فرمول یک ایران – مسابقه فرمول یک ژاپن صبح امروز به وقت محلی در پیست سوزوکا ژاپن برگزار شد که لوئیس همیلتون پیروز این مسابقه جذاب و دیدنی در سرزمین آفتاب تابان شد.

خلاصه اتفاقات فرمول یک ژاپن 2017

8:30 – دور گرم کردن رانندگان شروع میشه.

8:32 – مسابقه از همین حالا شروع میشه، استارت خوب همیلتون، فتل و ورشتپن.

8:34 – مکس ورشتپن همین دور اول از فتل سبقت میگیره و حالا دوم هست.

گرندپری ژاپن2017 - استارت مسابقه

گرندپری ژاپن2017 – استارت مسابقه

8:35 – بنظر میرسه فتل مشکلی داره و همه دارن به راحتی ازش عبور می کنن اوکون، ریکاردو و بوتاس ازش عبور می کنند.

گرندپری ژاپن2017

گرندپری ژاپن2017

8:36 –  سیفتی کار به پیست میاد، کارلوس ساینز از مسابقه خارج شده.

8:38 – سیفتی کار بیرون میره، فتل نمیتونه جایگاه هفتم رو هم نگه داره و حالا پرز هم از اون عبور می کنه.

8:46 – سباستین فتل حالا از مسابقه ژاپن هم کنار میره.بدشانسی ها برای اون تمامی نداره.

8:48 – رده بندی تا دور هفتم، همیلتون، ورشتپن، اوکون . رایکونن هم خودش رو به رده ی نهم میرسونه

8:50مارکوس اریکسن هم از مسابقه کنار میره.

8:51 – رایکونن از هالکنبرگ هم عبور میکنه و ریکاردو هم بالاخره از اکون عبور می کنه.

8:54 – بوتاس هم از اکون عبور می کنه، تا دور دوازدهم همچنان همیلتون و ورشتپن اول و دوم هستند، ریکاردو و بوتاس سوم و چهارم.

گرندپری ژاپن2017

گرندپری ژاپن2017

9:00 – رایکونن از ماسا عبور میکنه، فاصله مکس با همیلتون بیش از 3 ثانیه است.

9:01 – همیلتون فاصله ی خوبی با ورشتپن انداخته و بدون مشکل در حال رانندگی همیشگی خودش هست.

9:05 – رایکونن با سبقت از پرز به رده ی ششم میرسه، همیلتون اختلاف خوبی با بقیه انداخته.

9:10 – ورشتپن همیلتون به پیت میرن و هر دو با سافت بیرون میان

9:15 – ریکاردو هم به پیت میره، پشت سر رایکونن خارج میشه.

9:20 – یکبار دیگه بوتاس در این فصل به هم تیمی خودش همیلتون راه میده. همیلتون، بوتاس، ورشتپن

9:26 – بوتاس به پیت میره، ورشتپن ازش عبور میکنه، حالا همیلتون، ورشتپن، ریکاردو، بوتاس

9:28 – رایکونن از هالکنبرگ هم عبور میکنه و حالا در رده ی پنجم هست.

9:38 – دور چهلم مسابقه همچنان رده بندی افراد برتر تغییری نکرده.

9:40 – فاصله ورشتپن و همیلتون در حال کم شدن هست، 2.4 دهم ثانیه

9:42 – نیکو هالکنبرگ از تیم رنو هم از مسابقه کنار میره.

9:47 – مگنوسن و گروژان از ماسا عبور میکنند، اونها امروز مسابقه خوبی داشتند.

9:50 – یکبار دیگر در این مسابقه شاهد عملکرد بی نقص همیلتون هستیم.

9:51لنس استرول هم از مسابقه کنار میره، لاستیک سمت راست جلو اون مشکل پیدا کرد.

9:55 – دور 52 فقط یک دور تا پایان

10:00 – لوئیس همیلتون پیروز این مسابقه هیجان انگیز شد.

بهترین راننده ی گرندپری ژاپن 2017

نتیجه نظرسنجی

Loading ... Loading ...

جدول نهایی مسابقه گرندپری فرمول یک ژاپن 2017

Posرانندهتیمزمان
1لوییس همیلتونمرسدس1:27.31.193
2مکس ورشپتنردبول+1.211
3دنیل ریکاردوردبول+9.679
4والتری بوتاسمرسدس+10.580
5کیمی رایکوننفراری+32.622
6استبان اکونفورس ایندیا+1:07.788
7سرجیو پرزفورس ایندیا+1:11.424
8کوین مگنوسنهاس+1:28.953
9رومن گروژانهاس+1:29.883
10فیلیپه ماساویلیامز1lap
11فرناندو آلونسومک لارن1lap
12جولیون پالمر رنو1lap
13پیر گسلیتورو روسو1lap
14استافل وندورنمک لارن1lap
15پاسکال ورلاینسائوبر2lap
16لنس استرولویلیامزDNF
17نیکو هالکنبرگرنوDNF
18مارکوس اریکسنسائوبرDNF
19کارلوس ساینزتورو روسوDNF
20سباستین فتلفراریDNF
این نوشته را به اشتراک بگذارید:

106 دیدگاه

    • max verstapen

      15

      31

      خیلی واضح بود که همیلتون و مرسدس از مکس ورشتپن میترسن همه دیدن چطور گذاشتن همیلتون با استراتژی و بادستور تیمی ازبوتاس رد بشه و دو دور بوتاس رو جلوی ورشتپن نگه داشتن تا زمان ازدست بده و همیلتون رو شکارش نکنه. ماشین مرسدس عالیه ولی همیلتون روزای آخرشه. بزودی مکس روبعنوان قهرمان فرمول یک خواهیم دید. هم شخصیت قهرمانی داره هم پتانسیل و جسارت کافی. پیشاپیش چهارمین والبته آخرین قهرمانی همیلتون رو هم تبریک میگم!!!!!

