فرمول یک ایران – پیروزی مکس ورشتپن در فرمول یک مکزیک و قهرمانی همیلتون در رقابت های فرمول یک 2017. دو مرحله تا پایان فرمول یک در فصل 2017 باقی مانده است و همیلتون قهرمان شد.

خلاصه اتفاقات مسابقه فرمول یک مکزیک 2017

22:30 – دور گرم کردن راننده ها شروع میشه، فتل از خط یک مسابقه رو شروع خواهد کرد. 10 نفر برتر با لاستیک الترا سافت مسابقه رو شروع خواهند کرد.

22:31 – استارت فوق العاده هیجان انگیز برخورد ورشتپتن، فتل، و همیلتون که باعث میشه فتل و همیلتون ابتدای کار مجبور بشن برن پیت لین و فتل بال جلو، همیلتون هم لاستیک هاشو عوض کنه.

گرندپری مکزیک

گرندپری مکزیک

22:36 – فتل و همیلتون 19 و 20 هستند. ورشتپن بوتاس اوکون اول تا سوم هستند.

22:38دنیل ریکاردو برای دومین مسابقه پیاپی کنار میره.

22:42 – فاصله ورشتپن و بوتاس خیلی زیاد هست.

22:45 – فتل شانزدهم هست، و همیلتون 19

22:46 –  برخورد بین فتل و همیلتون تحت بررسی هست، تا دور دهم، ورشتپن، بوتاس و اکون اول تا سوم هستند.

22:50 – سبقت فتل از ماسا و به رده ی 15 میرسه.

22:53 – سباستین فتل به رده‌ی چهاردهم میرسه.

22:59 – سبقت بعدی رو فتل از گروژان میگیره و به رده ی سیزدهم میرسه

23:05 – فتل خودش رو رده ی یازدهم هست، ورشتپن هم همیلتون رو لپ می کنه.

23:10 – نیکو هالکنبرگ از مسابقه خارج میشه، بوتاس هم همیلتون رو لپ می کنه. فتل به آلونسو نزدیک شده.

23:12 – فتل از آلونسو عبور میکنه و در رده ی هشتم هست، همیلتون دو سبقت میگیره و به رده ی 16 میرسه.

23:15 – ورشتپن، بوتاس و رایکونن اول تا سوم هستند.

23:18 – خروج برندون هارتلی از مسابقه که باعث ورود سیفتی کار مجازی به پیست میاد.

23:25 –  سبقت فتل از مگنوسن، و سبقت همیلتون از ورلاین.

23:34 –  سبقت همیلتون از گسلی و الان در رده ی 13 هست.

23:43 – سبقت فتل از سرجیو پرز و به رده ی ششم میرسه.

23:44 –  تا به اینجای کار همچنان ورشتپن پیشتاز هست.

23:49 – فتل از استرول هم به راحتی سبقت میگیره و به اوکون نزدیک میشه

23:50 – مارکوس اریکسن از مسابقه کنار میره. فتل از اوکون عبور میکنه و همیلتون هم از ماسا و به 10 نفر برتر میرسه

00:02 – همچنان ورشتپن پیشتاز مسابقه هست. همیلتون در تلاش هست تا از آلونسو سبقت بگیره

00:05 – سبقت سخت همیلتون از آلونسو و بالاخره به رده ی نهم میرسه

00:14 –  قهرمانی لوئیس همیلتون و پیروزی مکس ورشتپن در مکزیک .

جدول نهایی گرندپری فرمول یک مکزیک 2017

Posرانندهتیمزمان
1مکس ورشتپنردبول1:36:26.550
2والتری بوتاسمرسدس+19.678
3کیمی رایکوننفراری+54.007
4سباستین فتلفراری+1:10.078
5استبان اوکونفورس ایندیا1lap
6لنس استرولویلیامز1lap
7سرجیو پرزفورس ایندیا1lap
8کوین مگنوسنهاس1lap
9لوییس همیلتونمرسدس1lap
10فرناندو آلونسومکلارن1lap
11فیلیپه مساویلیامز1lap
12استافل وندورنمکلارن1lap
13پیر گسلیتورو روسو1lap
14پاسکال ورلاینسائوبر2lap
15رومن گروژانهاس2lap
16کارلوس ساینزرنوDNF
17مارکوس اریکسنسائوبرDNF
18برندون هارتلیتورو روسوDNF
19نیکو هالکنبرگرنوDNF
20دنیل ریکاردوردبولDNF
این نوشته را به اشتراک بگذارید:

145 دیدگاه

  1. JBjb

    55

    41

    فصلی که می تونست یکی از بهترین فصل های تاریخ فرمول یک بشه بخاطر خرابکاری وشتپن در سنگاپور و خرابی بعدش توی مالزی و شاهکار مهندسی در شمع در ژاپن نابود شد. خیلی ها رو دیدم بعد سنگاپور و مالزی دیگه بی انگیزه شده دنبال نکردن وشتپن فصل رو نابود کرد قهرمانی جهان فتل رو ازش گرفت. در تاریخ از وشتپن به عنوان کسی یاد میشه که قهرمان جهان 2016 فرمول یک رو تعیین کرد. به جرات شانسی ترین قهرمانی سالهای اخیر بود شانسی تر از 2014 حتی.به همیلتون تبریک میگم ولی به طرفدارهاش نه چون فکر میکنن میان می نویسند فراری از مرسدس سریعتره! چون خود همیلتون میگه تو سنگاپور شانس اوردم ، شانس اوردم این همه اختلاف افتاد این اختلاف امتیاز رو تو خواب نمی دیدم توتو وولف هم میگه ولی اینجا دوستان طرفدار همیلتون قبول ندارند!!

    جناب آقای صباغ ده بار صحنه برخورد اول رو دیدی ، لاستیک پنجر همیلتون توی پیت لین رو دیدی ، باله خراب فتل و دیدی باز میگی قطعاتی از ماشین همیلتون جدا شد؟

    بخدا اون قطعات توی پیست باله جلو فتل بود اقای صباغ اگر همیلتون ماشین ش خراب شده بود یک بار تو رادیو می گفت. طرفداری هم حدی داره

    اول طبق معمول و پیش بینی ها وشتپن خرابکاری کرد دوباره با لاستیک عقب راست زد به باله جلو فتل و قطعاتی جدا شد 1 ثانیه بعد این برخورد باله جلو فتل خورد به لاستیک عقب راست همیلتون و پنجر شد و فتل هیچ تقصیری نداشت وشتپن اول کار زود ترمز زد فتل رو ببنده که باعث شد همیلتون از جفت شون رد بشه بعد دوباره زد به باله فتل . همیلتون هم تقصیری نداشت ضرر کرد مثل فتل که برد راحت رو از دست داد

    آلونسوی بزرگ و فتل امروز به همه درس رانندگی دادن خصوصا الونسو شاهکار کرد. همیلتون با هیولای مرسدس هم با بدبختی از هوندای الونسو رد شد.

      • Somombok

        36

        16

        پس کی گزارش کنه؟
        شما استاد مسلم مسابقات موتور اسپرت اما خیلیا بخاطر گزارش ایشون به موتور اسپرت علاقمند شدن

      • akbar

        17

        24

        خیلیا به خاطر گزارش های فرافکنانه ایشون همیلتونی شدن، احتمالا خود شما هم ازونا هستی…

      • S5

        16

        9

        صباغو دست کم نگیرید. صباغ همونیه که بعد از پیت استاپ اول همیلتون، با چشماش فهمید که لاستیک عقب سمت راست همیلتون مشکل داره، چیزی که مهندسای مرسدس با اون همه نرم افزار نفهمیدن. حتی خود همیلتونم تا پیت استاپ بعدی نفهمید که لاستیکش مشکل داشته!!!

      • soroush_sh_11

        15

        7

        شما ها اینقدر متعصبید که همه رو متعصب میبینید
        فتل کاملا معلوم بود که گاز داد تا بزنه به چرخ لوییس کاملا سر ماشین به سمت لوییس بود در حالی که یه عالمه جا داشت اما باز نتونست قهرمانو شکست بده

    • max verstapen

      19

      59

      سومین قهرمانی مکس ورشتپن رو به تمام طرفداراش تبریک میگم امیدوارم همه بدخواهانش چشماشونو باز کنن وببین که مکس در شرایط فعلی با ماشین ضعیفتر بهترین راننده ی دنیاس . تاکی میخواین با سناریوی نخ نما شده ی تخریب ورشتپن راننده ی محبوب خودتونو خوب جلوه بدین تاکی میخواین مسله ی تصادف ورشتپن رو پیش بکشین اعصاب ضعیف فتل توی باکو و ترس همیلتون از ورشتپن توی مالزی هیچ ربطی به تصادف نداره . کیه که باز بگه ورشتپن با تصادف برد همه دیدن که ماشین ورشتپن جلوتر از فتل بود بعداز پیچ یک پس اگر بخوردی هم بود مقصر فتل بود.چشاتونو بازکنین دوره ی فتل و همیلتون تمام شد تبربک به همیلتون بخاطر آخرین قهرمانیه عمرش! خداحافظ فتل خداحافظ همیلتون…

      • mehranf1

        28

        25

        نصف دیفیوزر لوییس کنده شد . واقعا تعصب بیجاتون خیلی عجیبه . بالو راحت میشه کامل عوض کرد ولی دیفیوزو نمیشه دست بهش زد تا اخر مسابقه

      • SP7779

        24

        10

        ?
        همه مون دعا میکنیم ورشتپن قهرمان نشه
        وگرنه شما با این وضع خدایی نکرده سکته میزنی ها
        باشه،ورشتپن بی کله ترین برنده مسابقات بدون رقیب
        خوب شد؟!

