فرمول یک ایرانسباستین فتل، راننده آلمانی تیم فراری توانست در مسابقه فرمول یک بریتانیا که یک مسابقه فوق العاده جذاب و پرحاشیه بود، اول بشود و لوئیس همیلتون را در خانه شکست دهد.

گزیده ای از اتفاقات مهم مسابقه فرمول یک بریتانیا 2018؛

17:37 امروز سیروتکین، استرول و هارتلی از پیت لین استارت خواهند زد، آخرین باری که سه نفر از پیت لین استارت زدند مربوط به مجارستان 2014 بود.

17:40 پرچم سبز و حرکت راننده ها برای گرم کردن لاستیک شان و سپس قرار گرفتن در خط استارت…

17:42 و شروع. استارت بد همیلتون باعث شد که فتل به راحتی از او جلو بیافتد و رده اول را برای خودش کند،بوتاس هم از او گذشت، در ادامه رایکونن به همیلتون زد و ماشین مرسدس لوئیس آسیب زیادی در پشت دید، همیلتون گفت:

فکر می کنم ماشینم خراب شده است.

و اما راننده های ردبول از موقعیت استفاده کردند و از رایکونن جلو زدند ولی در ادامه رایکونن از ریکاردو گذشت.

مسابقه فرمول یک بریتانیا 2018

مسابقه فرمول یک بریتانیا 2018

17:47 رده بندی فعلی: فتل، بوتاس، ورشتپن، رایکونن، ریکاردو و هالکنبرگ. همیلتون هم تمام سعی اش را می کند تا در سریع ترین حالت راننده های عقب را کنار بگذارد و به جلویی ها برسد.

17:48 روزهای بد هارتلی تکمیل می شود، راننده تورو روسو با مسابقه وداع می کند و به گاراژ بر می گردد.

17:49 فتل 3.9 ثانیه ای از بوتاس جلو زده است. همیلتون هم به رده چهاردهم رسیده است.

به همیلتون می گویند:

لوئیس ممکن است آسیب هایی وارد شده باشد ولی داده های ما فعلا چیزی را نشان نمی دهند. هنوز در حال بررسی هستیم.

17:50 فاصله فتل با بوتاس به پنج ثانیه رسیده است و رایکونن هم به ورشتپن نزدیک تر می شود.

در آن استارت پرحاشیه سرجیو پرز در پیچ 1 اسپین کرد و شانس آورد که به ماشینی برخورد نکرد، او می گوید که به ماشینش آسیبی وارد نشده است.

17:53 پنالتی 10 ثانیه ای برای رایکونن به خاطر برخورد با همیلتون.

17:55 همیلتون از ساینز سبقت می گیرد و حالا نهم است.

17:56 دو راننده هاس در پیچ سوم به هم برخورد کردند و داوران در حال بررسی این موضوع هستند.

17:59 رایکونن که به ورشتپن نزدیک شده بود حالا از محدوده DRS او هم خارج شده است، خیلی نمی توانید در هوای کثیف یک ماشین رانندگی کنید.

مسابقه فرمول یک بریتانیا 2018

مسابقه فرمول یک بریتانیا 2018

18:04 رایکونن به پیت می رود و 10 ثانیه پنالتی اش را می گذراند، او لاستیک مدیوم می اندازد. کیمی اعتقاد داشت که بال جلویش آسیب دیده است ولی تیم چنین اعتقادی نداشت.

18:07 رده بندی فعلی تا دور 15: فتل، بوتاس، ورشتپن، ریکاردو، همیلتون و هالکنبرگ.

18:08 رایکونن سریع ترین دور را می زند.

18:10 رایکونن از هالکنبرگ سبقت می گیرد، ورشپتنی هم که به پیت رفته بود پیت می اندازد و جلوی رایکونن بیرون می آید.

18:11 ریکاردو هم به پیت می رود، در همین حال رایکونن هم زمان 1:32.1 را می زند و سریع ترین دور را ثبت می کند.

18:13 چارلز لکلرک که مسابقه خوبی را تا به اینجا داشت از مسابقه کنار می رود و کنار پیست در پیچ سوم می ایستد.

مسابقه فرمول یک بریتانیا 2018

مسابقه فرمول یک بریتانیا 2018

18:15 فتل به پیت می رود، مدیوم می اندازد و جلوی همیلتون در رده دوم بیرون می آید.

رایکونن هم در همین حین اشتباه می کند و کاملا از مسیر پیست خارج شده و از حاشیه به پیست برمی گردد.

18:17 بوتاس هم پیت استاپش را انجام می دهد و در رده سوم پشت همیلتون بیرون می آید.

همیلتون می گوید که لاستیک هایم هنوز مشکلی ندارند و باید دید مرسدس چه نقشه ای در سر دارد.

18:19 رده بندی تا دور 24: فتل، بوتاس، همیلتون، ورشتپن، ریکاردو و رایکونن.

18:21 مرسدس به بوتاس می گوید که لاستیک جلو و سمت چپ فتل تمام شده است که این یعنی بوتاس باید فشار بیاورد.

18:22 همیلتون به پیت می رود و پشت سر کیمی رایکونن بیرون می آید.

18:26 فاصله بوتاس و فتل 2.9 ثانیه شده است، اگر این روند ادامه پیدا کند بوتاس می تواند در 25 دور باقی مانده راننده آلمانی فراری را بگیرد.

18:30 حال همیلتون سریع ترین دور را زده و در حال کم کردن فاصله اش با رایکونن است، 1:31.5.

در حرکتی غافلگیرکننده ریکاردو به پیت رفت و لاستیک سافت انداخت، ریکاردو در رده ششم بیرون آمد و حالا پشت همیلتون است.

18:33 اریکسن مسیر پیست را اشتباه می بیند و مستقیم می رود در دیوار، او در پیچ یک کاملا کنترل ماشینش را از دست و اینجا مسابقه برایش تمام می شود. خودرو ایمنی بیرون خواهد آمد، مسابقه عجیب و غریب شد، جنگ استراتژی ها شروع می شود.

مسابقه فرمول یک بریتانیا 2018

مسابقه فرمول یک بریتانیا 2018

18:36 فتل، ورشتپن و رایکونن به پیت رفتند، راننده های مرسدس به نظر نمی خواهند به پیت بروند. رده بندی تا دور 34: بوتاس، فتل، همیلتون، ورشتپن، رایکونن و ریکاردو.

18:44 یک دور دیگر سیفتی کار کنار می رود.

18:46 رایکونن از ورشتپن سبقت می گیرد ولی در ادامه ورشتپن در حرکتی عالی جایگاهش را پس می گیرد.

18:47 حالا نوبت ساینز می شود که به دیوار می زند و خودرو ایمنی دوباره بیرون خواهد آمد. راننده های مرسدس کلافه خواهند شد.

در گرد و خاک خوب مشخص نشد، بله رومن گروژان هم با او بیرون می رود، ذر واقع او بود که به ساینز زد و هر دوی آن ها با مسابقه خداحافظی خواهند کرد. پنج خروجی تا به اینجا.

مسابقه فرمول یک بریتانیا 2018

مسابقه فرمول یک بریتانیا 2018

18:51 هر دو راننده می گویند که تقصیر دیگری بوده است، داوران بعد مسابقه این حادثه را بررسی می کنند.

18:54 خودرو ایمنی بیرون می رود و مسابقه از سر گرفته می شود. والتری فاصله خوبی از فتل گرفت ولی با این لاستیک ها فتل دوباره نزدیک خواهد شد.

18:57 رایکونن از ورشتپن سبقت می گیرد، فتل که یک تلاش ناموفق داشت دوباره در تلاش است تا به بوتاس برسد. از طرف دیگر هدف رایکونن حالا همیلتون است.

18:58 بوتاس چه دفاعی می کند ولی باید دید می تواند جلوی این فتل سریع تر را بگیرد یا نه. یک مسابقه هیجان انگیز و رقابت جذاب ماشین های مرسدس و فراری.

19:02 ورشتپن اسپین می شود، فاجعه برای راننده جوان ردبول. او از مسابقه کنار می رود.

19:03 فتل بالاخره از بوتاس رد می شود، مرسدس یک جدال را واگذار کرد، باید دید جنگ رایکونن و همیلتون به کجا ختم می شود.

مسابقه فرمول یک بریتانیا 2018

مسابقه فرمول یک بریتانیا 2018

19:04 همیلتون به راحتی از بوتاس رد می شود، به گونه ای که انگار دستور تیمی بود.

19:05 رایکونن هم از بوتاس سبقت می گیرد و سوم می شود.

19:10 آلونسویی که با سبقت از مگنوسن هشتم شد از نحوه دفاع کوین شکایت می کند:

هر دو ما اینطوری تصادف می کنیم، من این را نمی خواهم. در پیچ های 7، 10 سپس 11 و 12 مرا به بیرون هل داد.

19:12 و تمام، سباستین فتل برنده مسابقه بریتانیا می شود. همیلتون دوم و کیمی رایکونن سوم می شوند.

19:18 همیلتون که مسابقه فوق العاده ای داشت و بازگشتش بی نظیر بود بهترین راننده روز به انتخاب مردم می شود.

