فرمول یک ایران – لوییس همیلتون در تعیین خط گرندپری بلژیک ۲۰۱۸ و در شرایط بارانی پیست توانست جلوتر از سباستین فتل پول پوزیشن را کسب کند. استبان اکون در میان تعجب همگی به رتبه سوم رسید.

خلاصه تعیین خط گرندپری بلژیک ۲۰۱۸ :

پرچم سبز و شروع Q1

وضعیت آب و هوایی در تعیین خط گرندپری بلژیک ۲۰۱۸

وضعیت آب و هوایی در تعیین خط گرندپری بلژیک ۲۰۱۸

رومن گروژان و پیر گسلی اولین نفراتی هستند که به پیست می آیند.

فتل، رایکونن و همیلتون با لاستیک های سافت وارد پیست شدند.

هرسه نفر زمان های خود را آغاز کردند. رایکونن در سکتور اول ۰.۳ ثانیه از همیلتون سریع تر است. فتل ۰.۱ ثانیه از رایکونن نیز سریع تر است.

گروژان ۱.۴۴.۷۶۸ را ثبت کرد و اول شد.

همیلتون با زمان ۱.۴۳.۵۴۳ به صدر رفت.

فراری ها صدر را از همیلتون پس گرفتند. رایکونن زمان ۱.۴۲.۵۸۵ را ثبت کرد. فتل با اختلاف ۰.۴۵ ثانیه دوم شد.

رایکونن همچنان درحال ثبت سریع ترین سکتور هاست.

لوییس همیلتون-تعیین خط گرندپری بلژیک ۲۰۱۸

لوییس همیلتون-تعیین خط گرندپری بلژیک ۲۰۱۸

ورشتپن و ریکاردو دور خود را با سوپرسافت شروع کردند.

سکتور پایانی است و مکس ۰.۴ ثانیه عقب تر از رایکونن است. و ورشتپن جلوتر از همیلتون سوم شد. ریکاردو نیز پنجم شد.

مکس ورستپن-تعیین خط گرندپری بلژیک ۲۰۱۸

مکس ورستپن-تعیین خط گرندپری بلژیک ۲۰۱۸

هردو سائوبر در بین ده نفر برتر هستند. اریکسون نهم و لکرک دهم هستند.

بوتاس هنوز زمانی را ثبت نکرده است.

دو رنو لاستیک های سوپر سافت دارند.

اکون و پرز به ترتیب پنجم و ششم شدند.

لکرک با اختلاف ۱.۴ ثانیه نسبت به رایکونن هفتم شد.

ساینز رتبه دهم را کسب کرد. همچنان بوتاس بدون ثبت زمان

همیلتون زمان خود را بهبود داد و با اختلاف ۰.۳۹۲ ثانیه دوم شد.

لوییس سریع ترین سکتور دو را ثبت کرد. دو سکتور دیگر وی هم سریع هستند.

آلونسو، وندورن، سیروتکین، استرول و بوتاس در معرض حذف از Q1

تنها سه راننده اول لاستیک سافت دارند و بقیه سوپرسافت هستند. احتمالا بوتاس نیز با لاستیک سافت دور بزند.

ریکاردو با اختلاف ۱.۶ نسبت به کیمی دهم شد.

آلونسو فقط ۰.۲ ثانیه با اریکسون که پانزدهم است فاصله دارد.

بوتاس ۵ دقیقه به پایان Q1 با سوپر سافت وارد پیست شد.

دمای پیست به ۲۶ درجه رسید و پیش بینی باران برای انتهای Q2 است.

والتری با اختلاف ۰.۲ ثانیه نسبت به رایکونن دوم شد.

گروژان ششم و مگنوسن هفتم شد.

سیروتکین زمان خود را بهتر کرد و هجدهم شد. استرول نیز نوزدهم شد.

لکرک به هفتم رسید. وندورن بیستم شد.

عملکرد خوب اریکوس و رتبه دهم برای وی که ساینز را از Q1 حذف کرد.

حذف شدگان از Q1 : ساینز، آلونسو، سیروتکین، استرول و وندرون

آلونسو و وندورن-تعیین خط گرندپری بلژیک ۲۰۱۸

آلونسو و وندورن-تعیین خط گرندپری بلژیک ۲۰۱۸

پرچم سبز و شروع Q2

رایکونن اولین نفر وارد پیست شد.

همیلتون، فتل و ورستپن با لاستیک های سوپر سافت به دنبال رایکونن وارد پیست شدند.

فتل سریع ترین سکتور یک را ثبت کرد. همیلتون نیز سریع ترین سکتور دو را ثبت کرد.

همیلتون دوم و فتل سوم شد. اختلاف آن ها با رایکونن به ترتیب ۰.۱۸۴ و ۰.۵۰۶ ثانیه است.

ورستپن و ریکاردو چهارم و پنجم شدند.

هارتلی، لکرک و اریکسون در رساندن خود به ده نفر اول مشکل دارند.

والتری و نیکو هنوز زمانی را ثبت نکرده اند.

همیلتون، فتل و ورستپن تنها رانندگانی هستندکه در بازه یک ثانیه ای رایکونن هستند.

کیمی با زمان ۱.۴۱.۶۲۷ رکورد پیست را شکست.

کیمی رایکونن-تعیین خط گرندپری بلژیک ۲۰۱۸

کیمی رایکونن-تعیین خط گرندپری بلژیک ۲۰۱۸

ابرهای تیره به سکتور دو رسیدند.

لکرک و مگنوسن در رادیو اعلام کردند قطرات باران درحال باریدن هستند.

