فرمول یک ایرانلوئیس همیلتون، راننده بریتانیایی تیم مرسدس که مسابقه گرندپری اسپانیا را از رده نخست استارت زده بود، توانست به راحتی و بدون دردسر پیروزی را در بارسلونا برای خودش کند.

گزیده ای از اتفاقات مهم مسابقه فرمول یک اسپانیا 2018؛

17:35 مسابقه تا دقایقی دیگر آغاز خواهد شد، پیش بینی شده است که احتمال بارش باران در مسابقه 80 درصد خواهد بود که اگر باران بیاید شرایط استراتژی عوض خواهد شد.

17:42 دور گرم کردن شروع می شود…

17:43 راننده ها حالا استارت می زنند، سباستین فتل استارت خوبی داشت و توانست از والتری بوتاس پیشی بگیرد.

17:44 برخورد شدیدی بین رومن گروژان و نیکو هالکنبرگ اتفاق افتاد. گروژان در پیچ سوم اسپین شد و سپس هالکنبرگ به او برخورد کرد. حتی پیر گسلی نیز با او برخوردی داشت. حالا گروژان، گسلی و هالکنبرگ از مسابقه کنار رفته اند.

کارلوس ساینز هم لحظه ای به روی سنگ ریزه ها رفت.

مسابقه گرندپری اسپانیا 2018

مسابقه گرندپری اسپانیا 2018

17:47 ماشین ایمنی به پیست می آید و شرایط پرچم زرد بر پیست حاکم است، به جز فتل و بوتاس همه پیشتازان جایگاه اولیه خود را حفظ کرده اند.

17:54 فتل و همیلتون به تیم های خود می گویند که قطعات زیادی و حتی روغن روی پیست ریخته اند.

18:04 مسابقه به حالت عادی برگشته است و همیلتون دو ثانیه ای در هر دور از فراری سریع تر است، باید دید فتل برای جایگاه اولی خواهد جنگید یا سعی در حفظ جایگاه فعلی اش که دومی است خواهد داشت.

18:13 فتل به پیت می رود و لاستیک مدیوم می اندازد، باید دید استراتژی فراری چیست، چون همیلتون با این لاستیک ها بسیار سریع است و در دنیای خودش سیر می کند. فتل در رده هفتم بیرون می آید.

18:14 مرسدس هم بوتاس را به پیت می آورد. بوتاس پشت فتل بیرون آمد، او قبل از پیت استاپ خوب دور زد ولی تعویض لاستیک کندترش نسبت به فتل باعث شد پشت او در آید.

مسابقه گرندپری اسپانیا 2018

مسابقه گرندپری اسپانیا 2018

18:18 آلونسو هم به پیت می رود و از شر سوپرسافت هایش خلاص شده و مدیوم می اندازد تا پشت لکرک بیرون آید.

18:19 دور 24 است و رده بندی به این شکل است: همیلتون، رایکونن، ورشتپن، ریکاردو، فتل، بوتاس، مگنوسن، ساینز، اکون و پرز.

18:21 به نظر رایکونن نقص فنی دارد، بله، او قدرتش را دارد از دست می دهد، بدشانسی دیگری برای مرد یخی. فراری هم به کیمی می گوید ماشین را متوقف کند و کیمی به گاراژ بر می گردد.

مسابقه گرندپری اسپانیا 2018

مسابقه گرندپری اسپانیا 2018

18:23 همیلتون هم به پیت می رود و مدیوم می اندازد و پشت ورشتپن بیرون می آید، فعلا در رده دوم.

18:27 ساینز و اریکسون برای رده نهمی به سختی با هم رقابت کردند و کاملا چرخ به چرخ شدند ولی اریکسن هنوز پیشتاز است.

18:30 اکون به پیت رفت ولی پیت استاپی بد از فورس ایندیا باعث شد تا او در رده شانزدهم بیرون بیاید.

18:33 راننده های ردبول هنوز به پیت نرفته اند، شاید یک استراتژی زیبای دیگری از ردبول ببینیم، باید دید که چه می شود. در همین حین جفت ردبول ها به پیت می روند و مدیوم می اندازند.

18:36 همیلتون در حالی که 8 ثانیه جلوتر از فتل است دوباره پیشتازی را در دست گرفته است. البته باید توجه داشت که ردبول ها تهدید بزرگی هستند، آن ها لاستیک هایی نو دارند و پیشتازان اگر می خواهند توسط آن ها شکست نخورند باید با همین لاستیک ها به مسابقه پایان دهند.

18:42 این روزها آلونسویی که از ماشینش راضی تر است برای رده هشتمی با لکلرک در حال رقابت است.

18:43 استبان اکون که در پیت استاپش هم به مشکل خورده بود یک بار دیگر برایش مشکل پیش می آید و کنار پیست توقف می کند. از موتورش دود بلند می شود و می گوید که ماشینش دیگر قدرتی ندارد. شرایط ماشین ایمنی مجازی هم در پیست برقرار می شود.

مسابقه گرندپری اسپانیا 2018

مسابقه گرندپری اسپانیا 2018

18:45 فتل حالا به پیت می رود و دوباره مدیوم می اندازد، ولی پشت ورشتپن بیرون می آید و این ترسناک است.

18:48 چه اتفاقاتی دارد می افتد در این ماشین ایمنی مجازی… ورشتپن یک شاهکار دیگر خلق می کند و این بار به لنس استرول می زند و به بال جلویش آسیب می زند. از طرف دیگر سیروتکین هم در استارت مجدد به صورت عجیبی اسپین شد.

مسابقه گرندپری اسپانیا 2018

مسابقه گرندپری اسپانیا 2018

18:52 تیم به مکس می گوید که ساختار اصلی بالت سالم است ولی مطمئنا این اتفاق ورشتپن را در برابر فتل آسیب پذیرتر می کند.

18:53 دور 48 از 66 و رده بندی به این شکل است: همیلتون، بوتاس، ورشتپن، فتل، ریکاردو، مگنوسن، ساینز، آلونسو، لکرک و پرز.

وندورن هم به سرنوشتی مانند اکون دچار می شود و کنار پیست نگه می دارد.

مسابقه گرندپری اسپانیا 2018

مسابقه گرندپری اسپانیا 2018

18:54 همیلتون زمان 1:19.766 را می زند که رکورد جدیدی برای پیست کاتالونیا است.

18:59 نه تنها فتل به ورشتپن نزدیک نشده است، بلکه ورشتپن برای حمله به بوتاس آماده می شود، ولی بوتاس هم با زدن دورهای سریع سعی می کند این حمله را خنثی کند.

19:05 ریکاردو زمان 1:19.093 را می زند و رکورد جدید پیست را برای خودش می کند.

19:06 در حالی که کمتر از ده دقیقه به پایان باقیست همیلتون، بوتاس، ورشتپن، فتل، ریکاردو، مگنوسن، ساینز، آلونسو، لکلرک و پرز اول تا دهم هستند.

19:08 ابرها در پیچ سوم خطرناک ظاهر می شوند ولی بعید به نظر می رسد باران داشته باشیم.

19:09 پرز از لکلرک سبقت می گیرد و به رده نهم می رود.

19:13 کارلوس ساینز می گوید که با ماشینش مشکل دارد و تیم به او می گوید که از سناریو اول استفاده کن، هر چه هست سناریو غم انگیزی امیدواریم نباشد.

19:16 دو دور به پایان باقی مانده ولی همه چیز به نظر که مشخص است، یک عملکرد بد دیگر از استراتژیست های فراری، فتلی که می توانست دوم باشد حالا چهارم است و حتی روی سکو هم دیگر نیست. یک-دو برای مرسدس به دست آمد و پیکان های نقره ای آخر هفته فوق العاده خود را تکمیل می کنند.

19:19 و تمام، پیروزی همیلتون در اسپانیا، بوتاس و ورشتپن در رده های بعدی قرار گرفتند.

جدول نهایی مسابقه فرمول یک اسپانیا 2018:

مسابقه گرندپری اسپانیا 2018

مسابقه گرندپری اسپانیا 2018

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

127 دیدگاه

  1. akbar

    53

    19

    تبریک به مهندسا و گاراژ مرسدس…
    تسلیت به ما و فراری با این استراتژی های فرا فاجعه…
    فراری با مدیوم از ردبولم کندتره حتی با بال جلوی آسیب دیده…
    آفرین به لکلرک…
    خدا صبرت بده سباستین استارت خوبتو رو گاراژ فرای با یه رده ی اضافی داد به بوتاس و مکس…
    یه خسته نباشید هم به صباغ که هنوز میگه فراری بهتره یکی بیدارش کنه….

