فرمول یک ایرانمکس ورشتپن آخر هفته ی خوب خود در مکزیک را تکمیل می کند و با اینکه مسابقه را از رده دوم آغاز کرد اما اولین راننده ای بود که از خط پایان عبور کرد.

دو راننده ی فراری، سباستین فتل و کیمی رایکونن جایگاه دوم و سوم را کسب کردند و بر روی سکو رفتند.

لوئیس همیلتون راننده ی بریتانیایی تیم مرسدس نیز با کسب رده چهارم در مسابقه مکزیک، پنجمین عنوان قهرمانی خود را بدست آورد و قهرمان زود هنگام فصل 2018 فرمول یک لقب می گیرد.

لوئیس همیلتون - مسابقه مکزیک 2018

لوئیس همیلتون – مسابقه مکزیک 2018

خلاصه ای از اتفاقات مسابقه مکزیک 2018

22:43 در ابتدای شروع مسابقه لوئیس همیلتون بر خلاف دنیل ریکاردو استارت فوق العاده ای داشت اما مکس ورشتپن با قرار گیری در داخل پیچ اول، پیشتاز مسابقه شد.

استارت مسابقه مکزیک 2018

استارت مسابقه مکزیک 2018

22:43 به نظر می رسد که باله جدا شده از ماشین استبان اکون به فرناندو آلونسو برخورد کرده و باعث آسیب به ماشین او شده است.

22:45 اکون و هارتلی برای تعمیر باله جلو خود وارد پیت می شوند.

22:48 مگنوسن در رقابت با استرول در پیچ اول بسیار دیر ترمز می کند و به روی چمن ها می رود.

22:48 ماشین ایمنی مجازی؛ آلونسو در کنار پیست متوقف شد و پس از یک دقیقه وضعیت پیست به حالت سبز برگشت.

فرناندو آلونسو - مسابقه مکزیک 2018

فرناندو آلونسو – مسابقه مکزیک 2018

22:53 در حالی که همیلتون در رده دوم قرار دارد به تیم اعلام می کند که ماشین بالانس خوبی دارد اما عقب ماشین کمی اسلاید دارد.

22:56 به ریکاردو  اعلام می شود که لاستیک های همیلتون در حال از بین رفتن است.

22:58 دو راننده های مرسدس جز اولین راننده های پیشتاز هستند که وارد پیت می شوند و با لاستیک سوپرسافت خارج می شوند.

23:01  و حالا پیشتاز مسابقه، ورشتپن وارد پیت می شود.

23:04  فتل هنوز در حال دور زدن است و به تیم اعلام می کند که از لاستیک هایش رضایت دارد.

23:05 سریع ترین دور توسط مکس ورشتپن با 1:20.299

23:07 هر دو فراری وارد پیت می شوند و ورشتپن بار دیگر پیشتاز است.

23:10 همیلتون و ریکاردو از رایکونن سبقت می گیرند.

سبقت لوئیس همیلتون و دنیل ریکاردو از کیمی رایکونن - مسابقه مکزیک 2018

سبقت لوئیس همیلتون و دنیل ریکاردو از کیمی رایکونن – مسابقه مکزیک 2018

23:11 رده 1ورشتپن 2 همیلتون 3 ریکاردو  4 فتل 5 بوتاس 6 رایکونن.

23:13 تیم فراری به فتل اعلام می کند که احتمالا تمام تیم ها با یک پیت استاپ تا آخر مسابقه پیش روند. همیلتون نیز به تیمش اعلام می کند که لاستیک ها وضعیت خوبی ندارند.

23:24 ماشین ایمنی مجازی؛ ماشین کارلوس ساینز در کنار پیست پارک شد و از مسابقه کنار می رود.

کارلوس ساینز - مسابقه مکزیک 2018

کارلوس ساینز – مسابقه مکزیک 2018

23:30 فتل در رقابت با ریکاردو داخل پیچ اول را اختیار می گیرد و سبقت را تکمیل می کند.

23:35 راننده ی فراری بسیار سریع به نظر می رسد و به همیلتون نزدیک می شود.

23:37 مانند سبقت از ریکاردو، فتل دومین قربانی اش را هم گرفت و همیلتون را به رده سوم فرستاد.

سبقت سباستین فتل از لوئیس همیلتون - مسابقه مکزیک 2018

سبقت سباستین فتل از لوئیس همیلتون – مسابقه مکزیک 2018

23:41 به نظر می رسد که پرز در مسابقه خانگی اش با مشکل ترمز مواجه شده و ماشین را در گاراژ پارک کرد.

23:44 سریع ترین دور از سباستین فتل با 1:20.1

23:48 ریکاردو به همیلتون حمله می کند و با ترمزگیری دیر هنگام، راننده ی مرسدس به روی چمن ها رفت و رده را واگذار کرد.

23:49 فتل از رده دوم به همراه همیلتون به پیت آمدند.

23:57 ریکاردو در رده دوم قرار دارد و فتل به فاصله ی یک ثانیه ای او رسیده است.

00:03  ریکاردو همه کار می کند تا جلوی فتل باشد. سریع ترین دور از ریکاردو با 1:19.462

00:05  رده 1 ورشتپن 2 ریکاردو 3 فتل 4 رایکونن 5 همیلتون 6 بوتاس.

00:08 ماشین ایمنی مجازی؛ از پشت ماشین ریکاردو دودی خارج می شود و راننده ی استرالیایی در پیچ اول ماشین را پارک می کند و ردبول شانس  1-2 را از دست می دهد. فتل در حال حاضر  دوم  است. ورشتپن نیز به تیم اعلام می کند که موتورش چک شود در صورت نیاز قدرت را کاهش دهد.
دنیل ریکاردو - مسابقه مکزیک 2018

دنیل ریکاردو – مسابقه مکزیک 2018

00:11 بوتاس به پیت می رود و مسابقه به حالت عادی بر می گردد.
00:15 سریع ترین دور از بوتاس با 1:18.7

00:20 و ورشتپن بدون هیچ فشاری به ماشین خود، به سمت خط پایان می رود و دو راننده ی فراری نیز پشت او از خط پایان عبور می کنند.

