فرمول یک ایران – سباستین فتل توانست در تعیین خط فرمول یک چین پول پوزیشن را برای خودش کند، تعیین خطی که با یکه تازی فراری ها به پایان رسید.

گزیده ای از اتفاقات تعیین خط فرمول یک چین 2018؛

10:25 دمای هوا 12.3 و دمای پیست 16 درجه سانتی گراد است، باد با سرعت 5.8 کیلومتر بر ساعت می وزد و رطوبت هم 80 درصد است. تعیین خط تا 5 دقیقه دیگر شروع می شود.

10:26 ماشین دنیل ریکاردو هنوز آماده نشده است و ردبول به دنبال تعمیر پیشرانه اوست، از پشت ماشین هنوز خبری نیست. ماشین اصلا برای رسیدن به تعیین خط آماده به نظر نمی رسد.

تعیین خط فرمول یک چین

تعیین خط فرمول یک چین

10:30 آغاز بخش نخست تعیین خط…

ردبول از دست رنو عصبانی است که یک پیشرانه آماده نداشته اند، سخت به نظر می رسد که مرد استرالیایی به تعیین خط چین برسد.

10:31 راننده های ویلیامز از اولین هایی هستند که به پیست می آیند، مرسدسی ها هم زود به پیست می آیند.

10:35 لکرک اولین راننده ای است که زمان می زند، 1:35.189 .

در همین حال هورنر نیز درباره ریکاردو با شبکه اسکای صحبت می کند، او می گوید که سعی ما این است که ریکاردو را به تعیین خط برسانیم، هر چند که از دست دادن تمرین سوم به ضرر ریکاردو تمام شده است.

10:37 هم اکنون سباستین فتل با زمان 1:32.171 در رده نخست قرار دارد، رایکونن، بوتاس و همیلتون در رده های بعدی جای گرفته اند.

10:40 کیمی می گوید که کمی باران مشاهده کرده است، باران بیاید که خیلی جالب خواهد شد…

10:42 همه مکانیک های ردبول در حال تلاش برای رساندن ریکاردو هستند، به نظر می توانند او را به تعیین خط برسانند.

10:43 کمتر از 5 دقیقه به پایان باقی مانده است و ریکاردو، لکرک، استرول، اریکسن و هارتلی در آستانه حذف قرار دارند.

لکرک هم در خروجی پیچ آخر اسپین شد، او نیاز دارد که خود را از منطقه خطر نجات دهد.

تعیین خط فرمول یک چین

تعیین خط فرمول یک چین

10:45 ریکاردو به پیست می آید و می تواند با یک دور حذف نشود، آفرین به همه خدمه ردبول.

10:49 پرچم شطرنجی، باید ببینیم در دورهای آخر چه کسانی حذف می شوند…

10:50 سیروتکین، گسلی، استرول، لکرک و اریکسن در بخش نخست تعیین خط چین کنار رفتند.

در تصویر زیر می توانید رتبه های راننده های برتر را هم ببینید، و هم چنین ریکاردویی که با یک دور خودش را نجات داد.

تعیین خط فرمول یک چین

تعیین خط فرمول یک چین

10:55 شروع بخش دوم تعیین خط …

10:56 راننده های مرسدس و فراری با سافت بیرون آمده اند. آیا آن ها مسابقه را با سافت شروع خواهند کرد؟

11:00 هم اکنون رایکونن اول و فتل دوم است، همیلتون آن سرعت همیشگی را ندارد.

11:04 همیلتون نزدیک فراری ها هم نشده است، شاید بهتر باشد با التراسافت هم دور بزند تا استراتژی متفاوتی نسبت به فراری داشته باشند.

11:05 نزدیک 4 دقیقه به پایان، آلونسو، گروژان، هارتلی، وندورن و ساینز در آستانه حذف قرار دارند.

همیلتون از تیم می پرسد که در کدام سکتورها زمان از دست می دهد، جواب سکتورهای یک و سه است. در همین حال فراری ها در دنیای خودشان هستند.

11:08 همیلتون با سافت به کارش ادامه می دهد ولی فراری ها التراسافت می اندازند.

لوئیس زمان خوب 1:31.914 را می زند و بالاخره به رده نخست می رود.

11:10 پرچم شطرنجی…

11:12 مگنوسن، اکون، آلونسو، وندورن و هارتلی به بخش پایانی نرسیدند.

فراری ها و مرسدس ها مسابقه را با سافت شروع خواهند کرد، بقیه ده راننده برتر با التراسافت استارت می زنند.

تعیین خط فرمول یک چین

تعیین خط فرمول یک چین

11:18 شروع بخش سوم و هیجان انگیزترین قسمت تعیین خط…

هالکنبرگ و گروژان اولین راننده هایی هستند که بیرون می آیند.

11:20 همه التراسافت دارند، غیر از این انتظار نمی رود.

11:24 رقابت بین مرسدس ها و فراری ها سنگین است، هم اکنون رایکونن اول، فتل دوم، بوتاس سوم و همیلتون چهارم است.

11:25 رایکونن زمان 1:31.200 را زده است، فتل دوم است ولی با توجه به بیش فرمانی در پیچ آخر فتل می تواند اول باشد.

11:28 می رویم که داشته باشیم دورهای آخر برای تصاحب پول پوزیشن را.

11:30 پرچم شطرنجی…

11:31 همیلتون دورش را رها می کند و به گاراژ می رود، در همین حال فتل به رده اول می رود.

11:32 و تمام، پول پوزیشن چین برای سباستین فتل می شود. رایکونن، بوتاس، همیلتون، ورشتپن و ریکاردو در رده های بعدی جای گرفتند.

جدول نهایی تعیین خط چین 2018:

تعیین خط فرمول یک چین

تعیین خط فرمول یک چین

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

157 دیدگاه

  1. ايزديار

    52

    9

    اينم از چين
    ٤٤ نتونست از ماشين سريع به خوبي كار بكشه و در دور كيو ٣ عينه بازنده ها حتي دورشم كامل نكرد.
    و باز بوتاس ٤٤ رو پشت سر گذاشت.

    اگر فراري استراتژي رو نبازه
    قطعا فتل بخودي خود نميبازه
    براي من كيمي و فتل اصلا فرق نمي كنن
    جفتشون محبوبن

    • Imanmomeni

      37

      18

      این سه مسابقه داریم می بینیم بلاخره بعد ۴ سال فراری از مرسدس پیشی گرفت.مبارکشون باشه.حالا می فهمم ماشین تیمت ضعیفتر باشه چه زجری می کشی.به طرفدارا و تیم فراری تبریک می گم.بلاخره ماشینتون بهتر شد.اما ما مرسدسیم.می جنگیم تا دوباره بهترین شیم.اینبار تنها امیدمون رانندهامونن.

      • king soltan

        28

        0

        با سلام
        دوست عزیز من فکر کنم مشکل مرسدس موتور نیست بلکه ایرودینامیکه ظاهرا هنوز نتونستن یه نقطه خوب ایرودینامیک را برا ماشین تعیین کنند. ولی در اینکه می جنگند تا ببرند شکی نیست .(دیروز لوییس هم از نداشتن چسبندگی عقبش شکایت داشت)موتور مطمعننا مشکلی نداره چون دوامش ثابت شده است ولی ضعف به نظر می رسه ضعف ایرودینامیکه البته نظر منه

      • سجاد

        13

        0

        بله واقعا زجر آوره ولی نتیجه صبر و تلاششون هست.مبارک خودشون و‌طرفدارانشون.دوست عزیز kingهنوز شاید قضاوت‌ زود باشه چون‌ داده ها کم‌هست.شاید بعد از مسابقه فردا و آذربایجان بشه قضاوت کرد راجع به ماشین ها ولی امروز تو تعیین خط مرسدس تو Q2اختلاف کمتری داشت با فراری تاQ3.یعنی چسبندگی مناسبی داشتن و اختلافشون خیلی کم بود.ولی فراریا تو‌ همه ی سکتورها بهتر بودن پس ماشین فراری قطعا بهتر بود.نباید بگیم مرسدس بهتره.ولی آمار تعیین خط چین فقط نباید ملاک باشه چون تو استرالیا مرسدس چه تعیین خط و چه مسابقه سریع بود.بحرین تو تعیین خط خیلی نزدیک بودن و تو مسابقه هم همینطور.لاستیک خیلی مهمه.دما و رطوبت مهمه.فراری تو بحرین با سافت بهتر بود تا سوپرسافت.آیا با سافت تو چین میتونن خوب باشن؟با مدیوم چطور؟خیلی نیاز به تحلیل و آنالیز هست.ولی فراری امروز خیلی خوب بود و فتل و کیمی عزیز