      • DR.ARDALAN

        15

        13

        متاسفانه شما چون اینطور هستید فکر میکنید ایشان هم اینطور هستن.
        بروید اول کمی در موردش تحقیق کنید، دانش و اطلاعاتش را بررسی کنید بعدا بیایید خود را محق نشان دهید.

      • ايزديار

        13

        4

        عمر سافت فقط ١٧ دور بود يعني كه فتل رو اوردن پيت؟
        دقت كرديد كه روي سافت هم مرسدس سرعت مسابقه اي بهتري داشت
        حق ٤٤ و ٧٧ يك دويي بود بلاشك
        چون اگر فراري ها خط يكم داشتن با جاشون همين رتبه ها بود

        رقيب اصلي فتل، هميلتون نيست
        بلكه گاراژ فراريه

        آخر فصل فتل نهايت سوم يا چهارم ميشه

      • HaniCaspian

        16

        12

        دقیقن…نمیدونم چه اصراری داره بگه که فراری دست بالا رو‌ داره…خوبه که امروز دیدم همیلتون با موتور مرسدس اون جلو داشت پرواز میکرد.
        این تعصب صباغ موقع دفاع لکرک از آلونسو بیشتر خودشو نشون میداد.دفاع لکرک رو فقط به خاطر پاور یونیت فراری میدونست😡😡😡

    • DR.ARDALAN

      9

      6

      صباغ بیدار هستش.
      اول بروید ببینید سوابق و اطلاعات صباغ را و اصلا متوجه شوید چه کسی است ، بعدا در موردش اینطور صحبت کنید.
      حداقل احترام کسی را که برای خودش اسم و رسمی دارد حفظ کنید. شما هواداران فراری نمیدانم چرا اینقدر دوست دارید حس ترحم جذب کنید؟
      شاید فتل نتونسته درست از ماشینش کار بکشه. شماها همتون اون را بی عیب نگاه میکنید. درسته تیم گند زد و رفت، اما در مورد قدرت فراری ، صباغ اگر چیزی میگوید با دانش و اطلاعات میگوید ، طبیعتا با شما عزیزان که فقط خدا، فتل ، فتل ، فتل را میبینید خیلی تفاوت دارد.اول بروید بپرسید چرا میگوید ماشین فراری قدرت دارد، بعدش تشریف بیاورید و طبق معمول متهم کنید.

      • akbar

        6

        5

        منم جای شما بودم ازش دفاع می کردم آخه ایشون واسه ی راننده ی مورد علاقتون کم نمیذاره خیلی هم بیشتر از اونچه هست روش میذاره… خود همیلتونم بیاد گزارش هاشو گوش بده احتمالا بهش بگه یکم ارومتر بابا اینجوری دیگه خیلی تابلوه…

    • 77Ali

      13

      5

      صباغ كه به طرز افراطى عى تعصبى گزارش ميكنه
      ولى يه چيز در مورد فرارى اين كه اگه دقت كنين با توجه به اين كه تعداد موتور ها فقط ٣ تاست و با توجه با اتفاقاتى كه براى رايكونن افتاد فرارى ممكنه از روى ترس اينكه اين اتفاق ها واسه فتل بيافته قدرت موتور و محدود كرده باشه و يا اينكه كه اين مورد محتمل تره كاملا اگاهانه قدرت موتور رو محدود كرده باشه براى فتل كه در اينده نتيجه شو ببينيم چون كه فرارى ها تو تايم گيرى خيلى نزديك بودن و طبيعتا تو ريس هم بايد همون قد نزديك ميموندن نه اينكه از ردبول ها هم بدتر باشن ولى يه پارادوكس ديگه اين بود كه فتل تو سكتور ٣ كه ربطى به موتور نداره ضعيف بود كلا مسابقات اين فصل پر از اتفاقات عجيبه
      ولى يه نكته مشخص اينكه فرارى از برترى هاش استفاده نكرد تو ريس هاى اول
      اذربايجان تقصير خوده فتل
      چين تقصير تيم و الان هم تقصير تيم
      حالا بايد ديد تو ادامه چى ميشه ١٠ ثانيه اختلاف تو ١٥ دور خيلى زياده 😐😕😕😕
      و چقد استراتژيست هاى احمق داره فرارى

    • دهقان خرابکار

      15

      13

      در اینکه ماشین فراری بسیار عالی هست شکی نیست این را از مسابقات گذشته میشد فهمید ولی شاید اینجا نتونستن به تنظیمات درست برسن.
      .
      تبریک به مکس عملکرد فوق العاده ای داشت که با بال شکسته فتل رو پشت سرش نگه داشت. لکرک باز هم درخشید و گروسجن باز هم خرابکاری کرد. و در اخر تبریک به تیم خوب مرسدس و لوییس همیلتون. بی نقص رانندگی کرد و مزدش را هم گرفت👍👍

    • Juve

      20

      4

      من قبلا هم به كنايه گفتم كه اگه ازهمين بروبچه هاي سايت يه تيم استراتژي تشكيل بديم،از فراري ها بهتر ميتونن توشرايط مسابقه عمل كنن!!

    • Ezk1980

      16

      2

      نگفت استراتژيشون بهتره گفت ماشينشون بهتره ، شما موتور فراري رو سائوبر و هاس رو با موتور مرسدس كه روي ويليامز و فورس ايندياست مقايسه كن …مرسدس اشتباه كرد ١/٢ دور ديرتر بوتاس رو اورده بودن پيت راحت دوم ميشد اما فراري اشتباه بزرگتري كرد كه فتل رو براي بار دوم برد پيت و از اون بدتر كه سوپرسافت ننداخت من نفهميدم ميديوم با مديوم عوض كردن چه حكمتي داشت !؟

      • akbar

        3

        1

        لاستیک خوری اونقدر بالا بود که نمیتونستن در اون مقطع حتی سافت بندازن چه رسد به سوپرسافت… فتل گفت وضعیت لاستیکاش در استینت دوم طوری بود که سیفتی کار هم نمیومد باید دوباره به پیت میرفتم…

      • HaniCaspian

        2

        1

        بله همونطور که خود فتل هم گفت به نظر تعویض مدیوم با مدیون اشتباه میاد!ولی نه در زمانی که به خاطر پیدا نکردن ستاپ مناسب مشکل میدیریت لاستیک داشته باشی.
        در واقع دوستان نابغه فراری چاره دیگه ای نداشتن‌ و لاستیک مدیوم زودتر از زمان معمولش تموم شد

  2. سجاد

    30

    10

    ممنونم‌از فراری.خسته نباشن.ماشین ساختن.مثلا تازه موتور عوض کردن برا رایکونن.طبق معمول گند زدن.ماشین سریع یعنی مرسدس که تو ۳دور ۳دقیقه فاصله باز کرد نه فراری بیچاره که تو کل مسابقه ۵ثانیه هم نمیتونه فاصله بندازه.
    بعد ویرچوال چرا فاصله فتل اینقدر زیاد شد؟مدیوم اول خوب بود ولی دومی خیلی بد بود اشتباه کرد فراری.امروز از ردبول هم کندتر بودن
    وشتپن بالش شکست اتفاقا بهتر شد ماشین.
    فتل برا قهرمانی فقط باید از فراری بره که جایی هم نیست
    چقدر بد بود سوپرسافت که آلونسو رو هم بیچاره کرد.
    بیچاره هالکنبرگ و گسلی.چیکار کرد این گروژان فاقد شعور.خیلی افتضاحه.دست کمی از مکس نداره.خیلی بدشانسه این هالکنبرگ.حیف

      • akbar

        14

        2

        بله داشت میگفت پرز با موتور مرسدس نمیتونه لکلرک رو با موتور فراری بگیره اتفاقا به یه دور نکشید ازش رد شد…. لکلرک عاااالیه عالی

    • zereshke

      15

      22

      و نق زدن های همیشگی فراری و فتل فن ها، ادامه دارد…:)))
      تو تعیین خط تفاوت 0.2 ثانیه بود، چطوری همچین فاصله پیش اومد؟؟؟
      جز اینه که راننده ها فراری اصلا در حد همیلتون نیستن…:)))

  3. Reza92

    46

    4

    قهرمانی تیمی حق مرسدس و قهرمانی انفرادی هم حق راننده مرسدسه، تیمی که اشتباه نکنه بایدم برنده باشه، فراری بهتره فعلا استراتژی یاد بگیره!
    پیت دوم واسه چی بردینش اخه؟ حالا بردین چرا میدیم؟!!!!!!!

