فرمول یک ایرانلوئیس همیلتون راننده مرسدس معتقد است که وی در رقابت قهرمانی شانس نیاورده است، بلکه وی در این رقابت همه چیز را کنترل کرده، کاری که سباستین فتل موفق به انجام آن نبوده است.

مرد بریتانیایی فاصله اش را با فتل با پیروزی در گرندپری سنگاپور به 40 امتیاز افزایش داد، و توانست چهارمین برد در پنج مسابقه اخیر را از آن خود کند. وی توانست فرم خوب خود را پیدا کند کاری که فتل موفق به انجام آن نبوده است.

تصادف در گرندپری آلمان آن هم در پیشتازی مسابقه، برخورد با همیلتون در دور اول گرندپری ایتالیا، برخورد با دیوار در تمرینات گرندپری سنگاپور تنها نمونه هایی از اشتباهات فتل بوده اند که برای وی گران تمام شده است. همیلتون به خودش افتخار می کند چرا که او مرتکب چنین اشتباهاتی نشده است.

وی طی مصاحبه ای در این مورد گفت:

من فکر نمی کنم ما در رقابت قهرمانی شانس آورده باشیم، وقتی که فتل در یک روز به دیوار برخورد می کند یا به ماشینش آسیب می زند این بدان معنا نیست که ما شانس آورده ایم. من به خودم افتخار میکنم که در چنین شرایطی نبوده ام.

من می دانم که تیم به من متکی است، همانطور که تیم فتل به او متکی است. فشار بر روی ما بسیار زیاد است. این فقط درصد کوچکی است وقتی که شما اشتباه می کنید و همه شما را سرزنش می کنند.

به عنوان یک تیم ما وقتمان را تلف نمی کنیم که ببینیم آن ها چه می کنند، یا آن ها تحت فشار هستند، یا آنها خوشحال یا ناراحت هستند. ما هیچ کاری در مورد آنها نمی توانیم بکنیم، تنها کاری که می توانیم بکنیم این است که آخر هفته خود را به بهترین شکل به پایان برسانیم.

لوئیس همیلتون - گرندپری سنگاپور 2018

لوئیس همیلتون – گرندپری سنگاپور 2018

وی همچنین گفت که باور دارد مرسدس در این تلاش است که حداکثر توانایی مرسدس W09 را بیرون بکشند.

او در این باره گفت:

ما آپدیتی را با خودمان به سنگاپور نیاوردیم. ما آپدیتی را به مونزا آوردیم ولی اینجا، نه. ولی ما همیشه در این تلاش هستیم که ماشین را ارتقا دهیم برای مثال ارتقا قابلیت رانندگی با ماشین.

این تنها بخش کوچکی از آن چیزی است که ما در تلاش برای تقویت و به حداکثر رساندن آن از اطلاعات بدست آمده در هر مسابقه هستیم.

ما عملکردی بیش از توانایی ماشین داریم، سرعت واقعی ماشین ما 100 است اما ما سرعت 102 را استخراج می کنیم و این شگفت انگیز است.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

91 دیدگاه

  1. ايزديار

    25

    37

    تبريك به هميل و مرسدس بابت قهرمانيه امسال

    نيم فصل اول
    باكو و آلمان و مجارستان اصلا شانس دخيل نبود يعني؟؟؟

    البته بقيه مسابقاتم اشتباه از جانب رقيبه هميل و مرسدس بود

    يكي نيست بگه قهرمان شدي، خب مباركت
    اين مصاحبه هاي بعد سنگاپورت چيه ديگه؟؟؟

    ما ايرانيا براي قهرمانهامون يه لقب ديگه ام داريم، اونم پهلوانيه

    كه براي ماها و حتي اونوري هام مرام و معرفت مهمتره
    مثل شوماخر

    هميل اصلا اون روحيه رو نداره

      • F1 fan

        20

        11

        ایزدیار جان اگه خاطرت باشه اول فصل اومدم گفتم بهت همیلتون شکست نمیخوره مگه با خرابی ماشین و بدشانسی و شما گفتی داری تعصبی نظر میدی… خوشحالم که خودتون به این نتیجه رسیدید

    • آبتین.فرمانفرما

      24

      18

      من این 33 سالی که خارج از کشور بودم یکطرف، عجایبی که در مدت کوتاهی که کامنتهای شما عزیزان را میخوانم هم یکطرف.
      اخه شما وقتی میخوای یک کامنت بگذاری، بخدا این ربطی به ایرانی و غیر ایرانی ندارد، باید ابتدا سبک و سنگین کنی، ببینید این سخنی که میخواهم بگویم، چه اثری بر خواننده میگذارد؟ ایا باعث معتبر شدنم میشود؟ ایا نشان از منطق و طرز فکر درستم میدهد؟ ایا باعث خنده و تمسخر میشود،؟ یا دیگر اصلا اهمیتی نمیدهند دیگران.
      دوست گرامی، حرف شما معرف :
      درک، فهم، تشخیص، منطق، بلوغ فکری، و وسعت تفکر شما است.
      چرا اینقدر بی اهمیت شده در بین جوانان ایرانی اعتبار سخن.
      شما داری به یک اروپایی میگی که بداند که اروپایی ها چطور مرامی دوست دارند؟
      شمایی که هنوز نمیدانی که در بین ایرانیان نام دیگر قهرمان، پهلوان نیست.
      یک قهرمان، لزوما یک پهلوان نیست. اما یک پهلوان همیشه قهرمان مردم است. قهرمان برای قهرمان شدن نیاز به بردن جام دارد، اما یک پهلوان بدون جام هم میتواند پهلوان باشد. قهرمانی لقبی رسمی است، اما پهلوانی یک صفت مردمی است. که مردم یک دیار به شخصی میدهند.
      در ضمن برای اطلاع شما باید بگویم، اینجا برعکس شما فکر میکنند. در اینجا انسانهایی که توانایی دارند، براحتی ادعا میکنند و از تواناییشان سخن میگویند، و اصلا اعتقادی به اینکه ادمهای توانا بدون ادعا باید باشند ندارند، چون میگویند اینرا انسانهای ضعیف باب میکنند، انهایی که نه شهامت پذیرش ضعف را دارند، و نه همت و عرضه رفع ضعفهایشان را، پس اگر ادمهای توانا رسمشان مدعی بودن باشد، این اشخاص انگشت نما میشوند، اما اگر تواناها سکوت کنند اینها میتوانند با سکوتشان خود را بین انها پنهان کنند.
      همان شوماخر، وقتی اعلام بازنشستگی کرد، در المان همه جا در تابلو های تبلیغاتی ازش تشکر کردند، اما یک جمله شوماخر را در همه ان تابلو ها وجود داشت : حال نوبت ان است که در خارج از ماشین فرمول 1 بهترین باشم، همانطور که در داخل ان بهترین بودم…
      لوییس انگار این مصاحبه را اختصاصی برای هواداران فتل در این سایت، انجام داده.
      جواب فوق العاده زیبایی بهتان داده.

