فرمول یک ایرانلوییس همیلتون از لحظه آغاز رقابت روسیه والتری بوتاس را تعقیب می کرد اما پس از پیت استاپ لوییس و نزدیک شدن سباستین فتل به وی، دستور تیمی صادر شد و بوتاس جایگاه خود را به مرد بریتانیایی تقدیم کرد.

در ادامه رقابت، تیم رغبتی به پس دادن جایگاه به بوتاس نداشت تا در نتیجه آن لوییس جایگاه خود میان رانندگان را مستحکم تر کرده و با فتل 50 امتیاز اختلاف ایجاد کند.

پس از مسابقه لوییس از سخت بودن مسابقه برای مرسدس گفت و اذعان داشت:

امروز واقعا روز سختی بود چراکه والتری در طول هفته عملکردی فوق العاده داشت و با دادن جایگاهش نشان داد که جنتلمنی واقعیست! والتری در حال حاضر در کورس قهرمانی نیست و این باعث شد یک هفته عالی برای تیم سپری شود.

تیم کاری استثنایی برای این یک-دو، و پیشتازی نسبت به فراری انجام داد و این نتیجه معمولا همه را خوش حال می کند. با این حال من بوتاس را درک می کنم و می دانم امروز چه قدر برای او سخت است. بوتاس لیاقتش جایگاه اول بود، اما این یک کار تیمی است و این تصمیم برای قهرمانی تیمی بود، ما برای هر دو قهرمانی رقابت می کنیم و امروز این کار تیمی به خوبی نتیجه داد. با اینکه اتفاقات امروز خارق العاده نبود، من می دانم که بوتاس در رقابت های بعدی عالی خواهد بود.

Bottas

والتری بوتاس – تعیین خط گرندپری روسیه 2018

بوتاس پس از مسابقه به وضوح ناامید شده بود و مدیر تیم توتو ولف پس از رد شدن از خط پایان به او اعلام کرد که بعدا درباره این دستور تیمی صحبت خواهند کرد.

والتری درباره احساسش نسبت به این تصمیم گفت:

امروز روز سختی بود. مشخصا تیم نتیجه خوبی به دست آورد، بیشترین امتیاز ممکن را کسب کردیم اما به شخصه، همان گونه که همه می گویند، روز سختی را سپری کردم. ما همیشه قبل از شروع مسابقه تمام حالت ها را در نظر میگیریم اما مسابقه غیرقابل پیش بینی است و نمی توان از اتفاقات بعدی مطلع شد. لوییس در حال حاضر بر سر قهرمانی می جنگد و ما بر سر قهرمانی تیمی.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

103 دیدگاه

  1. McLaren F1

    64

    6

    واقعا باید یه فکری به حال فرمول یک کنن
    روز به روز داره از جذابیتش کم میشه
    دستور تیمی واقعا ناراحت کنندس
    چیزی که بدتره به نظرم صرفه جویی و اقتصادی روندنه
    با تمام توان نمیرن که بنزین ذخیره بشه لاستیک دووم بیاره
    اخه بالاترین سطح رقابت های ماشینی دنیا با اقتصادی بودن جور درنمیاد
    تعیین خط ۱.۳۱
    مسابقه ۱.۳۶
    میترسم سال دیگه راننده ها بین مسیر مسافرم سوار کنن تا خرج ماشین دربیاد

    • نیما

      24

      4

      آره دقیقا. دستور تیمی مرسدس داد منطقی بود و همیشه هم تو فرمول یک بوده ولی واقعا جذابیتو کم میکنه. همیشه هم واسم سوال بوده چرا حذفش نمیکنن. کاری نداره که قانون بذارن هیچ تیمی حق جا به جایی راننده هاشو نداره شرایطم واسه همه مساوی میشه

    • مصطفی

      25

      1

      مسافرو خوب اومدی، باحال بود،تنها راه جذاب شدنش اینه که دوام لاستیکا رو خیلی کم کنن، موقعی که مجبور بشن مثلا 3 تا پیت استاپ برن همه چی غیر قابل پیش بینی میشه، دیدین که همیلتون جلوی فتل بود، پیت استاپش هم سه دهم ثانیه سریعتر بود ولی پشت فتل دراومد،

    • S5

      28

      2

      پیست ژاپن کاملا مناسب مرسدسه و اونها چهار پنج فصل گذشته تو ژاپن دست بالا داشتند.
      ضمن اینکه با آپدیت جدید مرسدس، عملا اونها تو همه پیستها دست بالا دارند، نمونه اش پیستهای متفاوت سنگاپور و سوچی که تو هر دو بالای نیم ثانیه فاصله انداخته بود

      • Behnam380

        18

        6

        سرعت مسابقه ای فراری تو سوچی مشخصا کمتر از مرسدس بود وگرنه فتل نمی‌گذاشت لوییس ازش رد شه و دیگه فراری باید به فصل آینده فکر کنه.

    • Behzad

      15

      8

      با این ماشین مرسدس دیگه رقابتی وجود نداره که بشه تحلیل کرد کدام راننده یا برند در اون موفقه.
      اینجا معادلات اقتصادی چربش داره و برای تشکیلات بهتره همیلتون اول بشه منتهی ممکنه چندین دور رقابت بین لوییز و فتل ایجاد بشه و اگر بوتاس با کیمی درگیر بشه یا با حضور مکس رقابت برای سومی دیگه بهتر از این نمیشه.
      باید دید سناریو سوزوکا چیه.
      بنده احتمال میدم ست آپ بوتاس ضعیفتر باشه تا نتونه با فتل بجنگه و شاید هم مرسدس هر دو را برای اولی بفرسته.
      مثل کشتی کج میمونه جان سینا ، تریپل اچ ، اندرتیکر و سایر ستاره ها ببرن طرفدارا خوشحالترن.

    • akbar

      5

      2

      با این اوضاعی که بعد از مونزا مرسدس بوجود آورده خودشون دست بالا رو دارن
      1:موتورشون اختلاف خیره کننده ای با فراری نداره
      2:دانفورس بهتری دارن
      3:سیستم ترمزشون هم تو سنگاپور اپدیت کردن که بعد از اون پیچ های سرعت پایین که مشکل داشتن هم حل شده
      4:اپدیت تعلیقشونم تو روسیه عالی جواب داده و مشکل لاستیک خوریشون رو هم حل کرده

      مگه اینکه فراری دو ریس قبل رو ستاپ مناسبی پیدا نکرده باشه که خیلی بعیده ویا آپدیت خاصی مثل سیلورستون از فراری ببینیم که با یک فلور جدید عالی ورق رو به نفع خودش برگردوند.

  2. Sky2018

    27

    4

    اصلا برد دیروز نچسبید فتل نتونست بوتاسو بگیره بعد چطور میخاست همیل رو بگیره واقعا چهره بوتاس روی سکو بخصوص قبل اهدا جام تو چشماش یه نا امیدی وحشتناکی بود

    • پوریا

      19

      5

      بوتاس وقتی از ماشینش پیاده شد .اولین کاری که کرد رفت لاستیک چپ پشت ماشین لوییس رو نگاه کرد /اما غافل از اینکه لوییس چهار دور آخر فشار زیادی بهشون آورد تا بهانه لاستیک منطقی باشه .نمیدونم اون صحنه رو دید یا نه

  3. S5

    35

    19

    بدی هوادار همیلتون بودن اینه که خوشحال ترین روزشون، زهرمار میشه بهشون و باعث خنده رقبا. اون از پارسال که لپ شد و اینم از امسال :))

    • Manhood.gh

      15

      23

      واقعا درکش واسم سخته ک دستور تیمی اگه از فراری باشه ی استراتژی صحیح و فکر شدس ولی دستور تیمی مرسدس زشته و روح فرمول یک نابود کرده توی آلمان همین اتفاق افتاد حالا فتل نتونست و رفت تو در و دیوار اون موقع کار بدی نبود الان بد شده????