      • Svettel46

        27

        12

        نمیدونم متظورت از خداحافظی فتل چیه؟؟؟؟؟کسی که تو دور70فست لپ میزنه مسخره بازی نیست!
        درسته این مکس برد ولی گند زد به قهرمانی امسال…..
        حال هم جر و بحث فایده ای نداره بریم موتور جی پی خدا کنه یکی از ایتالیا قهرمان بشه!

      • Farid

        26

        7

        داداش با طرفداری جنابعالی از این پسر بچه ، همطراز وتل و الونسو و همیلتون نمیشه این یک! دوما شما که خیلی علاقه داری وتل و رایکونن خداحافظی کنن و فراری دوست شما رابیاره تو تیم باید بدونی با این کارا و تر زدن به ماشین فراری و قهرمانیه رانندش ، فراری عمرا علاقه ای به اوردنش به مارانلو داشته باشه. و سوما شما که زورکی میخای فتل و همیلتونو بخداحافظونی(!!!) باید بدونی تا ۷ یا ۸ سال اینده از این خبرا نیست . چون هم وتل راضیه از تیم و تیم فراری هم از خداشه وتل بمونه. همونطور که مارکیونه گفته : سباستین تا هر وقت خاست میتونه بمونه. البته مرخرفات پدر این بچه پولدار درباره فراری و فیا رو هم اضافه کن!!! در نتیجه دلتو به دیدن ورشتپن تو لباس قرمز خوش نکن.

      • soroush_sh_11

        6

        3

        طرفدارای فتل رو بیخیال در برابر فتل همه مقصرن حتی شما دوست عزیز?

      • Somombok

        10

        10

        تو موتوجی پی هم اون سرطان اسپانیایی قهرمان میشه

    • Ezk1980

      20

      34

      ۲تا فراری ناجوانمردانه مکس رو ساندویچ کردن طرف بدهکاره که چرا ساندویچ شدی چرا گذاشتی بزنن بهت ، ساندویچ کردن چون اگه میرفت مثل امشب کسی به گردش نمیرسید تو آذربایجان هم فتل ۲ دفعه کوبید به همیلتون امشب هم عمدا زد بهش ماشین همیلتون رو خراب کنه قهرمان ۲۰۱۶ جهان هم اسمش نیکو رزبرگ بود و قهرمانیش ربطی به ورشتاپن نداشت ، درباره قهرمانی ۲۰۱۷ جهان هم مینویسند بخاطر بی اعصابی فتل و غیر قابل اعتماد بودن ماشین و پیر وکند شدن رایکونن فراری قهرمانی رو از دست داد

    • akbar

      5

      0

      فتل اسیر کفی طولانی قبل از پیچ اول شد همون بلایی که تو سوچی هم سرش اومد، توی این حالت از استارت اسلیپ استریم خیلی تعیین کننده میشه چیزی که همیلتونو مکس داشتن و اون نداشت حالا سرعت مرسدس تو کفی به کنار، فتل با سرعت مسابقه ای که نشون داد میتونست توی ریس هردوتاشونو بگیره ولی بازم به نظر من با در افتادن با مکس اشتباه سنگاپور رو تکرار کرد چه بسا اونجا هم شاید مکس رو توی مسابقه میتونست بگیره، مکس واسه قهرمانی فصل نمیجنگه بلکه واسه تک ریس میجنگه پس قطعا قمار میکنه و پیچ رو به هر قیمتی از دست نمیده یا اوت میشه یا لیدر، مکس واسه قهرمانی بجنگه مطلقا نمیتونه ازین جسارت ها بکنه وگرنه کافیه دوتا دی ان اف بشه هر ماشینی هم دستش باشه قهرمانیو میبازه، امیدوارم یه روز طعم این کار رو توی کورس قهرمانی بچشه و چهره اش رو ببینم، کمترین چیز اینه که امیدوارم فتل واسه قهرمانیی فصل آینده از این تجربه ها استفاده کنه، زنده باد سباستین دوست داشتنی…

    • Farhan

      2

      4

      تویی ک داستان میگی اول برو اطلاعات تو زیاد کن بعد بیا
      همیلتون بعد شاهکار قتل ک اومدو کوبید بهش
      دیفیوزرش شیکست بخاطر همین نمیتونستم فاصله با ماشین جلو رو حفظ کنه
      یه نگاهم ب رانندگی قتل بند از تو استارت
      همین ک ورستپن رفت جلو قتل زد بهش
      دید همیلتون داره رد میشه ب اونم زد
      بوتاکس شانس اورد ک از چنگش در رفت وگرنه اونم اوت میکرد

  2. akbar

    41

    15

    داستان مکس با فتل دیگه منزجر کننده شده، مکزیک پارسال، سنگاپور و مکزیک و بریتانیا و کانادا امسال… کسی که هیچی برا از دست دادن نداره با حرکات به خیال خودش شجاعانه گند میزنه به رقابت قهرمانی… احمقانه است ضعف قوانینه، چند بار دیگه باید تکرار شه خسته شدیم…

      • S5

        30

        15

        و البته قسمت نبود که قهرمانیشو لپ شده جشن بگیره

      • Yasiin

        13

        18

        S5 پنجمین قهرمانی فتلو بهت تبریک میگم تا باشه از این قهرمانی ها.کسی ک هر مسابقه یکیو اوت میکنه حقش بیشتر از چهار تاست تبریک اقا تبریک

  3. milad-mhd

    36

    19

    خب پرونده این فصل هم بسته شد خدایی همیلتون با این قهرمانی دهن خیلی ها رو بست! منجمله اون طرفدار لسترسیتی که با شرط بستن 5 پوند روی قهرمانی لستر اخر فصل تونست نیم میلیون پوند به جیب بزنه !! و اون یارو که تو ایالت ماساچوست برنده جایزه لاتاری پاوربال شد و 759 میلیون دلار به جیب زد و خیلی های دیگه هم به همین شکل ،خداییش همه ی خوش شانس های عالم باید جلوی همیلتون زانو بزنن

  4. Svettel46

    36

    7

    اول دمت گرم فتل که مسابقه رو جذاب کردی
    دوم تبریک میگم به همیلتون
    و سوم از فتل خوشم امومد رفت کنار همیلتون براش دست زد
    ,ولی کاشکی فتل دوم میشد قهرمان تو مسابقه اخر مشخص میشد

  5. سجاد

    26

    26

    تبریک به وشتپن و طرفداراش و تبریک به طرفداران همیلتون که اصلا حقش قهرمانی نبود.واقعا مسابقه عالی بود.چه خوش شانسه این بوتاس.یعنی بعد همیلتون خوش شانسترینه.و فتل علیرغم مسابقه خوبش استارت و پیچ اول دوم و سومش افتضاح بود.اصلا ازش انتظار نداشتم.پیچ اول خیلی زود پیچید و بعدش هم که اون برخوردا.زحمت دیروزشو به باد داد.و چقدر دوام موتور رنو بده.هر چقدر خوب پیشرفت کردن ولی اصلا رو دوام کار نکردن.همش خرابی.دلم خوش بود نیکو امتیاز خوبی میاره.چقدر بدشانسه هالکنبرگ.براشون مهمم بود تو رده بندی سازنده ها بیان بالا ولی نشد.ضررشم تو چشم ردبول امسال کم نرفت.دوتا مسابقه فقط تحمل داره این موتور.امیدوارم سال بعد رو این مساله کار کنن.و به نظرم قشنگ ترین صحنه لپ شدن همیلتون توسط وشتپن بود.یعنی آدم قهرمان شه بعد اینطوری لپ شه خیلی ضایعس.تو روز بدی قهرمان شد.نشون داد راننده روزای بدشانسی و سخت نیست.سیفتی کار مجازی هم که به جای نفع فقط به فتل ضرر زد و به نفع وشتپن و بوتاس شد

    • Saeedsl1

      29

      25

      خلاصه چیز هایی ک بعد ها قهرمانی همیلتون رو از روی اونها بیاد میاریم…

      استرالیا ک گف سبقت از مکس “غیر ممکنه”

      دستور تیمی بحرین

      “خواهش کردن” اون از تیم ک بوتاس بیاد فتل رو ببنده

      و لپ شدن و سبقت های آبدوغی تو این مسابقه???