      بشما میگه:
      در مورد آلمان،
      اگر فتل میره توی دیوار این نشان از شانس من یا ما نیست.
      هیچ موقع فکر نمیکردم اینقدر زیبا و صریح بیاید پاسخ اونهایی را بدهد که باید بروند و بگویند براشون یکبار دیگر بعضی از مفاهیم را توضیح دهند.

      مجارستان؟
      اینکه لوییس هنر رانندگی در باران را دارد، اینکه لوییس راننده ای است که هوادارانش براشون باران یا خشکی فرقی ندارد، این هنر لوییس است، وگرنه خیلی بد است هوادار راننده ای باشیم که اول دعا کنیم نکنه باران بیاد.
      در مورد مصاحبه هایش. شما ابتدا مفاهیم ایرانی را درست بکار ببرید، اینکه اینطرف چی میپسندن پیشکش.
      اگر لوییس در باران فوق العاده است، نشان از بدشانسی فتل نیست،
      اگر فتل نمیتواند با داشتن DRS، با داشتن نرمترین لاستیک مسابقه، انهم لاستیک نو، از والتری که اگر DRS در صورت رسیدن به ماشینهای لپی میداشت، لاستیک های کهنه و سفت را داشته، سبقت بگیرد، و کلی پشت او میماند و لوییس دور میشود، این نشان از خوش شانسی لوییس نیست. نکته مهم اینکه میبینی دانیل در همان مسابقه بارها سبقتهایی به همان صورت گرفته.
      اینکه در باکو فتل اونطوری باعث قفل شدن لاستیکهایش میشود نشان از خوش شانسی لوییس نیست…
      در ضمن، یک قهرمان برای اینکه پهلوان باشد باید، عزیز مردمش باشد، نه اینکه وقتی توی دیوار میرود خوشحالی کنند.

      بدرود.

      • Üõşèf

        12

        7

        خانه ام محله فقیر نشینی بود
        به خاطر مدرسه پسرام خانه ای از یک محله خوب کرایه کردم
        اینجا کمی از اونجا بهتره
        ولی آدمهاش همون آدم ها هستن
        فقط وضع مالیشون بهتره
        سوادشون یه کم بیشتره
        ولی همون آدمهان اگه بدتر نباشن بهتر نیستن
        اول منظورم با شماست آقای دکتر نمیدانم چی چی؟
        اول هر کامنت مدرک تحصیلی یا محل زندگی همراه با سابقه رو میگی که چی؟نشون بدی خیلی خطری و سطح شعورت بالاس

        دوم منظورم هملیتون، فتل یا هر راننده و شخصیت معروف و مشهوری است که تحت شرایط روحی ش حرف میزنه، مثل بقیه آدمها، مثل طرفدارها،این طبیعیه
        همیلتون، ورشتپن هیجانی ترن
        فتل احساسی
        یکی هم مثل کیمی سرد و بی احساسه
        هر کس یه جوره
        حالا میخواد ایرانی باشه، یا خارجی
        یا مثل بعضی ها خارج رفته
        حرفت رو بزن، ولی کسی رو زیر سوال نبر

      • Peyman Enayati

        5

        2

        دکتر مهندس یا هرچی که هستی خیلی باحالی تو خدایی هرموقع کامنتاتو میخونم از خنده میترکم هر موقع میام سایت دعامیکنم تویه کامنت بذاری خسته نباشی برادر

      • محمد.ج

        5

        1

        آقای فرمانفرما. آفرین. شما اصلا خارج زندگی کرده. شما 33 سال اونور آب. ما هم که تا همین شابدولعظیم (شاه عبد العظیم) هم یه بار اونم پشت وانت شوهر عممون رفتیم. موقع حرف زدن شین هات هم میزنه؟ چه موهای بلوندی. چه چشم های خوش رنگی.
        داداش تو که اونور آب بودی و انقدر فرهنگ والایی داری چرا متوجه نیستی هر کسی نظری داره و نیاز به تحقیر دیگران با موجه نشون دادن خودت نداری.
        شما خارجکی ها رو نمیدونم اما ما بد بخت بیچاره های ایرانی یه ضرب المثل داریم که میگه:
        تا مرد سخن نگفته باشد. عیب و هنرش نهفته باشد.
        یه دیالوگ فیلم هم داریم که میگه: حرف زدن بلد نیستی، حرف نزدن هم بلد نیستی؟؟

      • الف.ی

        8

        7

        بله حتماً
        ولی کدوم رو؟
        بدشانسی یا اشتباه؟
        هر کدوم رو که بفرمایید توضیح میدم

      • الف.ی

        5

        1

        بسیار عالی
        مسابقه به مسابقه بررسی می کنیم:
        استرالیا : از دست رفتن باخت بخاطر باگ نرم افزاری
        بحرین : پنالتی تعویض قطعه
        چین : اشتباه مرسدس و تعویض نکردن لاستیک در زمان سیفتی
        که اگه لاستیک داشت قطعا رتبه بهتری کسب میکرد
        آذربایجان : هیچی
        اسپانیا : هیچی
        موناکو : هیچی
        کانادا :‌ آپدیت ندادن مرسدس تو پیستی که حسابی قدرت موتور میخواد
        دیدین که بوتاس جلوی مکس تموم کرد ولی بنزین تموم کرد!
        فرانسه : هیچی
        اتریش : دی ان اف بخاطر مشکل پمپ سوخت
        سیلور استون :‌ ماشین برتر رو داشت ولی کیمی زد بهش و کارش رو به هم زد
        آلمان :‌ از دست رفتن تعیین خط و استارت از رتبه 14 بخاطر مشکل هیدرولیک و فرمان پذیری
        مجارستان : هیچی
        بلژیک : هیچی
        ایتالیا : هیچی
        سنگاپور : هیچی
        حالا شما مشکلات های فتل رو بفرما

  2. F1 fan

    17

    18

    البته بد شانسی هم دخیل بوده امسال منتها برا لویس… یه dnf داشته و توی یه تعیین خط خرابی داشته و پنالتی بحرین و برخورد کیمی باهاش تو سیلوراستون

    • F1 fan

      24

      13

      جنگ روانی جناب انگشتی میخواست شرو کنه با پیامی که تو رادیو به تیمش داد بعد از برد سیلوراستون ولی همیلتون جوابشو نداد… این مصاحبه هیچ چیزی توش نیس که بخواد جنگ روانی ایجاد کنه

  3. بهزاد زمانی

    18

    1

    اتفاقی که یک بار روی بدهد میتواند مصداق شانس باشد ولی همه شنیدیم “تا سه نشه بازی نشه” و همه جای دنیا یان باور وجود دارد که تکرار یک اتفاق آنهم به کرات نمی تواند مصداق واژه شانس باشد. و البته موفقیت افرادی مثل فتل, لوییس و سایر بزرگان این رشته اصلا و ابدا به شانس متکی نیست

