فرمول یک ایران – راس براون می گوید که در فصل گذشته فرمول یک، لوئیس همیلتون عملکردی از خودش به جا گذشت که قبلا فقط از آیرتون سنا و مایکل شوماخر دیده بودیم.

این راننده بریتانیایی یک فصل دیگر هم به عملکرد خوب گذشته اش تداوم بخشید و فرمش را حفظ کرد و این گونه توانست پنجمین قهرمانی فرمول یکش را به دست آورد، او برای رسیدن به این مهم سباستین فتل و فراری را کنار زد.

هر چند که عملکرد همیلتون در تعیین خط هاست که براون را شگفت زده کرده است، همیلتون فصل گذشته 11 پول پوزیشن گرفت و تعداد پول هایش را در مجموع به عدد 83 رساند.

براون، رئیس بخش موتوراسپورت فرمول یک در مصاحبه به اتواسپورت گفت:

بعضی مواقع راننده ای را به خدمت می گیرید که عملکردش به گونه ای که انتظارش را داشتید نیست.

بعضی اوقات این گونه بود، مخصوصا در تعیین خط لوئیس همین کار را می کرد. کاری می کرد نفس بقیه در سینه های شان حبس شود. فقط به آن نگاه می کنید و نمی دانید که این عملکرد از کجا سرچشمه می گیرد.

مایکل شوماخر و راس براون

مثال های بارز برای این موقعیت هایی که براون به آن ها اشاره کرد، استرالیا، سیلورستون و سنگاپور و همچنین دورهای لوئیس در شرایط بارانی مجارستان و بلژیک بودند. این توانایی ای است که براون فقط در دو نفر دیده است، دو فردی که از نظر خیلی ها دو راننده برتر تاریخ هستند.

براون ادامه داد:

خوشحال بودم که این موقعیت ها را با مایکل شوماخر هم تجربه کردم، برای سنا هم چنین شرایطی پیش می آمد و فکر میکنم در سال گذشته چند مورد این چنینی از لوئیس دیدیم.

آن ها چیزهایی است که به یاد شما می ماند چون به عنوان یک مهندس، نمی دانید که منشا این عملکرد از کجاست. انگار که به درجه ملکوتی ای رسیده اند و همیشه خاص است که ببینید راننده ای چنین کاری می کند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

38 دیدگاه

  1. Saeedsl1

    18

    13

    فتل هم تو هوای بارونی راننده فوق العاده بی نقصیه.چرا اونو کسی نمیگه!؟

    مثالهاش مونزا 2008

    برزیل 2008 ک با تورو روسو همیلتون رو شکست داد تو روز قهرمانیش

    برزیل 2012 ک با اون ردبول بشدت آسیب دیده و با وجود دو پیت استاپ اشتباه خودشو از آخر ب رده ششم رسوند

    و مسابقه انگلیس 2015 ک ویلیامز ها رو تو اون روز خوبشون از سکو محروم کرد

    گفتم چون احتمال میدادم بعضیا بخان مسخره کنن

    • علی شفیعی

      12

      11

      چی ؟؟؟؟
      🤣🤣🤣🤣
      این هم مثل لاروس هستش نه؟؟؟ 😂😂😂😂

      فتل در هوای بارانی بی نقص است….
      مثال میزنیم :
      در ژاپن، اول که با اون لاستیک اشتباه که خودش یکی از اشخاصی بود که این نظر را تایید کرد امدن بیرون، بعد از تعویض لاستیکشان، لوییس هنوز تایمش را شروع نکرده بود، تا اخر تعیین خط ، فتل حتی یک دور نتوانست بزند. دوستان ففط یک دور هم نتوانست بزند، همان شرایط را کیمی هم داشت که اگر در پیچ اخر استباه نمیکرد حتی پول پوزیشن هم میگرفت، فتل اصلا تمام نمیتوانست بکند. لوییس دوبار لاستیک عوض کرد. بعدش میریم به مجارستان که دیدیم بی نقص بودن فتل را. بعدش می اییم به اینجا یعنی المان که از محبوبیت داشت میترکید این مشور فقط با یک نم باران، محبوب به عشقش رسید. فتل به دیوار رسید.
      خدا کنه که هیچ راننده ای این تسلط بالا را نداشته باشد. چون فقط باید به توی دیوار رفتن امتیاز بدهند.