      • S5

        23

        8

        مالزی نگفتی که داد میزد به بوتاس بگین به من راه بده که مکس داره میرسه

      • JBjb

        21

        12

        ترسیدن از وشتپن و دفاع نکردن جلو وشپن در ژاپن رو هم اضافه کن. حتی مراتین براندل کارشناس اسکای هم که همیشه طرفدار همیلتون بوده و هست ازش انتقاد کرد به این خاطر . گزارشگرهای اسکای گفتن راننده واقعی یه فتل ه که نگرش هجومی داره و ترسو نیست

      • Ayrton

        13

        10

        جووووون
        از این به بعد همه هزینه ها واسه فتل باشه
        تا قهرمان شه

    • hope

      9

      2

      حقش قهرمانی نبود،از اون حرفا بودا،
      اتصاف داشته باش یکم.
      وتل زد دفیوز ملشین همیلتون و ترکوند و لاستیکش مشخص
      دفیوزم چیزی نیست مه بشه درستش کرد در حین مسابقه(البته خودم ازدستش ناراحت بوذم که رقابتی نیست،اما بعد نسابقه فهمیدم دفیوزش ترکیده)

  6. mojtaba

    34

    17

    قبل از مسابقه همیلتون گفته بود اینجا سبقت سخته اما فتل عین آب خوردن چپ و راست سبقت می گرفت برای بار هزارم میگم کاش فتل راننده ی مرسدس بود

    • JBjb

      10

      8

      بعضی ها مثل کامنت بالایی تون حقایق رو قبول ندارند و فتل رو هم مدرک خطاب می کنند اعتقاد دیگری دارند بهتره با فردی که نام بردن سال دیگه برن جایی پیدا کنند نشون بدن بهتر از فتل رانندگی میکنند

    • milad-mhd

      27

      14

      چی چی رو حاجی کاشکی فتل راننده مرسدس بود !!! اینجوری که دیگه کسی مسابقه فرمول یک نمیدید!!! هر مسابقه فتل همه رو لپ میکرد یا با کلی اختلاف میبرد!! یارو راننده ست لوک خوش شانس نیست که ماشین بی نقص بدی دستش بزاره کسی باهاش رقابت کنه !

  7. SP7779

    25

    7

    تبریک ب طرفدارای همیلتون بابت ۴قهرمانی ک تازه بهش رسیدن
    تبریک ب طرفدارای ورشتپن
    و البته تبریک ب طرفدارای سب❤️??❤️
    سب فوق العاده بود این فصل
    ب امید۵امین قهرمانی در سال۲۰۱۸
    (البته با ی عده از فراری فن های سهامدار ۲۹نوامبر قرار داشتیم ک زودتر از موعد شد)
    ❤️??SV5??❤️

  8. Saeedsl1

    40

    12

    چهارمین قهرمانی لوییس همیلتون تبریک ب طرفدار هاش

    ولی این فتل دیگ واقعا شاهکاره…

    ی تنه تمام تئوری های فرمول یک رو نقض کرده…

    میگن تو سنگاپور نمیشه سبقت گرفت میاد کامبک میکنه از آخر

    میگن تو مکزیک نمیشه سبقت گرف میاد کامبک میکنه…

    دیدیم ک فتل و همیلتون جفتشون از آخر اومدن و فتل همه رو محو کرد و همیلتون هم بزور از ساینز و ورلاین و گسلی جلو زد…

    سب هیچی نگف و همه رو محو کرد و همیلتون هم اعتراف کرد ک خیلی سخته ( ک آقای صباغ هم اشاره کرد )

    هر راننده ای ک تو موتوراسپرت مسابقه میده یا قراره مسابقه بده باید بدونه اگ روزی کینگ پشت سرش قرار گرفت حتی اگ بهترین تو دفاع کردن باشه در مقابل سب فقط ی ” بازیچه ” هست ??

    امیدوارم ب همه ثابت شده باشه ک چرا من و خیلیای دیگ سب رو بهترینگ ورزشکار جهان میدونن…..

    زنده باد 5 افسانه ای??

    • JBjb

      23

      6

      باید ویدیو ی سبقت های فتل و الونسو رو نگاه کنند اموزش سبقت یاد بگیرند. اینها همین دو تا دونه سبقت رو هم با دی ار اس میگیرند بدون دی ار اس هیچ هستند. دی ار اس رو گذاشتند چند سال پیش که مسابقات جذاب بشه ولی بد تر شد سبقت ها کمتر و آبکی شد.

      • akbar

        3

        3

        سنگاپور 2016 رو میگه شما احتمالا فقط امسال فرمول میبینی

      • Jigsa

        1

        3

        برو بچه جون. من از 2009 همه مسابقات رو فریم به فریم حفظم.
        ما داریم راجع به این فصل حرف میزنیم. البته راننده شما تو این فصل به جز زدن به این و اون هیچ کار مهمی انجام نداده که بخواین بهش بنازید.
        باید بریم خاطرات رو رو کنیم، یادتون رفت لاروس رو بگید و 2011 که فلان قدر پل پوزیشن آورد

  9. mojtaba

    18

    3

    خواستم بنویسم چه بی عرضه ایه بوتاس که 20 ثانیه از ورشتپن عقب افتاده جدول رو دیدم بوتاس 35 ثانیه از رایکونن جلوتر بوده این یعنی چی ? ورشتاپن پرواز میکرده با ماشینش ?

    • سجاد

      14

      1

      جالبه که بعد مونزا یه همچین اختلافی ندیدم.کلا امسال از این اختلافا خبری نبود.چه کرد واقعا وشتپن.البته فتل تو کورس رقابت نبود وگرنه اینطوریام نمیشد.

  10. Farid

    34

    10

    تبریک به همیلتون بابت قهرمانیش. افرین به سباستین وتل که فوق العاده رانندگی کرد. بازم اون بچه پولدار ننر و لوس باعث تصادف شد و اینبار وتل و همیلتون رو باهم فرستاد اخر ریس!!!. این بچه اصلا با مسابقه ی ایمن و تمیز میونه ای نداره!! تحت هر شرایطی میخاد رد بشه حتی اگه بزنه ماشین طرفو داغون کنه. جنگیدن سر سبقت گیری بطور ایمن رو فرناندو الونسو تو نبرد با همیلتون به نمایش گذاشت. همیلتون هم رد شد ولی بدون تصادف و اسیب به ماشین ناندو. خدایی این بچه رو باید بزارن یه دوره کلاس ایمنی و روانشناسی سبقت. واقعا که!!!

    • akbar

      19

      12

      پول حرف میزنه، این بچه با همین کاراش پول رو میاره به فرمول یک و داورا ناچارن به خاطر این مسایل بیخیالش باشن تا فرمول مرسدس! رو جذاب کنن، اشکاره این قضیه…

    • soroush_sh_11

      4

      1

      طرفداران فتل الان قهرمانی های لوییس فتل هم برابره
      خداتون به دست اودین کشته شد
      در ضمن فتل هم با غول ردبول ۴ بار قهرمان شد
      و باز در ضمن لوییس دو بار با اختلاف یک امتیز دوم شده
      پول پوزیشن و تعداد قهرمانی هم که بماند

    • JBjb

      19

      17

      پروفسور جنابعالی یقین دارم هیچی از فرمول یک نمی دونی چون اگر می دونستی
      1- نمی نوشتی فیا و فراری چون این چند سال بیشترین ضربه رو فراری و راننده هاش از فیا و مافیای انگلیسی فرمول یک و اکلستون خوردند
      2- بعد اگر در مورد فرمول یک چیزی می دونستی ، این رو می فهمدی که همین فیا اکثریت مطلق برخورد های خط استارت در سالهای اخیر رو فارغ از اینکه کسی مقصر باشه یا نه برخورد مسابقه ای تلقی کرده و به کسی پنالتی نداده نمونه واضحش بلایی سال قبل همیلتون در اسپانیا و کانادا بر سر روزبرگ اورد یا امسال توی بریتانیا و سنگاپور وشتپن بر سر فتل اورد. خرابکاری های سال قبل وشپتن تو بلژیک مالزی و بقیه جاهایی که به رایکونن روزبرگ کوبید بکنار

      همین مسائل و پنالتی ندادن ها در خط استارت باعث شده یکی مثل وشتپن وحشی بشه تو استارت بکوبه به این و اون و حتی امسال تو مجارستان کوبید به ریکیاردو هم تیمی ش و بیشترین ضرر رو 2 فراری کردند از این قضیه پارسال تا امشب که دوباره قبل اینکه فتل بزنه به لاستیک همیلتون ، اول وشتپن کوبید به باله فتل

      در مورد اون بالا در جواب به من نوشتی فتل زد به دیفیوزر همیلتون تو اصلا می دونی دیفیوزر کجای ماشین ه ؟ باله جلو فتل خورد به لاستیک همیلتون پنچر شد هیچ برخوردی با بدنه یا دیفیوزر ماشین همیلتون نداشت اون قطعات همه باله جلو فتل بود که نابود شد. تحتمال تعویض باله فتل تو پیت لین رو دیدی!