    • امید نورمحمدی

      2

      2

      مثلا سه بار بارش باران فقط یکبار حساب میشه! اونم فقط زمانیکه یک فرد خاص بنفعش میشه. مثلا تصادفهای زنجیره ای پارسال که توی همش فقط یک نفر ضرر کرده. کلا هر اتفاقی که برای یک نفر خاص بد باشه و بنفع شخص مورد نظرتان باشه از منظر جنابتان شانس محسوب نمیشه.
      البته توی آلمان و مونزا بقیه جاها همیشه یک نفر اشتباه کرده و فقط و فقط اون اشتباه بنفع یک نفر خاص تموم شده و این شانس نیست.
      ولی 4 بار متوالی قهرمان جهان شدن که خودش یک رکورده به گفته دوستان شما شانسی بوده و از لابلای نوشته هایشان بوضوح دیده میشه. زیادم حرف بزنیم ارشاد میشیم که کم گوی و گزیده گوی…
      من یکبار در روز میام توی این سایت و بعنوان یک انسان در مورد یکسری از مطالب حرفمو میزنم و به بیشتر تیترها هم اصلا سر نمیزنم. توی این صفحاتیکه بنده ورود کردم دوستان همفکر شما هستند که در یک کامنت به اندازه 5 کامنت بنده مطلب نوشته میشه و روزبروز هم به تعدادکلماتشون اضافه میشه. اصولا تالار گفتگو اسمش روی خودشه.

      • بهزاد زمانی

        0

        1

        اونی که شمارو ارشاد کرد بخدا اشتباه کرد نفهمید هم از جانب خودم و هم از جانب ایشون عذر خواهی میکنم. شما به بزرگی خودت ببخش

  4. ...m6...

    19

    21

    دقیقا دقیقا….ما هم به تو افتخار میکنیم ای عشق و هیچ وقت از این که از تو طرفداری میکنم و دوست داریم پشیمون نمیشیم😍😍😍اصن منطقو میبینید تروخدا خداوکیلی کاملا درست میگه😍😍😍

    #44
    #hammer time

  5. امید نورمحمدی

    21

    21

    دوستان. شما اگر جای همیلتون بودید چی میگفتید؟! متاسفانه تا جلو میوفته و یا کار بزرگی میکنه دوباره اون روی دیگر اخلاقشو نشون میده. درباره امسال من حرفی از شانس نمیزنم ولی پارسال واقعا شانس آورد.
    هیچوقت رادیوشو توی مسابقه آخر فصل 2016 و کلماتی که بکار بردو یادم نمیره. از کسیکه ادعای برترین بودن جهانو داره اون حرفها عجیب بود. چراکه هیچجور نتونسته بود روزبرگو شکست بده. توی اون فصل حتی با تصادف و dnf کردن خودش و روزبرگ هم زورش به نیکو نرسید. این است ورژن دیگری از لوییس همیلتون. انگار که هنوز حس رقابت با فتل درش وجود داره و این عجیبه. 4 بار قهرمان شده و در آستانه پنجمین قهرمانیه ولی خودش هنوز راضی نیست و اینجوری به رقیبش میتازه. چرا؟ چون میدونه اول باید 4 بار قهرمانی متوالی بیاره تا بتونه خودشو همسطح با سب بدونه. اونم بدون استفاده از فراری و مرسدس.
    یک نکته هست که قبلا چند بار اشتباها بهش اشاره کرده بودم. همر غیر از این فصل باید دو فصل دیگه پشت سر هم قهرمان بشه تا به رکورد 4 قهرمانی متوالی سب برسه که من اشتباها یک فصل دیگه را گفته بودم که اینجا تصحیح میکنم.

    • آبتین.فرمانفرما

      25

      13

      شما ایکاش یا انگلیسی خوبی داشتی، یا سن و سالت اندازه ای بود که به سال 2007 میرسیدید.
      زبانتان اصلا خوب نیست، چون اگر بود میرفتی میدیدی فتل 4 سال برترین ماشین را در اختیار داشته. اینو فرمول 1 میگه. فرمول 1 میدانی چه مرجعی است؟ همانی که شما الان مثلا هوادارش هستی. اما نمیدانی که در چه سالهایی کدام تیمها و راننده ها برترین ماشین را داشتند.
      شما و همه کسانیکه که خیلی به فتل مینازند، 4 سال بهترین ماشین را داشته. وقتی فرمول 1 اعلام میکند داشته، یعنی دارد بشما میگوید، بیش از این خودتان را خراب نکنید. راننده شما با بهترین ماشین، حتی عقب هم افتاده، سال اولش با یک اختلاف جزیی توانست ببرد. دقیقا یکی از معدود حرفهای متطقی که زدی شما این بود که فراری و مرسدس دستش نبوده، درسته چون اگر بود، که از والتری هم میباخت. وقتی کاموتی میگذاری که جوابش دوباره یاداوری کردن اینهمه برتری های لوییس است، بسیار شادمان میشوم. برای مرتبه دهم توضیح میدهم، سالهای 2010 تا 2013 فتل بهترین ماشین فرمول 1 را داشته، یعنی ردبول. نه مرسدس بهترین بوده نه فراری، در ان 4 سال. اگر فتل در ردبول نبود که الان فرقی با گروژان هم نداشت.
      اینکه شما آقای امید نورمحمدی میدانی فتل بهترین ماشین در ان 4 سال را داشته، و می ایی و طوری وانمود میکنی که نمیدانی، چه حسی دارد؟ اینکه بارها از خوده من پاسخ شنیدی که لوییس و فتل هر دو سال 2007 امدن. یکی همان سال اول، بی نظیر بودنش را نشان میدهد و نایب قهرمان جهان میشود. ان یکی حداقل در 10 نفر هم دیده نمیشود.
      دوباره لوییس سال دومش قهرمان جهان میشود، و فتل گویا باید جدول برعکس بشه تا دیده بشه.
      لوییس بدون دلشتن ماشین برتر، در دو سالی که فراری بهترین ماشین را داشته طبق اعلام فرمول 1 قهرمان و نایب قهرمان جهان میشود. فتل تا سال 2010 که ماشین برتر را بهش میدهند که هیچی نشد. 4 سال بگفته فرمول 1 برترین ماشین متعلق به ردبول بوده، نکته زیبا اینجاست دوستان، سال 2014 فتل مدافع قهرمانی، دیگه ماشین برتر را ندارد، والتری بوتاس از ویلیامز شکستش میدهد. اقای نور محمدی ایا شما اینها را که حداقل چندین بار من براتون توضیح دادم را نمیدانستی؟ یعنی حتی نرفتید یک سرچ بکنید،؟ یا اینکه کاملا واقف هستید، ولی دیوار حاشا شاید بلند باشد اما اجرهایش گویا برای شما ارامبخشی قوی است.
      اگر زمانی فتل توانست هم اندازه لوییس قهرمانی بیاورد، تازه اون موقع باید ثابت کندکه بدون ماشین برتر قهرمانی لازم نکرده، اما نشان دهد از راننده های ویلیامز حداقل نمیبازد.

