فرمول یک ایران – مسابقه گرندپری فرمول یک آمریکا 2017 با پیروزی لوئیس همیلتون از تیم مرسدس به پایان رسید. سباستین فتل و مکس ورشتپن دوم و سوم شدند. این هفدهمین مرحله از مسابقات فرمول یک فصل 2017 بود که در پیست آستین آمریکا برگزار شد.

خلاصه اتفاقات مسابقه فرمول یک آمریکا 2017

22:30 – دور گرم کردن راننده ها شروع میشه.

استارت مسابقه آمریکا 2017

استارت مسابقه آمریکا 2017

22:32 –  سبقت بی نظیر در ابتدای مسابقه از فتل که میتونه همیلتون رو در پیچ اول بگیره، سبقت اکون از رایکونن و آلونسو از ساینز در همون چند ثانیه اول

استارت مسابقه آمریکا 2017

استارت مسابقه آمریکا 2017

22:25  – رایکونن از اکون سبقت میگیره و در جایگاه پنجم هست.

22:41 – نیکو هالکنبرگ از مسابقه فرمول یک آمریکا کنار میره

22:43 – لوئیس همیلتون از سباستین فتل سبقت میگیره و حالا پیشتاز مسابقه میشه

سبقت همیلتون از فتل - گرندپری آمریکا 2017

سبقت همیلتون از فتل – گرندپری آمریکا 2017

22:46 – سبقت مکس ورشتپن از فرناندو آلونسو و حالا در جایگاه هفتم هست

22:48 – پاسکال ورلاین هم از مسابقه کنار میره

22:50 – دور دهم مسابقه پیشتازی ادامه داره همیلتون، ورشتپن از اوکون هم عبور می کنه

22:55 – کیمی رایکونن در فاصله نزدیکی به ریکاردو قرار داره، ریکاردو به پیت میره و رایکونن از او عبور می کنه

22:58 – سبقت ریکاردو از کارلوس ساینز

دنیل ریکاردو - گرندپری آمریکا 2017

دنیل ریکاردو – گرندپری آمریکا 2017

22:59 – فرناندو آلونسو هم به پیت میره و با لاستیک سافت بیرون میاد

23:02 – ریکاردو به دلیل مشکل پاوریونیت از مسابقه خارج میشه، فتل هم اولین پیت استاپش رو انجام میده

دنیل ریکاردو - گرندپری آمریکا 2017

دنیل ریکاردو – گرندپری آمریکا 2017

23:03 – ریکاردو احتمالا در مسابقه بعدی به دلیل اجبار به تعویض پاوریونیت پنالتی خواهد گرفت

23:09 – اکثر رانندگان پیت استاپ انجام میدن و با لاستیک های سافت مسابقه رو ادامه میدن.

23:09 – ورشتپن، همیلتون، فتل اول تا سوم هستند.

23:13 – سبقت همیلتون از ورشتپن

23:18 –  آلونسو و مشکل همیشگی موتور هوندا باز هم از مسابقه کنار میره

فرناندو آلونسو - گرندپری آمریکا 2017

فرناندو آلونسو – گرندپری آمریکا 2017

23:19 – دور 27 مسابقه گرندپری فرمول یک آمریکا پیشتازی ادامه دار همیلتون و اولین پیت استاپ مکس ورشتپن، همیلتون، فتل و بوتاس اول تا سوم هستند.

23:25 – دور سی ام مسابقه هم گذشت، همچنان همیلتون راننده پیشتاز هست

23:29 – سبقت کارلوس ساینز از سرجیو پرز که به جایگاه هفتم میرسه

23:34 – دور 35 هم به پایان میرسه و همچنان همیلتون، فتل و بوتاس پیشتاز هستند

23:35 – کیمی رایکونن در تلاش هست تا از بوتاس عبور کنه، باید دید موفق به انجام اینکار میشه یا نه

23:38 – دومین پیت استاپ سباستین فتل، و جلوتر از مکس ورشتپن خارج میشه.

مکس ورشتپن - گرندپری آمریکا 2017

مکس ورشتپن – گرندپری آمریکا 2017

23:45 – کیمی رایکونن موفق میشه از والتری بوتاس سبقت بگیره، و حالا در رده ی دوم هست

23:47 – دور 50 مسابقه، همچنان رانندگان در جایگاه های خودشون هستند.

23:58 – فتل بسیار به بوتاس نزدیک شده. و موفق میشه سبقت بگیره

00:00 –  ورشتپن هم به بوتاس نزدیک میشه.

00:01 – ورشتپن هم موفق به سبقت از بوتاس میشه

00:07 – پیروزی همیلتون در گرندپری آمریکا و نزدیک تر شدن او به قهرمانی سال.

مکس ورشتپن - گرندپری آمریکا 2017

مکس ورشتپن – گرندپری آمریکا 2017

00:30 مکس ورشتپن به دلیل خروج از پیست موقع سبقت، پنج ثانیه پنالتی گرفت و به رده ی چهارم رسید.

جدول نهایی فرمول یک گرندپری آمریکا 2017

Posرانندهتیمزمان
1لوییس همیلتونمرسدس1:33:50.993
2سباستین فتلفراری+10.143
3کیمی رایکوننفراری+15.779
4مکس ورشپتنردبول+16.768
5والتری بوتاسمرسدس+34.967
6کارلوس ساینزرنو+1:30.980
7استبان اکونفورس ایندیا+1:32.944
8سرجیو پرزفورس ایندیا1lap
9فیلیپه ماساویلیامز1lap
10دنیل کویاتتورو روسو1lap
11لنس استرولویلیامز1lap
12استافل وندورنمک لارن1lap
13برندون هارتلیتورو روسو1lap
14رومن گروژانهاس1lap
15مارکوس اریکسنسائوبر1lap
16کوین مگنوسنهاس1lap
17فرناندو آلونسومک لارنDNF
18دنیل ریکاردوردبولDNF
19نیکو هالکنبرگرنوDNF
20پاسکال ورلاینسائوبرDNF
این نوشته را به اشتراک بگذارید:

132 دیدگاه

      • سجاد

        18

        7

        بذار دلشون خوش باشه.ولی اول مسابقه به طرز عحیبی ماشینش مثل موشک بود.خیلی سریع بود تا قبل پیت استاپ اول همیلتون واقعا سریع بود.

      • akbar

        39

        18

        تله متری:
        سرعت همیلتون در لحظه سبقت: 337
        سرعت فتل در لحظه سبقت: 305
        تا آخرش رو بخونین

    • max verstapen

      22

      24

      ورشتپن عالی بود یس یس یسسسسسسس
      بهترین راننده بی شک ورشتپن بود
      واقعا محشره آدم لذت میبره وقتی رانندگیشو نگاه میکنه وای که این پسر چقد شجاعانه و بی کله می جنگه واسه پودیوم. قابل توجه اون راننده هایی که هوش مسابقه ای دارن. خیلی خوشحالم
      زنده باد مکس قهرمان

    • Amirreza.sv5.kr7

      32

      13

      برادر من اینکه پاتو بزاری رو گاز و بری که هنر نیست دقت کنین امروز اصلن لویسو نشون نداد تو مسابقه طرف داست برا خودش میرفت در کل مسابقه ۵ دور دوربین روش بود اونم وقتی پشت فتل بود
      فتل و کیمیم عالی بودن امروز درسته که فتل و فراری قهرمان نشدن ولی من که بشخصه از این مسابقه لذت بردم واقعن دیدن رانندگی سب و کیمی یه چیز دیگس چه قهرمان بشن چه نشن
      فورزا سب فورزا کیمی

      • cfz

        30

        22

        همیلتون انگار تو یه پیست دیگه داشت مسابقه میداد خخخخخخ. همین مرسدس دست بوتاس هم بود. صرفا جهت اطلاع!

