فرمول یک ایران – گرندپری روسیه 2018 در ساعت 14:40 به وقت تهران شروع و با پیروزی لوییس همیلتون به پایان رسید و او نزدیک تر از هر موقع دیگر به پنجمین قهرمانیست…

خلاصه ای از اتفاقاتی که در این مسابقه رخ داد:

14:44 – یک استارت فوق العاده از سباستین فتل و والتری بوتاس ولی لوییس همیلتون با حفظ موقعیت خود اجازه عبور فتل را نمی دهد و تیم ها بدون تغییر خاصی به کار ادامه می دهند…

3 leaders

خط شروع گرندپری روسیه 2018

14:47 – عملکرد فوق العاده مکس ورشتپن و رساندن خود به مقام ششم…!!!

14:48 – هر دو خودروی توروروسو از مسابقه خارج می شوند…

14:55 – مکس ورشتپن از لکلرک هم عبور میکنه و رده پنجم را کسب می کند در همین حین دنیل ریکاردو نیز خود را به رده یازدهم میرساند..

14:59 – همیلتون و فتل سریعترین دورها را ثبت می کنند…

15:05 – بوتاس به پیت رفته و پشت ورشتپن و در جایگاه پنجم به داخل پیست باز می گردد…

VB77

والتری بوتاس – گرندپری روسیه 2018

15:08 – فتل نیز به پیت رفته و پشت بوتاس به پیست باز می گردد..

15:10 – همیلتون نیز به پیت رفته و با یک رقابت هیجان انگیز پشت فتل در پیست قرار می گیرد…

15:10 – رقابت فوق العاده همیلتون و فتل ، همیلتون در اولین تلاش خود برای عبور از فتل با دفاع او روبرو می شود که نزدیک بود برخوردی بین آنها ایجاد شود که داوران در حال بررسی رفتار فتل هستند .. در تلاش دوم همیلتون به طور موفقیت آمیز از فتل عبور کرده و بلافاصله یک ثانیه با فتل فاصله باز میکند..

15:15 – داوران تصمیم می گیرند که هیچ گونه جریمه ای برای اتفاقی که بین همیلتون و فتل رخ داد در نظر نگیرند..

15:26 – توتو ولف با فشار دادن دکمه تاکتیکال به والتری بوتاس دستور میدهد که به همیلتون اجازه عبور دهد و بوتاس نیز با این کار همیلتون را در رده دوم و پشت ورشتپن قرار می دهد…

Team order

دستور تیمی در مرسدس – گرندپری روسیه 2018

15:30 – بوتاس در رادیو تیمی: من در دور بعد می توانستم ورشتپن را بگیرم ولی به همیلتون اجازه عبور دادم و او هنوز نتوانسته .. جیمز مدیر استراتژی مرسدس هم به او اینگونه پاسخ می دهد : همیلتون تایرهایش مشکل داشت و فتل در حال نزدیک شدن به او بود ، ما باید جایگاه او را تضمین می کردیم – درکت می کنم والتری!

15:40 – نکته جالب در مورد این گرندپری این است که تمامی خودروهایی که با تایرهای سافت مسابقه را شروع کرده اند همچنان با این ست در حال ادامه دادن هستند!

15:48 – در رادیو تیمی به مکس ورشتپن گفته می شود که 15 دور باقیمانده ، ادامه بده !  هنوز پیت استاپی برای مکس ورشتپن در نظر گرفته نشده…

15:54 – ورود ولادیمیر پوتین و برنی اکلستون به جایگاه VIP

15:55 – ورشتپن بالاخره به پیت وارد می شود و همیلتون در رده اول قرار می گیرد

16:04 – فتل با یک اشتباه شانس سبقت از بوتاس در دوران پایانی را از خود گرفت…

Seb5

سباستین فتل – گرندپری روسیه 2018

16:07 – مرسدسی ها در حال زدن سریعترین دور… کوین مگنوسن در ترافیک باعث شد که 1.5 ثانیه فتل از دست بدهد و فتل نیز هم اکنون با بوتاس بیش از 3.8 ثانیه فاصله پیدا کرده و تقریبا دیگر سبقت برای او امکان ناپذیر شده…

 

 

 

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

150 دیدگاه

  1. Lewis Hamilton

    40

    28

    ۷۰مین برد لوئیسو به طرفداراش تبریک میگم
    بازم استراتژی فراری بازم سبقت تو کفی حالا این ۶۲ امتیازو لوئیس چطور جبران کنه!؟
    آیا اگر لوئیس از فتل سبقت نمیگرفت و مکس جلوشن نبود میشد دستور تیمی داد

    • Sam

      12

      34

      اون سبقتم هدیه ولتری بود که با یه ترمز زودتر از موعد سب رو فرستاد تو دهن لوییس که دیگه راهی برای سب نبود هر چند که حمله اولو خوب دفاع کرد

      • Lewis Hamilton

        4

        4

        ۶۲ امتیاز اختلاف بخاطر عدم اشتباهات فتل اگر اتفاق میافتاد

    • الف.ی

      29

      13

      داداش من یه همیل فن و یه مرسدس فن هستم
      اصلا کاری به یک دوی مرسدس یا برد لوییس ندارم
      کار مرسدس خیلی زشت بود
      استراتژیست اومد و گفت لوییس بلیستر داره و باید از یک و دو مطمئن بشیم
      چون اگه لوییس عقب میموند، فتل ازش رد میشد
      در حالی که اون تاول جدی نبود.
      به هر حال
      آخر مسابقه
      با فتل فاصله افتاده بود
      مرسدس خیالش از یک و دو راحت شده بود
      و باید رده رو در سکتور سه دور آخر به بوتاس پس میداد
      مرسدس کار زشتی کرد

    • Farshad46

      12

      14

      منم از همین جا قهرمانی فصل رو به تمام علاقمندان به پادشاه تبریک میگم …بی نظیر بود لوییس ….بی شک هیچکس به شایستگی لوییس نیست توی فرمول یک….فتل فن ها در چه حالید با 50 امتیاز اختلاف !!!
      ببینیم فتل فن ها این بار چ بهانه ای میارن … بارش بارون که نداشتیم ..استراتژی رو هم ک دیگه نمیتونن بهانه ازش بگیرن..احتمالا باز میان گیر میدن به بوتاس ..شک نکنید …چون چیز دیگه ای نمیتونن بهانه جور کنن

  2. Ferrari .Italy

    45

    2

    فتل با اوجش فاصله داره اوت لپش عالی بود ولی چرا دفاع مکرد اونجا اخه ؟؟؟؟؟
    لکلرک نشون داد لیقات صندلی فراری رو داره
    کار قهرمانی دیگه یک سره شد تبریک به همیل فنا

  3. F1 fan

    33

    24

    برد حق بوتاس بود… نیازی به این دستور تیمی نبود ولی قطعا تو مسابقات اینده که قهرمانی لویس مسجل بشه به بوتاس کمک خواهند کرد برد بیاره.در کل ما یادمون نمیره این برد و اخر فصل این 7 امتیاز رو در نظر نمیگیریم ببینیم ایا قهرمان میشد با این امتیاز یا نه؟
    در اخر هم یادی کنیم از سخن بزرگان: همیلتون این فصل از هیچ ماشین برتری سبقت نگرفته?

      • Meterdad

        25

        23

        ببخشید کدوم رادیو؟
        پخش نشد شما کجای گاراژ مرسدس بودی شنیدین؟

      • F1 fan

        15

        23

        نه ما عین شما تو گاراژ هیچ تیمی نیستیم… روزنامه ایتالیایی laragazzadelmotorspot نوشته.

      • maranello

        2

        2

        برگرداندن رده به اجازه تیم نیاز نداره اگه هم چیزی گفته چیزی جز تظاهر نبوده
        اف یک جون

      • آبتین.فرمانفرما

        29

        21

        ای بابا، این فتل شما که نه پشتش باید کسی باشه، نه جلویش، نه کسی بهش بگه پیشته، تا بتونه کاری کنه.
        چه ربطی به بوتاس داشت.؟
        این سبقت هدیه ای بود براتون. مبارکتان باشد.

    • mohammad

      4

      13

      من هیج وقت تو بحث های کل کلاتون وارد نشده بودم ولی اگه میخوای از بزرگی سخنی نقل کنی امانت دار باش درست نقل کن
      بنده عرض کردم هیچ سبقت قشنگی نگرفته گرفته؟

      تا اون موقع که نگرفته بود امروز سر کار بودم از گوشی دیدم ولی بازم سبقت قشنگی نگرفت گرفت؟

      در پایان یاد آور میشم در نقل قول از بزرگان امانت دار باشیم

  4. M.Verstapen

    33

    7

    مرسدس در موقعیت حساسی بود. از یک طرف امتیاز تیمی مرسدس، از یک طرف عطش همیلتون و بوتاس برای اولی روسیه، از یک طرف امتیاز قهرمانی همیلتون، همه و همه از دست میرفت اگر دستور تیمی در کار نبود، بنابراین بهترین تصمیم بود. اما مکی بهترین.

