فرمول یک ایران – پس از بردش در گرندپری مجارستان 2018 لوئیس همیلتون حرف بسیار جالبی زد، او گفت که مرسدس در استفاده از ظرفیت ماشین خود از فراری موفق تر بوده است. او واقعا درست می گفت.

همین که مرسدس در جدول قهرمانی 10 امتیاز بیشتر دارد و همیلتون هم با 24 امتیاز نسبت به فتل در صدر جدول رقابت های قهرمانی فرمول یک 2018 است گواهی بر این ادعای اوست. ولی آیا منظور ما فقط همین است؟

همیلتون گفت:

همه می دانیم که فراری از نظر سرعت دست بالاتر را دارد. داشتن سرعت فقط برای قهرمانی کافی نیست، باید بدانید همه چیز را چه طور مدیریت کنید، استراتژی هایی که اتخاذ می کنید و خطاهایی که مرتکب می شوید.

در قالب یک تیم، خوشبختانه تا به این جا که عملکرد بهتری داشته ایم. پس هنوز کارهایی داریم که انجام دهیم، باید قابلیت های بیشتری از خود نشان دهیم. باید تلاش کنیم و به آن ها برسیم ولی باید در تمامی فاکتورها خود را بالا بکشیم که به ما اجازه خواهد داد فراری را در بهترین فرم شان شکست دهیم.

بیایید فاکتورهای مختلف قدرت تیمی فراری و مرسدس را مقایسه کنیم و بفهمیم چرا صدرنشین بودن همیلتون عجیب است.

سرعت – فراری

با وجود اینکه از نظر ثبت سریع ترین دورها در آخرهفته های فرمول یک مرسدسی ها پیشتاز هستند، میانگین بهتری دارند و نام آن ها را بیشتر می بینیم، در حالت معمولی فراری ها سریع تر هستند.

فراری در هفت مسابقه از دوازده مسابقه اخیر سریع تر از همه بوده است (ردبول در موناکو توانست مچ فراری و مرسدس را بخواباند و از هر دوی این تیم ها سریع تر باشد).

مرسدس در دو مسابقه از مسابقه های گفته شده (اسپانیا و فرانسه) توانسته مسابقه را جلوتر تمام کند و فراری در سه مسابقه (بحرین، موناکو و کانادا) به این مهم دست یافته است. هفت مسابقه باقی می ماند که مرسدس در چهار مسابقه (چین، آذربایجان، آلمان و مجارستان) ورق را برگردانده و اول شده است، فراری هم در مقابل سه بار (استرالیا، اتریش و بریتانیا) موفق به این کار شده است.

این ویدئو را تماشا کنید:

استراتژی – فراری

پنج مسابقه ای که در آن ها ماشین سریع تر برنده شد، در چهار مسابقه استراتژی نقش تعیین کننده ای را ایفا کرده است.

مسابقه آغازین فصل در استرالیا را به یاد آورید، همیلتون و مرسدس پیروز مسابقه بودند ولی فراری تصمیم گرفت تا فتل را بیرون نگه دارد و امیدوار باشد که با آمدن خودرو ایمنی اتفاقی رخ دهد. ماشین ایمنی مجازی آمد ولی مرسدس فکر می کرد که با وجود پیت استاپ فتل باز هم همیلتون پیشتازی اش را حفظ خواهد کرد ولی اشتباهی محاسباتی باعث شد نتیجه عوض شود و فتل برنده مسابقه گردد.

در چین مرسدس یک آندرکات فوق العاده به نمایش گذاشت و با کنار زدن فتل والتری بوتاس را برنده مسابقه کرد. هر چند که در ادامه مرسدس اشتباه کرد و برای مقابله با تهدید ردبول همیلتون را به پیت نبرد، مرسدس می توانست راننده پیشتازش را به پیت ببرد.

در اتریش هم پس از کنار رفتن بوتاس از مسابقه مرسدس به خودش گل به خودی زد و همیلتون را تحت شرایط خودرو ایمنی مجازی بیرون نگه داشت.

در آلمان همیلتون تحت شرایط خودرو ایمنی بیرون ماند و به همین خاطر برنده شد.

کیمی رایکونن - مسابقه گرندپری بحرین 2018

کیمی رایکونن – مسابقه گرندپری بحرین 2018

پایداری – فراری

مرسدس به خاطر مشکل پایداری در اتریش هر دو راننده اش را از دست داد و همیلتون و بوتاس از مسابقه کنار رفتند.