جدول:

جدول مسابقه فرمول یک مکزیک 2018

جدول مسابقه فرمول یک مکزیک 2018

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

106 دیدگاه

    • akbar

      5

      1

      دیدن یه مسابقه فرمول یک از شبکه اصلی اسکای واسه ما ایرانی ها آرزو شده، هر راهی رو تست میکنیم بعد چند وقت یه فیلتر میشه یا لینکا خراب میشن، آخه این تفریح سالم چه مشکلی داره که تلویزیون یه خط درنیون پخش میکنه اونم با گزارش کسی که آخرین گزینه است واسه دیدن؟

      • yas

        4

        2

        با سانسورش میشه کنار اومد با گزارشگره چیکار باید کرد؟؟؟؟؟

  1. امیرمحمدیعقوبی

    21

    13

    به به
    مبارک باشه
    مسابقه وحشتناکی برای مرسدس بود
    اما ما همچنان امیدواریم که مرسدس قهرمان تیمی هم بشه
    لوییس حالا پنج تایی شد
    و نکته مثبت
    احترامی که بین لوییس و فتل بود
    من ندیدم بوتاس هم بود یا نه
    در هر حال
    مبارک ما و خودش و مرسدس

      • akbar

        6

        1

        ارجاعت میدم به مصاحبه گسلی که گفت عملکرد فتل اوایل فصل بود که توقعات رو از فراری بالا برد… فراری بدون فتل افت میکنه… دوران ناندو رو برو کامل ببین تا بفهمی فتل چجوری فراری رو کشیده بالا، ارجاعت میدم به مصاحبه اریوابنه که گفته فتل بسیار رفتارش به شومی شبیهه، شومی هم بعد از چند سال فراری رو قهرمان کرد، بترسین از آغاز حکومت سب با فراری که اون روزهاست که اینجاها پیداتون نمیشه هیچ از موتور اسپرت هم لفت میدین..

  2. mahdavi3d

    13

    19

    مکس عالی! خوشحالم که بعد از ناکامی دیروز، یک مقدار جبران شد. هییییی دنی ریک دیروز فقط رکورد رو از مکس گرفت امروز هم که…! قبلنا به شکل جادویی همش سوم میشد، اخیرا همش دی.ان.اف می شه! هر چند راننده خوب و قابل احترامی هست.
    این قهرمانی فصل رو به همیلتون تبریک میگم.
    امیدوارم در فصل بعد فاصله بین تیم ها کمتر بشه تا رقابت های نزدیکتری رو شاهد باشیم.

      • yas

        5

        0

        آره دیگه. تقصیر ریکیه.???
        نباید قرارداد می‌بست با رنو. واسه همین ظاهرا عده‌ای هی میذارن تو کاسش. وگرنه این حجم از خرابی، غیر قابل باوره

  3. M.Verstapen

    7

    34

    بعد وقتی مکس میگه تایم گیری افتضاح بود، یه عده که متاسفانه مغرضانه در مورد مکس حرف میزنن میگن مکس حرف مفت میزنه. کاش یکم بیشتر فرمول یک رو درک میکردید.

    • akbar

      6

      2

      منفیا جواب رو دادن نیاز به توضیح نیست، تایم گیری موناکو ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ که دنی پول زد چش بود مکس؟!؟
      یه بچه از خودراضی و اووریتد شده است تا لکلرک هست مکس خواب قهرمانی رو ببینه

  4. Ahmad VETTEL

    41

    19

    ننگ به فیا.همه دیدن مرسدس بدون اون رینگا چه قدر مشکل لاستیک داره.بازم بگید اون رینگا قانونیه و تقلبی در کار نیست.حتما چارلی جون مرسدس با وضع امروز مرسدس،استفاده از اون رینگا رو برای برزیل قانونی میکنه تا مرسدس قهرمان تیمی بشه

    • حامد

      19

      17

      چون مرسدس بدون اون رینگا لاستیک خوری بالا داره و کنده پس اون رینگا غیر قانونی بودن به هر حال اینم یه منطقیه. شما موتور مرسدسم بردار بزار کنار، یه موتور دیگه بزار کند میشه پس موتورشم غیر قانونیه.
      غیرقانونی بودن شرایطی داره که فیا داره بررسی می کنه و با ازمایش مشخص میشه نه با کند و سریع شدن ماشین ها وگرنه هر آپدیتی که ماشینی رو سریع کنه از نظر شما غیرقانونیه.
      به دوستانی هم که به فیا انگ جانبداری می زنن توصیه می کنم در به تاریخ مراجعه کنند و ببینند که در ۵۰ سال گذشته در چند مورد فیا به نفع فراری رأی داه و زیر سوال بردن تصمیماتشون به معنی زیرسوال بردن همه اون رأیهاست.
      و یک اشاره ریزی هم بکنم به باطریهای فراری در همین سال که در همین سایت هم مکررا به غیرقانونی بودن و طراحی دوباره سنسور مربوطه اشاره شد و حداقل تیمی که اثبات شده از قطعه غیرقانونی استفاده کرده نمی تونه راجه به غیرقانونی بودن چیزی که هنوز اثبات هم نشده صحبت کنه.
      و برام جالبه اون قدری که دوستان اینجا به دنبال غیرقانونی بودن رینگ های مرسدس هستند خود مسؤلان فراری نیستند و تنها خواستار شفاف سازی در مورد تاثیر این رینگ ها بودند و گرنه کل روزنامه های خارجی و به خصوص ایتالیایی الان پر بود از تقلب بزرگ مرسدس.

      • Ahmad VETTEL

        19

        8

        چه چیزی در مورد باتری فراری به اثبات رسیده که اینقدر در موردش مانور میدی؟مسئله سنسور دوم فیا و احتمال تقلب فراری فقط برپایه این که از زمانی که اون سنسور کار گذاشته شده فراری نسبت به مرسدس ضعیف شده که دقیقا از همون موقع مرسدس استفاده از این رینگ ها رو شروع کرد و سریع شد.پس این مرسدس بود که به یک باره سریع شد نه اینکه فراری ضعیف شده باشه.در ضمن اگر اون رینگ ها قانونی هستن چه نیازی به احتیاط برای آستین بود و باید تو آستینم از اون رینگ ها استقاده میکردن و چرا به مرسدس فقط برای تعیین خط مکزیک اجازه دادن که از اون رینگ ها استفاده کنه.پس حتما موضوعی هست وه از ترس برملا شدنش برای فراری رو نمیشه.لطفا نتیجه گیری غلط از حرف من نکن.من دلایلمو گفتم و ربطی به سریع شدن مرسدس نداره بلکه این احتیاط هایی که مرسدس از مسابقه قبل که فراری اعتراض ها رو به این رینگ ها شروع کرده دلیل حرف منه

      • Behzad

        13

        4

        حامد جان شما بارها به باطری اشاره کردید اما نمیدونم کجا اعلام شده غیر قانونیه؟
        طبق قانون ظرفیت باطری نباید بیش از 120 کیلووات باشه و فراری برای مشکل گرم شدن این سیستم آن را دو تکه ساخته و این مورد از موناکو به بعد برای همه ی تیم ها مثل روز مشخص شده و هیچ تخلفی در این مورد صورت نگرفته حتی نحوه شارژش و رفتارش با نصب سنسور دنبال شده و هر شرکتی دیگری میتونه مثلا چند تکه بسازه و در محدوده قانونی DRS از اون استفاده کنه.
        این کلی گویی و عدم ارائه جزییات یکم باعث شک و شبه میشه و اگر امکانش هست بگید فراری چه تخلفاتی در این 50 سال داشته؟

      • ...m6...

