فرمول یک ایران – تعیین خط پر اتفاق در ژاپن در نهایت با پیروزی لوییس همیلتون به پایان رسید. والتری بوتاس و مکس ورستپن دوم و سوم شدند.

 

9:30 – خودرو ها به تدریج وارد پیست پر سابقه سوزوکا میشوند.

9:33 – پیست کمی مرطوبه و طبق گزارش های هواشناسی باید منتظر باران باشیم تا معادلات رو برهم بزنه!

9:39 – مک لارن به وضوح سرعت لازم برای برای رفتن به Q2 رو نداره و هر دو راننده اش به همره نیکو هالکنبرگ و سرگئی سیروتکین راننده روس و مارکوس اریکسون خیلی زود به کارشون تو روز شنبه پایان میدن.

9:43 – دنیل ریکاردو راننده ردبول هم قدرت موتور ماشین خودش رو از دست میده، امیدواریم که هرچه زودتر بتونه دوباره به پیست برگرده

9:45 – رایکونن و همیلتون اولین راننده هایی هستن که وارد Q2 میشن.

9:46 – آسفالت کمی مرطوبه و نور آفتاب پیست رو واقعا زیبا کرده.

9:50 – کیمی سکتور اول رو بنفش میکنه ولی بلافاصله ابتدا همیلتون و سپس بوتاس زمان های سریع تری رو ثبت میکنن. این اتفاق تو سکتور دوم و سوم هم میوفته.

9:52 – مکانیک های ردبول به شدت در تلاشن تا ماشین ریکاردو رو برای Q2 آماده کنن. مکس تو 10 گرندپری قبلی از ریکاردو سریع تر بوده.

9:55 – نزدیک به 8 دقیقه تا پایان Q2 باقی مونده و ریکاردو هنوز تایمی در Q2 ثبت نکرده و راننده ها به گاراژ برمیگردن تا خودشون رو برای یک دور دیگه آماده کنن.

9:58 – مکس تایم جدیدی رو ثبت میکنه که دقیقا 0.999 ثانیه با بهترین زمان که متعلق به بوتاسه فاصله داره.

9:59 – استرول که تا این لحظه در رده چهاردهم قرار داره شانس خودش رو آزمایش میکنه ولی تا سکتور دوم نزدیک 2 ثانیه از بوتاس کند تره.

10:00 – چهار دقیقه به پایان Q2 باقی مونده و این کارلوس ساینز از رنو هست که تلاش میکنه تا به Q3 راه پیدا کنه، سکتور اول 0.5+ و بدون موفقیت!

10:01 – آفتاب حالا دیگه کاملا پشت ابر مونده و ظاهرا از گاراژ ردبول هم خبر های خوبی به گوش نمیرسه، ریکاردو هنوز تایم نزده!

10:03 – مگنوسن در حال ثبت زمان جدیدیه و میخواد حداقل از برندون هارتلی سریع تر باشه تا بتونه به Q3 راه پیدا کنه اما بارون به کمک هارتلی میاد و کوین مگنوسن به تلاش خودش تو روز شنبه پایان میده!

10:05 – لکلرک در حالی که نه چندان سریع در حال دور زدن بود، اسپین میشه ولی حتی از آسفالت خارج نمیشه و به مسیر خودش ادامه میده! قبلا هم از این شیرین کاری ها ازش در جریان مسابقه دیده بودیم!

10:06 – تنها یک دقیقه به پایان Q2 باقی مونده ریکاردو بسیار ناراحته که نمیتونه زمانی رو ثبت کنه. ریکاردو به خبرنگار میگه که حالا دیگه تایم گیری برای من تموم شده و سعی میکنم فردا کار خودمو انجام بدم اما واقعا ناراحت کننده بود.

dani3

دنیل ریکاردو – تعیین خط گرندپری ژاپن 2018

10:09 – با توجه به ابرهایی که آسمون رو پوشونده اند، Q3 خیسی رو خواهیم داشت.

10:15 – آلونسو در حال مصاحبه با خبرنگار بهش میگه که ما قصد داریم تا بهترینمون را انجام بدیم ولی تو این پیست کار همیشه سخته و ما هم سرعت لازم رو نداریم ولی سعی میکنیم تا جایی که امکان داشته باشه، خودمون رو به محدوده امتیاز ها برسونیم.

10:22 – دو ماشین فراری با تایر اینتر مدیت وارد پیست مشن و بلافاصله پیکان های نقره ای با سوپر سافت!

ورو

intermediate

استراتژی فراری ها – گرندپری ژاپن 2018

10:24 – مکس ورشتپن هم با تایر های سوپر سافت به پیست میاد. ظاهرا فقط به نظر تیم فراری لاستیک های سبز بهترین انتخابه!

10:26 – فتل تو ثبت زمان اولش در Q3 کاملا بین دو ماشین فورس ایندیا منگنه میشه و پس از دست دادن چند صدم ثانیه ارزشمند و از دست دادن چسبندگی تایم نهم رو تا اینجا ثبت کرده!

10:29 – فراری ها هم حالا سوپرسافت رو ماشینشون دارن و میرن تا زمان جدیدی رو ثبت کنند.

10:32 – تو رادیو به همیلتون میگن که به پیت بیاد تا از ست سوپرسافت جدید استفاده کنن.

10:33 – همیلتون سکتور اول رو بنفش میکنه اما بوتاس تو این بخش از پیست ازش سریع تره.

10:35 – مکس 1.192+ از همیلتونی که زمان اول رو ثبت کرده کندتره و دلیلش بارش بارونیه که شروع به شدیدتر شدن کرده!

10:37 – مرسدس ها بازهم سریع ترین تایم رو میزنن و کیمی با سوپرسافت جدیدش موفق میشه بعد همیلتون، بوتاس و فرشتپن آخرین جایگاه از خط دوم شروع مسابقه تو روز یکشنبه رو بالا تر از رومان گروژان که امروز فوق العاده بود از آن خودش کنه.

Quali results

نتیجه کامل تعیین خط – گرندپری ژاپن 2018

 

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

145 دیدگاه

  1. Sky2018

    42

    15

    فراری بازم فتلو نابود کرد بازم گاراژ مرسدس یه سرو گردن بالاتر بود اشتباه گاراژ فراری تو انتخاب لاستیک تو q3بود فتل واقعا تو فراری داره میسوزه

    • شفیعی صابر

      2

      1

      فراری هیچکسی را نابود نکرده.
      بروید کمی اخبار را بخوانید فتل میگوید با نظر من اصلا این لاستیکها انتخاب شدن، چرا هرچی میشه میگین فراری؟
      بعدشم فتل لاستیکش را هم عوض کرد، نتوانست، اولا 4 دقیقه کلا زمان برد برای اینکه دور بزنند و بازگردنددر طول راه فتل به هیچ عنوان منگنه نشد، ایکاش به شعور خواننده ها احترام بگذاریم. موردی بعدی فتل بعد از تغییر لاستیکش وقتی وارد پیست شد لوییس هنوز تایم نزده بود. این برای اونهایی که رویا بافی میکنند که اون موقع زمین خیس بود. وقتی بزگشت به پیست لوییس تازه میخواست دورش را شروع کند. فتل اسپین شد. دور بعد فتل از پیست خارج شد. لوییس را تازه اوردن و با لاستیک های سوپر سافت جدید برگشت و دوباره تایم زد.
      کیمی هم همان شرایط را داشت، منتهی اگر در پیچ اگر درست یادم باشه قاشق بود که اشتباه کرد وگرنه کیمی حتی امکان داشت جای بوتاس را بگیرد.
      من سوال دارم، ایا لین اتفاقات را شما دراین گزارش خواندید. دراین گزارش امده فقط فتل با لاستیک بد امد، منگنه شد و دیگه تمام شد. 8 دقیقه دور زدن فتل ناپدید شد.
      کسی میداند چرا؟
      یکمقدار تحقیق یک مقدار خواندن مطلب…
      الان شما بگو فراری وقتی خودش میگوید اون لاستیک با نظر من بوده و تیم هم قبول کرده، وقتی مدیر فراری میگوید ایکاش اول یک نگاه بهخوده پیست می انداخت بعدا اینکار را میکرد.
      علت اینکه فتل تا وارد پیست شد اون جملهرا گفت سریع نگیرید برای مظلومیتش، بخاطر اینکه خودش در این شاهکار دست داشت قبل از اینکه کیمییا دیگری بگوید پیست که خشکاست خودش اعلام کرد.
      وقتی از خوده تیم فراری بگویند قهرمان بعدی راننده در فراری لکرک است، خیلی مفهوم در ان هستش

  2. بهزاد زمانی

    38

    3

    ماجراهای پت و مت بهترین تصویری بود که برای این موضوع انتخاب شد و یه تبریک داره به کسایی که سلیقه بخرج دادن. موندیم غصه بخوریم یا بخندیم. این دیگه برای خودش شاهکاری بوود بی همتا. در حال حاضر حتی کارشناسای هواشناسی مرسدس هم دارن بهتر از فراری عمل میکنن, اولا چرا اینترمدییت ثانیا شما که دیدید بارون شروع شد چرا آحه چرا باز با سوپرسافت ادامه دادید برمیگشتین همون اینتر مدییت رو مینداختین حداقل نتیجش پنجم شدن فتل بود نه نهم شدنش گاراژ متوجه نشد سوال اینکه آیا فتل هم متوجه نشد؟