فتل سریع ترین زمان را ثبت کرد. ۱.۴۱.۵۰۱ و رکورد را بازهم شکست.

پرز و اکون دورهای خود را با سوپرسافت آغاز کردند و بقیه در پیت لین هستند.

بقیه تیم ها لاستیک های اینترمدیت خود را قرار دادند.

سکوتر یک اکون ۱۳ ثانیه از فتل کندتر است.

سوپرسافت اصلا مناسب این شرایط نیست. پرز نزدیک بود به دیواره پیست برخورد کند.

پایان Q2 و حذف گسلی، هارتلی، لکرک،اریکسون و هالکنبرگ

شروع Q3 گرندپری بلژیک ۲۰۱۸

شروع Q3 گرندپری بلژیک ۲۰۱۸

فورس ایندیا ها به پیت بازگشتند.

ریکاردو درحال دست و پنجه نرم کردن با شرایط جدید پیست است.

باران در Q3

باران در Q3

بوتاس اسپین شد.

والتری بوتاس-تعیین خط گرندپری بلژیک ۲۰۱۸

والتری بوتاس-تعیین خط گرندپری بلژیک ۲۰۱۸

مکس سریع ترین راننده سکتور اول

ریکاردو با زمان ۲.۰۴.۹۸۶ اول شد. ورستپن اولی را با اختلاف ۲.۱ ثانیه از هم تیمی خود پس گرفت.

رایکونن با زمان ۲.۰۲.۶۷۱ اول شد.

کیمی رایکونن

کیمی رایکونن

کوین چهارم شد.

همیلتون با اختلاف ۰.۳ ثانیه نسبت به رایکونن سوم است.

ریکاردو سومی را از لوییس گرفت.

سباستین با زمان ۲.۰۲.۴۴۶ به رتبه نخست رفت.

سباستین فتل

سباستین فتل

اکون و بوتاس هنوز زمانی را ثبت نکرده اند.

یک دقیقه پایانی Q3 است و هیجان به اوج خود رسیده است.

همیلتون آخرین دور خود را آغاز کرده و سکتور اول وی سریع ترین است.

فتل با زمان ۲.۰۱.۱۸۸ زمان خود را بهتر کرد.

ماشین رایکونن دچار مشکل شده و نمی تواند زمان دیگری را ثبت کند.

پرچم شطرنجی خارج شد و راننده ها باید دور خود را به اتمام برسانند.

همیلتون با زمان ۱.۵۸.۱۷۹ اول شد.

پرز سوم شد. اکون به سومی رسید و هم تیمی خود را به چهارم فرستاد.

استبان اکون و سباستین فتل

استبان اکون و سباستین فتل

فتل نتوانست از همیلتون زمان بهتری را ثبت کند و با ۱.۵۸.۹۰۵ و با اختلاف ۰.۷۲۶ ثانیه در رده دوم باقی ماند.

در میان تعجب گروژان پنجم شد و ردبول ها هفتم و هشتم شدند.

این شما و این هم پول پوزیشن گرندپری بلژیک ۲۰۱۸ لوییس همیلتون

لوییس همیلتون

لوییس همیلتون

نتایج تعیین خط گرندپری بلژیک ۲۰۱۸

نتایج تعیین خط گرندپری بلژیک ۲۰۱۸

 

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

127 دیدگاه

      • Lewis Hamilton

        17

        26

        خدا منو ببخشه که فکر کردم نکنه کیمی بخواد تایم فتلو بزنه

      • ...m6...

        17

        21

        اره بنظرم راحت ترین راه برای پوشوندن ناتوانی اینه خو مثل ادم بگو اقا تو بارون مشکل دارم اونقدر خوب نیستم که بتونم پل بزنم دیگه باتریم تموم شدو اینا نداره که?ولی خدایی فتل یادش بمونه به خاطرش با رایکونن چکار کردن?زشته بابا زشته

      • THE MINDBLOWER

        11

        8

        فقط این بهترین راننده کافی ماشین برتر رو نداشته باشه شدوع میکنه غرغر که چرخ جلویی از من گرد تره و پیست چرا پیچ داره و …

  1. arshia khojasteh

    53

    44

    مثل اینکه شانس های همیلتون تمومی نداره
    جدا از اینکه اگه تو q3 بارون نمیومد فراری تعیین خط رو راحت با 2-1 تموم میکرد لوییس دقیقا موقعی برای فلایینگ لپ به پیست برگشت که شدت بارون کم شده بود
    یه استراژی فاجعه دیگه از فراری و این بار برای کیمی
    ولی خوشبختانه فردا وینگ من مرسدس از آخر شروع میکنه و دوباره شاهد سبقت فتل و رده از دست دادن لوییس تو استارت خواهیم بود
    به امید موفقیت کیمی و سب و فراری

    • Juve

      28

      18

      موافقم. دقيقا دور آخرش بارون كم شد. موقع مصاحبه كه نور آفتاب ديده ميشد. من نميدونم اين چه شانسيه كه ايشون دارن. اون از آلمان و مجارستان اينم از بارونه ١٠ دقيقه اي امروز. فقط جاي شكرش باقيه كه فردا شهيد بوتاس فهميده عقب تره. البته احتمالش زياده كه مرسدس بالاخره يه جوري ازش كار بكشه كه مزاحمه فراري ها بشه.