باید به تعیین خط آلمان هم اشاره کرد که همیلتون به خاطر نشت هیدرولیکی از تعیین خط کناره گیری کرد.

تنها خروج فراری مربوط به گرندپری اسپانیا بود که کیمی رایکونن به خاطر مشکل توربو نتوانست به کارش ادامه دهد.

مسابقه فرمول یک اتریش 2018

مسابقه فرمول یک اتریش 2018

راننده ها – مرسدس

با وجود اینکه فتل رانندگی فوق العاده ای را در این فصل به نمایش گذاشته است، سه اشتباه اساسی داشته است.

اولی در آذربایجان که با قفل کردن لاستیک هایش در پیچ اول درست هنگامی که میخواست از بوتاس سبقت بگیرد شانس اول شدن را که از دست داد هیچ، بلکه در نهایت چهارم شد.

در شروع مسابقه فرانسه هم به بوتاس زد، عقب افتاد و پنالتی هم گرفت، در آلمان هم طی حرکتی کنترل ماشینش در شرایط مرطوب را از دست داد و در حالی که پیشتاز بود تصادف کرد و از مسابقه کنار رفت.

زمان های زیادی بوده است که همیلتون نتوانسته تمام پتانسیل ماشینش را بیرون بکشد ولی اشتباه مهلکی هم نداشته است که در امتیازهایش اثر بگذارد.

همیلتون در باران خیلی فتل را شکست داده است، اولی در آلمان که به کمک خود فتل در اوج ناباوری برنده شد و دیگری در مجارستان که توانست با مدیریت خوبش در تعیین خط بارانی پول پوزیشن را برای خودش کند.

توتو ولف ، والتری بوتاس و لوئیس همیلتون

توتو ولف ، والتری بوتاس و لوئیس همیلتون

نتیجه گیری

فراری در نیم فصل اول خوب کار کرده است و اینکه در هر دو جدول پشت سر مرسدس هستند برای آن ها بسیار ناراحت کننده خواهد بود.

تفاوتی که بین راننده های دو تیم وجود دارد، عملکرد بهتر همیلتون در شرایط بارانی است، که در آلمان و مجارستان شاهد آن بودیم. اگر باران نمی بارید شاید الان فراری شرایط مرسدس را داشت.

همیلتون در این باره می گوید:

این شرایطی که الان داریم و جایگاهی که در آن قرار گرفته ایم را فقط در رویاهایم می توانستم تصور کنم. که به خاطر عملکرد بی نقص تیم به آن رسیده ایم.

درست می گوید. مرسدس در استفاده از داشته هایش از فراری بهتر بوده است، هر چند که بخش عمده ای از آن را مدیون عملکرد خوب همیلتون در دو مسابقه اخیر است. بر خلاف ابتدای فصل که فتل دست بالاتر را در استفاده از ماشینش داشت، همیلتون در اواخر نیم فصل دوم بهتر از او ظاهر شد و هم اکنون در جدال قهرمانی پیشتاز است.

عملکرد راننده ها نقش تعیین کننده ای در مشخص کردن تیم قهرمان خواهد داشت، به نظر شما کدام یک از این راننده ها در نیم فصل دوم بهتر خواهد بود، سباستین فتل از فراری یا لوئیس همیلتون از مرسدس؟

سباستین فتل و لوئیس همیلتون - مسابقه استرالیا 2018

سباستین فتل و لوئیس همیلتون

 

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

42 دیدگاه

  1. saeedsl1

    24

    19

    خیلی خیلی جانبدارانه!!!

    البته ما نظری نمیدیم و قضاوت رو ب کینگ میسپاریم

    مطمئنم آخر سال با بلند شدن رو دست همه رقبای ورزشکارش جواب همه رو میده💪💪💪

    • saeedsl1

      21

      11

      ضمنن من تا الان هیچوقت ادمین ها رو ب جانبداری متهم نکردم ولی لطفا مطلب سایت espn ک میگ بوتاس یک وینگ من هست رو هم بزارید.تشکر بابت زحماتتون

