرگرنو+ 1 دور
8کیمی رایکوننآلفا رومئو+ 1 دور
9لنس استرولریسینگ پوینت+ 1 دور
10دنیل کویاتتورو روسو+ 1 دور
11پیر گسلیردبول+ 1 دور
12لندو نوریسمک لارن+ 1 دور
13سرجیو پرزریسینگ پوینت+ 1 دور
14الکساندر آلبونتورو روسو+ 1 دور
15آنتونیو جیوویناتزیآلفا رومئو+ 1 دور
16جورج راسلویلیامز+ 2 دور
17رابرت کوبیتساویلیامز+ 3 دور
-رومن گروژانهاس-
-کارلوس ساینزمک لارن-
-دنیل ریکاردورنو-
این نوشته را به اشتراک بگذارید:

138 دیدگاه

    • m.amin

      34

      31

      بوتاس البته با وتل دوتا پیت فاصله انداخت😆😆
      و نکته جالب استراتژیستای فراری این بود ک نه تنها گند زدن ب وتل.لوییس هم قربانی فراریا شد.
      و در اخر سلامیییی میکنم ب شهیییید لکلرک.در مسابقه اول سر رتبه چهارمی اونم.
      😂😂😂😂

      • Akbar (Ghasemi)

        24

        11

        من اگه طرفدار همیلتون بودم حتما عزا میگرفتم با وضع امروزش
        بوتاس با غول سه تا پیت هم فاصله مینداخت با فتل لااقل با خودروی یکسان نکرد.

      • بهروز

        3

        13

        آقا نگو گناه دارن، ولشون کن :))))))) طرف چهارمیش با دستور تیمی بوده، حالا اصلا ولش کنیم، نمک به زخم نپاشیم، زشته، بده :))))

    • ايزديار

      18

      2

      من شخصا بيشتر از برد فتل خوشحال ميشم
      تا باخت هميل

      بوتاس در حد قهرماني سال نيست
      مكس و هوندام همينطور
      تيم مرسدسم قطعا ميخان هميل رو به ركوردهاي شوماخر برسونن
      و در ادامه با دس كاري ستاپ كاري ميكنن كه هميل پل و مسابقه ها رو درو كنه
      امسال هميل قهرمانه
      حتي اگر فراري ايرادارو كم كنه
      فراري ماشينه قهرماني نداده به راننده هاش

    • Amir44

      33

      25

      نه داداش مرسدس همه جوره بهتره
      هم تیم بهتریه
      هم ماشینش بهتره
      هم راننده هاش بهترن
      حقیقتیه که باید قبول کنید دیگه واقعا فراری حریف مرسدس نمیشه!!!!

    • Meterdad

      15

      2

      حالا پیت استاپ بد موقع فراری رو هم در نظر بگیرید
      نمیشه از الان گفت خیلی چیزا نغییر میکنه

      ار این اتفاق ها فصل های پیش هم می افتاد چه بسا بعضی ها لپ میشدن از پیشتاز ها

      حالا مسابقه اول نمیشه نتیجه گیری کرد

    • THE MINDBLOWER

      7

      0

      تا قبل پیت تقریبا تایم ردبول و فراری یکی بود حتی سب داشت فاصله وا میکرد و شارل هم فاصله رو نگه‌داشته بود ولی بعد پیت داشتان واسه سب شد دقیقا مثه سنگاپور پارسال کاملا مجبور شد به حفظ تایر فک کنه و مسابقش همونجا تموم شد.
      ولی درکل الان فراری متاسفانه با ردبوله مرک از همه جلوتره.

  1. mahdavi3d

    42

    10

    سبقت فوق العاده مکس با موتور هوندا از فراری سباستین فتل در دور 32 و سریعترین دور در 55 شگفتی های جالبی بود. چهار موتور هوندا امروز استارت زدن و مسابقه را تمام کردن که یکی شان روی سکو و یکی دیگر در محدوده امتیاز بود. باید دید وضعیت قابلیت اعتماد موتور در طول فصل طولانی پیش رو چگونه خواهد بود!
    اخلاق بد همیلتون که همین اول فصل خوش را راننده برتر می داند و غر میزند که چرا بوتاس جلوتر هست! و فراری ها اصلا در حد انتظار ظاهر نشدن.
    دنی ریکیاردو و بد شانسی های ملبورن که تمامی ندارد! مکلارنی که با موتور رنو دی.ان.اف شد و مشکلات ادامه دار برای رنو!
    راستی جای فرناندو آلونسو حسابی خالی بود.

    • Amir44

      31

      8

      به خدا که همیلتون غر نزد چرا بوتاس جلوتر هستش
      فقط گفت چرا انقدر زود رفتیم پیت استاپ که واقعا هم حق داشت!
      اتفاقا این واکنش عجیب مرسدس نشون میده که واقعا اونا فکر میکردن فراری ماشین سریعی داره و خیلی سریع به پیت استاپ فتل جواب دادن ولی خب فراری عجیب غریب ضعیف ظاهر شد و اون پیت استاپ هم فقط همیلتون و مجبور کرد که دست و پا بسته به مسابقه ادامه بده نه تونست برای سریعترین دور بجنگه و اینکه شانس اورد مکس سوتی داد رفت تو چمنا وگرنه با خیال راحت نمیتونست دوم بشه و حسابی تحت فشار قرار میگرفت !

      • M.e.h.d.i

        4

        11

        مشکل تایر هم داشت
        کار دستش می ده با این وضع

  2. Silver Arrows

    42

    2

    یه شروع عالی برای مرسدس و یه شروع بی‌نظیر از بوتاس
    از مسابقه بسیار لذت بردم. این موضوع سریعترین دور هم یک چالش جالب شده و البته مطمئنم در طول فصل کار دست یه نفر میده 😂
    امیدوارم فراری بحرین، اونی باشه که همه طرفدارش انتظار دارن و امیدوارم ناکامی‌های ریکاردو همینجا به اتمام برسه.

      • m.amin

        11

        22

        ای جان.فراریا روشون میشه از این کامنتا هم بزارن؟؟😂😂😂😂

      • Akbar (Ghasemi)

        23

        5

        امروز عامل شادی شما چیه من تعجب میکنم!!!!!
        استارت فاجعه فاصله فاجعه
        مگه شاهکار کرده همیلتون که خوشحالین؟!!