      • F1 fan

        24

        16

        مرد مومن خود زنی کردی تو که
        فتل تایم اخرشو بعد از تایم یک لویس به ثبت رسوند اگه قرار بر خشک شدن پیست باشه که باید بیشتر به نفع فتل باشه

      • Hamed

        12

        8

        خوب بودن یه راننده تو بارون رو به شانسش ربط میدید؟؟!
        خوبه حالا بارون برای همه اس

        به امید برد #سلطان_اسپا #مرد_یخی

      • Akbar (Ghasemi)

        12

        5

        فتل سکتور دوش با دور کیو ۲ ش فقط ۴ دهم اختلاف داشت دور آخرش فوق‌العاده بود! اما جرا پول نزد >>> دور یکی مونده به آخر مجبور شد به جای شارژ باتری فلایینگ لپ بزنه تا مبادا پرچم زرد بشه و دور آخر رو با باتری خالی زد…
        مصاحبه هاش هست

      • THE MINDBLOWER

        10

        8

        نمی‌فهمم که چرا نمی‌فهمید که کنترل ماشین فراری تو بارون سخت‌تز از مرسدسه.

  2. JBjb

    42

    41

    باز هم ابر و باد و مه و خورشید و بارون در خدمت پسر خوش شانس انگلیسی!

    سه تا تمرین و q1 و q2 برگزار شد هیچ بارونی نبود اما به محض شروع q3 که سرنوشت معلوم میشه و رده ها مشخص میشه بارون شروع به باریدن گرفت و پسر خوش شانس دور اول q3 ش دور خوبی نزد از پیست خارج شد و ششم شد اما در دقیقه آخر که پسر خوش شانس دور آخرش شروع کرد و اکون پرز اینها هم مونده بودن و قبل از اینها رایکونن و مکس ریکیاردو، دور آخر تموم کردن ناگهان باران قطع و هوا صاف شد، و پسر خوش شانس از دور آخری که بیشترش صاف بود لذت برد!

    و همین الان که دیوید کولتارد داشت با سه نفر اول تعیین خط، یعنی خوش شانس انگلیسی و فتل و اکون مصاحبه میکرد هیچ بارونی نیست و نور خورشید در حال تابش ه!

    رایکونن پادشاه اسپا امروز مثل آب خوردن می تونست در بدترین حالت در تعیین خط دوم بشه اما بارش بارون و زود تموم شدن بارش وقتیکه کیمی مکس ریکیاردو دور آخرشون که چند نفر هنوز مونده بودن،قطع شد بارون، هوا صاف شد و باعث شد کیمی و ردبول ها بشن 6-8 !!! و خسران چندباره و بدشانسی چند باره برای فراری و خوش شانسی های متوالی برای پسر خوش شانس و مرسدس!
    ظاهراً مشکلات ی از جهت بنزین هم برای پادشاه بوده

    باز هم کمک عوامل ماورایی به پسر خوش شانس انگلیسی!!!! دیگه تا کی ؟ دیگه چقدر شانس و اقبال؟

    • Fastboy 44

      27

      23

      خوش شانس??
      ماذا فازا???!!!!!????
      به خدا یکی از عواملی که خدا رو شکر میکنم تو و امثال توئن??
      خب طبق تحلیل های jbjb براندل بارون فقط خوش شانسیه و مهارت هیچ نقشی توش نداره??
      باید بگم همون موقع که لوییس داشت دور پول پوزیشنشو میزد وتل 10 ثانیه ای عقب تر بود ینی تا همیلتون از خط گذشت شرایط آب و هوایی تغییر کرد و شد دوباره بارونی
      Croft:Hamilton is on provisoinal pole and rain again!!!!!what a massive rain again!!!rain falls just for vettel??
      نمیدونستم تعصب ردبولا رو هم میکشی?
      پادشاه???!!!????????
      فکر نکنم بد نباشه فلش بکی بزنیم به نظرات گوهز بار جنابعالی تو گرندپری چین 2017 که گفتین جیووناتزی چرا کوبوند دیوار و چرا سیفتی کار اومد تو پیست??!!!??
      Brilliant#
      ?

      • Hammerton

        25

        12

        دیگه دارن حالمونو بهم میزنن هی شانس شانس شانس میکنن :/

      • Ahmad VETTEL

        8

        6

        همچنین کاش استرول پشت فرمون مرسدس بود تا توانایی های این ماشین مرسدس ضایع نشه.حداقل استرول با ماشین مرسدس اجازه نمیداد کسی از تو چمن ها ازش سبقت بگیره و درضمن نصف مسابقه مکزیک رو هم پشت سر همون اریکسون با موتور فراری 2016 گیر نمیکرد.اتفاقا فکر میکنم اریکسون جانشین خیلی خوبی برای همیلتونه چون اینکه بتونی مرسدس 2017 رو با موتور فراری 2016 اونم با ماشین ضعیف ساوبر پشت خودت نگه داری،هنر بزرگیه!!!

    • Top.management.chain.restaurants

      18

      0

      این اولین پاسخ من از زمانی است که امدم در این سایت.
      ادمين:
      جناب دكتر اردلان، اولين كامنت شما با اكانت جديد درست تره، اين بار كل پيامتون رو پاك كردم، بار بعدي قوانين سايت رو رعايت نكنيد اجازه ساخت اكانت جديد بتون نميديم. با تشكر

      • yas

        20

        4

        ادمین جان خدا نکشتت، کامنت رو خوندم ترکیدم از خنده. تلخی تعیین خط رو به کل فراموش کردم????