جدول نهایی مسابقه فرمول یک بریتانیا 2018:

مسابقه فرمول یک بریتانیا 2018

مسابقه فرمول یک بریتانیا 2018

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

173 دیدگاه

    • ايزديار

      64

      15

      مرسدس بوتاس رو فنا كرد
      دومي حق بوتاس بود

      كجاي نيكو
      كي اومده جات روزبرگ دوست داشتني

      واقعا متاسفم براي مرسدس

      حيف شد بوتاس
      تيم خنجر بدي زد بهش بخاطر كند كردن فتل و جلو امدن راننده دومشون

      • mojtaba

        4

        17

        خب من نفهمیدم تقصیر بوتاس اینجا چی بود که نوشتید نیکو نیست که ببینه کیی جانشینش شده

      • akbar

        18

        3

        با دیدن اطاعت پذیری بوتاس یاد اطاعت پذیری وایت واکرها از شاهشون افتادم ???

      • Farshad46

        4

        20

        چی میگی …. کدوم دستور تیمی …لوییس خودش سر تر بود و سبقت گرفت و حتی گپ هم باز کرد …

    • yas

      31

      8

      با اجازه جناب mazroid:
      تیتر شما جالب بود. ممنون؛ ولی می‌تونین تیترهای دیگه‌ای هم کار کنین که جذاب‌تر بشه و از یک‌نواختی در بیاد. مثلا:
      « قهرمان در صدر آرام گرفت»

    • cfz

      19

      53

      باز هم شاهد شیرین کاری های فراری بودیم
      دفعه بعدی نوبت کدوم رانندس خدا میدونه
      حقی که با ناحق از لوییس گرفته شد
      بازم دمت گرم که از اخر اومدی و دوم شدی
      بهترین راننده جهان با اختلاف
      قهرمانی مال خودته پسرسریع

      • mohammad

        33

        8

        اینجا کیمی جریمه شد و با 10 ثانیه سوم شد نشون میده کیمی از لویس هم بهتره

        ولی تو مسابقه قبلی انریش که ورشتپن کیمی رو بیرون کرد ورشتپن جریمه نشد اگه میشد اونجا کیمی اول بود

      • S5

        26

        9

        حق همیلتون، تو استارت خورده شد. :))

  1. zereshke

    23

    64

    WOOOWW به دقیقه نکشید که مطلبش زده شد!!!
    فقط یک راننده تو تاریخ میتونه کاری که همیلتون کرد رو انجام بده، اون هم خود همیلتونه، واقعا که اینجوری از مسابقه خارجت کنن و برگردی و دومی رو واسه خودت بگیری، اگه لاستیکش رو عوض کرده بودن، احتمال اینکه اولی رو بگیره هم بود…
    راستی فراری قراره که تو مسابقه بعدی با کدوم راننده مرسدس تصادف داشته باشه؟؟؟
    عادت شده دیگه، همینجوری تایر به تایر کنن و برن جلو…
    میدونم ادمین جان که نمیزاری چاپ بشه…

      • zereshke

        12

        57

        میگم که این یوزر دوم یا سوم یا چهارم یا … همون Akbar هستش دیگه؟
        توهم زدی عزیزم، بوتاس مشکل داشت و رایکونن هم به راحتی ازش رد شد، اگه فراری با استراژی کثیف مثل چندین مسابقه دیگه که الان تو ذهنم هستن(مکزیک، فرانسه و بحرین و …)، مسابقه نداده بود که قهرمانی بدون شک مال همیلتون بود…
        اما یه سوال؟
        فراری بهترین ماشین رو داره، ولی چرا بهترین راننده های تاریخ Demolution Derby رو گذاشته پشت فرمونشون؟؟؟ شاید با استراتژی فراری مچ هستن این سبک رانندگی…:)

      • akbar

        24

        3

        کافر همه را به کیش خود پندارد، یعنی برات عجیبه فتل اینقدر طرفدار داره که اسم دیگران رو میاری یا مثل راننده ات میخوای طرفدارای فتل رو ببری به حاشیه؟!
        نگیم ازین حرفها عیبه…

    • Silver Arrows

      15

      48

      اگر بعد از حادثه لاستیک‌های مرسدس‌ها تعویض می‌شد از نگاه من به احتمال بسیار زیاد مرسدس یک-دو می‌کرد. خودروی مرسدس امروز عالی بود و استراتژی مرسدس بسیار بد…

      • شاهین

        58

        3

        اشتباه نکن اگه همیلتون رو میبردن پیت پنجم یا ششم میومد بیرون و با توجه به لاستیکای رایکونن و ردبولا کارش سخت میشد

      • 77Ali

        41

        1

        جالبه ١-٢ كاملا واضح بود كه بوتاس از فرارى ها كند تره اونم رو سافت هم تو تايم گيرى ديديم هم اوايل ريس كه همه سافت بسته بودن و جدا از اون لوييس هم بايد از ٤ تا ماشين رد ميشد تا تازه به وتل برسه و بعدش بخواد از وتل رد شه در حالى كه فقط ١٠ دور مونده بود حتى اگه سريعترينم بوده باشه كه به نظرم رو سافت اينطور نميتونست باشه بازم بهتر از ٣ نميتونست تموم كنه الان تو بهترين رده ى ممكنه

      • Silver Arrows

        3

        10

        شاهین و 77Ali عزیز
        نمی‌دونم… شاید حق با شما باشه ولی مرسدس با لاستیک نو و پشت سیفتی کار کاملا زهردارتر از مرسدس با لاستیک‌هایی بود که دیدیم…

      • zereshke

        9

        23

        بقیه درست میگن، همیلتون یک کار خیلی شاغی باید میکرد اگه میخواست پیت کنه، ولی بوتاس که جلو بود، باید پیت میکرد که مرسدس اشتباه کرد…
        توهم بعضی ها هم اینه که مرسدس بوتاس رو گذاشته جلو تا جلوی فتل رو بگیره!!!!!!!
        آخه همیلتون مگه میتونست با اون لاستیک با فتل رقابت کنه؟؟؟ لاستیکی که به قول خود همیلتون تقریبا تمام شده بود…
        ولی سوژه ترین چیز ممکن تو این مسابقه جریمه 10 ثانیه ای رایکونن بود!!!!!!!!!
        خیلی باحاله!!!
        چطوری فتل رو 5 ثانیه جریمه میکنن و رایکونن رو 10 ثانیه، خدا میدونه!!!!:)))
        از نظر من که باید 10 ثانیه Stop And Go باشه جریمه این کار و نه 5 یا 10 ثانیه جریمه…

      • vahid

        14

        2

        داش اگه میرفت پیت لین که فوقش 6ام در میومد ، اینقدر گفتن پسر سریع پسر سریع مثل اینکه شما هم باورتون شده !!!

      • mohammad

        23

        1

        اینقدر انگلیسی ها از اومدن سیفتی کار خوشجال شدند جون لویس 24 ثانیه عقب تر بود این مقام رو لویس مدیون سیفتی کار هست

  2. 77Ali

    49

    7

    اول از همه چقدر حيف شد لكرلك كه ميتونست ٧ ام تموم كنه بهترين عملكرد ممكن
    و حالا بپردازيم به اصل قضيه فورزا سب فورزا فرارى چه پيروزى دلچسبى???? همچنين فورزا كيمى
    در مورد ريسم عملكرد مرسدس عالى بود تو بيرون نكشيدن لوييس چون قطعا بدتر از ٦ نميشد رتبش ولى ريسكه فوق العاده ايى كردن اما بيرون نگه داشتن بوتاس اصلا واسم قابل توجيح نبود مگر براى فداكردنش و يا اينكه بخوان بالاتر از سب تموم كنه كه خيلى سخت به نظر ميرسيد
    كلا ريس عالى عى بود هم سب اول شد هم لوييس در خانه رستگار شد (از ١٧ به ٢ رسيد) و جواب هواداراشو داد .
    حالا فاصله ٨ تا شده هنوز نيمى از راه تقريبا مونده
    به اميد قهرمانى سب
    و رااستى يه چيزى اينكه صباغ به طرز عجيبى مغرضانه ايى گزارش كرد به نفع مرسدس ها يه صحنه سب فستست سكتور زد كه فورا گفت ماشين فرارى رو ببينيد چه سريعه اما حدود ٢ دور بعدش فستست سكتور بوتاس زد و صباغى كه همه فستست سكتورا رو ميگفت اونجا سكوت كرد و در اخر هم گفت استراتژى مرسدس اشتباه بود در حالى كه بهترين استراتژى بود براى لويس شايد براى بوتاس اشتباه بوده باشه ولى براى لوييس خير چون اگه مياوردنش بيرون شايد ميتونست ردبولا رو رد كنه اما كيمى رو فك نكن كه ميتونسته باشه چون سبقت گيرى خودش تايم ميگيره از راننده
    و يه چيز ديگه اينكه چه ريس عالى عى بود??????ودوباره فورزا سب ????

      • akbar

        15

        5

        اصلا کی گزارش اونو گوش میده صدای موتور ماشینا بسیاااار گوشنوازتره… اطلاعات خیلی خوبی داره اما حیف که کودک درونش اجازه نمیده مثل یه انسان بالغ بی طرف بمونه

      • The Last Phenom

        25

        4

        دیروز تو تعیین خط وقتی همیلتون اول شد دیوید کرافت کم مونده بود از خوشحالی سکته کنه بعد شما میگی اینا بی طرف گزارش میکنن!