  5. بهزاد زمانی

    33

    9

    یک تیتر عالی. ممنونم از حسن ذوقی که داری جناب حسینی. کاملا انتظار داشتم این اتفاق بیفته در حقیقت داشتم لحظه شماری میکردم که یهو دیدم بوتاس ایستاد. اما شاید اینکار ظاهر قشنگی نداشته باشه ولی قطعا از لحاظ استراتژی کار درستی بود. تو مسابقات جام جهانی فوتبال گاهی پنالتی رو میدن کسی بزنه که امید دارن آقای گل بشه و به این ترتیب کمکش میکنن. ولف با اینکار جایگاه همیلتون رو تثبیت کرد. همیلتون هم انتظارش رو نداشت برای همین بعد مسابقه خوشحالی نکرد حتی جامش رو هم به بوتاس تعارف کرد. منتظرم.

  6. mahdavi3d

    26

    4

    چقدر خوبه این مکس! و چقدر گند زده پیرلی با این لاستیکاش. اولترای نو به اندازه سافتی که سی چهل دور کار کرده، عملکرد نداره!
    قهرمانی فصل لوئیس را دیگر تمام شده بدانیم. از آن سبقت سریعش از فتل می شد فهمید که مرسدس مشکل شاسی را حل کرده و دوباره در رقابت ماشین ها جلوتر هست. در رقابت فنی، همان داستان سال پیش به صورت خفیف تری تکرار شد.
    هرچند نتیجه کلی فصل شاید به گونه دیگری می بود، عدم موفقیت وتل در این فصل ناشی از فاکتورهای مختلفی بود. از اشتباهات شخصی او، تحت تاثیر حاشیه ها و فشارهای روحی و روانی گرفته تا استراتژی های به طور معمول بد فراری و عدم همکاری کیمی برای کسب نتیجه تیمی.

  7. mehdivettel

    25

    19

    یه روز سیاه دیگه در تاریخ فرمول یک
    همین اتفاقات مسابقه امروز تقریبا در تمام فصل بوده و امروز دیگه علنی ترین حالتش بود، جایی که کل هفته بوتاس سریع تر بود و داخل مسابقه هم بهتر بود ولی برنده یکی دیگه شد
    یه تبریک هم به لوئیس فنا به خاطر سبقت زیبای لوئیس میگم، واقعا سبقت قشنگی بود

  8. pouya

    30

    8

    خب اینم روسیه.
    اول از همه مرسی مرسدس که واقعا یه تیمه.
    دوم دیروز یه دوستی فرمودند بوتاس نشون داد راننده دوم نیست،امروز کاملا دیدیم. (تاول کوچیک)
    سوم چه میکنه این فراری اختلاف سریعترین دور مرسدس با فراری دو ثانیه بود.
    فراری ماشین برتر داشت استراتژی نداشت الان که ماشین برتر نداره استراتژی داره به چه درد میخوره الان دیگه واقعا
    راجع به سبقت: سبقت همیلتون بی نظیر بود آفرین بهش
    و اما وتل فشار شدیدیو داره تحمل می‌کنه و هر مسابقه این فشار بیشتر میشه
    یجور مرسدسم با این دستور بیشتر وتلو نابود کرد تا بوتاسو.
    ازون بدتر اینکه با مصاحبه ها از الان دارن برا فصل بعدم فشار وارد میکنن لکلرک و وتل.

    حالا هرچقدم اول فصل اشتباهات تکرار نمیشد با این برتری مرسدس آخر فصل باز همیلتون اول میشد.

    صباغ خیلی خوبه ۲ فصل می‌گفت رایکونن اگه بها بدن وتلو میگیره الان که رایکونن فقط برا دور دور تو پیسته میگه فصل بعد لکلرک وتلو میگیره. نمیگم وتل میبره یا لکلرک باید فصل بعدو دید.

    در کل فراری تا یه تیم واحد نباشه به هیچ جا نمی‌رسه.نه که یه ریس ماشین خوب استراتژی بد
    ماشین بد استراتژی خوب ،ماشین استراتژی خوب راننده بد.
    نگاه کنید ببینید هر ریس یه مشکلی بوده

    این فصل که تموم شد
    به امید فصل دیگ و فراری و وتل اماده

    • mohammad

      7

      2

      بله با شما موافقم
      استراتژی بد
      اشتباهات فردی
      عدم هماهنگی
      ماشینی که نتونست به خوبی مرسدس به روز بشه

      یک تیم عالی بود مرسدس
      تا وقتی سرپرستی فراری به این صورت هست بهترین راننده رو از که مریخ هم بیارن به مرسدس نمیرسند فاصله بین تیم مرسدس وفراری زمین تا آسمونه

  9. JBjb

    22

    31

    از 16 مسابقه فصل تا به اینجا، مرسدس در 9 تعیین خط سریعترین ماشین رو داشته و در 12 مسابقه از این 16 مسابقه سریعترین ماشین پیست بوده، چه با فاصله سریعترین باشه در روز مسابقه نسبت به فراری ردبول مثل امروز، و یا چه اینکه سرعت برابر و رقابتی داشته باشه با فراری یا ردبول

    ولی یک سری جریاناتی همش سعی بر این داشتند و دارند که ماشین فراری رو سریعتر از مرسدس جلوه بدن تا با این کار بگن پسر خوش شانس انگلیسی که از زمین و زمان و آسمان و تیم داره بهش کمک میشه و سریع‌ترین ماشین رو چه تو پیست ائرودینامیکی سنگاپور چه اتوبان سوچی کار شاخی کرده و فتل رو مقصر جلوه بدن

    هر آدم عاقل و آگاهی می‌دونه که از فرانسه که مرسدس با دابل آپدیت اومد و بعدش انگلیس اتریش تا امروز روسیه غیر از مجارستان و آلمان، مرسدس سریعترین ماشین تعیین خط و مسابقه بوده
    که توی آلمان و مجارستان بارون معادلات رو بهم زد، بارون مجارستان در q3 بود که به دلیل ضعف ماشین های 2018 فراری در بارون ، ردیف جلو از فراری گرفته شد رسید به مرسدس و مجارستان پیست باریک و سختی یه برای سبقت گیری، و با همین حال فتل از چهارم ، دوم شد و اگر اشتباه گاراژ فراری و پیت استاپ 5 ثانیه ای نبود اول هم در دسترس بود در مجارستان، اما خب یه سری جریاناتی قصد داشتند توی رسانه ها فراری رو سریعتر از مرسدس جلوه بدن
    که دیگه به وضوح معلومه از دابل آپدیت مرسدس در فرانسه تا آپدیت های ایتالیا و الان فراری علی رغم شروع خوب جنگ توسعه ماشین ها رو به مرسدس باخت و باز هیولای مرسدس در اکثریت تعیین خط ها و مسابقات سال 2016 سریعترین ماشین پیست بوده به همراه خوش شانسی های پسر خوش شانس و کمک های ابر و باد و بارونی و دستور تیمی و جانفشانی های شهید بوتاس

  10. آبتین.فرمانفرما

    26

    24

    ابتدا هواداران فتل قبل از اینکه بخوان چیزی بگویند سریعا المان را بخاطر بیاورند، اتفاقا صباغ هم اشاره کرد. به کیمی گفتن فتل رد شود و پیشتاز شد. اینرا هرگز فراموش نکنید.البته در این مواقع همه این اشخلص فراموشی میگیرند.
    ولی مسئله بی نهایت مهم این بود که فراری استراتژی عالی هم کهانجام داد، فتل خودش خراب کرد. سبقت لوئیس بینظیر بود، با اینکه دیدیم فتل خیلی خطرناک دفاع کرد. اما اینجا همین سبقت نشان داد،خیلی مسائل را. بهرحال دوستاداران فتل لطفا یادشان باشد، که اختلاف 43 امتیاز با 50 امتیاز، درسته 7 امتیاز است. ولی اگر با همان 43 امتیاز، حتی 40 امتیاز، اگر فتل همه مسابقات را اول شود، و همیلتون دوم شود بازم همیلتون قهرمان است. حتی اگر اختلاف امتیاز همین 40 امتیاز بماند. همیلتون اگر دوم تمام میکرد اختلاف میشد 43 امتیاز، 5 تا 7 امتیاز میشود 35 امتیاز پس در این مورد فرقی نمیکرد.
    اینرا گفتم که اگر خواستن بگن سیاست کثیف یادشان نرود این سیاست را اول فتل درخواست انجامش را در المان داد.
    دوم،فتل حتی زمانیکه فراری براش عالی هم عمل کرد باز نتوانست بیش از 2 دور دوام بیاورد.
    این از پاسخ این دوستان. خوشحالم که هر اتفاقی افتاد فتل و فراری چند مسابقه زودتر انجامش دادن. البته این دوستان می ایند و بازم میگویند. که طبیعی است.