  1. سجاد

    31

    7

    واقعا فتل و فراری گل کاشت.عالی بود علیرغم اینکه اول مسابقه همیلتون مثل موشک بود و به راحتی از فتل و وشتپن سبقت گرفت.از استراتژی فراری با اینکه برا اولی جواب نداد خوشم اومد.ولی لاستیکای همیلتون خیلی دووم آورد فکرشو نمیکردم.رایکوننم خوب بود ولی کشت منو تا از بوتاس سبقت گرفت.بوتاس باز هم نشون داد فقط یه راننده درجه 2 خوب هست نه بیشتر همه ضایعش کردن.امروز سبقت فتل عالی بود همزمان هم سبقت گرفت هم لپ کرد.خیلی قشنگ بود.وشتپن هم عالی بود مخصوصا حرکت آخرش.رایکونن باید تحمل می کرد ولی نتونست.رنو هم با وجود پیشرفتای عالی همیشه واسه هالکنبرگ بدشانسی آورده.نمیدونم این بشر چرا اینقدر بد شانسه.

    • Mehrdad

      34

      16

      سجاد باور کن اگه فتل اول بود و با همین لاستیک ادامه میداد لاستیکش میترکید اما همیلتون راحت مسابقه رو تموم کرد
      نمیدونم چرا هرچی بدشانسیه واسه فراریه
      و تازه اقای خوشمزه ببخشید اقای صباغ خودش رو کشته چندساله بگه فتل خوش شانسه

    • Ezk1980

      5

      2

      بوتاس راننده خوبیه در حد همیلتون فتل و‌ ورشتاپن نیست ولی به خوبیه ریکیاردو و رایکونن و بقیه هست ، امروزم قربانی استراتژی اشتباه مرسدس شد لاستیک ها ضایعش کردن اگه موقعی که دوم بود رفته بود پیت استاپ آخر مسابقه سرعت و چسبناکی کافی برای رقابت با ۳ نفر دیگه رو داشت

      • Svettel46

        20

        13

        بوتاس در سطح یک, فرمول یک نیست .اگر ماشین مرسدس رو هم به تو بدن دوم میشی

      • NR6

        20

        11

        دوست عزیز لطفا کمتر از این استدلال مضحک استفاده کنید.
        وقتی میگیم ماشین لوییس بهتر بود در مقایسه با فتل میگیم.
        منظور اینه که اگه فتل همین ماشین رو داشت 50درصد امکان داشت که سریعتر از لوییس باشه.
        بوتاس که راننده سطح بالایی نیست که رانندگیش معیار باشه.
        فتل هرچی نباشه حداقل هم سطح نیکویی هست که با ماشین برابر 3سال امون لوییس رو بریده بود.
        ای کاش فتل و لوییس هم تیمی بودن تا میشد بهتر قضاوت کرد.

      • cfz

        14

        13

        اره بوتاس در سطح راننده های خرگاریه شما خوبی.
        صحبت بزرگان: بوتاس در حد سطح یک فرمول یک نیست!!!

      • NR6

        4

        3

        این حرفتونم باز درست نیست.
        آیا برای انتقاد از ورزشکاری حتما باید از اون ورزشکار بهتر بود؟
        فقط کسی که رانندگیش از بوتاس بهتره میتوته تشخیص بده که بوتاس در سطح لوییس و فتل و کیمی و آلونسو و… نیست؟؟
        این دیگه خیلی واضحه.

      • iamMehrdad

        9

        10

        رزبرگ امونه همیلتونو بریده بود :)))
        دوسال اول که با هفتاد امتیاز اختلاف نسبت به رزبرگ قهرمان شد…
        سال سومم که فقط و فقط و فقط بدشانسی نذاشت لوییس قهرمان بشه و همینطور خود مرسدس که با دستور تیمی تو گرندپری اخر نشون داد دلش میخواد نیکو با قهرمانی خداحافظی کنه…رزبرگ اگر یه درصد احتمال میداد بازم میتونه قهرمان بشه هرگز خداحافظی نمیکرد…

      • mojtaba

        6

        1

        احتمال میدم بوتاس مشکلی داشته باید صبر کرد و مصاحبه های بعد از مسابقه رو دید بوتاس تا اواخر مسابقه خوب بود یه دفعه پشت سر هم جایگاه از دست داد و فاصلش زیاد شد به نظرم طبیعی نبود

      • NR6

        4

        3

        مهرداد عزیز نمیدونم دوباره به پست سر میزنی که جوابمو ببینی یا نه ولی کلا خیلی دوست دارم ببینم منظورتون از این اختلاف های فاحش!! و بدشانسی های زیاد همیلتون!
        !!!!!! چیه دقیقا؟؟؟
        سال 2014 که اون اختلاف زیاد بخاطر دوبل بودن امتیاز ابوظبی و مشکل ماشین روزبرگ که پیشتاز بود به وجود اومد
        قبل از ابوظبی اختلاف 17تا بود که اگه ماشین نیکو خراب نمیشد میشد 10
        تازه اگه دوبل بودن رو هم در نظر بگیرید اختلاف به 3میرسید.
        سال 2015 هم اختلاف 60تا بود.
        2 گرندپری اون سال رو بررسی میکنیم
        اول ایتالیا، دورهای آخر روزبرگ داشت از فتل رد میشد و دوم میشد که یهو موتورش سوخت و 18امتیاز پرید.
        و دوم روسیه، گرندپری قبل از قطعی شدن قهرمانی همیلتون
        روزبرگ که پیشتاز بود بخاطر قفل کردن فرمان(:|) از مسابقه کنار میره و علاوه بر 25 امتیاز خودش که از دست میره 7امتیاز هم به همیلتون تقدیم میکنه
        خود همین دوتا گرندپری میشه 50امتیاز.
        گرچه این دوتا فقط 2مثال بارز بود وگرنه 2015 همیشه ی خدا ماشین روزبرگ مشکل داشت.
        کسی که سال قبلش با اختلاف نه چندان کمی لوییس رو در تعیین خط ها شکست داده بود و بیشترین پول رو داشت سال 2015 در 13مسابقه اول فقط 1پول گرفت!!!!!!!! در حالی که همون لوییس از همون 13تا 11تا پول گرفت!!
        خب این از اختلاف های فاحش 2014و2015.
        میرسیم به بدشانسی های لوییس در سال 2016.
        منظورتون از بدشانسی چیه؟
        منظورتون بلژیکه که اون همه تصادف های احمقانه و پرچم های قرمز متعدد همیلتون رو از آخر رسوند سوم؟
        یا ایتالیا که با وجود استارت بدش استراتژی مزخرف فراری کمکش کرد برسه دوم؟
        شایدم منظورتون موناکو باشه که روزبرگ بخاطر مشکل ترمزش و با دستور تیمی( در حالی که بخاطر اشتباه ردبول روزبرگ اول میشد) گذاشته هملیتون رد شه؟
        تو خود همون مالزی هم ورشتاپن تو استارت کوبید به فتل و فتلم نیکو رو اسپین کرد
        وگرنه روزبرگ باید بعد از همیلتون دوم میشد.
        در واقع بدشانسی های مالزی 25 امتیاز از لوییس گرفت و 3امتیازم از نیکو.
        درواقع 22امتیاز به نفع همیلتون شد
        حالا شما اگه فقط و فقط موناکو رو حساب کنید میبینید که روزبرگ بخاطر همون ترمز 19امتیاز ازدست داد و 7 امتیاز هم به لوییس داد.
        قطعا قبول دارید که 26از 22 بزرگتره.
        این فقط موناکو بود سایر بدشانسی های نیکو بماند.