      • cfz

        3

        11

        اونم به لطف پسر انگشتی بود که فرانسه یکو دو مرسدس رو خراب کرد اینجا هم کیمی. دفعه بعد گروژان رو میفرستن ایا؟

      • Sohrab

        3

        0

        عجب مسابقه ای بود،دمت گرم سب عزیز،کیمی داداش حتما باید زور بالا سرت باشه؟همیلتون هم که واقعا خیلی خوب بود
        ولی دوستانی که میگین استراتژی فراری بوده،آیا از قبل از مسابقه معلوم بود که همیلتون تو استارت خراب میکنه و سب و بوتاس ازش رد میشن و کیمی پشت سرشه؟باید اینارو میدونستن که همچین استراتژی به قول شما داشته باشن.در کل خیلی مسابقه خوبی بود،همه چی داشت
        p1 sebastian p1

  3. ferrari 4 ever

    60

    10

    عاشقتونم بچه ها.واقعا فراری رو سر بلند کردین.افرین به هر ۲ تون.بجای ۵ ثانیه ۱۰ ثانیه پنالتی دادین با لابی گری همیلتون ولی بازم نتونیستین ۲ تایی به پودیوم برسید.درایور او د دی لایق رایکونن هستش امروز.فتل من از امروز رسما اعلام میکنم طرفدارتم.کیمی هم ک‌ عزیز دل هستش و عاشقشم.گفتم تو سلورستون نسخه مرسدسو میپیچیم و پیچیدیم.همیلتون هم ک کم مونده بود بزنه زیر گریه⁦:-D⁩⁦:-D⁩⁦:-D⁩⁦:-D⁩ ماشالا قدرت موتور مرسدس رو هم دیدید دیگه نیاز نیست چیزی بگم.دوباره یاد اوری میکنم از مکس راجع به استایلش نپرسید:))))))))))))))))زنده باد فراری و راننده هاش.

    • امین

      4

      0

      منم تا قبل این مسابقه نه طرفدار فتل بودم نه همیلتون ولی تو این مسابقه طرفدار فتل شدم چون اون از اون استارتش که نشون داد همیلتون حالا حالا ها باید بدو تا بش برسه اونم از سبقت فوق العادش اگه فکر کردید اول مسابقه از ۱۷ رسیدن به ۶ کار سختیه در اشتباهید چون موتور مرسدس رو که‌ دیگه نگم براتون…

  4. arshia khojasteh

    50

    3

    عجب مسابقه ای !
    بعد از چند فصل بالاخره میبینیم فراری داره برای قهرمانی میجنگه
    فتل امروز عالی بود
    البته استراتژیست های فراری هم امروز فوق العاده بودن
    ب امید قهرمانی 2018 فراری

  5. ايزديار

    34

    9

    مرسدس بوتاس رو فنا كرد
    دومي حق بوتاس بود

    كجاي نيكو
    كي اومده جات روزبرگ دوست داشتني

    واقعا متاسفم براي مرسدس

    حيف شد بوتاس
    تيم خنجر بدي زد بهش بخاطر كند كردن فتل و جلو امدن راننده دومشون

      • 77Ali

        28

        4

        خب عزيزم تاير نداشت اخر ريس فاصله كيمى با لويس هم ٠.٧ بود فقط يه ٢ دور ديگه ادامه داشت از لويي هم رد ميشد حرف دوستمون اينه كه بايد موقع سيفتى كار بوتاس ميكشيدن بيرون كه كاملا درسته

      • نیما

        38

        6

        داداش اگر میاوردنش سافت مینداختن واسه بوتاس بازم نتیجه این می شد؟؟؟ بیچاره رو بیرون نگه داشتن که فتلو کند کنن فقط و بعد هم دستور تیمی واسه عبور همیلتون. واقعا جای تاسف داره واسه مرسدس

      • شاهین

        16

        2

        بوتاس راه دادکه همیلتون رد شه و جلوی رایکونن شل کرد که همیلتون با رایکونن فاصله بندازه که البته رایکونن ردش کرد

      • iman

        25

        4

        بزن رد شوی پارسال یادت رفته که بوتاس یک در میون فراری هارو ناک اوت میکرد، این که یه برخورد مسابقه ای بود که نهایتا پنج ثانیه پنالتی داشت که با لابی انگلیسیها شد ده ثانیه

      • mohammad

        20

        0

        عحبا برادر استارت کیمی و فتل عالی بود

        فتل جلوش خالی بود رد شد

        کیمی گیر کرد ولی پا پس نکشید همین

        جفت فراری ها استارت بهتری نسبت به مرسدس داشتند

    • قلندر

      15

      1

      حیف میتونست اول بشه خیلی کمش دوم ولی دیر آخرش گازید ۳ دور مونده فاصلش ۱.۵ ثانیه بود ۲ دور مونده شد ۲ ثانیه بعد گازیید آخر مسابقم ۰.۵ ثانیه ایش بود نمیدونم چرا اینجوری کرد آخه لویس فاصلش با فتل همون حدود ۲ ثانیه بود

  6. 77Ali

    32

    5

    يه قسمت ريسم لويس با مديوم داشت ٣١.٨ ميزد و كيمى فستست لپش ٣٢.٢ بود ولى اون زمان داشت ٣٢.٨ دور ميزد سب هم ٣٣ بود
    بعد صباغ مياد رو اين ميگه هميلتون سريعترين بود و قطعا برنده ميشد
    به نظرم نميشه اصلا اينقد قاطع گفت چون واضح بود سب داشت تاير حفظ ميكرد
    در كل صباغ نسبت به گذشته يه خورده متعادل تر گزارش كرد ولى هم چنان طرفدارانه

    • akbar

      9

      2

      جنسون باتن داشت میگفت همیلتون شانس پودیوم رو داره اما اول و دوم رو نه!!! صباغ میگفته فتل رو میگیره ? ? طنز روز هم این بود چه خوب که دیگه گزارش ایشون رو گوش نمیکنم. آدم باید واسه خودش ارزش قایل باشه

      • cfz

        3

        14

        فتل تا اینجاشم با ماشالله و ایشالله جلوتره وگرنه مال این حرفا نیست
        امسالم مث سال قبل باید با بوتاس رقابت کنه تا اینجا فقط شانس باعث شده جلوتر باشه ولی دیگه کافیه :)))

  7. شاهین

    38

    5

    عاااالی. استارت فتل عاااالی بود. نشون داد واقعا معرکس. بوتاس هم عالی استارت زد. رایکونن اگه برخورد‌ اولش رو در نظر نگیریم عاااااالی بود. همیلتون هم قشنگ خودشو رسوند بالا که البته ماشین ایمنی خیلی توی این رتبه دخیل بود.
    یه چیزی هم بگم به ادمینی که گزارش لحظه به لحظه میکرد. نوشتی: ورشتپن از مسابقه کنار میره و همیلتون هم از بوتاس عبور میکنه و دستور تیمی هم نبود
    اگه دقت کرده باشی خود گزارشگرای اسکای گفتن این دستور تیمی بود که فاصله ی امتیازی همیلتون با فتل کم بشه (میتونی دوباره ببینی و صحت حرفم رو متوجه شی)
    خلاصه تبریک به طرفدارای فتل و فراری و به امید قهرمانی فتل ☝️❤

  8. نیما

    35

    1

    مسابقه قشنگی بود. خیلی حال داد کلی سبقت و کلی حادثه. از این که فراریم برد که دیگه در پوست خودم نمی گنجم. مرسدس برخلاف هفته قبل تو شرایط پسابقه ماشین خیلی بهتری داشت. تبریک به طرفدارای همیلتون امروز خیلی خوب رانندگی کرد

  9. mahdavi3d

    33

    3

    وتل عملکرد بی نقص و خوبی داشت، در عوض همیلتون با استارت بد، موقعیت خود را به گونه ای رقم زد که اشتباه کیمی بتونه روش اثر گذار بشه. تیم مرسدس نیز با عدم پاسخ درست به سیفتی دوم، شرایطی را ایجاد کرد که بوتاس دیگر روی سکو نبود، سکویی که بوتاس از آن پایین آمد و همیلتون به جایش بالا رفت!

    یک موضوع دیگر که خیلی به چشم آمد، اختلاف وحشتناک سایر تیم ها از سه تیم برتر بود. کیمی و همیلتون که هر دو تا پایین های جدول عقب رانده شده بودند به راحتی هر چه تمامتر سایر رانندگان را پشت سر می گذاشتند و آنها ترجیح می دادند دفاعی نداشته باشند.

    آلونسو باز هم عالی کار کرد.

    راستی دوستان، ای کاش لینک پخش زنده پایدارتری در اختیار بود تا مجبور نباشیم این رقابت جذاب و تماشایی را از طریق پوشش مزخرف و تهوع آور صدا سیما ببینیم و لذت مسابقه زهر مان بشود!