    تنها بردی بود که اصلا برای من جذاب نبود.
    به قول آقای صباغ که گفت همه میگویند نقطه عطف این فصل اشتباه فتل در المان و توی دیوار رفتنش بوده، ولی نقطه عطف سبقتی بود که لوئیس گرفت.
    ادم باید حقیقت را بگوید، درسته اگر بوتاس تمام مسابقات باقی مانده را اول شود و لوئیس چهارم شود بازم فرقی برایش نمیکند، اما اینجا تیم فقط میخواست فاصله امتیازی باز کند.
    من فکر میکردم در اخر مثل مجارستان سال قبل جایگاه بازمیگردد.
    اما همیلتون حاضر شد جریمه 1 میلیون دلاری را به جان بخرد ولی حداقل اون کار زیبا را انجام داد و بوتاس را اورد در سکدی اول که مدالش را روی سکو اول دریافت کند. که قطعا 1 میلیون دلار جریمه خواهد شد.

    همیلتون حتی اگر DNF هم میشد، ولی اون سبقت بینظیر بود.
    حالا گوش کنیم عزیزان فتل دوست را ببینیم به این سیاست کثیف میگویند؟ چون اگر بگویند یعنی اول به فتل گفتند چون او در المان انجام داد که کیمی گفت بمن رک و راست بگویید باید بگذارم رد شود؟ گفتند بله…..
    اینرا فراموش نکنیم.

      • Nohed3339

        5

        9

        از سایت آنتن و شبکه ورزش تو لاس ویگاس گرفته ??

      • آبتین.فرمانفرما

        16

        8

        یعنی شما واقعا نمیدانی میشود با ساتالایت تمام کانالها را گرفت؟ واقعا اینرا یعنی نمیدانستی؟ ?

    • mehdivettel

      13

      16

      دکتر قلابی فرق این قضیه با آلمان این هستش فتل اونجا پول پوزیشن گرفته بود و جلوتر از کیمی بود تو مسابقه ولی به خاطر نابغه های فراری کیمی زودتر پیت رفت درحالی که همه جا دنیا همیشه راننده جلویی زودتر پیت میره

      • آبتین.فرمانفرما

        11

        9

        یکبار جوابت را دادم، درست نشدی. چون عادت کردی به حرف شنیدن.

        این مرتبه اخر بود بهت اخطار دادم.بهت قول میدهم مرتبه بعدی نیازی ندارم از طریق این سایت پیامم را بهت برسانم، مستقیم به خودت میگم رو در رو. فکر میکنی نمیتوانم یکبار دیگر اون چرندی که گفتی را تکرار کن.
        اگر انجام ندادم، می ایم اینجا جلوی همه میگویم ببخشید. فقط یکبار دیگه به یگانگی خدا قسم ببینم القاب لایق خودت را داری تبلیغ میکنی.
        ادمین محترمی که پیامها را کنترل میکند، لطفا نگاه دقیقتری داشته باشید تا از هر قشری نتواند کامنت بگذارد که کاربران را یاد ورودی ترمینال بیاندازد.
        اینقدر توانش را دارم بفرستم از توی سوراخش بیرون بیارنش که نفهمد از کجا روی سرش خراب شدن.
        من به کسی بی حرمتی نمیکنم، اما اجازه نمیدهم، کسی بخود بی حرمتی کنه. اینکه اصلا بین اعداد و اعشار هم حساب نمیشود. لطفا نگاه دقیقتری کنید.

        نن از خدا میخوام پسر جان یکبار دیگه پایت را از گلیمت بیشتر دراز کنی.
        امتحانش مجانیه.
        سرت توی کار خودت باشه.
        ادمين:
        با پوزش فراوان از تك تك دوستان، اين پيام رو تاييد كردم كه شخصيت واقعي يك سري افراد رو بشناسيد، كسي به اين پيام پاسخ نده مه تاييد نمي كنم، اينم آخرين فعاليت ايشون در اين سايت بود البته با اين اكانت
        جناب آقاي هرچي اسمتون هست، دفعه بعدي خواستي كسي رو تهديد كني اول خوب فكر كن، آي پي شما و تك تك ركورد هاي شما هست پس اگه دوباره اكانت جديد ساختي كه ميسازي ديگه خوب مراقبت كن ازش. با تشكر و پوزش از همه كاربران

  11. Ali

    22

    8

    حرکت خوبی از مرسدس نبود این دستورات تیمی مسابقات رو خراب کردن با اینکه من عاشق کلا برند مرسدسم ولی از این حرکت تیم اصلا خوشم نیومد امیدوارم تا پایان فصل دیگه این اتفاق نیفته. ولی خب فارغ از همه ی اینا سبقت همیلتون از فتل عالی بود دیگه دوستان نگن همیلتون نمیتونه سبقت بگیره

    • امید نورمحمدی

      9

      23

      بار دوم سب اجازه دفاع نداشت. همیلتون نمیتونه درست سبقت بگیره و این واقعیته وگرنه که نیازی به فیلم هندی ولف و ایست کامل بوتاس نداشت. سب میتونست سبقتو پس بگیره و مرسدس مجبور شد این کارو انجام بده.

      • cfz

        20

        16

        زیادی به فتل دل بستی
        فتل فقط یه راننده خوبیه همین

      • NO.1,The best=44)Fastboy 44)

        16

        10

        واقعا منظورتون رو از اینکه لوییس نمیتونه درست سبقت بگیره نفهمیدم دوست عزیز
        سبقت لوییس از وتل که حرف نداشت
        بی نقص بود
        ???

      • آبتین.فرمانفرما

        11

        11

        این سناریو را واقعا جدید نوشتی.
        واقعا شما همه را نابینا حساب کردی؟
        یعنی واقعا حاضر شدید بخاطر دفاع از فتل بگویی دانش شما هز قوانین در همین حد است؟
        فتل نمیتوانست دفاع کند؟ چرا جیزش میکردن؟ پس حالا بدان که فتل فقط نمیتوانست دو بار تغییر مسیر دهد، مرتبه اول که دفاع کرد، بعد از پیچ همیلتون دوباره اقدام کرد، و فتل همدوباره میتوانست دفاع کند. بخدا قسم این علاقه شما مثال زدنی است. من همیلتون را دوست دارم اما هیچموقع حاضر نیَستم خودم را طوری جلوه بدهم که انگار هیچی را نمیتوانم درک کنم.
        بوتاس در مجارستان، چطوری پس جلوی بوتاس دفاع میکرد؟
        خیلی سخت هستش که خودتان بپذیرید مهمترین و حساسترین سبقت فصل را گرفت.
        یعنی اگر جای فتل و لوئیس را عوض میکردن، و فتل این سبقت را میگرفت اللن شماها داشتید به شورای شهر نامه مینوشتید بابت مهارت فتل. اما برای هواداران لوییس چیزه جدیدی نیست برای همین خیلی شلوغ نمیکنن که اگرم بکنن بازم به اندازه اون سبقت دینی ادا نشده

      • الف.ی

        2

        1

        چی شد که به این نتیجه رسیدین که همیلتون نمی تونه درست سبقت بگیره؟؟؟!!!!
        کاری به قشنگیش ندارم
        اما لوییس تمیز ترین سبقت ها رو میگیره
        بدون کوچیکترین قفل کردن یا کم فرمانی و بیش فرمانی و برخورد
        قشنگ ترینشون رو ریکیاردو میگیره
        و کثیف ترینشون رو مکس و فتل
        استفاده از کثیف به این خاطر بود که کثیف در مقابل تمیزه

  12. Nohed3339

    5

    28

    تبریک به همیلتون و طرفداراش . واقعا چه به همدیگر هدیه میدن. اخ اخ اخ چه جذابیتی داره گرفته میشه از این ورزش . آلمانیا و این روباه مکار اتریشی (توتو) دارن فرمول یک رو از بین میبرن با این کاراشون. ای والتری شخصیت خودتو از همون اول از بین بردی تا الان به چنین روزی گرفتار نشی که واسه رده خودت التماس کنی. من دیگه فرمول یک نگاه نمیکنم. با دیدن مسابقه امروز فهمیدم که دونفر تو پیست و مسابقه داشتن تصمیم میگرفتن. همیلتون تو پیست و توتو تو گاراژ و تیم مرسدس. ودر آخر آفرین به مکس که اگر من جاش بودم تا آخر ادامه میدادم. و یه سبقت خوب از همیلتون مبارکش باد. خراب فرمول یک شدم مخصوصا تو این مسابقه.