      • Ahmad VETTEL

        12

        2

        دکتر جون حداقل اگه نمیخوای شناخته بشی،یه کم کامنت های کوتاه بذار و لحن صحبت کردنت رو عوض کن.والا آدم خط اول کامنت هات رو میخونه میشناستت.ادمین جون تو دیگه کی هستی منم دو دقیقه کامل در عین ناراحتی واسه تعیین خط خندیدم.خخخخ
        ادمين:
        فدات، ديگه كاريه كه از دستمون بر مياد??

    • just.jeep

      17

      14

      یه ضربالمثلی هست که میگه:
      عروس بلد نیست برقصه میگه کف سالن چاله چولست.
      پارسال با لاستیک دودرجه نرمتر و پیست خشک نتونست.
      بعضی استعدادها خدادادیه.مثل رانندگی توی بارون.

      • Ahmad VETTEL

        8

        4

        آقا باشه اصلا اونی که تو مونزا با تورو روسو تو بارون اول شد،فتل نبود بلکه بدل فتل بود وگرنه فتل هیچی از رانندگی بارونی نمیدونه.ولی شما هم بدونید که ما مسابقات رالی و آف رود تماشا نمیکنیم.خشکی های زیادی در راهند و راننده شما باید یه سلفی با اگزوز فتل تو استارت بندازه و بس چون بعد از اون دیگه قرار نیست ببیندش.

      • cfz

        2

        3

        انقد حرص نخور واسه پوستت خوب نیست :)))

  3. امید نورمحمدی

    29

    3

    عجب پول مهیج و نفسگیری بود. وقتیکه باران شروع شد من به بچه ها گفتم که تموم شد و همیلتون امروز برنده میشه و رفتم و نگاه نکردم. چیزی که الان شوکه کرده منو چیدمان ماشینها توی استارته. باورم نمیشه پشت سر این دو غول فرمول یک اکون و پرز باشند. حالا گروژان خیلی برام عجیب نبود پنجم یا ششم بشه و چند مسابقه ای هست که داره محشر کار میکنه.
    یکم خیال سب و همر راحت تره که صدای نفسهای ردبولها توی استارت به پشت گوششون نمیخوره ولی از طرفی بی تجربگی اکون و رفقا توی استارت میتونه موثر باشه.
    چه استارتی داریم فردا. به امید یک روز خوب و پر هیجان…

      • Top.management.chain.restaurants

        21

        13

        دوست گرامی، من یک سوال دارم. بوتاس بخاطر اینکه نگذاشت فتل سبقت بگیرد، مورد خشم شما قرار گرفته.
        گویا شما دلیل خوبی دارید که باید بوتاس به این دلیل اجازه سبقت میداد به فتل.
        میشه اون دلیل را بفرمایید؟
        چرا بابد اجازه میداد فتل رد شود؟
        متاسفانه هرچی جلوتر میرویم نظراتی میبینم که………
        التماس اندیشه دور از تعصب، دوست خوبم.

      • yas

        11

        7

        دکز جان خون خودتو کثیف نکن. تازه از راه رسیدی خسته‌ای. یخورده نفس چاق کن بعد کامنت بذار. راستی اکانت جدید هم مبارک. دکتر کارخونه تولید اکانت داری؟ هر هفته یک اکانت…
        البته هیچ کدوم از اکانت‌هات به اون اکانت «دکتر اردلان» نمی‌رسه

      • THE MINDBLOWER

        9

        1

        دکتر متاسفانه هرچی جلوتر میریم اکانت‌های شما بیشتر میشه فک کنم

  4. Sam

    20

    32

    مگه میشه تو تابستون این تعداد مسابقه بارونی داشته باشیم .من که ندیدم تا الان انگار یه لحظه ماموریت داشت تو کیو سه بباره و تعیین خط سب رو خراب کنه بعدش کاملا هوا افتابی شد .واقعا عجیبه دیگه دارم به ماورا طبیعه ایمان میارم لویسم که نشون داد زیادم تو بارون خوب نیست با اون لیز خوردناش فقط تو شرایط بارونی ماشین برتر دستشه. لاکی من☹

    • Fastboy 44

      23

      14

      واااااااااااااااااای????
      لوییس تو بارون خوب نیس???!!!!!
      ینی انسان جایز الخطا نیست??!!
      وتلتون که نگم تو بارون چه محشر کار کرده که میشه ی کتاب ازش نوشت
      چشم تو راست میگی??
      #لاکی من????

    • امید نورمحمدی

      9

      11

      بنظر من بیشتر از اینکه همیلتون تو بارون خوب باشه سب بخاطر تصادف آلمان موقع بارون یکم لرزان نشون میده. بد تصادفی بود آلمان. همیلتون هر روز که بارون میاد شانس نمیاره بلکه شانسو توی آلمان آورد که تا الان هنوز ادامه همون شانس خرکییه که آورد. یک اشتباه یا بد شانسی برای سب تو آلمان داره به قیمت از دست رفتن فصل براش تموم میشه.
      و صد البته که همر هم انقدر راننده بزرگی هست که اینجور موقعیتهارو از دست نده. بنظر من هیچ چیزی نمیتونه این دوتا غول بزرگ فرمول یک امروزو نسبت به دیگری برتری بده . منظورم از نظر مهارت رانندگیه. من طرفدار سب هستم و از همیلتون خوشم نمیاد ولی دلیل نمیشه تواناییهای این آدمو زیر سوال ببرم. ولی اینکه دو فصله داره شانس میاره چیزی نیست که بشه انکارش کرد. حتی خودشم با همون لحن مغرورانه اش به این مطلب اشاره میکنه.
      به امید پیروزی سب در انتهای فصل. هنوز خیلی راه مونده …