      • Farhan

        15

        6

        شما از کجا میدونید همیلتون از تمام توانش یا از تمام توان ماشین داشت استفاده میکرد شاید همیلتون داشته مسابقرو مدیریت میکرده و بجای قهرمانی تو این مسابقه به امتیاز قهرمانی سال فکر میکرده

      • cfz

        21

        10

        باشه به همین خیال باش خخخخ
        در ضمن لوییس لیدر مسابقه بود قبلش و بوتاسی ک لاستیکاشو عوض نکرده بود و لوییس هم داشت تایم از دست میداد تیم اینجا دستور نده کجا دستور بده؟ اصن چرا میگن تیم؟ تیم ینی کار گروهی در راستای رسیدن به هدف

      • Naeim

        13

        2

        مطمئن باش تا زمانی ک لویسو سب هستن نمیذارن.حداقل تا 2020 ک ماشینا تغییری ندارن.اخرین قهرمانی همیلتون??
        سب و لویس یادت باشه این 2تا اسم تا 2020

      • Yasiin

        8

        5

        از اون تحلیل هایی بود که گفتم بسیار سنجیدست.?

      • faster

        2

        3

        اولا این استراتژی هستش که از امید اول قهرمانی دفاع بشه بعدشم همیلتون هنوز هم میتونه خوب باشه اگه خطر پذیرتر باشه

      • Javad f1

        39

        1

        من طرفدار فتلم ولی تبریک به همیلتون فنها.سال زیبایی بود.امیدوارم سال دیگه هم همیچین رقابتی رو ببینیم.البته تا آخر سال.رقابت باید بین بزرگان باشد.بین فتل ،لوییس و ناندو‌
        طرفدارای فراری هم ناراحت نباشند.فتل امسال بازنده سربلند بود.جام ها به ما نمیرسند.فقط زیبایی و رقابت و لذت از رقابت زیباست.امسال بعد چند سال حال کردیم.
        امروز روزی بود که برای اولین بار طرفداران تعصبی فتل و لویئس با هم هم نظر بودن.امیدوارم همیشه این لحظه رو به یادتون بمونه که لذت از رقابت بهتر از لذت از قهرمانیه.

      • AHMADREZA.M

        6

        3

        ببخشید شما 2014-15و 2008 رو چی می گی و خیلی بد شانس بود!!!!!

  1. Red revolution

    14

    5

    دو های آخر یاد گرندپری اتریش افتادم.جالب بود.
    اما ای کاش تا ابوظبی جدول هیجان انگیز می ماند.
    اگه بخوام نیمه پر لیوان را ببینم،نسبت به 2016فصل فوق العاده ای بوده.من که پارسال وسط دوتا از ریس های کسل کننده خوابم برد. کسی همچین تجربه ای داشته؟

  2. سجاد

    18

    22

    بعد میگن چرا به فراری میگید گل به سرش؟دقت کردید یه حماقت خاصی تو کل اعضای تیم هست.از مارکیونه،آریوابنه و بقیه.خیلی تیم خنگ و ناهماهنگیه.جالبه که بعضی از این طرفدارای متعصب فراری که اصرار داشتن فراری از مرسدس خیلی سرتره یا میگفتن حالا مرسدس تو موتور فوقش خوبه ولی فراری دوامش بیشتره.عاشق دوام موتور و کلا ماشین فراریم. جایی که باید عالی باشه و مهمتره یعنی نیمه دوم افتضاح بوده و باز هم ردبول بهتر عمل کرده و واقعا آفرین به مرسدس .یه طوری برنامه میریزن که راننده هاش از آخرم شروع کنن کلی امتیاز میگیرن .بدتر از فراری رنو هست که خودم واقعا دوستش دارم ولی باید واقعیتو گفت.با این پیشرفت موتور و آیرودینامیک عالی استاد گند زدن به استراتژی و راننده هاشه مخصوصا هالکنبرگ بیچاره.اونقدر دیر لاستیک عوض کردن که پشت گسلی در اومد بعدشم که گروژان اون حرکته احمقانه رو انجام داد.کلا چندتا مسابقه س دارن سر استراتژی میبازن.حق هالکنبرگ بالاتر از این حرفاس.جناب صباغم که استاد سوتی دادنه جدیدا.جالبه که تا امروزم باور داشت که فتل خوش شانسه میگفت از امروز دیگه نباید خوش شانس بدونیم.همیلتون هم واقعا خسته نباشه از این 4 تا قهرمانی فقط 2تا حقش بود.دم مرسدس گرم که بهش همینطور قهرمانی اهدا میکنه با اون هم تیمی ذلیل(بوتاس).راننده درجه 2 هست واقعا نمیشه گفت سطح یکه چون من ندیدم تو هیچ پیست فنی خوب باشه.دوتا پیست آسون اول شد فقط

    • Yasiin

      14

      14

      اون قهرمانی سال ۲۰۰۸ که صباغ گفت برو خوب راجع بهش تحقیق کن ببین خوش شانسی بوده یا نه.اصلا تیمو گلاک بخاطر اینکه بارون شروع شد و نرفت پیت جلو همیلتون در اومد و همین امر هم باعث صد همیلتون ازش سریعتر باشه و ردشو پس بگیره.تو اون سال با دوتا ماشین فراری کل کل داشت و با وجودی اینکه فراری قهرمان تیمی شد ولی همیلتون قهرمان راننده ها.اینکه صباغ گفت خوش شانسی بوده بخاطر فتل فنا بود که هی بهش گیر میدادن چرا میگی فتل خوش شانسه

      • Javad f1

        15

        6

        آقا یاسین حوصله داریا.الآن طرفدارای فتل خیلی ناراحتن.بزار خالی شیم.جوانمرد باش.یاد سال پیش لویئس بیفت.بیشتر ما رو ناراحت نکن.کل کلو بزار برای بعد.لطفا?