      • محمد

        12

        3

        همیلتون یک دور کامل با لاستیک پنجر دور زد ماشینش اسیب دید

      • mehranf1

        10

        2

        همونطور که مکس تو مسابقه ی مجارستان پنالتی گرفت برای برخورد با ریکیاردو فتل هم قطعا باید پنالتی میگرفت. متاسفانه قانون برای این دو فرد یکسان اجرا نمیشه. و در مورد دیفیوزر هم حتی شبکه اسکای هم کامل دیفیوزر همیلتونو نشون داد که رسما نابود شده بود. در اثر ضربه ی فتل به لاستیک همیلتن باعث میشه که قسمت سمت راست دیفیوزر همیلتن کاملا له بشه و حتی بعد از مسابقه هم نشون دادن که دیفیوزر تقارنشو از دست داده. یعنی رسما داون فورس برای همیلتن بسیار کمتر شد واسه همینم بود که بعد از دو پیچ اول و تو منطقه ی دی ار اس دوم نمیتونست به ماشین جلویی فشار بیاره

      • Jigsa

        8

        4

        نخبه گرامی. حرف از مافیا نزن که باکو رو تاریخ فراموش نخواهد کرد.
        سنگاپور عشقتون گند زد به مسابقه ورشتاپن و آلونسو و رایکونن هیچ کاریش نکردن.
        دیشب هم فرمون عمدی داد سمت ماشین لوئیس وقتی دید همیلتون داره ازش فاصله میگیره

      • Naeim

        11

        1

        Jbjb بقیه اصن هیچی نمیدونن تو میدونی نه
        نابغه تو اگه فرمول یک سرت میشد وقتی تو مسیر استارت تصادف شده بود نمیگفتی چرا ماشینارو از پیت لین عبور دادن.آقای فرمول یک بلد مالزی پارسال وشتپن کوبوند ب روزبرگ؟؟؟?
        برو مسابقرو ببین.کمترین کاریه ک میتونی بکنی.پیچ یک فتل رفت تو شکم روزبرگ دوست عزیز.نمیدونم چرا انقد سعی دارین خودتونو راننده مورد علاقتونو درست جلوه بدین بقیرو……خجالت بکش همش اطلاعات غلط نمیدونم از کجا از رودت در میاری یحتمل.

      • Jigsa

        4

        1

        اگر مافیا نبود برای این حرکت رفیقتون حداقل باید یه استاپ اند گو 10 ثانیه ای میدادن.

  11. just.jeep

    24

    28

    واقعا از خوندن بعضی کامنتها لذت بردم.طرف با فراری پل پوزیشنو میزنه اقا میاد میگه هیولای مرسدس.سوختین اشکال نداره.فعلا یخ بزارین تا سال بعد

      • lord mahyar

        2

        0

        جوووون
        تو فقط کامنت بزار کل ایران بیان بخندن لپ شدش هم میارزه ب فتل

    • سجاد

      20

      5

      به به.جناب jeep..صاحب خنده دار ترین کامنتا.کسی که میگفت فتل باید با بوتاس بجنگه برا سومی اونم قبل از همه اتفاقات بد برای فتل.خدا شفا بده عاجلاً و کاملا.

      • just.jeep

        1

        2

        درود اقا سجاد.یه نگاه به جدول بنداز اختلاف امتیازو نگاه کن.درکتون میکنم اول فصل شاخ و شونه میکشیدید الان باید بشینین رو یخ که جاش نسوزه.البته ما همیشه از نظرات و کامنتهای سراسر کارشناسانه و فوق حرفه ای شما استفاده کردیم و شنیدم فیا و شبکه اسکای رسما از شما دعوت به همکاری کردن.برو دوغتو بنوش.سلطان استارت و کینگ و ….طرف فقط بلده برینه به ماشین رقیب بعد اینا از مکس ایراد میگیرن.نکنه فک میکردین سب قهرمان‌میشه.فعلا دیگه فتیله هاتونو بکشین پایین تا چند ماه دیگه استرالیا.با فورزا فورزا کسی قهرمان نمیشه.اون شمع سوخترو هم ببرین موزه فراری بزارین تو ویترین افتخاراتش.با همین فراری هم آلونسو چند بار دوم شد اما قهرمانی …….اخرش از این تیم رفت سرنوشت فتل هم همینه.

  12. Red revolution

    15

    17

    موتور های رنو مثل دومینو یکی یکی داشتند خراب میشدند میشه گفت بخت توی رنو سوارها با مکس یار بود!
    اما در مورد پیچ دوم، فکر کنم سب گفت حالا بالم رو مکس شکست بگذار یکم اندراستیر بخرج بدم! گور بابای جوانمردی
    تبریک به همیلتون فن ها
    It was the puncher hammer time.

  13. Hanie

    26

    13

    چقد بد که اینطوری قهرمان فصل مشخص شد قهرمانی ای که به خاطر مشکلات رقیبت باشه واقعا جالب نیست حیف که این رقابت برای قهرمانی اینطوری تموم شد و کاش تا مسابقه ی آخر ادامه پیدا میکرد و رقابتای جذاب تری میدیدیم ولی به هر حال تبریک به همیلتون
    جالب ترین قسمت مسابقه گزارش صباخ بود به طرز جالبی هر چی فتل سبقت میگرفتو میگف فراری تو سبقت گیری قویه هر چی هم همیلتون سبقت نمیگرفتو میگف ماشین مرسدس مشکل داره و به خاطر برخورد اول مسابقس
    آخه جانب داری تا این حد
    کلا همیلتون هر مشکلی داره تقصیر ماشین فتل هر چی مشکل داره تقصیر خودشه
    آلنسو هم چه دفاع قشنگی کرد
    و فتل هم چه سبقتایی گرفت
    و در نهایت همیلتون که چه راحت قهرمانی جهانو گرفت |=

  14. Hammerton

    15

    28

    اول تبریک به خودم و تمام دوست دارن همیلتون بخصوص تو این سایت♥
    ندیدیم بهترین راننده تاریختونم دیدیدم!آرزو بدلمون موند طرف پول اول شه و تو ریسم بتونه قهرمانیو بدست بیاره :)….
    حتی نتونست اول شه تا قهرمانی لوییس به تاخیر بیفته و یذره مسابقه جذابتر شه!
    .
    دوم همیلتون بشم،آلونسو شدن بلدی :)))))
    سومم ما با قهرمانیهای لوییس خوشحال میشیم شما با پول گرفتن رانندتون 🙂
    چهارمی هم درد داره ولی حقیقته!
    افتخارات لوئییس>افتخارات فتل

    انشالله بتونه به رکورد شوماخرم برسه!این پسر سریع هر غیرممکنی رو ممکن میکنه♥

  15. ffan

    17

    8

    از گزارش بی خود و پر از تعصب صباغ که بگذریم…یکی از جداب ترین مسابقات بود برای من…از معدود دفعاتی بود که با همیلتون حال کردم که بر خلاف مسابقات قبلی پا پس نکشید و تو همون پیچ اول جنگید و البته نتیجه کارشم دید ولی بازم ارزش داشت برای من بیننده…دوئلش با الونسو…سبقت ماورایی فتل که یهو شیرجه رفت تو پیچ و صباغ انگار نه انگار(پدر کشتگی داره با فتل)… و رنویی که آب رو کلا قطع کرده و فقط مکس موند تو پیست…کلا مکلارن سمت هرکی میره فاتحه اون موتور خوندست:))
    قهرمانی همیلتون مبارک طرفداراش و ای کاش رقابت نزدیک تر بود نه اینجوری و با بدشانسی ها پیاپی فتل…البته فکر کنم این فصل برای فتل تجربه خوبی داشت که یه سری مواقع باید به اعصابش مسلط باشه

      • mike-delta24

        0

        1

        ماشین خراب بود چون دیفیوزر رو جناب وتل برخورد باش پیدا کرد/

      • lord mahyar

        3

        1

        اره وقتی ک آلونسو drs نداشت سبقت گرفت با اون موتور پیکانه هوندا سبقت گرفته کیف میکنی

      • mike-delta24

        0

        1

        از آلونسویی که دی ار اس نداشت ، از موتور مکلارنی که اخر کفی قدرت کامل نداشت ؟؟؟ برو ببین چه خبره بعد بیا اینجا کامنت بذار.