    • yas

      4

      5

      دقیقا همینطوره. علی الظاهر نویسنده اصلا مسابقات رو ندیده.
      «اولی در آذربایجان که با قفل کردن لاستیک هایش در پیچ اول درست هنگامی که میخواست از بوتاس سبقت بگیرد شانس اول شدن را که از دست داد هیچ، بلکه در نهایت چهارم شد»
      واقعا چه فکری کردین اینو نوشتین؟ اصلا دلیل سبقت فتل رو میدونین چی بوده؟ گاهی آدم فکر میکنه نویسنده از سر خالی نبودن عریضه اومده یه چیزی تو سایت بذاره.
      (کامنت گرچه نقادانه بود ولی حاوی توهین نبود)

    • saeedsl1

      20

      9

      دقیقا

      چین رو اصولا سب باید میبرد ولی با کار ناشیانه مکس ماشینش نابود شد

      باکو رو ک همیلتون با شانس مطلق مطلق(پنچری بوتاس)برد

      درباره بقیش هم نظری ندارم

      مهم نیست رزبرگ بهتره یا همیلتون ولی اگر امسال رزبرگ بجای بوتاس بود رقابتش با همیلتون باعث میشد سب صدر نشین باشه!!!

      چون هم خودش هم پدرش قهرمان جهانه و مث بوتاس تن ب ذلت نمیده

    • SFXSuperFast

      3

      4

      شانس هم دخیله
      اما مهمترین فاکتور همیلتون امسال این بود که هیچ اشتباه بدجوری انجام نداد
      من جای فتل بودم میذاشتم تو باکو بوتاس مسابقه رو ببره و همیلتون تحت فشار قرار بگیره(همیلتون قبلش هیچ بردی نداشت تو تعیین خط ها هم هی از بوتاس شکست میخورد و تو چین هم که اصلن دور آخرشو کامل نکرد و…اگر بوتاس میبرد مرسیدس حمایت همه جانبه ای که الان و آخر فصل قبل از همیلتون میکنه رو نمیکرد و اگر بوتاس میبرد یه روحیه ای میگرفت برای ادامه فصل… کلا همیلتون اول فصل تو شرایط خیلی بدی بود و میتونست بدتر هم بشه ولی با برد باکو که تو خوش شانسی محض براش بدست اومد نجاتش داد)

      فرراری این فصل 1-2 نکرده!
      در حالی که تو بحرین باکو و چین سرعتشون به حدی بود که راحت 1-2 کنن و اگر اینکارو تو این سه مسابقه متوالی انجام میدادن و اون همه امتیازو جمع میکردن مرسیدس یه قرارداد با آیکیا میبست.
      (آیکیا شرکت معروف تولید میزوصندلی و مبلمانه)
      امسال فتل خیلی خوب رانندگی کرده و سریع تر بوده از رقیبش اما اشتباهات مضحکی کرده
      ولی مث اینکه همیلتون تو تعطیلات به کمرش فشار زیادی وارد کرده بود! اول فصل هنوز کمرش به حالت عآدی برنگشته بود، اما بعدش که کمرش پر شد خوب و متوازن رانندگی کرد ریسک سرعت بالاش رو کم کرد و بی اشتباه ظاهر شد.
      گودنایت اوری وان

      • akbar

        6

        0

        کمر…؟! 😁 😁 تا حالا فک میکردم گردن تو اف۱ حیاتیه… ولی خدایی باحال بود، 😁 😁 دلیل مشکل کمرش اینه که موناکو زندگی میکنه خب کمرش زیر بار هزینه ها خم شده احتمالا، فکر منشوری کردین راجع به شکلک های خنده هم بدونین فکرتون خرابه 😁 😁

  2. Seb vetel

    30

    16

    نیم فصل دوم مونده همیلتونی که الان صدر جدوله با شانسو اقبال به اینجا رسیده اما اشتباهات فتل هم تاثیر داشته البته خییلی خییلی کم نود درصدش شانس بوده همتون هم میدونید.ولی ادامه فصل به همه ثابت میشه اوضاع چند چنده
    فتل با قدرت برمیگرده برا رو کم کنی اووف
    😎😎
    🔴seb5🔴