      بخاطر یاداوری حقایق تلخ در مورد فتل، و برتری لوییس در تمام زمینه های قابل ثبت، اینبار، خوشحالم.
      بعضی ها از بیان حقایق خوشنود میشوند و یعضی ها با کتمان ان.

      • THE MINDBLOWER

        14

        9

        شما بر چه اساسی همش ماشین برتر میکنی و کسی پاسخی بهت میده نمی‌خونیش؟
        جناب زمانی یادمه گفتن که سب فقط ۲۰۱۳ ماشین برتر رو داشته و مرسدس ۱۴ و ۱۵ ۱۶.
        شما می‌فرماین که لوییس و سب ۲۰۰۷ آمدن.قبول.
        ولی سب با چه ماشینی و از چه ریسی به اف‌وان اومد .
        آیا مث لوییس نیومده نشست پشت مک‌لارن؟
        درسته که سب با ردبول برتری داشتن ولی این برتری هرگز به شکل برتری مرسدس نبود.
        بار دیگه از شما خواهش میکنم که مرجع حالتون رو بنویسید.اینکه یک عبارت کلی میگین و می‌فرمایین فرمول‌یک میگه با خدمتتون عرض کنم فرمول‌یک زبان نداره اگر هم کارشناس منظرورتونه بفرمائید کی،کِی و کجا این حرف رو زده؟
        لوییس ۲۰۰۷ تو چین خودش قهرمانی رو از خودش گرفت که تو ورودی پیت مث مالدونادو ماشینش‌رو اصطلاحا به گل نشوند.اونم تو هوای کاملا آفتابی!!!
        شما واقعا چجوری می تونین کسی مثل بوتاس رو با سب مقایسه کنید؟؟؟؟ جدا این حرفا رو خودتون بهش باور دارین؟؟؟؟
        چرا همیشه حرفای تکراری؟؟؟؟لطف کنین تو پیام‌های ایندتون مطلب جدیدی بیارین که یا یاد بگیریم از شما یا اگه شد به اندازه سر سوزنی به دریای معلوماتتون اضافه کنیم.
        ولی برخلاف شما بنده هیچوقت منکر توانایی‌های رقیبم نمیشم.
        لوییس از بززگ‌های این نسله همون طور که سب هست.

      • بابک

        12

        7

        دکتر کلاس زبان هم برگزار میکنی؟ میشه برای بچه‌های اینجا تخفیف ویژه بذاری؟ میخوایم یاد بگیریم مثل شما تو همه چیز مهارت داشته باشیم!
        راستی چرا یه مرد ۴۰ ساله که ۳۳ ساله خارج از ایران زندگی میکنه و از ماهرترین جراح‌های دنیاست و تفریحش اینه که همه‌ی سبک‌های اتومبیلرانی رو تجربه کنه و در حال حاضر در رشته‌ی بدلکاری فعالیت داره، این همه وقت آزاد داره که بیاد و تک تک افراد رو در زمینه‌های مختلف راهنمایی کنه؟ مگه فرهنگ شما ساکنین آمریکا جز اینه که تمام انرژیتون رو برای کارتون بذارید؟ تا این حد نسبت به مردم کشورت احساس مسئولیت میکنی که از کار و زندگیت میزنی تا ارشادشون کنی؟ دکتر جان ما قدرتو‌ نمیدونیم. نمیتونی تنهایی ما رو از ظلمات به سوی نور هدایت کنیا!
        جان من بیشتر از این آبروی خودتو نبر دکییییییییی!

      • cfz

        11

        9

        THE MINDBLOWER
        بر چه اساسی میگن فتل ماشین برتر رو داشته؟
        ردبول از 2010 تا 2013 قهرمان تیمی و رانند ها شد
        این اگه داشتن ماشین برتر رو ثابت نمیکنه پس چیو ثابت میکنه؟
        راجب امدن همزمان سب و لوییس گفتی که لوییس پشت چه ماشینی نشسته و فتل پشت چه ماشینی
        این حرفت درسته ولی ایا میدونی توی مسابقات پایینتر وقتی که لوییس هم اونجا بود چه بلایی سر فتل آورده بود؟
        “او به علت سلطهٔ همه جانبهٔ لوئیز همیلتون در مسابقات هیچ مقام قهرمانی بدست نیاورد” اینو ویکی پدیا گفته از خودم در نیاوردم
        لوییس شایستگی هاشو ثابت کرده بود که اوردنش مکلارن
        اونم در اولین سال حضورش با کسی هم تیمی شد که دوبار پشت سرهم قهرمان جهان شده بود وقتی اومد مکلارن جوری با فرناندو سرشاخ شد که الونسو رو شکست داد کسی که دوسال پشت سرهم شوماخرو شکست داده بود
        نگین تیم حمایتش کرده و فلان
        اصن تیم هم حمایتش کرده باشه ولی تیم که د اخل ماشین و توی پیست که بهش کمک نمیکرد و این فقط هنر خودش بود
        به چین اشاره کردی که اگه اشتباه نمیکرد قهرمان میشد ولی حتی با وجود اون اشتباه بازم صدرنشین بود تا اینکه برزیل گیربکسش یهو از کار افتاد و همه ازش رد شدن دوباره گیربکس درست شد و از اخر مجبور بود دوباره کامبک بزنه
        اخرش هم لوییس هفتم تموم کرد ولی کیمی مسابقه رو برد و لوییس فقط با یک امتیاز اختلاف قهرمانی رو با بدشانسی هرچه تمام تر واگذار کرد
        ولی قهرمان واقعی اون سال جز لوییس کسی نبود اگه هم تیمیش آلونسو نبود خیلی راحت میتونست قهرمان شه ولی وقتی که کسی مثل الونسو رو شکست داد همه فهمیدن که لوییس چه توانایی داره
        فتل هیچوقت نمیتونه با لوییس رقابت کنه چون واضحا در سطح لوییس نیست
        فقط خوش شانس بوده که 4 بار قهرمان شده و بعضیا بخاط قهرمانیاش با لوییس مقایسش میکنن امسال هم لوییس پنجمیشو میگیره و دیگه کسی فتلو با لوییس مقایسه نمیکنه

      • THE MINDBLOWER

        8

        5

        cfz یه سوال دارم اول.
        آیا واقعا فک میکنی سب شانسی قهرمان شده؟
        دوم من هرگز منکر اینکه ردبول از 2010 تا 2013ماشین برتر رو داشته نمیشم ولی این برتری هرگز مثل برتری مرسدس تئ سالی های 2014 تا 2016 نبود.
        راستش من درباره سطوح پایین تر مثل gp2 یا هر سطح دیگه مطالعه و تحقیق نمیکنم و جوابی ندارم شاید سایر دوستان داشته باشن.
        لوییس 2007 عالی بود من منکر نمیشم ولی اگه تو چین اون اشتباه عجیب رو مرتکب نمیشد قهرمان میشد،نمیشد؟
        اشتباه 2007 لوییس مثل المان سب بود که ممکنه به قیمت قهرمانی برای سب تموم شه.
        شما نظر خودتو داری قابل احترام و قابل نقد برام من هم نظر خودمو دارم ولی هرگز نخواهید دید که من به لوییس بگم مبتدی یا اینکه شانسی به اینجا رسیده برای من لوییس بعد سب به همراه ناندو از نظر مهارت دومه