      بخدا قسم این فتل را شما مثلا هوادارش هستید چرا چیزی میگویید که اینطور موجب خنده شود…

      البته شما دوست گرامی اگر نگویی تعجب دارد.
      چقدر عالی هستش که لوییس همچین تسلطی ندارد.

      • mehdivettel

        11

        7

        بابا این حرفا چیه، چکش خیلی تو بارون مهارت داره مثلا میخواد تو چین بره پیت و تو پیچی که سرعت ماکسیمم هشتاد هست میره تو دیوار، همه یه همچین پتانسیلی ندارن

      • الف ی برگشت خورده

        7

        7

        مراجعه کن به برزیل ۲۰۱۶ و سیلور ۲۰۰۸ و تعیین خط مونزا ۲۰۱۸ و …
        تا ببینی لوییس کیه
        فتل کیه؟
        رقیبش از چهاردهم استارت زده خودش سریعترین ماشین رو داره و یکهو میره تو دیوار 😂😂😂

      • mehdivettel

        7

        4

        همون مونزا 2008 برا بستن دهن شما کافیه
        یکی که بهترین ماشین فصل رو داره تو تعیین خط هی دور خودش میچرخه یکی با ماشین هشتم از نظر رده بندی پول میزنه و اول میشه
        در ضمن اون ماشین 2016 مرسدس که دیگه باش کری نمیخونن

      • الف ی برگشت خورده

        2

        5

        عجب
        پس اینطور
        تو اون شرایط بارون لوییس یدونه اشتباه هم نکرد
        در حالی که مکس و نیکو و کیمی و … پر از اشتباه بودن
        مجارستان 2018 تعیین خطش اون چی؟ اونم برا بستن دهن ما؟
        بلژیک 2018؟ مونزا 2017؟( تعیین خط )
        سیلور 2008
        برزیل 2016
        و …
        مونزا 2008 فتل خوب بوده و فک کنم اولین بردش هم بوده
        خب
        چه کنم الآن؟
        هزاران بار دیگر که لوییس تو بارون نسخه همه رو پیچیده چی؟

      • mehdivettel

        1

        4

        من دارم میگم فتل تنها سکو و برد و پول پوزیشن تاریخ کمپانی تورو روسو رو تو بارون آورده اونم با ماشینی که اونسال از نظر رده بندی هشتم بود بعد تو میای برا من از عملکرد همیلتون تو برزیل 2016 که ماشینش یک ثانیه از بقیه جلوتر سریعتر بود حرف میزنی و کری میخونی
        یه نمونه دیگه برات میزنم همون سال مسابقه آخر تو برزیل که چکش قهرمان جهان شد فتل با تورو روسو از چکش با مکلارن سبقت گرفت میدونی یعنی چی مثل این میمونه مثلا یه امسال یه راننده از سایوبر بیاد تو بارون از راننده مرسدس سبقت بگیره

  2. Amin

    16

    16

    به شخصه هیچ وقت پول سنگاپور رو فراموش نمیکنم وقتی همه سکتور هاش بنفش بود و سکتور دو و سه رو با اختلاف بیش از ۱ ثانیه از دور قبل سریع تر زد،
    میشه گفت تعیین خط تخصص لوییزه،برا اثباتش میتونید با راننده های دیگه مقایسه کنید و ببینید که اون راننده ها تو کجا تایم از دست میدن!(البته قدرت موتور ب کنار)منظور من انتخاب ریسینگ لاینه!

      • Amin

        7

        11

        داداش ،آپدیت رینگ مرسدس مشکل داغ شدن و لاستیک خوری بیش از حد تو مسابقه اصلی رو حل کرد(مشکل اصلی لوییز تو اسپا)و ارتباطی ب تعیین خط نداشت ،چون هم تعداد دور ها کمتره و هم میتونن لاستیک هاشون رو عوض کنن(البته قبول دارم تو بعضی از تعیین خط ها بعد روسیه استفاده کردن ولی تو مسابقه نه!)