      • akbar

        14

        2

        دوست عزیز فهمت از اف1 رو با مطالعه و دیدن با دقت بیشتر ببر بالا و ببین که چرا المان دستور تیمیش با روسیه فرق میکرد…
        المان راننده نت لیدر تیم فراری فتل بود و جهت جلوگیری از سوزوندن لاستیکش کیمی کند با لاستیک کهنه تر رو دستور دادن بره کنار و راننده سریع تر مجبور نباشه تحت فشار سبقت بگیره چون معنایی نداشت و اگه بنا به شرایط جاشون برعکس بود بازم باید اینکارو میکردن؛ اما تو روسیه بوتاس بعد از پیت هم لیدر موند و کند هم نبود لاستیک فرسوده تری هم نداشت و کاملا هدیه به همیل بود این برد چون همیل دومم میشد فاصله امتیازی تا پایان فصل به اندازه کافی سیف می بود. ضمن اینکه مرسدس کاملا برتریش رو اشکار کرده و واقعا میشد این برد رو از بوتاس نگرفت و به اهداف فردی وتیمی هم رسید.

    • cfz

      15

      37

      زهرمار که به هوادارای فتل شد که هم رقیبش ازش بدون دی ار اس و بدون موتور برتریه سبقت ناز گرفت هم مسابقرو برد هم مرسدس یکو دو کرد هم فتلو نامید کرد دیگه چی از این بدتر؟

      • vahid

        22

        7

        بدون موتور برتر ؟!!! فلش بک بزن ببین تواین فصل مرسدس چند بار پول زده

      • safemode

        17

        7

        یا فرمول 1 نمیبینی موتور بد خوب نمیدونی چیه که مشخص هست اطلاع در حد gp 2 هست …
        یا سرتونو کردین تو برف…جایی که بوتاس 1 هست و فتل بعدش 1000% موتور بهتر داره عمو
        مثل خو همیلتون نظر میدی حال ادم بد میشه…

      • نیما

        23

        6

        cfz بدون موتور برتر؟ :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))
        بابا تو خیلی باحالیا
        تو عوالم جالبی سیر میکنی
        :)))))))))))))))))))

      • Behnam380

        21

        6

        سره پیچ میخواستی با دی آر ای سبقت بگیره ،اون فتل بود که تو اروژ بدون دی آر ای سبقت گرفت

      • akbar

        10

        2

        فراری توی موتور نزدیک شد و میشه حدس زد در برهه هایی از فصل موتور برتر رو داشت اما از نظر شما موتور برتر یعنی خودروی بهتر؟!
        فراری ایرو که پارسال قوتش بود رو امسال به مرسدس باخته… سرعت و عملکرد بی نظیر پیچ های کند پارسالش رو هم سنگاپور نشون داد که واگذار کرده
        همیلتون با این سبقت جانانه که از نظر شما عملکرد عالیش رو نتیجه میده چطور کل اخر هفته رو به بوتاس باخت؟!!
        نتیجه
        فراری در سوچی <<< مرسدس در سوچی

      • cfz

        4

        9

        Behnam380
        همین که اون سبقت مستقیمی رو با سبقت لوییس یکی کردی فهمیدم چقد از فرمول یک میفهمی :)))

      • cfz

        5

        14

        نیما
        فراری موتور برتر رو داره همه اینو میدونن
        حتی مارادونا!!!!

      • cfz

        5

        11

        safemode
        چرا انقد سختته بپذیری موتور فراری قویتره؟

      • cfz

        5

        11

        akbar
        موتور که قطعا از مرسدس قویتره
        اما شاسی فراری تا سنگاپور بهترین شاسیو داشت اینو از موناکو و مجارستان میشه فهمید
        اگه بارون نمیومد فراری راحت تو مجارستان یکو دو میکرد
        اما سنگاپور لوییس واقعا فوق العاده عمل کرد هرچند منکر خوب بودن ماشین نمیشم
        ولی بوتاس هم همون ماشینو داشت و فاصلش رو هم همه دیدیم
        لوییس توی لیگ دیگه ای داره رانندگی میکنه
        حالا حالاها کسی به گردش هم نمیرسه

      • cfz

        6

        8

        vahid
        بیشتر پول پوزیشن های مرسدس حاصل نبوغ و بی اشتباه بودن لوییسه تا ماشین
        سیلورستون رو کافیه بهش نگاه کنی

      • akbar

        5

        2

        CFz
        از کی اروژ شده مستقیمی؟ ??‍♂
        مارادونا از کی شده ماشین شناس؟ ??‍♂

        تعیین خط سیلورستون سب مصدوم بود.
        FYI

      • safemode

        15

        11

        این ماشین که مرسدس داره مکس داشت که او ن زمان تو کجا بودی؟؟؟
        بجای بوتاس درجه 2 اگه مکس الونسو فتل حتی لک بود بازم جوک میگفتی؟؟
        همه نیکو روزبرگ نیستند ..
        همیلتون هیچی نیست هیچی به تنهایی..
        همه دنیا میدونند اختلاف مرسدس مخصوصا چند مسابقه اخر از همه ماشین بیشتر هست…
        شما همیلتون فن مثل بچه ها حرف میزنید کمبود زندگی تو حرف زدن با دیگران جبران میخواین کنید…جوری میگید گویا بچه محلت هست..
        تو دهات شما کسی از برد باخت فراری و مرسدس غصه میخوره؟؟؟
        بابا جون دنیاتونو بزرگ کنید …چقدر باعث خنده هستید شما اخه…
        ادمین تایید کن ببینم حرف حساب این میزنه…
        اخ اخ فتل فن الان حتما گریه میکنند..اتفاقا خوشحال هستن …چون سب تک تنها تا اینجا اومده..
        5 مسابقه مونده…خیلی اتفاقات هست …
        استاد روزبرگ یادتو ن نمیره که جیگرتون اتیش زد 2 سال قبل مسابقه اخر…
        50 امتیاز زیاد هست ولی dnf…
        اگه فتل قهرمان نشه باز کسی غصه نمیخوره kidman
        بنده سخصا موتو gp میبینم و UFC …
        به دوستان میگم 5 روز دیگه 5 صبح به زمان ایران بزرگترین مسابقه ufc وزن سبک ببینید …حداقل اونجا 2 غول میبینید کسی مثل این نیست رو مخ باشه…
        ادمین تایید لطفا

      • الف.ی

        4

        16

        safemode
        داداش
        خوبی یا نه؟
        الآن دیگه برتری همیلتون نسبت به فتل کاملا اثبات شده
        نشنیدی صباغ چی گفت موقع مسابقه؟
        گفت اگه اشتباهای فتل و همیلتون رو کنار بگذاریم، فتل باید 62 امتیاز جلوی لوییس میبود ولی الآن 50 امتیاز زیرشه
        ماذا فازا؟
        مارادونا هم دیگه گفته که همیلتون با ماشین ضعیف تر فتل رو شکست داده
        خخخخخخخ
        اسپا 2017 رو یادت بیارم؟
        لاستیک دو درجه نرم تر و ماشین برابر؟
        بهترین راننده تو پاور رنک و چند سال اخیر رو چی؟
        سیلور 2008 رو یادت بندازم؟
        شما برو قهرمانی 2008 و اتفاقات 2007 رو ببین که لوییس باید تو همون سال اول حضورش قهرمان میشد ولی وای از اون خرابی گیربکس
        وای از مالزی 2016 که اگه نبود، الآن لوییس این رکورد شوماخر رو هم گذاشته بود تو جیبش
        لوییس از بچگی میرفته سر مسابقات مکلارن
        پدرش دو سه شیفت کار میکرده تا پول کارتینگ پسر رو در بیاره
        همه تو مدرسه بخاطر سیاه پوست بودنش مسخره میکردن
        ولی کنار همه سختی ها جنگید و تبدیل شد به سوپر راننده ای که الآن میتونی ببینی
        از زمانی که اومد تو فرمول یک مشخص بود که یک ابر راننده است
        تا سال 2014 هم ماشین برتر دستش نبود
        فتل نیم فصل اول ماشین برتر رو داشت
        چیکار کرد باهاش؟ فقط فرصت سوزی کرد
        همیلتون چی کار کرد؟ بهترین استفاده ممکن رو برد
        شما برو اسم راننده مورد علاقت رو درست بنویس تو پروفت
        یکمی هم اطلاعاتت رو بیشتر کن
        بعد بیا بقیه اش رو صحبت میکنیم
        ببخشید ادمین که طولانی شد

