فرمول یک ایرانلوئیس همیلتون راننده انگلیسی تیم مرسدس می‌گوید او در گرندپری استرالیا با در نظر داشتن محدودیت موتوری مسابقه می‌داده تا از پیشرانه ماشین خود محافظت کند.

قهرمان 4 دوره مسابقات فرمول یک در طول مسابقه گرندپری استرالیا هنگام دنبال کردن ماشین سباستین فتل با مشکل گرم شدن زیاد موتور روبرو بود. درست همانند مشکلی که والتری بوتاس با دنیل ریکاردو داشت.

همیلتون می‌گوید می‌توانسته به ماشین خود فشار بیاورد اما نگرانِ موتور ماشین خود بوده است.

در فصل 2018 تیم ها به جای 4 پیشرانه حق استفاده از فقط 3 پیشرانه را در طول فصل دارند این موضوع باعث می‌شود که تیم ها در محافظت از پیشرانه های خود جدی تر عمل کنند.

موتور بیش از حد داغ شده بود و من باید با این موتور حداقل 7 مسابقه را پشت سر بگذارم. من روی حالت محدود کننده بودم، دمای موتورم بیش از حد زیاد بود اما بازهم فشار می‌آوردم. همزمان به فکر آسیب ندیدن موتور هم بودم.

در اواخر مسابقه به این فکر کردم که به او نمی‌رسم؛ وضعیت لاستیک هایم هم خوب نبود سعی کردم برای 7 امتیاز همه چیز را به خطر نیندازم. پس عقب کشیدم و از موتورم محافظت کردم.

من شرایط مناسبی داشتم اما در این ورزش باید به میزان سوخت و وضعیت موتور هم توجه کرد پس عقب نشینی کردم.

لوییس همیلتون - مسابقه گرندپری استرالیا 2018

لوییس همیلتون – مسابقه گرندپری استرالیا 2018

همیلتون درباره پیام رادیویی خود به تیم نیز توضیحاتی می‌دهد. او در اواخر مسابقه به تیم خود گفت که می‌داند آنها چقدر پیروزی در این مسابقه را می‌خواهند. او می‌گوید در آن لحظه سردرگم بوده و نمی‌دانسته که باید به فتل فشار بیاورد یا نه.

ارتباطات چیزی است که باید روی آن کار کنیم.

منظور من این بود که من می‌توانم فشار بیاورم؟ و پاسخی دریافت نکردم. پس نهایت تلاش خود را کردم.

همیلتون درباره اشتباه خود در اواخر مسابقه می‌گوید:

چرخ جلوی سمت راست قفل شد و نتوانستم به پیچ برسم. بعد از آن هم فشار آوردم اما دما به آخرین حد خود رسیده بود. از طرفی باید فاصله می‌گرفتم و از طرف دیگر باید نزدیک می‌شدم.

مثل یک آهنربا، وقتی که دو قطب همنام آن را به هم نزدیک می‌کنید از یه نقطه به بعد دیگر به هم دیگر نزدیک نمی‌شوند.

من قبلا حتی به ماشین جلویی نزدیک تر هم بوده‌ام و مسابقه دادم اما آن زمان نمی‌توانستم نزدیک تر شوم.

 

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

53 دیدگاه

  1. ايزديار

    27

    32

    يعني چي؟
    يعني نخاستي از همه توان موتورت استفاده كني؟
    كلا ٤ دوره اخر فشار نياورد
    وگرنه بقيه دورها و لااقل ١٠ دور ، يا همين حدود، روي مود حداكثري بود
    توي يك دور ، يك و نيم ثانيه به فتل نزديك شد.
    علت كفي كوتاه استراليا بوده
    كه اونم در اكثر پيستها جز موناكو و مجارستان و سنگاپور، اين مشكلم حله .
    و براحتي خودروي مرسدس قهرمانه.
    اين جمله اخرم نقل قوله ريكياردو بود

      • ايزديار

        15

        18

        اول بخون چي نوشتم

        گفتم حدود ١٠ دور روي مود حداكثري بوده.
        چرا ميگي بقيه دورها!!!!
        من نميدونم چرا بعضي ها با تمسخر ميخان بگن كه خيلي آخرشن.
        اشتباه نظر دادم؟ بيا منطقي منو آگاه كن.
        يك نگاهي هم بكن ببين نظر كي بيشتر مثبت خورده.