        3

        13

        وایسا ببینم کجا زده رینگا غیر قانونیه؟ اینو ثابت کنید نه یه جوری میگید انگار غیر قانونیه? اقا تیم برای خلاص شدن از یه نشکل یه ایده خلق میکنه این ایده ی مرسدس هم مورد تایید قرار گرف حالا چرا استفاده نمیکنن یه دلیلی داره که ما نمیدونیم ماشالله شماها هم که استاد قضاوت بی جا….خجالت داره

      • حامد

        9

        5

        فیا به صورت مستقیم دستور به تغییر در سنسور باطریهای فراری داد خب چه دلیلی می تونه داشته دوست عزیز؟ تنها دلیلش این می تونه باشه که یا اون سنسورها نمی تونستن ظرفیت گرفته شده از باطری و رفتارشو رو به طور دقیق بررسی کنن یا این سنسور به وسیله ای، این امکان رو داشته که فریب بخوره به همین دلیل دستور به اصلاحش دادن حالا این امکان وجود داشته که فراری قبل از اون از ظرفیت بیشتری استفاده کرده باشه، ممکنه هم این کار رو نکرده باشه و طبق گفته شما ضعف های مربوطه پس از نصب سنسور دوم به عوامل دیگری مربوط باشه ولی چیزی که مشخصه استفاده از اون طرح قبلی فراری بعد از بررسی فیا غیرقانونی شد و اگر فراری اون رو تغییر نمی داد (سنسور دوم) جریمه می شد الان هم مسئله همینه فیا در حال بررسی رینگ مرسدس هست فقط بررسی یه باطری خیلی راحت تر از تاثیر آیرودینامیکی چند شیار در رینگه به همین دلیل زمان بیشتری طول خواهد کشید و اگر غیرقانونی اعلام بشه مرسدس هم مانند فراری ناچار به اصلاح طرح قبلیش هست (من اصراری بر قانونی بودن رینگ ندارم بلکه روند اتفاقات کاملا قانونی هست) حالا این که چرا در تعیین خط مجاز هستن در مسابقه نیستن و …. حتما جزء قوانینی هست که من کامل مسلط نیستم و فقط یک فرد خبره به قوانین فرمول۱ می تونه توضیح بده.
        در جواب دوست عزیزم بهزاد هم فک کنم یه مقدار اشتباه برداشت کردید من نگفتم فراری تخلف کرده و فیا به نفعش رای داده گفتم رای های بسیاری هم به درستی به نفع فراری داده شده همون طور که اون رای ها کاملا به نظرم صحیح و بی طرفانه بودند (استثناها به کنار) الان هم شرایط همونه و باید به فیا احترام گذاشته بشه. مسلما فیا به عنوان داور و حکم در فرمول ۱ انتخاب شده و مکانیزم هایی هم برای کنترلشون وجود داره اگه قرار باشه بعد هر اتفاق طرف مقابل عدالت و بی طرفی داوری رو زیر سوال ببره (در عین این که تصمیمات قبلی که به نفع خودش بوده رو زیر سوال می بره) خب دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشه.
        در مورد باطری هم باز خودتون اشاره کردید بعد از نصب سنسور دوم بررسی ها کامل انجام شد و تایید شد ولی همون جور که در اول کامنتم گفتم تضمینی وجود داره که تا قبل از نصب سنسور دوم هم ظرفیت و عمل کرد باطری در محدوده مجاز بوده؟
        یه مثالم اگر بخوام از بی عدالتی که به نفع فراری هست بزنم همون ۱۰۰ میلیون دلار پولی هست که فراری اول فصل از پول ها برمیداره و کسی هم اعتراضی نمی تونه بکنه (فقط چون فرمودید یه مورد بگم از قدرت فراری تو فیا گفتم).
        در آخر من از شما دوستان عزیز می پرسم اگر تقلب مرسدس و جانبداری فیا این قدر که تو این سایت فراری (یا فتل) فن ها می گن آشکاره چراهیچ رسانه ای رو این خبر‌ کار نمی‌کنه؟ چرا هیچ شکایت و اعتراضی از فراری تو رسانه ها نمی رسه؟ چرا حتی خود رسانه های ایتالیایی هم اون قدر مانوری رو این قضیه نمیدن؟ تیفوسی های ایتالیا که دیگه تو کل دنیا مشهورن اگه این قدر که شما میگید همه چی آشکار بود نمی ذاشتن حتی یک لحظه هم آب خوش از گلو فیا پایین بره حداقل مدیر فراری یه اعتراض کوچیکی می‌کرد که ما هنوز این قهرمانیو قبول نداریم و منتظر رأی فیا هستیم پس احتمالا همه چیز به همین سادگی هم نیست.
        ببخشید اگه طولانی شد

      • Behzad

        3

        1

        حامد جان بنده قبل از 2018 اصلا نمیدونستم تشکیلات به فراری 100 میلیون پول میدن برای ماندن که اگر منصفانه نگاه کنیم نباید این مبلغ پرداخت بشه و دست این تیم برای هزینه بازتر میشه.
        هفته پیش یکی از مدیران فراری طرح شکایت جدی به مراجع بالاتر را ارائه کرده و از مسابقه سنگاپور به صورت جدی خواستار بررسی رینگ ها شدن و رسانه های زیادی به این موضوع پرداختن.
        متاسفانه بسیاری از کارشناسان رسانه ها در مورد این رینگ ها فقط به قضیه خنک کاری سیستم ترمز یا درون رینگ اشاره کردن اما محتمل ترین شک ها این هست که رینگ و مکانیزم طراحی باعث کشش جریان هوا به درون خودرو شده که در سر پیچ های با سرعت بالا موجب پایداری سیستم اکسل عقب و پایداری خودرو در خروج از پیچ.
        به اصطلاح بهتر این رینگ نمیزاره سطح تماس تایر عقب به زوایا منتقل بشه و کل سطح تایر درگیر نیروی گریز از مرکز میشه و نمونه ی بارزش سرعت طی پیچ ها در سوچی روسیه بود که واقعا به شکل ترسناکی پیچ ها توسط مرسدس ها بلعیده میشدن.
        در این شرایط طبیعی هست کل ستاپ تیم به سمت همین رینگ ها و توانایی هاش میره و در این دو مسابقه دیدیم که مرسدس بدون اون رینگ قابلیت رقابت با ردبول و فراری را از دست میده.
        فکر نکنیم مرسدس بدون این رینگ ها تیم ضعیفی میشه و به هر حال اونها میتونستن با ارتقاء برخی اجزاء دیگه خودشون را در رقابت نگه دارن اما با یک طرح عملا تیم به ارتقاء بی نیاز شد و به سادگی چند برد راحت بدست آورد.