      • cfz

        15

        34

        دقیقا به نکته ریزی اشاره کردی :)))

      • S5

        33

        9

        یاسین، خیالت از ماشین مرسدس مطمین شد و از غار بیرون اومدی!
        دلمون واسه کل کلای قشنگت تنگ شده بود. میگم یه دور کل کل واسه دکتر و cfz بزار :))))

      • S5

        28

        12

        از دور خارج شدناشم بزار به پای چمن زدنای همیلتون تو مونزا

      • S5

        14

        11

        یک دور کل کل = یک دوره کلاس کل کل

      • seb5

        11

        4

        یاسین نبوغ انگلیسی رو داریم تو ویلیامز میبینیم که اگر موتور آلمانی مرسدس رو نداشت الان ورشکست شده بود از بس کنده
        نبوغ مک لارن رو داریم میبینیم که از وقتی از مرسدس جدا شده یه روز خوش ندیده
        نبوغ انگلیسی دهه ۸۰ و ۹۰ با موتورهایه فورد ورنو قهرمان میشدن
        باتن ۲۰۰۹ قهرمان شد
        براوون جی پی با موتور مرسدس تازه شانس آورد همون سال ب فتل قهرمان نشد (فتل بی تجربه بود اون سال )

      • قلندر

        6

        2

        الان که چون حدود ۲۰ ۳۰ ثانیه بعد از رایکونن رفت بعد پیت به پیست تو بارون بیشتری فرار گرفت ولی رایکونن آخر دورس دچار مشکل شد

  3. S5

    30

    3

    دوستان اصلا نگران نباشید پیچ یک مال خودمونه، فقط کافیه چراغهای استارت واسه فتل دو ثانیه زودتر خاموش بشه:))))

    عجب تایمی زدن توروروسوها.

  4. cfz

    23

    29

    باز باران با ترانه با اسپین های فراوان… :)))))
    پادشاه باران وارد میشود
    فتل هم که کلا به بارون آلژی داره بنده خدا اخه p9 یکم زشت نیست ؟
    بخاطر سوتی اوکون فردا 8 استارت میزنه
    گاراژ فراری هم کلا جوکه
    هوندا عجب اپدیت خفنی داد
    ریکاردو هم که بنده خدا فریادشو از اون سر دنیا شنیدیم خخخ

    • Nohed3339

      25

      10

      Cfz داداش اصلا شما تعیین خط رو دیدی؟ مردونه جواب بده. اگر دیده باشی و اینجوری کامنت گذاشتی که واقعا واست متاسفم. واگر ندیده باشی که نباید از رو نتایج و جدول نظر میدادی. اخه فتل بنده خدا چکار داره که نهم شده؟؟ عزیزم این شاهکار فراری بود که فتل الان اینجاست نهایتا فتل باید دوم میشد

      • cfz

        11

        22

        داداچ زیر کیمیه با اختلاف
        این دیگه تقصیر تیم نیست
        توی همه لپ ها از کیو 1 تا کیو 3 قلطی باقالیا بود

    • josef6565

      16

      7

      بعد از این همه سال فرمول دیدن شما هنوز نمیدونی که وقتی زمین از حالت مرطوب به حالت کاملا خیس در میاد و آب اسپری میشه ماشین ترکشن و اصطکاک خودش رو در پیچ های تند از دست میده و دیگه نمیشه با تایرهای حالت خشک تایم زد مخصوصا این پیست که همه جور پیچی داره.
      فردا همیلتون و بوتاس خط یک رو دارند و احتمال پیروزی همیلتون خیلی هستش ولی صبر کن و تا آخر مسابقه حوصله کن و بعد شروع به خوشحالی کن. خود همیلتون در آلمان از آخر استارت زد و هیچ کس فکر اون اتفاق رو نمیکرد که بیاد و اول بشه. باید دید سرنوشت چطور رقم میخوره.

  5. Farshad46

    20

    39

    ماشالا مرسدس ماشالا پادشاه لوییس … کسی یارای رقابت با پادشاه رو نداره .. فتل با ماشین برتر هم دیگه نمیتونه کاری از پیش ببره …. فتل تا زمانی که همیلتون در فرمول یک حضور داره خواب قهرمانی رو هم دیگه نمیبینه

      • Farshad46

        13

        14

        بله دیگه یه بار بهانه استراتژی یه بار بهانه لاستیک یه بار بهانه بارش بارون روز دیگه بهانه بوتاس ….. این حرف ما نیست خود شما فراری فن ها اول فصل عنوان کردید ماشین برتر فراری داره خود مدیران فراری اذعان کردن ماشین برتر فصل دراختیارشونه ….

      • قلندر

        11

        9

        اولا من طرفدار فتل نیستم و‌طرفدار رایکوننم دوما از اول فصل هی دارم میگم گول اینا رو‌نخورید بنز هنوز بهتره قبول نکردن اگرم نبوده الان که بهتره بعدم نمیدونم واقعا فتل تو بارون اینقدر بد باشه بچه های سایت فرق سه ماشینو تو سایت گذاشتن از نظر ایرودینامیکی بنز تو‌بارون از همه بهتره خیلیم بهتره بعد ردبول و فراری واقعا تو‌ بارون خوب نیست پس همش مقصر فتل نیست بله ابر و‌باد و مات و‌خورشید تو سالهای لویس دخیل بودن و‌کمکش کردن این یک واقعیته حتما لیاقتشم‌ داره ( ولی کثیف میبره تا حالا سه چهار بار این کارو‌ کرده)

  6. Behzad

    24

    0

    درسته فراری اشتباه کرد که تمامی هم نداره اما در کل نمیتونستن جزو دو نفر اول باشن و فقط فتل رفت که فردا از نهم شروع کنه و تنها زیبایی فردا همین رقابت برای سومی هست.
    فتل و کیمی با اینترمدیت تایم نزدن و سریع اومدن و تایر عوض کردن ولی اینجا گفته شده که منگنه شدن و…

  7. سجاد

    40

    3

    فقط با تمام وجود میتونم بگم ننگ بر فراری.واقعا این نحوه ی مدیریت برازنده حضور در فرمول یک نیست.بذارن برن خیلی بهتره.
    و واقعا درود بر مرسدس با اینهمه نظم و تلاش ودقت.🇩🇪🇩🇪🇩🇪

      • دانیال

        18

        10

        این یک واقعیته یاسین جان.
        منتها بعضی دوستان نمیخوان قبول کنن.
        فقط کافیه تاریخ تاسیس و شکل گیری تیم اف1 مرسدس با دقت خونده بشه.

      • Ferrari .Italy

        26

        4

        هزار بار تکرار میکنم و میگم شما تو گاراژ مرسدس هستی میگی انگلیس انگلیس ؟؟::فقط بخش تحقیقاتی مرسدس تو انگلیسه
        قرار نیست با چند تا مهندس تیم المانی بشه با این تفاسیر بوگاتی مال المانه لامبورگینی مال المانه و همینطور مکلارنم ما المانه
        کل شرکت مرسدس و کمپانی ماشین سازی تو اشتوتگارت هستش همون جایی که پورشه هم همونجاس
        90درصد بخش تحقیقاتی تیم ها تو انگلیسه بخاطر امکانات خوب و بهینه

      • S5

        28

        4

        کار انگلیسیها مک لارن و ویلیامزه که دارن اون پایین جدول لایروبی میکنن. اگه سرمایه، مدیریت و برنامه ریزی آلمانها نبود هیچ وقت این تعداد متخصص نمیتونستن دور هم جمع بشن. حتی اگه همشونم انگلیسی باشن زیر پرچم آلمانها دارن خدمت میکنند و بعد از هر پیروزی راننده ها ی مرسدس، سرود ملی آلمان پخش میشه

      • دانیال

        10

        12

        جناب اس 5 و فراری.
        فقط بخش تحقیقاتی نیست.
        تحقیقات و طراحی و توسعه وتست و…….
        نمیدونم درک واقعیت ها اینقدر سخته؟؟؟
        در لیست بهترین مهندسین و طراحان و…همیشه در صدرشون نام انگلیسی ها هست.((از آدریان نیوی بگیرین تا کالین چپمن و اندی کاول و……))
        قرار هم نیست تمام تیم های انگلیسی جزء برترین ها باشن.((فکر کنم همین ردبول کافیه))
        تو بخش انجین سازی هم کاسورث در کنار فراری جزء برترین سازندگان انجین فرمولا وان هستن((هرچند کاسورث چند سالی کناره گیری کرده به خاطر قوانین و بودجه و… ولی احتمالش هست برگرده))
        بله بودجه و ….از دایملر تامین میشه.
        ولی یادتون نره فرمول یک بالاترین سطح خودرو سازی هست و مطمئن باشید این هزینه هنگفتی که در انگلستان انجام دادن در نهایت برمیگرده به تکنولوژی خودروهای جاده ایشون.
        اصلا دره ی موتوراسپرت خودش گویای همه چیزه.
        اینو سرچ کنید((Motorsport Industry Association))
        تشکر.