  5. M.kama_44

    28

    22

    تبریک تبریک بازم تبریک به لوئیس فنا.
    عالیه لوئیس.
    با اینکه پیست هر لحظه داشت بهتر میشد و فتل ی دور خوب میتونست در اخر بزنه در حالی که خیسی پیست کمتر شده بود نسبت به دور همیلتون، اما نتونست و دیدیم که چی شد.
    جهت اطلاع هم شما هم فتل برین سریع ترین دور همیلتون رو توی q3 ببینین بلکه یاد بگیرین تو بارون چطوری باید رانندگی کرد کلا یک پکیج آموزشیه همیلتون بدای بعضیا.
    منتظر ی مسابقه خوب هستم همینطور برد همیلتون.
    44_??????_L.H
    ? ☔ ☁

    • Fastboy 44

      15

      17

      خب نویسنده ها تفاوت کردن قدیمی ها ربطی به جدیدا ندارن
      شما که سوختین چرا به ادمین و نویسنده و بقیه گیر میدین???
      #قبل_از_اینکه_حرف_بزنیم_فکر_کنیم

      • امید نورمحمدی

        13

        9

        اون چی گفت و شما چی پاسخ دادی!!! کلا اگر کسی هم که اهل فرمول یک نباشه بیاد و لین تیپ متنهارو بخونه حسابی شاد میشه!!! کی بنده خدا نشانه ای از سوختن داشت؟ اتفاقا اینجور واکنشها بخاطر ترسه. داری با خودت میگی ای بابا! نکنه فردا بارون نیاد! بوتاس چرا عقب شروع میکنه؟ مکس هم که براش سخته بیاد بزنه به فراری ها!!!
        کاربر همیلتن فن. خودت پیش از همه باید قبل از نوشتن یکم فکر کنی. امیدوارم روزی برسه که همه ما قبل از نشر فکر کنیم. شما هم نترس. کلا طرفدار ورزشکار برنده بودن کار راحتیه چون برای تماشاگر های عادی فقط و فقط نتیجه و آمار مهمه. نه از مغز و نه از قلبشون زیاد استفاده نمیکنند چون طرفدار برنده هستن و بهترین دلیلشون برای طرفداری صرفا بردشونه.

      • yas

        14

        4

        قبل از اینکه دهان خود را باز کنیم کمی بیندیشیم که ادب و تربیت هم بد نیست. مودب باشین.

  6. Moein

    22

    17

    این که تیم های مدعی قهرمانی به راننده سریع تر یا باثبات تر تیم (البته از نظر خودشون ) فرصت بیشتری برای امتیاز جمع کردن بدن کاملا منطقیه. ولی فراری به مسخره ترین و غیر حرفه ای ترین شکل ممکن این کار رو میکنه
    از قبل میدونستم که کیمی تو این پیست یه دردسر بزرگ محسوب میشه برای فراری ولی فکر نمیکردم اینطوری بخوان حلش کنن

      • Moein

        10

        6

        یاس عزیز
        بحث سر اینه که من فکر میکنم فراری عمدا این اشتباه استراتژیک رو مرتکب شد و باک رایکونن رو فقط به اندازه یک دور سریع پرکرد (دقیقا بر خلاف فتل و همیلتون که دو فرصت داشتن)
        ولی شما فکر میکنید که واقعا یه اشتباه بود که فراری مرتکب شد و از شانس بد باعث شد کیمی ششم بشه
        حالا سر این میتونیم بیشتر صحبت کنیم
        ولی اگه بحث سر انگلیسی بلد بودن باشه باید به اطلاعت برسونم که اکثر اعضای مثل من و شما یکم سواد انگلیسی دارن. شما زیاد خودتو اذیت نکن.

      • Moein

        6

        3

        میشه شما دو نفر حداقل بگید تفسیرتون از کامنت من چیه که باعث شده فکر کنید من هیچی حالیم نیست و عوضش شما ته مطالعه تشریف دارین؟
        هر چی فکر میکنم هیچی به ذهنم نمیرسه به جز این که مثلا من اعتقاد داشته باشم فراری به کیمی گفته تو بیا تو گاراژ بشین یکم خستگی در کن
        بجای کنایه حرفتون رو بزنید

      • Akbar (Ghasemi)

        4

        2

        آقا معین این حرفا بخدا دور از ذهنه! فراری تو جنگ تیمیه میاد اینکارو میکنه؟ حالا اگه دور لو فیول کیمی پل میشد میومدین اینو بگین؟

    • Fastboy 44

      8

      5

      آقای امید نورمحمدی عزیز
      ایشون گفتن که تیتر هاتون فرق داره
      آقای عارف شهیدی یک نویسنده جدیده که انصافا هم حرف نداره کاراش
      قبلا که نبوده.من مطمئنم اگه وتل پولو میگرفت ی چیزی تو همین مایه ها مینوشت اگرم دقت کنین نه طرفدار لوییسن نه وتل
      و درمورد لحن صحبتم باید بگم که….
      ببخشید واقعا خودمم یکم بدم اومد از خودم
      لطفا عذرخواهی بنده رو پذیرا باشین
      ????