        در مورد دستور تیمی:
        اولا که اون حرکت زشت و ناجوانمردانه لوییس داشت برد مرسدس رو تو خطر مینداخت بخاطر همین دستور دادند سریعتر بشه.
        گرچه خود لوییسم که اولاش اصلا گوش نمیداد به حرف تیم که در آخر خود شخص پدی لاو مجبور شد بیاد پشت رادیو(که در نوع خودش کم سابقه ست مدیر فنی تیم بیاد پشت رادیو) مقایسه کنید با دستور تیمی به روزبرگ تو موناکو که سریع گوش داد وگرنه میتونست تو پیستی مثل موناکو کلی وقت و لاستیک لوییس رو هدر بده.

        دوما همه میدونند که عالم و آدم پشت کی بودند پارسال.
        از خود توتو و مرسدس بگیر(هیچوقت خوشحالی ش بعد از دور آخر اتریش رو یادم نمیره در حالی که راننده هاش از 1 2 به 1 4 رسیده بودند و 6امتیاز تیمی از دست رفته بود و قاعدتا باید ناراحت میبود نه خوشحال)
        تا فیا و…
        پارسال یادتونه تو اوج رقابت برنی اکلستون گفت به نفع فرمول 1 که لوییس قهرمان شه؟
        یادتونه که کل فصل مکس همه رو عاصی کرده بود با ترمزگیری هاش و وقتی اولین بار این بلا رو سر لوییس آورد تازه یاد فیا افتاد که این حرکت خطاست؟

        بعد از تعیین خط ابوظبی یادتونه هورنر گفته بود فردا تا اونجایی که بتونیم به لوییس کمک میکنیم؟
        نیکو شانس آورد فتل رسید تو دورهای آخر وگرنه معلوم نبود مکس چه بلایی سر نیکو میاورد!!!

        خلاصه اینکه تو اون 3سال مرسدس و فیا و شانس و… همه با همیلتون بودند و نیکو تنها…
        مصاحبه سکو نیکو با رایکونن تو موناکو رو هیچوقت یادم نمیره که نیکو به رایکونن گفت کاملا درکت میکنم.
        اونجا دلم برای هردوشون سوخت که تیم هاشون چقدر در حقشون ظلم کردند
        برای رایکونن کمتر پیش اومده ولی نیکو.. ):

        حیف که همین فشارها روی نیکو تو اون 3سال انقدر بهش فشار اورد که مجبور به خداحافظی شد(تو اولین پستش بعد از اعلام خداحافظی ش به این نکته اشاره کرده البته مشخصا نگفته چه مسائلی و فقط گفته فشارهای که در رقابت قهرمانی خسته ش کرده باعث خداحافظی ش شده ولی خب بارها غیرمستقیم بهش اشاره کرده)

        وگرنه مطمئن باشید قهرمانی مرسدس زودتر از این ها قطعی شده بود و الان هم لوییس صدر جدول نبود.

    • iamMehrdad

      11

      10

      تا چندوقت پیش کا میگفتید با نتایج بوتاس مشخص میشه ماشین مرسدس از فراری بهتره یا نه و همیلتون کار شاقی نکرده…الان فاصله بوتاس با همیلتونو ببین تا بفهمی همیلتون با اختلاف بهترین راننده حال حاضر فرمول۱ هست

      • akbar

        27

        4

        سبقت مکس در حالتی بود که هر4 تا چرخش از پیست خارج شد 5 ثانیه پنالتی نوش جان کرد… خخخ

      • josef6565

        12

        1

        با تشکر از کیمی باید گفت اگر کیمی به سب راه نمی داد همون یک در صد شانس فراری (در واقع امید فراری برای رها نکردن رقابت ها) از بین میرفت. اختلاف فتل و همیلتون الان 66 امتیاز شده.

      • akbar

        13

        1

        توی وضعیت فری پیت استاپ بود و ضمنا پیس کافی برای رقابت با بالایی هاش رو نداشت، پس پیتش کردن که حداقل ریسک ترکیدن لاستیک رو نداشته باشه…

      • Javad f1

        10

        5

        میخواستن فستست لپ بزنن.که‌ فکر کنم نزدن!! اگه نزده باشن ،بوتاس باید بره غاز پروش بده!😂

    • HeiSenBerg/Sv5

      13

      1

      ترمزاش تعطیل بود بنده خدا البته با ترم هم مالی نیست
      لاستیک هم فک کنم فلت اسپات کرده بود هر دور قفل میکرد
      لاستیکاشو خیلی فشار اورد بهشون بخاطر همین اورد پیت برا تعویض تایر

      • max verstapen

        8

        22

        مهم‌اینه همه فهمیدن کیفت رانندگیه مکس چقد عالیه حالا مهم نیس که بعداز مسابقه جریمه گرفته. بازم قابل توجه کسایی که میگن مکس به اینو اون می زنه! به امید قهرمانیت در 2018

  2. Mehrdad

    25

    8

    در فصل بد شانسی های فراری با تعداد قهرمانی های فتل تازه مساوی کردی پسر سوار بر ماشین سریع
    این فصل پیشرفت فراری خیلی خوب بوده و کافیه روی این شاسی عالی موتوری قدرتمندتر قرار بگیره تا فراری قهرمانی هارو پشت هم بگیره چه در پیست های سریع و چه در پیست های با دان فورس بالا
    یکی از صحنه های عالی امشب هم سبقت بی نظیر فتل از بوتاس و وندورن باهم بود که هرچی ببینی این سبقت رو باز کمه
    مکس هم عالی بود
    البته اینبار داوران روی خوش بهش نشون ندادن و کیمی به سکو رسید
    نکته دیگر عملکرد خیره کننده رنو و ساینز بود
    فصل بعد احتمالا رقابت سختی رو ببینیم
    فراری با خودروی احتمالا سریع تر
    ردبول با این شاسی عالی و احتمالا موتور بهتر رنو همینطور خود رنو
    و مکلارنی که قراره باز ترس بندازه به تیم های برتر

  3. NR6

    24

    11

    اولین مسابقه فصل بود که بدون استرس نگاه کردم. واقعا یادم نیست که آخرین ریسی که بدون استرس دیده بودم کی بوده D:
    واقعا هیچی نمیشه گفت استارت یک ذره امیدوارکننده بود ولی خب ماشین مرسدس حرفی برا گفتن نذاشت.
    چیه این ماشینش آخه اصلا هیچ راهی نبود تا فتل مقاومت کنه.
    تنها نکته امیدوارکننده امسال این بود که قهرمانی مرسدس یک گرندپری دیر تر قطعی شد و امیدوارم سال بعد دیرتر هم بشه و یا حتی تیم دیگه ای باشه. دیگه یک کم داره خسته کننده میشه) :

  4. Behrooz

    16

    14

    بوتاس واقعا راننده درجه دویی هست ، چی بود این اخه الکی اومد داخل و بگیره فتل راحت سبقت گرفت و بعدم مکس ، اینجا میفهمیم که همیلتون واقعا عالی کار می‌کنه و مخصوصا دوتا سبقتی که از مکس و فتل گرفت فوق‌العاده بود .