      • akbar

        11

        3

        “”الآن دیگه برتری همیلتون نسبت به فتل کاملا اثبات شده
        نشنیدی صباغ چی گفت موقع مسابقه؟””
        .
        .
        در جواب کامنتای اینچنینی فقط باید گفت خدای من!! بحث آماری تو مسابقاتی که ماشین اوله بعد تیمه اخرم راننده؟!!
        ماشینت اینقدر برتر باشه هر راننده ی بالاتر متوسطی این آمارو میزنه

      • Behzad

        6

        2

        الف ی جان با احترام عرض میکنیم ، شما فقط بخشی از تاریخ و حوادث فرمول یک را ذکر میکنید که باب میل هست.
        شوماخر درسته 7 بار قهرمان شده اما 4 بار دیگه میتونست به این رکورد اضافه کنه؛
        سال 97 در مسابقه آخر که خرز بود با برخورد به ماشین ویلنوف رفت تو شن ها و نتونست خارج بشه و با 3 امتیاز اختلاف دوم شد.
        سال 99 پاش شکست و از ادامه فصل باز موند و همتیمیش ادی ارواین با دو امتیاز اختلاف در کل دوم شد.
        سال 2005 هم با اون وضع تایر کلا همه چی واگذار شد.
        سال 2006 هم در سوزوکا که اول بود با مشکل فنی از دست داد و موجب شد فاصله با آلونسو زیاد بشه.
        اونقدر حوادث زیاده که نمیشه فقط به یک فصل پرداخت چون هر مسابقه برای خودش یک داستان مفصل داره.
        نیازی به یادآوری نیست که فصل 2008 متعلق به ماسا بود اما یک اشتباه کوچک در سنگاپور معادله را به هم ریخت و فصل 2007 هم اون پودر مرموز شاید موجب نزدیک شدن همیلتون به بالای جدول!

      • الف.ی

        4

        8

        akbar
        با ماشین برابرش هم به اثبات شده که فتل عددی نیست جلوی همیلتون
        چیزی که تمام اخبار این چند روز در این مورد میگن اینه که اشتباهات فردی فتل باعث دورشدنش از قهرمانی شده
        فتل به اندازه کافی ماشین برتر دستش بود
        استفاده نکرد
        حالا دیگه نوبت لوییسه که ماشین برتر دستش باشه و درست استفاده کنه
        ماشین برتر داشتن یک حسنه
        ولی راننده هم باید بتونه ماکسیمم امتیاز ممکن رو دریافت کنه
        کاری که فتل اصلا نتونسته درست انجامش بده

      • akbar

        4

        1

        الف ی
        ماشین برتر داشتن یک حسنه
        ولی راننده هم باید بتونه ماکسیمم امتیاز ممکن رو دریافت کنه
        .
        .
        آقا ماکسیمم استفاده یعنی چی؟
        یعنی ماشین برتر رو فقط دو نفر دارن یکیش دوم میشه بعد با دستور تیمی میره اول!! منظورت همینه؟!
        ?

      • الف.ی

        0

        3

        جناب behzad
        فکر میکنم میتونم با شما صحبت محترمانه ای داشته باشم که منجر به افزایش اطلاعاتم بشه
        حقیقتش من از مسابقات قبل از 2007 و 2006، فقط بلژیک 1998 رو دیدم
        در اون مورد چیزی ندارم که بخوام بگم
        اگر شما چیزی مد نظرتونه من گوش میکنم
        در مورد 2008
        بله
        مسا تو پیت لین در مسابقه سنگاپور وقتی داشت سوخت گیری انجام میداد دچار مشکل شد و اون لوله جدا شد و مسا مجبور شد تو خروجی پیت لین توقف کنه
        اون مسابقه اولین مسابقه فرمول یک در شب بود
        اتفاقا فول ریسش رو هم من دارم
        تو سایت هست
        دوستان میتونن دانلود کنن
        فکر میکنم آلونسو قهرمانش شد
        حالا بگذریم
        لوییس تو پیچ آخر قهرمانی رو از مسا دزدید
        چرا شما از سال 2007 چیزی نمی گین؟
        منظورم خرابی گیربکس تو برزیله
        منظور شما از پودر مرموز رو نمی دونم
        ممنون میشم بیشتر توضیح بدین
        بله هر فصل داستان خاص خودش رو داره
        منم همه رو دقیقا یادم نیست
        همین پارسال رو هم من دقیق یادم نمیاد !!!!
        البته تحریف تاریخ هم انجام ندادم
        اهل اینم نیستم که جایی که دوست دارم رو بگم و جایی که دوست ندارم رو نه
        به هر حال
        خوش حال میشم صحبت با شما رو ادامه بدم

      • الف.ی

        1

        3

        akbar
        ماکسیمم استفاده یعنی وقتی لیدره تو دیوار نره و خیلی چیزای دیگه

      • قلندر

        2

        0

        الف ی به رانندگی هست ولی تو شرایط مساوی من نمیدونم طرف ۵ ۶ ساله داره با ماشین یک مسابقات میتازه بعد شما از کجا دارید میفهمید لویس خیلی بهتر از فتل هست اصلا درست نیست نمیشه گفت مگر اینکه تو یک تیم باشن با شرایط مساوی و اتفاقات میافته چه اشتباه خود طرف یا تیم خوب معلومه که لویس از لحاظ شرایطی شرایطش عالیه ولی به نظر من مورده خوری میبره همیشه ث شاهکارم نیست از کل تاریخ فرمول یک به نظرم شرایطش بهتر از همس هم تیم هم ماشین هم استراتژی هم کمک راننده و هم شانس دیگه چی میخواد یک نفر فک نکنم تو کل تاریخ فرمول یک همه همرو داشتت باشن
        و از نظر خداکثر سرعت ماشین بنز همیشه از اول بالاترین سرعت و داشته شاید به قول صباغ فراری از ۲۵۰ به بالا شتاب بهتری داره که تو‌همه مسابقات به کار نخواهد اومد که تو سیلورستون کمی جواب داد

    • Sky2018

      3

      5

      دوست عزیز s5هی میای میگی یه نفربود میگفت بوتاس راننده دو نیست یا همیل بعد پول بوتاس غور نزد اون یه نفر من بودم رو حرفمم هستم بوتاس راننده دوم نیست ولی بخاطر بد شانسیهایی که اورده تو چندتا مسابقه و امتیازهایی که از دست داد تیم مجبور شد از اون استفاده کنه ….

  4. S5

    26

    13

    یه نفر هم بود بعد از تعیین خط میگفت همیلتون از پول هم تیمیش خیلی خوشحال بود و برعکس فتل غرولند نمیزد.
    داداش حالا فهمیدی چرا غرولند نمیزد؟

  5. نیما

    20

    9

    قهرمانی مرسدس و همیلتون رو پیشاپیش به طرفداراشون تبریگ میگم. با این اختلاف امتیازی واقعا بعیده قهرمانی به فتل برسه. من از ۲۰۰۵ فرمول یک میبینم واقعا باید بگم امسال بهترین عملکرد همیلتون تو فرمول یک بود و پر اشتباه ترین فصل فتل. الانم با اپدیت های جدید از فراری با اختلاف جلو افتادن. امیدوارم فراری کاری کنه فصل بعد مثه نیمه اول این فصل به مرسدس نزدیک باشن و فتلم به اوجش برگرده. مرسدس هم واقعا طبق معمول هم کار تیمیش، هم استراتژیش و هم توسعه ی ماشینش عالی بود

    • S5

      25

      17

      اتفاقا اون سبقت به ما هم خیلی چسبید، چون مشخص شد مرسدس و همیلتون حتی با ماشینی که یک ثانیه سریعتر است و تونسته سبقتم بگیره چنان از فتل میترسند که حاضرند با دستور تیمی خودشون ضایع کنند و یک و دوشون زهرمار.
      یه نگاه به چهره راننده ها مرسدس رو سکو بنداز همه چی دستت میاد

    • Sam

      19

      11

      چه رویی دارین که بعد اون همه سبقت سب از همیل میایین حرف از سبقت میزننین اونم چه سبقتایی
      تازه با فراری در مقابل مرسدس الانم از اون تعیین خط اختلاف ماشین مشخص بود وگرنه لوییسو چه به سبقت .تو همون استارت کارو یکسره میکرد فتل اگه مرسدس اینقدر سریع نبود