      • 77Ali

        2

        0

        نه داداش اگه دقت كنى مرسدس با سافت تو كيو ٢ سريعتر از فرارى بودن و تو كيو ٣ با وجود التراسافت ٠.٣ فقط سريعتر شدن اين يعنى همچنان مرسدس سريعترينه فقط با التراسافت مشكل دارن چون حداقل بايد ١ ثانيه سريعتر ميشدن الان روز مسابقه قطعا نزديك خواهند بود مرسدس همچنان بهترين انجينو داره شك نكنيد ، استراليا رو فراموش نكنيد ولى فاصلشون نسبت به فصل قبل كمتره
        به اميد قهرمانى سب

      • soroush_sh_11

        0

        0

        دقیقا .امسال تیم فراری بشدت بهتر از مرسدس هستش تا الان هم ماشین هم استراتژی هم تیم.اما متاسغانه طرفدارای ایرانیش بیشتر بجای بالا بردن معقولانه محبوبیت تیمشون تلاششون روی تخریب تیم رقیبه .و عجیبه که همیلتون دیگه شوق سابق برای قهرمانی رو انگار نداره.امیدوارم دوباره جوونایی مثل پیر گسلی اتفاق خوب تازه ای رو رقم بزنن

      • SP7779

        23

        3

        اریکسن از پس ی بچه که تازه3تا ریس داده برنیومد
        اون امتیاز بحرین هم خوش شانسی بود
        وجدانا نگو بهت میخندن

      • 77Ali

        9

        1

        Bashe aqa hme Australia ro didn ki bartar bood bahrainsm didim che ghad nzdik boodn emsal daghighan salie ke mashina barabaran va set up o rannandegi taeen konndast
        44 hm ke posht botass tmom krde

      • ايزديار

        15

        2

        دهقان خرابكار ، طبق گفته خودتان شما ظاهرا تازه با اين سايت آشنا شدي

        ما هم باور كرديم
        اصلام كامنتات و نوع ادبياتت براي ما تازه گي نداره و شبيه y…. نيست?

      • Farid

        12

        2

        داش شما با این اریکسون نسبتی داری؟؟!!! اخه این همه راننده ی تاپ و تیمهای خفن!!! چرا اریکسون اخه!!!؟؟؟ خدایی هدفت شوخیه دیگه نه ؟؟!!!!

    • zereshke

      6

      26

      ماشالله ماشین فراری، دقیقا مثل پارسال، 6-5 مسابقه اول بهترین ماشین اون مقطع، میبرد، البته با مقداری شانس…
      ولی امسال بهترین ماشین اون جلو نشسته همش، ولی خوب میدونیم که همیلتون از روسیه به بعد تازه شروع میکنه و بعداز تابستون خودش رو به همه دیکته میکنه:))))

      • سجاد

        18

        1

        از روسیه بخواد شروع کنه‌ که باید بره برا چهارمی

    • Sergio scaglietti

      9

      10

      ایزدیار
      فراری تا اینجا بهترین ماشین رو به رانندهاش داده پس نگو مرسدس سریعتر از فراریه وقتی هردو راننده فراری با نیم ثانیه اختلاف خط اول رو میگیرن یعنی ماشین خیلی سریعه

      • SP7779

        13

        6

        تعیین خط استرالیا رو دیدی!؟
        اون که تازه0.7ثانیه بود
        پس مرسدس هم قویه با این حساب دیگه
        هنوزم مرسدس ماشین خوبی داره
        با ی مسابقه نظر میدید که اگه مرسدس برگشت بزنین به حساب پسر به اصطلاح سریع؟!

    • ايزديار

      16

      3

      دوستان فتل فن تبريك
      خيلي خوشحاليم همه

      ولي هنوز مرسدس خطرناكه
      اونا با الترا مشكل داشتن و دارن
      پس گول نخوريم

      خواهشا طرفدارهاي واقعي ٤٤ رو اذيت نكنيد
      مثلا m6 الان داره اينجا خيلي پيام ميده ، اونم در روز باخت هميلتون، m6 خيلي مردي

      كاشكي اون كاربرهاي طرفدار٤٤ هم ميومدن امروز حرف ميزدن
      نه اينكه فقط توي بردهاي ٤٤ بيان كامنت بزارن و خوشمزه بازي در بيارن

      البته من نظرم اينه كه مرسدس فردا سريعتره و استراتژي رو هم فراري احتمالا ميبازه
      طفلك كيمي
      طفلك فتل
      طفلك ما طرفدارن فراري

      • هومن

        4

        21

        خوشمزه خودتی و رفاقت موقع شادی حرفی نزن فرداش به.. خوری بیافتی.به طرفداری خودت برس تا به خدمتت نرسیدم…

      • سجاد

        9

        2

        روزایی که فراری یکو دو میکنه از فرداش باید ترسید.امیدوارم همشون خوب باشن.

      • ايزديار

        11

        2

        هومن :
        جوابتو نميدم چون شخصيت آدم از گفتارش مشخص ميشه

        اما از اقاي عظيم و مديريت سايت متعجبم كه چجوري بعضي كاربري ها رو مسدود نمي كنن

        يكي واژه لپي ميگه سريع مسدود ميشه
        و توهين تلقي ميشه
        اما كاربري اين كامنته سراسر توهين رو ميزاره و اتفاقي نمي افته
        هر چند بر همگان با تاييد كردن اين كامنت نمايان شد كه سايت هم دوستدار هميل فن هاست

      • DR.ARDALAN

        4

        10

        شما خیلی گویا علاقه داری به اینکه بیاییم .
        باشه. دوستان عزیز خبری جدید را بدانید، فدراسیون جهانی که فتل را سال گذشته با این عنوان که سرمشق و الگوی خوبی برای جوانان نیست، از مربی بودن در اکادمی ها منع کرده بود، امسال نیز همچنان انرا به قوت خود باقی گذاشته.
        لازم به ذکر است که این تصمیم بعد از اعمال بسیار حرفه ای فتل در باکو ،توسط فدراسیون جهانی گرفته شد، و جالب تر اینکه الان از شبکه وطنی فتل در المان گفته شد که تا این لحظه جدی بر سر حرفشان ایستاده اند.
        نظر شما چیست.؟ من با سند و مستندات صحبت میکنم، پس اگر جوابی هم میدهید با سند و مدرک بگویید، در مورد این خبر ، مبتوانید اخبار مربوط به شاهکار فتل در باکو را که در همین سایت موجود است را ببینید، در مورد الگوی بد بودن برای نوجوانان .
        در مورد شما هم بزرگوار، من باخت لوییس را نمیبینم، اگر برای شما برد اینقدر ارزو شده که پول پوزیشن گرفتن برد میشود ،انهم جلوی کسی که خودش رکورد دار است ، من هم در این شادی شما شریک میشوم و تبریک میگویم. اما برد در مسابقه فردا است.
        امیدوارم چه هواداران فتل ، و چه هواداران لوییس، و همینطور هواداران ردبول ،مخصوصا مکس ، مسابقه ای ببینن زیبا که تمام رانندگان از خط پایان بگذرند.
        مسابقه به مسابقه رایکونن داره مسلط تر میشه.
        من از رانندگیش واقعا لذت میبرم.
        در صورتیکه لوییس انکار داره با یکی توی ماشین میجنگه همش، یک طوره خاصی شده .شایدم من اینطوری میبیتم.
        دوستانی که بخاطر سانسورهای شبکه ورزش ، فقط استارت براشون پخش میشه، میتوانند از طریق برنامه ((( آیو اسپرت )))، بصورت زنده مسابقه را ببینند. اما گزارشگرش از طرف خودشان لست. هیچ سلنسوری هم عزیزان ندارد.

        شاذ و خرسند، باشید
        به پروردگار عاشق میسپارمتان.

        بخاطر مشکلات املایی عذر میخواهم.