    • Fastboy 44

      8

      33

      با اینکه گفتم اگه لوییس ببره کامنت میذارم ولی نتونستم جلو خودمو بگیرم
      واقعا لوییس دمش گرم:
      This is the greatest race of the year and the greatest crowd and Im sorry i couldnt bring it home for you today we take it on the chin and believe me i will not give up i will not give up
      ????????????
      Roadtofifthchampion#
      Wewinandlosetogether#
      TeamLH#
      Wewillnotgiveup#
      Lewiswearewithyou#

      • الف.ی

        3

        15

        مسابقه جذاب بود
        لوییس و مرسدس عالی بودن
        بوتاس هم جانانه جنگید
        همین برام کافیه
        فعلا مبارکه طرفدارا باشه
        امیدوارم مسابقه بعدی، لوییس تو خونه فتل اون رو شکست بده و به صدر برگرده

      • akbar

        10

        2

        Most safety car ever this year to help the briton to do something even with a swap with team mate didn’t work to catch the best driver in the world…
        Seb u beat every one in th track as u were expected
        U even beat that pain in the neck…
        King SV5

      • MERC

        3

        12

        لوییس فوق العاده بود.
        تعداد دیسلایک های کامنت تو واسم خیلی جالبه, کامنتی که به تمجید از راننده مورد علاقت نوشتی و هیچ ربطی به کس دیگه ای نداره
        متاسفانه ما نمیتونیم حرف دلمون رو بزنیم, چون اگه کامنتمون به مزاج طرفدارای فراری خوش نیاد, ادمین ها هم تایید نمیکنن یا ویرایشش میکنن چون خودشون هم طرفدارای فراری و فتل هستن, ما فقط میتونیم بخونیم و تحمل کنیم.
        حرف زیاده واسه گفتن ولی مهم نیست که من و تو چی میگیم, امیدوارم لوییز کار خودشو به بهترین شکل انجام بده و جوابشون رو اونجوری بده

  10. 77Ali

    33

    0

    بعده برخورد لويس مدام ميگفت احساس ميكنم ماشين خراب شده كه تيم گفته داده ها اينو نميگه و واقعا هم ماشين مشكلى نداشت نميخوام بگم لويس داشته مظلوم نمايى ميكرده هر كى ديگه هم جاش بوده احتمالا همينو ميگفته ، اين مسائل بيشتر روانيه و يه جور تلقين اما حرف من اينه كه باز ما نيايم رو حساب اين حرفا يه سرى برداشتاى الكى كنيم

    • AfshiNR

      37

      5

      اره دقیقا. چقدر مسخره بود. میگفت ماشینم خرابه این بازیگر انگلیسی ولی عین هلو داشت از همه سبقت میگرفت. واقعا چقدر موتور خفنی داره مرسدس

  11. ferrari 4 ever

    48

    4

    دوستان شمارو نمیدونم ولی من تو ۱۰ دور اخر کم مونده بود بالشمو گاز بزنم از شدت هیجان.به این میگن اف ۱ نه اینکه یه انگیلیسی رو بندازن جلو واسه خودش مسابقه بده.راننده دوم مکلارن باشی بهتر از راننده دوم مرسدس بودنه.بوتاس الان قشنگ میفهه این حرفو…

    • akbar

      14

      1

      حسی که بوتاس داره چیه خدا؟! یکی مثل سنا راننده ی فرمول یکه!! یکی مثل فتل!!! یکی هم مزدور راننده ی اوله تیمه مثل بوتاس… بابا هیولا زیر پاته بجنگ

      • cfz

        1

        13

        البته مزدور بیشتر شایسته رانندگان فراری هست
        واضحا رایکونن مامور شده فقط بزنه

      • ايزديار

        12

        1

        دوست عزيز
        چي ميگي
        همه ميدونيم كو بوتاس راننده اوله
        چند بار همين فصل ٤٤ رو شكست داده؟
        تعيين خط اتريش اخريش
        اينجام كه تيم لهش كرد
        باكو هم كه نگم برات
        بحرينم ديدي چجوري بود
        چين هم كه همه ديديم
        كانادام كه نگم برات

        دادو بوتاس شخصيتش خرد شده ، خرد

      • cfz

        0

        10

        ماکه خوشحالیم یکی با لوییس بتونه جنگ برابر داشته باشه از رقابت با بوتاس هم ما هم لوییس استقبال میکنه حتی سال پیش گفته بود امسال دیگه بوتاس بهونه ای نداره
        ولی
        ولی این راننده شماست که از رقابت چه درون تیمی چه با ی تیم دیگه میترسه و ولکن رایکونن سالخورده نیست و مامور فراری برای خراب کردن مسابقه مرسدس هاست ولی این حقه هم نمیتونه باعث قهرمان شدنشون بشه و اخر این لوییسه که قهرمان میشه

  12. Y.S

    39

    0

    مسابقه فوق العاده پر هیجان
    استارت فتل عالی بود(خودم طرفدار فتل هستم)
    لوییس بعد حادثه شجاعانه و کامل رانندگی کرد
    این برد مبارک فراری و فتل فن ها

  13. Amirreza.sv5.kr7

    35

    0

    عجب مسابقه ای فوق العاده بود ایول
    ماشالله سب ماشالله کیمی و ماشالله به لوییس
    با رانندگی های فوق العاده ای که کردن دم سه تاییشون گرم ودر اخر یک خسته نباشید به #عموسانسورچی میگم که باعث شدن شاهد هیچگونه تحریکی نباشیم
    دوهفته دیگه تو المان دو حالت داره
    یا فراری انتقام مونزا پارسالو از مرسدس میگیره
    یا لوییس انتقام امروز رو از سب
    بیصبرانه منتظر دو هفته دیگم
    فورزا فراری

      • Amirreza.sv5.kr7

        11

        0

        سلام دوست عزیز کلا سکتور سه پر از تبلیغ نوشابه شده بود که با دیدنشون باعث تحریکمون میشد ام #عمو سانسورچی قهرمان
        مارو از تحریک شدن نجات داد
        driver of the day : #amoo sansorchi

      • akbar

        9

        1

        سر پیچ سبقت دوباره فتل از همیلتون این بار تو استارت! سر پیچ سبقت فتل از بوتاس مرسدس سوار! هر پیچی امروز سب یه نشونه گذاشت واسش

      • mohammad

        9

        0

        اگه اول بشه که من خوشحال میشم

        هر بار رو سکو بوده جز مواردی که ماشینش خراب شده و فکر کنم 2 بار دیگه که 4 ام شد
        به قول گزارشگر اسکای فکر کنم گفت 93 پودیومش رو گرفت داره واسه پودیوم رکورد میزنه

    • مسعود قاسمی

      16

      0

      کیمی پتانسیل بالایی داره اما چیزی که نداره انگیزست ، به نظر من تو این سن چیز های دیگه ای مثل خانواده و … براش اولویت داره نه فرمول یک ، اما با اینکه شور و هیجان جوانی و جاه طلبی یک جوان رو نداره بسیار عالی عمل کرده ، تازه ۲ تا dnf کاملا بدون تقصیر هم داشته ، در مجموع عالی بوده عملکردش

  14. iman

    37

    1

    اولا که سب یه دوره استارت زدن باید برگزار کنه برای بعضی از راننده ها، بعد هم که برد خیلی دلچسب بود در حالیکه تو شرایط عادی مرسدس ها سریعتر بودن ودر آخر آلونسو با گاری مکلارن داره عالی امتیاز کسب میکنه و هر مسابقه ای که تمام کرده امتیاز گرفته و هنوز بهترینه ماتادور

  15. Omid

    37

    3

    بریتانیایی ها از دیروز جشن پیروزی همیلتون رو گرفته بودن و خیلی داشتن شلوغش میکردن
    توی تعیین خط عکس همیلتون رو با CGI انداخته بودن توی پیست و همش داشتن با ایرتون سنا ی فقید مقایسش میکردن
    ولی فتل خوب جوابی بهشون داد!
    گزارشگر شبکه اسکای هم بعد از اینکه فتل از خط گذشت انگار حال حرف زدن نداشت صداش در نمیومد!

  16. Behrooz

    14

    15

    ای کاش اون برخورد پیش نمیومد و از اول میتونستیم مسابقه جذابی رو ببینیم ، درسته حرکت رایکونن از روی عمد نبود ولی میتونست با احتیاط تر باشه ، اگر لاستیک مساوی داشتن اخرا ببینید چی میشد ولی بازم همین که اختلاف به کمترین حالت رسید جای شکرش باقیه .

  17. RedSeason

    34

    3

    بهترین مسابقه فصل و تعیین خط… 10 دور آخر چی بود
    اگه استارت فوق العاده وتل و سبقت از بوتاس نبود همیلتون با حداقل 10 ثانیه اول بود…
    واسه من که این انتقام فراری از مرسدس بجای مونزای سال پیشه… خیلی خوشحال بودن بعد مسابقه و حقشونه…

    • ...m6...