      • pouya

        17

        7

        داداش سال ۲۰۰۸
        همیلتون ۵ تا ریس برد ۹۸ امتیاز اول شد
        ماسا ۶ تا ریس برد ۹۷ امتیاز دوم شد

        یعنی اختلاف ۱ امتیاز
        حالا کاری ندارم که ماسا ۲ تا مسابقه اول و dnf شد
        یه نگاه به سنگاپور ۲۰۰۸ بنداز
        اون سوتی فراری(پیت استاپ ماسا) اگه اسمش شانس لوییز نیست چیه؟؟

      • Ali n

        11

        6

        داداش راست میگه خوب اون سال همیلتون خوش شانسی اوورد. جدای از بحث تیمو گلوک ، مسا تو مجارستان لیدر مسابقه بود که موتورش دور آخر سوخت ، سنگاپور هم که اون پیت استاپ افتضاح و جا موندن خروجی سوخت تو باک ماشین مسا.
        انصافا دلم برای مسا میسوزه حداقل یک قهرمانی حقش بود که اونم باید تو 2008 می بود که تو اوجش قرار داشت ولی از دست رفت.
        حالا اگه همیلتون جای فتل بود مصاحبه می کرد ” ننننههههه چرا همش برای من” و کلی هم سر تیم نق می زد.

      • Yasiin

        8

        4

        pouya:بقیشم بگو پ.تو مالزی ماسا خودش اسپین شد و کنار رفت.بعد راجع به اتفاق سنگاپور هم اون یه اتفاق مسابقه ای بود که به نحوی واسه لویس هم خیلی پیش اومد.تو همون ریس مالزی لویس مشکل لاستیک داشت و پیت اجباری رفت.توی فرانسه پنالتی گرفت،مجار پیت اجباری بدلیل وایبرشن،مونزا خرابی ماشین در q2 تععین خط.پنالتی بیست و دو ثانیه ای بدلیل بریدن فقط یه شیکین در اسپا و با وجود برد مسابقه نزول به رتبه سوم.ریس ژاپن هم ماسا زد به بغل ماشینش هم به شاسی هم به لاستیکش اسیب زد که درایو درو هم به ماسا دادن ولی ریسش خراب شد.اینا رو هم میگفتی

    • ffan

      23

      1

      من یه بار گفتم و بازم میگم
      مرسدس بهترین تیم (نه صرفا ماشین)رو داره
      همه از ستاپ پذیری بالای فراری میگن ولی بازم این مرسدسه که ماشینشو همیشه در بهترین حالت ممکن قرار میده(فقط یه موناکو رو خراب کردن)
      دوام قطعات موتورش از همه تامین کننده های دیگه بالاتره
      آپدیت موتوریشون رو به ددلاین فیا رسوندن برخلاف فراری
      فراری بهترین فرصت رو برای پنالتی تعویض قطعات موتور تو مونزا داشت ولی انگار نه انگار
      قشنگ میشه فرق مدیریت و سیستم کاری المان و ایتالیا رو دید
      دلم به حال فتل سوختو قهرمانی همیلتون هم پیشاپیش مبارک هواداراش

    • Mehrdad

      10

      13

      سلام سجاد جان
      کاملا باهات موافقم
      من که وقتی فتل رفت کنار خاموش کردم رفتم
      صباغ واقعا روی اعصابه
      قشنگ یه گزارش گر اماتوره
      هیچ گزارشگری به این شکل از یک تیم یا شخص طرفداری نمیکنه
      امیدوارم صداسیما یه ادم درست تر واسه گزارش این رقابت ها پیدا کنه
      از اول فصل داره میگه فراری بهتره
      مرد حسابی فراری بهتر بود که فتل الان با اختلاف 100 امتیاز اول بود
      کجای فراری بهتره؟
      ماشینش؟ سرعتش؟ استراتژِش؟ هیچ چیز فراری خوب نیست
      همیلتون هر رکوردی میخواد بزنه بزا بزنه
      فتل خیلی ازش جوون تره و بعد همیلتون بیش از 5 سال وقت داره همه رکورد هارو تغیر بده
      البته همین امروز ماشین خوبی بهش بدن همیلتون تو خواب ببینه دیگه رکوردی رو

      • cfz

        7

        12

        جوری میگی خیییلی جوون تره هرکی ندونه فک میکنه هفت هشت سال فتل جوونتره در صورتی که اختلافشون 2 ساله دقیقا مثل اختلاف سن مسی با رونالدو. حالا مسی خودشو بکشه هم نمیتونه رکوردای رونالدو رو بزنه این برای فتل هم صادقه

      • hope

        4

        3

        اولا که شما ظاهرا اولین سالی هست که داری گرندپی ها رو نیبینی،
        همه عالم و ادم میدونن مرسدس مشکل هرزگزدی داره و کلا با تایر های نرم مشکل داره و …
        انا تیم فراری تا یادمه هیچ وقت استراتیژی و سیاست نداشت،ضعف ندیریت فاحش داره و نمیخوان قبول کنن،با این وضعیتم هیچ وقت رنگ جام و نمیبینن،
        شنا اکه تعیین خط و دیده باشی همیلتون ناف ماشین و برید،
        امروز عالی کار کرد با این کهماشین به مشکل برخورد،

    • Behnam380

      11

      3

      آقا تورو خدا حدتون رو تو نظراتتون حفظ کنید.با چه معیاری تیمی که بیشترین قهرمانی رو تو بالاترین مسابقات موتوری کسب کرده و نماد فرمول یکه رو احمق خطاب میکنین.با چه سنگ محکی،با چه تجربه ای.مهندسین بزرگ ما هنوز در حال تولید پراید هستن.رعایت کنیم و حد خودمون رو بدونیم.