      • الف.ی

        22

        11

        داداش من لایک و دیسلایک تو سایتی که توسط فتل فن ها قبضه شده ارزشی داره؟؟؟؟!!!! یارو میگه قهرمانی لوییس رو تبریک میگم nتا دیس میخوره!!!!!!!!!! همینکه بیش از 100 تا دیس به ما نمیدن باید کلاهمون رو هم بندازیم هوا
        اصلا همون حدود 10 دور رو وجدانا چجوری فهمیدی؟ مرد باش دلیلت رو بگو

      • mazroid7

        16

        10

        کلا تحریف واقعیت رو بلدن
        اون یارو طرفدار روزبرگ میگفت همیشه لوییس خوش شانس بوده و روزبرگ بد شانس .

        خیلی راحت تحریف میکنن واقعیت رو اصا من هیچی نمی گم برین حرفای صباغ رو بعد از قهرمانی روزبرگ گوش بدید گفت هر چی خرابی و بد شانسی بود واسه همیلتون و خوش شانسی برای روزبرگ
        یه مقایسه بین روزبرگ و لوییس :
        سال 2014 : 11 برد لوییس 5 برد روزبرگ / 3 خرابی خودرو برای لوییس و 2 خرابی روزبرگ
        سال 2015 : 10 برد لوییس 6 برد روزبرگ / 1 خرابی برای لوییس و 1 خرابی برای روزبرگ
        سال 2016 : 10 برد لوییس 9 برد روزبرگ / 2 خرابی برای لوییس و 1 خرابی برای روزبرگ

        طرف در سالی که قهرمان شده برد هاش کمتره در همین سال همیلتون 12 پول پوزیشن و روزبرگ 8 پول پوزیشن / سطح روزبرگ کاملا پایین تر از همیلتون بود اون سال رو هم بقول صباغ شانسی برد.
        # اینقدر حقیر

      • SP7779

        9

        13

        صباغ!!!!!!!!!
        به روباه میگن شاهدت کیه میگه دمم
        صباغ یک همیلتون فن و فراری فن متعصب بیش نیست
        گزارش های مغرضانه ای که اون انجام میده رو خود کرافت برای همیلتون نمیکنه
        در مورد خرابی ها هم شما درست میگی.
        خوب شد؟!؟!
        ادب هم داشته باشی بد نیست

      • الف.ی

        7

        4

        آره دیگه کلا هر کی بر ضد فتل چیزی بگه بده مهمم نیست کی باشه حتی اگه از رو منبع جرف بزنه
        اونوقت وای اگه بین این همه راننده یکیشون بگه هر کی تو مرسدس باشه میتونه پول بزنه اونوقته که همتون میاید و با استناد بهش اعصاب ما رو به فنا می دید
        ولی هر وقت ما به کسی استناد کردیم از طرف شماها متعصب و نفهم و کم اطلاعات خطاب شده …

    • الف.ی

      9

      17

      واقعا چجوریه که اینقدر دقیق بعضی دوستان مسابقات رو تحلیل میکنن؟؟؟؟!!!!!!!
      مراقب خودتون باشید یه وقت لیبرتی مدیا ندزدتتون
      یه کفی به اون کوتاهی و اون همه پیچ با هم مساوی اند ؟؟؟؟؟؟ نه مساوی کفی کوتاهه خیلی بیشتر از کلی پیچ تاثیر گذاره!!!!!!!!!!
      ماذا فاذا دوست من؟؟؟؟؟؟

  2. SP7779

    33

    16

    واقعا از طرف تمام تولید کنندگان انجین از شما معذرت خواهی میکنیم
    ی عده اینجا میگن با توانایی های باور نکردنیش قهرمان میشه ولی نگو اگه 11سال این موتور رو نداشت الان 10تاپیروزی هم نمیداشت
    محدودیت موتوری!!!!!