    • آبتین.فرمانفرما

      10

      11

      ببخشید مکس کی از لوییس سبقت گرفت؟ مطمئنی داشتید روسیه را میدیدید؟
      در المان که فتل توی رادیو فریاد میزد بگویید من رد شوم، فرمول یک کنترل نمیشد؟ آخه آخه. لوییس اگر دوم هم میشد، بازم اگر دو مسابقه را سوم و بقیه را دوم شود قهرمان است.
      تازه به شرط انکه فتل اول بد همه را بازم لوییس قهرمان است.
      فتل بعد از مسابقه اعلام کرد:

      هنوزم امید دارم اما اگر عادل بخوایم باشیم لوئیس واقعا بدون اشتباه دارد کار میکند.

      • Nohed3339

        6

        5

        کی گفت مکس از لوییس سبقت گرفت؟؟ دکتر اینجوری ادامه بدی دیوونه میشی ها. از ما گفتن.

    • Ali

      7

      2

      دوست عزیز کاش لایو دیشب آقای صباغ رو میدیدی که فراری تو ریس ششم پیچ آخر شوماخر رو چجور جابه جا کردن و همین اتفاق افتاد اونجا. توی بحث دستور تیمی فراری سابقه ایی طولانی داره و به قول آقای صباغ ته مافیا بوده.

  13. L.Farid.H.44

    17

    13

    تبریک همیلتون بخاطر سبقت از وتل تا دیگه نگن سبقت نمیگیره
    ولی بابت قهرمانی به بوتاس تبریک میگم چون اون باید اول میشد نه همیلتون
    و از ولف واسه این کارش تشکر میکنم
    hamilton for ever
    قهرمانیت مبارک

  14. Meterdad

    18

    4

    روزای اوج لویس و نمایش لذت بخش برای هوادارانش
    و فتل هم دستش کاملا بسته بود

    و اما بوتاس غمی که امروز داشت اخر مسابقه و عاجزانه دور اخر پرسیدم ردمو پس نمیدین
    یه جورایی عامل این شخصیت خودش بود و حقش بود. ضعیف ترین پرستیژ رو داره تو ده سال گذشته البته به نطر من هر راننده از هر تیمی اینجوری بود میگفتم این حرفو

    • امید نورمحمدی

      8

      17

      کدوم اوج؟ با دستور تیمی رد شدن از بوتاس؟ عدم توانایی در باز کردن فاصله مطلوب و زیر فشار بردن تیم و مجبور کردن تیم به این آبرو ریزی؟ کدوم سبقت زیبا؟! مگه نگاه نمیکردید؟ بار اول که نتونست و بار دوم سب اجازه نداشت دفاع کنه. با این وضعی هم که چارلی راه انداخته کیجرات داره دفاع کنه؟!

      • NO.1,The best=44)Fastboy 44)

        13

        5

        تو اوج نیست??
        چه لزومی داشت که تایرشو به باد فنا بده که آخر مسابقه همه ازش رد شن??چون قطعا مکس میرفت پیت و پشت همشون در میومد
        واقعا تو به اون سبقت چی میگی??
        اگه الان برعکس بود شما ها میگفتین ابراستارت و ابرسبقت تاریخ فرمول یک(شخص شما نه)

      • امید نورمحمدی

        13

        5

        Fastboy 44 منکه با شما خصومت شخصی ندارم و نظرمو میگم. همه ما یک مسابقه را دیدیم. هرچی که گزارشگر گفت که درست نیست. کجای لاستیک همیلتون خراب شده بود. با توجه به اشتباهی که خودش توی اقدام اول برای سبقت کرد یه ترمز کوچک زد و هیچی هم نشد. دستور تیمی توی بخشی داده شد که گزلرشگر مورد عنایت شما هم هرچی گشت چیزی پیدا نکرد.
        یکی از بچه ها نوشته ” به فتل دل نبند!!!” اصلا این چه نگاهیه؟! مگه بی کس و کارم که به این آلمانی راننده دل ببندم؟! از رانندگیش توی شوی فرمول یک خوشم میاد و همین. کلا از آلمان خوشم میاد. روز اولم گفتم که طرفدار مرسدس و فتل و بایرن مونیخ و … هستم. فقط طرفدار. دل بستن شماهاست که بخاطرش دعوا میکنید و توهین میکنید و مسخره میکنید و …

      • حامد

        14

        2

        دستور تیمی آلمان رو میگید یا پس گرفتن سبقت فتل تو ایتالیا که …..
        دوستان انگار یادشون رفته که این استراتژی رو کی ‌وارد فرمول ۱ کرده حالا اگه کیمی نمیتونه مثل بوتاس دفاع کنه یا نمی خواد این کارو واسه فتل انجام بده مربوط به خودتونه ببینید مشکل تیمتون کجاست.
        حداقل با اولین پول راننده رو از تیم اخراج نکردیم و دیدیم لوییس تو همین مسابقه حتی از دوم بودنشم سود برد و خلا بوتاس رو گرفت و استارت خوب فتل رو خنثی کرد در حالی که فتل هم در گذشته می تونست این کار رو بکنه ولی …..
        در مورد سبقتم که دفعه اول کامل دفاع کرد (به درستی و غلط بودنشم کاری نداریم احترام میذاریم به تصمیم گرفته شده) دفعه بعدم که داخل رو نبست بعدشم که دیگه دیر شده بود(اشتباه رو توجیح نکنیم که اجازه نداشت و چارلیو …) و لوییسم رد شد به همین راحتی.
        در آخر سعی کنیم راجع به تیم خودمون نظر بدیم و با کوچیک کردن حریفمون سعی در بزرگ کردن خودمون نداشته باشیم چون فقط باعث بی ارزش شدن راننده خودمون می شه وگرنه جواب دادن به این نوع کامنت ها کار سختی نیست ولی فقط باعث بالا رفتن تنش ها میشه. فتل اون قدر راننده بزرگ و پر افتخاری هست که به این نوع شبه طرفداریا نیاز نداشته باشه.
        در آخر تبریک به همه ی فن های لوییس و یه تشکر ویژه از بوتاس

      • Nohed3339

        5

        6

        امید عاشفتم. مثل خودمی داداش. دنیا و آلمان و بایرن مونیخ و فتل . اینا هرچی میخوان باشن، باشن مهم نیست. چون پرچمشون همیشه بالاست

  15. آبتین.فرمانفرما

    16

    12

    فتل دوستان عزیز فراموش اصلا و اصلا و باز اصلا نکنید، جدا از اینکه این سیاست چه کثیف و چه تمیز باشد، ابتدا فتل شما انرا در المان انجام داد، و جدا از اینکه، فراری کاری کرد که او بتواند جلوی لوییس دربیاید، اما نتوانست جایگاعش را حداقل دو دور نگه دارد، و دیدیم که چندین مرتبه سریعترین دورها را فراری ثبت کرد، که البته بیشتر کیمی بود،
    همه اینها به کنار و اشتباه اخر مسابقه فتل هم به کنار که از پیست خارج شد و فاصله افتاد با بوتاس،
    اینها به کنار، اگر لوییس دوم تمام میکرد، همان جایگاه خودش، اختلاف میشد 43 امتیاز.
    5 مسابقه مانده،
    اگر فتل همه 5 مسابقه را اول شود، و لوئیس دو مسابقه را حتی سوم شود، و سه مسابقه را دوم شود، بازم همیلتون قهرمان است. حتی اگر لوئیس در این مسابقه جایگاه دوم را بدست می اورد بازم شرایط همین طوری است که گفتم.
    اگر تازه فتل 5 تا مسابقه را اول شود، لوییس با 43 امتیاز اختلاف، میتواند حتی دو مسابقه را سوم شود و سه مسابقه را دوم شود.
    پس این 7 امتیاز بیشتر انچنان فرقی نکرده.
    فتل اگر اون طوری باز نمیگذاشت اللن معادلات فرق میکرد.
    البته این تقصیر فراری است. باید اونها میگفتن که فتل میخواد سبقت بگیره ببند اون درب را.