      6

      22

      جوک سال همیلتون به شدت خوش شانس اخه آدم حسابی لوئیس خوش شانس بود که تو دور اول شخصی به اسم رایکونن اومد بدبختش کرد؟ لوئیس شاهکار خودش بود که اومد و دوم شد برید خدارو شکر کنید بابا یک سوم از بلایایی که سر لوئیس اومد سر شانسیتل نیومده….. چقدر رو دارید یعنی ادمینا هم دمشون گرم لوئیس فنارو که توهین نمیکنن حداقل چرتوپرت نمیگنو مسدود میکنن فتل فنا راستو چپ میان توهین میکنن نچ نچ نچ بعد میگن چرا توهین میکنید به هم خو همینه دیگه

      • mohammad

        17

        1

        فقط صدای حمعیت از خوشحالی بابت اومدن سیفتی کار نشون میده جقدر پسر سریع خوش شانس بود

      • ♠♦joker♣♥

        12

        1

        خوش شانس اونیه که اول کار برخورد رخ داده ولی 18تا ماشین پشت سر بهش نخوردن اگه سیفی کار و دستور تیمی نبود نهایتا چهارم میشد.خدایا شکرت تو اتریش دستور تیمی برا فراری صادر نشد خدایا شکرت

      • JBjb

        10

        1

        شاهکار خودش؟؟؟؟ منظورت سبقت های ابکی با دی ار اس و منفعت بردن از دو تا سیفتی کار و از بین رفتن فاصله ها و یک پیت استاپ بیشتر رقبا ، وقتی همیلتون ششم بود دیگه؟؟؟هاااا ؟؟ :)))

        برو خدا رو شکر کن این استارت فاجعه و اسپین شدن رو تو این پیست سرعتی با این مستقیمی ها و 3 تا دی ار اس زد اگر این اتفاق توی استرالیا مکزیک اسپانیا موناکو براش افتاده بود 1 امتیاز هم با سیفتی کارها نمی گرفت

      • akbar

        11

        1

        الان تو کامنت بالا کسی توهین میبینه؟! چرا اینقدر مهمه براتون طرفدارا فتل چی گفتن چی میگن بابا این نوع طرفداری زشته یه بچه ها نق میزنین… از راننده اتون بگین هی فتل فنا فتل فنا، مسدود مسدود!!! طرف گفته همیلتون شانس داره باید مسدود شه؟!؟!؟ دوتا سیفتی کار تپل چی بود اگه شانس نبود!؟ چرا استارت باید گند میزد که با کیمی تصادف کنه؟ مگه کیمی بهش نمیزد فتل رو میگرفت!!!

      • Mahmoud

        11

        1

        m6جان!!! حالت خوبه؟؟؟ حالا یه دوتا اتفاق افتاده برای رانندتون بهتون فشار اومده؟؟؟
        باکو چین چند مسابقه آخر پارسال برای فتل یادت نیست؟؟؟؟
        بعدشم درسته رایکونن خورده به همیلتون ولی همین چند تا چیزو ثابت کرد..
        اول اینکه هروقت همیلتون عقب بیفته غر میزنه بهمون ثابت شد هروقت همیلتون عقب افتاد و گفت ماشینم خرابه داره سیاه کاری میکنه
        دوم چرا باید به رایکونن 10 ثانیه پنالتی بدن؟؟؟ مگر اینکه…
        سوم کی میگفت موتور فراری قدرتمنده این از این مسابقه چندین مثال میشه زد ولی من فقط یکیشو میگم همیلتون چطور ممکنه با لاستیک مدیوم که سفت تره و کهنه تره بیاد و بعد از رد شدن از بوتاس که خودش یه نکته داره بیاد و فاصله کم کنه با فتل سکتور سریع بزنه و چیزای دیگه…
        چهارم پسر سریعتون درنهایت چهارم میشد ولی این وسط با یه سیفتی کار و دوباره استراتژی خوب دیگه از مرسدس تونست دوم شه…
        پنجم…

  18. saeidkimi7

    30

    0

    اینه فراری زیبا سب سریع مثل همیشه کیمی سریعتر از همیشه فورزا کیمی و سب فورزا فراری ولی واقعا مکس یا دیوونست یا فوق العاده است با این کاراش داشت از بیرون سبقت میگرفت کیمی مجبور شد کمی از سرعتش کم کنه KR7 SB5

  19. JBjb

    43

    10

    درود بر همه دوستان

    ۱- باز هم ثابت شد که پسر خوش شانس لوییس، خوش شانس ترین راننده تاریخ ه، هر وقت این بشر پنالتی خورده یا عقب افتاده ابر و ماه و خورشید ، یه سری تصادف و دستور تیمی و سیفتی کار و همه چیز دست به دست هم دادن مسابقه ای که این بشر باید در بهترین حالت ششم تموم میکرد رو دوم تموم کنه، سیفتی کار باعث شد بهترین و شایسته ترین راننده روز یعنی سباستین فتل با استارت فوق‌العاده دیگری شایسته برنده شدن بود، حتی در مقطعی بخاطر سیفتی کار نزدیک بود با بدشانسی

    ۲- برخلاف سال های قبل که مسابقات سیلور آنچنان جذاب نبود اما سیفتی کار باعث شد این مسابقه مثل تعدادی دیگر از مسابقات این سال بخاطر سیفتی به شدت جذاب بشه

    ۳-فتل باید اول میشد با استارت فوق‌العاده اش و حقش بود و همیلتون باید ششم تموم میکرد و 18 امتیاز اختلاف در این مسابقه اما باز بخاطر سیفتی کار مثل آذربایجان و چین فتل در خطر افتاد و پسر خوش شانس نفع برد تا این 18 اختلاف امتیاز بشه 7 امتیاز ?

    4- فتل این فصل فقط توی استرالیا از سیفتی کار یا سیفتی کار مجازی نفع برده، تالان بارها بخاطر سیفتی کار پسر خوش شانس در رقابت با فتل نفع برده این فصل و فاصله امتیازی رقابتی شون کم شده و هی سیفتی کار اومده لوییس نفع برده و هی کم شده

    5- باز هم ثابت شد و همگان دیدن که هیولای مرسدس همچنان در پیست های سرعتی و پر از مستقیمی قدرتمندترین و سریع‌ترین و حرف اول رو میزنه البته تو اتریش هم ثابت شد ولی این هم برای اونهایی که نمی خواستند باور کنند، با مدیوم کار کرده هم به قدرت و سرعت فراری ها با سافت نو بودن

    6- مرسدس ها توی فرانسه ، فتل رو در پیچ یک بستند و بوتاس انتحاری، حرکت فدایی گونه انجام داد در راستای امتیاز از دست دادن فتل در رقابت قهرمانی و یک سال دیگه موندن خودش در مرسدس و خدا تلافی شون رو در استارت اتریش و استارت امروز بر سر این جماعت درآورد

    7- باز هم دستور تیمی دیگر مثل بحرین سال قبل و مسابقه های دیگر که بوتاس، به پسر خوش شانس راه دهد

    8- شرم بر فیا و چارلی وایتینگ و بازرس هاش، سه سال بارها وشتپن به روزبرگ و فتل و رایکونن زده چه تو استارت چه جریان مسابقه، علیه روزبرگ سال 2016 کلی دردسر درست کرد، وشتپن توی کانادا سال قبل به فتل زد و دومی رو از فتل گرفت، سنگاپور همه دیدن چی شد، توی مجارستان به هم تیمی ش زد تا دوست ش پسر خوش شانس بعد از استارت ضعیف بیاد جلو،چین امسال قتل رو ناکار کرد، توی مکزیک سال قبل وشتپن به فتل زد، پسر خوش شانس توی اسپانیا و کانادا تو استارت زد به روزبرگ، بوتاس توی آذربایجان و اسپانیا و… زد رایکونن رو ناکار و نابود کرد یه ثانیه پنالتی به این هملیتون و دو فدایی ش بوتاس و وشتپن ندادن اما دارن فرت فرت به راننده های فراری پنالتی میدن طرف استارت ضعیف زده و تو فرانسه خودش و هم تیمی ش، قتل رو پرس کردن ، اگر انصاف دارید حداقل برید اسپانیا و آذربایجان پارسال رو ببینید که بوتاس با رایکونن چکار کرد

      • mohammad

        8

        1

        آهان یادت اومد ورشتپن زد به رایکونن؟

        یادت اومد بوتاس زد به فتل؟

        یادت اومد؟

      • akrh78

        8

        2

        داداش تو سلطان سفسته و مغلته و کوچه علی چپی، خوب بحثو عوض میکنی
        آیا اون زمان که بوتاس تازه پیت کرده بود با عقل جور در میوند که پشت همیلتونی که پیت نکرده بمونه و تایر و تایم از دست بده؟ همیلتون حدودا 10 دور بعد اومد پیت
        یکم کوتاه بیا

    • Hamed

      9

      3

      اینکه بعضیا دوست دارن بعد از هر ریس چه ببازن چه ببرن بیان بگن هیولای مرسدس تا تخلیه روحی بشن به خودشون مربوطه
      ولی همین هیولاتون تا پارسال به سیلور استون که میرسیدن همه رو رنده میکردن امسال فراری رنده شون کرد
      تایر کارکرده؟
      چند دور کار کرده؟
      چند دور قبل سیفتی کار رفته بود پیت تایر مدیوم نو انداخت که دوامش بیشتره 10 دورم که پشت سیفتی کار فقط تایر گرم کردن چقدر فشار رو تایرش بود؟ اگر صرف نمیکرد خب بیخیال ترک پوزیشن میشدن بعد سیفتی کار میرفتن پیت مثل بقیه به قول خودتون که خدای استراتژیه مرسدس