    • Ahmad VETTEL

      5

      4

      آها یعنی اگه مرسدس دستور تیمی بده حرفه ای هستش ولی فراری اگه دستور تیمی بده غیر حرفه ای هست؟دوست عزیز میخوای تیم فراری فتل رو کنار بذاره تا رانندت راحت پیروز بشه؟

  7. Farid

    24

    21

    فردا اگه شانس بیاد بغل دست همیلتون هم بشینه بازم نمیتونه از ابر استارت وتل سالم فرار کنه !!! ای خدااااا اخه چقدر خوش شانس میتونه باشه یه نفر !!! بدون بارون سوم هم نمیتونست باشه. کاملا تو این سه مسابقه اخیر ثابت شده فراری و مرسدس تو بارون افت میکنن . استارت فردا دیدن داره فورزا فراری فورزا سباستین فورزا کیمی

  8. Fastboy 44

    17

    17

    سوم هم نمیشد???!!!
    واقعا خودمون میدونیم که ماشین فراری تو این آخر هفته بهتر بود و احتمال 80 درصد وتل و کیمی اول و دوم میشدن
    ولی لوییس چطور حتی سوم نمیشد???
    چطور فرض کردین این موضوعو??!!!

  9. بهزاد زمانی

    18

    3

    اولین پیچ به سمت راست و کافیه لوییس داخل رو نگه داره ضمن اینکه اگر بارونی باشه احتمال برخورد تو پیچ اول خیلی خیلی بیشتر میشه و با توجه به رانددگانی که مدتهاست تو این رده ها نبودند میشه انتظار داشت اتفاقات غیرمترقبه ای رخ بده

    • Top.management.chain.restaurants

      10

      17

      ببخشید من زیاد وارد نیستم. اما در سایتی خواندم از شوماخر که گفته بود باران باعث میشود همه انگار در یک سطح خودرو هستن، ولی با مهارتهای متفاوت، باران مشخص میکند تسلط راننده بر ماشین چقدر است.
      البته شوماخر هم میتواند حرف اشتباهی بزند. اما تا تنجا که من میبینم اگر مسابقه باشد که فتل بیاد راحت اول شود خوب بجز این اگر بخواهد مهارت تعیین کند جایگاه را میشود شانس همیلتون.
      نه دوست خوبم، شما اگر عضو کانال تلگرام این سایت باشید، یک سری امار و ارقام عالی را ارسال کردن که در همه انها همیلتون شاید اول نباشد اما حتی یک مورد هم از فتل عقب تر نیست. حتی یک مورد.
      میدانید که برترین ماشین را در سالهای 2007 و 2008 به گفته فرمول 1، متعلق به چه تیمی بوده؟ به فراری. میتوانید بروید مشاهده نمایید.
      برترین ماشین در سالهای 2010، 11، 12، 13 متعلق به ردبول بوده.
      با توجه به اینکه از سال 2014 تا 2017 متعلق به مرسدس بوده.
      براحتی متوجه میشوید، که همیلتون با اینکه برترین ماشین را در 07، 08 نداشته اما یک نایب قهرمانی و یک قهرمانی جهان بدست اورده.
      اما فتل به محض انکه ماشین برتر در اختیارش نبوده نتوانسته قهرمانی بدست بیاورد.
      این امار رسمی فرمول یک است.
      مگر اینکه بخواین بفرمایبد، اینها اینطوری از روی عمد گفتن. و اعتبار ندارد.
      شما اگر ازتون بخواهند بطور رسمی اگر مدعی برتری فتل هستید نشان دهید هیچگونه برتری ندارید.
      پس بهتر نیست به جای تعصب های جاهلانه از منطق استفاده شود.؟

      بهترین ارزوها را برای شما دوست خوبم دارم.

      • Juve

        7

        4

        آره دكتر جان. شما درست ميگي. احتمالا اكون وپرز هم مهارت فوق العاده اي دارن و سب و كيمي وريكي و مكس هم در حد اكون نيستن!!!

      • THE MINDBLOWER

        6

        4

        اقای دکتر تو سایت فرمول‌یک ننوشته که فراری به‌خاطر اشتباه نلسون پیکه ۱-۲ راحتی رو از دست داد و اگه اون اتفاق نمی‌افتاد محال بود همیلتون قهرمان بشه.

      • THE MINDBLOWER

        3

        2

        البته زمان تصادف پیکه همیلتون دوم بود ولی کیمی فک کنم دوری پنج تا هشت دهم ثانیه سریعتر بود

      • Ahmad VETTEL

        6

        4

        آها دکتر جان شما گفتی فراری تو 2007 و 2008 بهترین ماشین رو داشت ولی نگفتی بعد از فراری مکلارن بهترین ماشین رو داشته.شاید یه سری افراد زود به این موارد استناد کنن ولی ما خوب یادمونه 2007 و 2008 مکلارن دومین ماشین بود و اگر آلونسو و همیلتون ضعیف کار میکردن جای تعجب داشت.در ضمن 2010 فراری و مکلارن هم به اندازه ردبول قوی بودن چون از همون سیستم برتر ردبول استفاده میکردن و از سال 2011 اون سیستم فراری که مکلارن هم ازش استفاده میکرد ممنوع شد و ردبول یکه تاز شد.پس اگر از راننده های فعلی فرمول یک کسی تو شرایط برابر حریف فتل میتونست بشه،باید تو سال 2010 ثابت میکرد ولی فتل به خاطر همون قهرمانی بهترین راننده این نسل F1 هستش چون هم مکلارن و هم فراری و هم ردبول اون سال به یک اندازه قوی بودن.