      • Ahmad VETTEL

        16

        1

        اکبر اینا ناراحت نیستن چون میدونن جیمز هستش.
        قهرمانی امسال فکر کنم به جیمز برسه

    • Ahmad VETTEL

      31

      18

      فتل با لاستیکی که 12 دور کهنه تر از لکلرک بود مسابقه میداد اونوقت مرسدس فنا اینو سوژه کردن.
      ولی اونجا رو یادشون رفته که همیلتونم 25ثانیه عقب تر از وینگمنش داشت دور میزد و اگه اشتباه مکس نبود سوم میشد اونم با سریعترین ماشین امروز

      • m.amin

        9

        18

        داداش سوژه فاصله ۵۷ ثانیه ای وتل از بوتاسه.بقیشو ول کن😂😂😂

      • M.kama_44

        15

        16

        ی وقت فکر نمیکنی که اون به خاطر اشتباه مهندسای مرسدس بوده نه لوئیس.

      • Ahmad VETTEL

        21

        8

        آره اشتباه استراتژی بود دقیقا مثل فتل ولی وقتی شما اشتباه فراری رو ندید میگیرن ما هم میگیم همیلتون کندتر بود

      • Ahmad VETTEL

        17

        3

        همیلتون و بوتاس با یه ماشین ولی همیلتون 30ثانیه پشت بوتاس!
        جیمز کجایی که لوییسو کشتن

      • S5

        26

        7

        سلام جیمز. مگه دستور تیمی تو استارت نداریم؟ پس تو اونجا چه میکنی:))))

    • بهروز

      2

      10

      آقا نگید، به دوستان دیگه هم گفتم، گناه دارن، نکنین این کارو، اصلا چیکار داریم طرف چهارمیش با دستور تیمی بوده، اصلا نگیم :)))))) آخی، حداقل میذاشتین دوتا مسابقه بگذره :))))) دوستان بنیاد شهید کجان؟ یه رسیدگی کنن بهتون :)))))) ولی نمیگیم دیگه، آقا شما هم نگید گناه دارن، آخه چهارمی با دستور تیمی؟ :)))))

  3. Amir44

    39

    15

    جونم مرسدس قدرتمند تر از همیشه !
    ۱-۲ واقعا لذت بخش
    چه مسابقه ای داد بوتاس فوق العاده بود واقعا بهترین مسابقه ی بوتاس بود
    از اون طرف مشکل همیلتون این بود که مهندساش فکر میکردن اونایی که تو گاراژ فراری هستن یه چیزی میدونن که سریع رفتن پیت در حالی که حقیقت اینه اونایی که تو گاراژ فراری هستن واقعا هیچی نمیدونن.
    راستی هی میگفتن لکرک فتل و میگیره ها شما باور نمیکردید 😂
    ولی بیخیال دستور تیمی اونم تو اولین مسابقه ؟ اونم سر رتبه ی چهارمی ؟ چقدر زشتتتتتتت اقا چقدر زشت

  4. نوذر

    28

    4

    پیروزی جالبی بود در اول فصل برای بوتاس، برای ما طرفدار های فراری مثل آسپیرین بود که همیلتون برنده نشه ! ما هم پنچم ششم رو فراموش کنیم. کاش دستور تیمی اجازه میداد این لکرک سبقتش رو بگبره.

    • ...m6...

      19

      20

      چه وینگمنیه که تیم میزاره اول شه برعکس دیدیم لکلرک وینگمنه بدبخت بیچاره نزاشتن از فتل رد شه😂😂تبریک به بوتاس که اول شد نووووش جونش تبریک به لوئیس برای دومی بسیار با ارزش😍😍😍😍

      • Ahmad VETTEL

        26

        12

        m6:پروفسور وقتی تیم خودش فتل رو زود پیت آورده بود خودشم باید رده فتلو حفظ میکرد

      • Akbar (Ghasemi)

        23

        7

        خود توتو گفت وینگ منه شما بگو نیست خخخخخخخ اسمشو توتو گذاشت

      • ...m6...

        6

        18

        احمد فتل لکلرک خیلی سریع تر بود میتونست بره رو پودیوم اما نزاشتنش

      • Akbar (Ghasemi)

        17

        3

        کاربرm6:
        “احمد فتل لکلرک خیلی سریع تر بود میتونست بره رو پودیوم اما نزاشتنش”
        چی میگی خدایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      • Ahmad VETTEL

        14

        2

        m6:
        لکلرک موقع رسیدن به فتل 30ثانیه با مکس و لوییس فاصله داشت.به فرض که رد میشد.
        چطور میخواست تو 6دور 30ثانیه رو کم کنه اونم وقتی سریعترین تایمش(1:26:926) بوده که 1ثانیه از بهترین تایم همیلتون و 7دهم از بهترین تایم مکس کندتر بود؟

    • Behrooz

      15

      9

      ای کاش فراری زود نمیرفت پیت که تو اون جلو هیجان بیشتری بین همیل و وتل و بوتاس میدیدیم ، خود فراری از این کار بیشترین ضرر و کرد و سکو رو از دست داد . در مورد بوتاس هم فکر نمیکنم بردهاش ادامه دار باشه ، ماشین همیل مشخص بود یه مشکلی داره چون بعد تعویض لاستیک هم سریع نبود .