    • Juve

      10

      3

      احتمالا لاستيك بدردبخور ديگه اي براشون باقي نمونده بود. منظورم لاستيكه سافته. چون با سوپرسافت كه كلا مشكل داشتن. فكركنم به همين خاطر تو Q3 هم براي آخرين تلاش سافت انداختن كه اگه فتل توپيچ آخر يه اشتباه كوچيك نميكرد صددرصد بااختلاف چنددهم پول رو ميگرفت.

  4. mohammad

    39

    2

    تبریک به مرسدس افرین 1-2 عالی زد افرین بوتاس افرین لویس افرین تیم فنی مرسدس
    تبریک به مکس
    با این تیم فراری نه تنها فتل قهرمان نمیشه بلکه قهرمانی تیمی رو هم نمیتونه بگیره

    متاسف شدم برای رایکنن همیشه باید یه اتفاقی براش بیافته

  5. MERC

    29

    32

    طرفدارای فراری میگفتن توی این پیست بهترین راننده مشخص میشه……..خب الان مشخص شد؟!!
    الان راضی شدین؟ بهتون ثابت شد؟ یا….هنوز هم بهونه

  6. McLaren F1

    42

    6

    یعنی اگه چند تا هویج بیارن بجای استراتژیستای فراری واقعا نتیجه ی بهتری میگیرن!!!
    آخه کدوم احمقی میاد کسی که تازه لاستیکای مدیومش به دمای مطلوب رسونده بیاره تو پیت باز همون تایرو منتها سردش بذاره واسش!!!
    متاسفانه فاصله ی سه تیم برتر با بقیه فاجعس
    نفر هفتم لپ شد!!!
    توی آپدیتا فراری کمترین پیشرفت داشت مرسدس بیشترین
    ردبول کاملا به فراری رسیده
    متاسفم برای فراری که دوباره فاصلش با مرسدس از دست داده

    • سجاد

      10

      3

      آفرین دقیقا.اونم وقتی دما داره میره پایین.تو بحرین ۴۰دور زد چیزی نشد اونم با سافت و دمای زیاد خب معلومه اینجا هم میتونه.یا حداقل سافت مینداختین.وزن ماشین سبک شده دانفورس میاد پایین بعد مدیوم هم میندازید کلا هیچی.به خدا هیچی نمیفهمن.

    • zereshke

      12

      18

      این فراری فن ها، جوک شدن بخدا، اگه فتل رو پیت نمیکردن و همیلتون میرفت پیت و با لاستیک بهتر از فتل سبقت میگرفت، همین آش بود و همین کاسه، حالا برعکسش هم اتفاق افتاده و مرسدس با بیرون اوردن مکانیک هاش، تقریبا فراری رو گول زد که پیت بزنن، بعد حالا دوباره قضیه همین آش و همین کاسه…
      یکی به من بگه اگه فتل راننده خوبیه، چرا با لاستیک بهتر از ورشتپن، با ماشینی که همه میدونن از ردبول خیلی بهتره، حتی نتونست فاصلش رو کم کنه با ورشتپنی که قسمتی از باله جلوش رو از دست داده بود؟؟
      جوک هستید بخدا، جووککک…:)))
      تشکر از بابت اجازه چاپ کامنتهای بنده، ادمین جان، اما اینکه خودت حداقل میخونیشون، کافی هستش…

  7. mohammad

    47

    8

    اقای صباغ هم یه دور در میون میگفت عجب موتوری داره فراری

    سریع ترین دور رو همیلتون میزنه میگه موتور فراری خوبه

    موتور رایکونن خراب میشه میگه موتور فراری خوبه

    ریکاردو سریع ترین دور رو میزنه میگه موتور فراری سریعه

    • Fastboy 44

      13

      14

      خودتون ندیدید که تو استارت چطور وتل بوتاسو فوق العاده اسلیپ استریم کرد??
      قطعا موتور فراری پیشرفت زیادی کرده
      وتل تو باکو هم با اینکه استارت مجددش خوب نبود تونست بوتایو اسلیپ استریم کنه
      با مدیوم نو تر و با بال خراب نتونی… این یکی دیگه خیلی……ّ

      • 77Ali

        10

        7

        تو استارت مسئله شتابه و فك نكنم كسى باشه كه بگه شتاب فرارى ها كمه شتاب با تاپ اسپيد فرق داره

      • Amirreza.sv5.kr7

        3

        6

        حداقل مکس ردبولی بود
        ۴۴ رو چی میگین که پارسال تو مکزیک ۷.۸ دور پشت ورلاین بود کسی که پشت سائوبر باشه در اصل خیلی…..

    • DR.ARDALAN

      11

      15

      چه ربطی دارد؟
      به راننده تان نگاه کنید. هر موقع پذیرفتید فتل خدا نیست ،اون میتونید توجه کنید که شاید فتل نتونسته از ماشین کار بمشه.
      خوده فتل کم مانده بیاد جیغ بکشه که ماشین ما سرعت خیلی خوبی دارد.
      خوشم از این میاد که جواب هواداران فتل را خوده فتل با مصاحبه میدهد.

    • akbar

      11

      8

      اونم رسانه دستشه و تا میتونه واسه خودش میرونه… اول ریس گفت مرسدس لزوما بهترین ماشینو نداره 😁 😁 بابا جسارت داشته باش حقایق رو بگو خوبه قاضی نشده ایشون وگرنه

  8. Amirreza.sv5.kr7

    35

    4

    واقعن باید جایزه استراتژی برتر قرنو داد به استراتژیستای فراری واقعن ماشین فراری افتضاح بود با فاصله
    همه تیما اپدیت میدن تیم ماهم اپدیت داده
    مرسدس و ردبول:افزایش قدرت موتور
    فراری:نصب ایینه روی هیلو
    با این سکتور ۳ هایی که من دیدم بعید میدونم فراری تو موناکو مثل پارسال باشه
    و بهدش اتوبان کانادا اتریش فرانسه انگلیس و المانه
    پیشاپیش ۵ امین قهرمانی ۴۴ و رسیدنش به رکورد فانجو رو تبریک میگم

    • ...m6...

      7

      1

      فکر میکنم داری زود پیشبینی میکنی از کجا میدونی شاید اتفاقاتی که برای فتل پارسال افتاد امسال واسه لوئیس بیفته هیچی مشخص نیست باید دید شرایط چطوره و راننده ها چه عملکردی دارن زود قضاوت نکنید باید با مسابقات پیش بریم

  9. ايزديار

    24

    3

    واقعا تبريك به مرسدس
    هميشه بدون اشتباه

    كلا گاراژ فراري در زمان مسابقه تعطيلن
    با اين استراتژي ها قطعا فتل سوم يا چهارم سال تموم ميكنه
    ولو بهترين ماشين دنيا دستش باشه

  10. Mehrdad

    31

    3

    چی به سر فراری اومد!
    همه پیشرفت کردن غیر فراری
    تنها اپدیتشون انگار همین نصب اینه روی هیلو بوده!
    فتل با لاستیک نو تر نتونه ردبول با بال شکسته رو بگیره!
    اختلاف رو دیدین دوستان مرسدسی؟
    ۲۰ ثانیه اختلاف بین همیلتون و بوتاس
    ۲۷ ثانیه حدوداً بین فراری و مرسدس
    به این میگن ماشین برتر
    نه اختلاف های زیر پنج ثانیه ای فتل با مرسدس در مسابقاتی که فراری میبرد
    فتل اگه اون مسابقات رو برد بخاطر شروع کردن مسابقه در پول پوزیشن بود و سخت دنبال کردن ماشین ها و سبقت گیری
    وگرنه ماشین فراری همونیه که انگار سال پیش بوده
    حتی زورش به ردبول بال شکسته هم نمیرسه
    سال پیش حداقل در پیست های با دانفورس بالا حرفی داشت فراری
    اما حالا پیست های دانفورس بالا رو به ردبول فکر کنم ببازه دانفورس کم هارو به مرسدس
    همینطور که دیدیم سکتور سه ها نیم ثانیه کندتر از ردبول بود فراری
    و سکتورهای سریع کندتر از مرسدس