    • HatefRZ

      4

      2

      عزیزم شما معلومه تازه به فرمول یک نگاه کردن! روی آوردی. اینقدر سایت و فیلم خوب از فرمول یک هست. برو نگاشون کن بعد بیا نظر بده. همیلتون هم شخصا ازتون بابت دوتا قهرمانیه الکیش عذرخواهی میکنه. باو اصن همیلتون راننده خوبی نیست فقط شانس داره. اصن مالدونادو رو بشونن پشت مرسدس بیشنر از این همیلتون قهرمان میشه. چیه باو الکی رکورد میشکنه فک میکنه شماها نمیفهمین با شانس رکورد مایکلو شکسته.

    • Naeim

      27

      3

      دقیقا.منم ب عنوان ی طرفدار مرسدس و لویس خوشحال نیستم.ای کاش مثه 2014 مسابقه آخرو دوبل کنن امتیازشو تا هیجان از بین نره ولی ی چیز دیگم اینکه امسال استارت فتل تعریفی نداشته و استارت لویسم خیلی بهتر شده.
      تبریک ب همیلتون فن ها.
      دقیق یادم نیست کی ولی یکی از بچه ها میگفت فتل باید با بوتاس رقابت کنه?
      بیا خودتو معرفی کن لعنتی?ای پیش گوی اعظم

      • cfz

        15

        9

        همینجام.یا ایها الذین الطرفدارون الفراریا. هنوزم به حرفم ایمان نمیارید؟!

  3. mahdavi3d

    7

    1

    به نظر شاید این موضوع که در شرایط فعلی سهم مهمی از رقابت بین راننده‌هایی که پاوریونیت‌های متفاوت استفاده می‌کنند، مربوط به برتری و قابل اعتماد بودن موتور است، دیگر خیلی جای تردید بیشتر نداشته باشد! هوندا، رنو و الان هم فراری…

  4. Rexa25

    16

    1

    فراری بالاخره یه روزی ما رو دق میده
    ابر و باد و مه و خورشید و فلک هم در کار باشند دیگه فتل شانسی نداره برای قهرمانی
    یعنی هرچی کیمی تو موناکو و مجارستان مجبور شد به دومی راضی بشه هم هیچ?
    در هر صورت تبریک به طرفداران همیلتون?

  5. S5

    19

    10

    خنده دار ترین قسمت مسابقه اونجاش بود که همیلتون تو رادیو شروع به داد و فریاد کرد و دو ثانیه بعد بوتاس که یه پیت استاپ عقب بود گذاشت همیلتون بره و دو دور جلو مکس گرفت و همین دو دور جلو سکو سومی بوتاس گرفت.

  6. سجاد

    18

    6

    متاسفم برای فتل که تمدید کرد با فراری.شاید بعد مرسدس بهترین باشه اما تیم بی نظم و بی برنامه ای هست.با این افتضاح خرابی های پی در پی.البته چاره ای هم نداشت.فراری طوری هست که اگه رانندهاشم اول و دوم شروع کنن تا آخر باید استرس ماشینو یا استراتژیو داشته باشی.دقیقا بر خلاف مرسدس که اگه تو خط استارت هم جایگاه خوبی نداشته باشن خیالت راحته خوب میان بالا و حتی اول میشن.تا وقتی مرسدس هست بعید میدونم تیمی حریفش بشه.از همه نظر عالیه حتی از نقاط ضعفشو به نحو احسنت بهره میبره چه برسه قوت.

  7. m.h.man

    15

    4

    من طرفدار همیلتونم اما واقعا اعصابم بخاطر فتل بهم ریخت. اگه فتل بود رقابت هم تو اینجا هم ادامه فصل قشنگ تر بود. برد اینطوری حال نمیده.

    • S5

      12

      13

      میشه شما بگید تو این سه چهار تا مسابقه اخیر که سه تا پیروزی هم آورده چه کار فوق العاده ای انجام داده؟؟!!!! تنها کار فوق العاده اش داد و فریاد کردن تو رادیو بود

      • Naeim

        10

        7

        ببین بعد از این مسابقه ک فتل رفت برا خودشو لویس اول شد ما همیل فنا هیچی نمیگیم دیگه شمام اینجوری نگو کارو ب کل کل نکشون لطفا.کار فوق العادش استارتش تو سنگاپور کنترل مسابقه سنگاپور.یادت نیست ردبولا چ تایمی میزدن.پول پوزیشن مالزی.خدایی با او تمریناو با اون تایما کی فکرشو میکردقبول سب نبود ولی همه دیدین کیمی چقد سریع بود پس پول تو چنگ فراری بود ولی لویس بود ک سطح رانندگیشو نشون داد.اصن خود مسابقه مالزی همتون دیدین بعد از سبقت دنی ریک و اندر کات سب از بوتاس چ فاصله وحشتناکی باز کردن باش ولی بعد از سبقت مکس از لویس چی خیلی این فاصله معنا دار بود با اون ماشین نا متوازن مرسدس تو مالزی

      • cfz

        9

        8

        توی مسابقه فرمول یک پول پوزیشن و بردن مسابقه یه کار فوق العاده ایه. که لوییس انجام میده. چرا بقیه نمیتونن؟! شمام انقد حرص نخور واسه پوستت خوب نیست?
        #ما_ک_خوشیم?????✌??