      • yas

        4

        1

        جمله آخر دکتر اردلان:‌«پس بهتر نیست به جای تعصب های جاهلانه از منطق استفاده شود»
        شما که دکتری بهتر نیست مراقب الفاظتون باشید؟ یاد بگیرید از کلماتی که در منزل استفاده می‌کنید، در سایت و جاهای دیگه استفاده نکنید. این جمله شامل همه میشه. چه همیل فن ها چه فتل فن ها و چه فن راننده‌های دیگه

    • L.Farid.H.44

      15

      14

      تو رو خدا این کلمه شانسو از دهنتون بندازین بی ارزگی خودتون تو بارون پای شانس همیلتون ننویسین خودتون از کلمه شانس خسته نشدین
      یارو تو المان میره تو دیوار چه شانسی داره همیلتون مگه سر وتل بارون میباره رو سر همیلتون نمیباره

      • Ahmad VETTEL

        5

        6

        چه قدر جالبه.ظاهرا طرفداران همیلتون تو درس املا زیاد تجدید میشدن.دوست عزیز اون عرضه با (ض)هستش نه با (ز)!!!!

  10. M.kama_44

    10

    0

    مسابقه جذابی خواهد بود، با توجه به اینکه فورس ایندیایی ها هم جلو هستن. باید دید چه میکنن پرز و استبان.
    مطمئنا در زمان پیت استاپ ها، بوتاس میاد برای اذیت کردن فراریا.
    پیست هم که بلژیکه و پر از اتفاقات.
    احتمال تصادف هم زیاده.
    انشاالله خیلی جذاب بشه.
    به امید یک مسابقه پر از هیجان در حد سکته.

    • Ahmad VETTEL

      5

      4

      نه جان هر کی دوست دارین هیجان رو بیخیال بشید.چون همیشه تو مسابقات پر هیجان فتل بیچاره آماج بلاهای طبیعی و غیر طبیعی میشه.حاضرم یه مسابقه بی هیجان ببینم ولی فتل پیروز بشه.

      • cfz

        2

        3

        اخ اخ ببین طرفدارای فتل کارشون به کجا رسیده که دیگه کلا قید هیجان رو زدن و فقط میخان فتل ببره
        فتل جون چکار کردی با فن هات؟ :)))))))

  11. PeymaN

    7

    5

    وای نمیدونم چی بگم وتل کم کم داره ناامید میکنه منو البته دوستان فتل فن به من خرده نگیرن خودم واقعا دوس دارم با فراری قهرمان شه شایدم ماشین مشکل داشتهدباشه به هر حال امیدوارم فردا 1و 2 فراری رو ببینم البته اگه تلویزیون پخش کنه

    • Ahmad VETTEL

      1

      1

      شما دیگه حرف از هیجان نزنید چون هیجان واسه شما یعنی اینکه همیلتون با ماشین برتر با بقیه بالای 10 ثانیه فاصله بندازه.ولی شرمنده امسال دیگه از این خبرا نیست.امیدوارم فهمیده باشی دوست عزیز که منظور حرفم با شما بوده.

  12. Behzad

    9

    0

    فردا مسابقه در حالی شروع میشه که پوشش ابر منطقه پیست حدود 70 درصد هست و احتمالا بارش های خفیف داشته باشیم و هر چه به آخر مسابقه برسه احتمال بارش بیشتره.
    اگر وضعیت پیست لغزنده باشه و سیفتی کارهای متعدد این استراتژی پیت استاپ هاست که میتونه سکوها را تعیین کنه.
    خط شروع مسابقه یکی از پر حادثه ترین های فرمول یک بوده و راننده ها باید هوشیار باشن تا به سلامت از اون منطقه عبور کنند وگرنه با یک برخورد چندین خودرو اوت خواهند شد.

  13. Ahmad VETTEL

    12

    5

    ببینم یعنی اینکه اکون سوم شده به خاطر مهارتش تو بارونه؟نه تو بارون همه چیز به تار مو بنده و یک بار دیگه ثابت شد که مرسدس تو بارون چه قدر قویتره و در ضمن ردبول هم مثل فراری تو بارون ضعیفه.کاش فردا خشک باشه که در اینصورت وتل با یه ابراستارت همیلتون رو جا میذاره.

  14. Meterdad

    10

    5

    این که هم همیلتون خوبه هم ماشینش و باهم شدن این همه برد شکی نیست ولی انصافا 3 مسابقه محرز شانس اورده
    اریکسون چه دور قشنگی زد q3

    و چه غم انگیز هست اخرین روز های النسو

  15. Empt1984

    12

    13

    شرمنده فراري فنا
    حالا بارون بود خشك شد خشك بود بارون شد باطريش قلابي بود شارژ تموم كرد باطري قلمي بود بنزين تموم شد با چهارليتري دور آخر دنبال بنزين بود كيمي
    فتل يه دور كم آورد چون هوا خوب شده بود
    ولي از همه خنده دارتر اينه كه ميگين بارون اومد لوييس پول زد خب چرا استورتون نزد ؟
    زنده باد لوييس ماورايي???

  16. iman

    18

    2

    با نظر اون دوستانی که میگن همیلتون شانس آورد مخالفم و هم با دوستانی که میگن فتل راننده بارون نیست، کسانی که از سالهای قبل و دوره ردبول فتل رو به یاد میارن میدونن که سب بارها تو پیستای خیس توانایی خودشو نشون داده و اینکه همیلتون امسال تو بارون سریعتره بر میگرده به کاراکتر خودروی مرسدس و تنظیمات خودرو، فردا در صورتی که شاهد بارون نباشیم شانس فتل زیاده

      • Ahmad VETTEL

        5

        4

        f1جان نه فقط با ردبول بلکه با تورو روسو هم توانایی خودشو نشون داده.این حقیقتی هست که هرگز نمیتونید انکار کنید.
        #go vettel#

      • yas

        2

        1

        شما تازه با فرمول ۱ آشنا شدین. اشکالی نداره. از بزرگترهاتون سوال کنید به شما می‌گن. (یعقوبی بیا منفیتو بده برو)

  17. Behrooz

    3

    2

    همون اول q3 بارون میومد و مشخص بود تیم ها لاستیک وت باید بذارن و عجیب تر اینکه همه اشتباه کردن و لاستیک درای گذاشتند و هیچکس نتونست تایم بزنه ، هر کی اونجا لاستیک بارونی میذاشت صدرصد اول میشد چون هنوز پیست کامل بارونی نشده بود و ماشین ها لیز نمیخوردند .

