فرمول یک ایراندنیل ریکاردو اذعان کرد که ماشین های مدرن فرمول یک باعث می شوند که این ورزش فاقد سبقت گیری باشد.

از زمان روی آوردن به ماشین های پهن تر و آیرودینامیکی، در ابتدای فصل 2018 در ملبورن فقط شاهد تعداد انگشت شماری سبقت بوده ایم. راننده ی استرالیایی گفت:

احساسی که در حال حاضر با ماشین ها و لاستیک های عریض دارم، باعث افزایش سرعت در پیست شده اند.

پیدا کردن هوای تمیز بسیار دشوار شده است، به حدی که در بعضی پیست ها به مسابقه دادن صدمه می زند.

من فکر می کنم ماشین های باریک فوق العاده بودند، مانند موتور ها، چرا که آنها خیلی باریک هستند و سبقت گرفتن را  آسان می کند. دورهای آن ها 30 ثانیه از ما کند تر است.

این ثابت می کند که دورها لزوما اهمیتی  ندارد. ما به مسابقه نیاز داریم، زیرا این یک نمایش برای تماشاگران است.

دنیل ریکاردو - مسابقه استرالیا 2018

دنیل ریکاردو – مسابقه استرالیا 2018

ریکاردو  همچنین افزود که ماشین های 2009 تا 2016 لحظات بهتری از نظر مسابقه ای رقم زدند:

بله، آنها برای استانداردهای ما آهسته بودند، اما برای یک تماشاگر، آنها لزوما خیلی متفاوت به نظر  نمی رسیدند.

اما مسابقه… شما  می توانستید دنبال کنید و سبقت بگیرید، فکر می کنم ماشین های 2014 خوب بودند.

در حال حاضر از لحاظ ایرودینامیکی بسیار قوی هستند، به سایدپادها نگاهی بیاندازید که از اجزای بسیاری تشکیل شدند. نکته ی اصلی در بارسلونا این بود که در پیچ های 2،3و9 تخته گاز بودیم که این حیرت آور است، اما هر چقدر که سریع تر برویم، نزدیک شدن و سبقت گیری نیز سخت تر می شود.

ماشین هایی می خواهید که به جای زمان 1:25، زمان  1:22 را ثبت کنند ولی در روز یکشنبه مسابقه ندهند؟ یا ماشین های کندتر ولی بتوانند مسابقه دهند.

مطمئنا، آنها هنوز هم باید سریع باشند، اما باید تعادل وجود داشته باشد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

27 دیدگاه

  1. الف.ی

    17

    16

    الآن خوبه منم با استناد به حرف ریکیاردو بگم ماشین ها رو پهن تر کردن تا دون فورس بیشتر بشه و فراری تو چند تا پیست بهتر از مرسدس باشه؟ نه دیگه خوب نیست
    منم هیچ وقت چنین حرفی نمی زنم
    کلا بهتره از این قبیل حرف ها که برتری حریفمون رو زیر سوال می بره زیاد نزنیم چون حریفمون برای رسیدن به اون برتری کلی زحمت کشیده و حالا به نتیجه تلاشش رسیده

    • JBjb

      20

      13

      با استناد به آنچه که در چند سال گذشته بر سر فرمول یک گذشت و باعث ریزش مخاطب و کاهش جذابیت و نبود رقابت شد ما هم مثل منطق شما میگیم که اومدن با هیبریدی کردن موتورها از سال 2014 باعث شدند که کمپانی مرسدس بنز المان که پیشرو ترین و پرچمدار موتورهای هیبریدی جهان بوده و هست و بیشترین بودجه تحقیقاتی رو برای این منظور صرف کرده و میکنه، هر سال دو تا ماشین هیولا ارائه کنه و باعث بشه همیلتون روزبرگ و بوتاس که قاطی باقالیا بودند کلی برد و پول پوزیشن و قهرمانی بیارند و رکوردهایی هم بزنند.