      • Yasin

        13

        19

        فرمول یک رو دست انگلیسی ها میچرخه واقعا چیز سختی نیست درک کردن این موضوع…. شما برو ببین چندتا از تیم های فرمول یک تو انگلیسن. فک کردی عاشق چشمو ابروی مهندسای انگلیسی هستن؟ نه عزیز برای نبوغی هست که دارن… همینطور تو بخش راننده ها بهترین بودن تو تاریخ فرمول یک… پیشنهاد میکنم به همه ژرمن دوستان… زیاد رو فرمول یک تعصب نشون ندین چون المانی ها اینجا تربچه هم نیستن🤣

      • الف ی

        16

        2

        یاسین
        قدرت بلامنازع بودن مرسدس فقط کار انگلیسی ها نیست داداش من

      • REZA.M

        24

        5

        حق با شماست مافیای فرمول یک دست انگلیسیاست.تکنولوژی فرمول یک هم دست آلمانی ها.انگلیس اگه دارای تکنولوژی بود یه فکری به حال مکلارن و ویلیامز میکرد.همین که آلمان رو با انگلیس مقایسه میکنی درک ناقصت از فرمول یک و دنیای خودروسازی رو نشون میده.

      • Yasin

        5

        13

        امیرجان به دلیل اینکه ادمین کامنتای منو تایبد نمیکنه بیا تو تلگرام حرف بزنیم
        ادمين:
        واقعا فاز يه سري از دوستان رو نميفهمم!!!! نكنه توقع دارين پيام هايي كه توش با افتخار از شيرين كاري هاي گذشتتون حرف ميزنين رو تاييد كنم؟

      • سجاد

        11

        5

        باشه از این به بعد از پرچم انگلیس استفاده میکنم.
        🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪فعلا با اینا حال کن تا بعد

      • دانیال

        9

        0

        رضا جان تعصبی نظر ندید.
        بنتلی و رولز رویس هم ظاهرا انگلیسی هستن ولی تکنولوژی آلمانیه!!!
        فرمول یک بنز هم همینه.
        همینقدر بهتون بگم که آلمانی ها تو فرمول یک به جز یه مدت کوتاهی اصلا نقشی نداشتن.
        هی میگید ویلیلمز و مک لارن.
        خب فراری که تو فرمول یکش اینقدر آشفتس و جلوی بنز کم اوورده چرا تو خودروهای جاده ایش اینقدر موفقه؟؟؟
        ای کاش سایتتون یه مقاله ی خوب و مفصل درباره ی تاریخ اف1 نقش کشورها و…میزاشت.

      • قلندر

        4

        0

        دانیال شاید بخش فرمول یک بنز تو انگلیس باشه با مهندساش انگلیسی باشن و این ربطی نداره که بنز انگلیسیه وگرنه خونش نمیشد آلمان عزیز جونم

  8. McLaren F1

    12

    15

    دوستان لطفا بگین مشکل فتل چی بوده؟
    با این وضع نهایتا بهترین رده ای که فردا بدست بیاره پنجمیه که یعنی باید به مرسدس و طرفداراش قهرمانی رو تبریک گفت
    امیدوارم یه روزی عدالت به فرمول یک بیاد و اختلاف ماشین ها به صفر برسه تا رانندگان برتر مشخص بشن و هیجان به مسابقه برگرده

      • شفیعی صابر

        6

        14

        کجا اینطور بود، فتل وقتی لاستیک عوض کرد، و از پیت لین خارج شد، کلا کمتر از 10 ثانیه قبلش همیلتون از پیت لین خارج شده بود.
        بزرگوار، اخه چطوری بود که فقط برای فتل خیس بود؟ فتل و کیمی دو ماشین اول در Q3بودن که خارجذشدن. دوستان عزیز خودتان حساب کتید یک دور زدن ملا کمتر هز 2 دقیقه است، و بعدش امدن درون پیت لین برای تعویض لاستیک، فتل از زمان شروع Q3 تا زمانی که لاستیک سوپرسافت انداخت کلا نزدیک به 3 دقیقه زمان رفت. وقتی فتل لاستیک عوض کرد هنوز لوییس تایم نزده بود.
        این بنده خدا فکر میکنه واقعا این چیزی که شما گفتی درسته،
        شما گفتید بهش که فتل براحتی سه، چهار مرتبه دورهایش را شروع چردن اما همش کنترل از دستش خارج میشد؟همیلتون هم درون همان پیست و با همان لاستیکها دور میزد. ده تا راننده بودن.

      • Sep-vettel

        9

        4

        جدیدا ۱دور تو فرمول ۱ شده ۱۰ ثانیه؟ تو ۱۰ ثانیه هم میتونه شرایط پیست از خشک به خیس کامل عوض بشه کافیه ۱ پیچ یکم خیس بشه لپ کامل خراب میشه.

      • قلندر

        4

        0

        عزیز جونم‌ نمیدونم چطوری دیدی بله اول فراریها منتظر چراغ سبز بودن رفتن برای امتحان و همونجور که خودت گفتی لویسم پشتشون رفت لویس در زمان خسک پیست تایمشو زد ولی فراری ها اومدن لاستیک عوض کردن که کیمی ۳۰ چون اول لاستیک عوض کرد زودتر به پیست برگشت و سکتور ۱ و ۲ رو تقریبا بدون اشتباه رفت سکتور آخر دیگه خیس شده براش فتلم تازه سکتور یک رو تموم کرده بود در خمین حین لویس که زمانشو زده بود رفت دوباره لاستیکشو‌ نو کرد الان فک میکنی همه برای چی میگن گاراژ فراری خراب کرده برا همینه که نباید با لاستیک اینترمدیت فراری شروع میکرد بعد عوض کردن دیر شده بود

  9. Farshad46

    16

    23

    فتل باید منتظر بشه همیلتون از مسابقات فرمول یک خداحافظی کنه که بتونه قهرمان شه دوباره وگرنه تا زمانی که لوییس هستش این بیشتر شبیه یک معجزه هستش که فتل قهرمان شه

    • Nohed3339

      12

      16

      چرا همیلتون بره که فتل قهرمان بشه؟؟ بزار این تیم بی نظم و انظباط فراری بره. بعد تو خواهی دید که همیلتون عزیزت چگونه خار خواهد شد. برادر عزیز تمام امتیاز بدست اورده همیلتون بهش داده شده. و تمام امتیازات از دست رفته فتل . از اون گرفته شده. این کجاش یه رقابت و یه عدالت هست؟ یکم بیدار بشید واز رو منطق نظر بدید.

      • lord mahyar

        9

        4

        تو جایی ک یک کشور تلاش میکنن ی ماشین برتر بسازن و یک رقابت جهانی فک کنم حرف زدن از عدالت جکی بیش نباشه
        شما منطقی بودی میفهمیدی جنگ سازنده هست و تیم
        نباید هم همه تیم ها برابر باشن

      • cfz

        11

        20

        شیرین کاریای فتل تو این دوسال انقدر هست که حتی استراتژیستا هم پیشش کم میارن
        فتل یه راننده معمولیه که بعضی وقتا جوگیر میشه و میخاد خودی نشون بده فقط همین

      • الف ی

        11

        13

        نو هد
        ما خیالمون راحته و همیشه آرزو میکنیم یکبار همه راننده ها با هم تو ماشین یکسان قرار بگیرن
        اون موقع می بینی که لوییس و مکس و ناندو و اوکون و بوتاس و شاید گسلی و … به راحتی فتل رو جا میذارن تو جدول رانندگان
        همیل بدشانسی زیاد داشته این فصل
        فتل هم داشته
        ولی قطعا کمتر از لوییس بوده
        همیلتون عزیز ما از 2007 نشون داد چه کارای عالی بلده انجام بده
        لطف کن و دیگه از لغت خار استفاده نکن براش

      • شفیعی صابر

        6

        3

        دوست گرامی من میتونم خواهش کنم، این منطقی که الان فرمودید را بیایید در موردش صحبت کنیم.؟
        انتیازلت به همیلتون داده شد، شما بفرمایید، بشمارید؟
        دوست خوبم شما که منطق را خاکستر کردید.
        من واقعا اگر عزیز بزرگوار بیاید با حفظ ادب و منطق با هم در مورد انچه لوییس و فتل از سال 2007 تا کنون کرده اند، و کارنامه ای که بجا گذاشتن، با هم صحبت کنیم.
        من واقعا اگر شما یا هر عزیز دیگری که بتواند در این بحث با نشان دهد که فتل نه کاملا حتی، به میزان 30 % هم از نظر کارنامه کاری برده، من شخصا فرمول 1 را نگاه دیگر نخواهم کرد و میشون هوادار سرسخت فتل.
        هر مسابقه ای را هم که به لوییس داده شده بود امتیازش را ان امتیاز برای فتل، و هر امتیازی که ازش گرفته شده بود ان هم برای فتل حساب کنید و ببینیم کی میبرد. لینکه من بگویم فلان جا امتیاز ازش گرفتن، یا این چیزی که شما از فتل گفتید فقط تا حدی که میتوانستید ایشان را کوچک و حقیر کردید. تزد کاربران.
        دوستان حتما و حتما، پاسخ الونسو و دانیل را دذ مورد مقایسه لوییس و فتل بخوانید.
        دانیل را خوب از پیش میتوان براحتی پیشبینی که از فتل بدش می اید و دلش پر است و از اینگونه حرفها. اما آلونسو را انهایی که از 2007 بطور مداوم دارند فرمول 1 را دنبال میکنند میدانن رابطه انچنان خوبی با هم ندارند.
        اما خواندنی است پاسخ الونسو. حتما بخوانیدش.