      • cfz

        6

        5

        THE MINDBLOWER
        قطعا فتل با شانس قهرمان شده از شانس خوبش هم تیمی خوبی هم نداشته تا به چالش بکشدش
        2011 و 2013 در حد مرسدس 2016 بود ماشین ردبول
        بازم میگی لوییس اگ چین اشتباه نمیکرد قهرمان میشد. منم میگم با وجود اشتباهش بازم قهرمان میشد اگه مسابقه اخر گیربکسش خراب نمیشد. اگه پنجم تموم میکرد قهرمان میشد ولی دیگه بدشانسی آورد و گیربکسش خراب شد و مجبور شد از اخر کامبک بزنه و در نهایت هفتم شد و قهرمانی از دست رفت
        لوییس از نظر مهارت از فتل پایینتره؟
        جوک میگی؟
        اگه مهارت توی دیوار رفتنه اره فتل مهارتش بیشتره

      • F1 fan

        6

        8

        یچیزی شنیدی اون ورش خوردی زمین… چین 2007مقصر تیم مکلارن بود اصن… لینک های فارسیش هنوز هست برو سرچ کن بخونش… اینقدر بیرون نگهش داشتن که لاستیک ها رسید به سیم… تو اون ریس پنجم هم میشد قهرمان بود منتها استراتژیست های احمق مکلارن اشتباه کردن

      • الف.ی

        8

        4

        mind blower
        همین که لوییس از زمان ورودش اومد تو مکلارن و خیلی عالی تونست عمل کنه، نشون میده از همون اول فوق العاده بوده
        فتل حتی قهرمانی فرمولا ۳ نداره
        چون همه اش رو لوییس برنده شده
        فتل پنجم شده تو فرمول سه

      • THE MINDBLOWER

        2

        2

        ورودی پیت بود من میگم اگه dnf نمی‌داد راحت قهرمان بود.
        بنابراین از نظر شما هرکی قهرمان میشه خوش‌شانسه.
        از نظر عملکرد همه متفق‌القول دیر رو تو ۲۰۱۰ بهترین میدونستن ولی سب قهرمان شد سال‌های بعدش ولی افت کرد خیلی هم افت کرد قبول.
        گفتم دوست‌عزیز از نظر من.
        نه نظرات من و نه نظرات شما هیچکدوم معیار نیستن شاید درکش برات سخت باشه.
        ردبول ۲۰۱۳ قبول دارم ولی ۲۰۱۱ نه چون نیم‌فصل اول سب عالی بود ولی از سیلوراستون به بعد فراری هم وارد شد و دیگه اون قدرت مطلق رو ردبول نداشت.
        همچنین اوایل اون سال ردبول با کرس‌سیستم مشکل داشت اگه یادت باشه تا جایی که وبر به خاطر کرس‌سیستم تو چین ۱۸ شد تو تابم گیری.

      • محمد.ج

        1

        3

        آقایون خانمها
        لیدیز اند جنتلمن (البته من چون انگلیسیم خوب نیست فارسی نوشتم)
        دوستان و همراهان
        ایشون انگلیسیش فول ورژن هست. اصلا خارجکی حرف میزنه مثل بلبل
        چه چه میزنه ها
        ایشون خارج بوده چه خارجی
        ایشون بیشتر از همه میفهمه و همیشه حرفهاش از روی حسابه
        ایشون منبع معتبری حتی برای مسئولین خود فرمول یک هم به حساب میاد.
        اصلا ایشون عادل فردوسی پور فرمول یک هست.
        ایها الناس چجوری بهتون حالی کنیم تا توی مختون بره ایشون خارج بوده و زبون خارجکیش بیسته بیسته.

    • الف.ی

      11

      7

      حرف هاتون قابل قبول نیست
      مسابقه مالزی رو یادتون بیاد
      بعد در موردبقیه اش هم صحبت میکنیم
      درموردحرف هم که می فرمایید،‌ فتل خوبه که به مهندس تیم میگه bastard؟

      • امید نورمحمدی

        1

        2

        فط حرفهای الکی. حتی یک دلیل بر اساس عدد و رقم ندیدیم که فراری ماشین برتره. برای بار هزارم : برید از سایتهای معتبر و رسمی آمار مسابقات این فصلو ببینید. مرسدس در بیشتر موارد ماشین برتر این فصل هم هست و فراری فقط در دو سه تا از ایتمها بهشون نزدیک شده.

      • الف.ی

        2

        0

        برتری فراری طوریه که کاملا خود آدم میتونه تحلیلش کنه
        نیاز به مدرک از سایت نداره
        اونم خواستین میذارم براتون
        اما شما که می فرمایید مرسدس برتره، شما بگین چرا؟
        من فکر می کنم از اسپا به بعد مرسدس تیم برتره
        ولی شما برا حرفاتون دلیل بیارید
        بعدش من هم میگم چشم

      • امید نورمحمدی

        0

        0

        الف ی :منم با شما موافقم. لوییس برای همون فرمولا 3 که گفتی خوبه. بقول خودت لوییس سالها از پایین شروع کرده تا به اینجا برسه و فتل یکضرب اومده و 4 بار قهرمان شده. اونم متوالی که حداقل شما و همفکراتون 3 سال باید منتظرش باشید.
        خب با توجه به مکاشفات لوییس وسالها کسب مهارت و تجربه و خون دل خوردن 4 سال پیاپی به کسی باخته که شما ادعا میکنید یهو اومده. بنظر شما نبوغ و مهارت به چی میگن؟ به همین. نوابغ نیازی ندارند به اندازه آدمهای معمولی وقت و انرژی بزارن.
        البته و صد البته همیلتون یک راننده منحصر بفرد با رکوردهای بینظیره و طی سالهای متمادی کسب تجربه کرده و من همیشه بهش احترام میزارم. راننده بزرگی در تاریخ فرمول یکه چه من بگم و چه منکرش بشم. درست مثل فتل که یک استثنا محسوب میشه و چه شما بگید چه نگید بیشترین موفقیتو در کوتاه ترین زمان ممکن بدست آورده.
        اینجا مسئله من رکوردها و … نیست. هرکسی سلیقه ای داره و نمیشه با زور و تمسخر و توهین دیدگاه آدمهارو عوض کرد.