  18. Behrooz

    2

    2

    در ضمن به نظر من اینجور که من از تمرینات فهمیدم فاصله فراری و مرسدس که قبل از این مسابقه حدودا دو سه دهم بود الان به نصف کاهش پیدا کرده ولی هنوز فراری کمی سریعتر هست . بازم برای اطمینان بیشتر تو مستقیمی بعد از پیچ عروج این موضوع مشخص میشه که اختلافشون چقدر هست .

      • Ahmad VETTEL

        4

        2

        نه نه نه.دوست عزیز منم مثل شما نگران یک آپدیت بی نظیر از مرسدس و جا موندن فراری بودم ولی تمرین ها و شرایط Q1 وQ2 نشون داد فراری از مرسدس عقب نمونده و هنوز قویه.مشکل فراری تو بارونه. همون چیزی که پارسال میتونست به فراری کمک بکنه،الان تنها نقطه ضعف فراری در برابر مرسدس هست.

      • THE MINDBLOWER

        1

        0

        سب گفته بود که تو تعطیلات رو مشکل ماشین تو بارون کار کردن و دیروز میشد نشانه‌هایی از بهتر شدن ماشین تو بارون‌ رو دید ولی با این‌حال مرسدس هنوزم تو بارون دست بالارو داره

  19. Ahmad VETTEL

    4

    2

    دوستان فقط باید امیدوار باشیم که بارون نیاد و هم اینکع استراتژیست های فراری نه یک استراتژی برنده بلکه حداقل یه استراتژی بی نقص برای این مسابقه اتخاذ کنن و در ضمن مکانیک ها هم درست پیت کنن.در اینصورت فتل خودش از پس همه چیز برمیاد.در ضمن به امید اینکه کیمی هم یک استارت خوب بگیره و زود به رتبه سوم برسه

  20. Ahmad VETTEL

    4

    2

    فقط امیدوارم استارت فتل از راننده های پشتی بهتر باشه و تو استارت مشغول اکون و پرز نشه.چون حتی اگه تو استارت نتونه از همیلتون رد بشه،اگه بتونه بهتر از همیلتون از پیچ یک عبور کنه،بعدش یه مستقیمی هست که تمومی نداره و فتل میتونه شتاب گیری بهتری داشته باشه و با اسلیپ استریم رد شه حتی با وجود پارتی مود برای همیلتون.

  21. Ahmad VETTEL

    4

    3

    اینکه امروز چی میشه رو نمیدونم.آیا بازم استراتژیست های فراری سوتی میدن؟آیا مکانیک ها بازم اشتباه میکنن؟آیا حوداث ماورایی به کمک همیلتون میان؟ولی فقط میدونم که تا همین الان همیلتون اگه پیروز هم نشه،3امتیاز بیشتر از اون چیزی که باید گیرش میاد.چون اگه بارون نبود،فتل اول و کیمی دوم و در بهترین شرایط همیلتون سوم میشد.

    • THE MINDBLOWER

      1

      0

      تا انتهای فصل خیلی مونده اگه سب تو اسپا و مونزا پیروز شه در بدترین حالت فاصلش با همیلتون میشه ۱۰ امتیاز البته اگه کمک کیمی باشه و فراری یدونه ۱-۲ داشته باشه فاصله عملا هیچ میشه.

      • Ahmad VETTEL

        2

        1

        cfz کسی جای شما رو تنگ نکرده.شما هم بیا کامنت بذار اگه چیزی برای گفتن داری.

    • THE MINDBLOWER

      1

      0

      تو بحث استراتژی اگه کیمی گروژان و فورس‌ایندیاها رو زود برداره( اابته فورس‌ایندیا تو مستقیمی خیلی سریع بودن) دستشون بازه که یا زود بیارنش تا همیلتون تحت فشار قرار بگیره یا اینکه طولانی تر بره. اگه ریس خشک شروع بشه خیلی به‌نفع فراری چون هم سریعتر میشن و هم دستشون برا استراتژی بازه.

  22. Ahmad VETTEL

    2

    0

    یه حسی بهم میگه قراره تو دور اول تصادف ببینیم.اونم بین رانندگان سوم تا هشتم.چون اکون و پرز و گروژان که پر از انگیزه برای گرفتن سکو هستن و رابطه بد پرز و اکون هم معلومه،گروژان هم میخواد با کسب اولین سکوی تاریخ هاس رو به نام خودش بزنه تا شاید اندک شانسی برای حضور فصل بعد داشته باشه.حالا از اینم بگذریم سه ابرماشین کیمی و ردبول ها میان که خیلی زود سبقت بگیرن پس تصادف حتمیه مخصوصاً با حضور استاد ورستپن.فقط امیدوارم کیمی جون سالم به در ببره و خودش رو به همیلتون برسونه و به فراری امکان اتخاذ استراتژی های متفاوت رو برای یک-دو کردن بده.

دیدگاه خود را بیان کنید