فرمول یک ایراندنیل ریکاردو موفق شد تا در روز شگفتی آفرینی تیم ردبول و با استراتژی بسیار عالی، پیروز گرندپری فرمول یک چین 2018 شود. در رده‎های دوم و سوم نیز والتری بوتاس و کیمی رایکونن قرار گرفتند.

خلاصه اتفاقات گرندپری چین 2018:

10:35 سباستین فتل و هم تیمی‎اش کیمی رایکونن در خط نخست قرار دارند و بوتاس، همیلتون در ردیف دوم و ماشین‎های ردبول نیز در پشت سر آنها می‎باشند.

10:38 فراری‎ها و مرسدس‎ها مسابقه را با لاستیک سافت و دیگر راننده‎ها تا رده دهم با لاستیک‎های التراسافت آغاز خواهند کرد.

10:40 دور گرم کردن لاستیک‎ها آغاز می‎شود.

10:44 و مسابقه رسما آغاز می‎شود و سباستین فتل با استارت خوب خود، جلوی کیمی رایکونن را سد می‎کند. این کار سبب شد تا بوتاس در پیچ شماره یک از رایکونن سبقت بگیرد به رده دوم صعود کند.

10:45 ورشتپن نیز شروع خوبی داشت و از جایگاه پنجم به سوم رسید. رایکونن در جایگاه چهارم و همیلتون در پنجم قرار گرفت.

استارت - مسابقه گرندپری چین 2018

استارت – مسابقه گرندپری چین 2018

10:46 در رادیو به ورشتپن گفته می‎شود: شروع خوبی بود، آرامشت را حفظ کن.

10:46 در پایان دور اول، فتل توانست یک ثانیه فاصله با بوتاس باز کند.

10:47 آلونسو نیز شروع خوبی داشت و خود را به رده 11 رساند.

سباستین فتل- مسابقه گرندپری چین 2018

سباستین فتل- مسابقه گرندپری چین 2018

10:47 رده‎های نخست تاکنون: فتل، بوتاس، ورشتپن، رایکونن، همیلتون، ریکاردو، هالکنبرگ، ساینز، گروژان و مگنوسن.

10:48 ده راننده بعدی نیز: آلونسو، استرول، آکون، پرز، سیروتکین، وندورن، لکرک، هارتلی، گسلی و اریکسون می‎باشند.

10:49 ظاهرا آکون و پرز در اولین دور مسابقه، برخورد کوچکی داشتند.

والتری بوتاس- مسابقه گرندپری چین 2018

والتری بوتاس- مسابقه گرندپری چین 2018

10:51 چهار دور از مسابقه سپری شده و فتل فاصله خود را با بوتاس به 2.4 ثانیه رسانده است.

10:52 وندورن از سیتروکین سبقت می‎گیرد و حالا، در جلوی خود، پرز را دارد.

کیمی رایکونن- مسابقه گرندپری چین 2018

کیمی رایکونن- مسابقه گرندپری چین 2018

10:53 با وجود اینکه رایکونن شروع بهتری نسبت به فتل داشت اما باید در پیچ شماره یک، عقب می‎کشید و به بوتاس اجازه عبور می‎داد.

10:55 بوتاس سعی دارد تا فاصله خود با فتل را در بازه 2.4 ثانیه حفظ کند. ورشتپن در میان دیگر راننده‎های پیشتاز، لاستیک‎های نرم‎تری دارد و انتظار می‎رود زودتر از بقیه به پیت بیاید.

11:00 برندون هارتلی در پایان دور یازدهم به پیت می‎آید. او لاستیک‎های التراسافت خود را به مدیوم تغییر می‎دهد.

11:04 آکون نیز که در جایگاه 12 قرار داشت، به پیت می‏‎آید. به دنبال وی پرز نیز به پیت لین می‎آید.

11:07 فعلا راننده‎های پیشتاز مسابقه همگی در بازه 1:39.0 دور می‎زنند.

11:08 فتل همچنان در حال فاصله باز کردن از بوتاس می‎باشد.

11:08 کارلوس ساینز نیز به سختی توانست از برندون هارتلی سبقت بگیرد و در جایگاه 15 قرار بگیرد.

11:10 در حالی که ورشتپن روز خوبی را سپری می‎کند، هم تیمی وی، چندان از عملکرد ماشین راضی نیست.

11:11 همیلتون می‎گوید: من دارم فشار می‎آورم تا فاصله ایجاد نشود. نمی‎توانم به کیمی نزدیک شوم.

پیت‎استاپ دوتایی تیم ردبول - مسابقه گرندپری چین 2018

پیت‎استاپ دوتایی تیم ردبول – مسابقه گرندپری چین 2018

11:12 و در نهایت، ورشتپن به پیت می‎آید. ریکاردو نیز راه هم‎تیمی‎اش را در پیش می‎گیرد. هر دو لاستیک‎های مدیوم را برای ادامه مسابقه انتخاب می‎کنند. ورشتپن در جایگاه پنجم و ریکاردو در جایگاه هفتم به مسابقه می‎پیوندند.

11:13 همیلتون برای تعویض لاستیک می‎آید. به او گفته شده که خلاف کار رایکونن را انجام بدهد. او لاستیک‎های سافت خود را به مدیوم تغییر می‎دهد.

11:16 بوتاس نیز لاستیک‎های خود را به مدیوم تغییر می‎دهد.

سباستین فتل - مسابقه گرندپری چین 2018

سباستین فتل – مسابقه گرندپری چین 2018

11:17 در پاسخ به پیت‎استاپ‎های مرسدس و ردبول، فتل برای تعویض لاستیک می‎آید. فتل لاستیک‎های مدیوم را انتخاب می‎کند و پشت سر بوتاس بیرون می‎آید.

11:18 در میان راننده‎های پیشتاز، تنها رایکونن تاکنون لاستیک‎های خود را تعویض نکرده و همچنان با همان لاستیک‎های سافت، در حال ادامه دادن مسابقه است.

کیمی رایکونن - مسابقه گرندپری چین 2018

کیمی رایکونن – مسابقه گرندپری چین 2018

11:20 رایکونن تاکنون 22 دور مسابقه را با لاستیک‎های سافت سپری کرده و بهترین استراتژی برای او، استراتژی یک پیت‎استاپ می‎باشد.

11:24 فتل در حال کم کردن فاصله خود با بوتاس می‎باشد و هر دو آنها نیز در حال تعقیب رایکونن می‎باشند.

11:27 بوتاس در پیچ شماره یک، سرانجام سبقتش را از رایکونن می‎گیرد و به دنبال او نیز، فتل در پیچ شماره یک، از هم تیمی خود عبور می‎کند و تعقیب بوتاس را آغاز می‎نماید.

11:28 رایکونن سرانجام به پیت می‎آید.

11:29 فتل که دی‎آراس در دسترسش قرار داشت، نتوانست از بوتاس عبور کند.

کیمی رایکونن - مسابقه گرندپری چین 2018

کیمی رایکونن – مسابقه گرندپری چین 2018

11:30 رایکونن، لاستیک‎های تازه مدیوم را برمی‎گزیند و در جایگاه ششم و پشت سر دو ماشین ردبول و همیلتون به مسابقه بازمی‎گردد.

11:31 چارلز لکرک در پیچ شماره یک اسپین می‎شود اما موفق شد تا جایگاهی را از دست ندهد.

11:32 فرناندو آلونسو نیز سرانجام به پیت می‎آید.

11:33 دو ماشین تورو روسو در پیچ شماره 14 با یکدیگر برخورد می‎کنند.

11:34 فاصله بین بوتاس در صدر و فتل در جایگاه دوم، فعلا یک ثانیه است.

11:35 برندون هارتلی که پس از برخوردش با هم تیمی‎اش، مشکلی برای ماشینش پیش آمده، به پیت می‎آید.

11:36 به دلیل وجود خرده‎های ناشی از برخورد دو ماشین تورو روسو، ماشین ایمنی به درون پیست می‎آید.

پیت‎استاپ دوتایی تیم ردبول - مسابقه گرندپری چین 2018

پیت‎استاپ دوتایی تیم ردبول – مسابقه گرندپری چین 2018

11:36 دو راننده ردبول از این فرصت استفاده می‎کنند و برای دومین پیت‎استاپ به پیت‎لین می‎آیند. ماشین‎های رنو و فورس‎ایندیا نیز به برای تعویض لاستیک می‎آیند.

11:41 نفرات برتر تاکنون: بوتاس، فتل، همیلتون، رایکونن، ریکاردو، مگنوسن، هالکنبرگ، گروژان و آلونسو.

والتری بوتاس - مسابقه گرندپری چین 2018

والتری بوتاس – مسابقه گرندپری چین 2018

11:46 ماشین ایمنی از پیست خارج می‎شود و والتری بوتاس با شروع خوب خود، از فتل فاصله می‏‎گیرد.

11:47 هالکنبرگ از مگنوسن سبقت می‎گیرد و در جایگاه هفتم می‎ایستد. آلونسو نیز رده نهم را از گروژان بدست می‎آورد.

11:48 پیر گسلی برای ضربه‎ای که به هم‎تیمی خود، برندون هارتلی، زده بود، 10 ثانیه جریمه شد.

11:49 بوتاس فاصله خود با فتل را به 1.8 ثانیه رسانده است.

دنیل ریکاردو - مسابقه گرندپری چین 2018

دنیل ریکاردو – مسابقه گرندپری چین 2018

11:50 ریکاردو موفق می‎شود تا با سبقت از رایکونن، در جایگاه پنجم قرار بگیرد.

11:51 ورشتپن و همیلتون در پیچ شماره 4 با یکدیگر برخورد می‎کنند. مکس ورشتپن جایگاه چهارمی خود را از دست می‎دهد به رده پنجم سقوط می‎کند. ظاهرا بین ورشتپن و همیلتون برخوردی صورت نگرفته و ورشتپن قبل از برخورد، به سمت راست چرخیده از برخورد جلوگیری کند.

11:54 دنیل ریکاردو موفق می‎شود تا از لوییس همیلتون نیز سبقت بگیرد و احتمال حضورش در سکوی گرندپری چین را بیشتر کند.

مکس ورشتپن - مسابقه گرندپری چین 2018

مکس ورشتپن – مسابقه گرندپری چین 2018

11:56 ورشتپن نیز موفق شد تا در پیچ شماره 4 از همیلتون سبقت بگیرد. ظاهرا استفاده از لاستیک‎های سافت بسیار به نفع ردبول‎ها بوده است.

11:57 به دنبال آن نیز، ریکاردو از فتل سبقت می‎گیرد تا در جایگاه دوم قرار بگیرد.

11:58 ورشتپن در حال نزدیک شدن به فتل است و با او برخورد می‎کند. هر دو ماشین اسپین می‎شوند.

12:00 رایکونن جایگاه سوم را بدست می‎آورد و همیلتون در جایگاه چهارم قرار می‎گیرد.

دنیل ریکاردو - مسابقه گرندپری چین 2018

دنیل ریکاردو – مسابقه گرندپری چین 2018

12:01 دنیل ریکاردو در پیچ شماره 4 از بوتاس سبقت و رهبری مسابقه را در دست می‎گیرد.

12:02 فتل در حال حاضر در جایگاه هفتم و پشت سر هالکنبرگ قرار دارد.

12:03 نفرات برتر تاکنون: ریکاردو، بوتاس، رایکونن، همیلتون، ورشتپن، هالکنبرگ و فتل.

12:04 ده ثانیه پنالتی به ورشتپن برای برخوردش با فتل داده می‎شود.

12:06 ورشتپن برای بار دوم در این مسابقه، از لوییس همیلتون عبور می‎کند. آلونسو نیز خود را به جایگاه هشتم می‎رساند.

12:10 تنها 6 دور تا پایان مسابقه مانده و فتل با هالکنبرگ 3.8 ثانیه فاصله دارد. آلونسو نیز از پشت در حال نزدیک شدن به فتل می‎باشد.

12:13 به نظر نمی‎رسد که رایکونن بتواند از بوتاس عبور کند.

12:14 تیم تورو روسو به برندون هارتلی دستور می‎دهد تا از مسابقه کناره‎گیری کند.

12:15 ظاهرا ماشین فتل یا لاستیک‎هایش آسیب دیده‎اند. و در همین حال، از سوی آلونسو تحت فشار قرار دارد.

12:16 آلونسو سرانجام سبقت خود را از فتل کامل و به جایگاه هفتم صعود می‎نماید.

12:18 و دور نهایی آغاز می‎شود.