    • الف.ی

      14

      28

      هر چند یکشنبه فتل کاملا بی اشتباه رانندگی کرد ولی قهرمانی مال لوییس بود حالا کاری ندارم به چه دلیل اماخود کیمی هم اقرار کرد. چرا وقتی روسبرگ قهرمان شد کسی نمی یومد بگه بخاطر موتور مرسدس بود و فلان و بهمان و بیسار؟؟؟؟؟!!!!!!
      این دوسال گذشته اختلاف مرسدس با فراری به قدری نبوده که نشه کنترلش کرد.عزیزان من جدا از ماشین خوب که به هرکسی کمک می کنه یه بار یکی از لوییس فن های سایت نوشت چند تا از پول های لوییس با ماشین غیر مرسدس بوده.سال ۲۰۱۷ همیلتون کمترین تعداد اشتباه رو بین سه راننده اول داشت و این قدرتشه
      منطقی باشید. برا چی پنچری سیلور استون رو خوش شانسی میدونید؟؟؟؟؟!!!! استراتژی اشتباه فراری بود که هر دو راننده اش رو به باد داد.خودخواهی فتل تو سنگاپور رو خوش شانسی میدونید؟؟؟؟؟ تو اسپا در حالتی که تقریبا ماشین یکسان داشتن با لاستیک حداقل یک ثانیه سریعتر بازم حدود دو ثانیه بازم عقب افتاد.اینم قدرت موتور مرسدس بود در حالی که بوتاس پنجم شد؟؟؟؟؟!!!! حتی از موتور رنو هم کند تر ؟؟؟؟؟!!!!!

      • Behnam380

        25

        12

        مطمئنی فرمول ۱ میبینی ،نکنه اشتباهی نسکار رو نگاه میکردی

      • الف.ی

        14

        24

        آره مطمئنم
        شما چی؟؟؟؟؟!!!!!!
        مطمئنی رویا به جای فرمول یک نمی بینی؟؟؟؟؟؟؟!!!!!

      • SP7779

        4

        3

        اره نداشت
        نگنه فکر میکنی همیلتونتون از اول پشت ویلیامز و تورور روسو بوده
        نخیر
        از همون2007اومد رفت پشت موتور مرسدس تا الان
        توی مکلارن که قطعا تیک بزرگ تری هست نسبت به ویلیامز و تورو روسو
        سال2009هم که شاسی بدی داشت با کمک موتور مرسدس ریس برد و poleزد
        اگه واقعا خوبه بره بشینه پشت فراری یا ردبول ببینیم میتونه پسر به اصطلاح سریع بشه و این همه ریس ببره!؟

  3. DR.ARDALAN

    17

    30

    لوییس تو برای هوادارنت ، و تمام متخصصین اینرشته ثابت شده ای. اگر نبودی ، تو را بعنوانـ بهترین، راننده در سال ۲۰۱۷ و سالهای دیگرش ، انتخاب نمیکردن. چون نیازی به گفتن نیست که در ان نظرسنجی اصلا به موتور توجهی نمیشود، کل فاکتور های لازمه ای که یک راننده حرفه ای باید داشته باشد را در نظر میگیرن.
    در ضمن این حالت پسر سریع برای همه است، پس زمانی هم که تو پیشتازی دیگران هم همین مشکل را خواهند داشت. البته من سررشته ندارم که در ابنگونه مواقع موتور کدامیک از تیم ها فشار بیشتری میتواند تحمل کند.

  4. Red revolution

    25

    1

    خیلی برام سواله که این افزایش دما مختص مرسدسه یا فورس ایندیا و ویلیامز هم این مشکل را دارند؟
    اگر نه، این خطای طراحی قبل از اولین ریس دیده نشده ؟! یا مرسدس ها از لیدر بودن اونقدر اطمینان داشته‌اند که درگیر اصلاح این نقص نشده.

  5. DR.ARDALAN

    13

    18

    فقط نرم افزار نیست، متاسفانه مرسدس گویا همه حواسش را گذاشته روی موتور و خوده ماشین. یک ارتباط رادیویی را باهم کار نکردن،
    اللن لوییس میگه من چیزی گفتم که مفهومش این بوده که فشار بیاورم بیشتر یا نه، ولی گویا تیم متوجه نشده. چون جواب ندادن در اون شرایط میتونه باعث تصمیمات احساسی از طرف راننده شود. امیدوارم مرسدس ، که تنها تیم مورد علاقه ام هم هستش، و در کشورش هم زندگی میکنم ، فرمول یک را فقط ماشین نبیند.
    تا اینجا که اولین سناریو کپی شده پارسال است.
    مسابقه اول برد فتل.