  10. Farid

    16

    8

    دارم دیوونه میشم خدا شاهده !!! بابا کیه این مثلا استراتژیست فراری ؟؟!!!! خدایا چقدر باید از دست این گیج بازیا و شاهکارهای معکوس این فراری بکشیم !!!! اشکمونو در اوردن به اباالفرض!!!! ببین بیچاره سباستین چی میکشه از دست اینا!!!! ای خداااااااااااااااااااا

  11. Farid

    16

    6

    آقا کسی ادرس ایمیل ، ای دی واتس اپ، فیس بوک، توئیتر و… از مالک ، مدیر ، مهندسان، یا این بابایی که اسمشو گذاشتن استراتژیست فراری داره معرفی کنه ؟؟؟!!! واقعا جدی گفتم

    • شفیعی صابر

      5

      10

      دوست عزیز اصلا ربطی به گاراژ نداشت.
      فتل با کیمی با لاستیک بارانی اولین ماشینهایی بودن که خارج شدن، کمتر از دو دقطقه بعدش هم درون گاراژ بودن تعویض لاستیک کردن، وقتی فتل با لاستیک سوپر سافت خارج شد لوییس کلا کمتر از 10 ثانیه قبلش از پیت لین خارج شده بود و هنوز تایمی نزده بود.
      من گزارش را خواندم،.تعجب کردم اقای نوحی چرا اینطور نوشتن، جناب نوحی شما بازگو نکردید که فتل چنذین مرتبه اقدام به ثبت دوری بهتر کزد اما همش یا کنترل از دست میداد، یا میرفت خا ج از پیست، برادر من، خیلی ها از دید شما نواه میکنن و فکر میکنن این تمام واقعیات است. در حالیکه شما 90 درصد اتفاقات فتل را ننوشتید. البته، من اگر شما در کاری چون پوشش خبر نبودید نیتوانستم درکتان کنم که بخاطر علاقه ای که به فتل دارید نخواستید انها را بگویید ولی وقتی شما دارید خبری را پدشش میدهید و قرار است اتفاقات تعیین خط را توضیح دهید، یعنی باید هر انچه اتفاق افتاد بازگو کنید حتی اگر به قیمت رفتن ابروی فتل باشد. مثال دارم میزنم..

      • Sep-vettel

        5

        2

        قسمتاییشو که دوست نداشتی یادت رفته کل این ۲روز فراری با عقب ماشین مشکل داشته. لوییسو زیر سوال نمیبرم ولی با خیال راحت میشینه تو ماشین تایم بزنه،ولی فتل چی؟ با لاستیک اینتر میفرستن بیرون تمرکز میمونه؟ بعدش باید نهایت فشارو به ماشین تو ۱ دور بزنه چون دور بعدی وجود نداره که نتیجش میشه اسپین شدن.

      • نیما

        7

        2

        شفیعی جان شما همین تعیین خطو دیدی؟؟ داداش اصن تاریخو تحریف کردی که. بعدش عزیز من راننده ها وقتی از پیت لین میان بیرون یه دور out lap میزنن. اونم جزء تایم گیری حساب میکنی شما؟ فتل فقط دو دور واسه تایم گیری زد بدون حساب دور با اینترمدیتش که اونو تموم نکرد اصن

      • قلندر

        3

        1

        من نمیدونم چه اسراری داری برو‌ دوباره ببین از یو‌تویوپ عزیز جونم بله پشت فتل با اینتر مدیت رفت خوب اون موقع خشک بود باسوپر سافت تایم زد لویس وقتی فتل اینا اومدن عوض کردن دیگه پیست خیس شده بود بعد از زمانش لویس اومد لاستیکاشو نو کرد دوباره رفت پسر جان مثل اینکه جوری میبینی که دوست داری ببینی

  12. lord mahyar

    12

    6

    تو تعیین خط سب فقط داشت اسپین میشد

    نمیدونم جریان چیه ولی حضور سب هم تو 5 نفر اول میتونست مسابقه رو خیلی جذاب تر بکنه البته خیلی راحت تو چندین دور اول خودشو میرسونه
    من ک نمیتونم فردا ببینم مسابقه رو امیدوارم مسابقه کسل کننده ای باشه خخخخخ تا چیزی رو از دست ندم

    • Manhood.gh

      9

      0

      اتفاقا مسابقه خوبی میشه فتل و دنیل باید سبقت بگیرن بخصوص دنیل فتل درسته از 9شروع میکنه ولی شانس داره مسابقست و عیر قابل پیش بینی ولی اگه از 11 شروع میکرد ب نفعش بود تا الان

  13. yaser

    16

    4

    حالا فهمیدید قضیه رو آقایون طرفدار فرمول یک : فتل داره میگه it,s dry i knew it دم خروجی پیت لین بعد یه مشت نابغه تو تیم اینترمدیت میندازند . اینه که میگن فتل تنهاست اینه . بنده خدا ریکاردو رو هم دارن خیلی اذیت میکنن

  14. ...m6...

    14

    15

    الله اکبر الله اکبر پیست چه در خشکی چه در بارانی در دستان توست…..80پول پزیشن اسطوره لوئیس رو به همه تبریک میگم چه میکنه سلطان باروووون اه برق از سرم پرید…..به امید یک دو مرسدس برای فردا…🏆💙

    Lewis the best!
    Team lh44💙

  15. amir.h.n997

    12

    0

    با سلام خدمت f1 فن های عزیز و تبریک به لوییس فن و مرسدس فن ها ،مرسدس و لوییس بی نقص و هوشمند کار کردن و به ثمره اش هم رسیدن و مبارکشون باشه .فراری هم پر اشتباه و بی نظم و البته غافل بود ، توی نیم فصل اول مرسدس یخورده نوسان داشت و با مشکلاتی مثل دمای لاستیک ها و چسبندگی عقب ماشین دست و پنجه نرم میکرد اما فراری این مشکلات رو نداشت ولی باز هم از فرصت ها استفاد نکرد و همه مون چند ماهه پیش میدیدیم فراری چقد قوی ظاهر میشد ، حالا که مشکلات مرسدس حل شد و به اهدافی که میخان دارن میرسن بعضی دوستان میگن این نقشه مرسدس بوده تا فراریو ار اول تحت فشار بزاره خب این دید غلطه .من خودم تو بخش نظرات سایت بعد از مسابقه کانادا بود فکر کنم ،گفتم که مرسدس برای جذاب تر شدن امسال و تک قطبی نبودن امسال یکم مماشات میکنه تا هوادارهای فرمول یک ریزش نکنن . اما دیگ قرار نیست قهرمانی رو تقدیم به فراری بکنه مرسدس هزینه ها و تلاش زیادی کرده و حقش هم هست . مرسدس اون اپدیتایی رو که مثلا از اول فصل قرار بوده بزاره از اسپانیا شروع به اعمال کرد تا یکم فضا جذاب باشه حالا اگ با فیا هم هماهنگ بوده نمیدونم ولی احتمال خیلی زیاد بوده . به هرحال استارت قدرتشو دیر زد ولی حالا دوستان میان از واژه های توطئه و بازی کثیف مرسدس استفاده میکنن که واقعا به نظرم حرکت خوبی نیست. آیا اگه مرسدس از همون اول پرقدرت میومد برد هارو درو میکرد خوب بود؟؟ مرسدس برای جذابیت مسابقات بهای زیادی داد و بخاطر دیر اعمال کردن خیلی اپدیت ها و تنظیمات به یک سری مشکلات ناخواسته هم خورد و بعضی جاها خیلی تیم و راننده ها تحت فشار رفتن اما بازم یک سری هستن که همیشه ناراضی باشن و انگ های توطئه و بازی کثیف بزنن . لطفا یکم واقع بین باشیم نه یک تنه قاضی .

  16. pouya

    14

    3

    مرسی فراری چه میکنن ایناااا
    یعنی به عنوان بیننده این ورزش می‌دونم وقتی پیست شرایط کامل خیس نداره اول میرم سوپرسافت نشد اینتر مدیت چجوری فراری اینو نمیدونه؟؟؟ چجوری نمیدونه
    مگه میشه اصلا همچین اشتباهی تو این سطح
    دیگ فرضیه حماقت و خواب بودن درست نیست
    انگار از پیش تعین شده،همه چی.