12:20 و تمام. ریکاردو توانست در روز شگفتی ردبول و ناکامی فراری، پیروز گرندپری چین شود.

جدول نهایی:

مسابقه گرندپری چین 2018

مسابقه گرندپری چین 2018

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

204 دیدگاه

      • HamidFTN

        11

        1

        همون طور که قبلا گفتم اگه مکس خریت نکنه مسابقه خوبی خواهد بود

        برای بعضی ها خیلی خوب شد

        ولی مکس خیلی با احتیاط در مورد همیلتون صحبت میکنه و با احتیاط بیشتری برخورد میکنه به ماشینش که شاید صندلی مرسدس رو از دست نده ???

        ولی در مورد زدن به ماشین فتل رحم نمیکنه

        در کل مسابقه جالبی بود
        زیبایی مسابقه به همین برخوردهاش هست

        خوشحالم برای دنیل لیاقتش رو داره ???

    • max verstapen

      5

      74

      خواهشا رانندگیه افتضاح مرسدسی ها و افتضاح تراز اون خواب بودن گاراژ فراری هارو گردن مکس نندازید . کاشکی این مکس نبود اونوقت میدیدم شما گندکاری تیماتونو گردن کی مینداختین . کی میخواین قبول کنین مکس یه نابغه هستش که جای خودشو توی فرمول یک باز کرده . ولی همه اینا یه طرف اون پایین توی کامنتها دهقان فداکار گفت اریکسون هم خوب بود! خداییش ۵دقیقه خندیدم دلمونو شادکردی مرسی.

      • DR.ARDALAN

        35

        4

        شما حتما یک کلاس مفاهیم فارسی بروید، من الان تازه متوجه شدم. شما تقصیری نداری، مفاهیم را به اشتباه متوجه شدی.
        مثلا نابغه ، دوست عزیز به شخصی میگن که که از بدترینها، بهترین ها میسازد.
        شما یک گزارشگر پیدا نمیکنی در اینهمه شبکه از این پسر که یقیننا ثمر ازدواج فامیلی است تعریف کنه. بمحض نزدیک شدن مکس، شبکه فاکس جالبه میگه مکس که نزدیک میشه راننده سیفتی کار میره میشینه داخل ماشینش.
        میدانی یعنی چی؟ یعنی الان میزنه به یک نفر.
        شما حتما برو مفاهیم را برای خودت اپدیت کن.
        اینو خداشاهده دارم جدی میگم.
        چون شما واقعا نمیدانی چه میگویی. اگر مکس نابغه است، پس لوییس و فتل خدایان روی زمین هستن.
        امیدوارم ، یک تصمیمی گرفته بشه یا برش گردانن فرمول دو‌ ، یا فعلا کلاسهای توجیهی بگذارند که نباید به کسی بزنی.
        البته اصولا افرادی که اسکلت صورتشان جلو هستش، اصولا این افراد در زمینه محاسبه شرایط بحرانی ضعیف هستن . این یکی مسائل پزشکی است.
        بهرحال شکا حیغی، منطق داری، و‌مفاهیم را طوره ذیگری استفاده میگنی.

    • cfz

      28

      42

      باز هم کیمی رو فدا کردن اما خدا کیمی رو دوست داشت. فتل هم خیلی نامردی کرد اونجوری موقع استارت کیمی رو بست چوب خدا رو خورد فتل. در کل مسابقه خیلی جذابی بود آلونسو هم سبقت قشنگی از فتل گرفت. فتل هم که اصلا اشتباه نمیکنه :))))

      • akbar

        34

        14

        کجا سیر می کنی؟!! فتل لاستیک هاش بخاطر برخورد مدمکس از بین رفت…

      • ايزديار

        13

        7

        cfz با قسمت اول حرفت موافقم
        واقعا بستن كيمي توي استارت حماقت بود
        راحت بوتاس لاين خودشو گرفت امد دوم شد
        كلا فراري ها وقتي خط يكو ميگيرن حواسشون فقط به هم تيميشونه و مرسدس رو بيخيال ميشن

        ولي خداييش بعضي طرفدارها فقط ميخان ديگري رو بكوبونن
        اقاي ياسين، نميدونم چند سالته(البته از كامنتات ميشه حدس زد) از ادب خارج نشو لطفا.
        قسمت دوم كامنتت cfz
        حالا مسخره كنيد فتل رو
        فتل ماشينش ايراد پيدا كرد.
        مي بينم روزي رو كه مكس با ٤٤ تصادف كنه و از مسابقه خارجش ميكنه.
        دور نيست اون روز

      • seb5

        17

        9

        فکر کنم شما از اون دسته طرفدارهای هستی جناب cfzکه خودتو زدی بخواب و دوستت داری که همه بخورن بهم از مسابقه برن بیرون تا ۴۴ پیت لینی اول شه امروز این ریس خیلی چیزها رو مشخص کرد عکس کنار ماشین وتل رو برو ببین کنده شده میدونی یعنی چیه گفته شده دانفورس نداشته سبقت ورشتپن از کنار که تو میچ زد با وتل هم برو از سه تا دوربین نشون داده که گزارشگر اسکای بلند گفتن nooooooo مکس و اون جریمرو گرفت ووقعا خوشحالم برا گور کن که از چهارتا راننده سبقت گرفت کیمی وتل بوتاس و همیلتون ببین سه دور پشت وتل موند ریکاردو بعد سبقت گرفت یعنی کلاس رانندگی بعد ورشتپن تا رسید شیرین کار یش گل کرد راستی چرا اول مسابقه به همیلتون که رسید نزد بهش دستشو داد به خاکی ولی به وتل که رسید صاف رفت تو شکمش و باز هم پسر سریع پیت لینی از بوتاس شکست خورد و اونجا خنده دار بود همیلتون نمیتونست از کیمی سبقت بگیره صباغ اسرار داشت که حتما یه چیزی هست حتما یه چیزی شده ماشینش که نمیتونه سریع باشه و درکل مصاحبه وتل رو بخون باخنده گفته که مکس سیصد تا ریس هم تمام کنه دست از این رانندگیش بر نمیدارخ وتصادفهایی داره و بحرین که همیلتون با لعنی به ورشتپن میگه کله خر بله شخصیتها با هم فرق دارن دیگه

      • قلندر

        9

        9

        عزیز جایی سیر نمیکنه هم فتل و هم فراری چوب خوردن اکبر جان وقتی اینقد کیمی خوبه امسال چرا تلاش برای اولی نکنه

      • akbar

        11

        3

        قلندر جان من اون قسمت رو گفتم که الونسو سبقتش از فتل به خاطر لاستیکای دود شده ی ناشی از اسپین بود، وگرنه نگفتم کیمی تلاش نکنه واسه اولی…

    • Imanmomeni

      49

      8

      با سلام.من دیشب گفتم مد مکس خخخخ پشت سر همیلتون خخخخ بازم خخخخ دقیقا این جمله رو گفتم.اولش خواست همیلتون رو بزنه نتونست.دید فایده نداره رفت فتل رو زد.آقا من یه چیزی می گم خداوکیل عادلانه لایک بدین یا ندین.قهرمانی هر سال رو مد مکس با تعداد برخورداش و شیرین کاریاش بین فراری و مرسدس تقسیم می کنه!!!!

    • ايزديار

      20

      7

      فتل كه بعد تصادف ماشينش داغون شد اينو هر بچه اي فهميد
      اما
      كامنت ها رو كه بخونيد..
      متوجه شور و شعف فراواني از طرفداران ٤٤ ميشيد
      نميدونم چرا؟؟؟
      رانندشون قهرمان شده؟
      رانندشون سكو گرفته؟
      رانندشون از همه سبقت گرفته؟
      رانندشون رقابت درون تيمي رو برده؟
      رانندشون خوب دفاع كرده؟
      گفت دفاع كن، گفت بلدم خودم
      كلا حرفي از عملكرد رانندشون ندارن كه بزنن?

      • DR.ARDALAN

        0

        0

        من جواب شما را بصورت خصوصی میدهم چون اینجا خیلی ها تحملش را ندارن. در ضمن علیرضا صباغ را اول بروید بشناسیدش که چه اعتباری در همین فرمول یک دارد و چه سمتی در همین رابطه دارد. اون متوجه میشوید وقتی چیزی میگه ، میداند و میگوید. یک کودک هم میدید میدانست که ماشین لوییس مشکل دارد، در ضمن ذوست عزیز شما گویا گذر از هر پیچ را یکدور حساب میکنی.
        اما در کل لوییس بارها نشان داده کهدختی با شرایط نابرابر هم یک بنده خدایی را که اتفاقا پارسال همین موقعها بود که بهش گفتن ذیگه اجازه ندارد بصورت مربی در اکادمی نوجوانان شرکت کند، چون باعث الگو بد و سرمشق بدی هستش، این حکم امسال هم تغییر پیدا نخواهد کرد.
        شما میدونی الگو و سرمشق بد بودن یعنی چی؟ چون میگن هوادارنش خوب میدانن. یعنی اینکه دوست ندارن یک فتل دوم تربیت بشه….
        جالبه چرا همه لوییس خوب هستن ولی با این فتل مشکل دارن. البته مردم کشورش هم اینجا مشکل دارن.
        البته از حق نکذریم ، فتل در بدترین زمان ممکن وارد دنیای حرفه ای شد، زمانی که قلب های مردم المان محبوب خودش را در سینه داشت، که شوماخر بود، و اینهم باعث میشد فتل خیلی به چسم نیاد، اما بعدش با شاهکارهایش .
        فتل بعد از اذربایجان ، بی نهایت از محبوبیتش مخصوصا در المان کم شد.

  1. ايزديار

    62

    11

    جذاب و اعصاب خرد كن

    پيش بيني دقيق رو داشتيد
    فراري باز هم گند زد
    درد و بلاي استراتژيست هاي ردبول بخوره توي سرشون

    بفرض بهترين راننده دنيا
    بفرض بهترين ماشين دنيا
    اما استراتژي آب دوغي
    چجوري راننده يا تيم ميخاد قهرمان بشه
    تبريك به آريوابنه

    يكي بايد جلوي مكس ديوانه رو بايد بگيره ١٠ ثانيه چيه آخه

    طفلك فتل
    طفلك كيمي
    طفلك ما طرفدارها

    • akbar

      32

      10

      دیدین مکس چطوری واسه اینکه نزنه به همیلتون رفت خاکی??? اما به فتل که رسید صاف رفت تو شکمش، 10 ثانیه پنالتی هم که افاقه نکرد و باز جلو فتل تموم کرد!!! این چه بساطیه داورا به پا کردن! باید درایوترو بهش میدادن

    • TRANS AM

      15

      0

      دوست عزیز ایزدیار. موافقم با اینکه گفتی طفلک طرفدارها. ولی با طفلک گفتن به راننده ها موافق نیستم. امثال فتل ، رایکونن و همیلتون و بعضی های دیگه راننده های فوق حرفه ای هستند و با این جور شکست و پیروزیها بخوبی آشنایی دارن و روح و روان خودشونو کنترل میکنن . البته این خصوصیت خوب غربی هاست که روحیه خودشونو تو هر شرایطی حفظ میکنن. نمونه بارزش آلونزو است که از آخرین قهرمانیش( ۲۰۰۶) ۱۲ سال میگذره ولی هنوز امیدواره. اگه یه جای آلونزو یه آدم معمولی بود الان از غصه سر از دارالمجانین در آورده بود!

    • سجاد

      29

      6

      دیگه بسه از بس گفتیم حادثه مسابقه ای.دیگه بسه ساده فرض کردن قضیه.دیگه بسه مماشات درباره این بشر.میگن سوء ظن نداشته باشید.این بشر از عمد داره میزنه.مدام تو ماشین فراریاس.چرا واقعا.خستمون کرد به خدا.ریکیاردو کجا این کجا.

      • Omid

        11

        2

        منم به همین نتیجه رسیدم
        احتمالا یه مافیا تو فرمول یک بوجود اومده!