    • Ferrari .Italy

      5

      13

      اقای ابتین یا همون دکتر فراری یه بار فقط تو المان اینکارو کرد ولی مرسدس 4.3.بار انجام داده ایا برابرن یا نه ؟؟؟؟شما که انقدر درگیر فتلین که طرفداری از لوییس رو فراموش کردین خجالت بکشین واقعا طرفدار راننده خودتون باشین نه اینکه راننده دیگه رو تخریب کنین وقتی فتل پشت سر هم میبرد شما گم شده بودین خجالت بکشین واقعا

      • امید نورمحمدی

        10

        6

        پاسخ این آبتین یا دکتر یا هرچیزیو ندی بهتره. منکه اصلا نمیخونم چی میگه. چندبار دوستام بهم گفتن که این آقا (بگفته خودش) بهت توهین کرده و اینو گفته و … منم بهشون توضیح دادم که تنها کامنتهایی که نمیخونم مال ایشونه. من با بچه های همیل فن مشکل ندارم. این آقا (بگفته خودش) اصلا یه جور دیگه است. به شماهم پیشنهاد میکنم اصلا نخون .

      • Nohed3339

        8

        1

        دوستان ما اینجا دور هم جمع شدیم که از یه ورزشی لذت ببریم و از تجربیات و نظرات و معلومات یکدیگر استفاده کنیم. حالا هرکی طرفدار یه تیم و یه راننده مورد علاقه خودش هست. احترام به یکدیگر لازم و واجبه. خدایی نکرده نباشه بخاطر برد یا باخت راننده ایی جوری ناراحت بشیم که همدیگر خراب کنیم و به کسی بی احترامی بشه یا توهین کنیم در شان ما نیست. ولی یه نکته اینجا هست . من طرفدار مرسدس و فتل هستم. خدایی طرفداران همیلتون بچه های خوبی هستن . ولی این آقای دکتر دیگه خیلی رو مخه و معلومات درستی هم نداره. پس من و چندتای دیگه از طرفداران تصمیم گرفتیم که کامنتاش رو نخونیم. منم از قبل نمیخوندم ولی یه کامنتی گذاشته و تهدید کرده حالا اسم نیورده که کی رو تهدید کرده. اما اگر این آقا واقعا جنتلمن و دکتر و اونور آبی باشه که بعید میدونم باشه. این کارا ازش بعیده. زشته نباید بخاطر یه ورزش یا یه راننده مورد علاقه کسی رو تهدید کرد. عیبه بفهم. آدمین ببخشید طولانی شد. لطفا تایید کنید.

    • NO.1,The best=44)Fastboy 44)

      9

      2

      آقای نورمحمدی
      من که شما رو تخریب نکردم فقط گفتم لزومی نداشت تایرشو به باد فنا بده بعدش من مسابقه رو از طریق شبکه ورزش ندیدم
      من هم طرفدار لوییسم
      همه زندگیم نیست که اعصاب خودمو براش خراب کنم یا …. فقط گفتم که توی ورزش و زندگیم اون الگومه

  16. Empt1984

    15

    1

    اصلا حس خوبي ندارم حالم خراب شد كاش آخر مسابقه جاشون و عوض ميكردن هر دوشون هم ناراحت بودن لذت نبردم از اين قهرماني لوييس خيلي سعي ميكرد از دل والتري دربياره ولي كسي كه بايد اين كار و بكنه اون نيست ولفه
    چميدونم شايد استراتژيستا بهتر از راننده ها ميفهمن
    هميشه از آدمايي كه تو متن كار نيستن و با عدد و رقم حرف ميزنن بدم ميومد

  17. Behrooz

    17

    4

    تبریک به مرسدسی ها ، دوستانی که باز میخوان به دستور کیمی گیر بدند اول باید به فتل خرده بگیرن که چطور در رو باز کرد برای همیل ، و در مورد دستور تیمی به گفته خود لوییس ضمن تشکر از بوتاس اون برای قهرمانی جهان مسابقه نمیده و اول و دومی فرقی براش نمیکنه . خودش قبلا گفته بود همیل هر چه زودتر قهرمان بشه همه چیز ساده تر میشه .

  18. cfz

    16

    8

    این برد نه به لوییس چسبید و نه به ما فن ها

    نه لوییس خوشحال بود نه بوتاس و نه طرفداران مرسدس
    یه برد مصلحتی بود که واسه قهرمانی لازم بود
    لوییس روی سکو خواست کاپشو بده بوتاس. ولی بوتاس قبول نکرد دم هردوشون گرم رفتار حرفه ای داشتن
    چهره بوتاس دلمو بدرد آورد امیدوارم مرسدس از دلش درآره

    • Nohed3339

      3

      13

      همین برد مصلحتی در آینده و پنج مسابقه اخیر به ضرر همیلتون تموم میشه. مرسدس با این برد فقط قهرمان سازندگان یه جوری تضمین کرد. ولی باور کنید امسال همیلتون قهرمان نمیشه. صبر کنید و ببنید.

      • NO.1,The best=44)Fastboy 44)

        9

        4

        واقعا هنوز این جوری فکر میکنی?!!
        این چندمین باره که داری اینارو میگی
        مرد باش و آخر فصل هم بیا
        نمیدونم شایدم تو راست بگی چوم هنوز مونده درسته سخته ولی غیرممکن، نه
        اگه حرفات درست باشه من یکی بهت باور پیدا میکنم
        جدی میگم

  19. امید نورمحمدی

    13

    15

    با درود. الان که میخوام بنویسم هنوز کامنتی گذاشته نشده و اگر این کامنت بعداز کامنت هر یک از کاربران ثبت شد لطفا دچار سوتفاهم نشوید.
    بر عکس شبکه ورزش بنظر من مسابقه خیلی جالبی بود. درسته هیجانی برای بیننده نداشت ولی تا دلتون بخواد برای ولف و همیلتون پر هیجان بود.
    سبقت همیلتون از سب خوب بود ولی با اشتباه همیلتون و دفاع جانانه سب در بار دوم مشخصا سب مجاز به دفاع نبود و اگر تخطی میکرد صددرصد با ده ها ثانیه جریمه مواجه میشد. طبق قانون فرمول یک شما تنها یکبار میتونید دفاع کنید. سبقت زمانی تمیز و زیباست که همون بار اول بتونی رد بشی ولی صددرصد سبقت مجاز و قانونی بود.
    پیت سب 2.8 ثانیه برعکس نظر شبکه ورزش پیت بدیه و همین 3-4 دهم ثانیه میتونست موجب بشه سب از فاصله “دی آر اس” همیل جلوتر خارج بشه و زمان برای دفاع داشته باشه. کلا پیت 2.8 بد محسوب میشه. کما اینکه پیت کیمی زیر 2.5 ثانیه بود.
    امروز مکس کاری کرد کارستان و کلا نظرم نسبت بهش عوض شد. اونم توی نیم فصل دوم مثل سب تنهایی داره بار تیمو به دوش میکشه . کیمی و ریکیاردو بعداز اینکه رفتنشون حتمی شده واقعا بی مسئولیت و بی تفاوت نشون دادند که برای رانندگان حرفه ای مثل این دو نفر قابل قبول نیست. کیمی که صدمین سکو راضیش کرد و از اون بدتر ریکیاردو فقط برای تفریح شرکت میکنه.
    و اما فیلم هندی توتو ولف و انگشتی که روی تکمه تاکتیک بود و فیلمبردار هم حی و حاضر و در کمال ناراحتی دستور داد بوتاس بزنه کنار تا پسر سریع! رد بشه و بعد فتلو ببنده! چرا؟! مگه پسر سریع از سب سبقت نگرفته بود و جلوتر نبود؟ پسر سریع؟! چه نیازی به قربانی کردن بوتاس داشت؟ سریعه دیگه! بهترینه دیگه! از همیشه هم که آماده تره. چرا واقعا؟ برای مرسدس چه فرقی میکرد؟ اونا که به یک و دو میرسیدند! جواب : میدونستند که سب این سبقتو پس میگیره و ریسک نکردند. دیگه وقتی صدای شبکه ورزش هم در میاد و از اون به بعد توتو ولف غمگینو نشون میده من چی بگم؟! همه دیدند که دستور تیمی چیه. همه میدونن که یک نفره نمیشه با کمپانیهای بزرگ جنگید.
    از همه باحالتر که در اوج ناراحتیم لحظه ای منو خندوند پرسش بوتاس بود : لوییس رده منو پس نمیده؟! چی؟ پسر سریع رده تورو پس بده؟ بیخیال. مثل اینکه تا الان خواب بودی. شایدم برای کسب یکم آبرو این حرفو زد. ماکه نمیدونیم!
    من طرفدار سب هستم و خواهم بود. قهرمانیها میاد و میره. رکوردها شکسته میشه و چند سال بعد کسی نمیگه پسر سریع! با دستور قربانی کردن دیگری قهرمان شد. برای همینه که من هیچگاه به آمارسازیها و قهرمان سازیها اهمیت نمیدم. فراری و فتل امروز کاری کردند که مرسدس مجبور بشه به این وضوح و بدون پرده پوشی دستور تیمی بده و اونم در شرایطی که اصلا برای تیم فرقی نمیکرد. سب هر وقت اراده کرد به مرسدسها نزدیک شد و تا آخر پا پس نکشید. هر کسی اشتباه میکنه ولی برای پیروزی باید کسی باشه که بهت کمک کنه تا بتونی جبران کنی.
    امروز حق بوتاس بود که اول بشه. این بار چندمه که بوتاس بهتر از “پسر سریع در گرفتن دستور تیمی!” بهتره. بجای شمردن اشتباهات فتل امتیازهاییکه همیلتون از وجود بوتاس کسب کرده را بشمارید تا ببینید پسر سریع خیلی هم سریع نیست!