      • حامد

        3

        1

        حرف های شما کاملا منطقی به نظر میاد بهزاد جان و‌اطلاعاتتون از من خیلی بیشتره و سواد شما در این زمینه حتم به یقین بیشتر از من هست به وضوح قابل تشخیص بود سرعت مرسدس در پیچ ها زیاد شده.
        من اصلا سعی ندارم که بگم طرح مرسدس قانونیه همه حرف من اینه که رینگ مرسدس رو فقط فیا در اختیار داره و می تونه تاثیراتش رو تست کنه. یکم صبر کنیم فیا رأی نهاییشو صادر کنه اگر غیرقانونی بود مرسدس مسلما باید طرحش رو اصلاح کنه.
        در مورد اعتراض فراری و رسانه ها هم شما درست می فرمایید هم فراری اعتراض کرده و خواستار شفاف سازی شده و هم رسانه ها به این موضوع پرداختند ولی روی حرفم کسانی بودند که از همین الان فیا رو متهم به جانبداری می کنند. اگه به همین راحتی که دوستان جانبداری فیا و تقلب مرسدس رو فهمیدن بود، الان تیتر همه رسانه ها بی عدالتی فیا یا تقلب بزرگ مرسدس بود من از شما می پرسم آیا در رسانه ای (حتی در خود ایتالیا) حرفی از ننگ بر فیا و از این مسائل به میان اومده یا خیر.

    • Ali

      13

      17

      دوست عزیز شما قبل نظر دادن یه کم مطالعه کنین بد نیست آقای احمد وتل. رینگا قانونی بود و مشکلی در استفاده از رینگا نبود. دیشب مرسدس به خاطر انتخاب ستاپ اشتباه این مشکلات براش پیش اومد. مشکل مرسدس چرخهای جلو بود که ربطی به رینگها نداره. لطفا احساساتی نظر ندین.

      • Ahmad VETTEL

        15

        3

        Ali:
        اصلا موضوع بحث ما چه ربطی به مطالعه داره چرا توهین میکنی؟؟.مرسدس هم در آستین و هم در مکزیک بدون اون رینگ ها به مشکل خورد.تو کامنت جدیدی که برای جناب حامد نوشتم دلایلمو توضیح دادم میتونی بری بخونی که دیگه تو این کامنت تکرار نکنم.اما سال 2012 همین رینگ ها برای ردبول که برای اولین بار طراحیشون کرده بود غیرقانونی اعلام شد و حالا برای مرسدس قانونی اعلام شده!!!در ضمن شمایی که حرف آقای صباغ برات حجته فکر نمیکنم بحث کردن باهات فایده ای داشته باشه.ولی بهتره بهت که اینقدر حرف از مطالعه میزنی،یادآوری کنم که فتل داخل پیچ بود و حق با اون بود و سب هم حرکتی قانونی کرد و بوتاس مقصر بود که به فتل زد. مطمئن باش کوچک ترین ایرادی در سبقت فتل ازبوتاس اگر میبود،بلافاصله پنالتی میگرفت همونطور که در آستین گرفت و حال سوال اینجاست که چرا وقتی پارسال همیلتون تو تعیین خط دور گروژان رو خراب کرد یا همین امسال بوتاس دور تعیین خط وندورن رو خراب کرد،هیچ جریمه ای براشون در نظر گرفته نشد

    • S F F1

      22

      9

      واقعا ننگ بر فیا.
      اگر اون 4 تا مسابقه مرسدس از رینگ غیرقانونی استفاده نمیکرد قطعا قهرمانی تو ابوظبی مشخص میشد و رقابت هیجانی میدیدیم. ننگ بر مافیا ..

      • Ali

        3

        7

        احمد وتل عزیز شمایی که صباغ رو آدمی میدونی که حرف هاش بی دلیل و مقرضانه هستش نمیشه بحث کرد. این رو به جرات میشه گفت که حداقل تو ایران جز معدود افرادی هستش که در فرمول 1خبره هستش. برین یه سرچ بزنین که طرف چیکارس تو اف. در مورد وتل و بوتاس باز هم ارجاع میدم به قوانین چون نیازی نیست توضیح اضافه بدم. در مورد رینگها هم هنوز فیا نظر نداده که شما غیرقانونی اعلامش میکنیگ

      • akbar

        4

        0

        علی جان اطلاعات ربطی به تعصب نابجا نداره اون دوستمون هم از نادونی صباغ نگفته صباغ فقط بلده بگه فراری چقدر سریعه همیلتون چقدر سریعه!!!!
        یه بارم نشد بگه مرسدس چقدر سریعه یا فتل چقدر سریعه!
        اکثرا میدونین فقط به زبون نمیارین

  5. Behrooz

    14

    13

    به به قهرمانی هم که به دست اومد و تموم شد ، مونده قهرمانی تیمی که مرسدس باید فکری به حال لاستیک هاش بکنه وگرنه فراری ممکنه بگیره اونارو .

    • Ahmad VETTEL

      4

      0

      جواب من رو بده که چرا پارسال تو سیلورستون به همیلتون،و امسال به بوتاس تو اسپا جریمه نیومد.من به سواد صباغ کار ندارم.اما برای همه مشخص و واضح هست که ایشون یه همیلتون فن متعصب هستش.یا شاید بهتر باشه بگم ایشون یک آنتی فتل هستش و چند وقت پیش هم به این موضوع تو لایو اشاره کرد.فقط میخوام بدونم اگه فراری این آپدیت رینگ ها رو میداد شما اعتراض نمیکردین که این چه وضعیه که یه مسابقه اجازه استفاده هست و یهدمسابقه دیگه ممنوعه؟شما سر موضوع به اثبات نرسیده کم شدن سرعت فراری بعد از سنسور دوم فیا،اینقدر تهمت زدین

  6. mehdivettel

    32

    14

    تبریک به لوییس همیلتون و طرفداراش
    امسال لوییس نسبت به پارسال رانندگی بهتری انجام داد
    یکی از دلیل هام هم اینه که پارسال قهرمان لپ شده جهان شد و امسال با لپ شدن یه چند ثانیه فاصله داشت :))
    سب هم امروز رانندگی عالی انجام داد ولی متاسفانه استراتژیست های نابغه فراری خراب کردن مجددا

    چه تقلبی مرسدس انجام داد با این رینگ ها . الان دوتا مسابقه است نمیتونن که استفاده کنن به خاک سیاه نشستن و تو مسابقه هایی که احتمال داشت فراری دست بالا رو داشته باشه مثل سنگاپور و مونزا خیلی راحت امتیاز جمع کردن و فاصله باز کردن با فراری