  2. سجاد

    45

    11

    یعنی فرق سافت با مدیوم اینقدر زیاده؟مرسدس و فراری تو قوطی بودن قشنگ.این بشرو بندازید بیرون داره گند میزنه به همه.آدم اینهمه بی فکر.جالبه که به فتل یه جوری میزنه که حذف بشه ولی جرات نکرد به همیلتون بزنه.ریکیاردو رو نگا کنید و مقایسش کنید کلاس آموزشی گذاشت.واقعا عالی و لذت بخش.بهترین استراتژی برای ردبول گرچه سیفتی کار هم کمکشون کرد.عجب آندرکاتی.بیچاره فتل.ماشالا فراری.استاد استراتژی.قشنگ امتیاز راننده هاشو تقسیم میکنه بین مرسدس و ردبول.دست به خیرش خوبه دیگه.چقدر بعضی از طرفداری فراری و مرسدس زود قضاوت کردن راجع به خوبی فراری.مشکل مرسدس همون دما و اولتراسافت بود.با سافت و مدیوم خیلی بهترن.و چقدر گسلی امروز بد بود.رایکونن هم‌ خودش بد بود فراری هم بهش گند زد.مرسدس تا قبل از پیت استاپ ردبول خیلی سریع بود امروز.مرسدس همیشه خوبه.هیچوقت نباید دست کمش گرفت.هر وقت فراریا یکو دو شدن از خوشحالی یادشون میره واسه فردا برنامه بریزن.خوشحالم که ردبول هم به رقابت اضافه شد ولی کاملا ناعادلانه فتلو حذف کردن از رقابت.تنها کسی که امروز خوشحالم کرد هالکنبرگم‌ بود.رایکونن خیلی بد بود نتونست از بوتاس سبقت بگیره

    • Fastboy 44

      18

      12

      ببخشیدا که اینه میگم
      جرات نکرد به همیلتون بزنه??!!!
      مگه همیلتون با مکس نسبتی داره???
      بحرین هم همیلتونو زد مگه یادتون رفته
      این بشر (استغفر الله) خدا و خرما و هیچ چیز دیگه سرش نمیشه

      • soroush_sh_11

        18

        19

        بوتاس و ریکیاردو هم میتونستن تصادف کنن اما بوتاس عقب کشید همینطور همیلتون و ورشتپن.اینکه دو تا راننده تصادف میکنن هر دو مقصرن اما یکی بیشتر از اونیکی

    • Hamed

      10

      12

      سجاد خان با سافت و مدیوم “خیلی بهترن” ؟ نه خداییش این جو دادنه
      میشه گفت برابر بودن تو شرایط مسابقه زمانی که فتل با سافت جلو بود یه فاصله ثابت حدود 3.5 ثانیه تا قبل اندرکات وجود داشت و زمانی که بوتاس با مدیوم جلو بود بازم نه بوتاس میتونست فاصله بندازه نه فتل میتونست اینقدر نزدیک بشه تا سبقت بگیره تو یه نمودار تقریبا موازی میروندن دقیقا تو همین جور شرایطاس که استراتژی میشه برگ برنده رقابت

      • سجاد

        7

        1

        خیلی بهترن نسبت به اولتراسافت.نسبت به خودشون قیاس کردم نه تنها فراری.اول ببین چی گفتم بعد گیر بده.منم‌ آدمی نیستم که جو بدم.

      • Sadegh. A

        23

        5

        همیلتون باید دفاع کردنو از آلونسو یاد بگیره! من تو دفاع از آلونسو بهتر ندیدم. فتل هم بد دفاع نمیکنه در کل. بعضی مواقع از گروژان هم دفاع‌های خوبی دیدم. خوب البته گروژان هم تجربه خوبی داره!

      • max verstapen

        7

        31

        بیشعور شما وامثال شماهستن که خیلیاتون به سن گواهینامه گرفتن نرسیدین اونوقت فقط توهین میکنین بیشعور شما وامثال شما هستین که اگه توی ماشین فرمول بشینید پیچ اول ازشدت نیروی جی بیهوش میشید اونوقت بخودتون اجازه میدین مثل آب خوردن توهین کنید مکس با اونهمه تصادفش اینقدر شعور داره که احترام همه رو نگه داره اونوقت یکی مثل تو وامثال پیدامیشن ومثل شخصیت خونوادگیشونو نشون میدن! بله دوست بی ادبم من پشت ماشین فرمول نشستم و دورشو گذروندم و میدونم چقدر سخته رانندگی باهاش تو پشت ماشین بابات نشستی که حالا داری توهین میکنی؟! واسه مدیرای سایت متاسفم که حساب کاربری این دوستمونو که بی ادب تشریف دارنو نمیبندن! بعد میگن چرا خیلیا که تا پارسال بودن الان نیستنو نظر نمیدن!

      • Omid

        22

        3

        جناب max verstapen
        یعنی شما میگید فقط هرکی توی ماشین فرمول یک نشسته بیاد اینجا کامنت بزاره؟
        خب تعداد این افراد توی دنیا چند نفره؟ انگار هنوز متوجه نشدین فرمول یک رقابت ورزشیه ( مثل بقیه رشته ها) و برای “عموم” که لذت ببرن یعنی برای افراد عادی
        و هرکس میتونه دیدگاهش رو بگه

        مگه قبل از شروع مسابقه توی تلویزیون هشدار میویسه که فقط افرادی که پشت ماشین فرمول یک نشستن صلاحیت دیدن این مسابقات رو دارن بقیه کانال رو عوض کنن!؟

        شما فقط دوست داری توی همه ی کامنت ها یه جوری به یه نحوی این موضوع رو بگی که ماشین فرمول یک رو از نزدیک دیدی که البته راست و دروغش رو کی میدونه….چون حتی اسم و فامیل تون رو هم ننوشتید
        اگه اینطوره منم راننده ی تست فراری هستم! کسی میتونه برعکسش رو ثابت کنه؟

      • Fastboy 44

        5

        6

        حواست به خودت باشه ها
        دفعه بعدی بگی لپی……….
        بهتره نگم مکزیک 2017 رو

      • akbar

        18

        5

        اگه اسپین استرالیاش نبود الان پشت بوتاسم بودین

      • max verstapen

        3

        11

        اولا امید جان من نگفتم نظر ندین و کسی حق نظر دادن نداره برو دوباره کامنت منو بخون میفهمی منظور و مقصودم با کسایی بود که از الفاظ بیشعور بی ناموس و خیلی بی ادبیای دیگه استفاده میکنن من حاضرم هزارتا دیسلایک بخورم ولی اخلاقمو وشخصیتمو زیر پا نذارمو به هیچ راننده و طرفداری توهین نکنم من از زمانی که با سایت آشنا شدم (حدودا ۳سال پیش) دنبال چندتا مطلب فنی توی سایت بودم که بیشتر با دنیای حرفه ای فرمول یک آشنا بشم اما الان میبینم فضای سایت پرشده از بی احترامی از بی ادبی . من قصد نداشتم بگم با ماشین فرمول رانندگی کردم اما اگه شما آقا امید شک داری و فکرمیکنی لازمه شمارتو بفرس واسم تا لایسنسمو واست بفرستم خداشاهده بعداز دوسال رفتوآمد توی این سایت الان مجبور به گفتن این حرفا شدم وگرنه قصد پزدادن نداشتمو ندارم . اما چنان بعضی ها درمورد راننده ها قضاوت میکنن انگار ۵تاقهرمانی آوردن من میدونم تواون سرعت کنترل کردن ماشین سخته چرا خودتونو جای مکس نمیذارین یه درصد احتمال بدین نتونسته باشه کنترل کنه میدونم راننده ی مورد علاقتونو دوست دارین و ناراحتین که مکس بهش برخورد کرد اما حرف و نظرتونو با بی ادبی نزنین من با این مخالفم با فحش دادن مخالفم همین . این آخرین کامنت من توی این سایت هستش من گروه خودمو دارمو اونجا با دوستای خوبم درمورد فرمول یک گفتگو میکنیم . دیگه هم اینجا وتوی این سایت مستهجن که پرشده از الفاظ رکیکو زشت پیام نمیذارم مدیران سایت هم که انگار توی خواب زمستونی موندن و بیدارن نشدن . ببخشید اگه تواین دوسال با نظراتم ناراحتتون کردم حالاهم هرچقد دوست دارین دیسلایک بدین ولی ادب مرد به ز دولت اوست . دوستتون دارم خدانگهدار واسه همیشه.

      • الف.ی

        1

        5

        داداش فتل چند بار سال پیش پشت رایکونن تو تعیین خط در اومد؟ یه کم منطق داشته باشید لطفا
        برای من که طرفدار لوییس و مرسدس هستم خیلی بده که مرسدس امسال قهرمانی تیمی و فردی رو به دست نیاره چون احتمال خیلی زیاد فتل قهرمان میشه و زودتر از لوییس به 5 میرسه و همینطور مرسدس نمیتونه به رکورد 5 قهرمانی پشت سر هم فراری برسه ولی در کل لوییس مثل سال پیشش سرحال نیست

    • yaser

      13

      3

      آقا مهرداد عزیز مکس ما رو از سوم انداخت هشتم اون احمق هایی که تو فراری نشستن و دائما به ضرر فتل کار میکنن اونا مقصرن که هیچ وقت نتونستن یه کمکی کنن قربونشون برم pit stop crew هم که میزنن پا میشکونن تو 4 ثانیه لاستیک عوض میکنن دیگه نمیدونم چی بگم یکم امیدوار شده بودم که این مسابقه یادم آورد که نه این تیم فراری نمیتونه قهرمان بشه مشکلش اینه که استراتژی نداره ،بعد از اونور میان به مکس 10 ثانیه پنالتی میدن که بازم به ضرر فتله و به نفع همیلتون من نمیدونم داره چی اتفاق میفته،

      • الف.ی

        3

        5

        یه چیزی میگم وجدانا منطقی فکر کنید راجع بهش
        در اینکه استراتژیست های فراری خوابن هیچ شکی نیست ولی انتظار دارید هر مسابقه با قربانی کردن کیمی قهرمان بشید؟؟؟؟!!!!
        حالا من موندم چرا مرسدس تو خواب زمستونی مونده
        مرسدس پاشو دیگه بهاره
        به امید پیروزی دوباره مرسدس در باکو
        قدرت نمایی و 1_2 لوییس و والتری

  3. JBjb

    51

    15

    خب باز هم مکس وشتپن که هر سال در راستای کسب امتیازقهرمانی برای پسر خوش شانس لوییس همیلتون رانندگی می کنه، و پارسال باعث قهرمانی همیلتون شد و قهرمانی جهان رو از فتل گرفت، به فتل زد و در مسابقه ای که با وجود همه ی اشتباه استراتژی فراری و سیفتی کار راحت جلوی پسر خوش شانس تموم می کرد توسط وشتپن اسپین شد و اسیب دید تا پسر خوش شانس جلوی رقیب مستقیمش فتل قرار بگیره و بجای اینکه فتل اخلاف امتیازش بیشتر بشه، این اختلاف امتیاز همیلتون با فتل بود که کمتر شد

    وشتپن بعد اینکه سال قبل توی کانادا مکزیک به فتل زد و تو سنگاپور فتل رو اوت کرد قهرمانی جهان رو ازش گرفت و تو بریتانیا غیر قانونی جلوش رو بست، باز هم به فتل زد ولی سوال اساسی اینه که چرا فقط به رقبای همیلتون در جدول قهرمانی میزنه؟؟؟؟ چرا یک بار تا الان به رفیقش پسر خوش شانس نزده و در مقابلش همیشه با احتیاط رانندگی میکنه و حتی امروز رفت رو چمن برا اینکه به همیلتون نخوره ولی رفت توی شکم فتل و امیتاز قهرمانی جهان از فتل گرفت. امتیازهایی به فتل ضرر زد بخشی ش هیچ شاید اخر سال همین 2+2 امتیازی که الونسو و هالک جلوی فتل تموم کردند باعث شه قهرمانی جهان باز از فتل گرفته شه به پسر خوش شانس برسه!!!

    و سیفتی کاری که ناشی از برخورد مشکوک راننده های تیم دوم ردبول بود که هیچ شانسی برای کسب امیتاز نداشتند و نفعش رو ردبول ها ریکیاردو و پسر خوش شانس لوییز همیلتون بردند.