    • Farid

      21

      25

      کجاش فوق العاده بود؟؟!!! تو مستقیمی اتوبانی Drs زد و وتل رو گرفت. این کجاش فوق العاده بودن میخاد!!!؟؟؟؟ سبقت اونه که بدون دی ارس و … اول مسابقه شانسیلتونتونو سوسک کرد سباستین وتل!! . اره داداش حالا حالاها مونده تا بشه مث وتل

      • cfz

        20

        20

        داداچ کجاها سیر میکنی؟ این همه ضدحال خورده فتل از لوییس امسال باز میگه هنوز موتده برسی ب فتل. رسیدنو که چ عرض کنم انگاری با تریلی از روش رد شده یه اب هم روش

      • iamMehrdad

        7

        6

        با همون سبقت ابتدای مسابقه جشن بگیر…ما با قهرمانیهاش جشن میگیریم 🙂

  5. Navid

    24

    31

    لوئیس همین جور پشت سر هم داره قهرمانی و دسته کم پودیوم میاره ولی بعضی ها باز هم میگن ماشین مرسدس! بابا چه جوری ثابت کنه رقیب نداره؟ براوو لوییس

    • ...m6....

      17

      13

      داداش ولشون کن بزار هر جور که دوست دارن فک کنن حقیقت اینه که همیلتون واقعا رانندگیش فوق العادس اینو میشه با رانندگی بوتاس هم مقایسه کرد😀

    • Svettel46

      21

      17

      شما راست میگی داداش بیخیال شو برو قهرمانی تو جشن بگیر ! یعنی میخوای بگی ماشین سرتر تو قهرمانی تاثیر ندداره بابا ایول شما دیگه اخر فرمول یکی………………….

      • Jigsa

        9

        3

        فتل جونتون اون سالها با گاری قهرمان شد ؟
        هر مسابقه با وبر یک و دو میکردن بقیه ماشینا هم سی ثانیه عقب تر بودن.
        اینقدر ماشین ماشین نکنید

      • 77Ali

        7

        1

        داداش من خودم طرفدار فتلم ولى بايد قبول كنى امسال قهرمانى هميلتون اصلا واسه ماشينش نبود اصلا امسال هميلتون بى نظير بود و فتل هم كلى بد شانسى اورد ٣ تا ريس پشت هم (٢ تا رو كلا تموم نكرد ( ٢ تايى كه كاملا ميتونست ببره كه اگه ميبرد الان ١ امتياز عقب تر از هميلتون بود) )
        ديشبم به نظرم فتل بايد ميتونست هميلتون و نگه داره هيچ تلاشى نكرد
        اميدوارم سال بعد هم رقابت جذابى باشه بدون خرابى ماشين با قهرمانى فتل

    • NR6

      19

      9

      دوست عزیز
      لطفا منطقی فکر کنید ممکنه رانندگی لوییس انقدررر با بقیه فرق داشته باشه که با این همه اختلاف نسبت به بقیه اول شه؟
      سرعت ماشین ها رو تو انتهای مستقیمی نگاه کنید.
      اختلاف فاحشی داره مرسدس با سایر تیم ها علی الخصوص فراری. میشه گفت لوییس چون بهتر گاز میده سرعت ماشینش تو مستقیمی بیشتره؟ 😐
      حتی اواخر مسابقه توی سکتور اول با لاستیک کند تر باز سریعتر از فتل بود.
      قبول کنید اگه ماشینش با فتل یکی بود حداقلش این بود که اختلاف الان حداکثر 20تا بود.
      گرچه بماند اگر بدشانسی های فتل نبود حتی با ماشین کندتر هم باز الان اختلاف همون حدودا بود.

      • soroush_sh_11

        14

        6

        عزیزانی که همش سرعت کفی رو میبینید هر چی ماشین سریع تر باشه تو کفی یعنی دانفورس کمتری داره و قاعدتا یه پیست هیچ هیچ ۱۵ تا پیچ داره مخصوصا این پیست که پیچ های سریعی داره

      • cfz

        15

        14

        پادشاه آستین قطعا سریعتر از بقیه س اره گلم خودش سریعه خودش

      • NR6

        11

        6

        دوست عزیزی که گفتید فقط سرعت کفی ملاک نیست. قطعا همینطوره
        بخاطر همین زمان هاشون رو تو سکتور1 مطرح کردم سکتور 1 هم که مطلع هستید شامل پیچ های 2تا6 هست که به داون فورس زیادی نیاز دارند.
        یعنی این غول مرسدس حتی با لاستیک کهنه تر و کندتر باز هم در داون فورس به فراری نزدیک بود.
        دیگه در شرایط برابر بماند…

  6. رد.رولوشن

    12

    1

    آقا خدا پدر ردبول و فراری را بیامرزه با یه پیت استاپ بیشتر چقدر به دور های آخر هیجان دادند.
    فقط من موندم سه دور به آخر بوتاس برای چی لاستیک عوض کرد. چه شانسی برای رسیدن به رایکونن منصور بودند؟

  7. mehran

    13

    4

    مشخص بود همیلتون از تمام قدرت ماشینش واسه سبقت از فتل داره استفاده میکنه
    راحت از فتل سبقت گرفت، یاد زمانی افتادم که ماشینهای دیگه از مک لارن سبقت میگرفتن

  8. Ssj 110

    24

    21

    خلاصه ای از اتفاقات جایزه بزرگ آمریکا:
    تمیرین اول : Hamilton first
    تمرین دوم : Hamilton first
    تمرین سوم : Hamilton first
    تعین خط : Hamilton first
    و مسابقه : Hamilton first

    Yes ……… This is Hammer Time

  9. Javad f1

    23

    0

    مسابقه جذابی بود.قهرمانی فصل فتل دیگه محاله.ولی با اینکه دوم شد حداقلش لذت بردیم و از مسابقه خارج شدن بهتر بود.برای اولین بار دلم برای ورشتپن سوخت.تو اوج خوشحالی تو سالن انتظار بود که یهو کیمی اومد و خیلی حرفه ای جریمه رو پذیرفت و رفت.واقعا تحت تاثیر قرار داد منو.لویئسم عالی بود.انروز کلاس بعضی راننده ها نمایان شد.چهارتای اول عالی بودن.فتل روز عالیش نبود.ولی بهترین سبقتو در کنار سبقت ورشتبن از بوتاس گرفت.
    فالم خیلی جنتلمن بود.با اینکه قهرمانی رو کاملا ازدست رفته میدید ولی باز شادی کرد رو سکو و لذت خوشحال بودنو از فراری نگرفت.