      • Naeim

        7

        4

        جوری میگه دادو فریاد توو رادیو انگار ب زمینو زمانو چارلی وایتینگ فهشو ناسزا گفته.ما خودمون از شرایط سب ناراحتیم ولی لطفا شماها بد شانسی سبو ب لویس ربطش ندید.طرف اومده ب راننده مورد علاقش میگه تو فوق العاده ای میاد میگه چیار فوق العاده ای کرده.تو چیکار داری برادر من پس نگا روزی ک لویس فنا کل کل نمیکردن این ی فراری فن بود ک کل کلو شروع کرد

    • josef6565

      13

      5

      واقعیت این هست که فراری به یه خونه تکونی اساسی نیاز داره از خود آریوابنه که چهار سال هست تا اسم مرسدس میاد زانو هاش می لرزه و استرس میگیره و حتی موقع آب خوردن هم اشتباه می کنه چه برسه به شرایط حساس مسابقه تا دیگر استراتژیست ها که کلا تو یه عالم دیگه ای هستن تا مهندس های تیم که بیشتر نقش خراب کردن ماشین رو ایفا می کنند تا درست کردن اون ( حاضرم شرط ببندم مکانیک های سر کوچه اگر بودند عملکردشون بهتر می شد) تا طراح های اصلی فراری که قطعات جدید رو در مسابقات و تمرین ها نه در پیست تخصصی مارانلو آزمایش می کنند تا مسؤلین رده بالای فراری که هنوز این ایرادات رو برطرف نکردند و حتی خود فتل که به خودش اجازه داد و البته بهش اجازه دادند تا راننده دوم رو تعیین کنه.
      اگر قرار باشه همه این ایرادها به خاطر سه مسابقه معلوم و برطرف بشه طرفدارهای فراری باید بینش داشته باشند و خوشحال هم بشند (اگر برطرف بشند).
      از حالا به بعد باید دید مارکیونه چند مرده حلاجه.

      • Hamed

        9

        0

        خدمت شما و 4تا امثال شما که اینقدر نطقشون خوب باز میشه و دکترای مکانیک و ایرودینامیک دارن و صلاحیت اینو دارن بزرگترین تیمای تاریخ فرمول 1رو زیر سوال ببرن
        حداقل کاش اینقدر اطلاعات داشتی که بدونی از2009 تست عملیاتی هرگونه قطعه خارج از 3 روز آخر هفته گرندپری و روزهای مخصوص تست fia تو فرمول 1 ممنوع هست و حتی حق ندارن 1 متر ماشین رو حرکت بدن تو هیچ پیستی فقط شبیه ساز ، داینو و تونل باد (با تعداد ساعت محدود) مقدوره عزیزم حتی اجازه ندارن با ماشین 2016 اینکارو انجام بدن

  8. بهروز

    18

    2

    دوستان تعصبی نظر ندید! برای قهرمانی در مسابقه و در فصل باید راننده و تیم مکمل هم باشن، اگه فتل تو رانندگی 100 و همیلتون 10 باشه ، تا وقتی تیم و مکانیک ها مکمل نباشن هیچ فایده ای نداره و این اصلا ربطی به شانس همیلتون نداره!!! اون مثل همیشه رانندگیشو کرد و کسی که برنده مسابقه میشه و پول پوزیشن میگیره مطمئنا راننده خوبیه! فتل با پای پیاده که نمیتونه پیستو دور بزنه! مشکل از تیم فراری هست و راننده و تیم باید مکمل باشن ، هیچ ربطی هم به شانس هیچ کس نداره ، توی تیم از راننده تا مکانیک و همه افراد تیم باید برای پیروزی تلاش کنن که نمونش تیم مرسدس هست.

      • بهروز

        9

        3

        مثال زدم ، گفتم فرضا لوییس 10 فتل 100 :))، یعنی همشم مربوط به راننده نیست ، عملکرد بد یه تیمم ربطی به شانس لوییس نداره ،هرچند لوییس هم راننده عالی ای هست و تو این شکی نیست

      • بهروز

        10

        2

        ماشین مرسدس هم هرچی خوب باشه ، وقتی راننده بدی پشتش بشینه ، معلومه هیچ فایده ای نداره ، پس نه ماشین به تنهایی باعث قهرمانی میشه و نه راننده ، اینایی که میگن ماشین مرسدس لوییسو قهرمان کرد ، آیا ماشین خودش پیستو دور میزد؟:)) وقتی هم ماشین و هم راننده عالی باشن همه چی به قهرمانی ختم میشه

      • Meterdad

        7

        8

        ميفرمايد ماشين لوئيس رو قهرمان نكرد؟!
        ?

        توجه شمارو جلب ميكنم به بوتاس كه تا پارسال سكو رو تو خوابم نميتونست تصور كنه و الان كجاست ?

  9. mohammad1983

    17

    0

    واقعا واس همیلتون و بردش خوشحالم واز طرفی ناراحت هم هستم ک چرا وتل اینقد بد اورد
    طرفدار پرو پا قرص اول فرمول یک و دوم همیلتون و مرسدسم
    ولی حیف شد واقعا میشد با وجود وتل یه مسابقه خیلی هیجان انگیزتر دید
    فراری واقعا داره گند میزنه هم به راننده تراز اولش هم اسم تیمش

  10. cfz

    11

    11

    دوستی به نام کاربری nohead قبل ریس گفته بود با توجه ب استرس همیلتون و انگیزه فتل همون دور اول فتل از لوییس سبقت میگیره و قهرمان ژاپن میشه.
    سلام برادر اگه این پیامو میبینی باید بت بگم که بیشتر روی پیشگویی هات کار کن???