    و خطاب به استراتژیست های فراری که هر بار یه شاهکاری رو می کنند باید گفت دست خوش، روی هر چی نابغه هست کم کردید، همه پای تلویزیون خونه شون می دونستند بوتاس داره فتل رو اندرکات میکنه شما چطور نمی فهمیدید و فتل رو دیر به پیت لین بردید؟؟؟؟؟

    مسابقه ای که در بدترین حالت فتل باید 6 امتیازجلوی پسر خوش شانس همیلتون تموم می کرد ، پسر خوش شانس چهارم میشه 12 امتیاز و فتل هشتم میشه 4 امتیاز، 8 امتیاز اختلاف و 6+8 امتیاز یعنی 14 امتیاز، فتل امتیاز از دست میده بخاطر خرابکاری های وشتپن و پسر خوش شانس 14 امتیاز نفع میکنه بخاطر کمکی های رفیقش وشتپن که سال 2016 هم کم به روزبرگ و فراری ها نزد و راه پسر خوش شانس رو باز می کرد مثل بلژیک مالزی و یا مجارستان پارسال که ریکیاردو رو از دور خارج کرد همیلتون از ششم اومد چهارم

    بحث اون اشتباه استراتژی فراری جداست اون اولی و برد و 21امتیاز رو از فتل گرفت. 25 منهای 4، 21 امیتاز ضرر اشتباه استراتژی

      • JBjb

        10

        6

        دوست عزیز تیم هاس توی استرالیا رتبه 4 و 5 در اختیار داشت که اون مسائل پیش اومد . دو هفته بعدش توی بحرین دیدی برای خود فراری هم پیش اومد و تفنگ تعویض لاستیک مثل اتفاقی برای هاس پیش اومد درست کار نکرد. اقای صباغ گفتند که هاس با دو رده ای که توی استرالیا از دست داد چیزی حداقل بین 20 تا 30 میلیون دلار پول از دست داده که این امتیاز و پاداش برای تیمی مثل هاس کلی حرفه، در ضمن توی استرالیا دو راننده هاس در دو جای متفاوت متوجه شدند که لاستیک شون درست جا نرفته و بهمین دلیل بوده که نقطه توقف شون فرق داشته گروژان دیرتر از مگنوسن متوجه شد و دو پیچ بعد تر از جایی که مگنوسن توقف کرد وایساد و طبق قانون که رو ریلیزهای ناطمئن خیلی سخت گیرن راننده باید هر جا متوجه بشه فوری توقف کنه

    • josef6565

      11

      1

      دوست عزیز هر دو راننده فراری باید تا حدود دور 26 در پیست می موندند و بعد تایر سافت. دیگه الان مسابقه تمام شده و همه فهمیدند که تایر مدیوم از چرخ های چوبی کالسکه های عصر روم سخت تر و کند تر هستش.
      قبلا ماشین و راننده عامل برد بودند ولی الان DRS و ماشین و استراتژی و جدیدا تایر !!
      نه فتل و نه همیلتون نتونستند در برابر DRS و تایر خیلی خیلی خیلی … نرم تر کاری از پیش ببرند.

    • DR.ARDALAN

      0

      1

      صبر کن ،،،،
      دوست عزیژ هر کسی بهت اینها را گفته دشمنت بوده.
      فتل در ستگاپپر با زبان خودش میکه من مقصرم اینها میگن نه. بعنی دیکه دارین به لطیفه گویی میرسین.
      مکزیک ، کی زد به لوییس، باکو کی زد به لوییس.
      چرا فتل را دیکه بهش اجازه اموزش در اکادمی را نمیدهند، چون میگن الگپی بد هستی، بخوانید خبرش در همین سایت هستش.
      خیلی تند میری.
      یک مقدار منطق، یک مقدار هدفمند ادم باید صحبت کنه. الان وقتی همه دیدن که فتل به مسابقه کیمی و مکس گند زد و ده بار هم گفت شرمنده ام، باز میای میگی مکس زده.
      اگر اینطوریه من از همه هواداران لوییس میخوام که از فردا بیاییم بگیم فتل خدا است ، دیگه پسر خدا هستش. چون دوستان اینطوری یکسری از عزیزان دارن منطق خود را از دست میدهن.

  4. shian

    51

    2

    عجب مسابقه ای!
    چه استراتژی خوبی داشت این ردبول و چقدر خوبه این دنیل!
    20 دور آخر رو زمین نبودم!
    حالا سوال اصلی اینه که مکس تو آذربایجان می خواد مسابقه کی رو خراب کنه؟!

    • McLaren F1

      22

      7

      دوست عزیز من خودم طرفدار آلونسوام
      اما درس رانندگی مال وقتیه که دو تا ماشین برابر باشن نه وقتی که یه ماشین آسیب دیده
      بهتره طرف حق باشیم همیشه

      • akbar

        9

        6

        طرفدارای 44 طرف حق نمیشناسن که!! فقط دنبال کل کل بدون منطقن…
        # 44 بوتاس رو بگیر در نره

      • SP7779

        9

        5

        چون مکزیک پارسال فقط لوییس پنجر شد
        اون قطعات بال شکسته فتل بودن
        بعدشم مکلارن هوندا رو با مکلارن رنو یکی میکنی؟!

      • Lewis Hamilton

        6

        6

        با لاستیک پنچر و دفیوز شکسته یه دور کامل پیستو زد و باعث کلی خرابی زیر ماشین شد

      • SP7779

        5

        3

        گوش نکردی همیلتون
        فقط لاستیک پنجر
        دیفیوزرش سالم بود
        اون قطعات بال سب بود

    • nohead

      13

      6

      دوست عزیز سبقت الونسو از فتل بخاطر اشکالی که بر اثر برخورد با مکس تو ماشین رخ داد بود. والا فتل ۶ ثانیه از الونسو جلو بود . خوب یه حساب ساده هم بکنی مکلارن به فراری نمیرسه چطور رسید و سبقت گرفت؟؟؟

  5. Seb

    54

    8

    لطفا یکی منو روشن کنه.فراری و مرسدس چرا تو سیفتی کار پیت نرفتن؟!
    باید صلاحیت شرکت در مسابقاتو از ورشتپن بگیرن،بمب ساعتی متحرک!

    • Ali n

      3

      7

      از نظر من تو سیفتی کار به پیت نرفتن چون چند دور قبلش تعویض لاستیک انجام داده بودن و نیازی به یک پیت استاپ رایگان زمان SC نبود زمان ورود SC فک کنم وسطای مسابقه حدود دور 25-26 بود.
      البته اگر SC حدودن 10-15 دور دیرتر میومد می شد استراتژی رو کمی aggresive کرد و اولترا بندازن برای حمله تو 10 – 12 دور آخر.

    • NR6

      20

      0

      نمیخوام توجیه کنم اشتباهشون رو ولی خود من هم اون لحظه فکر میکردم رو مدیوم بمونه بهتره چون اگه تعویض میکرد میرفت ششم و کلی از بوتاس دور میشد ولی با مدیوم میتونست تو دورهای پایانی سبقت بگیره کمتر کسی هم فکر میکرد بشه با سافت از ششم بیای اول و 9ثانیه اختلاف باز کنی:ll ولی خب شد دیگه
      ی نکته دیگه هم هست که ردبول هر چقدر هم خوب باشه بعیده بتونه در طول فصل برای رقابت تیمی و حتی راننده هاش حرفی برای گقتن داشته باشه در برابر مرسدس و فراری و از طرفی سومیشون قطعیه بدون شک بخاطر همین خیلی راحت تر از مرسدس و فراری ریسک میکنند.

  6. MERC

    28

    24

    فراری حقشه این بلاسرش بیاد , با اینکه بهترین ماشینو دارن, باز همچین سیاست هایی به کار میبرن
    از همین اول از اون راننده استفاده میکنن تا این یکی رو به قهرمانی برسونن با سیاست های کثیف
    مرسدس تا زمانی که مشخص نشه که یه راننده شانس قهرمانی نداره, بین راننده هاش فرقی نمیذاره

      • Sergio scaglietti

        11

        6

        Sp7770
        مزخرف نگو بچه یه جوری حرف میزنی انگار بوتاس تونست از فتل رد بشه نه تنها رد نشد ۳/۵ ثانیه هم اختلاف بو. بینشون بزن کنار بذا باد بیاد بابا حال بهم زن

      • Yasiin

        9

        5

        به گفته سینا دایچلند?اون نیم ثانیه اختلاف تو تعیین خط نبوغ فتل بوده

      • josef6565

        7

        3

        این طور که ما دیدیم تایر مدیوم نو و کهنه نداره و اصلا نمیتونه ملاک ارزیابی قدرت ماشین ها نسبت به هم باشه. فراری با تایر سافت هم از مرسدس و هم از ردبول (با تایر آلترا) سریع تر بود.
        فیلیپه ماسا 2017 : تایرهای مدیوم فقط به درد عکس انداختن میخورند.

      • MERC

        1

        2

        خخخخخخخ دهنت سرویس , خیلی خندیدم ….یه چیزی گفتی اصن جواب نداره بخدا
        ببین , آره دو ماشینی که بیرون هستن اهداف تیم رو دنبال میکنن و تصمیماتی که میگیرن و زمانبندی تصمیماتشون برای رسیدن به بهترین نتیجه هستش, و این شامل نگه داشتن و دفاع کردن هم میشه و تایه حدی نه تنها قابل قبوله , بلکه مورد انتظار هستش
        ولی اینکه راننده دوم تیم رو مامور این کنی که فقط اون بیرون باشه که یه نفرو بلاک کنه تا هم تیمیش برسه به قیمت اینکه خودش سر از هشتم در بیاره خیلی عجیبه و به نظرم فقط از ایتالیایی ها برمیاد… و این رو هم توجه داشته باش که مشخص نیست راننده دوم تیم هست یا نه…کی میدونه؟! کیمی هم قهرمان سابق جهانه و به اندازه سب شانس قهرمانی داره….البته از نظر طرافداران
        ولی به نظر میرسه که تیم فراری نظر دیگه ای داره و از همین اول فصل تصمیم خودش رو گرفته که سب قهرمانه و کیمی هم گارسونشه…..به هر حال به تیم فراری تبریک میگم با اینکه امروز کم شانسی آوردن, کاملا مشخصه که بهترین ماشین رو دارن و به احتمال خیلی زیاد امسال قهرمان میشن

    • max verstapen

      7

      9

      ادمین و مدیر سایت ظاهرا خوابن که این دوستمون درسطل زباله رو باز میکگه و هرجی دلش میخواد میگه؟! بیشعور بی ناموس!!!! ادمین محترم نمیخوای جواب آقای VROSSI رو بدی؟!

      • الف.ی

        3

        5

        ادمین های عزیز دوست ندارم از این حرفا بزنم ولی واقعیت اینه که فتل فنای متعصب بدجور گند زدن به سایتمون
        فکر کنم خود فتل اینقدر به خودش ایمان نداره که طرفداراش دارن

  7. RedSeason

    42

    6

    گزارشگر sky جمله جالبی گفت در مورد راننده های ردبول تو این مسابقه:hero and zero
    عجب نخود مغزیه این مکس هوش هیجانیش صفره صفره… در عوض دنی ریک فوق العاده باهوشه دمش گرم
    بدشانسی مجدد برای وتل و استراتژی فاجعه از فراری… بزرگترین رقیب فراری این فصل اول خودشه…

  8. akbar

    38

    6

    فراری رو مدیوم افتضاح و نگران کننده، کیمی هم ماشالله استارت رو انگار بدهی داره باید چند رده بده، پیت استاپ سب هم اینقدری طولانیش کردن که بر خلاف محاسبات پشت بوتاس درومد، مکس هم که بند کرده به فتل، بعدشم اسیب ماشین فتل و باز هم رده از دست دادن، من جای سب بودم از غصه دق می کردم

    • Rexa25

      14

      9

      کیمی استارتش از فتل بهتر بود ولی چون فتل فرستادش تو قسمت کثیف پیست، هم ریسینگ لاینش خراب شد هم لاستیکاش چسبندگی خودشونو از دست دادند.
      طبیعتا بوتاس که میسر ورودی بهتری داشت به راحتی از رایکونن رد شد.

      • mohammad

        11

        8

        واقعا این فتل هیت کیمی رو عقب میندازه
        جای اینکه بوتاس رو ببنده میره کیمی رو میبنده
        سیاست کثیفی داره فراری به قول دوستمون

      • akbar

        4

        3

        فراری با مدیوم از مرسدس ضعیف تره، فراری با سافت از مرسدس بهتره

      • akbar

        3

        2

        فتل رو مدیوم حتی با ساندویچ کردن بوتاس و دی ار اس نتونست بگیردش و بوتاس ازش فاصله باز میکرد

      • SP7779

        10

        5

        خوبه اندرکاتیش تقصیر استراتژیست تیم بود
        نه مثل استرالیا2017 که…
        خودت تا تهش رو برو

  9. mojtaba

    32

    0

    تعویض لاستیک ردبول موقع ورود سیفتی کار ابتکاری بود که سرنوشت مسابقه رو تغییر داد رایکونن به خاطر فتل دیر به پیت استاپ رفت شاید اگر فراری به کیمی شانس برابر بده براشون بهتر باشه بوتاس خیلی خوب بود و داره امیدوارکننده میشه فتل هم قربانی مکس دیوانه شد همیلتون امروز انگار تفریحی میروند و بالاتر از همه…. ریکی دوست داشتنی

    • ...m6...