  6. king soltan

    22

    2

    با سلام
    من همیشه گفتم فرمول یک یه ورزش تیمیه و راننده جزیی از یه تیم البته درسته یه جز مهم ولی در نظر داشته باشید پارسال مثلا ماشین فراری به خاطر یه شمع از مسابقه خارج شد و کاری از دست راننده هم برنمی یومد .پس کل تیم اگه بد بازی کنه راننده چاره ای جز شکست نداره .در این مسابقه انگار زنجیره ای از اشتباهات تیم مرسدس باعث شد که قافیه را ببازن .مشکل ارتباط مشکل نرم افزاری و …. باعث باخت این تیم و راننده اش شد .

    • بهزاد زمانی

      4

      2

      دقیقا گفته شما درسته, نمی نونم درک کنم چرا همه فقط فتل و همیلتون و … رو میبینن. اگه به نفر اعتقاد دارید برید فرمول 3 ببینیند یا موتو 3 و موتو 2. میلیونها دلار هزینه هزاران نفر ساعت کار برای یک مسابقه. همه رو نادیده میگیرن. تیم بنز داره با کمک همه نتیجه میگیره این یعنی یه کار تیمی فوق العاده. فراری هم بلده بره به موتور مثل موتور بنز بسازه

  7. Rexa25

    18

    6

    شرایط برای همه یکسان بود
    تازه این قانون در طول فصل بیشتر از همه به سود تیم هایی است که از موتور مرسدس استفاده می کنند پس جای شکایتی برای همیلتون نمیمونه از این نظر
    این مسابقه بیشتر به خاطر استراتژی، مشکلات نرم افزاری، سیفتی کار و بد شانسی از دستش رفت

      • Rexa25

        5

        0

        دوست عزیز شاید من درست منظورم رو بیان نکردم
        منظورم این نبود که موتور مرسدس تحت فشار آسیب نمی بینه بلکه گفتم بقیه هم مجبور به کنترل موتورشان بودند و فقط برای همیلتون این طور نبود
        بعدش گفتم در طول فصل این قانون کمتر مرسدس را اذیت خواهد کرد به خاطر سابقه خوب موتورشان
        همان طور که می دانید:
        در 2017 موتور مرسدس فقط یک بار خراب شد (بوتاس در اسپانیا) آن هم به خاطر این بود که موتور جدید نشتی پیدا کرد و مجبور شدند دوباره موتور قدیمی رو روی ماشین قرار دهند.

    • الف.ی

      10

      13

      از کسی که معتقده مدیریت خوب و کادر اجرایی و استفاده از دانشمندان فوق العاده و راننده های عالی ناجوانمردی محسوب میشه انتظاری جز تعصب کورکورانه ندارم
      اصلا نمیخوام عملکرد فوق العاده شوماخر رو کم ارزش کنم اتفاقا ارزشش به جای خودش ولی شما دوست من موقعی که شوماخر تو فراری بهترین ماشین رو با اختلاف در اختیار داشت کجا بودی؟ خود آقای صباغ قبل مسابقه نگفت ماشین فراری در سال های حضور شوماخر بی نقص بود؟
      موقع چهار قهرمانی پیاپی ردبول و فتل و قدرت تقریبا بلا منازع بودن ردبول تو مسابقات کجا بودی؟مخصوصا سال های 2013 و 2011 که خیلی با تیم دوم اختلاف داشتن
      البته منکر اختلاف فاحش مرسدس از سال های 2014 تا 2016 هم نیستم

  8. مهدی کاظمی

    27

    0

    با اینکه از برد فتل و فراری بینهایت خوشحالم باید بگم که قوانین مسخره ی حال حاضر فرمول یک دارن بهش صدمه می زنن. سه موتور در طول یه فصل چیه آخه. اینطوری فقط رقابت و جذابیت از بین می ره. راننده ها و تیم ها بجای رقابت کردن و انجام حداکثر تلاششون باید حواسشون به مواردی مثل این باشه. این خراب نشه ، به ماشین فشار نیاد ، فلان قطعه داغ نشه و … .
    متاسفانه این اواخر فقط حوادث بودن که مسابقه رو جذاب کردن. مثل مسابقه ی پارسال باکو که تصادف ها باعث شدن جذابترین مسابقه فصل باشه. حالا فقط می شینیم و دعا می کنیم تصادفی بشه ، ماشین ایمنی بیاد ، بارونی بباره ، سنگی چیزی از آسمون بریزه یکم مسابقه جذاب بشه.