  10. Sajjad1712

    25

    7

    خود فتل تو مصاحبه با بولت گفت بر کسی پوشیده نیست که مرسدس از ما سریع تره و نمی شد مقاوت کرد
    ولی الان باز حضرات سهام دار و عضو هئیت مدیره فراری میگن ماشین ما سریع تره از جمله حاج میثم عزیز

    دم هر دو راننده گرم که چه کردند امروز
    فورتزا کیمی فورتزا سب فورتزا فراری

    حال رتبه ۵ ام مسابقه رو هم خریدارم🤣😂😂😂

    • Meysam..LaFerrari

      16

      5

      فتل نگفت مرسدس از ما سریعتره ، فتل گفت مرسدس از ما سریعتر بود. (منظورش این مسابقه بود)
      کلمه به کلمه ی مصاحبه رو یادمه.
      من هیچوقت به سرعت فراری شک نکردم و ندارم مشکل فراری فقط تعیین خط و قابلیت اطمینان ضعیف تر از مرسدسه.
      این که تمام فصل نیست ، 7 روز دیگه تو مکزیک احتمالا فراری و فتل شاتس اول خواهتد بود بخاطر اینکه 15-16 تا پیچ کند با فاصله ی کم داره این پیست.

      • Javad f1

        13

        5

        خداییش اگه بلایای سه مسابقه اخیر نبود الآن فراری و فتل اول بودن.هم فراری و هم فتل امسال عالی بودن.حقشون این نبود.سال دیگه اینشاالله واس ماس.

      • Meysam..LaFerrari

        7

        0

        آره واقعا اگه فصل بعد فراری بتونه موتورش رو به مرسدس برسونه قهرمانی دور از دسترس نیست.
        ضمن اینکه امسال 12 تا گرندپری فتل صدر جدول بود و با یه سری مشکلات ماشین و یکم هم بدشانسی و اشتباهات شخصی قهرمانی از دست رفت وگرنه شخصا پیشبینی میکردم فتل قهرمان بشه که نشد.

      • Mehrdad

        3

        1

        برای اولین بار با بخش های از حرف های میثم موافقم
        فراری بتونه موتور رو تقویت کنه و قابلیت اطمینان رو بالا ببره ده تا مرسدس هم حریفش نمیشن
        شاسی امسال عالی بوده درحد ردبول شاید
        مرسدس فقط با قدرت زیاد موتورش داره قهرمانی میاره وگرنه ایرودینامیکشون اصلا تعریفی نداره. حداقل از فراری و ردبول بدتره
        این موتور تقویت شه پسر انگلیسی دیدن داره قیافش
        فقط کافیه دوسه مسابقه ماشینش از فراری ضعیف تر باشه تا کل مرسدس رو ببره زیر سوال و اون دیالوگ های معروفش مثل چرا من رو بشنویم ازش

  11. Farid

    18

    10

    بازم یه تبریک جانانه بگیم به موتور بی نظیر مرسدس و مهندسای فوق العادش!!! تو خبرا داشتیم اصغر اقا سوپر محل داوطلب راننده شماره دو مرسدس شده!!! مطمئنن با این موتور میتونه حداقل پا به پای فراری پیش بره!!!

  12. HeiSenBerg/Sv5

    15

    5

    مسابقه ی خوبی بود کاش از این استراتژی
    های 2استاپ و3استاپ و… بیشتر داشتیم
    تبریک به طرفدارای همیلتون وهمینطور
    وستپن با اینکه پودیم رو نگرفت ولی فوق
    العاده وبدون نقص بود در طول مسابقه
    یه نکته ی عجیبی هم که توجه منو جلب
    کرد اهمیت ندادن همیلتون به سرود ملی
    کشور ها بود در حالیکه کیمی وسب خیلی
    ارووم ومرتب بخاطر ادای احترام به سرود
    ایستاده بودن همیلتون هی بالا وپایین میپرید
    دستاشو بهم میزد و… که عجیب به نظر میرسید

    • Javad f1

      20

      10

      کلا عادت لویئسه که به دیگران اهمیت نمیده.همه‌ چیزش خوبه بجز این.همیشه وقتی که دیگران دارن مصاحبه میکنن داره بپر بپر میکنه.و صدای طرفدارا رو در میاره.نمونش امروز وقتی که فتل داشت حرف میزد ، رفتش با طرفدارا سلفی میگرفت.یا وقتی کیمی داشت حرف میزد ، تو لباس بولت شامپاین ریخت و حرف کیمی رو قطع کرد.
      قشنگ تو قیافه کیفی میشد علامت تعجب و شکلک عصبانیت رو میشد دید.
      این کاراری لویئس جالب نیست.

    • cfz

      18

      13

      mehrdad داداچ شما فتل فنا کی میخواین قبول کنین. چرا تا میبازین حرف از اتوبان میزنید. این یکی از فنی ترین پیست هاست. خلاصه بگم داری اشتبا میزنی داداچ!

  13. Rexa25

    14

    3

    آفرین کیمی با اینکه بیشتر مسابقه رو تو هوای کثیف بقیه بود ولی تایراشو عالی نگه داشت
    البته حیف که باز مجبور شدن دستور تیمی بدن
    ای کاش دوباره دستور تیمی رو منع کنند چون هم همیلتون هم فتل خیلی سود بردن از اینا و فقط به ضرر راننده های دوم شده

  14. Yasiin

    20

    16

    این ماشین فراری که امسال اصلا سریع نیست نمیدونم چطور اومدن رو سکو.همینطور هیولای بیرقیب مرسدس که ورشتپن از هلند استارت زد و اومد ازش سبقت گرفت.😃😂

    • Mehrdad

      13

      12

      اینکه بوتاس راننده نیست دلیل کندی مرسدس نمیشه پسر خوب
      چطور قراره بهت ثابت شه مرسدس سریع ترین ماشین داره حداقل در ۷۰ درصد پیست ها سریع تره

      حتی خود ولف و همیلتون گفتن مرسدس سریع تره
      نکنه با صباغ نسبتی دارین شما هم ؟
      اخه اون بنده خدا معتقد هستش که مرسدس ماشینش در حد هاس هست و همیلتون داره اینقد خوب رانندگی میکنه

      • cfz

        13

        14

        اره بوتاس راننده نیست شما بهتری ازش حیفه نشستی پشت کامپیوتر تو باید الان مینشستی پشت بنز و با لوییس رقابت میکردی

      • Mehrdad

        2

        5

        چه ربطی به من داره؟
        بعضیا نمیدونم چرا اینجورین وقتی از شخص مورد علاقشون انتقاد میکنی اون شخص رو با خودت مقایسه میکنن
        شما بوتاس رو با یه راننده فرمول یک باید مقایسه کنی

    • Svettel46

      10

      10

      دو تا رانندش تو سطح یکن داداش ,مثل اقای لذت خالص نیستن فقط توکفی فک اضافی بزنن………….خدایی مرسدس ماشینش ضعیفه من ایمان اوردم به همیلتون که توانایی داره)))))))))))))))

    • yaser

      1

      2

      ببین آقای یاسین عزیز 2014 فقط ردبول 3 تا برد 2015 هم فقط فتل 3 تا رو برد 2016 هم ردبول 2 تا رو برد امسالم که دارید میبینید حالا هی شما خودتونو گول بزنید فتل تو 2010 و 2012 فقط با 5 تا برد و تو آخرین مسابقه قهرمان جهان شد نه 5 مسابقه مونده به پایان فصل فقط من نمیدونم چرا تمام رئیس ها و بزرگ های فرمول یک همه همه میخان همیلتون ببره فقط اینو میدونم توتو ولف و مرسدس از بودن همیلتون در مرسدس دارن خیلی امتیاز میگیرن از این انگلیسی ها شما حساب کنین پارسال رئیس فرمول یک میگه اگه همیلتون قهرمان بشه واسه فرمول یک خیلی خوبه . فقط خواهشاً خودتون گول نزنید