      10

      5

      ولی من فکر میکنم همیلتون داشت فشار میاورد اگر هم زمانی که سیفتی کار اومد رو یادتونه همیلتون گفت تایرام بیش از حد سرد شدن نمیدونم واقعا لوئیس چرا همچین عملکرد ضعیفی داره

      • ...m6...

        17

        2

        درکل مسابقه ی خوبی برای فتل نبود و اینکه اگه همیلتون به خودش نیادو نجنبه ممکنه جایگاهشو تو جدول از دست بده چون واقعا الان بوتاس یه تحدید برای لوئیسه.نمیدونم دوست مکس فنمون اصلا قصد توهین و تمسخر ندارم اما با این اوضاع رانندگی چطور اینقدر مطمعنه که امسال اخرین سال قهرمانی فتل یا همیلتونه و باید تلاششونو بکنن یعنی مکس با این کاراشو اینا میخواد سال دیگه چطور قهرمان بشه؟ طبق وضعیت الان تیما اگر سرشون بره هم مکسو نمیارن واسه2019تو تیمشون مشکلات ردبولم که تمومی نداره یکم زوده که مکسو که هنوز خیلی بی تجربس رو بخوایم مثل یه قهرمان فرض کنیم فکر میکنم مکس حاقل از سن ۲۷ سالگی به بعد وارد جدال اصلی قهرمانی میشه.

  10. mazroid7

    26

    6

    ردبول فوق العاده بود و ریکاردو امروز روی دور بود

    مکس هنوزم یه مقدار عجله که اگه عجله نمی کرد الان برنده بود

    استراتژی ردبول عالی بود و فتل و همیلتون بد شانس بودن
    رقابت فوق العاده هیجان انگیز بود دوستدارم فرمول یک همیشه اینجوری باشه

  11. max verstapen

    6

    83

    تبریک اولم به ریکیاردو وردبولا که بلاخره شایستگی خودشونو نشون دادن به قول صباغ یه جایزه باید داد به اون استراتژیست ردبول که تصمیم عالی واسه رفتن به لاستیک سافت گرفت. تبریک دومم به ورشتپن که اینقدر بزرگ شجاع و جسور شده که اصلا مهم نیس جلوش کی باشه حمله ور میشه برای پیروزی ترس رو توی عملکرد همیلتون و فتل دیدیم وقتی که ورشتپن پشت سرشون بود کاکپیت رو خیس نکرده باشن شانس آوردن! وای بینظیره . البته میدونم خیلی ها میان و بازمیگن تصادف کردو زد به اینو زد به اون . واسه این دوستان هم باید بگم اینجورتصادفات اسمش تصادفات مسابقه ای هستش وکسی مقصر نیس وخیلی پیش میاد البته طبق نظر داورا ۱۰ثانیه پنالتی هم بهش تعلق گرفت اما در خوب بودن این بشر همین بس که با اینکه میدونست پنالتی خورده اما بازم به رایکونن و بوتاس حمله ورشد . درپایان بهترین راننده ریکیاردو آلونسو و ورشتپن. تمام

    • McLaren F1

      19

      1

      دوست عزیز واقعا نظرت خیلی جالب بود!
      طرفداری خوبه ولی نه دیگه به هر قیمتی!
      شما ضعف ورشتپن که نمیتونه درست تصمیم بگیره و گند میزنه به مسابقه ی دیگران و نقطه ی قوتش میدونین و اسمش میذارین شجاعت و جسارت؟!!!!
      وقتی یکی میبینه ماشین پشتیش قویتره و شرایط بهتری داره دلیلی غیرمنطقی راهش ببنده و گند بزنه به مسابقه ی خودش و اون یکی
      واقعا فکر نمیکنم توی تصادف به این مسخرگی زیاد باشن کسانی باشه که اسمش بذارن تصادف مسابقه ای!
      اینجوری باشه حرکت احمقانه ی گسلیم که عینه گ… رفت تو شکم هم تیمیش و باعث همه ی اتفاقات شدم باید بگیم تصادف مسابقه ای و اگه تصمیم به شما باشه بهش جایزم میدین!

    • Sadegh. A

      20

      3

      دوست دارم یه بارم زکی دیگه بیاد به مدمکس بزنه و DNF اش کنه، بعد ببینم اونجام شما میای و همینقدر ریلکس تحلیل میکنی تصادف مسابقه‌ای بود!!! اگه این بود پس چرا جریمه‌ش کردن؟! تازه کمشه! این بی‌کله رو باید یه فصل کامل محروم کنن، بلکم آدم بشه!

    • akbar

      18

      3

      غیر منطقی بود از شما بعیده، اگه فتل بود میپذیرفت عذرخواهی هم میکرد، مکس اومده تو رادیو از حرکتش دفاع کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اینهمه ضرر مکس به فتل تصادفی نیست، بشمرید…

    • McLaren F1

      17

      3

      دوست عزیز فکر کردی از ترسشون به این کودکه کم عقل راه میدن؟
      نه
      چون با آدم کم عقل که هنوز مغزش نارسه نباید درگیر بشی
      ایکاش این سری که دیگه انقد مشخص گند زد به مسابقه ی فتل به این راحتی داورا ولش نمیکردن

    • ffan

      20

      2

      کسی که ورشتپن پشتش باشه و خودشو خیس نکنه که راننده نیست.
      وقتی راننده از مهد کودک میارن تو بالاترین سطح موتور اسپرت همین میشه. یه بار میشه اتفاق مسابقه ای، دو بار، سه بار نه دیگه هزار بار. از 2016 که اومد تو ردبول شاید نزدیک به 10-15 بار مقصر اصلی تصادفات بوده.روی مالدونادو رو سفید کرده مکس.
      تو همین مدت سر جمع می تونی 10 بار تصادف نام ببری که فتل و ریکاردو و همیلتون و رایکونن و بوتاس مقصر بوده باشن؟(همه شون روی هم)
      بهترین توصیف مکس همونیه که همیلتون راجع بهش گفت تو بحرین.

      • miad

        5

        0

        گفت such a dickehead البته که معنیش فراتر از کله خره

    • سجاد

      18

      -1

      چین پارسال همین فتل بود جفت ردبولا رو‌ نابود کرد و از ترسش وشتپن رفت بیرون پیست.بعد شما می فرمایید خیس کردن.مثلا فتل چه ترسی داره کسی که خودش بهترین سبقتارو میگیره.شب دراز است و قلندر بیدار.این بشر با این وضع به هیچ جا نمیرسه.مطمئن باش.

    • seb5

      16

      4

      جناب مکس ورشتپن دیگه همه از شیرین کاریهایه مکس خسته شدن و و توجیهی هم برایه این کاراش نداره مسابقه همرو خراب میکنه لطفا بهش نگو راننده راننده مکس همونی بود که سال قبل زد مسابقه دنی ریکاردو رو خراب کرد و ریکاردو بهش گفت بازنده زخمی و اون انگشت معروف رو تو دور بعد نشون مکس داد ریکاردو و یه دس خوش بگیم به استراتژی ردبول انصافا مرسدس و فراری البته با سیفتی کار رو دست خوردن از ردبولاو چقدر خوبه این دنی ریکاردو از بوتاس و همیلتون و وتل و رایکونن سبقت گرفت وجناب ورشتپن رانندکیشو به این مکس دیوانه دیکته کرد ریکاردو اگر سال بعد جدا بشه سال سختی برایه ردبول خواهد بود و پیت فن همیلتون که از بوتاس باز هم شکست خورد امیدوارم مسابقه بعد دوباره اون تازگی و یر حالی رو از فراری و سب و کیمیه عزیز ببینیم ☝️?seb 5

    • Omid

      9

      3

      شما توی همه ی مطالب سایت فقط دنبال بهانه هستین که از Crashtepen تعریف کنید و تحسینش کنید.

      البته ی عبارت خوبی براش استفاده کردین (حمله ور)
      واقعا بیشتر داره به همه “حمله ور” میشه تا سبقت و رانندگی حرفه ای … تو یه کامنت دیگه هم گفته بودم فقط داره بودجه و تلاش تیم رو هدر میده و خودش هم به هیچ جا نخواهد رسید
      داره از خودش این تصور رو جا میندازه که همه ازش بترسن و بهش راه بدن با این روش میخواد امتیاز بدست بیاره
      اگه با این سبک قرار باشه کسی به جایی برسه الان باید پاستور مالدونادو 4 بار قهرمان جهان میشد

      صباغ هم چرا همه انقدر حرفاش رو جدی میگیرن و فکر میکنن داره از توی یه کتاب مقدس این حرفارو میزنه
      ایشون تا پایان دور اول هنوز نمیتونست راننده ی ماشین ردبول رو تشخیص بده و فکر میکرد ریکیاردو هستش (در حالی که آنتن زرد بالای ماشین کاملا مشخص بود)

    • Omid

      7

      4

      ولی واقعا نمیدونستم ورشتپن طرفدار هم داره! خیلی دوست دارم بدونم طرفداراش خودشون چجور آدمایی هست و باهاشون بیشتر آشنا بشم!!!

      دیگه راننده های تازه کار آخر جدولی هم این جوری به همه نمیزنن
      هر تصادفی توی فصل های اخیر یادم میاد مکس هم توی همش حضور داشته!

    • راشی فتل

      10

      2

      ای کیو همین طور که گفتم مکس برای نه استعداد داره نه عقل ولی فتل و همیلتون اونارو دارن اون هم بخاطر حسادت به ماشین اون دوتا میزنه به ماشینشون بعد سبقت میگیره که بگه راننده ی خوبیم در ضمن ردبول جز خراب کردن کار فراری و مرسدس هیچ پتانسیلی نداره

  12. ...m6...

    34

    3

    تبریک به ریکاردو روز خوب برای ردبول برای فتل متاسف شدم باز لوئیس و فتل هدف تیرای ورشتپن شدن که البته لوئیس جون سالم در کرد و فتل گیر کرد واقعا ورشتپن نمیتونه یکم خودشو کنترل کنه؟ لوئیس امروز سرعتش زیاد نبود حتی از بوتاس واقعا جای تعجب داره لوئیس چرا اینقدر عملکردش ضعیف شده ولی به گفته اقای صباغ ممکنه یه مشکلی توی ماشین مرسدس باشه و منم همین فکرو میکنم. بازم تبریک به ریکاردو

    • SP7779

      15

      7

      همیلتون کجا هدف ورشتپن بود!؟تا جایی که ما یادمونه فقط به نفعش کار کرده
      پسر به اصطلاح سریع ماشین برتر نداشته باشه افسردگی میگره از هم تیمی درجه دوی خودش کندتر میشه
      صباغ طرفداری نکنه چی بگه!؟طرفدار دو اتیشه همیلتونه

      • ...m6...

        3

        9

        دوست عزیز صباغ همین پارسال تو استرالیا گفت طرفدار رایکوننه

    • Mehrdad

      13

      3

      فکر نکنم مشکلی باشه ماشین ها هردو یکین ممکن نیست ماشین همیلتون ضعیف تر از راننده شماره 2 تیم باشه
      مشکل همیلتون روحیه اون روحیه جنگندگی رو نداره نمیدونم چرا

      • ...m6...

        6

        7

        شاید به خاطر باخت سنگین تو استرالیا ۵ رده پنالتی تو بحرین و تمرینای چین الان دل همیلتون یه قهرمانی جانانه میخواد که استارت بزنه برای جنگیدن که امیدوارم تو باکو لوئیس اول بشه

  13. akbar

    17

    4

    مکس شورشو دراورده این دیگه تهاجمی یا سریع بودن نیست، امروز ازش دفاع نکنید ریکیاردو با منطق اول شد مکسم مغز نداره انگار، مکسم با همون ماشین و تایر واستراتزی و رده بهتر استارت خودش و سب رو باهم غرق کرد، اصلا در حد یه قهرمان نیست باید حالا حالا تجربه و اخلاق کسب کنه… چقدر امتیاز از ردبول سوزوند، و چقدر از فتل بیگناه

  14. SP7779

    16

    6

    فقط سه مورد باید اشاره کرد
    استراتژیست فراری اندازه جلبک نمیفهمه
    و این ورشتپن احمق که همیشه به سب آسیب میزنه ولی جرات باباش نمیشه به لوک خوش شانس نزدیک شه بیشرف
    و سوم جریمه ای که واقعا کمرشون شکست از بس سنگین بود!!!!!!آخه 10ثانیه؟!؟

    • ...m6...