    • Sky2018

      19

      7

      فتل فنا همچنان در حال تحریف تاریخ خب با این حرفا فقط دارن میگن ما دهه هشتادی یا احتمالا نود هستن اما یادتون بندازم لوئیس و روزبرگ رو که کسی یادش نمیره همیل تو مالزی موتور سوزوند که اگه نمیسوزوند روزبرگ مگه تو خواب قهرمان میشد روزبرگ با اختلاف یکی دو امتیاز قهرمان شد که اگه لوئیس موتور تو.مالزی نمیسوزوند الان فتل فنا تغییر نمیدادن تاریخو خواستین از روزبرگ و لوئیس چیزی بگید اول برین ببینید چرا اون سال لوئیس قهرمان نشد خب هرچی باشه لوئیس امسال ماشینش سطح پایینتر از فراریه و با اقتدار اوله

      • THE MINDBLOWER

        11

        2

        از لحاظ رانندگی قطعا لوییس از نیکو سرتره.
        امیدوارم نیکو‌فن‌های قدیمی ازم ناراحت نشن.
        ولی ۲۰۱۶ کاملا نیکو سن دیگه‌ای رو نشون داد و برای dnf مالزی اگه شانسی بوده پس dnf سب تو سنگاپور و ژاپن پارسال هم کاملا خوش‌شانسی لوییس بوده.

    • lord mahyar

      13

      12

      کامنتی نزار که بیاییم بخونیم بعد شروع ب خندیدن کنیم
      حتما سب با پیکان 4 تا قهرمانی آورده
      اون قهرمانی ها ارزش نداره
      ارزش قهرمانی همیلتون کجا و فتل کجا
      روزبرگ چندین سال داشت اگزوز ماشین همیلتون رو میدید اونم فقط چند دور اول بعد خاک پشت همیلتون رو میخورد
      ژاپن سال 2016 یادمون نره دوست عزیز
      همیلتون با ماشین برابر دهن خیلی هارو صاف کرده نمونش امساله دهن فتل رو صاف کرده
      پارسالم خیلی چیزارو ثابت کرد
      اسم فتل کنار همیلتون نباید بیاد چون یجور توهینه ب همیلتون هنرش
      فعلا شما دعا کن سال بعد لکرک فتلو نابود نکنه

      • امید نورمحمدی

        2

        2

        بله جناب لرد مهیار. واقعا که منطق و روش مباحثه جنابعالی شاهکاره و همه ما قانع شدیم! خنده تار ترین کامنت این مدت مال جناب لرده! قهرمانیهای متوالی سب ارزش نداره و عکسش کنار عکس همیلتون نباید بیاد؟! چشم!!! میگم 4 بار متوالی قهرمانی سب که تو خواب هم نخواهید دیدو ازش بگیرن! خوبه؟ راضی شدی؟ یکمم بزرگ بشی بد نیست! شایدم واقعا سنت هنوز کمه برای اینجا بحث کردن!
        همین حرفهای شبیه به اینه که موجب میشه آدم لبخند بزنه.

  6. mojtaba

    14

    15

    از همین اخلاق های همیلتون بدم میاد حالا که به ساحل آرامش رسیده شروع کرده به تفاخر ضمنا درسته که فراری به فتل متکیه ولی مرسدس به لوییز متکی نیست لوییز تنها یک تکه از پازل مرسدسه

    • امید نورمحمدی

      2

      3

      حرفهای بخش کم سن وسال طرفدارهای همیلتون هم خیلی دافعه داره. حالا خودش با غرور حرف بزنه بلاخره آدم بزرگیه و خودش موفقیتهاشو بدست آورده. ولی یکسری طرفدارهای کم سن داره که هیچی نمیدونند و میان اینجا توهین هم میکنند. بقول خودشون همیلتون از روزبرگی شکست خورده کمه خیلی هم مطرح نبوده. دیگه وقتی خودشون میگن ما چی بگیم؟

      • lord mahyar

        3

        0

        خودتو ب ملت نخندون
        اوقدر دیگه ی طرفدار فتل حقیر باشه ک بیاد بگه 4 قهرمانی متوالی :)))
        فتل همین رکوردو داره که همیلتون نداره؟با این دلتو خوش کردی؟
        فقط میشه خندید و رد شد

  7. Nohed3339

    12

    17

    اینه فرق فتل و همیلتون. اصلا دیدید تا حالا فتل چه جلو باشه چه عقب . در مورد راننده دیگری اینگونه سخن بگوید؟ نه. میدونید چرا؟ چون فتل هم مردتر همیلتونه . هم بهتر. و هم اشباع شده. ولی همیلتون هزارتا قهرمانی هم بیاره بازم اخلاق بچه داره و نمیتونه غرورشو کتمان کنه. بقول یکی از دوستان . پهلوان اونیه که برد و باخت واسش اهمیت نداشته باشه. بابرد مغرور نشو و با باخت افسون نشو. ودر آخر باور کنید همیلتون امسال قهرمان نمیشه. یه dnf و دوتا سوم و چهارم واسه همیلتون تو راه هست. وایسید و بنگرید.

  8. آلونسو

    15

    16

    خیلی پوزش می خوام ولی دوباره دید ب جای حساس فصل رسیده شروع کرد ب جنگ روانی و نشون دادن چهره ی واقعیش، بعضی وقت ها باخودم میگم عجب شومنیه همیل! تمام حرکاتش جلوی دوربین فیلمه، قشنگ هم فیلم بازی میکنه
    ولی امیدوارم ک خدا درسی بهش بده ک دیگه از این دست ***پراکنی ها نکنه (شرمنده واژه ی بهتری پیدا نکردم ک حق مطلب رو ادا کنه)
    فتل احساساتیه و همیل خوب اینو میدونه
    تنها دلیلی ک ممکنه جواب استراتژی فراری باشه اینه ک امیدوار بودن یه سیفتی کار دیگه درکار باشه ک ریسک بزرگی بود و جواب نداد و فراری باید تجربه بهشون آموخته باشه ک وقتی شانسیلتون جلو باشه نه سیفتی کاری درکاره و بارونی در پیست حتی اگه بارون هم بیاد ولی پیست خشک میمونه همون جور ک دیدیم !!!

      • امید نورمحمدی

        1

        2

        آقا قرار نشد کپی برداری کنید. شانسیلتون مال طرفدارهای فتله و اصلش مال ماست. توکه منطقی هستی و رفیق Fastboy 44. خداوکیلی من اصلا از این القاب خوشم نمیاد ولی معترض رفقایی که برای کلکل استفاده میکنند هم نمیشم. بلاخره کری خونیه دیگه. به هر روی پاینده باشی.