  15. Nima

    10

    5

    مسابقات رو شبکه ای رو ست با گزارش انگلیسی میذاره؟ بدبختی امشب فوتبال بود نشون نداد و ندیدم. به نظرم جذابترین مسابقات سری های اخیر بود.
    از اول هم گفتم ماشین فتل به خوبی و سرعت همیلتون نیست و کلا باید از تجربه و مهارتش استفاده کنه تا پاشو بیشتر بذاره رو گاز.
    اخه چقدر سنگ_پا :)) اونجایی که بوتاس اولیشو میده به همیلتون دلتون نمیسوزه بعد الان مدافع حقوق بشر شدین :))) تازه همیلتون اونجا نه حریف قدری داشت نه از نظر امتیازی کسی تحدیدش میکرد تو جدول. دست پیشو میگرفت پس نیوفته‌.

      • Nima

        1

        0

        رایگانش مهم نیست با سی سی کم باز میشن معمولا ولی یه اسکای هست که میشناسم فقط
        اونم فکر نکنم تو تهران سیگنال بده. البته با سی سی کم هم باز نمیشه ۹۹٪.

    • مرسدس.

      8

      5

      کجا بوتاس اولیش را به لوییس داده؟
      شما خواب میبینی؟ این لوییس بود که سومی بوتاس را برگرداند. کاری که فتل میشینه برای زار زار گریه میکنه اگر کیمی انجام نده.
      اگر ژاپن را میفرمایید، بوتاس اون دور نه دور بعدی باید میرفت پیت لاین، لوییس باز اول بود.
      دیگه رویا نسازید.

  16. Sinaaaaaa

    14

    4

    استارت فتل عالی بود …. کلا هم مسابقه خوب بود …. چقدر ناراحت کننده است که کیمی نمیتونه در حد خودش رانندگی کنه…. الان ده سال از وقتی طرفدارش شدم میگذره…. کیمی ۱۰ سال پیش مثل ماه سبقت میگرفت اما کشت امروز تا از بوتاس رد شد…. بعد فتل و مکس خیلی راحت ردش کردن

    • Rexa25

      7

      0

      البته وقتی که مکس ازش رد شد دیگه چیزی از لاستیکاش باقی نمونده بود
      ولی راست میگی امیدوارم تا قبل از خداحافظی بتونه حداقل یک برد داشته باشه

      • Sinaaaaaa

        10

        0

        به نظرم سبک رانندگی کیمی به این ماشینها نمی خوره….. کیمی از تمام قدرت ماشین استفاده میکرد….. اونوقت ها که مایکل شوماخر ما را عاشق فراری کرد….. کیمی دوباره فراری را پرواز داد…. اما این کیمی هیچ ربطی به ۱۰ سال پیش نداره….. دوستانی که سر فتل و لوئیس دعوا میکنین…. اگر رقابت های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ را ندیدین حتمااز تو اینترنت ببینین….. اونوقت هیجان فوق العاده را حس میکنین …. میبینین چقدرررررررر جذابیت راننده ها بالاتر بود

    • Javad f1

      11

      1

      اینقدر بی لطفی نکنید به کیمی.تایرای کیمی و بوتاس یکسان بود و ماشین مرسدسم که تو کفی خداییه.کار واقعا سختی انجام داد.خداییش کیمی بجز سه چهارتا مسابقه ،تو بقیش خوب بود.از بوتاس که بهتر بود

  17. cfz

    17

    13

    لوییس تو محشری از همه سری
    امروز واقعا دلم میخاست کیمی رو پودیوم باشه با وجود اینکه مکس عالی بود ولی اون لحظه که مکس سبقت گرفت خیلی ناراحت شدم کیمی خیلی خوب بود امروز. خداروشکر بعد از مسابقه به علت خطای وشتپن کیمی اومد رو سکو اون موقع ک به مکس گفتن باید بری بیرون از اتاق وی ای پی قیافش بدجوری بهم ریخته بود واقعا حس بدیه.
    موقع مصاحبه بولت با کیمی لوییس شامپاین رو از پشت بولت ریخت داخل پیرهنش بولت چقد غافلگیر شد خخخخ. و در اخر کفشاش رو هم داد ب لوییس. حرکت بولت و لوییس خیلی جالب بود. نحوه شادی بعد از مسابقه بولت رو اجرا کردن.

  18. Arshia

    15

    16

    دوستان شک نکنید بهترین و سریعترین راننده حال حاضر فرمول یک لوییس همیلتونه.جوری میگین موتور مرسدس انگار فتل با یه ماشین درجه سه یا چهار چهار قهرمانی اورده.اون زمان هم ماشین ردبول یه سروگردن از بقیه ماشینها بالاتر بود که پشت سر هم قهرمان میشد.حق لوییس قهرمانیه و به حقش هم رسید

  19. Nima

    11

    6

    کامنت بعضی ها خیلی خوبه.
    ما همگی قبول داریم ماشین و مهندسی موتور المانی ها بهتر بوده ولی دیگه چرا ربطش میدین به راننده ؟
    راننده تو کفی مگر میتونه بد یا خوب گاز بده ؟ :))
    بله تفاوت بین تنظیمات ماشین بوتاس و سطح رانندگیش با همیلتون هست ولی اینکه بوتاس با همون ماشین نمیتونه رقابت کنه دلیل بر خدا بودن همیلتون نیست.
    تفاوت ماشین های فراری مرسدس تو رقابت head to head با سطح تقریبا برابر راننده معلوم میشه.

    • مرسدس.

      11

      12

      دیگه بیش هز این خودتان را خسته نکنید. این پیست معروف است به اینکه فنی ترین نقاط مختلف پیستهای جهان را برایش الگو برداری کردن.
      البته ما لذت میبریم از اینکه لوییس کاری کرده شما منطق را فراموش کنید، اما کمی تفکر خیلی خوبه. در مورد این. پیست بیشتر تحقیق کن.
      تا بیشتر بشود روی منطق شما حساب کرد.
      تا مرد سخن نگفته باشد
      عیب و هنرش نهفته باشد.
      امیدوارم نایب قهرمانی را بتونه نگه دارد، اگر توانست نایب قهرمانی مبارکتان باشد اگر نتونست، سومی یا چهارمی مبارکتان باشد.

      • F1 fan

        6

        6

        تو بلژیک همیلتون خودش گفت که رو مود اشتباه موتوری بوده و تصادفا به نفعش شده…خودش مصاحبه کرد گفت این حرفو…حالا هزاربار بگو بلژیک…اگر اشتباه همیلتون نبود فتل رد شده بود ولی خوب این فصل ابر و باد و مه و خورشید و…آره خلاصه

  20. josef6565

    19

    6

    مرسدس هیچوقت تا این حد قدرت خودشو رو نکرده بود.فاصله یک ثانیه ای با فتل تو چند ثانیه هیچ شد. این مسابقه هیچ چی که نداشت حدأقل فراری فهمید شاید چند برابر پیشرفتی که نسبت به پارسال داشته نیاز داره تا شاید سال بعد حدأقل اینقدر زود همه چیز تموم نشه. درسته مرسدس خیلی سریع هست ولی فراری میتونه با معرفی یک ایده ممتاز و ناشناخته ( مثل پارسال که تولید موتور به روش پرینت سه بعدی بود) به مرسدس برسه و البته که دیگه نمیتونه از روغن اضافه استفاده کنه ( حتما براشون خیلی مهم بود که سریع اون آپدیت رو معرفی کردن).
    فرق پایان 2016 با 2017 اینکه دیگه فراری میدونه جز با تولید یک شاهکار نمیتونه از پس مرسدس بر بیاد. در واقع مرسدس هیچوقت قدرت واقعی خودشو رو نکرد مگر در موارد اضطراری.