      • الف.ی

        8

        13

        هر دوتاشون سبقت های خوب از هم داشتن
        ولی سبقت گرفتن فتل خیلی تهاجمیه
        اکثرا هم برخورد توشه
        من با این نوع سبقت مخالفم
        معتقدم باید به عنوان caused a collision در قوانین منظور بشه و تحت پیگرد قرار بگیره
        اما این سبقت لوییس از فتل خیلی فنی بود
        قبول نداری؟
        نمیدونم چرا فتل داخل رو باز گذاشت
        اما سبقت لوییس خیلی فنی و تمیز بود

      • akbar

        8

        3

        الف ی
        یک بار با ماها نه با خودتون مشخص کنین چن چندین!! پارسال آمریکا خیلی دفاع کرد تا لاستیکاش رفت اومدین گفتین فتل هوش مسابقه نداره!!! الان که میدونست مرسدس سریعتره سخت دفاع نکرد اونم پیستی که ماشین سریع تر راحت رد میشه میاید میکید چرا دفاع نکرد؟!
        تحلیل های عالمانه و نظرات فضایی فقط از داشتن ماشین و تیم بهتر میاد و گرنه این همه قیاس و نظر مع الفارق معنی و پایه درستی نداره.
        ماشین ک.لاکه و شماها کوک، الان که فاصله باز شده هر چی بشه تعبیرش میشه مهارت لوویس! سبقت از فتل هیچ اگه میتونست بوتاسو شکست بده تو سوچی که از پیست های ضعیف ایشونه… باشد که سر را از برف بیرون بیاوریم

      • الف.ی

        3

        7

        کی‌ حرف‌ از هوش مسابقه ای زدم؟؟؟؟!!!
        ماشین فراری واقعا ضعیف بود که همیل و بوتاس و فتل داشتن پا به پای هم میرفتن؟؟؟ با اختلاف خیلی کمی به سمت مرسدس بود
        پس بهونه ماشین برتر نیارین
        من گفتم نمیدونم چرا داخل رو باز گذاشت
        چه ربطی به هوش داشت؟! اصن حرفی از هوش زدم؟
        جالبه که میفرمایند ما سرمون رو از برف بیاریم بیرون
        تمام دنیای فرمول یک دیگه میدونن که فتل این فصل خیلی بد کار کرده
        تمام کارشناس ها دارن میگن
        بعد از سنگاپور
        براندل گفت همیلتون داره در فرم شکست ناپذیر رانندگی می‌کنه
        لوییس تو سوچی خیلی خوب نیست
        برعکس بوتاس عالیه

      • Behzad

        3

        1

        الف ی از دور 14 تا 43 اگر اشتباه نکنم سه نفر اصلی پشت مکس حرکت میکردن که طبیعی هست سرعت مسابقه در کنترل مکس باشه اما هر دو مرسدس ها براحتی میتونستن سبقت بگیرن.
        اگر میبینید اختلاف زمان با تایر سافت کمه به این خاطر نیست که ردبول و فراری در حد مرسدس هستن بلکه این تایر به لحاظ محدودیتش و عمرش و نگهداریش اختلاف را کم میکنه.
        اختلاف واقعی در پول پوزیشن مشخص میشه و احیانا باید بدونید اگر اون مد در مسابقه اجرا بشه چند دور قبل پایان سوخت تمام میشه.
        وقتی همیلتون با تایر سرد نسبت به فتل میتونه راحت عبور کنه به خاطر نبوغ نیست بلکه اختلاف قدرت موتور هست که همچین سبقت راحتی را در پی داره و اگر مثل اون صحنه تمام مسابقه طی بشه قطعا تایرها زودتر فرسوده خواهند شد.
        اکثر رسانه ها با خود ماشین کاری ندارن و برای هیجان نفرات را دنبال میکنن چون رفرنس دقیقی از عملکرد خودرو ندارن و بیشتر حدس و گمان هست که همین ماشین برتر نیم فصل فراری زاییده ذهن اونها بوده.

      • akbar

        1

        1

        کامنت دوست عزیزم با پارادوکس بزرگ!!
        “براندل گفت همیلتون داره در فرم شکست ناپذیر رانندگی می‌کنه
        لوییس تو سوچی خیلی خوب نیست
        برعکس بوتاس عالیه”
        شکست ناپذیر! بام؟! شیب؟!
        آلمان، سیلورستون، مجارستان!! اینارم خاطرت باشه ترمز بوتاسو کشیدن و گرنه جلوش تموم میکرد، آلمان که افتضاح بود دیگه وسط سبقت رادیو کردن به بوتاس!
        این معنی شکست ناپذیر چیه؟

        ۴۴ به خاطر بد شانسیای بوتاس تا بعد باکو از فاصله گرفت تا اون موقع بوتاس بهتر بود، اما دیگه بوتاس با از دست دادن ۲۵ امتیاز باکو خصوصا شانس رقابت رو باهاش از دست داد و شد ابزار برد لوویس، حالا این شکست ناپذیر یعنی چی؟! خودش داره خودشو شکست میده؟!؟!

      • الف.ی

        0

        2

        akbar
        چرا بحث رو عوض میکنید؟
        منظورم اینه که لوییس نسبت به بوتاس تو سوچی خیلی خوب نیست
        نحوه برداشتتون از حرف براندل کاملا متعصبانه است
        معنای کلمه ذکر شده مشخصه
        خواستید لینک هم میدم
        آلمان کجا وسط سبقت بود؟
        Valtteri
        Hold your position
        فکر میکنم این رادیو بود
        تیم به فکر امتیاز تیمیه
        اگه با هم درگیر میشدن و امتیاز تیمی از 43 به یکباره به صفر میرسید، شما پاسخگو بودین؟ کاربرای سایت پاسخگو بودن؟
        قطعا فقط باعث خجالت زدگی راننده ها و تیم میشد
        سال 2014 و 2015 و 2016 گه مرسدس تیم برتر بود رقابت درون تیمی رو از بین برد؟
        2017 اینکار رو کرد؟
        امسال اما فرق میکنه
        رقابت با فراری سخت و سنگینه
        زمانی که امتیاز تیمی قطعی بشه، اولویت با راننده ایه که داره تو جدول رقابت قهرمانی میکنه
        مجارستان هیچ چیز خاصی نبود
        ماشین بوتاس یا به علت ستاپ یا لاستیک یا هر چیز دیگه ای کند تر از لوییس بود
        ولی قطعا علتش حفاظت نبوده
        برای تیم در درجه اول امتیاز تیمی مهمه
        مگه دیوانه هستن که راننده رو از عمد هل بدن عقب و امتیاز تیمی به باد بره ولی امتیاز فردی بمونه؟
        سیلور که میگین
        1-بوتاس لوییس رو کمی دفاع کرد
        2- رده رو به سرعت به ماشین بعدی هم داد
        شاید به ریکی هم رده رو میداد
        3- چه لزومی داره وقتی رقیب تو رقابت قهرمانی رفته جلو، لوییس بمونه پشت سر بوتاس و تایم از دست بده در حالی که بوتاس خیلی کنده؟
        به هر حال
        کار مرسدس تو سوچی درست نبود
        باید بوتاس سوچی رو میبرد

      • akbar

        0

        1

        در جواب “سال 2014 و 2015 و 2016 گه مرسدس تیم برتر بود رقابت درون تیمی رو از بین برد؟”

        تو مرسدس اون زمان نیکو راننده قدیمی تر بود این دلیل ۱ که نمیتونستن مثل بوتاس باهاش رفتار کنن.
        نیکو شخصیت پینوکیو وار بوتاس رو نداشت و جنگنده بود دوما
        مطمئن باش اگه با نیکو مثل بوتاس تا می کردن نمیپذیرفت یا تیم رو ترک میکرد.