    • محمد.ج

      11

      3

      جالب اینجاست که الان دوتا مسابقه هست که باید از رینگ های قبلی استفاده کنند و توی هر دو مسابقه همیلتون یک پیت استاپ بیشتر از بقیه انجام داده.
      مشکل لاستیک خوری شاید بخاطر پیست بوده باشه چون هم ردبول ها و هم فراری ها هم تا حدی این مشکل رو داشتند. اما مثلا میبینیم فتل میتونست حتی با دو پیت استاپ مسابقه رو تموم کنه.
      .
      البته من بخشی از ماجرا رو به ماشین مرسدس ها مربوط میدونم و بخشیش رو به راننده ها.
      دیشب هممون دیدیم که راننده های مرسدس هر دوشون تحت فشار و تحت استرس چقدر میتونند اشتباه کنند.وقتی ردبول ها وارد رقابت بین مرسدس و فراری شدند دیدیم که راننده های مرسدس چقدر دستپاچه بودند.
      توتو وولف هم کهکلا نا امید شده بود و داشت با گوشیش آمیرزا بازی میکرد خخخ

      • mehdivettel

        10

        2

        دقیقا به نکته خوبی اشاره کردی
        دیشب همیلتون نشون داد تحت فشار قرار بگیره چقدر میتونه پر اشتباه رانندگی کنه
        امیدوارم سال دیگه فتل و فراری عملکرد بهتری داشته باشن تا ما هم قهرمان بشیم

    • ...m6...

      3

      10

      استراتژیستای فراری? من نمیدونم چیه این مسابقه به ضرر فتل شد…هنوزم که بر این عقیده ایید که رینگا غیر قانونیه?نمیشه..اینجور نمیشه با مدرکم میگن قانونیه بعد اینا میگن غیر قانونی?

      • mehdivettel

        8

        0

        خب وقتی مرسدس از این رینگ ها تو مسابقه استفاده نمیکنه حتما یه مشکلی داره دیگه

    • امیرمحمدیعقوبی

      0

      5

      تقلب رو تو تعیین نمی کنی
      اصن نمیدونی تقلب چی هست!
      اگه تاثیر ایرودینامیکی مستقیم داشته باشه غیر قانونیه
      این رینگ ها ندارن
      عوامل فیا تونل باد دارن و هزار تا اپراتور و کارشناس
      ولی تو فقط چشم دیدنش رو داری
      پس اینقدر مسخره کامنت نذار لطفا
      صد در صد کامنتم تایید نمیشه

      • Ahmad VETTEL

        4

        0

        امیرمحمد یعقوبی:
        ادب داشته باش و در حد شخصیت و احترامی که باید تو سایت باشه صحبت کن.وگرنه منم بلدم جوابتو اون طور که لیاقتته بدم.تو مطمئنم فقط 4 ساله داری فرمول یک میبینی چون نمیدونی که 2012،ردبول همین رینگا رو استفاده کرد ولی غیرقانونی اعلامش کردن.امیدوارم ادمین عزیز کامنتم رو تایید کنه.اصلا استفاده از این ادبیات رو دوست ندارم ولی وقتی کسی مرز ادب و احترام رو نادیده میگیره و توهین میکنه،یا نباید کامنتش تایید بشه یا باید جواب اون کامنت هم تایید بشه.بازم عذر تقصیر

      • akbar

        4

        0

        تا خبر رسمی نیومده و بررسی ها تموم نشده جدل بیخودی نکنید.. اگه یکی میگه غیر قانونیه و غیر مستنده اینکه شما هم از توی تونل باد اومدی میگی قانونین هم از اون غیر مستند تره اگه صد درصد مجاز بودن سوراخا رو نمیبستن
        یه جوری کامنت میذارید آدم فک میکنه همین الان از جلسات فیا میاید

      • امیرمحمدیعقوبی

        0

        3

        Ahmad Vettel
        کامنت مسخره گذاشتی
        جوابش رو گرفتی
        سطح احترامی که به هر کس گذاشته میشه در اختیار خودشه
        احترام گذاشتین
        تبریک گفتین
        تشکر کردیم
        ولی وقتی عبارات مسخره به کار می برین، حتما یکی پیدا میشه که جوابتون رو بده
        احتمالا بقیه اطمینان هات هم مثل همین یکیه
        نه داداش
        من از 2016 فرمول میبینم
        منتها از 2006 به این ور کلی فول ریس و ریس هایلایت و مقاله خوندم و دیدم
        2012 ردبول سوراخ های بزرگتری داشت و تاثیر مستقیم ایرودینامیکی داشت
        2018 مرسدس طبق بررسی های انجام شده تا الآن ندارن
        یکم از فکرتون کمک بگیرین
        مگه اول فصل که مرسدس این رینگ ها رو نداشت، مشکلات به این بزرگی تو لاستیک داشت؟
        خیلی مشخصه
        قضیه اشتباه تو ستاپه
        مرسدس مکزیک دقیقا مثل فراری مونزا بود
        تمام

  7. saeed.shei

    32

    0

    مسابقه دو پیت استاپی کلا جذاب تر بود.
    تبریک به مکس
    و تبریک اصلی به لوییس همیلتون بابت پنجمین قهرمانی.
    و میبینیم تیمی که قهرمان هم هست اشتباه میکنه و اینجوری لاستیک خوری داره که ماشینش لپ میشه.
    احترام قائل شدن همیلتون و فتل لا اقل جلوی دوربین عالی بود و طرفداران دو راننده از این منش الگو بگیرن.

  8. Seb vetel

    27

    24

    کل فرمول یک تو یه جمله مرسدس باید لپ بشه تا لپی قهرمان بشه?
    حال کردین سبقت فتلو آره یا نه نمیشنوم؟!!
    تو روز قهرمانیت از رقیبت شکست بخوری از ردبول شکست بخوری از دنی شکست بخوری
    هم تیمیت لپ بشه اینجور قهرمانی واقعا نوبره
    چه کنیم دیگه شده ماهم یه تبریک ریزی میگیم
    بهتون.
    ولی اینو امشب فهمیدین که فتل اگه روبه‌راه بشه هیشکی حریفش نیست.وامیدوارم سال بعد
    مثل همین دومسابقه سریع باشه فراری
    تا باز بفهمید سباستین فتل کیه.شب خوش.
    ?seb5?

      • akbar

        4

        0

        لوویس فنا انگار از همیلتونم بیشتر میدونن! حتی از ذهنیاتشم خبر دارن!!