    • محمد.ج

      16

      3

      خب برای فراری رده ی چهارم و پنجم فرق نمیکرد. اما برای فتل فرق داشت. نمیدونم ماشین فتل چش بود که با لاستیک نرم تر انقدر کندتر بود. البته صد در صد از یه جایی به بعد به فکر حفاظت از موتور بودند. چون به جلوییا نمیرسیدند و عقبیا هم خیلی باهاشون فاصله داشتند

  5. RedSeason

    25

    7

    Valtteri its james: Why do you show our pace
    والتری انگار چیزی برای از دست دادن نداره بعلاوه انگار دیگه میلی هم به راز داری( اینکه مرسدس مایل ها جلوتره) نداره جالبه سریعترین دور هم دور یکی به آخر میزنه یعنی توان ماشین بیشتر از ایناس… اگه همیلتون لیدر بود مسابقه با فاصله ۷ یا ۸ ثانیه ای تموم میکرد و بعد مسابقه مثل همیشه نه نه من غریبه بازی میکرد و ما شانس آوردیم و چرت و پرت نمی گویم و اینا..
    فراری هم فاجعه ای بیش نبود امیدوارم حداقل به ردبول نباره این فصل…

  6. soroush_sh_11

    24

    15

    آفرین به بوتاس تمامی تحقیر ها رو امروز جواب داد ماکسیموم امتیاز
    واقعا آفرین به مرسدس
    و دیدیم مسابقه اول دستور تیمی از فراری واقعا یه حرکت تاسف بر انگیز بود حالا طرفداری مرسدس میتونن بگن
    charlz it is bonoto
    گسلی واقعا ناامیدانه رانندگی کرد
    و رایکونن نشون داد دود از کنده بلند میشه

  7. Ferrari .Italy

    20

    6

    ماشین فتل قطعا مشکل داشت لاستیکاش سالم بود اگه مشکل از پاوریونیت باشه همین ابتدای فصل باید غزل خداحافظی قهرمانی امسال رو خوند فراری رو انقد ضعیف ندیده بودیم چقد بدشانسه دنیل تو بحرین شانس زیادی نداره فراری اگه ماشینش همینطوری باشه

  8. Meterdad

    15

    9

    دور اول لکرک رو بست فتل مگرنه مکس حداقل پودیوم نمیگرفت

    و متاسفانه فکر کنم تفاوت مدیریت فراری معلوم شد فنی که همونه دستور تیمی محسوس و راحت تر شد

    و مود 10 ! برای همیلتون جالب بود

  9. Farid

    42

    1

    واقعا باید به حال و روز فراری تاسف خورد که انتظار داشتیم ایم فصل رو دست مرسدس باشه ولی دیدیم که حتی اندازه ردبول هم نیستن!!! یه بار دیگه دیدیم چهار تا مثلا استراتژیست راننده اول و امید اول تیمو با شیرین کاری دور ۱۵ بردن پیت استاپ و اینطوری کاری کردن که مجبور بشه ۴۳ دور با لاستیک مدیوم بزنه و عملا مقابل همه ی راننده های بالای جدول بی دفاع باشه چون لاستیک همشون حداقل ده پونزده دور از لاستیک وتل طفلی نوتر بود !!!! حتی همیلتون بیچاره هم بخاطر این حرکت فراری و برای دفاع در مقابل وتل چیزی نمونده بود دوم همه نشه!!! دلم برای وتل و حتی همیلتون که به هیچ عنوان خوشم ازش نمیاد سوخت!!! ورشتپن انگشت کوچیکه این دوتا هم نیست که بخاد خطر باشه واسشون ولی مگه استراتژیستای فراری مردن که بزارن آب خوش از گلوی راننده های فراری و … پایین بره !!!! حیف و صد افسوس که سباستین وتل واسه فراری میرونه!!!!

      • hg10

        11

        0

        اگه به ماهواره دسترسی داری ساعت ۱۰ امشب شبکه mbc pershia پخش میکنه

  10. just.jeep

    12

    20

    اولین ریس.اونم برای مقام چهارمی و اختلاف فاحش دو راننده و دستور تیمی.خواهشا دیگه دوستان فراری فن از دستور تیمی حرف نزنن.لکرک هم دستش اوند که جایگاهش چیه در این فصل

      • Amir44

        14

        19

        به نظرم که راجب مسابقه ای که ۵۷ ثانیه عقب بودید سکوت کنید بهتره !
        کلا مسابقه ۵۸ دور بود چجوری شما ۵۷ ثانیه عقب افتادید 😂

      • بهروز

        1

        10

        اینا دیگه رد دادن، 57 ثانیه و دستور تیمی واسه چهارمی فشار میاره به آدم، حق بدین بهشون :)))))

  11. حامد

    18

    2

    تبریک به همه طرفدارای مرسدس و این بار بوتاس
    مسابقه بی نقصی از بوتاس دیدیم و بازم استارت نه چندان خوب لوییس.
    یه تبریک ویژه هم به طرفدارای ردبول، هندا و مکس که امروز بی نظیر بودن و اگه در ادامه هم بتونن در همین سطح بمونن خیلی حرفا برای گفتن خواهند داشت.
    و یه تشکرم از اون استراژیست فراری که هم مسابقه فتلو خراب کرد هم لوییس. بازم شانس آوردیم مکس اشتباه کرد نتونست به لوییس برسه.
    به نظر می رسه تغییر قوانین امسال موثر بودن. ماشینا خیلی به هم نزدیک بودن و راحت همدیگرو دنبال می کردن.
    و مثل دیروز بازنده بزرگ سال احتمالا ریکاردو خواهد بود.

  12. Hammer

    11

    18

    اول تبریک به ولتری بخاطر مسابقه بی نقصی ک داد مستحق برد بود… بین تمرین سه و تعیین خط ستاپ ماشینشو تغییر داد و همون مسئله بهش کمک کرد که هم تو تعیین خط هم تو ریس از لویس سریع تر باشه دیروز هم میتونست تایم یکو بزنه و مهندس های لویس قطعا اشتباه کردن و باید ستاپ اگرسیو تری رو انتخاب میکردن… و اما فراری…. توی ریس هیچ حرفی برا گفتن نداشتن و اگه پارتی مود موتور فراری نبود تو تعیین خط هم احتمالا عقب تر از ردبول تایم میزدن… به هر حال مسابقه اول هست قوانین تازه تغییر کرده و هنوز خیلی از چیز ها برای مهندس ها مجهول هست از ریس های اینده بهتر میشه قضاوت کرد که کدوم تیم کجاست… در ضمن دستور تیمی فراری رو هم فراموش نمیکنیم… به هیج وجه محکوم نمیکنیم این دستور رو ولی فتل فنای گرامی یادتون باشه دیگه راننده اول و دوم تیم فراری مشخص هست.