  6. mehdivettel

    19

    5

    آقا شرمنده این رو متن رو این جا میذارم
    آقایی که ادعا میکنی تحصیل کرده خارج هستی اما مثل لات های تو خیابون تهدید میکنی خطابم به شماست ، این جا یه سایت ورزشی هست و افراد رو به خاطر موقعیت اجتماعیشون نمیشه قضاوت کرد ، فک کنم تو اونجایی که شما ادعا میکنی تحصیل کردی اولین چیزی که یاد میدن همین باشه
    واقعا برا یه سری متاسفم . دیروز کامنتی که من رو تهدید میکنن 7 تا لایک میخوره
    من دیروز گفتم قضیه آلمان با اینجا متفاوت هست ، در آلمان سب هم پول پوزیشن داشت و هم داخل مسابقه جلو تر از کیمی بود ولی به خاطر استراتژیست های نابغه فراری اول کیمی پیت رفت وبعد از ده دور سب به پیت رفت که باعث شد کیمی سب رو آندرکات بکنه در حالی که همه جا اول راننده جلویی رو به پیت میبرن

    • بهزاد زمانی

      7

      15

      جناب مهدی از اینکه اون کامنت لایک خورد متاسفم ولی اینکه اینجا بنده خودم رو به هر عنوانی معرفی میکنم قلابی یا غیر قلابی موضوعی شخصی, وقتی شما از این القاب استفاده میکنی طبعا باید نتایج احتمالیش رو هم به جون بخری. گرامی اگر کسی خلاف میل ما حرف میزنه دلیل نمیشه که مخاطبمون رو هز طور که تمایل داریم خطاب کنیم. اگر دوست نداریم بهمون توهینی بشه اولین شرطش اینه که خودمون توهینی نکنیم. دوستانی که این محیط رو بوجود آوردند و اداره میکنند مطمئنا برای این نبوده که مهلت اهانت به همدیگرو به ما بدن. هدفشون ایجاد شرایطی برای تبادل افکار و تضارب آراست.
      این ضرب المثل نمی دونم مال کجاست اما خوندنش خالی از لطف نیست: ” اگر دوست نداری بهت بخندند, حرف خنده دار نزن”

      • امید نورمحمدی

        13

        1

        واگر نمیخواهی فحش بخوری فحش نده که بنده ندادم. بهزاد جان اینیکه گفتی هیچ ربطی به موضوع توهین و … نداره. شما هم این تیپ توصیه هاتو بجای خودش استفاده کنی خیلی تاثیرگذار تره. لطفا سر سوزن برای دیگران هم احترام قائل شو. ببخشید زیاد شد. از بقیه همیلتونیها هم معذرت میخوام زیاد شد.

      • akbar

        6

        3

        از کسی که فیک بودن همه چیزش اشکاره دفاع می کنید چون حق داره تو فضای مجازی هر کاری داره انجام بده؟ شما چکاره اید پس!؟ بذارینش به حال خودش و بذارید ببینیم چجوری ملت رو از سوراخ میکشه بیرون؟!
        ادمین:
        اکبر جان سلام، لطفاً بیخیالش شو، کاریش کردم دیگه نتونه اکانت بسازه، دیگه پشت سرش کش ندین لطفاً، بچسب به عکست که عشقه???

      • بهزاد زمانی

        4

        4

        جناب اکبر بنده از هیچ شخصی دفاع نکردم اصلا کاری به فیک بودن یا نبودن ندارم. اگر شما جلوی نام خودت لقب مهندس یا دکتر رو یدک بکشی, قلابی بودن و نبودنش به بنده ربطی نداره عزیز کل سخن من همینه. وقتی شما کسی رو قلابی خطاب میکنید درست یا اشتباه, زمینه رو برای اقدام متقابل اون مهیا میکنید. همین. نه بیشتر. اینکه از دوستان خواستم نسبت به القابی که بهم اعطا میکنن کمی مراقبت کنن تا زمینه های توهین و فحاشی باز نشه بنظر شما دفاع از شخص خاصیه یا کلا اشتباهه این درخواست؟ خواهش میکنم قبل از اینکه تصمیم بگیری مطبی رو عنوان کنی درباره اونچه دیگران مینویسن, کمی خوب بخونش.

    • S5

      11

      1

      mehdivettel
      ادمين:
      با توجه به اينكه اكانت شخص مورد نظر شما براي هميشه بلاك شده پيامتون رو پاك كردم، با پوزش فراوان، لطفا بحث آبتين فرمانفرامايان يا دكتر يا مهندس يا هرچي كه بوده رو تمومش كنيد، ممنون ام

    • امید نورمحمدی

      7

      2

      اگر میشد 5 تا لایک بهت میدادم. منم مورد اهانت و تهدید و … در بخش پیام خصوصی قرار گرفتم. معترض شدم که جناب ادمین اجازه نشر کامنتمو ندادند و نمیدونم چرا. شاید چون نام این جنابو هم آوردم. الان نام نمیبرم.
      اینو نمیفهمم که طرفدارهای همیلتون که هم راننده شون داره قهرمان میشه و هم مرسدس داره قهرمان میشه و … چرا اینجوری به کوچکترین نظری واکنش نشون میدن؟ درباره خودم میگم : یا توصیه به کم گویی میشم و یا صراحتا توی همین صفحات بهم میگن زیاد مینویسی و بعدشم که فحش و ارعاب در بخش پیام خصوصی!!! جای تاسفه. خجالت آوره . ارعاب و فحش و …
      ادمين:
      قبلا هم گفتم به شما، عكس بگيرين ازاون پيام خصوصي و براي آيدي تلگرام parhamtahsili بفرستين تا اقدام لازم انجام بشه

      • امید نورمحمدی

        6

        0

        جناب ادمین: کجا فرموده بودید؟ من ندیدم. همون پیجم چک کردم متوجه نشدم. چشم حتما میفرستم. من حتی توی بخش تماس با ما لینکشم داده بودم.
        ادمین:
        هر زمانی هر کسی پیام خصوصی توهین آمیزی به هر یک از کاربران سایت داد، لطف کنن دوستان از اون پیام یک عکس بگیرن به آیدی parhamtahsili د تلگرام ارسال کنن، به سرعت نور رسیدگی میشه به این مورد

    • akbar

      7

      3

      مهدی جان از همین جا از دکتر حقیقی و برحق!!!!!!!!!!! تمنا دارم بیاد منو پیدا کنه از سوراخ! بکشه بیرون منم میام همینجا کامنت میذارم اشون تا حالا بر حق بوده و ماها همه مقصریم!! فک کنم از طریق اینترپل این کارو میکنه شاید یه پست هم اونجا داره!!! lol

  7. Hammerton?

    12

    12

    دستور تیمی وقتی یکی برای قهرمانی داره میجنگه بنظرم درست بود!
    فراری که نباید حرفی بزنه…خودش زمان شوماخر و باریکلو نشون داد چه اسطوره ایه تو این کار 🙂

  8. Nohed3339

    15

    10

    تو راست میگی . عجب سبقتی گرفت. اصلا باید بهش گفت سبقت قرن. هبچکی تو دنیا نمیتونه اینجوری سبقت بگیره. وااای چه سبقتی کل دنیا تو کف این سبقت موندن. ای خدا تا کی و تا کجا و تا چقدر. یکم سر عقل بیاییم و واقع بین باشیم خیلی خوبه. به امید موفقیت های روزافزون

  9. بهزاد زمانی

    14

    6

    ولف قبل مسابقه گفته بود ما تمام احتمالات رو سنجیدیم و برای این یک و دو نیز برنامه مشخصی داریم. ازقبل گاراژ میدونست چه اتفاقی قراره بیفته ولی احتمالا به راننده ها چیزی نگفته بودن. از لحاظ تیمی کار بسیار درستی بود تیم به ماکزیمم امتیاز ممکن رسیده بود و طبیعی بود که بخوان اختلاف امتیاز بین فتل و همیلتون رو به حداکثر ممکنه برسونن. دوستانی که احتمالا از این قضیه دلخور هستن اگر شما تو گاراژ هر تیمی بودین و تو این شرایط قرار میگرفتین همین تصمیم رو اتخاذ میکردین. شک نکنید به این موضوع. یک طرفه قضاوت نکنید. حتی المقدور سعی کنید خودتون رو در شرایط مشابه قرار بدید و احساسی تصمیم نگیرید. امیدی به بوتاس برای کسب عنوان قهرمانی نیست خوب مشخصا سعی میکنن همیلتون امتیاز بیشتر رو کسب کنه