      • akbar

        9

        7

        “آپدیت رینگ مرسدس مشکل داغ شدن و لاستیک خوری بیش از حد تو مسابقه اصلی رو حل کرد”
        خودت جواب خودت رو دادی
        سنگاپور جزو گرم ترین پیست ها و جزو چالش برانگیز ترین پیست ها از نظر فشار به ترمزهاست
        چطور میخوای نقش اپدیت انکار کنی؟!

      • Amin

        8

        5

        داداش منظور من فقط تعیین خط سنگاپوره نه خود مسابقه

  3. Fastboy 44

    10

    13

    “مثال های بارز برای این موقعیت هایی که براون به آن ها اشاره کرد، استرالیا، سیلورستون و سنگاپور و همچنین دورهای لوئیس در شرایط بارانی مجارستان و بلژیک بودند. این توانایی ای است که براون فقط در دو نفر دیده است، دو فردی که از نظر خیلی ها دو راننده برتر تاریخ هستند.”خوشحال بودم که این موقعیت ها را با مایکل شوماخر هم تجربه کردم، برای سنا هم چنین شرایطی پیش می آمد و فکر میکنم در سال گذشته چند مورد این چنینی از لوئیس دیدیم.
    “آن ها چیزهایی است که به یاد شما می ماند چون به عنوان یک مهندس، نمی دانید که منشا این عملکرد از کجاست. انگار که به درجه ملکوتی ای رسیده اند و همیشه خاص است که ببینید راننده ای چنین کاری می کند.”

  4. amir.h.n997

    16

    12

    از بزرگان فرمول یک دیگ کسی نمونده که از عملکرد بی نظیر لوییس در 2018 تمجید نکنه اما جالبه یکسری اساتید فقط دنبال کم رنگ کردن و تموم کردنش به اسم ماشین هستن! و جالبه تر اینکه برای دلیل و سند هم حرفای اشخاصی مثل ورشتپن رو ملاک قرار میدن و بعد مصاحبه ش میگن دقیقا درست میگه !! نفهمیدیم اخرش اساتید این اقا رو اصلا قبول دارن یا نه ؟
    درکل میخوام بگم سعی کنیم منطقی باشیم چون رانندگانی که طرفدارشون هستیم بعد از این همه کش مکش توی پیست اخرش دوست هستن و منطقی پس ما هم حداقل توی این یک مورد مثل اونا باشیم بد نیست !!

  5. david7

    9

    2

    ای کاش که همیلتون مثه روسی و مارک مارکز میزاشت یه راننده هم سطح خودش تو تیم باشه و باهاش رقابت کنه
    اون وقت دیگه تمام شبهات برطرف میشد، نه مثه اتفاقایی که بین اون و روزبزگ افتاد.
    البته این قضیه درباره همه ی راننده ها صدق میکنه، فتل و مهمتر از اون ورشتپن که با این همه ادعا دوست داره یه هم تیمی ضعیف داشته باشه.
    مارکز تو موتوجی پی نشون داد انقدر به خودش مطمئنه که از هیچ حریفی ترسی نداره و اینکه اون بتی که داره ازش ساخته میشه برای خیلیا، از بین بره
    کاری که قبلاً فقط روسی کرده بود و از تیم برنده هوندا جدا شده بود،
    این کارها قهرمانای واقعی رو معلوم میکنه

      • david7

        1

        1

        تا جایی که یادمه اون دوران یاماها یه تیم خیلی معمولیه وسط جدولی بود،
        تو یه مستندی دیده بودم که سال قبل اینکه روسی بره حتی یه پودیوم هم نداشتن
        فک کنم مارکو ملاندری بود با یکی دیگه