    • Ali

      7

      18

      Seb به حدی کامنتات سرشار از کینه و حسادته آدم نمیدونه چی بگه شما اسمشو بذار لپی یا هر چیز دیگه ایی به هرحال لوئیس قهرمانیشو در کل فصل بدست آورد جایی که وتل اسپین میشد. دیشبم اگه منطقی ببینی وتل باز به خاطر کم فرمانی یا به صورت عمد بوتاس رو از ریس بیرون فرستاد که شانس آورد اسپین نشد هنوز یاد نگرفته که باید برای ماشینهای رقیب جا بذاره.

    • ...m6...

      2

      11

      سب وتل جوکی جوک از این که بدون درک کردن مسائل این حرفو میزنی واست متاسفام و همچنین طرز فکر کردنت….عالم و ادم میدونن مرسدس همه جور مشکل داشت و فراری نداشت ماشین فراری ۵ رو یاری کرد وگرنه پنج عددی نیس! تو برو خدارو شکر کن اسپینی تو این مسابقه حفظ ابرو کرد??یه اسپین دیگه میشد اسمش تو گینس ثبت میشد اقا جمعش کنید جمع کنید ببینم الانم تو جدول این ۵ که از قهرمان پنج دوره شکست خورده!

    • امیرمحمدیعقوبی

      0

      5

      اون موقع که لوییس گفت از تصادف با فتل نگرانم
      یکی از هم کیشات شایدم خودت اومد و گفت لوییس از استارت های وحشتناک فتل ترسیده
      حالا چی؟
      حال کردی استارت لوییس رو آره یا نه نمیشنوم؟!!
      معلوم نیست لوییس باهاتون چه کرده که چه ببرین چه ببازین در حال عقده گشایی هستین!

      • akbar

        5

        0

        الان استارت سب بد بود از نظر شما؟!؟!

  9. McLaren F1

    21

    0

    تبریک به همیلتون و طرفداراش بابت قهرمانی
    دوستان یه سئوالی
    مرسدس تو این مسابقه اون سوراخای رینگ بسته بود یا نه؟
    لاستیک خوری عجیب مرسدس که دو مسابقس پیش اومده ربطی به این موضوع داره یا نه؟

    • حامد

      8

      6

      تو این مسابقه بسته بوده و هنوز تحت بررسی فیاست ولی خبرهایی اومده که قطر این شیارها خیلی کوچیکتر از مدل ردبول ۲۰۱۲ هست و تاثیر چندانی در آیرودینامیک ماشین نمی ذاره (بر خلاف ردبول ۲۰۱۲) ولی هنوز در حال بررسی هست.
      ولی علاوه بر این رینگا به نظر شاهد اشتباهات بزرگی تو بخش ستاپ ماشین هستیم چون تو نیم فصل اول اصلا خبری از این رینگا نبوده و مرسدس هیچ وقت چنین مشکلات شدیدی در لاستیک خوری نداشته و بعید می دونم هیچ تیمی برای دوری ۰.۱-۰.۲ سریع تر شدن به قدری فشارو رو لاستیکاش زیاد کنه ۲ تا پیت بیشتر انجام بده به علاوه این که سریع تر بودنی هم در کار نبود لوییس با اولترا نو حتی به کیمی هم نزدیک نشد (با سوپر ۳۰ دور زده).

      • akbar

        4

        0

        اولترا کلا توی مکزیک واسه اکثر تیما جواب نداد و خیلی زود افت میکرد حتی واسه فراری

  10. حامد

    18

    4

    قهرمانی ۵ام رو به همه طرفداران همیلتون و مرسدس تبریک میگم با این که مسابقه خیلی سختی بود ولی لذت قهرمانی باعث شد مشکلات مسابقه رو فراموش کنیم هر چند که اگه مهندسای مرسدس ۴-۵ تا مسابقه زودتر این شیرین کاریاشونو شروع می کردن الان شرایط کاملا متفاوت بود. امیدوارم این اشتباهات در ستاپ ناشی از تمرکز مهندسا روی ماشین سال بعد باشه.
    یه تبریکم به مکس و طرفداراش که امروز عالی بودن و حقشون پیروزی بود.

  11. Mahmood.gh

    11

    5

    دوستان عزیز بوتاس لپ شد ولی سب لپش نکرد بعد یکم حافظه یاری کنه توی همین یکی دوساله هم مرسدس تونست فراری لپ کنه چیز خاصی نیست مهم قهرمانی
    از قهرمانی مهمتر احترامی ک خود رقیبها بهم میذارن و هم دیگه مورد تمسخر قرار نمیدن و دنبال بهونه هم نیستن
    برعکس ما طرفدارها

  12. Nohed3339

    16

    7

    تبربک به مرسدس و رانندش. فتل جان بسه دیگه اذیتشون نکن. بابا چکارشون کردی اخه لامصب چقدر سبقت میگیری بسه دیگه. تبریک اصلی فقط مال کینگ خودمون و بس. و تبریک به مکس بابت قهرمانی در مکزیک. بقول اون دوستمون که میگه اگه فتل روبه راه و سرحال باشه خدایی هیچکه حریفش نمیشه. به امید چمپیون شیپ فتل در سال ۲۰۱۹

  13. iman

    11

    8

    مرسی مکس فوق العادس این پسرو اگر ماشین فراری یا مرسدس دستش بود کسی به گردش نمیرسید، این چند ریس آخر آلونسو چقدر داره غم انگیز میشه، حیف که یکی از اسطوره های فرمول یک به این شکل داره خداحافظی میکنه، حق ناندو بود که خداحافظی با شکوهی داشته باشه، فراری امشب به قهرمانی تیمی کمی امیدوارمون کرد فورزا فراری

  14. MERC

    13

    2

    چقدر احترام خوبه
    به نظرم فرمول 1 و کلا مسابقات اتومبیل رانی احتیاجی به کری خوندن و بی احترامی نداشته باشن
    مبارزه که نیس, مسابقه اس
    ای کاش طرفدارا هم به هم احترام میزاشتن و حرفی که طرف مقابل رو ناراحت میکنه نمیزدن
    البته من خودم هم چند بار عصبی شدم و واکنش نشون دادم که البته کار پسندیده ای نبود