    • S5

      9

      8

      شما هم سعی کن رو معنا واژه هایی مثل “فوق العاده” و “هوش مسابقه ای” کار کنی. خخخ
      میتونی بگی از مسابقه امروز چجوری فهمیدی هوش مسابقه ای همیلتون بیشتر از فتله؟

      • cfz

        9

        8

        هوش مسابقه ای رو کلی گفتم
        همین هوش رو فتل داشت تو باکو اونکارو نمیکرد در ضمن?
        #بلژیک_ رو_ بیاد_ بیارید

      • Naeim

        8

        4

        هوش مسابقه ای یعنی لویس گذاشت راحت سبقت بگیره مکس.با اینکه مکس سریعتر بود ولی حداقل 2 سه دور میتونست نگهش داره ک نکردو امتیاز جمع کرد.مثالش دنی ذیکو بوتاس تو همون مسابقه برای اینکه متوجه شی میتونست مکسو پشتش نگه داره چند دور و خودش نخواست اینکارو کنه

    • Lewis Hamilton

      8

      4

      این دوستمون بعد از تعیین خط بلژیک هم گفته بود همیلتون پول میگیره . فتل ریس میبره. این هست واقعیت اسپا. تا ثابت شدن حرفم ۲۴ ساعت صبر کنید ولی بعد از مسابقه دیگه پیداش نشد

  11. Nima

    11

    12

    به نظر من اون روحیه تیمی آلمانی ها تو مرسدس بهتر از فراری و ایتالیایی ها هست.
    پشت همیلتون بهترین تیم و موتوره بعد همش داره غر میزنه که نتایج ما نسبت به ماشینمون شگفت انگیزه ! کل تیمم که پشتشن بوتاس فقط نقش مترسک داره که اولیشو بده بهش بیاد گپ بندازه براش با ورشتپن :))
    با وضوح مشخصه که وقتی کسی نزدیکش میشه هراس داره و موندم اگر مرسدس نبود میخواست چیکار کنه.

    فرمول یک هم قوانین داغونی داره که از اول تا آخرش نیاز به اصلاح داره. وقتی رقابت نباشه هیچ جذابیتی وجود نداره.

    • Ahmadreza2004

      10

      8

      هدفش فقط با ارزش نشون دادن اولیشه
      براش سنگینه که هر مسابقه اول میشه اما راننده ی برتر از بین بقیه انتخاب میشه
      اینکارارو داره انجام میده که بگه مثلا شرایطش با بقیه برابره حتی بدترم هست!

  12. cfz

    12

    25

    از اسپانیا و مهمتر از همه از بلژیک فهمیدم که فتل واقعا نمیتونه به لوییس برسه. لوییس از نظر هوش مسابقه ای یک سر و گردن از فتل بالاتره

      • cfz

        7

        14

        برابر ک نیستن هیچ ماشین فراری یک سر و گردن بالاتره ولی راننده هاش یک سر و گردن از خود ماشین پایین ترن
        #حقیقت_تلخ

      • Farhan

        11

        6

        فتل همونی بود ک تو پلژیک با تایرایی ک ۱/۵ثانیه از تایرای همیلتون سریع تر بود کاری نتونست کنه

      • S5

        9

        6

        اینها به “اشتباه” میگن ability
        به “ترس” میگن: هوش مسابقه ای
        به “خوش شانسی” تو سنگاپور میگن: قدرت کنترل مسابقه!!!!

  13. S5

    17

    8

    جالبه که صباغ بعد از مسابقه بازم تاکید میکرد که فراری هم امسال و هم سال دیگه !!!! بهترین ماشین داره. واقعا آدم نمیدونه چی بگه مخصوصا اون قسمتی که از الان داره پیش بینی سال آینده میکنه

  14. Hamed

    11

    1

    چهارمین قهرمانی همیلتون رو به طرفداراش تبریک میگم
    مسخرس بخوام فکر کنیم فتل بتونه برگرده
    قبلنم گفتم با سرنوشت نمیشه بازی کرد حتی خودت خوب باشی ماشینتم خوب باشه باز همه چیز دست به دست هم میده تا نشه که بشه ماشینی که 11 تا ریس آخ نمیگه تو 3تا ریس پدر همه رو درمیاره اونم تو 3تا ریسی که دست بالا رو داری
    فقط حیف که این فصل که داشت یکی دیگه از اون فصلای کلاسیک فرمول 1 با رقابت دوتا فوق ستاره تو دوتا تیم مختلف میشد اینطوری از بین رفت
    امیدوارم سال بعد رقابت 4 جانبه فراری -مرسدس -ردبول- مکلارن شکل بگیره میشه پتانسیل جذابترین فصل 10 سال اخیر رو توش حس کرد

    • cfz

      9

      12

      وقتی که مجارستان رو با چنگ و دندون ببری و و بخاطرش هم تیمی ک ازت سریعتره رو تیم فدای تو میکنه وقتی ک راننده مجارستان میدونی اخر قصل قهرمان نمیشه وقتی ک برد موناکو رو از هم تیمیت بگیری نتیجش میشه این
      #اه_کیمی_دامن_فتل_رو_گرفته

      • Mehrdad

        7

        5

        بس کن تو ماکه میدونیم دلت واسه کیمی نسوخته از این ناراحتی که اگه فراری به کیمی میگفت رد بشه الان همیلتون قهرمانیش قطعی بود چون اونم راحت رد میشد
        ماجرای موناکو و مجارستان رو چندبار گفتم ولی کسی که خودشو زده به خواب رو هرگز نمیشه بیدار کرد پس خوش باش با خودت