      • امید نورمحمدی

        8

        7

        هرکسی نمیتونه دیگه. اعتماد بنفس بدرد اونی میخوره که پشت فرمون باشه . نه اونیکه حتی میترسه اسمشو بنویسه. من با اسم خودم نظرمو مینویسم. شما با اسم جعلی فقط به دیگران توهین میکنی. فرق ما اینه.

      • F1 fan

        4

        4

        بیا تا رو در رو صحبت کنیم ببینیم کی جعلیه

    • M.kama_F1

      11

      7

      اگه فتل میخواست سبقت همیلو جواب بده پس باید از والتری هم رد میشد دیگه اگه میتونست بای از والتری که ضعیفتر از لوئیسه رد میشد
      حالا خواهشا نگین بوتاس از همیل قوی تره خودتونم میدونید.

      • امید نورمحمدی

        8

        9

        درست متوجه نشدی دوست من. بحث قهرمانی تیم اگه بود و همچین دستوری میومد اصلا من معترض نمیشدم. این دستور صرفا برای اول شدن همیلتون و انداختن فاصله بین شخص همر با شخص فتل بود. بوتاس دوتا پیچم فتلو عقب مینداخت برای این دوستان کافی بود. از ترس اینکه شاید شاید فتل و فراری چیزی برای آخر ریس داشته باشن و قهرمانی پسر نه چندان سریع به تعویق بیوفته گند زدن توی همه چیز.
        مرسدس کاری کرد که بازی برده را خراب کنه. شبیه جنگ فتل تنها با کمپانی مرسدس شد. من معتقدم بدون اون دستور هم هیچ اتفاق خاصی نمیوفتاد ولی نگاه ولف نکاه درستی نبود و شک ندارم الان پشیمونه . البته اگر همه اینا شو آف نباشه. تصویر انگشت ولف روی تکمه قرمز و وجود دوربین اونجا با اون میزانسن خیلی گل درشت بود.

    • حامد

      6

      2

      مجاز به یه یک بار تغییر جهت بود که تقریبا یک بار این کار رو کرو دفعه اول.
      در پیچ بعد در صورتی که فضا وجود داشته باشه مجاز به تغییر ریسینگ لاین بود که این فضا رو داشت ولی داخل رو نبست و وقتی هم که خواست این کارو بکنه دیر بود همیلتون اونجا بود. اسم ترمز کردن برای برخورد نکردن رو هم نمیذارن اشتباه دوست عزیز اگه مثل ایتالیا ترمز نمی کرد و می خورد به فتل اشتباه کرده بود.
      دوما فتل اگه می تونست سبقت بگیره یه چیزی پشت بوتاس نشون می داد وقتی پشت بوتاس کاری نتونسته بکنه پس مسلما پشت لوییس هم همین بود مگر این که بخواید قبول کنید لاستیک همیلتون تاول داشت و نمی تونست فشار بیاره که در این صورت دستور تعویض رده با بوتاس دیگه مشکلی نخواهد داشت و کاملا منطقی بود.
      در آخر باز میگم بهتره راجع به استراتژی تیم خودمون حرف بزنیم و از راننده خودمون دفاع کنیم و حریف رو نکوبیم اونم وقتی خودمون دقیقا همون استراتژی رو اجرا می کنیم (اگه منطقی باشیم کاملا واضحه که اگه کیمی و فتل بودن باز هم همین قضیه پیش میاد کما این که در گذشته پیش اومده).
      به رقیب احترام بذاریم چون این کار باعث بزرگ شدن راننده خودمون میشه دوست عزیز

      • امید نورمحمدی

        4

        9

        دوست عزیز کلا باهات مخالفم دوست عزیز. گزارشگرتون هرچی گشت چیزی روی لاستیک همیل پیدا نکرد دوست عزیز. تعویض رده هم بهتره برای خودت منطقی باشه دوست عزیز………. دوست عزیز

      • حامد

        8

        0

        من که گفتم خر چیشما بگی همونو قبول می کنم اگه لاستیک مشکلی نداشته پس همون طور که فتل به بوتاس نتونست فشاری بیاره به همیلتونم نمی تونست تازه از اون همه زمانی که بوتاس اضافی از دست داد تا لوییس ازش رد شه و فتل رو اون قدر نزدیک کرد صرف نظر می کنیم.

  20. Seb vetel

    14

    26

    صباغ میگه نکته عطف فصل ۲۰۱۸ سبقت همیلتون از فتل بود سبقت فتل از همیلتون تو اتریشو یادش نیست?????
    یعنی از بهترین کارشناس فرمول یک در ایران
    گرفته تا بهترین و فنی ترین طرفدارای همیلتون
    در ایران چه در جهان
    یعنی همه شما آرزوتون این بود که مرسدس یه سبقت از فتل بگیره?این فتل کیست که یه ملت دوست دارن مرسدس ازش سبقت بگیره.
    تازه بی انصافیه اگه انکار کنید
    فتل اگه باز پیچو میبست دفاع میکرد
    مرسدس باز میگرفتش چون واقعا فایده‌ای نداشت
    فتل اگه دوباره میبستش مطمئن باشید پنالتی میگرفت
    چون همیلتون عین این بسیجیا سریع بیسیم زد به چارلی.

    واقعا متاسفم واسه بوتاس بدبخت تو که له شدی زیر پاهای توتو
    دیگه چرا خودتو کوچیک کردی تو رادیو گفتی جارو پس میدید یا نه
    نمیفهمی دست خودت نیست.
    ?seb5?

  21. M.kama_F1

    12

    14

    محمد کمایستانی:
    اول تبریک به طرفدارای مرسدس.
    یک گام دیگه نزدیک شدیم به قهرمانی.
    چه سبقتی بود سبقت لوئیس شاهکار بود فتل اصلا نتونست نفس بکشه.
    لوئیس اراده کرد از فتل سبقت گرفت.
    مسابقه به غیر از این صحنه دیگه جذاب نبود.
    دیدیم وقتی استراتژیستها کارشونو درست انجام میدن بازم یکی هست که نابودشون کنه.
    انصافا دستور تیمی بد بود ولی برای قهرمانی لوئیس بود به شخصه دوست داشتم لوئیس اول بشه حیف شد.
    ولی به هر حال از دل بوتاس در میارن و وقت بردهای بوتاس هم میرسه.
    اون کار لوئیس قشنگ بود که به بوتاس گفت بیا رو سکو اولی و بیا جام منو بگیر.
    عشقه لوئیس.
    حالا میشه تبریک گفت قهرمانیو؟؟؟
    این لینک هم نگاه کنین درمورد جابجایی دو مرسدسه ببینید لوئیس چی گفته تو رادیو.

    https://www.instagram.com/p/BoWiKoGB_CN/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1mc4bhtndbfkh

    ??????????

    Lewis Hamilton_44
    Still I Rise

  22. M.kama_F1

    9

    9

    اول تبریک به طرفدارای مرسدس.
    یک گام دیگه نزدیک شدیم به قهرمانی.
    چه سبقتی بود سبقت لوئیس شاهکار بود فتل اصلا نتونست نفس بکشه.
    لوئیس اراده کرد از فتل سبقت گرفت.
    مسابقه به غیر از این صحنه دیگه جذاب نبود.
    دیدیم وقتی استراتژیستها کارشونو درست انجام میدن بازم یکی هست که نابودشون کنه.
    انصافا دستور تیمی بد بود ولی برای قهرمانی لوئیس بود به شخصه دوست داشتم لوئیس اول بشه حیف شد.
    ولی به هر حال از دل بوتاس در میارن و وقت بردهای بوتاس هم میرسه.
    اون کار لوئیس قشنگ بود که به بوتاس گفت بیا رو سکو اولی و بیا جام منو بگیر.
    عشقه لوئیس.
    حالا میشه تبریک گفت قهرمانیو؟؟؟
    این لینک هم نگاه کنین درمورد جابجایی دو مرسدسه ببینید لوئیس چی گفته تو رادیو.

    https://www.instagram.com/p/BoWiKoGB_CN/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1mc4bhtndbfkh

    ??????????