  16. m.h.man

    15

    19

    اونایی که میگفتن همیلتون ترسو هست دیدید که تو دور اول چطور حمله کرد به فتل و ورستپن و اگه فتل بهش نمیزد میتونست اول یا دوم بشه.
    دوست داشتم امروز قهرمانی رو با برد جشن میگرفت ولی خب…
    ولی فتل امروز عالی بود اما ماشین لوییس مشکل داشت.
    ((4 برای 44))

    • JBjb

      12

      13

      هنوز نم خواید بفهمید ماشین همیلتون تو اون برخورد فقط پنچر شد و خراب نشد و فریب حرف های صباغ رو خوردید؟ اگر ماشین لوییس یک ذره یک ذره مشکل داشت یک بار تو رادیو می گفت مثل اذربایجان . تمام اون قطعات باله جلوی فتل بود . باله فتل به لاستیک خورد که پنچر شد هیچ برخوردی به بدنه و دیفیوزر ماشین لوییس نداشت

      در مورد استارت تهاجمی همیلتون بر خلاف گذشته اینم برنامه ریزی شده بود و خودش هم دنبال برخورد بود چون همیلتون می دونست با اوت شدن فتل یا اتفاقی که افتاد خرابی و رفتن به اخر قهرمانی ش قطعی میشه

      • Jigsa

        3

        2

        واقعا سنگ پا رو روسفید کردی
        همیلتون به اون خوبی از سمت چپ سبقت رو گرفت. عشقتون مخصوصا رفت و باله جلوش رو گیر داد به لاستیک همیلتون.
        این مافیای فراری داره گند میزنه به فرمولا
        تو سنگاپور سه تا ماشین رو نابود کرد گفتن برخورد تصادفی بوده.
        تو باکو به عمد دو بار زد به ماشین قهرمان جهان، اگر هر کس دیگه ای بود از دنیای موتوراسپرت مینداختنش بیرون، با 10 ثانیه پنالتی حلش کردن.
        ننه بابای چارلی رو کشید به فحش ، هیچی
        روغن سوزوندین ، دنیا فهمید اینجا گفتن خوب حالا که همه فهمیدن بقیه هم بسوزونن.
        تا مدتها از مافیا حرف نزنید که حالمون از مافیا ایتالیا و فراری به هم میخوره.
        حیف این ننگ که روی صندلی مایکل شوماخر میشینه

    • mojtaba

      2

      1

      اتفاقا همین حرکتش اشتباه بود قبل از مسابقه نوشته بودم اصلا تو استارت نباید فشار بیاره چون با وجود ورشتاپن احتمال برخورد بالاست میتونست یه استارت سبک بزنه یه پنجمی بی دردسر بدست بیاره دو تا مسابقه ی بعدی هم بود واسه شاخ و شونه کشیدن و قدرت نمایی اگر امروز از دور خارج میشد و سب اول اونوقت باید با استرس میرفت سراغ مسابقه ی بعدی

  17. Farid

    17

    9

    دم وتل گرم که رکورد پیست رو بنام خودش ثبت کرد و ندادش به اون بچه !. درسته که لاستیک وتل اولترا سافت بود ولی بعد از ۳۵ دور و با لاستیک خورده شده فستست لپ زد. لاستیک ورشتپن علیرغم سوپر سافت بودن نوتر بود. فورزا سب فورزا فراری

  18. ...m6....

    15

    23

    چه کردی با ما لوئیس گل کاشتیییی البته اگه مسابقه به برزیل کشیده میشد به خاطر اون شیرین کاری فتل جون همه ما همیلتون فنا اوار میشدیم اینجا قشنگ ..خلاصه…شما فن فتلا هم کمتر سعی کنید بسوزید چون تو سرنوشت همیلتون پسر سریع باشه و قهرمانی بیاره و تبریک به من و همه

  19. امیرحسین

    28

    11

    اگه گزارش صباغ رو واسه خانواده ی وتل و خود وتل ترجمه کنن قطعا چنتاشون از عصبانیت سکته میکنن مثل اتفاقی که تو ایران واسه صمد مرفاوی مربی فوتبال افتاد
    شکم گنده میگه راه رو واسه وتل باز کردن!میگه وتل خوش شانسه!

  20. ...m6....

    12

    19

    اقا همیلتون چه الکی چه به تلاش خودش قهرمان شده مهم نیست مهم اینه که پسر سریع الان ۴ قهرمانیشو داره جشن میگیره امیدوارم سال دیگه بسیار پر قدرت تر عمل کنه

  21. SP7779

    23

    12

    من بیشتر از این ناراحتم ک تعداد قهرمانی های شخصی مثل همیلتون برابر با سب هست
    اصلا در حد رانندگی سب نیست(این فصل کاملا مشخص بود)ولی ب لطف خدا و بچه ها قهرمانی های الکی
    امیداواریم فراری سال بعد قویتر برگرده و قهرمانی

  22. Rexa25

    10

    4

    یک بار دیگه کویات رو انداختن بیرون و مسابقه ی بعدش ورشتپن پیروز شد
    کلا انگار هرچی بدبختی سر اون بنده خدا بیاد این آقا مسابقه بعدش رو می بره?
    در ضمن 4 تایی همیلتون هم مبارک
    2018 اینقدر راحت نخواهد بود? فراری باز خواهد گشت شاید ردبول هم به خودش بیاد

    • Rexa25

      13

      5

      سه تا گزارش گر هستن یکی از دیگری بدتر
      اولش خراسانی که آدم با گزارش هاش خوابش می بره
      دومش جاویدی که خیلی اصرار داره کلمه معادل فارسی به کار ببره اعصاب آدم رو خورد می کنه
      آخرش هم که صباغ

  23. امیرحسین

    20

    11

    این مسخره بازی ها چیه به طرفدارای همیلتون تبریک میگین؟این قهرمانی که اصلا ورزشی نبود و کاملا اتفاقی بود تبریک داره؟به طرفدارای وتل تسلیت بگین به خاطر بد شانسی های وتل!
    به خدا خود همیلتون هم با خودش میگه این جور قهرمان شدن از آب دهان بز بی ارزشتره

  24. Mehrdad

    21

    9

    چقد نکته داشت این مسابقه
    وشتپن راننده عالی هست ولی خیلی بی دقته بعیده به ماشینی نزدیک شه و برخوردی پیش نیاد
    یکم از الونسو یاد بگیر…
    فتل شاهکار بود با لاستیک برابر از ماشین های مشابه پشت هم رد میشد و همیلتون نمیتونست نزدیکشون شه
    و اقای صباغ مثل همیشه مظلوم نمایی واسه لویس
    تو اون برخورد هر قطعه ای جدا شد از بال جلوی فتل بود و ایشون میخواست ضعف همیلتون در پیست های غیر اتوبانی رو به خرابی ماشین ربط بده
    فصل جالبی میتونست باشه که با اون سه مسابقه فاجعه و شاهکار های مکس اینطوری تموم شد …
    نمیدونیم برنامه فراری واسه فصل بعد چیه
    چون هرچقد ماشین سریعی هم بسازن باید فکری واسه مکس و این رانندگی پر خطرش هم کنن

  25. Svettel46

    21

    7

    یکی ازین همیلتون فنا یک جوری میگه برید بسوزید انگار کاپ قهرمانی رو به اون دادن,تو نه سر پیازی نه ته پیاز
    وقتی ما طرفدارای فررای داریم تبریک میگیم به همیلتون ,نمیدونم علتش چیه اینقدر غرور دارید فقط داری چرت و پرت میگی…..یکم سطح ادبیات تو ببر بالا …به من ووتو چیزی نمیرسه

    • ...m6....

      4

      4

      مشکل شما فن فتلا میدونید چیه؟این که تبریک که میگید بهدش از راننده ی مورد علاقمون یا کلی انتقاد میکنید یا توانایی هاشو زیر سوال میبرید کاری که ما نمیکنیم خجالت خوب چیزیه ما همیلتون فنا کاری با فتل نداریم فتل هم سطح همیلتونه

  26. *king*

    13

    22

    Yes…well champion
    تبریک! تبریک! تبریک!
    با وجود ظلمی که در حق همیلتون شد اما بازم خیلی چسبید. یادش بخیر اول فصل فتل فنای عزیز چقدر میگفتن فتل قهرمان میشه. چقدر زود گذشت. چقدر تو ایتالیا فحش خوردیم. چقدر تو باکو یکی اومد از کنار بهمون زد. چقدر هم امروز یک نفر فرستادمون ته جدول. چقدر رکورد شکستیم. چقدر پول پوزیشن گرفتیم. ایشالله 2018 هیجانش خییییییلی بیشتر از 2017 باشه. رقابت خیییییلی گسترده تر شه. صرفا بین چن تا تیم نباشه یا حتی چن تا راننده. کل کلای بین فن ها خیییییییلی مودبانه تر شه ولی کم نشه. بازم تبریک… درود بر همیلتون??????