      • akbar

        5

        0

        اردلان جان! شما فحشی که همیلتون تو بریف روم بحرین به مکس داد رو دریاب، باکوی پارسال از درد امسالت کم نمیکنه، فردا با ۱۲ فرای این درد بیشتر خواهد بود…

      • soroush_sh_11

        0

        0

        اگه میخواست بده توی بحرین میداد برادر عزیز.شاید کسی دقت نکنه اما رایکونن همیشه به پای فتل سوخته از مجارستان پارسال تا بحرین امسال که البته توی بحرین مقصر خودشم بود

  2. سجاد

    21

    5

    Q1: تبریک ویژه به اریکسون.گسلی نتونست بیاد Q2.این نشون میده شرایط دمایی و رطوبت چقدر رو موتور و ماشین تاثیر داره.البته سکتور 1 و2 واقعا تکنیکی و سخت هست.گروژان هم یه تایم عالی ثبت کرد.
    Q2: عجب تایمایی زدن گروژان و هالکنبرگ.باریکلا به رنو.هردوتاشون توQ3 هستن ومثکه فورس ایندیا یه تکونی به خودش داد.
    Q3: 1:30:9حداقل انتظار داشتم تایمای Q3 باشه با توجه به پارسال. مرسی باز هم فتل با اینکه رایکونن عالی بود.بهترین سکتورها رو هم فراری زد.سکتور 1 و 2رایکونن و سکتور3 فتل.بیچاره همیلتون دلم سوخت واسش مستقیم رفت پیت لین.خودش فهمید خراب کرد.چی هست اصلا این هالکنبرگ.عالی بود با رنو.

    • SP7779

      13

      1

      هالک عالی بود
      بازم ساینز رو شکست داد
      باری6بار متوالی تعیین خط رو در جایگاه7به پایان برد
      رنو کمکش کنه امسال خوب نتیجه میگره امیدبخدا

  3. Mehrdad

    34

    9

    جووونم فتل چه تایمی زد رکورد جدید پیست
    چی کرده فراری امسال دمشون گرم با همین فرمون برن جلو قهرمانی نزدیکه
    افرین هم به کیمی عجب تایمی میزنه این مرد یخی
    فراری مرسدس رو نابود کرد دیدن قیافه توتوولف دیدنی بود
    همیلتون رو بگو دور اخر اصلا دیگه تایم نزد وقتی قدرت فراری رو دید مستقیم رفت تو پیت لین و باز پشت بوتاس باید استارت بزنه
    کم کم باید منتظر مصاحبه های اتشین همیلتون در انتقاد از کل مرسدس باشیم
    تبریک به امید استراتژی خوب و یک دوی فراریا

      • Mehrdad

        15

        1

        …m6… عزیز مرسدس هنوز تنظیمات درست رو پیدا نکرده وگرنه موتور مرسدس از فراری بهتر هم هست هم دوامش هم قدرتش
        مرسدس به تنظیمات مطلوبش برسه باز میشه همون غول قبلی فقط امیدوارم با فراری برابر بشن هم ما لذت ببریم هم شما
        موتور اسپورت با رقابت نزدیک جذابه یکه تازی هیچ تیمی خوب نیست حالا میخواد فراری باشه یا مرسدس یا ردبول
        به امید فصلی جذاب کنار همه شما عزیزان

    • soroush_sh_11

      0

      0

      با اینکه طرفدار همیلتونم بخاطر سبک رانندگیش که مثل یه شطرنج بازه تا گلادیاتور(ماسا و آلونسودوشوماخر)و بخاطر همین زیاد ریسک نمیکنه برعکس فتل که حتی به مهندسین نیم دروغ میگه ون تفاوتشون زیباست .هر دو رانندگان قابلی هستن بدون شک پس تحقیر کردن تیم مقابل جز کوچک نشون دادن شخصیتتون چیزی نداره

  4. شاهین

    25

    3

    ایول. ماشاالله به فتل و کیمی. کم کم داریم امیدوار میشیم که فراری امسال یه ماشین رقابتی داره. البته نباید اصلا مرسدس رو دست کم گرفت. پارسال که برای نیم فصل دوم مرسدس ترکوند. امیدوارم فصل جذابی باشه ?

      • شاهین

        6

        2

        Sergio
        هرکدوم یه برتری دارن. فراری آیرودینامیک بهتری داره و مرسدس موتور قویتر. ولی چون اکثر پیست ها سرعتی هستن و موتور حرف بیشتری نسبت به آیرودینامیک میزنه در نهایت مرسدس شانس پیروزیش بیشتره

      • Sergio scaglietti

        2

        1

        شاهیج عزیز قبول ندارم موتور مرسدس بهتر باشه امروز بعد تعیین خط همیلتون تو مصاحبش گفت فراری تو مستقیمی ازما سریعتره حتی گفت موتور فراری قدرت اضافه داره

  5. shian

    17

    0

    تعیین خط که بد نبود.
    ولی گزارش آیو خیلی بود!
    دو تا گزارشگر گذاشته بودند که یکیش فقط از فرمول یک شوماخر رو میشناخت و سعی می کرد فقط بامزه بشه و رو مخ می رفت.
    خواستم بگم با چوب هم زدنتون از آیو فرمول یک رو نبینید!!!

  6. Kamran

    23

    1

    چیکار کرد سکتور آخر?
    فعلا که اون پیشبینی معمولی بر اساس تایم های تعیین خط بنظر درست بود و فراری نشون داد مسیر درستی داره میره.
    ایول به فراری

  7. Fastboy 44

    10

    33

    کی میگفت که ماشین مرسدس بهترین ماشینه???!!!!
    فکر کنم که دیگه کاملاً معلوم شد که ماشین بهترو فراری داره نه مرسدس
    الان هم میدانم که ی نفر میاد ی چیز دیگه میگه و 100 تا دیس میخورم
    فردا مسابقه هم مال وتله
    2016 انگار داره تکرار میشه

      • ...m6...

        7

        18

        چه جالب دو دهم سریعتریمو پلارو فراری قورت میده جالب ترین حرفی بود که شنیدم بابا لائودا با تمام احترامی که واسش قائلم اینو میگم اینو گفته که مثلا فراریارو بترسونه وگرنه الان تابلو شده مرسدس امسال زیاد سریع نیست

      • Fastboy 44

        4

        14

        از لائودا بالاتر کسی نیست???!!!!
        ?
        اینو میگه چون مهندس های مرسدس کاملا امیدشونو از دست دادن و اینو گفته تا بهشون امیدبده احتمالا
        چشم هر چی تو بگی خودمو جمع میکنم
        ?

      • SP7779

        16

        4

        عع حالا شد تسوندن فراری ها
        پس حرفای 2017که همش فراری ها میگفتن ما بهتریم و ماهم اینجا داد میزدیم که الکی میگن چی؟!
        اونجا جوابتون چی بود؟!یادتون هست؟!
        مرسدس سریع هست هنوزم
        ولی پسر به اصطلاح سریع ماشینی میخواد که پیچ یک رو بگیره و بره و الان در دسترسش نیست

      • Sergio scaglietti

        8

        8

        VROSSI
        داداچ از این خواب غفلت بیا بیرون میدونم داری همه زورتو میزنی ثابت کنی فتل داره به زور با ماشین کندتر پل میزنه ولی سخت در اشتباهی حرفت زمانی تاحدی درست درمیاپ که کیمی از دوراننده مرسدس کندتر باشه درحالی که دو مسابقه اخیر هردو راننده خط یک رو گرفتن چطور با یه مسابقه استرالیا انقدر مرسدس مرسدس میگین درحالی که فتل گفت با بالانس و ترمز ماشین مشکل داشتیم انا بعد این دومسابقه ایماندارین امسال هم فراری مثل پارسال بهترین ماشینو داره؟؟
        شما باید جمع کنی خودتو با این نظرات تخیلی

    • Javad f1

      9

      3

      بله فراری تو چین بهتر بود. ولی چیشد پسر سریع ؟ کجاهه؟ آها. پشت بوتاس.
      شما میگفتیمن لوییس اینه و اون. پس چرا جبران نکرد؟ نه تنها جبران نکرد بلکه به بوتاس باخت. داریم میبینیم لوییس تحته فشار جه عملکردی از خودش نشون میده

      • lapped champion

        5

        4

        باشه جناب sergio,شما راست میگی ,مسابقه اول که 0.7 ثانیه اختلاف بود فراری و مرسدس خوشحال بودین,دیگه همه میدونن مرسدس قوی تره ولی این مشکل از همیلتونه که نمیتونه ازش کار بکشه,هنوز راه زیادی مونده نترس

      • Sergio scaglietti

        3

        3

        vrossi
        دوست عزیز استرالیا مرسدس خوب بود اما فراری مشکل داشت چرا متوجه نیستی؟؟ ماشین فراری ستاپ عالی نداشت اینو دیگه راننده موردعلافت تاییده کرده خودش گفته بعد مسابقه چرا الکی زور میزنی اخه

      • دهقان خرابکار

        2

        2

        هر راننده ای روز بد و خوب داره فتل تحت فشار میشه اذربایجان انقد زود راننده هارو قضاوت نکنید عزیزان?. امیدوارم فردا روز اریکسون باشه?