    • safemode

      7

      6

      توتو این نگه چی بگه؟؟؟
      بگه مخصوصا از 2 اوردیم 1؟؟
      بگه امتیاز بیشتر برای قهرمانی جهان جم کنه این کار کردیم؟؟؟
      بگه بوتاس راننده 2 هست؟؟
      بگه همیلتون مهم تر از بوتاس هست و رکورد که میزنه مهم برای ما و سهام داران و …
      اگه از قبل بود همون اول استارت جایگاه میداد
      نه بخاطر مثلا مشکل تاول و لاستیک
      شما اونجا نبودی استاد ما نبودیم
      ولی تاریخ و گذشته و حتی زمانی که نیکو بود مشخص داستان چیه..
      نیکو روزبرگ میگفت مهندس همیلتون به مهندس اون ستاب خوب و بهتر نمیگفتن…
      توروخدا این داستان تموم کنید….
      امسال که گذست 5 مسابقه موند
      ولی سال دیگه همین لک ببین چه میکنه با همیلتون

      • بهزاد زمانی

        5

        6

        جناب Safemode میتونید برید و مصاحبه های قبل از مسابقه رو بخونید. طبعیتا تیمی مثل مرسدس(حداقل در این فصل) چیزی رو به شانس موکول نکردن. در ضمن بد نیست کمی گذشته تیمهای دیگر رو هم مرور کنید. این موضوع قبل از امسال هم بوده و بعد از این هم خواهد بود. هر تیمی سیاست های خودش رو داره و طبیعتا حق نداریم اونچه که برای اون برنامه ریزی کردن رو نادرست بخونیم. تصمیم برای سرنوشتشون با خودشونه نه کس دیگه.

      • بهزاد زمانی

        6

        8

        درمورد ستاپ هر ماشین هم با توجه به سبک رانندگی راننده عمل میشه. صرفا جهت اطلاع: قهرمانی نیکو روزبرگ هدیه ای بود از طرف مرسدس یعنی دقیقا بر مبنای دستور تیمی قهرمان شد.

  10. پوریا

    10

    4

    تو این مسابقه به وضوح قدرت موتور مرسدس مشخص شد .فتل استارت عالی زد .جلو هم افتاد ولی لوییس راحت گرفتش .اسلیپ استریم هم در کار نبود چون تو استارت بودن و ماشین جلویی سرعت بالایی نداشت.بعد هم که راحت بدون دی آرس فتل رو گرفت .ساده نباشید فرق بینه ۱۰ راننده اول ۱ ثانیه هم نیست ولی ۱۰ خودرو اول بیشتر از ۳ ثانیه اختلاف دارن .بعد آلمان مرسدس یه آپدیت خفن داشته که خدا میدونه چیه .انشاالله که تقلبی در کار نباشه چون واقعا عجیبه قبلش ۴۰۰ صدم ثانیه عقب بودن الان ۵۰۰ صدم جلو افتادن تقریبا ۱ ثانیه خیلیه

  11. Mahsa.m

    12

    1

    بچه ها چرا الان دو روز تو تمام کامنتها دارین سر ی موضوع عادی و درون تیمی باهم بحث میکنید ولی هیچکدومتون دربار کار فوق العاده راننده ردبول و سبقتهاش چیزی نمیگه ?????

  12. Üõşèf

    4

    1

    برای جذاب تر شدن مسابقات نمیشه قانون گذاشت،
    شاید بهتره بگیم یه سری از قانون ها رو هم باید برداشت
    اما متاسفانه همیشه قانون رو کسایی میذارن که خودشون سودش رو ببرن نه دیگران
    در مورد فورمول یک هم همینطوره
    فورمول یک از لحاظ اقتصادی فشار زیادی به تیمها میاره، تقریباً نود درصد تصمیمات اقتصادیه
    نکاهی به راننده بکنین،بدون اسپانسر مالی دیگه محاله بتونی جایگاهی داشته باشی
    به نظر شما خود همیلتون اگه الان میخواست بیاد فورمول یک چقدر شانس داشت؟
    پیت استاپ اضافه،عمر لاستیک،موتور برابر،و،،، هر چیز دیگری که به گفته دوستان باعث جذابیت مسابقات میشه درسته
    اما به نظر من بهترین راه، مقرون به صرفه بودن و ارزان شدن مخارج تیم هاست
    حضور بیشتر کارخانه های سازنده آلمانی، فرانسوی،ژاپنی، آمریکایی

  13. بهزاد زمانی

    1

    5

    گفتگوی بعد از مسابقه بوتاس و لوییس بعد از مسابقه
    بوتاس: “Honestly, I understand the situation. If you put yourself in the team leaders’ shoes, for them it doesn’t matter if it is me or Lewis winning, as long as we are 1-2 we get the maximum points. It is not ideal for me as an athlete and a person, but that is a fact. The only thing that matters for me now to keep me going to the end of the year is I know that I was supposed to win, and I could’ve won the race on equal terms”
    لوییس: “When I got the call that they had said that to Valtteri, I don’t know if you had heard me, but I said ‘Just tell him to speed up’ because I had Sebastian on my tail and he was getting quite close. Passing him in that instant in Turn 13 didn’t feel good. Honestly, it’s very hard to find the right words. It’s a very strange feeling. We have had a 1-2, we have dominated as a team this weekend, the team has done an incredible job. I just want to shine it onto Valtteri Bottas. There are not many team-mates who would do something like that”

  14. امید نورمحمدی

    6

    4

    بهزاد جان. احتمالا دوباره ادمین اجازه ثبت کامنتهای منو نخواهد دا د ولی در صورت ثبت :
    چه فرقی میکنه از قبل قرار بوده یا نبوده؟ کار ناجوری بود چون از نظر امتیاز تیمی و قهرمانی همیلتون هیچ فرقی نمیکرد. مگر اینکه جناب ولف هنوز از فراری و فتل میترسن و نمیخوان ریسک کنن.
    بنده حقیر اگر متنهام زیاد میشه بخاطر اینه که تلاش میکنم با استدلال چیزی بنویسم. منم مینونم مثل خیل عظیمی از کاربران دوتا متلک بگم و چهارتا ایموجی بزارم و دیگرانو مسخره کنم و توهین کنم و .. ولی یه چیزیو دارم میفهمم که استدلال برای کی؟ و اصلا چرا؟ دارم میبینم که توی کامنتم یه چیزی نوشتم و بعدش مورد پرسش بابت همون چیز قرار گرفتم! منم بسیار احمقانه مجددا همونو تکرار کردم!
    شمارو نمیدونم ولی من هیچوقت نمیتونم خودمو جای توتو ولف یا فتل یا هرکدوم از اینها بزارم. شخصا راننده و مدیر فرمول یک نبودم. ولی میتونم نسبت به دانسته هام و و چیزی که از طریق مدیا بهم نشون داده میشه و منتشر میشه قضاوت کنم و اگر هم در قضاوتم اشتباه کنم هیچ اتفاق برای کسی نمیوفته و قهرمانی فصل هم جابجا نمیشه!!! اجازه بدید دیگران با همین قضاوتهای غلطشون نظرشونو بگن. اونیکه باید جلوشو بگیری کس دیگریست. ماکه نه فحش دادیم و نه حتی به راننده مورد علاقه دیگری توهین کردیم بیشتر مورد سانسور قرار داریم.
    ادمين:
    ماشاالله تو حو سازي هنرمندين، خوبه تمام كامنت هاي شما تاييد شده و خدا رو شكر أدم اهل توهين يا بي احترامي نيستين، از شما بعيد بود اين مدل قضاوت

    • بهزاد زمانی

      3

      7

      تا بحال سعی نکردم وارد جدال لفظی با کسی بشم اما از اونجا که شما علاقه وافری به این موضوع داری خدمتتون عرض میکنم:
      1- این کار ناجور که میفرمایید امری بوده درون تیمی, صلاح دونستن این کارو بکنن و انجام دادن احتمالا که نه قریب به یقین در مورد هجمه ای که قرار بوده بهشون بشه هم فکر کردن و طبیعی است که براشون اهمیت نداشته نظر دیگران.
      2- تا نتونید از زاویه دید دیگران به قضیه نگاه کنید نمی تونید قضاوت درست انجام بدید این چیزی هم نیست که بخوام توضیح بدم.
      3- بنده مانع قضاوت کسی نیستم و نخواهم بود اگر مسئله ای رو عرض کردم برای این بود که خودک داخل این محیط هستم و طبیعی است که دوست دارم محیط بی تلاطم و آشوبی باشه. موضوعی رو عنوان کردم که نظر شخصی بنده است و البته مثل جنابعالی یا هرکس دیگه حق دارم بیانش کنم هرچند غلط باشه. علت عنوانش هم این بود یا خواهش کنم از دیگران که از بی ادبی بپرهیزند و از عناوین توهین آمیز استفاده نکنند یا احیانا کسی که فکر میکردم ارزشمند هست رو ممانعت کنم از بیان مطالبی که ممکنه باعث توهین بهش بشه. حالا اگر کسی دوست نداره به این توصیه عمل کنه اختیار با خودشه من از پشت سیستم که سهله در مواجهه رودررو هم نمی تونم مانعش بشم.
      در آخر این آخرین جوابیه ای است که مینویسم حداقل نسبت به جنابعالی