      7

      1

      شاید از لوئیس و عواقب زدن به لوئیس میترسه چمیدونم شاید ترسید لوئیس ایندفعه بهش بگه کله شترمرغ:) جنبه ی فان داشت دوستان ناراحت نشید.ولی مکس احترام خاصی برای لوئیس میزاره

  15. saeed.shei

    13

    2

    ردبول ردبول و باز هم ردبول
    با پیت استاپ مجانی مسابقرو متحول کرد
    مکس ورشتپن هم که با بلایی که سر وتل آورد به کل مغضوب فراری ها شد ولی کارش عالی بود همینتون را خوب گرفت.
    چی بود این ماشینای ردبول انگار موتور جت بستن روش چه شود مسابقه های بعدی
    شاسی مرسدس افتضاحه لاستیک را نابود میکنه.

  16. mahdavi3d

    11

    1

    دنی ریک قهرمانی اینجا رو قطعا مدیون عملکرد فوق العاده تیم هست. فراموش نکنیم مهندسان ردبول دیروز ماشین ریکیاردو رو که مشکل موتوری داشت در آخرین لحظه با موفقیت به زمانگیری رسوندن. امروز هم تیزهوشی قابل تحسین استراتژیست های تیم در تعویض به لاستیک سافت در زمان سیفتی کار، به مانند یک قلاب سنگ ماشین های ردبول رو به جلو پرتاب کرد! مکس هم شانس خوبی داشت ولی بی دقتی و عجله کار دستش داد.
    و اما هر چه ردبول در استراتژی خوب بود، فراری به همان اندازه بد بود! آن لحظه که بوتاس پس از پیت جلوی فتل در آمد برایم باور نکردنی بود! بعد هم تصمیم این شد که با نابود کردن مسابقه کیمی، فتل را برگردانند که آن هم اشتباه از کار در آمد!! استراتژی مرسدس خوب بود ولی برای سیفتی کار برنامه نداشتند. راستی لاستیک خوری ماشین های مرسدس در این رقابت خیلی نمایان تر بود.

  17. ffan

    13

    0

    عجب مسابقه ای شد
    شبیه باکوی پارسال بود تقریبا
    گورکن بازم ثابت کرد که چه راننده ایه (استاد ترمز گیری به قول صباق) و یکی از همون سبقت های به سبک خودش از همیلتون گرفت.
    ورشتپن هم انگار قصد نداره یکبار هم شده عین آدم رانندگی کنه و همیشه رو aggressive موده.خیلی با حرکت همیلتون حال کردم که پرتش کرد بیرون از پیست و شانس آورد که بال جلوش سالم موند بعد از انتحاری که به فتل زد.
    شاید شاید بهتر از دنیل باشه و دنیل راننده ایه که تیم رو قهرمان میکنه چون هم صبورتره و هم با سیاست تر و به طور بارزی با هوش تر در سبقت گیری.
    بد شانسی ها فتل هم که از مسابقه سوم شروع شد.
    و باز هم فراری که افتضاح بود در استراتژی چه قبل SC و چه بعدش و مرسدس بهش رودست زد ولی خودش از ردبول رودست خورد.

  18. Nima

    19

    3

    بدبخت فتل :/ به جرئت این رانندگی تهاجمی نیست همون دیک هده. با اختلاف کثیف ترین راننده چند سال اخیر فرمول وان ، بچه لوس و پولداری به نام ورشتپنه. یاده آقازاده های وطنی میوفتم. هر چقدر که ردبول از سیفتی کار استفاده کرد و شانس یارش بود بقیه بد شانسی آوردن.
    سبقت های ریکیاردو حرفه ای بود و تبریک میگم به طرفداراش. چیزی که بعد چند سال هنوز هم تیمیش بلد نیست و بلده مسابقه بقیه رو خراب کنه. نهایت برخورد هم باهاش پنالتی ده ثانیه ای بود.سری پیش هم که با هملیتون این کارو کرد. غیرممکنه شاهد این حرکت های ناجوان مردانه نباشیم وقتی نزدیکه راننده جلویی میشه و بخواد رقابت کنه.
    تازه بعضی ها هم بهترین راننده و آینده فرمول وان میدوننش :))))
    امیدوارم رقابت جذابی فراری و مرسدس فتل و همیلتون ببینیم این فصل هم و جفتشون برگردن به مسابقات.

  19. Farid

    26

    1

    مدیر استراتژی فراری در سبزی فروشی محل: سلام مشتی . بی زحمت دو کیلو سبزی خورشتی بده یه 4 تا استراتژی ارزون هم بزار روش!! سبزی فروش : داداش حداقل از این اکبندا ببر . بستش تازه رسیده هااا !!! نه داداش همون قدیمی ارزوناش خوبه دیگه !!! خدا بزرگه بالاخره .بعدشم سباستین هست دیگه . یه کاریش میکنه!!!!! خاک عالم تو سر مدیرای فراری که اینهمه خرج میکنن . ولی یه استراتژیست ندارن که گند نزنه به زحمات راننده و مهندسای بدبخت!!! خدایا به کی بگیم اخه. سرم داره میترکه از عصبانیت و ناراحتی. این مسابقه مال سب بود.

    • miad

      7

      0

      من نه نقشه زمین داشتم نه هیچ ولی به راحتی میدونستم وقتی 3 ثانیه فاصله داری با بوتاس بالافاصله باید بعد پیت اون بری پیت اخه چرا 2 دور چرخید الکی بعد بردنش پیت ؟چرا؟

  20. Rexa25

    15

    0

    عجب روزی شد! جفت راننده های مورد علاقه ام رفتند روی پودیوم (کیمی و ریکاردو)
    واقعا کیف کردم از فرصت طلبی ریکاردو. نه تنها تهاجمی بود بلکه سبقت ها را تمیز انجام داد که ارزش کارش را دوچندان کرد.
    ای کاش کیمی هم دوم می شد ولی بوتاس با تایر های قدیمی تر حساب شده رانندگی کرد ?

    عجب استراتژی انجام داد این ردبول. فراری و مرسدس فکر کردند خیلی زرنگ بازی در آوردند که با سافت شروع کردند ولی آلترا ها بیشتر از آنچه انتظار داشتند دوام آوردند. مرسدس به موقع واکنش نشان داد ولی فراری …….
    در کل فتل و رایکونن و همیلتون بازنده های اصلی استراتژی بودند.

    در مورد برخورد فتل و ورشتپن هم باید بگم که فتل به اندازه کافی فضا داد ولی مکس سرعتش تو پیچ بالا بود. پنالتی درست بود.
    آلونسو هم باید پنالتی می گرفت. فتل رو کامل از پیست انداخت بیرون. چیزی نمانده بود جفتشون از مسابقه خارج شوند.

  21. mohammad

    9

    1

    سلام
    آفرین به ریکاردو و تیم فنی رد بول تبریک میگم بهش
    خوشحالم رایکنن تونست رو سکو بره واقعا بهش هی ظلم میشه نمیدونم جرا فتل میاد اونو میبنده اول مسابقه تو مسابقه قبلی هم همین کار رو کرد با این که میدونه رایکنن جاش رو بهش میده با اینکه طرفدار فتل هستم خوشحالم که رو سکو نرفت شاید این درسی بشه برای فرارری تا یکی رو قربانی دیگری نکنه و همیشه آماده حوادث اینچنینی باشه
    آفرین به رایکنن
    وشتپن هم باز حادثه آفرید

  22. pouya

    13

    0

    استراتژی بی نظیر ردبول.
    استراتژی خوب مرسدس.
    استراتژی افتضاح فراری.

    نتیجه مسابقه امروز همین ۳ تا استراتژی بود واقعا

    مکس دیوانه ام که هیچی دیگ…

    انصافا فراری داره چیکار میکنه ۱_۲ تعین خط و نابود کردن مگه داریم…

    ردبول ریکیاردو بی نظیر بودن واقعا نوش جونشون این برد
    فقط متاسفم برا فراری که مرسدس ۲۰۱۶ ام دستشون باشه نمیتونن ببرن چیه این فراری..

    اونجا که شادمهر میگه من ببازم تو نبردی قصه امروز وتل و همیلتونه

    در کل فراری مرسدس تقریبا برابرن از نظر ماشین
    ولی تو استراتژی به جرئت عقبا خیلیم عقبا

    بیچاره فتل و کیمی

  23. The Last Phenom

    15

    1

    مسابقه رو از اسکای ندیدم ولی مطمئنم دوستانی که دیدن این جمله رو چند باری شنیدن:
    What a move by australian

    با تشکر از استاد وشتپن که یک تنه گند زد به مسابقه!
    با تشکر از پسر سریع که مرزهای جدیدی از دفاع رو به نمایش گذاشت!
    و در نهایت با تشکر از خانواده محترم رجبی و سایر دوستان و آشنایان…

  24. Seb vetel

    19

    3

    وقتی یه بچه رو میارن تو مسابقه همین میشه،گند میزنه به همه چی نه شعور رانندگی داره نه شعور سبقت گیری من میدونستم همچین فاجعه ای به بار میاره.خدا خدا میکردم قبل پیچ تو کفی سبقتشو بگیره که نتیجش این نشه.اگه به اندازه یه ترلی هم جابزاری براش برا سبقت باز میکوبه به راننده بقلیش سرپیچ خاصیتش همینه.من نمیگم فراری اشتباه نکرد فراری از همون اول مسابقه استراتژیش اشتباه بود،ولی اگه این مکس بدردنخور نمیزد به فتل حداقل دوم نمیشد سوم میشد……درضمن کیمی هم نتونست بوتاسو بگیره قابل توجه مرسدس فنا.?seb 5?

  25. mehdivettel

    16

    0

    بله مجددا شاهد هنرنمایی های اقای ورستپن هستیم ، یعنی این نمیخواد درس بگیره از این همه تصادف واز همه چرا همیشه فتل بدبختو میزنه من نمیفهمم
    این آقا شانس اول برد بود بعد سیفتی کار ولی با شاهکار هاش پنجم شد . حاضرم قسم بخورم تا موقعی که ریکاردو یا فتل و یا همیلتون هم تیمی این باشن هیچ موقع قهرمان جهان نشه.
    و در آخر مرده شور این مهندس های و استراتژیست های فراری رو ببرن که خیلی راحت تو فاصله سه ثانیه ای آندرکات میشن .

  26. McLaren F1

    15

    1

    دوستان جدا از بحث طرفداری و اینا یه سئوالی داشتم
    ممنون میشم کسایی که به قوانین مسلطن بهم جواب بدن
    میخوام بدونم ورشتپنی که هر دفعه مثله یه گ… رانندگی میکنه و مسابقه ی نفر جلوییش نابود میکنه واقعا بیشترین جریمه واسه حماقتای تموم نشدنیش فقط ۱۰ ثانیه جریمه ی زمانیه؟!!!!
    واقعا مجازات بالاتری وجود نداره؟!!!!
    واقعا ممنون میشم اگه جوابم بدین

    • Nima

      8

      0

      داداش این ورزش برعکس خیلی از ورزش های دیگه که من دیدم بیشتر شرکت کننده هاش پولدارن و کلا تفریحه براشون یکی مثله همین وشتپن باید بره سراغ کارتینگ.
      قوانین درست حسابی هم که وجود نداره. اگر بود که پارسال تو سنگاپور اجراش میکردن برای همین وشتپن و کلا برای کسی هم مهم نیست انگار یکی بزنه به یکی دیگه و مقصر باشه.
      خیلی قوانین منسوخ و داغونی داره. طرف بدون هیچ اشتباهی بزنن بهش خراب شه ماشینش نه به مسابقه برمیگرده نه بقیه ازش رد شن جبران پذیره. نهایتش مقصر رو جریمه خشک و خالی میکنن.

    • max verstapen

      4

      18

      ممنونم از شما وهمه ی دوستان که خودتونو از استیووارد ها و داورای مسابقات برتر میدونین و سعی درکمو زیاد کردن جریمه راننده ها دارین!!!! آخه ک….لا کدوم شما راننده حرفه ای بودین که حالا رگ گردنتون از فتل و همیلتون بیشتر ورم کرده وتعصبشونو میکشین؟! یادم باشه توی اینستای چارلی وایتینگ دایرکت بذارگ که وقت بازنشستگیشه و چندتا دوست ایرانی رو بجای خودش بذاره! یکم فهمو شعور هم خوبه والا . طرف عمریه توی مسابقات موسفید کرده اونوقت پسر۱۸ساله میاد میگه جریمه کمه!