    • سجاد

      14

      1

      دقیقا.وقتی فراری خوبه نهایتا اختلاف ۴-۵ثانیه س.اصلا قابل قیاس نیست مرسدس با هیچ ماشینی.فراری یا از اینور میفته یا اونور.یا دانفورس رو اونقدر زیاد میکنه زمین سوراخ میشه یا میخواد هواپیما بسازه

    • الف.ی

      12

      1

      درسته کاملا حق با شماست چون مرسدس ماشین کاملا برتر رو داشت ولی با همین یه مسابقه قضاوت نکنین.به نظرم دو مسابقه دیگه صبر کنین.چون موناکو پیست دون فورس بالاعه و کانادا هم سرعت نسبتا بالایی داره

  11. بهروز

    26

    37

    تو این مسابقه عیار فراری ، مرسدس، فتل، مکس ، همیلتون و بوتاس مشخص شد ، فنی ترین پیست ، رانندگی عالی همیلتون و بوتاس و صد البته مکس با بال شکسته جلو که فتل تا آخر مسابقه نتونست نزدیکش بشه هرچی جون کند ، یه سری حالا باز میان میگن شانس :))) عیار مشخص شد ، همون چند دور اول بعد از سیفتی کار همیلتون کامل فاصله انداخت و عالی بود

    • سجاد

      16

      7

      آهان.بعد عیار تو موناکو،مجارستان،سکتور اول و دوم باکو، سنگاپور،برزیل،مشخص نمیشه.کی گفته بهترین پیست واسه سنجش عیار اینجاست؟اگه هست ۲۰۱۶رو هم یادت بیاد.

      • cfz

        12

        10

        سجاد خان توی مجارستان که لوییس رکوردداره اگه اشتباه نکنم موناکو رو هم چندباری برده و چندباری با بدشانسی نبرده سنگاپور هم همینطور. حالا کاری به این نداریم اصن. چرا شما طرفدارای فتل اشتباه راننده خودتونو نمیپذیرید؟ چرا همش میگیم تیم؟ چرا سعی میکنین اشتباه رانندتونو به گردن تیم بندازین؟ به ولله خود فتل هم انقد به خودش اعتقاد نداره که شما دارید فتل یه راننده خوب هست که چهار بار قهرمان شده حالا با شانس یا هرچی ولی این دلیل نمیشه اشتباهاتشو نادیده بگیرید و همه چیو گردن تیم بندازید. موفق باشی

      • سجاد

        4

        5

        من نگفتم همیلتون خوب نبوده حرف ما سر اینه که عیار فقط مال اینجا نیست ماشین مشخصا مشکل داشت
        چون فتل اشتباهی نداشته تا حالا برخلاف همیلتون که از اول فصل کلی اشتباه داشته
        چون شما هم اگه همیلتون فراری بود و یه همچین بلاهایی سرش میومد دوم هم نمیشد خوبه داری میبینی که تیم داره چیکار میکنه مگه اینکه نابینایی مصلحتی گرفته باشی
        موناکو رو چند باری برده و چندباری با بدشانسی نبرده؟یعنی برای رسیدن به حرفاتون تاریخم تحریف میکنید.دوتابرد داشته ۲۰۰۸و۲۰۱۶که ۲۰۱۶کاملا شانسی بود و برد حق ریکیاردو.اونجا باید سوم میشد.موناکو رو روزبرگ سه بار برده.رکوردم دست سناست
        مجارستانو‌ درست میگی و سنگاپور دست فتله رکورد با چهار قهرمانی که باید ۵تا میشد.
        فتل راننده ای هست که چهاربار قهرمان شده با شانس؟خیلی جالبی.حضرت شانس که همیلتونه که اگه نداشت الان فقط دوتا قهرمانی داشت.فتل اگرم تا حالا اشتباهی داشته من گفتم مثل باکو که تازه اونم مجبور بود ریسک کنه چون فرصت سبقت نبود

      • cfz

        6

        4

        توی سنگاپور 2012 لوییس تایم یک بود و تا دور 22 هم لیدر بود ولی گیربکسش خراب شد و فتل ریسو برد وگرنه امار سنگاپور هم به نفع لوییس بود راجب به موناکو هم سال 2014 رزبرگ جلوشو گرفت و نذاشت تایم یکو بزنه 2015 هم در حالی که لیدر بود تیم اشتباه کرد و به پیت اوردش برد رو از دست داد. تا حالا همه آمارها به نفع لوییس هست که راننده بهتری از فتل هست. توی همین اسپانیا از سال 2004 دیگه هیچ راننده ای نتونسته دوبار پشت سرهم اسپانیا رو ببره که این نشون دهنده سختی و فنی بودنه پیست هست ولی لوییس بعد از شوماخر تنها کسیه که تونسته انجامش بده لوییس با امتیازگیریش از یه رکورد شوماخر عبور کرد. 30 مسابقه پیاپی با امتیاز!!!
        این نشان دهنده ثبات راننده هست چیزی که فتل توانشو نداره

      • DR.ARDALAN

        1

        0

        شما همین مقاله چرا بارسلون را بخوانی بد نیست.
        برزیل را که از اخر شروع کرد و چیزی نمانده بود کیمی را هم بگیرد و چهارم شد.
        مکزیک را هم که فتل با جنبه زد بهش داغونش کرد.
        واقعا وقتی سخت میبازید دیگه کنترل هیچ‌چیزی را ندارید. بجای اینکه پنهان کنن شاهکار اقا رو،در مکزیک همینطور فریادش میزنن.

    • yas

      19

      3

      با احترام به نظر شما، ولی اصلا میدونین همون دورهای اول اینقدر فاصله نشونه برتری راننده نیست؟ این یعنی فاجعه برای فرمول 1. والسلام

  12. JBjb

    37

    5

    دیروز توی تعیین خط و قبلش تمرینات جفت مرسدس سریعترین ها بودن و خط یک استارت گرفتند ، ولی موتور فراری قوی تره از مرسدس،

    امروز توی مسابقه دو تا مرسدس سریعترین بودند و پشت هم فستست او و رکورد های جدید پیست می زدن و بوتاس کلا چسپونده به فتل و همیلتون مثل آب خوردن کلی فاصله باز کرد از فتل، ولی موتور فراری قوی تره از مرسدس

    آلونسو با موتور رنو به زور از سائوبر سبقت گرفت پس موتور فراری قوی تره

    توی استرالیا مرسدس همیلتون چه تعیین خط چه مسابقه با فاصله سریعترین بود ولی موتور فراری قوی تر ه

    و باز هم استراتژیست های نابغه فراری که توی چین در ابتدا اولی و بعد سکو رو از فتل گرفتند

    این نوابغ که شایسته دریافت نوبل هستند توی آذربایجان اولی رو از فتل گرفتند با استراتژی اشتباهون

    امروز که فتل باید تموم می کرد در ابتدای مسابقه باز هم با اشتباه یه دروازه خالی دادن به مرسدس بوتاس که مرسدس استفاده نکرد

    ولی اعجوبه های استراتژیک فراری در حالیکه فتل دومی ش قطعی تضمین بود دور چهل ام ولی باز هم شگفتی ساز شدند و نبوغ به خرج دادن فتل رو بی خود بردن پیت این و مدیوم براش گذاشتند!! و با یک پیت استاپ بد فرستادن ش رتبه چهارم پشت سر وشتپن !!!

    از خوش شانسی دوستان بارون هم نزد اگر فتل پول پوزیشن بود سیل می اومد قبل مسابقه مثل سنگاپور پارسال

    بیچاره فتل که از سال قبل تا الان داره قهرمانی جهان رو بخاطر اشتباهات استراتژی نوابغ فراری، بدشانسی‌، سبفتی کار و زدن های وشتپن بهش و شمع و ابر و باد و خورشید مه فلک

    فتل با موتور فراری و مدیوم تازه حتی به ناحیه دی ار اس وشتپن با موتور رنو و باله خراب هم نمی تونه برسه در حالی‌که قبلش بوتاس چسپونده بود به فتل ولی موتور فراری قوی تر ه از مرسدس
    دوام موتور و قطعات ش مهمترین چیزه بعد از قدرت موتور، فراری پارسال موتور خراب کرد ، امسال برای رایکونن قطعه خراب کردن تعویض کردن ، موتور تیم اصلی فراری دووم نیاورد امروز تو مسابقه و جفت موتور تیم اصلی مرسدس کل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هنوز آخ نگفتند ولی موتور فراری قوی تره از مرسدس!