    • حامد

      11

      0

      دوست عزیز شما یکی از محدود طرفداران واقعی فتل تو این سایت هستید که اکثر اوقات بسیار منطقی کامنت می ذارید و ما هم بسیار لذت می بریم ولی اگه منصف باشید قبول می کنید که این چند هفته اخیر کمی کامنت هاتون احساسی بوده (مثلا قهرمانی های همیلتون ارزشی نداره چون پشت هم نبوده و چند مورد دیگه). اگه من به کامنت شما گیر میدم و به خیلی کامنت های دیگه جواب نمیدم واسه اینه که نمی خوام همین چند نفری که کامنت خوب می ذارن هم مثل بقیه شن و هدفم کل کل جواب دادن نیست.
      به شخصه همیشه اعتراف کردم که فتل بسیار راننده بزرگ و پر افتخاریه و به عنوان رقیب بسیار با احترام و تمام قهرمانیهاش هم در هر شرایطی ارزشمند بوده.
      هر چه قدر کامنت های شما منطقی تر و به دور از توهین به رقیب باشه احترام و علاقه ما هم به فتل مسما بیشتر میشه البته این حرف راجع خود ما (فن های همیلتون) هم هست.

      • امید نورمحمدی

        5

        2

        من بارها و بارها گفتم که صرفا “نظرم” را میگم و این نظر هیچ ضرری به هیچکس نمیرسونه. کل حرف من اینه: اگر هزاربار دیگه هم همیلتون قهرمان بشه نمیتونه موجب بشه من یا کسان دیگری که طرفدار دیگری هستند دست ازش برداریم! چه برسه به اینکه با توهین و تمسخر هم باشه که موجب واکنش میشه.

        با بهزاد فقط برای آخرین بار مثل خودش میگم : استاد شما گاها با “گل واژه” هایی که میفرمایید موجب ناراحتی و نا خرسندی دیگران میشی! مثلا دوستی که داره از فحش و تهدید میگه و جنابعالی اون جمله قصار در مورد تمسخر و … میگید که هم بیربطه و هم خود کس مورد اهانت قرار گرفته را مقصر میدونید! یکم فکر کن ببین در جواب چی نوشتی. منم دیگه نه کامنت برات میزارم نه کامنتهاتو میخونم.فکر میکردم با شما میشه بیشتر معاشرت کرد.

        حامد جان بنده اگر از خشم چنین پاسخ غیر منطقی دادم واکنشی بوده. منم هم ناراحت میشم و هم عصبانی. از هیچ برد و باخت راننده ای تاثیر نمیگیرم ولی وقتی کسی با بی احترامی چیزی مینویسه بنده واکنش نشون میدم.
        بیشتر این موارد وقتی صورت میگیره که کامنتها پس وپیش میشه و این اجتناب ناپذیره (بدلیل حجم زیاد کامنتها در تعداد زیاد تیترها). منم قصدم آرام کردن خودم و فضاییکه درش مینویسم هست. هروقت هم دیدم اشتباه کردم یا تند رفتم در همون صفحه و عمومی معذرت خواهی کردم.
        همیلتونو راننده بزرگی میدونم که رکوردهای دست نیافتنی داره ولی این دلیل نمیشه طرفدارش باشم. مثلا ناندو چرا طرفدار داره؟ رکورد یا تعداد قهرمانیهاش از خیلی از فراموش شده ها کمتره ولی کلی طرفدار داره. فقط رکورد در فرمول یک بنظر من نمیتونه دلیل طرفداری بشه.
        طولانی شد چون پاسخ به دو کاربر بود.

      • امید نورمحمدی

        2

        0

        یکی دوتا بوده که توی یکیش حق با شما بوده. بگذریم. قصدم جو دادن نبود. شرمنده. خداوکیلی حق با شماست و غیراز همون یکی که خیلی هم جدید نبوده همه اش تایید شده. فقط یکم پس و پیشه که اونم بستگی به زمان کامنت هم داره. مثلا ساعت دو بعداز نیمه شب کامنت بزارم نباید توقع داشته باشم همون موقع …
        بخدا هرچی تلاش میکنم مختصر بنویسم نمیشه. بهم زمان بدید. بخاطر شغلمه! سوادم هم مزید بر علته.
        ادمين:
        فداي شما

  15. lord mahyar

    7

    9

    جوری میگین دلم برای روزبرگ تنگ شده که انگار رزبرگ راننده بزرگی بوده مثلا اون همه فصل پشت همیلتون بوده حالا ی فصل با خرابی ماشین همیلتون و یکم شانس قهرمان شده
    مطمعن باش چندید فصلی ک از امتیازات قهرمانی از همیلتون خیلی عقب بود لوییس در حال رقابت بود ب رزبرگ هم دستور تیمی داده میشد چون مرسدس رقیبی نداشت دستور داده نمیشد
    تو فصل 2016 هم چون امیتازاتشون بهم نزدیک بود عملا هیچ تیمی نیمتونست دستور تیمی بده چون امتیازات خیلی مهم بود
    شما مطمعن باش همین شرایط عینا برای رزبرگ هم پیش میمومد بهش میگفتن اولیتو بده ب همیلتون
    هیچ راننده ای هم نمیتونه دستور تیمی رو نادیده بگیره چون واسه رانندگیش پول میگیره و ب اصطلاح یک کارمند برای تیمه
    پس الکی شلوغش نکنید

  16. mosi

    10

    1

    وقتی آلمان و روسیه رو از لحاظ دستور تیمی مقایسه میکنین مثل بعضی از دوستان یا از این ورزش هیچی نمیدونید یا هم فقط قصد دارین بگین این فراری هست که دستور تیمی میده نه مرسدس!!
    همه ی تیم ها دستور تیمی میدن و منافع خودشون رو اولویت میدن بهش…
    کیمی چطور راه میده بوتاس چطور؟؟
    فتل چند دور پشت رایکونن موند تا دستور تیمی بیاد؟؟؟ همیلتون چند دور؟؟؟
    پول رو کی زده بود و حق کی بود اول بره پیت؟؟؟
    اگه مجارستان ۲۰۱۷ رو میگفتین باز یه چیزی ولی آلمان دیگه واقعا دو بحث کاملا متفاوته…
    در کل هر کسی بهتر باشه لیاقت برد و قهرمانی رو حتما داره پس با بهانه ها و داستان های الکی وقت خودمون رو هدر ندیم بهتره…..
    یه روزی ما طرفداران فتل و فراری هم به دوران خوشمون میرسیم که دور نیست فقط باید صبر کرد پس تا اونموقع هر چقدر دوست دارین خوشحال باشین چون حق مسلم شماست…تبریک به همه ی مرسدسی ها و همیلتون فن ها…

  17. Nohed3339

    8

    5

    واای یه چی بگم در مورد ژاپن و چهار مسابقه بعدش. از ژاپن به بعد شروع موفقیتهای فتل و افول همیلتون در راه هست. همیل فنا که بکنار ، خود فتل فنا هم باورشون نخواهد شد که چطور ۵۰ امتیاز عقب افتاده جبران شد و امتیازات فتل هم بیشتر شد. صبر کنید و ببینید. به امید دیدار در گرندپری ژاپن و چهار مسابقه بعدش.

    • Ali

      5

      5

      دوست عزیز شما هر مسابقه میای اینو میگی خودتم خسته نشدی؟؟؟ چی فکر میکنی با خودت؟؟ میترسم ژاپن فتل DNFبشه بعد بیای بگی منتظر چهار مسابقه ی بعدی باشین همش همیلتون DNFمیشه???