    راجع به وتل چیزی نمیشه گفت
    وتل ۲۰ ثانیه بعد کیمی اومد و شرایط خیس پیست سوپر سافت انداخت بخاطر این تو سکتور اخر سر خورد.
    فراری آخر کیو ۳ تیم اسکی داشت نه فرمول یک
    فقط لیز میخوردن
    چه میکنه این فراری
    تو این تیم آرامش برای راننده و شرایط مناسب معنی نداره
    قشنگ میگن بریم ببینیم چی میشه.
    قهرمانی که مشخص شده بود
    مبارکه همیلتون و مرسدس
    بخاطر تیم بی نظیری که دارن
    راننده ها در خدمت تیم
    و تیم در خدمت راننده ها

    فراری بیشتر شبیه سرزمین عجایبه تا تیم
    اینا مرسدس ۲۰۱۶ رم بگیرن اخرن
    مگه میشه 😑😑😑😑

    کاش فصل بعد درست شن که محاله ممکنه
    ولی ما امیدواریم
    به امید قهرمانی وتل و فراری تو سال بعد

    بازم تبریک به طرفداری همیلتون و مرسدس👌👌🌷🌷

  17. Ali

    10

    5

    فرمول1 یه پکیج از راننده، ماشین، بخش استراتژی و مهندیسن که متاسفانه فراری در حال حاضر فقط از راننده خوب و ماشین خوب بهرمنده در حالی که مرسدس در تمامی آیتمها بی نظیر داره کار میکنه و این واقعا قابل تحسین به نظر من یه کلاس آموزشی بود برای تمام تیمها

      • Ferrari .Italy

        10

        4

        تعیین تکلیف نکن برا بقیه برا همیل فنا لوییس راننده بهتریه و برای فتل فنا سباستین تموم شد رفت

      • Ali

        14

        1

        CFZ عزیز فراری راننده ی عالی داره به هر حال فتل چهارسال قهرمان جهان شده و این قابل احترام اما واقعیت اینه که همیلتون در کم اشتباه ترین فرم دوران حرفه ایش قرار داره و ستاره ی اشتوتگارت هم همواره بی نظیر عمل میکنه و این نتیجه رو حاصل میکنه.ولی من دوس دارم که فردا بوتاس قهرمان بشه چون واقعا بوتاس باید2قهرمانی رو حداقل در این فصل میداشت.

      • cfz

        7

        9

        چرا عصبی میشی گلم؟
        آروم باش :)))

      • McLaren F1

        15

        6

        این حجم بدجنسی تو وجود یه نفر واقعا ناراحت کنندس

      • cfz

        9

        10

        McLaren F1
        بدجنس خودتی :/
        رانندت خراب کرده چرا به ما میپری؟

    • Manhood.gh

      2

      0

      مرسدس هم این فصل اشتباهات داشته بخصوص اوایل فصل و بخصوص توی مسابقه و هنگام سیفتی ولی دقیقا این ورزش خیلی بیشتر تز اون چیزی ن خیلی ها فکر میکنن تیمیه و ن فتل و لویز و هیچ راننده ای توی دنیای فرمول وان نمیتونه وقتی حتی ی نفر توی تیمش اشتباه کنه ب قهرمانی برسه و بنظره من ک شاید هم اشتباه باشه تیمی ترین ورزش دنیاست و باید تمام عوامل تیم درست و بی نقص کار کنن تا ی راننده موفق باشه

  18. safemode

    17

    9

    فتل بیچاره فصل تموم شد براش …الان دیگه همیلتون فن نگید ماشین فراری بهتر هست …همیلتون بهترین..fast boy h hamilton mod این چرت حرفا
    فتل تنها هست با ی مشت مهندس و افراد ترکیده تو فراری داره میجنگه…فراری باید کم کم 4 5 نفر بندازه بیرون نیرو جدید بیاره این شکل فایده نداره..
    همیلتون ی کوه ادم باهاش هستند FIA باهاش هست ….بوتاس که نوچه هست toto که عشق هست بهترین مهندس داره و و و …بهترین سریع ترین ماشیت فرمول 1 داره مه راحت نیم ثانیه از فراری سریع تر هست خوب این شرایط نباید اول باشه؟؟؟ نباید سریع باشه؟؟ نباید قهرمان جهان باشه؟؟؟عادل فردوسی جان جایش بود بابا 1 بود…به بوتاس اجازه رقابت نمیدن وگرنه بوتاس با این ماشین بذیت میکرد…
    مسخره تر از این مگه میشه؟؟؟q3 از دست دادن فراری با انتخاب مسخره لاستیک…فتل بیچاره داره خودشو میکشه همیلتون بوتاس مکس کنار بودن به هم تبریک میگفتند…
    حرف نمیمونه..به حال فرمول 1 باید گریه کرد…
    هیچ رقابت و زیبایی نداره …
    ادمین محترم لطفا دقت بیشتر کن چنتا همیلتون فن kid نه همشون خدایی جوری حرف میزنند ادم فک میکنه اومده برنامه عمو پورنگ…بدون هیچ منطق فقط حرف میزنند..
    فقط بگم نیکو روزبرگ کجایی که بعد تو همیلتون با خودش مسابقه میده فقط..

    • Ali

      10

      1

      Safemode گرامی اینکه گاراج فراری مشکل داره دلیلی برای بی ارزش کردن گاراج و راننده های مرسدس نیست اونا دارن بی نقص پیش میرن کما اینکه فراری در دوران شوماخر بی نقص بود و نتیجه اون رو هم دید. این اوج بی انصافیه که شما همیلتون رو راننده ای ضعیف بدونین. به هر حال فراری مشکل داره چه در مدیریت و چه در توسعه ماشین چون فراری تا مونزا ماشین فوق العاده ای داشت و اگر نتونست امتیازات لازمشو جمع کنه ولی برعکس نیم فصل اول مرسدس داره بی نقص پیش میره و فراری هم طبیعتا قافیه رو باخته و انگار نمیخواد هم اصلاح کنه و هر مسابقه بدتر از مسابقه ی دیگه عمل کنه. اگرم بحث نوچه رو پیش میکشین بهتر چین امسال رو یه نگاه بندازین که فراری رایکونن رو نوچه ی وتل کرد وری بوتاس نقششون رو به فنا داد.

    • cfz

      12

      12

      آخ من بمیرم واسه فتل که انقد تنهاست
      اصن تقصیر فراریه که ماشین لیزِ رو دادن به فتل بنده خدا همش اسپین میشه :)))))))
      درسته فراری نظم نداره ولی فتل اگه راننده بزرگی بود این بی نظمیو جمع میکرد یا حداقل بیشتر باعث استرس تیم نمیشد
      هر وقت بارون میباره دل تو دل گاراژ فراری نیست که نکنه حضرت باز بره توی دیوار

      • josef6565

        9

        3

        شما اگر جای سب بودی زمین و زمان رو به هم میدوختی. حالا بازم بگو سب خوب نیست. همین که فقط داره به تاریخ فراری احترام میگذاره و به عوامل سبک سر این تیم نمیتازه خودش نشانه بزرگیه. بزرگی فقط پیروزی و قهرمانی نیست. شوماخر حتی وقتی در تیم مرسدس بود بزرگ و دوست داشتنی بود و علتش هم اخلاق و سرسپردگی بود.

      • Farid

        9

        4

        از کامنتت مشخصه که سواد فرمول یکت کمه
        یا اینکه خیلی سنت کمه. اخه استاد ، اینکه فراری تو بارون اصلا چسبندگی خوبی نداره و یا توان ماشین تو شرایط خیس بشدت افت میکنه چه ربطی به وتل داره ؟؟!!!!! در ثانی : مگه مدیریت تیم لولوی سر خرمنه که وتل اشفتگیه تیمو جمع کنه ؟؟!!!! کار راننده فقط رانندگیه و باقی کارها با تیم و گاراژه!!! آخه رو چه حسابی میگی جمع و جور کردن تیم با وتله؟؟!!!!! کدوم راننده ای تو تاریخ فرمول یک این کارو کرده که این بنده خدا دومیش باشه؟؟!!! تیم باید با مدیریت درست، شرایط آروم و بدون دغدغه و یک پکیج کامل واسه راننده ایجاد کنه و راننده در این شرایطه که خودی نشون میده . مثل سباستین وتل تو ردبول یا همیل در حال حاضر با مرسدس!! التماس تفکر

      • McLaren F1

        7

        3

        اگه منصف باشی و تعصبی نباشی ماشین فراری مناسب بارون نیست
        فکر نمیکنم من و شما با یه گواهینامه ی پایه دو این صلاحیت داشته باشیم که بگیم کسایی در سطح همیلتون و فتل راننده ی خوبی هستن یا نه!
        نه دانشش داریم
        نه تو موقعیتشون هستیم

  19. McLaren F1

    19

    7

    یه چیزی که خیلی جالبه هنوز بعضی از دوستان میگن فراری ماشین برترو داره!
    خدایی دمتون گرم
    رفقای مرسدسی که با تمسخر در مورد وضعیت فعلی فراری حرف میزنین یادتون نره که دنیا دوران دورانه و نوبت شماهم میشه
    همونجوری که یکی پیدا شد و فراری رو کشید پایین چند وقت دیگم یکی پیدا میشه و مرسدس میاره پایین
    پس بهتره احترام رقیب داشته باشین چون خوشی هیچوقت دائمی نیست