    • Akbar (Ghasemi)

      17

      5

      محکوم نمیکنی چون
      اول: متوجه شدی که منطقی بود واستراتژی فراری رو درک کردی
      دوم: نگرانی دو سال گذشته دستور تیمی به بوتاس سرازیر شه یادمون نره این اول فصله و تا باکو هم بوتاس میتونه حال کنه! بعد از اون ملاکه

      • Hammer

        3

        13

        اگه بتونه پا ب پای لویس بیاد چرا بهش دستور تیمی بدن؟ حالا شما بذار اون موقع برسه بعد بگو بعد از باکو ملاکه… راجع به فراری هم کاملا معلومه میخوان با فتل برا قهرمانی سال بجنگن… از همین ریس اول اینو نشون دادن… ولی از اون طرف ببینیم به قول شما بوتاس امسال وینگ من هست یا نه… اگر هست چه موقع قراره وینگ من باشه؟ از اول فصل یا اینکه اگر نتونه با لویس رقابت کنه… اینا سوالاتیه که جوابشون رو خواهیم گرفت در طول فصل. ولی قضیه فراری دیگه مشخص شد…

      • Ahmad VETTEL

        16

        2

        Hammer:
        آره قضیه فراری مشخص شد که فتل 42 دور با لاستیکاش زد.مشخص شده که توربوی فتل مشکل داشته.مشخص شد که مرسدس همون غولیه که بود.یه کم بیشتر بگذره خیلی چیزای دیگه هم مشخص میشه.
        مثلا اینکه اگه تو مرسدس دستور تیمی نباشه بعضیا باید تو خواب
        get in there Lewis
        رو بشنون

  13. M.kama_44

    12

    22

    تبریک به طرفدارای والتری و مرسدس
    مسابقه خوبی بود همچنین 1و2 چسبید
    سبقت و تعقیب ماشینا کمک کرده تا مسابقه جذاب بشه.
    ی سلام به شهید نوجوان و مهندسای فراری که از مسابقه اول شروع کردن و واقعا این خلاف اخلاق ورزشی است.
    فاصله بین مرسدس و فراری اینقدر نیست.
    ریکیاردو شانس نیاورد و مثل اینکه هنوز رنو کار داره.
    امیدوارم مسابقه ها نزدیک تر و جذابتر بشن.
    پیش به سوی قهرمانی ششم.

    👑LH_44🏆🔜🏆🏆🏆🏆🏆👑

    • Ahmad VETTEL

      21

      5

      پس فاصله بین فراری و مرسدس چقدره؟؟
      فراری هم تو پیچ هم تو مستقیمی کندتر بود.
      بس کنین دیگه.ردبول امروز راحت 3ام و 4ام میشد اگه گسلی دیروز میرسید بهQ3.
      50 ثانیه تو این پیست یعنی برتری مطلق مرسدس.شهید لکلرک؟
      لکلرک خودش گفته میخواستم برای فستست لپ باتری ذخیره کنم ولی ماشاالله مرسدس اونقدر سریع بود که به کسی مجال نداد.

      • M.kama_44

        5

        13

        به نظرت لکلکر اگه سبقت میگرفت بیشتر امتباز جمع می کرد یا اگه فستست لپ میزد.
        کما اینکه خودتون میگید با اون ماشین نمیشده کاری کرد اگه میشده پس فتل داشته چیکار میکرده اگه مشکل داشته ک هیچی.

      • soroush_sh_11

        1

        8

        کدوم آدم باهوشی سبقت نمیگیره با لاستیکای تازه تر تا دو امتیاز فدای یه امتیاز کنه!!!
        دستور تیمی مطلق بود

  14. Mosen

    6

    3

    یه مسابقه عالی از مرسدس.و تبریک به تیم مهندسی فراری که پیشرفت زیادی داشتن در این حد که تیم مقابلم فریب میدن دیگه به راحتی.لوییز بایدم ناراحت باشه فاصله بین دوتا راننده ۲۰ ثانیه نبود.

  15. Nohed81

    15

    7

    تبریک به مرسدس و والتری بوتاس. و تبریک ویژه به ورشتپن. فراری زیادم بد نبود. چون تازه مسابقه اول هست و هنوز چیزی معلوم نیست. به امید مسابقات بعدی همراه با قهرمانی فتل

  16. مهدی

    21

    2

    واقعا پیروزی دلچسبی برای بوتاس بود
    قیافه همیلتون بعد از مسابقه دیدنی بود
    امسال بوتاس حمله کرده مثل روزبرگ قهرمانی رو بگیره و بعدشم خدافظی کنه
    خیلی مسابقه جالب ولی یک طرفه ای بود
    به هرحال مسابقه اول بود باید 4-5 تا مسابقه بگذره تا مشخص بشه کی کجاست و چی به چیه
    امیدوارم تیمایی که برای قهرمانی میجنگن 3 تا بشه

  17. محمد.ج

    16

    0

    چند تا نکته ی عجیب بود.
    اولا این تیم رنو چقدر افتضاحه. یه بال جلو که خیلی مسخره شکست انگار اصلا وصل نبود و یه موتور سوخته و آتیش گرفته.
    دوم اینکه فتل چقدر کند بود. البته از یه جایی به بعد با توجه به اینکه پشتشون فاصله زیاد بود فشار به موتور نیاوردند تا بلکه از موتور محافظت کنند اما قبلش چی؟ واقعا به نظر هیچ چیزی قابل توجیح نبود.
    نکته ی سوم اینکه تفاوت پیت لین برای بوتاس و همیلتون منطقی بود اما بین لکرک و فتل چی؟ اصلا چرا پیت لین های این دوتا انقدر متفاوت بودند.
    و چهارم تفاوت فاحش و وحشتناک بین راننده ی اول و دوم ردبول بود.