  9. Kamran

    16

    2

    سه موتور در طول فصل علاوه بر کاهش هزینه ها برای یک برنامه بلند مدت باعث ایجاد راهکارا و ایدهای میشه واسه افزایش قابلیت اطمینان متریال بکار رفته توی موتور که بعد یه مدت همین تکنولوژی بخش طرح توسعه در نهایت وارد بازار مصرفی و اون شرکتای تولید کننده هم میشه . هرچند به مذاق راننده ها و ما هوادارا خوش نمیاد ولی در نهایت این قانون(سیاست) یه دستاورد بزرگ میشه واسه اون شرکتا.

  10. M.SH

    8

    0

    از اون لحاظ که رانندگان با خیال راحت نمیتونن تو هر مسابقه حداکثر فشار رو بیارن و تمرکزشون کاملا واسه سریعتر روندن باشه رو جذابیت مسابقه تاثیر میذاره همینطور بینندگان تلویزیونی یارو نمیاد واسه کسب یکی دو رده پنالتی چند رده ای رو به جون بخره

  11. amir

    4

    9

    اینطور اعتراف به ضعف در عملکرد خودش توی مسابقه رو میشه به عنوان یه پیشرفت و تغییر خیلی خوب و مفید برای تبدیل شدنش به یه اسطوره تعبیر کرد.

  12. yas

    7

    2

    آقای الف. ی ؟
    در جامع بودن اطلاعات شما در مورد فرمول وان شکی نیست. ولی بیشترین حجم کامنتها متعلق به شماست که اکثرا هم با بی احترامی و یا نگاه از بالا به پایین، همراهه. نمیدونم سنتون چقدره ولی برای ماهایی که بیشتر از ۳۰ سال سن داریم حتی خوندن پیام‌های شما هم باعث اذیت میشه. مهم هم نیست طرفدار کدوم تیم باشی. شما که به حقانیت صحبت‌هات ایمان داری پس دلیل اینهمه کامنت گذاشتن و درگیر شدن با بقیه چیه؟
    بقیه میخونن و دیدگاه‌ها رو تحلیل میکنن و مسلما اگر منطقی نوشته باشی با شما هم عقیده خواهند بود.
    در شأن هیچ انسانی نیست که از این ادبیات سخیف و نفرت انگیز استفاده کنه.
    هیچگاه سعی نکن نگاه از بالا به پایین داشته باشیو موفق باشی دوست من…

    • الف.ی

      3

      3

      عزیز من وقتی بعد هر مسابقه شاهد کامنت های بعضا مسخره یکسری از دوستان هستم چجوری درست حرف بزنم؟ چه همیلتون ببره چه ببازه وضع کامنت های سایت همینه هر کسی ظرفیتی داره آخه یه مسابقه دو مسابقه سه مسابقه نه دیگه بعد از هر مسابقه
      شما اگه میخوای بیشتر با طرز کامنت گذاشتن من آشنا بشی میتونی بری سایت پدال رو ببینی با همین نام کاربری کامنت میذارم.میتونی ببینی اونجا چقدر طرز حرف زدنم متفاوته نسبت به اینجا
      رفتار فتل فناست که باعث همچین پاسخ دادنی از من میشه که بعضی ها آزرده بشن

      • yas

        6

        1

        اظهار نظر هرکسی آزاده. حتی اگه میخوان به همیلتون توهین کنن دلیل نمیشه که شما با بقیه درگیر بشی. هرکس آزاده که نظر خودشو چه درست چه غلط ابراز کنه. شما هم منطقی با اون فرد بحث کن. حتی اگه اون فرد توهین کرد شما خویشتن‌داری کن. شما از کابران فعال سایت هستی. نظرات حرفه‌ای شما برای همه محترمه. حتی شاید مخالفانت. ولی لحنت درست نیست. به قول آقای امیر حاج رضایی که در مورد قلعه‌نویی میگفت: ادبیات این آقا در حد سرمربی تیم ملی نیست. در مورد شما هم باید همینو گفت. کمی روی سبک و لحن نگارشیتون بیشتر کار کنید. حتما نویسنده ورزشی بزرگی خواهید شد. البته به شرط رعایت این موارد.
        موفق باشی

      • yas

        6

        2

        در صحت گفته شما شکی نیست. ولی همین جمله هم باعث نفرت پراکنیه. می‌تونی خیلی حرفه‌ای‌تر بنویسی. و حتی ادیبانه‌تر. حتما نوشته‌هاتو یکی دوبار ویرایش کن.