    • الف ی

      15

      2

      بله
      دوران پادشاهی مرسدس هم زمانی تموم میشه
      فعلا ما داریم لذتش رو میبریم
      آب من یکی که اصلا با فراری تو یه جوب نمیره!
      ولی شما این مورد رو درست میگین
      بالاخره دوران قدرت مرسدس تموم میشه
      ولی زمانش هم مهمه
      فعلا که 5 ساله طرفدار غول فرمول یک هستیم

      • McLaren F1

        5

        0

        بله
        فعلا دور مرسدسه
        منم امیدوارم به برگشت مک لارن

  20. Nohed3339

    18

    5

    اقا با توجه به گندی که فراری امروز زد. من کلا نسبت به این مسابقه و ۴ تای بعدی ناامید شدم. جدی میگم . مرد هستم و حرفمو پس میگیرم. نمیخوام بخاطر یه سری مدیر و استراتژیست بی عمل و نادان ( فراری) خودمو زیر سوال ببرم. سباستیان خدا شاهده با چشمی گریان این کامنت دارم مینویسم. من عاشق رانندگی و دیسیپرین تو هستم پسر. ولی اصلا غصه نخور مرد. هر کی تورو میشناسه، شما واسش یه قهرمانی . واسه من هم فرقی نمیکنه این فصل چندم بشی . ولی مهم اینه تو دل هوادارانت لانه کردی و همیشه برامون یه قهرمانی. امیدوارم که خداوند حقتو از این تیم فراری بگیره و نابودشون کنه. که اینجوری نابودت کردن. به امید سلامتی واسه سباستیان و کل طرفدارانت. و به امید موفقیت واسه تیم بزرگ مرسدس و راننده هاش که این فصل عالی بودن.

    • بهزاد زمانی

      9

      2

      نوهد عزیز, اتفاق میفته همیشه ماجرا اینطور نیست قطعا نوبت تیمهای دیگه هم اما دو تا نکته رو بدون اجازه خدمتت عرض میکنم امیدوارم ببخشی بنده رو:
      1-مشکل از دیسیپرین نیست, اینو همه دارن, اصل دیسیپلین (discipline) هست که گاراژ فراری نداره
      2- فتل یا همیلتون فرقی نداره الان هستند و ممکنه یه سال دیگه دو سال دیگه نباشن اونوقت برای کی اشک میریزی عزیز؟
      خودت رو اینقدر محدود نکن

      • Nohed3339

        5

        1

        آقا بهزاد بیخیال ما شو . هر چی تو میگی درسته برادر.

    • Fastboy 44

      2

      3

      برادر نوهد از همون اولم بهت گفتم که این کامنت نوشتنای سر سرس و کاملا بی فکرانه و تعصبی آخرش کاری باهات میکنه که دیگه فرمول یک نبینی و فاز خداحافظی برداری(خودتم گفتی) حالا اینارو ول کن مهم نیست
      عیب نداره وتل و همیلتون و فراری و مرسدس اصن چیزایی نیستن که بخاطرش گریه کنی اصن زندگی ارزش اینارو نداره
      ما با هم کل کل میکردیم و کلی میخندیدیم به هم و اون خیلی خوب بود امیدوارم که دوباره شما رو ببینم تو این سایت که دارین کامنت مینویسین
      به امید موفقیت روزافزون واسه شما
      Staystrong#

  21. Farid

    9

    2

    خیلی نامردیه ناموسن که خودیا راننده ی فوق العاده ای مثل سباستین وتل رو عملا از رقابت خارج کنن . کامل نابودش کردن . خیلی حالم گرفته شد . امیدوارم این روند تموم شه و مدیریت جدید فراری تموم این تیم مدیریتی رو مرخص کنه . Grande seb 5

  22. saeed.shei

    9

    6

    من حدود 3 ساله فرمول یک دنبال میکنم راننده اولم مکس ورشتپن بوده و هست.
    ولی راننده دومم فتل بود و نیم نگاهی به لوییس
    اما از مسابقه قبلی لوییس فن شدم چون امسال ضعف فراری و شخص فتل را دیدم.
    توی بارون مخصوصا فتل چه در آلمان چه در اینجا به راحتی اسپین میشه.

    و تبریک به هوندا و تورو روسو گسلی و هارتلی که در سرزمین هوندا تا به الآن سربلند بودن و امیدوارم که در خود ریس هم عالی عمل کنن و سال بعد قدرت هوندا را ببینیم ان شاءالله روی شاسی فوق العاده ی ردبول.

    • Farid

      13

      9

      شما تکلیفت با خودت هنوز مشخص نیست. فکر کردی هوادارای فتل همینطوری اللا بختکی و با ده بیست سی چل کردن شدن فتل فن ؟؟!!!! هوادارای فتل تو ایران و جهان خیلی بیشتر از همیلتون یا هر راننده ی دیگه ایه. اینو خوشبختانه انکار نمیکنن. فتل حداقل دو برابر همیل طرفدار داره تو ایران. بخاطر سبک رانندگیه تهاجمی و رفتار فوق العاده اش با تیم، خانواده دوست و بی حاشیه بودنش و رفتار خاکی با طرفدارانش تو تموم دنیا . همیلتون اینطوری نیست . خیلی حاشیه داره . آخریش نیکی میناژ بود !!!! رفتارش با طرفداراش هم جالب نیست. همیلتونو اندازه استرول هم قبولش ندارم

      • ...m6...

        5

        6

        😂😂😂😂 جدی؟ #آلمان#دیوار#هوادارا#بریتیش#لوئیس#p2#هوادارا …..هشتگای مهمین!

  23. قلندر

    6

    2

    با سلام به رفقا
    امروز خیلی جک بوده فراری من اصلا دیدم زمان گیری سوم و با اینترمدیت دارن شروع میکنن گفتم اینا چه خنگایین آخه اگه بارون میخواد بیاد حالا پیست هنوز کامل خیس نشده که امتحان نمیکنن که اول سوپر میرن نشد میان اینتر‌میذارن حالا فرض کنیم اول هواشناسیشون گفته بارونه که متاسفم دوم چون ماشینشونشون تو بارون هم از بنز و ردبول وضعش خرابتره بازم باید اول با سوپر شروع میکردن و امتحان نمیکردن سوم فتل و رایکونن میدونن ماشین تو بارون قابل کنترل نیست اینکارو خواستن بکنن گاراژ نباید میذاشت من ندیدم یکی دیگه از ماشین اینکارو بکنه این سوتی رو‌ دادن سوپر که انداختن بارون گرفت آریوابنه دید بارون اومد پژمرد آخه مجبوری ،بنده خدا فتل امیدوارم فردا برسی جلو بعد یک ماشین ایمنی بشه بتونی جبران کنی آخر فصل جذاب بمونه

  24. Ali

    4

    1

    Safemode گرامی اینکه گاراج فراری مشکل داره دلیلی برای بی ارزش کردن گاراج و راننده های مرسدس نیست اونا دارن بی نقص پیش میرن کما اینکه فراری در دوران شوماخر بی نقص بود و نتیجه اون رو هم دید. این اوج بی انصافیه که شما همیلتون رو راننده ای ضعیف بدونین. به هر حال فراری مشکل داره چه در مدیریت و چه در توسعه ماشین چون فراری تا مونزا ماشین فوق العاده ای داشت و اگر نتونست امتیازات لازمشو جمع کنه ولی برعکس نیم فصل اول مرسدس داره بی نقص پیش میره و فراری هم طبیعتا قافیه رو باخته و انگار نمیخواد هم اصلاح کنه و هر مسابقه بدتر از مسابقه ی دیگه عمل کنه. اگرم بحث نوچه رو پیش میکشین بهتر چین امسال رو یه نگاه بندازین که فراری رایکونن رو نوچه ی وتل کرد وری بوتاس نقششون رو به فنا داد.

  25. Behrooz

    6

    0

    تبریک به مرسدسی ها ، یعنی فراری با این عظمت با نشون دادن یک لاستیک وت از سوی مرسدس باید گول بخوره و دور اول و حیاتی رو از دست بده ، هر چند که تو دوری که داشتن هم اشتباه داشتن .