      اگر م خیلی نگران اون3-4 تا پیست و پهن تر شدن ماشین ها از 2017 هستید که تغییراتی ائرودینامیکی تغییری در نتایج تایم گیری ها نداشت و وضعیت مثل سال 2014تا2016 بود و با ماشین های پهن مرسدس 16 پول پوزیشن از 21 مسابقه با ماشین های پهن رو گرفته، چه خوبه که ماشین ها مثل 2016 به قبل بشن پهنی کمتر ولی اون15-16 پیستی که پر کفی کم پیچ و تخت گاز هستند و خوراک هیولای مرسدس نصف شون حذف بشن جاشون رو به پیست های ائرودینامیکی و چالشی بدن

      • الف.ی

        11

        7

        الآن من به کسی که همیلتون و روزبرگ و بوتاس رو هر سه رو با هم قاطی باقالیا میدونه ی بگم؟؟؟؟!!!
        هیچی ترجیح میدم چیزی نگم

      • DR.ARDALAN

        13

        8

        شما احتمالا از رادبو فقط شنیدی.
        دوستان یک خبر جدید، همیلتون تا قبل ۲۰۱۴ فرمودن توی باقالیا بوده.
        تبریک باید گفت به فرمول یکــ، با این سطح اگاهی و دانش در حد جتی مبتدی که یکسری از مدعیان علاقه به فرمول وان از ان محرومند.
        واقعا باید هواداران فتل بخودشان ببالن، با داشتن شما.
        بشما اگر بخواهم پاسخ بدهم باید بیام از ابتدا شروع کنم ، پس فقط باید گفت، تبریک به فرمول وان.

        همیلتون تا قبل ۲۰۱۴ توی باقالیا بوده??

      • SP7779

        5

        12

        نمیدونم جزو کدوم دسته ای مسترjbjb
        ولی باید گفت نیکو با ویلیامز کازورث سال2008پودیوم میاره
        با مرسدس توی اولین سال حضورش2تاپودیوم میاره
        2012ریس میبره
        اینا قاطی باقالی بودنه؟!؟!
        همیلتون و بوتاس رو بگی خب حرفی نیست
        یکی از اول پشت موتور مرسدس بوده
        یکی هم با مرسدس راننده کمکی شد
        ولی نیکو!!؟اشتباع نکن

      • Yasiin

        7

        6

        بیاید که استاد jbjb اومده براتون از دلایل کاهش سبقت و تو باقالی بودن همیلتون قبل از 2014 صحبت کنه???از وقتی این کامنتو دیدم یه اسکرین شات ازش گرفتم فرستادم گروپ بچه ها یه بند دارن بهش میخندن?بیشتر بگو برامون… ??

      • هومن

        6

        4

        جی بی خان دو روز کسی بت تذکر نداد باز شرو کردی رویا پردازی قربون شکل ماهت نذار با منطق خودت بگم کی تو باقالیاعه…
        از این به بعد هر سوپر بول شتی بی جواب نمیمونه
        فک کردن هر چی میخان میتونن بگن…
        نه داداش از این به بعد دوباره روز از نو روزی از نو….. داستان نباف اکی؟؟؟

      • Yasiin

        6

        3

        Sp: اولا سال 2008 ویلیامز با تویوتا بود نه کازورث دوما تو استرالیا 2008 با کمک سیفتی کار پودیوم گرفت یه شرایطی عین باکو پارسال پیش اومد که استرول رفت رو سکو.

      • SP7779

        4

        4

        درسته اشتباه کردم
        ولی همینکه موتور تویوتا رو با مرسدس
        و نیکو رو با استرول
        مقایسه میکنی حرفی نمیمونه برا گفتن!!!!!!
        شما به فکر راننده خودت باش که هنوز عیارش مشخص نشده
        #11سال با مرسدس
        #وفاداری به بهترین موتور