  15. Fastboy 44

    11

    19

    We made it man?
    5th WORLD CHAMPION✌
    حال اونایی رو خریدارم که:لوئیسو راننده اتوبان میدونستن،میگفتن لپ شد،مسخره بازی در میاوردن،میگفتن سال قبل با ماشینش تو پیست های سرعتی پول میزنه و میبره میگفتن پاروگازی ولی برای 5 میشد با توانایی و ماشین ضعیف تر اینکارو کرده،اونایی که از کامبک بزرگ حرف میزدن،از موجودات تخیلی حرف میزدن،از ابر استارت و ابرسبقت تاریخ فرمول یک حرف میزدن،میگفتن سلطان کفی به لوییس،اونایی که برتری 5 رو به آرایایی بودنش ربط میدادن و میگفتن بریتانیایی صغیر،اونایی که سنا رو انکار میکردن،اونایی که بعضی وقتا ترانه سرایی میکردن،میگفتن تخم مرغ شانسی ،اونایی که میگفتن مرسدس غوله پس باید باهاش استارت خوب زد،اونایی که میگفتن بارون خوش شانسیه،اونایی که میگفتن لوییس سبقت از ماشین برتر نداشته،اونایی که توانایی های همیلتونو زیر سوال میبردن و اونو پایین از لکلرک و سیروتکین میدونستن،اونایی که میخواستن”کینگ” رو برامون هجی کنن اونایی که ماشین فراریو پایین تر از ماشین ساندیس سازی میدونستن،اونایی که بخاطر ی اتفاق آرزوی ترکیدن لاستیک برای کیمی میکردن،اونایی که هر شنبه و یکشنبه وعده دیدار میذاشتن اونایی که میگفتن آلمانیا به کامبک معروفن اونایی که هر مسابقه ی نطق میکردن و میرفتن تو غار اونایی که سبقت همیلتونو در حد کشک کامبیز پایین میاوردن اونایی که میگفتن همیلتون هیچ نیس و…
    این وسط از دوستان با منطقمون مثل آقای نورمحمدی تشکر میکنم
    لطفا اینو تایید کنین میدونم زیاده
    #Hammertime
    #TeamLH
    #RoadToSixth
    #?????

    • Ali

      7

      9

      دقیقا تنها دوستی که کاملا با منطق بود و منطقی بحث میکرد در بین وتل فن ها ایشون بودن که مدتیه نیستن. در هر صورت کسایی که به نژاد و آریایی بودن اعتقاد دارن و دم از ژن برتر میزنن اکثرا در هزاره ی اول میلاد موندن. به هرحال همیلتون قهرمان شد حقشم بود بی نقص رانندگی کرد و هیچ وقت به خاطر اشتباه فردی رده از دست نداده مگه مشکل از ماشین بوده باشه. حالا یه دوستی میاد میگه همیلتون 5تا DNFدر انتظارشه

      • yas

        4

        0

        خوبه که حداقل شما یه فتل فن منطقی تو سایت دیدین. ما که اصلا همیل فن منطقی ندیدیم تو سایت (از دوستان عزیزم الف ی، بهزاد، محمد رضا و بقیه عذر میخوام. ولی جواب هر فرد رو باید با منطق خودش داد)

    • Farid

      13

      5

      الانم میگیم: همیلتون هیچی نیست ، هیچی. اگه به دوز و کلک و دغل بازی و کپی برداری از رینگ غیر قانونی ردبول ۲۰۱۲ و شهید بوتاس و ..‌ نبود همیلتون الان کنار همون لکلرک و سیروتکین جا خوش کرده بود. موارد بالا هیچ کدوم به توانایی و استعداد نداشته همیلتون ربطی نداره .

      • Fastboy 44

        3

        10

        دیگه یخ هم جواب گو نیست??
        BURNING
        ???????????
        STILL BURNING
        ???????????
        ?

    • akbar

      4

      0

      احتمالا شما با غار و غارنشینی آشنا باشی که دیگران رو به این صورت تشبیه می کنی…
      جمع نبند و زمانی که آسیاب بچرخه هم اینجا باش و توی غار فرار نکن

      • yas

        3

        0

        با جمله اولت کاملا موافقم اکبر آقا

  16. Farid_Lambo

    18

    0

    کل مسابقه یه طرف اون خوش و بش آخر مسابقه بین فتل و همیلتون یه طرف. واقعا چسبید بهم
    قهرمانیشم تبریک میگم به طرفداراش. امیدوارم سال بعد هیجان انگیزتر از امسال باشه و فتل خوشحالمون کنه

  17. محمد.ج

    17

    4

    متاسفم برای گزارشگر تلویزیون.
    هم بوتاس و هم همیلتون چند تا استباه داشتند که بزرگترینشون هم قفل کردن ترمزاشون در یک پیچ حول و حوش دور 48 یا همین حدودا بود اما این قفل کردن از نظر گزارشگر ایراد خودرو هست. اتفاقی که فقط یکبار رخ داد و اگر ایراد خودرو بود باید چند بار دیگه هم پیش میومد.
    اما وقتی فتل یه اشتباه کوچیک در فرمون دادن میکنه حداقل 5 بار این جمله رو تکرار میکنه که فتل اشتباه کرد. فتل بازهم اشتباه کرد و …
    اونجایی که فتل سبقت گرفت و نزدیک بود یه برخورد کوچیک بشه هم بازم چند بار به فتل ایراد گرفت و گفت از نظر قوانین خلاف انجام داده اما!!! اما برخورد مسابقه ایه!!! دهنم باز موند اینجا. اگه از نظر قوانین خلاف انجام داده برخورد مسابقه ایه؟ داداش چی میزنی قبل از گزارش کردنت؟
    لاستیک خوری مرسدس هم که همش تقصیر توتو ولف و گاراژ مرسدس هست. من نمیگم اونا مقصر نیستند اما چطور وقتی اسپین شدن های فتل که هممون میدونیم غیر طبیعی بودند امکان نداره ایراد از تنظیمات ماشین یا آپدیت های جدید باشه و هرکی با هر زاویه ای با هر مقدار انرژی ای به فتل میرنه مقصر فتله اما وقتی یه ایرادی توی کار همیلتون پیش میاد همش تقصیر ماشین و تیم مرسدس هست؟؟؟
    آقا من نمیخوام همیلتون رو زیر سوال ببرم چون راننده ی فوق العاده ای هست. اما دیروز دیدیم که مرسدس ها توی فشار چقدر دستپاچه بودند. دیشب نیمی از تقصیرات به گردن تیم مرسدس بود و نیمی دیگه از طرف راننده های این تیم بخاطر فشار روجی ای که بهشون وارد شده بود اتفاق افتاد.
    .
    متاسفم برای گزارشگر دیشب

    • Ali

      4

      11

      آقا محمد عزیز برخورد دیشب تقصیر فتل بود شما از بالا ببین که فتل کاملا فضا رو بست و خب چون بوتاس اسپین نشد زیاد جدی نگرفتن و نکته ی دوم در مورد ماشین دیروز ستاپ مرسدس کاملا اشتباه بود چون جفت ست لاستیکای عقب و جلو در کمتر از 6دور کاملا از بین میرفتن پس این مشکل راننده نبود. پس منطقی قضاوت کنین.