  26. الف ی

    5

    0

    از همه ادمین ها یک خواهشی دارم
    این کامنت من رو تایید کنید
    ——–
    این شماره منه
    اون ادمینی که من رو بن کرده ازش خواهش میکنم بیاد تا با هم تو تلگرام یا واتس اپ صحبت کنیم و سنگ هامون رو وا بکنیم
    دوستان
    من سه بار بن شدم
    دو بار اول بخاطر اعتراض شدید ولی بدون توهین به ادمین بود
    داشتم با آقای عظیم در مورد این بن شدن ها و مشکلات سایت صحبت میکردم
    دیشب اکانتم باز بود
    دیشب من کامنت نذاشتم اصن
    امروز اکانتم برای بار سوم بن شده
    خواهش میکنم پیام من رو به گوش آقای عظیم برسونین
    من که دیگه میترسم بهشون پیام بدم و دوباره بن بشم
    خواهش میکنم پیام من رو تایید کنید
    و احتمالا
    الآن هم برای بار چهارم
    باز هم بخاطر اعتراض به ادمین بن خواهم شد
    ادمين:
    شما حالت خوبه؟ بن بودي كامنت نميتونستي بزاري، اين از اين
    بن شدن يا نشدن شما به احدي ربطي نداره جز خودتون و رفتارتون و نوشتارتون اينم از ٢
    و اما سه: اينكه چه كسي صلاح ميدونه چه اكانتي بن بشه فقط و فقط در اختيار من هست و همينطور باز شدن اون اكانت پس لطفا الكي نه وقت خودتون رو نه وقت ساير دوستان رو نگيريد، ممنون

    • الف ی

      4

      2

      بن بودم یعنی چی؟
      یعنی الآن دیگه نیستم؟
      سوال واقعی دارم میپرسم
      خب شما به من بگین که کی هستین
      با هم خصوصی تو بخش پیام ها صحبت کنیم
      نمیدونم دیشب اکانت من باز بود
      کامنت نذاشتم اصن
      نمیدونم چرا الآن اکانتم بسته است
      یک پیام بدون توهین برای آقای عظیم فرستادم
      نمیدونم چی شد که بن شدم
      لطفا به شکل خصوصی توضیح بدین
      اديمن:
      اكانت شما الان بازه كه دارين كامنت ميزارين، من نميدونم رو چه حسابي ميفرماييد بسته شده اكانتتون، پرهام تحصيلي هستم، البته با احترام وقتي براي چت خصوصي ندارم

      • الف ی

        4

        2

        این اکانت
        اکانت چهارم منه
        سه تا اکانتم به دلایلی که نوشتم بن شده
        میگین وقت برای رفتن و دیدن بخش پیام هاتون و پاسخ دادن ندارین
        یعنی چند دقیقه وقت برای صحبت با کاربرتون تو سایت ندارین؟
        ادمین:
        چند دقيقه چرا قدمتون بروي چشم اما چند دقيقه، سابقه در اين مورد خرابه تو كشور ما

  27. Sky2018

    11

    1

    من خودم همیل فن هستم ولی امروز توq3گارلژ فراری واقعا شاهکار کرد و واقعا از ته دل برای فتل ناراحت شدم که چرا این پسر با این همه مشکلات چیزی ب تیم نمیگه

  28. Behrooz

    4

    7

    چیزی که همه فراموش کردن استارت مرسدس با سافت هست و فراری و بقیه با سوپر سافت ، اگر فتل بتونه سریع از بقیه سبقت بگیره و بعد تعویض لاستیک هم دورهای خوبی بزنه شک نکنید که شانس قهرمانی داره ، چون بعد از تعویض لاستیک مرسدس ، ممکنه فراری جلوش قرار بگیره .

  29. بهزاد زمانی

    6

    1

    دوست عزیز بهروز. فتل مجبوره با سوپرسافت Q2 شروع کنه و برای رسیدن به جایگاه پنجم 4 سبقت داشته باشه که یکیش گروژان هست و میدونید که این بابا با پرچم آبی هم راه نمیده چه برسه به حالت عادی. و بعد اون اگر چه با دستور تیمی و چه غیر اون از کیمی هم رد بشه مکس رو جلوی خودش داره یا ممکنه اول از مکس عبور کنه بعد برسه به کیمی در هر صورت اینطوری چند دوری پشت اینا میمونه و باید به لاستیکاش فشار بیاره طبیعاتا یا باید زودتر بره پیت استاپ یا چند دوری با لاستیک خیلی فرسوده دور بزنه. از اونطرف مرسدس با سافت از بقیه تیمهایی که سوپر داشتن سریعتر بود و کسی هم جلوشون نیست میتونن راحت دور دور کنن بدون مشکل و لاستیک بعدیشون به احتمال زیاد سوپر هست البته اگه یه دست نو برا خودشون نگه داشته باشن که خیلی عالی میشه. فکر نمی کنم فراری ها با لاستیک سافت بتونن از پس مرسدسهای با لاستیک سوپر بربیان. مگر اینکه چه اتفاق خاصی رقم بخوره. به هر ترتیب شخصا فکر میکنم اتفاق Q2 مهمتر از مسئله ای بود که در Q3 اتفاق افتاد
    اما امیدوارم برای رسیدن به 4 نفر اول دستپاچه نشه و بقول خودش کار احمقانه ای نکنه چون گفتن چند امتیاز کمتر بهتر از گرفتن هیچ امتیازه.

    • Behrooz

      7

      1

      درسته ، شرایط مسابقه ای بازم فرق میکنه ، کافیه یه سیفتی کار بیاد که با توجه به این پیست ۹۹ میاد اونوقته که فتل هم شانسش بیشتر میشه ، مثل المان که همیلتون از نا کجا اباد اومد و اول شد ، هر چند که احتمالش کم باشه ، در مورد لاستیک من احتمال میدم مرسدس بعد سافت مدیوم بذاره مگر اینکه سافتشون دورهای زیادی بزنه که من بعید میدونم با توجه به پیچ های زیاد ، خود پیرلی هم گفته دوتا پیت استاپ بهتره برای همه . ولی مرسدس برای این با سافت استارت میزنه چون میخواد با یه پیت استاپ مسابقه رو تموم کنه .

      • بهزاد زمانی

        4

        1

        تو تمرینا داشتند شرایط مسابقه ای سافت رو بررسی میکردن. هرچند احتمالش هست اما خیلی بعیده از مدیوم استفاده کنند.
        بنده شرایط عادی رو درنظر گرفتم وگرنه اتفاق اسمش روشه اتفاقه و غیر قابل پیش بینی میتونه به نفع یا ضرر هرکی تموم بشه.
        اما اگر روال عادی بره جلو اونیکه باید تلاش بیشتر کنه برای رسیدن به پودیوم, فتل هست. بنابراین اون باید بیشتر مراقب لاستیکهاش باشه.
        لاستیک خوری فراری بیش از مرسدسه البته ظاهرا تا ببینیم تو مسابقه چی میشه.
        مرسدس با اینکه دو پیت استاپ نخواهد کرد, از مدیوم هم استفاده نخواهد کرداین پیست 18 تا پیچ داره که همشون نیاز به فشار به لاستیک ندارن با مدیریت میشه ردشون کرد.
        با اینحال هیچ چیز قطعیت نداره بایست تا فردا ساعت 8:40 صبر کرد.

      • Manhood.gh

        2

        0

        دقیقا اتفاقی ک توی استرالیا افتاد ممکنه باززهم پیش بیاد و فتل سکو ک هیچ شاید یک تمام کنه همین فصل دوبار سیفتی و اشتباه استراتژی مرسدس ک لویز نبردن توب پیت باعث شد لویز رده از دست بده شایدفردا هم همین اتفاق بیفته اگه فتل بتونه مثل مکس تو روسیه هم سریع سبقت بگیره هم خوب لاستیک نگه داره با ی سفتی میتونه یک تمام کنه

    • Manhood.gh

      2

      0

      دوست عزیز مسابقه فردا ب استارت مکس و کیمی خیلی ربط داره اگه خوب استارت بزنن و یکیشون بتونه زودتر از پیچ یک رد بشه تمام معادلات عوض میشه اگه این اتفاق هم نیوفته بازم ی سیفتی میتونه مسابقه خیلی خیلی جذاب کنه من دوس دارم مرسدس یک و دو بزنه ولی خب مسابقه جذاب بیشتر دوس دارم و فتل هم ی راننده خیلی خیلی خوبه پس شک نکن فردا مسابقه اسونی واسه مرسدس نیست

  30. iman

    13

    7

    یه عده از هوادار ای انگلیسی طوری در مورد فتل صحبت میکنن انگار نه انگار که طرف چهار دوره قهرمان جهان بوده و راننده مورد علاقشون حتی افتخار دیدن اگزوز خودروی فتل نصیبش نمیشد چون معمولا مسابقه رو تو رده پنج و شش تموم میکرد، توی پنج سال گذشته به اعتقاد من هر کدوم از راننده ها تو کاکپیت مرسدس قهرمان میشدن کما اینکه روسبرگ قهرمانتون رو شکست داد و قبلش هم سابقه شکست از باتن تو پروندش ثبت شده، ضمنا عکس پروفایل من مشخصه که هوادار فتل نیستم ، همین فصل هم اگر مرسدس شانس مساوی رو به والتری میداد هم والتری مدعی بود هم فتل الآن با اختلاف صدر نشین بود

    • Manhood.gh

      1

      4

      ایمان جان فتل اگر تو کورسقهرمانی عقبه بخاطر سیاستخای مرسدس نیست بخاطر اشتباه خودشه بعد مرسدس کلا دو یا 3 مسابقست ک داره دستور تیمی میده بوتاس راننده خوبی هست ولی بجز دو یا 3 مسابقه همیشه کندتر از لویز بوده

      • akbar

        2

        2

        مرسدس کلا دو یا 3 مسابقست ک داره دستور تیمی میده ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        قطعا شمام دو سه مسابقه است اف1 میبینی