      مرسدسا سریعتر بودن ؟ بوتاس با سافت برابر مثلا چیکار کرد تو استینت اول؟
      فتل تو دورای اول که همه فشار میارن با بوتاس جوری فاصله باز کرد که دورای بعدش رفته بود رو مود صرفه جویی سوخت و حفظ تایر ( تایر سمت چپش تاول زده بود)
      بعد از سیفتی کار بعد از سبقت از بوتاس تو دوتا پیچ 1 ثانیه فاصله باز کرده بود بعد میگی برابر بودن؟ بوتاس قرار بود مقاومت کنه جلو لوییس کیمی حتی میتونست جفتشون رو بگیره

      راسی خیلی کم لطفی اشاره نکنم به سبقت استثنایی و کلاس جهانی فتل از بوتاس که این بردش رو برام در کنار مالزی 2015 از بقیه خاطره انگیزتر کرد
      برد تو سیلور استون جاییکه این چندساله معبد همیلتون و مرسدس بوده خیلی خیلی مهم و میتونه نقطه عطف فراری باشه
      در کنارش رانندگی محشر همیلتون که بااینکه هیچ وقت طرفدارش نبودم لذت بردم ازش
      همیلتون نیازی نداره بخواد چیزیو به کسی ثابت کنه از لحاظ فنی کم نظیره

    • akbar

      10

      1

      شرم بر چارلی چرا باید اینهمه سیفتی کار میکشید تو پیست!! پس ویرچوال سیفتی کار مال چیه؟! آشکار و بدیهی بود همه چیز اما سب چارلی رو که هیچ امروز همیلتون رو هم هیچ گردن درد رو هم شکست داد!! بوتاس هم لیاقتش رو توی جدول کلی رده بندی نهایی امروز مشاهده کنین با هیولای مرسدس ببینین کجای جدوله…

      • cfz

        0

        5

        ادمین جان این شرم با اون شرمی که من گفتم ایا متفاوت تر بود که تایید نکردی؟
        فتل فنا هرچی دلشون میخاد میگن ولی ما لوییس فنارو نظراتمونو یا تایید نمیکنید یا سانسور میکنید میدونیم طرفدار فتلید ولی دیگه شورشو درنیارید مرسی
        ادمین:
        یاد بگیر ادب و تو کامنت هات رعایت کنی تا تایید بشه، همونطوری که خیلی از کامنت هات تایید شدن، چطوری وقتی تایید میشن نمیگی مرسی، اما وقتی نمیشن فکر میکنی نیتی تو کاره؟؟؟شما بعضی از کامنت هات به پو،،،گرافی بیشتر شبیه تا کامنت، اینم اخطار آخر بدون

  20. مسعود قاسمی

    34

    2

    به نظر بنده باید به سباستین ۵ امتیاز هم بیشتر بدن بابت استارت فوق العادش ، در کل مسابقه جذابی بود ، سیفتی کار اول به نفع فراری و ردبول بود به خاطر استراتژی درست تیمشون اما سیفتی کار دوم کاملا داشت به نفع مرسدس میشد به خاطر این که همین طور داشت دور های مسابقه هدر میرفت ، فشاری که بوتاس در دفاع از فتل به موتور وارد کرد احتمال این رو میبره که احتمالا در مسابقات آتی عواقبی واسه بوتاس داشته باشه

      • akbar

        10

        1

        الان که ما اینجا داریم کامنت میذاریم چارلی و فیا دارن فک میکنن دیگه چطور باید فتل رو جریمه کنن بکشنش پایین ? ? ? چقدر کارشون سخته واقعا ? ?

      • cfz

        0

        13

        از کسی که الگوی خوبی برا جوانان نیست باید ترسید
        چون هر لحظه ممکنه یکیو بزنه ناک اوت کنه بعد بگه هانستلی وی ار ریسینگ اور پینگ پونگ؟ :)))))))

  21. Farid_Lambo

    35

    1

    فارغ از نتیجه مسابقه که دلخواهم بود، تا اینجای کار برای من جذاب‌ترین مسابقه بود. رقابت‌های دور های پایانی خیلی جذاب بود. ایستاده مسابقه رو دنبال میکردم ?

  22. alonso87

    20

    0

    به نظرم یه چیزی که کمتر بهش توجه میشه عملکرد فوقالعاده اوکونه که پرز که راننده خیلی خوبیه را هم تو تعین خط وهم مسابقه پشت هم شکست داده با اختلاف

  23. قلندر

    16

    6

    یعنی هر کی با این مسابقه بیاد بگه فراری موتور بهتره دیگه داره چرت و پرت میگه تا اینجا که معلوم شد چه هیولایی بوده مرسدس که استراتژی اشتباه باختن وگرنه اول بودن ترکوندن تا اینجا که بنز خودشو ثابت کرد

    • akbar

      11

      1

      برو پی افرود، سب پیچ یک همیلتون رو محو نمود… سیفتی کارها هم اتفاقا به ضررش شد و مجبور شد دوباره بوتاس رو بگیره… راننده ی هیولای مرسدس هم با کمک بوتاس و دو سیفتی کار که لزومش فقط برگردوندن ۴۴ به ریس بود هیچ کاری نکرد… همیلتون امسال قشنگ یه سطح پایینتر از فتله و تو سطح بوتاسه

      • cfz

        0

        9

        ناموسا دیگه جک نگو سیفتی کار بیشتر به نفع فراری بود تا مرسدس
        اگ سیفتی نمیومد فتل باید یه پیت دیگه میرفت و پشت همیلتون درمیومد اونوقت دیگه شما زبون در نمیاوردین هرچند این صدرنشینی اندکه و بلاخره صدر به صاحب اصلیش برمیگرده
        فعلا خوش باش ولی توی جِرمنی جلو هوادارای آلمانی صورت فتل و امثال شما دیدن داره ببینم اونجا هم رو سکو میرقصه یا باز هانستلی هانستلی میکنه :)))

  24. Farid

    20

    4

    بابا. سباستین تو دیگه کی هستی !!! فوق العاده ای بخدا فوق العاده!!! اول مسابقه که ۴۴ رو فرستادی هواخوری!! اخر مسابقه هم بوتاسو مات کردی و به عمو توتو فهموندی عمرن کسی نتونه دفاع کنه در برابرت!!! کیمی هم بجز برخورد اول مسابقه روز عالی رو گذروند .ایول سب و دمش گرم کیمی . یه اظهار تاسف کنیم واسه مرسدس که بازم مث همیشه دستور تیمی به بوتاس بیچاره دادن و واسه اینکه فاصله وتل و همیلتون بیشتر نشه بوتاسو فدا کردن!!! جالبه بعضیا اعتقاد ندارن به این موضوع!!! در حالی که برندل و بچه های اسکای معترف بودن بهش!! بهر حال فورزا سباستین. فورزا کیمی فورزا فراری راگاتزی

    • akbar

      11

      1

      بعضیا خواب نیستن بلکه خودشونو ردن به خواب، اینارو نمیشه بیدار کرد چون بیدارن میدونن فتل چه ها کرده و شانسیلتون چه شانسی آورده که استارت خرابش با این سیفتی کارا جبران شد

      • cfz

        1

        12

        برو از خدا و کیمی شکر کن که لوییسو ناکار کرد وگرنه جناب انگشتی رو بدجور میکرد تو قوطی جوری که مث فرانسه دست و پاشو گم کنه

  25. محمد امیر خضری

    3

    18

    من به هیچ وجه نمیگم عمدی توی تصادف در کار بود. اما وقتی راننده فرمول یک اونم تو سطح فراری و مرسدس باشی باید حواست رو بیشتر جمع کنی.کنی. اونم سیلورستون و همیلتون. این قسمت واقعا مسخره بود. اما مسخره تر از آون نظر طرفدار های فراری در مورد عقب افتادن بوتاس هستش واقعا.

  26. iman

    19

    2

    بزن رد شوی پارسال یادت رفته که بوتاس یک در میون فراری هارو ناک اوت میکرد، این که یه برخورد مسابقه ای بود که نهایتا پنج ثانیه پنالتی داشت که با لابی انگلیسیها شد ده ثانیه

      • akrh78

        11

        1

        کیمی رو بزرگی و اقایی خودش میاد میگه اشتباه کردم و جریمه حقم بود، حرفی از مقدارش نزد
        بعد یه جای دیگه، یکی میزنه به یکی، یکی دیگه میاد گوهر میپاشه که منصفانه نبود و فلان و چنان

  27. mehdivettel

    19

    4

    آقا تبریک به فتل فن و فراری فن های عزیز واقعا امروز تو خاک رقیب برد فوق العاده ای بود
    بازم فتل تو استارت خورد لوئیس رو و این دفعه لاستیکا هم مثل هم بودن، به قول رفیقمون چرا باید بوتاس که پارسال تو اسپانیا هم رایکونن و هم ورشتپن رو اوت کرد هیچ پنالتی نگیره ولی رایکونن ده ثانیه پنالتی بگیره، من خودم به این حرف ها که میگن مافیا اعتقاد نداشتم ولی واقعا یه خبرایی هست
    امروز لوئیس واقعا عالی رانندگی کرد ولی باید قبول کرد خیلی خوش شانسه این پسر، چرا فتل که از آخر میاد هیچ وقت سیفتی کار نمیاد
    و در آخر مرسی کیمی تو این دو تا مسابقه که سرحال بود دیدیم که فراری چقدر امتیاز جمع کرد

  28. REZA.M

    25

    3

    خب خدا رو شکر همه چی به خوبی تموم شد.حرکت هفته قبل فراری و این هفته مرسدس فک کنم همه چی رو مشخص کرده که کی داره حق هم تیمیش رو میخوره.اگه بوتاس بهش راه نمیداد کیمی از جفتشون رد میشد.واقعا این آخر حق خوریه.و در آخر یه چیزی رو بگم و اینکه اگه همیلتون تصادف هم نمیکرد بازم سب با اون استارتش اول میشد.و یه چیز دیگه اینکه اگه همیلتون دو مسابقه دیگه موتور سوزوند یا گیربکسش داغون شد نیاید بگید بدشانسه.چوناز اول مسابقه رو پارتی مود بود.هر کسی قبول نداره میتونم با مدرک ثابت کنم.