    • 77Ali

      2

      0

      جناب من صد بار توضيح دادم مرسدس ها رو سافت سريعتر از فرارى ها بود ولى وقتى الترا بستن فقط ٠.٣ سريع تر شدن در حالى كه فرارى ها ١.٢ ثانيه پس اينجا مشكل از موتور مرسدس نيست اين يه مشكلى كه مرسدسا خيلى وقته با التراسافتا دارن دليلشم مشخص نيست برا من اما شما مطمئن باش كه كه حتى احمق ترين راننده هم پشت ماشين باشه با تاير٢ درجه نرم تره ٧-٨ دهمى تايماشو بهتر ميكنه اما مرسدسا فقط ٣ دهم پس قطعا يه مشكلى بوده يا تايماى خوب نتوستن بزنن

  8. saeed.shei

    27

    1

    آیا دوره ی یکه تازی مرسدس روبه پایان است
    تعیین خط عالی بود کم کم باید به سمتی بره که ردبول ها هم تهدید باشن برای مرسدس الآن هم هستن ولی بیشتر

  9. akbar

    33

    14

    مرسدس باید واسه قهرمانی تیمی بره ورلاین رو بیاره جا ۴۴ وگرنه از دست میره، ۴۴ با این همه حمایت بوتاس درجه ۲ رو نمیتونه بگیره، تو کوالیفایینک ۲ به ۱ بوتای جلو هست
    # پل من
    # پسر سریع
    ?

    • DR.ARDALAN

      1

      4

      اقای اکبر اقای عزیز، شماره5 در فراری کی هستش.؟
      چون فدراسیون جهانی او را بخاطر الگو بد بودن برای نوجوانان ، حضپرش را در اکادمی ها ممنوع کرده بود، و جالبش لینه که کماکان این حکم ادامه دارد.

      اینقدر میشود کلمات زیبایی بکار برد، در مورد این مسئله که شما حتی فراموش کنی ، فتل شماره اش چند بود. الگوی بد برای جوانان ،
      یعنی اریکسون الگوی بهتری است تا فتل ،
      محترمانه اش یعنی بیا برو پسر جان تو یکنفر را تحمل میکنیم کافیه ، لازم نیست جند تای دیگه مثل خودت بار بیاری.
      خبر شاهکارش در باکو را بخوان و حکم فتل را. و چند دقیق پیش هم اعلام کرد که هنوز این حکم پابرجاست
      حالاذما خواهش میکنیم که اصلا فتل شما بهترین است، لطفا نامش را نزدیک لوییس هم نیاورید. سرمشق بد؟
      خوش باشید.

      • akbar

        3

        0

        همون کارش تو باکو محبوبیتش رو پیش من زیادتر کرد. FYI

  10. RedSeason

    35

    2

    چکار کرد وتل تو سکتور آخر؟!!! عالیه این بشر… قلبا دوس داشتم کیمی پل بگیره امروز و چقد خوبه که اینقد خوب شده امسال… سال پیش فک میکردم کیمی دیگه تموم شده دورانش ولی امسال واقعا عالی بوده…
    با یه کیمی آماده هم قهرمانی فصل وتل محتمل تره و هم زندگی برای مرسدسا سخت تر:-0

    • سجاد

      5

      0

      دقیقا.کیمی هرچی آماده تر باشه به نفع خودش،فراری و فتل هست و‌ جذابیت هم بیشتر میشه.فقط میتونستن مسابقه قبل اجازه بدن کیمی ادامه بده و دوباره بیاد پیت استاپ تا چهارم بشه.امتیاز تیمی زیادی نصیبشون میشد.شاید میخواستن به ماشین فشار نیارن.چون احتمالا دومی رو میخواستن

  11. lapped champion

    27

    6

    و این گونه بود که بوتاس سوم میشود با اینکه راننده درجه دو بود و همیل سوم
    ووووو دمتون گرم فتل و کیمی که اژدها رو با خاک یکسان کردین
    هی پسر المانی چرا توانایی های توبا وجود ماشین ضعیفتر بهتره

  12. max verstapen

    17

    14

    اژدها وارد میشود. تبریک به فتل و کیمی . فکرمیکنم ماشین مرسدس مشکلی نداره این راننده هاش هستن که توانایی ثبت زمان بهتر رو ندارن . وقتشه جاشونو به ریکیاردو و ورشتپن بدن . ردبولا هم خوب بودن امیدوارم فردا روز ردبولا باشه البته اگه باز ریسک نکنن موفق خواهند بود. دوست ندارم قهرمان های خوبی مثل همیلتون تموم بشن ولی حقیقت همینه که خیلی وقته دارم میگم دوران پیرمردها تموم شده بایدنگاهی به جوانترها داشت.فصل قبل گفتم همیلتون آخرین قهرمانیش خواهد بود . این فصل هم میگم اگر فتل میخواد قهرمان بشه فقط این فصل رو زمان داره از ۲۰۱۹ باید منتظر قهرمانان دیگه ای باشیم.

    • Mehrdad

      6

      1

      ردبول ها فردا فکر کنم با الترا استارت میزنن با توجه به اختلاف تایم نزدیکشون با مرسدس اگه مشکلی واسه ماشیناشون پیش نیاد و مکس عجول نباشه فکر میکنم مرسدس هارو میتونن بگیرن

    • REZA.M

      12

      1

      ببین اولش خوب شروع کردی ولی بعدش همه چیو خراب کردی.قبول دارم راننده های مرسدس هر دوتاشون کندن. ولی آخه مرد مومن مگه مرسدس مرض داره وشتپن رو بیاره.درسته وشتپن سریعه ولی اگه یه مسابقه خوب کارکنه 2 مسابقه گند میزنه.دوم اینکه یه طوری میگی وتل اگه امسال قهرمان بشه آخرین سال قهرمانیشه انگاروتل 50 سالشه بابا وتل 30 سالشه در نهایت سرعت و تجربه یه طوری میگی انگار سال بعد مکس میخواد قهرمان بشه.و در ضمن آلمانیا تا چهل سالگی هم سریعن.اونی که تو چهل و دو سه سالگی تو موناکو پول میگرفت یه آلمانی بود نه یه هلندی.جان همین مکس که طرفدارشه عکس ناندو رو بردار عکس مکسو بزن رو پروفایلت.

    • سجاد

      5

      1

      امین جان به شدت مخالفم.فتل هنوز خیلی وقت داره.تازه ماشین اون چیزی که میخواد.یعنی از پارسال انگیزه و امیدش زیاد شد.کیمی رو ببین با این سن خیلی خوبه

      • max verstapen

        3

        1

        اولا درجواب REZA.M باید بگم من از طرفدارای آلونسوهم هستم پس دلیلی نمیمیبنم عکس پروفایلمو عوض کنم شماهم یادبگیر به نظر افراد توجه کنی نه به عکس پروفایلشون . و اما آقا سجاد همین کیمی که ازش تعریف میکنی خیییییلییییییی سال پیش قهرمان شد دراینکه خیلیا خوبن هیچ شکی نیس اما کاریزما و شخصیت قهرمانی یه چیز دیگس که کیمی نداره چون متزلزل نشون میده یه مسابقه خوب یه مسابقه بد(فصل۲۰۱۷) درضمن برای اینکه طرف میتونه هنوز قهرمان باقی بمونه یا نه الان نمیتونی تصور دقیق داشته باشی پس باید منتظر عملکرد فتل در ۲۰۱۹ باشی در نتیجه اجازه بدین فتل قهرمان این فصل بشه بعد متعصبانه بگین هنوز میتونه چندتا قهرمانی دیگه بیاره! دوستان با دوتا برد فتل رو ابرها راه نرید هنوز زوده . فصل قبل گفتم همیلتون انگیزه نداره وبه نوعی اشباع شده همیلتون فن ها کلی اعتراض کردن که حالاحالاها میره واسه زدن رکورد شوماخر! بفرما این از ۴۴! این فصل پیش بینیم به حقیقت پیوست میبینید حتی دورتایم گیری رو هم کامل نمیکنه ! این نشون میده فشار روحی و روانیه زیادی روشه فصل قبل گفتم همیلتون آخرین مهلتش برای قهرمانی هستش هنوزم میگم چون این فصل بعید میدونم قهرمان بشه . الان باز میگم فتل باید تلاششو بکنه چون فصل بعد راننده هایی مثل ریکیاردو آزاد میشن وممکنه به یه تیم بهتر برن پس‌کار ساده ای فتل برای ۲۰۱۹ نخواهد داشت. این واقعی ترین کامنتی هستش میشد گذاشت بدور از تعصب برای فتل و همیلتون.