    • Mehrdad

      8

      4

      کاملا موافقم با شما
      تنظیمات ماشین مرسدس جوری هست که همیشه مقداری توان اضافه دارن که مگر درمواقع خاص ازش استفاده نمیکنن
      رفتارشون جوریه که به بقیه بگن ما ضعیفیم شما تونستین به ما برسین
      و وقتی فراری فکر میکنه موفق شده
      میبینیم چقد راحت اختلاف رو زیاد میکنن مرسدس ها
      فراری امسال شاسی عالی ساخت
      فصل بعد بتونن بالاخره موتور برابر با مرسدس بسازن با توجه به ترکیب راننده های خوب میتونن برن واسه قهرمانی

      • Rexa25

        3

        0

        درسته مرسدس مود های اضافی داره ولی اینطور هم نیست که تا هر وقت بخواد ازشون استفاده کنه
        فوقش دو دور تو مسابقه
        چون از اون طرف عمر موتور رو حسابی پایین میاره
        یکی از عوامل فورس ایندیا که داشت با دیوید کرافت صحبت می کرد گفت در هر آخر هفته فقط به اندازه ی 4 دور می توانیم از مود آخر استفاده کنیم

  21. مجید

    10

    3

    اولین و به حق ترین تبریک رو باید به مهندسان مرسدس گفت.واقعا این چیه ساختن.بهتره به جای پیکان نقره ای بگن هیولای نقره ای.
    ولی از حق نگذریم فتل هم خیلی عالی عمل کرد با وجود اینکه شاسی مدشین رو عوضکرده بود.همین طور ادامه میداد تو۴ ۵دور به لوئیس میرسید این آخراش

  22. mehranf1

    8

    7

    باز رایکونن داشت قربانی تصمیمات فراری میشد. همون جا عوض کردنش با فتل نزدیک بود به قیمت از دست رفتن سکوش بشه. بهترین ماشین هم قطعا ردبول بود. مکس از ته شروع کرد داشت سکو میگرفت اگه از جلوتر استارت میزد حتما اول میشد. بوتاس هم که تکلیفش مشخصه . وقتی 35 ثانیه با هم تیمیت فاصله داری باید محترمانه خودت از تیم بری. اگه نیکو هالکنبرگ تو مرسدس بود الان امتیازش از فتل بالاتر بود بدون شک

    • Javad f1

      14

      8

      برادر دقت کن.اگه کیمی با فتل درگیر میشد ،زمان از دست میدادن و ورشتپن دیگه با پنالتی چهارم نمیشد بلکه راحت ازش رد میشد.فتل در کل از کیمی رد میشد.بحث کیمی سر مکس بود.بخاطر همین به فتل راه داد.فتل آخرا گاز نداد تا برای کیمی خلا ایجاد کنه.کارشون تیمی بود.اصلا نگو حق کیمی رو خوردن.حرفت غیر کارشناسیه .

  23. مرسدس.

    14

    13

    تبریک میگم به هواداران همیلتون.
    دوستان یادتان باشد، علت اینکه بعضی ها اینجا حرفهایی نیزنند که بیشتر لطیفه گویی است و ما ازشون ممنون هم هستیم که اگر اینها نبودن ما به کامنت های کی میخندیدیم. انسان منطقش را با خدا هم نباید عوض کنه.
    اختلاف تایم مرسدس و فراری را همه دیدیم. کمتر از نیم ثانیه در تایم گیری.
    منتها این به جنبه و منطق انسانها برمیگرده، که از نعمتی که خدا به انها داده استفاده کنند. ببینید به این میگن جوک، اگر یک بنده خدایی تا اخر مسابقه جلو تر باشه و ببره، تنها یک دلیل داشته، مهارتش باعث شده ماشین سریعتر برود و حتما نیروی گرانشی که از مهارت بالایش ساطع میشه نمیگذارد دیگران نزدیکش شوند. حالا اگر نتواند برتری را حفظ کند، یعنی ماشین فقط همان چند دور سریع بوده و دیگه، بعدش سریع نبوده.
    اما هر چی است اصلا این ربطی به مهارت راننده ای که سبقت میگیره و اجازه نمیده رنگ اگزوزش را هم ببینه نداره.
    دوستان این برگرفتع از ضعف انسان است.
    ببینید چون اکثرا هم اینها شکست خورده هستند. دیگه تصاویر را نمیشه نابود کرد. اون راننده ای که 4 بار قهرمان جهان شد با پراید قهرمان شد یا اون 4 سال بهترین ماشین اون زمان دستش بود؟
    تمام شواهد میگویند بهترین ماشین دستش بوده، شما ببینید در 4 سال چند مسابقه اینها میدهند، وببینید این ادم چند پول پوزیشن بدست اورده؟ 4 سال پیاپی قهرمان باشی، تعداد پوزیشن هایت به 50 هم نرسد، این یعنی چی؟ دوستان اگر راننده نیستن، میتوانند مطالعه کنند، سریع رفتن، اول مهارت در کنترل ماشین را میخواهد، یک بنده خدایی در دور تمرین که رفت روی سنگ ریزه ها و ادامه داستان. ماشین مرسدس چیزی است که والتری نشان میدهد، در ضمن در سایت فرمول یک را بخوانید که بوتاس با ترمزهایش مشکل داشت. برای همین راحت سبقت ورفتند. این بوتاس همان بوتاسی است که شماره 5 را در روسیه با لاستیک داغونش، نگذاشت رد شود. این بلا را جالب است هر دو راننده مرسدس سر این بنده خدا اوردند، انهم در زمانیکه این اقا در هر دومورد حالت سر تر را داشته. در روسیه که لاستیک بوتاس کلا چیزی نمانده بود تا رینگ ماشین معلوم شود، در بلژیک هم که در تاریخ خواهد ماند.
    بهرحال هواداران لوییس مهم یک چیز است، حریف اگر قدر نباشد باعث ایجاد بی منطقی نمیشود، قدرتمند بودن باعث میشود این مسائل پیش بیاد.
    در تاریخ فرمول یک لوییس بعنوان رکورد دار پوزیشن نامش خواهد ماند، امیدوارم برای دیگران هم همینطور بشود.