      • SV5

        0

        0

        هومن، تو همون هومنی هستی که پارسال اوایل فصل گفت دیگه کامنت نمیذارم؟

    • الف.ی

      13

      5

      شما راست میگید. مرسدس تو مستقیمی ها یا به واسطه راننده هاش یا به واسطه موتورش یا به واسطه جادو یا هر چیز دیگه ای سریعتره ولی سوال من اینه چند درصد پیست ها مثل مونزا کاملا تخته هستن؟ شما مثلا پیست اسپانیا رو در نظر بگیر سکتور 3 کاملا خوراک فراری و ردبوله ( بر اساس اطلاعات فصل پیش ) – استرالیا و بحرین تقریبا مثل مونزا هستن – اسپا هم پیچ کم نداره – یاس مارینا هم پیچ زیاد داره – ردبول رینگ باز مثل مونزا عه تقریبا – مارینا بی و موناکو و هونگارو رینگ که خوراک دون فورسن
      و اینکه مرسدس زحمت کشیده که به این برتری دست پیدا کرده همونطور که فراری زمان شوماخر اینکارو کرد یا ردبول زمان فتل ولی نمیدونم چرا بعضی ها معتقدن همیلتون همینجوری یک هویی دوید و اومد تو مرسدس!!!! از سر راه که نیاوردنش لوییس هم کلی زحمت کشیده که داره تو بهترین تیم این روز ها مسابقه میده
      من شخص خودم رو میگم منکر توانایی فتل نیستم ولی نمیشه در مقابل اینکه بعضیا میگن لوییس چقدر بی عرضست و … که خودتون هم خبر دارید ساکت موند
      قبول نداری؟

      • akbar

        15

        2

        واقعیت اینه که لوییس و فتل در مجموع بسیار بهم نزدیکن از نظر توانایی، ولی زمانی که هم تیمی باشن میشه کامل قضاوت کرد کی بهتره، اما بعضی فن های همیلتون با نحوه ی نگارششون باعث میشن ما فتل فن ها کامنت تند میذاریم، در ضمن خود توتو ولف هم میدونه پیست های در مجموع سرعتی خیلی بیشتر از پیست های در مجموع دانفورس بالا هستن…

      • الف.ی

        1

        5

        نه دوست عزیز من منکر برتری مرسدس نیستم ولی تو 2017 به قدری نبود که نشه مهارش کرد
        اگه فتل واقعا اون غولی باشه که شما ازش ساختید انتظار بیشتر از این ها رو ازش میشد داشت

  2. JBjb

    8

    0

    سبقت گیری راحت تر بشه و رقابت نزدیک تر و جذاب تر بشه، خواست خیلی ها است ولی این موضوع تا زمانی که عصر موتورهای هیبریدی است که کمپانی مرسدس بنز المان در ساخت این نوع موتورها دست بالا رو تو دنیا داره ، امکان پذیر نیست. الان اگر قوانین ائرودینامیکی و دان فورس و طول عرض ماشین ها و لاستیک ها رو مثل گفته ریکیاردو برگردونند به قبل 2016 و ماشین ها کند تر بشند تا زمانی که موتورها هیبریدی یه فقط مرسدس از این موضوع نفع میبره و نتیجه اش اینه که دیگه اگر تو پیست هایی مثل استرالیا مکزیک مجارستان سنگاپور یه مرسدس پشت یک فراری یا ردبول گیر افتاد مثل سال 2017 به بعد گیر نمی افته و دست و پا نمیزنه، و راحت با فشار دادن دکمه DRS سبقت میگیرند

    تغییرات توی ائرودینامیک دان فورس ، شاسی و محور ها ، کمتر کردن پهنای ماشین ها و تایر ها و… زمانی خوبه و باعث نزدیکی رقابت و جذابیت میشه که موتورهای هیبریدی کنار گذاشته باشن چون تو دنیا کسی به مرسدس نمیرسه تو این موتورها