      • akbar

        1

        1

        امین جان مکس اگه بره مرسدس یا فراری اونم به شرط اینکه جدال برای قهرمانی رو درک کنه و ریسک بیهوده نکنه که باعث بشه خودش و تیم امتیاز از دست بدن سال آینده شانس داره، اما اگه ردبول بمونه و با رنو یا هوندا بخواد مسابقه بده دست کم سال آینده رو باید توی صف بمونه… تجربش واسه ریس بردن خوبه اما واسه ی قهرمانس فصل فکر نمیکنم آماده باشه

  13. Sinaaaaaa

    22

    2

    عالی عالی فراری فوق العاده بود یک و دو خیلی خوبی بود به خصوص که مکس هم پشت سر لوئیس استارت خواهد زد. امیدوارم فراری تو استراترژی هم برنده مسابقه باشه

  14. ...m6...

    9

    35

    واقعا مسخرست خیلی مسخرست اسب های چهار نعل چ میدونستن پل چیه اصلا الان همین جور پل میزننو مسابقه میبرن من کاری به این کارا ندارم چیزی که مشخص فراری سریعتره و مرسدس داره کم میاره اینم کار ندارم دقیقا همیلتون چرا تام بد میزنه؟ …اگه فردا این مسابقه رو برد من فرمول یکو میزارم کنار می چسبم به متوجیپی و دکتر خیلی مسخرست با این اوضاع هم فتل هم فراری قهرمان امسالن هر مسابقه ایی رو میبینم پل سال قبلش دست مرسدس بود الان دست فراریه بابا خدایا توکه میخواستی فراری رو قهرمان کنی حداقل اونقدر شانس تو استرالیا به فتل نمیدادی میزاشتی لوئیس ببره که حداقل یکم به اون بردش دل خوش میکردیم اه همین مونده تو بریتانیا و مونزا هم فراریا ببرن دیگه هیچی!??

    • lapped champion

      22

      1

      M6 داداش من خیلی زود جا زدی یک اسکرین شات بگیرم ازت ,هنوز اوله راهه و اتفاقی نیافتاده
      همین قدر فهمیدم دم فراری فن ها و فتل فنا گرم که چند ساله دارن رقابت یک طرفه مرسدس رو نگاه میکنن .متاسفم براتون

    • REZA.M

      13

      1

      فرض محال که فراری سریعتر باشه خب چه ربطی داره؟تو که رانندت کنده.هر وقت از همتیمیش سریعتر شد اونقت بیا بگو وای لویس ماشین خوب نداره وتل رو شکست بده.در ضمن اونایی که میگن ماشین فراری سریعتر باید بگم مرسدس رو نکرد.کیو2 با سافت 1.31.9 زدن.

      • Sergio scaglietti

        5

        6

        REZAM
        مگه مرض دارن رو نکنن مرد حسابی یه چیزی بگو بگنجه کجا میخوان رو کنن ؟؟ چه باور کنی چه نکنی فراری سریعترینه تا اینجا

      • Hamed

        5

        2

        “مرسدس رو نکرد.کیو2 با سافت 1.31.9 زدن”
        کدوم احمقی میاد اینکارو میکنه اونم تو Q3؟ که چی ثابت بشه؟مگه تست پیش فصله که رو نکنن؟ دستی دستی خودشو بندازه عقب . هوای تمیز جلویی رو بیخیال بشه ریسک برخورد با ماشینای پشتی و جلویی تو استارت 10 برابر بشه یکی مثل فرشتپن بغل گوشش استارت بزنه امکان کنترل ریس رو از دست بدی تو تعیین استراتژی دست بالا رو نداشته باشی که چی بشه؟؟
        مثلا فتل فنی میخوای بگی نابغس و با ماشین کند تایم خدا میزنه و کل فرمول 1 رو آسفالت کرده؟ یا مرسدسی هستی رانندت تو لباس فراری میدرخشه دلخوری؟ اصلا گیرم شما مخ تحلیلگر فرمول 1 شما راست میگی در مورد کیمی چی ؟

        بابا بس کنید طرف 4دوره پیاپی قهرمان فرمول 1 بوده نیاز نیست شما بیای ثابت کنی راننده بزرگیه و بخوای همرو کوچیک کنی که رانندت مورد علاقت گنده بشه در مورد همیلتون هم همینطور اونایی عمر فرمول 1 دیدنشون به 4 سال نمیرسه برن حداقل تاریخچه نه چندان دور F1 رو بخونن همیلتون راننده ای که تو 2007 یعنی اولین فصل حضورش تو کورس قهرمانی بود و سال بعدش قهرمان شد کنار غولایی مثل آلونسو رایکونن و ماسا که تو اوج بود اون سالا. ماشین خوبی داشت درست ولی بقیه مگه بدون ماشین خوب قهرمان شدن ؟ مگه میشه استعدادشو منکر شد؟
        شخصیتش و کارهاش به خودش مربوطه ولی از بعد فنی کنار فتل جزء تاپ 3 فرمول 1 هست

  15. Farid

    21

    3

    Waooooooo!!! خداااا جون باورم نمیشه!! فتل و رایکونن ترکوندن. نمیدونم این قدرت فراری بود یا نقص فنی امروز مرسدس!! اخه نیم ثانیه اختلاف!!!!! اونم تو چین. بهر حال واقعا فراری و امروز بی نظیر بود. هم ماشینش و هم راننده هاش. به امید یک دوی فردا. فورزا سباستین فورزا کیمی فورزا فرراری راگاتزی

    • سجاد

      4

      1

      از چین‌بت نسازید.درسته سکتور ۳کاملا سرعتی هست ولی سکتورهای یک و دو فنی و کنده.از خیلی از پیست ها کندتره.مثل بحرین و استرالیا.پارسال اگر بدشانسی فتل سر سیفتی کار نبود شاید اول میشد.پس عملکرد فراری تو چین اختلاف کمی داشت

  16. SV5

    22

    4

    واوووووووووووووووو! فوق العاده بود، کیو2 که مرسدسا یهو سریع شدن گفتم رفتن رو مود طلایی، ولی عالی بود، عالی. هم بوتاس اشتباه کرد هم همیلتون، ولی نه کیمی اشتباه داشت نه سب، سکتور3 سب درس عبرتی بود برای کسایی که به نبوغ سب شک داشتن دیگه ماستاشونو کیسه کنن. چی شد همرتایم، فست بوی!خخخخخخخخ! بوتاسم ازش سریعتره!

      • راشی فتل

        22

        4

        پس چطور تو مونزا که اتوبانه فکر میکنی همیلتون شاهکار کرده اول شده

      • REZA.M

        12

        3

        ابتدای سکتور 3 و انتهای مستقیمی دوتا پیچ سخته که نشون میده باید راننده باشی که بنفشش کنی نه از همتیمی خودت که درجه 2هم نیست کند تر باشی.

      • SV5

        9

        3

        آره باشه اول سکتور 3 و بعد مستقیمی اصلی کشکه؟ همیلتون خوبه چهار سال تو همین مستقیمیا تاخت که شد رکورد دار پول پوزیشن. فعلا که یه راننده درجه 2 این فصل تو تعیین خطا ازش بهتر بوده.