    دیروز هم گفتم توی پست تعیین خط که اسپانیا پیست اسونی برای سبقت گرفتن اصلأ نیست و فقط توی کفی شروع با دی ار اس و اختلاف لاستیک میشه سبقت گرفت

    دوستان هوادار فراری و فتل به موناکو هم امیدوار نباشید اصلا، حتی اگر مثل سال قبل فراری توی موناکو بهتر از مرسدس باشه( که غیر ممکنه و مرسدس امسال دانفورس قوی رو داره و ائرودینامیک ش خیلی بهتر شده از سال قبل) ردبول های خطرناک هستند و هوای احتمالاً بارونی و سیفتی کار

    زبان قاصر ه از توصیف عملکرد استراتژیست های فراری

    • Mehrdad

      32

      12

      واقعا چقد سخته مستر صباغ اعتراف کنه موتور فراری قوی تر نیست از مرسدس
      یه سبقت تو استارت خوب خودش فتل گرفت از بوتاس تا اخر مسابقه دیگه فتل هیچی واسه گفتن نداشت و مستر صباغ همچنان زورش میاد اعتراف کنه موتور فراری همچین مالی نیست

      • DR.ARDALAN

        5

        8

        چون اون دانشش از شما بیشتر است، اطلاعاتش بیشتر است. باز فتل حرکتی کرد رفت به حساب مهارتش . شما تشریف ببرید یک سوال بپرسید ازشون.
        در اینستاکرام پاسخ میدهند. قطعا پاسخ قانع کننده ای میدهند، منتهی اگر بخواهید پاسخی بشنوید.

    • DR.ARDALAN

      4

      6

      به راننده خودتان نیم نگاهی بیاندازید. همه چیز فراری نیست.
      درسته گند زدن امروز. اما اینکه نتونست نزدیک بشه به مکس ، این نقصر فتل است.
      همه دیدیم مه وطور الونسو با موتور رنو نمیتوانست به لکرک با موتور فراری نزدیک یا سبقت بگیره.
      حالا همان موتور را ردبول داره، قطعا اختلاف قدرت فراری با رنو بسیار است ، و شاسی فراری اختلاف فاجعه باری با ردبول ندارد.
      بد نیست یک نگاه به کسی که هدایت میکرد ماشین را بیاندازید که البته اگر خودش بگوید مقصر است شماها میگین از افتادگیش است.
      همانطوری که حداقل امسال بیش از پنج مرتبه اعلام کرده ما سرعت خوبی داریم.

      • akbar

        6

        3

        ماذا فازا اردلان؟! شما کجا زندگی میکنی که میشینی پای گزارش صباغ؟! اطلاعات ایشون از برندل، کراویتز، سایمون، انتونی دیویدسون، جانی هربرت و…. که بیشتر نیست!!! هست؟!؟! با اینکه بریتانیایی آن هیچ کدومشون با صباغ هم عقیده نیستند (البته اطلاعاتش خوبه شکی نیست انا منظورم زمانیه سوییچ میکنن رو مود تعصب یعنی تا چشمش میوفته به ۵ و ۴۴) ما که ایرانیم و خارج!! نیستیم اگه نت یاری کنه گزارش اونها رو میشنویم و نظر میدیم از خودمون نمیگیم… نت یاری نکنه ایشون رو تحمل میکنیم تا زنده رو از دست ندیم بعد بازم میبینیم ای داد ایشون هر چی خواسته گفته راجع به ۴۴ و ۵…

    • ايزديار

      11

      3

      JBjb
      واقعا حرفات صحيحه
      حالا بفرض كه بهترين ماشين هم فراري باشه( طبق گفته هاي بي منطق صباغ)
      حريف اصلي اون استراتژيست هاي كودنه خودمونه
      فراري امسال بين ٣ تيم اول سومه
      و بين ٦ راننده چهارم تا ششمن

  13. S5

    25

    21

    یه تشکر هم بکنیم از دوستان پیرلی، که با کم کردن ضخامت لاستیک مشکل گرمای لاستیکهای مرسدس حل کردند و کاری کردند که همیلتون دوباره واسه خودش مسابقه بده

    • الف.ی

      25

      30

      دوباره همیلتون مسابقه رو برد و دوباره یه فتل فن شروع کرد به خراب کردن اعصاب ما
      بابا بسه دیگه
      استراتژی فراری غلط به نظر میومد ولی لوییس کاملا بدون اشتباه رانندگی کرد
      این وسط توانایی بوتاس تو نگه داشتن لاستیک هاش عالی بود

    • سجاد

      12

      8

      الان توانایی می خواست با این دمای خنک و مدیوم.توانایی مال دمای بالا.گرما و لاستیک نرمتره
      اتفاقا نکته خوبی رو اشاره کردs5.ولف مصاحبه کرده بود گفته بود رو این تصمیم پیرلی ما تاثیری نذاشتیما(یعنی احتمالا داشتیم منتهی صداشو در نیارید)به بهونه آسفالت جدید و گرم شدن لاستیک تغییر میدن.فراری هم تو آنالیز و بدست آوردن رفتار جدید کم آورد

  14. Arman.LH44

    40

    3

    ماشاالله به بچه های تیم فراری بیچاره طرفدارای فتل و فراری و صد البته حیف سباستین و مهارتش که گیر شماها افتاده
    درسته طرفدار لوویس هستم ولی دیدن اینکه فتل نه به خاطر خودش بلکه به خاطر تیمش نتیجه نمی گیره ناراحتم میکنه

      • Arman.LH44

        5

        3

        هرجور که دلت خواست میتونی فکر کنی ولی برا یکی مثل من عظمت فرمول یک خیلی بیشتر از اونیه که بیام به خاطر علاقه شخصی خودم به لوویس خیلی از واقعیت ها رو نادیده بگیرم که متاسفانه طرفدارای امروزه مهارت و احترام و شخصیت رقیب رو زیر شنل طرفداری قایم میکنن

      • akbar

        4

        2

        ممنون از شما آرمان جان به خاطر این دیدگاه زیبات متانتت رو تحسین میکنم… پاینده باشی

    • VROSSI

      13

      8

      ارمان دمت گرم خدایی طرفدار واقعی لوییس تو هستی نه لویس فنای سایت که تعداد جام ها رو فقط میشمورن,دمت گرم با این اخلاقت خیلی حال کردم
      و دوما متاسفم براا این یاسین که به طرفدارای خودشنم رحم ندارن ,

      • Arman.LH44

        3

        2

        ممنونم ازت. توی باکو هم لوویس اول میره از بوتاس دل جویی می‌کنه بعدش میاد رو سکو و برای من یکی از زیباترین لحظات فرمول یک احترامیه که وتل و همیلتون به هم نشون میدن .

  15. ...m6...

    37

    2

    تبریک تبریک به لوئیس و والتری و ما طرفداران عالی بود نمیدونم مهندس استراتژی فراری تو کدوم دور مونده بود خب چرا فتلو اورد پیت؟ برای فتل ناراحت شدم همچنین برای رایکونن نظرم درباره ی گروژان اینه که برگرده فرمول۲ جایی فقط تو فرمول یک نمونه بدبخت گزلی بدبخت هالکنبرگ در اخر بازم تبریک خیلی خوب بود بعد از مسابقه لوئیس خیلی خوشحال بود طرفدارای فتل ناراحت نباشن فتل این باختشو تو موناکو جبران میکنه ۱ درصد اگه جبران نکنه بهرحال موناکو پیست فراریاس

    • akbar

      11

      2

      شما به دیتاهای امسال رجوع کن نه مسابقه ی پارسال… ویل بیس فراری زیاد شده یعنی برتری پیست های کند رو به امید برتری در پیست های قدرتی رها کردن… من با این همه خوش بینی امیدی به فراری تو موناکو ندارم… سکتور سوم همین اسپانیا اینو تایید میکنه دوست عزیز… فراری موناکو تیم سومه

      • ...m6...