      • Nohed3339

        4

        3

        علی من خیلی امیدوارم. نمیدونم یه حسی بهم میگه که همیلتون این فصل قهرمان نمیشه. یه جورایی دارم قهرمانی رو تو صورت فتل میبینم. باور کنید

    • شفیعی صابر

      2

      2

      شما، در سنگاپور هم همینها را فرمودید. چند مسابقه است میگویید.
      اصلا فتل در ژاپن قهرمان شود، و لوییس سوم شود. در امریکا دوباره فتل قهرمان شود و لوییس دوباره سوم شود، در مکزیک بازم فتل اول شود و لوییس دوم شود، و این روند تا اخر هم ادامه پیدا کند بازم لوییس قهرمان است. همیلتون اگر قهرمان شود که میشود، و چون تا 2021 هم در فرمول 1 هستش. این امکان را که بتواند حتی رکورد شوماخر را در قهرمانی بزند هم برایش وجود دارد.
      ادمین:
      چقدر این مدل کامنت آشناست برام

  18. نوذر

    3

    0

    بنظر من هم فرمول وان جذابیتش رو از دست داده بخصوص وقتی فراری کمتر برنده میشه ! 🙂 …
    اما قوانین باعث این موضوع نشده اند. قوانین اتفاقا تعداد سبقت ها رو که شدیدا پایین آمده بود را بالا برده اند. خیلی از قوانین برای کاهش بودجه تیم ها وضغ شده که استعداد ها بتونن به تیم های خیلی غول نردیک بشن و رقابت جالب تر بشه. البته مشکل هنوز وجود داره. مشکل شاید در لاستیک ها باشه. بیش از اندازه نتیجه مسابقه به لاستیک وابسته است، مثلا رایکونن صرفا به لاستیک باخت مونزا رو. باید فکری بحال این موضوع بکنند.

    • Behzad

      4

      0

      ببخشید دوست گرامی قوانین فعلی نتنها بودجه تیم های قدر را کاهش نداده بلکه بالاتر هم رفته.
      بودجه مرسدس برای امسال 450 میلیون یورو و فراری 430 و ردبول 350 و رنو 200 و فورس ایندیا 110.
      سبقت ها سخت تر و کمتر هم شده!
      اگر قوای محرکه و آیرودینامیک ساده تر بشه و همچنین بودجه تیم ها محدودتر شاید این اختلاف تیم ها کمتر بشه.

    • امید نورمحمدی

      2

      0

      من درکت میکنم. هیچکس نمیتونه به شما بگه چی بنویسی یا ننویسی. فقط دوستهات اگر میگن برای اینه که احتمالش در حد صفره. همون یکم احتمالشم پشت گاراژها معامله میشه (این نظر منه). هر کس هر نظری داره کما اینکه بنظر دیگران اشتباه باشه میتونه ابراز کنه فقط یک نکته میمونه : اگر نشد و بعدش بقیه اومدن بهت متلک گفتن و شوخی کردن و … باید تحملشو داشته باشی.
      به هر روی خیلی دل و جرات داری و من تحسینت میکنم.

  19. Nohed3339

    2

    2

    اگر پیش بینی من درست در اومد چی؟ ببین برادر من ۳۵ سالمه. و اینجا جای بچه بازی نیست. نه اینکه الان همیل فنا کم متلک بارمون کردن. میخوان بیشتر از این بارمون کنن بزار بکنن. ولی اگر درست دراومد . اونوقت میفهمن که فتل کیه و چکار ناممکنی رو ممکن میکنه. پس عجله نکن و فقط صبر کن امید جان . اونوقت میفهمی من چی میگم. قابل توجه دوستان من فرار نمیکنم و پای حرفم هم هستم. و همین جا در خدمت شما میباشم. پس نگران اون موقع نباشید. تا درودی دیگر ، بدرود

    • بهزاد زمانی

      1

      2

      دوست عزیز فرض محال, محال نیست اما باید بر اصولی منطقی استوار باشه, اینکه شما مطلبی رو عنوان کردید که امکان داره ناشی از علاقه باطنی شما باشه علی القاعده هیچ اشکالی نداره که ممکنه قشنگ هم باشه. دوستانی که به شما پاسخ دادند شاید قصد مزاح داشته باشند. اما با اینکه شخصا فکر میکنم این مطلب اونقدر بعید هست که دور از ذهن باشه ولی احتماله و درصد وقوعش شاید خیلی پایین و نزدیک صفر باشه اما صفر نیست و ممکنه واقع بشه. از بیان احساساتتون واهمه ای نداشته باشید مشروط براینکه متضمن توهین به شخصی نباشه. والا هیچ آداب و ترتیبی مجوی هرچه میخواهد دل تنگت بگوی.
      موفق باشی

  20. شفیعی صابر

    3

    3

    در جلسه ای که لوئیس همیلتون با توتو ولف داشته، اعلام کرده، در مورد این برد کمترین احساس غرور را میکند، و او اینگونه قهرمانی را نمیخواهد، و خواسته که اعلام کنند جایگاه بوتاس برگردانده شود. قسمت هایی از صحبت های لوییس که البته من ترجمه آلمانیش را شنیدم، و امکان دارد زباد درست جمله بندی نکنم، پیشاپیش عذر میخوام:
    همیلتون : تا قبل از اطن برد بابت تک تک امتیازاتی که کسب کردم احساس غرور و شادی داشتم، اما این برد کمترین احساس غرور را بمن داد و کلا، حس خوبی بهش ندارم. من میخواهم این جایگاه به والتری برگردد و همینطور امتیازات نیز تغییر کنند. البته برای تیم که فرقی نخواهد کرد. و در اخر هم گفته، طبق همان چیزی که در مونزا صحبت کردیم، عمل شود، که در صورتیکه والتری پیشتاز باشد هیچ دستور تیمی برایش نیاید……

    درسته پیشتاز مکس بوده اما با توجه به انجام ندادن پیت استاپ، برای مکس، پیشتاز والتری به حساب می امد.

    سوالم این است، ایا کسی به یاد دارد، که اینچمین اتفاقی افناده باشد که بخواهند جایگاه را تعییر دهند و راننده اول بخواهد جایگاه را به کسی که بخاطر دستور تیمی یک رده عقب تر امده برگرداند؟؟؟؟

    سوال دیگرم،
    ایا از بین تمام کاربران این سایت کسی هستش که بگوید از اقای صباغ دانشبیشتری دارد در این زمینه و بگوید میتواند کارشناسی بهتر از اقای صباغ ارائه کند؟
    ایا همچین شخصی را در این سایت دارید؟
    چون من دیدم چند مرتبه به ایشان نقد هایی میشود، نقد را کسی میتواند بکند که دانش بیشتری نسبت به اون شخص در مورد چیزی که نقد میکند داشته باشد. کسانی که نقد سینما انجام میدهند، دانش بالاتری نسبت به کارگردانان دارند و رشته بسیار مشکلی هم هستش، چون شما نمیتواتی کسی را که دانشش بیشتر از شما است را نقد کنید، نمیشود چیزی را نقد کرد که دانشی در حد گوینده ان مطلب نداشته باشیم.
    برلی همین سوال میکنم ایا کسی هستش که بگوید در کل و مجموع از اقای صباغ دانش و کارشناسی بهتری ارائه میدهد، و اگر هستش اینرا به کدام پشتوانه میگوید؟
    من نمیدانستم اقای صباغ بعد از گزارشی که میکنند ساعت 10 شب بعذ از مسابقه، یک لایو در اینستاگرام میگذارند. و بابت تمام حرفهایی که زدند، اگر کسی بپرسد معمولا با ارائه حتی کلیپی پاسخ میدهند.
    چقدرخوب اَست بجای اینکه اینجا بگدییم اقای صباغ اینکار را نکن یا بکن، خیلی شیک و درست برویم در پیج ایشان، سوالمان را بپرسیم، تا جواب گویند.
    بهرحال ممنون میشوم اگر کسی که از ایشان فکر میکند دانش و نظرات کارشناسی برتری دارد، خودش را معرفی نماید.

    ادمین گرامی، بابت طولانی شدن عذرخواهی میکنم.
    ادمین:
    حالا شدیم گرامی؟؟؟ آقای هرچی که هستی، خوب مراقب رفتا هاتون باشین که ادامه بدی مدل برخوردت با سایر دوستان رو خودت نتیجه تکراریش رو میبینی

دیدگاه خود را بیان کنید