  27. Mehrdad

    19

    6

    نظرات بعضی ها هم جالبه میگن فتل خودش زد به لویس
    طرف اینقد دیوانست بزنه به ماشین جلویش ماشین خودش داغون شه همون پیچ اول قهرمانی جهان رو تقدیم لویس کنه؟
    برعکس اونی که دلش برخورد میخواست همیلتون بود که اگه خودش و فتل باهم هم میرفتن کنار قهرمانیش رو جشن میگرفت
    فتل از هر برخوردی سعی میکرد دوری کنه در این مسابقه

  28. Hanie

    17

    7

    اگه خود همیلتون هم اشتباهی بکنه و اشتباهشو رسما قبول کنه
    قطعا صباغ بازم میاد میگه نه لوییس اشتبا میکنی تقصیر تو نبود مشکل از ماشینه

  29. benota

    14

    4

    فتل بسیار عالی عمل کرد اهل اگر و اما نیستم ، (اگر تصادف اول نبود قطعا اول میشد ) سبقت های بی دردسری هم داشت.

    ورشتپن به حقش رسید آفرین داره تو 2 مسابقه اخیر سعی کردن با داوری!!! ازش سکو و پول پوزیشن بگیرن اما اینجا به خوبی از حقش و موقعیتش دفاع کرد و لیاقت سکوی اولی رو داشت!
    داون فورس فراری از مرسدس بهتره قطعا تو همچین پیست هایی به رانندگی خوب میتونن نتیجه ی بهتری بگیرن داونفورس ردبول از فراری هم بهتره اما قدرت فراری از ردبول بیشتره ( طبق اظهارات کارشناس قبل مسابقه)

    قهرمانی هملیتون هم مبارکش باشه .

  30. mehran

    17

    5

    مسابقه خوبی بود
    من خودم طرفدار فتلم و به طرفدارای همیلتون تبریک‌ میگم
    فقط تنها چیزی که اعصاب آدمو‌خورد میکنه آقای صباغه که انگار فقط همیلتون‌رانندس و بقیه غاز چرونن. حالا اگه همین سبقتا رو همیلتون میگرفت کلی تعریف و تمجید میکرد ولی سبقتایی که فتل میگرفت همشو آسون‌ جلوه میداد

    • benota

      0

      1

      آسون که نبود اما راننده های جلویی مخصوصا کم سابقه ها اصلا یک میلیمتر داخل پیچ رو نبستند ، و اما خداییش صباغ تو این مسابقه که من گوش کردم ( مسابقه های قبلی رو از نت با گزارش دیوید کرافت ??‍♂️? ) اصلا جانبدارانه گزارش نکرد و حق رو گفت ، چند بار هم از سبقت خوب فتل تعریف کرد و همیلتون رو سرزنش که نمیتونست سبقت بگیره ( به هر دلیلی )

  31. Naeim

    22

    16

    کلا ما ایرانیا عادت داریم کسی یا چیزیو ک از ما بالاتره با هزار دلیلو مدرک الکیو بیخودی بکشیم پایین و بگیم خودمون خوبیم.آره آقا لویس راننده نیست سب رانندس.هیچ کدوم از فراری فنا هم الان دارن نمیسوزن.سبقت فتل از استرولو اکون رو ک درو باز گذاشتن رو میگین عجب سبقتی ولی سبقت بی نظیر لویس از قهرمانه 2 دوره جهانو ک با کلی زحمت انجام شدو میگین آبدوغی.واقعا ب شعور خودتون دارین توهین میکنین.واقعا.طرف تو 2تا پیچ 2 بار ب مکس 1 بار ب لویس کوبونده تقصیرشو میندازن گردن مکس.واقعا خجالتم خوب چیزیه یکم بکشین ببینین چ جوریه.شاید مشتری شدین.بعد صحبت از مافیاو باند انگلیسیو لویسو چارلی وایتینگ میکنین.درحالی ک اگه قرار بود جریمه کنن برخورد اول مسابقرو فتل امتیاز منفیش باعث میشد مسابقه بعدیرو هم از دست بده.همینجا پشت مجازی هستین هر چی ک میخواین میگین و دلتون ب دیس لایکی ک ب همیل فنا میدین خوشه.شمارو آدم ببره با 2تا مفسرو کارشناس فرمول یک بذاره صحبت کنید قطعا همه باوراشو اطلاعاتشو زیر سوال میبرید.جوری ک بعد ازون اسم ایرانیو بشنوه فریاد بزنه.
    فتل بعضی وقتا درسته یکم اعصاب نداره و کارای بچگانه میکنه ولی قطعا مثه شما بی منطق نیست.بی منطقید بی منطق قطعا فتل اگه بفهمه همچبن طرفدارایی داره خجالت میکشه.شک نکنید.
    حالام دیس بدید زیر این حرف من باز بیمنطق بودنتونو ثابت کنید و بیاید ی سری حرفا ک فقط مختص خودتونه رو بگید.یکی بود میگفت کمالات نداشتتونو ثابت کنید.واقعا کمالات معنیش چیه تو محل شما مشتی.شما فتل فنا الان با کمالات آخر هرچی فرمول یک.ولی کمتر خودتونو مسخره کنید کمتر ب شعور خودتون توهین کنید

      • Naeim

        3

        2

        وای وای وای وای خدایا با کیا شدیم 80 میلیون.خب خدارو شکر میشه فهمید کیا چی بلدنو میشه فهمید کیا با شبکه ورزش شروع کردن ب فرمول یک دیدن.برادر من ماشین فتل سالم بود ولی نزدیک میشدو نمیتونست سبقت بگیره ب محض اینکه فرناندو دی آر اس جلویی رو از دست داد بلعید فرناندو رو و این راحت سبقت گرفت تو کفی از موتور هوندا کار شاخی نیست.کار لویس شاخ بود ک با ماشین خراب سبقت گرفت از فرناندو.برای اینکه متوجه شی ماشین خراب بود همین کافی ک لویس سبقتشو تو کفی نگرفت در حالی ک موتور بنز باید ب راحتی میگرفت موتور هوندارو.ولی لویس تو 2یا 3تا پیچ گرفت فرناندو رو و یکی از فنی ترین سبقتای فصلو گرفت.آره مشتی برو سبقتارو نگا کن سب تو کفی و لویس تو پیچ سبقت گرفتن.

      • mike-delta24

        1

        1

        پس شما هم نکنه ندیدی قهرمان دو دوره جهان دی ار اس نداشت و موتور مکلارن هم به لطف هوندا انرژی بازیافتی نداشت . ؟؟؟؟
        تو اون حالت با پژو آردی هم میشد از آلونسو سبقت گرفت.

    • benota

      2

      1

      “دلتون ب دیس لایکی ک ب همیل فنا میدین خوشه.” این خیلی خوب بود چشم از حقایق ببندن به خاطر تعصب همین میشه

      حرف شما درسته فکر میکنن با لایک یا دیسلایک میتونن منطق رو جایگزنی کنن جای خجالت داره ، واقعا فتل راضی نیست اینطوری ازش طر فداری باشه ، راه طرفداری هم بلد نیستند ، حالا که همیلتون قهرمان سال شده بحث سبقت میکنن تو این پیست فراری شانس بیشتری داشت به خاطر شاسی و داونفورس ، همیلتون قبل از مسابقه هم گفته بود مکزیک جای سختی برای سبقت هستش تو همین سایت هم هست، حالا فکر کنید با ماشین آسیب دیده دیگه چه شود….
      سبقت های فتل هم خوب و راحت بدون درگیری بود، اما اینها دلیل نمیشه بگیم فتل راننده ی خوبی نیست یا همیلتون راننده ی خوبی نیست یا این از اون بهتره ، هر دو جزو بهترین ها هستند ، فقط همیلتون با تیم فعلی موفق تر هستش و فتل با تیم قبلی عملکرد بهتری داشت…. م