      • 77Ali

        1

        0

        اره داش ببين عزيزم قسمت كفيشو همه ميتونن توش بگازن اگه هم بخوايم تو يه ماشين بررسى كنيم پس رايكونن بايد با فتل مساوى ميزد سكتور ٣ رو اگه فقط كفى باشه ، كه نبود چون كه ٢ تا پيچ داره كه خروجى خوب گرفتن توش مهمه

    • RedSeason

      12

      0

      دقیقا درسته… فصل طولانیه و من نگران آپدیت های مرسدسم…
      بارسلونای فصل پیش مرسدس یه آپدیت حسابی داشت و ماشینش خیلی خیلی هم از نظر کارایی هم از نظر ظاهری فرق کرد…

    • Fastboy 44

      4

      6

      گفتم شاهکار کرده???
      تعیین خط رو که 2017 همیلتون خودش فوق العاده بود فکر نکنم فاصله مرسدس و فراری 2 و خورده ای ثانیه بود تو اون پیست ها?
      همش ماشین نیس دوست گلم

      • راشی فتل

        1

        1

        داداش داری ازش حمایت میکنی وگرنه مرسدس بهعث پیروزی همیلتون شد نه خود اون

      • راشی فتل

        1

        2

        داداش داری ازش حمایت میکنی وگرنه مرسدس باعث پیروزی همیلتون شد نه خود اون

    • سجاد

      5

      0

      من ندیدم مرسدس تو باد خودش بخوابه یا غرور بگیره و بخوان کم کاری کنن.مطمئن باش با تمام سعی و تلاششون میان.بهترین استراتژی هارو از مرسدس دیدم تو این چند سال.

  17. وحید

    26

    1

    مرسی فراری
    چه کردن این دو تا
    کیمی که هر دو سکتورش تو دور اخر بنفش بود
    سکتور 3 خراب کرد،حقش پل پوزیشن بود
    مرسی سب…
    مرسی فراری. … نیم ثانیه اختلاف با مرسدس
    به یاد ندارم انقدر اختلاف و تو Q3
    لوییس حتی والتری رو نتونست بگیره…
    فراری تو استراتژی گند زنه
    پیت لین خراب نکن
    جفتشون 1و2میگیرن
    به امید پیروزی سب??

  18. mahdavi3d

    19

    2

    ها ها! فراری ها خوب دارن همه رو دود میدن. تو گاراژ و هم توی جاده! اما فتل به کیمی نشون داد که کی هنوز رئیسه! مرسدس ها مشخصا با تعادل و چشبندگی ماشین مشکل داشتن هرچند کمی امیدواری در کیو-2 به دست آوردن ولی در نهایت، فراری قدرتمند بود.
    عملکرد تیم رنو مثبت بود. ردبول آنگونه بود که انتظار می رفت. هاس ها نسبتا پایدار نشان می دهند. مکلارن کماکان خوب نیست. و تورو روسو نوسانی نشان می دهد.

  19. Seb vetel

    20

    3

    پو پو پو پو پو پو پو پو پوووووووول پوزیشن،تبریک تبریک به همه فتل فنا.عالی بودی پسر عالی….جناب همیلتون بدووووووو تا برسی.?بنظرب مرسدس برا قهرمانی باید بره الونسو رو بیاره هم شانس قهرمانی مرسدس بیشتر میشه هم فرمول یک جذاب تر………به امید یک استراتژی خوب و سومین قهرمانی فتل. ?seb 5?

  20. lord mahyar

    20

    0

    جدا از تعصب و فلان این فصل فراری بسیار از مرسدس سرتر هست دوستانی هم که میگن ماشین مرسدس بازم سریع تر هست کم لطفی میکنن و نا انصافی
    ولی باید قبول کرد فصل های پیش مرسدس سر بود ولی این فصل کاملا برتری ماشین با فراری هست
    تبریک ب طرفداران فتل و رایکونن و فراری

      • Sergio scaglietti

        4

        11

        Reza.m
        تو خسته کردی استرالیارو همون استرالیاروهم فتل با استراتژی عالی فراری برد یه نکاه به بحرین بنداز انقدر ستاپ ماشین عالی بود که فتل با سافت ۴۰ دور زد تعیین خط هم که دو مسابقه اخیر خط یک رو فراری گرفت اینجا با نیم ثانیه اختلاف بیخود از فتل بت نساز به سختی داره از پس کیمی برمیاد

  21. Rexa25

    16

    0

    دوتا سکتور بنفش زد آخری رو خراب کرد
    همین کافی بود که فتل پول پوزیشن رو ازش بگیره
    ولی در هر صورت کیمی خیلی خوب شده اگه همینطور ادامه بده دلیلی نداره بازنشسته بشه
    برام خیلی جالبه مرسدس میاد تو استرالیا تو تعیین خط همه رو با خاک یکسان میکنه دو مسابقه بعد خودشو پنج دهم پشت سر فراری میبینه آن هم تو پیستی که توش سابقه خوبی داره
    اگر فراری بعد از اسپانیا هم بتونه بهتر از مرسدس باشه باید گفت امسال سال فراریه

    • ...m6...

      3

      11

      واقعا چرا اینجوریه؟ نه به اون اختلاف تو استرالیا نه به الان دقیقا مشکل کجاست مشکل چیه؟ اصلا همیلتون دلسرد شده همه ی شماهم میدونید گرفتن بوتاس برای همیلتون کاری نداره اینو 2017ثابت میکنه.

      • REZA.M

        11

        2

        بله بله ایشون ثابت شده هستن.بحرین پارسال و امسال- ابوظبی و……….

      • ...m6...

        3

        5

        رضا جان دوست عزیز من کل فصل۲۰۱۷ را در نظر گرفتم که گفتم برای همیلتون گرفتن بوتاس کاری نداره.

  22. Sinaaaaaa

    15

    1

    طرفدارهای قدیمی تر فرمول یک مطمعنا الان بیشتر از اینکه برای فتل خوشحال باشن برای کیمی‌خوشحالن. پارسال همه میگفتیم تمام شده چرا تمدید کرد باهاش فراری. اما امسال واقعا عالی بوده، امیدوارم فرار تحت هیچ شرایطی بهش دستور تیمی نده ( مطمئنم متاسفانه میده☹️) و شرایطی مثل موناکو پارسال را پیش نیاره که دوباره روحیش را از دست بده. امتیازهای کیمی خیلی خیلی مهمه برای قهرمانی فصل. به امید قهرمانی فراری

  23. McLaren F1

    17

    1

    ای خدا
    همیلتون نمیتونه از پس بوتاسم بربیاد
    آفرین به پرز
    امیدوارم فراری همینجوری با قدرت ادامه بده
    ردبولم فردا بتونه نشون بده کجای جدوله چون هنوز ردبول عیارش مشخص نشده
    و به امید پیشرفت مک لارن

  24. SV5

    22

    1

    جالبه که لوییس فن ها میگن چون ماشین فراری قوی تر شده ما دیگه فرمول یک نیگا نمی کنیم. ببخشین که چهار سال فراری فنا داشتن قوی تر بودن مرسدسو تحمل میکردن. ولی انصافا یه دمت گرم بزرگ باید به فراری گفتن بعد n سال این اولین باری بود که احساس کردم فراری از هر لحاظ قوی تره. نمی دونم شایدم مشکل از ستاپ مرسدسه ولی هر قدر فتل عالی بود، فراری هم عالی بود.

  25. Ali n

    19

    0

    خوشحالم که می بینم کیمی تا اینجا فصل خیلی خوب بوده ، استرالیا رو با vsc از دست داد و بحرین رو با پیت استاپ اشتباه وگرنه خدایی چیز کمی از فتل تو این فصل نداشته.
    آخرین باری که یه همچین فرمی از رایکونین دیدیم فک کنم با لوتوس تو فصل ۲۰۱۲ یا ۱۳ بود.
    آلونسو هم که هیچی نگیم بهتره 🙁

    • Sinaaaaaa

      10

      0

      امیدوارم کیمی از زمان لوتوسش هم بهتر باشه همون کیمی ۲۰۰۷ باشه?? مهمترین چیز قهرمانی فصل‌فراریه. تو دو مسابقه قبلی میشد کیمی امتیازهای خیلی بیشتری بگیره که متاسفانه خراب شد.نیم فصل اول مسابقات فراری باید حداگثر امتیاز ها را بگیره. اگر چین مال فراری بشه من به باکو خیلی خیلی امیدوارم.