      • cfz

        0

        11

        شما نگران داد موتور نباش نگران راننده خودت باش که بزودی میره قاطی باقالیا :)))

    • 77Ali

      3

      0

      ببخشيد من يه چيزو دقيق نميدونم مگه مود موتور رو بالا قرار بده سوخت بيشترى مصرف نميكنه ؟؟؟ پس بايد مشكل سوخت پيدا ميكرد نبايد ميكرد؟
      البته قطعا فشار وارد كرده به موتور اين واضحه اما فك ميكنم براى ١٢-١٣ دور نه كل مسير البته اين نظر منه اطلاعاته خيلى كاملى تو اين زمينه ندارم

      • akbar

        3

        0

        دورهای پشت سیفتی کار فک می کنم به طور قابل توجهی مصرف سوخت و لاستیک رو میاره پایین و اگه سیفتی کار نمیومد توی استیج پایانی ریس همیلتون به خاطر سوخت مجبور میشد دوباره سرعت رو مدیریت کنه اما برداشت شخصیم اینه که به امید سیفتی کار ریسک کرد و همون اوایل ریس حداکثر فشار رو آورد…

  29. just.jeep

    5

    26

    کاری ندارم که کلا راننده های فراری کم کم داره واسشون عادت میشه بکوبن به مرسدسا.من وقتی که فتل استارت زد و از لوئیس پیش افتاد داشتم به این فکر میکردم که در ادامه مسابقه حداقل عیار رانندگی مشخص میشه.حیف که رایکونن مثل همیشه وظیفشو به نحو احسن انجام داد.اگه همینکارو مثلا بوتاس با فتل میکرد دوستان فراری فن الان اینقدر راحت داشتن کامنت خوشحالی میزاشتن.اگه سیفتی کار نبود ب احتی بوتاس از فتل با لاستیک‌مدیوم رد میشد.اگه فتل از اخر میومدو دوم میشد الان‌اونو اسطوره و خدا میدونستید.در هر صورت در این پیست واقعا عیار رانندگی مشخص شد

    • mehdivettel

      15

      1

      ببین یه نگاه به ابوظبی 2012 بکن و ببین فتل تو مسابقه ای که دو بار مجبور میشه از آخر شروع کنه آخر سوم میشه، بعد میفهمی ما چرا فتل رو میپرستیم
      در ضمن اون زمان ماشین ها به هم نزدیک بودن و تیم های کوچک تر از جایگاهشون دفاع میکردن نه اینکه بذارن یه راننده راحت ازشون رد بشه

    • JBjb

      14

      1

      عیار رانندگی ؟؟؟ عیار رانندگی که معلومه بهترین ها کیا هستن

      جنابعالی انتظار داری با هیولای مرسدس توی چنین پیست سریعی با 3 دی ار اس و پر از مستقیمی که حتی بوتاس هم با هیولای مرسدس و مدیوم کار کرده از 4 ردبول و فراری سریعتره عیار معلوم بشه؟ خیلی جالبه واقعا !

      بعد جنابعالی وقتی همیلتون می کوبید به روزبرگ و بوتاس می کوبید به فراری ها و وشتپن می کوبید به روزبرگ و رایکونن و فتل و نفعش رو پسر خوش شانس می برد کجا تشریف داشتید؟؟

    • akrh78

      5

      3

      فک کنم تو سایت رو اشتباه اومدی جناب آفرود باز
      سیلوراستون هم شد جایی که عیار مشخص کنه؟
      همین الان تا ته دانش و درکت از فرمول یک رو رو شد
      مرسدس هر وقت که میخواسته یه قطعه عوض کنه که پنالتی بگیره تو پیستای اتوبانی مثل همینجا این کارو میکرده چون که پسر سریع با استفاده از نبوغ خودش پا رو میزاره رو گاز و میاد بالا

      • mohammad

        7

        1

        اره ولی آخریا همه آسون بودن و راه دادند اونم تو کفی تازه از دور اول که وقت برای جبران هست

        اگه مسابقه جند دور دیگه داشت و سیفتی دوم نمیامد کیمی همیلتون رو هم میگرفت

      • mohammad

        6

        0

        اره ولی آخریا همه آسون بودن و راه دادند اونم تو کفی تازه از دور اول که وقت برای جبران هست

        اگه مسابقه چند دور دیگه داشت و سیفتی دوم نمیامد کیمی همیلتون رو هم میتونست میگرفت

        البته شاید هم نه ولی احتمالش بسیار بود

  30. دانیال

    4

    28

    فقط تاسف به خاطر بعضی طرفداران فتل،که همیلتون رو خوش شانش میدونن و نا لایق.
    فتل هیچ کاری تو این مسابقه نکرد،تنها کارش استارت خوبش بود،همین و بس،اونوقت بعضی ها چطوری از فتل تعریف میکنن همیلتون رو میکوبن خدا میدونه.
    از آخر شروع کرد دور 10 رسید 6 تای اول و خودش رسوند زیر 9 ثانیه ای رایکونن.
    واقعا بهترین راننده ی امروز همیلتون بود.
    اگر برخورد رایکونن با همیلتون نبود احتمالا بوتاس و همیلتون یک دو میکردن.
    همه دیدن که این جناب فتل با لاستیک های کاملا ((نو)) به چه نفس نفسی افتاده بود پشته بوتاس که شجاعانه دفاع میکرد.
    بوتاس هم فدا نشد،سرعت مسابقه ایش کمتر از همیلتون بود و همیلتون جاشو کاملا درست گرفت، بعدشم که رایکونن جاشو گرفت.
    قتل با خوش شانسی محض اول شد سرعت مسابقه ای همیلتون با لاستیک های کهنه تر هم فوق العاده بود.حالا حساب کنید اون برخورد پیش نمیومد چی میشد.
    تبریک به شانس و مهندسی ایتالیایی.((ادمین جان من تازه تو این سایت ثبت کردم این سومین کامنت من هست خواهشا تایید کن،دومی رو که تایید نکردی!!!))

  31. mohammad

    24

    5

    به نظرم دیگه نباید گفت فتل یا همیلتون باید هر دوتا راننده مرسدس رو گذاشت یه کفه رایکونن رو با 10 ثانیه جریمه گذاشت یه کفه دیگه فتل هم با اختلاف اوله

  32. ♠♦joker♣♥

    13

    1

    تبریک ویژه به سباستین فتل و کیمی رایکونن.چه استارتی زد فتل باید پنجاه هزار بار نگاش کنی عشقه این پسر المانی .سیلوراستون رو با خاک نابود کرد.موندم چطور همیلتون از اون برخورد جون سالم به در برد خیلی خوش شانسه.سیفی کارم که ماشاالله فقط برا یک نفر خوب کار میکنه …..
    و سخن اخر عاشق دستور تیمی مرسدسم هنوز بگین کیمی داره فدا میشه.
    اون از تایم گیری همیلتون گفت بزارین بوتاس جلو باشه تایم یک بزنم اینم از مسابقه .حیف بوتاس که داره فدا میشه البته تقصیر خودشه که پذیرفته باید سپر باشه

  33. Amir-60

    3

    21

    واقعا زشته با سافت از شروع مجدد نتونى مديوم كار مرده رو بگيرى!! اگر هم گرفتى كار شاخى نكردى!!!هيچ كي رو نديدم از اخر اينجورى… دستور تيمى تو مار نبود،تازه بوتاس نميخواست بزاره هميلتون رد بشه.كيمي مسابقه لويس رو خراب كرد و نذاشت….