    Lewis Hamilton_44
    Still I Rise

  23. Behzad

    11

    10

    عنوان نمایش؛
    فرمول وان
    ژانر؛
    ورزشی
    تهیه کننده؛
    لیبرتی مدیا و سایر بستگان
    کارگردان؛
    مرسدس
    صحنه گردان؛
    اصحاب رسانه
    بازیگران؛
    همیلتون،بوتاس،فراری،ردبول،رنو،مکلارن و…

  24. امید نورمحمدی

    9

    16

    اتفاقا بهترین رادیویی که میتونست آبروی رفته اشو پس بگیره همینه. منظورش اینه که بمن گفتند الان راه بده بعد رده اتو پس میدیم! بوتاس خیلی بی آبرو شد. بخدا بدون این دستورم هیچ اتفاقی نمی افتاد. همیلتون قهرمان فصل شده و نیازی به این کار زشت نبود. برای همیلتون اصلا خوب نیست که پولو به بوتاس ببازی و توی ریس با دستور تیمی ازش رد بشی و بعدم رده اشو پس ندی!!! ای بابا. اینم از فرمول یک. روزبروز شبیه به کشتی کچ داره میشه!!!

    • ALikzm

      11

      2

      کشتی کج ؟!
      این بازی تیمیِ…
      اول استراتژی و هدف تیم
      بعد رقابت
      هرچند گفتم که دوست داشتم والتری برنده بشه و تصمیم مرسدس کم لطفی بود در حق والتری اما فک نکنم صحبتی از پس دادن جایگاه شده باشه تو مسابقه!

  25. Mostafa.kh

    13

    6

    صباغم دیگه از این دستورای تیمی مرسدس شاکی شده.ول کن دستور تیمی فراری تو آلمان نمیشه.آرزو به دل موندیم یه بار کیمی اینجوری ترمز کنه که سب رد بشه.

  26. بهزاد زمانی

    10

    0

    VETTEL: “It was tricky – they (HAM & BOT) worked very well together. I tried to put pressure on Valtteri but couldn’t get close enough… It was a good race… but not the result we wanted”
    Vettel: “My start was perfect. I almost one position. But then everybody saw how clever these two done it. I was alone on the outside, nobody wanted to donate me a tow so that‘s why I had no chance to attack.”

  27. بهزاد زمانی

    10

    1

    بیش از یک بار تغییر جهت در هنگام دفاع کردن از موقعیت، مجاز نمی‌باشد. اگر راننده‌ای هنگام دفاع از موقعیتش ریسینگ لاین (Racing Line) را عوض کرده باشد، می‌تواند به آن برگردد به شرط آن که مطمئن باشد حداقل به اندازه یک عرض خودرو بین خودروی خود و لبه پیست فاصله وجود دارد.
    فتل برای بار اول یکبار راه فتل رو بست و چندلحظه بعد دوباره بطور کامل مسیر رو گرفت برای همین اعلام کردند در حال بررسی هست و البته بنده متوجه نشدم نتیجه بررسی چی شد. از دوستان اگر کسی اطلاع داره لطفا بنده رو هم در جریان بزاره. جاییکه لوییس مجددا به فتل نزدیک شد فتل به وضوح اشتباه کرد که برگشت به خارج پیچ. باید تو مسیر خودش میموند و از داخل وارد پیچ میشد و البته اینطوری مدت کوتاهی جلوی لوییس میموند. بعد از پیچ و در منطقه DRS واقعا نمی تونست مانع لوییس بشه.

    • امید نورمحمدی

      5

      7

      والبته همه اینها بشرطیه که سباستین فتل نباشی چون اگر باشی پنالتی رو شاخشه.
      شرمنده. یه شوخی بود بهزاد گرامی. شاید اقدام دوم در امتداد اقدام اول فرض بشه که در اون صورت فتل باید راه میداد.

  28. ALikzm

    13

    3

    خیلی مشتاق بودم والتری این مسابقه رو برنده شه… این پسر خیلی در خدمت تیمِ، این روحیه واسه تیم عالیه… ولی همه میدونن تو این مسابقه در حقیقت باید جایگاه لوئیس و والتری جابه جا میشد…
    لوئیس جام رو به والتری تعارف زد : )) ای کاش قبول میکرد!
    مطمئنن همچین راننده هایی آرزوی همه ی تیم هاست… حرف گوش کن و در خدمت تیم!

  29. Seb vetel

    8

    13

    اصن فتل دروازه رو باز کرد تا همیلتون رد بشه
    وقتی کسی بکشه‌کنار پشت سری رد بشه اصن به این سبقت نمیگن
    همیلتون اگه سبقت بگیر بود تو همون پیچ که فتل دفاع کرد باید سبقت میگرفت
    فتل میدونست که هیچ شانسی نداره
    پس به راحتی کشید کنار رد بشه.
    مرسدس مچاله کرد فراریو تو روسیه

  30. پوریا

    12

    3

    نمیدونم رو چه حساب میگن ماشین فراری قویتره؟؟؟؟؟؟؟ دیگه به وضوح تو استارت قدرت موتور مرسدس رو دیدیم ،همیلتون اشتباه کرد و قتل استارت خوبی داشت ولی بازم نتونست رد بشه ،البته قبول دارم که تا قبل گرندپری آلمان برتری با فراری بود ،اون آپدیت مرسدس چی بود خدا میدونه

  31. امید نورمحمدی

    14

    1

    Fastboy 44 راست گفتی. الان نگاه کردم دیدم اوه اوه چقدر کامنت نوشتم و بعضیاشم چقدر زیاده. منم سر پیری تازه میخوام کل کل کنم. شرمنده همه شدم بخدا. بهزاد جانم هم گفته بود. ببخشید. دست خودم نبوده و جو مسابقه و هیجان منم درگیر کرد. باز هم پوزش میخوام.

  32. پوریا

    13

    2

    مشکل فتل علاوه بر مسائل فنی ،داشتن یه همتیمی خوبه که این مواقع کمکش کنه ،عملا فتل داره با دو تا ماشین رقابت میکنه ،مرسدس ها هر وقت دوست دارن نگهش میدارن پشت یه ماشین و اونیکی ماشین فاصله میگیره

  33. Behzad

    7

    5

    بعد از مدت ها چون سر کار بودیم مجبور شدیم از شبکه ورزش با گزارش جناب صباغ مسابقه را ببینیم و نمیدونم چرا ایشان اکثر اتفاقات را به شخص یا راننده مرتبط میدونه!
    در لحظاتی که مکس جلودار بود و بوتاس و لوییز و فتل پشتش حرکت میکردن فستست لپ های کیمی که 8 ثانیه باهاشون اختلاف داشت را با یک نگاه فوتبالی گزارش میکردن و واقعا ایشان نمیدونن ترافیک و هوای کثیف و… چیه؟!
    صبوری و مصلحت عدم رسیدن مرسدس ها به مکس هم کاملا نمایان بود و نیازی به تمجید از نوع راندن مکس نبود در حالی که مثل آب خوردن هر دو میتونستن به مکس برسن و سبقت بگیرن البته اگه اون دکمه مد پول پوزیشن زده بشه مثل سبقت لوییز از فتل!
    نمیدونم فصل 2021 چطور خواهد بود اما حداقل تا دو سال دیگر و دو قهرمانی دیگر برای همیلتون قابل پیش بینی هست و فکر نکنم در این مدت معجزه ای رخ بده.
    از همه بدتر فیلم برداری که دائما کنار توتو ولف در این چند ساله حضور داشته و ژانگولر بازی های استراتژیست را به تصویر میکشه در حالی که هیچوقت سایر گاراژها از درون به تصویر کشیده نمیشه و ماشالله چقدر هم هماهنگن!