      • McLaren F1

        13

        2

        استاد
        ما فهم نداریم اونوقت شما داری؟
        خود اون ورشتپن بی مغز میگه مقصره اونوقت شما میای ازش طرفداری میکنی؟
        ک…لا امثال تو هستن که تحمل پذیرش حقیقت ندارن
        مثلا ۴ تا کلاس رفتی و مدرک داری یعنی راننده ای و کارت درسته؟
        دیگه از ورشتپن که مدرک و مهارتت بالاتر نیست هست؟!
        خود ورشتپن اندازه ی یه جلبک فهم رانندگی نداره
        در استعدادش شکی نیست اما درک و فهم رانندگی حرفه ای نداره
        آقای حرفه ای رگ گردن واسه کسی کلفت نکردیم فقط حماقتای مرتب این پسر صدای همرو دراورده

      • ...m6...

        5

        0

        دوست عزیز مکس فن ما اگر جریمه ایی چیزی صادر کردیم به کجا برمیخوره یا نظر شخصیمونه یا جهت شوخی میگیم حال و هوای تهاجمی سایت عوض شه بعدشم چه طرز صحبت کردنه احترام بزارید زشته بابا و نکته دوم شما چرا رگ گردنتون ورم کرده متعصبانه حرف میزنید؟ به همون دلیلی که شما اینقدر با وقاحت حرف میزنید و متعصب هستید ماهم به همون دلیل روی راننده ها تعصب داریم.??

      • Nima

        4

        1

        دوست عزیز متاسفانه شما اول سعی کن احترام بقیه رو یاد بگیری نگه داری و ۳۰ ۴۰ نفری هم که دارن کامنت میذارن نمیتونن الکی حرفی بزنن و هماهنگ کرده باشن که بیان شخصیت والای! راننده ای که میزنه به بقیه رو زیر سوال ببرن. تو سن شما تعصب الکی بعیده. تو که تعصبت بیشتر از بقیه هست میای میگی رگ تعصبتون زده بیرون. داری از چیزی که اشتباهه دفاع میکنی.
        در ضمن اگر هر کسی مشکلی داره با طرز رانندگی یک نفر شما حق نداری به اون ادم فحش بدی. همون ورشتپن میدونه ایران کجاست که داری براش پیراهن پاره میکنی. حالا پشت کارتینگ نشستی و چند تا اصطلاح میدونی دلیل میشه حرفت حق باشه؟ بقیه هم فرق فرمون و گوشت کوبیده رو نمیدون حتما. همیلتون و فتل و بقیه هم اطلاعاتشون از شما کمتره و هر سری که برخورد میکنن با ورشتپن ، باید دیدگاهشون رو عوض کنن بگن آفرین ورشتپن تهاجمی.
        راننده فراری و مرسدس هم میزد به ورشتپن تو هر چند مسابقه بازم نظرت همین بود؟! رانندگی تهاجمی و دل جرئت…

    • Ali n

      7

      1

      جریمه تصادفات از همین پنالتی ها شروع میش و بر اساس شدت به D.Q شدن تو همون مسابقه کسر امتیاز لایسنس رانندگی ، جریمه نقدی و محرومیت از مسابقات رو بدنبال داره.
      پ.ن : دوستان اگه یادشون باشه spa سال ۲۰۱۲ رومن گروژان مسبب یه تصادف الکی و خطرناک تو پیچ ۱ شد و شانس قهرمانی آلونسو رو هم تو اون مسابقه و هم کل فصل رو گرفت و fia گروژانو علاوه بر جریمه نقدی و کسر امتیاز از جایزه بزرگ بعدی که مونزا بود محروم کرد.
      پ.ن ۲ : اما این تصادف وشتپن با فتل درسته که به قول همیلتون ***head حساب میشه اما قطعا به شدت تصادف گروژان نیستش که محرومش کنن.

  27. Kamran

    15

    1

    امروز فراری فقط و فقط بخاطر استراتژی و نداشتن مدیریت توی کار تیمی امتیاز از دست داد.
    شروع مسابقه به جای اینکه کیمی بیاد راه بوتاس رو ببنده به فتل حمله میکنه و بوتاس هم که مثل همیشه استارتای خوبی نشون میده و جایگاه و مال خود میکنه. یعنی واقعا کار تیمی که واسه کند کردن بوتاس انجام داد کیمی تا زمان خودش رو خراب کنه بهتر بود یا اینکه همون شروع مسابقه راه رو میبست؟؟
    ردبول هم که تو شرایط سخت عالی عمل میکنه و واقعا برا ریکاردو باید خوشحال بود چون تمیزترین سبقت هارو بدون کوچکترین ایرادی میگیره و برعکسش مکس که بعضا شجاعت رو در وصفش بکار میبرن ولی بدون چتر از ارتفاع پریدن هم شجاعته نه؟!!!!

  28. Farid

    19

    3

    ای خداا !! ما فتل فنها و فراری فنها چه گناه کبیره ای کردیم که گیر یه …ی مثل این بچه ردبولی افتادیم!!! چرا یکی نیست اینو جمعش کنه!! چرا باید هر مسابقه گند بزنه به زحمات وتل یا بقیه راننده ها !!! چرا اون مارکیونه قوروم ساق یه استراتژیست نمیاره واسه این گاراژ بی صاحب؟؟!!! تا کی باید وتل چوب استراتژی و این بچه ی …ق رو بخوره!!! کاری به سیفتی کار ندارم هااا. نتیجه امروز بیشتر بخاطر استراتژی ابدوخیاری فراری و دیووانه ای بنام ورشتپن بود. بخدااا دارم خل میشم از عصبانیت و ناراحتی. چی میکشه سباستین بیچاره!! خدا صبرت بده سب!!???????

  29. Ali n

    11

    9

    قبول دارم که تو یه تیم ممکنه راننده شماره 1 و 2 باشه ولی فراری در حق رایکونن خیلی داره اجحاف می کنه کیمی رو این قدر دیر فرستادن به پیت تا جلو بوتاس رو سد کنه و جواب آندرکاتشو بده تا فتل برسه. در صورتی که اگه بعد از فتل پیت استاپ زده بود شاید الان اون جای ریکیاردو برنده می شد.
    وشتپن کمی عجوله یکی دو پیچ صبر کرده بود بعد از مستقیمی اصلی تو پیچ یک و دو میتونست از فتل سبقت بگیره.
    سبقت آلونسو هم با اینکه تماشایی بود اما نباید فراموش کنیم که در شرایط برابر لاستیکی و روحی با فتل قرار نداشت مشخص بود که فتل به خاطر تصادف با وشتپن تمرکز نداشت پیچ 1 رو خیلی wide طی کرد و عملا racing line داد به آلونسو.

    • akbar

      12

      1

      سب لاستیک های عقبش رو بعد از اسپین شدن از دست داده بود و اووراستییر شدید داشت … قبل از سبقت الونسو هم تو رادیو به تیم گفت نمیشه این ماشینو توی پیست نگه داشت…

  30. AhmadSam

    6

    18

    این مسابقه ثابت کرد که سطح رانندگی دنیل از مکس بالاتره و خودشو به صندلی مرسدس و فراری نزدیکتر کرد.
    دوم اگه توی مسابقه یک حادثه رخ نده انقدر حساسیت ایجاد نمیشد و مسابقه لذت بخش نبود خدا کنه همیشه این مکس دوس داشتنی همینجور جسور بمونه.
    و آخر فراری دیگه قهرمانی راننده واسش اقده شد که از مسابقه سوم یکی از راننده هاشو فدای اون یکی دیگه میکنه حیف این رایکونن.

  31. hasan13

    15

    0

    هرچی کیمی تو تمرین و تایم گیری خوبه برعکس تو مسابقه خودشو نشون نمیده ولی بازم یه سکو گرفت(ایشالا مبارکش باد)
    رد بول ها ام بعد از اون مسابقه کابوسبارشون عملکرده خوبی داشتن ولی به نفعشونه بی خیال مکس بشن چون فقط گند میزنه تو مسابقه (MAD MAX)

  32. sebffan

    17

    1

    ديروز تو زمان گيري عرض كردم اميدوارم فراري با اين استراتژيهاش نابود نكنه فتل رو٠اون ورشتاپن بي ٠٠٠٠رو بايد ديسكواليفاي كنن و چند تا مسابقه محروم٠وحشي بازي به معنايه مهارت نيست

  33. AHMADREZA.M

    10

    1

    اول 6مین برد دنیل ریکاردو با نقشه هوشمندانه تبریک می گم
    نقشه ردبول هم به هم زدن دو تا ترورسوها بود
    و جدال قهرمانی هم 3 نفره شده و ایول
    برد مسابقه هم برای بوتاس و وتل بود
    و در اصل مسابقه ***ترین مسابقه سال تا الان بود

  34. ...m6...

    9

    3

    ممنون از ادمینای سایت که شبانه روز مشغول ترجمه و اماده کردن اخبار هستن اگه امکانش هست مکالمات رادیویی بحرین رو بزارید و البته چین رو هم همینطور.ممنون?

  35. Sauber Mercedes C 9

    15

    2

    من واقعا نمیدونم به این پسره ورشتپن چی بگم واقعا قتلش واجبه شیطونه میگه یه انتحاری برم این پسره رو و خودمو از دستش راحت کنم اگه این همه عجله نمیکرد الان میتونست به جای ریکاردو اول بشه و ریکیاردو واقعا رانندست

  36. lord mahyar

    5

    8

    مرسدس عالی عمل کرد تو پیت اول ولی کاش و بازم کاش سیفتی کار که شد میرفتن رو لاستیک سافت
    ماشین امسال مرسدس در مقابل سال های قبل عملکرد همیشگی رو نداره افت کرده ماشین امسال مرسدس با سبک رانندگی همیلتون نمیخونه یا ماشین همیلتون ایراد داره نمیدونم فقط چیزی که ثابت شد این بود که ماشین مرسدس برتری نداره من تعجب میکردم وقتی که تو کفی ماشین پشتی تو خلا پشت هم نبود ب مرسدس نزدیک میشد واقعا امسال موتور ها هم سطح هستن و این باعث جذابیت این فصل شده
    و در مورد مکس باید گفت هرکی جلوش باشه حمله میکنه فرق نمیکنه کی باشه اینکه دوستان میفرمایین ب همیلتون نمیزنه با تعصب میفرمایین
    حداقل چیزی که تو این چند سال با تماشای مسابقات فهمیدم اینه که همیلتون ریسک نمیکنه بار اول جلوشو بست ولی دید که سریعتره مکس و ازش رد میشه دیگه درگیر نشد که بهش صدمه وارد بشه و ماشینش رو حفظ کرد
    ولی کاش مرسدس و فراری هم میرفتن رو سافت جالب میشد آخر مسابقه و اینطور نمیشد دنیل همه رو درو کنه با لاستیک تازه

    • JBjb

      9

      4

      موتور ها هم سطح نیستند هنوز موتور مرسدس با اختلاف قوی ترین ه. امسال اگر خبرها رو دیده باشی پیرلی جنس لاستیک ها رو عوض کرده و نرم تر شدن، مدیوم امسال سافت پارسال ه و باز سافت پارسال از سافت 2016 نرم تر بود. و اولترا سافت امسال 2 درجه اولترا سافت پارسال نرم تره! و هایپرسافتی اضافه شده امسال که از اولترا هم نرم تره.

      و مرسدس توی بحرین و چین، که بحرین داغ بود و چین زمان تعیین خط پیست سرد شده بوده با مشکل دمای لاستیک و چسپندگی لاستیک های عقب متوجه شده. تو این مورد بالانس و تعادل ندارند. اینو خود توتو وولف هم گفته. قطعا این مشکل رو حل خواهند کرد ولی باید دید کی اذربایجان اسپانیا یا…؟ و مرسدس همیشه توی اپدیت ها خصوصا موتور بهترین بوده در طول فصل و ردبول هر سال در توسعه و اپدیت های ائرودینامیکی بهترین بوده.