    • akbar

      9

      0

      امیدوارم ۳ دور لپش کنه اما من انتظار موناکوی نزدیک تری از پارسال رو دارم، فراری به سمت برتری در پیست های با مستقیمی زیاد رفته و احتمال داره توی طراحیش یه مقدار برتری در دانفورس رو فدا کرده باشه، استرالیا اینو تا حدی نشون میده، اما اگه استرالیا صرفا پیدا نکردن ستاپ ایده آل مشکل فراری بوده باشه و فراری تو اولین پیست دانفورس بعدی برتر باشه دیگه مرسدس معجزه لازم داره واسه رقابت تا آخر فصل…

  26. mehdivettel

    13

    3

    دوستان فراری فن و فتل فن عزیز جوگیر نشید . فراری امروز ماشین برتر رو داشت ولی همونطور که تو استرالیا گفتم که ماشین مرسدس 0.7 از فراری جلو تر نیست تو این پیست هم ماشین فراری 0.5 جلوتر نیست . مشکل مرسدس استفاده از التراسافت بود و وگرنه با سافت یه مقدار از فراری هم سریعتر بودن .
    مشکل فردا مرسدس تو استارت هست چون اگه نتونن تو استارت از فراری ها جلو بزنن اونوقت ردبول ها با التراسافت تو دور های اول بدجور اذیتشون میکنن و احتمالا برا درگیری با ردبول ها زمان از دست میدن

    • mehdivettel

      12

      0

      همون طور که دیروز گفتم فک کنم فراری امسال تو هوای سرد عملکرد بهتری داشته باشه و دیدیم که فراری بعد از سنگاپور پارسال نیم ثانیه از مرسدس سریعتر نشون داد . وولف هم گفته که فردا تو حالت مسابقه چون هوا گرم تر هست ما سریعتر خواهیم بود.البته خود وولف هم گفته ما امروز با تایر ها مشکل داشتیم .

    • Hamed

      9

      0

      با سافت هم نمیشه گفت سریعتر بودن
      Q2 تو دور اولش کندتر بودن و تو دور دومی که اومدن با سافت 1-2 کردن فراری نیومد تایماش رو بهتر کنه اکثر راننده ها 2 دور رفتن ولی رایکونن تو همون دور دوم سریعی که همیلتون داشت میزد سکتور 1 بنفش کرد (فکنم 24.1 ثانیه ) با سافت ولی آخرش برگشت پیت و تایم نزد

      البته ریس فردا از الان قابل پیش بینی نیست اگر استراتژی درستی پیاده نشه همون اتفاقی که برای فتل تو ملبورن افتاد میتونه برعکسش به نفع همیلتون رخ بده و آندرکات بشه فراری

      • mehdivettel

        3

        0

        البته فک نکنم فردا استراتژی خاصی رو شاهد باشیم، مرسدس و فراری فردا با یه پیت استاپ مسابقه رو تموم میکنند، اگه فردا فراری آندرکات نشه فک کنم اولی برا فراری باشه

      • 77Ali

        2

        0

        حرفت تا حدودى درسته ولى اينم در نظر بگير هميلتون با الترا فقط ٠.٤ سريعترشد كه اصلا طبيعى نيست قطعا ميتونه خيلى سريعتر باشه

  27. McLaren F1

    15

    2

    دوستان البته اینم بگم
    خیلی خوشحال نباشین چون مرسدس بیخیال نمیشه و دوباره برمیگرده
    دوستان مرسدسیم ناراحت نباشن
    چند سال بی رقیب تازوندین حالا دوتا مسابقم اون عقبا باشین چه اشکالی داره
    به قول معروف:
    همیشه شعبون یه بارم رمضون
    اون چند سالم همر تایم سریع نبود ماشینش بود که سریع بود
    این حقیقتیه تلخ

  28. ...m6...

    16

    3

    آقا جدی میخوام دور از تعصب یه چیزیو بگم خواهشا منطقی صحبت کنید که بحثمون نشه در این که فتل و همیلتون از بهترین راننده های فرمول یکن شکی نیست و اینکه فراری هم ماشین خوبی داره باز شکی نیست اما دوستان توجه داشته باشید مرسدس احتمالا مشکلاتی داره همینطور که دوستان گفتن چسبندگی و آیرودینامیک و این اختلافا حقیقی نیست و یکمم شلوغش داریم میکنیم بهتر نیست به جای تمسخر فقط یه تبریک کوچولو بگیم و آروزوی مسابقه ی خوبی رو برای راننده های مورد علاقمون داشته باشیم؟ من زیاده روی کردم عذر میخوام واقعا سخت بود ببینم همیلتون نمیجنگه

    • Hamed

      7

      0

      خب عزیزم همیشه همین بوده فراری هم سالای پیش مشکلاتی داشتن که مرسدس سریعتر بود
      تو ایرودینامیک ، شاسی ، قدرت موتور و … اگر یه تیم مشکل نداشته باشه وپرفکت باشه که قدرت اون یکی تیم به چشم نمیاد منتها فراری تو این سالا اینقدر خوب نبود که تو بین فصل در حال رقابت و یا تعطیلات برطرفش کنه حالا باید دید مرسدسا چه واکنشی دارن تو طول فصل

  29. Hamed

    10

    0

    دمای هوا 12.3 و دمای پیست 16 درجه سانتی گراد
    سخنی از بزرگان :
    هوای بحرین گرم بود مرسدس نتونست خوب کار بکشه از موتورش تو چین فراری رو نابود میکنه

    Forza Ferrari
    دم فتل و کیمی هم گرم کمترین حقشو همین ماشین بود که مزد صبر ، فیدبکایی که به مهندسا میدادن و حمایت از تیم رو دارن میگیرن
    کیمی حیف سکتور آخرو بد خراب کرد و پل رو از دست داد با این فرمی که داره دلیلی نداره فصل بعدم نباشه امیدوارم آخر فصلم همین نظرو راجع بهش داشته باشم
    حیفه امیدوارم اگر موقعیتش باشه فراری اجازه بده کیمی امسال یکی دوتا از ریس ها رو ببره
    من حتی بیشتر دوستدارم دومین قهرمانی کیمی رو ببینم تا 5امی فتل رو. سب هنوز چندسال دیگه جا داره رقابت کنه

  30. McLaren F1

    11

    2

    مرسدسی های عزیز
    لازم نیست بیخیال تماشای فرمول یک بشین چون ماشین مرسدس دوباره روبراه میشه و پسر سریعتون برنده میکنه ولی اگه یک درصد نتونه مکالمه های همر تایم جالبه که میگه:
    توتو بگو برن کنار من میخوام اول بشم

  31. lord mahyar

    10

    0

    با توجه ب درگیری آخر بین همیلتون و مکس استارت زدن مکس پشت همیلتون میتونه خیلی جالب باشه و میتونه یک کابوس برای مرسدس باشه من که از الان میتونم تصور کنم مکس میره صاف تو شکم همیلتون برای سبقت گرفتن فک کنم همیلتون باید یک استارت فوق العاده از خودش نشون بده
    و چون همیلتون داره رقابت میکنه تو جدول قهرمانی احتمالش زیاده اگه مکس بهش حمله کرد بهش جا بده تا مشکلی برای ماشین پیش نیاد تا توی رقابت قهرمانی بمونه
    خلاصه خیلی خطرناکه برای همیلتون

  32. nohead

    11

    2

    سلام. هوای چین بد . فتل و راین خوب. هالکنبرگ عالی . همیلتون نه زیاد خوب . فراری ترکوند ماشالله بگیم. و این فتل که واقعا نشون داد بهترینه و فقط و فقط به شانس میبازه. راستی خبری از دوستمون ctz نیست. نمیدونید کجاست؟

  33. ABOLFAZL

    15

    3

    Furza Ferrari
    ایول سب
    آفرین ???? ??????