  34. McLaren F1

    10

    1

    سلام به همه ی دوستان
    اوایل کامنتا پر بود ازکل کل های عجیب اما اواخر کامنتا مثل اینکه دوستان فتلی و همیلی با احترام به هم دارن بحث میکنن که خیلی قشنگه اینجوری البته اگه ادامه دار باشه
    دکترای رستوران داری و بدلکاری و … که ادمین جان شرش کم کرد
    دوستان قبلا گفتم دستور تیمی قشنگ نیست حالا هر تیمی فرقی نداره
    با اینکه از بوتاس بخاطر شرایطی که قبول کرده تا توی مرسدس باشه خوشم نمیاد اما چهره ی ناراحتش واقعا ناراحتم کرد حتی همیلتونم خوشحال نبود
    دوستان فتل چاره ای نداشت واقعا شما توقع داشتین ماشین مرسدس پشت فراری بمونه؟!
    فتل هرکاریم میکرد اولین کفی مرسدس ردش میکرد
    سبقت قشنگ بود ولی دیگه نقطه عطف و … نبود کاملا برتری مرسدس مشخص بود و اگه ورشتپن با ۴۱ دور زدن رو یه ست لاستیک اون جلو نمیموند همیلتون فاصله ی خیلی زیادی باز میکرد اما بخاطر هوای کثیف و سخت بودن مکس توی سبقت ریسک نکرد که بهش نزدیک بشه در صورتی که دیدین وقتی فهمید مکس قراره بره تعویض سریع فاصلش کم کرد
    چقدر خوب و منطقی شده مکس
    انصافا باریکلا
    امیدوارم ادامه دار باشه
    لکلرکم معرکه بود
    به هرحال گذشت و من واقعا با این آپدیت جدید مرسدس هیچ شانسی برای فراری و فتل نمیبینم

      • McLaren F1

        6

        4

        دوست عزیز کسی که هر روز با یه اکانت و ادعاهای عجیب این همه مدت اعصاب همه رو بهم ریخت قابل احترام نیست

      • McLaren F1

        4

        3

        احتمالا شما در جریان کارای اون شخص نبودی
        چون اگه بودی از کسی که دیگران تهدید میکنه هیچ وقت دفاع نمیکردی
        رستوران داری
        بدلکاری
        جراحی
        و … تعدادی از شخصیت های فرضی این ادم بود که من اسم بردم نه توهینی کردم نه تمسخر
        شرش کم کردن حرف بدی نیست
        کسی که دوست شما رو با این حرف که چند نفرو میریزم سرش تهدید میکنه لیاقت دفاع کردن نداره

      • McLaren F1

        6

        2

        اف وان فن جان
        جواب شما رو اتفاقا همون روز دادم

  35. mohammad

    4

    3

    دوستان هرکی هرچی هست برای خودش هست اگر هم نیست برای خودش نیست اینقدر به هم نیش نزنیم دکتر قلابی و امثلا این متلک ها خوب نیست ما همه هم زبونیم به هم اینقدر نپریم یکم با محبت با هم برخورد کنیم از همه ممنونم

  36. mohammad

    -1

    8

    به مرسدس تبریک میگم بابت مدیریت و تخصص فنی بی نظیرشون بی دلیل نیست یکی از بهترین ها هستند.دوستان طرفدار همیلتون هم چقدر خوشحالید بالاخره رفیقتون تونست یه سبقت بگیره معلومه اولین سبقت براتون خیلی هیجان داشته
    ولی همه بردهای همیلتون یه طرف سبقت کیمی تو شیکن از لویس تو مونزا یه طرف

  37. Behrooz

    4

    1

    با توجه به اینکه کیمی فصل بعد تو فراری نیست ، فراری میتونست تو q2 از لاستیک سافت برای اون استفاده کنه و استارت مسابقه رو با سافت بزنه ، اینجوری همون بلایی رو که توایتالیا سر فراری اومد اینبار سر مرسدس میاوردن و مثل مکس تا دورهای 30 تا چهل همیلتون یا بوتاس رو کند میگردند که و شانس خوبی به فتل میدادند ، کیمی با این استراتژی همون چهارم یا پنجم میشد و فرقی براش نداشت .

  38. lord mahyar

    8

    2

    اصلا نچسبید اصلا
    رادیو دور آخر والتری خیلی منو ناراحت کرد
    1-2 کرد تیم ولی از چهره همشون ناراحتی میبارید و فک کنم همه فن های مرسدس و خود من از این تصمیم ناراحت شدیم
    امیدوارم وقتی که قهرمانی همیلتون مشخص شد بطور قطع اونم جایگاهشو ب بوتاس بده اینطوری من خودم شاد میشم چون واقعا حق والتری بود که امسال حداقل 2 تا برد رو داشته باشه
    کاش هم والتری هم کیمی تا پایان فصل قهرمانی داشته باشن چون واقعا این فصل حداقل دو قهرمانی حقشون بود
    شاید این کار مرسدس حداقل روی کاغذ بهتر بود چون با این کارشون همیلتون دوتا dnf هم داشته باشه و فتل دوتا قهرمانی داشته باشه تازه امتیازاتشون با هم برابر میشه
    میشه گفت روی کاغذ تصمیم مرسدس درست بوده ولی از لحاظ اخلاقی نه
    امیدوارم این کارشونو جبران کنن برای والتری

  39. Omid

    6

    6

    همیلتون چقدر دیگه امتیاز کسب کنه بوتاس بیچاره رو ول میکنه میزاره مسابقه بده؟
    تاحالا شده همیلتون فقط با توانایی و استعداد خودش یه مسابقه رو ببره؟
    همیشه یا شانس میاره همه رقبا از سر راهش برداشته میشن. یا این استراتژی های کثیف رو بکار میبرن که برنده بشه
    فقط ببینید توی اینترنت چقدر واکنش به این مسابقه نشون دادن و چقدر جوک و مطلب به سرعت راجبش پُر شد
    اینا همه توی تاریخ فرمول یک ثبت شد و همیشه باعث شرم برای مرسدس خواهد بود.

    البته میدونم الان بعضی طرفدارای مرسدس میان و کیمی رو با بوتاس مقایسه میکنن
    ولی حداقل کیمی خودش به اندازه کافی افتخارات کسب کرده و توی تاریخ فرمول یک عملکرد خوبی از خودش بجا گذاشت، یکی از محبوب ترین شخصیت های این ورزشه
    بوتاس توی این مدت کم فقط تونست این همه عدم محبوبیت کسب کنه فقط بادیگارد همیلتون شده و خودش هنوز به هیچ جا نرسیده

  40. iman

    1

    11

    یکی از زشتترین صحنه هایی که تو تمام این سالها دیدم رو امروز مرسدس انجام دا د که با روح ورزش منافات داشت،بدون دلیل برد رو از بوتاس گرفتن و هدیه دادن به انگلیسی،فتل امسال بعد از تعطیلات خیلی ضعیف بود و اصلا لیاقت قهرمانی نداشت ضمن اینکه امروز برام محقق شد که مکس یه پدیدست و بهترین راننده فعلی دنیاست

    • Farshad46

      8

      11

      چند مسابقه قبل در آلمان برای کیمی مگه همین قضیه رخ نداد؟؟ اون موقع صحنه زشت نبود الان زشت شده؟؟بس کنید این حرفها رو ..فتل در قیاس با همیلتون عددی نیست خوبه اینجا یه سبقت خوب ازش گرفت ولی باز میاید و آسمون ریسمون ….

  41. Farshad46

    6

    15

    ماشین برتر داشته باشی تایرها هم برابر باشن بعدش در ظرف دو پیچ جایگاه رو ازت بگیرن .بعدش الان یه سری میان میگن وتل خیلی راننده بهتری نسبت به همیلتون ..همیلتون واقعا نفس وتل رو گرفته …وتل تا وقتی ک همیلتون در فرمول یک هستش خواب قهرمانی رو نمیبینه دیگه

  42. Ochin0

    8

    0

    به خدا لذت بردن از هیجانات یک مسابقه خیلی بیشتر از تعصبات کورکورانه (قصد توهین به کسی رو ندارم، سریع جبهه نگیرید لطفا) اهمیت داره. میشه طرفدار فتل بود و از سبقت های ورشتپن لذت برد، میشه طرفدار لوئیس بود و حق رو به بوتاس داد.
    بیاید تعصبات رو کنار بزاریم و از خوده مسابقه لذت ببریم.
    خوش باشید.

  43. امید نورمحمدی

    6

    2

    جناب F1 FAN که توی پیام خصوصی میای منو تحدید میکنی و خط و نشون میکشی و فحش میدی. حالا چرا تلگرام بیام؟! مگه اینجا چشه؟ واقعا که. منکه اصلا هیچوقت جواب تو یکیو ندادم. شاید یه چیزی گفتی و جوابتو گرفتی. واقعا شرم آوره. تحدید و فحش و توهین اونم توی پیام خصوصی که جایی برای رفاقت بیشتره.

دیدگاه خود را بیان کنید