  3. Mostafa

    28

    13

    بنظرم این نتیجه گیری که همیلتون تو بارون وتل رو شکست داده اشتباهه
    تو مجارستان و ایتالیا پارسال واضح بود که ماشین فراری با لاستیک های فول وت پیرلی مشکل داره و گریپ مرسدس خیلی بهتره دیدیم که فراری تو مسابقه مجارستان نه تنها کند تر نبود از مرسدس بلکه بهترم بود ولی نتیجه تعیین خط کاملا متفاوت بود .
    تو آلمانم دلیل تصادف وتل رفتن روی روغن نشت شده ماشین ویلیامز بوده نه بارون
    ولی با وجود اینا من رانندگی ای که لوئیس داره و احتیاط بیش تری ب خرج میده و جلوگیریش از برخورد ها رو به رانندگی هیجانی و احساسی تر وتل برای امتیاز گیری تو جدول رو ترجیح میدیم.
    مثلا تو باکو وتل خیلی با یه رفتار هیجانی خواست لیدری مسابقه رو از بوتاس تو پیچ 1 بعد سیفتی کار بگیره که دیدیم قمارش جواب نداد اما مطمئنا اگه لوئیس بود سعی می کرد دومی رو حفظ کنه .

    از یه موضوع برای قضاوت کردن هم گذشتین شانس بود .
    که مثلا تو فرانسه بعد به آخر رفتن وتل تا آخر مسابقه هیچ اتفاقی مث سیفتی کار نیفتاد یا حتی تو باکو که بعد پیت وتل سیفتی کار اومد و باعث شد اولی رو ب بوتاس بده.
    اما بعد اسپین شدن همیلتون تو انگلیس دیدیم با سیفتی کاری ک اومد چجور همیلتونو از ششم اورد دوم یا بارون تو آلمان کاری کرد که یه پیت کم تر بره بدون سبقت گرفتن از ماشین های برتر مسابقه رو ببره.

    • akbar

      37

      16

      تاثیر مستقیم بوتاس و تقدیم دو رده نخست مجار و آلمان و رده ی دوم سیلورستون در سه ریس اخیر به همیلتون جا موند!
      نقش مکس در چین جا موند!
      زمان وقوع سیفتی کارها و ویرچوال ها و چرایی برچی سیفتی کارها! جا موند چین باکو سیلورستون و… !!
      چارلی جا موند! عبور از خط پیت لین جا موند!
      بعضا ضعف کیمی و بعضا بدشانسیش خصوصا در نیمه ی اول نیم فصل و عدم تکمیل یک دو در پیست های فراری جا موند!
      یه مقداری جهت دار بود خدایی

  4. amir.h.n997

    24

    12

    توی این مطلب با دلیل و منطق گفته فراری توی بحث سرعت ،دوام و استراتژی برتره اما بازهم یکسری دوستان بحث رو میکشونن به شانس و حادثه و … نمیدونم چه اصراری برای تکرار این حرفها دارید !!!
    فرمول یک مهندسی شده ترین ورزشه و از برترین و گرون ترین تکنولوژی ها توش استفاده میشه و درصد دخالت شانس توش نسبت به بقیه ورزش ها خیلی پایین تره !! فکر کنم بعضی دوستان اشتباه رو با شانس اشتباه گرفتن. مثلا توی هوکنهایم اشتباه همیلتون توی Q1 تعیین خط باعث شد از 14 مسابقه رو شروع کنه و مقصر کسی نبود و فرداش هم اشتباه فتل توی روز ریس به ضرر خودش تموم شد ، مسابقات فرمول یک به عملکرد راننده ها و مهندسان خیلی وابسته هستن پس اشتباهات انسانی توی نتیجه ها تغیر ایجاد میکنن اما شانس مقدارش خیلی کمه پس لطفا کمتر از دید شانس به قضایا نگاه کنید یکم هم از دید اشتباهات و نقایص ببینید . ونکته اخر اینکه اگر مهندسان و رانندگان فرمول یک همه چیزو از دید شانس میدیدن این ورزش به این سطح نمیرسید هرگز چون هیچ نقصی برطرف نمیشد همه منتظر خوش شانسی میموندن !!!