  9. Renault

    16

    21

    واقعا هواداران فراري و فتل منطقي كامنت ميزارن در حالي كه طرفداراي هميل از رو احساسات بچه گانه و تعصب الكي البته تعجبي هم نداره تازه به اين عرصه رو اوردن

    • MERC

      4

      2

      😳😳😳
      به جز یکی دوتا از طرفدارای لوییز , این حرف کاملا برعکسه
      طرفدارای لوییز نه به اندازه ی فتل فنا توهین میکنن و نه بعد از برد مسخره میکنن
      جنابعالی تازه اومدی تو این سایت, وایسا …میبینی

      • yas

        2

        2

        فکر کنم شما تازه اومدی تو سایت. یه چرخ بزن برو کامنت‌های cfz، ..m6 و دوستان رو بخون تا همه چی دستگیرت بشه. البته قبلش اون عینک تعصب رو از چشات در بیار. نمیگم فتل فن‌ها همشون منطقی هستن ولی برو ببین کیا میان فقط مسخره میکنن. من که اصلا جدیدا کامنت بعضیا رو اصلا نمیخونم. نمونش همین یارو دوست فارسی زبان اهل کشور دوست و همسایه افغانستان، که از سر بیکاری شب و روز تو سایته. آخرش هم نفهمیدیم دکتره، راننده رالیه، مدیر رستورانه، چیه.
        شمارو نمیدونم ولی من که دیگه سعی میکنم بیشتر خبر بخونم تا کامنت

  10. سجاد

    14

    14

    با فرض قهرمانی امسال همیلتون باید گفت بیشتر از مرسدس این فراری بوده که قهرمانی رو هدیه داده به همیلتون.پارسال،امسال و ۲۰۰۸.
    عجب پتانسیلی داره فراری.

    • امید نورمحمدی

      2

      2

      درسته سجاد گرامی. فراری توی سنگاپور اشتباهاتش سیستماتیک بود. از قبل از شروع تمرینها همه کسانی که فنی تر تحلیل میکنند مثل خودت گفته بودند که یک ست لاستیک سافت به ضرر فراری خواهد بود. جدا از این هم در طول تمرینها و تایم گیری هم اشتباهات دیگری هم بوجود اومد.

  11. pouya

    13

    2

    تا حدود زیادی حرف همیلتون برای شانس درسته!
    بجز یه تعیین خط(مجارستان فکر کنم) که تو کیو ۳ فقط تو کیو ۳ ده دیقه بارون اومد
    خوش شانسی دیگه ای نداشت
    بیشتر سودش از اشتباهات وتل و فراری بوده
    آذربایجانم پنچری بوتاس به نفعش بود
    ولی اگه وتل عجله نمیکرد اول میشد پس نمیشه بگیم شانس همیلتون.
    در کل خیلی دوست دارم وتل امسال قهرمان شه
    همه چیز ممکنه اگه فراری بتونه این چند ریسو خوب مدیریت کنه
    به امید قهرمانی وتل و فراری

  12. THE MINDBLOWER

    11

    3

    از ادمین های سایت عاجزانه تقاضا میکنم که تو یه پست ویژه لطف کنین تمام مطالبی‌رو که دوست عزیزمان آقای فرمانفرما درباره‌شون صحبت میکنن همیشه تو سایت قرار بدین تا بالاخره ماهم از تاریکی‌جهل به کمک ایشون بیرون بیایم.با تشکر.

  13. Behzad

    12

    0

    دوستان اگر به دیده ی باز نظاره گر باشند و مختصر تاریخچه ای از فرمول یک به زوایای پنهان این رشته پی خواهند برد.
    زمان تسلط شوماخر برخی از تحلیلگران سعی داشتن که این موفقیت هارو به گاراژ تیم بچسبونن که بارها ژان تاد و سایرین در جواب میگفتن شوماخر تنها به رانندگی نمیپردازه بلکه در توسعه و ستاپ ماشین همواره در کنار مهندسان شبانه روز تلاش میکنه و به شکل بهتر داده های درست به مهندسان در بهبود خودرو منتقل میکنه.
    در واقع کار تیمی هست که در نهایت یک نفر را قهرمان میکنه و بدون شک همیلتون و فتل و حتی آلونسو نمیان فقط 20 تا یکشنبه چند ده دور بزنن و سکو کسب کنند بلکه روزها و ساعت ها کنار تیم از جان و دل مایه میزارن تا یک خودرو که سریعتر از سایرین هست را برونن.
    بنظرم تا اینجای فصل هم فتل هم همیلتون نهایت تلاششون را انجام دادن و نمیشه گفت که نباید باران بباره یا سیفتی کار نیاد یا نباید برخوردی صورت بگیره چون این اتفاقات همواره در این رشته وجود داشته.

  14. mohammad

    8

    10

    ولی من تا یادمه سبقت فوق العاده ای یادم نمیاد از همیلتون کسی هست برای من یاد آوردی کنه؟

    یه دونه تو مونزا یادمه که لوییس با قدرت ماشینش از رایکونن سبقتت گرفت که هنوز دور تموم نشده تو پیشج کیمی با مهارت خودش پس گرفت دیگه کسی یادشه؟
    سبقت خوب منظورمه نیایید بگید تو همون مونزا از کیمی بدون لاستیک سبقت گرت اونجا ماشین لپی هم ازش سبقت گرفت

    کسی سبفت خوب از همیلتون یادش هست؟

    من یادم نیست ولی 2 تا دلیل برای برتری لوییس هست
    1- اینکه یتمش خیلی هیلی بهتر از تیم فراری هست
    2- منطقی تر عمل می کنه تو پیست

    • F1 fan

      11

      7

      بیا من چنتا بهت میگم برو ببین… کانادا 2010…از الونسو کانادا 2012 از فتل و الونسو… چین 2010 از فتل و شوماخر… ترکیه 2010 و ترکیه 2011 از باتن… بحرین 2013 از از وبر… موناکو 2011 از شوماخر… اندازه تار تار موهای سرت سبقت قشنگ و تکنیکی گرفته از صغیر و کبیر البته اینکه شما اینا رو نمیدونید مقصر نیستید چون اون موقع رو ندیدید وگرنه همچین حرفی نمیزدی… مرد حسابی سبقت هایی که همیلتون قبل از 2014 گرفته احدی نگرفته… 2014 به این ور هم مثال نزدم که نگی بخاطر ماشین بوده…

      • THE MINDBLOWER

        5

        2

        کانادا ۲۰۱۲ با تاثیری سبقت گرفت که ۲۰ و چند دور نو تر بود جناب و ماکزیمم اسپید خیلی بالاتر مقام تو کفی گرفته شد.
        این یکیش

      • mohammad

        2

        2

        شوماخر که واسه دوره پیریش بوده همین 4 سال قبل رو بگو که با مهارت خودش گرفته بگو

        من یه دونه کیمی رایگنن رو گفتم

        فتل هم گرفت

      • mehdivettel

        4

        4

        اولا منظور دوستمون سبقت در مسابقات امسال بود نه سال های گذشته
        ثانیا شما چند تا کلیپ ببینی تو سبقت های به یادموندنی تو این چند سال همیشه به پنج تا سبقت اشاره میشه
        سبقت وتل از آلونسو تو سیلوراستون 2014
        سبقت آلونسو از وبر و ماسا برزیل 2012
        سبقت رایکونن از شوماخر پیچ اوروژ 2012
        سبقت ماسا از سنا سنگاپور 2010
        سبقت وبر از آلونسو در پیچ اوروژ 2013
        اگه دقت کنی تو هیچ کدوم از این سبقت ها سبقت های 44 نیست، اینکه تو چین از شوماخر و فتل تو مستقیمی با drs و خلا پشت سبقت گرفته که نمیشه سبقت تکنیکی