    • josef6565

      0

      0

      درست هست که ماشین اجازه تست شدن رو نداره ولی قطعات جدید باد حتما توسط سیستم های آزمایشگاهی و مهندسی مختلف حتما بارها و بارها تست بشند تا قابلیت اطمینان پذیری اونها صد در صد بشه ( مخصوصا برای مسابقات حساسی مثل شرق آسیا که همه چیز شدیدا متغیر بود و فراری برای قهرمانی رو اونها حساب باز کرده بود). واقعیت این هست که فراری قهرمانی تیمی رو می خواست و می خواست خیلی سریع کمبود سرعت نسبت به مرسدس رو جبران کنه که خیلی شتاب زده عمل کرد و همون چیزی رو هم که داشت از دست داد.
      درست میگی فراری به حق نماد فرمول یک و بزرگ ترین تیم فرمول یک هستش اما چرا چنین تیم بزرگی باید این همه در استراتژی اشتباه کنه. واقعیت اینکه فهمیدن بی نظمی ها و اشتباهات فراری اصلا سواد دکترای مکانیک یا غیره نمی خواد:
      آن را که عیان هست چه حاجت به بیان هست
      یه استراتژی ساده در روز مسابقه خیلی هم کار سختی نیست و علوم و اطلاعات خیلی پیچیده نمی خواد ( یه کم شجاعت و هوش کفایت می کنه) که استراتژیست های فراری نتونستند.
      در خود سازمان هم اینقدر اختلاف و ناهماهنگی پیش اومد که نتیجش شد از دست رفتن امتیازات ارزشمند در شرق آسیا.
      طرفدار یک تیم بودن خیلی خوب هست اما چون یک تیم بهترین در تاریخ یک رشته هست نمیشه چشمان رو به روی حقیقت بست و اشتباهات بچه گانه اون رو ندید.
      به هر حال فراری پتانسیل هر دو قهرمانی رو داشت اما با اشتباهات بچه گانه خودش به احتمال قریب به یقین هر دو رو از دست داد.

  15. Jigsa

    10

    5

    ای کسانی که میگید فتل قهرمانی رو به خاطر فراری از دست داد، یه نگاهی اجمالی به کانادا، سیلوراستون و سنگاپور بندازین، آخرش هم باکو رو مرور کنید

  16. max verstapen

    1

    22

    نمیدونم چرا سایت پرشده از همیلتون و فتل! چرا کسی به استعدادهای جدید توجهی نداره! من دلیت اکانت میکنم و ازاین سایت میرم اگه فصل بعد فتل یا همیلتون بتونن قهرمان بشن. چرا نمیخوایدقبول کنید دوره ی همیلتون و فتل تموم شده . وعده ی منو شما پایان ۲۰۱۸ با قهرمانیه کسی بجز همیلتون و فتل

  17. Farhan

    10

    6

    برد همیلتون رو ب همه طرفدارای همیلتون و مرسدس تبریک میگم
    تو نظرات خوندم ک همیلتون بخاطر ماشینشه ک داره میبره
    باید ب دوستانی ک چنین نظری دارن بگم بوتاس هم راننده مرسدسه و همون ماشین رو داره چرا بوتاس اینقدر سریع نیس
    بعضیا گفتن تو مسابقه امروز اگه بوتاس نبود ورستپن همیلتون رو میگرفت
    شما از کجا میدونید ک همیلتون داشته از تمام توان خودشو ماشین استفاده میکرده

    • ...m6....

      8

      0

      اره همیلتون فقط در یک مواقع بسیار خاص ماکسیموم سرعتشو به کار میگیرع واسه همچین مسابقه هایی با همچین پیستایی که نتیجه ش تقریبا مشخصه همیلتون راحت مسابقه میده?

    • Mehrdad

      9

      2

      مرسدس هیچ وقت از تمام توانش استفاده نمیکنه
      هروقت به مشکل میخورن تو رادیو به رانندشون میگن برو رو فلان مود ماشین پرواز میکنه
      تا حالا دیدین امسال فراری بگه به رانندش برو رو فلان مود ماشین سریع تر شه؟ من که یادم نمیاد فراری مود مخفی داشته باشه واسه همچین مواقعی و چیزی که هست اخر قدرتشه
      قدرتی که از مرسدس میبینیم اصلا توان اخرش نیست و کاملا فراری رو به بازی گرفتن فراری ها فکر میکنن سریع هستن و دیگه نیاز به پیشرفت نیست درصورتی که مرسدس ها هستن که دارن به ریش همه میخندن و هروقت بخوان سریع میشن
      یاد حرف ولف افتادم که قبل شروع فصل گفت ما امسال روی دوام موتور کار کردیم نه افزایش قدرت
      قدرت رو داشتن دوام نداشتن و امسال جفتش رو باهم دارن

      • josef6565

        5

        1

        کدوم فراری؟ فراری تو شرق آسیا که تقریبا نبود. توی پیست هایی مثل مونزا و سیلورستون هم که برتری مرسدس معادل برتری فراری در موناکو و مجارستان هستش و بقیه هم که اشتباهات استراتژی یا تصادف با مکس و بوتاس و بقیه موارد.
        امسال هیچ کسی نتونست استفاده درستی از ماشین فراری بکنه. اگر فراری موتورش رو به ردبول می داد اونوقت معلوم می شد که چه ماشین تمیزی داشتند.
        رایکونن که اصلا به عنوان یه راننده برای پیروزی در نظر گرفته نشد و انصافا هم انتظارات رو براورده نکرد و فتل هم نصف 2015 خوب نبود.

      • Farhan

        6

        0

        درست میگی
        اگه ب گرندپری مونزا یا کانادا نگاه کنیم میبینیم ک مرسدس چقدر سریعه
        و این سرعت خیلی عجیبه
        مرسدس هروقت ازش انتقاد کردن مسابقه بعدش خیلی سریع شده
        یا مثلا تو مسابقه هروقت احتیاج ب سرعت داشتن سرعتو گرفتن

  18. ...m6....