    تبریک به لوئیس همیلتون که چهارم شدی ایول ایول که از هم تیمیت کندتر شدی ایول???????????
    دیروز هم فکر می کردم مرسدس ها تایم1_2 رو میزدند و تایم 3-4 رو زدند
    به هر حال تعیین خط خیلی عجیبی بود من هنوز باور نمی کنم که فراری ها توی اتوبان شانگهای از مرسدس ها تندتر بودند عجیبه
    بعدش هم کی یک هفته پیش گفته بود که چین از پسر سریع ولی کند هست

  34. sebffan

    7

    6

    در مورد دوستاني كه مي گن فراري سريعتر بود بايد عرض كنم كه به اختلاف زمان توجه كنيد٠اين اختلاف زمان نشون دهنده اختلاف ماشيني نيست٠اگر دوستان يه كم شبيه ساز فرمول وان بازي كنن متوجه ميشن كه اين اختلاف زماني به گين گرفتنه راننده مربوطه٠در كفي تو q3 اسپيد ترپ ٣٢٨ نشون ميداد ٠هميلتون و بوتاس هر ٢ تو سكتوره يك تو پيچ اس هم تو تمرينات هم تو زمان گيري زمان از دست دادن٠اينجا موناكو نيست كه تعيين خط تعيين كننده باشه٠فقط ماشينايه فراري بهتر ست اپ شده بودن٠به q2 دقت كنيد٠اسپيد ترپ فتل ٣٣٧ بود ولي تو سومي تاپ اسپيد رو كاهش دادن مثه مرسدس٠اين رو هم عرض كنم كه ستاپه ماشين كامل توسط راننده انجام ميشه و بر اساسه استايل رانندگي٠هميلتون جزوه بزرگانه فرمول يك هست و بحثي نيست توش ولي از نظره كلي تو رده رانندههايي مثه مايكل كبير ٠٠٠سنا٠٠٠لائودا ٠٠٠فتل قراره نميگيره حتي اگه ١٥ بار اول شه٠ضمنا تو بعده مسايله اخلاقي كلا تعطيله ٠به اميد مسابقه زيبا با سبقتهاي بيشمار حتي ٠

    • cfz

      3

      9

      اولا ماشین فراری سریعتره این دیگه خیلی پر واضحه دوما گین گرفتن از پیچ ها و حتی مستقیمی ها یه ماشین بسیار سریع با ستاپ خوب میخاد که فراری داشت و مرسدس نتونست اینم کاملا واضحه. سوما شما روی چه حسابی لوییس رو همرده با بزرگان قرار ندادی ولی فتل رو قرار دادی؟ کل کارشناسای دنیا از لوییس به عنوان سنا دوم یاد میکنن و حتی ازش بهتر میدوننش. سال قبل دیدیم فتل و لوییس رو. کاملا لوییس سرتر بود ازش. فتل حتی جزو راننده های برتر هم نبود سال قبل. حتی از وشتپن هم پایینتر قرارش دادن کارشناسا.
      یه چیزی بگو که ضایع نشی حداقل :))

      • sebffan

        5

        4

        دوست عزيز به همون دليل كه رونالدو ٢٠ تا توپ طلا هم بگيره قابل قياس با مارادونا ٠٠٠مسي٠٠٠كرايف٠٠٠پله نيست٠جوابش واضحه چون اونا استعداده خدادادي دارن٠اگر تخصصي دوست داشتي بحث كنيم در خدمته شما هستم٠ميزان اگرسيو بودن و ديفنسيو بودن و توازنه بين اين ٢تا٠ضمنا فراموش نكن جناب هميلتون رو ماشيني رانندگي ميكنن كه هندلينگه فوقالعاده اي داه٠كسي هم نگفت هميلتون راننده بزرگي نيست٠

      • M.SH

        1

        0

        لوییس با لاستیک سافت ۱.۳۱.۹۱۴ دور زده تنها کسی که با سافت که تو محدوده ۱.۳۱ بوده بعد با اولترا سافت دو درجه نرمتر از سافت ۱.۳۱.۶۷۵ دور زده یعنی واقعا فاصله سافت و اولترا سافت ۲۵۰هزارم ثانیه هست شک نکنید مرسدس با لاستیک اولترا به مشکل خورده ولی فراری فاصله بین لاستیکها رو به خوبی نشون داد ولی واسه مرسدس نه اصلا کاری به نتیجه ندارم دوستان اگر راجبه این مسئله اطلاعاتی دارن لطفا بیان کنن ممنون میشم ؟
        با هم مهربونتر باشیم همه تون عزیزین

      • Seb

        3

        1

        دوست من،اینکه فتل آرا رو برای راننده ی برتر به همیلتون باخت علتش حاشیه های مسابقه ی آذربایجان،استارت مسابقه ی سنگاپور و کلا توجه اذهان عمومی به راننده ی برتر هست.
        مثل فوتبال که کسب جام تاثیر زیادی توی رای به بازیکن سال داره.
        اگه واقعا تو تکنیک رانندگی می خوای مقایسه کنی باید به شرایط برابر تو ماشین برابر توجه کنی که امکانش نیست اما از طریق همتیمی ها تا حدی میشه اینکارو کرد.اینکه فتل بارها بین راننده های مرسدس قرار گرفت و خط دو رو گرفت اما همتیمی ستارش هیچوقت با ماشین فراری نتونست اینکارو کنه.
        اینکه همیلتون بارها از بوتاس شکست خورد اما فتل هیچوقت.با اینکه همه می دونن کیمی از والتری به مراتب بهتره.والتری تا وسط فصل امتیازش نزدیک همیلتون بود ولی کیمی نصف فتل امتیاز داشت.

      • sebffan

        0

        0

        دوست عزيز زمان هاي q2 رو ببين٠متوجه ميشي كدوم ماشين سريعتره٠تو ملبورن كه سريعتر بوديد؟درسته؟شما ظااهرا فقط نتايج روميبينيد٠اگر زمان گيري رو ببينيد متوجه ميشيد هميلتون و بوتاس كجاها زمان از دست دادن٠ماشين سريعتر يعني تو مستقيمي اختلاف داشته باشه٠بهتر نييت تعصب رو بزاريم كنار؟ديگه اصول رو نبريم زيره سوال٠از نظره عملكردي فراري و مرسدس بسيار نزديكن٠مثه ٢ ٣ سال پيش نيست٠ستاپه ماشين تو وهله اول حر ف اول رو ميزنه٠بعد مهارت رانندگي٠همون ستاپ هم ناشي از مهارت راننده هست٠

  35. Sadegh. A

    2

    0

    دوستان سلام! کسی میتونه دلیل ضعف مکلارن ر تایم‌گیری‌ها رو توضیح بده! آخه پارسال بعد نیم فصل درحالی که موتور هندا داشتن کم‌کم خوب شدن، جوری که آخرای فصل اکثرا به Q3 هم میومدن و آلونسو تایم 7 و 8 میزد معمولا!!! یعنی تیم‌های دیگه بیشتر پیشرفت کردن؟! یا هنوز نتونستن موتور رنو رو با ماشین خوب مچ کنن؟! داستان چیه دقیقا؟!

  36. Sadegh. A

    3

    0

    دوستان من تمرین ها و تایم‌گیری و مسابقات رو از شبکه eleven sport لهستان میبینم هر گرندپری! خواستم بدونم شما چطور می‌بینید؟ کانال دیگه یا راه دیگه‌ای هم هست واسه دیدن مسابقات؟! اگر آره چی؟!

  37. seb5

    5

    0

    دس خوش سب دس خوش کیمی و دست خوش فراری باسد بگم که ۴۴ واقعا کار درستی انجام نداد و دور احرشو تکمیل نکرد واقعا برا کسی که ۴ بار قهرمان جهان شده بره پیت لین ۴سال خوب پول میزدی و تعریف و تمجید میشنیدی الان دو مسابقست جنبه نداری خب تلاش میکردی آقای پول پوزیشن همیر تایم پسر به اصطلاح سریع تا پول بزنی و عقب تر از هم تیمیه یعنی بوتاس فردا استارت مسابقه دیدنی خواهد بود ورشتپن پشت سر همر تایم اما با الترا سافت و تا به دما رسیدم سافت قطعا شاهد سبقتهایی هستیم و در آخر فردا ببینیم جناب صباغ که پیت فنی هم هست چه نظری مسده درباره وتل باز میکوبه و میگه ماشین فراری و از توانایی ۴۴ اسپینی تعریف میکنه قطعا منتظر خواهم بود صحبتاش شنیدنیه

  38. قلندر

    2

    4

    سلام به دوستان و برو بچه های F1
    من حدو‌د یکسال هستم فعال نبودم امیدوارم کنار هم‌ خوش بگذرونیم

    امروز که تابلو بود کیمی جانم سکتور آخر تایم زنی و تحویل داد به فتل مگه میشه سکتور یک و دو عالی بزنی بعد سکتور آخر اینقدر خراب کنی دو دستی دادش به فتل که جز برنامشونه انگار شرط قرار داده البته نظر خودمه

دیدگاه خود را بیان کنید