      مرسدس برای ماشین 2018 زیاد روی ائرودینامیک کار کرد و مثل فراری 2017 رو آورده به دان فورس بالا و امسال 2018 قطعا مرسدس توی موناکو مجارستان سنگاپور مدعی تر و نسبت به رقبا سریعتر از سال قبل خواهد بود ولی فعلا باعث شده با توجه به نرم شدن لاستیک ها بالانس نداشته باشند. و هر چه به سمت تایر های سخت تر یعنی مدیوم و هارد و لاستیک جدید سوپرهارد میریم مرسدس نسبت به رقبا سریعتر میشه و فوق العاده از لاستیک ها استفاده میکنه و بهتر بیشتر از فراری ردبول ازشون استفاده میکنه

      • lord mahyar

        4

        1

        داداش با این وضع موناکو و سنگاپور کلا مرسدس حرفی برای گفتن نداره تو تعیین خط موناکو مرسدس رو 5-6 ببین حالا ببین کی گفتم

    • Imanmomeni

      5

      1

      همه می دونین من طرفدار مرسدس و همیلتونم.اما و اما،از پارسال و امسال کامل تابلو شده که فراری و فتل با هم کیمی رو برای سواستفاده می خوان.دو تا بحث مطرحه،یکی اینکه خود کیمی قبول کرده که احتمالش ضعیفه دوم اینکه تویعمل انجام شده قرار گرفته.اخه نمی شه که جلوی چشم تمام دنیا بیایی راه کیمی رو ببندی.اخه نمی شه وقتی کیمی جلوه و می تونه بره پیت و اولی رو شاخشه اونو مجبور کنی بمونه و فتل بفرستی پیت.خیلی بده خیلی واسه فراری.این حقارت تیم رو میرسونه.نظرم بود اگه ناراحت شدین ببخشین ولی کیمی رو واقعا دارن نابود می کنن

  37. JBjb

    20

    5

    از بدشانسی های فتل و خوش شانسی های لوییز پسر خوش شانس همین رو ببینید که وشتپنی که به فتل میزنه 9:40 ثانیه جلوی همیلتون تموم میکنه ولی به سبب زدن به فتل 10 ثانیه پنالتی میگیره و همیلتون از 10 امتیاز میرسه به 12 امتیاز

  38. Imanmomeni

    13

    16

    هی گفتیم چین قهرمانی و قدرت فراری و مرسرس رو مشخص می کنه.اما دیدیم که چی شد!!!بهترین راننده بدون شک بوتاس بود.دووم اوردن وحشتناک جلوی فشار فتل و رایکونن طی ۱۸ دور کاریست کارستان.از اون طرف یه سوال؟بهترین راننده ریکیاردو؟؟؟؟خب از سطحی نگرا همینم برمیاد.آقا جان بهترین ماشین و راننده امروز بوتاس بود و لاغیر.اگه دیدین ردبول اول شد به خاطر اون مغز داخل پیت استاپ بود و بس.یه کم فک کنین و خواهشا نظر بدین.با اون استراتژی پیت ردبول منم بودم اول می شدم.همیلتونم خوش شانس بود از دیووانه رد شد ولی فتل افتاد توی چنگش خخخخخخخخ

  39. daniel65

    7

    17

    از اون روزی ک امد top gear و اونجوری پوزه همه اساتید حتی استیگ خاکی کرد و رکورد زد شیفته راندگیش شدم.وااای عجب روزی بود دمش گرم.چ حالی داره مکس????

  40. پوریا

    20

    1

    چه درسی داد ریکیاردو به وشتپن ،صبر کرد و به موقع از همیلتون ،فتل و بوتاس رد شد ،در صورتی که وشتپن جلوتر ازش بود و اون باید اینکارا رو میکرد،حالا فرض کنید وشتپن پشت ریکیاردو میبود،،خدا میدونه چه بلایی سرش میاورد که ازش رد شه ،احتمالا دو تا ماشین ردبول از مسابقه میرفت بیرون ،،،واقعا که این مسابقات جای آدم با حوصله و فرصت طلبه تا جسور و کله شق

  41. soroush_sh_11

    5

    6

    مسابقه عالی و جذاب و معرکه اینقدر پر تنش که کارگردان فقط دو بار رفت سراغ تماشاچیا.
    متاسفانه فتل و همیلتون یکی از یکی بدتر بود
    همیلتون با اینکه طرفدارشم اما یه سبقت نتونست بگیره!یا مشکل از ماشینشه یا رانندگیش یا هر دو
    و واقعا انگار این پیست مختص ردبوله مخصوصا ریکیاردو.
    نتیجه هم شاید عادلانه باشه
    از ریکیاردو که اعصاب خردکنی موتورشو داشت تا رایکونن که بخاطر فتل داشت میسوخت
    مسابقه برای برنده ها جایزه خوبیشت و برای بازنده ها تنبیه زیادی بود

  42. soroush_sh_11

    5

    0

    شطرنج باز بود همیلتون هم بدردش خورد گذاشت ریکیاردو رد بشه و بره سراغ فتل اما اشتباهش این بود راه رو برای رایکونن و ورشتپن باز گذاشت.همیلتون 2015کجا الان کجا شده یه مرد کم ریسک متاسفانه

  43. soroush_sh_11

    9

    7

    دفعه بعد خواستید بگید بوتاس راننده درجه دو هستش یاد این باشید که تونست فتل رو پشت خودش نگه داره همینطور رایکونن و ورشتپن با لاستیک های تازه رو بوتاس راننده درجه یکی هست که مطمینا کمتر از رایکونن پاسوز هم تیمیش میشه دونید بوتاس راننده درجه دو نیست شما که این حرفو میزنید طرفدارای درجه چندمید دوستانپس دفعه بعد ب

  44. Alchemist

    6

    8

    what a race!!!!!!!!
    عجب مسابقه ای بود واقعا.یه تشکر از گسلی بابت حرکتش:))))
    ردبول عالی کار کرد و با سافت داشتن پرواز میکردن.
    فراری تا وقتی اریوابنه هست وضعیت استراژی هاش همینه.داغونه واقعا.توی استراتژی مرسدس واقعا حرف اولو میزنه.اصن اعتماد به نفس و از پشت رادیو وقتی با راننده هاشون حرف میزنن ادم میبینه کیف میکنه. لوییس هنوز ستاپ مد نظرشو برای ماشین این فصل پیدا نکرده و مشکل داره ماشین.امیدوارم زودتر برگرده.امروز همه حواسا رفت سمت سبقتای ریکیاردو ولی نباید از بوتاس غافل بشیم.واقعا عالی کار کرد.سبقتش از کیمی هم عالی بود. و با اون لاستیکاش هم جلو فتل دفاع کرد هم رایکوننی که لاستیکای تازه تری داشت. امروز دیدیم که کیمی با ماشین کمی سریعتر نسبت به بوتاس وقتی پشتش افتاد نتونست سبقت بگیره و این مشکل همه ماشینای جدیده که اصلا نمیتونن دنبال کنن همو تو فاصله زیر یک ثانیه.
    فراری هم اگه بخاد همینجوری کیمی رو قربانی فتل کنه قهرمانی سازنده هارو از دست میده.
    درمورد مکس هم خیلی خشن و با جسارت رانندگی میکنه و نیاز داره با تجربه تر کار کنه تو همچنین موقعیتاییی.
    #TeamLH

  45. nohead

    7

    4

    سلام دوستان و با تسکر از کامنتای خوبتون. اول آفرین به ریکاردو و صد آفرین به تیم ردبول وآقای هورنر مبارکشون باشه و حقشون بود. دوم تیمهای مرسدس و فراری امروز پر اشتباه ظاهر شدن و از فرصت بدست آمده ( سیفتی کار ) نهایت استفاده رو نبردن. سوم رانندگان حاضر در مسابقه امروز همیدگرو فدای خودشون کردن تصادف گلسی و هم تیمیش نتیجه مسابقه رو جور دیگه ایی رقم زد والا جایگاه رانندگان الان قطعا اینجوری نبود. ودر کل راننده ایی مثل مکس بر خلاف جسور بودن نقش تعیین کننده ایی در از دست دادن امتیاز بین رقبا ایفا میکنه که پارسال بخوبی این قضیه رو احساس کردیم و امسال هم مثل اینکه ادامه داره. و سوالی که برای من پیش اومده که این مکس کاشکی میتونست قهرمان بشه یا برای قهرمانی بجنگه تا این کارا بکنه وقتی نمیتونه نمیدونم چرا قهرمانی این فتل بنده خدا رو خراب میکنه. به امید قهرمانی سب بزرگ

  46. Omid

    12

    7

    با اینکه طرفدار فرناندو هستم و خیلی دوسش دارم ولی اون سبقتش از فتل واقعا بی ارزش بود
    50 دور از هیچکس سبقت نگرفت حالا زورش به فتل بیچاره رسید که روحیش رو از دست داده بود و از پیست انداختش بیرون
    یا مثلا خواست ثابت کنه ماشینش توان رقابت با فراری رو داره؟
    واقعا بی معنی بود

    • McLaren F1

      7

      1

      آقا امید منم طرفدار آلونسوام اما وقتی رسیده به فتل باید چیکار کنه؟
      باید رد بشه دیگه چون اونم داره واسه امتیاز میجنگه
      با این حساب که تو میانه ی جدول این ۲ امتیازا خیلی باارزشن
      اما سبقتش اگه خطایی داشته باید جریمه بشه

  47. M.kama_F1?L44H?

    10

    2

    بازم استراتژی
    اگه یادتون باشه والتری قبل از پیت استاپ بهش گفته شد که فشار بیار و برای همین فراری فکر کرد که می خواد فشار بیاره مرسدس ولی مرسدس رفت پیت ولی فراری نرفت و عقب افتاد یه چیزی تو مایه های برعکس بحرین.
    تبریک به طرفدارای ریکی
    واسه مرسدس بد نشد

  48. amir.h.n997

    12

    0

    مسابقه ی فوق العاده جذابی بود و واقعا قدرت و تاثیر لاستیک رو توی مسابقه دیدیم و مشخص شد حتی استراتژی صحیح از انجین خوب هم مهمتره درکل مسابقه خوبی بود جایزه بدترین گاراژ هم به فراری میرسه و برعکسش هم به ردبول!!!

  49. grandsepehr

    8

    2

    بیچاره فتل که بخاطر یه اشتباه کوچک این همه ضرر کرد و آلونسو هم که به خوبی توانست از فتل عبور کند.خدا کنه ماشین مکلارن درست بشه تا مسابقات جذابتری را شاهد باشیم یا لا عقل فرناندو دوباره به تیم رنو بازگردد تا مسابقات بهتر باشد.

  50. saeidkimi7

    5

    3

    اشتباهاتی که موجب از بین رفتن فراری شد البته کیمی با گرفتن سکو یکم ازش کم کرد 1بستن کیمی در استارت توسط سب 2ضعف فراری در سبقت گیری وقتی فتل با کمک رایکونن بوتاسو گرفت نتونست ازش سبقت بگیره رایکونن از بوتاس نتونست سبقت بگیره 3 استراتژی مزخرف در آخرم میگم به خشکی شانس

    • akbar

      5

      3

      بستن کیمی؟ یعنی باید بهش راه میداد؟!؟!؟! این چه ربطی به کار تیمی داره؟!؟! از کی تا حالا اینجوری بوده؟!؟! کیمی رو همه دوست دارن حق داری ناراحت باشی ولی چرا باید کیمی رو راه میداد؟ مگه هم تیمی رقیب نیست؟ بهش زده مگه مثل گسلی به هارتلی یا پرز و اکون؟!؟!

      • saeidkimi7

        2

        0

        من نمیگم بهش راه میداد میگم وقتی بست رایکونن نابود شد حتی اگه رایکونن رد میشد فراری دستور میداد به فتل راه بده

  51. mohammad

    1

    0

    دوستان

    از همه خواهش میکنم اگر نقد دارید به بهترین شکل بیان کنید لعاتی مانند بی نا… و غیره در شان دوستان نیست

    حتی اگر قصد توهین هم دارید از کلمات مناسب تر برای توهین استفاده کنید

    همدیگر رو نا امید از هم نکنیم ما همه باور کنید هیچکس مثل من از فتل بابت بستن کیمی ناراحت ناراحت نیست باور کنید هیچک از مکس بابدت زدنش به حریفاش خوشحال نیست حتی طرفدارای مکس هم دوست دارند مکس رد بشه نه تصادف کنه ولی هیچکس به کسی نیاز نیست جسارت کنه

    بیاییم از هفته بعد با مهربونی فقط احساسمونو بیان کنیم

دیدگاه خود را بیان کنید