  32. aria.f1

    9

    12

    واقعا مسابقه پر استرس و حِرص اوري بود، از بس كه حِرص خوردم سرم درد گرفت. واقعا اين ورشتپن يه نمونه نادره توي گند زدن و خرابكاري و قِصر در رفتن از خرابكاري، اين بچه پرو و پر افاده و گستاخ هميشه گند ميزنه به همه چي بدم ميگه كاري نكردم، اول كه گند زد به اميد فتل بقيه گندايم كه زده تا حالا كه ديگه هيچي اصلا نگم بهتره..
    چقدر ناراحت شدم كه اين اول شد و مسابقه اين دو تارو خراب كرد و رفت جلو واقعا ناراحت كننده بود اونجا و هم موقع سكو گرفتن كه ديدم مقام اول رو داره واقعا برام غير قابل تحمل ناراحت كننده بود ديدن اون صحنه، ولي بعدش كه ديدم هميلتون قهرمان جهان شد خيلي خوشحال شدم و همينطور كه ديدم فتل چهارم شد و كيمي سوم و حركتاي بينظير و عالي كه از الونسو ديدم، اين چند سري اتفاقات خوب اون ناراحتيمو يه مقدار زيادي خنثي كرد.
    چقدر هم براي ريكاردو، هارتلي ناراحت شدم اين همه جريمه شدن ولي بازم اوت شدن، هلكنبرگ هم بيچاره شانس نداره.
    در اخرم، الونسو چقدر خوب بود بينظير بود، چه دفاعي كرد با موتور هوندا ميخواست مرسدس رو بگيره !!! هميلتون هم كه اصلا معلوم نبود چش بود كه نميتونست ماشيناي جلوي بگيره معلومه واسه فتل راحت تر بود سبقت.
    خوب بود مسابقه متفاوت و جالبي بود.

  33. akbar

    18

    8

    وسطای ریس اومدم از تلویزیون ببینم چند تا جمله که شنیدم سریع برگشتم سراغ لینک اف۱ ایران، خدا خیرتون بده باعث شدین از گزارش صباغ محفوظ بمونیم، حال آدم خراب میشه، گزارشگرای اسکای که هموطن همیلتونن اینجوری کمتر دربارش مبالغه میکنن تا این صباغ… به خودت بیا اقای صباغ همه بیننده ها رو که نمیتونی با این گزارش اغوا کنی خیلیا واقعیتا رو میفهمن

  34. Nima

    11

    10

    جایزه اپیک فیل ترین پست میرسه به ۲ دوست عزیزی که یک بوتاس و رقیب فتل میدونستن ، دو همیلتون مرد سریع :/ البته مرد سریع تو کفی درسته.
    همیلتون که شجاع نشده بود چون قهرمانیش قطعی شده بود ۹۰٪ گفت بذار یه اعاده حیثیت بکنم بگن شجاع هستم :)) اینجا قشنگ مشخص شد ، از آخر فتل و همیلتون شروع کردن به سبقت گرفتن حالا چه اونی که راه میداد یا نمیداد دیدید که راننده ها ثابت بودن و همیلتون ضعیف عمل میکرد و کلا قاطعیت فتل رو نداشت. فتل داشت با تمام جون و دل سبقت میگرفت. بند خدا اخرشم که دید اختلافش با کیمی زیاده نا امید شد و تعجب کرد :))
    در مورد ورشتپن هم به نظرم هر چقدر خوب رانندگی کنه بازم تا زمانی که فقط فکر خودش باشه محبوب نمیشه.
    این فرمول یکم برای بچه پولدار های خارجیه. فکر نکنم ادم معمولی توشون پیدا بشه. شما یه نگاه به قیافه هاشون بکنید مثل کیمی خودمون یه پا سلبریتیه. :)) از هر ۱۰ تا ۲ ۳ تاشونم عقاید همه چی برای من و پولداری داشته باشن فرمول وان میشه مهد کودک 🙂
    به نظرم به ترتیب فتل و آلونسو عالی بودن.
    سباغ هم بعد مسابقه رفت تو تشت آب یخ فرش کنه :)) جمله آخرشم این بود اون صحنه تصادف حتما بررسی باید بشه =)) جدا از طرفداریش نسبت به امکانات ایران آدم با معلوماتی هست.

  35. Ali.M

    10

    4

    اگه یک راننده بخوام انتخاب کنم تو همه اینا فتلِ..البته هرکدوم یه خوبیایی دارن مثلا استیبل بودن همیلتون و احساسی نشدنش..کله خریه ورشتپن..ولی مجموعا فتل بهترینه..گور بابای جام

  36. سینا نوحی

    6

    8

    من به یه نتیجه رسیدم،که وقتی میخوام کامنت بزارم بقیه کامنتا رو نخونم،چون یه سریا انقد چرت وپرت مینویسن که واقعا آدم اعصابش خرد میشه،بعد دوستان عزیز تحریریه هم ظاهرا نمیزارن کامنت من بیاد اینجا!فصل جالبی بود در مجموع،فتل متاسفانه مشکل قابلیت اطمینان داشت،البته بعد تصادفش تو سنگاپور و از دست دادن ۲۵ امتیاز میشد گفت که خیلی شانسش کم شده.کیمی هم نتونست خوب حمایت کنه فتل رو،بر عکس والتری که واقعا خیلی کمک کرد به لوییس،لوییس هم خوب هم حمایت تیم رو داشت هم کمپانی مرسدس واقعا ماشین خوبی رو البته به کمک مهندسای انگلیسیش واسه امسال آماده کرده بود و همه اینا به لطف حضور و مدیریت خوبه توتو ولف و تجربه نیکی لائودا و البته فرم خوب همیلتون که هرچی ماشینش داشت رو ازش بیرون کشید دست به دست هم دادن تا مرسدس تو هر دو بخش راننده ها و تیمی برنده باشن.البته فراموش نکنیم که مکس دیوانه(Mad Max) هم خوب با رانندگی های واقعا بی مغزش گند میزد به رانندگی بقیه.یه نکته جالبه دیگه ام این که همیلتون تو مصاحبه هاش جوری حرف میزنه که ماشینش کمترین تاثیر رو تو قهرمانیش داشته و همش مار خودش بوده!!! یکی هم به صباغ بگه که اون اسمش سوییف استریم نیست sleep stream هست!

    • mike-delta24

      7

      2

      شما اول برو مشکل شنوایی رو حل بکن، چون اون آقا با لحجه تلفظ میکنه، دوم اون چیزی که شما میفرمایید میشه جریان خواب. بهتره که درست بنویسید slipstream . قبل از نوشتن یه مقدار رو موضوع فکر کنید.
      بعدش کیمی حمایت نکرد.؟!!!!! همون کیمی که تو هفته قبل هنوز وتل نرسیده بود راه رو باز کرد براش که زود رد بشه بره.؟ یا بوتاس حمایت کرد که همیلتون تو پیچ اخر جایگاه و 3 امتیازشو زمانی که از لحاظ امتیازی از وتل عقب بود پس داد به بوتاس ( که باعث اعتراض لاوئودا شد ) مقرضانه صحبت نکنید. بیخیال بابا.

      • سینا نوحی

        2

        2

        دوستم شمام لطفا ۲زاریتو بده صافکاری! نمیخواد واسه من توضیح بدی،من دقیقا دارم صباغ رو مسخره میکنم با اون تلفظش،من رشتم Aerodynamic خیلی بهتر از تو میدونم slipstream چیه! منظورم از حمایت اینه که کیمی نتونست اونجوری که باید این فصل ظاهر بشه و با کارای تیمی به راننده اول کمک کنه تا امتیاز بگیره،یا تو گرید بالاتر باشه،وگرنه من هم فتل رو دوس دارم هم کیمی رو،خیلی ها هم این فصل انتقاد کردن از کیمی حرف من نیست فقط.

  37. ...m6....

    6

    3

    این پیست نیاز به داون فورس بالا داشت صباغم گفت مرسدس تو تمرینا هم تایمی بهتر از دو سه نمیتونست بزنه ولی از اونور فتل سریع تر بود اول مسابقه چون همیلتونو ورشتپن استارتشون خوب بود رفتن جلو اون اتفاق افتاد…. بعدشم فتل تونست از آلونسو راحت سبقت بگیره چون اون پیست واسه فتل سریع بود اما همیلتون نه واقع بین باشید لطفا ?