    6

    5

    الله اکبر چه کردی با ما پسر سریع؟?قهرمانیت مبارکککک مسابقه رو ندیدم ولی شنیدم چی شد برای فتل ناراحت شدم گناه داشت? بعد یه نظری نظرمو جلب کرد یکی طرفدار مکس ورشتپن بود داداش گلم امتیاز وشتپن جون ۱سوم همیلتونم نیست چی میگی داداشم ؟?و تبریک به همیلتوت و ما فن همیلتونا انشالله مسابقه ی بعد یه مسابقه ی خوب بین همیلتونو فتل باشه ?#پسر#سریع?

  19. nohead

    2

    7

    باسلام خدمت دوستان فهیم و دوستدار اف۱ و تبریک به تیم بزرگ اشتودگارتی(مرسدس). و تبریک به لوییس همیلتون واسه قهرمانی تو ژاپن و نه تو فصل چون فکر کنم با توجه به ۴ مسابقه باقی مانده هنوز زوده. و بنظر من که این گرندپری (ژاپن) بااینکه خیلی کسل کننده بود ولی خیلی چیزا رو واسمون ثابت کرد. من به این اتفاقاتی که در سه گرندپری واسه فراری افتاد نمیگم بد شانسی، البته شانس یکی از مسایل موفقیت و عدم موفقیت در زندگی و ورزش هست. این اتفاقات رخ داده واسه تیم ریشه داری مثل فراری خیلی احمقانه و افتضاح هست و باید یه جوری کنترل بشن. واین نشانه عدم مدیریت و ضعف تیم و مهندسین و مکانیک میباشد. و در نهایت اینو جدی میگم که قهرمانی خیلی راحت امسال سباستیان فتل بخاطر این مسایل ذکر شده بالا از دست رفت . به انید روزایی باشیم تیمهایی که دارن واسه قهرمانی میجنگن اینجوری مفت مفت قهرمانی رو از بین نبرن والا فتل راننده بزرگی هست و حیف است که این جوری نابود بشه. خدانگهدار???

    • cfz

      7

      3

      سلام بر برادر پیشگو خوبی؟ پیدا نبودی موقع ریس
      فک کنم خدای نور و اتش سرکارت گذاشته (اشاره ب سریال گیم اف ترونز_فان )ازین ب بعد از ی کس دیگه پیشگویی بگیر??

  20. faster

    3

    3

    دوستانی که میگین همیل هیچی بارش نیست فکر می کنین اگه فتل توی ماشین مرسدس بشینه میتونه مثل همیلتون بره؟ یا برعکس / در مورد شانس که اصلا چیزی نمیگم چون برای مثال توی ی پیستی بارون میاد (منظورم سنگاپور نیست) همیل قهرمان میشه میگن همیلتون خوش شانس بود نمیگن همیلتون توی بارون بهتره

  21. Farhan

    2

    0

    درباره این بحث ک میگن قدرت شاسی مرسدس کم تر از فراری هست و این حرفا باید بگم
    قدرت شاسی مرسدس از فراری کم تر نیس
    حداقلش اینه ک قدرت شاسی مرسدس با فراری برابره
    این ک مرسدس تو پیستای سرعت پایین کند تر از فراریه مربوط ب شاسی مرسدس نیس مربوط ب مشکل ناتوانی ماشین مرسدس در بهره گیری از لاستیکای اولترا سافته
    ک این مشکل از زمانی ب وجود اومد ک فراری در مورد سیستم فنر بندی مرسدس و ردبول اعتراض کرد(سیستم فنر بندی اتصال تعلیق جلو ب عقب) و فدراسیون دستور داد ک عوضش کنن
    و بخاطر همین تغیر مرسدس در استفاده از لاستیکای اولتراسافت دچار مشکل شده
    و باعث شده ک تو پیستای با سرعت پایین کند باشه
    ک مرسدس رفته رفته تونست راه حلی برای این مشکلش پیدا کنه و دیدید ک توی سنگاپور برخلاف تمرینات و تایم گیری توی مسابقه مرسدس سریع بود
    حتی قبل از سنگاپور هم تو پیستای سرعت پایین یا تکنیکی و پر پیچ هروقت ماشینای مرسدس تایری جز اولتراسافت داشتن سریع بودن

  22. Farhan

    4

    0

    رو خیلی بزرگ کردن و اونقدرم قویتر نیس
    بله اگه تو این سه مسابقه اخیر دیدید ک مکسیموم سرعت موتورای بقیه ماشینا نزدیکه ب مرسدس چون ک مرسدس تو این سه مسابقه از موتور سومش استفاده میکرد
    موتور اول مرسدس در گرندپری ایتالیا استفاده شد و شما اختلاف قدرت موتور مرسدس رو با بقیه دیدید ک چقدر زیاده
    تو پلژیک مرسدس از موتور دووم فعلیش داشت استفاده میکرد و برید ببینید بعد از اخرین سیفتی کار ک فتل با تایرای اولتراسافت پشت همیلتون با تایرای سافت بود وقتی ک سیفتی کار رفت داخلو همیلتون و فتل از،اروژ رد شدن و وارد مستقیمی شدن
    ببینید چطور سرعت فتل نوسان داشت و هی بالا و پایین میشد با این ک اسلیپشیم همیلتون رو داشت سرعتش ب ۳۲۴کیلومتر بر ساعت رسید ولی همیلتون بدون داشتن اسلیپشیم کسی سرعتش بدون نوسان داشت افزایش پیدا میکردو ب ۳۲۵کیلومتر بر ساعت رسید

دیدگاه خود را بیان کنید