    • yas

      4

      0

      صباغ اطلاعاتش فوق العاده است. حرفه‌ایه. ولی از نظر شخصیتی نمیتونه بی طرف و بدون غرض گزارش کنه. کسی منکر نبوغ این یارو گزارشگره نیست. بحث سر شخصیت مغرضشه.
      دوستان همیل فن یکبار، فقط یکبار خالی الذهن به گزارش‌هاش گوش بدین تا همه چی دستتون بیاد

  18. Farid

    12

    4

    خیلی جالبه سب !! همیلتون دم به ساعت درباره این حرفای نامربوط میزنه اونوقت این چقدر آقاست که آخر مسابقه تموم اون مزخرفات رو ندید میگیره و به گاراژ تیمش و خودش تبریک میگه!! همیلتون ارزش تبریک گفتن نداره . به هیچ عنوان

    • سید علی حسینی

      6

      9

      حتی اون سرگی سیروتکین و لنس استرول هم یه چیزی هستن ، چون در این زمینه قرار دارند و هر بار در پیست حضور پیدا می کنن! بماند که راننده هایی که قهرمان جهان هستند و اینطوری باهاشون رفتار میشه،وقتیکه شما این مسائل رو نادیده میگیرید و یک چنین حرفی رو میزنید باید در نظر بگیرید که شما دارید این ورزش رو نادیده می گیرید نه فقط یک راننده رو!

    • Sam

      13

      6

      من دو تا نظر عادی دادم دربارش تایید نشد اونم جواب یسری سبک مغزو دادم
      همیل کاملا نالایقه برای این عنوان
      بهترین تیم بهترین ماشین یه راننده داغونم به عنوان راننده دوم و محافظ که خطری براش نداره و دستورات تیمی تخیلی کلی شانس به خاطر اون بارونایی که دقیقا تو کیو سه شروع میشد و فیای مافیایی و تصادفایی که ردبولا به صورت کاملا غیر طبیعی و مشکوک با سب داشتن اجزای تشکیل دهنده قهرمانی لوییس شد نقش خودش دو درصدم نبود
      چندیدن بار سب ازش تونست سبقت بگیره ولی لوییس تو کل فصلی که قهرمان شد مجموعا چار تا سبقت نگرفت کلا
      اگر واقعا کسی که حقش و بود و تلاش کرد برا قهرمانی قهرمان میشد مشکلی نبود مثل نیکو ولی قهرمانیای این راننده اتوبوس کاملا ابکیه

      • Ali

        3

        13

        SAM حالت خوبه؟؟ بخدا خیلی رو دارین هنوز احترام رو یاد نگیرفتین؟؟ حتما وتل لایق؟؟ کسی که یه مسابقه در میون میزنه به اینو اون؟ کسی که حتی کنترل اعصابشو نداره بعدشم این تخیل شانس رو بذارین کنار توی هزاره ی سوم هستین کسی بگه شانس خودشو مسخره میکنه. تعریف نظم و بی نظمی رو به شانس و اقبال نسپارین.
        آروزی موفقیت برای تیمون که حداقل کم توهم شانس بزنین

      • Farid

        10

        3

        Sam عزیز ، باهات موافقم بشدت!! بیگ لایک

      • Sam

        6

        1

        فن بوی های لوییسم که همیشه در صحنه هستن ??

      • Sam

        4

        2

        Cfz و fan boy 44 سوزشو امثال شما دارن که پنجاه تا کامنتو ریپلای میکن که به زور بخوان اثبات که رانندشون خیلی خوبه
        وقتی نیست بیخود زور الکی نزنن همیل هیچی نیست جز چندتا قهرمانی ابکی بیخود گندش نکنین که فقط به خودتون فشار میاد به جای گذاشتن این همه کامنت از وقتتون بهتر بهره ببرین ☺

  19. ...m6...

    4

    12

    الله اکبر الله اکبر…..دروووود بر لوئیس بزررگ دروووود بر قهرمان پنج دوره از رقابت های فرمول یک اسطوره لوئیس همیلتوووون?عنوان پنجم قهرمانیش رو به خودش و اللخصوص طرفدارای لوئیس تبریک میگم معرکه بود تو این فصل بعد ۱۳ سال راننده ایی که تو مجارستان اول شد اخر فصل قهرمان شد چقدر خوشحالی داره طرفدار کسی باشی که میدونی قهرمان میشه……خیلی قشنگه این قهرمانیا…..
    تعجب کردم از این که فتل یه مسابقه رو سالم تموم کرد حالا نمک نمیشیم رو زخم فتل فنا….اصن نمیفهمم لوئیس چیه اصن کل فصلو بینقص روند و امتیاز جمع کرد الانم مزد تلاششو گرفت این دیگه سوختن نداره که…به امید شکستن رکورد شوماخرر
    ?????
    Get in there champ
    YOU ARE THE CHAMP
    5Th world champiooooon?

    • Ahmad VETTEL

      8

      4

      دو سه تا لوییس فن بیکار،نشستن واسه هر کامنتی یه خط جوابای بچه گانه و مدل بچه های پبش دبستانی دادن.آینده در دست فراری و فتله و این چیزیه که نمیتونید عوض کنید و اینکه در نهایت باید بگم سوزش اصلی برای شماست.

  20. McLaren F1

    8

    2

    زشته خداوکیلی
    این بچه بازیا چیه آخه؟!
    سوزش و عکس آتیش و جام و …!
    فتل و همیل عین دو تا رفیق دست انداختن گردن هم شما ها اینجا عین بچه ها فقط حرفایی میزنین که حرصتون خالی کنین
    بزرگ شین یکم

    • yas

      3

      0

      آرزوهای بزرگی داری دوست عزیز. سن مهم نیست. خیلی از اعضای سایت کم سن و سال هستن. مهم شخصیته برخی از اعضاست که واقعا کوچیکه و یاد نمیگیرن به دیگران احترام بذارن. حتی در هنگام قهرمانی

  21. احمد

    7

    2

    چی میشد شکایت فراری بابت اون رینگا دو مسابقه جلوتر بود اونوقت مرسدسا الان قاطی باقالیا بودن, اینم تجربه ای برای فراری شد که وقتی دید مرسدس تو یک مسابقه اینجوری خودشو جلو انداخت باید پی میبرد یک جای کار میلنگه, واقعا مرسدس خوش شانس بود که چهار تا مسابقه رو با این طراحی براحتی بدست اوردن,الان حتی از ردبولا هم ضعیف ترن
    فورزا فراری فورزا ایتالیا

  22. yas

    5

    -1

    ای کاش شما هم بدون حب و غرض، کامنت‌های هم قطاراتون رو میخونیدین بعد قضاوت میکردین…
    شما برو به داداش بزرگت و یاد عموت بگو سوزش، بعد ببین میزنه تو گوشت یا نه.
    زشته دوست عزیز. زشته…

دیدگاه خود را بیان کنید