        البته سبقت از آلونسو تو کانادا سبقت خوبی هست ولی به اندازه بالایی ها قشنگ نیست

        حالا رانندتون جلو افتاده و فتل فنا تو سایت نمیان دلیل نمیشه هرچیز اشتباه خاصی رو بگی و یعد به بقیه بگی تازه دارید فرمول یک میبینید

      • Amin

        4

        6

        داداش خیلی خودت رو به زحمت ننداز این دوستمون کلا کارش همینه دو تا مسابقه یه بار میاد میگه همیلتون سبقت خوب نگرفته تا حالا

      • MERC

        5

        5

        چرا راه دور میری
        همین سبقتش از فتل توی مونزا داخل شیکین
        نه بهونه لاستیک هست, نه قدرت مسیر مستقیم (که البته فراری بیشتر داره) , نه داونفورس بالا (که باز اونم فراری بیشتر داره), نه بارون , نه ….
        یه سبقت استادانه و بی نقص

      • THE MINDBLOWER

        5

        1

        من به جای شما میگم سبقتش از سب تو چین 2011 قشنگ بود هر چند اونم بدون کرس برای س ب و برتری تایر بود ولی قشنگ گرفته شد. روز فوق العاده ای داشت

  15. امید نورمحمدی

    6

    0

    در بزرگ بودن همیلتون من شخصا شکی ندارم. هر کس نسبت به دیدگاه و طرز فکر و سلیقه ای که داره ممکنه طرفدار یک راننده باشه. کلا ده ساله ورزش دنیا داره بسمت دو قطبی سازی حرکت میکنه که چالش برانگیز و پول سازه. ولی همین دو قطبی سازی ها یواش یواش داره کارکردی معکوس پیدا میکنه و حتما در مدت کوتاهی از بین خواهد رفت.
    اگر طرفداری به سمت برنده بودن بره حق خیلی از ورزشکارها از بین میره و یکجور تحمیل عقیده هم صورت میگیره. مثلا دیگه راننده بزرگی مثل آلونسو نباید طرفدار داشته باشه! یا همه تا شکسته شدن رکورد شوماخر همچنان باید طرفدارش بمونن!
    متاسفانه یکسری از روی سن کم یا نا آگاهی و بدون درنظر گرفتن شان و جایگاه خودشون بعنوان سربازهای دوگانه ساز توی فضای مجازی دانسته و ندانسته دارن کار میکنند و مطلب مینویسند که به مسموم شدن فضای بحث کمک میکنند.
    هیچکس نباید بخاطر علاقه اش به یک راننده بخصوص مورد اهانت قرار بگیره که میگیره. طرف برنده بودن خیلی ساده تر از طرف فرد مورد علاقه ات بودنه.

  16. Nohed3339

    8

    9

    دوستان همیل فن و فتل فن باید یه واقعیت تو اف ۱ رو قبول کنیم. در حال حاضر نمیتوان فتل رو با همیل مقایسه کرد چون هر کاری کنیم نمیشه. چرا؟ برتری فتل تو رانندگی واسه همه مشهوده. دلیل اینکه فتل نتیجه نمیگیره چون در قالب یه تیم بنام فراری ضعیف عمل میکنه و دلیل از دست دادن امتیاز همین تیم هست. برعکس 44 در رانندگی مهارت و جسارت نداره. ولی بدلیل ماشین خیلی بهتر و تیم قویتر الان اوله. درسال 2016 همین همیل با همین شرایط در قالب یه تیم ودر کل در یک فضای برابر از روزبرگ شکست خورد . باور کنید همیلتون از این همتیمی ها که نام میبرم شکست میخوره. فتل . آلونسو . ریکاردو . ورشتپن . و هالکنبرگ . موفق باشید

  17. امید نورمحمدی

    1

    0

    بگفته طرفدارهای همیل در این صفحه:
    جناب 44 متخصص برد در فرمولا 3 هستند. فتل با شانس 4 بار متوالی قهرمان جهان شده. شکست همیلتون از روزبرگ اشتباهیه که طرفدارهای فتل بهش دامن میزنند چراکه بدلیل نقص فنی ماشین همیل بوده (لطفا نظرات این حضرات همیل فن درباره باختهای فتل را فراموش نکنید). همیلتون از 2007 تا امروز فقط در حال گرفتن سبقتهای قشنگ بوده و بقیه همگی اشتباه میکنند. حتما زبان انگلیسی عده ای بهتر از عده دیگر است(!) . همیلتون از 2007 تا امروز به اندازه فتل از 2010 تا 2013 قهرمانی داشته و این نشاندهنده ضعف و شانس فتل است و هیچ ربطی به نبوغ و مهارت ندارد. فراری ماشین برتر است چرا که این همیل فنها میگویند و هیچ دلیل و سندی هم بجز حرفهای دو سه کارشناس همفکر ندارند.
    بازم هست ولی فکر کنم کافی باشه. تازه من محترمانه هاشو نوشتم و این همیل فنها انواع توهین و تمسخر و … به منطق!!! خودشون اضافه میکنند. البته جمع سنی هر 5 نفرشون احتمالا زیر 60 میشه و توی این سن وسال احساسات بیشتر از منطق نمود داره. البته دوستان همیل فن منطقی و با سواد هم کم نیستند و بنده به محضر ایشان کوچکترین جسارتی نمیکنم .

  18. امیر یک مرسدس فن

    0

    0

    سلام به همگی
    من امیرم یه تازه وارد
    البته از قدیم الایام دنبال میکردم مسابقات رو و به تازگی هم با این سایت آشنا شدم
    دوستان به نظرم مثل هوادارهای استقلال و پرسپولیس خیلی متعصابه و بعضا کورکورانه هواداری میکنن
    یادمون نره این صرفا یه سرگرمیه مثل فوتبال
    کری خوندن لذت بخشه به شرط ادب
    اولین کری بنده با آرزوی برد امروز پرسپولیس و همیلتون در روسیه.

  19. امیر یک مرسدس فن

    0

    0

    راستی دوستان من با پدیده لیگ فانتزی فرمول یک هم در سایت اصلی مسابقات F1 آشنا شدم
    به نظرم بد نیست دورهمی هم اونجا داشته باشیم و رقابت کنیم
    البته الان دیگه آخرای فصله و شاید فصل بعد بهتر باشه
    اگه از قبل اونجا لیگ دارید منم دوست دارم در خدمت باشم

دیدگاه خود را بیان کنید