      • akbar

        4

        2

        شانس یعنی فتل و ۴۴ هر دو آلمان اشتباه کردن اما زمانش رو ببینی، جای جبران واسه ۴۴ و بارون، جای اشتباه واسه فتل تو چه زمانی و چه پیچی که برگشت نداشت! الان یه عده میگن خب خپاست تو اون پیچ اشتباه نکنه، یواش تر بره اما مگه همیلتون میخواست تعیین خط گند بزنه؟ اشتباه در هر حال ناخواسته است اما شانس با ۴۴ یار بود و با فتل نه… مثال بود این فقط، بقیه شانسارو دیگه بارها گفتیم

    • امید نورمحمدی

      0

      1

      م تمام تلاشمو میکنم تا چیزی ننویسم ولی بعضی از دوستان موجب میشن که برای یکم استدلال وارد داستانهای بی نتیجه اینجا بشم!!! دوستان که چه عرض کنم کاربران این فروم بیشترشون نه از سر آگاهی بلکه از روی نادانی صحبتهایی میکنن که …. بماند. یکی از کاربران میفرمایند که چون تکنولوژیکیه؟!! شانس کمترین دخالتو داره ولی نمیدونن با این صحبتشون در صورتیکه درست باشه نقش عامل انسانیو حذف میکنند و دیگه طرفداری بی معنی میشه. ایشون سطح راننده مورد علاقه شونو در حد یک اپراتور! پایین میارن. از طرفی فراموش کردند که اگر موقع تعویض لاستیک فقط یکی از مکانیکها 2 ثانیه اشتباه کنه راننده و تیم تا مرز از دست دادن فصل تاوان خواهند داد! کجاش الان تکنولوژیکیه؟
      مورد بعد: اصلا فرض کنیم یکی از نویسندگان سایت یک مطلب بینهایت جانبدارانه مثل همین مطلب نوشت. خوب پاسخ دادن به ایشون که جرم نیست ولی پاسخی مستدل و منطقی درست برعکس مطلب منتشر شده. نوشته ایکه الان میبینیم بسیار دور از تحلیل کارشناسی منطقی است و نگارنده مطلب تلاش کرده با دسته بندی و ساب تیتر و لحن مناسب شکل حرفه ای به مطلبش بده که خوشبختانه حواس دوستان از بنده حقیر جمع تر بود و واکنشهای مناسب نشان داده شد.
      همیشه از بلند بودن نوشته هام ناراحت بودم ولی این مطلب بمن یاد داد که میتونم طولانی هم بنویسم. البته شخصا تلاش میکنم اینجوری برای نظر خودم سفسته نکنم و منطقی بنویسم.
      اینکه همیلتون راننده بزرگیه و رکوردهای بینظیری داره یک واقعیته و اینکه نمیتونه تداوم قهرمانی داشته باشه و نهایتش 2 بار شاید 3 بار باشه هم تا الان و حتی تا انتهای دو فصل دیگه درسته و واقعی. اینکه ماشین مرسدس و فراری هر دو عالی هستند و هر کدوم توانایی و ضعفهای خودشونو دارند هم درسته ولی اینکه چیدمان پیستها و داوری های نا عادلانه و مسائل پشت پرده و دخالت بنگاه های شرط بندی هم تاثیر زیادی داره هم غیر قابل کتمانه. حمایتهای مکس و پدرش که کاملا شفاف از همیلتون در داخل و خارج پیست انجام میشه و ایجاد تصادفهای ساختگی و حقنه کردنهای رسانه ای و مطالب جانبدارانه و تحلیل های آبکی که برای شکار طرفدار برای یک برند و راننده داره انجام میگیره و جوانترها را نشانه گرفته هم واقعیته.
      من بعنوان یک طرفدار آلمانی بین دوستان و نزدیکانم شناخته میشم. باور کنید یا نه مرسدس برای من از سب مهمتر بود. عاشق این دو پیکان نقره ای بوده و شاید خواهم بود ولی این دو فصل 2017 و 2018 و اتفاقهایی که میبینم و نحوه مدیریت ولف خیلی نا امیدم کرده. مرسدس بهترینه و نیازی به این باندبازیها نباید داشته باشه.

  5. ...m6...

    8

    14

    چین😂 یکی نیست به شما بگه اخه برادران فتل فن من لوئیسم اونجا بود همه میدونن مکس برای گرفتن رده ی بالاتر چیکار میکنه اما تو چین عقل سالم میگفت اقا اینا سرعتشون زیاد تر از اون چیزیه که تو بخوای مقاومت کنی راهو بده بره لوئیس راه داد اما فتل راه نداد نتیجش شد این….تو باکو تنها خوش شانسی که لوئیس اورد پنچری بوتاس بود که شما متاسفانه فن فتل هستید نه بوتاس تو فرانسه که همه چیز گویای همه چیز بود الان میگید بوتاس محافظ همیلتونه تو همین دو تا مسابقه به این نتیجه رسیدید اولا منظورم ولف یه چیز دیگه بود نه این شما هم الکی یه چیزیو بزرگ نکنید قعطا اگر جای لوئیس و بوتاس عوض میشد همینکارو میکردن و در آخر😎 زنده باااد لوئیس کبیر که با بینقصی تو صدر جدوله انشالله که نیم فصل دوم میترکونی قهرمانیتو جشن میگیریم💖