    • max verstapen

      5

      0

      موافقم با JBjb من از فصل قبل هستش که دارم این حرفو میگم اما کسی گوش نمیده اگر بجای تغییرات آیرودینامیک توی موتور یا حتی قطعات موتور تغییرات اعمال میشد الان فاصله نزدیکتر بود. مثلا یا موتورهای هیبرید کنار گذاشته میشد یا حداقل میگفتن دو تیم بالای جدول فقط سه بار میتونن قطعه و موتور عوض کنن دو تیم بعدی۴ بار و بقیه تیم ها ۵بار. اینجوری فراری و سائوبر که فصل قبل آخر شدن توی مسابقه ی استرالیا بدون ترس ازدست دادن موتور پاشونو میذاشتن روی گاز و چه بسا کمی بیشتر شاهد سبقت بودیم . قبول دارم که همیلتون راننده ی خوبی هستش ولی همیلتون و هم روزبرگ و هم بوتاس اوج موفقیت هاشون توی مرسدس بوده. JBjb هم که گفت قبل از ۲۰۱۴…. منظورش این بوده که مرسدس به عنوان سازنده خوب کارکرده که اونا فرصت پیداکردن استعدادشونو نشون بدن . یادتون نره قهرمانی اول همیلتون که با مکلارن بدست امد مرسدس سازنده ی موتور بود درنتیجه لطفا نگید که موتور مرسدس هیولا نیست! دوما آقای DR.ARDALAN چند بار توی پستای مختلف غیرمستقیم تذکر دادم بهت که لحن صحبت کردنتو درست کن هرچقدرهم دیگران کامنتشون موردپسند شما نباشه شما حق توهین نداری . لازم نکرده شما درس فرمول یک به بقیه بدی و طوری حرف بزنی که مثلا توحرفه ای هستی و بقیه چیزی نمیفهمن . اینقدرم ادای حرفه ها رو درنیار . چندتا پست هستش که مرتب داری به بقیه توهین میکنی . فقط محض اطلاع جنابعالی میگم بنده قهرمان ۴دروه مسابقات کارتینگ هستم دودوره استانی ودو دوره کشوری اون مسابقه ای که من اول شدم دوست عزیزم کوروش محمدخانی دوم شد هنوزهم ارتباط داریمو دوتا دوست خوب واسه هم هستیم شما اگه آلمان زندگی میکنی منم اونجا زندگی کردمو مدرسه اتومبیل رانی رفتم همچنین گواهی نامه ماشین های فرمول(open wheel یا چرخ باز) رو از مدسه اتومبیل رانی آلن برگ آمریکا ( Allen berg Racing School) گرفتم پس دوست عزیز دکترمحترم اینقدرم که فکرمیکنی کاربرای سایت بی اطلاعات نیستن درمورد فرمول یک . اگرم به صحت گفته هام شک داری شماره تلگرامتو واسم بفرس توی تلگرام همه ی مقام ها و گواهینامه هارو واست بفرستم. پس دوست خارج نشین من: لطفا با احترام با بقیه دوستان برخورد کن وگرنه نه تنها از طرف من بلکه از طرف بقیه دوستان هم با برخوردجدی مواجه میشی. این کامنت درکمال ادب صرفا برای شما نوشته شد نه کس دیگه.

  3. Mr.FoX

    2

    0

    فرمول یک یعنی رقابت سریع ترین ماشین های دنیا داخل پیست وقتی بیایی ماشین ها رو کند تر کنی که سبقت بشه گرفت دیگه اسمش رو نمیشه گذاشت فرمول یک. ماشین ها باید سال به سال سریع تر بشن حالا هر چقدر می‌خواد سبقت گیری کمتر بشه فرمول یک یعنی سریع ترین و بس یکی میاد میگه تا وقتی موتور هیبریدیه مرسدس داره سود می‌بره از چی سود می‌بره آخه برادره من از علم مهندسی خودش؟ خب بقیه هم موتور قوی و خوب بسازن دست و پاشون رو بستن مگه به نظر من فرمول یک نسبت به ۲۰۱۶ خیلی جذاب تر شده اون سال فاصله فراری مرسدس خیلی بیشتر بود یادتون نمیاد یک دو های تکراری مرسدس. پارسال رقابت نزدیک تر بود نسبت به ۲۰۱۶ امسال هم با توجه به قانون محدودیت استفاده سه موتور جذابیت به نظرم بیشتر میشه چون مرسدس دیگه نمیتونه راحت به موتورش فشار بیاره کلا داره سال به سال بهتر میشه

  4. OWL

    2

    1

    با سلام
    به نظر من باید یه سری باله متحرک جلوی ماشینا کار بذارن که در حالت عادی روی ایرودینامیک تأثیری نداشته باشن
    ولی
    مثل DRS بشه بصورت لحظه ای فعالشون کرد.حالا کجا فعال بشن٬ وقتی که فاصله با ماشین جلویی به زیر یک ثانیه رسید.
    اینطوری با ریسک بالا و تو فاصله خیلی کم میشه ماشین جلویی رو تعقیب کرد.مثل موتو جی پی که خیلی نزدیک به هم میتونن پیچهارو رد کنن و اقدام به سبقت گیری رو انجام بدن.
    در مقابل بمحض گرفته شدن سبقت ٬معکوس بشه و ماشینی که عقب افتاده بتونه حمله کنه.
    بنظرم اینجوری خیلی بهتر بشه.تا زمانیکه پول حرف اول رو توی تحقیقات و طراحی بزنه٬ آش همین آشه و کاسه هم همین کاسه.

دیدگاه خود را بیان کنید