  18. محمد هورزاد

    13

    0

    باز این ریکاردو اومد توی خونه خودش یه حرکتی بزنه باز بدشانسی آورد – خندان ترین راننده اف 1 امروز غمگین ترین بود – عادت کردیم همیشه نیشش باز باشه ولی امروز نمیخندید و این خیلی تلخ بود
    لکرک خوب بود به نظرم و همینطور مکس – بوتاس هم که عالی
    گویا این فصل رقابت بین 2 نفر (فتل و همیلتون) نیست و فصل جذابی رو خواهیم داشت
    دیگه کیمی بین 4 نفر اول نیست و ندیدش اون بالاها کمی سخته
    راستی امروز همش منتظر بودم ببینم ماشین ماتادور کی خراب میشه ! جاش خالی بود

  19. M.kama_44

    7

    13

    Ahmad vettel:
    m6:پروفسور وقتی تیم خودش فتل رو زود پیت آورده بود خودشم باید رده فتلو حفظ میکرد

    دانشمند عزیز شما ک تا پارسال میگفتین هرکی سریع تره باید جلوتر باشه ک
    اونجا هم لکلرکسریعتر بود و باید رد میشد ولی اخییی شیید لکلرک😢😢😢

  20. King_hamilton44

    6

    15

    ۱و۲ برای مرسدس، پیروزی شیرین در کل مسابقه خوبی بود برای مرسدس و یه نمایش قدرتمندانه👌❤
    فقط اونجاش که اجازه ندادن لکرک که۰/۶ هر دور سریع تر بود از فتل رد بشه

  21. Sebvettel5

    17

    7

    فتل مشکل داشت و لکرک ۱۳ ثانیه عقب تر بود و اصلا جایگاهش اونجا نبود که بیاد جای فتل رو بگیره
    در ضمن اصلا نمیشه به لکرک تو ادامه فصل اعتماد کرد که میتونه موفق باشه یا نه تعیین خط رو که همه دیدیم چکار کرد تو مسابقه هم که فاصله‌ی انچنانی با مکس نداشت و باز با اشتباه خودش که از پیست خارج شد و با مکس فاصله انداخت پس نیازی نبود سبقت بگیره بعدشم به این نمیگن جیمز ، جیمز بوتاس بود که گذاشت لپی قهرمان بشه.اینکه تازه اول فصله
    Seb5

  22. pouya

    15

    0

    تبریک به بوتاس و مرسدس فراتر از تصور همه عمل کردن مخصوصا بوتاس
    تنها اشتباه مرسدس پیت استاپ همیلتون بود.
    فکر کردن فراری بعد پیت دیگ میشه غول و اشتباه کردن.
    ردبول ام مثل همیشه تو مسابقه عالی عمل کرد فقط گسلی نشون داد اصلا راننده خوبی نیست
    و اما فراری که در تمام زمینه ها بد بود
    اون از دیروز و این از امروز یک دقیقه پشت مرسدس تو ۵۸ دور یعنی دوری ۱ ثانیه کندتر
    نمیدونم چیشده با هیچ مترو معیاری نمیشه اینو توجیه کرد.
    پیت استاپ زود وتل برای چی بود و نمیشه فهمید. اومدن لوئیس و بگیرن ورشتاپن ازشون رد شد.
    بعد لکلرک چرا آنقدر بیرون موند وقتی تایم داره از دست میده بعد میاد چرا هارد؟؟
    فراری خیلی آشفته تر از هر چیزیه که فکر کنیم.
    فراری قشنگ تیم سومه
    و مرسدس با اختلاف اول
    تنها جذابیت امسال رقابت همیلتون و بوتاسه
    مگر معجزه ای بشه
    فعلا خودمونو با این پیست مناسب فراری نیست داریم آروم میکنیم✋

    به امید یه معجزه برای فراری✋

  23. mehdi vettel

    17

    3

    چه افتضاحی بود فراری
    یاد مکلارن هوندا افتادم ، اونا هم نه تو مستقیمی سریع بودن و نه تو پیچ ها

    یه سری نابغه اینجا دارن میگن چرا فتل اینقدر نسبت به لکلرک کندتر بود آخر مسابقه ، خب نابغه ها لاستیک هاش 42 دور زد و هیچی ازش نمونده بود و معلوم بود خیلی کند میشه
    در ضمن لکلرک اگه میخواد دستور تیمی براش نیاد باید تو تعیین خط و استارت بهتر کارکنه

      • Nohed81

        11

        -1

        ای خدا ببین کی از سیاست کثیف دم میزنه؟ برو عزیزم . برو روسیه و آلمان فصل قبل رو ببین بعد دم از سیاست و کثافت بزن. ودر آخر. یه عده از طرفدارای همیلتون، البته انگشت شمار هستن به بقیه بر نخوره، خیلی بچه تشریف دارن. به نظر من فقط عشق سرعت دارن چیزی از اف ۱ نمیدنن. من که تا حالا به جز ایول همر، و همر تو قهرمانی و دارین میسوزین و از این جور چیزا بچه گانه چیز خاصی از نظر تحلیل فنی تو کامنتاشون ندیدم. یه پیشنهاد به اینا میکنم و تمام. بنظرمن برین پلی ۴ یا کلش اوف کلنز بازی کنید بهتر از اینجاست . پلی ۴ ماشین بازی هم داره سرعت و هیجانش زیاده. حالش ببرید

  24. amir.h.n997

    9

    13

    مسابقه ای جذاب و هیجانی بود و همه خودشون دیدن که والتری چطور جواب منتقدارو داد و حیف شد که لوییس قربانی استراتژی شد !!همینطور هوندا چقدر خوبه و خوشبحال ردبول شده که فراریو گرفته !!
    اما چیزی که فراری و بخوصوص فتل فن ها نمیخوان ببینن مشخص شدن راننده اول تیم از همین مسابقه اوله!! میگن گهی زین به پشت و گهی پشت به زین حالا دیگ حکایت جیمز فراری ورق خورد!!

    • H.farahani

      16

      0

      امیر خان
      میفرمایید لوییز قربانی شد.مگه چی از دست داد.شاید یه امتیاز سریع‌ترین دور.شاید.
      ولی در مورد فتل تیم اشتباه میکنه.پیت استاپ خیلی زود!!!از دست دادن سکو و اجبار به مدارا با تایر کهنه.وقتی تیم بدون دلیل ریسک میکنه و اشتباه در میاد باید خودشم پاسخگو باشه.
      مطمئن باشید اگه لکلرک شانس سکو داشت به سب دستور جابجایی میدادن.