  6. الف ی

    9

    12

    متعصبین عزیز
    بیاین یه آماری بررسی کنیم
    آمار مسابقه های لوییس در این فصل
    استرالیا – از دست رفتن برد به خاطر باگ نرم افزاری
    بحرین – پنالتی تعویض قطعه
    چین – اشتباه مرسدس و تعویض نکردن لاستیک پشن سیفتی کار
    آذربایجان – خودش خوب نبود
    اسپانیا – بی نقص
    موناکو – بی نقص
    کانادا – آپدیت ندادن مرسدس و ضعف ماشین و خودش هم خیلی خوب نبود
    فرانسه – بی نقص
    اتریش – دی ان اف پمپ سوخت
    بریتانیا – استارت بدی که مرسدس مسئولیتش رو بر عهده گرفت و تصادف با کیمی
    آلمان – از دست رفتن فشار هیدرولیک و از دست دادن فرمان پذیری تو تعیین خط
    مجارستان – بی نقص
    شما فتل فنای متعصب پارسال هم گفتین لوییس با شانس و متشین مرسدس قهرمان شده ولی آخر سال شد بهترین راننده. دومی هم مکس شد فکر کنم
    پارسال هم هرچی به نیم فصل دوم نزدیک شدیم خودش رو جمع و جور کرد و نهایتا تو اسپا ترکوند
    قدرت تیم ها و آپدیت هاشون
    دقیقا داره مثل پارسال تکرار میشه

    • Mostafa

      6

      3

      از اونجایی ک گفتی موناکو بی نقص دیگه نخوندم چون پول پوزیشن مال اون بود یا حداقل ردیف اول چون سکتور ها رو بنفش کرده بود ولی تو سکتور سه خراب کرد

      • الف ی

        2

        6

        خب درواقع ما فقط یک اشتباه کوچیک که باهاش پول رو از دست دادی، اونم در حالی که ماشینت از بقیه ضعیفتر بود، رو نادیده میگیریم
        ولی قطعا نمیشه از اینکه با اختلاف لیدری ولی میری تو دیوار چشم پوشی کرد

    • mehdivettel

      6

      2

      از شما متعصب تر تو سایت نیست
      تو انگلیس بوتاس از چهارم استارت زد و دوم از پیچ یک خارج شد پس مشکل از ماشین نبود خود همیلتون بد استارت زد
      تو اتریش نهایتا چهارم میشد و خیلی امتیاز از دست نداد
      تو چین هم اگه لاستیک عوض می‌کرد پشت مکس و بوتاس و فتل بود و نهایت همون چهارمی میشد که شد

      • الف ی

        1

        7

        مرسی
        مرسدس میگه استارت بد تقصیر من بود
        ولی فتل فن میگه نه تقصیر لوییس بود
        ممنونم واقعا
        و ممنون از این پیش بینی دقیق که همیلتون در نهایت تو چین چهارم میشد
        در حالی که خیلی از افراد از اون کار مرسدس ایراد گرفتن و اشتباه مرسدس قلمدادش کردن، بازم فتل فن از تعصبش میاد اینجا و حرف خودش رو میزنه!

      • mehdivettel

        4

        1

        بعد که میگم بی منطق هستید بهتون برمیخوره
        یه راننده دیگه تو همون ماشین یه استارت فوق العاده زده بعد میای میگه ماشین مشکل داشته
        مرسدس که نمیتونه علنا بگه راننده اشتباه کرده چون تو اینجور مواقع تیم‌ها از راننده حمایت میکنن ولی چیزی که مشخصه ماشین مرسدس امسال تو استارت هیچ مشکلی نداشته و اون دوتا مسابقه هم که استارت بد داشت یکی به خاطر استارت بد خود همیلتون بود و یکی دیگه هم به خاطر لاستیک های نرم‌تر راننده های فراری موقع استارت