  6. Farid

    10

    7

    این و امثال این بریتانیایی این اراجیفو نگن کی بگه پس !!! بریتانیایی ها عادت دارن همیشه تلاش و موفقیت بقیه رو بنام خودشون بزنم!!! عملکرد مرسدسو ربطش میدن به همیلتون !! عالم و آدم من جمله تنی چند از بهترین های f1 تو مصاحبه هاشون هم گفتن که این ماشینه مرسدسه که تفاوت ایجاد میکنه نه رانندش!!! تو جنگ جهانی دوم هم بریتانیا تقریبا مغلوب شده بود. بگواه تاریخ فقط دویست هزار سرباز محافظ کشور باقی مونده بود براشون!!! تا اینکه شوروی و آمریکا وارد شدن و نتیجه رو عوض کردن و برلینو فتح!!!! حالا تو فیلماشونو و جشن هاشون طوری نشون میدن که همه فکر کنن اینا بودن که آلمان قدرتمندو شکست دادن و شوروی و آمریکا لولوی سر خرمن بودن !!! ادمین خاهشا چاپ کن. خاهش کردم

    • Nico

      9

      6

      عالی
      تا قبل از نبرد نورماندی هیچ پیاده نظام انگلیسی توی خط های مقدم نبود
      ولی الان فیلمی نیست که اینا بسازن و ابرقهرمانانه کشورشون رو برنده مطلق ندونن
      مثالش در بقیه موارد هم هست
      از صنعت بگیر تا فوتبال
      اینجا هم راس براون از هموطنش تمجید کرده در صورتی که همه میدونیم باید از مرسدس تمجید میکرد

  7. Farid

    14

    9

    بریتانیاییه طرف دوستان !! بریتانیایی !! مغلطه و بنام خود زدن تلاش و ثمره ی تلاش بقیه از اخلاقیات ایناست. این بابا هم یه بریتانیاییه که کارش تو فیا هم ماست مالیه گند کاری ۴۴ هستش. چه انتظاری داشتین؟!!! اصولا این در افشانی های این چارلی وایتینگ و بقیه دارو دسته ی بریتانیایی ها تو f1 رو جدی نگیرین!!! چه ذوقی کردن ۴۴ فنا !!!!

  8. Behzad

    8

    5

    جناب براون خودشون استادن و با بزرگان زیادی همکاری کرده اند اما اگر معیار سنجش، پول پوزیشن باشه میشه به چندین فصل که سایرین هم در آنجا درخشیدن خالی از لطف نیست مثل فصل 2011 که فتل 15 پول زد یا 99 که هاکینن 11 تا زد و همینطور فصول 97 و 96 که ویلنوف و هیل در تعیین خط میدرخشیدن و…
    نمیخواهیم وارد مسائل فنی و تفاوت ستاپ خودروها بشیم اما در حال حاضر شاید بوتاس نتونه عیار سنجش تفاوت همیلتون با سایرین باشه و اگر فرد دیگری یا طراز اول در مرسدس بود امکان داشت نتایج جور دیگری رقم بخوره.

  9. M.e.h.d.i

    8

    5

    شعار مرسدس یا بهترین یا هیچ هست
    الان همین شعار باعث شده تا کسایی ک توی مهندسی مکانیک تو اروپا کارشون درسته رو استخدام کنه و راننده هم بهترین هست ک پشت اون فرمون می شینه
    از حرفای ولف مشخص بود ک والتری هنوز ب سطح لوئیس و نیکو نرسیده

    • Nico

      5

      6

      مهندسین کار درست رو استخدام میکنه خبر ندارم
      ولی با همون مهندس ها دارن بهترین رو میسازن
      چون آلمانی ان
      راننده بهترین!؟نیکو هم پشت همین مرسدس بود ولی به قول همیلتون فن ها بهترین نبود
      الان تناقص ایجاد کردی خودت.
      والتری هنوز نرسیده!!!!!!!!!!!!!!والتری صدسال به راننده هایی مثل نیکو نمیرسه
      سال اینده هم کلا از فرمول میره

  10. ...m6...

    4

    4

    سیلورستون خارق العاده بود که با ماشین ضعیف تر حماسه خلق کنی فقط به عشق کشور و هموطنات سنگاپورم که اخر حماسه بود😍😍این است لوئیس شگفت انگیز…سلطان بارون

  11. A_V

    3

    1

    انگاری فتل فن ها از راس براون هم بیشتر میدونن فقط نمیدونم چرا الان توF1نیستن واینجا دارن با ما هودارای بی سواد و متعصب کل کل میکنن

دیدگاه خود را بیان کنید