      • amir.h.n997

        6

        11

        خوب شما اشاره کردی دیگ اشتباه تیم در زود به پیت بردن فتل!!!
        مرسدس خبر نداشت فراری اینقد کنده پس ناچار بود به فراری پاسخ بده و نزدیک ترین گزینه بهشون لوییس بود پس اووردنش پیت!! تا اینجا همه چیز عادیه اما فراری که از وضع ماشینش خبر داره چرا اینکارو میکنه !؟ بوتاس با سافت ده دور بعد از پیت لوویس فست لپ زد پس یعنی لاستیک ها مشکلی نداشتن !!!
        وقتی که مکس با لاستیک های نو به لوییس حمله کرد لوییس گفت اخه چرا زود منو پیت اووردید و تیم هم گفت برای پاسخ به فراری !!
        مورد بعدم درسته احتمال سبقت لوییس از والتری کم بود اما اختلافشون اینقد نمیشد و لوییس هم تحت فشار مکس قرار نمیگرفت !! و به قول شما امتیاز فست لپ رو هم شاید میتونست بگیره !!
        اما درمورد لکلرک درسته شانس سکو نداشت اما حقش چهارمی بود چون بهتر بود این یه مسابقس هرکسی استحقاق تلاششو داره دلیل نمیشه چون تیم در پیت استاپ فتل اشتباه کرده پس لکلرک هم حق نداره ازش رد بشه!!!
        مورد اخرم اینکه لوییس هم لاستیک هاش در حد فتل بود اما اجازه عبور به مکس با اون لاستیک های نو رو نداد !!
        درکل دستور تیمی درهمون اولین ریس و مشخص کردن راننده اول از همین اول کار اصلا صورت خوشی برای تیمی مثل فراری نداره!

      • Ahmad VETTEL

        9

        1

        amir.h.n997:
        فتل و همیلتون تقریبا با فاصله کم پیت استاپ کردن شاید بهتر بود لکلرک رد بشه سر اون بحث ندارم
        ولی اینکه میگی همیلتون تونست دفاع کنه و مثلا فتل نتوسته.
        اولا ما نمیدونیم لاستیک خوری فراری و مرسدس در چه وضعیه
        دوما فتل مشکل توربو داشته برای همین اونقدر کند بود
        در ضمن لکلرک اگه میخواد دستور ندن باید تو تعیین خط خودشو نشون بده.تو مسابقه هم که رفت تو چمن و یه اشتباه بزرگ کرد.
        آخر سرم اینکه اگه مکس نمیرفت تو چمن شاید از همیلتون رد میشد هرچند با سرعت مرسدس بعیده

      • H.farahani

        10

        1

        امیر عزیز
        مطالبی که فرمودید درسته ولی فتل کجای ماجرا بود.کجا مقصر بود.
        در مورد مرسدس هیچ هرجی بهشون نیست چون از سرعت رقیب اطلاعی نداشتن و کار عاقلانه رو انجام دادن.ولی فراری ….
        در مورد لکلرک کجا بهتر بود اخه.نتونست با مکس بمونه.سب با همون ماشین با لوییز موند اخر ریس هم ماشین مشکل دیگه داشت غیر از تایر (تو خبرا اومده)
        ولی من اگه جای سب بودم به لکلرک راه میدادم و بعد ریس حسابی از خجالت تیم درمی اومدم (البت تو گاراژ)چون این مسائل فقط به ضرر فتلِ.انگار نه انگار اونه که سکو از دست داده.

    • amir.h.n997

      8

      1

      جناب فراهانی عزیز منم با حرفاتون موافقم و کلا منطقتون رو در مورد اتفاقات قبول دارم
      منم منظورم از بهتر بودن لکلرک این نبود که عالی رانندگی کرد اما در اون شرایط مسابقه وضعیتش بهتر از فتل بود و میتونست راحت رد بشه این دستور ارزشی امتیازی برای تیم نداشت که مثلا به نفع تیم باشه اما همونقدری که به نفع فتل بود توی جدول باعث تضعیف روحیه لکلرک و کاهش اعتماد به نفسش میشه !!!
      دقیقا مثل سوچی پارسال که مرسدس برای تضمین قهرمانی لوییس برد والتری رو گرفت و باعث تضعیف روحیش در ادامه فصل شد!!حالا یه توجیح داشت مرسدس چون بحث قهرمانی مطرح بود!!
      اما به نظرم ریس اول و رده چهارم ارزش این کارو نداشت فراری برای جبران فصل قبل برای فتل خیلی داره عجله میکنه!!
      این تصمیمات در ظاهر به صلاح تیم هستن اما در طول فصل نتیجه منفی دارن !!
      منظور اصلی من این بود چون با این کار فراری، جاده ی وینگمن بودن لکلرک باز شده دیگ!!
      موفق باشید

  25. Ramin.enzo

    3

    19

    تبریک به فن های مرسدس
    تکرار فصل فاجعه بار و خسته کننده‌ی 2014
    مسابقە‌ای بی روح و خسته کننده
    دنبال کردن راحت تر شده و سبقت گرفتن تقریبا غیر ممکن
    چقد جای آلنسو خالی بود
    حیف جای دنیل که گسلی پر کرده
    و شرم آور ترین حرکت نگه داشتن لکلرک پشت فتل
    واقعا از فراری با این مدیریت فاجعه بارش خسته شدم
    حیف رقابتای بین شوماخر و میکا یا شوماخر و آلنسو که با رقابت همیل مانکن و فتل بی رمق و خدای اشتباه جاشون پر شده
    حداقل تا رزبرگ و آلنسو و رایکونن(تو یه تیم رقابتی)میشد اومیدی داشت
    یکم دلم به لکلرک خوش بود کا اونم دیدم چه جایگاهی برای خوپش قائله

    • Farid

      14

      0

      عمو تند نرو اینقدر !!!! پیاده شو با هم بریم!!!! تیربارتو در اوردی و همه رو به رگبار بستی که !!!! وتل کجا اشتباه کرد تو این مسابقه بزرگوار ؟؟!!!!! نکنه انتظار داشتی پیاده شه ماشینو هل بده تا جبران کندی ماشینو که یه مشکل فنی بود رو بکنه؟؟!!!! لکلرک هم تازه اومده . هنوز اولین مسابقشه. دو سه سال قشنگ زمان میبره تا بشه یه راننده نامبر وان. مشکل بزرگ این گرندپری کندیه وحشتناک فراری بود که باید بررسی شه و حل بکننش. الکی نچسبونش به راننده ها . البته اگه اون دلقک های گاراژ که اسمشون رو گذاشتن استراتژیست فراری رو ندید بگیریم که نمیشه گرفت !!! چون نیمی از مشکل فراری ان!!!!!