        4

        0

        فکر میکنم فراری تیم اول نباشه دوم هست فتل اگر اول نشه دوم یا حداقل سوم میشه اگر بگیم ردبولا خیلی سریع باشن و نتونیم جلوشونو بگیریم فتل سوم میشه فتل سطح رانندگیش از ورشتپن بالاتره قطعا بیشتر تو این پیست مسابقه داده و مسلط مسلطه از اونور ما نمیدونم مکس چکار میکنه ممکنه اتفاق آذربایجان رخ بده ممکنه نه تقدیر مشخص میکنه کی اول بشه تو چینم دیدیم ریکاردو از پنجم ششم اومد اول امیدوارم اتفاق پارسال برای لوئیس نیفته دقیقا تو این پیست حس میکنم مرسدس تیم سومه البته هنوز مشخص نیست باید ببینیم چی میشه

  16. Behzad Zamani

    25

    2

    گفته بودم فراری باید فکری بحال هلندی بی کله بکنه که ظاهرا خیلی دقیق انجام داد دو دستی تقدیم کرد سومی رو بهش, ماجرای فتل و استراتژیست های فراری مثل اینکه داره یه خط در میون میشه. دستشون درد نکنه لطفشون مستدام. اما بیرون رفتن رایکونن کمی هیجان مسابقه رو کم کرد به هرحال دوست داریم لوییس, مرسی بوتاس, فراری هم که چه عرض کنم.

    • DR.ARDALAN

      0

      0

      همیلتون شانس داشت؟😄😄😄😄😄
      فکر کنم مثلا همیلتون اگر صبح از خواب بلند بشه هم کم کم میگن خوش شانس هستش.
      خوش شانس نیست ،مهارت دارذ، شانس هم چاشنی این مهارت میشود.
      دلیلی دارد که مدیران تیم های بزرگ میگویند کدام تیم است که همیلتون را نخواد؟

  17. behnam

    27

    1

    دست فراری درد نکنه خوب استراتژی بکار برد من میگم شاید استراژیستشون نفوذیه با این شرایط ماشین دیگ تو موناکو هم برتری نداره فراری من موندم چرا استراتژیست اخراجش نمیکنن

  18. بهروز

    21

    33

    البته دوستان ممکنه تیم فراری رو هم مقصر بدونن ، ولی نکته اینه فتل با لاستیک نو تر نتونست اون همه دور مکس با بال شکسته رو جا بذاره و این تنها مربوط به رانندگی فتل میشه و بس

      • بهروز

        11

        16

        یعنی تونست بگیرتش؟! واقعا؟ ببخشید اشتباه گفتم ، تونسته ، من عذرخواهی میکنم

      • الف.ی

        10

        9

        به والله یه فتل فن اون بالا اولین کامنتو شروع کرده
        فراری از ردبول سریعتره.واقعا برای منم سواله که چرا با لاستیک نو تر و با وجود بال شکسته مکس فتل نتونست سبقت بگیره.خیلی واسم مرموزه

      • mojtaba

        6

        4

        اگر فکر میکنید حرفش اشتباهه با پاسخ منطقی اشتباه بودنش رو نشون بدید

      • ايزديار

        7

        3

        بهروز خان
        معلومه كه بتازگي طرفدار فرمول يك شدي
        مسابقه رو ديدي
        يا تماشا كردي؟

      • الف.ی

        8

        11

        بعد لوییس رو هر جور که دلشون میخوان توصیف میکنن بی انصافی و بی منطقی نیست؟؟؟؟
        اقلا ما از روی واقعیت حرف میزنیم . این فتل فنا که از روی اما و اگر حرف میزنن
        اگر موتور مرسدس نداشت،اگر سیفتی کار نبود،اگر تصادف مکس نبود و ……

    • REZA.M

      10

      5

      ببین جناب بهروز خودت شروع کردی ثبتشم کردن الان ما یه چیزی میگیم ثبت نمیشه.عالم و آدم میدونن امروز علاوه بر اینکه استراتژیست های فراری مغزشون رو با کلسیم اکسید(همون آهک- ریختن یکم بعدا هم یه چیزایی اضافه میکنن میشه گچ)پر کرده بودن واقعا وضع ماشین فراری افتضاح بود و با یه نگا مشخص بود دار واسه سرعت جون میکنه.

    • akbar

      7

      4

      پس کیمی چش بوده؟!؟! رانندگی و مهارت رو توی استارت ثابت کرد دستش تو این مسابقه از سرعت و استراتژی بسته بود… کیمی و سب جمعا ۵ سال فرمول یک رو شخم زدن و جنابعالی اینجوری میخوای سب رو خرابش کنی شما از مسابقه فقط یه سری شی متحرک میبینی که دارن توی یه مسیر حرکت میکنن…

    • Behzad Zamani

      4

      0

      بهروز عزیز تمام کسایی که در این مسابقات شرکت میکنن تواناییش رو داشتن که بعنوان راننده انتخاب شدند, یه تیم پر افتخار مثل فرار با من نوعی قرار داد نمی بنده میره باکسی قرار داد میبنده که بتونه مسیر افتخاراتش رو ادامه بده و فتل و رایکونن هم از این قاعده مستثنی نیستن. اما مشکلی که در این مباحث کاملا مشهوده اینه که اکثرا موفقیت و عدم موفقیت رو به گردن اونی که بیشتر دیده میشه میندازن یعنی راننده و این کاملا اشتباست( البته بنظر بنده) یک کار تیمی بسیار بزرگ پشت این قضیه است و البته اشتباه هم جزو لاینفک زندگی. بنابران خواهش میکنم به شخص راننده گیر الکلی ندید. هرکسی روز خوب داره و روز بد. حالا ممکنه مرسدس در کجموع از فراری برتری داشته باشه که البته در چند سال اخیر همینطور بوده ولی مسلما این دائمی نیست. بهر حال دم لوییس و بوتاس و البته تیم پشت سرش گرم.

  19. الف.ی

    14

    3

    تبریک
    بیچاره رایکونن که دومین سال متوالی مسابقه رو نیمه تموم رها کرد و البته بوتاس که دوباره داشت به مشکل جدی بر می خورد.سال پیش که موتور سوزوند.
    آخرش نفهمیدم هارتلی چیکار کرد
    رانندگی بی اشتباه لوییس
    استراتژی اشتباه مرسدس برای بوتاس
    گروژان که اینقدر سوتی میده
    اشتباه عجیب مکس و بقیه راننده ها
    و البته مسابقه ای بدون هیجان
    به نظرم از نکات این یکشنبه بودن

  20. Seb vetel

    32

    3

    وباز خرابکاری فراری وباز گندزدن تو استراتژی وباز بیرون رفتن رایکونن وباز وبازهایی دیگردرراه است😣😣همه چیو از فتل گرفتن.مرسدس هم که تازه موتورشو روشن کرده،تا الان تو خلاصی رانندگی میکرد.به قول فتل انتظاربازگشت مرسدسو داشتیم. حالااقای یکه تاز بتاز….🇩🇪seb5🇩🇪

    • Yasiin

      5

      13

      اتفاقا بهترین تصمیمو گرفتن استراتژیست های فراری چون وضعیت لاستیکای فتل بد بود و باید میومد پیت یبار دیگه پس چه بهتر کهزمان سیفتی کار مجازی بیاد.

    • ...m6...

      5

      10

      دوست عزیز چرا خودتو حرص میدی؟ اگر در مسابقه ایی فراری سریع باشه میگیم فراری تو مسابقه ایی مرسدس سریع باشه میگیم مرسدس الان تو مسابقه ی بعد که موناکوس و پیست فراری نوبت خوشحالی شماست پس خودتو ناراحت نکن

      • ...m6...