    • Javad f1

      19

      10

      اقای مرسدس.
      یه بار یه چیزی گفتی و جوابتو دادم.چرا دوست داری هی یه حرف تکراری و بدون اطلاعاتتو بگی؟
      فتل تو فصل ۲۰۱۳ ، ۱۵ تا پول گرفت.با ماشینی که اختلافش با ماشین دوم زیر سه دهم ثانیه بود نه مرسدس چند سال اخیر که یک ثانیه فاصله داشت.تکرار میکنم ۱۵ تا پول از ۱۸ ریس.به این میگن قدرت زمان گیری.لویئس اگه مرد بود اینکارو میکرد.
      درضمن بیشترین تعداد قهرمانی در یک فصل در دستان فتل و شوماخر با ۱۳ تا قهرمانی.رکورد تعداد ۹ قهرمانی پیاپیم دست فتله.به اینا میگن اقتدار.فتل تو ردبول با وبر و آلونسوی فراری و حتی مکلارن رقابت داشت.برخلاف مرسدس لوئیسی که یک ثانیه از بقیه سریع تر بود و رقابت لویئس فقط با روزبرگه همتیمی بود.با همون وضعیتم به بالای ۱۰ تا پول در یک فصل فکر نکنم رسیده باشه.
      یکم سرچ کن و بعد حرف بزن.
      باز دفعه بعد حرفتو یه جا دیگه نزن.بهت میخندن

    • Meysam..LaFerrari

      7

      0

      اتفاقا برعکس ماشین مرسدس خیلی فراتر از چیزیه که بوتاس نشون میده و نهایت قدرت مرسدس چیزیه که همیلتون ازش بیرون میکشه.
      ماشین مرسدس در بدترین حالت هم تو این مسابقه از ردبول باید سریعتر می بود اما بوتاس حتی توان رقابت راننده های ردبول رو هم نداشت.
      شانس آورد ریکاردو ماشینش خراب شد وگرنه ریکاردو هم از بوتاس سریعتر بود.

  24. iman

    11

    8

    حیف از اون همه بدشانسیهای فراری تو سه تا ریس گذشته و اشتباه کودکانه سب تو باکو.اگر اینها نبود الان سب باید برای قهرمانی میجنگید با انگلیسی و فراری هم تو امتیازات تیمی شانس رقابت داشت.واقعا این فصل استحقاق سب و فراری بیشتر از این بود

  25. Svettel46

    12

    13

    cfz:اره داداش همیلتون خودش سریعه فک کنم پاهای اوسین بولت رو قرض گرفته پیاده مسابقه میده و اول میشه و ماشین مرسدس هم لگنی بیش نیست.الان شما باید خوشحال باشی چرا ناراحت میشی….

  26. F1 fan

    5

    0

    کلا به نسبت این چند سال اخیر فصل جذابی بود و کلی حال داد و ای کاش اون مشکلات هم برای فتل پیش نمیومد که تا آخر فصل هیجان باقی بمونه…ولی بازهم رقابت دو کارخانه سازنده و دو سوپراستار حداقل تا نیمه های فصل واقعا جذاب بود.
    مرسدس اگر فصل رو بدون پنالتی پاوریونیت تموم کنه جدی باید بهش جایزه تیمی فصل بعد رو هم بدن…شاهکار به معنای واقعی…مرسدس هم مثل خیلی از کارخانه های دیگه یک سری ability هایی برای روز مبادا دارن که تو مواقع لزوم ازش استفاده می کنن…چیز جدیدی نیست و خیلی وقته همچین چیزی بین تمام کارخانه ها هست نه تنها خودروسازی تا کارخانه هایی مثل اپل و سامسونگ و…
    فراری هنوز کار داره و در ضمن این دفعه دوم بود که با کمبود سوخت مواجه بودن و ای کاش فصل بعد برسن به مرسدس
    و بی صبرانه منتظر اون زمانی هستم که مکس و ساینز و اکون و ورلاین برای قهرمانی باهم مبارزه کنن…مخصوصا اکون که امروز به پرز یاد داد دفاع از جایگاه یعنی چی و قطعا در آینده خیلی ها رو زخمی میکنه

  27. Nima

    3

    6

    دوستان cfz svettel و… این شخص معلوم الحال رو جدی نگرین فکر میکنه هر چی کتابی بنویسه داره منطقی حرف میزنه . باز صد رحمت به اون که میاد هر بار تبریک میگه پست اول و میره.

    معلوم الحال جان من به شما یک پیشنهاد دارم که بدهم. به جای فرمول وان میتوانید یک ردیف از فکاهی در روزنامه بگیرید و مطالب بنویسید و در کنارش یک کلاس ادبیات ۳ واحدی برگزار کنی. همین فرمان بروی با این مهارت میتوانی جای مرحوم گل آقا را پر کنی. زمان تایم گیری هم مرسدس لزومی ندارد از تمام قدرتش استفاده بکند چون برایش نیم ثانیه با ۵ ثانیه هیچ تفاوتی ندارد و الکی فشار نمیاورد 🙂

    فکر نمیکردم کسی به این سطح برسه که بگه ماشین و موتور دارن سریعتر میرن همیلتون یه جوری گاز میده و مهارت داره.
    با این استنباط میفهمیم ماشین بوتاس هم ترمزش خراب شده ولی سالم بود با مهارت خودش دوم میشد نه ماشین :)) حرف خودتم نقض میکنی. ولی کلا چون خراب شده نتونسته
    :((
    مظلوم_بوتاس

  28. Yasiin

    11

    3

    جواد جان سال ۲۰۱۳ همیلتون پنج تا پول پوزیشن زد چطور فتل ۱۵ تا زده.دیروزم بهت گفتم دوباره همینو نوشتی.سیلوراستون بلژیک مجارستان چین و المان.رزبرگ هم سه تا زد.حالا این ۱۵تای فتل کجا بوده؟ سال ۲۰۱۲ هم با وجود اینکه ماشین فتل بهتر بود ولی تعداد پول پوزیشن های لویس ازش بیشتر بود.هفت به شیش

  29. Reza

    9

    1

    از اول معلوم بود مرسدس در این پیست برنده است بخصوص در مستقیمی کاملا مشخص بود کافیه جدال کیمی و بوتاس را ببینید کیمی با DRS هم از پس بوتاس بر نمیامد و کیمی با زحمت بوتاس را گرفت … چیزی که مشهود بود setup ماشین کیمی با فتل کاملا فرق داشت برای همین فتل در استارت سریع و در مسابقه کندتر از کیمی بود … همه آرزوی من به عنوان فن فتل در واقع در ۳ پیست قبلی که احتمال برد فتل خیلی بیشتر بود به باد رفت که فکر میکنم در مکزیک و ابوظبی تکلیف تا حدودی مشخص است و مرسدس سریعتر خواهد بود ولی چتتا چیز را باید بگم امروز به نظر من بهترین روز همیلتون بود و با اینکه اصلا دوست نداشتم اول بشه حقش اولی بود و بعد این مکس خارقالعاده که حرفی نمیشه زد از پخته بودنش در ۲۰ سالگی و یکی هم که هیچکس بهش توجه نمیکنه و اگر ماشین خوب داشته باشه توان رقابت با مکس را در آینده داره اشتفان اوکان از فورس ایندیا …عالیه این پسر… در فرمول ۳ رقابت بین مکس و اوکان خیلی جالب بود و جالب که پیروزی های اوکان فکر کنم بیشتر بوده

  30. saeidkimi7

    2

    3

    همیلتون فقط پاش روی پدال بود و گاز میداد ضمنأ اونایی که میگین چرا اینقدر با بوتاس فاصله داشت اگه پاش روی پدال بود از کسی که پشت سیفتی کار اسپین میشه چه انتظاری دارین

دیدگاه خود را بیان کنید