    • akbar

      4

      1

      مگه چین واسه سب عوض شد لاستیک؟! نه، حالا تصادف مکسم بذار کنارش ببین کی شانس آورده! چین رو آوردی جزو بدشانسی هاش؟!؟!
      آلمان فشار هیدرپلیک رفت؟! این جک رو دیگه نگو چون معلوم میشه از همه متعصب تری فشار وقتی رفت که لوویس رفت رو کربا و ته هیولا رو کند…
      کانادا آپدیت ندادن؟! هه هه هه مگه مرسدس اپدیتم میخواد؟! با این هیولای ۵ ساله هی اپدیتم میخواین؟!؟!
      اتریشم قبل دی ان اف سب محوش کرد خاطرت هست که دقیقا قبلش ایشون رادیو کرده بود نمیتونه سبقت بگیره…
      فرانسه کمک سرباز بوتاس واسه چیدن استارت واسه رییس…
      انگلیس استارت بد به خاطر تیم؟! ۱۰۰ تا استارت بد دیگه داره لوویس از مک لارن تا الان تیم ازش حمایت میکنه همه چیو به گردن میگیره مبادا نازک نارنجی ناراحت شه… حالا راه دادن سربازم آخر ریسم به کنار…
      المانم باز به سرباز گفتن مگه سربازم از رییس سبقت میگیره بر گرد سرجات! مجار هم سرباز دیگه اینقدر سنگ تموم گذاشت رییس از خدماتش در اینستا تشکر فرمود 😁
      فصل ایده آلی نداشته ۴۴

      • cfz

        0

        3

        لوییس از اول فصل مشکل گیربکس و پنالتی و دی ان اف مکانیکی و از اخرا شروع کردن داشته در حالی که فتل هیچونه مشکلی از اول فصل تا الان نداشته و صرفا به خاطر توانایی هاش هست که پایینتر از لوییس هست
        حالا هی از شانس برامون بگو
        به ارواح جد همیلتون فتل نیست در حد همیلتون :))))

  7. ABOLFAZL

    5

    2

    اول ببخشید شما اینو از روزنامه های ورزشی انگلیسی که همیشه با تعصب نظر می دهند برداشتید.
    در ضمن استراتژی فراری تو مجارستان بهترین استراتژی اون مسابقه بود و فقط بخاطر کارلوس ساینز و تفنگ بادی که تو پیت استاپ استفاده می کردند جواب نداد.
    لطفا تحلیل خودتون رو بزارید.(که مطمئن باشیم که تعصبی در کار نیست.)
    شانس همیشه مهم بوده تو ورزش مثلاً اگر که همیلتون اون اشتباه رو تو تعیین خط آلمان رو بجای تعیین خط تو مسابقه انجام میشد چه میشد.
    تعیین خط مجار هم دلیل سریعتر بودن نه همیلتون بلکه هر دو تا مرسدس به خاطر لاستیک های نویی بود که ریسک کردن و انداختن بجای اینکه مثل فراری برای تعداد دور بیشتر برن.

  8. Ahmad VETTEL

    8

    1

    به شدت جانبدارانه بود و به شکل عجیبی تمام بلاهایی که سر فتل اومد سرپوش گذاشته شد.تو بحرین و تو چین و تو اسپانیا و آلمان و مجارستان استراتژیست های فراری همه چیز رو خراب کردن در غیر اینصورت الان هم فتل اول بود و هم تیم فراری.

  9. بهزاد زمانی

    5

    3

    چرا کلمه شانس از ذهن و دهن بعضیا نمی افته؟ اگر موضوعی یک بار اتفاق افتاد میشه اسمش رو گذاشت تصادف و اتفاق همونی که به عقیده بعضیا ممکن معنای شانس بده, اما اگر تکرار شد مثلما اتفاقی نیست, اگر لوییس یا هر شخص دیگری یک بار بر حسب تصادف ریسی رو میبرد یا حتی قهرمان فصل میشد استفاده از این واژه “شانس” میتونست قابل قبول باشه. اما وقتی 4 بار قهرمانی جهان داری و این همه رکورد, مسلما واژه شانس دیگه مطرح نیست و تفاوت ما با اونا در همینه, اونا چیزی رو اتفاقی نمی دونن ولی ما کل زندگیمون رو شانسه
    اما بین خوش شانس و بد شانس تنها یه تفاوت هست, اولی فرصتها رو میبینه میشناسه و استفاده میکنه ولی دومی نه.