        5

        1

        دوست عزیز منظور من این بوده تو مسابقاتی که گذشت هر تیمی که سریع بود میگفتیم اون سریع اگه یادتون باشه تو بحرین و چین و باکو میگفتیم فراری سریع شده نم چی تو استرالیا و همین اسپانیا فن فتلا میگفتن مرسدس بیدار شده حالا کی میگه فراری سریع منظور اینه که چیزی مشخص نیست ما بعد از هر مسابقه یه چیزی میگیم

  21. amir.h.n997

    11

    0

    مرسدس همون طور که انتظار میرفت برای برنده شدن به زحمت نیوفتاد و همیلتون خیلی خوب کار کرد! بوتاس هم همینطور و خیلی خوب تا اخر مسابقه با لاستیک ها کنار اومد!
    نکته عجیب درباره فراری این بود که چرا ماشین فتل نمیتونست تا آخر مسابقه با مدیوم ادامه بده و دوبار پیت استاپ مدیوم انجام دادن!!! ولی برعکس بوتاس با اختلاف یک دور از فتل به پیت رفت و تا آخر مسابقه هم با مدیوم دووم اوورد!!! نکته عجیب تر اینکه فتل با لاستیک های نو تر از ورشتپنی که باله جلوش هم شکسته بود بازهم نتونست سبقت بگیره و مدت طولانی پشتش گیر کرد و حتی سکو رو هم نگرفت!!!
    رایکونن هم که فک کنم ماشینش یه مشکل مزمن داره و فراری با تعویض موتور هم نتونسته برطرفش کنه و این هم باعث شد فراری حسابی امتیاز از دست بده!!!

  22. Seb vetel

    12

    1

    بجزاعصاب خوردی هیچی نداشت این مسابقه.اخه چرا پیت دوم چرا مدیوم این چراهارو کی باید جواب بده فاصله امتیازی با همیلتونو کی باید جواب بده؟؟؟؟؟؟دلمون به موناکو سنگاپورو اینا خوش بود که دیگه الان فکرشم نبایدبکنیم. بنظرم تو مونزا تو بلژیک مرسدسا فراریارو لپ میکنن.ردبولاهم از پشت میزنن به فراریا.واقعا فتل حیف شد حیف …..🇩🇪seb5🇩🇪

  23. ?Hamilfan?44

    13

    0

    غول خفته بیدار شد
    مرسدس داشت پرواز میکرد معلوم نیست چرا فراری اینقدر عقب بود
    و ی یک و دو زیبا و البته مهم
    همیلتون عالی بود داشت برای خودش میرفت کسی هم توان رقابت باهاش رو نداشت
    البته موناکو فراری خیلی خوبه
    و بازم ی استراتژی گند دیگه.برای فتل متاسفم که داره تلف میشه
    لکلرک هم که خوب و دوست داشتنی. این پسر اینده درخشانی داره
    به امید پیروزی های بیشتر

  24. Seb

    12

    3

    واقعا متاسفم واسه ی سباستین که هرچه نبوغ نشون میده فراری بر باد میده‌.
    آخه این چه استراتژی مزخرفی بود؟! اگه می ترسیدن از بوتاس کند تر بشن چرا سافت ننداختن؟! انتظار داشتن دقیقا چی بشه؟!لاستیکای مدیوم بوتاس تموم شه؟!؟!؟!
    ینی تیم تستراتژی فراری داغونه ها… داغووووون

  25. Yasiin

    8

    10

    دوستانی که به استراتژیست فراری گیر میدن این احتمال رو نمیدن که لاستیک های فراری به سرعت خورده میشد و فراری مجبور شد که فتل رو بیاره پیت و اینکه توی پیت استاپ دوم فتل میتونست براش سافت بندازه ولی مدیدم انداخت پس احتمالا زیاد مشکل فراری لاستیک خوریه بالا بوده که مجبور به این کار شد.

  26. DR.ARDALAN

    6

    8

    تبریک میگویم به هواداران پسر سریع.
    من اذربایحان گفتم اسپانیا زیباست.
    نمیدانم چرا نمیخوان هواداران فراری یک نگاهی به راننده خودشان بکنن؟ تز کجا میدانید ، شاید فتل نتوانسته از ماشین درست کار بگیرد.
    ایا ایه ای نازل شده که فتل همیشه بهترین است؟
    اگر نازل شده کعرفی کنید بقیه هم اگاه شوند.
    استراتژی فراری فاجعه است ، قبول. اما اینکه به مکس نتونست نزدیک شود ، ربطی به همش به فراری ندارد، راننده این ماشین شاید نتونسته..
    زیباترین اتفاق امسال دوستان این است، که جواب هواداران فتل را ، نه تیم های رقیب ، نه راننده های دیگر ، بلکه خوده فتل میدهد. بارها اعلام کرده سرعت خیلی خوبی داریم.
    البته هوادارانش، و با ز البته فقط در این سایت ، میگوبند افتادگیش است.
    ولی جالبه نه یک بار نه پو بار ، بیش از پنج مصاحبه دارد که عنوان میکند سرعتمان خوب است.
    همین قبل از شروع مسابقه و بعد از تایم گیری هم اعلام کرد، و سرعت خوبی هم داشتند.
    در مقاله زیبای چرا بارسلون در این سایت، کاملا بازگو کننده مهارت لوییس است.
    اابته اگر کلمه شانس را نگویند ذوستان، دیگه انگیزه ای برای کامنت گذاشتن نمیماند.
    اقای صباغ در پیج اینستاگرامشان به تمام سوالات در مورد صحبت هایشان با دلیل و مدرک پاسخ میدهند …ابتدا تشریف ببرید سوال کنید دلیل حرفشان در مورد فراری را بعدا به ایشان این صخبت های بسیار دور از شأن را بکنید
    دوستان همیلتونی ، فکر کنم لوییس امسال قهرمان بشه ، با توجه به اینکه تا سال ۲۰۲۱ را گفته هستم در فرمول یک، فکر کنم به رکورد شوماخر افسانه ای برسد.و احتمالا هدف مرسدس هم همین است. تا اینطور بتواند جلپی فراری بایستد، فکر کنم البته.
    اخر هفته خوبی داشته باشید.

    بخاطر اشتباهات احتمالی املایی پوزش میخواهم.
    دوستان منتظرم این دیس ها به عدد 44 لوییس برسد .😊😄😄

    • McLaren F1

      8

      3

      دکتر اردلان
      خیلی مراعات کردم که جوابی به شما ندم
      اما انگار نمیشه
      شما خیلی خودت دست بالا گرفتی
      یه جوری صحبت میکنی که انگار اینجا مدرسه ی ابتداییه و ما شاگرد و شما معلم
      نه عزیز
      خیلی از بچه های این سایت اگه اطلاعاتشون از شما بیشتر نباشه کمترم نیست
      پس لطفا جوری سخنرانی نکنین که انگار فقط شما دانایی و بس
      در مورد آقای صباغم من خیلی وقته گزارشاتش میبینم
      بسیار با سواد و داناس
      اما نمیتونه جلوی خودش بعضی وقتا بگیره و نظر شخصیش میچربه به نظر صحیح

      • DR.ARDALAN

        0

        0

        اولا شما جلوی خودت را لطفا نگیر.
        اکر برداشت شما اینه از صخبت های من دس یقیننا لابد شرایطش را داری.
        مورد بعدی شما فقط در مورد خودت صحبت کن. اگر پاسخی داری بده،وگرنه مثل کودکان صحبت نکن. وقتی پاسخی ندارید، بهترین کار این است که سکوت کنید، یا بروید پاسخی پیدا کنید و بدهید، اینکه شما معلمی و معلومات خیلیها بیشتر است و اینها ، صحبت های یک شخصی است که از پاسخ درمانده است.
        بارها گفتم بازم میگویم، اگر کسی همانطور که اخترام میگذارم ، محترمانه بیاید بابت هر پاراگراف از کامنت های پاسخی بدهد که منطقی باشد و باعث شود که من یک مورد جدید یاد بگیرم تشکر هم میکنم. اما اینکه اینطور پاسخ ها که انگار الان توی مدرسه راهنمایی ،پشت میز نشسته و دارید جواب میدهید ، ففط یک چیز را ثابت میکند،پاسخی ندارید. همانطور که نداشتی بدهی.
        شما فقط مجاز هستی در مورد خودت صحبت کنی. فعلا که پاسخ شما در حد یک بچه ابتدایی است.
        فقط پاسخت را داذم که بروی یکبار دیگه کامنتت را بخوانی شاید توانستی مجددا پاسخ دهی. اگر پاسخی به حرفعایی که زدم داری ، خوشحال میشوم ببینم، اگر نداری ، از بقیه کاربران سواستفاده نکن و اونها را در برداشتهای خودت شریک نکن….کاربران اینجا همه از من بیشتر میدانن، شما چی ؟ از خودت صحبت کن.

        اینو در ذهنت نگه دار:
        تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد .
        اگر هم‌ از اینگونه کامنتها میخوای بگذاری میتوانیذبصورت دایرکت پیلم دهی ، تا دیگران مجبور نباشن اینگونه کامنتها را بخوانن.