      • SP7779

        3

        4

        اوخی عجیجم
        بهت برخورده گفتم همیلتون اینطوری همیلتون اونطوری اره!؟
        تو بگو ببینم در شان انسانی هست بگه روزبرگ و پدرش لات کوچه های تاریک بودن؟!یا چپ و راست به بچه های سایت فحاشی کنه با پررویی تمام همچنان به کارش ادامه بده؟؟!نمیخوای ببینی.متوجه این.نمیخواین ببینین شماها
        شماهاهم مثل مدیریت سایت انتظار دارید هرچی گفتید مخالف نباشیم ولی کافیه ما بگیم موتور مرسدس هیولاست
        تعلیقی و حذف کامنت و غبره و غیره انتظارمون رو میکشه
        بعدشم دوست عزیز که اینقدر خوبی شوما
        شخصیتت همینه
        سایت پدال هم کسی پیدا شه مخالفت باشه همینطوری برخورد میکنی.
        من هم بچه تو بزرگ سایت(میدونم میگفتی خودم نوشتنم)

      • الف.ی

        2

        2

        کمی فکر کردم
        شاید شما درست میگی جناب یاس
        از آرزوی موفقیتت هم ممنونم همچنین شما هم موفق باشی
        فقط بخاطر روی گل شما من سبک کامنت گذاشتنم رو برای 5 مسابقه بعدی عوض می کنم ولی اگر نتیجه نداد به من هم حق بده همونطور که فتل فنا آزادن منم آزاد باشم
        من از این بازیا خیلی خوشم نمیاد ولی جناب SP7779 اگه خیلی به صحت و صغم حرفت مطمئنی مرد باش و بیا تو یه پست پر بازدید پدال که من هم داشتم با کاربرا بحث میکردم بنویس کاربری به نام الف.ی از ادبیات سخیفی استفاده می کنه وقتی کسی باهاش مخالفه.ببین چند تا لایک میخوری چند تا دیسلایک
        با همین نام کاربری کامنتتو بذار
        منتظر هستم

  13. iman

    4

    3

    در اینکه همیلتون راننده بزرگیه شکی نیست ولی من به یاد ندارم توی پانزده سال اخیر این اختلاف سرعت رو توی کوالیفایینگ بین خودروها.الآن طوری شده که فقط باید هر دو خودروی مرسدس مشکل پیدا کنن تا پلپزیشن به کس دیگه ای برسه و با این مشکلات سبقت گیری در اکثر پیستها راننده خط یک شانس خیلی زیادی داره برای قهرمانی.در این شرایط نمیشه گفت که همیلتون داره شق القمر میکنه

  14. yas

    8

    0

    من بنده سابقا طرفدار شوماخر بودم. بنا به دلایلی چند سالی به صورت حرفه‌ای، فرمول وان ندیدم. بعدش چند سالی طرفدار روزبرگ و تیم مرسدس شدم. (سلیقست دیگه). الان هم راننده‌های زیادی رو در حال حاضر دوست دارم. فتل، ریکیاردو، آلونسو، رایکونن، بعدش هم همیلتون. نه اینکه طرفدار همیلتون باشم ولی به عنوان یه راننده‌ی درجه یک بهش احترام می‌ذارم. چون اگه راننده‌ی فوق العاده‌ای نبود نمی‌تونست قهرمانی بیاره. به همون دلیلی که بوتاس نمی‌تونه قهرمان بشه. چون راننده‌ی درجه یکی نیست. شاید بین ریکیاردو و همیلتون من دنیل رو انتخاب کنم ولی دلیل نمیشه از احترامم نسبت به همیلتون کم بشه. کس دیگه‌ای غیر این فکر کنه بی‌انصافی کرده. ماشین یه طرف قضیست راننده یه طرف دیگه. همون‌طور که فتل و ریکیاردو راننده‌ی خیلی خوبی هستن ولی ماشینشون گاهی اونها رو قال میذاره. بنابراین همه‌ی اینها قابل احترام هستن. مخصوصا اونهایی که سکو میارن.

  15. cfz

    1

    3

    جنابyas اینکه شما گفتین من از بین همیلتون و ریکاردو دنیل رو انتخاب میکنم منظورت رانندگی ریکاردو که نیست که انتخابش کردی؟ چون واقعا ریکاردو رو نمیشه با همیلتون مقایسه کرد از هیچ لحاظ

دیدگاه خود را بیان کنید