    • JBjb

      16

      2

      زشت اینه که هیولای مرسدس با موتور دوبل آپدیت زیر پات باشه و توی پیست خونگی با پیچ های سرعتی و 3 دی ار اس و کلی کفی که خوراک هیولای مرسدس و سریعترین ماشین امروز بود استارت فاجعه بزنی جوری که هم تیمی رده چهارمی ت هم از توی رده اولی تو استارت رد بشه

      دوست عزیز اول خصوصیات پیست ها و قدرت هیولا تو چنین پیست های سرعتی و پر از مستقیمی رو درک کن بعد بیانیه بده :))

  34. Sir_Babi

    19

    2

    آنبورد 44 رو دیدید وقت استارت؟ آینه سمت راست رو نگا میکرد ببینه فتل کجاست. نگو که فتل خیلی وقته ازش رد شده. چه تهاجم هایی که نکرد به بوتاس. راننده بودن رو یادش داد نذاشت نفس بکسه تا وقتی که سبقت گرفت. کیمی چه کرد 10 ثانیه پنالتی اما در اخر زیر یک ثانیه با لوییس فاصله داشت. سیفتی دوم نیومده بود لوییس رو رد کرده بود. چه مسابقه‌ ای چه هیجانی. و چه دستور تیمی که بوتاس رو نابود کرد. فراری که اتریش نکرد کرده بود الان اختلاف امتیاز زیاد تر بود. ممنون کینگ سباستین. خدایا شکرت که طرفدار چه کسی شدم.
    P1 sebastian p1

  35. Alchemist

    5

    14

    عجب مسابقه ایییی.ادرنالین خااااااااااااااالص.لوییز به جز استارتش عالی بود .با مدیوم داشت با سافت نو مقابله میکرد. فتل استارتش عالی البته کلا ماشین فراری تو استارت خیلی بهتر شتاب میگیره از بقیه ماشینا بخصوص موقع کلاچ دوم .استارت فتلم بی ربط به اون اهرم اضافی پشت فرمونش نیست به نظرم.دوستانی هم که میگن دستور تیمی به بوتاس دادن بوتاس لاستیکش از لوییز کهنه تر بود و داشت تموم میشد اگه جلو لوییز میموند کیمی لوییزو میگرفت.راجبه دستور تیمی هم فتل فنا چیزی نگن لطفا دیگه کیمی که همیشه سپر بلا میشه برا فتل.تنها اشتباه مرسدس این بود بوتاسو نیاوردن پیت. واقعا ده دور اخر دیوونه کننده بود. دفاع مکس هم بی نظیر بود جلو کیمی با اون سبقتش تو اون پیچ با اون سرعت واقعا … ریخت. در مورد صباغ هم بگم که طرفدار همیلتون و فک کنم کیمی هست و عاشق فراری ولی با فتل فک کنم حال نمیکنه زیاد.یه نکته جالب توجه این بود که لوییز بعد مسابقه 3 کیلو کم کرده بود. به امید پیروزی تو المان و ایتالیا. #teamLH #4theTeam

  36. lord mahyar

    1

    15

    بابا دیگه ادمین شورشو در آوردی میدونیم فتل فنی ولی دیگه فتل همیلتون رو شکست داد شبیه ب جک هست
    دوستانی که عینک کوری ب چشم زدن دوم شدن همیلتون شانسی بود ولی رفتنش ب رده آخر کاملا امر طبیعی دیگه نظر ها از جک هم زد شدن
    استارت فتل اصلا حرفی واسه گفتن نداره خیلی عالی بود ولی با این وجود هم کیمی نمیزد ب فتل شک نکنید همیلتون از فتل رد میشد با این رانندگی که میکرد شکی نیست توش چون واقعا خیلی خیلی سریع بود
    در مورد خرابی باید بگم ماشین واقعا خراب بود چون همش ریپلی نشون میداد و ب راحتی میشد لرزش ماشین رو حس کرد تو تصویر و ریپلی حتی با ماشین جلویی مقایسه کنید میفهمید اینکه تیم میگه مشکلی نیست روحیه میده بهش ولی دوستان ب اصطلاح فتل فن نمیخوان قبول کنن حتما کیمی هم دروغ میگفت بال جلوش خرابه
    رو لاستیک مدیوم دیدیم چقدر همیلتون سریعتر از دیگر ماشین ها رو همین لاستیک هست از بوتاس هم کاملا سبقت گرفت چه دستور تیمی؟شما دارین چی میگین؟این که سریعتر بود از بوتاس دیگه بحثی نیست توش که میگین دستور تیمی
    عینک های کوری رو برداریم دوستان
    ادمینمه فتل فن تایید کنی لطف میکنی سایتم شده پارتی بازی
    ادمین:
    دفعه بعدی که خواستی به همکاران بنده توهینی بکنی، یک بار دیگه فکر کن لطفاً، مرسی

    • cfz

      1

      13

      lord mahyar بابا اینا بخدا طرفدار فراری و فتل نیستن دوسال پیش کجا بودن؟ اینا عزیزان دکل نوردی هستن که فقط کارشون تخریب لوییس افسانه ای هست
      رانندشون چپ و راست میزنه به اینو اون قبول نمیکنن هیچ تازه شاکی هم میشن و میگن نقشه کثیف.
      فقط امیدوارم تا اخر فصل همینجا باشن و قهرمانی پسر سریع رو با حسرت تماشا کنن

      • The_Knight

        6

        0

        یجوری میگی پسر سریع انگار چیکار کرده =))) پارسال با بد شانسی سباستین قهرمان شد و ماشین بهتر =) امسال هم اگه لوییز همیلتون قهرمان بشه بخاطر استراتژی های بد فراریه مگرنه امسال باید قهرمانو سباستین بدونیم =)))

      • The_Knight

        7

        0

        سباستین کارش تخریب لوییز همیلتونه؟؟؟ یا لوییز همیلتون تو مصاحبه هاش سباستین رو خراب میکنه؟؟؟

      • lord mahyar

        1

        7

        داداش cfz راس میگی
        من خیلی وقته طرفداره لوییسم و دیروزم با اون رانندگیش دیگه بازم بهم ثابت کرد شماره 1 جهانه البته در دوره جدید
        طرفدار کسی هست که تعصب رو بزاره کنار خوبی و بدی فرد مورد علاقشو ببینه
        طرفدار کسی نیست که بخاطر اینکه از یک راننده بدش میاد بره طرف راننده دیگرو بگیره
        در مورد قهرمانی هم دیگه فکرشو نکنم لوییس قهرمان بشه چون پیست های سرعتی رو از دست دادن که باید توش قهرمان میشدن

  37. mosi

    5

    2

    حالا عین ……….ها هی بگین اینطوری شد اونطوری شد والا شمایی که بجای بحث فنی و تحلیل مسابقه فقط کری بلدین واسه چی طرفدار فرمول شدین!!!!؟؟؟؟
    اسمش هست مسابقه و در مسابقه اتفاقات به نفع یکی و به ضرر دیگری هست همیشه تا بوده همین بوده و خواهد بود
    یعنی گفتن یک تبریک انقدر سخته؟
    تبریک به من فتل و فراری فن و به امید موفقیت شما در مسابقه بعدی
    از این به بعد من که مرسدس و همیلتون بردن یه تبریک میگم و مسابقه بعدی مال ماست دیگه دیس هم نمیخورم.

  38. Seb

    12

    1

    فراری فن های عزیزم،سرنوشت قهرمانی رو دو تا مسابقه در آینده برامون قطعی می کنه.
    اسپا و مونزا!
    اولین پیست صددرصد مناسب برای دی ان ای ماشین مرسدس رو از چنگشون در آوردیم،دو پیست دیگه که مثل سیلوراستون اتوبانن،اسپا و مونزان،اگه امتیاز برابر ازین پیستا بگیریم قهرمانی قطعیه!
    چون مطمئنا امتیاز فراری از پیست های پر پیچ و خمتر بیشتر از مرسدس خواهد بود.قهرمانی تیمی و راننده داره چشمک می زنه!
    فورزا فراری راگاتزی!

    • akbar

      4

      1

      پیست های پر پیچ و خم رو نمیشه با قاطعیت گفت اما انگار امسال فراری توی پیست هایی که تا حالا تخصص مرسدس بوده شانس بیشتری داره پیست های پر پیچ و خم مثل مجارستان دانفورس مثل سنگاپور و پیستی مثل مکزیک با اون ارتفاع که حداکثر دانفورس لازمه با وجود ردبول اصلا قابل پیش بینی نیست و فک کنم این سه پیست بدون اتفاقاتی مثل سیفتی کار هم ردبول شانس بزرگی داره واسه ی برد…

  39. behnam

    5

    0

    در این که فراری با مدیوم از مرسدس ضعیفتره هیچ شکی درش نیست ولی نمیشه گفت لوییس فتل رو میگرفت صد در صد چون فتل داشت مدیریت میکرد از اون ور یه روز نرمال بود از لحاظ شانس برا همیلتون چون تصادف داشت که تقصیرش نبود ولی سیفتی کار کمکش کرد ولی در نهایت فتل عالی بود تونست اول بشه چرا میگید برد حقش نبود با استارت عالیش

  40. The_Knight

    7

    0

    خیلی برام جالبه =) طرفدارای لوییز همیلتون فکر میکنن که فراری اینجور میخواد مسابقاتشو پیش ببره =) خبر ندارن که فراری ماشینش به اندازه کافی خوب هست که نخواد به این وسیله قهرمان شه.تو استارت دیدیم که چجور سباستین لوییز همیلتون رو گرفت حتی اگه رایکونن بهش نمیزد سباستین اول میموند و حتی شاید رایکونن لوییز همیلتون رو گرفته بود =)))

دیدگاه خود را بیان کنید