  31. حمیدرضا

    7

    2

    سلام دوستان. من خودم تعیین خطو ندیدم اما خبرا و کامنت هارو که خوندم واقعا این مسابقه و چند مسابقه قبل مرسدس و LH44 بی اشتباه و عالی کار کردند.امیدوارم فردا مسابقه جذابی باشه فارغ از هرنتیجه ای مثل مونزا یا سیلوراستون امسال.در مورد فراری هم امروز من خودم ندیدم اما فکر میکنم احتمال میدادن که بارون از همون اول زیاد باشه و با اینترمیدیت دور بزنن که اشتباه فکر میکردن و قمار بدی کردن. به امید مسابقه ای جذاب و البته بردی لوییس😊

  32. Ferrari .Italy

    12

    7

    یاسین انگلیس جز همیلتون و جیمز هانت راننده متشخصی نداشته اما المان از شوماخر بگیر تا روزبرگ راننده خوب داشته
    نکنه جیمز هانت یا لوییس همیلتون رو برترین راننده میدونی ؟؟؟ حتما سنا و یا شوماخر رو فراموش کردی
    عزیزم قبله اینکه انگلسیا وارد فرمول بشن ایتالیا خدایی میکرده و خدایی خواهد کرد و برترین کمپانی خودرو سازی تا ابد فراری خواهد موند

    • arastooforce

      1

      4

      توی بیرون پیست فرمول یک بله ماشین فراری جذاب هست اونم به خاطر سلیقه شخصی ما ایرانیها وگرنه حداقل ده ماشین برتر از فراری وجود دارن .ولی توی پیست فرمول یک در بهترین حالت در زمان حال همون رتبه چهارم برازنده هست .

      • Ferrari .Italy

        2

        1

        شما بهترین ماشین تاریخ یعنی ferrari gtoرو دیدی یا نه ؟؟::::::؟؟؟؟؟بهترین ماشین تاریخه هیچ ماشینی زیبایی فراری رو نداره هیچ ماشینی و اینکه فراری نمیاد واسه قدرت بیشتر سوپر شارژر و توربو شارژر بزاره وموتور های ماشیناش هرسال جایزه میبرن
        شما نصف قهرمانی های فراری قهرمانی بدست بیارین بعدا بیاید با بهترین کمپانی تاریخ مقایسه بشید
        همون بس که فراری گرونترین ماشین تاریخه
        دو رکوردشو میگم 16قهرمانی فرمول یک در تاریخ
        بیشترین برد در مسابقات لمانز بعد از پورشه

    • akbar

      4

      0

      کلا با یاسین اختلاف نظر دارم و از انگلیسیام اصلا خوشم نمیاد مافیا هستن تو اف1 اما حقیقت اینه که پدر و پسر هیل، منسل، استرلینگ موس، جکی استوارت، جیم کلارک، باتن و …. رو اضافه کن.

  33. رضا

    5

    0

    دور تعیین خط q3 رو امروز دیدم.ابتدای 10 دقیقه پیست تقریبا خشک بود و اولین تیمی که وارد پیست شد تیم مرسدس بود و همیلتون و بوتاس اولین تایم هاشون بهترین بود.زمانی که فتل برای تایم گیری اومد یه 4 دقیقه ای گذشته بود و بین اکن و پرز گیر کرد و تایم بدی زد.زمانی که اومد جبران کنه شانس بدش بارون شدید شد و 2 دقیقه فرصت داشت که لاستیک عوض کنه اما همونطور که میدونید لاستیک های Wet تایم کمتری میزنن چون چسبندگی کمتری دارن و عملا تایم بهتری نمی تونست بزنه چون تمام تایمهایی که ثبت شده بود برای زمانی بود که پیست خشک بود.امروز یک بدشانسی بزرگ برای فتل بود.اما امسال فتل خودش مقصر هست که الان اول نیست.دور قبل از همیلتون جلو بود و نباید اون سبقت رو اجازه میداد که همیلتون ازش به راحتی عبور کرد و عملا قهرمانی رو دودستی تقدیم همیلتون کرد.

    • akbar

      2

      1

      “دور قبل از همیلتون جلو بود و نباید اون سبقت رو اجازه میداد که همیلتون ازش به راحتی عبور کرد و عملا قهرمانی رو دودستی تقدیم همیلتون کرد.”
      دوست محترم میشه اینو شفاف تر کنی؟!

  34. McLaren F1

    9

    5

    cfz
    تنها کسی که تو سایت به حالت تمسخر کامنت میذاره تویی که فقط باعث تنش میشه
    من طرفدار فتل نیستم
    علاقه ای به همیلتونم ندارم
    طرفدار آلونسوام اما به خودم اجازه نمیدم نه در مورد اون نه هیچ کس دیگه ای با حالت تمسخر حرف بزنم

    • 🇩🇪Seb5

      6

      1

      دمت گرم داداش دقیقا درست گرفتی. امیدوارم مدیریت حساب کاربری ایشون بن کنند چون تمام کامنت هایی که میزاره بوی تمسخر و نفرت پراکنی داره و فقط میخواد جو اینجا بهم بریزه.

      • arastooforce

        3

        4

        داداش خیلی بهت فشار اومده انگار که فیا نزاشته توی مسابقات اخیر تقلب کنین .؟!
        خونسرد باش نمیتونی تحمل کنی مارو لطف کن اکانتتو پاک کن .وگرنه تو کی هستی که بگی کیو پاک کنن

      • akbar

        4

        0

        🇩🇪Seb5 داره کاربر cfz رو میگه…
        arastooforce اومده خودشو لو داده که اکانت دومه lollllllllllllllll

  35. Nohed3339

    10

    2

    از خرابکاری های فراری میشه که بگذریم . اما از بعضی از کامنتای دوستان نمیشه گذشت. واقعا بعضی از کامنتای دوستان گوهربارند. خود همیلتون هم بود اینجوری در مورد رقیبش کامنت نمیگذاشت. سطح رانندگی فتل از گسلی و گروژان هم پایینتره؟؟ ای خدا مارو شفا بده.

  36. 🇩🇪Seb5

    8

    1

    یاسین بجای اینکه اینجا همش نظرات تخیلی بدی برو کمی مطالعه کن.
    نبوغ انگلیسی رو داریم توی ویلیامز میبینیم که اگه موتور آلمانی مرسدس رو نداشت الان ورشکست شده بود از بس کنده.
    نبوغ مکلارن رو داریم میبینیم که از وقتی از مرسدس جدا شد ی روز خوش ندید.
    نبوغ انگلیسی دهه ۸۰ و ۹۰ بود که با موتور های فورد و رنو قهرمان میشدن.
    اگر مرسدس آلمانی نبود راننده شما به قول خودتون پادشاه سریع نمیشد.

    • دانیال

      5

      5

      من به جای اون دوستمون جواب میدم.
      کجا نوشته شده که موتور بنز((اف1)) آلمانیه؟؟
      تمام مراحل تحقیق توسعه و تست در تاسیسات بریکسورث انگلستان انجام میشه.و کار شاسی هم در برکلی.
      دوست عزیز نزدیک 1000 تا کارمند و مهندس و……تو انگلستان دارنا.
      مطمئنا این تعداد کارمندا گاراژ بنز رو تمیز نمیکنن!!!!!
      سال 2005 دایملر با تصاحب شرکت مهندسی ilmor به این سطح رسید.((البته داستانش مفصله))
      حتی مرسدس گیربکس ماشینشو با همکاری x trac میسازه.
      فکر میکنم اسم این سه نفر تو بنز کافی باشه.James Allison-Mike Elliott
      Geoff Willis.
      به اضافه اندی کاول که نیازی به توضیح نداره.
      از وقتی جیمز آلیسون به این تیم اضافه شده فوق العاده شدن.مایک الیوت هم تو ایروداینامیک خودور سنگ تموم گذاشته.
      ((نبوغ انگلیسی دهه ۸۰ و ۹۰ بود که با موتور های فورد و رنو قهرمان میشدن.))
      فورد؟؟؟
      فورد فقط سرمایه گذار اصلی بود کاسورث تمام مدت کار توسعه و طراحی رو انجام میداد.((که اینم بحثش مفصله میزاریم برای بعد))
      یعنی واقعا نیاز به توضیح بیشتری هست؟؟؟؟؟؟
      ..
      بعدشم امیدوارم طرفدارای همیلتون((که خودمم یکیشون هستم)) کمی بهتر برخورد داشته باشن.
      خوب نیست حریف رو تحقیر کردن.
      فتل چه خوشم بیاد چه نیاد راننده ی بی نظیری هست.

  37. lord mahyar

    1

    8

    سباستیان خدا شاهده با چشمی گریان این کامنت دارم مینویسم
    خیلی دلم کباب میشد بخاطر طرفداران فتل ک طرفدار همچین شخصی هستن ولی تو یکی دیگه منو نابود کردی این غرور لعنتی رو جمع کن خودتونم میدونم از همیلتون خوشتون میاد ولی مثل مسی و رونالدوعه رفتین سمت مسی مثلا بگین از رونالدو سره
    بیا ب جمع طرفداران همیلتون تا همیشه شاد باشی ن گریان

دیدگاه خود را بیان کنید