        با عرض پوزش از همه دوستان و کاربران عزیز.

  27. Mahmoud

    14

    0

    یعنی دوست دارم سرمو بکوبم به دیوار از دست این فراری. بابا آخه دیوانه ها چرا میاری پیت فتلو حالا چرا مدیوم میانداری ولی واقعا موندم چیجوری فتل نتونست رو بشه از وشتپن فتل که بهتره از وشتپن ماشین که از ردبول بهتره لاستیک که نو تر بود و باله وشتپنم شکسته بود آخه چراااااا 😭😭😭

  28. Aidin

    9

    13

    چقدر دلتون پر بوده
    سه تا ریس فراری دست بالا رو داشت
    حالا یه ریس مرسدس خوب بوده این همه دادو بیداد نداره که خونسردیتونو حفظ کنید فصل ادامه داره
    قشنگ بشینید قهرمانی کسی که لیاقتشو داره نگاه کنید
    LH44

    • McLaren F1

      7

      6

      بیار قهرمان لایقت تو فراری یا ردبول
      بعد ببینیم باز میتونه اون جلو تنهایی تخت گاز بره؟!
      بعضیا یا متوجه نیستن یا نمیخوان متوجه بشن
      من کاری به مرسدس ندارم اصلا
      صحبت اینه
      ماشین فراری دیروز جون میکند مسئله اینه
      متوجه میشین یا میخوایین خیلی مبتدیانه بیایین بگین فتل نتونست از ماشین کار بکشه این حرف درست نیست نه در مورد فتل نه در مورد هیچ راننده ی فرمول یکی!
      یکم منطق خوبه بخدا
      میان میگن فتل نتونست با لاستیک نو تر از ورشتپن با بال شکسته عبور کنه!!
      بابا بزرگوارا یکم منطق و انصاف بد نیستا
      خود ردبول گفت ساختار اصلب بال سالمه مشکلی نیست
      فراریم با مدیون جون میکند دیگه چه برسه به مدیوم سرد
      بخدا انقد تعصب خوب نیست
      من طرفدار فتل نیستم اما قیاسش با ورشتپنی از اول فصل داره شخم میزنه بقیه رو حتی تا حالت سیفتی کارم تصادف میکنه درست نیست
      باریکلا به آلونسو که وقتی در حال رقابت با رنو بود به اون قشنگی از تصادف خودش تو اون سرعت و شلوغی نجات داد
      منصف باشین دوستان

      • Yasiin

        4

        7

        Mclaren : همین خود تو اگه این اتفاق برا همیلتون میفتاد الان اینجا n تا کامنت گذاشته بودی راجع بهش. پارسال دیفیوزر لویس تو مکزیک خراب شد و شماها هنوز دارید دکل نوردی میکنید حالا واسه ما دم از منطق میزنی؟

      • DR.ARDALAN

        0

        0

        منطق ، را شما نداری. اون کسی که میگه راننده هیچ موقع مشکلی ندارد بی منطق است.
        الان هم میگویم، شما هیچ مدرک و سندی مبنی بر اینکه فتل مشکل نداشته ندارید بجز تصاویر تلویزیونی.
        مشکل اینجاست که وقتی هم میاد میگه من مقصرم ، اقای منطق امثال شما تشریف میاورید میگویید ، دمش گرم چقدر افتاده است.
        شما که لالایی بلدی چرا خوابت نمیبره؟

  29. Rexa25

    12

    0

    گروژان قصد کرده فصل بعد تو فرمول یک نباشه با این رانندگیش. قشنگ شده مثل روز های اولی که اومد تو فرمول یک.
    فراری هم فراریه دیگه اون از استراتژی این هم از موتور به اصطلاح نو. خدا تا آخر فصل بهمون صبر بده.
    مرسدس هم خودشو دوباره پیدا کرد. آفرین بهشون. البته تغییراتی که پیرلی تو لاستیکا داد هم نمی تونه بی تاثیر باشه تو نتیجه ای که گرفتند.

  30. lord mahyar

    19

    1

    با خوندن کامنت ها فقط میخندم من ب منطق دوستان من خواهش میکنم تورو خدا از رو تعصب نظر ندین گاهی قبول ضعف راننده ای که طرفدارشیم خونه انسان ضعف خودشو ندونه پیشرفت نمیکنه
    این پیست تکنیکی ترین پیست f1 هست و اصلا نیاز نیست توش ب حداکثر سرعت برسی پس بحث قدرت موتور رو پیش نکشین؛نمیگم تاثیر نداره ولی ناچیز
    پیست کاملا ستاپ ماشین و مهارت راننده رو ب چالش میکشه
    علت فاصله گرفتن همیلتون اینه جلوش خالی بود تحت تاثیر باد کثیف نبود و ب راحتی جدا میشد
    و در مورد قدرت موتور فراری باید بگم چیزی ک مشخص بود آلونسو تو پیچ ها بسیار نزدیک میشد بخاطر مهارت و تجربه بالاش و از اونجایی که پیست فقط یک نقطه سبقت داره اونم تو پیچ یک باید تو کفی رد بشی و پیچ یک رو مال خودت بکنی دوستان بارها دیدیم که تو کفی آلونسو نمیتونست نزدیک بشه ب موتور فراری حتی با drs
    من نمیگم موتور فراری از مرسدس سره ولی با یقین میگم موتور فراری از رنو و هوندا خیلی سره
    و در مورد بوتاس ب نظر بنده فتل داشت مدیریت میکرد چون دیدیم بوتاس نزدیکش میشد ولی فتل هر وقت میخواست تو حاشیه امن خودشو قرار میداد
    تو اینجور پیستا دنبال کردن ماشین جلویی تو همه دورا اصلا منطقی و معقول نیست باد کثیف و در نتیجه کم فرمانی و بیش فرمانی و گرم شدن موتور و از بین رفتن لاستیک و ….
    پس خواهش میکنم با تعصب نظر ندین و منطقی باشین همه اینجا طرفدار راننده های گوناگون هستن ب یکدیگر احترام بزاریم

  31. نیما

    10

    4

    یعنی مرسدس استراتژیست نفوذی هم میفرستاد تو فراری اینقدر خرابکاری نمیکرد میگفت دیگه اینجوری استراتژی بریزم که بهم شک میکنن. یه چیز دیگه که آقای صباغ به خدا خیلی رو مخی. واقعا موتور فراری از مرسدس بهتره؟؟ آخه طرفداریم حدی داره. حالا این ادعا رو تو دور اول زدی بعد که ادامه مسابقه رو میبینی چرا اعتراف به اشتباهت نمیکنی. به خدا همه میدونیم طرفدار همیلتونی لازم نیست هر مسابقه ثابت کنی

    • DR.ARDALAN

      1

      0

      شما اگر صحبت داری جایی بکو که اون شخص بتونه پاسخت را بده، هنر نیست اینجا پشت سرش صحبت میکنی، برو در پیج ایشان همین را بگو تا پاسخش را بشنوی. خیلی ها سوالاتشان را میپرسند، ایشان پاسخ میدهد، اینکه پشت سر کسی صحبت کنیم خوب نیست. شاید حواب منطقی بشما داد.
      بهرحال دلیلی دارد بابت حرفش.
      صباغ بی دلیل حرف نمیزند.
      اینو سوابقش، و اعتبارش میگوید

  32. mamalo

    4

    8

    تنها دلیلی که به نظرم فقل نتونست از مکس رد بشه ماشین های لپی بودن . وگرنه هممون میدونیم ماشین فراری ضعیف و کند نیست . مطمن باشید خیلی مسابقات مونده . هنوز دوام موتور های ماشینا مهک نخورده . در ضمن میتونم بگم که ناندو امروز بهترین و هیجان انگیز ترین رانندگی داشت . به امید سکو ناندو و قهرمانی سب

  33. DR.ARDALAN

    1

    0

    کارشناس TV SPORT :

    میشود هواداراش نبود
    میشود دوستش نداشت

    اما نمیشود تسلط و مهارت لوییس را در رانندگی تحسین نکرد و از ان لذت نبرد.

    یکی از زیباترین توصیف هایی که شنیدم…

    واقعا چرا اینقدر در مورد لوییس صحبت میشه؟
    چرا اینقدر هوادار دارد؟

    البته چون شانس دارد که هوادار دارد.☺

دیدگاه خود را بیان کنید