      • Ahmad VETTEL

        12

        0

        فرید مگه نمیدونی فراری جت ساخته فقط راننده هاش راننده نیستن.الان لکلرک تو سریعترین دورش 1ثانیه از بوتاس کنده و فتل 2ثانیه کنده ولی اینا که مهم نیست.
        این تایما مجازیه.فراری همه رو باید لپ میکرد امروز فقط راننده نداره!

  26. Sebvettel5

    17

    9

    و اینکه اگه به بوتاس اجازه بدن راحت همیلتونو له میکنه تو استارت قورتش داد بعدشم کلی فاصله باز کرد بوتاس نهایتا یکی دوتا مسابقه دیگه اجازه تاخت‌و تاز داره بعدش همه چی برای همیلتونه و این خجالت اوره

      • Akbar (Ghasemi)

        11

        2

        دیگه از چی میتونه باشه؟😂😂😂😂😂😂😂😂
        مثلا سرما خوردگی یا شام سنگین خوردن لوویس
        اها تقصیر خرابی ماشین به خاطر رفتن رو کرب های المان پارساله

        ستاپ رو کی تعیین میکنه کی چه استایلی رو واسه ستاپش درخواست میکنه؟
        همیلتون ستاپی که مناسبش بوده رو انتخاب کرد و یه پیت به بوتاس باخت اونم با مرسدسی که دور اخر با لاستیک نابود بوتاس فستست لپ میزنه
        همیلتون استارتش افتضاح بود سوای اینکه پیت زود هنگام واسه کاور کردن فتل اوضاعشو درست نشدنی کرد

      • Akbar (Ghasemi)

        11

        1

        تفاوت ستاپی که باهاش پل پوزیشن رو زده؟؟؟؟!! این حرفها رو کی تو دهنتون میذاره؟؟!! نه دوست من راننده ات استارت رو باید رد کنه و فقط هوای تمیز داشته باشه تا بتونه برونه

    • Ahmad VETTEL

      20

      4

      همیلتون:
      هی جیمز والتری ازم رد شد
      جیمز:
      خب تو هم سعی کن ازش رد بشی
      همیلتون:
      میدونی که نمیتونم
      جیمز:
      الان روحیش خرابه بذار یکم اول فصل شارژ روحی بشه چون با این روحیه برای خودشم نمیتونه مسابقه بده چه برسه برسه به تو
      همیلتون:
      خیلی طولش ندین

  27. pouya

    17

    7

    این دوستانی که میگن دستور تیمی جدا همین مسابقه رو نگاه کردن؟؟؟
    وتل با لاستیکی که ۲۰ دور کهنه تره جلوی هم تیمیشه
    وتل که لاستیکشو عوض نکرده تیم دستور داده عوض کن
    بعد تیم الان موظفه راننده ای که با لاستیک نو سریعتره رو بفرسته جلو؟؟؟
    این میشه منطق؟؟؟
    یسریا دیگ مرزای لطیفرو دریدن واقعا

    دستور تیمی دستوریه که تو شرایط برابر یه راننده سریعتره اونوقت تیم میگه برو کنار پشتی رد شه
    نه که تیم با یه حماقت یه ماشین و نابود کنه تازه همون رتبشم بخواد ازش بگیره
    نمیدونم خود شما مدیر تیم بودید و اشتباه می‌کردید سعی می‌کردید اشتباهتونو جبران کنید یا سعی می‌کردید به اون اشتباه دامن بزنید؟

    بالاخره بایدم این لطیفه هارو بشنویم
    ۲۵ ثانیه اختلاف با هم تیمی خیلیه اونم راننده دوم 😂😂

  28. Moein

    13

    3

    با شروع فصل یه عده منتظر بودن لکلرک رو یه لحظه پشت فتل ببینن (حتی تو صف توالت) تا شروع کنن به تلافی کردن
    اون گزارشگر شبکه ورزش که اصلا داشت به اوج لذت میرسید از دیدن این صحنه
    حداقل صبر کنید تا فراری برای اولین بار یه برد رو از لکلرک بگیره بعد

  29. حسین

    8

    1

    دستور تیمی به لکلرک جالب نبود.همیشه دستور تیمی به بوتاس رو سرزنش میکردیم.ولی اصلا جالب نیست مافیای مرسدس متاسفانه وارد فراری هم شده.
    جایگاه راننده ها خوبه که با شایستگی و تلاش خودشون بوجود بیاد
    در آخرم تبریک به بوتاس.امیدوارم دیگه این فصل زیر بار مافیای تیمی نره.دمش گرم چراغ اول رو که خوب روشن کرد

    • حسین

      4

      6

      از عملکرد عالی و بی نظیر مکسم یادم رفت یاد کنم.یه دور هم معطل نشد اونم پشت سر چه کسی فتل و چه ماشینی فراری !!! مقایسش کنین با گسلی پشت سر هوندا و کویات(البته خب بیشتر دورایی که پشت سر کویات بود.خود کویات دی آر اس داشت)

      • yas

        9

        1

        « چه ماشینی فراری»؟؟؟؟؟؟؟؟؟😲😲
        فراری امروز رو ندیدی؟؟؟
        شاید هم تکرار مسابقه پارسال رو دیدی…

    • Shaker abdolkhani

      7

      1

      بله حرف شما کاملا درست ولی یه جاهایی دستور تیمی لازمه هم برای حفظ رده و جایگاه خود تیم مخصوصا تو اولین گرند پری سال . اگه بدون تاکتیک و برنامه برن میشه وضع سال قبل دنیل ریکاردو و مکس که بخاطر امتیاز بیشتر از پشت بهم دیگه کوبیدن و دوتاشون اوت شدن . شاید امروزم لکلرک یکم به فتل فشار میورد با این وضع امروز فراری ممکن بود این رده روهم نتونن بگیرن