  38. iman

    4

    6

    دیشب مطمئن شدم که قهرمان سالهای اتی دنیا مکس ورشتپن خواهد بود.بسیار شجاع ماهر.فتل تو استارت بد بود ولی در ادامه مسابقه عالی کار کرد.رایکونن باز هم کند و نا امید کننده نزدیک ده دور پشت پرز گیر کرده بود و باعث شد که بوتاس راحت دومی رو به چنگ بیاره.جالبترین قسمت مسابقه جدال ماتادور با همیلتون بود که واقعا ناندو عالی دفاع کرد ولی اختلاف فاحش سرعت دو خودرو باعث شد بلاخره انگلیسی سبقت بگیره.بیصبرانه منتظر فصل بعد و درخشش بهترین راننده دنیا در احتمالا اخرین سال کاریر پر افتخارش هستم.ویوا فرناندو

  39. iman

    6

    7

    من سالهاست عاشق فراریم واز بین راننده هام از سال 2004 عاشق الونسو هستم.ولی یه مقدار بعضی از دوستان علاقه مند به فتل دارن نسبت به مکس بی انصافی میکنن.از نظر من مکس شبیه ترین راننده به سنای فقیده که برای پیروز شدن هر کاری میکنه ولو اینکه خودشو و رقیبشو به خطر بندازه که این روحیه به جذابتر شدن مسابقات کمک میکنه.حالا یه روز اون انگلیسی مثلا سریع متضرر میشه یه روز ترکش به سباستین یه روزم مثل سنگاپور به ناندو.ولی این پسر اینده فرمول یکه.اگر فیلم مسابقات ایرتون سنای فقید رو ببینید سبک رانندگی مکس خیلی به اون شبیه

  40. TRANS AM

    12

    9

    آن مرد ۱۵۰ کیلویی که مسابقات رو از شبکه ورزش گزارش میکنه در مورد فرمول وان بسیار آدم واردیه ولی متاسفانه مثل اینکه با نون انگلیسیا بزرگ شده هر کاری ولو اشتباه؛ از طرف یه انگلیسی انجام بشه از نگاه اون کار درستیه. حتی از مارتین بروندل گزارشگر اسکای که خودش انگلیسیه هم بیشتر هوای انگلیسی ها رو داره .
    بدبختی ما ایرانی ها همینه همیشه کاسه داغتر از آشیم.

  41. Hamed

    6

    6

    من نمیدونم منطق ” بعضی” از این طرفدارای فتل چجوریه و چه فازی دارن که جو الکی درست میکنن
    فرشتاپن با تام بی کلگی و اشتباهات قبلیش تو استارت این ریس هیچ تقصیری نداشت خیلی قشنگ استارت بهتری زد
    سماجت کرد و مسیر رو از فتل گرفت قانونی هم گرفت و کاملا حقش بود
    اتفاقا اگر یه نفر مقصر باشه تو اون صحنه خود فتل هست که متاسفانه چندمین باره که تو استارت تمرکز کافی رو نداره و داره ریس خودش رو خراب میکنه به خصوص وقتی مکس پشتش استارت میزنه انگار فوبیا داره به این آدم
    متاسفانه وقتی هم اشتباه میکنه میخواد همون لحظه با یه حرکت عجولانه همه چیز رو برگردونه ولی بدتر شرایط خودش رو سخت میکنه
    البته از حق نگذریم بعد از پیت استاپ عالی رانندگی کرد و کار سختی بود تو این ریس که سبقت گیری حتی با drs هم راحت نبود از 19ام بیای چهارم تموم کنی
    خودشم میدونه تو تعطیلات بعد از فصل باید رو آمادگی ذهنی تمرکز و اعصابش بیشتر کار بکنه چون سال بعد یه رقیبش کسی که هم از نظر ذهنی قویه و هم استاد جنگ روانیه و رقیب بعدیش احتمالا فرشتاپنه که کلی باهاش کلش و جنگ اعصاب داشته این یکی دوسال

    • امید نورمحمدی

      0

      0

      احتمالا پستی که من بهش اشاره کرده بودم پاک شده. منظور من به هیچ وجه به شما نبود و امیدوارم سوتفاهم برات پیش نیومده باشه. بعداز شما یک پست دیگه بود که همش ناسزا و توهین و تحقیر بود و من به اون پاسخ داده بودم.

  42. امید نورمحمدی

    3

    0

    چه ادبیات متمدنانه ای داری. قطعا با این مدل که شما کامنت میزاری همه میان طرفدار همیلتون میشن! همه سکوت کنن که سلطان کفی و قهرمان “لپ” شده با خوش شانسی محض قهرمان شدند. البته با تیپ شما سکوت هم بهترین کاره.

    از این به بعد نظر شخصی خودمو میگم و هیچ پاسخی برای پست بالا ندارم. بلاخره همه چشم و گوش داریم و منطق. توی این مسابقه آخرین چیزی که فتل میخواست تصادف بود. این تصادف مهر قهرمانی همیلتون بود. در ادامه مسابقه دیدیم که سلطان کفی و قهرمان لپ شده با چه مصیبتی و به اصرار تیم دو سه تا سبقت گرفت. اگر هالکنبرگ و ریکیاردو خارج نشده بودن که همین نهم هم نمیشد. سوالاتش از تیم هم فقط درباره چیزهای دیگه بود که توی پستهای قبلیم در موردش حرف زدم. یکی از دوستان مثال از تیم فوتبال لستر زد. تیم لستر توی همه مسابقاتش عالی بازی کرد و تقریبا همه رقباشو برد. اینجوری نبود که مثلا آرسنال و منچسترها توی بازی حاضر نشن و لستر اینجوری امتیاز بگیره. ولی همیلتون از تصادفات و مشکلات تیمهای دیگه امتیاز جمع کرد. بیچاره لستریها که با همیلتون مقایسه میشن!!!
    کلا این داستان قهرمانی فصل برای این ورزش بنظرم خیلی خوب نمیاد. دلیلم هم اینه که میشه بدون بردن حتی یک مسابقه قهرمان فصل شد! خیلی هم محتمله و دوراز ذهن نیست. مهم عملکرد ماشین و راننده است. اگر بخوان منصفانه قهرمان فصل مشخص بشه (منصفانه که نه یکم بهتر) اولا باید تعدادمسابقات بیشتر بشه و برای پیستها امتیاز بزارن و یک مرحله شبیه فینال با شش رتبه اول اضافه کنن و …
    ولی چون داستان فقط ورزشی نیست و قمار و شرط بندی و زد و بند و بقول یکی از دوستان مافیا درش دخیل هستند و از بعد ورزشی هم مهمتر هستند به این شکل ادامه پیدا خواهد کرد.
    یک مثال ورزشی : در مسابقات کشتی فرنگی قهرمان جهان امسال تیم روسیه اول شد و تیم ایران دوم شد و جالب اینکه این دو تیم یک مدال طلا هم نداشتند ولی آلمان با دو طلا سوم هم نشد! این داستان قهرمان فصل یا بهترین کمپانی فصل انقدر مهم نیست که ما طرفدارها بخوایم بهش استناد کنیم و بهم انگ بزنیم و توهین کنیم. پولهای آنچنانیشو کمپانیها میبرن و لذت از نزدیک دیدنشم بسختی نصیب ما (منظورم کلی است) میشه و حسرتش برای خیلیها تا آخر عمر میمونه . اونوقت ما با هزار مکافات و سانسور و اینترنت کند میشینیم نگاه میکنیم و بجای لذت بردن نگرانیم که جواب دوستان غیرهمنظرمونو چی بدیم؟! تازه کار به توهین و فحش و مسخره کردن هم میرسه. ما ایرانیها استاد خراب کردن حال خودمونیم! دو ساعت مسابقه میبینیم و دو روز به هم فحش میدیم!!!

    • akbar

      2

      0

      کاملا درست میگی ولی اگه کاملا بخوایم با این دید نگاه کنیم لذتش به صفر میرسه، پس بهتره کل کل کنیم و فرض کنیم مافیا تاثیری نداره تا لااقل تو مملکتمون که هیجانات کم هستن واسه ی خودمون یه سرگرمی هیجان انگیز خوب و سالم درست کنیم، البته با کل کل توهین آمیز ۱۰۰ درصد مخالفم…

      • امید نورمحمدی

        0

        0

        درسته و حق با شماست. من خودمم دوست دارم هیجان داشته باشم. همین “داستانهاست” که هیجان و لذتو طی یکسال با من همراهی میکنه. منظور من همونه که شما بدرستی درک کردی و اون کنار گذاشتن اهانت و فحش و … من خودمو میگم که بلاخره باید از یه جایی شروع کنم که بنونم خودمو کنترل کنم. دمتم گرم که به من پاسخ دادی.

  43. مجید

    0

    1

    همه این حرفا به کناررررر

    آلونسو دوباره نشون داد که همون آدم سابقه.واقعا حال کردم.با این که از قهرمانی همیلتون خوشحالم ولی آلونسو خیلی خوب مرسدس و همیلتون رو به چالش کشوند

    • امید نورمحمدی

      0

      0

      با اینکه طرفدار فتل هستم ولی با شما در این مورد هم عقیده هستم. به احتمال زیاد مبارزه آلونسو و همیلتون تو فصلهای گذشته را میدونی . مبارزه این دو تاریخیه و آلونسو هم نشون داد که راننده فوق العاده ایه. فکر نکنم کسی بتونه منکر این بشه.

دیدگاه خود را بیان کنید