    • امید نورمحمدی

      0

      1

      دومی که جنابعالی میفرمایید هم 4 بار قهرمان جهان شده اونم پشت سر هم. شانس محترمانه ترین واژه ایکه میشه برای همیلتون بکار بردو درستش اینهاست : بنگاه های شرط بندی و تصادف های عمدی و ناداوری های عجیب غریب و داشتن دو سه راننده کمکی از تیمهای دیگه و پرداختهای آنچنانی و برند سازی و قهرمان سازی و ….
      البته که وقتی چند اتفاق عجیب تکرار بشه اسمش شانس نیست و میتونه یه چیز دیگه باشه!!!

      • بهزاد زمانی

        1

        0

        منظور من از دومی شخص بدشانسه نه جناب فتل, بنده اعقادی به خوش شانسی و بد شانسی ندارم. در مسابقاتی نظیر فرمول شانس به هیچ وجه نقشی نداره ولی از گفته های شما اینطور برداشت میشه که تمام دنیا جمع شدن تا فتل قهرمان نشه, این واقعا و رسما توهم توطئه است. عزیزم شانس مفهومی نداره اینجا. فتل قرهمان جهان بوده راننده کمتایی هست فراری سابقه درخشان داره قبول کسی منکرش نیست هرکی میگه فتل رانندگی بلد نیست یه جای کارش ایراد داره. اما همه چیز تنها لوییس و فتل نیست عزیز یه مجموعه عظیم پشت این مسابقه است.

  10. JJ_Formula1

    5

    5

    به خاطر قهرمانی نیم فصل به کسی جام نمیدن …
    پارسال هم سب قهرمان نیم فصل شد.
    اما اگه مرسدس آپدیت عجیب غریب رو نکنه احتمالا جای نفر اول و دوم جدول در انتهای فصل عوض میشه …
    دلمون هم برا قهرمانی فراری تنگ شده … امسال میشه

  11. Behrooz

    3

    6

    خدا خیرت بده ادمین که این ویدیو رو گذاشتی تا همه ببینن که فراری تو مستقیمی ها دو سه دهم جلو میفته ، اون اوایل کی بود که باور کنه هی میگفتن غول مرسدس و فلان که بعد چند ماه حالا همه دوزاریشون افتاده خوشبختانه . تو سیلوراستون هم درسته همیلتون پول رو گرفت ولی دقیقا همین مدلی فراری دو سه دهم تو مستقیمی جلو میفتاد و البته همیلتون تو پیچ ها بهتر عمل کرد و تونست جبران کنه . اگر امکانش هست اون ویدیو روهم که تو یوتیوب f1 موجوده رو قرار بدید .

  12. Seb

    4

    3

    میشه بگین چرا این سه بند مهم و خیلی چیزهای دیگر گفته نشده؟
    ۱.ماشین فراری در باران احتمالا لیز می خوره و به طور حتم کند تر از مرسدسه
    ۲.حوادث خارج ازکنترل راننده که برای همیلتون گفته شد،برای فتل حرفی ازش زده نشده.مثال:تصادف مکس ورشتپن با فتل از پشت در گرند پری شانگهای،عدم تنظیمات درست در اسپانیا با لاستیکهای تغییر یافته و کندی بیش از حد فراری،ماشین ایمنی هایی که پی در پی به ضرر فتل بودن.
    و اشتباه فاحش همیلتون در مقابل اشتباهات فتل در خرابی ماشینش برای گرندپری هوکنهایم که علتش به اشتباه از مشکلات ماشین بیان شده.

    • امید نورمحمدی

      1

      1

      از کی چه انتظاری داری؟ اصلا منطق تعطیل هستند. مصداق بارز کسی که با چشم باز میخوابه! فیلم زیبای استنلی کوبریک فقید با بازی تام کروز همین مسائلو از جایگاه دیگه ای بیان میکنه. یکم مطالعه بجای ترجمه کردن مطالب نوشته شده در رسانه های صاحب نفع میتونه خیلی بیشتر به ارتقای این سایت کمک کنه.
      البته تحت هر شرایطی نباید اجازه بدیم این سایت خدایی نکرده مشکلی براش پیش بیاد. در ضمن دوستان ادمین هم مثل هر انسان آزادی میتونن نظرشونو بگن و اجازه بدن دیگران هم نظر بدن. انصافا از این منظر نمره خوبی میگیرند.

دیدگاه خود را بیان کنید