  30. امید نورمحمدی

    10

    1

    بلاخره این فصل هم شروع شد. البته با شکست بزرگ لوییس همیلتون! هم اول نشد و هم سریعترین دور مال پسر سابقا سریع نشد. اونم باخت به هم تیمی با ماشین یکسان! اینجاست که میشه با تقریب مناسبی مقایسه انجام داد. شکست پارسالش توی استرالیا اگر بخاطر حوادث و بدشانسی بود در عوض امسالش باخت بدون بهانه ای بود.
    بعنوان طرفدار سب باید اعتراف کنم حاضر بودم سب روی سکو بیاد ولی همر برنده بشه. این حرفو از ته دلم میزنم. ولی همانطوریکه قبلا هم گفته بودم این فصل فراری و سب باید برای دوم شدن تلاش سختی بکنند. دیدیم و دیدید که فراری چقدر کند بود. توی تایم گیری هم سب شانس آورد سوم شد. مکس اشتباه کرد که دوباره همین اشتباهو توی مسابقه هم تکرار کرد و دوم نشد.
    تا الان هروقت میگفتن ماشین سب ایراد داشت و کفش خراب بود و … طرفدارهای همیلتون میگفتند بعد از باخت بهانه میاره ولی الان که همیلتون میگه کف ماشینم خراب بوده میگید راست میگه!
    بوتاس به قولی که داد توی این مسابقه عمل کرد ولی بوتاس نگفته فقط این مسابقه! فراموش نکنید یه موقع! اگر حرف بوتاس درست باشه که قهرمان میشه و طرفدارهای لوییس خیلی خوشحال نخواهند شد دوباره به یک راننده درجه دو ببازند . اونم با ماشین یکسان! حالا چرا الان دارن به بوتاس افتخار میکنند من نمیدونم موضوع چیه.
    فراری و لکرک هم بلاخره یک حرکت درست انجام دادند. اگر دستور تیمی بود که لکرک از سب سبقت نگیره باید به مدیریت فراری تبریک گفت که رویکردش درست بوده. اگرم لکرک حرمت نگه داشته باید به شارل جوان تبریک گفت که انقدر با جنبه و با اخلاقه. همین موضوع موجب میشه من به آینده فراری خوشبین باشم برای کسب مقام دوم.
    این فصل رقابت بین همیلتون و بوتاس – فراری و رد بوله. رقابت با مرسدس فعلا امکانپذیر نیست.

  31. Alchemist

    5

    1

    تبریک به بوتاس . فوق العاده رانندگی کرد و حقش بود . در مورد لوییز هم به نظرم بعد پیت استاپ اصن فشار نیاورد انچنان و کلا داشت کنترل شده رانندگی میکرد و موتورو سیو میکرد. و بجورایی به نظرم گذاشتن بوتاس ببره. تو رادیو هم الکی چنتا غر زد .بعد مسابقه هم مجری اسکای ازش پرسید مکس خیلی تحت فشار گذاشتت؟ یه جوری با خونسردی کامل گفت نه همه چی تحت کنترل بود که مجریه ساکت شد کلا :)) . لکرک هم چنتا ریس بده اعتماد به نفسش بالا میره و سریع میشه به نظرم فراری معلوم نبود چش شده که اینقد کند بود قطعا مشکل داشتن . حتی مرسدس هم روی سرعت فراری حساب باز کرده بودو به پیت فتل زود جواب داد که ریس لوییز و فتل خراب شد . استراتژیست های فراری واقعا پیشرفت کردن :))))))) .
    یه نکته هم که به نظرم جالب بود پخش مستند فرمول 1 درست یه هفته قبل از شروع مسابقات بود و اینکه تو مستند کلا روی تیمای وسط جدول مانور دادن و توجهات رو به رقابت میانه جدول جلب کردن که بگن میانه جدول هم جذابیت های خودشو داره . کارگردان امروزم حالا نمیدونم عمدا یا سهوا خیلی بیشتر رقابتای تیمای پایین رو نشون میداد . حتی دورای اخر به جای مکس و لوییز که فاصله شون کم شده بود داشت کویات و گسلی رو نشون میداد.
    یه سوالی برام پیش اومده که کوبیکا واقعا چجوری رانندگی میکنه ؟ من عکس دستشو دیدم موندم اصن . چون باید سرعت واکنشت بالا باشه پشت فرمون حتی یه کلیپ انبرد هم اومده ازش که دکمه سمت راست روی فرمونم با دست چپش میزد. سرعتشم از راسل کمتر بود امروز.

  32. امید نورمحمدی

    5

    0

    نمیدونم چرا تو فانتزی امتیاز من بعداز مسابقه هم 0 هستش! با نتایج امروز باید حداقل 50 تا مطابق با قوانین بازی میاوردم. نمیدونم درست ثبت نام کردم یا نه. کنترل که میکنم همه چیز درست بنظر میاد. کسی هست یه کمکی بمن بکنه. همیلتونی یا فتلیش برام فرق نداره و رفاقتی همزبونیشو در نظر بگیرید.

    • Alchemist

      4

      1

      سایت فانتزی گیر و گور زیاد داره . چندبار رفرش کن ببین درست میشه . ctrl و f5 هم بزن کش مرورگرت پاک شه یه بار. امتیاز منفی هم داره راستی .ریکاردو ساینز امروز گند زدن به فانتزیم.

  33. الف ی برگشت خورده

    1

    7

    مرسی از مرسدس
    مرسی از بوتاس و مرسی از همیل که بازم تحت فشار بی اشتباه کار کرد
    ولی مرسدس رسما همیل رو زمین زد
    بوتاس ترکوند
    ریکی مثل همیشه بدشانس
    سبقت همچنان سخت ولی آسان تر از 2018
    اولین حرکت تیمی سال توسط فراری علیه لکلرک ( احتمالا )
    هاس و تعویض لاستیک و …

دیدگاه خود را بیان کنید